PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Oke, kan ik ook eens proberenXander schreef op maandag 25 mei 2026 @ 00:06:
[...]
Geen ervaring met je klachten... maar als je de powerbutton van de infotainment (links naast de volumeslider) lang vast houdt dan herstart deze, ik vermoed dat dat hetzelfde effect heeft als 10 minuten buiten je auto wachten.
LG 77C69H | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Wij gaan voor het eerst naar Zuid Frankrijk op vakantie met de auto en twijfel over de aanschaf van een dakkoffer. In algemene zin lees ik wel dat een dakkoffer veel impact heeft op de range en dat het ook windruis veroorzaakt. Ik lees nog geen praktijk ervaringen met de Elroq.
Geen persoonlijke ervaring met de Elroq, wel met dakkoffers in het algemeen. Je hebt altijd meer verbruik en windruis. De snelheid beperkt houden en rekening houden met extra laadtijd is verstandig. Exacte getallen is zeer afhankelijk van de specifieke koffer en snelheid.User8 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:03:
Al mensen hier die ervaringen hebben met een dakkoffer op de Elroq?
Wij gaan voor het eerst naar Zuid Frankrijk op vakantie met de auto en twijfel over de aanschaf van een dakkoffer. In algemene zin lees ik wel dat een dakkoffer veel impact heeft op de range en dat het ook windruis veroorzaakt. Ik lees nog geen praktijk ervaringen met de Elroq.
Ik heb weleens mensen over een trekhaak koffer gehoord, die schijnen een stuk minder impact te hebben op verbruik omdat ze achter de auto hangen ipv er bovenop. Daarvoor moet je wel een trekhaak hebben natuurlijk.
De vraag is even of dit thuishoort in dit topic of in een topic over dakkoffers of bijvoorbeeld “Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa”. De Elroq is hierin namelijk niet uniek.
[ Voor 11% gewijzigd door TweakTom92 op 26-05-2026 09:22 ]
Bedankt. Ik zal ook het andere topic bekijken. En ik heb geen trekhaak.TweakTom92 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:16:
[...]
Geen persoonlijke ervaring met de Elroq, wel met dakkoffers in het algemeen. Je hebt altijd meer verbruik en windruis. De snelheid beperkt houden en rekening houden met extra laadtijd is verstandig. Exacte getallen is zeer afhankelijk van de specifieke koffer en snelheid.
Ik heb weleens mensen over een trekhaak koffer gehoord, die schijnen een stuk minder impact te hebben op verbruik omdat ze achter de auto hangen ipv er bovenop. Daarvoor moet je wel een trekhaak hebben natuurlijk.edit:
De vraag is even of dit thuishoort in dit topic of in een topic over dakkoffers of bijvoorbeeld “Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa”. De Elroq is hierin namelijk niet uniek.
Ik heb een rit naar Noord Frankrijk gemaakt met de Thule Pacific (L) 780 en dat viel erg mee qua windruis en ook verbruik had ik erger verwacht. Circa de helft 100 km/u en andere helft 120/130 km/u gereden. Terug met circa 20 graden, zwakke wind tegen en volle belading was het verbruik circa 22 kWh (op 430 km minder dan 95 kWh verbruikt, eerst 90% van de 59 kWh accu en daarna 65%). Heen met vergelijkbare snelheden met minder dan 10 graden en zwakke wind mee, was het rond de 25 kWh/100 km. Dus temperatuur heeft nog steeds veel meer impact dan wind.User8 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:03:
Dat is behoorlijk netjes. Claude kwam ook met "Thule Pacific 780" als advies (budget+/- 500 euro). Fijn dat jij het bevestigdSuperUser schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:46:
[...]
Ik heb een rit naar Noord Frankrijk gemaakt met de Thule Pacific (L) 780 en dat viel erg mee qua windruis en ook verbruik had ik erger verwacht. Circa de helft 100 km/u en andere helft 120/130 km/u gereden. Terug met circa 20 graden, zwakke wind tegen en volle belading was het verbruik circa 22 kWh (op 430 km minder dan 95 kWh verbruikt, eerst 90% van de 59 kWh accu en daarna 65%). Heen met vergelijkbare snelheden met minder dan 10 graden en zwakke wind mee, was het rond de 25 kWh/100 km. Dus temperatuur heeft nog steeds veel meer impact dan wind.
Ik kan het niet vinden.. ik wil wel dat hij traffic data gebruikt voor route, maar continue de melding dat er ergens in de buurt een beetje een file staat begint irritant te worden..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik heb de Thule Motion XXL 900 Black Glossy Dakkoffer (grootste die er is volgens mij) en zijn deze meivakantie naar Italië gereden met volle bepakking (4 personen, volle kofferbak en volle dakkoffer). We vinden het fijn om (zoveel mogelijk) spullen mee te nemen op vakantie, dus dan ontkom je niet aan een koffer op het dak. Windruis vind ik heel erg meevallen (en wen je aan gedurende een lange rit). Verbruik is uiteraard hoger, maar met een volle accu (BE 80) kon ik gemakkelijk ca. 300 - 350 km rijden. Bij 110/ 120 km per uur. Onder normale omstandigheden. In de zomer met hogere temperaturen moet dit ook makkelijk kunnen.User8 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:03:
Afgelopen weekend eindelijk de mijlpaal van 20k op de teller behaald.
Tijdens die mijpaal een rit naar Luxemburg gedaan, wat een verschillen zeg in de waardes qua verbruik.
Overal verbruik op 19.7 wat toch aanzienlijk hoger is dan wat ik vele andere zie plaatsen.
Ikzelf rijd veel snelweg, meestal 102 op de CC tenzij het tijdstip 130 toelaat, dan gaan we 130.
Niet dat ik vaak savonds rijd, zal dus niet veel met 130 geweest zijn.
:strip_exif()/f/image/3FPs49jX29tbSz5GT3XNBXjD.jpg?f=fotoalbum_large)
Ritje Luxemburg laat aanzienlijk betere waardes zien.
Je gemiddelde is van oktober tot nu, waarvan behoorlijk wat wintermaanden: hoger verbruik en stoken van de verwarming.miniterror schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:04:
1 Oktober 2025 de Elroq 60 Sportline met advanced pakket in ontvangst genomen.
Afgelopen weekend eindelijk de mijlpaal van 20k op de teller behaald.
Tijdens die mijpaal een rit naar Luxemburg gedaan, wat een verschillen zeg in de waardes qua verbruik.
Overal verbruik op 19.7 wat toch aanzienlijk hoger is dan wat ik vele andere zie plaatsen.
Ikzelf rijd veel snelweg, meestal 102 op de CC tenzij het tijdstip 130 toelaat, dan gaan we 130.
Niet dat ik vaak savonds rijd, zal dus niet veel met 130 geweest zijn.
[Afbeelding]
Ritje Luxemburg laat aanzienlijk betere waardes zien.
[Afbeelding]
Daarnaast je gemiddelde snelheid naar Luxemburg, is 'maar' 85 kmh (iets zegt me dat het voornamelijk snelweg km's zijn?). Dat is voor het verbruik wel een ideale snelheid.
Ik heb uitgebreid geprobeerd om Pay to Park te activeren, maar dat lukt niet. In de MySkoda-app staat het geregistreerd en met de bank app zie ik dat de credit card is gekoppeld. De Pay to Park app is echter niet beschikbaar in de Elroq, daar staat dat ik het kan bestellen, maar als ik het daar probeer mislukt dat, waarschijnlijk omdat ik het al heb.
Ik heb al van alles geprobeerd en Skoda gemaild. Skoda klantenservice leest echter de mail niet eens en stuurt een standaard uitleg over deze feature. De vraag ligt nu bij de dealer, maar wellicht is er hier iemand die een oplossing weet?
[ Voor 53% gewijzigd door CBGerard op 28-05-2026 09:15 ]
App lag er gisteren paar keer uit (voor de verandering)TweakTom92 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:31:
Hebben meer mensen moeite met inloggen op de Skoda app? Ik zit op iOS 26.5 en krijg dit:
Apologies...
Unfortunately, we cannot complete your request right now.
This situation is likely to be a temporary connection issue - please try again later.edit:
doet t weer :)
Daarnaast rijden we een Citigo IV en ik merk in de app wat verschillen.
De Citigo laat meer gegevens zijn dan de Elroq, waar ligt dit aan?
/f/image/8fyqmxFWuFQQDT1kgNEOEa8J.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/dDVyuq51xj2l6YVYX2neKeAu.png?f=fotoalbum_large)
Verder lekkere auto, komend van een Tesla Model S kunnen sommige dingen echt wel wat slimmer, maar ik moet eerlijk bekennen dat VAG echt wel stappen heeft gemaakt.
De leaseconstructie snap ik geen pepernoot van, men heeft hem op mijn naam geschreven. Dan is het direct een marge auto en geen btw’er meer. Dat is toch onwijs nadelig voor van Udenhout? Betalen ze nu de volle pond BTW ipv alleen straks over de verkoopwaarde?
Hier wat foto’s:
:strip_exif()/f/image/HWpFi8W4yMLcm7ekJFdbaV6s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0Exeipp7S4WtcaSrOgtKaOYD.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb sinds gisteren iets meer in de app. (Doe wel mee aan het beta-programma binnen de Google playstore).Tweak_ers schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:22:
Wij hebben eergisteren onze Elroq via van Udenhout (private lease) in ontvangst genomen.
Daarnaast rijden we een Citigo IV en ik merk in de app wat verschillen.
De Citigo laat meer gegevens zijn dan de Elroq, waar ligt dit aan?
:strip_exif()/f/image/ThEEKemYDP8AVUVxnoYbhML3.png?f=user_large)
Toch raar, de Citigo heeft dat al sinds augustus ergens.pkrielen schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:58:
[...]
Ik heb sinds gisteren iets meer in de app. (Doe wel mee aan het beta-programma binnen de Google playstore).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan lijken ze het per auto te ontwikkelen.
Wat dat betreft kunnen ze wel een voorbeeld aan Tesla nemen. Daar wordt alles om de app gebouwd.
Om een ander veel gedoe te besparen zal ik mijn eigen vraag hier beantwoorden. Zowel de klantenservice van Skoda als de dealer wisten dit blijkbaar niet, maar ik kom erachter dat de Elroq deze functie helemaal niet ondersteunt!Franckey schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:43:
Ik heb sinds kort een Skoda Elroq. Ik ben nog alles aan het proberen en ontdekken. Ik loop echter tegen een probleem aan met Pay to Park. Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen en een oplossing weten.
Ik heb uitgebreid geprobeerd om Pay to Park te activeren, maar dat lukt niet. In de MySkoda-app staat het geregistreerd en met de bank app zie ik dat de credit card is gekoppeld. De Pay to Park app is echter niet beschikbaar in de Elroq, daar staat dat ik het kan bestellen, maar als ik het daar probeer mislukt dat, waarschijnlijk omdat ik het al heb.
Ik heb al van alles geprobeerd en Skoda gemaild. Skoda klantenservice leest echter de mail niet eens en stuurt een standaard uitleg over deze feature. De vraag ligt nu bij de dealer, maar wellicht is er hier iemand die een oplossing weet?
Dat staat op deze website:
“the infotainment screen in the Elroq is not currently supported.”
Bron: https://www.skoda-auto.com/connectivity/infotainment-apps-pay-to-park
Wel vreemd dat zowel de Skoda app als Elroq‑infotainment dat niet duidelijk aangeeft.
Dit zijn echt van die voorbeelden wat anders moet.Franckey schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 00:23:
[...]
Om een ander veel gedoe te besparen zal ik mijn eigen vraag hier beantwoorden. Zowel de klantenservice van Skoda als de dealer wisten dit blijkbaar niet, maar ik kom erachter dat de Elroq deze functie helemaal niet ondersteunt!
Wel vreemd dat zowel de Skoda app als Elroq‑infotainment dat niet duidelijk aangeeft.
Je bouwt toch een app, platform met functies en draait in iedere auto -in weze- dezelfde software om hier op aan te sluiten?
waarom ga je per auto iets bouwen?! Toch onwijs inefficiënt? En de kans op fouten (zoals hier) neemt toe. De auto geeft duidelijk de optie weer.
[ Voor 35% gewijzigd door helloitsme op 30-05-2026 06:33 ]
Bij mij werkt het parkeren betalen wel hoor, is ideaal.Franckey schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 00:23:
[...]
Om een ander veel gedoe te besparen zal ik mijn eigen vraag hier beantwoorden. Zowel de klantenservice van Skoda als de dealer wisten dit blijkbaar niet, maar ik kom erachter dat de Elroq deze functie helemaal niet ondersteunt!
Je pleurt je auto neer en als je de auto navigatie gebruikt vraagt hij dacht ik zelf al of je parkeren wilt betalen. Anders via de app zelf
Bij mij werkt het prima hoor. Bij parkeren vraagt ie zelf of je het wil gebruiken of niet. Ik heb een visa kaart gebruikt bij inloggen, gewone bankpas lukte niet bij mij.Franckey schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 00:23:
[...]
Even getest en hier lijkt het ook gelukt.MisterShoe schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 08:38:
[...]
Bij mij werkt het prima hoor. Bij parkeren vraagt ie zelf of je het wil gebruiken of niet. Ik heb een visa kaart gebruikt bij inloggen, gewone bankpas lukte niet bij mij.
Ik vind de tarieven niet heel duidelijk, nergens iets ver transactiekosten, of zie je dat pas als je daadwerkelijk gaat parkeren?
Geen idee wat de kosten zijn, parkeerpas van de zaak 😇😁Tweak_ers schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 09:55:
[...]
Even getest en hier lijkt het ook gelukt.
Ik vind de tarieven niet heel duidelijk, nergens iets ver transactiekosten, of zie je dat pas als je daadwerkelijk gaat parkeren?
Hoe ver ben je ondertussen?pkrielen schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:59:
Zijn er nog mensen op het forum die zich nog will/gaan aanmelden voor de MySkoda club?
Ofwel in de Skoda App kun je onder Profile meedoen aan het "loyalty program". Je kunt daar aan wat challenges meedoen en puntjes/badges sparen. Ik zoek nog mensen die zich daar nog niet voor hebben aangemeld zodat die als ze dat doen mijn persoonlijke "referral code" kunnen invoeren en mij daarmee aan extra punten helpen.
Ik had een paar weken terug No need to rush: Niveau 8 afgerond.
Dat lijkt de laatste, want er komen geen nieuwe uitdagingen bij.
Alleen het punt voor dagelijks inchecken.
Ik had wel gehoopt op iets van een erkenning ofzo bij helemaal afronden.
Op zn minst een badge, of een felicitatie-berichtje of iets.
(in oude Skoda-forum posts las ik dat ze 'vroeger'/voorheen ook wel een link stuurde, voor korting op een goodie ofzo)
Nu is het gewoon klaar...
niet heel erg, wel een gemiste kans
Leeg - Sinds 20180907
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Toevallig gisteren begonnen aan Balanced battery: Level 7 nadat ik No Need to rush : Level 7 af had.Chillz schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:18:
[...]
Hoe ver ben je ondertussen?
Ik had een paar weken terug No need to rush: Niveau 8 afgerond.
Dat lijkt de laatste, want er komen geen nieuwe uitdagingen bij.
Alleen het punt voor dagelijks inchecken.
Ik had wel gehoopt op iets van een erkenning ofzo bij helemaal afronden.
Op zn minst een badge, of een felicitatie-berichtje of iets.
(in oude Skoda-forum posts las ik dat ze 'vroeger'/voorheen ook wel een link stuurde, voor korting op een goodie ofzo)
Nu is het gewoon klaar...
niet heel erg, wel een gemiste kans
Ik zie die No Need to rush: Level 8 ook staan.
Zit nu op 1526 punten.
Ik rij niet heel veel, dus de voortgang is daarop ook gebaseerd, heb meeste punten denk ik van de daily check-in
Volgens mij voor NL is het meer voor de fun, geloof dat in sommige landen je wel iets ervoor kunt "kopen" in een soort skoda shop. Voor nu doe ik eraan mee omdat het verder geen echte inspanning kost en ik het wel leuk vind om te zien hoe ver ik kan komen. Zou wel leuk zijn als ik de punten kan gebruiken voor een skoda dopper ofzoBoy schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:29:
Wat is het nut van die punten sparen? Kun je daar iets mee of is het gewoon voor fun / gamification?
Je geeft daarmee volgens mij veel (privacy) informatie, maar het is mij niet duidelijk wat je er zelf aan hebt. Het is wel jammer dat die banner in de app blijft staan, dat is al bijna een reden om mee te doen, om die banner weg te krijgen.Boy schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:29:
Wat is het nut van die punten sparen? Kun je daar iets mee of is het gewoon voor fun / gamification?
Ach, is alleen op het profielscherm, daar kom ik bijna nooitFranckey schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:36:
[...]
Je geeft daarmee volgens mij veel (privacy) informatie, maar het is mij niet duidelijk wat je er zelf aan hebt. Het is wel jammer dat die banner in de app blijft staan, dat is al bijna een reden om mee te doen, om die banner weg te krijgen.
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Transactiekosten vallen onder Skoda connect abonnement,dus je betaalt alleen werkelijke parkeerkosten
Dit is bereikt door aanpassingen aan het thermisch beheer en de software van de elektrische aandrijflijn va de Elroq. Iemand inzich of hier sprake is van de mogelijkheid om dit op eerdere Elroqs aan te passen via een software update? Of is betreft dit fysieke aanpassingen?
Dit soort aanpassingen worden nooit backwards toegevoegd aan oudere auto’s. Los of het puur software of hardware betreft, jou auto is gekeurd voor 1000kg en dat blijft ie.pebertje01 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:51:
Ik zag dat voor het nieuwe modeljaar de Elroq 85 1800 kg mag trekken en dit betreft niet de rs, maar de standaard Elroq85 https://nieuws.skoda.nl/trekgewicht-skoda-elroq-verhoogd-tot-maximaal-1800-kg-enyaq-tot-2200-kg/
Dit is bereikt door aanpassingen aan het thermisch beheer en de software van de elektrische aandrijflijn va de Elroq. Iemand inzich of hier sprake is van de mogelijkheid om dit op eerdere Elroqs aan te passen via een software update? Of is betreft dit fysieke aanpassingen?
Hoezo zou je daar privacygevoelige informatie mee geven? Je auto onthoudt altijd je rijgegevens, ongeacht of je meedoet aan de uitdagingen.Franckey schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:36:
[...]
Je geeft daarmee volgens mij veel (privacy) informatie, maar het is mij niet duidelijk wat je er zelf aan hebt. Het is wel jammer dat die banner in de app blijft staan, dat is al bijna een reden om mee te doen, om die banner weg te krijgen.
Door mee te doen geef je toestemming dat deze informatie door Skoda en partners wordt gebruikt. Dat is wat anders dan dat je dat alleen zelf kan zien.S_Chief schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 00:19:
[...]
Hoezo zou je daar privacygevoelige informatie mee geven? Je auto onthoudt altijd je rijgegevens, ongeacht of je meedoet aan de uitdagingen.
Misschien bedoel je dit ?nlboy schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:45:
Iemand een idee hoe je de ritgeschiedenis kunt uitzetten? Ik hoef geen overzicht te hebben van waar ik of mijn vriendin naartoe is gereden. Het is de bèta-app, dus het is mogelijk dat niet iedereen dit terugziet in de Skoda-app.
Zie 2 momenten in onderstaand YouTube filmpje,
Škoda ENYAQ & ELROQ: Ladeplanung & Routenführung für Langstrecken (Teil 5/8)
YouTube: Škoda ENYAQ & ELROQ: Ladeplanung & Routenführung für Langstrecken (Teil 5/8)
1) 9:36
:strip_exif()/f/image/V4b9PGfJsBtAcGnJvHDV6HRn.jpg?f=fotoalbum_large)
2) 10:39
Wat er bij mij op komt: in de auto (niet in de app) op het scherm rechts boven op de wereldbol drukken en dan bij de privacy settings aangeven dat er geen positie gegevens verzonden moeten worden.nlboy schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:45:
Iemand een idee hoe je de ritgeschiedenis kunt uitzetten? Ik hoef geen overzicht te hebben van waar ik of mijn vriendin naartoe is gereden. Het is de bèta-app, dus het is mogelijk dat niet iedereen dit terugziet in de Skoda-app.
Dank, beide voor het meedenken. Ik ga ernaar kijken. Zo te zien op het YouTube-filmpje kan je de ritten per stuk verwijderen. Handig, maar ik heb geen ritjes die geheim zijn :P
Ik wil wel gebruikmaken van Pay to Park en op zich vind ik het ook fijn (nice to have) om te zien waar de auto staat (lees: geparkeerd). Alleen hoeft de Elroq niet bij te houden welke ritjes (adres naar adres) wij allemaal met de auto gemaakt hebben. Ik vermoed dat als ik de positie uitzet, het niet meer mogelijk is om de Pay to Park te gebruiken of het navigatiesysteem dat ik gebruik voor het zoeken naar een laadplek.
Update: inmiddels achter dat je inderdaad onder het profiel en dan wereldbol dit kunt uitzetten door positiegegevens verzenden. Bij mij stond ie al uit maar niet bij mijn vriendin, vandaar de verwarring.
[ Voor 11% gewijzigd door nlboy op 05-06-2026 14:38 ]
Ja die rijgegevens mis ik dus bij de Elroq, de 2020 Citigo heeft het wel.nlboy schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 08:17:
[Afbeelding]
Dank, beide voor het meedenken. Ik ga ernaar kijken. Zo te zien op het YouTube-filmpje kan je de ritten per stuk verwijderen. Handig, maar ik heb geen ritjes die geheim zijn :P
Ik wil wel gebruikmaken van Pay to Park en op zich vind ik het ook fijn (nice to have) om te zien waar de auto staat (lees: geparkeerd). Alleen hoeft de Elroq niet bij te houden welke ritjes (adres naar adres) wij allemaal met de auto gemaakt hebben. Ik vermoed dat als ik de positie uitzet, het niet meer mogelijk is om de Pay to Park te gebruiken of het navigatiesysteem dat ik gebruik voor het zoeken naar een laadplek.
Update: inmiddels achter dat je inderdaad onder het profiel en dan wereldbol dit kunt uitzetten door positiegegevens verzenden. Bij mij stond ie al uit maar niet bij mijn vriendin, vandaar de verwarring.
de Citigo laat het wel enkel over de hele dag zien en niet per rit.
recordje vandaag met 8,4kWh/100km gemiddeld over 24km.
/f/image/8vA28BdjKQnnWJg7A14yxQ8M.png?f=fotoalbum_large)
Met als absoluut record heen en weer Appie: 6,4kWh/100km gemiddeld over 5,8km.
:strip_exif()/f/image/yUKv18l5eCBg5oiSeEj6bfn8.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan heb ik niet eens in eco plus gereden, wel stond de airco uit.
Er is geen Citigo IV topic volgens mij, sorry voor de spam.
Elroq zat vandaag op 16, maar die is in tegenstelling tot de Citigo wél op de snelweg geweest.
Waarom laad je eigenlijk tot 100%? Dat is minder goed voor de accu. Hij geeft bij jou ook wel weinig kilometers aan zeg. Is het wel een 60? Of een 50?
Hier best tevreden met de 60 tot nu toe.
We komen vanaf een Model S 75D, maar die zoop best wel.
[ Voor 11% gewijzigd door Tweak_ers op 05-06-2026 21:38 ]
100% ivm lange rit gepland. Dealer gaf aan dat volle accu af en toe kan en kan minder kwaat dan altijd fast charging te doen.Tweak_ers schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 21:34:
[...]
Ja die rijgegevens mis ik dus bij de Elroq, de 2020 Citigo heeft het wel.
de Citigo laat het wel enkel over de hele dag zien en niet per rit.
recordje vandaag met 8,4kWh/100km gemiddeld over 24km.
[Afbeelding]
Met als absoluut record heen en weer Appie: 6,4kWh/100km gemiddeld over 5,8km.
[Afbeelding]
Dan heb ik niet eens in eco plus gereden, wel stond de airco uit.
Er is geen Citigo IV topic volgens mij, sorry voor de spam.
Elroq zat vandaag op 16, maar die is in tegenstelling tot de Citigo wél op de snelweg geweest.
Waarom laad je eigenlijk tot 100%? Dat is minder goed voor de accu. Hij geeft bij jou ook wel weinig kilometers aan zeg. Is het wel een 60? Of een 50?
Hier best tevreden met de 60 tot nu toe.[Afbeelding]
We komen vanaf een Model S 75D, maar die zoop best wel.
Ik heb model 60 en vind het ook tegenvallen. Elroq heeft nu 80% en geeft 276 km aan. Is bijna 100 km minder dan fabriek actieradius terwijl het niet koud weer is. Naast dat ik af en toe de linkerrijbaan pak doe ik verder niks geks (acc gebruik ik regelmatig).
nlboy schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 08:21:
[...]
100% ivm lange rit gepland. Dealer gaf aan dat volle accu af en toe kan en kan minder kwaat dan altijd fast charging te doen.
Ik heb model 60 en vind het ook tegenvallen. Elroq heeft nu 80% en geeft 276 km aan. Is bijna 100 km minder dan fabriek actieradius terwijl het niet koud weer is. Naast dat ik af en toe de linkerrijbaan pak doe ik verder niks geks (acc gebruik ik regelmatig).
Vreemd, hier nu 88% / 404km.
Ik laad tot 90% ivm rit straks.
Is dit een 85? Ik kom echt nooit verder dan 340 met de 60.Tweak_ers schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 10:40:
[...]
[Afbeelding]
Vreemd, hier nu 88% / 404km.
Ik laad tot 90% ivm rit straks.
Nee een 60, vorige week opgehaald.DS31 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 20:16:
[...]
Is dit een 85? Ik kom echt nooit verder dan 340 met de 60.
Hahaha, okeeS_Chief schreef op zondag 7 juni 2026 @ 00:55:
Die verwachte actieradius gaat de komende weken veranderen, let maar op.
Mijn vrouw rijdt er meestal in dus die heeft blijkbaar een erg zuinige rijstijl
Mijn vrouw heeft de auto een weekend meegenomen, waarbij ze 4 passagiers en een fietsendrager op had: vanochtend van de lader getrokken, toen nog 74% en 178 km bereik haha!cptingreenfield schreef op maandag 8 juni 2026 @ 07:58:
Wij hebben een 60 (nu 3 maanden) en de verwachte actieradius vanmorgen was 465km bij 98%.
Mijn vrouw rijdt er meestal in dus die heeft blijkbaar een erg zuinige rijstijl
gemiddelde op de lange termijn stond vorige week op 18,8 over 7800 km. Vanochtend op 19,1 over 8500.
Fietsendrager zal niet meegeholpen en tevens het gewicht van die passagiers was overigens wel bovengemiddeld...
[ Voor 4% gewijzigd door DS31 op 08-06-2026 08:08 ]
Ik kom ook echt niet verder dan 340ish aangegeven bereik, praktijk red ik dat echt niet.
Laatst de 20K aangetikt vanaf Oktober, mijn kilometers zijn veel snelweg kilotmeters, ben zelf een CC rijder op 102.
19.7kwh/100km, lijkt me dat 20K toch wel genoeg moet zijn voor een goed gemiddelde, tuurlijk iets hoger want winter, maar dan nog lijken de verschillen aanzienlijk.
Vraag me dan ook af of bandentype en velgen misschien een grote boosdoener kan zijn.
Heb een 60SL, Vega velgen die bij het SL pakket hore, zie ook veel elroqs met de standaard Regulus velgen, die lijken aanzienlijk dichter te zijn, misschien minder weerstand en dus zuiniger icm met de verschilende banden types die gebruikt worden.
Rijgedrag, snelheid, gebruik verwarming/airco. Allemaal zaken die van invloed zijn op het verbruik van de auto die voor iedereen anders zijn.miniterror schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:31:
Blijf het toch vreemd vinden dat er zulke grote verschillen zitten tussen de verschillende 60 gebruikers.
Ik kom ook echt niet verder dan 340ish aangegeven bereik, praktijk red ik dat echt niet.
Laatst de 20K aangetikt vanaf Oktober, mijn kilometers zijn veel snelweg kilotmeters, ben zelf een CC rijder op 102.
19.7kwh/100km, lijkt me dat 20K toch wel genoeg moet zijn voor een goed gemiddelde, tuurlijk iets hoger want winter, maar dan nog lijken de verschillen aanzienlijk.
Vraag me dan ook af of bandentype en velgen misschien een grote boosdoener kan zijn.
Heb een 60SL, Vega velgen die bij het SL pakket hore, zie ook veel elroqs met de standaard Regulus velgen, die lijken aanzienlijk dichter te zijn, misschien minder weerstand en dus zuiniger icm met de verschilende banden types die gebruikt worden.
Snelwegkilometers tikken er bij mij ook altijd hard aan, dan kom over het algemeen ik ook niet aan de 4km per %
Ha, ik met een 85 mag blij zijn als ik het haal (340km)... Komt mede vanwege de vele snelwegkm's. Plus dat ik 'm tussen 20% en 85% probeer te houden.miniterror schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:31:
Blijf het toch vreemd vinden dat er zulke grote verschillen zitten tussen de verschillende 60 gebruikers.
Ik heb van 1 caravanervaring gehoord hier op het forum, zijn er ook al mensen die met een vouwwagen rijden en het verbruik kunnen delen? Met een rijstijl van ongeveer 100km/h ?
Alles bij elkaar dus gemiddeld in ieder geval 300 km. Wanneer er geen snelweg bij zit, komt het op 330-340 uit. Bij 80% lading. Dat is nu in deze maanden. In winter zal het vast lager zijn.
Elroq 85 Sportline met grote Thule dakkoffer (ouder, gestroomlijnd Volvo model) en Jamet vouwwagen. Vier personen en bagage. Onder ideale omstandigheden (weinig wind, 20-25 graden) vorig jaar zomer naar het Comomeer gereden. Snelweg +/- 100-105 cruise. Zwitserland en bergwegen uiteraard wat lagere snelheden.twinkey schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 20:33:
[...]
Ha, ik met een 85 mag blij zijn als ik het haal (340km)... Komt mede vanwege de vele snelwegkm's. Plus dat ik 'm tussen 20% en 85% probeer te houden.
Ik heb van 1 caravanervaring gehoord hier op het forum, zijn er ook al mensen die met een vouwwagen rijden en het verbruik kunnen delen? Met een rijstijl van ongeveer 100km/h ?
Gemiddeld tussen 24 en 25 kWh/100 km vond ik echt heel netjes, ik had een hoger verbruik verwacht. Terugweg wel meer, zeker toen we dichter bij NL kwamen. Ik vermoed aangetrokken wind i.c.m. lagere temperaturen in de avond. Ik dacht gemiddeld ergens tussen 27 en 28 kWh/100 km uiteindelijk.
Maar wat een genot is het rijden met de Elroq i.c.m. een vouwwagen. Je merkt weinig van de vouwwagen, wellicht draagt DCC daar ook aan bij. Ook van de dakkoffer weinig hinder ondervonden. Fijne reisauto en zelfs op de Julierpass geen krimp en altijd koppel over 🏎️
Nog een tip💡: laadt op routes met veel hoogteverschillen nooit te ver door boven de 80%.
In St. Moritz geladen bij Tesla Supercharger (geen aanrader, bleek in een parkeergarage, verboden voor aanhangers èn langzamer bij meer laadplekken in gebruik 😅). Aangekomen op onze camping (74 km bergafwaarts vanaf St. Moritz) hadden we door de regeneratie nog bijna net zoveel % beschikbaar als bij wegrijden. Onderweg zagen we het percentage op sommige stukken gewoon oplopen, goed dus om rekening mee te houden 🙃
Dat moet je eens proberen met een benzine auto, met een vollere "tank" aankomen dan waarmee je vertrokken bent, briljantsnarf schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 00:52:
[...]
Elroq 85 Sportline met grote Thule dakkoffer (ouder, gestroomlijnd Volvo model) en Jamet vouwwagen. Vier personen en bagage. Onder ideale omstandigheden (weinig wind, 20-25 graden) vorig jaar zomer naar het Comomeer gereden. Snelweg +/- 100-105 cruise. Zwitserland en bergwegen uiteraard wat lagere snelheden.
Gemiddeld tussen 24 en 25 kWh/100 km vond ik echt heel netjes, ik had een hoger verbruik verwacht. Terugweg wel meer, zeker toen we dichter bij NL kwamen. Ik vermoed aangetrokken wind i.c.m. lagere temperaturen in de avond. Ik dacht gemiddeld ergens tussen 27 en 28 kWh/100 km uiteindelijk.
Maar wat een genot is het rijden met de Elroq i.c.m. een vouwwagen. Je merkt weinig van de vouwwagen, wellicht draagt DCC daar ook aan bij. Ook van de dakkoffer weinig hinder ondervonden. Fijne reisauto en zelfs op de Julierpass geen krimp en altijd koppel over 🏎️
Nog een tip💡: laadt op routes met veel hoogteverschillen nooit te ver door boven de 80%.
In St. Moritz geladen bij Tesla Supercharger (geen aanrader, bleek in een parkeergarage, verboden voor aanhangers èn langzamer bij meer laadplekken in gebruik 😅). Aangekomen op onze camping (74 km bergafwaarts vanaf St. Moritz) hadden we door de regeneratie nog bijna net zoveel % beschikbaar als bij wegrijden. Onderweg zagen we het percentage op sommige stukken gewoon oplopen, goed dus om rekening mee te houden 🙃
Levering volgens dealer half september.
Begin augustus krijg ik de Nexblue edge max als laadpaal.
Ik wilde net de vraag stellen wat de levertermijn is op dit moment. Ga komende week bestellen. Mooi half september, heb de auto 1 oktober nodig.Oknih schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 14:13:
Ik heb gisteren de Elroq 85 sportline modeljaar 2027 besteld!
Levering volgens dealer half september.
Begin augustus krijg ik de Nexblue edge max als laadpaal.
[ Voor 6% gewijzigd door khupje op 13-06-2026 21:53 ]
Ik rijd in een Elroq 85 en was verbaasd over deze range bij 50% met wel veel 80 km wegen.Athome schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:22:
Met onze 85 RS komen we vrij structureel op 300 km (bij 80% lading). Op de snelweg gaat het een stuk sneller leeg maar dan ligt de snelheid ook op 130 (cruise control stand). Maar ook dan vind ik het verbruik van 23 kWh/100 km best netjes.
Alles bij elkaar dus gemiddeld in ieder geval 300 km. Wanneer er geen snelweg bij zit, komt het op 330-340 uit. Bij 80% lading. Dat is nu in deze maanden. In winter zal het vast lager zijn.
In Eco modus met goed opgepompte banden en rustig rijgedrag haal je echt extreem ver idd.Broederbas schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:50:
[...]
Ik rijd in een Elroq 85 en was verbaasd over deze range bij 50% met wel veel 80 km wegen.[Afbeelding]
Snelweg overigens ook hoor, zolang je maar in eco modus rijdt, je bandjes checkt en gewoon rustig rijdt.
ja lane assist uitzetten. Je hebt ACC en Traffic assist. in het laatste geval weet ik niet of lane assist uit kan. Bij acc in ieder geval wel.doebbalapoent11 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:12:
Misschien een gekke vraag, heb de Elroq proefgereden, prima auto en opzich naar wens. 1 ding kreeg ik zo gauw even niet voor elkaar tijdens de proefrit, kan ACC ook zónder dat ie zelf bijstuurt (lane assist)?
Ah gelukkig, bij wegen met van die gekke strepen is het lichtelijk irritant dat ie voor me stuurt. Voor de rest was de auto echt lekker. Ik vond de 85 lekker vlot, hij was wel ietwat nerveus omdat er natuurlijk een sloot power onder dat pedaal hangt hahaDS31 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:51:
[...]
ja lane assist uitzetten. Je hebt ACC en Traffic assist. in het laatste geval weet ik niet of lane assist uit kan. Bij acc in ieder geval wel.
Ik rijd tegenwoordig binnendoor naar zwemles van m'n kinderen, dan duikt het verbruik naar 13-13,5kWh/100km, echt bizar.Broederbas schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:50:
[...]
Ik rijd in een Elroq 85 en was verbaasd over deze range bij 50% met wel veel 80 km wegen.[Afbeelding]
Kan niet stoppen met ontploffen!
Hoe hard pomp je ze op?Whiskey48 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 07:12:
[...]
In Eco modus met goed opgepompte banden en rustig rijgedrag haal je echt extreem ver idd.
Snelweg overigens ook hoor, zolang je maar in eco modus rijdt, je bandjes checkt en gewoon rustig rijdt.
Mijn Skoda Elroq 60 is besteld op 13-04 en het gaat een MY27 worden. De verwachte leverdatum is 16-07. Geen idee of dat daadwerkelijk haalbaar is?
[ Voor 43% gewijzigd door joeri681 op 16-06-2026 10:23 ]
:strip_exif()/f/image/mtpVCFGeWI5TbMu2FsGve0lK.jpg?f=fotoalbum_large)
Het zijn ook niet de wingbars die het geluid maken, maar de voeten.User8 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:16:
Heb inmiddels na het lezen van veel reviews een dakdrager gekocht, de Thule WingBar Evo. Afgelopen zondag de dakdrager op de Elroq gemonteerd en een proefrit gemaakt. Ik had verwacht dat het gefluit minder zou zijn, maar dat viel best tegen. Vanaf ongeveer 80 km/u hoor je het duidelijk. Bij deze dakdrager zou het gefluit juist mee moeten vallen. Ik heb echter geen vergelijkingsmateriaal, dus wellicht is het bij andere dakdragers nog veel erger.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ga je met een dakkoffer op pad? Ben benieuwd naar je verbruik. Wij zijn nog aan het overwegen of met of zonder dakkoffer naar Spanje afreizenUser8 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:16:
Heb inmiddels na het lezen van veel reviews een dakdrager gekocht, de Thule WingBar Evo. Afgelopen zondag de dakdrager op de Elroq gemonteerd en een proefrit gemaakt. Ik had verwacht dat het gefluit minder zou zijn, maar dat viel best tegen. Vanaf ongeveer 80 km/u hoor je het duidelijk. Bij deze dakdrager zou het gefluit juist mee moeten vallen. Ik heb echter geen vergelijkingsmateriaal, dus wellicht is het bij andere dakdragers nog veel erger.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wij zouden met klein aanhangertje gaan. met daarop een dakkoffer. Maar helaas gaat de vakantie niet door, dus kan niets delen over het verbruik daarvanp.selker schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:29:
[...]
Ga je met een dakkoffer op pad? Ben benieuwd naar je verbruik. Wij zijn nog aan het overwegen of met of zonder dakkoffer naar Spanje afreizen
Wij hebben eind mei een elroq 60 business edition besteld. Levering was in eerste instantie week 34, maar kreeg vorige week te horen dat het week 32 wordt (eind juli). Dealer kon zien dat de productieslot vervroegd was van week 29 naar week 27.joeri681 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:14:
Hoe betrouwbaar zijn de verwachte levertijden op dit moment met de overgang van MY26 naar MY27?
Mijn Skoda Elroq 60 is besteld op 13-04 en het gaat een MY27 worden. De verwachte leverdatum is 16-07. Geen idee of dat daadwerkelijk haalbaar is?
Pffff irritant zeg, ik gebruikte altijd Thule rapid 753, voorganger van de EVO Flush 7106.User8 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:16:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar er worden geen kits meer gemaakt voor de 753.
Tot nu toe snap ik de “vernieuwing” nog niet zo. De 753 had 100kg laadvermogen en de 7106, 75kg.
weer een manier om geld te kloppen…
Maar kan ik de wingbars van de rapid voeten nu ook niet hergebruiken?
Hier een zeer recente test door VRT VDAB, niet specifiek over Elroq echter.p.selker schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:29:
[...]
Ga je met een dakkoffer op pad? Ben benieuwd naar je verbruik. Wij zijn nog aan het overwegen of met of zonder dakkoffer naar Spanje afreizen
Op reis met elektrische auto? Dit is de impact van caravan, dakkoffer of fietsendrager op je rijbereik | VRT NWS Nieuws
Met dakkoffer gaan we inderdaad op pad richting Vias Plage. Ik neem graag wat extra spullen mee voor de kinderen. Extra verbruik (en dus ook extra laadstops) neem ik voor lief.p.selker schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:29:
[...]
Ik dacht tot wat in de portiek staat, de standaard bandenspanning. Misschien 0,1 bar naar boven afgerond.
Het had zo moeten zijn. Maar toevallig is mijn afleverdatum nu bevestigd op 03-07. Twee weken eerder dan verwacht dusjoeri681 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:14:
Hoe betrouwbaar zijn de verwachte levertijden op dit moment met de overgang van MY26 naar MY27?
Heeft iemand hier gedachten over de voordelen/nadelen van trekhaakkoffers ten opzichte van dakkoffers? De meest voor de hand liggende argumenten kan ik wel verzinnen, maar ik ben vooral benieuwd naar echte ervaringen.
Sowieso goed om er rekening mee te houden dat je niet te vol laadt in bergachtig gebied, want je kunt met een volle accu minder regeneratief remmen.snarf schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 00:52:
Dit zie je ook in het display:
:strip_exif()/f/image/jezQUtv70Roksas9wteOcdij.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat grijze stukje remcapaciteit is niet beschikbaar. Dat rijdt toch ineens een stuk vervelender bergaf, als je ineens de conventionele remmen moet gaan gebruiken.
(Je kunt dit ook om andere redenen meemaken, bijvoorbeeld bij een te koude accu met winters weer, maar daar heb je minder invloed op...)
Rij nu al 15 maanden met een Elroq 60 BE, ben er mee op vakantie geweest naar Denemarken, Duitsland en Tsjechie. Laden onderweg is geen probleem.DennisCle schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 07:36:
Ik heb een contract getekend voor een 2-jarige lease van de Elroq 60 sportline. Het gaat mijn eerste ervaring worden met een elektrische auto en een enorme sprong in comfort en luxe t.o.v. mijn Suzuki Swift. Ben erg benieuwd of het ook alle vakanties bevalt (met name wintersport) of dat ik over twee jaar toch een auto wil met wat meer range. Ook alles nog uitvogelen qua laden enzo, helaas geen eigen oprit. Mijn vriendin zal het laden ook wel spannend vinden, Haha.
Half mei zijn bij mij de zomerbanden (Pirelli Scorpion) gemonteerd. Direct had ik een trilling/onbalans in de wielen bij snelheden van 80-100km/u, dus opnieuw laten balanceren. Dit hebben ze op een andere locatie gedaan en een kleine aanpassing moeten doen rondom en nu is het een stuk minder. Maar ook op lagere snelheid vanaf ong. 60km/u merk ik dat er een kleine trilling/onbalans in de wielen zit. Het stuur is trillingsvrij en merk het vooral in mijn rug dat de auto een klein beetje trilt/schudt.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen
Ik heb de all seasons van continental, fabrieks-af, en heb geen problemen.WernerH schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:14:
Ik blijf wat last houden van een trilling/onbalans in de banden. Mag ik verwachten dat de Elroq geheel trillingsvrij over het asflat zoeft? Of merk ik nu iets wat gewoon hoort en moet ik het accepteren?
Half mei zijn bij mij de zomerbanden (Pirelli Scorpion) gemonteerd. Direct had ik een trilling/onbalans in de wielen bij snelheden van 80-100km/u, dus opnieuw laten balanceren. Dit hebben ze op een andere locatie gedaan en een kleine aanpassing moeten doen rondom en nu is het een stuk minder. Maar ook op lagere snelheid vanaf ong. 60km/u merk ik dat er een kleine trilling/onbalans in de wielen zit. Het stuur is trillingsvrij en merk het vooral in mijn rug dat de auto een klein beetje trilt/schudt.
Boven de 100km/u heb ik daar ook last van. 6-7 staat de diagnose gepland, wellicht ook uitbalanceren. Bij mij voel ik in het stuur wel een lichte trilling.WernerH schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:14:
Ik blijf wat last houden van een trilling/onbalans in de banden. Mag ik verwachten dat de Elroq geheel trillingsvrij over het asflat zoeft? Of merk ik nu iets wat gewoon hoort en moet ik het accepteren?
Elke auto kan (en hoort in mijn optiek) trillingsvrij te zijn. Tip: zoek een bandenspecialist met een Hunter 9700 RoadForce om je banden te laten balanceren met een zgn meelooprol. Werkt echt een stuk beter dan de gemiddelde balanceermachine. Een gemiddelde bandenspeclist of fastfitter heeft zo'n apparaat niet staan dus even goed zoeken en navragen.WernerH schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:14:
Ja, dat mag je verwachtenWernerH schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:14:
Mag ik verwachten dat de Elroq geheel trillingsvrij over het asflat zoeft?
zeker bij een moderne auto, van waarschijnlijk nog geen jaar oud
Als hij toch merkbaar veel trilt, ná bandenwissel,
dan is daarbij gewoon iets niet goed gegaan
Leeg - Sinds 20180907
Met je winterbanden was het dus niet? Dan heb je je eigen vraag toch al beantwoordt: Je mag het trillingsvrij verwachten.WernerH schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:14:
Half mei zijn bij mij de zomerbanden (Pirelli Scorpion) gemonteerd. Direct had ik een trilling/onbalans in de wielen bij snelheden van 80-100km/u, dus opnieuw laten balanceren.
Ook valt mij sinds toen op het navigatie-scherm een icoon op, rechtsonder 2 autootjes met een streep erdoor. Ik denk dat de filemeldingen het niet doen, mogelijk omdat Traffication het niet doet. Maar verbinden naar de Shop vanuit de auto werkte gisteren ook niet...
Klinkt dit bekend voor anderen?
Zou het een issue zijn voor dit moment, dus afwachten, of moet ik wat gaan oplossen..
Leeg - Sinds 20180907
Dat lijkt alsof het modem het niet meer doet. Je kunt proberen zekering 19 even eruit te halen en terug te plaatsen om eea te resetten.Chillz schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:44:
Mijn app kan sinds woensdagochtend geen verbinding meer maken met de auto.
Ook valt mij sinds toen op het navigatie-scherm een icoon op, rechtsonder 2 autootjes met een streep erdoor. Ik denk dat de filemeldingen het niet doen, mogelijk omdat Traffication het niet doet. Maar verbinden naar de Shop vanuit de auto werkte gisteren ook niet...
Klinkt dit bekend voor anderen?
Zou het een issue zijn voor dit moment, dus afwachten, of moet ik wat gaan oplossen..
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Het enige dat helpt is in de auto gaan zitten deze 'opstarten' en dan ook de app openen. Het verversen in de app werkt niet. Meestal komt dit gedrag voor als er langere tijd (vandaag 23 uur) geen contact is gelegd tussen de auto en de api/app.
Het vreemde is, de reisgeschiedenis in de app is wel bijgewerkt, maar de SOC niet. Ook het instellen van de airco timer werkt niet.
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Hier het zellfde probleem, app werkt wel, maar kan geen verbinding met de auto krijgen.JPD68 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:19:
Wat betreft de communicatie met de auto/api/app is het de afgelopen maanden dramatisch. Zowel de HA-integratie als de MySkoda App kan regelmatig geen verbinding krijgen met de auto, zodat bijvoorbeeld de SOC niet kan worden bepaald. Automatiseringen in HA werken dan niet meer, maar ook de zekerheid dat de accu is opgeladen tot het gewenste niveau is er niet.
Het enige dat helpt is in de auto gaan zitten deze 'opstarten' en dan ook de app openen. Het verversen in de app werkt niet. Meestal komt dit gedrag voor als er langere tijd (vandaag 23 uur) geen contact is gelegd tussen de auto en de api/app.
Het vreemde is, de reisgeschiedenis in de app is wel bijgewerkt, maar de SOC niet. Ook het instellen van de airco timer werkt niet.
Sowieso is de rit vastleggin ruk.. Hij beweert gister van A naar B te zijn gereden, terwijl de werkelijk rit was van A naar B naar C naar B.. Techniek is leuk, maar t moet wel goed werken!
Weet t soms wel beter
basjuh schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:38:
[...]
Hier het zellfde probleem, app werkt wel, maar kan geen verbinding met de auto krijgen.
Sowieso is de rit vastleggin ruk.. Hij beweert gister van A naar B te zijn gereden, terwijl de werkelijk rit was van A naar B naar C naar B.. Techniek is leuk, maar t moet wel goed werken!
Vandaag werkt het 'opstarten' van de auto ook niet, de app weigert contact met de auto op te nemen,
Het is een probleem dat sinds begin/half mei speelt volgens mij. Daarvoor werkte het niet vlekkeloos, maar zeker niet zo slecht als nu.
[ Voor 17% gewijzigd door JPD68 op 19-06-2026 09:44 ]
Hier niet,JPD68 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:19:
Het vreemde is, de reisgeschiedenis in de app is wel bijgewerkt [...]
De laatste rit in de reisgeschiedenis van de app is van woensdagochtend, 17-06.
12 km/ 24 minuten van Thuis naar "Locatie onbekend".
In werkelijkheid ben ik toen naar kantoor gereden. Zo'n 70km / 1 uur.
Dus ergens tijdens de rit is hij zichzelf kwijtgeraakt.....
Die disclaimer staat er wel bij he;basjuh schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:38:
Hier het zellfde probleem, app werkt wel, maar kan geen verbinding met de auto krijgen.
"Ritten die meer dan 2 uur uit elkaar liggen, worden als één sessie weergegeven."
is natuurlijk ruk
maar ze geven het tenminste aan
[ Voor 3% gewijzigd door Chillz op 19-06-2026 09:46 ]
Leeg - Sinds 20180907
Volgens mij heb ik wel ergens gelezen dat dit bewust gedrag is, ofwel, je kunt dat niet handig vinden, maar het werkt zoals designed. Mogelijk hadden ze de benaming iets beter kunnen maken.basjuh schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:38:
[...]
And as we speak... is informatie in de app bijgewerktChillz schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:45:
[...]
Hier niet,
De laatste rit in de reisgeschiedenis van de app is van woensdagochtend, 17-06.
12 km/ 24 minuten van Thuis naar "Locatie onbekend".
In werkelijkheid ben ik toen naar kantoor gereden. Zo'n 60km / 1 uur.
Dus ergens tijdens de rit is hij zichzelf kwijtgeraakd.....
[...]
Die disclaimer staat er wel bij he;
"Ritten die meer dan 2 uur uit elkaar liggen, worden als één sessie weergegeven."
is natuurlijk ruk
Dit is inderdaad een bewuste keuze. In de boordcomputer zie je hetzelfde gedrag bij de gegevens "sinds start".Chillz schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:45:
Die disclaimer staat er wel bij he;
is natuurlijk ruk
Maar @basjuh je kunt toch op "My route" klikken om alle verschillende losse ritten in meer detail te zien?
:strip_exif()/f/image/OMllaAFiZ3DAVSSXXo0kNJxY.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik laat mijn auto de locatie alleen niet delen, dus heel zinvol is deze functie niet in mijn geval.
YouTube: Das ist das NEUE ANDROID BASIERTE INFOTAINMENT SYSTEM im Modelljahr 2027 I autohaus B13
Waar zet je dit uit? Zag het laatst staan en dacht toen, eigenlijk hoeft dat niet.Xander schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:56:
[...]
Ik laat mijn auto de locatie alleen niet delen, dus heel zinvol is deze functie niet in mijn geval.
Privacy instellingen van je gebruikersprofiel op de infotainment.Holzschuh schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:51:
[...]
Waar zet je dit uit? Zag het laatst staan en dacht toen, eigenlijk hoeft dat niet.
Vind het maar rommelig. Blij dat ik de "oude" heb.Tomskii5 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:21:
Video over het nieuwe MY27 infotainment systeem:
YouTube: Das ist das NEUE ANDROID BASIERTE INFOTAINMENT SYSTEM im Modelljahr 2027 I autohaus B13
Dit topic gaat alleen over de Elroq. Andere vragen kunnen in de volgende topics worden gesteld:
• Openbare laadpalen en -passen: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
• Thuisladen: Thuisladen van je EV deel 2 en Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
• Lange reizen met een EV: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa
:strip_exif()/f/image/WI7h1UrhtOFv6chiTlN3DUVP.jpg?f=fotoalbum_large)