Fijn dat ze de fout erkennen en het hebben hersteld!ViezeVis schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:27:
[...]
Dus onder garantie is dit allemaal netjes vervangen voor (helaas wel) EMAT automaten (nieuwer type) en en hoofdschakelaar. Enfin. Fout werd erkend, is keurig vervangen.Waarvoor dank!
Ben wel benieuwd of ze nu hun verantwoordelijkheid nemen en een terugroepactie houden voor de overige gevaarlijke exemplaren die ze hebben geleverd. Zal wel niet...
Meh, lood om oud ijzer. Selectiviteit haal je niet met onderverdelers en (edit: kan wel op 1 fase 40 A) is geen veiligheidsissue, 20 A is bijna altijd goed zat voor een groep zonder stopcontacten, uitgaande van 2,5 mm² of dikkere draadjes, en het verschil tussen B en C is voor een vast aangesloten toestel ook niet zo heel belangrijk. Ja, B is iets veiliger en daarom een gezonde default, maar ik zou van een C niet wakker liggen. (Voor je gemoedsrust: in België zijn C20's standaard, zelfs voor stopcontactgroepen.)Overigens wel nog steeds voor een B20 automaat. Dat snap ik niet zo goed. B20 Alamat in de pv-verdeler en C20 automaat in meterkast. In mijn beleving kom je nooit boven de B20 als deze pv-omvormer max 2500W output levert.