• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

janvda123 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 12:32:
[...]

Ik weet niet welke handleiding jij hebt, maar de mijne vermeldt vooraan ook 45W:
[Afbeelding]
Klopt, mijne ook. Ik heb de versie met draadloze lader, misschien zit daar verschil in? Ik laad mijn RC auto accu's ook geregeld op, op weg naar het circuit >:)

Kan niet stoppen met ontploffen!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:11
Stoemp schreef op zondag 2 november 2025 @ 22:29:

Vorige week mijn Enyaq ingeleverd met ruim 225.000 km op de teller. Ruim 4 jaar erg tevreden over geweest.
Maar die Elroq overtreft het toch nog met snellere systemen, betere wegligging, nog meer vermogen etc. Top auto!
Zo te zien heb je dezelfde velgen als ik ga krijgen. Omdat ik de auto blind besteld heb vroeg ik mij af of de zwarte delen kapjes ( als een soort veredelde wiel dop) zijn of dat deze echt deel uitmaken van de velg.

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 14:45

robjanssen

Software Developer

Ik heb sinds vorige week ook een Skoda Elroq. Nu heb ik een account voor mezelf aangemaakt, ik ben de hoofdgebruiker, en daarna ook een account voor mijn vrouw. We hebben beide de app op onze telefoon met ons eigen account.
Als we nu de auto laden, dan krijgt mijn vrouw daarvan een melding op haar telefoon, maar ik niet.
Hoe kan ik die melding ook krijgen?

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11:57
Review van de Skoda Elroq waarbij wordt aangegeven dat er binnenkort een update komt voor het snelladen. Iets minder hoge piek, maar wel een constantere lijn van circa 135 kw.

https://www.youtube.com/watch?v=02m5mspxCcI

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:33
Martijnvdb schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:39:
Review van de Skoda Elroq waarbij wordt aangegeven dat er binnenkort een update komt voor het snelladen. Iets minder hoge piek, maar wel een constantere lijn van circa 135 kw.

https://www.youtube.com/watch?v=02m5mspxCcI
De Elroq 85's die de afgelopen (dacht ca 3) maanden gefabriceerd zijn hebben deze lagere piek laadsnelheid al.
Hier is een CATL accu ipv een LG accu ingebouwd. De piek is lager maar gaat langer door.
Kan ik bevestigen want de mijne haalt die 135kW en houdt deze vol tot zeker 40%.
Mits de temperaturen ok zijn.

In de video is met een "oude" demo 85 gereden.

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11:57
deboss65 schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:51:
[...]

De Elroq 85's die de afgelopen (dacht ca 3) maanden gefabriceerd zijn hebben deze lagere piek laadsnelheid al.
Hier is een CATL accu ipv een LG accu ingebouwd. De piek is lager maar gaat langer door.
Kan ik bevestigen want de mijne haalt die 135kW en houdt deze vol tot zeker 40%.
Mits de temperaturen ok zijn.

In de video is met een "oude" demo 85 gereden.
Komt deze update er ook voor de 60 batterij?

• deboss65
Martijnvdb schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:58:
[...]
Komt deze update er ook voor de 60 batterij?
De 60 laad al met 165kW piek. En ik vermoed dat de accu vanaf model start niet veranderd is.

Het is eigenlijk ook geen update. Wat ik begrepen heb is dat door beperkte beschikbaarheid van de LG accu een alternatief in de vorm van de CATL accu wordt ingebouwd. CATL specificeert blijkbaar andere laadparameters dan LG. Het zou best eens kunnen zijn dat op termijn de LG accu weer terugkomt en de piek weer naar 175kW gaat.

• Driessen1989
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 04-11 19:15
Goedemiddag,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een Elroq. Echter heb ik al een tijdje een probleem en vraag me af of meerdere mensen hier last van hebben.

De ruitenwissers maken bij gebruik best veel geluid en het lijkt steeds luider te worden. Heb in de tussentijd al 4x nieuwe wissers gehad. Wanneer de wissers op het eind van het raam zijn en weer terug slaan dan maakt hij een klap... begint met een kleine tik maar wordt steeds luider...

Meerdere mensen dit opgevallen of last van hebben? En weet iemand een oplossing? Ben namelijk al bij autobedrijf geweest en vind het ook raar..

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:01
robjanssen schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:34:
Ik heb sinds vorige week ook een Skoda Elroq. Nu heb ik een account voor mezelf aangemaakt, ik ben de hoofdgebruiker, en daarna ook een account voor mijn vrouw. We hebben beide de app op onze telefoon met ons eigen account.
Als we nu de auto laden, dan krijgt mijn vrouw daarvan een melding op haar telefoon, maar ik niet.
Kan je niet helpen met het specifieke probleem, ik heb maar 1 hoofdgebruiker, maar wel een vraag voor je.
Knip

[ Voor 42% gewijzigd door Notna op 04-11-2025 12:46 . Reden: De rest van je verhaal werd ook niet gewaardeerd, dus weg ]

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:26
TheMystery schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:50:
Afgelopen vrijdag ook mijn elroq opgehaald (SL 85 met advanced pakket timiano green)
Een kleine 100km mee gereden, Bevalt tot nu toe goed vering met drempels is wel redelijk hard.

Mag alleen vrijdag weer terug omdat er op mijn motorkap aardig wat swirls zitten, benieuwd hoe ze het oplossen.
[Afbeelding]
Nog even hierop terugkomend.
We zijn 4 maanden verder inmiddels, de auto is 3x terug geweest.
Eerste keer heeft de autopoetser van den udenhout de plek een keer gepolijst, in het daglicht zijn de krassen bijna niet te zien als je het niet weet, maar onder een TL lamp zag je ze nog steeds goed.

Toevallig was de week erna iemand bij mij op bezoek die autospuiter was geweest en hij heeft het bekeken en zag duidelijk een rand zitten van een extra laag die niet goed uitgepollijst was, en als er niets aan gedaan wordt dat deze naar verloop van tijd steeds zichtbaarder zal worden.

Dit weer gemeld en de auto is hierna bekeken door de schade herstel van van udenhout.
Deze hebben het ook geconstateerd. Hierna moest dit door Pon nog bekeken worden.
Hiervoor is hij een paar weken geleden nog een keer terug geweest.
Toen ik de auto op ging halen gaven ze aan dat pon een lakmeting gedaan heeft en dat op deze plek de lak dikker was.
Dus het komt er op neer dat er een spot repair plaatsgevonden heeft.

Nu krijg ik vandaag een mail terug, dat de motorkap beoordeeld is en gespoten mag worden, en dat de keus bij mij ligt omdat er kleurverschil kan ontstaan.

Dus ze leggen eigenlijk het probleem bij mij terug, en ik ben het er niet helemaal mee eens ik koop niet voor niets een nieuw auto van 50k+ anders had ik ook wel voor 2de hans kunnen gaan natuurlijk.

Wat kan ik hier het beste mee doen? Gewoon laten spuiten? Nieuwe motorkap? Of wat zouden mijn rechten hierin zijn?

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:31
Begin februari neem ik een Elroq (Business Edition Tour, 60) in ontvangst als opvolger van mijn VW ID.3. Ik begin hier vast met meelezen :)

• Kaasbroodje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:47
JB076 schreef op maandag 3 november 2025 @ 17:46:
Begin februari neem ik een Elroq (Business Edition Tour, 60) in ontvangst als opvolger van mijn VW ID.3. Ik begin hier vast met meelezen :)
Nog even wachten, maar is het zeker waard. Ik had een cupra born als tijdelijke auto (Mocht je hem niet kennen, een ID3 met een facelift lol) en ben heel tevreden met de upgrade die ik nu heb.

• hmvanmol
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:45
Gaat nog een moeilijke keuze worden voor ons.
Heb een aantal weken geleden proef gereden met de Elroq 85, vorige week met een Tavascan Adrenaline.
En komende zaterdag gaan we met een ID4 Pro rijden.

Keuzes........

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
pkrielen schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:25:
[...]

Kan je niet helpen met het specifieke probleem, ik heb maar 1 hoofdgebruiker, maar wel een vraag voor je.
Knip
Het is hier niet toegestaan om referral codes te delen.
offtopic:
@pkrielen Is niet dat het niet gewaardeerd wordt hoor, maar dat is hier ooit verboden vanwege de wildgroei (https://tweakers.net/info...arden/huisregels/#regel-6). Niet mijn regel. :p

[ Voor 52% gewijzigd door Notna op 04-11-2025 12:46 . Reden: quote knip ]

• S_Chief
  • Niet online
Dedier schreef op maandag 3 november 2025 @ 00:20:
Gister eindelijk mijn Elroq mogen ophalen, meteen aangepast in de excel. Helaas wel drie tegenvallers tijdens het ophalen. Had eigenlijk wel wat meer service van de dealer / PON / Skoda verwacht.
  1. Gevraagd naar de mogelijkheden om Scandinavian DRLs aan te zetten (er in te programmeren). Dit is het officiële antwoord dat ik ontving.
    [...]
  2. Er zit in de passagiers kant ook een vak voor een paraplu, ik had al niet verwacht dat die er standaard bij zou zitten. Dus meteen gevraagd; kost da. De jongeman wist me te vertellen €12. Echter na dat ik hem daadwerkelijk er bij wilde bestellen kreeg ik dit via de email binnen

[...]
  3. Als laatste, tijdens het ophalen klein rondje om auto gelopen en uiteindelijk toch 3 lak schades gespot. Beiden deurgrepen van de achter deuren zaten krassen / puntjes op en op de motorkap ook een wat langere. Niet extreem, maar had het zeker niet verwacht bij een nieuwe auto.......
Wat een onzin van de dealer mbt die paraplu.. Standaard is het inderdaad 1, maar je kan ze gewoon los bestellen.. Mailde m'n verkoper en kon zo een tweede ophalen.

• S_Chief
  • Niet online
Driessen1989 schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:07:
Goedemiddag,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een Elroq. Echter heb ik al een tijdje een probleem en vraag me af of meerdere mensen hier last van hebben.

De ruitenwissers maken bij gebruik best veel geluid en het lijkt steeds luider te worden. Heb in de tussentijd al 4x nieuwe wissers gehad. Wanneer de wissers op het eind van het raam zijn en weer terug slaan dan maakt hij een klap... begint met een kleine tik maar wordt steeds luider...

Meerdere mensen dit opgevallen of last van hebben? En weet iemand een oplossing? Ben namelijk al bij autobedrijf geweest en vind het ook raar..
De wissers van VAG zijn waardeloos, maar dit is wel heel extreem. Zou even na laten kijken of de wisser ook 'recht' op de voorruit ligt, anders kan je idd dat geklapper heen en weer krijgen. Mogelijk moeten ze de armen vervangen of bijstellen.

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:01
S_Chief schreef op maandag 3 november 2025 @ 22:00:
[...]

Het is hier niet toegestaan om referral codes te delen.
Ok, bij deze de post aangepast.

• S_Chief
  • Niet online
robjanssen schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:34:
Ik weet niet wat het is, maar de laatste tijd krijg ik ook nergens een melding meer van. Eerst wel (aan het laden, laden klaar, etc.). Hangt misschien samen met de update naar Android 16 (S25 Ultra).

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
JB076 schreef op maandag 3 november 2025 @ 17:46:
Puur interesse: wel nog op 2025 kenteken ivm lagere bijtelling? Zo ja wanneer besteld?
Ben aan het kijken of dat nog optie is maar dealer is er wat vaag over hoe snel die op kenteken kan staan(hij zei dat die echt fysiek bij hem in nl moet staan maar dat klopt geloof ik niet)

CISSP! Drop your encryption keys!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:31
Yes, nog wel dit jaar op kenteken. 6 oktober voor het eerst geinformeerd en 27 oktober akkoord gegeven.

Ze hebben het kennelijk loeidruk met wagens afleveren en mijn huidige contract loopt pas eind januari af, dus het komt me ook niet per se verkeerd uit.

[ Voor 16% gewijzigd door JB076 op 03-11-2025 23:05 ]

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:41
Iemand toevallig een oplossing voor de ongelooflijk onbetrouwbare KESSY?

Er is echt geen touw aan vast te knopen wanneer ie het wel doet en wanneer niet.
Eén ding is zeker betrouwbaar is ie niet…

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:58
WRT54G schreef op maandag 3 november 2025 @ 23:43:

Er is echt geen touw aan vast te knopen wanneer ie het wel doet en wanneer niet.
Bij mij werkt het redelijk goed. Als je twee hoge piepjes hoort weet je dat het niet werkt.

Je moet bij uitstappen een deuntje horen. Dan werkt het bij mij.

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:06

Heb er eigenlijk nooit last van. Uit ervaring weet ik wel dat je de sleutel en je mobiel niet naast elkaar wil hebben. Dat was met mijn vorige Skoda al dus toen heb ik me dat al afgeleerd. Het is nogal gevoelig voor verstorende signalen.

En bij het deur dichtgooien even de hand tegen de klink aantikken is ook snel aangeleerd :>

• deboss65
Heeft er iemand al na aflevering een OTA navigatie database update gekregen?
Zit nog steeds op 25.8 (Augustus?)
Bij mijn Q4 kreeg ik ze meerdere keren per maand.

• Driessen1989
S_Chief schreef op maandag 3 november 2025 @ 22:03:
[...]

De wissers van VAG zijn waardeloos, maar dit is wel heel extreem. Zou even na laten kijken of de wisser ook 'recht' op de voorruit ligt, anders kan je idd dat geklapper heen en weer krijgen. Mogelijk moeten ze de armen vervangen of bijstellen.
Bedankt voor uw reactie. Echter hebben ze bij het autobedrijf gekeken en wisten mij te vertellen dat bij de Elroq niks is bij te stellen aan deze wissers. Armen vervangen kan ik nog proberen.

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:04
[...]

Ah, dan ligt het dus niet aan mij.
Mijn wissers lopen ook flink te stuiteren/klapperen over het ruit.
Verhelpen nieuwe wissers dit?

PSN: Flix20-NL

• S_Chief
  • Niet online
@Flix20 Ja, voor even. :') Maar @Driessen1989 heeft in zo'n korte tijd zoveel setjes gebruikt dat daar wel meer aan de hand moet zijn.

• Flix20
S_Chief schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:16:
@Flix20 Ja, voor even. :') Maar @Driessen1989 heeft in zo'n korte tijd zoveel setjes gebruikt dat daar wel meer aan de hand moet zijn.
Los van zijn sitautie, ik begrijp uit je vorige post dat het dus bekend is dat VAG belabberde wissers levert. Zou een 3rd party helpen?
Hoewel ik vermoed dat VAG ook gewoon Bosch wissers gebruikt.
Ik sta zelf bijna op punt om het KESSY maar uit te schakelen.
Het is me nu al te vaak overkomen dat ik de auto per abuis ontgrendeld achterlaat.
Wat alleen niet helpt is dat ook de keyfob gewoon belabberd werkt. Soms moet ik de auto tot 2m benaderen wil de fob werken.
Dan lijkt het 'betrouwbaarste' nog wel de app te zijn. En we weten allemaal hoe stabiel die is... |:(

• deboss65
Flix20 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:23:
[...]
Wat alleen niet helpt is dat ook de keyfob gewoon belabberd werkt. Soms moet ik de auto tot 2m benaderen wil de fob werken.
Is niet gewoon die keyfob het probleem?
Kessy heeft een goed werkende keyfob nodig om de afstand te bepalen. Als je al schrijft dat bij gewoon "legacy" gebruik de auto al op 2m moet naderen vermoed ik dat daar wat mis is.

Het enige issue die ik heb is het automatisch openen en sluiten bij benaderen en weglopen.
Dat heb ik maar uitgezet want als ik thuis de garage in wilde ging de auto continue open en dicht.
Het is nu de traditionele kessy met aanraken van de deurhendels. Werkt op een enkele glitch na betrouwbaar.
Laatste irritante puntje is het "schop" openen van de achterklep. Dat is nog onbetrouwbaar maar zou met de volgende software update verbeterd zijn. (wanneer die ook moge komen)

• deboss65
[...]
De wissers van VAG zijn waardeloos, maar dit is wel heel extreem.
Is heel wisselend Bij mijn vorige 2 VAG auto's waren de 1e montage wissers de beste.
Bij de huidige Elroq zijn ze inderdaad "sub optimaal" zal ik maar zeggen.
Ik ga ze ook al na 2 maanden vervangen.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:17
La1974 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 06:26:
[...]

Bij mij werkt het redelijk goed. Als je twee hoge piepjes hoort weet je dat het niet werkt.
Is niet helemaal waar toch?
Die piepjes hoor je zodra er nog een deur open staat en hij daardoor niet op slot kan.
Dus als de auto het slot erop wil doen, maar dat dat niet gaat.

Als hij al niet van plan was om op slot te gaan, hoor je niks.
En dat is juist het issue.
Je moet bij uitstappen een deuntje horen. Dan werkt het bij mij.
Maar dat geluid heb ik juist uitgezet. (en zo velen met mij verwacht ik)
Holzschuh schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 07:20:
[...]

Heb er eigenlijk nooit last van. Uit ervaring weet ik wel dat je de sleutel en je mobiel niet naast elkaar wil hebben. Dat was met mijn vorige Skoda al dus toen heb ik me dat al afgeleerd. Het is nogal gevoelig voor verstorende signalen.

En bij het deur dichtgooien even de hand tegen de klink aantikken is ook snel aangeleerd :>
Ik ben dit ook maar gaan doen.
Vaak gewoon even bij uitstappen even de klink aantikken om het slot er dan maar zelf op te doen.
Zonde dat het nodig is...

Kessy werkt bij mij inderdaad ook gewoon nog slecht.
Toch nog té vaak dat hij niet gewoon vanzelf op slot gaat.
Soms merk ik het...
Af en toe kom ik ook gewoon pas na een tijdje terug bij de auto en hoeft hij niet van slot te gaan. En merk ik dan pas dat hij niet op slot is geweest. (gisteren avond nog na een bezoekje bij de Jumbo :) )
(maak me daar nooit zó'n zorgen over. Zodra er wel eens wat waardevols in ligt let ik wel op)

Ik heb een metalen pasjeshouder. Die moet inderdaad niet in dezelfde zak zitten als de autosleutel. Dan weet ik al dat het niet gaat werken.
Telefoon ook niet.
Maar soms denk ik al dat de rest van mn sleutelbos (3 sleutels en een AirTag) ervoor zorgt dat het niet lekker werkt... |:(

Leeg - Sinds 20180907

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:41
Sleutels zitten altijd in een andere zak dan mijn telefoon maar wel heb ik een AirTag aan mijn sleutelbos.
Echter heeft mijn vrouw (zonder AirTag) dit probleem ook en let zij iets minder goed op hahaha.
Dus komt het nog weleens voor dat de auto voor de deur "open" staat.

Het tikken op de deurklink ga ik eens erin gooien. Kijken hoe dat gaat.
Want dit is eigenlijk geen doen zo... Beetje raden wanneer ie wel of niet op slot gaat.

• Flix20
Ik heb ook (onbewust) m'n sleutels in een andere zak zitten dan m'n telefoon/kaarthouder dus daar moet de issue niet liggen.
Ik zal binnenkort eens met de andere sleutel gaan rijden, kijken of daar het probleem minder is.

Het valt me op at het voornamelijk is wanneer je zelf uitstapt en wegloopt met de sleutel, maar iemand anders nog bezig is met de deur dichtdoen.
Of wanneer je uitstapt, naar een andere deur opent om wat uit te pakken en dicht gooit, dan hapert het systeem ook vaak.

• TheMystery
TheMystery schreef op maandag 3 november 2025 @ 17:20:
[...]

Nog even hierop terugkomend.
We zijn 4 maanden verder inmiddels, de auto is 3x terug geweest.
Eerste keer heeft de autopoetser van den udenhout de plek een keer gepolijst, in het daglicht zijn de krassen bijna niet te zien als je het niet weet, maar onder een TL lamp zag je ze nog steeds goed.

Toevallig was de week erna iemand bij mij op bezoek die autospuiter was geweest en hij heeft het bekeken en zag duidelijk een rand zitten van een extra laag die niet goed uitgepollijst was, en als er niets aan gedaan wordt dat deze naar verloop van tijd steeds zichtbaarder zal worden.

Dit weer gemeld en de auto is hierna bekeken door de schade herstel van van udenhout.
Deze hebben het ook geconstateerd. Hierna moest dit door Pon nog bekeken worden.
Hiervoor is hij een paar weken geleden nog een keer terug geweest.
Toen ik de auto op ging halen gaven ze aan dat pon een lakmeting gedaan heeft en dat op deze plek de lak dikker was.
Dus het komt er op neer dat er een spot repair plaatsgevonden heeft.

Nu krijg ik vandaag een mail terug, dat de motorkap beoordeeld is en gespoten mag worden, en dat de keus bij mij ligt omdat er kleurverschil kan ontstaan.

Dus ze leggen eigenlijk het probleem bij mij terug, en ik ben het er niet helemaal mee eens ik koop niet voor niets een nieuw auto van 50k+ anders had ik ook wel voor 2de hans kunnen gaan natuurlijk.

Wat kan ik hier het beste mee doen? Gewoon laten spuiten? Nieuwe motorkap? Of wat zouden mijn rechten hierin zijn?
Iemand nog een advies wat ik hier het beste mee kan doen?

• Kaasbroodje
TheMystery schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:10:
[...]

Iemand nog een advies wat ik hier het beste mee kan doen?
Ik denk dat je met deze vraag het beste bij een juridisch bureau of verzekering kan aankloppen om eerlijk te zijn

• Driessen1989
S_Chief schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:16:
Vandaag gebeld met de dealer waar ik de auto vandaan heb. Aankomende maandag moet hij sowieso naar de dealer ivm het plaatsen van een trekhaak en gaan ze er naar kijken. Ben benieuwd, nieuwe ruitenwissers werken niet echt. Heb ook geen zin om elke 1 a 2 maand nieuwe te halen.

• TheMystery
Kaasbroodje schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:34:
[...]

Ik denk dat je met deze vraag het beste bij een juridisch bureau of verzekering kan aankloppen om eerlijk te zijn
Ik kan wel ff informeren bij mij rechtsbijstand, maar ik las dat dit vaker voorkwam door vervoersschade.
Vraag me af of je echt kleurverschil gaat zien op een auto van een paar maanden, en of het waarde verminderend zou zijn.

• S_Chief
  • Niet online
TheMystery schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:53:
[...]
Ik kan wel ff informeren bij mij rechtsbijstand, maar ik las dat dit vaker voorkwam door vervoersschade.
Vraag me af of je echt kleurverschil gaat zien op een auto van een paar maanden, en of het waarde verminderend zou zijn.
Sowieso contact opnemen met je rechtsbijstand. En niet accepteren dat opnieuw spuiten op eigen risico is qua kleurverschil.
Wat blijven het toch eikels bij PON.

• Kaasbroodje
TheMystery schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:53:
[...]

Ik heb de auto laten afleveren op mijn huis adres vanaf de dealer. Die is dus vaker getransporteerd maar gelukkig geen problemen mee. Wel had ik van de 'rijles' instructeur begrepen dat er ook iemand was met een klacht over de vering die erg hard was. Daar bleken de transportblokken nog tussen te zitten. Ik denk ook dat je in die zin ongelofelijk veel pech hebt gehad. Ik zou er zelf in ieder geval niet zomaar mee akkoord gaan en 100% je verzekering(en) er tegen aan gooien. Daar betaal je ook voor toch?

• heriox
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:36
Hier staat de automatische kessy ook uit, maar ik vind het juist wel prettig om handmatig te doen. De deur moet toch geopend worden dus heb jr de deurklink al vast. Bij het sluiten even een tikje aan de buitenkant van de hendel.

• Markzoethout
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04-11 23:25
Het alarm werkt ook perfect. Vanaf Clever. Tenminste.

• Kaasbroodje
heriox schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 21:13:
Hier staat de automatische kessy ook uit, maar ik vind het juist wel prettig om handmatig te doen. De deur moet toch geopend worden dus heb jr de deurklink al vast. Bij het sluiten even een tikje aan de buitenkant van de hendel.
Wat ik ook wel fijn vind is dat ik de koffer kan openen zonder de rest van de auto omdat ik kessy ook niet echt gebruik. Die gaat gewoon open als ik erbij sta en als ik hem dichtgooi dan blijft de rest ook gewoon op slot.
Edit: oké, heel soms moet je de knop op de koffer of de deur kruk een extra keer aanraken. Kan het geen moeite noemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kaasbroodje op 05-11-2025 00:08 ]

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:06
Driessen1989 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:47:[...]
Vandaag gebeld met de dealer waar ik de auto vandaan heb. Aankomende maandag moet hij sowieso naar de dealer ivm het plaatsen van een trekhaak en gaan ze er naar kijken. Ben benieuwd, nieuwe ruitenwissers werken niet echt. Heb ook geen zin om elke 1 a 2 maand nieuwe te halen.
Hier ben ik wel benieuwd naar, alles wat ik hier al lees sinds begin dit jaar is dat de dealers steeds zeggen dat achteraf monteren niet gaat / praktisch onmogelijk zou zijn.
Pagina: 1 ... 57 58 Laatste