Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisterShoe
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 13:03
Martijnvdb schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 17:41:
[...]

Hoe lan je dit instellen als je niet beschikt over de paddles ? Heb zelf een BE 60 met clever pakket.
Mij is het zo verteld door de verkoper,. Of het echt zo is weet je pas zeker denk ik als iemand achter je rijdt en daar contact mee hebt.

D(rive) is vergelijkbaar met stand 1
Sport en D is vergelijkbaar met stand 2
B(rake) is vergelijkbaar met stand 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11:58
MisterShoe schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:52:
[...]

Mij is het zo verteld door de verkoper,. Of het echt zo is weet je pas zeker denk ik als iemand achter je rijdt en daar contact mee hebt.

Dank. Dus D is dan de minste recuperatie toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Italioboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:24
Martijnvdb schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:02:
[...]

Dank. Dus D is dan de minste recuperatie toch?
Ja en nee. In D heb je adaptieve regeneratie wat dus afhankelijk is van een aantal factoren. Dit is in de praktijk ook eigenlijk de meest zuinige stand. Uitrollen is namelijk het beste.

Het is er hier al eens eerder voorbij gekomen maar zie ook dit filmpje:

YouTube: Škoda ENYAQ & ELROQ: Drive more efficiently without sacrificing comf...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvdb92
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 05-09 16:09
Inmiddels een week in mijn Elroq BE rond mogen rijden. Wegens vakantie al 2000km op de teller. Door het meelezen op het forum ben ik voor geen verassingen komen te staan en werkt alles naar behoren.

Alleen krijg ik geen navigatiemeldingen te zien in de 'digital cockpit' oftewel het kleine schermpje tussen het stuur als ik via een iPhone Waze aan heb staan.

Als ik met een Android Waze aan heb staan doet die het wel. En uiteraard ook wel met de Skoda navigatie.

Wie weet hier raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittavic
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
jvdb92 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:18:
Inmiddels een week in mijn Elroq BE rond mogen rijden. Wegens vakantie al 2000km op de teller. Door het meelezen op het forum ben ik voor geen verassingen komen te staan en werkt alles naar behoren.

Alleen krijg ik geen navigatiemeldingen te zien in de 'digital cockpit' oftewel het kleine schermpje tussen het stuur als ik via een iPhone Waze aan heb staan.

Als ik met een Android Waze aan heb staan doet die het wel. En uiteraard ook wel met de Skoda navigatie.

Wie weet hier raad mee?
Deze vraag volg ik met veel interesse. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd via CarPlay maar hoop wel dat het werkt. Ik gebruik vooral Google Maps (en soms de Kaarten app van iPhone) als navigatie app met daarnaast Flitsmeister.

Was eigenlijk al een beetje dat het alleen zou werken i.c.m. de Skoda navigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
MisterShoe schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:52:
[...]

D is rollen, dat is niet hetzelfde (anders kunnen ze stand 1 net zo goed weghalen). Sport is idd 2 (je ziet dan ook twee pijltjes op het scherm). B is meestal net wat sterker dan 3 (bij de e-Golf was dat wel zo iig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online

Wie weet hier raad mee?
Zal alleen met Apple Maps werken.

Waze is van Google, waarschijnlijk heeft die dezelfde integratie als Google Maps (dus met Android + Waze zie je alles op je kleine display en in de HUD).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:12
(jarig!)
S_Chief schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:26:
[...]

D is rollen, dat is niet hetzelfde (anders kunnen ze stand 1 net zo goed weghalen). Sport is idd 2 (je ziet dan ook twee pijltjes op het scherm). B is meestal net wat sterker dan 3 (bij de e-Golf was dat wel zo iig).
Aanvullend, dat is dus als je geen paddles hebt.
Met paddles kun je bv in sport bij D zelf kiezen of je 1,2 of 3 aan recuperatie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
(jarig!)
pkrielen schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:00:
[...]

Na wat gelezen en bekeken te hebben, zijn mijn resultaten als volgt.
Zo zou het moeten werken als ik het goed begrepen heb:
- Af fabriek zit de gele 20A zekering in de onderste 2 aansluitingen en heb je daar continue spanning.
- Optioneel kun je als gebruiker makkelijk de zekering in de 2 bovenste aansluitingen zetten en zou je alleen spanning moeten hebben als je contact aan staat.
[Afbeelding]
Mijn conclusie is dat het eerste waar is, maar ik op de bovenste aansluiting (en dus ook met een zekering op de 12v aansluiting in de koffer) met geen mogelijkheid spanning krijg.
Auto aan of uit, wel of niet deuren dicht, wel of niet zitten op de bestuurderstoel, zelfs met rijden krijg ik geen stroom uit die aansluiting.

Ben benieuwd of dan dan aan mijn auto ligt of het structureel bij niemand werkt.
Als ik bij de dealer in de buurt ben zal ik het eens melden, mogelijk kunnen die het wel in orde maken, vind het op zich best een nette optie dat je het met die zekering zelf kunt bepalen.
Pff, antwoord van de "technische vragen optie op de website" :
Beste klant,

Ik adviseer u om via de Express service langs te komen zodat wij ter plekke kunnen kijken wat mogelijk is.
Aan de hand daarvan kunnen we eventueel een afspraak inplannen indien gewenst.
De monteur dient dit namelijk fysiek te bekijken om te vertellen wat de mogelijkheden zijn.

Dat men als men er iets aan moet doen de auto inderdaad moet zien snap ik, maar op mijn vraag "hoort dit wel of niet in alle Elroq's zo te werken ?" had ik verwacht dat men een antwoord kon geven zonder een individuele auto te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJones
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 10-09 18:57

Wie weet hier raad mee?
Zelfde met google maps.
Android, daar is het zichtbaar.
Iphone, niet zichtbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mittavic
  • Nu online
pkrielen schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:38:
[...]

Wat je kunt doen is met de linker paddle achter je stuur de recuperatie aanzetten (1, 2 of 3 tikjes afhankelijk van hoe snel je wilt afremmen) puur even voor dat moment. Zodra je weer je stroompedaal aanraakt springt hij dan terug op aD.
Ik heb hier wat mee kunnen spelen en moet zeggen dat het uitstekend werkt! Vaak is stand 1 al genoeg en soms even stand 2 of 3 voor een scherpe bocht (binnen de bebouwde kom). Ik ben nu nog blijer met de paddles 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:05
Mijn leasecontract loopt in april af. Ik rijd nu een Skoda Karoq 1.5TSI met DSG. Dus nu langzaam maar op zoek naar een ander model. Ik richt me voorlopig even op elektrisch. Dat heeft ook de voorkeur van de werkgever, hoewel geen harde eis. Ik probeer met de dealer te overleggen of ze 'm (mits op tijd leverbaar) voor de jaarwisseling op kenteken kunnen zetten en dan bijv. in februari kunnen afleveren. Da lijkt in overleg (zowel Skoda als Renault) wel mogelijk te zijn.

Vorige week even bij Renault geweest. Mooie auto, ruim, mooie Google-cockpit, en heel compleet! Hij sprak me direct al heel erg aan. Ik ben bijna 1,80m met in verhouding korte benen. Eerste ervaring met de zitpositie was op zich prima. Vervolgens een korte proefrit gemaakt. Eerlijk gezegd nog geen duidelijke mening over omdat ik twee jonge kinderen mee had om ook nog in het gareel te houden (ik had niet verwacht dat ik al direct zonder afspraak een proefrit kon maken dus de kids moesten even mee B) ). Één dezer dagen wil ik nog een keer in m'n eentje even gaan rijden. Zou dan de long range Esprit Alpine met 2 pakketten worden (de pakketten zijn nu flink in de bonus voor 'slechts' 750 per stuk, en daarmee heeft hij zo'n beetje alle opties die je kunt wensen).

Afgelopen weekend ook even naar de Elroq wezen kijken, met vriendin, zonder kids. Ook een mooie auto maar wel wat degelijk (saai?). Voelde ruimtelijk niet heel anders dan de Scenic. Voor ongeveer dezelfde prijs wel een stuk minder uitrusting dan de Renault. Het is nog even de vraag of dat in het leasebedrag ook zo is.
Ik kijk naar de Sportline (vooral vanwege de stoelen) met 82kW en Plus-pakket. Wel jammer dat de stoelen bijv. niet elektrisch verstelbaar zijn. Dat had ik wel gehoopt. Dan moet je direct naar het volgende (dure) pakket. Heel misschien zou het ook nog de Business met Plus-pakket kunnen worden. Ik twijfel nog wel over de kleuren. Zwart vind ik normaal mooi maar vind de Elroq daarmee misschien nog wel 'degelijker' worden. De andere kleuren zijn allemaal niet helemaal naar mijn smaak. Ik overweeg dan Graphite Grey of Race Blue.

Proefrit kon helaas niet op dat moment, zat al vol voor die dag. Dus één dezer dagen even inplannen. Ik wil het liefst de Elroq en de Scenic even direct na elkaar rijden en ervaren. De dealers zitten praktisch naast elkaar.

Het gaat denk ik tussen deze twee. Elektrisch bereik is in principe sowieso voldoende. Ik kan laden op werk en thuis aan de paal hier in de straat. Later wellicht aan huis. Vakanties, zowel zomer als winter, zullen we moeten gaan ervaren. Dat zal dan onderweg aan de snellader worden. Ik realiseer me dat je je misschien op een iets andere manier op de reis moet instellen t.o.v. een brandstofauto. Ik was gewend om redelijk hard (waar toegestaan) en lang door te rijden, dus dat zal wat anders worden. De afweging wordt vooral rijcomfort, zitpositie, uitrusting en leasebudget (en ook een beetje emotie, uiteraard). Bijtelling is nagenoeg over dezelfde fiscale waarde.

[ Voor 22% gewijzigd door Wouter! op 27-08-2025 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• javo1994
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09:11
Wouter! schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:13:
Mijn leasecontract loopt in april af. Ik rijd nu een Skoda Karoq 1.5TSI met DSG. Dus nu langzaam maar op zoek naar een ander model. Ik richt me voorlopig even op elektrisch. Dat heeft ook de voorkeur van de werkgever, hoewel geen harde eis. Ik probeer met de dealer te overleggen of ze 'm (mits op tijd leverbaar) voor de jaarwisseling op kenteken kunnen zetten en dan bijv. in februari kunnen afleveren. Da lijkt in overleg (zowel Skoda als Renault) wel mogelijk te zijn.

Vorige week even bij Renault geweest. Mooie auto, ruim, mooie Google-cockpit, en heel compleet! Hij sprak me direct al heel erg aan. Ik ben bijna 1,80m met in verhouding korte benen. Eerste ervaring met de zitpositie was op zich prima. Vervolgens een korte proefrit gemaakt. Eerlijk gezegd nog geen duidelijke mening over omdat ik twee jonge kinderen mee had om ook nog in het gareel te houden (ik had niet verwacht dat ik al direct zonder afspraak een proefrit kon maken dus de kids moesten even mee B) ). Één dezer dagen wil ik nog een keer in m'n eentje even gaan rijden. Zou dan de long range Esprit Alpine met 2 pakketten worden (de pakketten zijn nu flink in de bonus voor 'slechts' 750 per stuk, en daarmee heeft hij zo'n beetje alle opties die je kunt wensen).

Afgelopen weekend ook even naar de Elroq wezen kijken, met vriendin, zonder kids. Ook een mooie auto maar wel wat degelijk (saai?). Voelde ruimtelijk niet heel anders dan de Scenic. Voor ongeveer dezelfde prijs wel een stuk minder uitrusting dan de Renault. Het is nog even de vraag of dat in het leasebedrag ook zo is.
Ik kijk naar de Sportline (vooral vanwege de stoelen) met 82kW en Plus-pakket. Wel jammer dat de stoelen bijv. niet elektrisch verstelbaar zijn. Dat had ik wel gehoopt. Dan moet je direct naar het volgende (dure) pakket. Heel misschien zou het ook nog de Business met Plus-pakket kunnen worden.

Proefrit kon helaas niet op dat moment, zat al vol voor die dag. Dus één dezer dagen even inplannen. Ik wil het liefst de Elroq en de Scenic even direct na elkaar rijden en ervaren. De dealers zitten praktisch naast elkaar.

Het gaat denk ik tussen deze twee. Elektrisch bereik is in principe sowieso voldoende. Ik kan laden op werk en thuis aan de paal hier in de straat. Later wellicht aan huis. Vakanties, zowel zomer als winter, zullen we moeten gaan ervaren. Dat zal dan onderweg aan de snellader worden. Ik realiseer me dat je je misschien op een iets andere manier op de reis moet instellen t.o.v. een brandstofauto. De afweging wordt vooral rijcomfort, zitpositie, uitrusting en leasebudget (en ook een beetje emotie, uiteraard). Bijtelling is nagenoeg over dezelfde fiscale waarde.
Precies deze keuze heb ik ook moeten maken. 60BE met pluspakket of een Techno 60 met pack light and sound. Uiteindelijk ook niet de keuze gemaakt om voor de grotere accu's omdat ik mijzelf de vraag gesteld heb: hoe vaak rijd ik meer dan 250km per dag aaneengesloten?

Nu ik inmiddels twee weken rondrijd met de Elroq ben ik erg blij met mijn keuze. De looks en gimmicks van de Scenic vond ik gaver/stoerder maar de ruimte en het comfort van Elroq i.c.m. een kind en twee lange volwassenen is echt geweldig! Je merkt dat de Elroq veel praktischer is in gebruik. Nu kan ik een Joolz Geo3 kinderwagen in de kofferbak leggen en dan passen er nog een reiskoffer voor en langs. Wel was ik erg enthousiast over de Scenic m.b.t. chat GPT t.o.v. het 'domme' systeem van Elroq. Overigens vind ik de standaard audio van de Elroq benedenmaats enwas de Scenic hier overwegend beter in met het standaard geluid. Ik had dan ook graag gezien dat skoda het losse pakket Canton zou toevoegen maar helaas zat deze verstopt in een wederom duurder pakket. De matrix verlichting is echt fenomonaal, dit rijdt zoveel rustiger in de avonduren.
Ik kwam uit een Seat Leon 2021 full option en in de business edition met plus pakket mis ik eigenlijk nagenoeg niks (m.u.v. betere audio).

Ik heb uiteindelijk 2x met de Scenic gereden en 3x met de elroq voordat ik de keuze echt kon maken. De doorslag was uiteindelijk te korte stoelzittingen en een onpraktische kofferbak die veel te diep was voor een kinderwagen/boodschappen en een hele hoge tildrempel.

Veel succes met je keuze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Italioboy
Wouter! schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:13:

Ik kijk naar de Sportline (vooral vanwege de stoelen) met 82kW en Plus-pakket. Wel jammer dat de stoelen bijv. niet elektrisch verstelbaar zijn. Dat had ik wel gehoopt. Dan moet je direct naar het volgende (dure) pakket. Heel misschien zou het ook nog de Business met Plus-pakket kunnen worden. Ik twijfel nog wel over de kleuren. Zwart vind ik normaal mooi maar vind de Elroq daarmee misschien nog wel 'degelijker' worden. De andere kleuren zijn allemaal niet helemaal naar mijn smaak. Ik overweeg dan Graphite Grey of Race Blue.

Het gaat denk ik tussen deze twee. Elektrisch bereik is in principe sowieso voldoende. Ik kan laden op werk en thuis aan de paal hier in de straat. Later wellicht aan huis. Vakanties, zowel zomer als winter, zullen we moeten gaan ervaren. Dat zal dan onderweg aan de snellader worden. Ik realiseer me dat je je misschien op een iets andere manier op de reis moet instellen t.o.v. een brandstofauto. Ik was gewend om redelijk hard (waar toegestaan) en lang door te rijden, dus dat zal wat anders worden. De afweging wordt vooral rijcomfort, zitpositie, uitrusting en leasebudget (en ook een beetje emotie, uiteraard). Bijtelling is nagenoeg over dezelfde fiscale waarde.
Ik vond de Scenic meer als een boot rijden en de Elroq Sportline een stuk strakker. Bij mij was de Scenic ook duurder in de lease. De doorslag was uiteindelijk dat ik de stoelen van de Sportline een stuk beter vond dan die in de Scenic. Ik ben voor een 60 gegaan omdat ik die extra range enkel alleen gebruik op vakantie en laat dat nou maar 2x per jaar zijn. Scheelde zo'n 90 euro netto in de lease voor de grotere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik ben benieuwd als ik allebei na elkaar even heb proefgereden :).

Ik wil wel echt de long range want naar kantoor is het 160km enkele reis (320km per dag, 2x per week). Dus als het koud is, ik een keer niet vol kan vertrekken en op kantoor zijn de laadpalen een groot deel van de dag bezet, dan zou ik in theorie al lastig uit kunnen komen zonder een extra laadstop. In de praktijk zal het wellicht wel meevallen maar tel daar dan ook de vakanties nog bij op en dan is long range voor mij wel een belangrijke eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:35
Wouter! schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:56:

Ik wil wel echt de long range want naar kantoor is het 160km enkele reis (320km per dag, 2x per week). Dus als het koud is, ik een keer niet vol kan vertrekken en op kantoor zijn de laadpalen een groot deel van de dag bezet, dan zou ik in theorie al lastig uit kunnen komen zonder een extra laadstop. In de praktijk zal het wellicht wel meevallen maar tel daar dan ook de vakanties nog bij op en dan is long range voor mij wel een belangrijke eis.
Wat je toch vaak leest is dat je moet kijken naar je dagelijks gebruik. Als ik 2* in de week die afstand moest rijden zou ik ook kiezen voor de grootste accu.

Dat van de vakantie lijkt nu nog belangrijk maar stiekem is het gewoon lekker even de beentjes te strekken elke 2,5 uur.

Benieuwd naar je bevindingen. De Elroq was qua houding voor mij het prettigste en houding is gewoon het belangrijkste in een auto wmb. Kreupel uit een EV3 kruipen na 1 uur is niet handig met ~2 mtr :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javo1994

Heb je in je overweging ook nog de Cupra Tascavan, Opel Grandland of Volkswagen ID4/5 modellen in overweging genomen gezien je budget wat je hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter!
javo1994 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:48:
[...]

Heb je in je overweging ook nog de Cupra Tascavan, Opel Grandland of Volkswagen ID4/5 modellen in overweging genomen gezien je budget wat je hebt?
Tavascan wel bekeken. Zeker een gave bak. In de Business mis ik wat zaken en de Adrenaline wordt denk ik te duur en heeft weer wat opties die ik niet per se hoef. Ik ga 'm nog wel een keer bekijken.

Opel = Stellantis ... heeft niet m'n voorkeur, heb in het verleden een Peugeot gehad.

VW ID4/ID5, dat model is al best wel even op de markt. Facelift en update komen te laat.

En het is nog wel even de vraag of het ook allemaal binnen budget past. Ik moet de offertes nog inleveren en horen wat het leasebedrag dan doet ;). Ik denk dat de Elroq Sportline long range + Plus-pakket wel zo'n beetje de max is. De Renault zou er ook zomaar buiten kunnen gaan vallen omdat hij vermoedelijk duurder in de lease is. Ze kijken bij ons niet op een paar 10'tjes maar misschien wordt het net wat te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 19:50
Wouter! schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:08:
[...]

Tavascan wel bekeken. Zeker een gave bak. In de Business mis ik wat zaken en de Adrenaline wordt denk ik te duur en heeft weer wat opties die ik niet per se hoef. Ik ga 'm nog wel een keer bekijken.

Opel = Stellantis ... heeft niet m'n voorkeur, heb in het verleden een Peugeot gehad.

VW ID4/ID5, dat model is al best wel even op de markt. Facelift en update komen te laat.

En het is nog wel even de vraag of het ook allemaal binnen budget past. Ik moet de offertes nog inleveren en horen wat het leasebedrag dan doet ;). Ik denk dat de Elroq Sportline long range + Plus-pakket wel zo'n beetje de max is. De Renault zou er ook zomaar buiten kunnen gaan vallen omdat hij vermoedelijk duurder in de lease is. Ze kijken bij ons niet op een paar 10'tjes maar misschien wordt het net wat te veel.
Ik weet dat dit het Elroq-topic is, maar gezien het over alternatieven gaat... De flink vernieuwde Toyota bZ4X (leverbaar december '25) kan ook interessant zijn, mede door een behoorlijke prijsverlaging en een complete uitrusting vanaf het instapmodel.
Heb zelf serieus naar o.a. Elroq, Tavascan, Scenic, Kia EV6 en Xpeng G6 gekeken en toch enigszins onverwacht bij de vernieuwde bZ4X uitgekomen als volgende leasewagen. In Nederland zie je het eerste model niet veel - waar ook zeker redenen voor zijn - maar het nieuwe model trekt eigenlijk alles glad. Op papier dan ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 20:46
javo1994 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:41:
[...]

Precies deze keuze heb ik ook moeten maken. 60BE met pluspakket of een Techno 60 met pack light and sound. Uiteindelijk ook niet de keuze gemaakt om voor de grotere accu's omdat ik mijzelf de vraag gesteld heb: hoe vaak rijd ik meer dan 250km per dag aaneengesloten?

Nu ik inmiddels twee weken rondrijd met de Elroq ben ik erg blij met mijn keuze. De looks en gimmicks van de Scenic vond ik gaver/stoerder maar de ruimte en het comfort van Elroq i.c.m. een kind en twee lange volwassenen is echt geweldig! Je merkt dat de Elroq veel praktischer is in gebruik. Nu kan ik een Joolz Geo3 kinderwagen in de kofferbak leggen en dan passen er nog een reiskoffer voor en langs. Wel was ik erg enthousiast over de Scenic m.b.t. chat GPT t.o.v. het 'domme' systeem van Elroq. Overigens vind ik de standaard audio van de Elroq benedenmaats enwas de Scenic hier overwegend beter in met het standaard geluid. Ik had dan ook graag gezien dat skoda het losse pakket Canton zou toevoegen maar helaas zat deze verstopt in een wederom duurder pakket. De matrix verlichting is echt fenomonaal, dit rijdt zoveel rustiger in de avonduren.
Ik kwam uit een Seat Leon 2021 full option en in de business edition met plus pakket mis ik eigenlijk nagenoeg niks (m.u.v. betere audio).

Ik heb uiteindelijk 2x met de Scenic gereden en 3x met de elroq voordat ik de keuze echt kon maken. De doorslag was uiteindelijk te korte stoelzittingen en een onpraktische kofferbak die veel te diep was voor een kinderwagen/boodschappen en een hele hoge tildrempel.

Veel succes met je keuze!
Elroq heeft ook gewoon ChatGPT hoor

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmy H
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-09 20:56
Leg uit!
Of bedoel je “Laura” ?

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Wouter! schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:08:
[...]

Kia EV3/4/5 ?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Italioboy
MetaalMan schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:48:
[...]

Ik weet dat dit het Elroq-topic is, maar gezien het over alternatieven gaat... De flink vernieuwde Toyota bZ4X (leverbaar december '25) kan ook interessant zijn, mede door een behoorlijke prijsverlaging en een complete uitrusting vanaf het instapmodel.
Heb zelf serieus naar o.a. Elroq, Tavascan, Scenic, Kia EV6 en Xpeng G6 gekeken en toch enigszins onverwacht bij de vernieuwde bZ4X uitgekomen als volgende leasewagen. In Nederland zie je het eerste model niet veel - waar ook zeker redenen voor zijn - maar het nieuwe model trekt eigenlijk alles glad. Op papier dan ;)
Smaken verschillen uiteraard maar niet om aan te gluren eerlijk gezegd :>

En de grote accu komt zo'n 60 kilometer te kort tegenover de 85 Elroq voor nagenoeg hetzelfde geld.

[ Voor 5% gewijzigd door Italioboy op 27-08-2025 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
Remmy H schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:52:
Leg uit!
Of bedoel je “Laura” ?
Laura raadpleegt ChatGPT

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:50
Even een 'omgekeerd' vraagje:
Ik rijdt zakelijk een Elroq en ben daar tevreden over. Ik zit er over te denken om privé een tweedehands Enyaq te kopen. Zou iemand kunnen aangeven welke features hiervan ouder of minder ontwikkeld zijn dan in de Elroq? Denk aan de werking van adaptive cruise control en het infotainment systeem.
Of anders gezegd: (waarin) valt een Enyaq uit 2021 tegen als je nu een nieuwe Elroq rijdt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:09
Kanoet schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 23:01:
Even een 'omgekeerd' vraagje:
Ik rijdt zakelijk een Elroq en ben daar tevreden over. Ik zit er over te denken om privé een tweedehands Enyaq te kopen. Zou iemand kunnen aangeven welke features hiervan ouder of minder ontwikkeld zijn dan in de Elroq? Denk aan de werking van adaptive cruise control en het infotainment systeem.
Of anders gezegd: (waarin) valt een Enyaq uit 2021 tegen als je nu een nieuwe Elroq rijdt?
Waarschijnlijk de snelheid van het infotainment systeem en houdt rekening met het feit dat de 3.x software de accu niet kan voorverwarmen, waardoor snelladen vooral in de winter minder snel zal gaan.

Dit geeft denk ik ook wel een idee (2022 versus 2024 versie Enyaq)
YouTube: Comparison between Skoda ENYAQ model year 22 and 24 with focus on so...

• javo1994
Volgens mij is dit nog maar enkel wanneer je systeem software in het Engels, Spaans, Tsjechisch of Duits staat. Nederlands wordt voor zover ik weet niet geraadpleegd of mijn Laura is niet zo slim haha! Tijdens het proefrijden van de Scenic en Elroq was m.i. de assistent van de Scenic vele malen verder vooruit.

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 20:19

Wie weet hier raad mee?
De navigatie aanwijzingen in het kleine display zijn bij een iphone alleen zichtbaar bij "Apple kaarten" en bij Android alleen met "Google maps" . Waze is gebaseerd op google, vandaar.

Elroq 60 BE Timiano Green + Lodge

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:59

bonyuri

Investigator!

Ik heb precies hetzelfde gedaan :)
Nadat ik in de Scenic had gereden, in een Elroq gereden, en ik vond de Elroq echt tegenvallen. Ja, je hebt meer vermogen, maar dat komt er allemaal een beetje "bruut" uit. De stoelen in de Elroq zijn prettiger (mits je de elektrisch verstelbare hebt), maar ik zat continue met m'n been tegen de middenconsole in de Skoda.
Daarnaast heeft de Scenic een panorama dak, en is hij vollediger voor een vergelijkbare prijs.
De VAG auto's doen het in mijn ogen dan weer beter qua laden, met de preconditioning in entertainment display, dat heeft de Scenic dus niet...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• Wouter!
MetaalMan schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:48:
[...]

Ziet er op zich niet verkeerd uit. Maar ik heb een Toyota Corolla TS 2.0 Hybride gehad en het is Toyota 3 jaar lang niet gelukt om daar trillingen tussen 100 en 130km/u uit weg te krijgen. Ook vond ik dingen als lane keeping assist en de adaptive cruise control echt niet goed werken. Vooral heel hinderlijk (werkt in flauwe bochten op de snelweg al niet meer, trekken aan het stuur, véél te vroeg afremmen, enz.). Misschien is dat inmiddels verbeterd maar voor mij voorlopig geen Toyota meer.
Ik vind de EV3 eigenlijk niet zo mooi en hij oogt wat kleiner/krapper dan de andere twee.
Eerlijk gezegd vind ik het design al die nieuwe KIA's niet zo mooi, maar da's natuurlijk persoonlijk.
De EV5 ga ik sowieso niet meer voor 1 januari op kenteken kunnen krijgen. Van de EV4 vraag ik me dat ook af maar misschien breng ik één dezer dagen nog even een bezoek aan de showroom. Ik lees trouwens dat de kofferbak van de EV4 kleiner is dan die van de EV3. Dat zal de hatchback zijn. Die ziet er nog wel aardig uit, maar de Fastback ... daar vind ik ook wel iets van :X.

edit: In het EV4-topic lees ik iemand die in juni heeft besteld en vermoedelijk in januari krijgt geleverd. Een ander zegt dat de GT Line Business Edition nog dit jaar leverbaar zou moeten zijn. Proefrijden op dit moment nog niet mogelijk. Je kunt in een bepaalde periode naar 4 verschillende plekken in het land om hem een kwartiertje te mogen bekijken. Voor 1 januari op kenteken is voor mij wel een eis, eigenlijk. Scheelt me netto bijna 5 tientjes in de maand. Meer dan 2500 Euro in 5 jaar.
bonyuri schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:34:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gedaan :)
Nadat ik in de Scenic had gereden, in een Elroq gereden, en ik vond de Elroq echt tegenvallen. Ja, je hebt meer vermogen, maar dat komt er allemaal een beetje "bruut" uit. De stoelen in de Elroq zijn prettiger (mits je de elektrisch verstelbare hebt), maar ik zat continue met m'n been tegen de middenconsole in de Skoda.
Daarnaast heeft de Scenic een panorama dak, en is hij vollediger voor een vergelijkbare prijs.
De VAG auto's doen het in mijn ogen dan weer beter qua laden, met de preconditioning in entertainment display, dat heeft de Scenic dus niet...
De Scenic kan toch wel preconditionen? Ik begreep alleen dat hij dat zelf automatisch doet n.a.v. het navigeren naar een snellader i.c.m. de buitentemperatuur om te bepalen wanneer hij moet beginnen?

En nu weer wat meer on-topic. Ik meld me weer na de proefrit :P

[ Voor 17% gewijzigd door Wouter! op 28-08-2025 11:15 ]

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:59

bonyuri

Investigator!

Wouter! schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:28:

De Scenic kan toch wel preconditionen? Ik begreep alleen dat hij dat zelf automatisch doet n.a.v. het navigeren naar een snellader i.c.m. de buitentemperatuur om te bepalen wanneer hij moet beginnen?
Correct, maar op de nieuwere VAG modellen heb je de optie om te zien wat je huidige maximale laadsnelheid is, en kun je manueel preconditionering aanzetten (en zie je ook hoe lang het duurt voordat je maximale laadsnelheid bereikt is)
Zoals hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LZnwWeUKnBrSzRcp4I3fW-Rktw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ycqMfK3YU8afiyjDbcQxGPRk.png?f=user_large

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• Maikie18
javo1994 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:40:
[...]

Volgens mij is dit nog maar enkel wanneer je systeem software in het Engels, Spaans, Tsjechisch of Duits staat. Nederlands wordt voor zover ik weet niet geraadpleegd of mijn Laura is niet zo slim haha! Tijdens het proefrijden van de Scenic en Elroq was m.i. de assistent van de Scenic vele malen verder vooruit.
Nee hoor. Wellicht heb je vragen gesteld die Laura zelf kon beantwoorden ofzo maar dat lijkt me niet gezien jouw reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cptspekkie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 20:52
Als ik Laura vraag hoeveel km het naar de maan is, dan krijg ik een reactie terug die ongeveer zo klinkt: "Volgens ChatGPT is de afstand naar de maan 384.400 km"

Mijn ervaring is dus dat het zeker wel in het Nederlands werkt. Maar het zijn enkele vragen, je kan er geen geheel gesprek mee voeren die dan weer inhaakt op de eerdere vragen en opmerkingen.

• helloitsme
cptspekkie schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:14:
Als ik Laura vraag hoeveel km het naar de maan is, dan krijg ik een reactie terug die ongeveer zo klinkt: "Volgens ChatGPT is de afstand naar de maan 384.400 km"

Mijn ervaring is dus dat het zeker wel in het Nederlands werkt. Maar het zijn enkele vragen, je kan er geen geheel gesprek mee voeren die dan weer inhaakt op de eerdere vragen en opmerkingen.
Welke software versie heeft jouw auto?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pkrielen
(jarig!)
cptspekkie schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:14:

En Laura mag niet de informatie van de auto zien, dus "kun je me naar de dichtsbijzijnde supermarkt brengen" of "hoeveel km is het naar groningen vanaf hier" gaat hem ook niet worden met ChatGPT.
Wat dan wel weer leuk is dat je zelf de aanroep van Laura kunt veranderen, dus ik kan zeggen "he lieverd" , "we gaan naar huis"... Dat blijft leuk als je iemand voor het eerst in je auto erbij hebt en Laura de navigatie start en zegt "Naar huis, daar gaan we...".. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
helloitsme schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:52:
[...]

De koppeling met ChatGPT zit al vanaf het begin op de Elroq. Misschien moet je nog wat aanvullende voorwaarden accepteren voordat het werkt (zoiets staat mij wel bij).
pkrielen schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 21:17:
[...]

En Laura mag niet de informatie van de auto zien, [...]
Gedeeltelijk ja. Net wat je zegt: roepen dat je naar huis gaat (of dat het koud/warm is) werkt allemaal prima maar andere zaken weer niet ('doe de ramen dicht').

[ Voor 34% gewijzigd door S_Chief op 28-08-2025 22:30 ]

• cptspekkie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 20:52
helloitsme schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:52:
[...]

Als ik me niet vergis versie 5.4 wat de normale versie is voor de Elroq momenteel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wCLldP9RXA15tJgxH1xM7U--6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Qrx3LOPHNK4mZRrFI3nO7m5.jpg?f=fotoalbum_large

deze viel onder t stuur vandaan, mijn dochter was geschrokken 😯

bij dealer geweest, was foutje bij afleveren, had er uit gehaald moeten worden 🙈🙈

heb die module net maar ingeleverd daar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
(jarig!)
DrDelete schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:36:
[Afbeelding]

bij dealer geweest, was foutje bij afleveren, had er uit gehaald moeten worden 🙈🙈

Je bent zo te zien niet de eerste.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFRhDNCM653CIEYmFS4SG8kJOAo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ucXz1e9KfqZ1muGbeJnGPDLh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebertje01
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-09 15:25
WernerH schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:52:
Vraagje, als je een Elroq besteld met een trekhaak af fabriek. Zit er dan standaard een witte plaat bij levering?
Even bij de dealer verifieren (die zorgt daarvoor), maar bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:58
Vraag; we willen een Skoda Elroq business tour versie 210kW 286pk 82kWh kopen (Steel Grey, 20inch velgen, trekhaak). We hebben vandaag een proefrit gemaakt en zijn enthousiast. Met kosten rijklaar maken kost deze €44.284

We willen graag de auto gebruiken voor bidirectioneel laden ... Maar het is ons niet duidelijk of dat bij deze tour versie ook gaat komen in 2026. Volgens de site van Skoda krijgt de Elroq 85 dit ... Maar ik zie nergens in de offerte dat dit de 85 is. De verkoper was ook niet duidelijk of deze Skoda dat ging krijgen, dat Skoda dit aan het testen is, maar dat het niet zeker was of deze auto.

Weet iemand hier misschien wat meer hier over? Bidirectioneel laden is voor ons wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10:43
Whiskey48 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:32:
Vraag; we willen een Skoda Elroq business tour versie 210kW 286pk 82kWh kopen. We hebben vandaag een proefrit gemaakt en zijn enthousiast. Met kosten rijklaar maken kost deze €44.284

We willen graag de auto gebruiken voor bidirectioneel laden ... Maar het is ons niet duidelijk of dat bij deze tour versie ook gaat komen in 2026. Volgens de site van Skoda krijgt de Elroq 85 dit ... Maar ik zie nergens in de offerte dat dit de 85 is. De verkoper was ook niet duidelijk of deze Skoda dat ging krijgen, dat Skoda dit aan het testen is, maar dat het niet zeker was of deze auto.

Weet iemand hier misschien wat meer hier over? Bidirectioneel laden is voor ons wel een must.
Reken er maar niet op. VAG rust zijn auto’s er al sinds 2021 mee uit (oa Enyaq) maar is nog niet geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 08:39
Hier ook een zeer tevreden Elroq rijder (met 10dkm op de teller).
Volg dit topic al een tijdje met interesse, ook al veel van geleerd.

Het is hier al een paar keer voorbij gekomen dat Google Maps i.c.m. iPhone / CarPlay geen navigatie aanwijzingen in het HUD liet zien.

Echter (!): dit werkt bij mij sinds gister ineens spontaan wel, ik was aangenaam verrast :)

Zijn er meer bij wie dit inmiddels ook werkt?

Config waar het bij mij werkte:
iOS: 18.6.2
Google Maps: 25.34.1 (er is inmiddels een nieuwere, heb ik nog niet getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UlrichT
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10-09 13:11
Whiskey48 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:32:Bidirectioneel laden is voor ons wel een must.
Wees je ervan bewusst, dat de laadpaal dat ook moet kunnen ... mijn Alfen kan dit bv niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
UlrichT schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:39:
[...]

Wees je ervan bewusst, dat de laadpaal dat ook moet kunnen ... mijn Alfen kan dit bv niet |:(
Kloptz ik had al een Easee laadpaal geïnstalleerd met de Easee P1 meter, die kan dat aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Whiskey48 op 29-08-2025 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harold321
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12:05
Vraag; we willen een Skoda Elroq business tour versie 210kW 286pk 82kWh kopen (Steel Grey, 20inch velgen, trekhaak). We hebben vandaag een proefrit gemaakt en zijn enthousiast. Met kosten rijklaar maken kost deze €44.284

Te lezen in: MacFreek in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mittavic
  • Nu online
Pitchin schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:52:
Hier ook een zeer tevreden Elroq rijder (met 10dkm op de teller).
Volg dit topic al een tijdje met interesse, ook al veel van geleerd.

Het is hier al een paar keer voorbij gekomen dat Google Maps i.c.m. iPhone / CarPlay geen navigatie aanwijzingen in het HUD liet zien.

Echter (!): dit werkt bij mij sinds gister ineens spontaan wel, ik was aangenaam verrast :)

Zijn er meer bij wie dit inmiddels ook werkt?

Config waar het bij mij werkte:
iOS: 18.6.2
Google Maps: 25.34.1 (er is inmiddels een nieuwere, heb ik nog niet getest)
Zelf heb ik geen HUD maar het werkt nu wel opeens in het schermpje achter het stuur. Dat was een paar dagen terug nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Nog een vraag; de Skoda Elroq 85 kan dus maar max 135kWh opladen ... Het langzaamste van allemaall?

We staan op.her punt een Elroq business 85 tour te kopen. Ik wil graag bidirectioneel laden via mijn Easee laadpaal icm de Easee P1 meter of die van Tibber. En ik dacht dat deze 175kWh kan laden .

[ Voor 60% gewijzigd door Whiskey48 op 31-08-2025 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-09 22:23

Heimdallr

Asgard

Whiskey48 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:00:
[...]

Aha, je kunt dus níet je gewone laadkabel gebruiken voor bidirectioneel laden? De omvormer van de Elroq kan maar enkel opladen, niet terugladen. Maar dan heb je dus een laadpaal nodig waar een grote zware omvormer in zit, om de accu van de Elroq rechtstreeks op aan te sluiten??

.. dat is toch eigenlijk compleet ongeschikt voor 99,9% van de mensen voor bidirectioneel laden?
(Ik dacht dat bidirectioneel 2 kanten op was, maar in de Elroq zijn het dus 2 losse stekker aansluitingen)??

Nog een vraag; de Skoda Elroq 85 kan dus maar max 135kWh opladen ... Het langzaamste van allemaal.
Weer iemand waarom dit is? Is die accu groter maar van mindere kwaliteit?

We staan op.her punt een Elroq business 85 tour te kopen. Ik wil graag bidirectioneel laden via mijn Easee laadpaal icm de Easee P1 meter of die van Tibber. En ik dacht dat deze 175kWh kan laden ... Maar beide is dus misschien niet mogelijk (in de toekomst)?
Nou die Elroq 85 mij laad gewoon met 175kWh of hoger :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hlpnjJ-0E08hsptW-0R67MxmqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1xLj9qTy7klfHKSn2212m9F.jpg?f=fotoalbum_large

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Heimdallr schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:58:
[...]

[Afbeelding]
YouTube: Soon only 135kW Charging Power left in the Skoda ELROQ 85? What that...

Hoe oud is jouw Elroq? Ik las ergens dat productie vanaf week 26 de 135kWh zal hebben. In de huidige spec sheet van de Skoda Elroq 85 staat ook 135kWh nu.

Volgens bovenstaande video is dat niet eens slecht om langzamer te laden, dat dit zelfs sneller kan zijn. (er staat wel advertising video rechtsbovenin).

[ Voor 5% gewijzigd door Whiskey48 op 31-08-2025 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 30-08 21:18
Heimdallr schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:58:
[...]

[Afbeelding]
Ja in juni bij een Tesla supercharger ook al een keer 177 kW gehaald. Maar uiteindelijk boeit het mij niet omdat ik de snelladers alleen tijdens vakantieritten gebruik en dan ben ik niet gehaast ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heriox
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-09 21:17
Stockbaard schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:31:
[...]

In het filmpje van AutoWeek wordt dit bevestigd, laadsnelheid is 135kW door een andere acculeverancier. Het zou voor de 10%-80% snelheid geen impact hebben.
Link naar AutoWeek filmpje: https://youtu.be/Z-Hgj-vLcEQ?si=QOWh3kkhbJ3mk2Bs&t=284

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikie18
Nieuw type accu 135 maar houdt dit wel langer aan waardoor hij dus uiteindelijk sneller vol is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabier
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-09 12:05

De Tour Edition is een 85 met een bagagenet en clever pakket inbegrepen. Iets gunstiger geprijsd en een voorraadmodel (1000 stuks gemaakt). De 85 is voorbereid op bidirectioneel laden, en in de toekomst zal dit waarschijnlijk ondersteund gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
fabier schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:41:
[...]

De Tour Edition is een 85 met een bagagenet en clever pakket inbegrepen. Iets gunstiger geprijsd en een voorraadmodel (1000 stuks gemaakt). De 85 is voorbereid op bidirectioneel laden, en in de toekomst zal dit waarschijnlijk ondersteund gaan worden.
Merci, ik had inmiddels het eea gevonden, komt idd vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
Whiskey48 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:00:
[...]

Nog een vraag; de Skoda Elroq 85 kan dus maar max 135kWh opladen ... Het langzaamste van allemaall?

We staan op.her punt een Elroq business 85 tour te kopen. Ik wil graag bidirectioneel laden via mijn Easee laadpaal icm de Easee P1 meter of die van Tibber. En ik dacht dat deze 175kWh kan laden .
Als bidirectioneel laden belangrijk voor je is dan zou ik eerst heel goed uitzoeken welke auto / laadpaal dit werkelijk kunnen. Skoda's kunnen dit voor zover ik weet dit in de praktijk nog niet. Het is al een tijdje iets wat wellicht in de toekomst gaat komen. Maar wanneer precies....?

[ Voor 6% gewijzigd door helloitsme op 31-08-2025 13:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maikie18
helloitsme schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:04:
[...]

Als bidirectioneel laden belangrijk voor je is dan zou ik eerst heel goed uitzoeken welke auto / laadpaal dit werkelijk kunnen. Skoda's kunnen dit voor zover ik weet dit in de praktijk nog niet. Het is al een tijdje iets wat wellicht in de toekomst gaat komen. Maar wanneer precies....?
Volgens de website van Skoda in 2026 via een update https://www.skoda.nl/elek...aden/bidirectioneel-laden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
Ik ben benieuwd. Zou mooi zijn!

aandachtspunt is dan wel dat je laadpaal er blijkbaar ook geschikt voor moet zijn. Die van mij (alfen eve single pro line) is dat natuurlijk weer niet.

[ Voor 8% gewijzigd door helloitsme op 01-09-2025 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:17
Toch jammer dat de 60 niet genoemd wordt. Zou toch wel willen weten of er een technische beperking is van de hardware, of dat ze het als extra USP zien voor de 85 modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:22
helloitsme schreef op maandag 1 september 2025 @ 20:17:
[...]

Ik ben benieuwd. Zou mooi zijn!

aandachtspunt is dan wel dat je laadpaal er blijkbaar ook geschikt voor moet zijn. Die van mij (alfen eve single pro line) is dat natuurlijk weer niet.
Off-Topic: Alfen komt binnenkort met een Eve Single Plus en Eve Double Plus. Collega van mij heeft ernaar gevraagd bij de installateur waar een nieuwe paal besteld is, verwachting is dubbel, dan wel niet driedubbel aan prijs tov een niet bidirectionele paal.

Bron

Het menu voor bidirectioneel laden in de Skoda Elroq laat bij mij wel zien dat er een limiet op zit voor het aantal uur en / of het aantal kWh wat terug geleverd kan worden, waarschijnlijk iets van een veiligheid ofzo.

Link naar foto:

[ Voor 30% gewijzigd door twieren op 01-09-2025 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
dat is toch niet het menu van een elroq? onze LTE bar zit bijv., helemaal rechts, bij deze in het midden.
zoals ik het begrijp is dit het menu van een ouder type enyaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
DrDelete schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:36:
[Afbeelding]

Dat is een tracker. De auto wordt gemaakt in Tjechië geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
Shanquish schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:01:
dat is toch niet het menu van een elroq? onze LTE bar zit bijv., helemaal rechts, bij deze in het midden.
Het gaat om het bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
mrmrmr schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:07:

Dat is een tracker. De auto wordt gemaakt in Tjechië geloof ik.
Dat de auto in Tjechie gemaakt wordt heeft daar volgens mij weinig mee van doen.

Deze trackers worden voornamelijk door dealers gebruikt om hun voorraad in de gaten te houden.
Die dingen lijken GPS te hebben, maar kunnen ook zaken als de accustatus uitlezen.

Dus bijvoorbeeld zien ze dat al hun auto's nog op het terrein staan; of bij een proefrit of als er een gestolen wordt waar die zich op dat moment bevindt.
Of dat als iemand zich voor een auto/ proefrit meldt dat ze weten dat de accu nog genoeg geladen is.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:59
Chillz schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:57:
[...]

Dat de auto in Tjechie gemaakt wordt heeft daar volgens mij weinig mee van doen.

Deze trackers worden voornamelijk door dealers gebruikt om hun voorraad in de gaten te houden.
Die dingen lijken GPS te hebben, maar kunnen ook zaken als de accustatus uitlezen.

Dus bijvoorbeeld zien ze dat al hun auto's nog op het terrein staan; of bij een proefrit of als er een gestolen wordt waar die zich op dat moment bevindt.
Of dat als iemand zich voor een auto/ proefrit meldt dat ze weten dat de accu nog genoeg geladen is.
dit is wat ze bij de dealer mij ook vertelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:57
pebertje01 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:21:
[...]

Even bij de dealer verifieren (die zorgt daarvoor), maar bij mij wel.
Heb contact gehad..
De witte plaat zit er standaard bij gaven ze aan.
De luxe platen gingen ze regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:22
Shanquish schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:01:
Dat klopt, ik was alleen niet in de buurt van mijn Elroq en heb er een Google zoekopdracht op losgelaten. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heriox
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-09 21:17
WernerH schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:50:
[...]

Heb contact gehad..
De witte plaat zit er standaard bij gaven ze aan.
De luxe platen gingen ze regelen.
Bij mij vragen ze €40 extra voor de luxe platen.
Voor de hoedenplank met netje voor het opbergen van de laadkabel vragen ze €243.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holzschuh
Gistermiddag in de auto gestapt en ineens een "lopend scherm". Gleed mooi als een reclameposter van onder naar boven en dan weer opnieuw. Reset werkte niet, auto aan/uit deed ook niets.

Maar naar huis gereden en een uurtje later bij de volgende rit was het opgelost.
Handig is het niet, want ik kon helemaal niets meer instellen.

Heb nog even gezocht in het topic en dacht dat iemand anders er ook al eens last van had.

/edit
Trouwens, voor wie de traffication app heeft geïnstalleerd. Als je de grens oversteekt krijg je standaard 2 meldingen. Hier in de grensstreek is dat wat vervelender maar heb al gemerkt dat je met het volumewiel omhoog/omlaag die meldingen weg krijgt zonder op het scherm te tikken :+

[ Voor 25% gewijzigd door Holzschuh op 03-09-2025 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
(jarig!)
Holzschuh schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:16:
Gistermiddag in de auto gestapt en ineens een "lopend scherm". Gleed mooi als een reclameposter van onder naar boven en dan weer opnieuw. Reset werkte niet, auto aan/uit deed ook niets.

Maar naar huis gereden en een uurtje later bij de volgende rit was het opgelost.

Heb nog even gezocht in het topic en dacht dat iemand anders er ook al eens last van had.
Ik meen me te herinneren door de powerknop even ingedrukt te houden dat ding opnieuw opstart en dan zou je er ook vanaf moeten zijn voor die keer. Zelf nog niet gehad (gelukkig).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pkrielen
(jarig!)
heriox schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:32:
[...]

Bij mij vragen ze €40 extra voor de luxe platen.
Voor de hoedenplank met netje voor het opbergen van de laadkabel vragen ze €243.
Moet je daar ook betalen voor de koffie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 22:49

/edit
Trouwens, voor wie de traffication app heeft geïnstalleerd. Als je de grens oversteekt krijg je standaard 2 meldingen. Hier in de grensstreek is dat wat vervelender maar heb al gemerkt dat je met het volumewiel omhoog/omlaag die meldingen weg krijgt zonder op het scherm te tikken :+
Ook gehad, kreeg het met een reset niet opgelost. Auto een uurtje laten staan ofzo en ineens was het in orde..

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theusibo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dC2KyiYPqm1UcpA6aZu-EzvdFRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MlWSU9p5UKZQQiC4IgQG65bo.jpg?f=fotoalbum_large
Goedemorgen,
Inmiddels rij ik sinds vrijdag met veel plezier in de Elroq. Ik heb nog wel een paar vraagjes:
Zit bovenstaande bij iedereen bij de voorruit, omdat je dan makkelijk een parkeerbon ofzo erachter kan plaatsen, of is men in de werkplaats vergeten dit weg te halen?

Ook een vraag over de Navi: kan je deze nog updaten? We wonen inmiddels al meer dan 3 jaar in een nieuwbouwwijk, maar ons adres wordt nog niet herkend en volgens de Navi staat de auto niet op de oprit maar in een weiland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQKgpAoTazOMjffer1AkGy2hF08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2aUB6EJ0fjTKQHtCe3xXzsEX.jpg?f=fotoalbum_large

Tenslotte een vraag over bovenstaand. Ik krijg steeds de melding dat ik de battery care mode wil activeren. Maar dat wil ik helemaal niet.
Alles wissen werkt niet, ik kan hem aanklikken, dan is de melding weg. Maar de volgende keer dat ik instap is hij er weer…. En dat wil ik niet. Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 22:49
theusibo schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:19:
[Afbeelding]
Goedemorgen,
Inmiddels rij ik sinds vrijdag met veel plezier in de Elroq. Ik heb nog wel een paar vraagjes:
Zit bovenstaande bij iedereen bij de voorruit, omdat je dan makkelijk een parkeerbon ofzo erachter kan plaatsen, of is men in de werkplaats vergeten dit weg te halen?

Ook een vraag over de Navi: kan je deze nog updaten? We wonen inmiddels al meer dan 3 jaar in een nieuwbouwwijk, maar ons adres wordt nog niet herkend en volgens de Navi staat de auto niet op de oprit maar in een weiland.

[Afbeelding]

Tenslotte een vraag over bovenstaand. Ik krijg steeds de melding dat ik de battery care mode wil activeren. Maar dat wil ik helemaal niet.
Alles wissen werkt niet, ik kan hem aanklikken, dan is de melding weg. Maar de volgende keer dat ik instap is hij er weer…. En dat wil ik niet. Iemand enig idee?
Ja dat is een parkeerkaart houdertje. Zo voorzien.

Voor je vraag rond battery care mode: die kan idd niet weg. Tenzij je het aanzet, maar dan krijg je elke keer je oplaad ook nog is een melding dat het aan staat. Om gek van te worden zo'n UI/UX keuzes.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Gisteren heb ik een proefrit in een Skoda Elroq 85 Business met Plus-pakket, het lichte interieur met de rode gordels, en de 20" Vega-velgen gereden. Op zich een hele fijne, krachtige auto (hoewel het vermogen bij vol intrappen van het pedaal wel met een 'klap' op de weg komt). Hij doet niet heel veel verkeerd maar is daardoor m.i. ook wel een beetje 'degelijk'. Ik vond hem wel wat nerveus en hobbelig op de snelweg. Ook nadat ik Travel Assist uit had gezet. De hulpsystemen werken sowieso een stuk irritanter dan in m'n huidige Karoq. De standaard radio vond ik niet zo best, er mist veel helderheid en hoge tonen. Ook mis ik echt de sportstoelen. Dus dan moet je al naar de Sportline met het Advance-pakket. Dan wordt hij best aan de prijs, ook in de lease (voor de werkgever). Wel voelt hij ruimtelijk en valt het erg mee met de dode hoeken naar achteren.

Direct daarna de Renault Scenic gereden. Ik denk dat dat mijn volgende leaseauto wordt.
Het klinkt bovenstaand misschien een beetje negatief, als ik het zo teruglees, maar het zit echt in details. De afweging was niet eenvoudig.

Iets uitgebreider hier te lezen in het Scenic-topic, om niet helemaal te dubbelposten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Vanmorgen mijn Elroq BE ook gekregen, kom van een Kia Ceed SW (2020)(My21).
Maar op veel punten voel ik toch echt wel de achteruit gang helaas ;(

Heb het idee dat ik spijkerbroek zit.. Carkit bel kwaliteit minder, kofferbak is stuk kleiner en met de banken plat niet gelijkvloers.

Helaas had ik weinig keus, dus ook geen opties, behalve een trekhaak met gouden rand (kost 40 p/m dankzij mijn werkgever...), die ik er dus niet op heb gezet.

Dusja, helaas voor mij :(

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
  • Nu online
Wouter! schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:40:
[...]

Direct daarna de Renault Scenic gereden. Ik denk dat dat mijn volgende leaseauto wordt.
Het klinkt bovenstaand misschien een beetje negatief, als ik het zo teruglees, maar het zit echt in details. De afweging was niet eenvoudig.

Iets uitgebreider hier te lezen in het Scenic-topic, om niet helemaal te dubbelposten.
Ieder z'n voorkeur he :)
Smaken verschillen

Ik had juist na een proefrit in zowel de Scenic en de Elroq totaal het tegenovergestelde,
negatief gevoel bij Scenic en grote voorkeur voor Elroq. (en dat komende van een Megane als vorige)
theusibo schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:19:
Ja, dat is een houder voor bijvoorbeeld parkeerbonnetjes, hoort zo
Hij zorgt zelf dat hij up to date is.
Nieuwe straten toevoegen is een verantwoordelijkheid voor de leverancier(s) van de kaarten waar ze mee werken. Of die wel/niet tijdig zorgen dat iets doorgevoerd wordt.

Heb het ook gezien hier in de buurt. 1 wijk die al even klaar en bewoond is, straten staat er nog maar mondjesmaat in. Andere woonwijk waarvoor alleen de grond nog maar gereed gemaakt is, nog geen steen gelegd, maar alle straten staan al precies op de kaart.

(Overigens zie je die verschillen ook bij andere kaarten - Google Maps, Apple Maps, ANWB, enz. Dus ligt niet direct aan Skoda)
Deze is wel vervelend ja.
Zo heb ik ook al een aantal keer de servicemelding gehad: "Over 634 dagen is service vereist" |:( |:(

Hier zouden ze echt wel wat aan moeten doen, want het wordt beide gewoon heel vervelend

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIMP88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 18:18

Bij mijn vorige Skoda's was een reset van de boordcomputer pas compleet als de autodeur open en dicht gedaan was, kan dus ook verklaren dat hij het na een uurtje weer deed.
Aan/uit zetten van boordcomputer, auto of beide was dus niet afdoende. Alles uit, bestuurders deur open en dicht en dan was de boordcomputer wel vaak weer online.
Voor mij was dit de oplossing voor een hitte issue aan het scherm van de oude Kamiq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanmooiweer
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 04-09 20:10
OVBveld schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:44:
Ik rijd sinds kort een Elroq 60 BE. Nu heb ik iets vreemds: Ik rijd vrijwel dagelijks van Barneveld naar Utrecht (en 's avonds weer terug) over de A28 met ACC ingeschakeld. Nu geeft mijn auto elke morgen bij Amersfoort (ongeveer afrit Maarn) aan dat mijn hulpmiddelen niet beschikbaar zijn. De icoontjes zijn dan oranje. Dit duurt een kort moment waarna alles één voor één weer inschakeld. 's middag heb ik geen last en ook op andere trajecten heb ik het nog niet opgemerkt. Heeft iemand dezelfde ervaring?
Ik heb hetzelfde alleen dan op de a28 afrit 6 Leusden zuid. Heel bijzonder. Nu 3x op precies hetzelfde punt melding dat alle hulpmiddelen niet beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:28
Ik heb dat een tijd lang gehad op het kruispunt van de N207 met de N446, met m'n ID.3, ook storing van de hulpmiddelen. Van de één op de andere dag was 't opgelost. Geen idee wat 't nou was.

[ Voor 13% gewijzigd door tiguan op 03-09-2025 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanmooiweer
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 04-09 20:10
Ik ben heel benieuwd: Zijn er ook mensen bij wie de binnenverlichting aan de hemel bij de achteruitkijkspiegel soms vanzelf aan en uit gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcodh078
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:52
johanmooiweer schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:45:
Ik ben heel benieuwd: Zijn er ook mensen bij wie de binnenverlichting aan de hemel bij de achteruitkijkspiegel soms vanzelf aan en uit gaat?
Dat heb ik ook. Ik heb het idee dat dit komt door weerkaatsing van licht, waardoor deze ge(de)activeerd wordt. Ik heb het zowel voor als achter een aantal keer meegemaakt. Meerdere keren achter elkaar aan/uit en ik hoor dan ook een zacht geluidje. Eerst had ik totaal niet door waar dat geluidje vandaan kwam.

• Holzschuh
TIMP88 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:31:
[...]Bij mijn vorige Skoda's was een reset van de boordcomputer pas compleet als de autodeur open en dicht gedaan was, kan dus ook verklaren dat hij het na een uurtje weer deed.
Aan/uit zetten van boordcomputer, auto of beide was dus niet afdoende. Alles uit, bestuurders deur open en dicht en dan was de boordcomputer wel vaak weer online.
Voor mij was dit de oplossing voor een hitte issue aan het scherm van de oude Kamiq.
Ben ondertussen zo gewend aan het aan/uitzetten zonder knop dat ik hiervoor dus echt de auto ben uitgestapt en de deur dichtdeed. Was toen helaas niet de oplossing.

Zolang het niet te vaak gebeurt, zeker in de winter niet echt handig :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:33
Afgelopen vrijdag mijn 85 SL opgehaald en flink aan het spelen geweest met alle opties.
Heb daarvoor met enige weemoed mijn Audi Q4 ingeruild en heb dus ruim ervaring met het MEB platform.
In grote lijnen vind ik de Elroq hetzelfde rijden als de Q4. Alleen heb ik nu o.m. het adaptieve onderstel en vind ik dit een grote verbetering t.o.v. de Q4.
De nieuwe APP550 motor is een genot. De 60kW extra vermogen en 235NM extra koppel merk je heel goed.
Dit alles heb ik eerst ook geconfigureerd in een nieuwe Q4, maar om hem op het uitrustingsniveau van een Elroq te tillen moesten veel vinkjes bij opties gezet worden. Dan kom je er achter dat de Elroq een ijzersterke aanbieding is. (of de Audi veel te duur :-( )

Kortom de overstap gemaakt en daarbij lever je wat in en krijgt er wat (meer) voor terug.
Wat tot nu toe niet anders lijkt te zijn is de app: Niet bepaald bomvrij....
Waar ik nu "last" van heb is dat ik al 3 keer een servicepartner moest selecteren maar dat dit niet onthouden wordt. Meer lotgenoten die er last van hebben? Wat is de oplossing buiten het gebruikelijke "wachten tot het vanzelf overgaat" ?

• Renegade666
  • Nu online
Ik krijg telkens de melding als ik instap en wegrij, dat traffication ofzo niet aangezet kan worden, omdat hij op privesfeer staat en dat ik dat moet uitzetten. Echter kan dat niet vinden? iemand een idee?
Ook geen idee wat het uberhaupt is.

Edit, gevonden, zit onder de gebruiker, vinkje voor locatie stond nog uit. waarschijnlijk toen overgeslagen

[ Voor 19% gewijzigd door Renegade666 op 04-09-2025 12:27 ]

• pkrielen
(jarig!)
deboss65 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:58:

Waar ik nu "last" van heb is dat ik al 3 keer een servicepartner moest selecteren maar dat dit niet onthouden wordt. Meer lotgenoten die er last van hebben? Wat is de oplossing buiten het gebruikelijke "wachten tot het vanzelf overgaat" ?
Vanmorgen nog, 3e keer sinds ophalen in juni, waarbij de eerste keer dan logisch is.

[ Voor 50% gewijzigd door pkrielen op 04-09-2025 10:54 ]

• Renegade666
  • Nu online
pkrielen schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:53:
[...]

Vanmorgen nog, 3e keer sinds ophalen in juni, waarbij de eerste keer dan logisch is.
Ik heb ze gisteren ook ingesteld, en later nog 1x, maar daarna bleef hij wel goed staan.

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:00
pkrielen schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:53:
[...]

Werkte gisteren ook niet voor de meeste gebruikers, nu wel, naar ik in mijn app zie.

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:33
deboss65 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:58:
Wat is de oplossing buiten het gebruikelijke "wachten tot het vanzelf overgaat" ?
Opeens staat het er weer in :F
De oplossing was dus wachten....

• GJPL69
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 11:44
johanmooiweer schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:29:
[...]

Ik heb hetzelfde alleen dan op de a28 afrit 6 Leusden zuid. Heel bijzonder. Nu 3x op precies hetzelfde punt melding dat alle hulpmiddelen niet beschikbaar zijn.
Staat bij afslag Maarn niet de mast van digitenne in de buurt misschien stoort dat wel op elkaar. zijn er meer mensen die hier last van hebben op de A28 bij Amersfoort.
PS: 23 september wordt mijn Elroq afgeleverd. kan niet wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door GJPL69 op 04-09-2025 19:50 ]

• R Mantel
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:14
R Mantel schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:09:
Ik mag (hopelijk) ook binnenkort toetreden tot het Elroq rijder gezelschap.
Ik wacht in spanning af tot het eind van deze maand wanneer mijn BE 60 race blue gepland is. (lease)
Ik wordt toch wel een klein beetje zenuwachtig van die zomer vakantie berichten, hopelijk is de aangegeven leverdatum incl. zomer vertraging.
Helaas geen geluk voor mij. De order was volgens de dealer "blijven hangen" hij wordt nu week 38 geproduceerd, aflevering 1e week van oktober. Wachten duurt lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVBveld
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-09 07:49
GJPL69 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:47:
[...]

Staat bij afslag Maarn niet de mast van digitenne in de buurt misschien stoort dat wel op elkaar. zijn er meer mensen die hier last van hebben op de A28 bij Amersfoort.
PS: 23 september wordt mijn Elroq afgeleverd. kan niet wachten.
Zie mijn bericht van maandag 21 juli 2025 12:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Zo'n beetje het hele gebied tussen Amersfoort en Zeist is van Defensie. Staan daar geen zenders of radars die misschien iets verstoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Johnmar schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 18:36:
Vandaag de fitcamx dashcam geïnstalleerd en daarna onder de motorkap bezig geweest:

Heb mijn accu monitor en de aansluiting van mijn druppellader aangesloten in de zekeringkast onder de motorkap.

Heb Stop&Go 8 materafweer ((Acoustisch en electroshok) unit geïnstalleerd. Ultrasoon werkt al, maar de hoogspanningsleiding en contactpunten ben ik nog niet aan toegekomen.

[Afbeelding]

Daarna de Frunk er in. Deze zit met clips vast over de zwarte buis die de voor en achterkant van de motorruimte met elkaar verbindt:

[Afbeelding]

En daarin liggen nu:
- laadkabel
- druppellader
- starthulp/powerbank
- startkabels

[Afbeelding]
En nog aardig ruimte over.

Met accumonitor en alle andere zut zou ik toch moeten kunnen voorkomen dat ik strand met een lege 12v accu.. (dat is tenmiste wel de opzet). 8)

Ik had er ook nog een rubber vultrechter voor de ruitenwisservloeistof op gezet, maar in combinatie met de frunk, werkte dat wat minder (de uitsparing in de frunk was voor de rubberen trechter net even te smal). 8)7 Dus het origineel weer teruggezet en de rubberen trechter in de audi van mijn achterbuurman geplaatst
Leuke opzet! Ik kende die camera niet, ziet er netjes uit en veel makkelijker te installeren dan kabels gaan trekken.

Vraag; waarvoor gebruik je die 12V accu meter? Ik heb die toevallig ook nog op de plank, maar waarom zou je bang zijn dat de accu leeg gaat? Doe je dat bij elke auto?

Dan nog een vraag; wat doet die Stop&Go 8 materafweer??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittavic
  • Nu online
Even een vraag wat betreft de Skoda app (iPhone). Ik zie vanaf het begin gewoon netjes alle gegevens en de status van de auto.

Vanmiddag is mijn vriendin met de Elroq weggeweest en ik zag dat deze bij thuis komst niet op slot is gegaan (Kessy 😡). Ik denk ik doe het even via de app maar dan krijg ik de hele tijd de melding ‘Je S-PIN is gereset’. Ik heb dit alleen bij de dealer bij het ophalen aangepast.

Hierdoor kan ik de auto niet op afstand vergrendelen of ontgrendelen. Heel irritant maar geen wereld probleem. Wat ik wel kan doen vanuit de app is de doeltemperatuur instellen. De auto gaat dan wel aan het werk om de gewenste temperatuur in te stellen. Dat is al een meevaller. Ook een andere laadlimiet instellen werkt gewoon, al laat ik deze gewoon op 80% staan.

In de app krijg ik de melding dat ik de via het hoofdmenu, gebruikers een nieuwe gebruiker moet aanmaken. Ik ben zelf de hoofdgebruiker dus zit daar niet zo op te wachten. Ook omdat de auto dus helemaal gekoppeld is aan mijn account. Als ik via de browser inlog op mijn Skoda account zie ik dus ook het chassis nummer etc.

In de auto zelf geeft het systeem aan dat ik de auto uit mijn Skoda account kan verwijderen door het infotainmentsysteem op fabrieksinstellingen terug te zetten.

Kan ik dat gewoon ‘veilig’ doen? En dan daarna de auto opnieuw koppelen aan mijn account? En zal het dan wel werken?

Voor de rest werkt alles wel in de app dus ik kan het ook gewoon laten voor wat het is.

Gebruiken jullie de app nog ergens anders voor?

Ik ben trouwens wel echt fan van de Skoda widget op mijn iPhone 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVE7s5GDVGNNPWjgxXJgN2vXGwc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IYZCB3AIhYoygeQnQ6pWx8Ml.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7R-54a7Lz2OldShFqDGs9Qrx-8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gUUriRdaDtywIhmEO2CVp3Y4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco P
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 06-09 23:05
Hey allen,

Druk onderweg vanuit Denemarken met de 3 maanden oude Elroq BE 60 en wat een heerlijke auto om te rijden zeg.
Wel viel ons op de dat navigatie een beetje veel en in mijn mening ook overbodige informatie geeft.
Zie bijgevoegde foto.

Alle wegwerkzaamheden, -versperringen en afgesloten wegen worden getoond.
Ik heb al zitten zoeken naar een optie om re filteren op alleen de info op de route, maar dit nog niet gevonden.

Iemand dezelfde ervaring?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RheAwQfTOWaCHkv-3EHYUXbzxu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89VZc6yrQSegIJ8FLbJncRtT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Nu online
Marco P schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:26:
Ik heb al zitten zoeken naar een optie om re filteren op alleen de info op de route, maar dit nog niet gevonden.

[Afbeelding]
Mee eens
Als ik een route navigeer van A naar B, maakt het totaal niet uit dat er op C, D, E en F een straat is afgesloten.
Snap dat ook niet.

Ik vind ook het zoom-niveau van de navigatie nogal hoog.
Van andere auto's ben ik gewend dat je dat kan aanpassen. Maar als ik bij deze wat inzoom, dan blijft de kaart alleen stilstaan. Ga ik dan weer terug naar 'centreren', dan gaat hij ook terug naar het hoge niveau

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Marco P schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:26:
Hey allen,

Druk onderweg vanuit Denemarken met de 3 maanden oude Elroq BE 60 en wat een heerlijke auto om te rijden zeg.
Wel viel ons op de dat navigatie een beetje veel en in mijn mening ook overbodige informatie geeft.
Zie bijgevoegde foto.

[Afbeelding]
AA of Carplay gebruiken?
Heb je ook meer up to date kaart volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnmar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-09 07:13
[b]Whiskey48 in "Het grote Škoda Elroq-topic"Vraag; waarvoor gebruik je die 12V accu meter? Ik heb die toevallig ook nog op de plank, maar waarom zou je bang zijn dat de accu leeg gaat? Doe je dat bij elke auto?
Mijn andere auto heeft hem ook, maar ik heb deze specifiek in de elroq gezet omdat de 12v en de aandrijfaccu’s gescheiden zijn. Ik zie nu dat de 12v batterij snel ontlaadt als de auto niet helemaal is uitgeschakeld. Ik zag op fora veel meldingen dat er ineens een melding komt dat bijvoorbeeld de mogelijkheid om de auto op een temperatuur te brengen terwijl deze nog niet draait/rijdt, is uitgeschakeld om problemen te voorkomen . Ook gebruikt de auto zolang hij niet helemaal “ slaapt “ minimaal 300w. En dan gaat het snel naar beneden met wat er nog in de 12v accu zit. En als de 12v accu te leeg is, dan word hrt moeilijk je deuren van het slot te krijgen.

Meerdere hebben daarom een booster/start hulp in de auto liggen (maar dan moet je er wel bijkomen.

Ik zie nu dat de 12v geladen wordt als de auto rijdt en als de accu actief geladen wordt. Als ik mijn laadpaal instel dat deze alleen op zonnestroom laadt, dan komt er ‘s avonds geen stroom van de laadpaal, terwijl er wel een laadsessie loopt (en zodra er weer zonnenstroom is gaat ook het laden verder). Maar er komt als er geen zon is geen lading in, maar de elroq gaat niet in slaap (want laadsessie loopt nog). Gevolg: ‘s morgens is dan de 12v accu behoorlijk leeg (van13.1 naar 12.0).

Daar ben ik achter gekomen door deze monitor. En dat was mijn doel. De monitor meldt ook als de accu onder een minimale waarde duikt. Dan kan ik hem zelf bijladen, een stukje rijden of een laadsessie via de laadpaal starten
Dan nog een vraag; wat doet die Stop&Go 8 materafweer??? :)
die geeft ultrasone geluiden onder de motorkap om steenmarters te verjagen. En de (nog te monteren) schokplaten geven bij aanraking deze marters een optater (net als schrikdraad).
Alles in de hoop dat ze van mijn bedrading afblijven (we hebben aardig wat steenmarters in ons wijk. Echt niet lollig wat voor schade die aanrichten onder een motorkap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnmar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-09 07:13
Mittavic schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 14:32:
Even een vraag wat betreft de Skoda app (iPhone). Ik zie vanaf het begin gewoon netjes alle gegevens en de status van de auto.

Vanmiddag is mijn vriendin met de Elroq weggeweest en ik zag dat deze bij thuis komst niet op slot is gegaan (Kessy 😡). Ik denk ik doe het even via de app maar dan krijg ik de hele tijd de melding ‘Je S-PIN is gereset’. Ik heb dit alleen bij de dealer bij het ophalen aangepast.

Hierdoor kan ik de auto niet op afstand vergrendelen of ontgrendelen. Heel irritant maar geen wereld probleem. Wat ik wel kan doen vanuit de app is de doeltemperatuur instellen. De auto gaat dan wel aan het werk om de gewenste temperatuur in te stellen. Dat is al een meevaller. Ook een andere laadlimiet instellen werkt gewoon, al laat ik deze gewoon op 80% staan.

In de app krijg ik de melding dat ik de via het hoofdmenu, gebruikers een nieuwe gebruiker moet aanmaken. Ik ben zelf de hoofdgebruiker dus zit daar niet zo op te wachten. Ook omdat de auto dus helemaal gekoppeld is aan mijn account. Als ik via de browser inlog op mijn Skoda account zie ik dus ook het chassis nummer etc.

In de auto zelf geeft het systeem aan dat ik de auto uit mijn Skoda account kan verwijderen door het infotainmentsysteem op fabrieksinstellingen terug te zetten.

Kan ik dat gewoon ‘veilig’ doen? En dan daarna de auto opnieuw koppelen aan mijn account? En zal het dan wel werken?
Ja, heb ik ook gedaan. Mijn S-pin was ook verdwenen. Alles gereset, opnieuw hoofdgebruiker aangemaakt en weer helemaal blij
Gebruiken jullie de app nog ergens anders voor?
Ik gebruik de app zo min mogelijk om de auto niet steeds uit de slaap te halen. Gebruik hem alleen tijdens het laden (wat is de voortgang) en als ik wil voor climatiseren.
Pagina: 1 ... 50 51 Laatste