• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:20
Hippe Lip schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:59:
[...]

Ah, dat had ik niet in de gaten. Maar ook dát had @Isdatzo kunnen vermelden.

Ik vind het altijd zo jammer als er halve info gegeven wordt en er daarmee onnodig een zoekplaatje van gemaakt wordt.
Had gekund. Maar je had ook zelf even 3 seconden kunnen kijken bij de topics in dit subforum, of even de aanwijzingen onderaan dit topic kunnen doorlezen, in plaats van er ondertussen nu al een aantal reacties quasi-verontwaardigd over te doen.

Niet alles hoeft voorgekauwd te worden, toch? Ik laat het hier verder bij.
a2aan schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:35:
[...]

Echt, 1GB in 48 uur voor alleen Zendure? Hoeveel omvormers, wel of niet ook de Zendure P1, en eventueel nog firmware updates?

Ik dacht dat de sturing lokaal was. In de app zie ik iedere 3sec updates, die via de cloud lopen. Dat zouden zo'n 60.000 berichten in 50 uur zijn. Meer dan 150kB per update lijkt me nogal extreem.

Of is Zendure stiekem allerlei andere data vanujt je lokale netwerk naar de Chinese overheid aan het sturen?

Overigens zie ik een paar keer per week een dipje in de Zendure grafieken. Of dat door mijn WiFi, Ziggo, 'het internet', of de Zendure cloud komt weet ik niet, maar boeit me ook niet zo.
Misschien had ik even wat context moeten plaatsen. Het gaat om 2 Zendure sets. Ik gebruik de integratie van @gielz en Proxy oplossing van @gast777 . Iedere seconde is er wel verkeer. De integratie werkt lokaal al heb ik eerlijk gezegd de verbinding met internet nog nooit verbroken.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17:47
AquilaXL schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:55:
[...]

Je kan dat makkelijk meten met een slimme stekker. Maar waarom zou je hem standaard aan willen hebben. Je kan hem via Bluetooth simpel aanzetten als de stroom uitvalt.
Naja ben benieuwd of schakelen met de offgrid poort efficiënter is dan een plug aan en uit gezien hetgeen wat aan moet staan maar een paar uur in de paar dagen is. Een hw socket kost al 1watt idle bijv.

de offgrid is niet te meten via smartplug bii een ac+ 2400 toch? Gezien deze vanuit de batterij standby pakt.

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:28
Polvo176 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:20:

Ik blij, driftig de spullen weer aangesloten, werkt prima in de App, maar nu blijkt de Pro2 nog niet ondersteunt te worden in HA, de Plus wel.
Baal ik wel van, ik begon net wat thuis te worden in HA, maar mis nu een hoop data tot hij aan Fireson wordt toegevoegd.
Goed dat je hier even een seintje geeft, was ik me ook nog niet van bewust. Nog even de aankoop uitstellen…

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:42
Sonero schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 15:49:
[...]

Goed dat je hier even een seintje geeft, was ik me ook nog niet van bewust. Nog even de aankoop uitstellen…
gielz integratie overwogen? volgens mij werkt die wel met de pro ?

WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Devke schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:47:
[...]

Misschien had ik even wat context moeten plaatsen. Het gaat om 2 Zendure sets. Ik gebruik de integratie van @gielz en Proxy oplossing van @gast777 . Iedere seconde is er wel verkeer. De integratie werkt lokaal al heb ik eerlijk gezegd de verbinding met internet nog nooit verbroken.
Nu draai ik op home assistant, met wat rest verkeer, zonder gielz en zonder proxy. Maar de p1 doet 175 per dag. De omvormers nog geen 50...

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:08
ctrl-tab schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:01:
[...]

Omdat ik Hypers heb ben ik aan Fireson gebonden, maar inderdaad @Sonero kan Gielz overwegen als hij geen oudere generatie heeft.
MikeyMan schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:02:
[...]

Nu draai ik op home assistant, met wat rest verkeer, zonder gielz en zonder proxy. Maar de p1 doet 175 per dag. De omvormers nog geen 50...
Dan kom jij in hetzelfde tijdsbestek tegen de 0.5 Gb aan zonder gielz en proxy. Je stuurt de batterijen zelf aan? @gielz en @gast777 zijn dus fanatiek hier over de zolder aan het rennen....... 😜. Zit niets anders op het SSID dan de batterijen

[ Voor 48% gewijzigd door Devke op 29-05-2026 16:33 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:20
Devke schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:47:
[...]

Mijn 2 sets verbruiken 227MB in 48 uur, aangestuurd via HEMS.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:53
Mausssie schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:09:
[...]

@Ben(V) @a2aan dank voor jullie reactie.

Ik dacht misschien heeft het nog toegevoegde waarde om de ct klemmen om de draden van het Enphase systeem te doen. Dus zodat Zendure exacte informatie krijgt over hoeveel zonnestroom er opgewerkt wordt. Mogelijk dat dat iets toevoegt voor ZENKI oid.

Met de P1 meter is dacht ik alleen te zien of er van het net wordt gebruikt of dat er overschot is. Maar niet hoeveel er opgewekt wordt dacht ik.

In de Zendure app zie ik nu helaas niet hoeveel zonnestroom is gebruikt om de batterij te laden.
De p1 geeft zowel verbruik vanaf het net als terug levering naar het net door aan de Zendure app.
Dat is voldoende om de batterij te kunnen sturen.

Ook als je een bron hebt die precies kan aangeven hoeveel PV stroom je hebt kan de Zendure app daar niets mee, dat toont alleen PV stroom als je een batterij hebt waar de PV panelen rechtstreeks op aangesloten worden.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

_AcS_ schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:38:
[...]

Mijn 2 sets verbruiken 227MB in 48 uur, aangestuurd via HEMS.
Ik ben nu even bezig met testen of het AP nu lekker blijft draaien. Als die mooi stabiel blijft zal ik Zendure eens een tijdje van internet halen. Kijken of dat data gaat besparen en het dus echt lokale data is.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:53
Ik draai al tijden met de fireson integratie op zensdk en dus volkomen lokaal.
Mijn firewall blokt alles wat naar buiten wil dus ook wat de Zendure naar de Cloud zou willen sturen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:20
Devke schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:24:
[...]

Ik ben nu even bezig met testen of het AP nu lekker blijft draaien. Als die mooi stabiel blijft zal ik Zendure eens een tijdje van internet halen. Kijken of dat data gaat besparen en het dus echt lokale data is.
Welke AP gebruik je?

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:28
ctrl-tab schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:01:
[...]

Het gaat om de werking icm de Pro2. De “gewone” Pro wordt blijkbaar niet meer verkocht. Hamvraag: werkt het met de Pro2?

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxrk1K3CnSQectkG9xfPOEV2uiM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QcJYpf6j6YqBHjzaeD5vj8un.jpg?f=fotoalbum_large
Heb al een reset uitgevoerd(6 sec power button, bij rood lampje stekker 10 seconden uit stopcontact), maar nog steeds krijg ik deze melding.
Gaat om een splinternieuwe solarflow 2400 AC plus.

[ Voor 4% gewijzigd door Freemann op 29-05-2026 19:54 ]

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

• dieker70
  • Registratie: Oktober 2018
  • Nu online
Heb al even gezocht,

Maar is er misschien een foto van een AB3000X die geopend is.

Ik heb de foto van de geopende

AC2400 wel gevonden.
Pagina: 1 ... 260 261 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.

Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.

Heb je een 2400? Check dan even Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren