Die staan nu verticaal aan de linker en rechter kant van het scherm. Lijkt me geen enorm verschil.gijsph schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 22:35:
[...]
Ik mis in het scherm op de video van het infotainment de knoppenrij horizontaal onderin. Waar tot nu toe heel gemakkelijk direct onderin, onder andere de beide stoelverwarmingen, verwarming links en rechts staan.
Als dit het nieuwe scherm wordt, vind ik het absoluut geen verbetering !
Zonet zien is de nieuwe aankomende update alleen voor de Skoda elroq 60. Of heb ik wat over het hoofd gezien?
Ik heb de video ook gezien. Ook heb ik het sterk gevoel dat ik dingen mis t.o.v het huidige systeem. Niet zo zeer over de mogelijkheden maar wel over de bereikbaarheid. Ik mis de snelkoppelingen die het hudige systeem aan de boven- en onderzijde heeft.helloitsme schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 05:49:
[...]
Die staan nu verticaal aan de linker en rechter kant van het scherm. Lijkt me geen enorm verschil.
In de video staan alleen aan 1 zijkant een paar knoppen.
Ook lijkt het scherm kleiner. Al kan ik me dat niet voorstellen. Dat zou toch minimaal even groot als het huidige systeem moeten zijn of wellicht zelfs iets groter. Binnen de VW groep is er ook een 15" uitvoering van de huidige versie
Wat zijn jullie ervaringen met de Lane Assist?
De ervaringen die ik tot nu toe heb, zijn niet echt positief. Het systeem houd je binnen de lijnen. Dat wel, maar hoe?
Als ik het stuur los laat, loopt de auto tegen een zijkant van het wegvak/baan aan en voel je heel goed te correcties. Om vervolgens door de correcties naar de andere kant van het wegvak/baan te lopen en daar het zelfde gedrag te tonen. Op gegeven moment krijg ik vanzelf de melding dat ik toch echt zelf de auto in het midden van de wegvak houden.
De ervaringen die ik tot nu toe heb, zijn niet echt positief. Het systeem houd je binnen de lijnen. Dat wel, maar hoe?
Als ik het stuur los laat, loopt de auto tegen een zijkant van het wegvak/baan aan en voel je heel goed te correcties. Om vervolgens door de correcties naar de andere kant van het wegvak/baan te lopen en daar het zelfde gedrag te tonen. Op gegeven moment krijg ik vanzelf de melding dat ik toch echt zelf de auto in het midden van de wegvak houden.
Batterij en motor wijzigingen niet op de 85, rest van de wijzigingen wel.Jk-80 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 08:13:
Zonet zien is de nieuwe aankomende update alleen voor de Skoda elroq 60. Of heb ik wat over het hoofd gezien?
Dat is toch precies wat Lane Assist moet doen?Athome schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 09:50:
Wat zijn jullie ervaringen met de Lane Assist?
Als je meer wil heb je het over Travel Assist.
En de snelkoppelingen aan de bovenkant die je kunt aanpassen zie ik niet.helloitsme schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 05:49:
[...]
Die staan nu verticaal aan de linker en rechter kant van het scherm. Lijkt me geen enorm verschil.
Waar komen die dan te staan of waar staan deze?
Ik zou deze snelkoppelingen erg missen.
Daar geldt het ook voor. De auto zwalkt gewoon van links naar rechts en weer terug op de rijbaan.Pinjataaa schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 10:44:
[...]
Dat is toch precies wat Lane Assist moet doen?
Als je meer wil heb je het over Travel Assist.
Je zou verwachten dat de auto gewoon netjes stabiel in zijn rijbaan gehouden wordt.
Alle opties heb ik aanstaan. En de auto is een Full-option uitvoering. Dus ja, Travel assist zit er ook op.
Je moet travel assist wel activeren via het stuur, anders heb je alleen dat irritante gepingpong.Athome schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 13:33:
[...]
Daar geldt het ook voor. De auto zwalkt gewoon van links naar rechts en weer terug op de rijbaan.
Je zou verwachten dat de auto gewoon netjes stabiel in zijn rijbaan gehouden wordt.
Alle opties heb ik aanstaan. En de auto is een Full-option uitvoering. Dus ja, Travel assist zit er ook op.
Je bedoelt de cruise control hendel, neem ik aan
Als ik zoek op Elroq Travel assist, krijg ik op de pagina van Skoda een hele opsomming en uitleg wat de auto allemaal ziet en kan als Travel assist actief hebt. Al die dingen heb ik gemerkt.
Dus ik neem dat bij mij Travel assist dan actief is. En toch zwalkt de auto over de rijbaan.
Als ik zoek op Elroq Travel assist, krijg ik op de pagina van Skoda een hele opsomming en uitleg wat de auto allemaal ziet en kan als Travel assist actief hebt. Al die dingen heb ik gemerkt.
Dus ik neem dat bij mij Travel assist dan actief is. En toch zwalkt de auto over de rijbaan.
Druk aan de rechterkant op het stuur op het 'stuur' icoontje. Scroll met het grijze scrollwiel op het stuur rechts naar links 'Travel Assist'. Druk het grijze scrollwieltje in => je hebt TA ingeschakeld.Athome schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 14:20:
Je bedoelt de cruise control hendel, neem ik aan
Wss zit je nu nog op alleen lane assist. Travel Assist heb ik nu ook (na 5 jaar alleen lane assist te hebben gehad) en ik vind het geweldig!
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Ik heb het hier al eens eerder gevraagd,maar wie weet heeft iemand nu een oplossing. Ik krijg het geluid van de boxen niet harder dan rond de 75 procent. Zowel bij radio als spotify. Bij spotify staat mijn telefoon op 100% geluid,maar helaas zonder resultaat. Heeft iemand tips?
@Boy
Dank. Daar zat de clou.
Ik had de knop op het stuur al gevonden en ook gezien dat je met het scrollwieltje meerdere optie kan selecteren. Daarmee had ik de Travelassist geselecteerd. Maar dat is niet hetzelfde als activeren. Je moet het scrollwieltje dan ook nog even indrukken.
Net even geprobeerd. Nu werkt de lane assist zoals je verwacht en mensen zeggen dat het werkt. In bebouwde kom is het overigens hoogst irritant. De auto grijpt dan te vaak in op de snelheden in bochten en rotondes.
Dank. Daar zat de clou.
Ik had de knop op het stuur al gevonden en ook gezien dat je met het scrollwieltje meerdere optie kan selecteren. Daarmee had ik de Travelassist geselecteerd. Maar dat is niet hetzelfde als activeren. Je moet het scrollwieltje dan ook nog even indrukken.
Net even geprobeerd. Nu werkt de lane assist zoals je verwacht en mensen zeggen dat het werkt. In bebouwde kom is het overigens hoogst irritant. De auto grijpt dan te vaak in op de snelheden in bochten en rotondes.
Onze Elroq gaat sinds de laatste update niet meer harder dan 130 km/hr. Meerdere mensen hier last van? Staat er iets verkeerd? Begrenser staat uit.
Niet dat we ooit harder dan 130 rijden, maar soms kan het handig zijn als je 's nachts iemand moet inhalen.
Niet dat we ooit harder dan 130 rijden, maar soms kan het handig zijn als je 's nachts iemand moet inhalen.
Je zit in eco modus. Deze had ik ook een keer helemaal in het beginAnme schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 17:42:
Onze Elroq gaat sinds de laatste update niet meer harder dan 130 km/hr. Meerdere mensen hier last van? Staat er iets verkeerd? Begrenser staat uit.
Ook niet wanneer je het stroompedaal gewoon intrapt?
In Cruise Control zit een instelling waarbij deze zich automatisch aan toegestane snelheid houdt. Dan is 130 inderdaad de limiet
In Cruise Control zit een instelling waarbij deze zich automatisch aan toegestane snelheid houdt. Dan is 130 inderdaad de limiet
Dat zijn weer andere instellingen die je via het scherm aan kunt passen.Athome schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 16:36:
@Boy
Dank. Daar zat de clou.
WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI
Let op:
Dit topic gaat alleen over de Elroq. Andere vragen kunnen in de volgende topics worden gesteld:
• Openbare laadpalen en -passen: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
• Thuisladen: Thuisladen van je EV deel 2 en Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
• Lange reizen met een EV: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa
Dit topic gaat alleen over de Elroq. Andere vragen kunnen in de volgende topics worden gesteld:
• Openbare laadpalen en -passen: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
• Thuisladen: Thuisladen van je EV deel 2 en Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
• Lange reizen met een EV: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa