@DS31 @stefanmiler Jullie hebben zeker 5.6? Ik ken geen optie voor een akoestisch signaal bij openen/sluiten bij versie 5.4.4.
Toevallig andere dingen in je broekzak? Ik merk dat 'ie dan heel soms niet sluit bij weglopen.WRT54G schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:31:
Ik rij nu ongeveer een jaar Elroq en sinds het begin eigenlijk al last van KESSY.
De Keyless Entry werkt niet consistent, en dan doel ik op het vergrendelen van de auto.
Het openen van de auto gaat eigenlijk altijd wel goed echter het op slot doen gaat soms een aantal keer achter elkaar goed maar dan ineens zonder duidelijke reden gaan de deuren niet op slot.
Geen pijl op te trekken maar vooral heel onhandig. Eigenlijk werkt het zo behoorlijk ruk.
Ik kan er niet blindelings vanuit gaan dat mijn auto automatisch op slot gaat.
Tevens vind ik ook dat de sleutel niet altijd even goed werkt. Als ik hem dan handmatig op slot wil doen, omdat KESSY zijn werk niet doet, dan wil het ook niet altijd lukken.
Nu weet ik dat er meer mensen hier klachten over hadden maar zijn deze inmiddels verholpen?
Zoja, wat was de oplossing? Of iets het iets wat je geaccepteerd hebt en links hebt laten liggen?
Als je de auto sluit met de vergrendelknop op de sleutel en daarna gelijk de deursensor aanraakt wordt kessy gedeactiveerd totdat je de auto weer met de sleutel opent. Stuk fijner tijdens het wassen.Kaasbroodje schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:08:
[...]
Ik gebruik alleen het aanraken voor openen/sluiten en ik vind het eigenlijk te goed werken. Als ik de auto sta af te spoelen in de box dan gaat deze steeds op slot en weer open. Als ik de auto lang niet heb gewassen en zit veel stof of zooi van bomen op dan werkt het op slot tikken op sommige deuren weer minder, maar dat gaat altijd over als ik even mijn vinger overheen haal om het schoon te maken en de sensor te activeren.
Via AA/Carplay of gebruik je de Spotify app in de auto en dan FM via je telefoonspeaker? Bij AA wordt muziek bij mij gedempt als FM wat roept, maar als je de Spotify-app in de auto gebruikt dan niet (logisch ook).dicksterrrr schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:05:
[...]
Spotify en Flitsmeister zijn de belangrijkste...
Ik heb vrij snel de batterijen van de autosleutel vervangen (die er nog vanuit de fabriek in zaten) - sindsdien heb ik geen problemen meer gehad.WRT54G schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:31:
Zoja, wat was de oplossing?
In de herhaling: ytr81 in "Het grote Škoda Elroq-topic"twinkey schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:57:
Jullie ook last van geen verbinding met de auto na de update van MySkoda? Beetje jammer..... Even geduld dan maar!!
Bij mij deed hij het ook even niet maar nu weer wel. Tijdelijke storing denk ik.pkrielen schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:20:
[...]
In de herhaling: ytr81 in "Het grote Škoda Elroq-topic"
Dat eerste klopt, maar laat het maar eens rollen in de DA stand en dan de linker flipper naar je toe tikken. Dit kan tot 3x tot maximale regeneratie. Werkt echt wel dus je doet iets niet goed.Athome schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 18:52:
[...]
Dat dacht ik ook maar in de automatische stand wordt er rekening gehouden met kruispunten, afslagen, etc. Daarmee varieert de mate recuperatie tijdens het remmen.
Bij mij doen de Flippers in automaat in ieder geval helemaal niets. Al meerdere keren geprobeerd.
Let op:
Dit topic gaat alleen over de Elroq. Andere vragen kunnen in de volgende topics worden gesteld:
• Openbare laadpalen en -passen: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
• Thuisladen: Thuisladen van je EV deel 2 en Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
• Lange reizen met een EV: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa
Dit topic gaat alleen over de Elroq. Andere vragen kunnen in de volgende topics worden gesteld:
• Openbare laadpalen en -passen: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
• Thuisladen: Thuisladen van je EV deel 2 en Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
• Lange reizen met een EV: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa