• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:02
Holzschuh schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 07:30:
[...]

Spotify app was leuk idee. 2 dagen geprobeerd en beide keren al 5 minuten aan het rijden voordat die bruikbaar was. Dan voegt het gewoon niets toe.

AA for the win. Die begint al te lopen voor ik goed en wel de oprit af ben en heeft me in 3/4 jaar nog nooit teleurgesteld.
Zoveel mensen, zoveel wensen (en ervaringen). Ik vind het fantastisch, zo heeft het geen impact op je batterij van de telefoon. Maar het belangrijkste : het klinkt echt zoooveel beter…. Nu heb ik wel Canton audio en SW 5.6. Dat zou kunnen verschillen; ik heb geen last van traag opstarten .

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-03 12:02
BGFG schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 07:41:
[...]

Zoveel mensen, zoveel wensen (en ervaringen). Ik vind het fantastisch, zo heeft het geen impact op je batterij van de telefoon. Maar het belangrijkste : het klinkt echt zoooveel beter…. Nu heb ik wel Canton audio en SW 5.6. Dat zou kunnen verschillen; ik heb geen last van traag opstarten .
Dat laatste vind ik nog het meest opvallende. Dan lees ik hier mensen die last hebben van AA wat hapert. Of een telefoon die slecht/nauwelijks doet laden. En dan is Spotify bij mij (en andere onwerkbaar) en bij andere gaat die als de brandweer.

Vraag me af wie er in de fabriek af en toe een oepsie doet met de kabelboom of welke zooi er in de achterliggende code zit waardoor het wel roulette lijkt of alles werkt of slechts een deel.

Heb trouwens zelf geen verschil gehoord tussen AA of App voor Spotify. De Canton doet bij beide uitstekend zijn best.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-03 08:19
Vraag:

Omdat ik soms de elroq van mijn partner meeneem ben ik nu toch over naar een account maken. Voorheen gebruikte ik gewoon haar account, maar sinds Spotify erop staat (en geluid veel beter is) wil ik die gebruiken ipv android auto.

Nu heb ik een myskoda account gemaakt, als de auto er weer is zal ik daar inloggen. Maar wat kan ik hier nu echt mee? Zij moet hoofdgebruiker blijven.

Kan ik wel klimatiseren via de app? Kan ik laadstatus zien? We hebben geen elektrische stoelen dus volgens mij worden enkel scherm instellingen en snelkoppelingen bewaard.

Is het nu een kwestie van qr code scannen en klaar?

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-03 11:29
Vanochtend enigzins chagrijnig opgestaan, want de Elroq heeft weer eens een eigen willetje. Gisteravond om 23.00 uur is de EV Lader aangegaan om de Elroq op te laden. Het vervolg van de laadsessie van de avond/nacht ervoor want ik laad niet altijd met het volle vermogen van de lader.
Helaas vond de Elroq dat er een probleem met de laadpaal was en komt met de melding dat de accu niet volledig geladen kan worden wij in het instructieboekje moeten kijken voor meer informatie. Waar overigens niets relevant in staat.

De laadkabel ontkoppelen, tot 10 tellen en weer aansluiten zorgt ervoor dat er weer geladen wordt. Maar de grote vraag is wat dit probleem veroorzaakt. De Elroq is sinds donderdagavond niet van zijn plek geweest, er is niets aan de instellingen veranderd, het enige dat is gebeurd is dat de laadpaal vrijdag om 06.00 uur is gestopt met laden en om 23.00 uur weer is gaan laden. Althans een poging tot laden heeft gedaan.

Iemand enig idee :?

PS
Dit lijkt erg op een probleem dat eerder is opgetreden met laden op zonnestroom waarbij het laadproces een paar keer wordt onderbroken omdat er te weinig stroom beschikbaar is. Maar de hierboven beschreven situatie is al tientallen keren goed gegaan de afgelopen maanden.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

• BGFG
JPD68 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 09:15:
Vanochtend enigzins chagrijnig opgestaan, want de Elroq heeft weer eens een eigen willetje. Gisteravond om 23.00 uur is de EV Lader aangegaan om de Elroq op te laden. Het vervolg van de laadsessie van de avond/nacht ervoor want ik laad niet altijd met het volle vermogen van de lader.
Helaas vond de Elroq dat er een probleem met de laadpaal was en komt met de melding dat de accu niet volledig geladen kan worden wij in het instructieboekje moeten kijken voor meer informatie. Waar overigens niets relevant in staat.

De laadkabel ontkoppelen, tot 10 tellen en weer aansluiten zorgt ervoor dat er weer geladen wordt. Maar de grote vraag is wat dit probleem veroorzaakt. De Elroq is sinds donderdagavond niet van zijn plek geweest, er is niets aan de instellingen veranderd, het enige dat is gebeurd is dat de laadpaal vrijdag om 06.00 uur is gestopt met laden en om 23.00 uur weer is gaan laden. Althans een poging tot laden heeft gedaan.

PS
Dit lijkt erg op een probleem dat eerder is opgetreden met laden op zonnestroom waarbij het laadproces een paar keer wordt onderbroken omdat er te weinig stroom beschikbaar is. Maar de hierboven beschreven situatie is al tientallen keren goed gegaan de afgelopen maanden.
Weet je zeker dat dit niet wordt veroorzaakt door een of andere app van een energieleverancier die rekening houdt met piekbelasting/tijden? Ik vind het wel heel toevallig dat ie exact om 6:00 stopt en om 23:00 weer start. Anders eens proberen bij een andere laadpaal.

• JPD68
BGFG schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 09:56:
[...]

Weet je zeker dat dit niet wordt veroorzaakt door een of andere app van een energieleverancier die rekening houdt met piekbelasting/tijden? Ik vind het wel heel toevallig dat ie exact om 6:00 stopt en om 23:00 weer start. Anders eens proberen bij een andere laadpaal.
Dat regel ik zelf, de lader geeft ook geen foutmelding, die wacht tot de auto zegt kom maar op met de stroom. Maar de auto geeft de foutmelding.

• Arjen48
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 14-03 15:49
Ik heb hier al wat zaken gelezen over het geluid van de boxen. Die van mij komt niet boven de 75% uit bij het afspelen van muziek. Geluid van mijn telefoon staat op 100 procent en ik heb het infotainment systeem al een x gereset. Heeft iemand een tip? Ik hoor het graag.

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-03 09:36
Ik heb een nieuwe telefoon aangemeld via Bluetooth. Werkt allemaal prima. Maar nu staat de oude telefoon ook nog als keuzemogelijkheid in de Elroq. Hoe kan ik die verwijderen? Ik vind geen "verwijderen " in de menu's..

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:21

ThePsycho

Biertje?

DM0206 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:32:
Vraag aan de Elroq rijders: ik merk als ik harder dan 90 ga rijden dat ik een lichte brom/ resonantie geluid hoor.
Ik dacht eerst dat het door de velgen/ banden (hankook 20inch) komt, maar zeker weet ik het niet.

Heeft iemand hier ook last van?
Hey! Is dit nog op een of andere manier weggegaan? Mijn collega met Hankooks heeft dit maar ik heb het met continental banden ook. Vanaf 90 toch wel flink aanwezig.

• BGFG
JPD68 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 10:11:
[...]

Dat regel ik zelf, de lader geeft ook geen foutmelding, die wacht tot de auto zegt kom maar op met de stroom. Maar de auto geeft de foutmelding.
Ok, helder. Blijft wel heel opvallend dat het exact op hele uren gebeurt….

• Miss-Dizzy
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-03 23:32
Een over het algemeen tevreden Elroq 85BE rijder hier sinds 2 maanden.
Ook met 20 inch velgen en ons is geen gebrom opgevallen.

We lopen wel tegen een ander probleem aan en dat is het proberen te verwijderen van de hoofdsteun van de bijrijdersstoel. Volgens de dealer kan dat niet. Balen voor als we wat groters willen vervoeren.
Is er iemand die het wel gelukt is en de truc wil delen? :P

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-03 18:52
JPD68 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 09:15:

PS
Ik heb vergelijkbare issues gehad nadat ik mijn Alfen laadpaal had geupdate naar de laatste firmware versie. Andere auto’s hadden geen issues maar mijn Elton stond soms te tikken en knipperen maar ging niet goed laden. Terug naar de oude firmware heeft het voor mij opgelost. Mogelijk speelt bij jou iets vergelijkbaars?

• JPD68
jasring schreef op zondag 22 februari 2026 @ 09:10:
[...]

Ik heb vergelijkbare issues gehad nadat ik mijn Alfen laadpaal had geupdate naar de laatste firmware versie. Andere auto’s hadden geen issues maar mijn Elton stond soms te tikken en knipperen maar ging niet goed laden. Terug naar de oude firmware heeft het voor mij opgelost. Mogelijk speelt bij jou iets vergelijkbaars?
Ik heb de Alfen nog op 7.16.... staan. Het vreemde is, ik laad al de hele winter op deze wijze en het is nog niet eerder fout gegaan.

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:22

Mars Warrior

Earth, the final frontier

ThePsycho schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 14:08:
[...]
Hey! Is dit nog op een of andere manier weggegaan? Mijn collega met Hankooks heeft dit maar ik heb het met continental banden ook. Vanaf 90 toch wel flink aanwezig.
Als je het topic doorneemt dan zie je dat na onderhoud aan de airco de brom en het sissen zijn verdwenen.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Miss-Dizzy schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 16:16:

We lopen wel tegen een ander probleem aan en dat is het proberen te verwijderen van de hoofdsteun van de bijrijdersstoel. Volgens de dealer kan dat niet. Balen voor als we wat groters willen vervoeren.
Nee, ik kwam er bij de Ikea ook achter dat dit niet lukt. De stoel wil ook maar beperkt naar voren, dus lange stukken even vervoeren is een gepuzzel.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03 12:17
P_de_B schreef op zondag 22 februari 2026 @ 09:32:
[...]

Nee, ik kwam er bij de Ikea ook achter dat dit niet lukt. De stoel wil ook maar beperkt naar voren, dus lange stukken even vervoeren is een gepuzzel.
Valt reuze mee.. :*)
https://freetrailer.com/nl/partners/ikea/

• 0610tigger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:14
Miss-Dizzy schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 16:16:
Een over het algemeen tevreden Elroq 85BE rijder hier sinds 2 maanden.
Ook met 20 inch velgen en ons is geen gebrom opgevallen.

Hier een tip van een Enyaq rijder. Volgens mij zijn het dezelfde stoelen in een Elroq.
YouTube: Skoda Enyaq Kopfstütze ausbauen
Voor wat ik lees kan het alsnog lastig zijn om de knop te vinden en ook werkelijk de hoofdsteun te verwijderen. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd.

• W.V.
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:52
Sinds 01-2026 heb ik een Elroq BE 85. Nu zit ik met het volgende. Ik heb al aardig wat gelezen over de 12V in de kofferbak om deze schakelend te maken en dat deze niet continu stroom kan leveren. Dat is niet handig voor mij dashcam die ik hier wil op aansluiten. Ik heb ook de zekering 52 verzet van laag naar hoog maar dan krijg ik helemaal geen spanning meer op de 12V aansluiting. Doe ik iets verkeerd of heeft iemand een andere oplossing?
Albast bedankt voor de reacties.

