Acties:
  • +11 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/mBELliBBt1nYm7Wf8I7mNzjg.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxrfTKbYFKnfFbF-AOmgkzJq4a4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rWXqoX3jLzpHdeV6uEdfMIRj.jpg?f=user_large

De Elroq is het tweede elektrische model van Škoda op het MEB-platform, na de Enyaq. De Elroq is verkrijgbaar vanaf € 34.990 en kan worden geleverd in drie uitrustingsniveaus (Selection, Business Edition en Sportline) en met drie verschillende accu's (netto 55 kWh, 63 kWh en 82 kWh). De grootste accu zorgt (in de gunstigste uitvoering) voor een WLTP-range van 579 kilometer.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.skoda-storyboard.com/2024/09/The_all-new_Skoda_Elroq_Battery_versions_a486d11a-2560x1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/As9l-zzccdQvxRVhQz-ubSEe1Vc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YOeRo3xkNGY11ZR89xURdjh0.png?f=user_large

Ten opzichte van zijn grotere broer levert de Elroq wat bagageruimte in. Ruimte voor de passagiers blijft echter hetzelfde, aangezien de wielbasis identiek is aan die van de Enyaq:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BazZ2gGW5Oj7GD36oeGdwpQkBUI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WdvJjzLJAS1Af95EKRemfoMm.png?f=fotoalbum_large

De Elroq staat vanaf 2025 bij de dealer, maar was de afgelopen weken al op verschillende plaatsen in Nederland te bezichtigen tijdens de roadshow.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oplZg48euAYNPkgdYl6HxPgGKps=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JySGdxtCET3ZTbc7VWH3H9hI.jpg?f=user_large

Enkele eerste indrukken:

Walkaround:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/clY1PsMeo2hu3foGGZavddTr.png
Handleiding
Modelpagina (Škoda Nederland)
Press kit
Prijstlijst (Nederland)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajhwcmBCid6eJO1EfnkMQbFfyZE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8ZoJzHup6OM0pJkGngV7Gv0R.png?f=user_large
• De achterklep is standaard niet elektrisch. Dit zit in het Business upgrade pakket Plus (samen met Virtual Pedal).
• De achterlichten in de kofferklep zijn standaard niet verlicht. Dit zit in het Business upgrade pakket Plus (luxe LED achterlichten met dynamische richtingaanwijzers).
• De DRL in blokjes horen bij matrix LED (wat weer onderdeel uitmaakt van het Plus-pakket).
• Het verlichte Tech-Deck zit alleen op de First Edition, die niet naar Nederland komt.
• Een Honeymoon-link waarmee je de status van de bestelling kan volgen is alleen beschikbaar bij dealers van PON (zoals A-point en PON dealer).
• Het Loft interieur heeft geen sfeerverlichting in het dashboard, maar wel in de deuren.
• Er zit geen USB-aansluiting achter de binnenspiegel voor een dashcam.
• Head-up display niet zichtbaar met een zonnebril? Dan heeft jouw bril gepolariseerde lenzen. Een zonnebril met normale lenzen is de oplossing.
• Via RDW's Open Data kan je zien hoeveel Elroqs er op kenteken staan: https://opendata.rdw.nl/V...rtuigen/m9d7-ebf2/explore. Filter op 'handelsbenaming' (zoekoperator 'bevat') en typ Elroq in.

• Standaardverlichting: JS-Ah in "Het grote Škoda Elroq-topic"
• Kofferruimte met en zonder dubbele laadvloer: javo1994 in "Het grote Škoda Elroq-topic"
• Kofferruimte Scenic E-tech vs Elroq: javo1994 in "Het grote Škoda Elroq-topic"
• Ruimte voor laadkabel zonder transportpakket en Canton geluidssysteem: Elroq85 in "Het grote Škoda Elroq-topic"
• Informatie over het Canton geluidssysteem: https://www.canton.de/en/partner/automotive/elroq/

Op zoek naar echte foto's? Tips:
BE, Black Magic, 19" Regulustechdeck in "Het grote Škoda Elroq-topic"
BE, Graphite Grey, 20" VegaElroq85 in "Het grote Škoda Elroq-topic"
BE, Graphite Grey, 19" ProteusJS-Ah in "Het grote Škoda Elroq-topic"
BE, Graphite Grey, 20" VegaS_Chief in "Het grote Škoda Elroq-topic"
BE, Steel Grey, 21" SupernovaDrDelete in "Het grote Škoda Elroq-topic"
BE, Steel Grey, 19" RegulusYouTube: Škoda Elroq
BE, Timiano Green, 20" Neptunejavo1994 in "Het grote Škoda Elroq-topic"
djtricky in "Het grote Škoda Elroq-topic"
DM0206 in "Het grote Škoda Elroq-topic"
Holzschuh in "Het grote Škoda Elroq-topic"
BE, Timiano Green, 19" ProteusFlix20 in "Het grote Škoda Elroq-topic"
BE, Timiano Green, 19" Regulusmindgarp in "Het grote Škoda Elroq-topic"
BE, Race Blue, 19" Regulustechdeck in "Het grote Škoda Elroq-topic"
BE, Moon White, 19" Regulustechdeck in "Het grote Škoda Elroq-topic"
Sportline, Brilliant Silver, 20" RemoEmpie69 in "Het grote Škoda Elroq-topic"
Sportline, Velvet Red, 20" RemoFrankythefly in "Het grote Škoda Elroq-topic"
BE, Velvet Red, 19" Proteussador in "Het grote Škoda Elroq-topic"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxHG_Dn0p59Gvkqe5v78ASn1Ln8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IGomyxiXhGgmtGWSlzYbWFop.jpg?f=user_large

[ Voor 73% gewijzigd door S_Chief op 03-05-2025 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:39
Bedankt voor het openen van het topic. Ik ben geïnteresseerd in de Elroq dus ga het topic volgen. Waarschijnlijk een Business Edition 60.

Eerste leveringen vanaf januari?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noordpool
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:44
Ik heb dezelfde interesse. Levering zou vanaf April zijn is ons verteld.

Merk trouwens op dat de laadtijden in de prijslijst (pdf) anders zijn dan genoemd in de press kit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:04
Vond het een interessante vanaf prijs, maar als je hem een beetje aankleed wordt hij heel snel heel duur. Dan kun je toch beter kijken naar de technisch bijna identieke Ford Explorer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
De Elroq staat bij mij ook op de shortlist. Zou dan een Business Edition 60 worden in Graphite Grey, Lodge interieur en het Advanced pakket.

De verlichte Tech-Deck (grille) lijkt in Nederland helaas niet leverbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17:30
Dank voor het openen van dit topic. Denk aan de Business Edition 60 met Business upgrade pakket Clever, 20 inch Netpune velgen, transportpakket en trekhaak. Kleur weet ik nog niet. In ieder geval de SEPP meepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Iemand idee wat het scheelt als je 20 inch velgen neemt tov de "standaard" 19 inch voor het bereik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patox
Zou de Elroq dezelfde (lange) levertijden hebben als de Enyaq? Zie daar in het topic levertijden van 6-8 maanden aangezien de Elroq van dezelfde band gaat rollen. Ik verwacht deze week bestelling te plaatsen van een Business Edition 60 in Timiano Green.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Van wat ik heb begrepen van een van de dealers ligt de levertijd idd rond de 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
S_Chief schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 00:38:
Van wat ik heb begrepen van een van de dealers ligt de levertijd idd rond de 6 maanden.
Volgens mij februari in de showroom, maart eerste uitleveringen, Sportline vanaf mei 2025 uitleveren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33
S_Chief schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:50:
De verlichte Tech-Deck (grille) lijkt in Nederland helaas niet leverbaar te zijn.
dat werd mij ook verteld tijdens de roadshow... Heel erg jammer, de first edition die daar stond had het wel.

Eind deze maand mag ik weer kiezen en dan wordt dit waarschijnlijk de vervanger van mijn huidige Enyaq. Liefst zou ik weer een Enyaq kiezen maar die is gewoon een stuk duurder geworden dan 4 jaar geleden :) En het scheelt idd echt alleen maar de kofferbak.

Voor mij zou het dan de Business Edition worden in Timiano Green (heb nu Race Blue maar die vind mijn vriendin niet mooi meer en deze kleur beviel erg goed in het echt) met Proteus velgen en het Business Upgrade Plus pakket - Advanced (want ik wil de bestuurdersstoel met geheugen en Virtual Pedal)

Twijfel nog tussen de 63kWh en de 82kWh accu. Heb nu de Enyaq 60 en die komt in die 4 jaar maar heel af en toe tekort, ligt er ook een beetje aan de leaseprijs maar die weet ik dus pas eind deze maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
__REMCO__ schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:34:
[...]

dat werd mij ook verteld tijdens de roadshow... Heel erg jammer, de first edition die daar stond had het wel.

Eind deze maand mag ik weer kiezen en dan wordt dit waarschijnlijk de vervanger van mijn huidige Enyaq. Liefst zou ik weer een Enyaq kiezen maar die is gewoon een stuk duurder geworden dan 4 jaar geleden :) En het scheelt idd echt alleen maar de kofferbak.

Voor mij zou het dan de Business Edition worden in Timiano Green (heb nu Race Blue maar die vind mijn vriendin niet mooi meer en deze kleur beviel erg goed in het echt) met Proteus velgen en het Business Upgrade Plus pakket - Advanced (want ik wil de bestuurdersstoel met geheugen en Virtual Pedal)

Twijfel nog tussen de 63kWh en de 82kWh accu. Heb nu de Enyaq 60 en die komt in die 4 jaar maar heel af en toe tekort, ligt er ook een beetje aan de leaseprijs maar die weet ik dus pas eind deze maand
Zit ook te denken aan de 60 uitvoering. In 99% van de ritten voor ons meer dan voldoende. Scheelt toch aanzienlijk in prijs. Timiano Green inderdaad gave kleur. Twijfel nog tussen 19 of 20 inch velgen en Loft of Lodge interieur. Verder trekhaak, transportpakket en Business Upgrade Pakket Clever. Wil wel onder de 45k blijven ivm SEPP subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Zat nog te twijfelen tussen de business en de sport, maar als ik op de prijslijst zie wat je voor krijgt (zwarte lettertjes) dan is de business voldoende.
Daarnaast wil graag beetje in de buurt komen van een benzine auto qua rijbereik dus dan ga ik voor de 82.
Voor een kleur betalen vind ik vaak onnodig (tenzij het standaard wit is, de baas thuis vind kleur wat leuker staan dan in het zwart/wit/grijs/donkerblauw) dus ga voor de blauwe kleur.
Daarnaast ben ik benieuwd wat de exacte levertijd gaat worden. April is een veel gehoorde maand (zal wel naar iedereen gecommuniceerd zijn).

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:19
Hier aan ‘t shoppen voor een sportline 60, graphite grey, winterpakket en business upgrade pakket plus. Had liever de 80 gehad maar dat past niet in de sepp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden: de Elroq staat van 19 t/m 23 november bij Pon in Leusden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Goedemiddag.

Zelf nog even de configuratie doorgelopen. Dacht dat ik zeker voor Business Edition 60 zal gaan inclusief kleurtje, 20 inch velg, Clever upgrade pakket, trekhaak, lodge interieur en transportpakket. Prijs eur 44.190. Neem ik echter de Sportine 60 uitvoering met dezelfde uitrusting hoef ik geen upgrade velg en interieur te kiezen en is het Upgrade pakket Clever goedkoper. Daarnaast zit er nog veel meer "sport" elementen in. Dan kom ik op een totaalprijs van eur 45.050. Verschil van 1.000 euro is dan niet de wereld in mijn ogen. Daarnaast betaal je voor het transportpakket 650 bij Sportline cf configurator en 390 bij Business Edition? Ben in mijn vergelijking hiervan dan ook uitgegaan.

Graag jullie reactie. Dank daarvoor alvast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geurtd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 16:13

geurtd

www.geurt.com

Een maand geleden deze besteld, levering eind Februari was toen het antwoord, denk zelf dat het maart gaat worden.
Wel gaan de 82kWH versies eerder in productie werd mij verteld.

82kWh ev business edition aut 210 kW
Optiepakketten

BUSINESS UPGRADE PAKKET
TRANSPORT PAKKET
Steel Grey speciale unilak 
Lichtmetalen velgen 19" Regulus antraciet

Life is like a box of chocolates, you never know wich one will kill you

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-05 14:11
Ik heb net de 60 Business edition besteld met trekhaak in Timiano Green. Leverweek is week 16 geven ze nu aan. Dat is dus 5 maanden ongeveer.

Elroq 63 BE Timiano Groen + Lodge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Frankythefly schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:48:
Ik heb net de 60 Business edition besteld met trekhaak in Timiano Green. Leverweek is week 16 geven ze nu aan. Dat is dus 5 maanden ongeveer.
Mooie kleur inderdaad. Heb je ook nog de Sportline overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
Martijnvdb schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:58:
[...]

Mooie kleur inderdaad. Heb je ook nog de Sportline overwogen?
Jazeker maar ik vond dat zelf het niet waard. Vooral uiterlijke zaken (Grote wielen, zwarte details, sportstoelen etc). Persoonlijke overweging dus. Liefste had ik wel het clever pakket gekozen maar dan vond ik hem net te duur worden. En je moet nog wat te dromen hebben he :P Hoe luxer de auto hoe meer je gewend bent aan de luxe.
We komen nu uit een Octavia benzine, en lang getwijfeld over benzine of elektrisch, maar toch gaan we de stap naar EV nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
Martijnvdb schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:06:
Goedemiddag.

Zelf nog even de configuratie doorgelopen. Dacht dat ik zeker voor Business Edition 60 zal gaan inclusief kleurtje, 20 inch velg, Clever upgrade pakket, trekhaak, lodge interieur en transportpakket. Prijs eur 44.190. Neem ik echter de Sportine 60 uitvoering met dezelfde uitrusting hoef ik geen upgrade velg en interieur te kiezen en is het Upgrade pakket Clever goedkoper. Daarnaast zit er nog veel meer "sport" elementen in. Dan kom ik op een totaalprijs van eur 45.050. Verschil van 1.000 euro is dan niet de wereld in mijn ogen. Daarnaast betaal je voor het transportpakket 650 bij Sportline cf configurator en 390 bij Business Edition? Ben in mijn vergelijking hiervan dan ook uitgegaan.

Graag jullie reactie. Dank daarvoor alvast.
De BE is meer op comfort gericht en de Sportline is sportiever natuurlijk, dan is het vooral persoonlijke voorkeur denk ik. De wielen van de Sportline vind ik wel erg mooi trouwens.

Prijs transportpakket staat in de prijslijst voor 390 euro ongeacht uitvoering, dus misschien foutje in de configurator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Frankythefly schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:18:
[...]

Jazeker maar ik vond dat zelf het niet waard. Vooral uiterlijke zaken (Grote wielen, zwarte details, sportstoelen etc). Persoonlijke overweging dus. Liefste had ik wel het clever pakket gekozen maar dan vond ik hem net te duur worden. En je moet nog wat te dromen hebben he :P Hoe luxer de auto hoe meer je gewend bent aan de luxe.
We komen nu uit een Octavia benzine, en lang getwijfeld over benzine of elektrisch, maar toch gaan we de stap naar EV nemen.
Dank voor je reactie. Klopt, is puur smaakgevoelig al doet de prijs inclusief opties bij de BE uiteindelijk niet veel onder voor de Sportline uitvoering. Clever pakket is wel een mooi en relatief pakket inderdaad. Maar ook weer 1.490 euro.....ga ook over van benzine octavia combi naar ev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Frankythefly schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:30:
[...]

De BE is meer op comfort gericht en de Sportline is sportiever natuurlijk, dan is het vooral persoonlijke voorkeur denk ik. De wielen van de Sportline vind ik wel erg mooi trouwens.

Prijs transportpakket staat in de prijslijst voor 390 euro ongeacht uitvoering, dus misschien foutje in de configurator?
Ja eens. Ja denk foutje in de configuratie inderaad. Leuk om de configurator te gebruiken en continue te puzzelen:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Wat is trouwens de lakkleur van het 1e plaatje in dit topic, Graphite Grey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Jup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patox
Hier ook dicht bij het bestellen van een Business Edition 60 in Timiano Green. Helaas zonder verdere extra opties want het budget is op. Trekhaak kan volgens mij nog achteraf (er zit wel voorbereiding op). Ik zag ergens in dit topic een indicatie voor week 16 voor een vergelijkbare configuratie. Hopelijk zit ik ook nog rond die datum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:32
Patox schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:39:
Hier ook dicht bij het bestellen van een Business Edition 60 in Timiano Green. Helaas zonder verdere extra opties want het budget is op. Trekhaak kan volgens mij nog achteraf (er zit wel voorbereiding op). Ik zag ergens in dit topic een indicatie voor week 16 voor een vergelijkbare configuratie. Hopelijk zit ik ook nog rond die datum.
Ik heb private lease de Business Edition met Clever pakket en trekhaak. Mijn huidige private lease bij dezelfde dealer loopt in week 12 af en raad eens….op dezelfde dag krijg ik mijn nieuwe auto.

Het kan dus sneller :)

Levertijd is uiteraard indicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
La1974 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:46:
[...]

Ik heb private lease de Business Edition met Clever pakket en trekhaak. Mijn huidige private lease bij dezelfde dealer loopt in week 12 af en raad eens….op dezelfde dag krijg ik mijn nieuwe auto.

Super! Wij gaan ook voor PL. Welke kleur? Welke dealer heb je hem besteld? BE, trekhaak en Clever pakket nemen wij ook. En twijfel nog over 20 inch, transportpakket en Lodge interieur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
Martijnvdb schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:25:
[...]

Super! Wij gaan ook voor PL. Welke kleur? Welke dealer heb je hem besteld? BE, trekhaak en Clever pakket nemen wij ook. En twijfel nog over 20 inch, transportpakket en Lodge interieur.
Steel Grey. Dealer is Wittebrug. Ik heb de 19 inch velgen en gewoon Loft interieur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wijdenes
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 18-04 16:33
Besteld (2 weken geleden)
Business Edition 63kWh
Steel grey
Trekhaak
Standaard 19 velgen
Lodge interieur
Business upgrade pakket plus

Verwachte afleverweek is op dit moment week 16-2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Wijdenes schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:50:
Business Edition 63kWh
Steel grey
Trekhaak
Standaard 19 velgen
Lodge interieur

Nice! Upgrade Plus wel prijzig maar electrisch bedienbare achterklep is wel fijn. En natuurlijk Matrix verlichting etc. Steel Grey is een beetje zandkleurig volgens mij of niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Martijnvdb op 15-11-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
La1974 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:46:
[...]

Mooie specificatie zo! Vlot met leveren, ook pas besteld of al langer geleden? Ik denk dat week 12 die eerste leveringen gaan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
2 tips van Flip:
Als je voor de Elroq kiest (privelease of koop), houdt wel rekening met de motorrijtuigenbelasting komende jaren. De meeste dealers melden het wel en staat ook vermeld, maar toch handig om hier te melden.

In 2025 betaal je zo'n 30 euro per maand aan mrb, en de jaren erna 90 euro (voor zover bekend nu)

Je kunt wel Sepp subsidie aanvragen, ook als je pas in maart/april gaat rijden. Zolang er nog geld in het "potje". zit (moment van schrijven zo'n 10% over nog)
Alle info staat hier: https://www.rvo.nl/subsidies-financiering/sepp
Dan krijg je over 48 maanden zo'n 61 euro per maand terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Frankythefly schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:27:
[...]

Mooie specificatie zo! Vlot met leveren, ook pas besteld of al langer geleden? Ik denk dat week 12 die eerste leveringen gaan beginnen.
Afgelopen week besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Frankythefly schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:44:
2 tips van Flip:
Als je voor de Elroq kiest (privelease of koop), houdt wel rekening met de motorrijtuigenbelasting komende jaren. De meeste dealers melden het wel en staat ook vermeld, maar toch handig om hier te melden.

In 2025 betaal je zo'n 30 euro per maand aan mrb, en de jaren erna 90 euro (voor zover bekend nu)

Je kunt wel Sepp subsidie aanvragen, ook als je pas in maart/april gaat rijden. Zolang er nog geld in het "potje". zit (moment van schrijven zo'n 10% over nog)
Alle info staat hier: https://www.rvo.nl/subsidies-financiering/sepp
Dan krijg je over 48 maanden zo'n 61 euro per maand terug.
Thanks! Maar dit was bekend ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-05 20:33
Ik kan me eerdaags ook aanmelden.
Onder de bestelknop staat:
82kw Business edition
business plus pakket
Lak neig ik erg om voor de Tiamiano green te gaan.

Dit weekend nog even in Leusden met de baas thuis langsgaan en daarna een testrit in een Enyaq om van de rijbeleving een idee te krijgen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Wijdenes schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:50:
Business Edition 63kWh
Steel grey
Trekhaak
Standaard 19 velgen
Lodge interieur

Is steel grey de hele lichte grijze kleur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijdenes
  • Laatst online: 18-04 16:33
ja, steel grey is inderdaad een hele licht grijze kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Wijdenes schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:43:
ja, steel grey is inderdaad een hele licht grijze kleur
Dankje, mooie kleur hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Ik zie net als je het Business Upgrade Pakket Clever neemt, je het standaard interieur moet kiezen of de Lodge of Eco Suite. Loft kan dus dan niet icm 60 accu.

NB. subsidiepot is bijna leeg....

Vraagje; ik vind de 20 inch Neptune Antreciet erg mooi, maar lees dat het in feite alleen om het uiterlijk gaat. Besturing, verbruik zal wat minder zijn bij 20 inch. Dan is 19 inch beter (en goedkoper). Wat vinden jullie?

[ Voor 36% gewijzigd door Martijnvdb op 19-11-2024 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
Martijnvdb schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:26:
Ik zie net als je het Business Upgrade Pakket Clever neemt, je het standaard interieur moet kiezen of de Lodge of Eco Suite. Loft kan dus dan niet icm 60 accu.

Vraagje; ik vind de 20 inch Neptune Antreciet erg mooi, maar lees dat het in feite alleen om het uiterlijk gaat. Besturing, verbruik zal wat minder zijn bij 20 inch. Dan is 19 inch beter (en goedkoper). Wat vinden jullie?
Van de bekleditng zie ik dat ook idd, vreemd want ik zie niks waardoor de bekleding anders zou moeten. Even bij de dealer checken wellicht?

Verbruiktechnisch is er denk ik weinig verschil bij de Elroq omdat de breedte van de banden gelijk blijft (beide 235 breed. Bredere banden zou meer weerstand betekenen en dus minder bereik. Wat echt scheelt bij EV is het gebruik van de auto en de (buiten)temperatuur. Hoe kouder hoe minder bereik natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Frankythefly op 19-11-2024 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Frankythefly schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:37:
[...]

Van de bekleditng zie ik dat ook idd, vreemd want ik zie niks waardoor de bekleding anders zou moeten. Even bij de dealer checken wellicht?

Verbruiktechnisch is er denk ik weinig verschil bij de Elroq omdat de breedte van de banden gelijk blijft (beide 235 breed. Bredere banden zou meer weerstand betekenen en dus minder bereik. Wat echt scheelt bij EV is het gebruik van de auto en de (buiten)temperatuur. Hoe kouder hoe minder bereik natuurlijk.
Nee apart inderdaad die bekleding, ga vanmiddag naar de dealer dus zal het even navragen. Banden maar even in het echt bekijken ook. 20 inch mooier, maar wellicht niet nodig,

• Flix20
Martijnvdb schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:26:

Grotere velg = dunnere wang van de band.
Dus zal je rijbeleving iets stugger zijn. Je gaat meer van putdeksels etc voelen. Wat verbruik zal het weinig doen omdat de omtrek van de band gelijk blijft.

• Martijnvdb
Flix20 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:04:
[...]

Grotere velg = dunnere wang van de band.
Dus zal je rijbeleving iets stugger zijn. Je gaat meer van putdeksels etc voelen. Wat verbruik zal het weinig doen omdat de omtrek van de band gelijk blijft.
Klopt, dankjewel. 19 inch is prima. Dealer adviseerde dat ook. Voor de Enyac is 20 inch wel mooi, maar voor de kleinere Elroq is 19 inch prima in verhouding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33
Martijnvdb schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:05:
[...]

Klopt, dankjewel. 19 inch is prima. Dealer adviseerde dat ook. Voor de Enyac is 20 inch wel mooi, maar voor de kleinere Elroq is 19 inch prima in verhouding.
het verschilt echt amper he; de Enyaq vs Elroq. Alleen de achterkant is wat korter.

Bij Autoweek hebben ze een mooi verschuifplaatje gemaakt:

Klik een klein beetje naar beneden scrollen en dan zie je het verschil (pas vanaf halverwege het achterwiel ga je verschil zien)

• Frankythefly
Update: subsidiepot is leeg voor nieuwe auto’s en privé lease.

https://www.autoweek.nl/a...ische-auto-meer-mogelijk/

• Boldarak
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-05 09:47
Zou de Elroq (al) met ME4.0 afgeleverd gaan worden?

PSN ID = OTL002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:42
Mijn PL Kamiq loopt volgend jaar juli af, eerst mailtje van de LM dat 7 maanden wel vroeg is maar toch alvast over nadenken. En oja, 20,- p/m korting.

Belt gisteren de dealer of ik al wist wat ik wilde doen. Had al voor mezelf besloten dat ik in een auto gereden wil hebben voordat ik knopen doorhak(2 meter aan bestuurder).

Nu op 11 januari een proefrit met een Elroq gepland, benieuwd of die er dan ook staat want wil wel vergelijken met de Explorer en EV3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Holzschuh schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 07:35:
Mijn PL Kamiq loopt volgend jaar juli af, eerst mailtje van de LM dat 7 maanden wel vroeg is maar toch alvast over nadenken. En oja, 20,- p/m korting.

Belt gisteren de dealer of ik al wist wat ik wilde doen. Had al voor mezelf besloten dat ik in een auto gereden wil hebben voordat ik knopen doorhak(2 meter aan bestuurder).

Nu op 11 januari een proefrit met een Elroq gepland, benieuwd of die er dan ook staat want wil wel vergelijken met de Explorer en EV3.
Zie bovenstaand bericht van @__REMCO__ .
De Elroq en Enyaq zijn t/m de achteras identiek. Dus je zou alvast in een Enyaq een proefrit kunnen maken om een goede impressie te kunnen krijgen.
Maar als er geen haast bij zit maakt het natuurlijk niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Vandaag de Skoda Elroq in Leusden bekeken. Erg fraaie bak hoor! Stond er in Graphite Grey, chique klaar.
Goede uitleg gekregen. Nu heb ik alleen nog de volgende onduidelijkheden die ik niet uit de prijslijst kan halen.

1. In de Business Edition wordt de dakrailing/raamomlijsting toch zwart en niet zilverkleurig? UDC pakket?
2. Is de kofferbak in de BE uitvoering electrisch? In het duurdere Business Upgrade Pakket Plus is virtual pedal. Dit is volgens mij met de voet openen. Maar zit dus op de Business Edition een knopje voor openen/sluiten?
3. Wat is de standaard verlichting in de BE-uitvoering? Is dat met de blokjes aan de voorkant bijvoorbeeld of is het 1 Led strip?

Alvast dank voor jullie antwoorden/reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
Martijnvdb schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:09:
Vandaag de Skoda Elroq in Leusden bekeken. Erg fraaie bak hoor! Stond er in Graphite Grey, chique klaar.
Goede uitleg gekregen. Nu heb ik alleen nog de volgende onduidelijkheden die ik niet uit de prijslijst kan halen.

1. In de Business Edition wordt de dakrailing/raamomlijsting toch zwart en niet zilverkleurig? UDC pakket?
2. Is de kofferbak in de BE uitvoering electrisch? In het duurdere Business Upgrade Pakket Plus is virtual pedal. Dit is volgens mij met de voet openen. Maar zit dus op de Business Edition een knopje voor openen/sluiten?
3. Wat is de standaard verlichting in de BE-uitvoering? Is dat met de blokjes aan de voorkant bijvoorbeeld of is het 1 Led strip?

Alvast dank voor jullie antwoorden/reacties.
Toevallig, wij waren er vanmorgen ook! Eindelijk in het echt gezien.Ik vind het een mooie auto en goede proporties. Interieur van die uitvoering betrof de Loft, dus BE uitvoering in stof. Voelde prettig aan. Kofferbak viel me erg mee qua ruimte. Volgens mij is de standaard kofferbak wel dieper en heb je in transportpakket een variabele vloer. Het netje met de kabel ziet er handig uit, maar dat zal wel op de accessoirelijst verschijnen vermoed ik.

1. De BE krijgt UDC (Unique dark chrome) maar of dat veel donkerder is dan de uitvoering in Leasden weet ik niet.
2. De BE krijgt denk ik een handbediende achterklep. In Business upgrade plus zit de elektrische klep incl virtual pedal. Een elektrische klep is voor ons niet interessant, gewoon zelf open en dicht gaat vaak nog sneller en makkelijker ook, zie geen voordeel in elektrisch bediend.
3. De standaard verlichting voor is een streep als dagrijverlichting, dus niet de blokjes. Die zitten alleen bij de Matrix Led lampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Business Edition is met UDC (unique dark chrome) voor de raamomlijsting en dakrails, zie ook de brochure. De configurator lijkt niet helemaal te kloppen (die laat zwart zien op de 60 en UDC op de 85).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MRNoUu-MPBvpUk4r21cNgpw3vU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tGU07O6bswTRoYzhu6Sjpn9d.png?f=fotoalbum_large

Achter Virtual Pedal staat 'elektrisch bedienbare achterklep' opgenomen tussen haakjes. Ik vermoed dus dat het alles (schopsensor + elektrische klep) of niets (handmatige klep) is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbZVN_qjjxvitU1TDcUEQMJmw9k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fI1xFYrrgVL6Xv7OVwZTHTLV.png?f=fotoalbum_large

Business Edition heeft standaard een rechte lijn als DRL. De blokjes horen bij matrix LED (wat weer onderdeel uitmaakt van het Plus-pakket). Werd voorheen ook netjes weergegeven in de configurator maar die lijkt nu wat kuren te vertonen. Heb nog wel een printscreen van mijn config waarin het wel goed wordt getoond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtppoE7wETwhXyfW_YhhVq7M0Lg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FyrjlQIQR7LOrgFplc4FNUGG.png?f=fotoalbum_large

Staat er in Leusden trouwens een 60 of 85? Vermoed het laatste maar je weet maar nooit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
Holzschuh schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 07:35:

Als je een goede indruk van ruimte en rijden wilt krijgen kun je inderdaad nu al in een Enya proefrijden, dan weet je of deze nog " in de race". blijft in je keuzelijst. Als je geen haast hebt kun je ook later plannen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
S_Chief schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:14:
Business Edition is met UDC (unique dark chrome) voor de raamomlijsting en dakrails, zie ook de brochure. De configurator lijkt niet helemaal te kloppen (die laat zwart zien op de 60 en UDC op de 85).

[Afbeelding]

Achter Virtual Pedal staat 'elektrisch bedienbare achterklep' opgenomen tussen haakjes. Ik vermoed dus dat het alles (schopsensor + elektrische klep) of niets (handmatige klep) is.

[Afbeelding]

Business Edition heeft standaard een rechte lijn als DRL. De blokjes horen bij matrix LED (wat weer onderdeel uitmaakt van het Plus-pakket). Werd voorheen ook netjes weergegeven in de configurator maar die lijkt nu wat kuren te vertonen. Heb nog wel een printscreen van mijn config waarin het wel goed wordt getoond:

[Afbeelding]

Staat er in Leusden trouwens een 60 of 85? Vermoed het laatste maar je weet maar nooit. :P
In Leusden staat de 85, met een voor ons vergelijkbare Business edition, maar is een Duitse uitvoering dus specs kloppen niet helemaal met NL markt. Staat er volgens mij alleen nog morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Frankythefly schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:14:
[...]

Toevallig, wij waren er vanmorgen ook! Eindelijk in het echt gezien.Ik vind het een mooie auto en goede proporties. Interieur van die uitvoering betrof de Loft, dus BE uitvoering in stof. Voelde prettig aan. Kofferbak viel me erg mee qua ruimte. Volgens mij is de standaard kofferbak wel dieper en heb je in transportpakket een variabele vloer. Het netje met de kabel ziet er handig uit, maar dat zal wel op de accessoirelijst verschijnen vermoed ik.

1. De BE krijgt UDC (Unique dark chrome) maar of dat veel donkerder is dan de uitvoering in Leasden weet ik niet.
2. De BE krijgt denk ik een handbediende achterklep. In Business upgrade plus zit de elektrische klep incl virtual pedal. Een elektrische klep is voor ons niet interessant, gewoon zelf open en dicht gaat vaak nog sneller en makkelijker ook, zie geen voordeel in elektrisch bediend.
3. De standaard verlichting voor is een streep als dagrijverlichting, dus niet de blokjes. Die zitten alleen bij de Matrix Led lampen.
Dank voor je reactie.
1. UDC is dus Chrome, zilverachtig. Denk dat ik zwart mooier vind.
2. Vind het wel handig, maar denk inderdaad zoals je beschrijft.
3. Dacht ik al. Verkoper had dit en punt 2 dan niet juist. Verder goede uitleg en info gekregen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Loft trouwens prima bekleding. Tikkeltje saai, dat wel. Ga denk ik voor Lodge uitvoering. En als je Business upgrade pakket Clever neemt, moet je of studio, loodje of eco suite nemen geeft de prijslijst aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:12
Frankythefly schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:14:
[...]

Het netje staat idd op de prijslijst binnen het "Business upgrade pakket - Plus" pakket. Denk dat we op Ali wel een goedkopere oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yingli405
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
Besteld: Elroq 63, Business Edition, pakket Clever, Graphite Grey metallic
Bekleding Loft interieur design selectie zwart.
Vervanging van E-golf edition

[ Voor 11% gewijzigd door yingli405 op 22-11-2024 20:21 ]

All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
yingli405 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:20:
Nice! Denk alleen Lodge interieur en trekhaak erbij, verder hetzelfde. Bewust Loft interieur gekozen en daar geen upgrade?

Zit nog even in prijslijst te kijken, maar de als je pakket Clever kiest, kan je volgens de prijslijst geen Loft interieur kiezen...dit is onlangs aangepast. Geen idee waarom, maar wellicht even goed om na te vragen bij je dealer.

[ Voor 29% gewijzigd door Martijnvdb op 22-11-2024 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
m.eddy schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:55:
[...]

Het netje staat idd op de prijslijst binnen het "Business upgrade pakket - Plus" pakket. Denk dat we op Ali wel een goedkopere oplossing kunnen vinden.
Dat netje lijkt mij niet eens zo handig. Als je zo'n natte laadkabel in de regen erin duwt dan is je hoedenplank ook gelijk smerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
yingli405 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:20:
Gefeliciteerd! Wat is de verwachte leverweek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Martijnvdb schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:03:
[...]

Nice! Denk alleen Lodge interieur en trekhaak erbij, verder hetzelfde. Bewust Loft interieur gekozen en daar geen upgrade?

Zit nog even in prijslijst te kijken, maar de als je pakket Clever kiest, kan je volgens de prijslijst geen Loft interieur kiezen...dit is onlangs aangepast. Geen idee waarom, maar wellicht even goed om na te vragen bij je dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingli405
  • Niet online
Martijnvdb schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:03:
[...]

Ja, bewust Loft interieur zo gekozen icm Clever pakket, dealer had daar geen moeite mee.

All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yingli405
  • Niet online
Frankythefly schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:11:
[...]

Ovb werd mij verteld dat ergens in week 18 de auto wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:14
Wij overwegen ook een Elroq te kopen. Het gaat om een 85 Business Edition met nog een pakket erop. We zitten te twijfelen over het toevoegen van een warmtepomp. Is dit wel of niet het geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
yingli405 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:27:
[...]

Ja, bewust Loft interieur zo gekozen icm Clever pakket, dealer had daar geen moeite mee.
Vraag is of dat mogelijk is. Zie hiervoor de prijslijst, pakketen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
upje schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:16:
Wij overwegen ook een Elroq te kopen. Het gaat om een 85 Business Edition met nog een pakket erop. We zitten te twijfelen over het toevoegen van een warmtepomp. Is dit wel of niet het geld waard?
Weinig.tot.geen toegevoegde waarde vertelde de verkoper hier in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:14
Als ik een rondje internet doe dan verschillen de meningen nogal over wel of niet een warmtepomp nemen. Ik lees bovendien alleen meningen, het lijkt wel of er nooit aan gemeten is. Als een warmtepomp op deze auto zeg 30-40 kilometer actieradius zou toevoegen in de winter, dan zou het me de extra 1000 euro wel waard zijn. Als het veel minder is dan uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Frankythefly schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:11:
[...]

Vanmiddag in Leusden bij de Pon importeur werd maart geroepen.
Daarna bij Pon Amersfoort in werd eind april/begin mei geroepen.

Wat ik ben vergeten te vragen maar weet misschien iemand hier;
In het transport pakket zet het volgende: Vlakke bagageruimtevloer

Wat kan ik hieronder verstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
Flix20 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:33:
[...]

Vanmiddag in Leusden bij de Pon importeur werd maart geroepen.
Daarna bij Pon Amersfoort in werd eind april/begin mei geroepen.

Wat ik ben vergeten te vragen maar weet misschien iemand hier;
In het transport pakket zet het volgende: Vlakke bagageruimtevloer

Wat kan ik hieronder verstaan?
Ah verschillende berichten dus. Wij hebben 3 weken terug besteld en levering staat voor nu op leverweek 16.

De vlakke vloer is waarschijnlijk de dubbele bodem die meer auto’s hebben. Standaard ligt de vloer iets lager en met pakket heb je een vlakke vloer met eronder wat opbergruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patox
Ik vroeg aan een van de Skoda personen bij de roadshow of de Elroq kan pre-conditionen voor snelladen zonder warmtepomp optie. Kreeg ik een antwoord dat ik dat het best aan mijn laadpaal thuis kan doen, omdat het anders range kost... Ik heb de andere vragen maar niet meer gesteld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Waren er al wel een beetje over uit maar de testrit vanochtend in de Enyaq heeft het bevestigd.
Knoop doorgehakt en bestelling is geplaatst.

Elroq 85 Business edition
BUSINESS UPGRADE PAKKET- Plus
Timiano Green

Nog even zitten twijfelen tussen Steel grey, Graphite grey en de Timiano green.
Maar uiteindelijk toch gekozen om eens wat anders dan het grijs te doen en het staat de auto zo goed!
Heb 'm tijdens de roadshow in de zeecontainer ook zo kunnen zien dus dat hielp wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slagroomsoes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20:46
Vanmiddag in Leusden geweest, goed georganiseerd door Pon. Hele mooie auto, ruim interieur, tikkeltje saai maar wel overzichtelijk en prima stoelen. Kofferruimte iets minder dan de Enyaq maar ruim voldoende voor vakanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ben vandaag ook even geweest, meer om te kijken of ik blij ben met de kleur (spoiler: ja).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
S_Chief schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:21:
Ben vandaag ook even geweest, meer om te kijken of ik blij ben met de kleur (spoiler: ja).
Door die Graphite grey die er stond zijn wij ook erg aan de twijfel geslagen welke kleur het zou gaan worden.
Staat 'm ook erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slagroomsoes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20:46
Ik kan de Elroq business 60 alleen in de standaardkleur blauw kiezen ivm leasebudget, jammer, want (persoonlijk) geen mooie kleur. Ook het thuisfront is niet enthousiast over deze kleur dus het zal waarschijnlijk een andere auto worden.

[ Voor 1% gewijzigd door slagroomsoes op 24-11-2024 16:34 . Reden: Elroq ipv Enyaq :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Kan je niet een klein deel zelf bijleggen? Als de Elroq (niet Enyaq :p ) voor de rest heel goed bevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Martijnvdb schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:41:
[...]

Vraag is of dat mogelijk is. Zie hiervoor de prijslijst, pakketen.
Contact gehad met de dealer en het blijkt dat als je een pakket neemt (zie prijslijst blz.15) dat je altijd het Lodge interieur of eco-suite moet nemen als je kiest voor de 60 batterij. Vreemd maar waar:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingli405
  • Niet online
Martijnvdb schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:51:
[...]

Contact gehad met de dealer en het blijkt dat als je een pakket neemt (zie prijslijst blz.15) dat je altijd het Lodge interieur of eco-suite moet nemen als je kiest voor de 60 batterij. Vreemd maar waar:)
Zoek het verschil tussen: gevuld rondje vs open rondje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
yingli405 schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:08:
[...]

Zoek het verschil tussen: gevuld rondje vs open rondje :*)
Nee dat is het niet, kijk maar bij de pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
Martijnvdb schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:29:
[...]

Nee dat is het niet, kijk maar bij de pakketten.
Ik zie alleen bij pakket Maxx en Advanced de vermelding "Let op: op 60 batterij niet mogelijk i.c.m. standaard interieur" . Bij pakket Clever of Plus staat het niet vermeld dus volgens prijslijst is dat wel icm de Loft verkrijgbaar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypermaxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-03 22:38
Kan iemand mij zeggen of de skoda elroq in Belgie kan opgeladen worden met een vermogen van 7,4kW op een net van 3x220VAC, gezekerd met 32A.
Op de site van skoda staat dat dit mogelijk is, maar laat de wet in Belgie dit toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:33
Waarom denk je van niet?
7.4 kW kan makkelijk op een 3 fase aansluiting...

Als je op 1 fase wilt laden niet, dan zou je 230 x 33 = 7360W. Maar gezien je 3 fase gaat zou je 22 kW kunnen halen.

Wet in België accepteert dit, je gaat het wel terugzien in je stroomrekening onder het kopje capaciteits tarief, als je bij thuiskomst meteen gaat laden en koken en wasmachine aanzet. (Dan kan je beter pas starten met laden na koken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Frankythefly schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:46:
[...]

Ik zie alleen bij pakket Maxx en Advanced de vermelding "Let op: op 60 batterij niet mogelijk i.c.m. standaard interieur" . Bij pakket Clever of Plus staat het niet vermeld dus volgens prijslijst is dat wel icm de Loft verkrijgbaar dan?
Bij mij in de prijslijst staat bij elk pakket. Heb je laatste versie (5) van de Skoda website gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
99ruud99 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:50:
Waarom denk je van niet?
7.4 kW kan makkelijk op een 3 fase aansluiting...

Als je op 1 fase wilt laden niet, dan zou je 230 x 33 = 7360W. Maar gezien je 3 fase gaat zou je 22 kW kunnen halen.

Wet in België accepteert dit, je gaat het wel terugzien in je stroomrekening onder het kopje capaciteits tarief, als je bij thuiskomst meteen gaat laden en koken en wasmachine aanzet. (Dan kan je beter pas starten met laden na koken).
Alleen ondersteund de Elroq tot 11kw AC laden, dus zal je thuis niet hoger dan 11kw komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypermaxx
De verkoper heeft me dit zo gezegd, maar enkele vertegenwoordigers van laadpalen lieten me weten dat dit wel mogelijk was. Ik heb nu gevraagd aan de verkoper om dit eens na te vragen.
Ik wil toch graag kunnen laden aan 7,4kW thuis. Uiteraard met load balancing, en wellicht niet altijd aan dat vermogen, maar ik zou toch graag kunnen laden tot 7,4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
hypermaxx schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:57:
De verkoper heeft me dit zo gezegd, maar enkele vertegenwoordigers van laadpalen lieten me weten dat dit wel mogelijk was. Ik heb nu gevraagd aan de verkoper om dit eens na te vragen.
Ik wil toch graag kunnen laden aan 7,4kW thuis. Uiteraard met load balancing, en wellicht niet altijd aan dat vermogen, maar ik zou toch graag kunnen laden tot 7,4K.
Waarom zou het niet kunnen/mogen volgens jou?
Je mag toch ook een kookgroep aanleggen?
Als je een kookplaat met een kookgroep hebt (dus 2groepen) dan heb je toch ook een 7.4kw aansluiting?
Of als je naar een 3 fase groep gaat, zit je op 11.1kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypermaxx
In de mail stuurde hij dat de interne lader van de elroq dit niet toeliet. Daarom mijn vraag hier, en de vraag aan de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
hypermaxx schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:08:
In de mail stuurde hij dat de interne lader van de elroq dit niet toeliet. Daarom mijn vraag hier, en de vraag aan de verkoper.
Kijk anders ook op https://ev-database.org/nl/auto/3033/Skoda-Elroq-85 voor de laadsnelheden. 3 fasen thuis moet zeker kunnen, wellicht aanpassing meterkast nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
Martijnvdb schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:09:
[...]

Bij mij in de prijslijst staat bij elk pakket. Heb je laatste versie (5) van de Skoda website gehaald?
Inmiddels de versie V6 bekeken, daar staat bij geen enkel aanvullend pakket (clever etc) meer de regel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
Frankythefly schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:56:
[...]

Inmiddels de versie V6 bekeken, daar staat bij geen enkel aanvullend pakket (clever etc) meer de regel.
Inderdaad, heel vreemd. Ze blijven maar wijzigen inderdaad. Als nou de prijs nog wat zakt....ahha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypermaxx
Frankythefly schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:44:
[...]

Kijk anders ook op https://ev-database.org/nl/auto/3033/Skoda-Elroq-85 voor de laadsnelheden. 3 fasen thuis moet zeker kunnen, wellicht aanpassing meterkast nodig.
Dat had ik ook al bekeken, vandaar dat ik persoonlijk denk dat het zeker moet mogelijk zijn. Maar ik wil absolute zekerheid vooraleer ik een laadpaal laat plaatsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
Even door de prijslijst gegaan, belangrijkste aanpassingen in V6:
  • Bekledingen niet verplicht wissel bij keuze Business upgrade pakket
  • Remote Access & Infotainment online voor 3 jaar op BE en SL (verlengen kost extra, net als Enyaq)
  • Ander type velgen Sportline, wordt 20" Vega zwart, ik denk zelfde als op de auto die in Leusden stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
hypermaxx schreef op maandag 25 november 2024 @ 23:37:
Kan iemand mij zeggen of de skoda elroq in Belgie kan opgeladen worden met een vermogen van 7,4kW op een net van 3x220VAC, gezekerd met 32A.
Op de site van skoda staat dat dit mogelijk is, maar laat de wet in Belgie dit toe?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldvJQlkB9QUhRQBc_BvBHfUqCeI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xa1utMyukIxSRmJwpQD06LEm.png?f=fotoalbum_large

Als je 3-fasen hebt die op 32A afgezekerd zijn kun je zelfs max op 22 kw laden thuis (krachtstroom) maar de onboardcharger van de Elroq kan max 11kw aan.
11kw thuis is theoretisch en niet in de praktijk haalbaar ivm verliezen, haal er minimaal 10% van af. Dus op 7,4kw laden op 3-fase moet met de Elroq zeker lukken. Kan me niet voorstellen dat de aansluiting in België anders is dan in NL.
Als je het zeker wil weten toch even een expert bij de Skoda importeur contacten wellicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartvandegroes
  • Laatst online: 19:24
Ik ben van plan een Elroq Sportline 82kW in graphite grey te bestellen (zakelijk lease). Als pakket wil ik in ieder geval het business upgrade pakket Advanced mee bestellen maar ik twijfel nog over het winterpakket en de warmtepomp

Ik wil de Elroq graag op afstand kunnen opwarmen en evt afkoelen voordat ik in koude of warme perioden in de auto stap. Is dit standaard mogelijk bij de Elroq Sportline of is de warmtepomp of het winterpakket dan altijd een vereiste?

Wat adviseren jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door Bartvandegroes op 26-11-2024 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-05 11:43
upje schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:16:
Ik rij zelf een Enyaq 60 met warmtepomp en ben nu bezig om een Elroq 82 te bestellen, opnieuw voor de warmtepomp gekozen. Dealer zegt dat het in NL weinig uit maakt en adviseert voor te verwarmen. Ik heb me wat verdiept in de warmtepomp voor EV en naast efficiëntie (waarbij niet echt duidelijk is hoeveel het scheelt), schijnt er vooral een groot voordeel te zitten in de snelheid van opwarmen van het interieur. Dat komt ook overeen met mijn huidige ervaring. Als ik de auto niet voorverwarmd heb (zeker overdag als ik even weg moet denk ik er niet aan), is de auto met warmtepomp echt heel snel op temperatuur. Bij het ontgrendelen van de auto start de verwarming al en deze geeft al heel snel warme lucht. Zonder warmtepomp schijnt dat langer te duren, ik heb daar echter geen vergelijk mee. De combinatie van efficiëntie en snel opwarmen was voor mij een reden om opnieuw voor de warmtepomp te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
Bartvandegroes schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:19:
Ik ben van plan een Elroq Sportline 82kW in graphite grey te bestellen (zakelijk lease). Als pakket wil ik in ieder geval het business upgrade pakket Advanced mee bestellen maar ik twijfel nog over het winterpakket en de warmtepomp

Ik wil de Elroq graag op afstand kunnen opwarmen en evt afkoelen voordat ik in koude of warme perioden in de auto stap. Is dit standaard mogelijk bij de Elroq Sportline of is de warmtepomp of het winterpakket dan altijd een vereiste?

Wat adviseren jullie?
Mooie luxe auto die je kan kiezen!
Met de Skoda app kun je de auto voorverwarmen en koelen, je kunt in de app en scherm auto ook vertrektijden instellen. Kijk hier voor meer info.
Als ik het goed lees zitten deze online diensten er 3 jaar bij, en moet je dan per jaar verlengen.

[ Voor 5% gewijzigd door Frankythefly op 26-11-2024 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-05 11:43
Bartvandegroes schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:19:

Wat adviseren jullie?
Het op afstand opwarmen en koelen kan volgens mij altijd, ook als je geen warmtepomp hebt. Winterpakket heeft vooral als voordeel dat je dan elektrische voorruitverwarming hebt. Ik heb het winterpakket juist niet genomen, voor mij bood het alleen de voorruit verwarming en elektrische achterbank, de andere zaken uit het winterpakket zitten ook in andere pakketten (ik heb het Maxx pakket gekozen). Een mogelijk nadeel van voorruit verwarming kan zijn dat de zilveren laag op de ruit wellicht reflectie geeft of mogelijk in het donker iets minder zicht. Dat is een persoonlijk vermoeden, ik kon er weinig over vinden van reviews/tests.
Pagina: 1 2 ... 30 Laatste