Ik zit hier nu een beetje mee te puzzelen met zonneplan. Ik krijg geen prijzen in de zendure app te zien die lijken op de prijzen op de zonneplan site. Wel als ik de kale prijs pak, niet als ik de fee en de btw er bij optel. Ik mis dan de energiebelasting vermoed ik. Wat die is en hoe ik die in de zendure app invoer heb ik nog niet helemaal ontdekt.bilgy_no1 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 20:34:
[...]
Je kunt ook de Zonneplan gebruiken met de juiste kosten: de EPEX basis is overal gelijk, de Energiebelasting ook. Dus enige verschil is de inkoopvergoeding.
Dan kies je dus Zonneplan en vul je daar als kosten in: EB 2026 + inkoopvergoeding ANWB en als BTW percentage 21%.
Enige probleem is wel dat je dan kwartierprijzen krijgt, terwijl Zonneplan nog uurtarieven hanteert. Weet niet hoe dat bij ANWB zit.
De link helemaal over t hoofd gezienEboman schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:35:
[...]
als je de link bezoekt, geizhals.de, zul je de goedkoopste verkoper vinden via ebay , dat is MarcMax en de code zit in ebay.
Helaas werkt de code niet met verzending naar NL, kijk ik toch maar bij Marcmax zelf denk ik.
Was mij ook al opgevallen, heb hem nu de opslag maar op 0 gezet. Voor het doel/effect maakt het niet zo veel uit of je nou stuurt op kale prijzen ex btw of inclusief alles.Jheroun schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:49:
[...]
Ik zit hier nu een beetje mee te puzzelen met zonneplan. Ik krijg geen prijzen in de zendure app te zien die lijken op de prijzen op de zonneplan site. Wel als ik de kale prijs pak, niet als ik de fee en de btw er bij optel. Ik mis dan de energiebelasting vermoed ik. Wat die is en hoe ik die in de zendure app invoer heb ik nog niet helemaal ontdekt.
Het verschil tussen de Zendure prijzen met toegevoegde opslagen en de Zonneplan prijzen zag er voor mij uit als dat Zendure vergat over de kale stroomprijs btw te berekenen.
Zodra de februari release van Gielz HA integratie uit is ga ik over op aansturing via HA. Tot die tijd is er toch niet zo veel te doen en laat ik hem op de Zenki stand staan tenzij er een dag als morgen aankomt, dan plan ik op basis van prijs even een handmatige cyclus in.
Wel grappig trouwens dat Zenki vanochtend de accu een paar uur in standby gooide, had ik nog niet gezien.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Bij het instellen van de leverancier kies je Zonneplan. Daar zie je twee datapunten die je moet invullen.Jheroun schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:49:
[...]
Ik zit hier nu een beetje mee te puzzelen met zonneplan. Ik krijg geen prijzen in de zendure app te zien die lijken op de prijzen op de zonneplan site. Wel als ik de kale prijs pak, niet als ik de fee en de btw er bij optel. Ik mis dan de energiebelasting vermoed ik. Wat die is en hoe ik die in de zendure app invoer heb ik nog niet helemaal ontdekt.
1. Opslag
Hier vul je de energiebelasting 2026 excl BTW + de Zonneplan inkoopvergoeding excl BTW in.
€0,092 + 0,0165 = 0,10853
2. BTW
21%
Dan moet het daarna goed gaan, behalve dus dat Zendure kwartiertarieven presenteert ipv uurtarieven. Dit heb ik al gemeld bij Zendure, maar geen idee of ze er iets mee gaan doen...
De @€#&€£$¢¥...... Als ze dat % vakje nou als BTW hadden gelabeld dan was het duidelijk geweest ipv dat je denkt in of de 1 of de ander....bilgy_no1 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:22:
[...]
Bij het instellen van de leverancier kies je Zonneplan. Daar zie je twee datapunten die je moet invullen.
1. Opslag
Hier vul je de energiebelasting 2026 excl BTW + de Zonneplan inkoopvergoeding excl BTW in.
€0,092 + 0,0165 = 0,10853
2. BTW
21%
Dan moet het daarna goed gaan, behalve dus dat Zendure kwartiertarieven presenteert ipv uurtarieven. Dit heb ik al gemeld bij Zendure, maar geen idee of ze er iets mee gaan doen...
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Ik vrees dat je bij verzending naar Nederland je toch de BTW, met een beetje pech zelfs 21%, zult moeten betalen, in Duitsland is deze 0% BTW alleen onder bepaalde voorwaarden van toepassing (en dus uitsluitend voor mensen met een Duits adres mogelijk, bij zelf ophalen kun je meer geluk hebben, dat is hier al diverse keren voorbij gekomen, zeker als je met meer batterijen gaat kopen is het de trip denk ik best de moeite waard.Ouwe.73 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:11:
[...]
De link helemaal over t hoofd gezien.
Helaas werkt de code niet met verzending naar NL, kijk ik toch maar bij Marcmax zelf denk ik.
ivm dat dit transport onder ADR valt zal dit vaak bij een pakketkluis vaak niet mogelijk zijn, wordt ook niet via een normale paketdienst vervoerd maar onder ADR regels.
Ook te bestellen via Ebay.Ouwe.73 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:11:
[...]
De link helemaal over t hoofd gezien.
https://www.befr.ebay.be/...f48b3b:g:nu0AAeSwFJJpJvzC
Week geleden hadden ze er nog 100+ in voorraad, linkt met hun site blijkbaar van aantallen.
[ Voor 10% gewijzigd door Gamer op 07-01-2026 17:39 ]
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
Ja ik ook. Bij mij tijdens ontladen....Chupachups schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:22:
Iemand dit (vreemde) SOC gedrag ook gezien?
[Afbeelding]
Storinkje aan de Zendure kant denk ik dus. Reden te meer om over te gaan op HA aansturing.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Is een communicatie issue, als er geen waarde doorkomt zie je 0%.Chupachups schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:22:
[Afbeelding]
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
- Taro
- Niet online
Bij een communicatie issue zal je dat ook in HA zien.koboy schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:42:
[...]
Ja ik ook. Bij mij tijdens ontladen....
Storinkje aan de Zendure kant denk ik dus. Reden te meer om over te gaan op HA aansturing.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Ik kon ook een tijdje geen grafieken zien in de statistieken, de waarden waren allemaal 0.
Maar is wel allemaal terug, ik heb geen onderbreking in de grafieken van de Hypers, maar wel bij de SF800Pro.
Maar is wel allemaal terug, ik heb geen onderbreking in de grafieken van de Hypers, maar wel bij de SF800Pro.
Ik zie bij ongeveer rond dezelfde tijd (10:40-13:40) ook de soc op 0% staan. Misschien dat er een server issue was bij Zendure?Chupachups schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:22:
[Afbeelding]
Geen melding gekregen hiervoor.
Bestellingen in Duitsland graag via DM bespreken, BTW ontduiken is een grijs gebied.Gamer schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:39:
[...]
Ook te bestellen via Ebay.
https://www.befr.ebay.be/...f48b3b:g:nu0AAeSwFJJpJvzC
Week geleden hadden ze er nog 100+ in voorraad, linkt met hun site blijkbaar van aantallen.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐
Zolang je de (Duitse) btw betaald (19%) ontduik je niets. Bij bijna alle Duitse webwiinkels kun je aangeven dat je geen gebruik maakt van het 0% tarief.klump4u schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 20:03:
[...]
Bestellingen in Duitsland graag via DM bespreken, BTW ontduiken is een grijs gebied.
Vaak liggen de prijzen incl btw in Duitsland lager dan in NLD.
15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA
Is inclusief BTW hier aangeboden, deze hieronder in zonder.klump4u schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 20:03:
[...]
Bestellingen in Duitsland graag via DM bespreken, BTW ontduiken is een grijs gebied.
https://www.befr.ebay.be/...id=NTFhZTFiOGJlYWY4YTNlZA
Maar niet te bestellen buiten .DE.
[ Voor 4% gewijzigd door Gamer op 07-01-2026 20:59 ]
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
Ik heb een paar batterijen in de schuur staan met temperaturen tussen 2 en 5 graden en een stel in de bijkeuken op kamer temperatuur van 20 graden.
De Batterijen in de schuur verliezen wel capaciteit met die kou.
Van 100 tot 10% leeg laten lopen en gemeten hoeveel kWh ze geleverd hadden.
Ik heb 15% minder gemeten t.o.v. van de batterijen in huis.
Dat klopt heel aardig met de theorie, rond het vriespunt zou het 20% minder kunnen zijn.
De Batterijen in de schuur verliezen wel capaciteit met die kou.
Van 100 tot 10% leeg laten lopen en gemeten hoeveel kWh ze geleverd hadden.
Ik heb 15% minder gemeten t.o.v. van de batterijen in huis.
Dat klopt heel aardig met de theorie, rond het vriespunt zou het 20% minder kunnen zijn.
Morgen de eerste dag voor mijn systeem met échte kwartierprijsverschillen. Dit is wat DAO hier van plan is - mooi om te zien dat slechts 800 W teruglevering geen probleem vormt 
Zijn er overigens meer bestellers voor de eerste lichting van de SF800 plus? Ik heb de bestelling op 29 november geplaatst..Zendure gaf de inmiddels bekende 40 - 50 dagen aan voor de levertijd. Leuk om te kunnen volgen wanneer de eerste leveringen binnen druppelen (al hebben we gelukkig al een preview gehad van @Taro en @mrme12345 )
Om terug te komen op het leeglopen van de batterij in standby modus, dit blijkt alleen het geval te zijn in HA en icm sommige 2400AC's en heeft @gielz opgelost na onderzoek samen. Om dit topic niet verder te belasten met HA info, zie hier: gielz in "Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2"
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Ik heb pas op 23 december een bestelling geplaatst. Volgens mij was toen de levertijd 20-30 dagen. Ik zie dat als je 'm nu bestelt, de levertijd 7-15 dagen is. Ik heb er dus goede hoop op dat ik 800 Plus voor het einde van deze maand binnen heb. En hopelijk gelijk met de (via een actie gewonnen) extra batterij (met Solarflow 800 micro-omvormer). Ik ben echt heel erg benieuwd. 480 euro voor 3,84 kwh capaciteit ben ik nog steeds heel erg blij mee.Chupachups schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:15:
Zijn er overigens meer bestellers voor de eerste lichting van de SF800 plus? Ik heb de bestelling op 29 november geplaatst..Zendure gaf de inmiddels bekende 40 - 50 dagen aan voor de levertijd. Leuk om te kunnen volgen wanneer de eerste leveringen binnen druppelen (al hebben we gelukkig al een preview gehad van @Taro en @mrme12345 )
Whow, dat klinkt als een top deal!meesje schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:44:
[...]
Ik heb pas op 23 december een bestelling geplaatst. Volgens mij was toen de levertijd 20-30 dagen. Ik zie dat als je 'm nu bestelt, de levertijd 7-15 dagen is. Ik heb er dus goede hoop op dat ik 800 Plus voor het einde van deze maand binnen heb. En hopelijk gelijk met de (via een actie gewonnen) extra batterij (met Solarflow 800 micro-omvormer). Ik ben echt heel erg benieuwd. 480 euro voor 3,84 kwh capaciteit ben ik nog steeds heel erg blij mee.
Ik heb die van mij gister ontvangen. Besteld op 28 nov.Chupachups schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:15:
Is afhankelijk van de duur van je laad- en ontlaadstromen die je wenst te gebruiken. Zoek anders op C-waarde in dit topic.Pakhaas schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:24:
Hoeveel batterijen adviseren jullie minimaal onder een SF 2400AC te plaatsen?
Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | Tesla MY LR | PV 9,6 kWp | 2 x Zendure SF 2400 AC, 17.280 kWh
Ligt aan je behoefte. Ik meen dat vanaf 2 of meer batterijen een hoger vermogen beschikbaar is, maar als je dat niet nodig hebt….Pakhaas schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:24:
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Niet efficienter, hoogstens dat de levensduur een klein beetje langer wordt. Maar met levensduur van 10-15 jaar is dat allemaal theoretisch. Ik heb hier 2 x een 2400AC staan met ieder ca 6 kWh en laad en ontlaad met max vermogen 2400W als de prijzen daar aanleiding toe geven. En dat is dus met een C-waarde van 0.4 (2400/6000). Advies van experts is vaak (wat je ook hoort van Will Prowse) dat je de batterijen vooral veel moet gebruiken en dat een C-rating tussen 0.2 en 0.5 helemaal prima is.Pakhaas schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:44:
Ik wilde minimaal 2 batterijen per omvormer, maar hoorde ook iets dat 3 veel efficiënter is
Wil je heel veilig zitten neem je er 3 per 2400AC en anders neem je er 2, dat kan ook goed. Voordeel van 2 x aan 2400AC op aparte vrije groep is dat je 2 x 2400W vermogen tot je beschikking hebt. Met dit soort prijsverschillen als vandaag heel handig ;-).
energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|
Vind ik ook! Tot vanmiddag voelde deze actie als te goed om waar te zijn. Ik dacht van ik moet het nog zien dat ik de gewonnen produkten (AB2000X batterij en SolarFlow 800 micro omvormer) binnen krijg. Maar vanmiddag was de AB2000X al gearriveerd. Nu nog de micro omvormer en mijn eigen bestelling (SF800 Plus).
Hopelijk komt de mijne uit dezelfde actie ook snel. Krijg je nog tracking info of stonden ze opeens op de stoep?meesje schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:53:
[...]
Vind ik ook! Tot vanmiddag voelde deze actie als te goed om waar te zijn. Ik dacht van ik moet het nog zien dat ik de gewonnen produkten (AB2000X batterij en SolarFlow 800 micro omvormer) binnen krijg. Maar vanmiddag was de AB2000X al gearriveerd. Nu nog de micro omvormer en mijn eigen bestelling (SF800 Plus).
Hier ook een van de winnaars. Stond opeens een pakketje onder de veranda met de AB2000X. Had geen bevestiging of verzendgegevens ontvangen.PeaceNlove schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:07:
[...]
Hopelijk komt de mijne uit dezelfde actie ook snel. Krijg je nog tracking info of stonden ze opeens op de stoep?
🔋 5.76 kWh Zendure 2400 AC | ☀️ 5.5 kWp SolarEdge (NW & ZO) | 𖣘 5.2 kW Daikin L/L 3-Multi | 🔌 Peblar Home | 🚙 14 kWh PHEV
Toch leverde de upgrade van drie naar vier batterijen mij RTE winst op, minder warmte, 1 a 2 procent(op tien jaar behoorlijk). Hoe legde @Taro het ook alweer uit? Minder overhead?mrme12345 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:51:
[...]
Niet efficienter, hoogstens dat de levensduur een klein beetje langer wordt. Maar met levensduur van 10-15 jaar is dat allemaal theoretisch. Ik heb hier 2 x een 2400AC staan met ieder ca 6 kWh en laad en ontlaad met max vermogen 2400W als de prijzen daar aanleiding toe geven. En dat is dus met een C-waarde van 0.4 (2400/6000). Advies van experts is vaak (wat je ook hoort van Will Prowse) dat je de batterijen vooral veel moet gebruiken en dat een C-rating tussen 0.2 en 0.5 helemaal prima is.
Wil je heel veilig zitten neem je er 3 per 2400AC en anders neem je er 2, dat kan ook goed. Voordeel van 2 x aan 2400AC op aparte vrije groep is dat je 2 x 2400W vermogen tot je beschikking hebt. Met dit soort prijsverschillen als vandaag heel handig ;-).
Daarnaast scheelt het aanzienlijk in temperatuur in de cellen. Persoonlijk zou ik minimaal drie batterijen onder een 2400AC plaatsen.
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
Net als bij @crbnnw hier ook geen verzend bevestiging.PeaceNlove schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:07:
[...]
Hopelijk komt de mijne uit dezelfde actie ook snel. Krijg je nog tracking info of stonden ze opeens op de stoep?
Ik weet niet dit gangbaar is. Worden normale bestellingen op Zendure.nl met track&trace verstuurd? Of dit ook opeens een verrassing?
[ Voor 18% gewijzigd door meesje op 08-01-2026 18:32 ]
- Taro
- Niet online
Bij een aantal andere merken wel, bij Zendure niet.martinvdm schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:42:
[...]
Ik meen dat vanaf 2 of meer batterijen een hoger vermogen beschikbaar is, maar als je dat niet nodig hebt….
- Taro
- Niet online
Nee, is niet gangbaar, behalve als iets buiten het normale bestelproces om is verlopen, vandaar.meesje schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:31:
[...]
Ik weet niet dit gangbaar is. Worden normale bestellingen op Zendure.nl met track&trace verstuurd? Of dit ook opeens een verrassing?
[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 08-01-2026 18:39 ]
Buiten het proces om begrijp ik. Kennelijk dus ook niet bij normale bestellingen. Goed om te weten! Ik had mijn vrouw nog niet voorbereid.Taro schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:34:
[...]
Nee, is niet gangbaar, maar jullie zijn buiten het proces om gegaan, vandaar.
dat heeft in feite er mee te maken met de volgende aspecten.Pakhaas schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:24:
1) wil je uitsluitend NOM dan zul je moeten kijken wat je gemiddelde behoefde tijdens de donkere periodes is, ik zelf kijk mn naar de waarden in begin april en laat september (dat heeft wel het resultaat dat tijdens de echte zomer ik eigenlijk iets te veel heb, maar juist door de iets hogere capaciteit deze juist in het voor- en najaar prima kan gebruiken. vergeet niet dat je ook je verliezen RTE mee te nemen.ik rond het daarmij af naar boven of ik zou net boven een batterij moeten komen ( het is natuurlijk ook een prijs dingetje.
zeker als ik kijk naar de prijsontwikkeling in Duitsland waar rond oktober je nog ruim rond de 600 euro voor een AB3000x hebt betaald, de huidige prijs ligt zelfs al onder de 500 euro. Het gaat dus snel.
Zeker als in beeld bent voor een compleet systeem is het mogelijk best interessant om even met de auto te gaan shoppen, kun je ook direct iets goedkopere benzine gaan tanken. Ik zag pas een volledig Zendure SF 2400AC met 6 AB3000x (ruim dus 17 kWh capaciteit voor net 3.300 euro. In Nederland ben je een heel stuk meer kwijt.
2) wil je iets anders zul je moeten kijken welke capaciteit daarvoor nodig is.
uiteraard kijk ook wat je aan PV stroom over gaat hebben, vaak is dat veel meer dan wat je in een normale thuis-batterij kunt gaan stoppen. (tenminste tijdens de eerder genoemde periode april-oktober),
Ik heb dus net een Solarflow 800 plus, en zowel een Homewizard (HW) P1 meter als de P1 van Zendure.
Beide zijn prima in de Zendure app te koppelen maar beide geven geen waarden in die app. Alle vermogens blijven op 0 watt staan. Ook zonder actieve HW splitter. Dus ik kan de Zendure slimme meter modus niet gebruiken.
(HW p1 werkt icm de HW app trouwens prima)
Ik heb in dit forum al wat berichten met dezelfde issues bij gebruik van de HW P1. En Zendure die vervolgens vraagt om de aanmaak van tickets. Ik ben ook met ze in contact maar ze vragen vooral nog om allerlei info (die niet altijd logisch lijkt).
Heb nu zelf wat in Home Assistant gemaakt zodat het opladen en ontladen ongeveer op de juiste momenten en de juiste vermogens gebeurt. Maar lijkt me dat Zendure dat veel beter kan.
Iemand al een oplossing voorbij zien komen? Of een update gehad?
Beide zijn prima in de Zendure app te koppelen maar beide geven geen waarden in die app. Alle vermogens blijven op 0 watt staan. Ook zonder actieve HW splitter. Dus ik kan de Zendure slimme meter modus niet gebruiken.
Ik heb in dit forum al wat berichten met dezelfde issues bij gebruik van de HW P1. En Zendure die vervolgens vraagt om de aanmaak van tickets. Ik ben ook met ze in contact maar ze vragen vooral nog om allerlei info (die niet altijd logisch lijkt).
Heb nu zelf wat in Home Assistant gemaakt zodat het opladen en ontladen ongeveer op de juiste momenten en de juiste vermogens gebeurt. Maar lijkt me dat Zendure dat veel beter kan.
