Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Als de dealer de oude niet hoeft in te nemen kan je daar vast een andere Elroq rijder blij mee maken al dan niet tegen een vergoeding.Kaastosti schreef op zondag 18 januari 2026 @ 16:44:
[...]
Nee deze had inderdaad beter vast moeten zitten. Lijkt gewoon gelijmd aan de stof in plaats van echt vast. Maar goed, het is dan ook een dunne hoedenplank, heel veel materiaal om mee te werken heb je dan niet. Contact gehad met de dealer, ze hebben gewoon een nieuwe besteld, verwacht deze week een belletje.
PSN: Flix20-NL
Hmm, voor het eerst een mindere ervaring. Kreeg onderweg geen verbinding met Android Auto, alleen een Smartlink popup dat er mogelijk iets geaccepteerd moest worden op de telefoon (was niet zo). Telefoon een paar keer in/uit vliegtuigmodus, geen effect. Infotainment uiteindelijk maar gereboot, zonder effect. Daarna m'n telefoon gereboot, wat vreemd genoeg ook leidde tot uitval/reboot van het infotainment.
Heel raar. Daarna was alles weer oké.
Op de terugweg (5 uur later) is de noodoproepfunctie in storing geschoten. Vermoed dat de hele communicatiemodule op z'n gat ligt aangezien de app ook geen verbinding meer kan maken met de auto (rood bolletje). 30 minuten ervoor werkte alles nog prima aangezien ik de auto heb voorverwarmd via de app. Uurtje gereden en de module werkt nog steeds niet. Ben benieuwd of 'ie morgenochtend weer werkt.
Op de terugweg (5 uur later) is de noodoproepfunctie in storing geschoten. Vermoed dat de hele communicatiemodule op z'n gat ligt aangezien de app ook geen verbinding meer kan maken met de auto (rood bolletje). 30 minuten ervoor werkte alles nog prima aangezien ik de auto heb voorverwarmd via de app. Uurtje gereden en de module werkt nog steeds niet. Ben benieuwd of 'ie morgenochtend weer werkt.
dat met die slechte verbinding: mocht je bekabeld werken: probeer een andere of nieuwe kabel, dat was namelijk bij mij de oplossing (ik heb dan wel een IPhone). Verder gaf mijn skoda dealer ooit aan dat een android toestel icm iphone in 1 wagen storingen kunnen geven op t infotainmentS_Chief schreef op zondag 18 januari 2026 @ 22:48:
Hmm, voor het eerst een mindere ervaring. Kreeg onderweg geen verbinding met Android Auto, alleen een Smartlink popup dat er mogelijk iets geaccepteerd moest worden op de telefoon (was niet zo). Telefoon een paar keer in/uit vliegtuigmodus, geen effect. Infotainment uiteindelijk maar gereboot, zonder effect. Daarna m'n telefoon gereboot, wat vreemd genoeg ook leidde tot uitval/reboot van het infotainment.Heel raar. Daarna was alles weer oké.
Homer, Is daar vergelijkingsmateriaal van wat nu het beste tempo om te rijden is?Homer-Simpson schreef op zondag 18 januari 2026 @ 08:24:
[...]
Als je nog sneller thuis had willen zijn had je waarschijnlijk niet boven de 140/150 per uur moeten gaan rijden. Die extra snelheid weegt niet op tegen het extra verbruik.
Paar weken terug heb ik ook zo'n rit gemaakt met cruisen op 150-160 en inderdaad weegt die kmwinst op tegen 130-140 extra accuduur?
Heb er geen exacte wetenschap van gemaakt maar je zou naar de laadsnelheid in je laadcurve kunnen kijken en daaruit destilleren of je tijdswinst die je boekt door 160 te rijden groter is dan de extra laadtijd ivm het hogere verbruik op die snelheid. Als je tussendoor moet laden is die winst verwaarloosbaar als hij überhaupt al bestaat. Als je niet meer hoeft te laden dan kan het natuurlijk wel uit qua tijd maar tegen hogere kosten.Poortm schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:12:
[...]
Homer, Is daar vergelijkingsmateriaal van wat nu het beste tempo om te rijden is?
Paar weken terug heb ik ook zo'n rit gemaakt met cruisen op 150-160 en inderdaad weegt die kmwinst op tegen 130-140 extra accuduur?
in het kader van de actieradius onder koude(re) omstandigheden. Gisteren vertrokken bij 0 graden en verdeeld over 2 ritten zo'n 355 KM gereden. SOC was 100% bij vertrek en 16% bij thuiskomst. Theoretisch zou de 400 KM haalbaar moeten zijn. Was vergeten de Elroq voor te verwarmen aan de lader dus dat scheelt nog iets. Snelheid op het grootste deel van de route 106-108 KM/h (300 KM snelweg). Temperatuur is niet boven de 5 graden geweest. Temperatuur in de auto ingesteld op 19 graden.
Al met al viel het mij niet tegen.
Al met al viel het mij niet tegen.
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
1. Opnieuw telefoon laten verbinden met auto via BT.S_Chief schreef op zondag 18 januari 2026 @ 22:48:
Hmm, voor het eerst een mindere ervaring. Kreeg onderweg geen verbinding met Android Auto, alleen een Smartlink popup dat er mogelijk iets geaccepteerd moest worden op de telefoon (was niet zo). Telefoon een paar keer in/uit vliegtuigmodus, geen effect. Infotainment uiteindelijk maar gereboot, zonder effect. Daarna m'n telefoon gereboot, wat vreemd genoeg ook leidde tot uitval/reboot van het infotainment.Heel raar. Daarna was alles weer oké.
2. Opnieuw telefoon opstarten
3. Als 1/2 niet werkt data/cache van de AA app in je telefoon even verwijderen.
Dan doet ie het weer. Althans, dat werkt bij mijn 308 zo als ie weer eens helemaal AA kwijt is. Bij de Elroq heb ik nog geen klachten gehoord.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
@DrDelete @Señor Sjon Thx. Ik gebruik AA draadloos en eigenlijk gaat dat altijd goed. Denk dat 'ie z'n dag niet had, want de communicatiemodule is na een nachtje slapen ook weer online. Fixed.
Let op:
Dit topic gaat alleen over de Elroq. Andere vragen kunnen in de volgende topics worden gesteld:
• Openbare laadpalen en -passen: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
• Thuisladen: Thuisladen van je EV deel 2 en Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
• Lange reizen met een EV: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa
Dit topic gaat alleen over de Elroq. Andere vragen kunnen in de volgende topics worden gesteld:
• Openbare laadpalen en -passen: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
• Thuisladen: Thuisladen van je EV deel 2 en Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
• Lange reizen met een EV: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa