Ik heb bij onze verhuizing gelijk een 4P hoofdschakelaar laten plaatsen en daar een brug ingestoken aan de onderkant. Bij overgang naar 3F heeft Enexis die er gewoon uitgehaald en bedraad aan de onderkant.True schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:05:
Een klein vraagstukje:
Groepenkast met een System55 kast en Eaton onderdelen, gewenst is om dit te vernieuwen en er wordt gevraagd om volledig ABB. Huidig 1-fase (35A), verzwaring naar 3-fase is voor nu geen reden tot, maar toekomst EV of uitbreiding PV is niet uitgesloten, hierom kijk ik gelijk hoe het vernieuwen ook direct geschikt zou kunnen zijn voor een 3-fase aansluiting zonder dat er weer (veel) onderdelen van de groepenkast vervangen zouden moeten worden.
Situatie huidig voor inductiekookplaat:Nu heb ik even niet scherp welk elektrocomponent ik kan toepassen voor een 1-fase aansluiting om 2F & 2N richting een kookplaat te sturen die ook geschikt is voor 3-fase met bijv. een 2 of 3-fase kookplaat.
- kookgroep/fornuisgroep
- aardlekschakelaar
Gezien het nu een 1-fase aansluiting is, verwacht ik dat de kookplaat nu ook twee aparte circuits heeft (goh). Maar bij een verzwaring is een 11 kW kookplaat ook niet uitgesloten en dan gaat een dubbele aardlekautomaat met een brug ook niet werken.
Misschien zie ik iets over het hoofd.
Daarna heb ik de hele installatie alvast gemaakt op 3F.