Minimaal 1, want anders heb je alleen een omvormer liggen...Pakhaas schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:24:
Verder hangt het af van je doel:
- eigen PV verbruik verhogen: hoeveel extra opwekking kun je nuttig opslaan en gedurende de nacht verbruiken?
- prijspieken in de winter overbruggen bij een dynamisch contract: wat is je typische verbruik op een dag, hoeveel uur wil je kunnen opvangen (bijv 17:00-21:00) en wat is binnen die uren een reëel verbruik?
Voor deze doelen kom je waarschijnlijk lager uit dan je misschien zou verwachten.
Je hebt ook mensen die dynamisch handelen, maar daarop zou ik nu niet meer de capaciteit bepalen.
Al een tijdje met hun in gesprek hierover.rs24a schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 19:07:
Ik heb dus net een Solarflow 800 plus, en zowel een Homewizard (HW) P1 meter als de P1 van Zendure.
Het technische team vroeg om een e-mailadres en wachtwoord om mee te kunnen kijken. Ze hadden wat moeite om het wachtwoord exact over te typen en meldden vervolgens dat de inloggegevens niet correct waren. Voor de zekerheid heb ik de gegevens daarna zelf gekopieerd en geplakt, en ik kon wel inloggen
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
geert1992 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 19:25:
[...]
Al een tijdje met hun in gesprek hierover.
Het technische team vroeg om een e-mailadres en wachtwoord om mee te kunnen kijken. Ze hadden wat moeite om het wachtwoord exact over te typen en meldden vervolgens dat de inloggegevens niet correct waren. Voor de zekerheid heb ik de gegevens daarna zelf gekopieerd en geplakt, en ik kon wel inloggen.
En ik maar denken dat dat HET ding was in chinars24a schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 19:28:
[...]
Ze hadden zelf nog nooit van Ctrl-C Ctrl-V gehoord??
Lijkt me vooral van belang of je ze nodig hebt, want je kosten stijgen ook behoorlijk met een extra accu. Dus belangrijkste is en blijft of je die 3e accu ook nuttig in kunt zetten of niet. Dan maakt die 1% ook niets uit.geert1992 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:22:
[...]
Toch leverde de upgrade van drie naar vier batterijen mij RTE winst op, minder warmte, 1 a 2 procent(op tien jaar behoorlijk). Hoe legde @Taro het ook alweer uit? Minder overhead?
Daarnaast scheelt het aanzienlijk in temperatuur in de cellen. Persoonlijk zou ik minimaal drie batterijen onder een 2400AC plaatsen.
Daar heb je gelijk in. In dit geval zou je echter, als je vier batterijen en twee omvormers aanschaft, ook eerst kunnen testen met 1 omvormer. Een 2e kan je altijd nog kopen.mrme12345 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 19:50:
[...]
Lijkt me vooral van belang of je ze nodig hebt, want je kosten stijgen ook behoorlijk met een extra accu. Dus belangrijkste is en blijft of je die 3e accu ook nuttig in kunt zetten of niet. Dan maakt die 1% ook niets uit.
- Taro
- Niet online
Voordeel met meerdere omvormers komt mooi naar voren op dit soort dagen. Tijdens de dure dynamische uren de oven, kookplaat en afzuigkap aangezet en nog steeds teruggeleverd 
:strip_exif()/f/image/MTg5ea6ZaTABxNziDjj8JAuH.jpg?f=fotoalbum_large)
Script werkte helaas de eerste 2 uur niet lekker. Bleek achteraf dat ik in Cheapest Hours Starttime 16:00 had staan als selectiecriteria
Maar toch leuke score zo en nog 15% resterend, maar is voor 25 ct/kWh niet de moeite waard om verder te ontladen. Plan was dat dus om 13:00 en 14:00 al te ontladen a 40 ct/kWh...
Vannacht weer naar 100% laden, dit jaar nog even maximaal gebruik van maken nu het nog kan. Tov andere merken waardeer ik de HA integratie nog iedere dag
:strip_exif()/f/image/MTg5ea6ZaTABxNziDjj8JAuH.jpg?f=fotoalbum_large)
Script werkte helaas de eerste 2 uur niet lekker. Bleek achteraf dat ik in Cheapest Hours Starttime 16:00 had staan als selectiecriteria
Maar toch leuke score zo en nog 15% resterend, maar is voor 25 ct/kWh niet de moeite waard om verder te ontladen. Plan was dat dus om 13:00 en 14:00 al te ontladen a 40 ct/kWh...
Vannacht weer naar 100% laden, dit jaar nog even maximaal gebruik van maken nu het nog kan. Tov andere merken waardeer ik de HA integratie nog iedere dag
Ja erg leuk, hier in full electric house met EV en netto 15 kWh afname toch maar 1 euro kosten vandaag op deze hele dure dag :-) Dan helpen batterijen echt goed mee, zelfs nu mijn zonnepanelen onder 20cm sneeuw liggen ;-)Taro schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 20:53:
Voordeel met meerdere omvormers komt mooi naar voren op dit soort dagen. Tijdens de dure dynamische uren de oven, kookplaat en afzuigkap aangezet en nog steeds teruggeleverd
[Afbeelding]
Ik zag vandaag de update voor de Homewizard P1. Het is me niet duidelijk hoe ik die toevoeg. Bij zoeken naar apparaten wordt hij niet gevonden. Moet ik iets activeren?
- Taro
- Niet online
De zoekfunctie al gebruikt?dotternetta schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 21:51:
Ik zag vandaag de update voor de Homewizard P1. Het is me niet duidelijk hoe ik die toevoeg. Bij zoeken naar apparaten wordt hij niet gevonden. Moet ik iets activeren?
Ja, veel gelezen, zou automatisch gevonden moeten worden. Zal morgen verder zoeken, ik zal wel iets over het hoofd hebben gezien
- Taro
- Niet online
Taro in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"dotternetta schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 22:37:
[...]
Ja, veel gelezen, zou automatisch gevonden moeten worden. Zal morgen verder zoeken, ik zal wel iets over het hoofd hebben gezien
Ja, dat had ik gelezen. HW P1 wordt niet gevonden. Ik kan ook niet zien in de app op welke wifi ik de Zendure heb gezet, daar ligt het waarschijnlijk aan)
Edit: na alle wifi netwerken (ze praten niet allemaal met elkaar) geprobeerd te hebben is de P1 inmiddels gevonden (en geeft hier ook 0 W aan)
Accu's maar weer eens opgeladen naar 100%, ze staan al 3 uren te balanceren op 98%
Edit: na alle wifi netwerken (ze praten niet allemaal met elkaar) geprobeerd te hebben is de P1 inmiddels gevonden (en geeft hier ook 0 W aan)
Accu's maar weer eens opgeladen naar 100%, ze staan al 3 uren te balanceren op 98%
Hier toch nog iets meer kwijt, maar gezien de hoge tarieven valt het mee. Ik heb dan ook maar 11,52 kWh en natuurlijk nog wat eigen verbruik tijdens die uren.mrme12345 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 21:29:
[...]
Ja erg leuk, hier in full electric house met EV en netto 15 kWh afname toch maar 1 euro kosten vandaag op deze hele dure dag :-) Dan helpen batterijen echt goed mee, zelfs nu mijn zonnepanelen onder 20cm sneeuw liggen ;-)
[Afbeelding]
Vrouwlief kreeg het om 16:00 uur op haar heupen en zette de wasmachine en droger aan... Daar moest ik dus even een stokje voor steken en heb de droger maar even uitgesteld tot na 19:00. 😬
Zoonlief wilde heel graag pannenkoeken eten, dus twee pitten van de keramische kookplaat een goed half uur op hoge stand vanaf 17:00 uur. Die misgelopen teruglevering ga ik dus mooi met zijn zakgeld verrekenen. 🤯
Kortom, het prijsbewust zijn hier in huis kan nog wat beter... Maar ik hou wel van ze hoor... 😂😂
En het laat zien dat volgend jaar de batterij mooi die pieken af kan vlakken.
Ook grappig om te zien dat het gemiddelde teruglevertarief hoger is dan de hoogste prijs van de dag. Dat moet wel komen door de zonnebonus van Zonneplan lijkt me.
Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
:strip_exif()/f/image/xRqgdj6SHxe2UrfDZavcjlxy.jpg?f=fotoalbum_large)