@Virtuozzo Oh, dat ontken ik niet, maar het wordt wel zorgwekkend als mensen blijkbaar niet meer in staat zijn realiteit en fictie te scheiden, zoals we zo nu en dan in dit topic zien en te vaak elders. Een deel van de denkbeelden zoals ik noem in mijn bericht hier zou mensen nog relatief kortgeleden een tijdelijk enkeltje richting psychiatrisch hospitaal hebben opgeleverd, heel specifiek (1) het geloof in een wereldwijde samenzwering (= paranoia), en (2) het via volledig onlogische gevolgtrekking benoemen van de verkeerde partij als bron van al het kwaad (= waanbeelden).
Het is dat we binnenkort op zoek moeten naar een opvolger van de DSM-psychiatrie diagnose handleiding (omdat Trump hem ofwel gaat afschaffen, ofwel hem gaat weaponisen om politieke tegenstanders uit te schakelen), maar een hypothetische opvolger van dat werk zou wel eens "social-media enhanced delusions" als diagnostisch criteria kunnen hebben.
Het is dat we binnenkort op zoek moeten naar een opvolger van de DSM-psychiatrie diagnose handleiding (omdat Trump hem ofwel gaat afschaffen, ofwel hem gaat weaponisen om politieke tegenstanders uit te schakelen), maar een hypothetische opvolger van dat werk zou wel eens "social-media enhanced delusions" als diagnostisch criteria kunnen hebben.