Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM0206
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 13:38
DM0206 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:07:
[...]

Probleem is dat het niet echt een "sqeaking" geluid (zoals in de filmpjes) is wat je meteen hoort met indrukken van de rem. Het beste om dit uit te leggen is dat je al aan het remmen bent (rustig) en opeens hoor je een soort van tjirp geluidje en dat voel je ook aan het pedaal. Het lijkt wel of dat het een soort overbreng moment is van remmen op de elektromotor naar remmen met de remschijfjes. Het mooie hiervan is dat dit namelijk niet altijd gebeurt.
Heeft niemand zoals hierboven beschreven staat ook dit issue? want volgens de dealer zou dit een "product eigenschap" zijn. Maar als ik de enige ben lijkt mij dit heel sterk en zouden er meer mensen dit ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittavic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:12
Aanstaande vrijdag mag ik mijn Elroq 60 Sportline met Plus pakket ophalen bij Ames in Dordrecht.

Wat zijn jullie beste aanbevelingen en tips?

Welke acties / instellingen kan ik het beste meteen doen?

Snelkoppelingen
  1. Hoeveel snelkoppelingen zijn er überhaupt?
  2. Welke snelkoppelingen zijn een must? Ik denk nu zelf op basis van de genoemde punten in dit topic > verkeersbordenherkenning/snelheid niet automatisch aanpassen & auto hold
Easy open
Een grote frustratie blijkt de kofferbak te zijn. Ik denk er dan ook aan om easy open uit te zetten.
  1. Kan de kofferbak dan wel geopend worden met een knop op de sleutel?
  2. Als je de kofferbak met de hand open klikt, gaat deze dan automatisch omhoog?
Apple CarPlay
Ik zal voornamelijk met de Elroq rijden, maar mijn vriendin zal er uiteraard ook in rijden. Ik voorzie hier wel eens problemen mee dat de auto de verkeerde mobiele telefoon pakt voor Apple CarPlay als wij als gezin erin zitten.
  1. Hoe lossen jullie dit op? Is het dan gewoon een kwestie van 2 gebruikers aanmaken waarbij ik de hoofdgebruiker ben? En dan switchen tussen de profielen?
Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:12
javo1994 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:48:

- De standaard audio is oké maar mis behoorlijk de warmte in het geluid. Inmiddels aan het tweaken geweest en de bass omhoog gezet en de hogere tonen wat lager. Meestal luister ik naar Spotify en heeft spotify gelukkig een equalizer in de app. Wanneer je deze gebruikt veranderd het geluid in de auto behoorlijk en kun je meer aanpassen naar wens. Iemand al het standaard geluid getweaked? Ik ben nog opzoek naar de juiste instellingen.[Afbeelding]
Thanks, ik ben nu ook maar eens naar de equalizer aan het kijken.
Ik switch namelijk nogal eens tussen radio en Spotify en het geluidsniveau van de radio is harder dan dat van Spotify. Eens kijken of ik dat opkan lossen door alle schuifjes in de equalizer iets omhoog te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cptspekkie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 23:52
@Mittavic

Als je de easy open uitzet, valt alleen de schop functie weg. Drukken op de knop op de klep zelf laat hem nog altijd automatisch open gaan. evenals op de sluit knop aan de rand van de deksel.
En ook de knop op de sleutel kan gewoon gebruikt worden voor automatisch openen en sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mittavic
cptspekkie schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:50:
@Mittavic

Als je de easy open uitzet, valt alleen de schop functie weg. Drukken op de knop op de klep zelf laat hem nog altijd automatisch open gaan. evenals op de sluit knop aan de rand van de deksel.
En ook de knop op de sleutel kan gewoon gebruikt worden voor automatisch openen en sluiten.
Dank, klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:14
Chillz schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:12:
[...]

Maar wel navigeren naar een lader?

Want zodra je navigatie aanzet met een snellader als bestemming, dan gaat de auto de accu (-temperatuur) optimaliseren voor snelladen.
Gewoon bij een lader aan komen rijden en dan gaan snelladen kan natuurlijk ook, maar is mogelijk minder optimaal, dus kan langer duren.
Is alleen met een warmtepomp?
Ik twijfel nog om deze te nemen, ivm het voorbereiden van de accu, goede koeling en verwarming te hebben. (Zover ik alles begrijp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:41
Zijn er nog mensen op het forum die zich nog will/gaan aanmelden voor de MySkoda club?
Ofwel in de Skoda App kun je onder Profile meedoen aan het "loyalty program". Je kunt daar aan wat challenges meedoen en puntjes/badges sparen. Ik zoek nog mensen die zich daar nog niet voor hebben aangemeld zodat die als ze dat doen mijn persoonlijke "referral code" kunnen invoeren en mij daarmee aan extra punten helpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Limbo123
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 13-09 08:15
Whiskey48 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:53:
[...]

Ik twijfel nog om deze te nemen, ivm het voorbereiden van de accu, goede koeling en verwarming te hebben. (Zover ik alles begrijp)
De warmtepomp wordt enkel gebruikt voor de klimatisering, heb ik me laten vertellen bij de dealer. Optimalisatie van de accu is dus altijd beschikbaar, zonder of met warmtepomp.

Zelf heb ik niet gekozen voor een warmtepomp maar voor de 85 BE Tour gegaan. Vrijdag mag ik mijn Elroq gaan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
DM0206 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:35:
[...]

Heeft niemand zoals hierboven beschreven staat ook dit issue? want volgens de dealer zou dit een "product eigenschap" zijn. Maar als ik de enige ben lijkt mij dit heel sterk en zouden er meer mensen dit ook hebben.
Ik heb het ook. Alsof je de ABS-pomp voelt.

[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 18-08-2025 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driessen1989
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 12:19
Goedemorgen,
Ik heb een vraagje,
Wanneer ik mijn Elroq van het slot af haal hoor je een duidelijke tik (komt volgens mij bij de locatie vandaan achter het klepje waar je de auto kunt opladen. Herkennen meerdere mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Driessen1989 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:47:
Goedemorgen,
Ik heb een vraagje,
Wanneer ik mijn Elroq van het slot af haal hoor je een duidelijke tik (komt volgens mij bij de locatie vandaan achter het klepje waar je de auto kunt opladen. Herkennen meerdere mensen dit?
Is dat niet gewoon het klepje dat ook van het slot gaat?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driessen1989
P_de_B schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:03:
[...]

Is dat niet gewoon het klepje dat ook van het slot gaat?
Maar moet zoiets zon hard tik geluid wezen? Dat doet hij vooral als er geen kabel aan zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:15
Whiskey48 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:53:

De warmtepomp is niet voor het optimaliseren van de accu.
(alhoewel die er in de winter misschien óók voor gebruikt wordt, maar hij is er niet voor nodig)

Warmtepomp is voornamelijk voor het opwarmen van de auto.
De verwarming vraagt normaal veel energie (het meeste) van de accu. Een warmtepomp zorgt dat de warmte op een andere manier gemaakt wordt en dus minder van de batterij afneemt.
pkrielen schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:59:
Zijn er nog mensen op het forum die zich nog will/gaan aanmelden voor de MySkoda club?
Ofwel in de Skoda App kun je onder Profile meedoen aan het "loyalty program". Je kunt daar aan wat challenges meedoen en puntjes/badges sparen.
Momenteel op 445 punten.

Ik was pas terug aan het zoeken wat je er nu mee kan.
Maar in Nederland is het puur voor het 'leuke', helaas :| (alsnog ga ik er gewoon mee door 8) )

Ik vond ergens dat het maximum 700 punten zou zijn.
En dat er in andere landen (misschien vroegah in NL ook) wel incentives aan verbonden zijn. Dus wanneer je de max hebt bereikt krijg je toegang om product X te bestellen of verdien je extra korting op andere zaken.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Driessen1989 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:38:
[...]

Maar moet zoiets zon hard tik geluid wezen? Dat doet hij vooral als er geen kabel aan zit.
Ik weet niet hoe hard het klinkt bij jou natuurlijk. Ik hoor het bij mij wel, maar vind het niet echt een harde tik. Je zou het klepje eens open kunnen laten en dan de auto op en van het slot. Hoor je dan waar het vandaan komt?

[ Voor 14% gewijzigd door P_de_B op 19-08-2025 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driessen1989
P_de_B schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:50:
[...]

Ik weet niet hoe hard het klinkt bij jou natuurlijk. Ik hoor het bij mij wel, maar vind het niet echt een harde tik.
Als jij ook een tik hebt dan zal dat wel normaal wezen bij de Elroq. Waarschijnlijk omdat ik er op let omdat ik niet wist of dit normaal is klinkt het harder hihi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
je bedoelt de metaalachtige klik die je hoort? ik gok dat het een relais is dat omschakelt, ik gok om het hoogvoltage accuoakket actief te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapjanvd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 10:31
cptspekkie schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:45:
Allereerst mooie auto, veel veilige kilometers gewenst @javo1994

Helaas is het met de easy pedal (openen en sluiten van de elektrische kofferklep) alleen alles of niets. Dus niet enkel voor openen. Overigens ook bij openen moet je erg oppassen is mij gebleken. Zo had ik dat de kap ineens open ging toen ik de auto aan de thuis lader aansloot omdat de kabel onder de achterbumper hing en op en neer bewoog. De kap ging toen op een haar na naast de schuur muur waaraan de wallbox hangt. 8)7
Sinds dien staat die functie bij mij dus uit.
Toch nog even over die kabel onder auto door; die 'schop-functie' zou toch alleen maar moeten werken als de sleutel binnen het bereik van de sleutel /x-meter van de auto is? Dus een kabel onder de auto door moet geen probleem opleveren als je er maar voor zorgt dat je sleutel niet in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driessen1989
Shanquish schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:57:
je bedoelt de metaalachtige klik die je hoort? ik gok dat het een relais is dat omschakelt, ik gok om het hoogvoltage accuoakket actief te maken.
Ja inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
Chillz schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:50:
[...]

De warmtepomp is niet voor het optimaliseren van de accu.
(alhoewel die er in de winter misschien óók voor gebruikt wordt, maar hij is er niet voor nodig)

Warmtepomp is voornamelijk voor het opwarmen van de auto.
De verwarming vraagt normaal veel energie (het meeste) van de accu. Een warmtepomp zorgt dat de warmte op een andere manier gemaakt wordt en dus minder van de batterij afneemt.
Merci!

En qua koelen? Onze huidige Skoda krijgt het hier in Frankrijk maar met moeite koel in de auto. Hoe zit dat als er geen warmtepomp in zit? Airco zit er wel in? (Is toch ook gewoon een kleine warmtepomp)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:03
Whiskey48 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:48:
[...]

Merci!

En qua koelen? Onze huidige Skoda krijgt het hier in Frankrijk maar met moeite koel in de auto. Hoe zit dat als er geen warmtepomp in zit? Airco zit er wel in? (Is toch ook gewoon een kleine warmtepomp)?
Hier een 60 BE zonder warmtepomp, afgelopen hete periode in België geweest. Geen enkel probleem met de airco.

Als de auto in de zon geparkeerd heeft gestaan vind ik de tablet wel woeker heet als we wegrijden. Vraag me oprecht af hoelang dat goed blijft gaan. VAG zal wel genoeg ervaring hiermee hebben opgedaan met alle modellen hoop ik dan maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:11
Mittavic schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:14:
Aanstaande vrijdag mag ik mijn Elroq 60 Sportline met Plus pakket ophalen bij Ames in Dordrecht.

Wat zijn jullie beste aanbevelingen en tips?

Welke acties / instellingen kan ik het beste meteen doen?

Snelkoppelingen
  1. Hoeveel snelkoppelingen zijn er überhaupt?
  2. Welke snelkoppelingen zijn een must? Ik denk nu zelf op basis van de genoemde punten in dit topic > verkeersbordenherkenning/snelheid niet automatisch aanpassen & auto hold
Easy open
Een grote frustratie blijkt de kofferbak te zijn. Ik denk er dan ook aan om easy open uit te zetten.
  1. Kan de kofferbak dan wel geopend worden met een knop op de sleutel?
  2. Als je de kofferbak met de hand open klikt, gaat deze dan automatisch omhoog?
Apple CarPlay
Ik zal voornamelijk met de Elroq rijden, maar mijn vriendin zal er uiteraard ook in rijden. Ik voorzie hier wel eens problemen mee dat de auto de verkeerde mobiele telefoon pakt voor Apple CarPlay als wij als gezin erin zitten.
  1. Hoe lossen jullie dit op? Is het dan gewoon een kwestie van 2 gebruikers aanmaken waarbij ik de hoofdgebruiker ben? En dan switchen tussen de profielen?
Dank alvast!
Het is vooral ook zelf uitvinden wat je handig vindt en veel zal gebruiken, je kan er 5 instellen.
Autohold en bordenherkenning is daarin voor mij inderdaad wel een must.
Het daarop automatisch aanpassen van de (A)CC is een losse instelling en dit hoef je éénmalig te doen in de instellingen van de navigatie.

Easy-open is inderdaad wel een hit/mis ding, maar zodra je dit uitzet kan je nog steeds dmv de sleutel de kofferbak open doen, ook blijft de kofferbak gewoon zelf open/dicht gaan na het indrukken van de knop.

Wat Carplay betreft; meestal pakt de auto de laatste gebruiker, maar dit werkt ook niet altijd feilloos maar is er wel snel geswitched.

Gister zelf wel een nieuw record Elroqs gezien. op 50km ben ik er 7 excl. mezelf tegengekomen.
Toegegeven, daar stonden er 3 van op de parkeerplaats van ons bedrijf.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittavic
Flix20 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:55:
[...]
Het is vooral ook zelf uitvinden wat je handig vindt en veel zal gebruiken, je kan er 5 instellen.

Easy-open is inderdaad wel een hit/mis ding, maar zodra je dit uitzet kan je nog steeds dmv de sleutel de kofferbak open doen, ook blijft de kofferbak gewoon zelf open/dicht gaan na het indrukken van de knop.

Wat Carplay betreft; meestal pakt de auto de laatste gebruiker, maar dit werkt ook niet altijd feilloos maar is er wel snel geswitched.

Gister zelf wel een nieuw record Elroqs gezien. op 50km ben ik er 7 excl. mezelf tegengekomen.
Toegegeven, daar stonden er 3 van op de parkeerplaats van ons bedrijf.
Dank!

5 snelkoppelingen is nog best veel, dat biedt wat mogelijkheden.

Je collega's hebben in ieder geval smaak _/-\o_ Ik zie ze persoonlijk nog erg weinig. Vrijdag een ritje naar de dealer van Wormer naar Dordrecht en weer terug. Eens kijken hoeveel ik er tegen kom en hoevaak ik op de terugweg vanuit mijn Elroq kan zwaaien naar andere Elroq's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chillz
Whiskey48 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:48:
Merci!

Voor koelen heb je geen warmtepomp nodig, dat doet de airco.
(of je ramen open :D )

Airco zal op alle modellen zo'n beetje standaard zijn vermoed ik.

Bij de dealer lieten ze me in de auto het verschil in verbruik zien tussen koelen en verwarmen.
Kun je zelf ook zien (ieder die de Elroq heeft dan he), bij het overzicht van huidige verbruik.
Zet daar de temperatuur vol op koud, dus volle bak airco, en je ziet het verbruik wel wat omhoog gaan maar niet bijster veel.
Zet daar de temperatuur vol omhoog, dus volop de kachel aan, dan zul je zien dat het energieverbruik omhoog schiet!

In de winter hebben accu's door de kou al minder batterij/ bereik; en dan gaat ook nog eens iedereen z'n kachel gebruiken, waardoor het verbruik nog verder omhoog schiet.
Daarvoor kan de warmtepomp handig zijn. (maar goed, in Nederland wordt het meestal maar een paar dagen op jaar echt zó koud dat we de voordelen van de warmtepomp boven de kosten ervan zien)

Verbruik is ook de reden waarom de meeste electrische auto's wel standaard stuur- en stoelverwarming hebben. Want die kosten dan weer weinig in verbruik dan de kachel die de hele binnenkant van de auto opwarmt.
Daarmee kun je het als bestuurder dan sneller comfortabel krijgen, zonder dat de grootverbruikende kachel veel hoeft te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Chillz op 19-08-2025 12:16 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cptspekkie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 23:52
jaapjanvd schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:10:
[...]

Toch nog even over die kabel onder auto door; die 'schop-functie' zou toch alleen maar moeten werken als de sleutel binnen het bereik van de sleutel /x-meter van de auto is? Dus een kabel onder de auto door moet geen probleem opleveren als je er maar voor zorgt dat je sleutel niet in de buurt is.
Uiteraard als je eenmaal weg bent bij de auto zal de schop functie niets meer doen en is het niet erg dat de kabel onder de bumper door hangt. Echter had ik dit gebeuren toen ik de auto net ingeplugd had. En ik besloot de kabel nog even iets verder terug over mijn wallbox te draperen zodat deze niet op de straat zou liggen. Hierdoor maakte deze een zwiepende beweging en dat zag de voet sensor alsof er iemand een schop gaf, ik nog binnen bereik was met de sleutel en dus de kap open ging. :F

Voor mij reden om het uit te zetten, daar ik de schop functie toch eigenlijk nooit gebruik, (ook niet bij vorige wagen) en liever het risico niet loop dat de kap ergens tegen aan kan komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:27
Knip

[ Voor 95% gewijzigd door Ferry34 op 19-08-2025 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Chillz schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:14:
[...]

Voor koelen heb je geen warmtepomp nodig, dat doet de airco.
(of je ramen open :D )

Airco zal op alle modellen zo'n beetje standaard zijn vermoed ik.

Bij de dealer lieten ze me in de auto het verschil in verbruik zien tussen koelen en verwarmen.
Kun je zelf ook zien (ieder die de Elroq heeft dan he), bij het overzicht van huidige verbruik.
Zet daar de temperatuur vol op koud, dus volle bak airco, en je ziet het verbruik wel wat omhoog gaan maar niet bijster veel.
Zet daar de temperatuur vol omhoog, dus volop de kachel aan, dan zul je zien dat het energieverbruik omhoog schiet!

In de winter hebben accu's door de kou al minder batterij/ bereik; en dan gaat ook nog eens iedereen z'n kachel gebruiken, waardoor het verbruik nog verder omhoog schiet.
Daarvoor kan de warmtepomp handig zijn. (maar goed, in Nederland wordt het meestal maar een paar dagen op jaar echt zó koud dat we de voordelen van de warmtepomp boven de kosten ervan zien)

Verbruik is ook de reden waarom de meeste electrische auto's wel standaard stuur- en stoelverwarming hebben. Want die kosten dan weer weinig in verbruik dan de kachel die de hele binnenkant van de auto opwarmt.
Daarmee kun je het als bestuurder dan sneller comfortabel krijgen, zonder dat de grootverbruikende kachel veel hoeft te doen.
Super antwoord, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:07
Vandaag al 2 x gehad dat de auto niet dichtging na weglopen van de auto. Zou helpen als er een piepje is na sluiten… heb wel de dubbelpiep uitgezet als je wegloopt vd auto met open deur (zijn ook 2 verschillende type meldingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:38
DM0206 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:35:
[...]

Ik weet niet of het hetzelfde issue is, maar ik kan de auto niet tot stilstaand brengen zonder dat de remmen piepen. Niet de hele tijd, maar net de laatste seconde voor volledig stilstaan.
Als ik dan de rem niet doortrap tot auto hold, en dan het rempedaal een heel klein beetje laat opkomen en de auto begint de rollen, dan klinkt er een piepend/krakend geluid, denk dat de remklauwen dan over de remschijf heen schuiven.

Wat ik zeg, het is alleen de laatste seconde voor stilstand, maar irritant vind ik het wel. En ook een beetje genant tegenover de mensen om me heen. Zo'n mooie auto die piept bij het remmen 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 13:20
draayertje schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:09:
[...]

Ik weet niet of het hetzelfde issue is, maar ik kan de auto niet tot stilstaand brengen zonder dat de remmen piepen. Niet de hele tijd, maar net de laatste seconde voor volledig stilstaan.
Als ik dan de rem niet doortrap tot auto hold, en dan het rempedaal een heel klein beetje laat opkomen en de auto begint de rollen, dan klinkt er een piepend/krakend geluid, denk dat de remklauwen dan over de remschijf heen schuiven.

Wat ik zeg, het is alleen de laatste seconde voor stilstand, maar irritant vind ik het wel. En ook een beetje genant tegenover de mensen om me heen. Zo'n mooie auto die piept bij het remmen 🙈
De Enyaq heeft precies hetzelfde. Je went eraan óf je drukt je rempedaal wat steviger in, dan heb je er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 22:53
Bij mijn vorige auto kon ik de ACC instellen middels drie opties: agressief, normaal en rustig (niet de exacte benaming maar dekt de lading).
Bij agressief trok hij sneller op en remde wat harder, normaal was normaal en bij rustig trok hij minder snel op en remde rustig.

Bij de Elroq kan ik dit niet vinden. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:19
WRT54G schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:38:
Bij mijn vorige auto kon ik de ACC instellen middels drie opties: agressief, normaal en rustig (niet de exacte benaming maar dekt de lading).
Bij agressief trok hij sneller op en remde wat harder, normaal was normaal en bij rustig trok hij minder snel op en remde rustig.

Die optie is er niet als zodanig geloof ik maar je kunt wel de afstand inschakelen waarop die je voorligger wil houden. Dat is via dat schuifje boven de ACC spalk. In mijn beleving is een langere afstand rustiger afremmen en optrekken dan de kortst mogelijke afstand. Zijn 5 verschillende opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
Holzschuh schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:12:
[...]

Die optie is er niet als zodanig geloof ik maar je kunt wel de afstand inschakelen waarop die je voorligger wil houden. Dat is via dat schuifje boven de ACC spalk. In mijn beleving is een langere afstand rustiger afremmen en optrekken dan de kortst mogelijke afstand. Zijn 5 verschillende opties.
In mijn beleving is de "kortste" afstand nog steeds erg "voorzichtig". Kan dan nog makkelijk een vrachtwagen tussen en in NL wil dat dus zeggen dat er hoop "mensen" nog even snel van dat gat gebruik denken te kunnen maken. Met als gevolg dat de auto weer nieuwe ruimte maakt en je zo dus steeds verder "achteraan" gaat rijden.
Dacht ook ergens gelezen te hebben dat in Sport modus hij net iets sneller optrekt als je richting aangeeft en van baan wissleld en dat ook de afstand die je insteld met de pook dan net iets korter wordt. Heb dat nog niet in de praktijk kunnen proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door pkrielen op 20-08-2025 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aCb1780
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 21:22

Deze?
https://digital-manual.sk...7d40adf42c752e1c9b0-en-GB

In Driving modes, kan je dat instellen

[ Voor 3% gewijzigd door aCb1780 op 20-08-2025 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 22:53
Ik ga het eens checken! Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online

Als je een sportline hebt kun je de regeneratie stand eventueel kiezen.

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
smesjz schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 19:09:
Ik ben een Elroq aan het uitzoeken met Ayvens als LM en zie een "Skoda Elroq — 85 Business Edition - Tour 5d" staan met MY2025 en een "85 Business Edition 5d" met MY2026.

De verschillen in uitvoering is wel duidelijk
Mij was het nog niet meteen duidelijk met de verschillende prijslijsten. Het staat pas ergens halverwege in de V3 prijslijst (1 juni 2025) van de Tour editie:

Extra Uitrusting t.o.v. reguliere Elroq Business Edition
(Metallic) Lak in de prijs inbregrepen
KESSY + WalkAwayLocking (Keyless-Entry, Start&Stop)
Phonebox met draadloos opladen
Sunset met extra geluidsdempende ramen (donker getinte achterruit)
Geluidsdempende zijruiten voor met gelaagd glas
Anti Diefstal Alarm
Elektrisch kinderslot
USB-C achter
Predictive adaptive cruise control
Travel Assist (Adaptive Lane Assist, Traffic Jam Assist & Emergency Assist)
Bagage afscheidingsnet

Dit komt neer op metallic lak zonder meerprijs en het gehele Clever pakket.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• p.selker
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14:29
Sinds half april de trotse bestuurder van een Skoda Elroq 60 (BE + Advanced) en inmiddels ruim 14k op de teller. Afgelopen vakantieperiode naar het zonnige Spanje gereden en daarom een mooi moment om eens een review te plaatsen. De review is voornamelijk gebaseerd op de lange vakantierit (1.500km).

Het was voor mij de eerste keer dat ik met een EV zo'n lange rit ging maken, dus ik had mij op diverse fora even ingelezen. Maar ik kan eigenlijk maar 1 conclusie trekken, wat een genot om met de Elroq zo'n lange rit te maken! Ik heb het vaker moeten stoppen (totaal 8 laadsessies tijdens de rit) i.v.m. het laden juist als zeer ontspannend ervaren.
Ik heb gebruik gemaakt van de elektrische rijden training vanuit de dealer, deze was ingepland vlak voor de vakantie. Aangezien ik toen al een paar maanden aan het rijden was, heb ik er niet heel veel aan gehad. Gelukkig had hij nog wel 1 goede tip en dat was dat ik prima 120 km/u kon rijden en dat dit mij niet extra veel laadtijd zou hebben omdat de Elroq snel laadt. Hierdoor kun je in ieder geval lekker met het verkeer meerijden.

+ de (hoge) zitpositie (kom van een Skoda Octavia Combi), heerlijk!
+ de Traffic assist en vooral als je in de file terecht komt
+ ruimte op de achterbank voor de pubers.
+ het laden, wat ging dat snel. Menig sanitaire stops duurde langer
+ het rijden in de bergen, rij voornamelijk in de D en het automatisch remmen werkt dan echt goed! (in het begin is het wel wennen in de D, maar nu gaat alles lekker soepel)
+ rijbereik prima voor mijn ritten (voornamelijk NL)

Uiteraard zijn er ook wat mindere punten:
- Keyless entry en dan voornamelijk het automatisch op slot gaan van de auto, werkt niet constant. De ene keer wel, de andere keer niet. Dus deze heb ik inmiddels uitgeschakeld. Ook ervaar ik de laatste periode vaker problemen met het normale keyless entry. Ik moet dan echt de sleutel pakken om de auto te ontgrendelen, helaas.
- Virtual Pedal, het lijkt zo handig, als het werkt... Het is al eerder besproken hier, maar ook bij mij gaat de de klep regelmatig ongewenst open of dicht (bv bij het aansluiten van de laadkabel, bij het inladen van de kofferbak). Deze is dus inmiddels ook uitgeschakeld.
- Lane Assist, werkt over het algemeen prima, alleen als je op een 60km weg rijdt en er belijning voor fietsers op het wegdek staat, wil hij teveel naar het midden rijden.
- Geen roosters voor de koelingsgaten onder de voorstoelen. Tijdens de heenrit naar onze vakantiebestemming, bij een iets hardere remacite op de snelweg, liet dochterlief een aantal MM's op de grond vallen en 1-tje rolde precies het koelingsgat onder de bestuurdersstoel in... Hierachter blijkt een grote bak te zitten en is de MM er niet uit halen met een (normale) stofzuiger uit de wasstraat. Hierdoor de gehele vakantie en terugreis met een rollende knikker onder de bestuurdersstoel gereden... Via een MacGyver oplossing is het gelukt om de MM na thuiskomst er uit te halen. Wees dus gewaarschuwd ;-)
- Eigenlijk is het geen negatief punt, want ik ben eigenlijk wel onwijs tevreden met de Matrix verlichting. Echter viel het mij op dat ik op de snelwegen vaak knipperende vrachtwagens tegen kwam. Wanneer ze knipperen, schakelde de Matrix verlichting bij, maar hij heeft dus in eerste instantie de vrachtwagen niet gedetecteerd. (anderen hier ook last van?)
- Navigatie van de Skoda, hier ben ik eigenlijk niet zo tevreden over. Als ik kijk naar de dagelijkse route woon-werk, dan komt hij eigenlijk altijd met een vreemd voorstel. Het aantal kilometers zijn meer en de reisduur ook. Dus bij is dan ook de twijfel om deze te blijven gebruiken en toch voor Google Maps te gaan... Tijdens de vakantie ben ik gestart met de Skoda navigatie, maar bij de eerste laadstop was geen sanitair, dus dan zouden we nog vaker moeten stoppen voor de sanitaire stops als deze niet aanwezig zou zijn. Ik had mij al voorbereid, dus ik had mij al verdiept in ABRP en deze (i.c.m. abbo en dongle) de rest van de vakantie gebruikt (hier kun je het minimale aantal laadstations en aanwezigheid sanitair instellen). Dat beviel beter! Dus voor de dagelijkse navigatie ga ik denk ik over naar Google Maps en voor de vakantieritten naar ABRP. Hoe zijn jullie ervaringen met de navigatie?

Dus al met al zeker onwijs tevreden met de keuze voor de Elroq!

• Decibel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-09 09:49
p.selker schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:32:

- Navigatie van de Skoda, hier ben ik eigenlijk niet zo tevreden over. Als ik kijk naar de dagelijkse route woon-werk, dan komt hij eigenlijk altijd met een vreemd voorstel. Het aantal kilometers zijn meer en de reisduur ook. Dus bij is dan ook de twijfel om deze te blijven gebruiken en toch voor Google Maps te gaan... Tijdens de vakantie ben ik gestart met de Skoda navigatie, maar bij de eerste laadstop was geen sanitair, dus dan zouden we nog vaker moeten stoppen voor de sanitaire stops als deze niet aanwezig zou zijn. Ik had mij al voorbereid, dus ik had mij al verdiept in ABRP en deze (i.c.m. abbo en dongle) de rest van de vakantie gebruikt (hier kun je het minimale aantal laadstations en aanwezigheid sanitair instellen). Dat beviel beter! Dus voor de dagelijkse navigatie ga ik denk ik over naar Google Maps en voor de vakantieritten naar ABRP. Hoe zijn jullie ervaringen met de navigatie?

Dus al met al zeker onwijs tevreden met de keuze voor de Elroq!
Is ABRP middels Android Auto ook zo schokkerig in het laten zien waar je rijdt op de kaart bij jou? Wij gaan over 1.5 week naar Italië en ik zit er aan te denken om de route te plannen in ABRP en dan om te zetten naar Google Maps haha. Het schokken van de "pijl" is vrij irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holzschuh
Ik had voor mijn vakantierit (Zuid-Duitsland) een voorkeurs CPO uitgezocht en langs de route gekeken welke laadpleinen ik interessant vond. Die als favoriet opgeslagen in de Elroq en na elke laadsessie even kijken welke als volgende in de range valt. En dan kijken met welk % je aankomt om te weten hoe hard je kunt gaan :*) . De voorverwarming van de accu is in de zomer niet relevant dus daar hoef je het niet voor te doen.

Als je meerdere landen doormoet waarschijnlijk wat meer werk maar als voorpret beviel het best goed.

Heb in ieder geval geen problemen met de Skoda navi. Komt juist wel eens met routes waar ik zelf niet op zou komen omdat je bepaalde stukken al jaren zo rijdt terwijl er ondertussen snellere of kortere routes zijn.

• p.selker
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14:29
Decibel schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:39:
[...]

Is ABRP middels Android Auto ook zo schokkerig in het laten zien waar je rijdt op de kaart bij jou? Wij gaan over 1.5 week naar Italië en ik zit er aan te denken om de route te plannen in ABRP en dan om te zetten naar Google Maps haha. Het schokken van de "pijl" is vrij irritant.
Het is mij niet opgevallen dat de pijl schokkerig was. Het overzetten naar Google Maps kan natuurlijk ook, maar als je dan van je route af zou moeten, ivm omleiding/file is live toch wel prettig.

En het voordeel van ABRP is dat je de actuele bezetting van de palen kan monitoren.

[ Voor 6% gewijzigd door p.selker op 21-08-2025 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:59

Pinjataaa

Hit me!

Ik ben naar Verona gereden met tussenstop in de Dolomieten, voornamelijk van IONITY naar IONITY gereden. Daar is eigenlijk altijd wel een fijn restaurant met goede wc’s.
We moesten soms haasten omdat de auto er alweer klaar voor was haha.

In Italië heb ik EnBW en Neogy apps gedownload en geregistreerd voor goedkopere prijzen. Dat scheelde aanzienlijk..

Alles gedaan met de Skoda navigatie, vanuit de telefoon de gewenste laadpalen op de route kiezen en naar de auto sturen (door de bijrijder).
1x ging de navigatie de mist in bij de Brennerpas, wil je links sturen maar op het scherm is het duidelijk dat je rechts moet. Verder geen klachten eigenlijk, hij nam ook goed het verkeer mee qua drukte en files.
In de files was het echt heerlijk dat de auto automatisch meerijdt met het verkeer.

Onderweg wel een lekke band gereden, liep langzaam leeg. Ik wist niet dat er geen reserve band was (Nja niet over nagedacht) maar nu was het ook wel handig dat je er een pompje bij hebt gekregen om de band zelf op te pompen tijdens het laden :-)
De Skoda dealer in Verona heeft er vervolgens een propje in geschoten free of charge.

• Underdude
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15:27
@Pinjataa: klinkt vrij ideaal dat de bijrijder laadpalen uitzoekt en doorstuurt. Kan je aangeven hoe dat in zijn werk gaat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Underdude schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:12:
@Pinjataa: klinkt vrij ideaal dat de bijrijder laadpalen uitzoekt en doorstuurt. Kan je aangeven hoe dat in zijn werk gaat?
Route laten maken naar eindbestemming > route bijwerken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sgg1nc6WwuSARJ4KWFHWP1rQOyA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SFTf2AREMV4BWGvacRK4cMx3.png?f=fotoalbum_large

Zoeken op laadpalen op de kaart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BiKXDHHc-fb95zayJcLBgSw3oMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJzvodlquojzXFoNI3rpPsb7.jpg?f=fotoalbum_large

Filteren op gewenste paadpalen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTwPbR4AVprrbUmL1n8BgOyxZZk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y1QpkyIogY6DEZUFPKiidIWO.png?f=fotoalbum_large

Nu zie je in dit geval de snelladers van IONITY langs mijn gemaakte route.
Kiezen op de kaart en toevoegen als tussenstop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpmiK_c6nR2gffLGtj-V58pkqas=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CAa0dYhjfFdWYyqjUF4MRNzB.jpg?f=fotoalbum_large

Route versturen naar de auto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4cIQhezsKVIBiQxVBUo2MaTLQU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVe4CndPvLxG5gRqeDGBGrLg.jpg?f=fotoalbum_large

Het werkt nog niet super om het voor de hele route te doen, dus als je weer bijna moet laden doe je dit opnieuw. Kan ook op het display maar dit werkt beter ivm de melding dat je op de weg moet letten als je met het het display bezig bent.

Hier heb ik de eerste 2 al naar de gewenste gezet, te zien aan de icoontjes, en dat neemt de auto dan over:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1114l8KGbk_04mCC-c96H4yPRn0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJPWhjnx8WNTqDDVot5JZNij.jpg?f=fotoalbum_large

Jouw start accu niveau moet dan wel kloppen bovenin de route

[ Voor 14% gewijzigd door Pinjataaa op 21-08-2025 12:51 ]

• Decibel
Pinjataaa schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:51:
Ik ben naar Verona gereden met tussenstop in de Dolomieten, voornamelijk van IONITY naar IONITY gereden. Daar is eigenlijk altijd wel een fijn restaurant met goede wc’s.
We moesten soms haasten omdat de auto er alweer klaar voor was haha.

In Italië heb ik EnBW en Neogy apps gedownload en geregistreerd voor goedkopere prijzen. Dat scheelde aanzienlijk..
Ik ben van plan om voor mijn rit richting Bellagio en daarna door naar Florence gebruik te maken van Ionity + Tesla (Beiden met abbo). Zeker Tesla Superchargers zijn overal wel echt goed te vinden.

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Decibel schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:45:
[...]

Ik ben van plan om voor mijn rit richting Bellagio en daarna door naar Florence gebruik te maken van Ionity + Tesla (Beiden met abbo). Zeker Tesla Superchargers zijn overal wel echt goed te vinden.
Wij zijn veel buiten de grote steden geweest, maar meer in de bergen, daar was amper iets te vinden behalve Neogy. Zonder app €1+ per kWh :X even registeren en het scheelde aanzienlijk. Laders waren te activeren via de app.
Tesla had ik ook beschikbaar op de telefoon maar die stonden bijna altijd direct naast Ionity bijvoorbeeld, dus niet nodig gehad.

• Underdude
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15:27
Dankbaar!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• theusibo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:25
Volgende week vrijdag wordt mijn Elroq 85 business edition tour geleverd. Staat al bij de dealer, kenteken heb ik al. Aangezien ik wat private lease offertes/bedragen voorbij zag komen deel ik ook de mijne: 669 euro voor 25k kms looptijd 60 maand. All season banden en eigen risico 250 euro dacht ik.

Kom van een Polestar 2, hou van het elektrisch rijden, ben benieuwd hoe de Skoda bevalt.

Nog wel een vraag: ik krijg allerlei mails van Skoda, waaronder dat ik powerpass kan activeren. Maar wat zijn de voordelen daarvan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:12
theusibo schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 19:24:

Nog wel een vraag: ik krijg allerlei mails van Skoda, waaronder dat ik powerpass kan activeren. Maar wat zijn de voordelen daarvan?
Weinig voordelen.

Details: YouTube: New Skoda Powerpass charging tariffs - is it really worth it or a ch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11:49
Even een vraagje: ik laad mijn Skoda Elroq (Ratio Solar laadpaal) af en toe op tot 100%. Ik weet dat 80% beter is, maar af en toe lekker om met volle accu weg te gaan. Nu stelde ik altijd 100% in en dat ging prima, maar nu stopt ie bij 80%. Iemand een idee?

Al opgelost inmiddels hhaha( thuislocatie stond op 80%)....

[ Voor 10% gewijzigd door Martijnvdb op 22-08-2025 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 22:23
Vraagje, als je een Elroq besteld met een trekhaak af fabriek. Zit er dan standaard een witte plaat bij levering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anme
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:10
Bij ons zat de witte plaat erbij, maar de verkoper vertelde ons dat dat niet standaard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
WernerH schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:52:
Vraagje, als je een Elroq besteld met een trekhaak af fabriek. Zit er dan standaard een witte plaat bij levering?
Ik heb de dealer om zowel luxe (gele) platen en een witte plaat gevraagd.
Beide zonder problemen erbij gekregen.
Ik ga ervanuit dat het logisch is dat je er een witte plaat bijkrijgt, want die heb je zoiezo nodig, maar even bij de dealer navragen voorkomt een teleurstelling denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 22:23
pkrielen schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:06:
[...]

Ik heb de dealer om zowel luxe (gele) platen en een witte plaat gevraagd.
Beide zonder problemen erbij gekregen.
Ik ga ervanuit dat het logisch is dat je er een witte plaat bijkrijgt, want die heb je zoiezo nodig, maar even bij de dealer navragen voorkomt een teleurstelling denk ik.
Luxe platen, eerder niet aan gedacht, maar lijkt me ook wel een mooie toevoeging!
Heb je toevallig een voorbeeldje hoe dat er uit ziet op de Elroq?

Ik ga bij de dealer informeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driessen1989
Goedemiddag,

Ik heb even een vraag. Wij gaan binnenkort met de auto (Elroq 60) naar Spanje. Echter zit ik eraan te denken om een dakkoffer te installeren. Hier nog iemand tips welk ivm actieradius?

Weet iemand wat de actieradius van mijn Elroq doet met een dakkoffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Driessen1989 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:50:
Goedemiddag,

Ik heb even een vraag. Wij gaan binnenkort met de auto (Elroq 60) naar Spanje. Echter zit ik eraan te denken om een dakkoffer te installeren. Hier nog iemand tips welk ivm actieradius?
Geen :+
Weet iemand wat de actieradius van mijn Elroq doet met een dakkoffer?
Die gaat het putje in. Ik zou even in het Lange Ritten topic kijken. Daar staan een paar ervaringen met verbruikscijfers van auto's met een dakkoffer. Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa
Ik zou verwachten dat je verbruik dan richting de 22kWh+ gaat. Bij beetje tempo zal die nog verder omhoog schieten.

Weet niet of je een trekhaak hebt, anders een koffer achterop. Gevoelsmatig lijkt me dat minder weerstand maar doet ook weer wat met de slipstream aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driessen1989
Holzschuh schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:58:
[...]

[...]

Die gaat het putje in. Ik zou even in het Lange Ritten topic kijken. Daar staan een paar ervaringen met verbruikscijfers van auto's met een dakkoffer. Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa
Ik zou verwachten dat je verbruik dan richting de 22kWh+ gaat. Bij beetje tempo zal die nog verder omhoog schieten.

Weet niet of je een trekhaak hebt, anders een koffer achterop. Gevoelsmatig lijkt me dat minder weerstand maar doet ook weer wat met de slipstream aan de achterkant.
Bedankt voor de reactie. Ik zal daar eens tussen gaan kijken.

Nog een andere vraag. Ik ervaar de laatste tijd steeds vaker dat mijn scherm niet op google maps springt maar dat hij dan op een lege achtergrond blijft staan. Wanneer ik Hey Google oproep dan spring hij er ineens op. Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pkrielen
WernerH schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:50:
[...]

Luxe platen, eerder niet aan gedacht, maar lijkt me ook wel een mooie toevoeging!
Zo..
pkrielen in "Het grote Škoda Elroq-topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decibel
Driessen1989 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:09:
[...]

Bedankt voor de reactie. Ik zal daar eens tussen gaan kijken.

Nog een andere vraag. Ik ervaar de laatste tijd steeds vaker dat mijn scherm niet op google maps springt maar dat hij dan op een lege achtergrond blijft staan. Wanneer ik Hey Google oproep dan spring hij er ineens op. Iemand hetzelfde probleem?
Ja heb ik ook. Echter verbreek ik de verbinding altijd met Android Auto en start het opnieuw. Dit is een makkelijkere oplossing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
WernerH schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:50:

voorbeeld is eigenlijk niet nodig toch...
Luxe platen zien er altijd beter uit dan standaard kentekenplaten.
Voor mij een no-brainer op elke nieuwe auto als ik het voor het zeggen heb
In de Elroq nog niet gehad (maar gebruik ook bijna altijd de Skoda-navigatie)
maar in mn vorige auto wel regelmatig gehad.

Dat ligt niet per definitie aan de auto, maar meer aan Carplay...

Google Maps op jouw Carplay scherm kan zijn GPS info krijgen van de auto en/of van de telefoon.
Carplay verzuimd die afstemming nog wel eens goed te doen in welke leading is.
Dus dan gaat hij er van uit dat de GPS positie vanuit de auto komt, maar heeft dat niet aan je boordcomputer doorgegeven... Zodra je op je telefoon een functie/app activeert die locatie gebruik (dus bv dat jij Hey Google zet) dan wordt de GPS positie sowieso ook doorgegeven aan Carplay.
(zoiets dan; technisch verhaal dat ik niet precies weet)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wsn1979
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-09 13:18
Yes! 11 september krijgen we m!. Vraagje ivm vakantie... zit er een gevarendriehoek in de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
wsn1979 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:19:
Yes! 11 september krijgen we m!. Vraagje ivm vakantie... zit er een gevarendriehoek in de auto?
Ja, in de kofferdeksel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unJozbYbjmicHIKQn-FHbgcNDak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kc1RJDeaxBN4kfU9KJiyYxrZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door pkrielen op 22-08-2025 16:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mittavic
Vandaag mijn 60 Sportline in black magic opgehaald. Wat een auto 🤩 Ik zal later even wat foto’s posten. Meteen een mooi ritje gehad van Dordrecht naar Purmerend. Was wel even schrikken toen alle alarm bellen afgingen 😅

Even een vraagje voor de bezitters van de 20 inch Vega velgen. Zijn deze bij jullie echt zwart of heel donker antraciet?

Bij mij zijn ze donker antraciet (is mijn mening). De verkoper heeft tegen mij gezegd dat ik de zwarte versie zou krijgen (heb dit ook op papier staan). Bij de aflevering heeft hij volgehouden dat de juiste velgen eronder zitten.

Zojuist bij een andere dealer geweest en daar zeiden ze ook dat dit juiste velgen zijn.

Maar toch zit het me niet helemaal lekker. Kan iemand iets aan mij bevestigen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWAv-yK0vTLhPmjknmrPDJTCp5Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mLyZcnTCMEbTkpqFjfukGPnf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3zbcYLVmX4ITTfOso0p--dM3vU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/refmg2ISbxrm8Ywj2SQTiDOY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
Mittavic schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:37:
Vandaag mijn 60 Sportline in black magic opgehaald. Wat een auto 🤩 Ik zal later even wat foto’s posten. Meteen een mooi ritje gehad van Dordrecht naar Purmerend. Was wel even schrikken toen alle alarm bellen afgingen 😅

Even een vraagje voor de bezitters van de 20 inch Vega velgen. Zijn deze bij jullie echt zwart of heel donker antraciet?

Bij mij zijn ze donker antraciet (is mijn mening). De verkoper heeft tegen mij gezegd dat ik de zwarte versie zou krijgen (heb dit ook op papier staan). Bij de aflevering heeft hij volgehouden dat de juiste velgen eronder zitten.

Zojuist bij een andere dealer geweest en daar zeiden ze ook dat dit juiste velgen zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens het plaatje is Vega 20" of zilver of Zwart.
Alleen 21" is in Zwart en Anthraciet zo te zien en daar zie je ook wel een verschil, dus ik verwacht dat de kleur die jij hebt de "zwarte" is, en dat het puur je eigen beeld is of dat "zwart genoeg" is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBek-xSHhj3wiCS4LbLlTec4vXQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KX9UnEnZRMUYFKEjQW9Otsjh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• UlrichT
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18:36

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hidden feature ... die worden vanzelf zwart ... 😇😁😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittavic
pkrielen schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:42:
[...]

Volgens het plaatje is Vega 20" of zilver of Zwart.
Alleen 21" is in Zwart en Anthraciet zo te zien en daar zie je ook wel een verschil, dus ik verwacht dat de kleur die jij hebt de "zwarte" is, en dat het puur je eigen beeld is of dat "zwart genoeg" is.[Afbeelding]
Dank!

Bij mijn Kamiq was het echt pik zwart dus wellicht waren mijn verwachtingen te hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robi-One
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb die ervaring niet. Was welliswaar een wat kortere rit, maar verbruik was ca 10% hoger. Vergelijkbaar met de resultaten uit de test van Autoblog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broederbas
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 15-09 22:47

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er erg gaaf uit zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittavic
Dankjewel, vind ik ook! Erg blij mee. Ook met de keuze om toch weer voor zwart te gaan. Blijft in mijn ogen de mooiste kleur voor een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sozinga
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 19:05

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wanneer had jij hem besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leendert_s
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 13:47
Holzschuh schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:58:
[...]

[...]

Ben net twee weken geleden terug gekomen uit Spanje, gereden via Millau met een verbruik van 17,9 en de snelheid op de snelweg van 120km/h laden in Frankrijk was trouwens top! Spanje moet je goed nakijken 80% van de palen is nog niet aangesloten of de stekkers zijn eraf geknipt door koper dieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittavic
Sozinga schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:15:
[...]

Wanneer had jij hem besteld?
In juli maar deze stond al op het terrein van PON de importeur.

Even een andere vraag voor iedereen:
Hoe stoppen jullie het laadproces als jullie thuis laden? In de auto zelf via het infotainmentsysteem? Of op een andere manier.

Ik kreeg de kabel vanmiddag even niet los. Uiteindelijk gelukt maar geen idee meer hoe…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik druk altijd op de ontgrendelknop op de sleutel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrDelete
Mittavic schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:53:
[...]

Hoe stoppen jullie het laadproces als jullie thuis laden? In de auto zelf via het infotainmentsysteem? Of op een andere manier.

Ik kreeg de kabel vanmiddag even niet los. Uiteindelijk gelukt maar geen idee meer hoe…
ik heb thuis een umove van bluecurrent en ik start m met met mtc druppel nadat de kabel er in zit

als de auto vol is slaat ie zelf af en stop ik de bluecurrent sessie met de app en kan de stekker er uit

als ik eerder moet stoppen, dan stop ik m vanuit het info systeem en stop ik de laadessie op de blue current app en kan de kabel er uit

mocht ie toch nog vastzitten (wat ik 1 x had) dan ff vergrendelen en ontgrendelen met de sleutel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:09
Mittavic schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:53:
[...]

• Door de druppel tegen de laadpaal te houden
  • Door in de app van de laadpaal te klikken
  • Door in de Skoda app te klikken
Als je de kabel niet uit de auto krijgt en de laadsessie is voorbij moet je op de ontgrendelknop klikken. Er zit beveiliging op zodat mensen je kabel minder makkelijk kunnen jatten.

[ Voor 3% gewijzigd door Exactor it op 23-08-2025 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
Al iemand gebruik genaakt van een tolbadge richting Frankrijk en Spanje? Welk type en en werkt dat goed icm voorruit met verwarming onder de ahcteruitkijkspiegel positie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
DrDelete schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:26:
Al iemand gebruik genaakt van een tolbadge richting Frankrijk en Spanje? Welk type en en werkt dat goed icm voorruit met verwarming onder de ahcteruitkijkspiegel positie?
Wel al besteld, nog niet zelf gebruikt, gaan (pas) in November naar Parijs.
https://www.fulli.com/nl/...frankrijk-spanje-portugal
Ook al bedacht waar hij moet komen. Komt op een statische plakker te zitten zodat hij er weer makkelijk af kan.
Heb ik ook mijn dashcam aanhangen (ongeveer 5 cm lager), dus verwacht daar geen problemen mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjZvp3z_eqsZZGjKnxCEV4-HzF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8o4lvQK45NIl8O0cQPyzhT1O.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn zoon heeft dezelfde in een VW Up hangen en dat ging prima verder op de franse tolwegen volgens hem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
pkrielen schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:18:
[...]

Ook al bedacht waar hij moet komen. Komt op een statische plakker te zitten zodat hij er weer makkelijk af kan.
Heb ik ook mijn dashcam aanhangen (ongeveer 5 cm lager), dus verwacht daar geen problemen mee.
[Afbeelding]

Mijn zoon heeft dezelfde in een VW Up hangen en dat ging prima verder op de franse tolwegen volgens hem..
Moet hij niet vertikaal geplakt worden naar beneden? Kan het mis hebben hoor, maar bij die van mij moest dat om te zorgen dat hij goed werkt. (Geen idee waarom dit iets uit zou kunnen maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
pkrielen schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:18:
[...]

[Afbeelding]

wat is die statische plakker ?

en ik heb de bip&go op t oog trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterShoe
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19:11
Afgelopen week in Frankrijk geweest met een Bip &Go badge. Werkt super! Naast de spiegel op het gestippelde gedeelte van het raam geplakt.
Iedereen die mij de laatste ruim 10 minuten had ingehaald reed ik zo weer voorbij bij de tolpoortjes. Netjes maximaal 30 km per uur en het poortje gaat ruim van te voren open.
1 x dat ik ff stil moest staan, toch het piepje van de badge en vol stroom wegrijden 💪🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrDelete
MisterShoe schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:58:
[...]

Afgelopen week in Frankrijk geweest met een Bip &Go badge. Werkt super! Naast de spiegel op het gestippelde gedeelte van het raam geplakt.
Iedereen die mij de laatste ruim 10 minuten had ingehaald reed ik zo weer voorbij bij de tolpoortjes. Netjes maximaal 30 km per uur en het poortje gaat ruim van te voren open.
1 x dat ik ff stil moest staan, toch het piepje van de badge en vol stroom wegrijden 💪🏻
heb m net besteld (in oktober nodig naar Frankrijk en Spanje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
Whiskey48 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:33:
[...]

Moet hij niet vertikaal geplakt worden naar beneden? Kan het mis hebben hoor, maar bij die van mij moest dat om te zorgen dat hij goed werkt. (Geen idee waarom dit iets uit zou kunnen maken)
Eigenlijk in elk filmpje wat ik gezien heb op internet hangen ze zo, dus daar ga ik een beetje vanuit.
ook het filmpje van Fulli zelf doet het zo.
YouTube: Fulli - Comment installer votre badge dans votre voiture ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
DrDelete schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:40:
[...]

wat is die statische plakker ?

en ik heb de bip&go op t oog trouwens
Daarmee kun je "iets wat je moet plakken op je voorruit" makkelijker er weer af krijgen.
Heb er mijn Dashcam (waar ze standaard bijzitten), Fulli en zelfs mijn milieusticker op geplakt.
Deze heb ik besteld om precies te zijn: https://www.amazon.nl/dp/B0CD7S4TPK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
BIP&GO ging prima achter dat stukje met spikkels op het raam.

Je kunt dus ook gerust de 30KM poortjes. Dan hoef je zelfs niet te stoppen.

[ Voor 10% gewijzigd door P_de_B op 24-08-2025 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
[...]

Ja, ik weet niet of Hey Google het dan oplost, dat zal ik wel even testen. De auto direct uit en weer aan werkt alleen wel iedere keer. Soms gaat het een paar dagen goed, daarna weer dagen achter elkaar dat het bijna iedere keer niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:57

rammes

koekebakker 1e klas

Ja gewoon voor t raam geplakt niet bij de puntjes ging prima.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
rammes schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:11:
[...]

Ja gewoon voor t raam geplakt niet bij de puntjes ging prima.
Ik kom net terug uit Frankrijk, bij mij zit hij onder de zwarte puntjes, dat ging prima. Vrienden in een Skoda Kodiaq hadden hem op de zwarte puntjes horizontaal zitten, dat werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik heb deze maand de Fulli nomade plus gebruikt. Deze hoor je horizontaal te monteren. Ook bij de puntjes gedaan links van de spiegel (bestuurderskant). Werkte altijd feilloos.

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mm.kool
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:29

mm.kool

Kia e-soul 64 kw

Bij mij zit de Tolbagde met elastiek aan de zonneklep. Zodra je bij een tolpoortje komt de klep omlaag en na het passeren weer omhoog. Werkt perfect.

Kia e-soul 64 kw

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mittavic
Hierbij nog een wat uitgebreider bericht nadat ik mijn Elroq heb opgehaald afgelopen vrijdag.

Allereerst de aflevering natuurlijk. De verkoper hield een kort praatje (alle administratie was al geregeld) en daarna kwam er collega om de auto helemaal uit te leggen. Dit stelde allemaal niet zoveel voor, maar uiteindelijk blijft het ook het leukste om zelf alles uit te vogelen natuurlijk. Dus dat was prima. Verder kreeg ik geen extra’tje of bloemetje bij de auto. Jammer!

De eerste rit naar huis was er meteen één met een aardige afstand (van Dordrecht naar Wormer). Meteen merkte ik al wat voor heerlijke auto de Elroq is. Op een gegeven moment gingen wel alle toeters en bellen af en werd mijn riem strak aangetrokken. Even een schrik momentje en ben toen even op de rechterbaan gaan rijden haha. Inmiddels heb ik snelkoppelingen gemaakt en dat werkt perfect.

Het is een geweldige upgrade vanaf mijn Kamiq (handgeschakeld) naar deze Elroq. Het elektrisch rijden went zo snel, echt een verademing. In de Elroq voelt verder alles premium aan.

Auto Hold vind ik echt super werken. Met parkeren heb ik het tot nu toe nog niet uitgezet en denk ook dat dat niet hoeft. Het rijden in de B stand werkt prima en als je een beetje feeling krijgt met het gaspedaal gaan de remlichten niet altijd branden. Dat scheelt weer wat irritatie bij de mensen die achter mij rijden. In de D stand vind ik de auto het lekkerste rijden, soms merk je alleen dat de auto voor mijn gevoel niet snel genoeg snel afremt als je een op een rotonde af gaat. Het wordt dus nog even oefenen met de recuperatie paddles.

Tot nu toe werkt Kessy bij mij nog uitstekend maar ik heb de auto te kort om het te beoordelen. Easy Open heb ik direct uitgezet maar het automatisch openen en sluiten van de auto middels de sleutel of de fysieke knop is een luxe.

Ik heb nog te weinig gespeeld, door tijd gebrek, met het infotainmentsysteem. Eigenlijk ben ik direct Apple CarPlay gaan gebruiken en dat werkt tot nu toe perfect. Wat een prachtig groot scherm! De sfeerverlichting is prachtig, jammer dat ik het nu nog weinig zie maar straks met de donkere ochtenden én avonden zal daar verandering in komen. Nog een simpele vraag: waar zie ik de daadwerkelijke KM-stand van de auto?

Wat mij verder nog opvalt zijn de grote spiegels, erg fijn.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de Elroq en ben ik erg blij met mijn keuze!

Hierbij wat foto’s van de Black Beast 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abqGA7PX5dDjbWccvcoTYYnjD_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKJP2bfGqaoCtRzDdP9ClTNK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKifZjcZrWqSKYb-i6SnlqLxxs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rvPpmxtGoCXnEFfG09UYRqZS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/helmEP7NkuGxKbuEIU1_VBFGzSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7H7TLkV77Ya8OabcvGmgoZLT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwagpwrVAxf0eZ8YuQZh29wKowg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GliDUULbwyO3pwDmZbZHwDxT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCubCaI7lp2fn2CLguRnOWaJS7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mh8xqOXFaoxwl5fzzIRyOtIg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pkrielen
Mittavic schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:21:
Auto Hold vind ik echt super werken. Met parkeren heb ik het tot nu toe nog niet uitgezet en denk ook dat dat niet hoeft. Het rijden in de B stand werkt prima en als je een beetje feeling krijgt met het gaspedaal gaan de remlichten niet altijd branden. Dat scheelt weer wat irritatie bij de mensen die achter mij rijden. In de D stand vind ik de auto het lekkerste rijden, soms merk je alleen dat de auto voor mijn gevoel nog iets teveel accelereert (voet van gaspedaal) als je op een rotonde af gaat.
Je bedoelt denk ik dat hij naar jou zin niet genoeg snel genoeg afremt ? Als je namelijk geen stroom geeft, accelereert er niets ;-).
Wat je kunt doen is met de linker paddle achter je stuur de recuperatie aanzetten (1, 2 of 3 tikjes afhankelijk van hoe snel je wilt afremmen) puur even voor dat moment. Zodra je weer je stroompedaal aanraakt springt hij dan terug op aD. Dat is het alternatief van in de B rijden waar hij continue en ook in standje 3 afremt.
Ik gebruikt dat ook af en toe als hij me "te snel gaat" en ik geen zin heb om zelf op de rem te trappen.
Ook bij snelheidsdrempeltjes en bochten kan dat best handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
pkrielen schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:59:
Ofwel in de Skoda App kun je onder Profile meedoen aan het "loyalty program". Je kunt daar aan wat challenges meedoen en puntjes/badges sparen. Ik zoek nog mensen die zich daar nog niet voor hebben aangemeld zodat die als ze dat doen mijn persoonlijke "referral code" kunnen invoeren en mij daarmee aan extra punten helpen.
Ik heb ondertussen 1 nieuwe vriend erbij, maar zou er graag nog minimaal 1 bij hebben om een badge te kunnen verdienen, dus mocht je op bovenstaande je aangesproken voelen PM me dan aub even..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittavic
pkrielen schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:38:
[...]

Je bedoelt denk ik dat hij naar jou zin niet genoeg snel genoeg afremt ? Als je namelijk geen stroom geeft, accelereert er niets ;-).
Wat je kunt doen is met de linker paddle achter je stuur de recuperatie aanzetten (1, 2 of 3 tikjes afhankelijk van hoe snel je wilt afremmen) puur even voor dat moment. Zodra je weer je stroompedaal aanraakt springt hij dan terug op aD. Dat is het alternatief van in de B rijden waar hij continue en ook in standje 3 afremt.
Ik gebruikt dat ook af en toe als hij me "te snel gaat" en ik geen zin heb om zelf op de rem te trappen.
Ook bij snelheidsdrempeltjes en bochten kan dat best handig zijn.
Dank! Dat bedoelde ik inderdaad. Dat wordt even spelen met de paddles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pkrielen
Mittavic schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:57:
[...]

Aanvullend (geleerd tijdens de gratis elektrisch rijden training) in standje 1 gaan je remlichten niet aan, 2 en 3 wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittavic
pkrielen schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 16:17:
[...]

Aanvullend (geleerd tijdens de gratis elektrisch rijden training) in standje 1 gaan je remlichten niet aan, 2 en 3 wel..
Kijk daar heb ik iets aan. Dankjewel voor de aanvullingen.

Is die training aan te bevelen? Ik ben nog aan het twijfelen om er één in te plannen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pkrielen
Mittavic schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 16:21:
[...]

Kijk daar heb ik iets aan. Dankjewel voor de aanvullingen.

Is die training aan te bevelen? Ik ben nog aan het twijfelen om er één in te plannen.
Het is gratis :9 (Buiten wat stroom die je zelf moet betalen)
Ondanks dat ik al heel veel van de mensen hier op het forum had geleerd, vond ik het persoonlijk best de moeite waard om wat tips te krijgen van "de mensen die het dagelijks aan mensen uitleggen".
Daarnaast heeft die persoon mijn vrouw meer objectief kunnen vertellen dat de ACC toch echt wel een toevoeging is ipv een belemmering of gevaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11:49
Mittavic schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:57:
[...]

Hoe lan je dit instellen als je niet beschikt over de paddles ? Heb zelf een BE 60 met clever pakket.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 22:17
frenkie64 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:37:
[...]

Helaas niet. Af en toe nog steeds die trilling.
De auto vandaag opgehaald bij de dealer. Het dashboard is gedemonteerd en daar bleek een klem los te zijn. Men heeft de klem vervangen en extra vastgezet met kneedgum. De dealer heeft er een aantal keer mee gereden en het probleem niet meer kunnen vaststellen. Ik ga nu zelf testen maar op basis van deze uitkomst ga ik er vanuit dat het probleem opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
Martijnvdb schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 17:41:
[...]

Hoe lan je dit instellen als je niet beschikt over de paddles ? Heb zelf een BE 60 met clever pakket.
Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven, mogelijk iemand met een BE die daar iets van kan zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Sportstand gebruiken. :P
Pagina: 1 ... 49 ... 52 Laatste