• pkrielen
W.V. schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:24:
Sinds 01-2026 heb ik een Elroq BE 85. Nu zit ik met het volgende. Ik heb al aardig wat gelezen over de 12V in de kofferbak om deze schakelend te maken en dat deze niet continu stroom kan leveren. Dat is niet handig voor mij dashcam die ik hier wil op aansluiten. Ik heb ook de zekering 52 verzet van laag naar hoog maar dan krijg ik helemaal geen spanning meer op de 12V aansluiting. Doe ik iets verkeerd of heeft iemand een andere oplossing?
Albast bedankt voor de reacties.
Al eens mijn visie op gegeven, dealer gaf per mail aan dat ik ervoor naar de garage moest komen zodat de monteur het eens kon bekijken. Schijnbaar hele ingewikkelde vraag. Is nooit meer van gekomen omdat ik er maar een goede dashcam met hardwire kit heb ingezet. :
Persoonlijk wilde ik ook helemaal geen kabel vanuit de achterkant terug naar voor leggen.
pkrielen in "Het grote Škoda Elroq-topic"
Hier het vervolg op die hardwirekit:
pkrielen in "Het grote Škoda Elroq-topic"

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-03 15:52
Ik heb sinds de app updates wel last van dat mijn achteruitrijcamera een beetje traag inschakeld (scherm blijft paar seconden zwart). Nog iemand last van?

EDIT:
bartvries schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 11:58:
Ik heb een nieuwe telefoon aangemeld via Bluetooth. Werkt allemaal prima. Maar nu staat de oude telefoon ook nog als keuzemogelijkheid in de Elroq. Hoe kan ik die verwijderen? Ik vind geen "verwijderen " in de menu's..
Als je de telefoonnaam ziet staan, naar links swipen op je scherm. Komt er "verwijderen" icoon op. How I know? Ik heb hier ook 500 jaar naar liggen zoeken haha!

[ Voor 62% gewijzigd door Tomskii5 op 23-02-2026 13:03 ]

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• dicksterrrr
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:46
Mijn grote irritatie punt. Ik ben hoofdgebruiker met een iphone. Mijn vrouw is 2e gebruiker met een android. De android lijkt sterker, want als we beide tegelijk instappen, en ondanks dat ik mijzelf als gebruiker selecteer en ik de laatste keer volledig geconnect was, schakelt hij direct draadloos over naar de android van mijn vrouw. Is dat logisch? Voor mij in ieder geval niet. Vervolgens ben ik weer minuten lang aan het klojen om dit aan te passen (als dat rijdend al mag...). Iemand een oplossing?

Behalve mijn vrouw niet meer laten instappen, danwel nooit meer mee laten rijden... :D

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 17:06
bartvries schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 11:58:
* Setup
* Verbinding
* Mobiele apparaten

Daar staan alle (bluetooth) gekoppelde telefoons.
Icoontje van een prullenbak erachter. Daarop klikken is verwijderen.

Leeg - Sinds 20180907

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:01
dicksterrrr schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:23:
Mijn grote irritatie punt. Ik ben hoofdgebruiker met een iphone. Mijn vrouw is 2e gebruiker met een android. De android lijkt sterker, want als we beide tegelijk instappen, en ondanks dat ik mijzelf als gebruiker selecteer en ik de laatste keer volledig geconnect was, schakelt hij direct draadloos over naar de android van mijn vrouw. Is dat logisch? Voor mij in ieder geval niet. Vervolgens ben ik weer minuten lang aan het klojen om dit aan te passen (als dat rijdend al mag...). Iemand een oplossing?

Behalve mijn vrouw niet meer laten instappen, danwel nooit meer mee laten rijden... :D
Een nog sterkere Android kopen :p

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23:45

Ik heb hetzelfde in de Elroq. Hiervoor in een Scala exact hetzelfde. Alleen hebben we allebei Android. Enige verschil is dat mijn telefoon een VPN heeft lopen. Als ik alleen rijd, verbindt ie binnen 5 seconden. Met mijn vrouw kansloos. Daarom heeft zij nu mijn Spotify en Waze logins op haar tel lopen. :)

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-03 18:46
Vanochtend kom ik bij mijn 85BE, staan alle 4 de ramen gedeeltelijk open en is de boel binnen nat geregend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQmOh0UWeVwika3VoUGhF8uhuT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tar55aPigKWl7drB5cPFM7qr.jpg?f=fotoalbum_large

Geen idee hoe dit zo ineens kan gebeuren, heeft iemand dit eerder mee gemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TAMIGOaiuVubHREjhGtElcPGYw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AM02A86AFsHBR3Yw4gKohKq8.jpg?f=fotoalbum_large

Skoda Elroq | OnePlus Nord 5

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:04

Bob Popcorn

Plop!

Jur gen schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 08:35:
Vanochtend kom ik bij mijn 85BE, staan alle 4 de ramen gedeeltelijk open en is de boel binnen nat geregend.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je op de zender gezeten? ;) Als je het unlock knopje ingedrukt houdt gaan de ramen open.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Mijn vrouw haar telefoon verbindt zelfs als ik weg rijd en zij in het huis is :')

• dicksterrrr
Bob Popcorn schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 08:42:
[...]

Heb je op de zender gezeten? ;) Als je het unlock knopje ingedrukt houdt gaan de ramen open.

[ Voor 4% gewijzigd door dicksterrrr op 24-02-2026 09:20 ]

• dicksterrrr
Bob Popcorn schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 08:43:
[...]

Mijn vrouw haar telefoon verbindt zelfs als ik weg rijd en zij in het huis is :')
8)7 Same here!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:47

Boy

www.byoscoop.nl

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een jaar of 15 geleden ook met m'n Polo gehad, denk dat ik idd per ongeluk de 'open' knop ingedrukt heb gehouden toen, daarna nooit meer gebeurd.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-03 09:36
Tomskii5 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:32:

Als je de telefoonnaam ziet staan, naar links swipen op je scherm. Komt er "verwijderen" icoon op. How I know? Ik heb hier ook 500 jaar naar liggen zoeken haha!
Ja, dit was het! inderdaad totaal niette vinden als je het geheim niet weet! DANK

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:16
Dit lees ik in andere (merk auto's) topics ook wel eens, vaak een kwestie van knopje ingedrukt terwijl sleutel in broekzak zit, 1 keer gelezen dat iemand zijn kat de boosdoener was, geen grap, maar wel hilarisch.

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-03 18:46
Bob Popcorn schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 08:42:
[...]

Ah, dat moet het zijn geweest. Wist niet eens dat dit zo werkte.

Skoda Elroq | OnePlus Nord 5

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Jur gen schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 12:26:
[...]

Ah, dat moet het zijn geweest. Wist niet eens dat dit zo werkte.
Dat heeft toch zo'n beetje elke auto sinds halverwege de jaren '90? :D

• twowheeler
Meerdere mensen die de laatste dagen vaak een notificatie krijgen dat de privacy instellingen zijn gewijzigd. Het lijkt meer te zijn sinds we een tweede account hebben aangemaakt. Maar ik wil uitsluiten of dat het is of dat er gewoon updates aan de kant van Skoda zijn.

• Holzschuh
twowheeler schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 21:54:
Meerdere mensen die de laatste dagen vaak een notificatie krijgen dat de privacy instellingen zijn gewijzigd. Het lijkt meer te zijn sinds we een tweede account hebben aangemaakt. Maar ik wil uitsluiten of dat het is of dat er gewoon updates aan de kant van Skoda zijn.
Ik heb geen melding gekregen. Gebruik ook maar 1 profiel.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:18
Deze melding krijg ik minstens 1 keer per week, al zekere enkele maanden.

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:43
Ik zag dat de Ford Explorer en Capri een extra optie voor upgrade hebben gekregen naar 79 kWh. Zouden de Elroq en Enyaq binnenkort volgen?

• twowheeler
Er zat verschil in instellingen in de app qua privacy instellingen. Deze nu gelijk getrokken, kijken of dat helpt

• twowheeler
Patox schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 22:43:
Ik zag dat de Ford Explorer en Capri een extra optie voor upgrade hebben gekregen naar 79 kWh. Zouden de Elroq en Enyaq binnenkort volgen?
Die bestond toch al heel lang?

• Anme
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-03 19:53
Iemand ook problemen.met de spraakfunctie sinds een week? Iemand tips: hoe krijg ik die weer werkend?

• Frime22
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09-03 09:16
Ik vond de Canton audio in mijn Elroq altijd een beetje tegenvallen. Ik heb heel wat met de equalizer settings lopen spelen totdat ik vorige week de optie sound focus eens had geprobeerd om deze op alleen de positie van de bestuurder in te stellen. Tot mijn verbazing gaf dit een enorm verschil en was het geluid ineens een stuk beter (vooral de lage tonen waren meer aanwezig, alsof de subwoofer eindelijk eens zijn werk deed zonder deze gelijk op +4 te moeten zetten). De sound focus optie is meer dan alleen maar een simpele balance/fader functie, het past bv. de timings aan (zie ook: https://www.skoda-storybo...r-getting-the-best-sound/). Dit werkt onafhankelijk van de equalizer settings.

Ik ben benieuwd of jullie dit ook zo ervaren!

[ Voor 4% gewijzigd door Frime22 op 27-02-2026 14:35 ]

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Patox schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 22:43:
Dus van (effectief) 77,7 kWh naar 79? Dat lijkt het me niet waard toch?

• Italioboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-03 12:48
Bob Popcorn schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:58:
[...]

Dus van (effectief) 77,7 kWh naar 79? Dat lijkt het me niet waard toch?
Ligt eraan, de 79 kWh is goedkoper en een LFP.

• Whiskey48
Italioboy schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 16:19:
[...]

En LFP kan je makkelijker dagelijks tot 100% laden.

• Patox
[...]

Oh ik ging er van uit dat het om de 79 kWh versie ging die ook in andere MEB's zit.. dus ook NMC. Laadsnelheid komt overeen met ID.3 Pro S namelijk.

• janvda123
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-03 21:59
Whiskey48 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 16:28:
[...]

En LFP kan je makkelijker dagelijks tot 100% laden.
Maar presteert een stuk slechter in de winter

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

janvda123 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 17:50:
[...]

Maar presteert een stuk slechter in de winter
Nóg slechter? Ik ben namelijk wel geschrokken van het verbruik van de Elroq in de winter :D 22-23kwh/100km was geen uitzondering.

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:53
Bob Popcorn schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 20:05:
[...]

Nóg slechter? Ik ben namelijk wel geschrokken van het verbruik van de Elroq in de winter :D 22-23kwh/100km was geen uitzondering.
Dat heb de laatste 3 maand wel als minimaal. Meest al rons de 25😅

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Patox
Vers van de pers is dat ID.3 nu ook productiestop heeft en deze nieuwe LFP batterijen krijgt

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgu2HFx7_MsaHf3yyezWz4AxJpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zoGEBv7OGUz3jJii3v39O75E.jpg?f=fotoalbum_large

Ik merk dat het verbruik de laatste week wel enorm verbeterd is. Waar het eerst schommelde rond 20kwh/100km, kom ik nu met zelfde ritten rond de 17kwh/100km. Benieuwd als we straks richting de 20 graden gaan.

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:50
Patox schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 21:01:
Vers van de pers is dat ID.3 nu ook productiestop heeft en deze nieuwe LFP batterijen krijgt
De Elroq 50 en 60 zijn in duitsland ook al niet meer te bestellen.

Ik verwacht binnenkort dat de 58kWh LFP accu met de nieuwe APP350 motor komt in de Elroq 60. Net als bij de Ford Explorer. Gevolg zal zijn iets meer range, zuinigere motor, maar wel zwaarder en iets trager snel laden.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03 18:21
Frime22 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:29:
Ik vond de Canton audio in mijn Elroq altijd een beetje tegenvallen. Ik heb heel wat met de equalizer settings lopen spelen totdat ik vorige week de optie sound focus eens had geprobeerd om deze op alleen de positie van de bestuurder in te stellen. Tot mijn verbazing gaf dit een enorm verschil en was het geluid ineens een stuk beter (vooral de lage tonen waren meer aanwezig, alsof de subwoofer eindelijk eens zijn werk deed zonder deze gelijk op +4 te moeten zetten). De sound focus optie is meer dan alleen maar een simpele balance/fader functie, het past bv. de timings aan (zie ook: https://www.skoda-storybo...r-getting-the-best-sound/). Dit werkt onafhankelijk van de equalizer settings.

ik heb dit gisteren getest maar vond t juist minder goed klinken

ben verder goed te spreken over t Canton systeem

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:32
De Elroq 50 en 60 zijn al een tijdje niet meer te bestellen in Duitsland. Vraag me af of wel de LFP accu te maken. Denk zelf dat het gewoon een verdeling van productiecapaciteit is. Voor EV's is Duitsland een kleinere markt op dit moment.

• JPD68
ytr81 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 13:06:
[Afbeelding]
Ik merk dat het verbruik de laatste week wel enorm verbeterd is. Waar het eerst schommelde rond 20kwh/100km, kom ik nu met zelfde ritten rond de 17kwh/100km. Benieuwd als we straks richting de 20 graden gaan.
Moet je niet zoals wij gisteren 150 KM lang windkracht 4-5 tegen hebben :X Verbruik met een gemiddelde van 87 km/h ws gelijk aan dat van 's avonds met 97 km/h over dezelfde afstand.

• Holzschuh
RaymondD schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 19:09:
[...]

De Elroq 50 en 60 zijn in duitsland ook al niet meer te bestellen.

Ik verwacht binnenkort dat de 58kWh LFP accu met de nieuwe APP350 motor komt in de Elroq 60. Net als bij de Ford Explorer. Gevolg zal zijn iets meer range, zuinigere motor, maar wel zwaarder en iets trager snel laden.
Als ik het goed heb is de laadcurve wel stabieler dan. Uiteindelijk is de 10-80% tijd belangrijker dan de maximale snellaadcapaciteit.

• Holzschuh
Frime22 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:29:

Heb die eigenlijk al sinds dag 1 op de voorstoelen staan. d:)b Nog geen moment klachten gehad over de Canton setup.

• Flix20
  • Laatst online: 20:54
Holzschuh schreef op maandag 2 maart 2026 @ 08:00:
[...]

Als ik het goed heb is de laadcurve wel stabieler dan. Uiteindelijk is de 10-80% tijd belangrijker dan de maximale snellaadcapaciteit.
Dat ben ik niet helemaal met je eens.
die 10-80 piek is vooral interessant als je langere stukken rijdt als je vaker dan ééns moet laden.
Maar als je nét niet genoeg prik hebt om op bestemming te komen, dan is juist de hogere piek fijner om te hebben omdat je dan weer sneller op weg bent.

PSN: Flix20-NL

• Holzschuh
Flix20 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 08:13:
[...]

Dat ben ik niet helemaal met je eens.
die 10-80 piek is vooral interessant als je langere stukken rijdt als je vaker dan ééns moet laden.
Maar als je nét niet genoeg prik hebt om op bestemming te komen, dan is juist de hogere piek fijner om te hebben omdat je dan weer sneller op weg bent.
Voordeel van die stabielere hoge laadcurve is dan dat je dat altijd kunt doen, dus ook bij bv. >40%. Die hoge piek haal je anders alleen bij lage accu% en levert dan ook maximaal enkele minuten winst op. Die ga je niet merken bij welke reis dan ook.

• Frime22
[...]

Ik dacht dat de energiedichtheid van LFP accu's een stuk lager is. Hoe kunnen ze dan de capaciteit evengoed hetzelfde houden en zelfs iets hoger? (79 kWh vs 77 kWh).

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:50
Frime22 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 10:11:
[...]

Ik dacht dat de energiedichtheid van LFP accu's een stuk lager is. Hoe kunnen ze dan de capaciteit evengoed hetzelfde houden en zelfs iets hoger? (79 kWh vs 77 kWh).
Waar staat dat de 79kWh een LFP wordt? Bij de Ford in ieder geval niet zo, daar is alleen de 58kWh versie een LFP accu.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• Frime22
RaymondD schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:05:
[...]

Waar staat dat de 79kWh een LFP wordt? Bij de Ford in ieder geval niet zo, daar is alleen de 58kWh versie een LFP accu.
Ik denk dat je gelijk hebt. Het leek mij technisch gezien al onmogelijk aangezien bij de 77kWh NMC accu vrijwel alle ruimte al wordt benut.

• Whiskey48
Frime22 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 10:11:
[...]

Nieuwe LFMP accu's hebben dezelfde energiedichtheid als een NMC accu, misschien dat deze nu er in komen?
Ik heb thuis al een grote LFMP powerbank met deze cellen, echt een stuk compacter dan LFP.

[ Voor 6% gewijzigd door Whiskey48 op 02-03-2026 19:21 ]

• Jeffenator
  • Laatst online: 15-03 11:18
Heeft iemand ervaringen met V2L stekkers?
Ik zou graag een V2L stekker willen aanschaffen (liefst géén 100'en euros) voor de Elroq.

Idee hierachter: deze zomer aan het water een elektrische bbq gebruiken (piekvermogen 2,5kw)

• upje
De Elroq heeft geen V2L ondersteuning.

• Tomskii5
  • Laatst online: 13-03 15:52
upje schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 17:37:
De Elroq heeft geen V2L ondersteuning.
*nog geen

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 08:37

DennisMoore

Alles went...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cj90sgv4gqoCG1HaWpt7y1sl5SI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X37WsZLcJgH48yWahdSzJupu.jpg?f=fotoalbum_large
Mooizo, voor EnBW laadpalen in Duitsland werkt nu de "AutoCharge" 👍 (da's geen "Plug & Charge" dus). Ben benieuwd of dit betekent dat het ooit ook gaat werken bij Fastned 🤔. Wel lekker praktisch immers als je gewoon de kabel erin kunt prikken zonder gehannes met een app.

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

• Holzschuh
DennisMoore schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:06:
[Afbeelding]
Mooizo, voor EnBW laadpalen in Duitsland werkt nu de "AutoCharge" 👍 (da's geen "Plug & Charge" dus). Ben benieuwd of dit betekent dat het ooit ook gaat werken bij Fastned 🤔. Wel lekker praktisch immers als je gewoon de kabel erin kunt prikken zonder gehannes met een app.
Apart. Bij mijn auto staat "Autocharge available". Onder het kopje Autochage staat er "not available for your car". 8)7

• Patox
Holzschuh schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:29:
[...]

Apart. Bij mijn auto staat "Autocharge available". Onder het kopje Autochage staat er "not available for your car". 8)7
Same hier, Elroq 60. Overigens zie ook niet super veel voordeel als je een ENBW laadpas hebt.

• upje
Vandaag een melding: “over the air update beschikbaar”. De 1e update in (net) meer dan een jaar. Ik ben benieuwd! De update is gestart, klaar over een uur als het goed is.

Edit: dit was een update van 5.4 naar 5.4.4. Geen idee wat de wijzigingen zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door upje op 05-03-2026 17:49 ]

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03 18:21
Vanavond had ik tijdens mijn rit last van de lampen boven me die aan en uit gingen zonder enige reden. Het hield op toen ik mijn scherm uit deed .

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Het is hier al eens eerder gepost, maar hierbij een tip voor iedereen: controleer de sierkapjes op je wielbouten. Ik ben er op elke velg inmiddels 2 of 3 kwijt, en die ik nog wel heb zaten behoorlijk los. Mag Skoda tzt mooi vervangen..

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:47

Boy

www.byoscoop.nl

upje schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 16:09:
Vandaag een melding: “over the air update beschikbaar”. De 1e update in (net) meer dan een jaar. Ik ben benieuwd! De update is gestart, klaar over een uur als het goed is.

Edit: dit was een update van 5.4 naar 5.4.4. Geen idee wat de wijzigingen zijn.
Bij m'n ID.4 hebben updates in 5 jaar tijd bijna nooit tot nieuwe functionaliteit geleidt. Die verwachting moet je echt omlaag stellen.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-03 12:03
Ik vond dit vanochtend op de bodem bij de linker voorstoel van mijn Elroq. Weet iemand waar dit voor is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HiBwcYAKsxJkUkSUBrfv231S3PE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4xKacmJVqnd2phzROddr70X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juoClgNd_DTV3-TNIrdb2vXect0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vcc1vrZrB53jfLwO5LfRaY7o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfoqzXhmPlQyPHLvjWVPiRfxOmo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYlQomNKGAP8uBh1wbQSRWO7.jpg?f=fotoalbum_large

• Holzschuh
Rennie01 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 07:02:
Ik vond dit vanochtend op de bodem bij de linker voorstoel van mijn Elroq. Weet iemand waar dit voor is?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kapje dat eigenlijk op de rails van de stoel hoort?

• Rennie01
Holzschuh schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 07:24:
[...]

Kapje dat eigenlijk op de rails van de stoel hoort?
Yes! Dat is hem. Had zelf al aan de andere kant (bijrijdersstoel) gekeken, maar deze dus gemist. Dank je!

[ Voor 4% gewijzigd door Rennie01 op 06-03-2026 08:23 ]

• upje
Boy schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 05:25:
[...]

Bij m'n ID.4 hebben updates in 5 jaar tijd bijna nooit tot nieuwe functionaliteit geleidt. Die verwachting moet je echt omlaag stellen.
Weet ik. Ik hoef ook helemaal niet elke week een update. Ik had verwacht/gehoopt dat er 2 of 3 keer per jaar een update zou zijn met wat kleine verbeteringen, op meer had ik niet gerekend. Maar zelfs dat is dus te hoog ingezet. Da's jammer. In versie 5.6 schijnt een update te zitten voor de kofferklep, die nogal eens onverwacht dicht gaat. Het zou toch wel fijn zijn als we die update krijgen, de kofferklep is gewoon gevaarlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door upje op 06-03-2026 08:30 ]

• Patox
S_Chief schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 21:10:
Het is hier al eens eerder gepost, maar hierbij een tip voor iedereen: controleer de sierkapjes op je wielbouten. Ik ben er op elke velg inmiddels 2 of 3 kwijt, en die ik nog wel heb zaten behoorlijk los. Mag Skoda tzt mooi vervangen..
Heb ik idd ook al een keer gepost ben er een aantal kwijt maar kan me er niet heel erg aan storen. Bedoel je dat Skoda ze onder garantie gaat vervangen?

• MiezeL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 22:08
Hi, ik heb een vraag over mijn auto wat ik niet kan vinden in dit topic, namelijk dat de e-routeplanner een bliediebliebliep-geluid maakt als hij een laadpaal op de route toevoegd/herplant maar dit geluid is bij mij echt keihard.
Ik kan het geluidsniveau voor de navigatiemeldingen wel zachter zetten en dan beweegt het bewuste geluid mee in dynamiek maar dan eindig ik met dat je de ploeink en stem niet meer hoort (heel zacht dus).

Als je stem op achtergrond houdt tov radio dan is die laadpaal-bliep echt oorverdovend hard.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:39
upje schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 08:28:
[...]
In versie 5.6 schijnt een update te zitten voor de kofferklep, die nogal eens onverwacht dicht gaat. Het zou toch wel fijn zijn als we die update krijgen, de kofferklep is gewoon gevaarlijk.
Ik zit op 5.6 en bij mij is de achterklep al een paar keer open gegaan doordat ik achter de auto langsliep en geen schopbeweging maakte onder de auto.

• Chillz
Rennie01 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 07:02:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vervelend dingetje

Is er bij mij ook al een aantal keer afgekomen, of minimaal losgeklikt.
Op de een of andere manier zit hij precies op een plek waar ik altijd met mn schoen langskom bij het uitstappen.

Leeg - Sinds 20180907

• Rennie01
Chillz schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:13:
[...]

Vervelend dingetje

Is er bij mij ook al een aantal keer afgekomen, of minimaal losgeklikt.
Op de een of andere manier zit hij precies op een plek waar ik altijd met mn schoen langskom bij het uitstappen.
Ik zag een piepklein stukje kunststof op de vloerbedekking liggen. Het lijkt erop dat er er iets is afgebroken van het kapje (moet nog eens goed kijken straks). Zal dus bij mij waarschijnlijk ook vaker gaan gebeuren dat dat kapje loskomt...

• Renegade666
Weet iemand ook dat je het laden kan instellen op tijd?
Dus als ik de stekker er in kan doen, en aangeven dat hij vanaf 23:00 mag laden zeg mar?

Ben over qua stroom naar zonneplan, en in de begin van de avond is het uhm, duur XD

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Flix20
upje schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 08:28:
[...]

Weet ik. Ik hoef ook helemaal niet elke week een update. Ik had verwacht/gehoopt dat er 2 of 3 keer per jaar een update zou zijn met wat kleine verbeteringen, op meer had ik niet gerekend. Maar zelfs dat is dus te hoog ingezet. Da's jammer. In versie 5.6 schijnt een update te zitten voor de kofferklep, die nogal eens onverwacht dicht gaat. Het zou toch wel fijn zijn als we die update krijgen, de kofferklep is gewoon gevaarlijk.
Ik heb daardoor die functie uitgezet. Ik zit nog wel eens op de achterbumper wanneer ik me op locatie omkleed en de keren dat de klep vervolgens dicht begon te gaan is me tevaak.
Wel heel hinderlijk want ik mis de functie ook geregeld als je met handen vol aan komt lopen.

• Holzschuh
Renegade666 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:31:
Weet iemand ook dat je het laden kan instellen op tijd?
Dus als ik de stekker er in kan doen, en aangeven dat hij vanaf 23:00 mag laden zeg mar?

Ben over qua stroom naar zonneplan, en in de begin van de avond is het uhm, duur XD
Als dat niet kan via je laadpaal werkt kun je in de Elroq laadlocaties instellen en per locatie kun je daar een schema voor instellen. Tenminste, ik dacht dat dit gekoppeld is aan laadlocaties. Anders kun je wel schema's instellen. Heb dat gedaan toen ik vlak voor de lange vakantierit wilde dat die 100% was.

• Holzschuh
Flix20 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:47:
[...]Wel heel hinderlijk want ik mis de functie ook geregeld als je met handen vol aan komt lopen.
Als ik eraan denk zorg ik dat ik de sleutel in mijn hand heb. Middelste knopje ingedrukt houden en dan gaat die ook open. Maar dat is dan weer afhankelijk van vooruit denken :+

• Flix20
Holzschuh schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:50:
[...]

Als ik eraan denk zorg ik dat ik de sleutel in mijn hand heb. Middelste knopje ingedrukt houden en dan gaat die ook open. Maar dat is dan weer afhankelijk van vooruit denken :+
Dat moment bedenk ik me vaak als ik net met het boodschappenkrat de deur uit stap 'k*t, had m'n sleutel moeten gebruiken'

• Renegade666
Holzschuh schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:48:
[...]

Als dat niet kan via je laadpaal werkt kun je in de Elroq laadlocaties instellen en per locatie kun je daar een schema voor instellen. Tenminste, ik dacht dat dit gekoppeld is aan laadlocaties. Anders kun je wel schema's instellen. Heb dat gedaan toen ik vlak voor de lange vakantierit wilde dat die 100% was.
Oke bedankt, dat even testen. Ik kan zelf niks met mijn laad paal, is van Eneco, via het werk.
En heb geen zin om elke keer het tarief in de app aan te passen op basis wat die uren is.

• Chillz
Renegade666 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:09:
[...]

Oke bedankt, dat even testen. Ik kan zelf niks met mijn laad paal, is van Eneco, via het werk.
En heb geen zin om elke keer het tarief in de app aan te passen op basis wat die uren is.
Ik heb ook een Eneco laadpaal via lease/ werk.
Misschien kun je eens zoeken naar de "Eneco SlimLaden" app?
Daarin kun je wel wat dingen instellen; Energietarieven (enkel/dubbel), zonnepanelen, type auto, ... Daar houdt hij dan rekening mee en stuurt je paal daarop aan.

Leeg - Sinds 20180907

• Renegade666
Chillz schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:09:
[...]

Daarin kun je wel wat dingen instellen; Energietarieven (enkel/dubbel), zonnepanelen, type auto, ... Daar houdt hij dan rekening mee en stuurt je paal daarop aan.
oke zal ik ook evne naar kijken.Maar had ondertussen locatie al gezien en kun je idd tijden toevoegen. Dus heb die sowieso :)

• janvda123
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-03 21:59
MiezeL schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:04:
Hi, ik heb een vraag over mijn auto wat ik niet kan vinden in dit topic, namelijk dat de e-routeplanner een bliediebliebliep-geluid maakt als hij een laadpaal op de route toevoegd/herplant maar dit geluid is bij mij echt keihard.
Ik kan het geluidsniveau voor de navigatiemeldingen wel zachter zetten en dan beweegt het bewuste geluid mee in dynamiek maar dan eindig ik met dat je de ploeink en stem niet meer hoort (heel zacht dus).

Als je stem op achtergrond houdt tov radio dan is die laadpaal-bliep echt oorverdovend hard.
Check eens bij de instellingen van de "Traffication"-app

• Kameelstok
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:45
Chillz schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:09:
[...]

De slimladen app is totale horror, werkt voor geen meter maar uitstekend recept om niet te laden als je dat wel wil.

De Eneco zakelijke paal is gewoon een peblar business. Hang m op de wifi en je kan wat instellen. Koppel hem aan home assistant en je kan alles instellen.

• BGFG
Flix20 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:47:
[...]

Ik heb daardoor die functie uitgezet. Ik zit nog wel eens op de achterbumper wanneer ik me op locatie omkleed en de keren dat de klep vervolgens dicht begon te gaan is me tevaak.
Wel heel hinderlijk want ik mis de functie ook geregeld als je met handen vol aan komt lopen.
Bij mij gaat ie pas naar beneden als je er niet meer onder staat.

• pkrielen
BGFG schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 10:04:
[...]

Bij mij gaat ie pas naar beneden als je er niet meer onder staat.
Dat klinkt als de fix die men in software versie 5.6 zou moeten hebben zitten.
Kan niet wachten tot ik die erop heb..

• RodeVre
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:32
Patox schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:36:
[...]

Same hier, Elroq 60. Overigens zie ook niet super veel voordeel als je een ENBW laadpas hebt.
Autocharge net bij een laadstop bij ENWB kunnen activeren, voor mij wel handig omdat de pas niet werd verstuurd naar mij thuis in NL. De verzending van passen naar NL blijft willekeurig.

• BGFG
pkrielen schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 10:38:
[...]

Dat klinkt als de fix die men in software versie 5.6 zou moeten hebben zitten.
Kan niet wachten tot ik die erop heb..
O ja, dat kan kloppen. Ik heb idd 5.6

• Renegade666
Holzschuh schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:48:
[...]

Gisteravond even getest, en dit werkt prima. alleen even omdenken om op het scherm aan te geven dat hij in de tijdslot moet laden, en niet direct.

Bedankt!

• Chillz
Kameelstok schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 18:26:
[...]

De slimladen app is totale horror, werkt voor geen meter maar uitstekend recept om niet te laden als je dat wel wil.
Niet eens.
Ik zal niet zeggen dat het een perfecte, soepele, geweldige app is,
Maar hij doet het wel gewoon. Ik heb er nog geen last van gehad.

en ja, de app is ervoor om te zorgen dat er voornamelijk geladen wordt in de daluren of als er veel zon is,
dus als je direct wilt laden, moet je daar even rekening mee houden en dat ook daar aangeven.
(zoals je op dat moment in de auto ook voor Direct Laden moet kiezen wanneer je normaal een schema hebt)
De Eneco zakelijke paal is gewoon een peblar business. Hang m op de wifi en je kan wat instellen. Koppel hem aan home assistant en je kan alles instellen.
ook niet
Ik heb vanuit Eneco een Alfen Eve Single Pro hangen.
En daar kan ik zelf vrij weinig mee, beheer gaat via Eneco

Leeg - Sinds 20180907

• DS31
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-03 13:44
Kameelstok schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 18:26:
[...]

Ik heb ook peblar business maar dan via Groendus. Groendus biedt een slim laden app, maar daar maak ik geen gebruik van. Ik gebruik nu alleen de web user interface van de peblar, om de boel in te stellen. Ik wil nog een integratie naar Home Assistant maken, zodat ik overdag ook op zonnestroom kan laden, onder de 1,4 kwh (Peblar gebruikt dit als drempelwaarde van zonnestroom om aan/uit te gaan). Hij mag bij mij ook laden als hij minder zon vangt, maar die trigger krijgt hij dus nu niet.

Wellicht off topic overigens......

• CBGerard
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 11-03 19:19
De Elroq laadt pas op bij 6A of meer. Als je bij een opbrengst van de zonnepanelen van minder dan 6A toch wilt laden dal zal dit aangevuld moeten worden vanuit het elektriciteitsnet.
Pagina: 1 ... 68 69 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over de Elroq. Andere vragen kunnen in de volgende topics worden gesteld:
• Openbare laadpalen en -passen: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
• Thuisladen: Thuisladen van je EV deel 2 en Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
• Lange reizen met een EV: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa