☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E BMS: 155, EMS: 216 | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8
Spanningsafhankelijkheid slaat op de spanning die noodzakelijk is voor werking.
Een spanningsonafhankelijke kan ook lekstroom detecteren als er bijvoorbeeld maar 50V op het stroomnet staat.
Een spanningsafhankelijke heeft een minimale spannning nodig voor de werking dat was vroeger vaak 90V of hoger. De moderne is het vaak 50V.
Die 4kV die jij noemt is een andere specificatie die hier los van staat.
Een spanningsonafhankelijke kan ook lekstroom detecteren als er bijvoorbeeld maar 50V op het stroomnet staat.
Een spanningsafhankelijke heeft een minimale spannning nodig voor de werking dat was vroeger vaak 90V of hoger. De moderne is het vaak 50V.
Die 4kV die jij noemt is een andere specificatie die hier los van staat.
[ Voor 10% gewijzigd door leonbong op 29-11-2025 21:33 ]
Je zou het aan de vermelde normen moeten kunnen zien. Spanningsonafhankelijke aardlekautomaten zijn volgens IEC/DIN/EN 61009-2-1, spanningsafhankelijke aardlekautomaten zijn volgens IEC/DIN/EN 61009-2-2. Maar dan moet de fabrikant dit natuurlijk wel vermelden in de datasheet...ASW1 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:39:
[...]
Dank, ik was er inmiddels ook achtergekomen dat dat niet de goede versie was.
Maar de vraag blijft staan; hoe weet je of ze spanningsonafhankelijk zijn?
En verder natuurlijk uitingen van de fabrikant.
Naast de bestaande DS201 aardlekautomaten serie(2 modules breed) introduceert ABB deze nieuwe generatie spannings-onafhankelijke aardlekautomaten genaamd DS301C
Volgens mij zijn dat ook meteen de enige beschikbare spanningsonafhankelijke opties van 1 module breed.WORLDWIDE NOVELTY: The worldwide first voltage-INDEPENDENT RCBO with only 1MW size. With the launch of the 5SV1 compact RCBO, we place our portfolio far ahead of our competitors. We offer truly unique selling points to our customers providing them with the advantage of significantly reduced space requirement compared to traditional 2MW-wide RCBOs.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ga dan voor die van Siemens die is spanningsonafhankelijk.
https://www.sandervunderi...S31oVyXQndMlBeQkf1rnJx8dS
Deze had ik in mijn vorige huis en ik denk eraan wat er nu in de meterkast zit te vervangen, vond het toch wel een prettig idee dat elke automaat een aardlekautomaat is.
leeri003 in "Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3"
Deze had ik in mijn vorige huis en ik denk eraan wat er nu in de meterkast zit te vervangen, vond het toch wel een prettig idee dat elke automaat een aardlekautomaat is.
[ Voor 31% gewijzigd door leeri003 op 29-11-2025 21:45 ]
To each their own; ik bestel ze liever nieuw voor €35 dan via MP voor maar 14% korting.Gert456 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 23:25:
[...]
Zoek even op Marktplaats, daar kom je ze voor €30 tegen.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Dan lijkt mij de ABB beter, die heeft een 500V isolatie waarde, deze maar 253V.leeri003 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 21:36:
Ga dan voor die van Siemens die is spanningsonafhankelijk.
☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E BMS: 155, EMS: 216 | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8