I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Klopt , de groep gaat direct vanaf de meterkast naar de onderverdeler. Kan ik het dan dus wel als vrije groep zien voor de marstek?onetime schreef op maandag 19 januari 2026 @ 13:26:
@edddy Als de 1fase wasdrogergroep geen andere aftakingen heeft, dus rechtstreeks naar de onderverdeler, en daar dus met automaten afgezekerd, dan is de automaat de grens.
Ik wil een kWh meter gaan plaatsen omdat ik weer wil gaan bijhouden hoeveel stroom er vanaf mijn dak komt. De local gateway van enphase is stuk en ik ben niet van plan om weer een cloud based oplossing te gaan plaatsen.
Hierdoor zit ik te kijken naar een kWh meter met modus zodat ik de meetgegevens wel in home assistant kan krijgen.
Hiervoor kijk ik naar een Eastron SDM72D en een SDM630. Bij beide modellen valt mij op dat er twee versies lijken te bestaan.

en
In de laatste foto zie je in de rechteronderhoek M18 staan, terwijl zoiets niet op de eerste foto zichtbaar is. Wat is het verschil tussen beide modellen aangezien het versienummer hetzelfde lijkt?
Hierdoor zit ik te kijken naar een kWh meter met modus zodat ik de meetgegevens wel in home assistant kan krijgen.
Hiervoor kijk ik naar een Eastron SDM72D en een SDM630. Bij beide modellen valt mij op dat er twee versies lijken te bestaan.

en

In de laatste foto zie je in de rechteronderhoek M18 staan, terwijl zoiets niet op de eerste foto zichtbaar is. Wat is het verschil tussen beide modellen aangezien het versienummer hetzelfde lijkt?
[ Voor 7% gewijzigd door fenrir op 19-01-2026 18:28 ]
Van klussen krijg je grijze haren
Waarom zou je niet deze van HomeWizard pakken?fenrir schreef op maandag 19 januari 2026 @ 18:13:
Ik wil een kWh meter gaan plaatsen omdat ik weer wil gaan bijhouden hoeveel stroom er vanaf mijn dak komt. De local gateway van enphase is stuk en ik ben niet van plan om weer een cloud based oplossing te gaan plaatsen.
[Afbeelding]
en [Afbeelding]
https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-kwh-meter-3-fase/
Zou het niet weten, en zie die M18 ook niet op de eastron website zelf terug komen, op de SDM630 zie ik wel paar keer op de productfoto's M16 terug komen.fenrir schreef op maandag 19 januari 2026 @ 18:13:
[Afbeelding]
en [Afbeelding]
Maar kijk eens bij op de Eastron website, daar staat een contact e-mailadres en telefoonnummer, denk dat die je het beste kunnen vertellen hoe en wat
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!