Ik heb een vraag ivm aansluiting thuisaccu’s. De thuisaccu’s die ik wil aansluiten, mogen op gedeelde groepen tot 800 watt ontladen. Op vrije groepen mogen ze echter tot 2400 watt ontladen.
Nu zijn de onderstaande groepen eventueel een optie (ook qua ruimte in/rond de woning) om de accu’s te plaatsen:
Echter, ik twijfel nog om ook een accu op groep 1 te plaatsen. Sowieso kan dat met 800 watt ontladen maar idealiter wil ik daar 2400 watt laden/ontladen. Kan dit gezien de beperkte verbruikers op deze groep? Of is het gewoon een dom idee om meer dan 800 watt te ontladen op deze gedeelde groep.
Nu zijn de onderstaande groepen eventueel een optie (ook qua ruimte in/rond de woning) om de accu’s te plaatsen:
Meterkast:
- Groep 1 voor de WCD in de kelder. Hier zit momenten alleen de HomeWizard watermeter ingeprikt, een klein ventilatortje voor de trek en de vloerverwarmingspomp
- Groep 2 naar o.a. de WCD in een schuurtje. Echter, diverse gebruikers (zowel binnen als buiten). zitten er ook op
- Groep 3 naar een tuinhuisje waar alleen 2 buitenlampen op zitten
- Groep 4 naar datzelfde tuinhuisje waar alleen de WCD in het tuinhuisje op zitten. Die WCD worden niet gebruikt (tuinhuisje wordt gebruik voor opslag van spullen)
Mijn plan:
- Op groep 2 een accu waar 2 a 3 nieuwe panelen rechtstreeks op aangesloten worden. Omdat dit een gedeelde groep is met meerdere gebruikers, hier maximaal 800 watt laden/ontladen
- De huidige gebruikers (lampen + WCD) op groep 3&4 samenvoegen. Dan is 1 van de groepen volledig vrij en kan ik daar met 2400 watt laden/ontladen
Echter, ik twijfel nog om ook een accu op groep 1 te plaatsen. Sowieso kan dat met 800 watt ontladen maar idealiter wil ik daar 2400 watt laden/ontladen. Kan dit gezien de beperkte verbruikers op deze groep? Of is het gewoon een dom idee om meer dan 800 watt te ontladen op deze gedeelde groep.