• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Renegade666 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:36:
Meer mensen die AA gebruiken, dat hij soms niet wil verbinden? geeft dan melding dat op de telefoon een melding staat die goedgekeurd moet worden.. DIe er dan niet is.
Toestel herstart helpt dan ook niet.

AUto op slot na 10? min en dan weer instappen, werkt wel..
Geen ervaring met je klachten... maar als je de powerbutton van de infotainment (links naast de volumeslider) lang vast houdt dan herstart deze, ik vermoed dat dat hetzelfde effect heeft als 10 minuten buiten je auto wachten. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+


  • Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:19
Xander schreef op maandag 25 mei 2026 @ 00:06:
[...]

Geen ervaring met je klachten... maar als je de powerbutton van de infotainment (links naast de volumeslider) lang vast houdt dan herstart deze, ik vermoed dat dat hetzelfde effect heeft als 10 minuten buiten je auto wachten. ;)
Oke, kan ik ook eens proberen :) thnx

LG 77C69H | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |


  • User8
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:52
Al mensen hier die ervaringen hebben met een dakkoffer op de Elroq?

Wij gaan voor het eerst naar Zuid Frankrijk op vakantie met de auto en twijfel over de aanschaf van een dakkoffer. In algemene zin lees ik wel dat een dakkoffer veel impact heeft op de range en dat het ook windruis veroorzaakt. Ik lees nog geen praktijk ervaringen met de Elroq.

  • TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 06:05
User8 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:03:
Al mensen hier die ervaringen hebben met een dakkoffer op de Elroq?

Wij gaan voor het eerst naar Zuid Frankrijk op vakantie met de auto en twijfel over de aanschaf van een dakkoffer. In algemene zin lees ik wel dat een dakkoffer veel impact heeft op de range en dat het ook windruis veroorzaakt. Ik lees nog geen praktijk ervaringen met de Elroq.
Geen persoonlijke ervaring met de Elroq, wel met dakkoffers in het algemeen. Je hebt altijd meer verbruik en windruis. De snelheid beperkt houden en rekening houden met extra laadtijd is verstandig. Exacte getallen is zeer afhankelijk van de specifieke koffer en snelheid.

Ik heb weleens mensen over een trekhaak koffer gehoord, die schijnen een stuk minder impact te hebben op verbruik omdat ze achter de auto hangen ipv er bovenop. Daarvoor moet je wel een trekhaak hebben natuurlijk.
edit:
De vraag is even of dit thuishoort in dit topic of in een topic over dakkoffers of bijvoorbeeld “Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa”. De Elroq is hierin namelijk niet uniek.

[ Voor 11% gewijzigd door TweakTom92 op 26-05-2026 09:22 ]


  • User8
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:52
TweakTom92 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:16:
[...]

Geen persoonlijke ervaring met de Elroq, wel met dakkoffers in het algemeen. Je hebt altijd meer verbruik en windruis. De snelheid beperkt houden en rekening houden met extra laadtijd is verstandig. Exacte getallen is zeer afhankelijk van de specifieke koffer en snelheid.

Ik heb weleens mensen over een trekhaak koffer gehoord, die schijnen een stuk minder impact te hebben op verbruik omdat ze achter de auto hangen ipv er bovenop. Daarvoor moet je wel een trekhaak hebben natuurlijk.
edit:
De vraag is even of dit thuishoort in dit topic of in een topic over dakkoffers of bijvoorbeeld “Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa”. De Elroq is hierin namelijk niet uniek.
Bedankt. Ik zal ook het andere topic bekijken. En ik heb geen trekhaak.

  • SuperUser
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:18
User8 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:03:
Al mensen hier die ervaringen hebben met een dakkoffer op de Elroq?

Wij gaan voor het eerst naar Zuid Frankrijk op vakantie met de auto en twijfel over de aanschaf van een dakkoffer. In algemene zin lees ik wel dat een dakkoffer veel impact heeft op de range en dat het ook windruis veroorzaakt. Ik lees nog geen praktijk ervaringen met de Elroq.
Ik heb een rit naar Noord Frankrijk gemaakt met de Thule Pacific (L) 780 en dat viel erg mee qua windruis en ook verbruik had ik erger verwacht. Circa de helft 100 km/u en andere helft 120/130 km/u gereden. Terug met circa 20 graden, zwakke wind tegen en volle belading was het verbruik circa 22 kWh (op 430 km minder dan 95 kWh verbruikt, eerst 90% van de 59 kWh accu en daarna 65%). Heen met vergelijkbare snelheden met minder dan 10 graden en zwakke wind mee, was het rond de 25 kWh/100 km. Dus temperatuur heeft nog steeds veel meer impact dan wind.

  • User8
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:52
SuperUser schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:46:
[...]

Ik heb een rit naar Noord Frankrijk gemaakt met de Thule Pacific (L) 780 en dat viel erg mee qua windruis en ook verbruik had ik erger verwacht. Circa de helft 100 km/u en andere helft 120/130 km/u gereden. Terug met circa 20 graden, zwakke wind tegen en volle belading was het verbruik circa 22 kWh (op 430 km minder dan 95 kWh verbruikt, eerst 90% van de 59 kWh accu en daarna 65%). Heen met vergelijkbare snelheden met minder dan 10 graden en zwakke wind mee, was het rond de 25 kWh/100 km. Dus temperatuur heeft nog steeds veel meer impact dan wind.
Dat is behoorlijk netjes. Claude kwam ook met "Thule Pacific 780" als advies (budget+/- 500 euro). Fijn dat jij het bevestigd :).

  • ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

vraagje: is er in de (2025 versie) Skoda sat nav een manier om de voice melding 'traffic detected, you are still on the fastest route' uit te zetten?
Ik kan het niet vinden.. ik wil wel dat hij traffic data gebruikt voor route, maar continue de melding dat er ergens in de buurt een beetje een file staat begint irritant te worden..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?


  • dicksterrrr
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09:38
User8 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:03:
Al mensen hier die ervaringen hebben met een dakkoffer op de Elroq?

Wij gaan voor het eerst naar Zuid Frankrijk op vakantie met de auto en twijfel over de aanschaf van een dakkoffer. In algemene zin lees ik wel dat een dakkoffer veel impact heeft op de range en dat het ook windruis veroorzaakt. Ik lees nog geen praktijk ervaringen met de Elroq.
Ik heb de Thule Motion XXL 900 Black Glossy Dakkoffer (grootste die er is volgens mij) en zijn deze meivakantie naar Italië gereden met volle bepakking (4 personen, volle kofferbak en volle dakkoffer). We vinden het fijn om (zoveel mogelijk) spullen mee te nemen op vakantie, dus dan ontkom je niet aan een koffer op het dak. Windruis vind ik heel erg meevallen (en wen je aan gedurende een lange rit). Verbruik is uiteraard hoger, maar met een volle accu (BE 80) kon ik gemakkelijk ca. 300 - 350 km rijden. Bij 110/ 120 km per uur. Onder normale omstandigheden. In de zomer met hogere temperaturen moet dit ook makkelijk kunnen.

  • miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:14
1 Oktober 2025 de Elroq 60 Sportline met advanced pakket in ontvangst genomen.

Afgelopen weekend eindelijk de mijlpaal van 20k op de teller behaald.

Tijdens die mijpaal een rit naar Luxemburg gedaan, wat een verschillen zeg in de waardes qua verbruik.

Overal verbruik op 19.7 wat toch aanzienlijk hoger is dan wat ik vele andere zie plaatsen.

Ikzelf rijd veel snelweg, meestal 102 op de CC tenzij het tijdstip 130 toelaat, dan gaan we 130.

Niet dat ik vaak savonds rijd, zal dus niet veel met 130 geweest zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNmqTvNaPYRXao8hqQpQA-RYKCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3FPs49jX29tbSz5GT3XNBXjD.jpg?f=fotoalbum_large


Ritje Luxemburg laat aanzienlijk betere waardes zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDtyGeE_g03cj6hh94LPj0FTnKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1LbSiXT5PSBaIcUVNSmXh0W7.jpg?f=fotoalbum_large

  • DS31
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:25
miniterror schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:04:
1 Oktober 2025 de Elroq 60 Sportline met advanced pakket in ontvangst genomen.

Afgelopen weekend eindelijk de mijlpaal van 20k op de teller behaald.

Tijdens die mijpaal een rit naar Luxemburg gedaan, wat een verschillen zeg in de waardes qua verbruik.

Overal verbruik op 19.7 wat toch aanzienlijk hoger is dan wat ik vele andere zie plaatsen.

Ikzelf rijd veel snelweg, meestal 102 op de CC tenzij het tijdstip 130 toelaat, dan gaan we 130.

Niet dat ik vaak savonds rijd, zal dus niet veel met 130 geweest zijn.

[Afbeelding]


Ritje Luxemburg laat aanzienlijk betere waardes zien.

[Afbeelding]
Je gemiddelde is van oktober tot nu, waarvan behoorlijk wat wintermaanden: hoger verbruik en stoken van de verwarming.

Daarnaast je gemiddelde snelheid naar Luxemburg, is 'maar' 85 kmh (iets zegt me dat het voornamelijk snelweg km's zijn?). Dat is voor het verbruik wel een ideale snelheid.

  • Franckey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:00
Ik heb sinds kort een Skoda Elroq. Ik ben nog alles aan het proberen en ontdekken. Ik loop echter tegen een probleem aan met Pay to Park. Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen en een oplossing weten.

Ik heb uitgebreid geprobeerd om Pay to Park te activeren, maar dat lukt niet. In de MySkoda-app staat het geregistreerd en met de bank app zie ik dat de credit card is gekoppeld. De Pay to Park app is echter niet beschikbaar in de Elroq, daar staat dat ik het kan bestellen, maar als ik het daar probeer mislukt dat, waarschijnlijk omdat ik het al heb.

Ik heb al van alles geprobeerd en Skoda gemaild. Skoda klantenservice leest echter de mail niet eens en stuurt een standaard uitleg over deze feature. De vraag ligt nu bij de dealer, maar wellicht is er hier iemand die een oplossing weet?

  • CBGerard
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23:09
De auto staat aan de thuislader. De accu geeft 63% aan terwijl momenteel geladen wordt met 2 kW. Waarom zouden er maar 3 minuten resterend zijn? Ik zie deze discrepantie wel vaker.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JHCR5JCTPvmuSi7NTjvmaALKBuM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CtSYXDN7pf06A5Ie2NNDbaMJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door CBGerard op 28-05-2026 09:15 ]


  • Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:36
TweakTom92 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:31:
Hebben meer mensen moeite met inloggen op de Skoda app? Ik zit op iOS 26.5 en krijg dit:

Apologies...

Unfortunately, we cannot complete your request right now.

This situation is likely to be a temporary connection issue - please try again later.
edit:
doet t weer :)
App lag er gisteren paar keer uit (voor de verandering)

https://valid.x86.fr/s6z3z0


  • Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-06 09:41
Wij hebben eergisteren onze Elroq via van Udenhout (private lease) in ontvangst genomen.

Daarnaast rijden we een Citigo IV en ik merk in de app wat verschillen.

De Citigo laat meer gegevens zijn dan de Elroq, waar ligt dit aan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbTE9f43IDcCgywJuURPwLN_qQE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8fyqmxFWuFQQDT1kgNEOEa8J.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJn3Ks_Z5fX0IKWyt-0EmXaLV2w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dDVyuq51xj2l6YVYX2neKeAu.png?f=fotoalbum_large

Verder lekkere auto, komend van een Tesla Model S kunnen sommige dingen echt wel wat slimmer, maar ik moet eerlijk bekennen dat VAG echt wel stappen heeft gemaakt.

De leaseconstructie snap ik geen pepernoot van, men heeft hem op mijn naam geschreven. Dan is het direct een marge auto en geen btw’er meer. Dat is toch onwijs nadelig voor van Udenhout? Betalen ze nu de volle pond BTW ipv alleen straks over de verkoopwaarde?

Hier wat foto’s:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sh31sUphavq_Dm26NWPtC-RFZwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWpFi8W4yMLcm7ekJFdbaV6s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8cyIlYFmYodjXNDVCunC3hZcBLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Exeipp7S4WtcaSrOgtKaOYD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAdw0ha08oqlH8OUbG1k3Mmt99k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRil0RgxGUbVJy9QroXfP2nw.jpg?f=fotoalbum_large

  • pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:56
Tweak_ers schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:22:
Wij hebben eergisteren onze Elroq via van Udenhout (private lease) in ontvangst genomen.

Daarnaast rijden we een Citigo IV en ik merk in de app wat verschillen.

De Citigo laat meer gegevens zijn dan de Elroq, waar ligt dit aan?
Ik heb sinds gisteren iets meer in de app. (Doe wel mee aan het beta-programma binnen de Google playstore).


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxfXg3V7rsyryAxwulApiQDXfJk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ThEEKemYDP8AVUVxnoYbhML3.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_62phOQNZFhFM-JMmh59PmFeuRw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xom2c27UkRDIPbAxwFcVGDqE.png?f=fotoalbum_large

  • Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-06 09:41
pkrielen schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:58:
[...]

Ik heb sinds gisteren iets meer in de app. (Doe wel mee aan het beta-programma binnen de Google playstore).


[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toch raar, de Citigo heeft dat al sinds augustus ergens.

Dan lijken ze het per auto te ontwikkelen.

Wat dat betreft kunnen ze wel een voorbeeld aan Tesla nemen. Daar wordt alles om de app gebouwd.

  • Franckey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:00
Franckey schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:43:
Ik heb sinds kort een Skoda Elroq. Ik ben nog alles aan het proberen en ontdekken. Ik loop echter tegen een probleem aan met Pay to Park. Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen en een oplossing weten.

Ik heb uitgebreid geprobeerd om Pay to Park te activeren, maar dat lukt niet. In de MySkoda-app staat het geregistreerd en met de bank app zie ik dat de credit card is gekoppeld. De Pay to Park app is echter niet beschikbaar in de Elroq, daar staat dat ik het kan bestellen, maar als ik het daar probeer mislukt dat, waarschijnlijk omdat ik het al heb.

Ik heb al van alles geprobeerd en Skoda gemaild. Skoda klantenservice leest echter de mail niet eens en stuurt een standaard uitleg over deze feature. De vraag ligt nu bij de dealer, maar wellicht is er hier iemand die een oplossing weet?
Om een ander veel gedoe te besparen zal ik mijn eigen vraag hier beantwoorden. Zowel de klantenservice van Skoda als de dealer wisten dit blijkbaar niet, maar ik kom erachter dat de Elroq deze functie helemaal niet ondersteunt!

Dat staat op deze website:
“the infotainment screen in the Elroq is not currently supported.”
Bron: https://www.skoda-auto.com/connectivity/infotainment-apps-pay-to-park

Wel vreemd dat zowel de Skoda app als Elroq‑infotainment dat niet duidelijk aangeeft.

  • Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-06 09:41
Franckey schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 00:23:
[...]

Om een ander veel gedoe te besparen zal ik mijn eigen vraag hier beantwoorden. Zowel de klantenservice van Skoda als de dealer wisten dit blijkbaar niet, maar ik kom erachter dat de Elroq deze functie helemaal niet ondersteunt!

Dat staat op deze website:
“the infotainment screen in the Elroq is not currently supported.”
Bron: https://www.skoda-auto.com/connectivity/infotainment-apps-pay-to-park

Wel vreemd dat zowel de Skoda app als Elroq‑infotainment dat niet duidelijk aangeeft.
Dit zijn echt van die voorbeelden wat anders moet.

Je bouwt toch een app, platform met functies en draait in iedere auto -in weze- dezelfde software om hier op aan te sluiten?

waarom ga je per auto iets bouwen?! Toch onwijs inefficiënt? En de kans op fouten (zoals hier) neemt toe. De auto geeft duidelijk de optie weer.

  • helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:40
Ook opmerkelijk dat de Enyaq wel ondersteund wordt. In mijn beleving grotendeels dezelfde auto qua software

[ Voor 35% gewijzigd door helloitsme op 30-05-2026 06:33 ]


  • Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:39
Franckey schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 00:23:
[...]

Om een ander veel gedoe te besparen zal ik mijn eigen vraag hier beantwoorden. Zowel de klantenservice van Skoda als de dealer wisten dit blijkbaar niet, maar ik kom erachter dat de Elroq deze functie helemaal niet ondersteunt!

Dat staat op deze website:
“the infotainment screen in the Elroq is not currently supported.”
Bron: https://www.skoda-auto.com/connectivity/infotainment-apps-pay-to-park

Wel vreemd dat zowel de Skoda app als Elroq‑infotainment dat niet duidelijk aangeeft.
Bij mij werkt het parkeren betalen wel hoor, is ideaal.

Je pleurt je auto neer en als je de auto navigatie gebruikt vraagt hij dacht ik zelf al of je parkeren wilt betalen. Anders via de app zelf

  • MisterShoe
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22:29
Franckey schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 00:23:
[...]

Om een ander veel gedoe te besparen zal ik mijn eigen vraag hier beantwoorden. Zowel de klantenservice van Skoda als de dealer wisten dit blijkbaar niet, maar ik kom erachter dat de Elroq deze functie helemaal niet ondersteunt!

Dat staat op deze website:
“the infotainment screen in the Elroq is not currently supported.”
Bron: https://www.skoda-auto.com/connectivity/infotainment-apps-pay-to-park

Wel vreemd dat zowel de Skoda app als Elroq‑infotainment dat niet duidelijk aangeeft.
Bij mij werkt het prima hoor. Bij parkeren vraagt ie zelf of je het wil gebruiken of niet. Ik heb een visa kaart gebruikt bij inloggen, gewone bankpas lukte niet bij mij.

  • Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-06 09:41
MisterShoe schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 08:38:
[...]

Bij mij werkt het prima hoor. Bij parkeren vraagt ie zelf of je het wil gebruiken of niet. Ik heb een visa kaart gebruikt bij inloggen, gewone bankpas lukte niet bij mij.
Even getest en hier lijkt het ook gelukt.

Ik vind de tarieven niet heel duidelijk, nergens iets ver transactiekosten, of zie je dat pas als je daadwerkelijk gaat parkeren?

  • Franckey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:00
Dat is fijn als dat toch werkt, maar dat zie je dan pas in de navigatie als je parkeert? Maar bij de apps in de auto hebben jullie ook geen Pay to Park app staan? En bij de te bestellen opties in de auto staat Pay to Park?

  • MisterShoe
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22:29
Tweak_ers schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 09:55:
[...]

Even getest en hier lijkt het ook gelukt.

Ik vind de tarieven niet heel duidelijk, nergens iets ver transactiekosten, of zie je dat pas als je daadwerkelijk gaat parkeren?
Geen idee wat de kosten zijn, parkeerpas van de zaak 😇😁

  • stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:12
Ik xoon in een buurt waar parkeren betalend is, maar heb bewonerskaart. Mijn Elroq vraagt wel telkens om betaalparkeren te starten. Maar ik heb het dus nog nooit effectief gebruikt.

  • Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:03
pkrielen schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:59:
Zijn er nog mensen op het forum die zich nog will/gaan aanmelden voor de MySkoda club?
Ofwel in de Skoda App kun je onder Profile meedoen aan het "loyalty program". Je kunt daar aan wat challenges meedoen en puntjes/badges sparen. Ik zoek nog mensen die zich daar nog niet voor hebben aangemeld zodat die als ze dat doen mijn persoonlijke "referral code" kunnen invoeren en mij daarmee aan extra punten helpen.
Hoe ver ben je ondertussen?

Ik had een paar weken terug No need to rush: Niveau 8 afgerond.
Dat lijkt de laatste, want er komen geen nieuwe uitdagingen bij.
Alleen het punt voor dagelijks inchecken.

Ik had wel gehoopt op iets van een erkenning ofzo bij helemaal afronden.
Op zn minst een badge, of een felicitatie-berichtje of iets.
(in oude Skoda-forum posts las ik dat ze 'vroeger'/voorheen ook wel een link stuurde, voor korting op een goodie ofzo)
Nu is het gewoon klaar...
niet heel erg, wel een gemiste kans

Leeg - Sinds 20180907


  • Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:51

Boy

www.byoscoop.nl

Wat is het nut van die punten sparen? Kun je daar iets mee of is het gewoon voor fun / gamification?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl


  • pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:56
Chillz schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:18:
[...]

Hoe ver ben je ondertussen?

Ik had een paar weken terug No need to rush: Niveau 8 afgerond.
Dat lijkt de laatste, want er komen geen nieuwe uitdagingen bij.
Alleen het punt voor dagelijks inchecken.

Ik had wel gehoopt op iets van een erkenning ofzo bij helemaal afronden.
Op zn minst een badge, of een felicitatie-berichtje of iets.
(in oude Skoda-forum posts las ik dat ze 'vroeger'/voorheen ook wel een link stuurde, voor korting op een goodie ofzo)
Nu is het gewoon klaar...
niet heel erg, wel een gemiste kans
Toevallig gisteren begonnen aan Balanced battery: Level 7 nadat ik No Need to rush : Level 7 af had.
Ik zie die No Need to rush: Level 8 ook staan.
Zit nu op 1526 punten.
Ik rij niet heel veel, dus de voortgang is daarop ook gebaseerd, heb meeste punten denk ik van de daily check-in ;)

  • pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:56
Boy schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:29:
Wat is het nut van die punten sparen? Kun je daar iets mee of is het gewoon voor fun / gamification?
Volgens mij voor NL is het meer voor de fun, geloof dat in sommige landen je wel iets ervoor kunt "kopen" in een soort skoda shop. Voor nu doe ik eraan mee omdat het verder geen echte inspanning kost en ik het wel leuk vind om te zien hoe ver ik kan komen. Zou wel leuk zijn als ik de punten kan gebruiken voor een skoda dopper ofzo 8)

  • Franckey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:00
Boy schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:29:
Wat is het nut van die punten sparen? Kun je daar iets mee of is het gewoon voor fun / gamification?
Je geeft daarmee volgens mij veel (privacy) informatie, maar het is mij niet duidelijk wat je er zelf aan hebt. Het is wel jammer dat die banner in de app blijft staan, dat is al bijna een reden om mee te doen, om die banner weg te krijgen. ;)

  • Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:51

Boy

www.byoscoop.nl

Franckey schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:36:
[...]

Je geeft daarmee volgens mij veel (privacy) informatie, maar het is mij niet duidelijk wat je er zelf aan hebt. Het is wel jammer dat die banner in de app blijft staan, dat is al bijna een reden om mee te doen, om die banner weg te krijgen. ;)
Ach, is alleen op het profielscherm, daar kom ik bijna nooit

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl


  • WillemEl
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 05-06 15:52
Mister shoe,

Transactiekosten vallen onder Skoda connect abonnement,dus je betaalt alleen werkelijke parkeerkosten

  • pebertje01
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-06 22:58
Ik zag dat voor het nieuwe modeljaar de Elroq 85 1800 kg mag trekken en dit betreft niet de rs, maar de standaard Elroq85 https://nieuws.skoda.nl/trekgewicht-skoda-elroq-verhoogd-tot-maximaal-1800-kg-enyaq-tot-2200-kg/

Dit is bereikt door aanpassingen aan het thermisch beheer en de software van de elektrische aandrijflijn va de Elroq. Iemand inzich of hier sprake is van de mogelijkheid om dit op eerdere Elroqs aan te passen via een software update? Of is betreft dit fysieke aanpassingen?

  • TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 06:05
pebertje01 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:51:
Ik zag dat voor het nieuwe modeljaar de Elroq 85 1800 kg mag trekken en dit betreft niet de rs, maar de standaard Elroq85 https://nieuws.skoda.nl/trekgewicht-skoda-elroq-verhoogd-tot-maximaal-1800-kg-enyaq-tot-2200-kg/

Dit is bereikt door aanpassingen aan het thermisch beheer en de software van de elektrische aandrijflijn va de Elroq. Iemand inzich of hier sprake is van de mogelijkheid om dit op eerdere Elroqs aan te passen via een software update? Of is betreft dit fysieke aanpassingen?
Dit soort aanpassingen worden nooit backwards toegevoegd aan oudere auto’s. Los of het puur software of hardware betreft, jou auto is gekeurd voor 1000kg en dat blijft ie.

  • S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Franckey schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:36:
[...]

Je geeft daarmee volgens mij veel (privacy) informatie, maar het is mij niet duidelijk wat je er zelf aan hebt. Het is wel jammer dat die banner in de app blijft staan, dat is al bijna een reden om mee te doen, om die banner weg te krijgen. ;)
Hoezo zou je daar privacygevoelige informatie mee geven? Je auto onthoudt altijd je rijgegevens, ongeacht of je meedoet aan de uitdagingen.

  • Franckey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:00
S_Chief schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 00:19:
[...]


Hoezo zou je daar privacygevoelige informatie mee geven? Je auto onthoudt altijd je rijgegevens, ongeacht of je meedoet aan de uitdagingen.
Door mee te doen geef je toestemming dat deze informatie door Skoda en partners wordt gebruikt. Dat is wat anders dan dat je dat alleen zelf kan zien.

  • nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:15

nlboy

Alles kitz?

Iemand een idee hoe je de ritgeschiedenis kunt uitzetten? Ik hoef geen overzicht te hebben van waar ik of mijn vriendin naartoe is gereden. Het is de bèta-app, dus het is mogelijk dat niet iedereen dit terugziet in de Skoda-app.

  • hschuurhof
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 14:04
nlboy schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:45:
Iemand een idee hoe je de ritgeschiedenis kunt uitzetten? Ik hoef geen overzicht te hebben van waar ik of mijn vriendin naartoe is gereden. Het is de bèta-app, dus het is mogelijk dat niet iedereen dit terugziet in de Skoda-app.
Misschien bedoel je dit ?
Zie 2 momenten in onderstaand YouTube filmpje,

Škoda ENYAQ & ELROQ: Ladeplanung & Routenführung für Langstrecken (Teil 5/8)
YouTube: Škoda ENYAQ & ELROQ: Ladeplanung & Routenführung für Langstrecken (Teil 5/8)

1) 9:36

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEtVgzIfdYxeTlgqUJ7QZsBmTCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4b9PGfJsBtAcGnJvHDV6HRn.jpg?f=fotoalbum_large


2) 10:39

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfMJ-wKhAhUDU8ldwvbLqxj3m88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BJR41S3tsd7hanYcM2QQyAct.jpg?f=fotoalbum_large

  • helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:40
nlboy schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:45:
Iemand een idee hoe je de ritgeschiedenis kunt uitzetten? Ik hoef geen overzicht te hebben van waar ik of mijn vriendin naartoe is gereden. Het is de bèta-app, dus het is mogelijk dat niet iedereen dit terugziet in de Skoda-app.
Wat er bij mij op komt: in de auto (niet in de app) op het scherm rechts boven op de wereldbol drukken en dan bij de privacy settings aangeven dat er geen positie gegevens verzonden moeten worden.

  • nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:15

nlboy

Alles kitz?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vneEJyIuqP5plna2kSAOiYu1Kq8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/seF6vIHploQWp18l2Cpxggue.png?f=user_large

Dank, beide voor het meedenken. Ik ga ernaar kijken. Zo te zien op het YouTube-filmpje kan je de ritten per stuk verwijderen. Handig, maar ik heb geen ritjes die geheim zijn :P

Ik wil wel gebruikmaken van Pay to Park en op zich vind ik het ook fijn (nice to have) om te zien waar de auto staat (lees: geparkeerd). Alleen hoeft de Elroq niet bij te houden welke ritjes (adres naar adres) wij allemaal met de auto gemaakt hebben. Ik vermoed dat als ik de positie uitzet, het niet meer mogelijk is om de Pay to Park te gebruiken of het navigatiesysteem dat ik gebruik voor het zoeken naar een laadplek.


Update: inmiddels achter dat je inderdaad onder het profiel en dan wereldbol dit kunt uitzetten door positiegegevens verzenden. Bij mij stond ie al uit maar niet bij mijn vriendin, vandaar de verwarring.

[ Voor 11% gewijzigd door nlboy op 05-06-2026 14:38 ]


  • Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-06 09:41
nlboy schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 08:17:
[Afbeelding]

Dank, beide voor het meedenken. Ik ga ernaar kijken. Zo te zien op het YouTube-filmpje kan je de ritten per stuk verwijderen. Handig, maar ik heb geen ritjes die geheim zijn :P

Ik wil wel gebruikmaken van Pay to Park en op zich vind ik het ook fijn (nice to have) om te zien waar de auto staat (lees: geparkeerd). Alleen hoeft de Elroq niet bij te houden welke ritjes (adres naar adres) wij allemaal met de auto gemaakt hebben. Ik vermoed dat als ik de positie uitzet, het niet meer mogelijk is om de Pay to Park te gebruiken of het navigatiesysteem dat ik gebruik voor het zoeken naar een laadplek.


Update: inmiddels achter dat je inderdaad onder het profiel en dan wereldbol dit kunt uitzetten door positiegegevens verzenden. Bij mij stond ie al uit maar niet bij mijn vriendin, vandaar de verwarring.
Ja die rijgegevens mis ik dus bij de Elroq, de 2020 Citigo heeft het wel.

de Citigo laat het wel enkel over de hele dag zien en niet per rit.

recordje vandaag met 8,4kWh/100km gemiddeld over 24km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_PPkTiFW0o9r-NqPkJUs_ddxAc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8vA28BdjKQnnWJg7A14yxQ8M.png?f=fotoalbum_large

Met als absoluut record heen en weer Appie: 6,4kWh/100km gemiddeld over 5,8km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zwdl8l1TjVhiFfDE7KIwKfqVUds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUKv18l5eCBg5oiSeEj6bfn8.jpg?f=fotoalbum_large

Dan heb ik niet eens in eco plus gereden, wel stond de airco uit.

Er is geen Citigo IV topic volgens mij, sorry voor de spam.

Elroq zat vandaag op 16, maar die is in tegenstelling tot de Citigo wél op de snelweg geweest.

Waarom laad je eigenlijk tot 100%? Dat is minder goed voor de accu. Hij geeft bij jou ook wel weinig kilometers aan zeg. Is het wel een 60? Of een 50?

Hier best tevreden met de 60 tot nu toe.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFS3sV8TZ778e1Nbc5cBLfZaTEg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Z4Rd1duBltYB7GjV8hTTVo0R.png?f=fotoalbum_large

We komen vanaf een Model S 75D, maar die zoop best wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Tweak_ers op 05-06-2026 21:38 ]


  • nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:15

nlboy

Alles kitz?

Tweak_ers schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 21:34:
[...]

Ja die rijgegevens mis ik dus bij de Elroq, de 2020 Citigo heeft het wel.

de Citigo laat het wel enkel over de hele dag zien en niet per rit.

recordje vandaag met 8,4kWh/100km gemiddeld over 24km.

[Afbeelding]

Met als absoluut record heen en weer Appie: 6,4kWh/100km gemiddeld over 5,8km.

[Afbeelding]

Dan heb ik niet eens in eco plus gereden, wel stond de airco uit.

Er is geen Citigo IV topic volgens mij, sorry voor de spam.

Elroq zat vandaag op 16, maar die is in tegenstelling tot de Citigo wél op de snelweg geweest.

Waarom laad je eigenlijk tot 100%? Dat is minder goed voor de accu. Hij geeft bij jou ook wel weinig kilometers aan zeg. Is het wel een 60? Of een 50?

Hier best tevreden met de 60 tot nu toe.[Afbeelding]

We komen vanaf een Model S 75D, maar die zoop best wel.
100% ivm lange rit gepland. Dealer gaf aan dat volle accu af en toe kan en kan minder kwaat dan altijd fast charging te doen.

Ik heb model 60 en vind het ook tegenvallen. Elroq heeft nu 80% en geeft 276 km aan. Is bijna 100 km minder dan fabriek actieradius terwijl het niet koud weer is. Naast dat ik af en toe de linkerrijbaan pak doe ik verder niks geks (acc gebruik ik regelmatig).

  • Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-06 09:41
nlboy schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 08:21:
[...]

100% ivm lange rit gepland. Dealer gaf aan dat volle accu af en toe kan en kan minder kwaat dan altijd fast charging te doen.

Ik heb model 60 en vind het ook tegenvallen. Elroq heeft nu 80% en geeft 276 km aan. Is bijna 100 km minder dan fabriek actieradius terwijl het niet koud weer is. Naast dat ik af en toe de linkerrijbaan pak doe ik verder niks geks (acc gebruik ik regelmatig).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZMW0s4ykELv7o-MP6ygNu_LLaQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rvJ9Kh5guMYZG6XrO1PFGHtQ.png?f=fotoalbum_large

Vreemd, hier nu 88% / 404km.

Ik laad tot 90% ivm rit straks.

  • DS31
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:25
Tweak_ers schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 10:40:
[...]

[Afbeelding]

Vreemd, hier nu 88% / 404km.

Ik laad tot 90% ivm rit straks.
Is dit een 85? Ik kom echt nooit verder dan 340 met de 60.

  • Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-06 09:41
DS31 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 20:16:
[...]

Is dit een 85? Ik kom echt nooit verder dan 340 met de 60.
Nee een 60, vorige week opgehaald.

  • S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Die verwachte actieradius gaat de komende weken veranderen, let maar op. :p

  • Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-06 09:41
S_Chief schreef op zondag 7 juni 2026 @ 00:55:
Die verwachte actieradius gaat de komende weken veranderen, let maar op. :p
Hahaha, okee

  • cptingreenfield
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22-06 14:59
Wij hebben een 60 (nu 3 maanden) en de verwachte actieradius vanmorgen was 465km bij 98%.
Mijn vrouw rijdt er meestal in dus die heeft blijkbaar een erg zuinige rijstijl :P

  • DS31
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:25
cptingreenfield schreef op maandag 8 juni 2026 @ 07:58:
Wij hebben een 60 (nu 3 maanden) en de verwachte actieradius vanmorgen was 465km bij 98%.
Mijn vrouw rijdt er meestal in dus die heeft blijkbaar een erg zuinige rijstijl :P
Mijn vrouw heeft de auto een weekend meegenomen, waarbij ze 4 passagiers en een fietsendrager op had: vanochtend van de lader getrokken, toen nog 74% en 178 km bereik haha!

gemiddelde op de lange termijn stond vorige week op 18,8 over 7800 km. Vanochtend op 19,1 over 8500.

Fietsendrager zal niet meegeholpen en tevens het gewicht van die passagiers was overigens wel bovengemiddeld...

[ Voor 4% gewijzigd door DS31 op 08-06-2026 08:08 ]


  • miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:14
Blijf het toch vreemd vinden dat er zulke grote verschillen zitten tussen de verschillende 60 gebruikers.
Ik kom ook echt niet verder dan 340ish aangegeven bereik, praktijk red ik dat echt niet.
Laatst de 20K aangetikt vanaf Oktober, mijn kilometers zijn veel snelweg kilotmeters, ben zelf een CC rijder op 102.
19.7kwh/100km, lijkt me dat 20K toch wel genoeg moet zijn voor een goed gemiddelde, tuurlijk iets hoger want winter, maar dan nog lijken de verschillen aanzienlijk.
Vraag me dan ook af of bandentype en velgen misschien een grote boosdoener kan zijn.
Heb een 60SL, Vega velgen die bij het SL pakket hore, zie ook veel elroqs met de standaard Regulus velgen, die lijken aanzienlijk dichter te zijn, misschien minder weerstand en dus zuiniger icm met de verschilende banden types die gebruikt worden.

  • StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 24-06 23:37
miniterror schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:31:
Blijf het toch vreemd vinden dat er zulke grote verschillen zitten tussen de verschillende 60 gebruikers.
Ik kom ook echt niet verder dan 340ish aangegeven bereik, praktijk red ik dat echt niet.
Laatst de 20K aangetikt vanaf Oktober, mijn kilometers zijn veel snelweg kilotmeters, ben zelf een CC rijder op 102.
19.7kwh/100km, lijkt me dat 20K toch wel genoeg moet zijn voor een goed gemiddelde, tuurlijk iets hoger want winter, maar dan nog lijken de verschillen aanzienlijk.
Vraag me dan ook af of bandentype en velgen misschien een grote boosdoener kan zijn.
Heb een 60SL, Vega velgen die bij het SL pakket hore, zie ook veel elroqs met de standaard Regulus velgen, die lijken aanzienlijk dichter te zijn, misschien minder weerstand en dus zuiniger icm met de verschilende banden types die gebruikt worden.
Rijgedrag, snelheid, gebruik verwarming/airco. Allemaal zaken die van invloed zijn op het verbruik van de auto die voor iedereen anders zijn.
Snelwegkilometers tikken er bij mij ook altijd hard aan, dan kom over het algemeen ik ook niet aan de 4km per %

  • twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-06 14:25
miniterror schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:31:
Blijf het toch vreemd vinden dat er zulke grote verschillen zitten tussen de verschillende 60 gebruikers.
Ik kom ook echt niet verder dan 340ish aangegeven bereik, praktijk red ik dat echt niet.
Laatst de 20K aangetikt vanaf Oktober, mijn kilometers zijn veel snelweg kilotmeters, ben zelf een CC rijder op 102.
19.7kwh/100km, lijkt me dat 20K toch wel genoeg moet zijn voor een goed gemiddelde, tuurlijk iets hoger want winter, maar dan nog lijken de verschillen aanzienlijk.
Vraag me dan ook af of bandentype en velgen misschien een grote boosdoener kan zijn.
Heb een 60SL, Vega velgen die bij het SL pakket hore, zie ook veel elroqs met de standaard Regulus velgen, die lijken aanzienlijk dichter te zijn, misschien minder weerstand en dus zuiniger icm met de verschilende banden types die gebruikt worden.
Ha, ik met een 85 mag blij zijn als ik het haal (340km)... Komt mede vanwege de vele snelwegkm's. Plus dat ik 'm tussen 20% en 85% probeer te houden.

Ik heb van 1 caravanervaring gehoord hier op het forum, zijn er ook al mensen die met een vouwwagen rijden en het verbruik kunnen delen? Met een rijstijl van ongeveer 100km/h ?

  • Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:24
Met onze 85 RS komen we vrij structureel op 300 km (bij 80% lading). Op de snelweg gaat het een stuk sneller leeg maar dan ligt de snelheid ook op 130 (cruise control stand). Maar ook dan vind ik het verbruik van 23 kWh/100 km best netjes.

Alles bij elkaar dus gemiddeld in ieder geval 300 km. Wanneer er geen snelweg bij zit, komt het op 330-340 uit. Bij 80% lading. Dat is nu in deze maanden. In winter zal het vast lager zijn.

  • snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:28
twinkey schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 20:33:
[...]

Ha, ik met een 85 mag blij zijn als ik het haal (340km)... Komt mede vanwege de vele snelwegkm's. Plus dat ik 'm tussen 20% en 85% probeer te houden.

Ik heb van 1 caravanervaring gehoord hier op het forum, zijn er ook al mensen die met een vouwwagen rijden en het verbruik kunnen delen? Met een rijstijl van ongeveer 100km/h ?
Elroq 85 Sportline met grote Thule dakkoffer (ouder, gestroomlijnd Volvo model) en Jamet vouwwagen. Vier personen en bagage. Onder ideale omstandigheden (weinig wind, 20-25 graden) vorig jaar zomer naar het Comomeer gereden. Snelweg +/- 100-105 cruise. Zwitserland en bergwegen uiteraard wat lagere snelheden.

Gemiddeld tussen 24 en 25 kWh/100 km vond ik echt heel netjes, ik had een hoger verbruik verwacht. Terugweg wel meer, zeker toen we dichter bij NL kwamen. Ik vermoed aangetrokken wind i.c.m. lagere temperaturen in de avond. Ik dacht gemiddeld ergens tussen 27 en 28 kWh/100 km uiteindelijk.

Maar wat een genot is het rijden met de Elroq i.c.m. een vouwwagen. Je merkt weinig van de vouwwagen, wellicht draagt DCC daar ook aan bij. Ook van de dakkoffer weinig hinder ondervonden. Fijne reisauto en zelfs op de Julierpass geen krimp en altijd koppel over 🏎️

Nog een tip💡: laadt op routes met veel hoogteverschillen nooit te ver door boven de 80%.

In St. Moritz geladen bij Tesla Supercharger (geen aanrader, bleek in een parkeergarage, verboden voor aanhangers èn langzamer bij meer laadplekken in gebruik 😅). Aangekomen op onze camping (74 km bergafwaarts vanaf St. Moritz) hadden we door de regeneratie nog bijna net zoveel % beschikbaar als bij wegrijden. Onderweg zagen we het percentage op sommige stukken gewoon oplopen, goed dus om rekening mee te houden 🙃

  • pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:56
snarf schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 00:52:
[...]

Elroq 85 Sportline met grote Thule dakkoffer (ouder, gestroomlijnd Volvo model) en Jamet vouwwagen. Vier personen en bagage. Onder ideale omstandigheden (weinig wind, 20-25 graden) vorig jaar zomer naar het Comomeer gereden. Snelweg +/- 100-105 cruise. Zwitserland en bergwegen uiteraard wat lagere snelheden.

Gemiddeld tussen 24 en 25 kWh/100 km vond ik echt heel netjes, ik had een hoger verbruik verwacht. Terugweg wel meer, zeker toen we dichter bij NL kwamen. Ik vermoed aangetrokken wind i.c.m. lagere temperaturen in de avond. Ik dacht gemiddeld ergens tussen 27 en 28 kWh/100 km uiteindelijk.

Maar wat een genot is het rijden met de Elroq i.c.m. een vouwwagen. Je merkt weinig van de vouwwagen, wellicht draagt DCC daar ook aan bij. Ook van de dakkoffer weinig hinder ondervonden. Fijne reisauto en zelfs op de Julierpass geen krimp en altijd koppel over 🏎️

Nog een tip💡: laadt op routes met veel hoogteverschillen nooit te ver door boven de 80%.

In St. Moritz geladen bij Tesla Supercharger (geen aanrader, bleek in een parkeergarage, verboden voor aanhangers èn langzamer bij meer laadplekken in gebruik 😅). Aangekomen op onze camping (74 km bergafwaarts vanaf St. Moritz) hadden we door de regeneratie nog bijna net zoveel % beschikbaar als bij wegrijden. Onderweg zagen we het percentage op sommige stukken gewoon oplopen, goed dus om rekening mee te houden 🙃
Dat moet je eens proberen met een benzine auto, met een vollere "tank" aankomen dan waarmee je vertrokken bent, briljant _/-\o_

  • Oknih
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:55
Ik heb gisteren de Elroq 85 sportline modeljaar 2027 besteld!

Levering volgens dealer half september.

Begin augustus krijg ik de Nexblue edge max als laadpaal.

  • khupje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 16:03
Oknih schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 14:13:
Ik heb gisteren de Elroq 85 sportline modeljaar 2027 besteld!

Levering volgens dealer half september.

Begin augustus krijg ik de Nexblue edge max als laadpaal.
Ik wilde net de vraag stellen wat de levertermijn is op dit moment. Ga komende week bestellen. Mooi half september, heb de auto 1 oktober nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door khupje op 13-06-2026 21:53 ]


  • Broederbas
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 24-06 20:50
Athome schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:22:
Met onze 85 RS komen we vrij structureel op 300 km (bij 80% lading). Op de snelweg gaat het een stuk sneller leeg maar dan ligt de snelheid ook op 130 (cruise control stand). Maar ook dan vind ik het verbruik van 23 kWh/100 km best netjes.

