• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-01 18:44

RobertowNL

For your gear!

tweebel schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:54:
[...]

Lijkt typisch op eens serie fouten die passen bij een te laag voltage op de 12V accu.
ANWB zei net dat de accu oké was. Auto wil nu ook niet meer in de drive. Berger gaat hem afvoeren.

• arjans
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-01 12:58
ytr81 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:04:
[...]

Dan heb je synchroniseren bij instellen spiegels aan staan. Kwestie van even uitzetten:

De activering of deactivering van het automatisch inklappen van de buitenspiegels, de synchrooninstelling van de spiegelvlakken en het zakken van het spiegeloppervlak aan bijrijderszijde bij het achteruitrijden vindt als volgt plaats (uit de handleiding):

In het infotainment het menu Auto > Buiten selecteren.

Door een zijwaartse vingerbeweging het beeldscherm met het menupunt Spiegels selecteren.

Het menupunt Spiegel selecteren en de functie inschakelen of uitschakelen
Toen ik dit bericht las werd ik er helemaal blij van, want ik mis het automatisch omlaag richten van de zijspiegels bij achteruitrijden.
Maar ik heb gezocht en helaas heeft mijn Elroq (85 BE Tour) de genoemde instelling niet, dat menu heeft alleen de opties voor automatisch inklappen en voor synchroon verstellen. Kan het zijn dat dat alleen bij een ander (meer luxe) uitvoering een mogelijkheid is?

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:19
Ik kan voor de 60 en 85 (op 19 inch) de Husky Butzi sneeuwkettingen aanbevelen. Voor de 60 heb je de Husky Butzi 190 nodig en voor de 85 de Husky Butzi 195. Zijn makkelijk te leggen (met zelfspanner). Prijs ongeveer rond de 90 euro.

Dit is geen oplossing voor 20inch helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p44pdaoz7Hb4boekfrynKP4dTHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kvd2wItSA5XbUnSlgrfLpJ2F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Patox op 08-01-2026 12:04 ]

• Crystalised
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 08-01 13:38
Robert_ZM schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:31:
[...]

Het af en toe vastlopen (gelukkig maar heel af en toe) en resetten middels powerknop ingedrukt houden herken ik wel van de Enyaq. Eigenlijk had ik wel verwacht dat Skoda dat na 4 jaar met nieuwere hardware en software wel opgelost had…. Echt een nieuw model is de Elroq natuurlijk niet, om die reden zou ik juist verwachten dat kinderziektes er uit zijn. Hopelijk was het vastlopen van je multimedia eenmalig
Dat vastlopen van systemen had ik ook in mijn V60 (al 10 jaar op de markt), Hundai Tucson en Nexo en Audi's dus geen enkel merk is hier feilloos in :-)

• Brekie
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:40
Kaastosti schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:55:
[...]

Als ik het goed begrijp is het de ruimte achter de wielen. Die zou te beperkt zijn voor kettingen, schijnen meer moderne (EV) auto's last van te hebben.

Je kunt het erop gokken, maar dat durf ik niet aan... want als het wel mis gaat zijn de kosten voor jezelf. Ben inderdaad ook benieuwd wat het verhaal van de dealer wordt, zal het melden als ik bericht heb.

Loopvlakkettingen zijn duur... net als alle fatsoenlijke kettingen. Maar goed, het moet weer een paar jaar mee, je kunt ze voor een vriendenprijsje uitlenen, daarna weer verkopen. Als het niet anders is, dan moet het maar.
Op het oog zie ik geen probleem met mijn sneeuwkettingen op de 20inch.
Lijkt mooi aan te sluiten op achterzijde van de banden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xUcGcWIbtbboPzL7NL6IoKnB_8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uGuPxO4gsAwq01adS1C8t6lc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aIcvpdGudhs2PdH0cJailEG-2T4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uXA72jk6fziv0jnRj60umQav.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9E2IeBGJyuLzQ4m96HUjE2P0apo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hdxWs42uBbsK1BIu8J8tRAqL.jpg?f=fotoalbum_large

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:11
Crystalised schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:58:
[...]

Dat vastlopen van systemen had ik ook in mijn V60 (al 10 jaar op de markt), Hundai Tucson en Nexo en Audi's dus geen enkel merk is hier feilloos in :-)
Ja, inderdaad. Dat komt bij meerdere auto's/ systemen voor

(ik mag t afkloppen; heb mn Elroq sinds mei en nog maar 1x gehad dat het scherm+infotainment vastliep en zichzelf herstartte)

Leeg - Sinds 20180907

• Crystalised
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 08-01 13:38
Chillz schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:25:
[...]

Ja, inderdaad. Dat komt bij meerdere auto's/ systemen voor

(ik mag t afkloppen; heb mn Elroq sinds mei en nog maar 1x gehad dat het scherm+infotainment vastliep en zichzelf herstartte)
Lijkt me een nette score. Ik heb mijn Elroq sinds 2 januari 2026 en nog geen een keer gehad :-)

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-01 14:20
arjans schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:09:
[...]

Toen ik dit bericht las werd ik er helemaal blij van, want ik mis het automatisch omlaag richten van de zijspiegels bij achteruitrijden.
Maar ik heb gezocht en helaas heeft mijn Elroq (85 BE Tour) de genoemde instelling niet, dat menu heeft alleen de opties voor automatisch inklappen en voor synchroon verstellen. Kan het zijn dat dat alleen bij een ander (meer luxe) uitvoering een mogelijkheid is?
Volgens mij alleen als je een elektrisch bedienbare stoel hebt. Ik heb het zelf ook niet.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:25

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Brekie schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:07:
[...]

Op het oog zie ik geen probleem met mijn sneeuwkettingen op de 20inch.
Lijkt mooi aan te sluiten op achterzijde van de banden.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Dat ziet er inderdaad helemaal niet verkeerd uit. Dank voor de check d:)b

Niet dat ik kettingen had voor deze maat, dus moest uiteindelijk toch iets. Heb toch voor veiligheid gekozen en net deze besteld: Snowdrive

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Poortm
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:39
Kaastosti schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 14:56:
[...]

Nice! Dat ziet er inderdaad helemaal niet verkeerd uit. Dank voor de check d:)b

Niet dat ik kettingen had voor deze maat, dus moest uiteindelijk toch iets. Heb toch voor veiligheid gekozen en net deze besteld: Snowdrive
Heb je wel goed gekeken naar de bandenmaat?
De sportline heeft 255 breed achter..

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:25

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Poortm schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:39:
[...]
Heb je wel goed gekeken naar de bandenmaat?
De sportline heeft 255 breed achter..
Kak je hebt gelijk. Heb geen Sportline maar Business Edition. Toch 255/45R20 achter. Goed, weer wat geleerd, we beginnen opnieuw :X

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Pagina: 1 ... 63 64 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over de Elroq. Andere vragen kunnen in de volgende topics worden gesteld:
• Openbare laadpalen en -passen: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
• Thuisladen: Thuisladen van je EV deel 2 en Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
• Lange reizen met een EV: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa