Ik heb een auto zonder enig pakket en die remt voor een rotonde netjes af (sterker dan gewoon uitrollen) zonder dat ik de rem beroer. En dat doet ie ook in "D".miniterror schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:21:
Gister in ontvangst genomen SL met Adanced pakket![]()
Nu alles gaan uitzoeken hoe het werkt met de instellingen.
Na wat proberen te spelen nu al ruzie met de profielen en de stoelinstellingen.
Als ik mijn profiel activeer zet die de stoel netjes op mijn stand (opgeslagen in setting 1), activeer ik het profiel van mijn vrouw (setting 2) dan zie ik wel in het scherm dat die de stoel wilt aanpassen maar hij gaat niet naar setting 2.
In mijn profiel draadloos android auto uitgezet, staat mijn vrouw der profiel aan krijg ik wel weer draadloos android auto op mijn telefoon, vind ik ook een beetje raar maar zal vast iets zijn wat ik nog niet goed gezet heb.
Net ook een klein ritje gedaan, maar remmen voor de rotonde zat er niet in.
Ik had de veronderstelling dat die daar op zou moeten reageren vanuit alle hulpsystemen, heb ik dat verkeer?
[Afbeelding]
In principe werkt dat zowel zonder als met ACC aangezien dat systeem op GPS data gebaseerd is. Het werkt bij mij alleszins in beide gevallen (en normaalgezien kondigt je dashboard ook aan "rotonde vooruit")miniterror schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:23:
[...]
Ik had ergens gezien/gelezen dat de auto zelf kan reageren op rotondes, op basis van de verkeersbordenherkenning en de lane-assist ziet die rotondes aankomen waardoor die zelf zou moeten gaan remmen en de rotonde op een langzamen snelheid nemen.
[...]
Die zou mee moeten werken ja om af te remmen voor een aankomende rotonde, ik ga het ook zeker uit zetten.
Leek me echter leuk om aan de kinderen te laten zien dat de auto zelf rotondes kan doen.
[...]
Die heb ik denk ik niet, als ik in de MySkoda app kijk staat er dat ik hem moet kopen.
Dat ga ik zeker niet doen, was meer kijken of het werkte, niet om echt gebruik van te gaan maken.
9 september bericht gekregen dat de auto de fabriek verlaten heeft.
24 oktober was pas de eerste mogelijkheid om een afleverafspraak te maken.
Hier zit wel erg lang tussen vergeleken bij andere berichten die ik op dit forum voorbij zag komen.
Zijn er meer mensen die lang op hun auto moeten wachten nadat hij de fabriek verlaten heeft?
Hier zit wel erg lang tussen vergeleken bij andere berichten die ik op dit forum voorbij zag komen.
Zijn er meer mensen die lang op hun auto moeten wachten nadat hij de fabriek verlaten heeft?
Voorspellen trajectverloop. Dit werkt als je de ACC hebt ingeschakeld. Hij remt dan ook bijvoorbeeld voor kruispunten als de navigatie je daarheen stuurt of voor scherpe bochten. Geen perfecte functie, maar op sommige stukken best fijn. Niet te verwarren met de functie dat hij de maximum snelheid leest en dan afremt. Die moet uit omdat dat te vaak fout gaat.Renegade666 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:25:
[...]
Hoe bedoel je remmen voor de rotonde? Je rijd de auto, auto rijd niet zelf...
En gebruik je de B stand misshci3n niet? Dan remt hij wel zelf meer af als je gaspedaal los laat.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
En snelheids- of roodlichtcamera's.Renegade666 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:20:
[...]
Nee, die geeft volgens alleen aan als er hulpdiensten in de buurt zijn.
Gisteren door de dealer gebeld om een afspraak te maken om mijn auto op te kunnen halen.
12 september de auto besteld bij de dealer, was een voorraadmodel dus had het sneller verwacht, mag hem dan 16 oktober ophalen.
12 september de auto besteld bij de dealer, was een voorraadmodel dus had het sneller verwacht, mag hem dan 16 oktober ophalen.
Kans dat de dealer het uit heeft gezetJPD68 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:15:
[...]
Volgens mij is dat de ´Traffication' app die dat regelt. Die van mij doet het in ieder geval wel en volgens mij heb ik dit aangezet na aankoop.
PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI
Dit klopt niet volgens mij, zie mijn eerdere post over de Eco-Assistent.P_de_B schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:00:
[...]
Voorspellen trajectverloop. Dit werkt als je de ACC hebt ingeschakeld. Hij remt dan ook bijvoorbeeld voor kruispunten als de navigatie je daarheen stuurt of voor scherpe bochten. Geen perfecte functie, maar op sommige stukken best fijn. Niet te verwarren met de functie dat hij de maximum snelheid leest en dan afremt. Die moet uit omdat dat te vaak fout gaat.
ACC zal niet remmen voor een stoplicht of kruispunt, tenzij je een auto voor je hebt die afremt.
Rij maar eens met niemand voor je in ACC op een rood stoplicht af en kijk eens wat er gebeurt.
(Buiten dat is ACC ook bedoeld voornamelijk voor de snelwegen en daar heb je in de regel geen stoplichten en kruispunten.)
Ik zeg toch ook niet dat hij remt voor rode verkeerslichten? Als je op een provinciale weg rijdt en je moet linksaf dan remt de auto of. Net als voor rotondes of scherpe bochten. Dat heeft niets te maken met eco modus, maar met 'voorspelling trajectverloop'pkrielen schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:00:
[...]
Dit klopt niet volgens mij, zie mijn eerdere post over de Eco-Assistent.
ACC zal niet remmen voor een stoplicht of kruispunt, tenzij je een auto voor je hebt die afremt.
Rij maar eens met niemand voor je in ACC op een rood stoplicht af en kijk eens wat er gebeurt.![]()
(Buiten dat is ACC ook bedoeld voornamelijk voor de snelwegen en daar heb je in de regel geen soplichten en kruispunten.)
Dus 2 verschillende systemen/situaties, mijn reactie was als gevolg op jouw reactie op een vraag over de rotonde, dus zodoende denk ik de spraakverwarring.P_de_B schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:12:
[...]
Ik zeg toch ook niet dat hij remt voor rode verkeerslichten? Als je op een provinciale weg rijdt en je moet linksaf dan remt de auto of. Net als voor rotondes of scherpe bochten. Dat heeft niets te maken met eco modus, maar met 'voorspelling trajectverloop'
Bij kruispunten, rotondes en bochten (bijvoorbeeld afritten, maar ook 'scherpe' bochten in de weg) remt, geeft de auto een visuele waarschuwing in het dashboard en de HUD en remt behoorlijk af. Niet tot stilstand, dat klopt. Verkeerslichten worden genegeerd. Het afremmen kan worden voorkomen door de (A)CC hendel naar je toe te bewegen.pkrielen schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:00:
[...]
Dit klopt niet volgens mij, zie mijn eerdere post over de Eco-Assistent.
Rij maar eens met niemand voor je in ACC op een rood stoplicht af en kijk eens wat er gebeurt.![]()
(Buiten dat is ACC ook bedoeld voornamelijk voor de snelwegen en daar heb je in de regel geen soplichten en kruispunten.)
Dat is overigens niet de ECO-Assistent maar een functie van de ACC, Heb het eindelijk gevonden, het staat in de instellingen: Reactie op trajectverloop.
/f/image/1ntvU69hVIMRwiusrSzkrIgg.png?f=fotoalbum_large)
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Ik denk dat het 2 systemen zijn die beide iets met afremmen doen.JPD68 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:22:
[...]
Bij kruispunten, rotondes en bochten (bijvoorbeeld afritten, maar ook 'scherpe' bochten in de weg) remt, geeft de auto een visuele waarschuwing in het dashboard en de HUD en remt behoorlijk af. Niet tot stilstand, dat klopt. Verkeerslichten worden genegeerd. Het afremmen kan worden voorkomen door de (A)CC hendel naar je toe te bewegen.
Dat is overigens niet de ECO-Assistent maar een functie van de ACC, Heb het eindelijk gevonden, het staat in de instellingen: Reactie op trajectverloop.
[Afbeelding]
De Eco-assistent remt namelijk ook en daar hoeft ACC niet voor aan te staan.
Symbool van een naderende gebeurtenis, bijvoorbeeld een snelheidsbeperking, kruispunt enz
Na het loslaten van het gaspedaal past de wagen de rijsnelheid en de recuperatie aan de actuele situatie aan.
Het moet dus wel kunnen, ik ga de instellingen nog eens een keer nalopen, ik heb volgens mij wel dat "reactie op trajectverloop" uitgezet.
Zou verwachten dat een SL met Advanced pakket dit gewoon moet kunnen.
Bedankt voor de reacties, als dat werkt maar eens uitzoeken van de stoelprofielen koppelen aan de juiste gebruiker.
Edit: net even snel een rondje rijden, met de aanpassinbg naar trajectverloop gaat die inderdaad wel stoppen.
Kan het allemaal redelijk volgen alhoewel die wel erg drastisch afremt en veel te zacht gaat.
Rotonde verliest die wel de controle gezien de belijning op de weg er niet meer is op onze rotondes.
Bijzonder verhaal ook, mijn vrouw heeft de ochtend wat ritjes gemaakt en haar stoel settings opgeslagen op setting 2.
Die lijken nu ook goed te gaan, selecteer ik mijn profiel dan stelt de stoel zich in op mijn settings, selecteert ze haar profiel krijgt ze haar stoelinstellingen.
Nu nog uitzoeken of we die profielen aan de sleutels gekoppeld kunnen krijgen
Zou verwachten dat een SL met Advanced pakket dit gewoon moet kunnen.
Bedankt voor de reacties, als dat werkt maar eens uitzoeken van de stoelprofielen koppelen aan de juiste gebruiker.
Edit: net even snel een rondje rijden, met de aanpassinbg naar trajectverloop gaat die inderdaad wel stoppen.
Kan het allemaal redelijk volgen alhoewel die wel erg drastisch afremt en veel te zacht gaat.
Rotonde verliest die wel de controle gezien de belijning op de weg er niet meer is op onze rotondes.
Bijzonder verhaal ook, mijn vrouw heeft de ochtend wat ritjes gemaakt en haar stoel settings opgeslagen op setting 2.
Die lijken nu ook goed te gaan, selecteer ik mijn profiel dan stelt de stoel zich in op mijn settings, selecteert ze haar profiel krijgt ze haar stoelinstellingen.
[ Voor 50% gewijzigd door miniterror op 02-10-2025 15:10 ]
Nope, gaat niet - bij oudere modellen en oudere softwareversies ging het blijkbaar wel maar Skoda heeft het eruit geprogrammeerd.miniterror schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:34:
Het is idd "reactie op trajectverloop", en wanneer het aanstaat, werkt het los van het feit of je ACC of Travel Assist gebruikt. Ook wanneer je volledig zelf rijdt, remt de wagen dan af voor rotondes, kruispunten, verkeersheuvels,... Ik vond het voor de wegen waarop ik rijd iets te ingrijpend, en heb het uitgezet
YouTube: 1000 km in de Skoda Elroq 85 | Fijne, maar besteed je centjes versta...
Hij had wat enthousiaster mogen zijn van mij.
Volgens mij alleen als ACC (of TA) is geactiveerd hoor, niet als je zelfstandig rijdt.janvda123 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:41:
Het is idd "reactie op trajectverloop", en wanneer het aanstaat, werkt het los van het feit of je ACC of Travel Assist gebruikt. Ook wanneer je volledig zelf rijdt, remt de wagen dan af voor rotondes, kruispunten, verkeersheuvels,... Ik vond het voor de wegen waarop ik rijd iets te ingrijpend, en heb het uitgezet
Bij mij stond hij op 15 september al bij Pon. Kan hem ook pas op 17 oktober in ontvangs nemen, werkplaats zit vol en hij moet wel rijklaar worden gemaakt.Frime22 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 12:55:
9 september bericht gekregen dat de auto de fabriek verlaten heeft.
Ook voor onderhoud is een aardige wachttijd dus zal wel met drukte te maken hebben.
Ik heb een vermoeden.. Er is een verschil tussen Off, On en "actief"..P_de_B schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:15:
[...]
Volgens mij alleen als ACC (of TA) is geactiveerd hoor, niet als je zelfstandig rijdt.
Dus hendel naar voren is ACC "helemaal uit".. -> Ik vermoed dat het dan dus niets meer doet.
Hendel naar achter zet ACC "aan, maar snelheidsregeling niet actief" -> Dus vermoeden (gezien effect in mijn auto) dat hij wel afremt bij bv een rotonde door die reactie op wegverloop, maar verder niet actief je snelheid vasthoudt.
Hendel nog verder naar achter (veert dan terug), ACC actief -> en dan afhankelijk van je instelling ACC of TA -> auto probeert de ingegeven snelheid vast te houden.
Dus ik heb ACC standaard "aan" staan (lees het als "klaar voor gebruik") waarbij volgens mij een deel ervan dan actief is. Als je dat automatisch remmen niet wil kun je dus of die reactie op wegverloop optie uitzetten of de hendel naar voren duwen zodat ACC "echt uit" gaat.
Morgen eens kijken in de auto of mijn aanname klopt.
/f/image/vfcQ2HpYocBuvtjMOnc9cDq3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/68IRDw1usfCd6gIW0DajzxRI.png?f=fotoalbum_large)
ps. Wat was het vroeger toch makkelijk met een trapauto zonder fratsen

Weet niet wat de reden is maar vanochtend had ik geen power indicatie. (het balkje in het display achter het stuur)
Beter gezegd: Het balkje was er wel maar totaal geen indicatie en beweging.
Meer Elroq rijders dit gehad?
Ja, heb ik ook al eenmaal gehad, 's morgens. Bij het terugrijden 's avonds werkte het weer.deboss65 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 07:29:
Weet niet wat de reden is maar vanochtend had ik geen power indicatie. (het balkje in het display achter het stuur)
Dus weer zo'n software gerelateerd akkefietje. Er gebeurd iets maar men weet niet waarom.Elpenoor schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:01:
[...]
Ja, heb ik ook al eenmaal gehad, 's morgens. Bij het terugrijden 's avonds werkte het weer.
Mijn comfortinstap functie werkt trouwens om een één of andere reden ook ineens niet meer. (staat wel aan in het menu) Luxe problemen maar wel opmerkelijk en licht irritant.
Als je jaren met PC's met windows hebt gewerkt krijg je een soort gelatenheid. Daar werkte e.e.a. ook opeens niet of anders.

Ik haal maandag onze nieuwe Elroq op. BE advanced. Heb me dus lekker laten gaan met het aanvinken van de opties. Krijg door het lezen van alle regelmatig weigerende functies een beetje minder voorpret. Misschien aardig om een algemeen cijfer te geven door alle gebruikers tot zo ver? Het kan toch niet allemaal kommer en kwel zijn?? 😜
Dat is het zeker niet. De geschetste problemen komen bij alle merken voor. Tegenwoordig zit er zoveel software in auto's dat bugs bijna gegarandeerd zijn.MrUnderdude schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:19:
Ik haal maandag onze nieuwe Elroq op. BE advanced. Heb me dus lekker laten gaan met het aanvinken van de opties. Krijg door het lezen van alle regelmatig weigerende functies een beetje minder voorpret. Misschien aardig om een algemeen cijfer te geven door alle gebruikers tot zo ver? Het kan toch niet allemaal kommer en kwel zijn?? 😜
Gelukkig wordt een deel netjes bij een update opgelost (en soms nieuwe geintroduceerd
Ga er vanuit dat het merendeel van alle opties prima werken en dat de Elroq heerlijk rijdt.
En het is vaak persoonlijke smaak hoe bepaalde opties bevallen. Ik vind bijvoorbeeld de travel assist niet prettig terwijl anderen dit geweldig vinden.
Dus gewoon lekker voorpret hebben, je zult niet teleurgesteld worden. (mijn ervaring)
Hij heeft volgens mij van VAG een poffer gekregen na z'n (deels terechte) review van de Q4.Broederbas schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:00:
YouTube: 1000 km in de Skoda Elroq 85 | Fijne, maar besteed je centjes versta...
Daardoor is hij mogelijk niet zo onpartijdig richting de VAG producten.
Sindsdien heeft hij heel lang geen VAG's meer behandeld. Je zou hem ook verwacht hebben vorig jaar op Malta(?) bij de pers testen etc v/d Elroq maar daar was hij ook niet bij en heeft nu heel laat de Elroq behandeld welke mijns inziens (natuurlijk ben ik bias) zeker geen onbelangrijke speler is op de Nederlandse markt (zie ook de verkoopcijfers).
Bij Kia daarentegen zit ie er toch z'n ellebogen bij in. Daar is ie altijd bij de kippen bij en worden eventuele minpunten beetje afgedaan.
Je hoort van heel veel reviewers dat ze de afwerking etc. juist beter vinden dan de IDx modellen, en hij loopt juist weer te verkondigen dat hij de Elroq matig afgewerkt vind.
PSN: Flix20-NL
Ik heb mijn 85BE sinds half februari en nog geen enkel probleem gehad dan alleen een sierstrip die niet helemaal goed zat. Dus dat is prima.MrUnderdude schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:19:
Totaal off topic: Kan mij nog steeds ontzettend opwinden over Windows en ben al sinds 1990 (Windows 3) een gebruiker. Helaas gaat niet alles zonder Windows, maar mijn dagelijkse "werk" doe ik gelukkig op een Ubuntu desktop.deboss65 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:11:
[...]
Als je jaren met PC's met windows hebt gewerkt krijg je een soort gelatenheid. Daar werkte e.e.a. ook opeens niet of anders.
Cijfer Elroq een 7,5, had een 8 kunnen zijn, maar heb wat veel gedonder gehad met Solar Charging.MrUnderdude schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:19:
Nog een keer off topic:
Dat ligt niet aan Skoda, maar aan de wijze waarop tegenwoordig wordt geproduceerd en geprogrammeerd. Wij hebben sinds een paar maanden een nieuw appartement met heel veel nieuwe spullen, waaronder een paar hele dure. Van de tijdens het project geïnstalleerde airco tot op maat gemaakte meubels, bijna overal was wat mis mee. Het lijstje met dingen die wel in één keer goed was of na enige tijd geen gebreken vertoonde is korter dan het lijstje met spullen met gebreken. En gek genoeg, de minst luxe producten hebben de minste gebreken.
Iemand een idee hoe ik wireless AA uitzet? en alleen via kabel werkt?
Ik heb het menu aardig op de kop gehad, maar kan het niet vinden
Reden > het slurpt batterij van de telefoon, en mijn muziek schokt geregeld. Dus wordt er een beetje simpel van.
Reden > het slurpt batterij van de telefoon, en mijn muziek schokt geregeld. Dus wordt er een beetje simpel van.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Stekker erin doen?Renegade666 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:54:
Zit er al in. Maakt geen verschil.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ik zet de hotspot en de wifi in de auto uit. (snelkoppeling gemaakt in het pull down menu) Kan ie geen verbinding meer met AA maken.Renegade666 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:54:
Kan wel zijn dat de telefoon of infotainment blijft zeuren maar die negeer ik volstrekt.
Het is wel duidelijk dat meneer pro blokkendoos op USB-stick velgen is. Hij probeert de Elroq altijd nog wel een positief puntje te geven nadat ie een minpunt heeft gevonden. Maar over het algemeen klinkt het alsof we in een inferieur product aan het rijden zijn idd.Broederbas schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:00:
Die heb ik wle al gevonden dat ik geen wireless AA meer heb.Renegade666 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:54:
Alleen is de vrouw weg met de auto dat ik niet de exacte stappen kan bekijken.
Iets van instellingen>Verbindingen>telefoons (mobiele toestellen) daar staan wat icoontjes achter, daar het icoon van AA uitzetten, dan werkt het nog wel met de kabel en start die niet meer automatisch draadloos op.
Edit: ik heb daar dus nog wel wat ruzie mee, op mijn profiel heb ik dat gedaan en gaat die niet meer automatisch draadloos.
Als mijn vrouw der profiel start dan gaat die wel draadloos, dat moet ik nog even uitzoeken.
[ Voor 13% gewijzigd door miniterror op 03-10-2025 11:28 ]
Van mij krijgt de Elroq een 9/10
De reden dat ik de 10 niet geef is omdat Skoda ervoor gekozen heeft de Elroq niet van een panoramadak te willen voorzien en dat te behouden voor de Enyaq. Verder de nogal gevoelige schop sensor van de elektrische kofferdeksel vond ik wat irritant en heb ik daarom maar uitgezet.
Buiten die 2 dingen heb ik geen storingen of software dingen voorbij zien komen bij mijn auto. Dus daar ben ik erg tevreden over. De auto is een genot om in te rijden en op veel punten toch echt wel beter dan de 5 Qashqai's die ik ervoor gereden heb.
De reden dat ik de 10 niet geef is omdat Skoda ervoor gekozen heeft de Elroq niet van een panoramadak te willen voorzien en dat te behouden voor de Enyaq. Verder de nogal gevoelige schop sensor van de elektrische kofferdeksel vond ik wat irritant en heb ik daarom maar uitgezet.
Buiten die 2 dingen heb ik geen storingen of software dingen voorbij zien komen bij mijn auto. Dus daar ben ik erg tevreden over. De auto is een genot om in te rijden en op veel punten toch echt wel beter dan de 5 Qashqai's die ik ervoor gereden heb.
Thnx. Heb het gevonden en heb nu net 30 min gereden zonder wegvallende audio 😁miniterror schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:24:
[...]
Die heb ik wle al gevonden dat ik geen wireless AA meer heb.
Alleen is de vrouw weg met de auto dat ik niet de exacte stappen kan bekijken.
Iets van instellingen>Verbindingen>telefoons (mobiele toestellen) daar staan wat icoontjes achter, daar het icoon van AA uitzetten, dan werkt het nog wel met de kabel en start die niet meer automatisch draadloos op.
Edit: ik heb daar dus nog wel wat ruzie mee, op mijn profiel heb ik dat gedaan en gaat die niet meer automatisch draadloos.
Als mijn vrouw der profiel start dan gaat die wel draadloos, dat moet ik nog even uitzoeken.
Nog even wachten op software 5.6, zodat je die kofferdeksel niet meer op je hoofd krijgt..cptspekkie schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:38:
Van mij krijgt de Elroq een 9/10
YouTube: Škoda Software 5.6 for ENYAQ & ELROQ: Big Version, Small Impact
Ik had het gezien inderdaad. Dat zou zeker de oplossing kunnen zijn.
al was het in mijn geval niet zozeer dat ik hem op mijn hoofd kreeg, maar dat een bungelende laad kabel onder de bumper door zwaaide en daarmee de koffer opende. (voordat ik dus de deuren op slot had gedaan door weg te lopen)
al was het in mijn geval niet zozeer dat ik hem op mijn hoofd kreeg, maar dat een bungelende laad kabel onder de bumper door zwaaide en daarmee de koffer opende. (voordat ik dus de deuren op slot had gedaan door weg te lopen)
Mijn Elroq heeft al die 5.6 software er op.
Nog geen problemen gehad met de auto achterklep, als die gaat sluiten krijg ik een piep en hij sluit echt pas nadat ik een stukje (2 stappen ongeveer) ben weggelopen van de auto richting mijn voordeur.
Vraag me wel af hoe dit gaat reageren als ik meermaals heen en weer moet lopen voor meerdere ladingen boodschappen.
Elke keer opnieuw open/dicht doen lijkt me daar ok niet echt lekker in werken.
Nog geen problemen gehad met de auto achterklep, als die gaat sluiten krijg ik een piep en hij sluit echt pas nadat ik een stukje (2 stappen ongeveer) ben weggelopen van de auto richting mijn voordeur.
Vraag me wel af hoe dit gaat reageren als ik meermaals heen en weer moet lopen voor meerdere ladingen boodschappen.
A . ik lees al een poosje mee , en ik begreep deze klacht niet met de automatische kofferdeksel.
als ik de voet sensor bedien gaat er een piep en tot dat ik uit de weg gestapt ben doet de automatische kofferklep niets.
ik met meteen even naar beneden gelopen en idd mijn Eroq heeft 5.6 sw (2 weken oud)
als ik de voet sensor bedien gaat er een piep en tot dat ik uit de weg gestapt ben doet de automatische kofferklep niets.
ik met meteen even naar beneden gelopen en idd mijn Eroq heeft 5.6 sw (2 weken oud)
Van het weekend hadden we nog een interessante.
We hebben bij de Fastnet gestaan, dus het dopje van de adapter eruit gehaald.
Vervolgens na het laden is die niet terug gestopt en het klepje dichtgegooid waardoor de DC adapter er nog buiten hing.
Vervolgens met heel veel pijn, moeite en wat geweld het laadklepje weer open gekregen. Omdat indrukken niet diep genoeg ging en daarmee dus niet open..
We hebben bij de Fastnet gestaan, dus het dopje van de adapter eruit gehaald.
Vervolgens na het laden is die niet terug gestopt en het klepje dichtgegooid waardoor de DC adapter er nog buiten hing.
Vervolgens met heel veel pijn, moeite en wat geweld het laadklepje weer open gekregen. Omdat indrukken niet diep genoeg ging en daarmee dus niet open..
Ok, dan uiteraard de vraag, hoe ben je daaraan gekomen, nieuwe auto, OTA update, bij dealer geweest ?miniterror schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:02:
Mijn Elroq heeft al die 5.6 software er op.
Ik ben ondertussen na vijf maanden 37528 km verder, ik heb ook 0.0 problemen gehad maar dan ook echt helemaal niks. Geen scheef stuur, geen enkel probleem met software helemaal niks. ben zelfs van achter aangereden in de file met 10-15 km/h en had nog geen krasje en wat dan ook, moest wel een paar keer kijken om het zeker te weten.Elroq85 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:42:
[...]
Ik heb mijn 85BE sinds half februari en nog geen enkel probleem gehad dan alleen een sierstrip die niet helemaal goed zat. Dus dat is prima.
kachel lekker verder met het karretje.
Zo dat zijn flink wat km's in 5 maanden. Ik sta op ca. 15500 maar ben ook met pensioen. Dat scheelt wel ;-)Leendert_s schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:18:
[...]
Ik ben ondertussen na vijf maanden 37528 km verder, ik heb ook 0.0 problemen gehad maar dan ook echt helemaal niks. Geen scheef stuur, geen enkel probleem met software helemaal niks. ben zelfs van achter aangereden in de file met 10-15 km/h en had nog geen krasje en wat dan ook, moest wel een paar keer kijken om het zeker te weten.
oefLeendert_s schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:18:
[...]
Ik ben ondertussen na vijf maanden 37528 km verder, ik heb ook 0.0 problemen gehad maar dan ook echt helemaal niks. Geen scheef stuur, geen enkel probleem met software helemaal niks. ben zelfs van achter aangereden in de file met 10-15 km/h en had nog geen krasje en wat dan ook, moest wel een paar keer kijken om het zeker te weten.
Kom ik aan met 3k in een maand

Zelf ook totaal geen problemen met de Elroq. Als ik de Elroq een cijfer zou moeten geven dan zou het een 9 zijn.
Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder
Ik zit nu net boven de 3500 sinds begin juli. Maar ik heb dan ook geen woon-werk verkeer gezien ik 100% van huis uit werk.
Ik vond hem ook wel wat overdreven negatief. Maar ook weer niet de enige reviewer die een voorkeur geeft voor de EV3.Flix20 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:30:
[...]
Hij heeft volgens mij van VAG een poffer gekregen na z'n (deels terechte) review van de Q4.
Daardoor is hij mogelijk niet zo onpartijdig richting de VAG producten.
Sindsdien heeft hij heel lang geen VAG's meer behandeld. Je zou hem ook verwacht hebben vorig jaar op Malta(?) bij de pers testen etc v/d Elroq maar daar was hij ook niet bij en heeft nu heel laat de Elroq behandeld welke mijns inziens (natuurlijk ben ik bias) zeker geen onbelangrijke speler is op de Nederlandse markt (zie ook de verkoopcijfers).
Bij Kia daarentegen zit ie er toch z'n ellebogen bij in. Daar is ie altijd bij de kippen bij en worden eventuele minpunten beetje afgedaan.
Je hoort van heel veel reviewers dat ze de afwerking etc. juist beter vinden dan de IDx modellen, en hij loopt juist weer te verkondigen dat hij de Elroq matig afgewerkt vind.
Qua prijs heeft die wel gelijk de meest rijk uitgevoerde EV3 kost nog een 50.000. En dan is die rijker uitgevoerd dan de Elroq.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Zowel op mijn telefoon als die van mijn vrouw heb ik wireless AA uitgezet via de ontwikkelaarsopties van AA. Dus niet aan de auto- maar aan de telefoonkantRenegade666 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:54:
Die zilveren sierstrip? Hoe heeft de dealer dat opgelost?Elroq85 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:42:
[...]
Ik heb mijn 85BE sinds half februari en nog geen enkel probleem gehad dan alleen een sierstrip die niet helemaal goed zat. Dus dat is prima.
Nieuwe auto, mijne is 2 dagen geleden (1 Oktober) geleverd.pkrielen schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:26:
[...]
Ok, dan uiteraard de vraag, hoe ben je daaraan gekomen, nieuwe auto, OTA update, bij dealer geweest ?
Eerste wat ik controleerde was de software versie welke dus 5.6 bleek te zijn.
Kan ik hem misschien dumpen voor jullie, ik heb een OBD11 tool, die heb ik in het verleden eens gekocht voor mijn oude Leon 5F.
Ben er toch nog niet helemaal uit hoor... ik zie verschil van afremmen in zelfstandig rijden, in ACC en met navigatie aan/uit rijden.janvda123 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:41:
Reactie op trajectverloop, alsook ecoassistent (niet ecomodus), lijken beide een invloed te hebben.
Vanmorgen even naar winkel geweest. En heeft de hele nacht gereged, maar nu werken ze zonder problemen. Kwestie van beetje uitdroging van het rubber?Renegade666 schreef op maandag 29 september 2025 @ 18:38:
Even een vraagje over de ruitenwissers. Skippen die van jullie ook zo als het regent?
De achter kan niet eens glad strijken, skip om de enkele centimeter.
De voor skip de bestuurders kant de het laatste stuk, wat zeg maar in je je zichtveld zit. de passagiers kant is wel goed.
(skippen > stuiterend over het glas)
Ik verwacht niet dat dat gaat werken, volgens mij zit de Elroq nog behoorlijk op slot wat dat betreft.miniterror schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 23:16:
[...]
Nieuwe auto, mijne is 2 dagen geleden (1 Oktober) geleverd.
Eerste wat ik controleerde was de software versie welke dus 5.6 bleek te zijn.
Kan ik hem misschien dumpen voor jullie, ik heb een OBD11 tool, die heb ik in het verleden eens gekocht voor mijn oude Leon 5F.
Had Skoda NL een mail gestuurd met de vraag over wanneer anderen 5.6 zouden krijgen en het (te verwachten nutteloze) antwoord was : "Zodra er een update voor uw auto beschikbaar is ontvangt u die automatisch op het infotainment systeem in de auto"..
Dat snap ik ook, mijn vraag is wat de tijdslijnen ervoor zijn

Is er een Facebook groep, net zoals dat er is voor de ID serie? Daar worden dat soort dingen vaak wel snel naar buiten gebracht, bijvoorbeeld over wanneer updates uit gaan komen.
Dealers weten over 't algemeen weinig over het update beleid.
Niet echt, maar https://www.youtube.com/@electrifiedspeicher is vrij rap met updates.tiguan schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:41:
Is er een Facebook groep, net zoals dat er is voor de ID serie? Daar worden dat soort dingen vaak wel snel naar buiten gebracht, bijvoorbeeld over wanneer updates uit gaan komen.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Sinds 2 weken ook een Elroq in mijn bezit, een BE Tour versie.
Alleen Keyless Entry werkt niet helemaal lekker voor mijn gevoel. De auto open doen wil prima, maar de auto opslot doen werkt nooit. Wanneer gaat bij jullie de auto dicht als je weg loopt?
Alleen Keyless Entry werkt niet helemaal lekker voor mijn gevoel. De auto open doen wil prima, maar de auto opslot doen werkt nooit. Wanneer gaat bij jullie de auto dicht als je weg loopt?
De dealer heeft 'm opnieuw vastgelijmd met de opmerking dat als dit niet helpt ze er vervolgens een nieuwe opzetten. Ik wacht het even af.S_Chief schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:45:
[...]
Die zilveren sierstrip? Hoe heeft de dealer dat opgelost?
Maar de EV3 is er met 204 PK max. en de 85 heeft een veel sterkere 286 pk motor. Ik mag toch hopen dat hij een kleinere motor van de Elroq in de prijsvergelijking heeft gebruikt?kw_nl schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:08:
[...]
Ik vond hem ook wel wat overdreven negatief. Maar ook weer niet de enige reviewer die een voorkeur geeft voor de EV3.
Qua prijs heeft die wel gelijk de meest rijk uitgevoerde EV3 kost nog een 50.000. En dan is die rijker uitgevoerd dan de Elroq.
Als ik 3 stappen weg ben van de auto ongeveer. Maar hij gaat vaak zat niet op slot.Bobbje schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:10:
Sinds 2 weken ook een Elroq in mijn bezit, een BE Tour versie.
Kan niet stoppen met ontploffen!
Vandaag mijn eerste echte rit in de Elroq gemaakt.
Rijervaring is top vergeleken met mijn 'oude' Kia E-Niro die ik heb ingeleverd.
Rijbereik is echter drastisch lager, die had ik even niet verwacht gezien dat ook een 60 Accu was.
Weet niet of het komt omdat die alleen nog maar aan Fastnet superchargers heeft gestaan voor laden.
De rit 100 op de travelassist gereden, alleen maar snelweg en geen file, de kilometers van het rijbereik gingen snellen dan de kilometers voortgang op de rit, dat was bij de Niro niet zo op die snelheid.
Foto vlak voor ik de snelweg afging, moest even een ritje naar de andere kant van het land, is dus dorp uit, via N weg naar de snelweg en daarna alleen maar snelweg, tussenstopje bij een McDonalds lamgs de snelweg dus gemiddelde iets lager.
Rijbereik is echter drastisch lager, die had ik even niet verwacht gezien dat ook een 60 Accu was.
Weet niet of het komt omdat die alleen nog maar aan Fastnet superchargers heeft gestaan voor laden.
De rit 100 op de travelassist gereden, alleen maar snelweg en geen file, de kilometers van het rijbereik gingen snellen dan de kilometers voortgang op de rit, dat was bij de Niro niet zo op die snelheid.
Foto vlak voor ik de snelweg afging, moest even een ritje naar de andere kant van het land, is dus dorp uit, via N weg naar de snelweg en daarna alleen maar snelweg, tussenstopje bij een McDonalds lamgs de snelweg dus gemiddelde iets lager.
:strip_exif()/f/image/koey2JbNBp6QPbz3Gn66rj2c.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren was misschien ook niet helemaal een representatieve dag met de storm in het land.. Mijn verbruik was ook veel hoger dan normaal. Meestal rij ik gemiddeld tussen de 15 en 16 kWh op langere ritten.. (en nog lager als er veel file is..miniterror schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 23:58:
Vandaag mijn eerste echte rit in de Elroq gemaakt.
Foto vlak voor ik de snelweg afging, moest even een ritje naar de andere kant van het land, is dus dorp uit, via N weg naar de snelweg en daarna alleen maar snelweg, tussenstopje bij een McDonalds lamgs de snelweg dus gemiddelde iets lager.[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door MichielJ op 05-10-2025 10:31 ]
De Kia e-Niro heeft een 64KwH accu, de Skoda Elroq 60 een 59 KwH accu, dus de Elroq 60 heeft een 8% kleinere accu, dat scheelt best natuurlijk.miniterror schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 23:58:
Niveau van regeneratie in D-modus - hoe meer pijltjes, hoe meer je regeneert. Zelf in te stellen met de paddles achter het stuur. Met de min-paddle verhoog je het niveau van regeneratie, met de plus-paddle verlaag je het.Whiskey48 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:39:
[Afbeelding]
Weet iemand wat die pijltjes/streepjes zijn links naast de D? Deze verschijnt af en toe maar geen idee wat het is!
(Maar een keer dat uitleg uurtje inplannen)
[ Voor 7% gewijzigd door Elpenoor op 05-10-2025 13:42 ]
Ahhh, merci! Dus beter zo veel mogelijk pijltjes voor zoveel mogelijk regeneratie? (Wel zo prettig voor de remmen en dus portemonee)Elpenoor schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:41:
[...]
Niveau van regeneratie in D-modus - hoe meer pijltjes, hoe meer je regeneert. Zelf in te stellen met de paddles achter het stuur. Met de min-paddle verhoog je het niveau van regeneratie, met de plus-paddle verlaag je het.
Niet helemaal. Dit is hoe hard de auto afremt door regeneratief remmen als je het stroompedaal lost. Remmen op de motor als het ware.Whiskey48 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:44:
[...]
Ahhh, merci! Dus beter zo veel mogelijk pijltjes voor zoveel mogelijk regeneratie? (Wel zo prettig voor de remmen en dus portemonee)
Als je minimaal regeneratief laat remmen bij het loslaten van het stroompedaal dan zal de auto minder snelheid verliezen. Je moet dan het rempedaal gebruiken om extra te vertragen. Maar daar zal de auto ook eerst maximaal het regeneratief remmen benutten vooraleer de remmen aangesproken worden. Het is meer een kwestie van voorkeur hoe je wil rijden. Sommigen hebben een voorkeur voor zo weinig mogelijk afremmen bij het lossen van het stroompedaal omdat ze zo langer zonder elektriciteitsverbruik kunnen uitbollen. Anderen verkiezen weer om de snelheid meer te regelen zonder het rempedaal te vaak te gebruiken.
Ja, je hebt gelijk - ik drukte me verkeerd uit.Admiral Freebee schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 14:02:
[...]
Niet helemaal. Dit is hoe hard de auto afremt door regeneratief remmen als je het stroompedaal lost. Remmen op de motor als het ware.
Anders gewoon in B zetten als je dat graag wilt. Je krijgt die pijltjes ook alleen in sport modeElpenoor schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 14:24:
[...]
Ja, je hebt gelijk - ik drukte me verkeerd uit.
PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI
Je kan de paddles ook gebruiken in de andere modi maar dan keert ie na het gebruik terug naar de automatische modus; dat doet hij in sportmodus niet.Maikie18 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 15:11:
[...]
Anders gewoon in B zetten als je dat graag wilt. Je krijgt die pijltjes ook alleen in sport mode
Hoi sinds 1,5 week nu de Skoda Elroq in bezit, moet wel zeggen ben er nog niet uit of dit wat is EV rijden maar heb ook nog niet zoveel gereden. denk zo'n 150 Km. Maar waar ik niet uitkom, ik heb een MTC card waarbij tesla laden is uitgesloten. kan ik in de navigatie van Skoda het ook zo instellen dat er bepaalde laad aanbieders niet worden opgenomen in de route. b.v. bij lange routes waarbij onderweg moet worden opgeladen dat er geen Tesla locaties wordt opgenomen.
volgende week naar luxemburg kijken hoe ik dan over de auto denk.
Het schijnt dat je mtc kaart kan koppelen met de app van tesla die je nodig hebt op te laden. Dan kun je daar gewoon laden.GJPL69 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:13:
Hoi sinds 1,5 week nu de Skoda Elroq in bezit, moet wel zeggen ben er nog niet uit of dit wat is EV rijden maar heb ook nog niet zoveel gereden. denk zo'n 150 Km. Maar waar ik niet uitkom, ik heb een MTC card waarbij tesla laden is uitgesloten. kan ik in de navigatie van Skoda het ook zo instellen dat er bepaalde laad aanbieders niet worden opgenomen in de route. b.v. bij lange routes waarbij onderweg moet worden opgeladen dat er geen Tesla locaties wordt opgenomen.
Blijkbaar kan juist MTC nou net niet
https://www.elektrischeau...evoegen-aan-de-tesla-app/
[ Voor 7% gewijzigd door Renegade666 op 05-10-2025 16:59 ]
Bij mij niet, wellicht omdat ik wanneer ik niet in sport rij in de b rij en dan werkt het misschien nietElpenoor schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 15:12:
[...]
Je kan de paddles ook gebruiken in de andere modi maar dan keert ie na het gebruik terug naar de automatische modus; dat doet hij in sportmodus niet.
In de B-stand werkt het inderdaad niet.Maikie18 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:08:
[...]
Bij mij niet, wellicht omdat ik wanneer ik niet in sport rij in de b rij en dan werkt het misschien niet
ik heb een abo op abrp en daar kun je filteren op fastned en ionity die beiden werken op je mtc e druppelGJPL69 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:13:
abo is nodig voor carplay integratie, maar je kunt bijv 1 maand doen
Kan ik met de ingebouwde gps kiezen om de meest ecologische route te selecteren?
Want deze stuurt me anders dan google maps en zelfs met de meest onnodige snelwegen.
Want deze stuurt me anders dan google maps en zelfs met de meest onnodige snelwegen.
Dat was hem!S_Chief schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:53:
Nooit? Staat ie dan wel goed ingesteld?
Het was me nog niet opgevallen dat je kan swipen door het instellingen scherm

Leuke tirade aan het einde....pkrielen schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:13:
[...]
Nog even wachten op software 5.6, zodat je die kofferdeksel niet meer op je hoofd krijgt..
YouTube: Škoda Software 5.6 for ENYAQ & ELROQ: Big Version, Small Impact

Hoe groot is het luisterverschil tussen de standaard audio en het Canton audio systeem?
Iemand ervaring ermee?
Iemand ervaring ermee?
Ik had afgelopen week aantal keren dat de smartlink connectie uitviel tijdens rijden en ik was toevallig deze ochtend bij de skoda dealer en hij zei iets interessants
blijkbaar is t een bekend issue dat als er iemand bij je in de auto zit die een android toestel heeft, jou als iphone connected smartlink gebruiker er af kickt
en dat was precies t geval bij mij
dat echt vreemd weer 🙈
blijkbaar is t een bekend issue dat als er iemand bij je in de auto zit die een android toestel heeft, jou als iphone connected smartlink gebruiker er af kickt
en dat was precies t geval bij mij
dat echt vreemd weer 🙈
Heel erg groot als je het mij vraagt! Sinds een maand nu de Skoda Elroq 85 Sportline als leaseauto, maar het geluid van de standaard audio valt mij echt zwaar tegen. Heb spijt dat ik niet gekozen heb voor de upgrade.hmvanmol schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 12:35:
Hoe groot is het luisterverschil tussen de standaard audio en het Canton audio systeem?
Iemand ervaring ermee?
Heb je dan ook ervaring met het Canton systeem? Dat standaard audio tegenvalt maakt nog niet dat Canton goed is. Heb nog niemand kunnen betrappen op positieve geluiden m.b.t. de sub bijvoorbeeld.Fluffyx92 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 13:40:
[...]
Heel erg groot als je het mij vraagt! Sinds een maand nu de Skoda Elroq 85 Sportline als leaseauto, maar het geluid van de standaard audio valt mij echt zwaar tegen. Heb spijt dat ik niet gekozen heb voor de upgrade.
Zal wel aan de muziek liggen maar ik heb regelmatig de volumeknop aardig opengedraaid op mijn Canton systeem en dan knalt alles lekker. Of het nu zware gitaren of een boinkyboinky nummer is.Homer-Simpson schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 13:45:
[...]
Heb je dan ook ervaring met het Canton systeem? Dat standaard audio tegenvalt maakt nog niet dat Canton goed is. Heb nog niemand kunnen betrappen op positieve geluiden m.b.t. de sub bijvoorbeeld.
Dus geen idee wat mensen nog zouden kunnen missen bij Canton. Het is nu eenmaal geen concertzaal.
Tijdens mijn proefrit zat ik in een model waar het Canton systeem in zat, dat was niet de sportline maar de 'gewone' 85 met het Canton systeem. Als ik dit met elkaar vergelijk vind ik het een groot verschil. Het geluid is veel minder 'vlak' en 'emotieloos'.Homer-Simpson schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 13:45:
[...]
Heb je dan ook ervaring met het Canton systeem? Dat standaard audio tegenvalt maakt nog niet dat Canton goed is. Heb nog niemand kunnen betrappen op positieve geluiden m.b.t. de sub bijvoorbeeld.
PFf, vandaag/deze week even een ID3 mee. Wel een beetje achteruit gang XD De elroq is een stuk stiller, software is ook wat beter qua GUI. Wel heb ik nu even keyless entry, is wel zo prettig
Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen?
Heb een SL met Advanced pakket maar dit nog niet gezien (lane change assist).
YouTube: Škoda ENYAQ & ELROQ: assistance systems explained - pACC, Travel Ass...
Zie er ook niet een specifieke benaming voor staan in de optielijst van Oktober 2024
YouTube: Škoda ENYAQ & ELROQ: assistance systems explained - pACC, Travel Ass...
Zie er ook niet een specifieke benaming voor staan in de optielijst van Oktober 2024
Zal alleen op Maxx zitten, want daar heb je de sensoren aan de zijkant voor nodig. Zelfde geldt voor side protection (of hoe ze dat ook precies noemen) en intelligent park assist.
Het Canton systeem vind ik waanzinnig. Op 3/4 van de volume slider staat ie voor mij net onder de pijngrens, maar klinkt alles nog heel gedefinieerd. De sub voel je goed, zonder dat er wat in het interieur rammelt oid. Ik luister o.a. heavy metal, en de kick + baspartijen komen erg goed over.Homer-Simpson schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 13:45:
[...]
Heb wel wat aan de instellingen gesleuteld. Zo uit m'n hoofd staat ie o.a. tussen stereo en surround in, en de focus op de voorstoelen middenin.
Oei...dan hoor je het Elroq toetertje van de auto achter je niet meer denk ik?? ;-)TomasE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:40:
[...]
Het Canton systeem vind ik waanzinnig. Op 3/4 van de volume slider staat ie voor mij net onder de pijngrens, maar klinkt alles nog heel gedefinieerd. De sub voel je goed, zonder dat er wat in het interieur rammelt oid. Ik luister o.a. heavy metal, en de kick + baspartijen komen erg goed over.
Heb wel wat aan de instellingen gesleuteld. Zo uit m'n hoofd staat ie o.a. tussen stereo en surround in, en de focus op de voorstoelen middenin.
Haha ja, niet al het geluid dat uit de Elroq komt is overtuigend. Het is werkelijk een droeftoeter...Elroq85 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 22:40:
[...]
Oei...dan hoor je het Elroq toetertje van de auto achter je niet meer denk ik?? ;-)
Ervaring is dat het niet heel veel toevoegd rij een SL met maxx pakker maar het even snel zelf sturen werkt veel beter en vlotter je moet ook je handen aan het stuur houden.miniterror schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 16:40:
Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen?
Gebruik het juist heel veel, je hoeft één hand losjes op het stuur hebben liggen en de Elroq rijdt als vanzelf. Hier en daar wat schokkerig, vooral bij wegversmallingen op een 80 KM weg.avdw76! schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 23:37:
Ervaring is dat het niet heel veel toevoegd rij een SL met maxx pakker maar het even snel zelf sturen werkt veel beter en vlotter je moet ook je handen aan het stuur houden.
Gisteren de auto opgehaald bij Broekhuis. Wat een vette bak zeg! Ik kon hem eerst niet vinden, ze hadden hem helemaal onder een doek verstopt hahahaha.
22e mag ik op cursus bij de lokale Skoda dealer. Ben heel benieuwd.
De travelassist gebruik ik ook die is heel fijn. Maar het ging hierover het automatisch wisselen van de rijbaan.JPD68 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:36:
[...]
Gebruik het juist heel veel, je hoeft één hand losjes op het stuur hebben liggen en de Elroq rijdt als vanzelf. Hier en daar wat schokkerig, vooral bij wegversmallingen op een 80 KM weg.
Ik heb deze cursus ook gedaan, nadat ik een maand of 3 in een Cupra Born had gereden als tijdelijke auto en al ruim 2 maanden mijn Elroq had. Toch nieuwe inzichten opgedaan over de verschillende systemen en hoe de auto zuinig en comfortabel te gebruiken. Dus ondanks dat ik zelf al veel had uitgezocht en geprobeerd vond ik mijn instructeur heel waardevol.wsn1979 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:26:
22e mag ik op cursus bij de lokale Skoda dealer. Ben heel benieuwd.
Ik reed een weekje of 2 in de Elroq. Ik had de hele Speicher serie gezien dus heel veel nieuws had die niet over hoe de auto werkt en welke instellingen er zijn.Kaasbroodje schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:24:
[...]
Ik heb deze cursus ook gedaan, nadat ik een maand of 3 in een Cupra Born had gereden als tijdelijke auto en al ruim 2 maanden mijn Elroq had. Toch nieuwe inzichten opgedaan over de verschillende systemen en hoe de auto zuinig en comfortabel te gebruiken. Dus ondanks dat ik zelf al veel had uitgezocht en geprobeerd vond ik mijn instructeur heel waardevol.
Maar efficiënter rijden in een electrische auto was wel heel nuttig. In mijn ICE liet ik de auto al meestal uitrollen maar nu rem ik juist iets eerder af waardoor die langzamer naar het verkeerslicht rolt.
Ik kan volgende week mijn Elroq 85 Business uitvoering ophalen.
Ik heb wat tijd om op internet vergelijkingen te maken voor een autoverzekering. Ik zie bij die vergelijkingen op verschillende sites soms als uitvoering Sportline verschijnen als ik het kenteken heb in gevoerd. Ik heb dus een Business uitvoering en verzekering maatschappijen halen de gegevens denk ik op bij het RWD.
Hebben die kentekenregistratienummers daar iets mee van doen. Ik heb de volgende nummers
Variant ABLEDFAD7PX2 en Uitvoering
O0PE1MP001N01AA kan iemand zeggen welke uitvoering dat is?
Ik heb wat tijd om op internet vergelijkingen te maken voor een autoverzekering. Ik zie bij die vergelijkingen op verschillende sites soms als uitvoering Sportline verschijnen als ik het kenteken heb in gevoerd. Ik heb dus een Business uitvoering en verzekering maatschappijen halen de gegevens denk ik op bij het RWD.
Hebben die kentekenregistratienummers daar iets mee van doen. Ik heb de volgende nummers
Variant ABLEDFAD7PX2 en Uitvoering
O0PE1MP001N01AA kan iemand zeggen welke uitvoering dat is?