• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:29
Vanmiddag gaf onze Elroq een storing met de verkeerstekenassistent aan. Na 50 meter rijden ging de melding weer weg en verkeerstekens werden goed herkend. Heeft iemand dat eerder meegemaakt?

Ik houd het even in de gaten. De auto is net een week oud, anders even terug naar de garage.

  • ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:18
lexuzu schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:39:
Vanmiddag gaf onze Elroq een storing met de verkeerstekenassistent aan. Na 50 meter rijden ging de melding weer weg en verkeerstekens werden goed herkend. Heeft iemand dat eerder meegemaakt?

Ik houd het even in de gaten. De auto is net een week oud, anders even terug naar de garage.
Misschien wat viezigheid op de camera?. In de winter regelmatig (tijdelijk) wat verstoringen gehad van dien aard.

  • S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Kans soms gebeuren idd. Vandaag toevallig hetzelfde gehad tijdens het inparkeren. Toen ik weer wegging verdween de melding na 10 seconden ofzo.

  • Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:36
Veel menus zo te zien. Nu heeft de huidige dat ook, maar minder heb ik hrt idee.
Je hebt iig snelkoppelingen bovenin, die lijken nu weg te zijn in de nieuwe.

LG 77C69H | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |


  • Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:56
Herkennen jullie het probleem dat het ventilatierooster aan de linkerzijde (naast het stuur) minder airflow heeft?

  • Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:56
Grappig, maar niet meer dan dat.

wat ik vooral niet snap is dat je dus met een ander jaar, andere software krijgt. Dat lijkt mij zo inefficiënt.

gewoon 1 softwaresysteem ontwikkelen en met updates toepassen op al je rijdende auto’s. Als na een jaar of 7-8 de hardware het niet meer aankan kun je eraan denken functies weg te laten bij specifieke hardware. Pas die hardware toe binnen de hele VAG groep en je hebt een consistenter, efficiënter systeem. Minder kosten, blijere klanten, want je auto van 5 maanden oud is niet direct met een “oud infotainment systeem”.

Maar goed, ik heb er niet voor geleerd.

  • Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:35
Tweak_ers schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:02:
[...]

Grappig, maar niet meer dan dat.

wat ik vooral niet snap is dat je dus met een ander jaar, andere software krijgt. Dat lijkt mij zo inefficiënt.

gewoon 1 softwaresysteem ontwikkelen en met updates toepassen op al je rijdende auto’s. Als na een jaar of 7-8 de hardware het niet meer aankan kun je eraan denken functies weg te laten bij specifieke hardware. Pas die hardware toe binnen de hele VAG groep en je hebt een consistenter, efficiënter systeem. Minder kosten, blijere klanten, want je auto van 5 maanden oud is niet direct met een “oud infotainment systeem”.

Maar goed, ik heb er niet voor geleerd.
Vermoed dat ze dat met het nieuwe systeem wel zo willen gaan doen.. vorige systeem was nog een beetje een overgangs systeem naar volledig Android gebaseerd geloof ik.

  • D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-06 16:32
lexuzu schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:39:
Vanmiddag gaf onze Elroq een storing met de verkeerstekenassistent aan. Na 50 meter rijden ging de melding weer weg en verkeerstekens werden goed herkend. Heeft iemand dat eerder meegemaakt?

Ik houd het even in de gaten. De auto is net een week oud, anders even terug naar de garage.
Een vuiltje of wat condens/ vocht op de ruit en dan ziet de camera niks.

  • Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-06 10:52
Mijne mag begin volgende maand naar de garage, krijg nu zeer regelmatig 4 storingen

Autoverlichting

Automatische aansturing rij verlichting

Verkeerstekenassistent

Front assist beperkt beschikbaar.

Eerst dacht ik aan een lekkage omdat het vaak na een regenbui was maar nu kwam het net ook weer. Vaak bij starten en dan gaan ze na 5 minuten weg maar daarstraks kwamen ze na een paar minuten rijden. Soms komen ook alleen die van de rijverlichting

WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI | 10.44 kWp O/W | Venus v3 - 5.12kWh V148 - CT003 V116 - BMS 112 - Modi:NOM


  • Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:56
Iedereen die dakdragers nodig heeft voor de Elroq.

Vandaag gekocht, maar de Evo Wingbars van Thule in maat 127 terug kunnen brengen.

We hadden maat 118 nog liggen en die past ook nog net.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xw_07HjG3nWWOoKAx-VR5KwHKkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o6qMnrqY9UfRlyX6whNd6T3b.jpg?f=fotoalbum_large

  • Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:28
Gisteren precies 1 jaar onderweg met de 60.

Denk dat de nachtelijke taxi ritjes om pubers op te halen in de sportstand niet bevorderlijk zijn geweest 8)7

Voor de rest goed bevallen, geen issues op 2-3* een lopend scherm na. Vooral veel korte stukken, weinig snelweg en een vrouw die zich niet druk maakt op een AC op die korte stukjes of een eco modus :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yz7OtAd7HnOFCUR5vpIBKwSNILc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rIIWlMoaTCnPGf2v7TEK5Wab.jpg?f=fotoalbum_large

  • Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-06 15:32

Smoonshine

Feyenoord!!

ytr81 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:38:
[...]

Vind het maar rommelig. Blij dat ik de "oude" heb.
Nadeel vind ik vooral dat het een argument is om straks de waarde van je auto bij inruil te verlagen. Verder kan het me niet zo interesseren en is het er niet mooier op geworden. Ik had echt gedacht dat je de echte Android Auto zou krijgen, zoals het bijvoorbeeld in Volvo zit.

Onderaan de streep vind ik het vrij bizar dat huidige Elroq's deze update niet krijgen. Volgens mij is er geen nieuwe hardware voor nodig en is het dus gewoon erg ouderwets dat ze deze updates alleen voor nieuwere modellen gebruiken.

uhm...


  • Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Smoonshine schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:00:
[...]

Nadeel vind ik vooral dat het een artraks de waarde van je auto bij inruil te verlagen. Verder kan het me niet zo interesseren en is het er niet mooier op geworden. Ik had echt gedacht dat je de echte Android Auto zou krijgen, zoals het bijvoorbeeld in Volvo zit.

Onderaan de streep vind ik het vrij bizar dat huidige Elroq's deze update niet krijgen. Volgens mij is er geen nieuwe hardware voor nodig en is het dus gewoon erg ouderwets dat ze deze updates alleen voor nieuwere modellen gebruiken.
Waarom zou dit geen achte Android automotive zijn? Fabrikanten gooien er hun eigen sausje overheen net zoals dat met Android telefoon gebeurd.

Renault gebruikt ook Android automotive, Ford vanaf hun 2026 facelift ev's en binnenkort Skoda. Maar ze zien er allemaal net anders uit.

Moet zeggen dat het in mijn Renault wel echt top werkt en echt lekker vlot, stukken beter dan elk 'merk eigen' systeem wat ik tot dusver heb gebruikt. Die van Ford ziet er ook gewoon goed uit. Nu hebben Renault, Ford en Volvo rechtopstaande schermen misschien dat dit beter werkt me Android... Of Skoda is gewoon niet zo goed in software ontwerpen :+

Voor mij is het inmiddels wel een reden om juist wel voor een auto met Android Automotive te kiezen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer


  • Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-06 15:32

Smoonshine

Feyenoord!!

Chaoss schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:25:
[...]

Waarom zou dit geen achte Android automotive zijn? Fabrikanten gooien er hun eigen sausje overheen net zoals dat met Android telefoon gebeurd.

Renault gebruikt ook Android automotive, Ford vanaf hun 2026 facelift ev's en binnenkort Skoda. Maar ze zien er allemaal net anders uit.

Moet zeggen dat het in mijn Renault wel echt top werkt en echt lekker vlot, stukken beter dan elk 'merk eigen' systeem wat ik tot dusver heb gebruikt. Die van Ford ziet er ook gewoon goed uit. Nu hebben Renault, Ford en Volvo rechtopstaande schermen misschien dat dit beter werkt me Android... Of Skoda is gewoon niet zo goed in software ontwerpen :+

Voor mij is het inmiddels wel een reden om juist wel voor een auto met Android Automotive te kiezen.
Ik zeg niet dat het geen echte Android Automotive is. Tuurlijk is het dat wel. Maar in Volvo heeft het wel echt die Android-vibe en dat had ik persoonlijk liever gezien. Maar wat Skoda heeft gedaan ziet er wel heel erg simpel uit en het lijkt ook heel sterk op de software die er nu in zit. Ik vind het een gemiste kans om de boel echt op te frissen.

Wij gebruiken overigens zelf altijd Carplay in de auto, wat in mijn beleving ook een stuk aangenamer werkt dan het interne systeem. Ik zou ook niet snel een auto kopen die me dat niet meer geeft. Al moet ik wel zeggen dat ik de software van Skoda/VAG duidelijk beter vindt dan wat we in de Jeep en Renault Kadjar hiervoor tegenkwamen. Vooral Renault was echt een draak van een systeem dat gigantisch traag werd na verloop van tijd. Goed dat die naar Android zijn gegaan :)

uhm...


  • JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:46
lexuzu schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:39:
Vanmiddag gaf onze Elroq een storing met de verkeerstekenassistent aan. Na 50 meter rijden ging de melding weer weg en verkeerstekens werden goed herkend. Heeft iemand dat eerder meegemaakt?

Ik houd het even in de gaten. De auto is net een week oud, anders even terug naar de garage.
Vorige week ook een paar keer deze foutmelding gekregen, maar de laatste dagen weer niet. Omdat het probleem binnen een paar honderd meter is verholpen laat ik het er maar bij.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd


  • Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 15:51

Boy

www.byoscoop.nl

Smoonshine schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:52:
[...]

Ik zeg niet dat het geen echte Android Automotive is. Tuurlijk is het dat wel. Maar in Volvo heeft het wel echt die Android-vibe en dat had ik persoonlijk liever gezien. Maar wat Skoda heeft gedaan ziet er wel heel erg simpel uit en het lijkt ook heel sterk op de software die er nu in zit. Ik vind het een gemiste kans om de boel echt op te frissen.

Wij gebruiken overigens zelf altijd Carplay in de auto, wat in mijn beleving ook een stuk aangenamer werkt dan het interne systeem. Ik zou ook niet snel een auto kopen die me dat niet meer geeft. Al moet ik wel zeggen dat ik de software van Skoda/VAG duidelijk beter vindt dan wat we in de Jeep en Renault Kadjar hiervoor tegenkwamen. Vooral Renault was echt een draak van een systeem dat gigantisch traag werd na verloop van tijd. Goed dat die naar Android zijn gegaan :)
Bij de ID.4 (2020) gebruikte ik altijd Android Auto, want de nav van het systeem zelf was echt niet top.

Maar sinds ik de Elroq heb, rij ik altijd op de navigatie van de auto zelf. Voor de eerste keer ooit volgens mij dat ik de nav van de auto beter/fijner vindt. Ook de routes lijken ok te zijn, ik denk dat ze de data van Google halen, het komt veel overeen (ik was de suggesties aan het vergelijken toen ik vrijdag in de drukte van Nieuwegein naar Limburg reed)

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl


  • Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-06 15:32

Smoonshine

Feyenoord!!

Boy schreef op maandag 22 juni 2026 @ 12:49:
[...]

Bij de ID.4 (2020) gebruikte ik altijd Android Auto, want de nav van het systeem zelf was echt niet top.

Maar sinds ik de Elroq heb, rij ik altijd op de navigatie van de auto zelf. Voor de eerste keer ooit volgens mij dat ik de nav van de auto beter/fijner vindt. Ook de routes lijken ok te zijn, ik denk dat ze de data van Google halen, het komt veel overeen (ik was de suggesties aan het vergelijken toen ik vrijdag in de drukte van Nieuwegein naar Limburg reed)
Poeh, dan verschillen we daarin behoorlijk van mening. De enige keren dat ik de navigatie van de Elroq gebruik is als ik weet dat ik onderweg moet laden. Dan zorgt de interne navigatie ervoor dat de batterij ook optimaal geconditioneerd wordt.

Maar verder doen me die kaarten echt pijn aan de ogen als ik het vergelijk met zowel Google Maps als Apple Maps via Carplay. Dat ziet er echt veel vriendelijker uit en ook de rijbaan-assistentie bij beide apps is een stuk aangenamer. Het is jammer dat ze geen integratie hebben met de batterij, want dat zou voor mij persoonlijk het meest ideale scenario zijn.

uhm...


  • Franckey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 23:00
Bij een route binnen NL staat er niets bij, maar als je een route naar het buitenland maakt, staat er bij dat de data van Google komt. Ik weet nu even uit m'n hoofd niet hoe precies, maar het was duidelijk rechts onderin de map aangegeven.

  • tweebel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06 18:44
JPD68 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:03:
[...]

Vorige week ook een paar keer deze foutmelding gekregen, maar de laatste dagen weer niet. Omdat het probleem binnen een paar honderd meter is verholpen laat ik het er maar bij.
Dit heeft vaak te maken met ofwel condens aan de binnenzijde, of nattigheid/viezigheid aan de buitenzijde, bij de sensoren achter de binnenspiegel.. M.a.w.: even airco vol laten blazen of een paar keer sproeien en het is normaal gesproken weg.

  • pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-06 07:56
Ze hebben weer wat nieuws verzonnen om ons bezig te houden en een poging te doen netjes te laten rijden..
Driving Score..
Tot nu toe vind de app dat ik het goed doe..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qOUSLZ1NTCXp4TYbQoBz45FkqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N39LuZNT3wsJaxK40UKJioIg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lEVvRDyfHayyX3eN2OtGw-eWpso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8y139dWYx0pVU0VtbtAE15Kk.jpg?f=fotoalbum_large

  • StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 24-06 23:37
Smoonshine schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:26:
[...]

Het is jammer dat ze geen integratie hebben met de batterij, want dat zou voor mij persoonlijk het meest ideale scenario zijn.
Aangezien je de batterij met een druk op de knop kunt voorconditioneren mis ik die integratie totaal niet. Daarnaast zie je aan de temperatuurindicatie van de batterij dat het voor het grootste gedeelte van het jaar niet echt nodig is om de batterij voor te verwarmen en dat het voordeel echt minimaal is.

  • Franckey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 23:00
Ik stapte van de week in de Elroq en toen kreeg ik een melding dat de accu de ideale temperatuur had voor snelladen. 😉

  • StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:10
Een weekje in Bretagne geweest (1000km) met een Elroq50 met z'n vijven (3 kids).

Beetje proppen met de bagage (voor over 4 weken hebben we alvast een dakkoffer besteld, dan gaan we naar Zuid-Frankrijk met overnachting), maar buiten dat prima gereden. Ik heb 2x snachts gereden en opgeladen bij Ionity, Tesla en TotalEnergies. Voor de volgende trip sluit ik denk ik een Ionity abbo af voor een maandje; dat scheelt best wat per kWh.

Een andere manier van op vakantie gaan (hiervoor zelden zo ver gereden, maar met benzine is het een hele andere mindset), maar elke 1½ / 2 uur stop ik toch wel om de beentjes te strekken. Als ik hem op 110 / 120 kmh zet, is dat prima te doen en hou je nog over ook.

Wel weer veel geleerd van deze eerste rit. Maar al met al erg lekker gereden :).

  • Franckey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 23:00
StealthyPeanut schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:31:
... opgeladen bij Ionity, Tesla en TotalEnergies. Voor de volgende trip sluit ik denk ik een Ionity abbo af voor een maandje; dat scheelt best wat per kWh.
Had je voor Ionity Skoda PowerPass gebruikt? Ik begreep dat het met PowerPass voordelig is bij Ionity. Misschien is een Ionity abonnement dan niet nodig?

  • cptspekkie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:49
Ik weet niet of andere het al gezien hadden Maar Skoda heeft eindelijk echte modelletjes voor de Elroq uit laten brengen. Schaal 1:43 gemaakt van metaal (en plastic) in de kleuren Tamiano green, race blue en Velvet red.

Nu heb ik eigenlijk een Energy blue Elroq, maar kon het niet laten en heb via Kopacek de race blauwe mijn kant op laten komen. Mooi net 2 weken voor ik de auto 1 jaar in bezit heb.

Hier een paar foto's voor de liefhebbers onder ons:


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Msjt6nhCuwu3vUNMNMGmupTsuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlRj68zbnIR7AEXpZaDWt6Rx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNYTnpdpk2bGVdqs9baoPLESMco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rh7mLnZTW6hdV0vjETZx5cFZ.jpg?f=fotoalbum_large

Had navraag gedaan maar de mijn dealer wist er nog niks van, Ik zag hem wel al op de Tsjechische webshop, maar voor de prijs die Kopacek vraagt, kon ik niet moeilijk doen en heb ik hem daar besteld.

  • nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 22:15

nlboy

Alles kitz?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qm6nO20wx46HHXDhz54wdXVNuHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZP5mVXyMlg3ZylpiTL6VdnZ.jpg?f=fotoalbum_large Ik heb Bingo! ;( Gelukkig wel thuis gebeurd toen ik wou wegrijden. Skoda Mobilityservice (anwb) kon niks betekenen, dus met een berger is ie naar de dealer gebracht.

  • Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:46
nlboy schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:52:
[Afbeelding] Ik heb Bingo! ;( Gelukkig wel thuis gebeurd toen ik wou wegrijden. Skoda Mobilityservice (anwb) kon niks betekenen, dus met een berger is ie naar de dealer gebracht.
12V accu?

Gebruik je de app vaak als de auto geparkeerd staat?

  • nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 22:15

nlboy

Alles kitz?

Whiskey48 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:12:
[...]

12V accu?

Gebruik je de app vaak als de auto geparkeerd staat?
Niet vaak, af en toe om auto voor te coolen of openen/sluiten. Anwb had de 12v accu gecontroleerd en die was in orde qua spanning.

Lijkt op een algemene technische storing.

  • User8
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 25-06 09:52
Franckey schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:03:
[...]

Had je voor Ionity Skoda PowerPass gebruikt? Ik begreep dat het met PowerPass voordelig is bij Ionity. Misschien is een Ionity abonnement dan niet nodig?
Ben ik ook benieuwd naar. Staat op mijn to-do lijstje voor vakantie: wel/niet powerpass nemen.

  • Kameelstok
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12:17
User8 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:07:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar. Staat op mijn to-do lijstje voor vakantie: wel/niet powerpass nemen.
Ionity via Ionity is even duur als via powerpass maar dan heb je geen plug and charge. Dat wil ik ook niet want bij andere aanbieders wil ik zelf kunnen kiezen met welke pas ik betaal. De powerpass is niet altijd de voordeligste optie namelijk (dat is geen enkele pas altijd).

  • Franckey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 23:00
Ik heb de gratis versie van de PowerPass. Plug and charge kan je aan- en uitzetten. Ik heb het nu aanstaan. Ik begreep dat als je een andere betaalkaart aanbiedt dat die dan voorrang krijgt en als je niets doet dat die dan PowerPass gebruikt. Naast PowerPass heb ik ook ANWB laadpas en Tap Electric. Met Tap Electric kan je zien welke pas op welke plek het goedkoopst is. Maar ik heb nog niet veel laadpaal-ervaring omdat ik thuis kan laden.

  • debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:08
Ik weet niet of iemand dit ook al heeft meegemaakt.

Bij het huidige warme weer heb ik een aantal keer (te veel naar mijn idee) gehad dat de auto net na wegrijden uit gaat. De auto valt uit en de handrem gaat er weer op. En dit gebeurd tot dusver alleen op lage snelheden, bijvoorbeeld uit een parkeervak rijden. Ik moet dan weer de auto starten door op de rem te drukken. En soms gebeurd dit een paar keer achter elkaar.

  • Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-06 13:36
debom schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:18:
Ik weet niet of iemand dit ook al heeft meegemaakt.

Bij het huidige warme weer heb ik een aantal keer (te veel naar mijn idee) gehad dat de auto net na wegrijden uit gaat. De auto valt uit en de handrem gaat er weer op. En dit gebeurd tot dusver alleen op lage snelheden, bijvoorbeeld uit een parkeervak rijden. Ik moet dan weer de auto starten door op de rem te drukken. En soms gebeurd dit een paar keer achter elkaar.
Even advocaat van de duivel hier, je gordel zit goed vast en je verschuift toevallig nét niet te hoog je bips waardoor de zetel zogezegd niet 'occupied' is?

https://valid.x86.fr/s6z3z0


  • DS31
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-06 14:25
debom schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:18:
Ik weet niet of iemand dit ook al heeft meegemaakt.

Bij het huidige warme weer heb ik een aantal keer (te veel naar mijn idee) gehad dat de auto net na wegrijden uit gaat. De auto valt uit en de handrem gaat er weer op. En dit gebeurd tot dusver alleen op lage snelheden, bijvoorbeeld uit een parkeervak rijden. Ik moet dan weer de auto starten door op de rem te drukken. En soms gebeurd dit een paar keer achter elkaar.
Weet niet of het de warmte is, maar ik ben er ook achter gekomen, dat wegrijden zonder dat je als bestuurder zijnde je gordel niet om hebt, dat ding vol in de ankers schiet en op de handrem gaat....

  • Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:28
DS31 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:31:
[...]

Weet niet of het de warmte is, maar ik ben er ook achter gekomen, dat wegrijden zonder dat je als bestuurder zijnde je gordel niet om hebt, dat ding vol in de ankers schiet en op de handrem gaat....
Vreemd, nog nooit last van gehad. Gordel gaat wel eens om terwijl ik al aan het rijden ben.

Welke software versie heb je, enige dat ik me kan bedenken.

  • DS31
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-06 14:25
Holzschuh schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:57:
[...]

Vreemd, nog nooit last van gehad. Gordel gaat wel eens om terwijl ik al aan het rijden ben.

Welke software versie heb je, enige dat ik me kan bedenken.
5.6. Het is me in de beginne een aantal keer overkomen. Daarna steevast voor gas geven riem aangedaan. Zal straks weer eens proberen weg te rijden, kijken of hij het nog doet...

  • StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:10
Franckey schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:03:
[...]

Had je voor Ionity Skoda PowerPass gebruikt? Ik begreep dat het met PowerPass voordelig is bij Ionity. Misschien is een Ionity abonnement dan niet nodig?
Voor nu had ik alleen de ANWB pas, omdat ik geen ervaring had met netwerken.

Voor de volgende trip (2x 1200km) neem ik de Ionity Power denk ik. Betaal je eenmalig 12 euro en laadt je voor € 0,43 per kWh aan de palen. Dat is goedkoper dan de Skoda Powerpass opties en met 2500 km zeker de moeite. Ik plan hem op ongeveer 20kWh/100km en dan kom ik op € 215.


De Ionity Boost Skoda = € 5,50 tegen € 0,59 kWh
De Ionity Charge Ultra Skoda = € 10,50 tegen € 0,48 kWh.

Volgens mij is dan de Ionity Power App het goedkoopste toch?

  • Kameelstok
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12:17
StealthyPeanut schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:11:
[...]

Voor nu had ik alleen de ANWB pas, omdat ik geen ervaring had met netwerken.

Voor de volgende trip (2x 1200km) neem ik de Ionity Power denk ik. Betaal je eenmalig 12 euro en laadt je voor € 0,43 per kWh aan de palen. Dat is goedkoper dan de Skoda Powerpass opties en met 2500 km zeker de moeite. Ik plan hem op ongeveer 20kWh/100km en dan kom ik op € 215.


De Ionity Boost Skoda = € 5,50 tegen € 0,59 kWh
De Ionity Charge Ultra Skoda = € 10,50 tegen € 0,48 kWh.

Volgens mij is dan de Ionity Power App het goedkoopste toch?
Ionity tarieven verschillen per land en gaan per 1 juli iets omhoog. 20 kWh/100 km lukt mij niet in Duitsland of landen waar je harder mag dan 100 km/h. Zeker niet met een volgeladen auto.

Met 140-150 km/h in Duitsland ga met de huidige temperaturen al snel richting de 25 kWh/100 km gemiddeld (je mag niet overal 150) oftewel iedere 2,5 uur even 25 minuten laden. Op zich prima want de achterbank wil na 2,5 uur ook wel even losgelaten worden en nog altijd een stuk sneller dan 100 rijden.

  • StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:10
Kameelstok schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:43:
[...]

Ionity tarieven verschillen per land en gaan per 1 juli iets omhoog. 20 kWh/100 km lukt mij niet in Duitsland of landen waar je harder mag dan 100 km/h. Zeker niet met een volgeladen auto.

Met 140-150 km/h in Duitsland ga met de huidige temperaturen al snel richting de 25 kWh/100 km gemiddeld (je mag niet overal 150) oftewel iedere 2,5 uur even 25 minuten laden. Op zich prima want de achterbank wil na 2,5 uur ook wel even losgelaten worden en nog altijd een stuk sneller dan 100 rijden.
Ja klopt, maar ik heb op de heenweg voor een groot deel 110 of 120 gereden. Ook al mocht ik 130 in Frankrijk. Toch iets mentaals om iets langzamer te rijden en minder te verbruiken.

Volgende keer misschien gewoon 130 gaan en vaker laden. Ben nog aan het uitproberen en ervaren wat we fijner vinden. Voor kids van 5, 6 en 9 met 3 op de achterbank is 2.5 overdag wel wat lang :+ .
Pagina: 1 ... 75 76 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over de Elroq. Andere vragen kunnen in de volgende topics worden gesteld:
• Openbare laadpalen en -passen: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
• Thuisladen: Thuisladen van je EV deel 2 en Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
• Lange reizen met een EV: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa