Die eerste dingen mis ook erg, kon mij ook niet anders (85 BE).Fluffyx92 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:01:
Ik heb sinds een maand een Škoda Enyaq 85 Sportline (zonder extra pakketten, paste niet binnen het leasebudget). Ik mis wel keyless entry en draadloos opladen, maar wat me echt tegenvalt zijn twee dingen:
1) Actieradius
Bij 80% geeft de auto ~366 km aan. Ik rijd vooral naar werk en vaak in file / stapvoets verkeer. Gemiddeld kom ik uit op zo’n 18–19 kWh/100 km. Ik had op basis van reviews en mijn verwachtingen toch op een hogere actieradius gerekend. Is ~366 km bij 80% normaal voor deze uitvoering, of zie ik iets over het hoofd?
2) Sound System standaard
Het standaard geluid in de Sportline vind ik erg vlak: weinig emotie of diepgang. Zijn er mensen die de audio (laten) upgraden via een tuning- of audioshop? Zo ja: welke shop en welk pakket raden jullie aan (bijv. betere speakers, subwoofer, versterker)? En wat hebben de kosten/ervaren winst in geluidskwaliteit ongeveer gedaan?
Speakers waren beetje meh, beetje aangepast, maar nu ze een paar weken in gespeeld zijn, valt het mij niet tegen. (draait het nodige metal
Qua radius, merk wel dat het heel afhankelijk hoe je rijd. de ene keer bij 100% was het 370, maar nu een beetje ingereden, je eigen tempo zoeken, zit ik nu ook rond de 430. En zoals @Elroq85 zegt, kan het nog beter, maar dat moet je mar kunnen

Maar zijn zoveel factoren wat mee speelt. Weg, weer, rijdgedrag, velg grote/banddikte.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |