Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:58
P_de_B schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:17:
[...]

Ik ga er vanuit dat je met PACC ook Travel Assist hebt? Dat moet je wel expliciet aanzetten en dan heb je een veel betere lane assist
Kort door de bocht: Lane Assist "zeurt" dat je niet binnen de lijntjes blijft rijden, Travel Assist houd je automatisch tussen de lijntjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:08
pkrielen schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:51:
[...]

Kort door de bocht: Lane Assist "zeurt" dat je niet binnen de lijntjes blijft rijden, Travel Assist houd je automatisch tussen de lijntjes.
de LA geeft je een zetje van de lijn af wat resulteert in het 'pingpongen'
TA houdt 'm in het midden tussen de lijntjes.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:23
Even een vraagje mbt dakdragers, hopelijk heeft iemand hier daar al ervaring mee. Ik had voor mijn Seat Leon ST thule dakdragers. Nu blijken de rails van de Elroq identiek te zijn aan die van de Leon, dus de dakdragers passen ook op mijn Elroq.

Echter had de Leon markeringen aan de binnenkant van de rails waar de dragers het beste geplaatst konden worden. Bij de Elroq zie ik geen markeringen. Maakt het nog uit waar ik de dakdragers positioneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:21
@draayertje ligt er wat aan welk type rails en koffer. Je kan online wel instructies vinden.

Bij mij (wingbar Edge) staat er minstens 70 cm tussen beide rails. En dan is het positioneren zodat je koffer mooi uitkomt met je achterklep.

De voorste staan bij mij op de B stijl ongeveer maar denk niet dat dit noodzakelijk is

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• draayertje
  • Laatst online: 11:23
Ik heb de dragera (thule squarebar) 70 cm uit elkaar. Maar om de achterklep nog te kunnen openen moet de koffer erg ver naar voren, te ver voor mijn gevoel. Mijn conclusie is dat de dakkoffer te groot is 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tIDmBrAniFwQOqipBR52IgfAqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18WetVYaqWExmnfdW7DReLdQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJones
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 16-09 22:54
Hoe krijg je die flashy animation lights zoals de video's van rainworthskoda? 😁
Ik zie wel "pulse" of "fly in", maar lijkt me geen van beide.

https://www.tiktok.com/@r...video/7476154320560459030

[ Voor 18% gewijzigd door MrJones op 07-08-2025 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wat is er dan zo anders in het filmpje? Bij mij ziet het er hetzelfde uit met de standaardinstellingen.

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 07-08-2025 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJones
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 16-09 22:54
S_Chief schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 23:11:
Wat is er dan zo anders in het filmpje? Bij mij ziet het er hetzelfde uit met de standaardinstellingen.
Die voorlichten helemaal in het begin bij ontgrendelen. Bij mij is dat toch een andere animatie.
Volgens mij kun je kiezen tussen: geen, pulse, fly in. Maar dit lijkt me geen van de 3.
Op wat staat jouw lichtanimatie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnmar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08:21
Frankythefly schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 07:40:
[...]

Dat is vanaf modeljaarwissel september, auto's die nu gekeverd zijn hebben alleen CC standaard. ACC optioneel te kopen in de app en PACC in de pakketten. Vanaf nieuw modeljaar is de PACC standaard.

Ik heb ACC nu een maand gratis even aangezet, maar dat lijkt wel PACC, geeft gewoon alle borden weer en past snelheid daarop aan, en remt ook af voor kruispunten en scherpe bochten. Doet PACC nog meer?
Toen ik mijn BE bestelde was het antwoord: de SL geeft geen ACC (wel als optie), de BE heeft wel ACC
Mijn BE heeft daarnaast Clever +, en de clever optie houdt in dat PCC ook aanwezig is.
Zodoende mijn stelling dat ACC standaard in de BE zit/zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:09
MrJones schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:31:
Hoe krijg je die flashy animation lights zoals de video's van rainworthskoda? 😁
Ik zie wel "pulse" of "fly in", maar lijkt me geen van beide.

https://www.tiktok.com/@r...video/7476154320560459030
De "animatie" wat je in de video ziet is niet echt van de lampen zelf. Het is een effect omdat de lampen gemoduleerd worden (niet constant aan, maar heel vaak uit en aangaan om stroom te sparen of te dimmen) en omdat het gefilmd wordt met een telefoon camera die een zogenaamde rolling shutter gebruikt. Vaak zie je dan bij verlichting flikkeringen die wij als mens met het blote oog niet kunnen zien.

De echte animatie die de voorste dagrijverlichting maken is het aangaan per segment. En deze animatie is onafhankelijk van de keuze pulse of fly in. Die keuze is voor de achterlichten zover ik mij mijn Elroq heb kunnen vaststellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
draayertje schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 20:18:
Ik heb de dragera (thule squarebar) 70 cm uit elkaar. Maar om de achterklep nog te kunnen openen moet de koffer erg ver naar voren, te ver voor mijn gevoel. Mijn conclusie is dat de dakkoffer te groot is 😂

[Afbeelding]
Ik heb zelf geen elroq maar vaak stopt de achterklep met nog verder om home te gaan als je het knopje nog een keer indrukt?

Mijn BMW doet dat ook ik kan ook op het knopje op de sleutel drukken en dan stopt hij eigenlijk met verder open gaan.

Misschien is dat een betere work arounds

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnmar
Ferry34 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:10:
[...]

Ik heb zelf geen elroq maar vaak stopt de achterklep met nog verder om home te gaan als je het knopje nog een keer indrukt?

Mijn BMW doet dat ook ik kan ook op het knopje op de sleutel drukken en dan stopt hij eigenlijk met verder open gaan.

Je kan gewoon de hoogte instellen tot hoever he de achterklep open wil laten gaan.

Ik denk niet dat het diegene met de dakkoffer daarom gaat.

Anders: druk op openen, druk een tweede keer als de klep halverwege is. Druk nu rustig de klep omhoog tot het punt tot waar je wilt dat de klep open gaat. Druk nu de knop op de klep in en houdt deze ingedrukt tot je een geluidssignaal hoort. Dat houdt in dat deze nieuwe positie is vastgelegd als nieuwe uiterste positie.

Als je deze later wil aanpassen, dan dezelfde stappen nog eens herhalen.

Zo heb ik ook de uiterste stand van mijn klep aangepast aan hoever mijn meisje bij de knop kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
Ferry34 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:10:
[...]

Aanvulling op hierboven.. (was nog niet helemaal bijgelezen toen ik het plaatste)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOyHPaFEF0pNGQro3W3bxKQ737U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kVXqHaNWvFfxKWnG0Ctkx97q.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door pkrielen op 09-08-2025 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
Johnmar schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:31:
[...]

Begreep dat ie ACC geschakeld is (dus met contact aan). Zodra de auto slaapt gaat ie dan uit.

Maar ik las ook dat je door de betreffende zekering te verplaatsen, je permanent spanning krijgt.
Als dat zo is, dan heb je dus de keuze voor deze aansluiting.
Zodra ik mijn Elroq heb (dit weekend), zal ik dit uitzoeken.
Na wat gelezen en bekeken te hebben, zijn mijn resultaten als volgt.
Zo zou het moeten werken als ik het goed begrepen heb:
- Af fabriek zit de gele 20A zekering in de onderste 2 aansluitingen en heb je daar continue spanning.
- Optioneel kun je als gebruiker makkelijk de zekering in de 2 bovenste aansluitingen zetten en zou je alleen spanning moeten hebben als je contact aan staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MN4C3YrU_guGtLwApzbaHJThK3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MDp0xf7DhshAtHKryEvZxFrd.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn conclusie is dat het eerste waar is, maar ik op de bovenste aansluiting (en dus ook met een zekering op de 12v aansluiting in de koffer) met geen mogelijkheid spanning krijg.
Auto aan of uit, wel of niet deuren dicht, wel of niet zitten op de bestuurderstoel, zelfs met rijden krijg ik geen stroom uit die aansluiting.

Ben benieuwd of dan dan aan mijn auto ligt of het structureel bij niemand werkt.
Als ik bij de dealer in de buurt ben zal ik het eens melden, mogelijk kunnen die het wel in orde maken, vind het op zich best een nette optie dat je het met die zekering zelf kunt bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opie
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 15:43
Sinds 1 maand ook de Elroq 60. Bij het thuisladen (3 fase laten aanleggen) komen we niet hoger dan 7 KW terwijl de gegevens aangeven dat de Elroq 11 KW zou kunnen laden. Ligt dit aan een instelling van de auto of zit dit in een instelling van de laadpaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:57
Opie schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 16:25:
Sinds 1 maand ook de Elroq 60. Bij het thuisladen (3 fase laten aanleggen) komen we niet hoger dan 7 KW terwijl de gegevens aangeven dat de Elroq 11 KW zou kunnen laden. Ligt dit aan een instelling van de auto of zit dit in een instelling van de laadpaal?
Zou in de laadpaal kunnen zitten. Ik kan bij mijn wallbox de stroomsterkte varieren tussen 6 en 16 Ampere dus tussen ca. 4,3 en 11 kW. Meestal zet ik 'm op max 6A en dan neemt de auto de max. afgifte van de zonnepanelen (= ca. 4,3 kW) op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14:44
Hier ook met ratio solar op circa 4 kw laden. Combinatie netstroom en zonnepanelen meestal ronde 7 kw en direct van netstroom 11 kw. Met dynamisch energiecontract goed te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opie
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 15:43
Elroq85 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 16:34:
[...]

Zou in de laadpaal kunnen zitten. Ik kan bij mijn wallbox de stroomsterkte varieren tussen 6 en 16 Ampere dus tussen ca. 4,3 en 11 kW. Meestal zet ik 'm op max 6A en dan neemt de auto de max. afgifte van de zonnepanelen (= ca. 4,3 kW) op.
Daar was ik al bang voor. Ik heb de lasdpadd as l via de leasemaatschappij van de werkgever. En bij het plaatsen heb ik geen inloggegevens gekregen voor de webinterface. (Laadpaal van het merk Peblar) Had ik deze moeten krijgen of willen ze niet dat je daarbij kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

pkrielen schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:00:
[...]

- Af fabriek zit de gele 20A zekering in de onderste 2 aansluitingen en heb je daar continue spanning.
- Optioneel kun je als gebruiker makkelijk de zekering in de 2 bovenste aansluitingen zetten en zou je alleen spanning moeten hebben als je contact aan staat.
[Afbeelding]
Mijn conclusie is dat het eerste waar is, maar ik op de bovenste aansluiting (en dus ook met een zekering op de 12v aansluiting in de koffer) met geen mogelijkheid spanning krijg.
Auto aan of uit, wel of niet deuren dicht, wel of niet zitten op de bestuurderstoel, zelfs met rijden krijg ik geen stroom uit die aansluiting.

Ben benieuwd of dan dan aan mijn auto ligt of het structureel bij niemand werkt.
Als ik bij de dealer in de buurt ben zal ik het eens melden, mogelijk kunnen die het wel in orde maken, vind het op zich best een nette optie dat je het met die zekering zelf kunt bepalen.
Af-fabriek staat bij VW (VAG) wagens No. F52 altijd in de bovenste positie (en is dat hele achterliggende stroomcircuit dus 'contact gestoord' )

>:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XdYQmwEvqjBgaUA-vlCxg0lAy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOkM3g41kPgJADYGXxFG7jYc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 09-08-2025 17:55 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
Will_M schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:37:
[...]

Af-fabriek staat bij VW (VAG) wagens No. F52 altijd in de bovenste positie (en is dat hele achterliggende stroomcircuit dus 'contact gestoord' )

>:)

[Afbeelding]
Dat wordt dus een ritje langs de dealer, mag die even kijken of hij spanning op die bovenste aansluiting kan gaan krijgen. :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:33
Kwam vandaag dit artikel tegen. Er staat niet bij welke Elroq het was maar lijkt me zeker geen 85.

https://www.bndestem.nl/a...-in-de-praktijk~a3557b25/

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elroq85
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:57
Vanmorgen de chromen sierstrip van 1 van de deuren laten bekijken door de dealer. Is opnieuw geplakt en hopelijk blijft deze nu op z'n plek. Zo niet, dan wordt er een nieuwe gemonteerd. En passant even naar de koplampen gekeken want daar is een terugroepactie aan de gang. De koplampen waren OK maar in sommige gevallen moeten ze vervangen worden. Ik weet niet wat er mee aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Laatst online: 16:46
pkrielen schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:51:
[...]

However (moet je maar eens testen). Met Travel Assist af zal de wagen je binnen de lijnen houden en terugsturen. Heb je echter Travel Assist aan en geef je lichte input aan het stuur dan zal de wagen gewoon jouw input volgen en je zelfs over de lijnen heen laten gaan. Don't ask me how I know.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maikie18 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:34:
Kwam vandaag dit artikel tegen. Er staat niet bij welke Elroq het was maar lijkt me zeker geen 85.

Op basis van de WLTP in het artikel zou ik zeggen een 63kW

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
Tomskii5 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:57:
[...]

However (moet je maar eens testen). Met Travel Assist af zal de wagen je binnen de lijnen houden en terugsturen. Heb je echter Travel Assist aan en geef je lichte input aan het stuur dan zal de wagen gewoon jouw input volgen en je zelfs over de lijnen heen laten gaan. Don't ask me how I know.
Uiteraard, je zult toch af en toe van baan moeten wisselen en als je netjes richting aangeeft gaat dat zonder "commentaar" van de auto, doe je dat niet, dan "vind" de auto daar wat van.
Al met al vind ik op de snelwegen het een geweldig systeem, zeker in de file.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:09
Maikie18 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:34:

Was een Elroq 60:
https://www.naf.no/bilgui...da-elroq#rekkeviddetester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
pkrielen schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:14:
[...]

Uiteraard, je zult toch af en toe van baan moeten wisselen en als je netjes richting aangeeft gaat dat zonder "commentaar" van de auto, doe je dat niet, dan "vind" de auto daar wat van.
Al met al vind ik op de snelwegen het een geweldig systeem, zeker in de file.
Was het dat maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tomskii5 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:57:
[...]

Moet je Travel Assist i.c.m. ACC voor de grap eens op de snelweg in een langzaam rijdende file op rijstrook '1' 'testen' door je stuur los te laten en vervolgens de waarschuwingen te gaan negeren. Je auto gaat van uiterst link in baan '1' naar het midden van de rijbaan sturen..... Érg leuk voor motorrijders welke aan het 'fileren' zijn.

:(

(SPIEGELS DUS HÉÉl GOED IN DE GATEN HOUDEN ALS JE DAT GAAT UITPROBEREN!!!).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:55
Will_M schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:30:
[...](SPIEGELS DUS HÉÉl GOED IN DE GATEN HOUDEN ALS JE DAT GAAT UITPROBEREN!!!).
Ligt dan aan je definitie van langzaam rijdend maar mij is geleerd bij mijn motororijbewijs dat die file max 20-25 km/u mag rijden. Anders niet tussen de rijstroken door maar netjes aansluiten.
En het snelheidsverschil tussen de motor en de file max 10 km/u is.

Dat er motorrijders zijn die met tientallen verschil er tussendoor willen schieten maakt het in zo'n kwetsbare positie zeer onverstandig gedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pkrielen
Holzschuh schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:38:
[...]

Ligt dan aan je definitie van langzaam rijdend maar mij is geleerd bij mijn motororijbewijs dat die file max 20-25 km/u mag rijden. Anders niet tussen de rijstroken door maar netjes aansluiten.
En het snelheidsverschil tussen de motor en de file max 10 km/u is.

Dat er motorrijders zijn die met tientallen verschil er tussendoor willen schieten maakt het in zo'n kwetsbare positie zeer onverstandig gedrag.
Alleen de opmerking "je stuur los te laten en vervolgens de waarschuwingen te gaan negeren" al geeft denk ik al genoeg context >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1980Wouter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 13:47
Sinds een week hebben we ook een Elroq. Nu een aantal malen geladen met een Eve single pro-line. De laadsessies worden alleen niet weergegeven in de MySkoda app. Is dat een bekend probleem wat ik gewoon niet terug heb kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:58
1980Wouter schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 21:09:
Sinds een week hebben we ook een Elroq. Nu een aantal malen geladen met een Eve single pro-line. De laadsessies worden alleen niet weergegeven in de MySkoda app. Is dat een bekend probleem wat ik gewoon niet terug heb kunnen vinden?
De app is zeker niet het speerpunt van deze auto. Geef het wat tijd. Uiteindelijk verschijnen ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markzoethout
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-09 22:08
Zijn de levertijden nog steeds 3 maanden, of liggen ze op stoom in de fabrieken? Dus wellicht kans op eerdere levering.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:26
Markzoethout schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 23:35:
Zijn de levertijden nog steeds 3 maanden, of liggen ze op stoom in de fabrieken? Dus wellicht kans op eerdere levering.....
Geen idee of het haalbaar is, vorige week heb ik de dealer gebeld mbt de levering van mijn nieuwe leaseauto.
Vanuit de zaak mag die pas vanaf 4 Oktober geleverd worden wegens einde contract huidige wagen.

Tijdens dat belletje werd mij gemeld dat ze in de systemen zag staan dat productie voor week 36 geplanned staat, en dan week 42 uitleveren naar mij.
Dat zou dus een levertijd van 6 weken zijn, moet wel zeggen dat die van mij half April is besteld bij de LM, half Mei bevestiging vanuit de Dealer dat die besteld is.
Misschien dat de order "gereed" hebben staan bij de fabrieken iets meetelt aan de levertijd?

Alles bij elkaar zou dat op 2.5 maand effectief uitkomen als je de wachttijd er tussenuit haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08:27
Beetje rare test dan, van de EV3 hebben ze wel de accu met het meeste vermogen gepakt. Test gesponsord door KIA?

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
JPD68 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:00:
[...]

Beetje rare test dan, van de EV3 hebben ze wel de accu met het meeste vermogen gepakt. Test gesponsord door KIA?
Je kan de auto’s onderling inderdaad slecht vergelijken. Het zijn nogal uiteenlopende modellen. Zowel qua capaciteit als qua prijs.

Alleen de vergelijking met de WLTP vs werkelijkheid is interessant. Dat is natuurlijk ook het doel van de WLTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
JPD68 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:00:
[...]

Waarom raar? Als je de complete test gezien heb zie je dat ze zeer verschillende categorieën aan EV's getest hebben. Premium, budget, familie, middenklasse etc.. En dan maak je daar keuzes in.
Om nou te stellen dat het door Kia gesponsord is vind ik een beetje kort door de bocht..

Het gaat mede om, om te bepalen of de WLTP claims kloppen.
Als je die voor de Elroq 85 wilt hebben vermenigvuldig je de behaalde afstanden met 1.3 (factor capaciteits verschil) en je zit aardig in de buurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:29
deboss65 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:12:
[...]

Waarom raar? Als je de complete test gezien heb zie je dat ze zeer verschillende categorieën aan EV's getest hebben. Premium, budget, familie, middenklasse etc.. En dan maak je daar keuzes in.
Om nou te stellen dat het door Kia gesponsord is vind ik een beetje kort door de bocht..

Als je die voor de Elroq 85 wilt hebben vermenigvuldig je de behaalde afstanden met 1.3 (factor capaciteits verschil) en je zit aardig in de buurt.
Als leek zou ik direct zijn afgeknapt op de Skoda Elroq na het lezen van het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Whiskey48 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:32:
[...]

Als leek zou ik direct zijn afgeknapt op de Skoda Elroq na het lezen van het artikel.
Om welke reden dan?
edit: heb je het originele artikel gelezen of de nederlandse interpretatie van BN?

[ Voor 15% gewijzigd door deboss65 op 12-08-2025 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnmar
pkrielen schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:00:
[...]

[Afbeelding]

Was dit een foto van jouw zekeringkast?
Ik begreep namelijk dat dit in de Elroq niet bekabeld is (het contactje voor de constante stroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnmar
Martijnvdb schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:04:
Hier ook met ratio solar op circa 4 kw laden. Combinatie netstroom en zonnepanelen meestal ronde 7 kw en direct van netstroom 11 kw. Met dynamisch energiecontract goed te sturen.
Dat zijn ook mijn getallen met de Ratio Solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
Johnmar schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:05:
[...]

Was dit een foto van jouw zekeringkast?
Ik begreep namelijk dat dit in de Elroq niet bekabeld is (het contactje voor de constante stroom
Dit is inderdaad mijn zekeringkast, ik heb dus WEL een constante voeding (onderste) maar GEEN contact geschakelde (bovenste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sozinga
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 16-09 20:23
Markzoethout schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 23:35:
Als ik zo in de excel de bestellingen van de laatste 2 maanden bekijk is de verwachte levertijd gemiddeld 15 a 16 weken varierend van 9 tot 19 weken. Daar zou ik wel blij mee zijn. Scheelt dan weer 4 weken voor mij :)

[ Voor 5% gewijzigd door Sozinga op 12-08-2025 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
deboss65 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:12:
[...]

Omdat voor vergelijkbare modellen (al vind ik de Elroq eerder KIA Ioniq 5 waardig) je ook een gelijk speelveld kan creëren. Dus de Elroq 85 was in mijn ogen een betere keuze geweest. In dit gezelschap is de Elroq 60 het sufferdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
deboss65 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:43:
[...]

Om welke reden dan?
edit: heb je het originele artikel gelezen of de nederlandse interpretatie van BN?
Eerst alleen de NLD versie, die kwam al in m'n Android feed vanzelf naar voren.
Later hier de nuance pas gevonden en het origineel gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
JPD68 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:06:
[...]

Omdat voor vergelijkbare modellen (al vind ik de Elroq eerder KIA Ioniq 5 waardig) je ook een gelijk speelveld kan creëren. Dus de Elroq 85 was in mijn ogen een betere keuze geweest. In dit gezelschap is de Elroq 60 het sufferdje.
Dat is m.i. helemaal niet de doelstelling van deze test. Het gaat erom of de geclaimde WLTP van de diverse voertuigen wordt gehaald. En dat doet de Elroq. Waarom ie dan het sufferdje is snap ik dan niet.

Er zijn genoeg online tests te vinden waar een directe vergelijk met bijv een EV3 gemaakt wordt.
Andere insteek en meer waar je op doelt.
Whiskey48 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:09:
[...]

Eerst alleen de NLD versie, die kwam al in m'n Android feed vanzelf naar voren.
Later hier de nuance pas gevonden en het origineel gelezen.
Ik hoop dat de nuance die je gevonden hebt die is wat ik hierboven beschreef. :)
Dan zitten we op één lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:45
Ik heb een dakkoffer Hapro Traxer 6.6. Zou die gaan op de Elroq ? Ik moet de dakdragers van Skoda zelf nog bestellen trouwens…

en hoeveel maakt het rijden met zo’n dakkoffer het geheel onzuiniger?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robi-One
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dat past. Ik heb die ook even gemonteerd gehad, maar daarna toch gekozen voor de 4.6.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-_lPdt_QKnGkQjbYoDXi7fzZs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fs698iZaOx4bCkzCL7EaLqJM.jpg?f=fotoalbum_large

Het verbruik ligt wel iets hoger, maar valt mij alles mee. Ik schat 1-1,5 kwh hoger in verbruik. Vooral bij snelweg is het hoger verbruik merkbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Robi-One op 12-08-2025 20:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frime22
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-09 22:40
Volgens mijn dealer wordt vanaf aankomende week gestart met modeljaar 2026. Vanuit de dealer heb ik het volgende doorgekregen wat betreft de wijzigingen:

- Toevoeging extra sensoren PreCrash systeem zijkant en achterzijde
- Wielmoer afdekdopjes alleen nog maar in zwart
- Fleece matje in handschoenenvak bestuurder en bijrijder komen te vervallen.
- Sfeerverlichting LED in de voetenruimte achter vervalt op de Business Edition
- Verbetering van de Virtual Pedal. (Easy Close functie toegevoegd. Kofferbak sluit automatisch zodra je met de sleutel buiten een straal van 2m van de auto komt. Werkt alleen als dit binnen 20 seconden gebeurt, anders moet alsnog een trapbeweging onder de bumper worden gemaakt of het knopje om te sluiten worden ingedrukt.)

Niet alleen maar verbeteringen, ook een aantal bezuinigingen helaas. Helaas geldt voor NL dat de verlichte techdeck ook geen standaard onderdeel wordt voor de advance en maxx pakketten in tegenstelling tot bv. in Duitsland. Deze is overigens wel los te bestellen vanaf het plus pakket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pkrielen
Frime22 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:03:
Volgens mijn dealer wordt vanaf aankomende week gestart met modeljaar 2026. Vanuit de dealer heb ik het volgende doorgekregen wat betreft de wijzigingen:

- Toevoeging extra sensoren PreCrash systeem zijkant en achterzijde
- Wielmoer afdekdopjes alleen nog maar in zwart
- Fleece matje in handschoenenvak bestuurder en bijrijder komen te vervallen.
- Sfeerverlichting LED in de voetenruimte achter vervalt op de Business Edition
- Verbetering van de Virtual Pedal. (Easy Close functie toegevoegd. Kofferbak sluit automatisch zodra je met de sleutel buiten een straal van 2m van de auto komt. Werkt alleen als dit binnen 20 seconden gebeurt, anders moet alsnog een trapbeweging onder de bumper worden gemaakt of het knopje om te sluiten worden ingedrukt.)

Niet alleen maar verbeteringen, ook een aantal bezuinigingen helaas. Helaas geldt voor NL dat de verlichte techdeck ook geen standaard onderdeel wordt voor de advance en maxx pakketten in tegenstelling tot bv. in Duitsland. Deze is overigens wel los te bestellen vanaf het plus pakket.
Die virtual pedal aanpassing lijkt me iets wat in een OTA update zou moeten kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
pkrielen schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 07:38:
[...]

Die virtual pedal aanpassing lijkt me iets wat in een OTA update zou moeten kunnen komen.
Dat die maar wegblijft, als ik naar de supermarkt ben geweest en mijn kofferbak leeg aan het halen ben moet die echt niet elke keer dat ik buiten 2 meter van de auto kom dichtgaan.

Zoals Speicher het al zo mooi zei; "dit worden gegarandeerd weer mooie slapstick ervaringen op de parkeerplaats".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
Holzschuh schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 07:46:
[...]

Dat die maar wegblijft, als ik naar de supermarkt ben geweest en mijn kofferbak leeg aan het halen ben moet die echt niet elke keer dat ik buiten 2 meter van de auto kom dichtgaan.

Zoals Speicher het al zo mooi zei; "dit worden gegarandeerd weer mooie slapstick ervaringen op de parkeerplaats".
Buiten dat je dat dan ongetwijfeld ook zelf kunt uitzetten in het menu als je die functionaliteit niet wilt gebruiken heb je een soortgelijk issue met KESSY als je je sleutel niet bij de auto laat en weg loopt van je auto in jouw situatie, die gaat dan ook steeds op slot en van slot en als je klep dan open staat, piept hij nog 2x ook omdat hij dan meldt dat hij de auto niet op slot kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikie18
Ik heb nu al regelmatig dat hij sluit terwijl ik hem aan het inladen ben. Sta op het punt om het uit te zetten want dat onverwacht sluiten gebeurd bij mij vaker dan dat ik hem ermee open krijg :)

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
Maikie18 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:42:
Ik heb nu al regelmatig dat hij sluit terwijl ik hem aan het inladen ben. Sta op het punt om het uit te zetten want dat onverwacht sluiten gebeurd bij mij vaker dan dat ik hem ermee open krijg :)
Die mening deel ik wel, bij mijn Opel Grandland werkte dat een heel stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
pkrielen schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:04:
[...]

Buiten dat je dat dan ongetwijfeld ook zelf kunt uitzetten in het menu als je die functionaliteit niet wilt gebruiken heb je een soortgelijk issue met KESSY als je je sleutel niet bij de auto laat en weg loopt van je auto in jouw situatie, die gaat dan ook steeds op slot en van slot en als je klep dan open staat, piept hij nog 2x ook omdat hij dan meldt dat hij de auto niet op slot kan doen.
Heb het hier ondertussen uit staan. Pakt bijna nooit en als die het wel doet is dat als ik met mijn kop erin sta 8)7

Die 2 piepjes vind ik minder storend dan een klep die steeds dichtgaat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmy H
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-09 22:21
Maikie18 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:42:
Hier idem.
Als ie open moet duurt het een poosje voordat ie reageert, en ben je nog bezig een aantal zaken uit je kofferbak te pakken en sta je iets te dichtbij met je voeten gaat de klep weer dicht. Best wel irritant soms.

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• remcodh078
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 17:10
Kleine tip: in de wasstraat op je stoel blijven zitten. De kleine was aan het huilen dus ik buig naar achteren om haar gerust te stellen. De auto zet dan automatisch de parkeerrem erop. Ik had even geen idee wat er gebeurde. De auto achter me kwam steeds dichterbij en ik toeteren, zodat ze de wasstraat uit zouden zetten. Gelukkig net op tijd.

• cptspekkie
Ben blij dat wij hier een wasstraat hebben waar je juist wel de auto op de handrem zet. Auto zelf blijft tijdens de gehele was procedure op 1 plek, en er rijden 2 van die "bogen" om en over de auto heen. een met spuit en droog functie. en 1 met de rollers en sproeiers.

• Sozinga
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 16-09 20:23
Ik weet niet wie stoemp is, maar hij heeft de laatste 5 regels van het excelblad een beetje verkloot.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@Sozinga Ik heb 'm weer hersteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartje020
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 20:51
remcodh078 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 20:07:
Kleine tip: in de wasstraat op je stoel blijven zitten. De kleine was aan het huilen dus ik buig naar achteren om haar gerust te stellen. De auto zet dan automatisch de parkeerrem erop. Ik had even geen idee wat er gebeurde. De auto achter me kwam steeds dichterbij en ik toeteren, zodat ze de wasstraat uit zouden zetten. Gelukkig net op tijd.
Heb je “auto hold” aan of uit staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3Z7xgDJvjD5Ir3VkAOtbTVrzPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tcn2240YwuyIZmaaGLZJ1K7.jpg?f=fotoalbum_large

• remcodh078
bartje020 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 20:06:
[...]

[Afbeelding]
Aan en inderdaad vandaar dit gedrag. Achteraf bedenk ik me dat er ook kort een melding over wegrolbeveiliging in beeld kwam, maar dit ging even aan mij voorbij vanwege de kleine die de eerste keer wasstraat nogal eng vond.

• remcodh078
cptspekkie schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:48:
Ben blij dat wij hier een wasstraat hebben waar je juist wel de auto op de handrem zet. Auto zelf blijft tijdens de gehele was procedure op 1 plek, en er rijden 2 van die "bogen" om en over de auto heen. een met spuit en droog functie. en 1 met de rollers en sproeiers.
Ach verder nooit problemen ervaren met zo’n wasstraat. Voordeel is dat deze 30m lang is en het resultaat er zeker mag wezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remmy H
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-09 22:21
bartje020 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 20:06:
[...]

[Afbeelding]
Auto hold functie kun je het beste als snelkoppeling instellen. Dan kun je heel gemakkelijk switchen tussen aan en uit. Voor file en bij stoplichten heb ik het aan staan en als ik moet in- of uitparkeren zet ik auto hold uit.

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
Ik had net op weg naar huis vanuit Dusseldorf dat de stoelmassage t niet deed, hebben meer dat euveltje gehad?

en zoals eerder iemand ook al meldde, op de hud een blauwe stip die behoorlijk hinderlijk is (dat zou reflectie zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UlrichT
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16-09 18:36
... even een domme vraag: ik zie in de app geen informatie over de bandenspanning - is deze informatie niet beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nope. Er zit geen actieve bandenspanningscontrole op (wel passief). Is mij ook (in negatieve zin) opgevallen. Ik heb jaren geleden een Fiesta gereden en daar zat het gewoon op (en dat was een vrij kale uitvoering). Iets recenter een Puma gehuurd (toevallig weer een Ford :+ ) en ook daar zat het op. Maar goed, daar zat zelfs een waarschuwing op voor kruisend verkeer als je naar achteren rijdt. Bij de Elroq zit dat alleen op de Maxx. I stand corrected, vandaag op de mijne gezien dat dat er ook op zit (met Advanced pakket).

[ Voor 44% gewijzigd door S_Chief op 16-08-2025 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
DrDelete schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 18:23:
Ik had net op weg naar huis vanuit Dusseldorf dat de stoelmassage t niet deed, hebben meer dat euveltje gehad?

en zoals eerder iemand ook al meldde, op de hud een blauwe stip die behoorlijk hinderlijk is (dat zou reflectie zijn?)
Heb ik ook eens gehad, volgende rit deed 'ie het weer. Software bevat toch wat kleine bugs helaas.

Stip op de HUD is reflectie idd.

[ Voor 19% gewijzigd door S_Chief op 15-08-2025 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markzoethout
Is er een standaard band waarop ze worden geleverd? Zie vaak Hancook (nooit van gehoord), maar ook aantal met Michelin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
Markzoethout schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:09:
Is er een standaard band waarop ze worden geleverd? Zie vaak Hancook (nooit van gehoord), maar ook aantal met Michelin...
Mijn sportline 85 staat ook op hankook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markzoethout
Ik rij nu Renault Captur 2020, is muisstil op de weg en in auto hoor je met 100km/u ook bijna niks met Michelin bandjes. Hoe is dat met de Elroq?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
Op BNR was vanmorgen een uitgebreide review van de Skoda Elroq? Iemand gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:41
Zit te kijken naar een Skoda Elroq in de private lease, dit ziet er best wel interessant uit voor de prijs op de Skoda site:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDB5PpJgIp7MbMvxwuTVi6pWFyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xk0lbp0sHfUudyB2nuffeHtX.jpg?f=fotoalbum_large

Wat vinden jullie?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DrDelete
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OM8vkvqj41JymTCUridlH6agP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mviIQ2vFQZqjW6mwmkdjV3Wu.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje laat wellicht maar mochten jullie op zoek zijn koffers, dan deze tip: Enrico Benetti Louisville Koffer Medium 65x43x25cm

deze 4 passen perfect in de breedte 😊 en zijn betaalbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unknownbomb2
  • Registratie: Juli 2014
appel-tje schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:49:
Zit te kijken naar een Skoda Elroq in de private lease, dit ziet er best wel interessant uit voor de prijs op de Skoda site:

[Afbeelding]

Wat vinden jullie?
Site ook gevonden en is abonnementen.skoda.nl. Zag er idd eerst ook interessant uit maar ik mis daar de mogelijkheid om optiepaketten toe te voegen (wat wel via de configurator site kan). Wij willen bv de Advanced. Realiseer je dus wel dat je via die site, zo te zien, een “kale” business/sportline krijgt zonder opties behalve de kleur. Prijs komt zo te zien dan gewoon overeen met de configurator site zonder opties.
(Vergeet verder ook de MRB stijging a +-60 er niet bij op te tellen per 2026).

Zelf ook bezig met offertes voor de Elroq in PL. Ben wel benieuwd wat anderen aan (PL) kortingen verkrijgen bij de dealers tov de prijzen in de officiële Skoda configurator. Zit in ieder geval wel wat marge in lijkt het. Mijn lokale dealer is nu iets gezakt in prijs, maar bij een willekeurige online aanvraag voor een PL offerte bij een Skoda dealer elders in het land kreeg ik gelijk al grotere korting op de offerte. Benieuwd waar de grens ligt en hoe ver ze kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UlrichT
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16-09 18:36
appel-tje schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:49:

[Afbeelding]

Wat vinden jullie?
1. Naar de dealer gaan - er is korting mogelijk - dus maak hier gebruik van (in mijn geval toch bijna 45 euro minder - en let op: vanaf 1 Jan 2026 gaan ze de prijs verhogen ivm wegenbelasting)
2. Bij de dealer kun je ook opties kiezen. Zoals bv all season banden van Conti.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mittavic
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
unknownbomb2 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:38:
[...]
Zelf ook bezig met offertes voor de Elroq in PL. Ben wel benieuwd wat anderen aan (PL) kortingen verkrijgen bij de dealers tov de prijzen in de officiële Skoda configurator. Zit in ieder geval wel wat marge in lijkt het. Mijn lokale dealer is nu iets gezakt in prijs, maar bij een willekeurige online aanvraag voor een PL offerte bij een Skoda dealer elders in het land kreeg ik gelijk al grotere korting op de offerte. Benieuwd waar de grens ligt en hoe ver ze kunnen gaan.
Uiteindelijk heb ik €40 per maand korting gekregen (de prijs uiteraard vergeleken met de Skoda configurator). Het gaat wel om een voorraadmodel (wel van 2025) dat bij PON de importeur op het terrein stond.

Met meerdere offertes was het best makkelijk om te onderhandelen vond ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maikie18
Mittavic schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 17:03:
[...]

Uiteindelijk heb ik €40 per maand korting gekregen (de prijs uiteraard vergeleken met de Skoda configurator). Het gaat wel om een voorraadmodel (wel van 2025) dat bij PON de importeur op het terrein stond.

Met meerdere offertes was het best makkelijk om te onderhandelen vond ik.
Maximale korting die ik kreeg was 50 euro t.o.v. de configurator totdat de prijzen daar ineens werden aangepast toen werd het die prijs, was ineens 70 euro goedkoper. Ik betaal nu voor een Elroq 85 sportline met upgrade plus 5j 10k 609 p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknownbomb2
  • Registratie: Juli 2014
Thnx , ter info voor de rest ook: ik zit nu op -21 bij mijn dealer en externe online -35 (SL60, groen, advanced, 10k/5jr). Ga ik weer mee terug naar mijn lokale. En weet ik nu dat rond 40-50 te doen is :-). Laat nog wel keer weten als het rond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnmar
Ik zit nu op ca2500 km. Heb meerdere keren geladen (AC 11kW en snel (Tot 135kW).

Zie wel in mijn ratio app (van mijn laadpaal) als in de ionity app de laadsessies, maar niet hier.

Herkennen jullie dit?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbYWbgDHQwv6wRBKanHOUXSh_HE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZPu6HPf8eWLIGhnBA5ndcGN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Johnmar op 16-08-2025 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
Johnmar schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 18:48:
Ik zit nu op ca2500 km. Heb meerdere keren geladen (AC 11kW en snel (Tot 135kW).

Zie wel in mijn ratio app (van mijn laadpaal) als in de ionity app de laadsessies, maar niet hier.

Herkennen jullie dit?[Afbeelding]
Dit is al meerdere keren besproken. Geef de App/VAG-backend wat tijd. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittavic
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Maikie18 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 18:41:
[...]

Maximale korting die ik kreeg was 50 euro t.o.v. de configurator totdat de prijzen daar ineens werden aangepast toen werd het die prijs, was ineens 70 euro goedkoper. Ik betaal nu voor een Elroq 85 sportline met upgrade plus 5j 10k 609 p/m
Netjes!

Mijn Elroq wordt vrijdag afgeleverd. Een 60 Sportline in de kleur black magic met upgrade plus pakket 5j 10k voor €550 per maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Laatst online: 10:41

Heimdallr

Asgard

Ben nu in de omgeving van Braunlage in Duitsland.

Paar leuke weetjes: om hier te komen vanuit midden-brabant heb ik twee keer van een snellader met lunch gebruik gemaakt.

Laders zijn er in Duitsland in overvloed. Ik plan niets vooruit, gebruik gewoon de navigatie van Skoda. Maar probeer wel laden en lunchen te combineren.

In Duitsland geen andere Elroq gezien. Wel regelmatig Duitsers die de Elroq van alle kanten probeerden te zien. Het is dus waarschijnlijk een vrij unieke auto hier in Duitsland.

Echt een hele fijne reisauto voor de lange afstand :)

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broederbas
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 15:49
Whiskey48 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 10:52:
Op BNR was vanmorgen een uitgebreide review van de Skoda Elroq? Iemand gehoord?
Ik vond deze en die lieten ze volgens mij horen in het programma. Het gaat over de Elroq RS.
YouTube: Maakt de SNELSTE SKODA het waar? #ElroqRS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
Wij hebben Pirelli's op de Sportline 85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Dropje schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:51:
[...]

Gordel achter je rug in de clip laten zitten zou moeten werken.
Ik heb een losse gordelclip gekocht en dit getest. De auto blijft dan inderdaad aan bij het uitstappen.

P.S. Ik heb er nog een over, dus als iemand interesse heeft stuur me een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
Robi-One schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:10:
[...]

Ik heb een losse gordelclip gekocht en dit getest. De auto blijft dan inderdaad aan bij het uitstappen.

P.S. Ik heb er nog een over, dus als iemand interesse heeft stuur me een PM.
Dus je doet je gordel af, doet de clip er in, je verlaat de auto, komt terug, clip er uit en gordel er weer in? Begrijp ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
La1974 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:39:
[...]

Dus je doet je gordel af, doet de clip er in, je verlaat de auto, komt terug, clip er uit en gordel er weer in? Begrijp ik dat goed?
Ja, klopt. 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:01

Pinjataaa

Hit me!

Ben 1,5 week op vakantie op verschillende plekken in de Dolomieten, wat genieten met deze auto. De krappe bochtjes, de lange dalingen met recuperatie, echt super leuk om mee te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Laatst online: 10:41

Heimdallr

Asgard

Pinjataaa schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:53:
Ben 1,5 week op vakantie op verschillende plekken in de Dolomieten, wat genieten met deze auto. De krappe bochtjes, de lange dalingen met recuperatie, echt super leuk om mee te rijden.
Dat ervaar ik dus ook het is echt een hele leuke vakantie auto.

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:41
Heimdallr schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 20:32:
Laders zijn er in Duitsland in overvloed. Ik plan niets vooruit, gebruik gewoon de navigatie van Skoda. Maar probeer wel laden en lunchen te combineren.
Maar wel navigeren naar een lader?

Want zodra je navigatie aanzet met een snellader als bestemming, dan gaat de auto de accu (-temperatuur) optimaliseren voor snelladen.
Gewoon bij een lader aan komen rijden en dan gaan snelladen kan natuurlijk ook, maar is mogelijk minder optimaal, dus kan langer duren.
Heimdallr schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 18:47:
Dat ervaar ik dus ook het is echt een hele leuke vakantie auto.
Ik was er in Spanje ook blij mee.
Steile heuvels, korte bochtjes, geen probleem :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Hankook meestal ja, is onderdeel van Continental. Als ik me niet vergis zijn de alternatieven Kumho, maar ik zie hier het meeste Hankook passeren.

Ik zit overigens op de 20" velgen, ik ben het meest onder de indruk van het stuurgedrag van een (redelijk) zware wagen. Wat ik ook doe met het stuur de wagen zijn neus gaat altijd naar waar ik wil dat hij gaat. (er zijn auto's waarbij dat niet zo vanzelfsprekend is haha)

[ Voor 26% gewijzigd door Tomskii5 op 18-08-2025 11:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Modalen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:42
Chillz schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:12:
[...]
Maar wel navigeren naar een lader?

Want zodra je navigatie aanzet met een snellader als bestemming, dan gaat de auto de accu (-temperatuur) optimaliseren voor snelladen.
Gewoon bij een lader aan komen rijden en dan gaan snelladen kan natuurlijk ook, maar is mogelijk minder optimaal, dus kan langer duren.
De auto die de accu optimaliseert, ik moet het voordeel nog vinden. Ik heb op vakantie meermaals Google Maps ipv de Skoda navigatie gebruikt, omdat ik de Skoda navigatie gewoon niet zo heel erg goed vind. Als ik dan een half uur vóór ik wilde laden de accu optimalisatie handmatig wilde aanzetten, gaf de auto vrijwel iedere keer aan dat de optimale laadsnelheid al bereikt was. Zal misschien te maken hebben met de buitentemperatuur, of omdat ik inmiddels al minstens een uur aan het rijden was, maar in deze gevallen zouden de slimme functionaliteit van de ingebouwde navigatie dus niks geholpen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomskii5
Modalen schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:32:
[...]

De auto die de accu optimaliseert, ik moet het voordeel nog vinden. Ik heb op vakantie meermaals Google Maps ipv de Skoda navigatie gebruikt, omdat ik de Skoda navigatie gewoon niet zo heel erg goed vind. Als ik dan een half uur vóór ik wilde laden de accu optimalisatie handmatig wilde aanzetten, gaf de auto vrijwel iedere keer aan dat de optimale laadsnelheid al bereikt was. Zal misschien te maken hebben met de buitentemperatuur, of omdat ik inmiddels al minstens een uur aan het rijden was, maar in deze gevallen zouden de slimme functionaliteit van de ingebouwde navigatie dus niks geholpen hebben.
Is vooral met de warmte nu, in de winter ga je (als hij niet binnen staat) wel degelijk moeten de accu laten optimaliseren :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• javo1994
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09:53
Sinds afgelopen vrijdag heb ik eindelijk de Elroq op de stoep.
De eerste bevindingen zijn positief maar enkele punten moet ik nog wel aan wennen/tweaken. Wellicht dat iemand oplossingen heeft gevonden voor onderstaande.

- Easy open elektrische klep is fijn voor het openen wanneer je de handen vol hebt met de boodschappen, echter wanneer mijn maat 48 onder de bumper gaat terwijl je de kofferbak aan het leeghalen bent krijg je de automatische klep in mijn nek. die wilt sluiten Deze optie gaat dus gauw uitgeschakeld worden of hij moet enkel voor openen in te stellen zijn.

- Het automatisch uitschakelen van de auto wanneer de bestuurder uitstapt is fijn wanneer je alleen reist. Alleen over het feit wanneer je gezin in de auto zit terwijl je even gauw iets ophaalt is niet echt nagedacht. Met 30 graden buitentemperatuur warmt de auto snel op zonder airco. Dit zou software matig toch goed op te lossen moeten zijn wanneer de stoelsensoren merken dat er passagiers in de auto zitten. Ik weet dat de losse gordel clip een oplossing is, maar zie dit nog niet als permanente oplossing.

- De standaard audio is oké maar mis behoorlijk de warmte in het geluid. Inmiddels aan het tweaken geweest en de bass omhoog gezet en de hogere tonen wat lager. Meestal luister ik naar Spotify en heeft spotify gelukkig een equalizer in de app. Wanneer je deze gebruikt veranderd het geluid in de auto behoorlijk en kun je meer aanpassen naar wens. Iemand al het standaard geluid getweaked? Ik ben nog opzoek naar de juiste instellingen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZAlbg6G-R3mrfdvtrSe_SB8UhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PKFfwW9WfIXLc79aIRpgKPlT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door javo1994 op 18-08-2025 11:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomskii5
javo1994 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:48:
Sinds afgelopen vrijdag heb ik eindelijk de Elroq op de stoep.
De eerste bevindingen zijn positief maar enkele punten moet ik nog wel aan wennen/tweaken. Wellicht dat iemand oplossingen heeft gevonden voor onderstaande.

- Easy open elektrische klep is fijn voor het openen wanneer je de handen vol hebt met de boodschappen, echter wanneer mijn maat 48 onder de bumper gaat terwijl je de kofferbak aan het leeghalen bent krijg je de automatische klep in mijn nek. die wilt sluiten Deze optie gaat dus gauw uitgeschakeld worden of hij moet enkel voor openen in te stellen zijn.

- Het automatisch uitschakelen van de auto wanneer de bestuurder uitstapt is fijn wanneer je alleen reist. Alleen over het feit wanneer je gezin in de auto zit terwijl je even gauw iets ophaalt is niet echt nagedacht. Met 30 graden buitentemperatuur warmt de auto snel op zonder airco. Dit zou software matig toch goed op te lossen moeten zijn wanneer de stoelsensoren merken dat er passagiers in de auto zitten. Ik weet dat de losse gordel clip een oplossing is, maar zie dit nog niet als permanente oplossing.

- De standaard audio is oké maar mis behoorlijk de warmte in het geluid. Inmiddels aan het tweaken geweest en de bass omhoog gezet en de hogere tonen wat lager. Meestal luister ik naar Spotify en heeft spotify gelukkig een equalizer in de app. Wanneer je deze gebruikt veranderd het geluid in de auto behoorlijk en kun je meer aanpassen naar wens. Iemand al het standaard geluid getweaked? Ik ben nog opzoek naar de juiste instellingen.[Afbeelding]
In je infotainment (bij uitzetten wagen) kan je gewoon aanduiden "direct klimatiseren" ;-). Maar wat mij stoort is dat zonder het contact opzetten je uberhaupt het infotainment als passagier niet kan aanzetten. Absurde keuze vanuit gebruiksvriendelijkheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fabier
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-09 09:30
javo1994 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:48:
.[Afbeelding]
Als je de start/stop knop indrukt wordt de airco weer geactiveerd. Moet je de sleutel wel af durven staan aan je partner natuurlijk. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cptspekkie
Allereerst mooie auto, veel veilige kilometers gewenst @javo1994

Helaas is het met de easy pedal (openen en sluiten van de elektrische kofferklep) alleen alles of niets. Dus niet enkel voor openen. Overigens ook bij openen moet je erg oppassen is mij gebleken. Zo had ik dat de kap ineens open ging toen ik de auto aan de thuis lader aansloot omdat de kabel onder de achterbumper hing en op en neer bewoog. De kap ging toen op een haar na naast de schuur muur waaraan de wallbox hangt. 8)7
Sinds dien staat die functie bij mij dus uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
La1974 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:39:
[...]

Ik zelf heb een BMW iX1 64kwh die ik gebruik als Regiotaxi en ook die gaat uit zodra ik de deur open in combinatie met het los doen van mijn gordel.

Bij AliExpress heb ik een metalen gordel verlenger gekocht €7 die laat ik altijd in de gordelhouder zitten en als ik ga rijden doe ik daar mijn gordel in in de verlenger.

Let wel ik stap in mijn 9 uur dienst zeker 30 keer uit de auto en nu blijft hij dus gewoon aan als ik iemand help met een rollator.
Ook superhandig... Ik kan de auto nu wel op slot zetten terwijl die nog aan is en de airco blijft dan een lekker doorgaan terwijl ik binnen even een Starbucks cappuccino haal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
Ferry34 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:54:
[...]

Ik zelf heb een BMW iX1 64kwh die ik gebruik als Regiotaxi en ook die gaat uit zodra ik de deur open in combinatie met het los doen van mijn gordel.

Bij AliExpress heb ik een metalen gordel verlenger gekocht €7 die laat ik altijd in de gordelhouder zitten en als ik ga rijden doe ik daar mijn gordel in in de verlenger.

Let wel ik stap in mijn 9 uur dienst zeker 30 keer uit de auto en nu blijft hij dus gewoon aan als ik iemand help met een rollator.
Ook superhandig... Ik kan de auto nu wel op slot zetten terwijl die nog aan is en de airco blijft dan een lekker doorgaan terwijl ik binnen even een Starbucks cappuccino haal.
Ik ben benieuwd wat de verzekering vindt als je een keer een klapper maakt en die Ali-verlenger bleek de zwakste schakel. Je hebt een gordel niet voor niets.
Pagina: 1 ... 48 ... 52 Laatste