• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:02
Holzschuh schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 07:30:
[...]

Spotify app was leuk idee. 2 dagen geprobeerd en beide keren al 5 minuten aan het rijden voordat die bruikbaar was. Dan voegt het gewoon niets toe.

AA for the win. Die begint al te lopen voor ik goed en wel de oprit af ben en heeft me in 3/4 jaar nog nooit teleurgesteld.
Zoveel mensen, zoveel wensen (en ervaringen). Ik vind het fantastisch, zo heeft het geen impact op je batterij van de telefoon. Maar het belangrijkste : het klinkt echt zoooveel beter…. Nu heb ik wel Canton audio en SW 5.6. Dat zou kunnen verschillen; ik heb geen last van traag opstarten .

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-02 18:55
BGFG schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 07:41:
[...]

Zoveel mensen, zoveel wensen (en ervaringen). Ik vind het fantastisch, zo heeft het geen impact op je batterij van de telefoon. Maar het belangrijkste : het klinkt echt zoooveel beter…. Nu heb ik wel Canton audio en SW 5.6. Dat zou kunnen verschillen; ik heb geen last van traag opstarten .
Dat laatste vind ik nog het meest opvallende. Dan lees ik hier mensen die last hebben van AA wat hapert. Of een telefoon die slecht/nauwelijks doet laden. En dan is Spotify bij mij (en andere onwerkbaar) en bij andere gaat die als de brandweer.

Vraag me af wie er in de fabriek af en toe een oepsie doet met de kabelboom of welke zooi er in de achterliggende code zit waardoor het wel roulette lijkt of alles werkt of slechts een deel.

Heb trouwens zelf geen verschil gehoord tussen AA of App voor Spotify. De Canton doet bij beide uitstekend zijn best.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-02 11:01
Vraag:

Omdat ik soms de elroq van mijn partner meeneem ben ik nu toch over naar een account maken. Voorheen gebruikte ik gewoon haar account, maar sinds Spotify erop staat (en geluid veel beter is) wil ik die gebruiken ipv android auto.

Nu heb ik een myskoda account gemaakt, als de auto er weer is zal ik daar inloggen. Maar wat kan ik hier nu echt mee? Zij moet hoofdgebruiker blijven.

Kan ik wel klimatiseren via de app? Kan ik laadstatus zien? We hebben geen elektrische stoelen dus volgens mij worden enkel scherm instellingen en snelkoppelingen bewaard.

Is het nu een kwestie van qr code scannen en klaar?

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:11
Vanochtend enigzins chagrijnig opgestaan, want de Elroq heeft weer eens een eigen willetje. Gisteravond om 23.00 uur is de EV Lader aangegaan om de Elroq op te laden. Het vervolg van de laadsessie van de avond/nacht ervoor want ik laad niet altijd met het volle vermogen van de lader.
Helaas vond de Elroq dat er een probleem met de laadpaal was en komt met de melding dat de accu niet volledig geladen kan worden wij in het instructieboekje moeten kijken voor meer informatie. Waar overigens niets relevant in staat.

De laadkabel ontkoppelen, tot 10 tellen en weer aansluiten zorgt ervoor dat er weer geladen wordt. Maar de grote vraag is wat dit probleem veroorzaakt. De Elroq is sinds donderdagavond niet van zijn plek geweest, er is niets aan de instellingen veranderd, het enige dat is gebeurd is dat de laadpaal vrijdag om 06.00 uur is gestopt met laden en om 23.00 uur weer is gaan laden. Althans een poging tot laden heeft gedaan.

Iemand enig idee :?

PS
Dit lijkt erg op een probleem dat eerder is opgetreden met laden op zonnestroom waarbij het laadproces een paar keer wordt onderbroken omdat er te weinig stroom beschikbaar is. Maar de hierboven beschreven situatie is al tientallen keren goed gegaan de afgelopen maanden.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

• BGFG
JPD68 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 09:15:
Vanochtend enigzins chagrijnig opgestaan, want de Elroq heeft weer eens een eigen willetje. Gisteravond om 23.00 uur is de EV Lader aangegaan om de Elroq op te laden. Het vervolg van de laadsessie van de avond/nacht ervoor want ik laad niet altijd met het volle vermogen van de lader.
Helaas vond de Elroq dat er een probleem met de laadpaal was en komt met de melding dat de accu niet volledig geladen kan worden wij in het instructieboekje moeten kijken voor meer informatie. Waar overigens niets relevant in staat.

De laadkabel ontkoppelen, tot 10 tellen en weer aansluiten zorgt ervoor dat er weer geladen wordt. Maar de grote vraag is wat dit probleem veroorzaakt. De Elroq is sinds donderdagavond niet van zijn plek geweest, er is niets aan de instellingen veranderd, het enige dat is gebeurd is dat de laadpaal vrijdag om 06.00 uur is gestopt met laden en om 23.00 uur weer is gaan laden. Althans een poging tot laden heeft gedaan.

Iemand enig idee :?

PS
Dit lijkt erg op een probleem dat eerder is opgetreden met laden op zonnestroom waarbij het laadproces een paar keer wordt onderbroken omdat er te weinig stroom beschikbaar is. Maar de hierboven beschreven situatie is al tientallen keren goed gegaan de afgelopen maanden.
Weet je zeker dat dit niet wordt veroorzaakt door een of andere app van een energieleverancier die rekening houdt met piekbelasting/tijden? Ik vind het wel heel toevallig dat ie exact om 6:00 stopt en om 23:00 weer start. Anders eens proberen bij een andere laadpaal.

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:11
BGFG schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 09:56:
[...]

Weet je zeker dat dit niet wordt veroorzaakt door een of andere app van een energieleverancier die rekening houdt met piekbelasting/tijden? Ik vind het wel heel toevallig dat ie exact om 6:00 stopt en om 23:00 weer start. Anders eens proberen bij een andere laadpaal.
Dat regel ik zelf, de lader geeft ook geen foutmelding, die wacht tot de auto zegt kom maar op met de stroom. Maar de auto geeft de foutmelding.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

• Arjen48
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 12:47
Ik heb hier al wat zaken gelezen over het geluid van de boxen. Die van mij komt niet boven de 75% uit bij het afspelen van muziek. Geluid van mijn telefoon staat op 100 procent en ik heb het infotainment systeem al een x gereset. Heeft iemand een tip? Ik hoor het graag.

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:43
Ik heb een nieuwe telefoon aangemeld via Bluetooth. Werkt allemaal prima. Maar nu staat de oude telefoon ook nog als keuzemogelijkheid in de Elroq. Hoe kan ik die verwijderen? Ik vind geen "verwijderen " in de menu's..

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

ThePsycho

Biertje?

DM0206 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:32:
Vraag aan de Elroq rijders: ik merk als ik harder dan 90 ga rijden dat ik een lichte brom/ resonantie geluid hoor.
Ik dacht eerst dat het door de velgen/ banden (hankook 20inch) komt, maar zeker weet ik het niet.

Heeft iemand hier ook last van?
Hey! Is dit nog op een of andere manier weggegaan? Mijn collega met Hankooks heeft dit maar ik heb het met continental banden ook. Vanaf 90 toch wel flink aanwezig.

• BGFG
JPD68 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 10:11:
[...]

Dat regel ik zelf, de lader geeft ook geen foutmelding, die wacht tot de auto zegt kom maar op met de stroom. Maar de auto geeft de foutmelding.
Ok, helder. Blijft wel heel opvallend dat het exact op hele uren gebeurt….

• Miss-Dizzy
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:16
Een over het algemeen tevreden Elroq 85BE rijder hier sinds 2 maanden.
Ook met 20 inch velgen en ons is geen gebrom opgevallen.

We lopen wel tegen een ander probleem aan en dat is het proberen te verwijderen van de hoofdsteun van de bijrijdersstoel. Volgens de dealer kan dat niet. Balen voor als we wat groters willen vervoeren.
Is er iemand die het wel gelukt is en de truc wil delen? :P
Pagina: 1 ... 67 68 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over de Elroq. Andere vragen kunnen in de volgende topics worden gesteld:
• Openbare laadpalen en -passen: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
• Thuisladen: Thuisladen van je EV deel 2 en Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
• Lange reizen met een EV: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa