Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2025 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 62 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pazo schreef op zondag 21 december 2025 @ 13:28:
Ik kwam deze hier bij ons in de wijk tegen. Op het eerste gezicht een vrij normale middenwoning (al vind ik de prijs wel aan de hoge kant).

[Afbeelding]

Maar wat een vreemd indeling.
Woonkamer bestaat uit zithoek en keuken met soort van half ingebouwde kasten (o ja, en helemaal voorin een kleine eetkamertafel)

[Afbeelding]

Op de eerste verdieping kom je van vanaf de trap door de deur gelijk een slaapkamer / overloop in 1 binnen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De badkamer beslaat de hele voorkant van het huis (wel lekker ruim, dat dan weer wel)

[Afbeelding]

De zolder is verder ongebruikt maar heeft dan wel een soort vliering.

[Afbeelding]

En de tuin...? Oh nee, de luchtplaats...

[Afbeelding]

Heel bijzondere indeling. Wil je daar weer een normale eengezinswoning van maken, mag er nog een ton bovenop de toch al hoge vraagprijs.

https://www.funda.nl/deta...-leghornlaan-52/43289330/
Dat is een SieMatic keuken. Uiteraard smaakgevoelig, maar redelijk in het zeer luxe keukensegment (een keuken als deze, hoe klein ook, is al snel 35-55k euro)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:58

Sharky

Skamn Dippy!

This too shall pass

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:23
evilution schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:56:
[...]

Waarom zou het moeten werken :?
Het huis staat te koop en wordt een kamer een beetje ingericht in plaats van leeg op de foto te zetten zodat je een idee krijgt hoe het er uit kan zien. Wie weet was het voorheen wel een rommelkamer en je wilt je huis toch een beetje leuk presenteren.
oh zeker, dat het niet hoeft te werken is prima, maar doe dan voor de presentatie een beetje je best. het ziet er nu echt uit alsof er maar iets op dat bureau gesmeten is, er is 0,0 aandacht voor een nette presentatie.

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:50
Wat een rare opstelling van die airco, hm, we hebben trillingen in de slaapkamer, laten we hem dan maar bijna boven de buren zetten 8)7

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:07

B64

pc_freak1 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 09:23:
[...]

oh zeker, dat het niet hoeft te werken is prima, maar doe dan voor de presentatie een beetje je best. het ziet er nu echt uit alsof er maar iets op dat bureau gesmeten is, er is 0,0 aandacht voor een nette presentatie.
Dat spul is daar neergezet om een indruk te geven van de beschikbare ruimte. Niet om te laten zien hoe netjes de bewoners zijn.

Enneh, ik zie nergens troep liggen in dit huis, die mensen zijn dus heel hard bezig geweest om een nette presentatie te krijgen. Door drie losse draadjes in een slaapkamer/kantoor bepaal jij even dat er 0,0 aandacht voor is?

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:58

Sharky

Skamn Dippy!

hfolkers schreef op woensdag 24 december 2025 @ 09:35:
[...]

Wat een rare opstelling van die airco, hm, we hebben trillingen in de slaapkamer, laten we hem dan maar bijna boven de buren zetten 8)7
Dat was me niet eens opgevallen, het ging mij vooral om de debiele panelen aan de dakrand.

This too shall pass

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Sharky schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:26:
[...]

Dat was me niet eens opgevallen, het ging mij vooral om de debiele panelen aan de dakrand.
Die airco staat daar om schaduw op de eigen panelen te vermijden, de buren och…

• Friezin
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Stalensnuitje schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:16:
De makelaar is weer op dreef:

[...]

Wat krijg je dan, behalve die enorme potentie? Nou ja, opzich wel een mooi plekje (all be it in Genemuiden) en een mooie basis imho, maar poah daar zit nog "wat" werk in voor driekwart miljoen:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/detail/koop/genemuiden/huis-oosterkaai-13/43108291/
Toen wij onze woning kochten in 2007, werd deze verwarmd door een Nefit uit 1973. Gelijk vervangen, 34 jaar is wel heel oud.

Maar die wordt overtroefd door deze "CV-ketel (gas gestookt combiketel uit 1980, eigendom)"

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/218/880/801.jpg?options=width=800

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2, 60m2 vvw/schuim, 12x radiator (2 met heatfan), T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2x Quatt (11-2023&9-2025), Nefit HR43, 10x SolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, klusser, 11 are tuin

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:35

Fanta

FordPerformance™️

Friezin schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:04:
[...]

Toen wij onze woning kochten in 2007, werd deze verwarmd door een Nefit uit 1973. Gelijk vervangen, 34 jaar is wel heel oud.

Maar die wordt overtroefd door deze "CV-ketel (gas gestookt combiketel uit 1980, eigendom)"

[Afbeelding]
Machtig mooi apparaat. Voor de ruimte die hij in beslag neemt hoef je hem niet te vervangen, in de kelder staat hij toch niemand in de weg. Ik weet alleen niet hoe zuinig hij is... O-)

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• Friezin
  • Niet online
Yaksa schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 18:24:
[...]

Laat dat 'volledig naar eigen inzicht renoveren' maar even zitten dan, het is een (gemeentelijk) monument en dat kan inhouden dat het inzicht van de potentiële koper enigszins afwijkt van hetgeen de monumentencommissie heeft vastgelegd.
Ik zie die opmerking vaker en het is een hardnekkig misverstand.
Die binnenkant is niet monumentaal, enkel de buitenkant, dat is meestal zo bij gemeentelijke monumenten. Van binnen mag je doen wat je wilt.

Bij een Rijksmonument kijk je op de lijst wat er monumentaal is, en dat kan vaak ook bij gemeentelijke monumenten, zoals deze: https://www.zwartewaterland.nl/gemeentelijke-monumentenlijst.

Beeldbepalend is het oordeel. Buitenkant moet redelijk identiek blijven, maar hier mij bij ligt er een nieuw (19-laags geïsoleerd) dak, met daar de oude pannen op. In overleg kan meer dan je denkt.

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2, 60m2 vvw/schuim, 12x radiator (2 met heatfan), T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2x Quatt (11-2023&9-2025), Nefit HR43, 10x SolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, klusser, 11 are tuin

• Friezin
  • Niet online
Fanta schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:07:
[...]

Machtig mooi apparaat. Voor de ruimte die hij in beslag neemt hoef je hem niet te vervangen, in de kelder staat hij toch niemand in de weg. Ik weet alleen niet hoe zuinig hij is... O-)
Niet zuinig.... hier tijdens klussen in februari 2007 die Nefit op 17°C: in 1 maand er 800m3 gas door gejaagd. Voorschot (2007!) was €456 pfff.
Nwe Nefit erin (zie sig) en eind van dat jaar zaten we op €210.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:48
Friezin schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:04:
[...]

[Afbeelding]
Simpel, een ledenketel doet max 70% efficiency
Dus door een moderne cvketel en afstelling zou je makkelijk 50% gasbesparing hebben. Belachelijk natuurlijk want bij een verbouwing ga je standaard over op FE-WP dan verbruik je nog maar 20% tov de huidige situatie

diskeltische lurker

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:46
Friezin schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:14:
[...]

Die binnenkant is niet monumentaal, enkel de buitenkant, dat is meestal zo bij gemeentelijke monumenten. Van binnen mag je doen wat je wilt.

Bij een Rijksmonument kijk je op de lijst wat er monumentaal is, en dat kan vaak ook bij gemeentelijke monumenten, zoals deze: https://www.zwartewaterland.nl/gemeentelijke-monumentenlijst.

Beeldbepalend is het oordeel. Buitenkant moet redelijk identiek blijven, maar hier mij bij ligt er een nieuw (19-laags geïsoleerd) dak, met daar de oude pannen op. In overleg kan meer dan je denkt.
Daar wil ik dan ook even op inhaken, bij een monument, rijks, gemeentelijk of provinciaal is ALLES beschermd. Voor alle wijzigingen is er een vergunning nodig. In het vergunning traject wordt dan bepaald welke delen monumentale waarde hebben en welke niet. De omschrijvingen bij de Rijksdienst en de meeste gemeentelijke monumentenlijsten zijn slechts om een pand te identificeren. De overige informatie staat normaliter in een redengevende omschrijving of zoals ze tegenwoordig vaak genoemd worden, register omschrijving. Er is altijd een waardestelling nodig om te bepalen of iets weg kan of niet en die zijn onderdeel van een bouwhistorische beschrijving.
Wat Zwartewaterland hier gedaan heeft is eerder uitzondering dan regel en maakt het voor monumentenbezitters erg handig om een inschatting te maken van wat er wel of niet kan, maar die vergunningplicht blijft bestaan.

[ Voor 4% gewijzigd door No Hands op 24-12-2025 12:08 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:27
Sharky schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:26:
[...]

En de buren zich maar afvragen waar ze die ladder toch gelaten hebben...

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:12
Friezin schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:14:
[...]

Je hoeft mij niet uit te leggen wat wel en wat niet monumentaal is.
Ik werk in een Rijksmonument wat de afgelopen 2 jaar geheel gerestaureerd / gerenoveerd is.
Wat ik probeer te zeggen is dat de makelaar beweert dat het pand 'volledig naar eigen inzicht' gerenoveerd mag worden. Dat klopt dus niet, bij een monument moet alles in overleg en dat kan bijvoorbeeld betekenen dat je de monumentale wit/groen geschilderde eikenhouten kozijnen en 6 vaks ruiten niet mag vervangen door de zo gewenste antracietkleurige kunststof kozijnen met kiepramen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Friezin
  • Niet online
Yaksa schreef op woensdag 24 december 2025 @ 13:06:
[...]

Je hoeft mij niet uit te leggen wat wel en wat niet monumentaal is.
Ik werk in een Rijksmonument wat de afgelopen 2 jaar geheel gerestaureerd / gerenoveerd is.
Wat ik probeer te zeggen is dat de makelaar beweert dat het pand 'volledig naar eigen inzicht' gerenoveerd mag worden. Dat klopt dus niet, bij een monument moet alles in overleg en dat kan bijvoorbeeld betekenen dat je de monumentale wit/groen geschilderde eikenhouten kozijnen en 6 vaks ruiten niet mag vervangen door de zo gewenste antracietkleurige kunststof kozijnen met kiepramen.
Nee, dat is logisch: de voorbeelden die jij geeft, *dat* zie je ook wanneer je buiten voor de woning staat. Ik moet me ook houden aan de verfkleuren die op de buitenkant zaten toen dit monument werd.

Maar als het niet beschreven staat (bij geen enkel gemeentelijk monument is men binnen geweest in deze gemeente), is het (binnen de buitenmuren) dichtmetselen van een tussendeur, een exotisch kleurtje op de muur, een badkamer verbouwen, een nieuwe keuken plaatsen, een muur uitbreken etc gewoon toegestaan. Ik hoef ook geen vergunning voor regulier onderhoud buitenom.
En wat ik al aangaf: in overleg kan er veel.

PS: naar mijn idee is "renoveren" voornamelijk binnen. Leidingwerk vernieuwen, vvw aanleggen, nwe keuken, isoleren, etc

[ Voor 4% gewijzigd door Friezin op 24-12-2025 14:10 ]

• Friezin
  • Niet online
No Hands schreef op woensdag 24 december 2025 @ 12:07:
[...]

Daar wil ik dan ook even op inhaken, bij een monument, rijks, gemeentelijk of provinciaal is ALLES beschermd. Voor alle wijzigingen is er een vergunning nodig. In het vergunning traject wordt dan bepaald welke delen monumentale waarde hebben en welke niet. De omschrijvingen bij de Rijksdienst en de meeste gemeentelijke monumentenlijsten zijn slechts om een pand te identificeren. De overige informatie staat normaliter in een redengevende omschrijving of zoals ze tegenwoordig vaak genoemd worden, register omschrijving. Er is altijd een waardestelling nodig om te bepalen of iets weg kan of niet en die zijn onderdeel van een bouwhistorische beschrijving.
Wat Zwartewaterland hier gedaan heeft is eerder uitzondering dan regel en maakt het voor monumentenbezitters erg handig om een inschatting te maken van wat er wel of niet kan, maar die vergunningplicht blijft bestaan.
Nog nergens vergunning voor aan hoeven vragen.
Gemeentelijk Monumenten zijn in mijn gemeente niet van binnen beoordeeld. Elke keer wanneer ik subsidie vroeg voor buitenwerk, liep monumentenwacht even rond huis, beoordeelde de vraag (hier bijvoorbeeld veel boeidelen/kraaldelen en dakranden vervangen) en gaf toestemming. Niet naar binnen geweest, zelfs niet door de ramen gekeken.

• Friezin
  • Niet online
technopeuter schreef op woensdag 24 december 2025 @ 12:03:
[...]

Simpel, een ledenketel doet max 70% efficiency
Dus door een moderne cvketel en afstelling zou je makkelijk 50% gasbesparing hebben. Belachelijk natuurlijk want bij een verbouwing ga je standaard over op FE-WP dan verbruik je nog maar 20% tov de huidige situatie
Maar dan moet dat (geluidtechnisch tov erfgrens) wel kunnen.
Hoewel wp-en steeds stiller worden.

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-12 21:11
Friezin schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 07:01:
[...]

Geen moeite doen om een link te verfraaien wordt meer gewaardeerd hier: hier zoekt men op plaatsnaam en adres, niet op "deze kerk".
Zo is een foto ook een vereiste.

FTFY

https://www.funda.nl/detail/koop/valthe/huis-hoofdstraat-57/43270595

[Afbeelding]
Bedankt voor de feedback, zal het voor de volgende meenemen :)

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/222/261/546.jpg?options=width=1440
Best wel mooi stulpje, zou het er wel kunnen uithouden. Alleen "De nabij gelegen uitvalswegen en snelweg A28 bieden een optimale bereikbaarheid.", moet je heel letterlijk nemen. De drukke Barneveldseweg voor de deur en de A28 is echt heel dichtbij je perceel.
https://www.funda.nl/deta...rneveldseweg-27/43286746/

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:15
synoniem schreef op woensdag 24 december 2025 @ 17:48:
[Afbeelding]
Best wel mooi stulpje, zou het er wel kunnen uithouden. Alleen "De nabij gelegen uitvalswegen en snelweg A28 bieden een optimale bereikbaarheid.", moet je heel letterlijk nemen. De drukke Barneveldseweg voor de deur en de A28 is echt heel dichtbij je perceel.
Genoeg bos om het geluid te dempen en beter het monotone geluid van de snelweg dan het eindeloze gekreis van je buurkoters 😉

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:13

Sport_Life

Solvitur ambulando

synoniem schreef op woensdag 24 december 2025 @ 17:48:
[Afbeelding]
"Vrijstaande energiezuinige A++++ villa met verwarmd zwembad".

Het wordt tijd dat ze wat kritischer naar die plusjes gaan kijken, en dat zeg ik met een 3 plusjes woning :+.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Sport_Life schreef op woensdag 24 december 2025 @ 19:12:
[...]

Het wordt tijd dat ze wat kritischer naar die plusjes gaan kijken, en dat zeg ik met een 3 plusjes woning :+.
Yup maar wel met een eigen warmtepomp he. (Zal daardoor wel niet onder het label meetellen?).

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Sport_Life schreef op woensdag 24 december 2025 @ 19:12:
[...]

Ik denk dat die 143 panelen wel aardig zullen helpen bij dat label :+ .
Overigens valt een zwembad nog relatief gezien mee op een warmtepomp met je een beetje slimme sturing. (Hier ongeveer 2000kWh van april tot eind september op een 5,5x4x1,60 bad)
Wat mij gruwelijk zou storen is die grote open ruimte van woonkamer en keuken en die tv’s op gekke plekken. Dat galmt lekker door elkaar.

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 24-12-2025 19:57 ]

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:13

Sport_Life

Solvitur ambulando

GeeMoney schreef op woensdag 24 december 2025 @ 19:56:
[...]

Ik denk dat die 143 panelen wel aardig zullen helpen bij dat label :+ .
Overigens valt een zwembad nog relatief gezien mee op een warmtepomp met je een beetje slimme sturing. (Hier ongeveer 2000kWh van april tot eind september op een 5,5x4x1,60 bad)
Wat mij gruwelijk zou storen is die grote open ruimte van woonkamer en keuken en die tv’s op gekke plekken. Dat galmt lekker door elkaar.
Er staat niet bij hoeveel WP die panelen zijn, ik had op mijn nieuwbouw huis uit 2019 (zelfde bouwjaar) 275WP.
Edit: Oh wel dus, 45k kWh per jaar.

Dan zit je op ongeveer 450kWh per maand in december - februari op een platte opstelling.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:26

Fiber

Beaches are for storming.

Toepasselijke plattegrond voor deze kerstdagen:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/217/162/131.jpg

https://www.funda.nl/deta...ondriaanlaan-87/43160064/

o<:)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Fiber

Fiber

Fijne kleurtjes word ik altijd wel blij van:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/219/907/355.jpg?options=width=1440

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/219/907/379.jpg?options=width=1440

https://www.funda.nl/deta...huis-bergweg-20/89585753/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09:17

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Fiber schreef op woensdag 24 december 2025 @ 22:59:
Fijne kleurtjes word ik altijd wel blij van:
Stukken beter dan sad beige! Sowieso een (vakantie)huis waar ik me op mijn gemak zou voelen.

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:30
Blegh, niet geel aub. Geeft een goedkoop mcdonalds gevoel

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
-Jaap-io schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 14:49:
de woorden van de makelaar:
Vriendelijk ogend huis met authentieke elementen. Deels geïsoleerd en verbouwd.
Losstaande bijgebouwen op een ruim perceel herinneren aan het voeren van een boerenbedrijf (varkens en kippen) halverwege vorige eeuw.

Vriendelijk ogend huis... ja toch niet dan...
[Afbeelding]

Dat aanrechtblad zal wel tot de "authentieke elementen" behoren
[Afbeelding]

Het toilet is inderdaad deels verbouwd
[Afbeelding]

Idem voor de wasbak in de badkamer, die is zelfs zo deels dat er geen water is.
[Afbeelding]

Het Deels geïsoleerd moet je hier wel heel letterlijk nemen.
[Afbeelding]

Losstaande bijgebouwen op een ruim perceel herinneren aan het voeren van een boerenbedrijf. Je moet wel een heel goed geheugen hebben!
[Afbeelding]

het is een groot perceel, dus dat zal deels wel de prijs verklaren, maar verder.... ik hoop dat ze het huis leeg opleveren, want ander ben nog zo'n bedrag kwijt aan de gemeentewerf.

https://www.funda.nl/deta...-heiligenboom-5/43008340/
Iets verderop kun je voor minder een beter afgewerkt huis kopen van een tweaker?
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/219/978/224.jpg?options=width=1440

https://www.funda.nl/deta...irschotseweg-51/43123702/

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

PurpleBlue schreef op donderdag 25 december 2025 @ 13:52:
[...]

Iets verderop kun je voor minder een beter afgewerkt huis kopen van een tweaker?
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/deta...irschotseweg-51/43123702/
Ziet er wel uit als een rukbunker idd :+
Wel tof huis voor goede prijs.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FitTiv
  • Laatst online: 10:56
Best een hoge drempel!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDMaZsbOqt7uOINea1h7Pf0Wq1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i5GwVIF8wXTjhksuc4fX56ZN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moest echt 3x kijken voordat ik doorhad dat het een deur was :+
Verder niet heel bijzonder, behalve de prijs.

https://www.funda.nl/deta...proffijtlaan-55/43258129/

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Alsof je scheel bent, zo schuin. Zelfs de berging.

https://www.funda.nl/deta...nkrijkstraat-20/43267826/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/221/464/427.jpg?options=width=2160
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/221/464/428.jpg?options=width=2160

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:15
Ik haakte af bij het woord "royaal". De rest kan me dan niet meer boeien.

Makelaars moesten eens een normale beschrijving moeten maken. Zou zo maar eens voor meer clicks kunnen zorgen 😉

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Als ik op de foto’s kijk dan lijkt aan de hand van de vloertegels in het toilet, de wanden daar wel parallel te lopen, in tegenstelling tot de plattegrond.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Fiber

Fiber

Wij noemden dat vroeger op school perspectief tekenen... O-)

• Fiber

Fiber

breinonline schreef op donderdag 25 december 2025 @ 17:03:
[...]

Als ik op de foto’s kijk dan lijkt aan de hand van de vloertegels in het toilet, de wanden daar wel parallel te lopen, in tegenstelling tot de plattegrond.
De woonkamer is sowieso wel degelijk scheef als je naar het laminaat op de eerste 3D foto kijkt:

https://www.funda.nl/deta...43267826/media/360-foto/1

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Speciale kerstaanbieding!
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/222/588/086.jpg?options=width=1440
https://www.funda.nl/deta...ense-maasdijk-4/89659050/

[ Voor 4% gewijzigd door Prisma16 op 25-12-2025 23:24 ]

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:35
hfolkers schreef op woensdag 24 december 2025 @ 09:35:
[...]

Gezien de uitbouw bij de buren zou dat zomaar expres gedaan kunnen zijn. Die uitbouw/overkapping zit vol ramen tegen het perceel van dit huis.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:30
Verschrikkelijk die woningen direct aan de weg. Dijkhuisjes ook zoiets. Lekker als daar een auto wegslipt en naast je op de bank belandt.

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:51
Sport_Life schreef op woensdag 24 december 2025 @ 20:12:
[...]

Er staat niet bij hoeveel WP die panelen zijn, ik had op mijn nieuwbouw huis uit 2019 (zelfde bouwjaar) 275WP.
Edit: Oh wel dus, 45k kWh per jaar.

Dan zit je op ongeveer 450kWh per maand in december - februari op een platte opstelling.
Dan heb je voor een groot deel van het jaar genoeg energie om je woning met de zonnepanelen verwarmen. En kun je in de warmere maanden het overschot aan elektriciteit gebruiken voor het verwarmen van het zwembad.

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:06
Wat zou de ruimte achter de MK zijn, die het hoekje om gaat tot achter de wc....?

De geheime panic-room?

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

• FitTiv
  • Laatst online: 10:56
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 10:39:
[...]

Dan heb je voor een groot deel van het jaar genoeg energie om je woning met de zonnepanelen verwarmen. En kun je in de warmere maanden het overschot aan elektriciteit gebruiken voor het verwarmen van het zwembad.
Bufferbassin tegen de zonnepaneelheffing. _O-

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
verguldebarman schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 10:40:
[...]

Wat zou de ruimte achter de MK zijn, die het hoekje om gaat tot achter de wc....?

De geheime panic-room?
Kabel/Afvoer/etc …is een flat.

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:57
Ligt het aan mij of is die foto van de sneeuw AI generated? Als ik het patroon van de bakstenen op de voorgevel bekijk, is dat heel anders dan het patroon van de 'herfst' foto? Mag een makelaar dat zomaar doen, zonder disclaimer erbij? Normaal staat er altijd zo'n "Artist impression" tag bij

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:54
N0EPie0910 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 11:25:
[...]

Ligt het aan mij of is die foto van de sneeuw AI generated? Als ik het patroon van de bakstenen op de voorgevel bekijk, is dat heel anders dan het patroon van de 'herfst' foto? Mag een makelaar dat zomaar doen, zonder disclaimer erbij? Normaal staat er altijd zo'n "Artist impression" tag bij
Altijd van die heftige reacties.. "mag zoiets wel?!" . Al sinds de uitvinding van photoshop worden plaatjes op funda bewerkt. De foto's van mijn huis werden op de meest grijze overcast dag van het jaar genomen maar zagen er zonnig en vrolijk uit online. Iedereen wil zijn waar mooi verkopen en iedereen snapt dat die zon erbij geplakt is.

Op de foto hierboven sneeuwt het terwijl de lucht blauw is... who cares?

• Rubbergrover1
N0EPie0910 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 11:25:
[...]

De eerste foto is inderdaad helemaal nep. Zie ook de bakstenen boven het grote raam (schuin in plaats van recht) en de andere voordeur.

• Rubbergrover1
Skybullet schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 11:35:
[...]

Altijd van die heftige reacties.. "mag zoiets wel?!" . Al sinds de uitvinding van photoshop worden plaatjes op funda bewerkt. De foto's van mijn huis werden op de meest grijze overcast dag van het jaar genomen maar zagen er zonnig en vrolijk uit online. Iedereen wil zijn waar mooi verkopen en iedereen snapt dat die zon erbij geplakt is.

Dat is ook niet het probleem. Het probleem is dat de woning zelf ook anders is dan in werkelijkheid.

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:57
Skybullet schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 11:35:
[...]

Zo heftig vond ik m'n bericht niet persoonlijk. Het is meer wat Rubbergrover1 boven mij zegt, het geeft een beeld van de woning die niet klopt. De lucht aanpassen van wat wolken naar blauwe lucht is tot daar aan toe maar compleet bewerkte/getekende afbeeldingen van een voorbeeld-interieur worden ook altijd netjes gemeld met 'artist impression'.
Ik vroeg mij dus af waarom dat hierbij niet is/hoeft.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Zoveel te zien!

Een gekke bol in de tuin:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/222/619/783.jpg?options=width=2160

Prima wijnkelder

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/222/619/834.jpg?options=width=2160

Gekke klok

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/222/619/842.jpg?options=width=2160

Prachtig!

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/222/619/868.jpg?options=width=2160

2,5 miljoen https://www.funda.nl/deta...-lutten-oever-7/43295266/

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als het inclusief de Mercedes is, dan is het een koopje, helemaal als dat een echt Gulwing is.
Is waarschijnlijk een SL, ook een leuk extraatje.

[ Voor 5% gewijzigd door Quantor op 26-12-2025 12:21 ]

• Just-Be
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20:22
Dit verscheen vandaag in de media: https://www.omroepbrabant...-maar-alles-moet-gebeuren

Monumentaal object te koop in Roosendaal, ideaal voor klussers! (=understatement)

Staat inmiddels 2 maanden te koop maar had ik hier nog niet voorbij zien komen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxF9mw00CMTboOoFR6D-2pdMkt0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fCamBzR3YyxsDyxlE3bhsIT8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ilb1rnBfUWw2sA8FAEcoPSywfk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/eOcL7vr2ojVhlj2QhfEfPFU5.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5RKiXO-S85hMQgCQIHPHfpA2Kjo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2stGwludO0MzzcERmnehhJTg.png?f=fotoalbum_large

Het object is opgenomen in de lijst ter (toekomstige) aanwijzing als zijnde Gemeentelijk monument. Aanvullend heeft de Gemeente een verplichting opgelegd ter reparatie van de onveilige delen in/aan/op het object, vandaar dat ook de bouwhekken rondom het object geplaatst zijn.

Funda: https://www.funda.nl/deta...rd-antverpia-58/89556046/

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Just-Be schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 19:47:
Dit verscheen vandaag in de media: https://www.omroepbrabant...-maar-alles-moet-gebeuren

Monumentaal object te koop in Roosendaal, ideaal voor klussers! (=understatement)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het object is opgenomen in de lijst ter (toekomstige) aanwijzing als zijnde Gemeentelijk monument. Aanvullend heeft de Gemeente een verplichting opgelegd ter reparatie van de onveilige delen in/aan/op het object, vandaar dat ook de bouwhekken rondom het object geplaatst zijn.

Die kliko op zolder alleen is al monumentaal

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/218/577/831.jpg?options=width=1440

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:43

MJV

Blijft toch zonde om te zien. Dat binnen de tijd blijft stilstaan is allemaal niet zo erg, maar wat een ellende aan (gevolg)-schade door het uitgebleven onderhoud aan de buitenkant.

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:47
Nog niet (vaak) gezien, de inbouwoven op een meer traditionele oven-locatie.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/220/632/926.jpg?options=width=1440

https://www.funda.nl/deta...s-watsonlaan-18/43147240/

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09:17

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

en te lezen: deze wint voor mij op de valreep het verkoopargument van het jaar:
Wat ook telkens weer een spannend feestje is, is om de beelden van de nachtcamera in ons bos te checken, die bijvoorbeeld op de ingang van de dassenburcht gericht staat. We hebben zelfs de conceptie van de babydasjes op beeld staan
Parende dassen, voor slechts 2,5 miljoen! (maar een 'eigen' dassenburcht is natuurlijk geweldig _/-\o_ )

• Rubbergrover1

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Leuk ook dat aan de andere kant van de kruising een gespiegelde versie van het gebouw staat. Daar is de benedenpui op de hoek helaas wel wat vernacheld.

• No Hands
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 13:22:
[...]

Leuk ook dat aan de andere kant van de kruising een gespiegelde versie van het gebouw staat. Daar is de benedenpui op de hoek helaas wel wat vernacheld.
oja nice! met zo een zelfde mooie entree. jammer van die grijze verf ja, wie dat ooit heeft gedaan moeten ze ook direct vierendelen.
het mini kasteel aan de overkant van de kruising is ook een leuke twee onder 1 kap die exact gespiegeld is.

[ Voor 11% gewijzigd door No Hands op 27-12-2025 13:39 ]

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:07

B64

Rubbergrover1 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 13:22:
[...]

Benieuwd hoe dat dan zit met die gemeentelijke monumentenregels. Ik neem tenminste aan dat het allebei gemeentelijke monumenten zijn, en niet alleen de linker...

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:12
B64 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 14:09:
[...]Benieuwd hoe dat dan zit met die gemeentelijke monumentenregels. Ik neem tenminste aan dat het allebei gemeentelijke monumenten zijn, en niet alleen de linker...
Een groot deel van de huizen in die straat zijn al gemeentelijke monument. Beetje dezelfde stijl en bouwperiode. Deze staat op de lijst om ook op die lijst toegevoegd te worden.
Quote uit de monumentenomschrijving van een vergelijkbaar huis in die straat: 'De woonhuizen met Jugendstil elementen zijn van architectonische waarde vanwege constructie en detaillering en van stedebouwkundige waarde vanwege de markante locatie aan de Boulevard Antverpia en langs de spoorlijn Roosendaal-Antwerpen. Het maakt onderdeel uit van een aantal panden in dezelfde stijl.' Bron: Erfgoed Roozendaal

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• No Hands
B64 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 14:09:
[...]

Benieuwd hoe dat dan zit met die gemeentelijke monumentenregels. Ik neem tenminste aan dat het allebei gemeentelijke monumenten zijn, en niet alleen de linker...
dat er regels zijn betekend helaas niet dat iedereen zich er aan houdt. daarnaast kan het zijn dat het pand monument is geworden nadat die onverlaat er met grijze verf op los is gegaan.

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:58
chim0 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 07:26:
[...]

Verschrikkelijk die woningen direct aan de weg. Dijkhuisjes ook zoiets. Lekker als daar een auto wegslipt en naast je op de bank belandt.
Dit is inderdaad meerdere keren per dag het geval. Ver....schrik....k...e....lijk!

/s

• andre metz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:19
Friezin schreef op woensdag 24 december 2025 @ 14:03:
[...]

Maar dan moet dat (geluidtechnisch tov erfgrens) wel kunnen.
Hoewel wp-en steeds stiller worden.
Heb je wel een een cv ketel van die leeftijd horen loeien?

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-12 12:11

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

qua understatement kan "ideaal voor klussers" wel tellen :)
"proefproject" voor restaurateur historische panden vind ik meer passen... stenen nummeren en opnieuw beginnen _/-\o_

• ared
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:15
Quantor schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 12:20:

Als het inclusief de Mercedes is, dan is het een koopje, helemaal als dat een echt Gulwing is.
Is waarschijnlijk een SL, ook een leuk extraatje.
prima barnfind (y)
zelfs als het "maar" een 190SL is, is het schandalig om 'm zo te laten aftakelen onder een half afdakje. Alleen daarom al zouden de huidige eigenaren het ding af moeten staan. ;(

• Friezin
  • Niet online
andre metz schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 21:20:
[...]

Heb je wel een een cv ketel van die leeftijd horen loeien?
Tik maar 2 berichtjes in dat draadje terug:
Onze Nefit was in 2007 34 jaar oud en vulde, grotendeels, wat nu mijn werkkast van 1,2 x 2,5m is.
Wanneer die aansloeg, dan gebeurde er wat 🤪.

• Friezin
  • Niet online
Kalentum schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 12:05:
Zoveel te zien!

Een gekke bol in de tuin:

[Afbeelding]

Prima wijnkelder

[Afbeelding]

Gekke klok

[Afbeelding]

Prachtig!

[Afbeelding]

2,5 miljoen https://www.funda.nl/deta...-lutten-oever-7/43295266/
Wanneer ik lens erop los laat, kom ik uit bij een subdomein van de psychologen Maarsingh & van Steijn.
Groot bureau. Grappig weetje: Irma van Steijn schrijft columns voor o.a. de LC.
https://www.airbnb.nl/rooms/1467265672420250907

• Fiber

Fiber

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat zouden die Picasso's waard zijn... _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/218/577/806.jpg?options=width=2160

:7

• Friezin
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 29 december 2025 @ 00:22:
[...]

[Afbeelding]

Misschien even aan Geert vragen?
Die heeft daar, zo te zien, flink zitten paffen.

Bijzonder object: je blijft kijken en "schatgraven".
Mooie tiffany lampen ook: die zou ik tzt terughangen.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:29
Fiber schreef op maandag 29 december 2025 @ 00:22:
[...]

[Afbeelding]

Zijn denk ik werken van Thierry Loulé ipv Picasso. Gaan blijkbaar weg voor wisselgeld

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Pagina: 1 ... 62 63 Laatste

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.