Heb de nieuwe groepenkast ondertussen helemaal voorbereid voor installatie. Nu nog even een mooie dag zoeken binnenkort om het geheel te installeren. Heb gekozen voor ABB vanwege de 1-module brede alamats en de OSB. Wel in een Hager kast vanwege het buisinvoerstuk met DIN rail. Deze is nodig voor een drietal groepen, op die manier kan ik 2 bestaande lasdozen laten vervallen. Alleen tussen de rails zit dezelfde ruimte als bij andere kasten, en die is bij werken met een kamrail en 10mm2 draad erg beperkt. Vandaar de aftakking naar de 1 fase groepen in 6mm2 gedaan.
Verder ook een invoerstuk aan de onderkant meegenomen, mocht de huidige aansluiting van de energiemeter te kort zou zijn. Mocht het wel lang genoeg zijn dan sluit ik het direct aan op de hoofdschakelaar en komen die aansluitblokken te vervallen. Wanneer de drie fase aansluiting wordt gedaan wordt het sowieso direct aangesloten. Aan de linker kast komt nog een buisinvoerstuk en/of 1-DIN module aan de onderzijde, maar die doe ik later pas (komt wel nog een afdekkapje op).
Op zich best tevreden met het resultaat, ook een hoop van geleerd. Op deze manier volledig voorbereid op de toekomst, en zelfs nog wat extra uitbreidingsruimte beschikbaar. Zodra het hangt zal ik nog wel een keer een post maken ter lering en vermaak.
[
Voor 3% gewijzigd door
AR34 op 28-03-2026 14:28
]