Naar Disney zal weinig issues opleveren, verwacht ik.Mittavic schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:55:
In december gaan wij met het gezin naar Disneyland Parijs. Dat wordt voor mij de eerste keer naar het buitenland met de Elroq. Dat gaat helemaal goed komen ga ik vanuit maar hebben jullie misschien nog tips?
Ik ben in de zomer naar en door Spanje (+Belgie en Frankrijk) gereden; Heen en terug naar zuid Duitsland.
En vorige week nog vakantie in Frankrijk.
Frankrijk - zeker langs de grote snelwegen - kan je echt prima laden.
Bij veel snelweg-tankstations ook rijtjes met snelladers, ook soms bij parkeerplekken langs de snelweg zonder tankstation trouwens.
Ik heb een MTC pas en tot nu toe alleen die hoeven gebruiken.
Persoonlijk vind ik dat de Skoda eigen navigatie prima volstaat voor de route en snelladers vinden.
Voor Spanje ABPR ook gebruikt. Maar was toen al zo-zo. Vorige week Frankrijk gewoon alles vanuit Skoda navigatie en -app gedaan. Ging goed.
Gewoon de route met voorgestelde laders overnemen, maar daarvoor steeds de route en kaart een beetje in de gaten houden of je niet nog andere laad-opties ziet (bijvoorbeeld gecombineerd met eet-/plas-mogelijkheden of gewoon om je percentage niet te ver te laten zakken onder 20 in het buitenland voor de zekerheid)
Bij de Skoda-cursus electrisch rijden, raadden ze me aan om dat toch even een keertje te doen voor de 'grote rit'.Ik heb thuis een laadpaal en hoef eigenlijk nooit openbaar te laden. Heb ik overigens ook nog nooit gedaan
Even zonder haast en stress oefenen en kijken hoe een snellader nou precies gaat en werkt,
is toch fijner dan wanneer je dat moet doen, wanneer je na een lang stuk rijden langs een Belgische/ Franse snelweg staat.
Snelladen is niet heel lastig, of heel veel anders dan 'normaal'.
Maar ik vond dat een goede tip. En was zelf toch blij dat ik het al een keer bij de plaatselijke BP had 'geoefend'.
Leeg - Sinds 20180907