Mooie berichten allemaal. Heb op 2 april een Elroq BE 82 moonwhite met trekhaak besteld. Maar hoor ook verder niks. Bij de LM-app (Arval) ook geen updates. Bij ons bedrijf bestellen ze 35 auto's gelijk en dat bundelen ze denk ik. We kunnen ook kiezen uit Kia Niro EV en Kia EV3. Maar een beetje slimme gaat natuurlijk voor de Elroq.
Ze knallen er goed op door idd. Ik heb als productiedatum gisteren genomen maar D'ieteren Kontich zei me vandaag gewoon dat ie geproduceerd was en op transport wacht. Fingers crossed :-DDecibel schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:59:
[...]
Jij hebt hem 8 dagen voor mij besteld dus ik verwacht dat mijne dan ook snel van de band af zal rollen!
Gaat rap daat in Tsjechië
Veel eenvoudiger dan testen.... aansluiten is werken. Als een lamp het niet doet krijg je melding defecte verlichting. Geen melding is dus werken.DennisMoore schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:33:
Even verifiëren bij jullie of ik niet ergens een instelling gemist heb..🤔.
Klopt het dat de Skoda géén instelling ergens heeft om de verlichting te testen zodra je een aanhanger of fietsdrager inprikt op de stekkerdoos?
Bij de Volvo kon ik een lampentest starten en dan op m'n gemak uitstappen om te kijken of alles werkt, knipperlichten, rem, etc.
Zijn toch van die kleine simpele software-dingetjes die iedere auto zou kunnen hebben om de boel wat te vergemakkelijken, net als de al vaker genoemde wasstraat-functie.
En ik zit er precies tusseninDecibel schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:59:
[...]
Jij hebt hem 8 dagen voor mij besteld dus ik verwacht dat mijne dan ook snel van de band af zal rollen!
Gaat rap daat in Tsjechië
Heb de Dealer om een update gevraagd, maar mijn contactpersoon is tot maandag met verlof.
Met beetje geluk heeft die volgende week een leuke update voor me..
Daarna is het alleen even afwachten (als hij eerder dan beloofde datum komt) of ze al uit mogen leveren vanuit de LM aangezien mijn (verlengde) contract officieel op 17 Juni staat
Ja zelfde 'probleem' hier. Mijn huidige wagen loopt 28 juni af. Dus ik gok dat onze fleet manager dat niet geregeld gaat krijgen dat ik hem vroeger kan ophalen (hoewel deze wagen echt ver onder de aantal km's zit tov leasecontract)pkrielen schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:59:
[...]
En ik zit er precies tussenin![]()
Heb de Dealer om een update gevraagd, maar mijn contactpersoon is tot maandag met verlof.
Met beetje geluk heeft die volgende week een leuke update voor me..
Daarna is het alleen even afwachten (als hij eerder dan beloofde datum komt) of ze al uit mogen leveren vanuit de LM aangezien mijn (verlengde) contract officieel op 17 Juni staat
Aanvulling op eerdere post met verblijf en terugreis;JS-Ah schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:47:
Zo, de eerste vakantie km's met de Elroq en Kip Caravan erachter zitten erop (beladen 1019kg).
Eerst 4 dagen op 2 verschillende plekken in Duitsland geweest en vervolgens in 2 dagen naar Ardeche in Frankrijk gereden. Zeker 900km door de regen met flink wind en zo..... geen centje pijn en heerlijk gereisd.
Laden onderweg dikke prima, auto vaak eerder klaar dan wij... Laden wisselend, omdat de snelladers niet op gelijke afstand staan en heuvels soms zorgen voor eerder of juist later stoppen. Maar in 15 minuten naar 60% en weer 1 1/2 uur verder rijden is ook prima.
Gemiddeld over ruim 1600km met caravan, wisselende omstandigheden en heuvels rijden verbruik van 32.9 kWh. Dan rijden we alles op de snelweg gewoon met 106km/u op de Acc en bij inhalen gas erbij.
Combinatie rijdt super en na de Enyaq 60 met vouwwagen is de Elroq 83 met caravan ook een ideale combinatie.
De software en het laden is ook prima combinatie, navigeren/voorbereiden van route gedaan met ABRP. Ook met live data gebruikt, grappige was dat na 2x laden de Elroq prima in de gaten had wat z'n actuele verbruik was en in de gehele route deed hij prima voorspelling van laden tot 74% en aankomen met 10%.
Ben er nog niet achter of de instelling aanhanger bij hulpsystemen en navigatie ergens voor het omslagpunt zorgen. Nergens vul je gewicht of oppervlakte in namelijk.
Maar zelfs op de heuvelachtige stukken gaat het prima qua voorspelling en met recupereren erbij kom je vaak iets voller aan dan gepland.
Enige verschil wat ik ontdek in navigeren met de huidige Skoda planner, is dat hij rekening houd met bijvoorbeeld 100km/u als maximum met aanhanger, alleen als je dan 106km/u rijdt zit die er logische een paar procent naast.
En dan de laadstops in deze periode.... prima! Zelfs met de caravan maar 1x hoeven loskoppelen.
Als prive-rijder is Ionity power paspoort intressant, 39cent in Duitsland en Frankrijk zelfs 34cent.
Alleen maar Ionity geladen dus, afsluiten via Elly (voormalige Powerpass) is ook nog een idee, dan heb je plug en charge!
Misschien dat we die doen in de zomervakantie naar Groot Brittannië 😎
Met combinatie op de trein door kanaaltunnel en qua laders in GB is de Elly-app wel intressant lijkt het.
Over een week weer terug naar NL, kijken wat rijden met alleen maar 20+ temperaturen en drige wagen dan doet, maar als het al zo gaat dan tot nu toe is het top.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
9 dagen in de Ardeche met de Elroq 85 + Kip, lokaal rijden en toeren door de bergen is natuurlijk fantastisch en qua bereik niks geen issue.
Laden ter plaatse kon bij camping of in dorp, maar Lidl had ook snellader. Was perfect en ruim voldoende met 120kWh. 2x naar 85% geladen voor 0.39 cent/kWh met creditcard.
Terugreis aangevangen met 79% en om 08.00 uur op zaterdag 3 mei weggereden met vers stokbrood en croissants.
Uurtje door de bergen slingeren en klimmen +dalen voordat we onder Valence invoegen op de Autoroute.
Eerste stop moesten we even 5 minuten wachten (was inclusief afkoppelen caravan).
Zag al op de app Ionity dat enkele laders bezet waren boven 90%.
Een Duitse Smart# stond tot 100% te laden, evenals een NL gezin met id4.
Blijf ik toch niet snappen.... kost zoveel tijd en lang wachten, was ook te zien aan de gezichten..... iets met voorbereiden en even route uitstippelen.
Wat mij betreft mogen ze bij de snelladers vanaf 90% blokkeerkosten rekenen.
Maar verder prima rijden gehad en de ruim 1000km met 7 laadstops (2x gepland 30min) rest was tussen de 16 en 20 minuten. De 6de stop was bovenin de Ardennen (Baraque de Fraiture) , alleen viel samen met de avondmaaltijd tijdens laden dus veel langer gestaan de noodzakelijk.... alleen waren de enige! Terwijl Fastned om de hoek vol stond....
Qua verbruik, tot 650km zaten we op 31kWh/100km gemiddeld, indien mogelijk 110km/u op de ACC (85% van de tijd wel gereden).
Daarna kregen we richting grens Luxemburg hevige regenval, waardoor temperatuur van 23 naar 16 ging en verbruik uiteraard omhoog.
Enige negatieve laadervaring was Engie Val de Meuse, deze gepland ivm ontwijken Ionity Langres (altijd druk op zaterdag). 3x sessie moeten starten, terwijl we eigenlijk maar 12 minuten hoefde te laden.... werd het onbedoeld 10 minuten langer, wel eenvoudig te starten met creditcard, alleen opstarten duurde wel lang van die laders.
Wat dat betreft qua snelheid laden en prijs blijft Ionity de favoriet.
De foto's ter illustratie van het laden en de reis, ook leuk dat sommige laders druk zijn of wachtrij hebben, andere Ionity de 2 minuten rijden van snelweg is helemaal leeg!
Ionity Dommartin bijvoorbeeld een aanrader in Noord Frankrijk, helemaal als je reist zonder caravan, dan heb je mooie intervallen zonder wachttijden.
Verder qua reis geen files, rijtijd via Google maps (zonder aanhangsel) nagenoeg gematched. Verder door de korte en lange stops, gecombineerd met laat ontbijt bij eerste stop... koffietjes, lunch, avondeten en toetje, vul je de dag naar behoefte.
Iedereen na hele dag in de auto, wel genoeg gereden maar niet vermoeid of zo.
Qua totaal verbruik en gebruikskosten van rijden met de EV en caravan rijdt je dus ook goedkoper dan benzine... en denk comfortabeler en zonder problemen door de bergen sowieso.
Persoonlijk alleen maar inhaalacties op caravans en niet ingehaald..... niet dat het uitmaakt... maar zegt mij wel wat. 😎
Op naar de zomervakantie in UK. Via Calais kanaaltunnel heen, boot Harwich retour!
Hopelijk geeft dit enig inzicht en ervaring waar andere op kunnen teren.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Ben heel benieuwd naar het resultaat van deze 1:24 model. Op momenten zoals dat mis ik toch wel de multicolor kunsten van de Bambu printers.
Al ben ik momenteel nog wel in onderhandeling met iemand op fiverr om een 1:12 schaal model te ontwerpen die ik in aparte delen kan printen en dan zelfs van een interieur kan voorzien, evenals led verlichting voor de kop en achterlichten.
Al ben ik momenteel nog wel in onderhandeling met iemand op fiverr om een 1:12 schaal model te ontwerpen die ik in aparte delen kan printen en dan zelfs van een interieur kan voorzien, evenals led verlichting voor de kop en achterlichten.
Vet! Wat ga je met de wielen doen?Decibel schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:46:
Update over de Elroq 3D print.
Gekozen voor een matte Klei kleur om het idee van een Klei concept auto te nabootsen.
Fidget toy er bij voor alle purge die anders weggegooid zou worden!
Ben benieuwd als die klaar is. Zal dan de fotos delen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kan niet stoppen met ontploffen!
Bij het model zitten de sportline velgen.
Ik heb deze net geverfd in Bambu Studio en moet ze nog printen.
Wordt Matte zwart met Zilver in Silk PLA.
:strip_exif()/f/image/KeIPkd65UvcKumEF8yOIbGUp.png?f=user_large)
Iemand hier die Autovisie leest? Morgen verschijnt de 'EV Supertest 2025'. Lijkt me dat de Elroq daarin zit.
EDIT: Geen Elroq in de test, alleen kleinere EV's.
[ Voor 22% gewijzigd door mindgarp op 08-05-2025 12:15 ]
Oplossing; foto naar de dealer sturen/langs dealer gaan. Dit lijkt een connector probleem.tweakytwink schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:50:
Ik stapte deze avond in en mijn scherm deed dit: zijn er nog mensen die hier last van hebben gehad en misschien een oplossing hebben?
[Afbeelding]
Bij een auto van een maand mag dit niet al gebeuren.
Dat lampje had mijn Volvo uit 2014 ook al, dus lijkt me een industrie ding, niet zozeer Skoda specifiek.Frankythefly schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:37:
[...]
Skoda heeft een soort controle hiervoor in het dashboard. Als je richting aangeeft gaat er een ander lampje branden dan standaard knipperlicht, zo zie je of de stekker goed aangesloten zit.
[Afbeelding]
Alleen als de verbinding brak is (stekker/kabel bv) dan zal er ook geen terugkoppeling zijn dat er iets defect is en krijg je dus geen melding.JS-Ah schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:38:
[...]
Veel eenvoudiger dan testen.... aansluiten is werken. Als een lamp het niet doet krijg je melding defecte verlichting. Geen melding is dus werken.
Ik zou er altijd voor kiezen visueel te controleren.
PSN: Flix20-NL
Vandaag auto in ontvangst genomen. Wat een heerlijke auto. Stil, relax en wat een power. BE 60.
#PicsOrItDidntHappenMartijnvdb schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:13:
Vandaag auto in ontvangst genomen. Wat een heerlijke auto. Stil, relax en wat een power. BE 60.
Ik denk niet dat er binnenkort een OTA update voor de Elroq te verwachten is, maar toch handig om te weten (van de Skoda EV Lounge):

Iemand die ervaring heeft met de optie cubic telecom. Dan is je auto een soort verbeterde hotspot? Wat kost dat?
Klopt het dat de rechterspiegel niet kantelt bij het in z’n achteruit zetten? De VAG auto’s hiervoor (Seat/VW) deden dit wel altijd.
Ik heb volgens mij ergens een filmpje gezien dat als je de draaiknop op bv Links zet en dan in achteruit dat dan de linkerspiegel iets omlaag gaat. Weet alleen niet meer waar ik dat gezien heb.PisPix schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:53:
Klopt het dat de rechterspiegel niet kantelt bij het in z’n achteruit zetten? De VAG auto’s hiervoor (Seat/VW) deden dit wel altijd.
Toen vroeg ik me al af waarom dat alleen L of R zou zijn en niet beide.
Ik verwacht dat een van de gelukkige hier die hun Elroq al hebben daar wel een antwoord op hebben of het even kunnen proberen.
Alleen voor auto's met geheugen op de voorstoel(en) :PisPix schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:53:
:strip_exif()/f/image/nwnX3T3XtvWDqp89Vlsnllmw.jpg?f=fotoalbum_large)
Elroq 63 BE Timiano Groen + Lodge
Er is standaard een hotspot in de auto, deze kun je dan gebruiken om telefoons mee te verbinden, je kunt data kopen via de app (ook in scherm auto volgens mij) na gratis registratie.Poortm schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:52:
Iemand die ervaring heeft met de optie cubic telecom. Dan is je auto een soort verbeterde hotspot? Wat kost dat?
2 GB Eur 6,95
5 GB Eur 14,95
25 GB Eur 34,95
Geldigheid verschilt per pakket.
https://skoda.cubictelecom.com/nl
Mooi. Ik moet nog even geduld hebben, maandag mag ik dezelfde auto ophalen (maar dan BE).PisPix schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:02:
Vandaag de sportline/85 met plus&winter pakket in ontvangst genomen. [Afbeelding]
Beste,
De auto is definitief ingepland voor productie, we verwachte afleverweek staat nog op week 27.
Meer info kreeg ik niet van Udenhout. Besteld op 28-3.
Edit: Udenhout Den Bosch
De auto is definitief ingepland voor productie, we verwachte afleverweek staat nog op week 27.
[ Voor 7% gewijzigd door Decibel op 08-05-2025 15:13 ]
Welke van Udenhout? Den Bosch, Eindhoven of elders?Decibel schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:41:
Beste,
Den Bosch.pkrielen schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:03:
[...]
Welke van Udenhout? Den Bosch, Eindhoven of elders?
Heb mijn post bijgewerkt.
Ja, helaas zijn ze niet scheutig met informatie bij van Udenhout in Den Bosch.Decibel schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:41:
Beste,
Ik laat jullie komende week weten of filiaal Eindhoven meer info kan/wil vrijgeven.
Mijne is 24-03 daar na omzetting van filiaal Den Bosch naar Eindhoven besteld omdat dat logischer is vanwege mijn woonplaats en mijn contactpersoon daar is vanaf Maandag weer terug van verlof. Die had vanaf begin de inschatting "half Juli" (ik gok omdat ze het altijd erg druk hebben daar) maar dat wordt steeds meer bevestigd een iets te ruime schatting.
Ook mijn Elroq is in Nederland! Jammer genoeg moet ik wachten tot 15 augustus gezien dan het huidige leasecontract afloopt. Hij moet dus nog drie maanden bij Pon staan eer hij naar Udenhout Den Bosch gaat.
Besteld 26-02-2025
In Nederland 06-05-2025
Besteld 26-02-2025
In Nederland 06-05-2025
Waarom heb je hem nu al besteld dan?javo1994 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 17:05:
Ook mijn Elroq is in Nederland! Jammer genoeg moet ik wachten tot 15 augustus gezien dan het huidige leasecontract afloopt. Hij moet dus nog drie maanden bij Pon staan eer hij naar Udenhout Den Bosch gaat.
Besteld 26-02-2025
In Nederland 06-05-2025
Vroeg mij precies hetzelfde af! Voor hetzelfde geld komt er komende paar maanden ergens nog een mooie actie op.
Standaard moeten wij bij Ayvens zes maanden voor einde contractdatum een keuze maken voor een nieuwe auto. Vanuit Udenhout is aangegeven bij Pon/Skoda dat hij pas geleverd mag worden in Augustus. Echter vult Skoda productiesloten op en vandaar dat hij al geproduceerd is.Patox schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:35:
[...]
Vroeg mij precies hetzelfde af! Voor hetzelfde geld komt er komende paar maanden ergens nog een mooie actie op.
Gisteren heb ik mijn bestelde Elroq toegevoegd aan de Excel:
BE; Steel grey; Plus pakket; 19" Regulus velgen.
12-3 besteld bij A-Point Amsterdam (via Ayvens)
26-4 in productie
29-4 op transport
Vandaag werd ik gebeld dat hij volgende week bij de dealer binnenkomt en de 23e opgehaald kan worden. Oorspronkelijke leverdatum was 30-6 en werd eerder al vervroegd naar week 24.
Het aftellen kan beginnen!
BE; Steel grey; Plus pakket; 19" Regulus velgen.
12-3 besteld bij A-Point Amsterdam (via Ayvens)
26-4 in productie
29-4 op transport
Vandaag werd ik gebeld dat hij volgende week bij de dealer binnenkomt en de 23e opgehaald kan worden. Oorspronkelijke leverdatum was 30-6 en werd eerder al vervroegd naar week 24.
Het aftellen kan beginnen!
Vandaag toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de dealer en de LM gebeld. Dealer zegt de auto over 1 á 2 dagen te verwachten (schijnt bij PON te staan). Vervolgens duurt het nog 2 weken voor rijklaar maken(geen idee wat er moet gebeuren) en dan kan de auto pas afgeleverd worden.carlhendrix schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:22:
[...]
Sinds de bestelling op 14-02 heb ik niets meer vernomen. Ik heb één keer zelf gebeld, maar ik kon aan de toon van de beste meneer horen dat dit niet op prijs werd gesteld. Ik verwacht deze maand toch wel iets te horen, de leverdatum is 30-05...Gaat om lease overigens, dus daar kan het ook aan liggen.
Verwachting ligt nu op 26 mei. Dealer belt zodra de auto bij hen staat. V.d. Brug Heerenveen.
[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |
Mijn dealer vertelde dat de auto in "fabrieksmodus" geleverd wordt. Daar moet ie uit gehaald worden en dan lopen ze ook meteen de hele auto na, vloeistoffen bijvullen, etc.carlhendrix schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:33:
[...]
Vervolgens duurt het nog 2 weken voor rijklaar maken(geen idee wat er moet gebeuren)
Hier stond bij mijn dealer normaal een week voor, mijn auto zouden ze in 6 dagen doen omdat dat beter uit kwam.
Is een test van Hot Hatches EV, zonder Skoda. De Cupra zit er wel bij. Staat nu wel al online op Youtube zie ik.mindgarp schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:50:
Iemand hier die Autovisie leest? Morgen verschijnt de 'EV Supertest 2025'. Lijkt me dat de Elroq daarin zit.
Heb de mijne besteld op 8-4 kreeg toen eind week 26 door als afleverdatum. Later kan ook eigenlijk niet want de APK van onze huidige auto verloopt op 28-6Decibel schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:41:
Beste,

Zal de dealer zo eens bellen, anders moet ik alsnog een APK-keuring regelen.
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
De dealer belde net dat mijn Skoda bijna binnen was. 30 mei (agenda technisch meest handigst) ophalen, nu kan het grote aftellen echt beginnen. Dik een maand te vroeg, super fijn!
Edit:
Geen dikke maand, kleine maand
Edit:
Geen dikke maand, kleine maand
[ Voor 10% gewijzigd door ZeeEzel op 09-05-2025 10:34 ]
Begin april (week 16) een erg kale Elroq Selection 50kwh besteld.
Na +/- 3 weken heeft mijn werkgever de aanvraag doorgezet.
Eerste levertijd: week 30(eind juli).
Nieuwe levertijd: week 23 (begin juni).
Erg fijn dat het zo snel gaat, maar ja het is ook wel praktisch het goedkoopste simpelste model
Erg fijn dat het zo snel gaat, maar ja het is ook wel praktisch het goedkoopste simpelste model
Bjørn Nyland heeft een Elroq! Als je hem volgt, weet je dat er de komende dagen dan 4-6 video's over de Elroq verschijnen. Ik kijk uit naar de 'banana box test'..
Ik ben het overigens met hem eens dat de laatst gekozen rijmodus onthouden zou moeten worden (gekoppeld aan je profiel). En hij heeft gelijk dat de scherpte van de camera's te wensen over laat, dat kan in 2025 echt beter.
Ik ben het overigens met hem eens dat de laatst gekozen rijmodus onthouden zou moeten worden (gekoppeld aan je profiel). En hij heeft gelijk dat de scherpte van de camera's te wensen over laat, dat kan in 2025 echt beter.
[ Voor 29% gewijzigd door mindgarp op 09-05-2025 13:03 ]
Grappig om dit topic te lezen. De bijdragen zijn soms bijna letterlijke kopieën van het Enyaq topic vier jaar geleden. Ik rijd mijn Enyaq nu vier jaar en ben nog steeds heel tevreden met de auto. Al die ruimte in de Enyaq heb ik niet meer nodig en de Elroq zou daarom wel eens mijn volgende auto kunnen worden…..
Update, zojuist een bericht gehad dat hij binnen is gekomen en vanaf week 21 uitgeleverd kan worden. KeisnelKanoet schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:18:
Begin april (week 16) een erg kale Elroq Selection 50kwh besteld.
Wel leuk om de Elroq steeds vaker op de weg te zien. Kwam woensdag een tegen in groen bij de A2 naar A12 en net een grijze (vakantieganger
) op de A2 bij Leidsche Rijn.
[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 09-05-2025 13:31 ]
Ja, dat is zeker leuk. Ik passeerde er afgelopen weekend één in een smal straatje in Antwerpen, dus we reden allebei heel langzaam. De andere bestuurder stak heel enthousiast zijn duim op.S_Chief schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:30:
Wel leuk om de Elroq steeds vaker op de weg te zien. Kwam woensdag een tegen in groen bij de A2 naar A12 en net een grijze (vakantieganger) op de A2 bij Leidsche Rijn.

Sinds deze week ben ik de gelukkig eigenaar van een Skoda Elroq. Nu zag ik in het menu dat je (tegen betaling) de auto als wifi hotspot kunt gebruiken voor maximaal 8 apparaten. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Net dealer gesproken, Auto is aangekomen bij PON en komt volgende week aan bij de dealer. Heb een afspraak gemaakt voor ophalen op 2-6, zou mogelijk eerder kunnen ,maar moet met hemelvaart nog even snel op en neer naar midden frankrijk. Dat doe ik liever nog even met de Ateca.
Even zoeken in het forum. Is enkele dagen geleden benoemdMiNk0szZ schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:36:
Sinds deze week ben ik de gelukkig eigenaar van een Skoda Elroq. Nu zag ik in het menu dat je (tegen betaling) de auto als wifi hotspot kunt gebruiken voor maximaal 8 apparaten. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Dit is Europees vastgesteld volgens mij, auto moet altijd in de eco of normale stand starten, mag niet in sport of een eigen profiel. Net als dat de rijbaan assist ook altijd aanstaat na herstart.[b]mindgarp schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:20:
Ik ben het overigens met hem eens dat de laatst gekozen rijmodus onthouden zou moeten worden (gekoppeld aan je profiel).
Ik zag 75% van deze video tot ik moest werken en ik heb een tijdje Kia E Soul gereden en de EV3 vind ik een mooie opvolgermindgarp schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:20:
Bjørn Nyland heeft een Elroq! Als je hem volgt, weet je dat er de komende dagen dan 4-6 video's over de Elroq verschijnen. Ik kijk uit naar de 'banana box test'..![]()
[YouTube: Kia EV3 vs Skoda Elroq side-by-side comparison]
(Niet meer voor mij want mn werkgever heeft BMW iX1)
Maar de Elroq wint deze vergelijking glansrijk.
Meer ruimte (dat was opmerkelijk) maar ook t interieur en dashboard veel mooier!
Speicher heeft deel 1 van 8 gedeeld van zijn "How to Skoda" serie.
De versie van zijn Engelse Kanaal;
YouTube: Just get going with a Škoda ELROQ & ENYAQ – Your perfect EV start! (...
Delen die nog komen;
2 Assistance systems
3 Infotainment
4 Charging
5 Efficiënt driving
6 Navi and charge
7 Voice control
8 Parking and maneuvering
YouTube: Just get going with a Škoda ELROQ & ENYAQ – Your perfect EV start! (...
Delen die nog komen;
2 Assistance systems
3 Infotainment
4 Charging
5 Efficiënt driving
6 Navi and charge
7 Voice control
Ik heb onlangs proefgereden in een Elroq met 204pk en een Elroq met 286pk en tot mijn verbazing voelde beide Elroqs nagenoeg even snel. Ondanks het enorme verschil in vermogen maar zeker ook het koppel had ik dit niet verwacht. Zijn er meer die dit ook zo ervaren hebben?
Na wat onderzoek kwam ik een Duitse website tegen wat het eea wel verklaarde. Hier wordt de 204pk (APP310 motor) van een ID4 vergeleken met een 286pk (APP550 motor) van de ID7. Doordat de motoren met een andere overbrengingsverhouding werken is er weinig verschil in koppel op de aangedreven wielen tot ong. 50 km/h.
Zie tekst hieronder:
"Genau wie ich es erwartet hatte länger übersetzt beim APP550. Diese 550 Nm wären sonst vmtl. mit kurzem Getriebe eh nicht auf die Straße zu bringen. Somit bringt der APP550 beim Vergleich ID.4 APP310 vs. ID.7 APP550 "nur" 8,2% mehr Kraft beim Anfahren und nicht 77,4% wie man auf den ersten Blick vermuten könnte. Ab 3600 1/min wäre dann die maximale Leistung von 210 kW erreicht, was beim ID.7 61,6 km/h entspricht.
Der APP310 erreicht man die maximale Leistung bei 4620 1/min, das entspricht dann beim ID.4 einer Geschwindigkeit von 47,6 km/h.
Wenn man dann noch das Mehrgewicht des ID.7 dem ID.4 gegenüberstellt, heißt das, dass sie bis zu diesen 47,6 km/h in etwa die gleiche Beschleunigung haben dürften und erst ab dann die höhere Leistung des APP550 zum Tragen kommt."
Na wat onderzoek kwam ik een Duitse website tegen wat het eea wel verklaarde. Hier wordt de 204pk (APP310 motor) van een ID4 vergeleken met een 286pk (APP550 motor) van de ID7. Doordat de motoren met een andere overbrengingsverhouding werken is er weinig verschil in koppel op de aangedreven wielen tot ong. 50 km/h.
Zie tekst hieronder:
"Genau wie ich es erwartet hatte länger übersetzt beim APP550. Diese 550 Nm wären sonst vmtl. mit kurzem Getriebe eh nicht auf die Straße zu bringen. Somit bringt der APP550 beim Vergleich ID.4 APP310 vs. ID.7 APP550 "nur" 8,2% mehr Kraft beim Anfahren und nicht 77,4% wie man auf den ersten Blick vermuten könnte. Ab 3600 1/min wäre dann die maximale Leistung von 210 kW erreicht, was beim ID.7 61,6 km/h entspricht.
Der APP310 erreicht man die maximale Leistung bei 4620 1/min, das entspricht dann beim ID.4 einer Geschwindigkeit von 47,6 km/h.
Wenn man dann noch das Mehrgewicht des ID.7 dem ID.4 gegenüberstellt, heißt das, dass sie bis zu diesen 47,6 km/h in etwa die gleiche Beschleunigung haben dürften und erst ab dann die höhere Leistung des APP550 zum Tragen kommt."
Interessant. Hoewel al ik al even in mijn Elroq rij, heb ik toch weer wat nieuwe dingen opgepikt. Ik ga deze serie zeker volgen.Holzschuh schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:22:
Speicher heeft deel 1 van 8 gedeeld van zijn "How to Skoda" serie.
Delen die nog komen;
2 Assistance systems
3 Infotainment
4 Charging
5 Efficiënt driving
6 Navi and charge
7 Voice control
offtopic
[ Voor 109% gewijzigd door We Are Borg op 10-05-2025 09:08 ]
reactie op verwijderde reactie
[ Voor 90% gewijzigd door We Are Borg op 10-05-2025 09:08 ]
[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |
Hoe komen de Elroqs trouwens van de fabriek in Mladá Boleslav?
Ik neem aan per trein maar heb eigenlijk enkel autotrein naar het oosten/zuiden zien rijden. Worden de Elroqs bij de Pon in Leusden uitgeladen? Ik woon veel dichterbij Leusden maar mijn Elroq wordt alsnog geleverd via Van Mossel Waalwijk.
Ik neem aan per trein maar heb eigenlijk enkel autotrein naar het oosten/zuiden zien rijden. Worden de Elroqs bij de Pon in Leusden uitgeladen? Ik woon veel dichterbij Leusden maar mijn Elroq wordt alsnog geleverd via Van Mossel Waalwijk.
Ik heb (helaas) alleen in de 286pk kunnen proefrijden, dus was toen al huiverig de 204pk te (moeten) bestellen en mogelijk teleurgesteld te worden in de snelheid.Frime22 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 23:41:
Ik heb onlangs proefgereden in een Elroq met 204pk en een Elroq met 286pk en tot mijn verbazing voelde beide Elroqs nagenoeg even snel. Ondanks het enorme verschil in vermogen maar zeker ook het koppel had ik dit niet verwacht. Zijn er meer die dit ook zo ervaren hebben?
Zie tekst hieronder:
Buiten het feit dat ik nu uit een 130pk diesel van 1200 kg kom doet ook dit bericht mijn mogelijke verwachtingen positief bijstellen, daarvoor dank.
Ik heb proefgereden in de 286pk en nu net de 204pk opgehaald, het verschil is voor zover ik het nog weet niet merkbaar.pkrielen schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:02:
[...]
Ik heb (helaas) alleen in de 286pk kunnen proefrijden, dus was toen al huiverig de 204pk te (moeten) bestellen en mogelijk teleurgesteld te worden in de snelheid.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Zoals ik al in mijn review heb opgemerkt is juist de tussenacceleratie (bv bij invoegen snelweg) heel imposant en dat klopt dus met jouw verhaal. Dus sprint vanaf 0 tot 50 wellicht niet veel verschil maar vanaf 50-60 naar bv 130 wel ;-)Frime22 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 23:41:
Zie tekst hieronder:
Dat zou heel goed kunnen, maar alsnog vond ik het verschil in snelheid behoorlijk tegenvallen als je het vergelijkt met het verschil in vermogen en koppel wat ze opgeven. Dan verwacht je toch een groter verschil te ervaren (overigens zijn beide modellen meer dan snel genoeg om vlot met het verkeer mee te komen). Dit was voor mij ook de reden (vanwege beperkt lease budget) om voor de BE60 te gaan met meer opties (advanced pakket) ipv de BE85 met minder opties (clever pakket). Hierbij moet ik wel opmerken dat range voor mij niet heel belangrijk is. Als dat wel het geval zou zijn dan is de BE85 natuurlijk een stuk interessanter.Elroq85 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:05:
[...]
Zoals ik al in mijn review heb opgemerkt is juist de tussenacceleratie (bv bij invoegen snelweg) heel imposant en dat klopt dus met jouw verhaal. Dus sprint vanaf 0 tot 50 wellicht niet veel verschil maar vanaf 50-60 naar bv 130 wel ;-)
[ Voor 5% gewijzigd door Frime22 op 10-05-2025 13:20 ]
Dit is puur anekdotisch, maar ik heb de afgelopen 4,5 jaar in auto's met de 204pk (APP 310) motor gereden. Eerst een jaar ID.3 en sindsdien een Q4 40. Die ID.3 was een paar honderd kilo lichter en voelde daardoor wat vlotter, maar ook in de Q4 heb ik bij normaal gebruik nooit het idee dat ik iets tekort kom met deze motor. De Elroq 60 zal wat sneller dan m'n Q4 zijn, want weegt bijna 200kg lichter.pkrielen schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:02:
[...]
Ik heb (helaas) alleen in de 286pk kunnen proefrijden, dus was toen al huiverig de 204pk te (moeten) bestellen en mogelijk teleurgesteld te worden in de snelheid.
Buiten het feit dat ik nu uit een 130pk diesel van 1200 kg kom doet ook dit bericht mijn mogelijke verwachtingen positief bijstellen, daarvoor dank.
Voor mij zou de grotere range wel een mogelijke reden zijn om voor de 85 te kiezen, maar ook daar zou ik over na moeten denken. In de praktijk is alles rond de 400km range eigenlijk prima, voor ons gebruik.
Nou ja het verschil in de 0-100 sprinttijd zegt ook genoeg toch? Ik ben zeker geen snelle rijder maar een vlotte auto kan ik wel waarderen als het nodig is. Verder is de range voor mij ook belangrijk evenals de APP550 motor die weer wat effecienten is. Dus er is meer dan de sprinttijd wat mij betreft.Frime22 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:14:
[...]
Dat zou heel goed kunnen, maar alsnog vond ik het verschil in snelheid behoorlijk tegenvallen als je het vergelijkt met het verschil in vermogen en koppel wat ze opgeven. Dan verwacht je toch een groter verschil te ervaren (overigens zijn beide modellen meer dan snel genoeg om vlot met het verkeer mee te komen). Dit was voor mij ook de reden (vanwege beperkt lease budget) om voor de BE60 te gaan met meer opties (advanced pakket) ipv de BE85 met minder opties (clever pakket). Hierbij moet ik wel opmerken dat range voor mij niet heel belangrijk is. Als dat wel het geval zou zijn dan is de BE85 natuurlijk een stuk interessanter.
Interessant om het verschil in motoren te lezen.Frime22 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 23:41:
Zie tekst hieronder:
Verschil in vermogen wordt ook voor een deel weer verkleind omdat de 80 (82) zwaarder is uiteraard, scheelt zo'n 140 kg. Dat speelt zeker mee in het eerste stuk van de sprint. Als het eenmaal rolt is de 80 inderdaad vlotter. Ik heb de 60 en kom (nog) niks tekort, maar we komen uit een benzineauto met 105 pk.
Dat verschil in de 0-100 sprint is dat de auto softwarematif gewoon geknepen is.
Her vermogen wordt geleidelijk op de banden gezet. Anders zou je met 550nm koppel alsmaar zwarte strepen trekken bij vertrek vanuit stilstand.
Her vermogen wordt geleidelijk op de banden gezet. Anders zou je met 550nm koppel alsmaar zwarte strepen trekken bij vertrek vanuit stilstand.
PSN: Flix20-NL
45kWh op de meter geeft 42kWh in de accu (25->80%). Dit via een AlphaEss laadpaal bij 10-11kW laden. Dat zou dus 6kWh op een volle acculading zijn. Tussen de 6,6 en 7% laadverlies. Dan kom ik op jaarbasis nog een 400kWh tekort, wordt nog plekje zoeken voor 1 extra paneel van 450Wp.
Het klopt dat de auto softwarematig wordt beperkt maar dat is in principe bij elke moderne auto (brandstof/elektrisch) uit veiligheid om te voorkomen dat de wielen teveel spinnen en grip verliezen. Echter 550nm bij een elektrische auto kun je niet vergelijken met 550nm bij bv een benzine auto doordat een elektrische auto geen versnellingsbak heeft maar een vaste overbrenging. Ondanks dat het koppel van 550nm bij de uitgaande as van de motor gelijk is (tussen brandstof/elektrisch) is het koppel aan de aandrijfassen naar de wielen toe een heel ander verhaal. Het koppel zal bij een elektrische auto dus lager zijn als de auto bv. vanaf stilstand wegrijdt. Dus die zwarte strepen zullen ook wel meevallen. Vergelijk het bv. met je fiets als je met een hogere versnelling probeert weg te fietsen. Je zal dan meer kracht moeten leveren en zult trager op snelheid komen, dan wanneer je vanuit een lagere versnelling wegfietst.Flix20 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:49:
Dat verschil in de 0-100 sprint is dat de auto softwarematif gewoon geknepen is.
Dag allen,
Ik heb al een tijdje een 82kWh BE in bestelling in het zwart met het Clever pakket.
Levering verwacht in juni dus ik verwacht snel meer info.
Tof om na alle reviews ook een NL plek te vinden met gebruikerservaringen.
Ik kijk uit naar de wagen!
Ik heb al een tijdje een 82kWh BE in bestelling in het zwart met het Clever pakket.
Levering verwacht in juni dus ik verwacht snel meer info.
Tof om na alle reviews ook een NL plek te vinden met gebruikerservaringen.
Ik kijk uit naar de wagen!
Hebben anderen dit effect ook gezien?
De auto gisteren tot 80% geladen, is in de garage blijven staan (afgekoppeld).
Vanmorgen staat de lading op 83% in de app.
Welk effect dat hiervoor zorgt?
Als dit dan altijd optreedt, dan snap ik wel dat 100% doorladen en lang laten staan, niet zo best is.
Als dit dan altijd optreedt, dan snap ik wel dat 100% doorladen en lang laten staan, niet zo best is.
Hogere temperatuurDapdodo schreef op zondag 11 mei 2025 @ 08:54:
Hebben anderen dit effect ook gezien?
Geladen bij 25C in de schuur.
Vanmorgen was iets van 16C.
Dan zou ik eerder andersom verwachten tenzij het optimum bij 10C ligt oid.
M'n vorige auto, de twin-motor Volvo XC40, had iets van 440 pk, en trok dus m.i. absurd snel op (4,5s ofzo). Maar hij had ook vierwielaandrijving, itt de Elroq, waardoor ik de Elroq met z'n achterwielaandrijving eigenlijk veel 'sportiever' de bocht om voel gaan, in mijn (beperkte) ervaringFrime22 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 19:19:
[...]
Het klopt dat de auto softwarematig wordt beperkt maar dat is in principe bij elke moderne auto (brandstof/elektrisch) uit veiligheid om te voorkomen dat de wielen teveel spinnen en grip verliezen. Echter 550nm bij een elektrische auto kun je niet vergelijken met 550nm bij bv een benzine auto doordat een elektrische auto geen versnellingsbak heeft maar een vaste overbrenging. Ondanks dat het koppel van 550nm bij de uitgaande as van de motor gelijk is (tussen brandstof/elektrisch) is het koppel aan de aandrijfassen naar de wielen toe een heel ander verhaal. Het koppel zal bij een elektrische auto dus lager zijn als de auto bv. vanaf stilstand wegrijdt. Dus die zwarte strepen zullen ook wel meevallen. Vergelijk het bv. met je fiets als je met een hogere versnelling probeert weg te fietsen. Je zal dan meer kracht moeten leveren en zult trager op snelheid komen, dan wanneer je vanuit een lagere versnelling wegfietst.
"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."
AI dump
[ Voor 98% gewijzigd door We Are Borg op 11-05-2025 21:11 ]
AI dump
[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 11-05-2025 21:11 ]
Ik ga vrijdag met de Elroq naar Texel. Nu staat er op de website van de veerdienst: "Schakel het autoalarm uit tijdens de overtocht, vanwege de beweging van het schip tijdens de vaart is de kans anders groot dat het alarm wordt geactiveerd."
Weet iemand of en hoe dit kan?
edit: ik bedenk me ineens dat dat volgens mij kan op het scherm zodra je de auto in parkeerstand zet. Vanavond even checken.
edit: ik bedenk me ineens dat dat volgens mij kan op het scherm zodra je de auto in parkeerstand zet. Vanavond even checken.
[ Voor 18% gewijzigd door draayertje op 12-05-2025 11:04 ]
Ik hoor het graag, toevallig moet ik halverwege juni ook richting Texel met de Elroqdraayertje schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:01:
Ik ga vrijdag met de Elroq naar Texel. Nu staat er op de website van de veerdienst: "Schakel het autoalarm uit tijdens de overtocht, vanwege de beweging van het schip tijdens de vaart is de kans anders groot dat het alarm wordt geactiveerd."
Uit de Skoda manual... https://nl.skoda.be/apps/...=Elroq_PY&edition=01-2025draayertje schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:01:
/f/image/LvhdcRX7FqVX7iHErTFvGTMz.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door pkrielen op 12-05-2025 11:21 ]
Ik laad mijn Skoda Elroq regelmatig thuis op (overschot productie zonnepanelen). Ik probeer dan op de juiste momenten het laden te starten en te stoppen. Het is leden op het forum hier al langer opgevallen dat de batterij-status in de app slecht update (daar zit vaak aanzienlijke vertraging op). Ik heb ook al meerdere keren gehad dat ik vanuit de app het laden stop (tegen de avond wanneer ik geen productie van de zonnepanelen meer heb). Vervolgens geeft de app aan dat de wagen niet meer laadt en het laadpercentage in de app blijft ongewijzigd. Toen ik de volgende dag met mijn wagen wou vertrekken was deze toch 100% geladen. Ik heb dit liggen testen en is eigenlijk altijd te reproduceren (bij mijn Elorq en app). Het laden stoppen vanuit de app lijkt in de app te lukken, maar de auto laadt gewoon lekker verder...
Kan iemand op dit forum dit misschien bevestigen?
Dus een kleine waarschuwing voor mensen die dit zo willen gebruiken: je kan voor hogere kosten komen te staan...

Dus een kleine waarschuwing voor mensen die dit zo willen gebruiken: je kan voor hogere kosten komen te staan...
Skoda Elroq 85 (77KW) | Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V110
Even los van de APP: We kunnen toch nog gewoon salderen mbt het overschot zonnepanelen? Of doen niet alle aanbieders dit meer?gangofrs schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:22:
Ik laad mijn Skoda Elroq regelmatig thuis op (overschot productie zonnepanelen). Ik probeer dan op de juiste momenten het laden te starten en te stoppen. Het is leden op het forum hier al langer opgevallen dat de batterij-status in de app slecht update (daar zit vaak aanzienlijke vertraging op). Ik heb ook al meerdere keren gehad dat ik vanuit de app het laden stop (tegen de avond wanneer ik geen productie van de zonnepanelen meer heb). Vervolgens geeft de app aan dat de wagen niet meer laadt en het laadpercentage in de app blijft ongewijzigd. Toen ik de volgende dag met mijn wagen wou vertrekken was deze toch 100% geladen. Ik heb dit liggen testen en is eigenlijk altijd te reproduceren (bij mijn Elorq en app). Het laden stoppen vanuit de app lijkt in de app te lukken, maar de auto laadt gewoon lekker verder...Kan iemand op dit forum dit misschien bevestigen?
Ik zou (mits de laadaansluiting hierover beschikt) de aansturing van je laadpaal zelf liever gebruiken. Ook in combinatie met load balancing zodat wanneer je overproductie hebt je laadpaal dit detecteert en zodoende automatisch gaat bijladen. Via de auto is leuk maar alles is cloud based zowat en daar zit toch altijd vertraging op.gangofrs schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:22:
Ik laad mijn Skoda Elroq regelmatig thuis op (overschot productie zonnepanelen). Ik probeer dan op de juiste momenten het laden te starten en te stoppen. Het is leden op het forum hier al langer opgevallen dat de batterij-status in de app slecht update (daar zit vaak aanzienlijke vertraging op). Ik heb ook al meerdere keren gehad dat ik vanuit de app het laden stop (tegen de avond wanneer ik geen productie van de zonnepanelen meer heb). Vervolgens geeft de app aan dat de wagen niet meer laadt en het laadpercentage in de app blijft ongewijzigd. Toen ik de volgende dag met mijn wagen wou vertrekken was deze toch 100% geladen. Ik heb dit liggen testen en is eigenlijk altijd te reproduceren (bij mijn Elorq en app). Het laden stoppen vanuit de app lijkt in de app te lukken, maar de auto laadt gewoon lekker verder...Kan iemand op dit forum dit misschien bevestigen?
Dat ligt er maar helemaal aan wat voor contract je hebt. Uiteraard kan je nog salderen tot 2027, maar er wordt nu al ingespeeld daarop. Mijn daltarief is bijvoorbeeld hoger dan mijn normaal tarief om te stimuleren om overdag energie te verbruiken.Elroq85 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:55:
[...]
Even los van de APP: We kunnen toch nog gewoon salderen mbt het overschot zonnepanelen? Of doen niet alle aanbieders dit meer?
Tegenwoordig betaal je bij alle energieleveranciers terugleverkosten met een vast tarief of per kWh. Dus beter lekker alles voor de meter in je auto laden dan terugleveren aan het net. Zo kom je in een andere schaal waardoor je dus minder terugleverkosten hebt.
Ander verhaal is natuurlijk een dynamisch energiecontract.
Ja dat is waar. En nu alvast oefenen geeft straks een optimaal resultaat ;-)Italioboy schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:01:
[...]
Dat ligt er maar helemaal aan wat voor contract je hebt. Uiteraard kan je nog salderen tot 2027, maar er wordt nu al ingespeeld daarop. Mijn daltarief is bijvoorbeeld hoger dan mijn normaal tarief om te stimuleren om overdag energie te verbruiken.
Tegenwoordig betaal je bij alle energieleveranciers terugleverkosten met een vast tarief of per kWh. Dus beter lekker alles voor de meter in je auto laden dan terugleveren aan het net. Zo kom je in een andere schaal waardoor je dus minder terugleverkosten hebt.
Ander verhaal is natuurlijk een dynamisch energiecontract.
Ik ben erg blij met de Elroq 60 die ik nu ruim twee weken geleden bij de dealer heb opgehaald.
Het kostte best veel tijd om met de meeste extra's vertrouwd te raken; hiervoor had ik een Ford Focus van 11 jaar oud. Veel minder faciliteiten.
Mijn echtgenote wil ik uiteraard laten delen in de mogelijkheden van de Skoda App maar vanaf haar GSM lukt het niet. Of zij nu de app start of ik zelf op haar GSM: er volgt een melding {"message":"Service Unavailabe"} na het invullen van ons emailadres. Vervolgens gebeurt er niets meer. Het moet aan de GSM liggen (Samsung A55) en we hebben allerlei instellingen geprobeerd. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Het kostte best veel tijd om met de meeste extra's vertrouwd te raken; hiervoor had ik een Ford Focus van 11 jaar oud. Veel minder faciliteiten.
Mijn echtgenote wil ik uiteraard laten delen in de mogelijkheden van de Skoda App maar vanaf haar GSM lukt het niet. Of zij nu de app start of ik zelf op haar GSM: er volgt een melding {"message":"Service Unavailabe"} na het invullen van ons emailadres. Vervolgens gebeurt er niets meer. Het moet aan de GSM liggen (Samsung A55) en we hebben allerlei instellingen geprobeerd. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Zeker, deze regel geldt op alle veerboten. De oorzaak is een sensor van je alarmsysteem die detecteert of je auto mogelijk op een oplegger wordt getrokken bij een diefstal.draayertje schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:01:
Gebruiken jullie hetzelfde mailadres?CBGerard schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:41:
Ik ben erg blij met de Elroq 60 die ik nu ruim twee weken geleden bij de dealer heb opgehaald.
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Handleiding gevolgt? Je moet de guest via de auto uitnodigen/toevoegen.CBGerard schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:41:
Ter info, kreeg deze net van de dealer.
IK heb een Elroq Business 85 besteld, daar veranderd de batterij setup wat:
IK heb een Elroq Business 85 besteld, daar veranderd de batterij setup wat:
We willen u graag informeren over een belangrijke wijziging die van invloed is op de Škoda Elroq met de 85-batterij die voor u in bestelling staat.
Ik heb vanochtend geprobeerd hier u over te bereiken.
Vanaf 1 augustus 2025 treden er nieuwe Europese regels in werking met betrekking tot de overhittingsbeveiliging van batterijen in elektrische voertuigen. Deze regelgeving heeft tot doel de veiligheid en betrouwbaarheid van EV’s verder te verbeteren. De huidige 50 en 60 batterijen van de Elroq, evenals de batterijen van de Enyaq, voldoen al aan deze nieuwe eisen. De 85-batterij van de Elroq, die afkomstig is van een andere leverancier, voldoet hier momenteel nog niet aan.
Daarom heeft Škoda Auto besloten om vanaf productieweek 24 over te stappen op een nieuwe 85-batterij voor de Elroq – dezelfde als die in de Enyaq 85. Deze wijziging brengt de volgende aanpassing met zich mee:
De prestaties en efficiëntie van de batterij blijven dus op hoog niveau, ondanks het lagere piekvermogen.
In de bijlage vindt u de meest recente prijslijst met daarin de aangepaste technische gegevens van de Elroq 85.
[ Voor 3% gewijzigd door Renegade666 op 12-05-2025 15:36 ]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Onlangs ben ik benaderd door de lm dat de 19" proteus velgen slecht leverbaar zijn waardoor Skoda de velgen kosteloos omruilt voor de 20" vega velgen. Hier heb ik uiteraard geen nee op gezegd. Zijn er meer die dit bericht ook hebben gehad?
Bij een bezoekje afgelopen zaterdag aan de dealer om eindelijk eens de door mij bestelde standaard kleur in het echt te mogen zien, werd mij ook verteld dat de proteus velgen een week of 3 a 4 vertraging oplopen.
Maar gezien ik voor de Regulus velgen gekozen heb, had dat geen invloed op mijn order. Een upgrade naar de 20 inch Vega velgen is geen slechte oplossing in jouw situatie lijkt mij zo.
Overigens, met al die berichten van Elroqs die eerder komen dan eerst aangegeven, kan ik bijna niet wachten dat mijn honeymoon pagina eindelijk eens van stap1 naar stap2 gaat springen.
Maar gezien ik voor de Regulus velgen gekozen heb, had dat geen invloed op mijn order. Een upgrade naar de 20 inch Vega velgen is geen slechte oplossing in jouw situatie lijkt mij zo.
Overigens, met al die berichten van Elroqs die eerder komen dan eerst aangegeven, kan ik bijna niet wachten dat mijn honeymoon pagina eindelijk eens van stap1 naar stap2 gaat springen.
Ikzelf niet, had al de Vega in de Sportline zitten, maar mijn collega die de BE had besteld wel.Frime22 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:37:
Onlangs ben ik benaderd door de lm dat de 19" proteus velgen slecht leverbaar zijn waardoor Skoda de velgen kosteloos omruilt voor de 20" vega velgen. Hier heb ik uiteraard geen nee op gezegd. Zijn er meer die dit bericht ook hebben gehad?
Dus die krijgt nu dezelfde velgen als ik op zijn BE zonder bijbetaling.
Bij mij lukt stoppen laadsessie in de ap wel, laden stopt ook echt. Blijft wel lang hangen op " verzoek verzenden", een minuut of 2. Daarna kan ik weer starten met de Skoda app en laden gaat weer door. Ik ben hoofdgebruiker en normaal ingelogd, geen tijden voor opladen ingesteld oid, gewoon starten en laden.gangofrs schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:22:
Ik dacht dat de sportline velgen wel anders waren en niet leverbaar zijn voor de BE.pkrielen schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:02:
[...]
Ikzelf niet, had al de Vega in de Sportline zitten, maar mijn collega die de BE had besteld wel.
Dus die krijgt nu dezelfde velgen als ik op zijn BE zonder bijbetaling.
Toch heel netjes van Skoda dat ze de levertijden niet willen vertragen en dat ze het op deze manier willen oplossen.
Ik heb de handleiding gevolgd. Voorzover ik weet zal zij toch eerst de app moeten kunnen openen? En mijn inloggegevens invoeren op haar GSM werkt ook niet.m.eddy schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:07:
[...]
Handleiding gevolgt? Je moet de guest via de auto uitnodigen/toevoegen.
Er moet iets zijn met een instelling op haar GSM. Denk ik....
Ik merk dat de auto lang niet altijd wakker wordt als je die via de app probeert te activeren. Op de vaste parkeerplaats is deze met het openbare netwerk verbonden via 4G met twee balkjes. Hier moet iets bijzonders aan de hand zijn.gangofrs schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:22:
Het laden stoppen vanuit de app lijkt in de app te lukken, maar de auto laadt gewoon lekker verder...
Vanavond thuis viel me ineens op dat ik rechtsachter wel 85 heb staan, maar linksachter geen type aanduiding (Elroq). Hoort deze er wel of niet op te zitten?
En als tweede, ik dacht in reviews gezien te hebben dat er twee paraplu s in de deuren zouden zitten. Volgens de prijslijst is het maar 1 en ik heb er ook maar 1. Voor degenen die hem al hebben, wat hebben jullie?
En als tweede, ik dacht in reviews gezien te hebben dat er twee paraplu s in de deuren zouden zitten. Volgens de prijslijst is het maar 1 en ik heb er ook maar 1. Voor degenen die hem al hebben, wat hebben jullie?
Het embleem hoort erop te zitten, raar dat dat bij jou niet zo is.
Plu is idd maar één (had hier ook eerder een soortgelijke vraag geplaatst).
Plu is idd maar één (had hier ook eerder een soortgelijke vraag geplaatst).
Links hoort idd Elroq te staan bij ale uitvoeringen, vreemd. Vergeten te plaken in de fabriek oid?frenkie64 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:11:
Vanavond thuis viel me ineens op dat ik rechtsachter wel 85 heb staan, maar linksachter geen type aanduiding (Elroq). Hoort deze er wel of niet op te zitten?
Er zit inderdaad 1 plu is, alleen links. extra wel te bestellen via Skoda uiteraard. (jammer dat ze de webshop bij skoda gestopt hebben btw)
Klopt inderdaad, de Proteus zijn niet of slecht leverbaar en de oplossing is dat iedereen gratis upgrade krijgt naar Vega 20" .Frime22 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:37:
Letr wel op bij lease, bandencijfer gaat dan omhoog (want 20" vervangen kost meer) dus dan zal het niet helemaal gratis zijn.