• dicksterrrr
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 15:56
arjans schreef op donderdag 3 september 2026 @ 09:26:
Vraagje, ik heb die 12V-storingsmelding ook 2x gehad op vakantie, maar dan niet in de buurt van een laadpaal, en na even de auto uitschakelen en weer inschakelen ging het direct weg. Is dit ook reden om naar de dealer terug te gaan, of kan het gewoon soms voorkomen en is het niet zo belangrijk als de auto het daarnaa gewoon weer doet?
Dit had ik voor mijn vakantie precies hetzelfde. Melding 12V, systeem uit ... Toen ben ik uitgestapt, auto op slot, minuutje gewacht, auto open en werkte weer zoals het moest. Voor de zekerheid met Skoda gebeld, hadden geen tijd meer om de auto uit te lezen en gaven aan dat het waarschijnlijk een korte storing was. Geen zorgen meneer...

Die zorgen heb ik wel 5000 km tijdens vakantie gehad, maar bleken toch ongegrond. Geen problemen meer gehad. Maar nu 2 maanden later, zit het me nog steeds niet lekker merk ik. Evenals de (slechte) reactie van de Skoda dealer, maar dat is een andere discussie...

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:32
dicksterrrr schreef op donderdag 3 september 2026 @ 11:50:
[...]

Dit had ik voor mijn vakantie precies hetzelfde. Melding 12V, systeem uit ... Toen ben ik uitgestapt, auto op slot, minuutje gewacht, auto open en werkte weer zoals het moest. Voor de zekerheid met Skoda gebeld, hadden geen tijd meer om de auto uit te lezen en gaven aan dat het waarschijnlijk een korte storing was. Geen zorgen meneer...

Die zorgen heb ik wel 5000 km tijdens vakantie gehad, maar bleken toch ongegrond. Geen problemen meer gehad. Maar nu 2 maanden later, zit het me nog steeds niet lekker merk ik. Evenals de (slechte) reactie van de Skoda dealer, maar dat is een andere discussie...
Een week of twee geleden heb ik ook die 12V melding gehad.
Auto met de contactknop uitgezet, even gewacht en weer via de knop aangezet -> Problem solved.
Heb daarna wel de optie uitgezet dat de klimaatbeheersing aangaat op het moment dat ik de auto open, die 10s is vind ik een beetje een luxeprobleem.

Daarna die 12V melding niet meer gehad.
Mijn vrouw had van de week wel een keer een melding, maar wist niet meer precies wat.

Fingers crossed de komende tijd....

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:36
Heeft de Elroq ook de optie dat de HV accu wordt gebruikt om de LV accu vol te houden? Of staat dit standaard aan. Bij Cupra kan je dit zelf inschakelen

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:38
St00mwals schreef op donderdag 3 september 2026 @ 12:01:
[...]

Mijn vrouw had van de week wel een keer een melding, maar wist niet meer precies wat.
Dit klinkt wel als een bekend en erg herkenbaar issue ja :X

Leeg - Sinds 20180907

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:04
twowheeler schreef op donderdag 3 september 2026 @ 12:03:
Heeft de Elroq ook de optie dat de HV accu wordt gebruikt om de LV accu vol te houden? Of staat dit standaard aan. Bij Cupra kan je dit zelf inschakelen
LV accu wordt alleen bijgeladen met het contactslot aan. Als de auto uit staat gebeurd dit niet.
Pagina: 1 ... 78 79 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over de Elroq. Andere vragen kunnen in de volgende topics worden gesteld:
• Openbare laadpalen en -passen: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
• Thuisladen: Thuisladen van je EV deel 2 en Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
• Lange reizen met een EV: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa