Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmvanmol
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:21
P_de_B schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:33:
[...]

Met 15K per jaar is EV denk ik een goede keuze. Ik heb inmiddels 13K km in een 60 gereden en echt nog niks tekort gekomen. Hoeveel rijd je dagelijks? Dat is denk ik belangrijk. Je wilt niet iedere dag onderweg naar je werk opladen, maar in Nederland kan ik me niet voorstellen dat dat het geval is.

Vakantie en zo is in in ieder geval west Europa echt geen probleem. Als je alleen een ICE koopt omdat je 1x per jaar op vakantie gaat in Spanje en je dan 2 uur langer onderweg bent, ben je gek wmb.
Werk is 3.5 km, die ga ik eigenlijk altijd met de fiets.
Werk van mijn vrouw is 7.5 km, gaat ze bijna altijd met scooter.
Of het moet echt slecht weer zijn, dan pakt zij de auto en ik de scooter. We hebben maar 1 auto :)
Vakantie is meestal Italie met tussenstop Oostenrijk/Zwitserland, en regelmatig weekendje weg in de Benelux.

[ Voor 6% gewijzigd door hmvanmol op 15-09-2025 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitBakker
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 20:39
Renegade666 schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:07:
[...]

Ik heb Myskoda gekoppeld aan HomeAssistent, krijg nogal wat meer data terug dan via de skoda app zelf..
Maar na bijna 2 week, moet ik over 710 dagen voor inspectie. Dus ik denk dan ruigweg 2 jaar.
Thanks voor de tip! Ook even geinstalleerd, je krijgt hier inderdaad echt een bak aan info, heel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heriox
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:56
hmvanmol schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:03:
Is er iemand die mij kan zeggen wat de realistische actieradius is wat de betreft de 63 en de 82 KwH Elroq is?
https://www.whattherange....e-auto/121442/Skoda-Elroq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:27
draayertje schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:33:
[...]

Ik heb deze trilling ook, heel irritant. Inderdaad muziek gerelateerd. Ik heb nu de paraplu naar de bijrijderszijde verplaatst, wellicht dat deze het veroorzaakt....
Ik ga dit sffs onderweg naar huis eens uitzoeken haha. Als dat het effectief is word ik helemaal gek :-D. (ik heb er 2 gekregen van de dealer, dus dan steek ik hem wel gewoon in de sidepocket aan de binnenkant haha)

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:39
Grote issue met daar een getal op zetten is het onderscheid tussen warm/koud weer en snelweg/stadsverkeer.
Tweede wat men vaak weglaat is dat men normaliter niet tot 100% laadt en niet tot 0% leeg rijdt.
Het hangt van veel teveel factoren af (en iemand zijn persoonlijke situatie) om daar een goed antwoord op te geven.

[ Voor 12% gewijzigd door pkrielen op 15-09-2025 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underdude
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20:17
https://ev-database.org/n...60#long-distance-detailed

Deze link verwijst naar mooie data waaronder een test met van 100 naar 10% leegrijden en dan 15 minuten laden en weer naar 10% leegrijden. Is theoretisch maar geef wel een goed beeld denk ik. Voor de 85 is de test uitgevoerd: YouTube: Skoda Elroq 85 - EV-Reisgeschiktheidstest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:17
ZeeEzel schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:42:
Goedemorgen,

Inmiddels 13000km verder in paar maanden tijd en ik kachel nog steeds vrolijk door!
Ik heb een vraag, weet iemand de onderhoudsintervallen die Skoda aanraad? Ik kan het namelijk nergens vinden in het instructie boekje! 😊

Dank!
Staat ook in de app bij Status > Service. Deze telt af en je kunt een automatische serviceplanning instellen.

Elroq 60 BE Timiano Green + Lodge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:27
draayertje schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:33:
[...]

Ik heb deze trilling ook, heel irritant. Inderdaad muziek gerelateerd. Ik heb nu de paraplu naar de bijrijderszijde verplaatst, wellicht dat deze het veroorzaakt....
Het was dus idd de paraplu 😅. Los daarvan nog altijd een licht getik dat ik bij aflevering ook al had maar dit is een pak draagbaarder 😊 thx!

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik las dat de batterijen van het NMC type zijn.

Ik vraag me af: wat zou het beste zijn voor de batterijen van de Elroq BE 85:
• na elke rit laden tot 80%
• gebruik boven 20% en voldoende laden voor de volgende rit, max 60-65%
Pagina: 1 ... 51 52 Laatste