Alles bij elkaar dus gemiddeld in ieder geval 300 km. Wanneer er geen snelweg bij zit, komt het op 330-340 uit. Bij 80% lading. Dat is nu in deze maanden. In winter zal het vast lager zijn.
Ik rijd in een Elroq 85 en was verbaasd over deze range bij 50% met wel veel 80 km wegen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDHgYhg7NEJTU2md3ElUI4uXcxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vnAhdY5RlUhU10nmZeuW4SOz.jpg?f=fotoalbum_large

  • Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:39
Broederbas schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:50:
[...]

Ik rijd in een Elroq 85 en was verbaasd over deze range bij 50% met wel veel 80 km wegen.[Afbeelding]
In Eco modus met goed opgepompte banden en rustig rijgedrag haal je echt extreem ver idd.

Snelweg overigens ook hoor, zolang je maar in eco modus rijdt, je bandjes checkt en gewoon rustig rijdt.

  • CBGerard
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40TvxAg5N5VE-2hHBoKqSw0GqtQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WI7h1UrhtOFv6chiTlN3DUVP.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een rustige rijstijl en rijd maximaal 103 km/u op de teller. Ik had nog 301 km bij 80 %. Je zou dus een stuk verder kunnen komen met een Elroq 85!

  • doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:42
Misschien een gekke vraag, heb de Elroq proefgereden, prima auto en opzich naar wens. 1 ding kreeg ik zo gauw even niet voor elkaar tijdens de proefrit, kan ACC ook zónder dat ie zelf bijstuurt (lane assist)?

  • DS31
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:25
doebbalapoent11 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:12:
Misschien een gekke vraag, heb de Elroq proefgereden, prima auto en opzich naar wens. 1 ding kreeg ik zo gauw even niet voor elkaar tijdens de proefrit, kan ACC ook zónder dat ie zelf bijstuurt (lane assist)?
ja lane assist uitzetten. Je hebt ACC en Traffic assist. in het laatste geval weet ik niet of lane assist uit kan. Bij acc in ieder geval wel.

  • doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:42
DS31 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:51:
[...]

ja lane assist uitzetten. Je hebt ACC en Traffic assist. in het laatste geval weet ik niet of lane assist uit kan. Bij acc in ieder geval wel.
Ah gelukkig, bij wegen met van die gekke strepen is het lichtelijk irritant dat ie voor me stuurt. Voor de rest was de auto echt lekker. Ik vond de 85 lekker vlot, hij was wel ietwat nerveus omdat er natuurlijk een sloot power onder dat pedaal hangt haha |:(

  • Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Bob Popcorn

Plop!

Broederbas schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:50:
[...]

Ik rijd in een Elroq 85 en was verbaasd over deze range bij 50% met wel veel 80 km wegen.[Afbeelding]
Ik rijd tegenwoordig binnendoor naar zwemles van m'n kinderen, dan duikt het verbruik naar 13-13,5kWh/100km, echt bizar. :D

Kan niet stoppen met ontploffen!


  • Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-06 09:41
Whiskey48 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 07:12:
[...]

In Eco modus met goed opgepompte banden en rustig rijgedrag haal je echt extreem ver idd.

Snelweg overigens ook hoor, zolang je maar in eco modus rijdt, je bandjes checkt en gewoon rustig rijdt.
Hoe hard pomp je ze op?

  • joeri681
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:27
Hoe betrouwbaar zijn de verwachte levertijden op dit moment met de overgang van MY26 naar MY27? :)

Mijn Skoda Elroq 60 is besteld op 13-04 en het gaat een MY27 worden. De verwachte leverdatum is 16-07. Geen idee of dat daadwerkelijk haalbaar is?

[ Voor 43% gewijzigd door joeri681 op 16-06-2026 10:23 ]


  • User8
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:52
Heb inmiddels na het lezen van veel reviews een dakdrager gekocht, de Thule WingBar Evo. Afgelopen zondag de dakdrager op de Elroq gemonteerd en een proefrit gemaakt. Ik had verwacht dat het gefluit minder zou zijn, maar dat viel best tegen. Vanaf ongeveer 80 km/u hoor je het duidelijk. Bij deze dakdrager zou het gefluit juist mee moeten vallen. Ik heb echter geen vergelijkingsmateriaal, dus wellicht is het bij andere dakdragers nog veel erger }> .


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ib4m3GSoNb3zhrqGN5utvqrBld8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mtpVCFGeWI5TbMu2FsGve0lK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMncnTkHax4V2TvuMPRv5LwG0i4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4pO2xFZI0MnaoIb421DufyO4.jpg?f=fotoalbum_large

  • Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-06 09:41
User8 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:16:
Heb inmiddels na het lezen van veel reviews een dakdrager gekocht, de Thule WingBar Evo. Afgelopen zondag de dakdrager op de Elroq gemonteerd en een proefrit gemaakt. Ik had verwacht dat het gefluit minder zou zijn, maar dat viel best tegen. Vanaf ongeveer 80 km/u hoor je het duidelijk. Bij deze dakdrager zou het gefluit juist mee moeten vallen. Ik heb echter geen vergelijkingsmateriaal, dus wellicht is het bij andere dakdragers nog veel erger }> .


[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het zijn ook niet de wingbars die het geluid maken, maar de voeten.

  • p.selker
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09:03
User8 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:16:
Heb inmiddels na het lezen van veel reviews een dakdrager gekocht, de Thule WingBar Evo. Afgelopen zondag de dakdrager op de Elroq gemonteerd en een proefrit gemaakt. Ik had verwacht dat het gefluit minder zou zijn, maar dat viel best tegen. Vanaf ongeveer 80 km/u hoor je het duidelijk. Bij deze dakdrager zou het gefluit juist mee moeten vallen. Ik heb echter geen vergelijkingsmateriaal, dus wellicht is het bij andere dakdragers nog veel erger }> .


[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ga je met een dakkoffer op pad? Ben benieuwd naar je verbruik. Wij zijn nog aan het overwegen of met of zonder dakkoffer naar Spanje afreizen :?

  • DS31
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:25
p.selker schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:29:
[...]

Ga je met een dakkoffer op pad? Ben benieuwd naar je verbruik. Wij zijn nog aan het overwegen of met of zonder dakkoffer naar Spanje afreizen :?
Wij zouden met klein aanhangertje gaan. met daarop een dakkoffer. Maar helaas gaat de vakantie niet door, dus kan niets delen over het verbruik daarvan :P

  • xantus
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:56
joeri681 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:14:
Hoe betrouwbaar zijn de verwachte levertijden op dit moment met de overgang van MY26 naar MY27? :)

Mijn Skoda Elroq 60 is besteld op 13-04 en het gaat een MY27 worden. De verwachte leverdatum is 16-07. Geen idee of dat daadwerkelijk haalbaar is?
Wij hebben eind mei een elroq 60 business edition besteld. Levering was in eerste instantie week 34, maar kreeg vorige week te horen dat het week 32 wordt (eind juli). Dealer kon zien dat de productieslot vervroegd was van week 29 naar week 27.

  • Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-06 09:41
User8 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:16:
Heb inmiddels na het lezen van veel reviews een dakdrager gekocht, de Thule WingBar Evo. Afgelopen zondag de dakdrager op de Elroq gemonteerd en een proefrit gemaakt. Ik had verwacht dat het gefluit minder zou zijn, maar dat viel best tegen. Vanaf ongeveer 80 km/u hoor je het duidelijk. Bij deze dakdrager zou het gefluit juist mee moeten vallen. Ik heb echter geen vergelijkingsmateriaal, dus wellicht is het bij andere dakdragers nog veel erger }> .


[Afbeelding]

[Afbeelding]
Pffff irritant zeg, ik gebruikte altijd Thule rapid 753, voorganger van de EVO Flush 7106.

Maar er worden geen kits meer gemaakt voor de 753.

Tot nu toe snap ik de “vernieuwing” nog niet zo. De 753 had 100kg laadvermogen en de 7106, 75kg.

weer een manier om geld te kloppen…

Maar kan ik de wingbars van de rapid voeten nu ook niet hergebruiken?

  • stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:12
p.selker schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:29:
[...]

Ga je met een dakkoffer op pad? Ben benieuwd naar je verbruik. Wij zijn nog aan het overwegen of met of zonder dakkoffer naar Spanje afreizen :?
Hier een zeer recente test door VRT VDAB, niet specifiek over Elroq echter.

Op reis met elektrische auto? Dit is de impact van caravan, dakkoffer of fietsendrager op je rijbereik | VRT NWS Nieuws

  • User8
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:52
p.selker schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:29:
[...]

Ga je met een dakkoffer op pad? Ben benieuwd naar je verbruik. Wij zijn nog aan het overwegen of met of zonder dakkoffer naar Spanje afreizen :?
Met dakkoffer gaan we inderdaad op pad richting Vias Plage. Ik neem graag wat extra spullen mee voor de kinderen. Extra verbruik (en dus ook extra laadstops) neem ik voor lief.

  • Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:39
Ik dacht tot wat in de portiek staat, de standaard bandenspanning. Misschien 0,1 bar naar boven afgerond.

  • joeri681
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:27
joeri681 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:14:
Hoe betrouwbaar zijn de verwachte levertijden op dit moment met de overgang van MY26 naar MY27? :)

Mijn Skoda Elroq 60 is besteld op 13-04 en het gaat een MY27 worden. De verwachte leverdatum is 16-07. Geen idee of dat daadwerkelijk haalbaar is?
Het had zo moeten zijn. Maar toevallig is mijn afleverdatum nu bevestigd op 03-07. Twee weken eerder dan verwacht dus :)

  • DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:48
Ik heb een contract getekend voor een 2-jarige lease van de Elroq 60 sportline. Het gaat mijn eerste ervaring worden met een elektrische auto en een enorme sprong in comfort en luxe t.o.v. mijn Suzuki Swift. Ben erg benieuwd of het ook alle vakanties bevalt (met name wintersport) of dat ik over twee jaar toch een auto wil met wat meer range. Ook alles nog uitvogelen qua laden enzo, helaas geen eigen oprit. Mijn vriendin zal het laden ook wel spannend vinden, Haha.

  • arjans
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:17
Na de bovenstaande berichten over dakdragers en dakkoffers begin ik een beetje te twijfelen over mijn voornemen om een trekhaakkoffer (Hapro Boxer L) te kopen.

Heeft iemand hier gedachten over de voordelen/nadelen van trekhaakkoffers ten opzichte van dakkoffers? De meest voor de hand liggende argumenten kan ik wel verzinnen, maar ik ben vooral benieuwd naar echte ervaringen.

  • Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
snarf schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 00:52:
Nog een tip💡: laadt op routes met veel hoogteverschillen nooit te ver door boven de 80%.

In St. Moritz geladen bij Tesla Supercharger (geen aanrader, bleek in een parkeergarage, verboden voor aanhangers èn langzamer bij meer laadplekken in gebruik 😅). Aangekomen op onze camping (74 km bergafwaarts vanaf St. Moritz) hadden we door de regeneratie nog bijna net zoveel % beschikbaar als bij wegrijden. Onderweg zagen we het percentage op sommige stukken gewoon oplopen, goed dus om rekening mee te houden 🙃
Sowieso goed om er rekening mee te houden dat je niet te vol laadt in bergachtig gebied, want je kunt met een volle accu minder regeneratief remmen.

Dit zie je ook in het display:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJXYK1WqRFDkrQHBUCmkflOrIro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jezQUtv70Roksas9wteOcdij.jpg?f=fotoalbum_large
Dat grijze stukje remcapaciteit is niet beschikbaar. Dat rijdt toch ineens een stuk vervelender bergaf, als je ineens de conventionele remmen moet gaan gebruiken.

(Je kunt dit ook om andere redenen meemaken, bijvoorbeeld bij een te koude accu met winters weer, maar daar heb je minder invloed op...)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+


  • sador
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-06 04:18
DennisCle schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 07:36:
Ik heb een contract getekend voor een 2-jarige lease van de Elroq 60 sportline. Het gaat mijn eerste ervaring worden met een elektrische auto en een enorme sprong in comfort en luxe t.o.v. mijn Suzuki Swift. Ben erg benieuwd of het ook alle vakanties bevalt (met name wintersport) of dat ik over twee jaar toch een auto wil met wat meer range. Ook alles nog uitvogelen qua laden enzo, helaas geen eigen oprit. Mijn vriendin zal het laden ook wel spannend vinden, Haha.
Rij nu al 15 maanden met een Elroq 60 BE, ben er mee op vakantie geweest naar Denemarken, Duitsland en Tsjechie. Laden onderweg is geen probleem.

  • WernerH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 17:06
Ik blijf wat last houden van een trilling/onbalans in de banden. Mag ik verwachten dat de Elroq geheel trillingsvrij over het asflat zoeft? Of merk ik nu iets wat gewoon hoort en moet ik het accepteren?

Half mei zijn bij mij de zomerbanden (Pirelli Scorpion) gemonteerd. Direct had ik een trilling/onbalans in de wielen bij snelheden van 80-100km/u, dus opnieuw laten balanceren. Dit hebben ze op een andere locatie gedaan en een kleine aanpassing moeten doen rondom en nu is het een stuk minder. Maar ook op lagere snelheid vanaf ong. 60km/u merk ik dat er een kleine trilling/onbalans in de wielen zit. Het stuur is trillingsvrij en merk het vooral in mijn rug dat de auto een klein beetje trilt/schudt.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

  • DS31
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:25
WernerH schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:14:
Ik blijf wat last houden van een trilling/onbalans in de banden. Mag ik verwachten dat de Elroq geheel trillingsvrij over het asflat zoeft? Of merk ik nu iets wat gewoon hoort en moet ik het accepteren?

Half mei zijn bij mij de zomerbanden (Pirelli Scorpion) gemonteerd. Direct had ik een trilling/onbalans in de wielen bij snelheden van 80-100km/u, dus opnieuw laten balanceren. Dit hebben ze op een andere locatie gedaan en een kleine aanpassing moeten doen rondom en nu is het een stuk minder. Maar ook op lagere snelheid vanaf ong. 60km/u merk ik dat er een kleine trilling/onbalans in de wielen zit. Het stuur is trillingsvrij en merk het vooral in mijn rug dat de auto een klein beetje trilt/schudt.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen :)
Ik heb de all seasons van continental, fabrieks-af, en heb geen problemen.

  • Remy89
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:59
WernerH schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:14:
Ik blijf wat last houden van een trilling/onbalans in de banden. Mag ik verwachten dat de Elroq geheel trillingsvrij over het asflat zoeft? Of merk ik nu iets wat gewoon hoort en moet ik het accepteren?

Half mei zijn bij mij de zomerbanden (Pirelli Scorpion) gemonteerd. Direct had ik een trilling/onbalans in de wielen bij snelheden van 80-100km/u, dus opnieuw laten balanceren. Dit hebben ze op een andere locatie gedaan en een kleine aanpassing moeten doen rondom en nu is het een stuk minder. Maar ook op lagere snelheid vanaf ong. 60km/u merk ik dat er een kleine trilling/onbalans in de wielen zit. Het stuur is trillingsvrij en merk het vooral in mijn rug dat de auto een klein beetje trilt/schudt.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen :)
Boven de 100km/u heb ik daar ook last van. 6-7 staat de diagnose gepland, wellicht ook uitbalanceren. Bij mij voel ik in het stuur wel een lichte trilling.

  • slagroomsoes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 17:39
WernerH schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:14:
Ik blijf wat last houden van een trilling/onbalans in de banden. Mag ik verwachten dat de Elroq geheel trillingsvrij over het asflat zoeft? Of merk ik nu iets wat gewoon hoort en moet ik het accepteren?

Half mei zijn bij mij de zomerbanden (Pirelli Scorpion) gemonteerd. Direct had ik een trilling/onbalans in de wielen bij snelheden van 80-100km/u, dus opnieuw laten balanceren. Dit hebben ze op een andere locatie gedaan en een kleine aanpassing moeten doen rondom en nu is het een stuk minder. Maar ook op lagere snelheid vanaf ong. 60km/u merk ik dat er een kleine trilling/onbalans in de wielen zit. Het stuur is trillingsvrij en merk het vooral in mijn rug dat de auto een klein beetje trilt/schudt.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen :)
Elke auto kan (en hoort in mijn optiek) trillingsvrij te zijn. Tip: zoek een bandenspecialist met een Hunter 9700 RoadForce om je banden te laten balanceren met een zgn meelooprol. Werkt echt een stuk beter dan de gemiddelde balanceermachine. Een gemiddelde bandenspeclist of fastfitter heeft zo'n apparaat niet staan dus even goed zoeken en navragen.

  • Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:03
WernerH schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:14:
Mag ik verwachten dat de Elroq geheel trillingsvrij over het asflat zoeft?
Ja, dat mag je verwachten
zeker bij een moderne auto, van waarschijnlijk nog geen jaar oud

Als hij toch merkbaar veel trilt, ná bandenwissel,
dan is daarbij gewoon iets niet goed gegaan

Leeg - Sinds 20180907


  • Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
WernerH schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:14:
Ik blijf wat last houden van een trilling/onbalans in de banden. Mag ik verwachten dat de Elroq geheel trillingsvrij over het asflat zoeft? Of merk ik nu iets wat gewoon hoort en moet ik het accepteren?

Half mei zijn bij mij de zomerbanden (Pirelli Scorpion) gemonteerd. Direct had ik een trilling/onbalans in de wielen bij snelheden van 80-100km/u, dus opnieuw laten balanceren.
Met je winterbanden was het dus niet? Dan heb je je eigen vraag toch al beantwoordt: Je mag het trillingsvrij verwachten.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+


  • Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:03
Mijn app kan sinds woensdagochtend geen verbinding meer maken met de auto.

Ook valt mij sinds toen op het navigatie-scherm een icoon op, rechtsonder 2 autootjes met een streep erdoor. Ik denk dat de filemeldingen het niet doen, mogelijk omdat Traffication het niet doet. Maar verbinden naar de Shop vanuit de auto werkte gisteren ook niet...

Klinkt dit bekend voor anderen?
Zou het een issue zijn voor dit moment, dus afwachten, of moet ik wat gaan oplossen..

Leeg - Sinds 20180907


  • P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Chillz schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:44:
Mijn app kan sinds woensdagochtend geen verbinding meer maken met de auto.

Ook valt mij sinds toen op het navigatie-scherm een icoon op, rechtsonder 2 autootjes met een streep erdoor. Ik denk dat de filemeldingen het niet doen, mogelijk omdat Traffication het niet doet. Maar verbinden naar de Shop vanuit de auto werkte gisteren ook niet...

Klinkt dit bekend voor anderen?
Zou het een issue zijn voor dit moment, dus afwachten, of moet ik wat gaan oplossen..
Dat lijkt alsof het modem het niet meer doet. Je kunt proberen zekering 19 even eruit te halen en terug te plaatsen om eea te resetten.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl


  • JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:03
Wat betreft de communicatie met de auto/api/app is het de afgelopen maanden dramatisch. Zowel de HA-integratie als de MySkoda App kan regelmatig geen verbinding krijgen met de auto, zodat bijvoorbeeld de SOC niet kan worden bepaald. Automatiseringen in HA werken dan niet meer, maar ook de zekerheid dat de accu is opgeladen tot het gewenste niveau is er niet.

Het enige dat helpt is in de auto gaan zitten deze 'opstarten' en dan ook de app openen. Het verversen in de app werkt niet. Meestal komt dit gedrag voor als er langere tijd (vandaag 23 uur) geen contact is gelegd tussen de auto en de api/app.

Het vreemde is, de reisgeschiedenis in de app is wel bijgewerkt, maar de SOC niet. Ook het instellen van de airco timer werkt niet.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd


  • basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 11:42
JPD68 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:19:
Wat betreft de communicatie met de auto/api/app is het de afgelopen maanden dramatisch. Zowel de HA-integratie als de MySkoda App kan regelmatig geen verbinding krijgen met de auto, zodat bijvoorbeeld de SOC niet kan worden bepaald. Automatiseringen in HA werken dan niet meer, maar ook de zekerheid dat de accu is opgeladen tot het gewenste niveau is er niet.

Het enige dat helpt is in de auto gaan zitten deze 'opstarten' en dan ook de app openen. Het verversen in de app werkt niet. Meestal komt dit gedrag voor als er langere tijd (vandaag 23 uur) geen contact is gelegd tussen de auto en de api/app.

Het vreemde is, de reisgeschiedenis in de app is wel bijgewerkt, maar de SOC niet. Ook het instellen van de airco timer werkt niet.
Hier het zellfde probleem, app werkt wel, maar kan geen verbinding met de auto krijgen.
Sowieso is de rit vastleggin ruk.. Hij beweert gister van A naar B te zijn gereden, terwijl de werkelijk rit was van A naar B naar C naar B.. Techniek is leuk, maar t moet wel goed werken!

Weet t soms wel beter


  • JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:03
basjuh schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:38:
[...]

Hier het zellfde probleem, app werkt wel, maar kan geen verbinding met de auto krijgen.
Sowieso is de rit vastleggin ruk.. Hij beweert gister van A naar B te zijn gereden, terwijl de werkelijk rit was van A naar B naar C naar B.. Techniek is leuk, maar t moet wel goed werken!
edit:
Vandaag werkt het 'opstarten' van de auto ook niet, de app weigert contact met de auto op te nemen,
Zoals hieronder te zien is is er gisteren om 10.27 uur via de app contact geweest, nu is de SOC ca 45% en wordt er met 11kW geladen (iets meer dan 9 kW effectief) en is de reisgeschiedenis wel bijgewerkt. Maar zoals jij zegt, de tussenstop staat er niet in. De doeltemperatuur is op dit moment 23 graden en niet 19.

Het is een probleem dat sinds begin/half mei speelt volgens mij. Daarvoor werkte het niet vlekkeloos, maar zeker niet zo slecht als nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K86aJl1nUfhsZlA9FSI0Ygucdck=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qotJSzkLviQrlP5je52Jt45D.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door JPD68 op 19-06-2026 09:44 ]

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd


  • Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:03
JPD68 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:19:
Het vreemde is, de reisgeschiedenis in de app is wel bijgewerkt [...]
Hier niet,
De laatste rit in de reisgeschiedenis van de app is van woensdagochtend, 17-06.

12 km/ 24 minuten van Thuis naar "Locatie onbekend".

In werkelijkheid ben ik toen naar kantoor gereden. Zo'n 70km / 1 uur.
Dus ergens tijdens de rit is hij zichzelf kwijtgeraakt..... :o
basjuh schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:38:
Hier het zellfde probleem, app werkt wel, maar kan geen verbinding met de auto krijgen.
Sowieso is de rit vastleggin ruk.. Hij beweert gister van A naar B te zijn gereden, terwijl de werkelijk rit was van A naar B naar C naar B.. Techniek is leuk, maar t moet wel goed werken!
Die disclaimer staat er wel bij he;
"Ritten die meer dan 2 uur uit elkaar liggen, worden als één sessie weergegeven."

is natuurlijk ruk
maar ze geven het tenminste aan

[ Voor 3% gewijzigd door Chillz op 19-06-2026 09:46 ]

Leeg - Sinds 20180907


  • pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:56
basjuh schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:38:
[...]

Hier het zellfde probleem, app werkt wel, maar kan geen verbinding met de auto krijgen.
Sowieso is de rit vastleggin ruk.. Hij beweert gister van A naar B te zijn gereden, terwijl de werkelijk rit was van A naar B naar C naar B.. Techniek is leuk, maar t moet wel goed werken!
Volgens mij heb ik wel ergens gelezen dat dit bewust gedrag is, ofwel, je kunt dat niet handig vinden, maar het werkt zoals designed. Mogelijk hadden ze de benaming iets beter kunnen maken.

  • JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:03
Chillz schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:45:
[...]

Hier niet,
De laatste rit in de reisgeschiedenis van de app is van woensdagochtend, 17-06.

12 km/ 24 minuten van Thuis naar "Locatie onbekend".

In werkelijkheid ben ik toen naar kantoor gereden. Zo'n 60km / 1 uur.
Dus ergens tijdens de rit is hij zichzelf kwijtgeraakd..... :o


[...]

Die disclaimer staat er wel bij he;
"Ritten die meer dan 2 uur uit elkaar liggen, worden als één sessie weergegeven."

is natuurlijk ruk
maar ze geven het tenminste aan
And as we speak... is informatie in de app bijgewerkt |:(

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd


  • Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Chillz schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:45:
Die disclaimer staat er wel bij he;
"Ritten die meer dan 2 uur uit elkaar liggen, worden als één sessie weergegeven."

is natuurlijk ruk
maar ze geven het tenminste aan
Dit is inderdaad een bewuste keuze. In de boordcomputer zie je hetzelfde gedrag bij de gegevens "sinds start".

Maar @basjuh je kunt toch op "My route" klikken om alle verschillende losse ritten in meer detail te zien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KO2d1swnmz3tNHxodLTA529gPMg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMllaAFiZ3DAVSSXXo0kNJxY.jpg?f=fotoalbum_large
Ik laat mijn auto de locatie alleen niet delen, dus heel zinvol is deze functie niet in mijn geval. :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+


  • Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:57
Xander schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:56:
[...]

Ik laat mijn auto de locatie alleen niet delen, dus heel zinvol is deze functie niet in mijn geval. :+
Waar zet je dit uit? Zag het laatst staan en dacht toen, eigenlijk hoeft dat niet.

  • Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Holzschuh schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:51:
[...]

Waar zet je dit uit? Zag het laatst staan en dacht toen, eigenlijk hoeft dat niet.
Privacy instellingen van je gebruikersprofiel op de infotainment.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+


  • ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:26
Vind het maar rommelig. Blij dat ik de "oude" heb.
Pagina: 1 ... 75 76 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over de Elroq. Andere vragen kunnen in de volgende topics worden gesteld:
• Openbare laadpalen en -passen: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
• Thuisladen: Thuisladen van je EV deel 2 en Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
• Lange reizen met een EV: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa