Toevallig gaat het de laatste tijd bij mij ook vaker mis. Zou bijna denken dat de batterij van de sleutel nu al slecht begint te worden.royvs98 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:25:
Hoi allen,
Ik merk de laatste tijd dat mijn Keyless functies erg slecht reageren voornamelijk bij het weglopen bij de auto waardoor hij vaak open blijft.
Is dit iets wat jullie ook ervaren?
P.S. Zojuist even de lijst ingevuld met de informatie van mijn editie!
Mijn ervaring daarmee is dat als je sleutel vlakbij je telefoon zit of in dezelfde zak, dat ze storen op elkaar. En de auto niet op slot gaat. Of niet open. Dus ff proberen andere plek in jas of broek.
Het is me trouwens opgevallen dat het niet (meer) mogelijk is om de BE 60 met een willekeurig optiepakket te bestellen als je ook een trekhaak wilt. Dat lijkt me bijna een fout in de configurator.
Moet heel eerlijk bekennen dat ook het openen en sluiten door gewoon op de knop te klikken de laatste tijd een stuk minder goed reageert, dus heb vandaag toch maar ff gebeld naar de garage om er naar te laten kijken binnenkort.Markzoethout schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:44:
Mijn ervaring daarmee is dat als je sleutel vlakbij je telefoon zit of in dezelfde zak, dat ze storen op elkaar. En de auto niet op slot gaat. Of niet open. Dus ff proberen andere plek in jas of broek.
Auto hold in de e-golf werkte een stuk beter/fijner, echter heb ik gemerkt dat je soms ook letterlijk het pedaal onder je voet weg voelt zakken, dat doet hij echter niet elke keer. Ik was ook verbaasd dat de adaptive cruise control ook letterlijk het pedaal bediend, dat was bij de e-golf ook niet.
Verder voor de mensen waar Kessy niet werkt. Ik zag in de instellingen dat kessy activeren 1 ding is maar het automatisch op slot gaan dat is iets dat je apart aan moet zetten.
Verder voor de mensen waar Kessy niet werkt. Ik zag in de instellingen dat kessy activeren 1 ding is maar het automatisch op slot gaan dat is iets dat je apart aan moet zetten.
PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI
Ik wil ACC een maandje proberen. Heb nog niets gekocht in de Skoda shop. Vroeg me af hoe ik me aan moest melden. Zakelijk of privé? Ben een leaserijder maar deze aankoop doe ik persoonlijk natuurlijk.
Ik hoop september mijn id3 in te ruilen. Wat zijn voor jou de pluspunten tov de id3LMol schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 13:30:
IK rijd nu een maand in een elroq en kom van een ID3. En verschil is groot, geef mij de Elroq maar.
Bij de ID3 kon je wel snel zien of je navigatie up to date is. Hoe kan je dat bij de Elroq zien?
En hoe kan ik de navigatie eventueel up daten?
Heeft iemand enig idee?
klopt, moet je expliciet aan zettenMaikie18 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:10:
Auto hold in de e-golf werkte een stuk beter/fijner, echter heb ik gemerkt dat je soms ook letterlijk het pedaal onder je voet weg voelt zakken, dat doet hij echter niet elke keer. Ik was ook verbaasd dat de adaptive cruise control ook letterlijk het pedaal bediend, dat was bij de e-golf ook niet.
Goedemiddag!
Ik lees al een tijdje mee in dit lekker actieve topic.
En aangzien ik mag me sinds kort ook rekenen tot een van de gelukkige die een Elroq in bestelling heeft staan leek me dit een mooi moment om mezelf hier kenbaar te maken!
Wat heb ik dan in bestelling staan?
Skoda Elroq Sportline BEV 82KWH
• Graphite Grey metallic
• Drive Pakket
• Business upgrade pakket - Advanced
• Winter pakket
• Trekhaak
Op dit moment is de verwachte leverdatum 17-11. (heb de excellijst ingevuld)
Mij kan de tijd nu niet snel genoeg gaan, maar geduld is een schone zaak zeggen ze...
En aangzien ik mag me sinds kort ook rekenen tot een van de gelukkige die een Elroq in bestelling heeft staan leek me dit een mooi moment om mezelf hier kenbaar te maken!

• Graphite Grey metallic
• Drive Pakket
• Winter pakket
• Trekhaak
Mij kan de tijd nu niet snel genoeg gaan, maar geduld is een schone zaak zeggen ze...
Mooie samenstelling! Sterkte met wachten 👊🏼WernerH schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:36:
Goedemiddag!
En aangzien ik mag me sinds kort ook rekenen tot een van de gelukkige die een Elroq in bestelling heeft staan leek me dit een mooi moment om mezelf hier kenbaar te maken!![]()
• Graphite Grey metallic
• Drive Pakket
• Winter pakket
• Trekhaak
Zijn er meer mensen die last hebben van een wegvallende CarPlay? Heb het nu al een aantal keer gehad dat CarPlay even stopt/verbinding verbreekt en dan paar seconden later weer verbindt. Heel irritant!
Heb zelf een iPhone 16 Pro. iOS 18.6 (had het op 18.5 ook).
Het gebeurd niet dagelijks maar nu toch al een aantal keer voorgekomen. Vanochtend mijn telefoon nog opnieuw opgestart en zojuist toch weer een verbreking.
Het gebeurd niet dagelijks maar nu toch al een aantal keer voorgekomen. Vanochtend mijn telefoon nog opnieuw opgestart en zojuist toch weer een verbreking.
[ Voor 11% gewijzigd door WRT54G op 01-08-2025 14:21 ]
Heb het wel eens met Android gehad, dan kwam kort in beeld dat de BT verbinding was verbroken.
Duurde meestal maar erg kort (<10 sec) en ging vanzelf weer aan.
Duurde meestal maar erg kort (<10 sec) en ging vanzelf weer aan.
- volgorde; eerst sessie starten en dan pas inpluggen of andersomdjtricky schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 22:44:
Beste Elroq collega’s heeft iemand een verklaring voor het volgende?
Op dit moment zijn we met twee gezinnen met ieder onze eigen Elroq in Italië (Porlezza).
In het dorp hebben we een poging gedaan te laden bij verschillende laadpalen met verschillende laadpassen (Blue Current LMS, Shell, Anwb).
In alle situaties ging de rode led bij onze aansluiting in de auto knipperen.
Daarom vandaag teruggereden naar Zwitserland om daar de wagen aan een snellader te hangen
Wat zou hier het issue kunnen zijn?
- snelheid van starten sessie, te lang geen aanbod stroom dan rode led.
- starten via Powerpass? Plug&charge proberen? Vanaf de kaart in Skoda app lader opzoeken (opletten dat je alle filters uit hebt, ook powerpass. Dan zie je alle laders en kan je 90% ook straten via powerpass koppeling
Hier ook al 2x meegemaakt. De onderbreking is maar kort hoor en ervaar het niet als heel irritant maar eerder raar.WRT54G schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:20:
Zijn er meer mensen die last hebben van een wegvallende CarPlay? Heb het nu al een aantal keer gehad dat CarPlay even stopt/verbinding verbreekt en dan paar seconden later weer verbindt. Heel irritant!
Ik dacht dat het te maken heeft met het feit dat ik zelf op iOS 26 draai met mijn foon. Maar blijkbaar heb jij met de standaard software 18.6 dus ook?
Tijd voor een update van de Skoda software denk ik.
Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior
Ik ben er naar op zoek, maar je hebt 2 afmetingen, een korte versie voor als je een verhoogde vloer heb met het transportpakket en een iets langere versie als je geen transportpakket heb.WRT54G schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:42:
Voor wie interesse heeft in een mooie rubberen kofferbakmat, ik kwam er eentje tegen.
(nee, ik heb geen aandelen in deze toko, deel alleen iets, in mijn ogen, interessants)
Rubberen kofferbakmat
En op de website kan ik niet achterhalen welke variant deze is
[ Voor 5% gewijzigd door Shanquish op 02-08-2025 09:02 ]
Als je het een maand wil proberen zou ik persoonlijk kiezen. Ik heb dit net geactiveerd voor 30 dagen. Je moet wel een betaalmiddel koppelen ivm optionele verlenging na die 30 dagen.m.eddy schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:21:
Ik wil ACC een maandje proberen. Heb nog niets gekocht in de Skoda shop. Vroeg me af hoe ik me aan moest melden. Zakelijk of privé? Ben een leaserijder maar deze aankoop doe ik persoonlijk natuurlijk.
Elroq 60 BE Timiano Green + Lodge
Volgens het instructieboekje is rood knipperen van de led bij de laadpoort geen optie. Rood branden wel, groen en wit knipperen ook.djtricky schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 22:44:
Beste Elroq collega’s heeft iemand een verklaring voor het volgende?
Op dit moment zijn we met twee gezinnen met ieder onze eigen Elroq in Italië (Porlezza).
In het dorp hebben we een poging gedaan te laden bij verschillende laadpalen met verschillende laadpassen (Blue Current LMS, Shell, Anwb).
In alle situaties ging de rode led bij onze aansluiting in de auto knipperen.
Daarom vandaag teruggereden naar Zwitserland om daar de wagen aan een snellader te hangen
Wat zou hier het issue kunnen zijn?
Sowieso in buitenland altijd checken of je daar wel kunt laden met de pas, door de app te openen van de pasleverancier (Shell Recharge, ANW laadapp etc). Staat de paal daar niet dan kun je niet laden. Als deze daar wel staat kun je zien of er storing is oid.
Ja ik draai 18.6 dus zal idd niet met de beta te maken hebben, van iOS.Remmy H schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 06:50:
[...]
Hier ook al 2x meegemaakt. De onderbreking is maar kort hoor en ervaar het niet als heel irritant maar eerder raar.
Ik dacht dat het te maken heeft met het feit dat ik zelf op iOS 26 draai met mijn foon. Maar blijkbaar heb jij met de standaard software 18.6 dus ook?
Tijd voor een update van de Skoda software denk ik.
Rit gemaakt naar Oostenrijk en auto is zeer goed bevallen. Met name automaat icm stilte is heerlijk in de bergen. Laden ging vrij goed met de Skoda Powerpass abonnement voor Ionity. 1x geen plug en charge helaas. Verder prima te doen. Hier in het dorp lokale aanbieder. Op doorreis naar Kroatië weer zoveel als mogelijk bij Ionity laden voor 0.39 ct per kwh. Laden gaat ook lekker snel.
Blijft alleen puzzelen met Ionity laadstops. Hemelsbreed en dan tik je hem aan en dan zie je daadwerkelijk hoeveel km het is. Beetje puzzelen nog.
Blijft alleen puzzelen met Ionity laadstops. Hemelsbreed en dan tik je hem aan en dan zie je daadwerkelijk hoeveel km het is. Beetje puzzelen nog.
Helaas niet. Af en toe nog steeds die trilling.PisPix schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:07:
[...]
@frenkie64 Is het probleem inmiddels opgelost bij jou door de aanpassing in het dashboard?
Dat is balen! Afgelopen vrijdag naar de garage geweest hiervoor. Monteur is even meegereden en heeft het kunnen vaststellen. Auto staat nu voor 3 weken daar zodat men er tijdens onze vakantie naar kan kijken. Als ik online en afspraak ging inplannen werd ‘t op z’n vroegst november. Mocht ik wat horen of een oplossing hebben, laat ik ‘t weten.frenkie64 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:37:
[...]
Helaas niet. Af en toe nog steeds die trilling.
Goedendag, ik ben nieuwe hier en heb deze week een Elroq 50 opgehaald. Ben er erg blij mee. Zoals nog sommige bekent is wil de laadklep op een gegeven moment wel eens gaan weigeren. Dit komt omdat er regenwater via de vergrendeling naar binnen kan lopen. Ik weet niet of de vergrendeling intussen is aangepast, daarom heb ik een aanpassing gemaakt. Ik weet niet of dit voor sommige van jullie handig kan zijn. Ik heb een paar fotos toegevoegd.:strip_exif()/f/image/RMDlXDRa7pXdw0ajx1DP6XKw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z1NiS3wDEp3esJGUbXv0nrYC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2kU4lZLLZoazvrGFEsCjenwD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ytzmg0XDHqkYb2aumQLtwX72.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RMDlXDRa7pXdw0ajx1DP6XKw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z1NiS3wDEp3esJGUbXv0nrYC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2kU4lZLLZoazvrGFEsCjenwD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ytzmg0XDHqkYb2aumQLtwX72.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5guI6yR1TQqvn4zkqmkep8wC.jpg?f=fotoalbum_large)
Met name in de winter is dit bijzonder irritant, dan bevriest dit water en vriest de laadklep dicht. Met huidige auto ook al een paar keer gehad (Peugeot e208). Ik zie de foto’s natuurlijk maar kan je de oplossing ook omschrijven?
Leuk gedaan. Zelf heb Ik een Skoda laadaansluiting cover type: 5LA054410 gekocht en daarmee is het probleem ook opgelost.Jen1211 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 12:36:
Goedendag, ik ben nieuwe hier en heb deze week een Elroq 50 opgehaald. Ben er erg blij mee. Zoals nog sommige bekent is wil de laadklep op een gegeven moment wel eens gaan weigeren. Dit komt omdat er regenwater via de vergrendeling naar binnen kan lopen. Ik weet niet of de vergrendeling intussen is aangepast, daarom heb ik een aanpassing gemaakt. Ik weet niet of dit voor sommige van jullie handig kan zijn. Ik heb een paar fotos toegevoegd.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://shop.skoda.be/nl/...a7688320e865fa0/5la054410
Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder
Ik heb inderdaad ook de cover voor de laadpoort bekeken, maar die moet je denk ik telkens na het laden in de auto leggen. De oplossing van mij is gewoon een stukje rubber slang van ongeveer 4cm, die precies om de verdikking de vergrendeling past. (Deze is eerst dik waar het staafje in en uit gaat). Dus hij klemt iets over die verdikking heen, zodat die stevig blijft zitten. Verder heb ik een plastic draadje in dat stukje rubbere slangentje gekit, zodat deze vast zit en tevens dat stukje slang aan 1 kant dicht maakt, zodat een dopje ontstaat. Dat draadje is ongeveer 20cm lang, en heb ik tevens aan het bestaande draadje van het dopje van de snelladerpoort vast gemaakt met 2 trekbandjes, zoals je op de fotos kunt zien. Zodra ik ga laden, druk ik het dopje over het staafje van de vergrendeling geen. En na het laden kan ik hem mooi om die schelp van de laadklep heen vouwen, zodat hier geen water in het dopje lopen kan en blijft hij droog. Zo heb ik deze altijd bij de hand en vergeet ik deze niet. Hopelijk is dit wat duidelijker
Toch jammer dat men zelf voor een auto van die prijs dit soort oplossingen moet maken.Jen1211 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 20:08:
Ik heb inderdaad ook de cover voor de laadpoort bekeken, maar die moet je denk ik telkens na het laden in de auto leggen. De oplossing van mij is gewoon een stukje rubber slang van ongeveer 4cm, die precies om de verdikking de vergrendeling past. (Deze is eerst dik waar het staafje in en uit gaat). Dus hij klemt iets over die verdikking heen, zodat die stevig blijft zitten. Verder heb ik een plastic draadje in dat stukje rubbere slangentje gekit, zodat deze vast zit en tevens dat stukje slang aan 1 kant dicht maakt, zodat een dopje ontstaat. Dat draadje is ongeveer 20cm lang, en heb ik tevens aan het bestaande draadje van het dopje van de snelladerpoort vast gemaakt met 2 trekbandjes, zoals je op de fotos kunt zien. Zodra ik ga laden, druk ik het dopje over het staafje van de vergrendeling geen. En na het laden kan ik hem mooi om die schelp van de laadklep heen vouwen, zodat hier geen water in het dopje lopen kan en blijft hij droog. Zo heb ik deze altijd bij de hand en vergeet ik deze niet. Hopelijk is dit wat duidelijker
Zelfs het idee alleen al dat Skoda een optie heeft (die je nog los moet aanschaffen ook) om een "productiefout" mee op te lossen is verre van "simply clever"..
Ik hoop het euvel zelf niet mee te gaan maken, mogelijk scheelt het dat ik 9 van de 10x in een garage sta met de auto en de kans op bevriezing dan een stuk minder is.
Precies wat ik ook dacht ja. Je mag toch verwachten dat ze dit tijdens het productieproces eenvoudig kunnen meenemen.
Bedankt voor de uitleg in ieder geval. Mijn twee linkerhanden zorgen ervoor dat ik in koudere dagen een thermosfles met heet water meeneem haha
Bedankt voor de uitleg in ieder geval. Mijn twee linkerhanden zorgen ervoor dat ik in koudere dagen een thermosfles met heet water meeneem haha
Ik heb nu al zes jaar een EV en nog nooit meegemaakt dat de laadklep niet meer functioneerde door de kou. Hoe groot is dit probleem nu echt?
In de nieuwste versie van de Skoda app kun je wanneer je een route ingevoerd hebt handmatig tussenstops (laders) toevoegen en daarbij nu ook de reeds geplande route tegelijkertijd zien. Je ziet daardoor gemakkelijk wat er langs je route ligt. Je kunt daarbij ook filteren op bijv. Ionity. Het mag wat mij betreft allemaal nog een stuk slimmer. Gewoon een route in kunnen voeren en je voorkeuren aangeven wat betreft laden en dat op basis daarvan de laadstops gepland worden is een gemis en ik vind het eigenlijk heel bijzonder dat dit niet kan.Martijnvdb schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 20:57:
Rit gemaakt naar Oostenrijk en auto is zeer goed bevallen. Met name automaat icm stilte is heerlijk in de bergen. Laden ging vrij goed met de Skoda Powerpass abonnement voor Ionity. 1x geen plug en charge helaas. Verder prima te doen. Hier in het dorp lokale aanbieder. Op doorreis naar Kroatië weer zoveel als mogelijk bij Ionity laden voor 0.39 ct per kwh. Laden gaat ook lekker snel.
Zal aan de auto liggen denk ik. In een recent filmpje van Speicher komt het voorbij.La1974 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 23:01:
Ik heb nu al zes jaar een EV en nog nooit meegemaakt dat de laadklep niet meer functioneerde door de kou. Hoe groot is dit probleem nu echt?
Skoda heeft hetzelfde systeem gebruikt als ze voor ICE hebben gedaan. Alleen tijdens het tanken staat dat klepje misschien 5 minuten open (en dan meestal onder het afdak). Bij een BEV tijdens het AC laden staat dat klepje toch meestal enkele uren open waardoor vuil en vocht een groter risico is. Daardoor kan dat ding kapot gaan/roesten. Dus eigenlijk moet Skoda een unit maken die niet roest voor BEV en je bent klaar.
Beste Elroq bezitters, een vraagje aan de private lease bezitters en dan specifiek degene die hem in 2024 besteld hebben via dealer, dus Volkswagen Pon Financial Services (VWPFS). Ik heb de mijne vorig jaar november besteld, destijd adverteerde Skoda dat de getoonde prijzen op de site inclusief de wegenbelasting van 2025 was. Zie link helemaal onderaan bij punt 6.
Hier ben ik dus vanuit gegaan en akkoord mee gegaan. De dealer ging hier overigens ook vanuit.
Nu heeft VWPFS doodleuk de wegenbelasting bovenop de lease prijs gegooid en weigeren dit te corrigeren.
Als ik de private leaseprijs nu bereken kom ik op (ongeveer) hetzelfde uit als destijds (zonder de extra wegenbelastig a €28,67).
Sta ik hier alleen in of is dit bij anderen ook gebeurd? Rechtsbijstand geeft aan dat als het niet zwart op wit staat dat het lastig wordt.
Hier ben ik dus vanuit gegaan en akkoord mee gegaan. De dealer ging hier overigens ook vanuit.
Nu heeft VWPFS doodleuk de wegenbelasting bovenop de lease prijs gegooid en weigeren dit te corrigeren.
Als ik de private leaseprijs nu bereken kom ik op (ongeveer) hetzelfde uit als destijds (zonder de extra wegenbelastig a €28,67).
Sta ik hier alleen in of is dit bij anderen ook gebeurd? Rechtsbijstand geeft aan dat als het niet zwart op wit staat dat het lastig wordt.
Dit staat in mijn contract (eind juli 2025):CrazyChaos schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:08:Nu heeft VWPFS doodleuk de wegenbelasting bovenop de lease prijs gegooid en weigeren dit te corrigeren.
/f/image/EdyeUY520emDmXTv1w4A82yV.png?f=fotoalbum_large)
Dus ik weet dat ik per 1 jan 2026 een verhoging ga krijgen ...
Bij mij staat hetzelfde in mijn contract. Half juli mijn contract getekend.UlrichT schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:26:
[...]
Dit staat in mijn contract (eind juli 2025):
[Afbeelding]
Dus ik weet dat ik per 1 jan 2026 een verhoging ga krijgen ...
Ik heb veel verkopers gesproken tijdens mijn zoektocht en deze zijn er vrijwel allemaal niet over begonnen. Niet zo netjes. Alleen de laatste verkoper (Ames Dordrecht) waar ik uiteindelijk de Elroq heb besteld wel. Die wilde in januari 26 geen ruzie met me

Dat snap ik, ik weet ook dat ik in 2026 nog een verhoging krijg. Die is duidelijk. Maar als je in 2024 met prijzen adverteert en meldt dat dit inclusief de verhoging van 2025 is, ga ik ervan uit dat ik geen verhoging krijg in/voor 2025. Als ik die alsnog krijg vind ik dat onterecht. Betaal nu meer dan als ik hem nu zou bestellen.Mittavic schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:45:
[...]
Bij mij staat hetzelfde in mijn contract. Half juli mijn contract getekend.
Ik heb veel verkopers gesproken tijdens mijn zoektocht en deze zijn er vrijwel allemaal niet over begonnen. Niet zo netjes. Alleen de laatste verkoper (Ames Dordrecht) waar ik uiteindelijk de Elroq heb besteld wel. Die wilde in januari 26 geen ruzie met me
Vandaar dat ik op zoek ben naar mensen die hem in 2024 besteld hebben. Ben benieuwd wat er bij hun is gebeurd.
Dat is dan inderdaad wel een ander verhaal. Ben benieuwd hoe dit voor je afloopt. Succes!CrazyChaos schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:01:
[...]
Dat snap ik, ik weet ook dat ik in 2026 nog een verhoging krijg. Die is duidelijk. Maar als je in 2024 met prijzen adverteert en meldt dat dit inclusief de verhoging van 2025 is, ga ik ervan uit dat ik geen verhoging krijg in/voor 2025. Als ik die alsnog krijg vind ik dat onterecht. Betaal nu meer dan als ik hem nu zou bestellen.
Vandaar dat ik op zoek ben naar mensen die hem in 2024 besteld hebben. Ben benieuwd wat er bij hun is gebeurd.
Hier is het zowel in het contract vermeld (nov besteld) en mondeling gemeld door de verkoper. Dus ze hebben ons goed geïnformeerd, ook al wisten we er al van.CrazyChaos schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:08:
Beste Elroq bezitters, een vraagje aan de private lease bezitters en dan specifiek degene die hem in 2024 besteld hebben via dealer, dus Volkswagen Pon Financial Services (VWPFS). Ik heb de mijne vorig jaar november besteld, destijd adverteerde Skoda dat de getoonde prijzen op de site inclusief de wegenbelasting van 2025 was. Zie link helemaal onderaan bij punt 6.
Dat op kunnen geven van voorkeuren (qua providers) is ook één van de dingen waar Mathias Speicher met Skoda bezig is om dat gereliseerd te krijgen (zie één van zijn laatste video's).remcodh078 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 00:12:
[...]
In de nieuwste versie van de Skoda app kun je wanneer je een route ingevoerd hebt handmatig tussenstops (laders) toevoegen en daarbij nu ook de reeds geplande route tegelijkertijd zien. Je ziet daardoor gemakkelijk wat er langs je route ligt. Je kunt daarbij ook filteren op bijv. Ionity. Het mag wat mij betreft allemaal nog een stuk slimmer. Gewoon een route in kunnen voeren en je voorkeuren aangeven wat betreft laden en dat op basis daarvan de laadstops gepland worden is een gemis en ik vind het eigenlijk heel bijzonder dat dit niet kan.
Hier ook in de markt voor private lease Elroq vanaf januari 2026. Bij ons gelukkig wel gemeld, maar wel irritant dat je de huidige aangeboden leaseprijzen dus nog zelf +55/60 bij op moet tellen. Tikt stevig aan op de prijs maar is niks aan te doen, als je er maar van op de hoogte bent.
Zelf nog een vraagje voor de huidige Elroq accu 60 rijders:
Hoe is het echte km-bereik tussen de laadstations op vakantie? Dus de 20% - 80% range? Is 200 echte km dan nog haalbaar? (Bij mijn huidige Kia e-Niro moet ik ongeveer 70% van de autoteller/WLTP afhalen voor realistisch bereik, bij de elroq kom ik dan op ongeveer 179 km ).
Komend weekend alleen nog even verschillen sportline en business nagaan (waren initieel voor business kijken, maar “helaas” proefrit in de sportline gehad en twijfel nu over of dat qua rij ervaring uitmaakt).
Hoe is het echte km-bereik tussen de laadstations op vakantie? Dus de 20% - 80% range? Is 200 echte km dan nog haalbaar? (Bij mijn huidige Kia e-Niro moet ik ongeveer 70% van de autoteller/WLTP afhalen voor realistisch bereik, bij de elroq kom ik dan op ongeveer 179 km ).
Komend weekend alleen nog even verschillen sportline en business nagaan (waren initieel voor business kijken, maar “helaas” proefrit in de sportline gehad en twijfel nu over of dat qua rij ervaring uitmaakt).
[ Voor 14% gewijzigd door unknownbomb2 op 04-08-2025 20:51 ]
Je wilt niet laden met 20%, maar eerder <10% als het even kan.unknownbomb2 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:44:
Hier ook in de markt voor private lease Elroq vanaf januari 2026. Bij ons gelukkig wel gemeld, maar wel irritant dat je de huidige aangeboden leaseprijzen dus nog zelf +55/60 bij op moet tellen. Tikt stevig aan op de prijs maar is niks aan te doen, als je er maar van op de hoogte bent.
Als ik 110 rijd dan haal ik zoon 17,7KWh per 100KM. (60 sportline)
Op de snelweg vertaald zich dat naar zoon 250-300km range op 80% afhankelijk van t verkeer.
Trek daar 30 vanaf voor die 10%. Dan zit ze rond de 220-270km aan effectieve range (met 110km/h.)
Rijd je langzamer, zul je verder kunnen. Maar dat is afwegen tegen de tijdswinst die je er mee maakt.
Had toch liever een Tesla gehad voor de efficientie... Werkgevers die zich bemoeien met politiek.... Zucht..
Wat een onzin. Is toch allemaal heel persoonlijk. Voor de accu zelf is het het beste om tussen de 20 en de 80 te blijven. Maar door zakelijke lease is dat vaak irrelevant. Voor eigenaren die de auto privé hebben vaak wel.Decibel schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:47:
[...]
Je wilt niet laden met 20%, maar eerder <10% als het even kan.
Als ik 110 rijd dan haal ik zoon 17,7KWh per 100KM. (60 sportline)
Op de snelweg vertaald zich dat naar zoon 250-300km range op 80% afhankelijk van t verkeer.
Trek daar 30 vanaf voor die 10%. Dan zit ze rond de 220-270km aan effectieve range (met 110km/h.)
Rijd je langzamer, zul je verder kunnen. Maar dat is afwegen tegen de tijdswinst die je er mee maakt.
Had toch liever een Tesla gehad voor de efficientie... Werkgevers die zich bemoeien met politiek.... Zucht..
En het lijkt me niet meer dan terecht dat de werkgever een stem heeft in het leasebeleid.
Members only: geen slapende honden wakker maken
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Toevallig zag ik dat enkele upgrades uit de Skoda Connect app deze maand in de aanbieding zijn. In mijn geval (Selection model) is dat de ACC (van 320 euro naar 234 euro) en de navigatie (van 690 euro naar 552 euro).
Uit ervaring zou ik toch zeggen dat die paar keer die je langs de snelweg aan de lader hangt op vakantie die 20-80 het raam uit kan. Daar gaan die ~10* per jaar je accu niet van slopen. Als je start op vakantie gooi je de accu ook naar 100% want je wil zo ver mogelijk komen (en af en toe naar 100% laden is niet slecht).La1974 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 23:57:
[...]Wat een onzin. Is toch allemaal heel persoonlijk. Voor de accu zelf is het het beste om tussen de 20 en de 80 te blijven. Maar door zakelijke lease is dat vaak irrelevant. Voor eigenaren die de auto privé hebben vaak wel.
Hoe leger de accu hoe hoger de laadcyclus start. Als je op <10% start ben je binnen 15 min gewoon op 60-70. Als de laadsnelheid onder de 60 zakt wil je gewoon doorrijden naar de volgende laadstop.
Dit is met een 60 bij 300kw laders in Duitsland, die curve van de middaglading is een beetje vaag want enige met zo'n grillig verloop die ik de hele week heb gezien. Die mooie hoge curve tot 85% geladen was omdat we lunch waren halen en een sanitaire stop. Anders had ik bij 60-70 wel afgekoppeld.
:strip_exif()/f/image/4ZfbhzGgO2iWtjotObOpynCt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kvlc8AM6XbV65ItFuetHsPJT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door Holzschuh op 05-08-2025 07:33 ]
Het is gewoon zo dat als je op <10% zit de accu sneller vol zit omdat je met een veel hogere laadsnelheid kan beginnen. Maar dit is echt puur als je met snelladen kijkt, gebruik jij 11KW AC laden dan maakt het allemaal niet uitLa1974 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 23:57:
[...]
Wat een onzin. Is toch allemaal heel persoonlijk. Voor de accu zelf is het het beste om tussen de 20 en de 80 te blijven. Maar door zakelijke lease is dat vaak irrelevant. Voor eigenaren die de auto privé hebben vaak wel.
En het lijkt me niet meer dan terecht dat de werkgever een stem heeft in het leasebeleid.
Zeg verder ook niet dat het onterecht is, ik vind het alleen een raar beleid. En heel even voorop gezegd, ik ben t zeker niet eens met Musk zijn acties/houding/etc het afgelopen jaar. Verandert niet dat een Tesla gewoon een kneiter goede EV is waar mijn IT Nerd hart enthousiast van wordt.
En als we op die tour bezig gaan zijn met alles waarom rijden we dan wel nog Volkswagen gezien de bedenker daar van?
Maar goed, niet een discussie voor hier in dit forum lijkt mij.
Ik kan niemand aanraden om tijdens vakantie met minder de 10% te gaan laden… je wilt altijd speling hebben voor het geval het laden niet lukt. Heb al een paar keer gehad dat of een laadstation niet bereikbaar was (benzinestation werd verbouwd), laadpalen offline waren, een onbekende laadpaalclub waardoor je pas het niet doet, etc. Als je dan nog maar 7% hebt, dan wordt het snel spannend.
In mijn ervaring maakt het voor de laadsnelheid niet zo veel uit of ik nu met 15% ga laden of 7%. Na 50% zakt mijn Enyaq toch wel rap af naar 50kW.
In mijn ervaring maakt het voor de laadsnelheid niet zo veel uit of ik nu met 15% ga laden of 7%. Na 50% zakt mijn Enyaq toch wel rap af naar 50kW.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Denk dat als ik van 80 naar 20% ben gegaan best een kop koffie kan gebruikenHolzschuh schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 07:33:
Als je start op vakantie gooi je de accu ook naar 100% want je wil zo ver mogelijk komen (en af en toe naar 100% laden is niet slecht).
Dus na de eerste stop wil je niet meer zo ver mogelijk komenHoe leger de accu hoe hoger de laadcyclus start. Als je op <10% start ben je binnen 15 min gewoon op 60-70. Als de laadsnelheid onder de 60 zakt wil je gewoon doorrijden naar de volgende laadstop.
Of speelt dan laadtijd vs rijtijd een grote rol?
Ben het met je eens dat zo nu en dan naar 100% weinig invloed heeft, er zijn ook al onderzoeken geweest waarbij de conclusie is dat de batterij in de praktijk meer kan hebben dan in de laboratorium testen is geconstateerd.
https://www.sciencedaily..../2024/12/241209122933.htm
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Op de website van Century worden (onder andere) onderstaande specificaties genoemd voor de Elroq 85 Tour Edition. Mijn oog viel daarbij specifiek op de zwarte raamomlijsting en de dakrailing. Ik heb de Elroq Tour nog niet voorbij zien komen. Weet iemand of de beschrijving klopt?
:strip_exif()/f/image/bZkpe1A4TK2fgIe41ZmZffMJ.png?f=user_large)
Source: https://www.century.nl/ac...Q_7GktXydqmOjcXCo3zv489IQ
:strip_exif()/f/image/bZkpe1A4TK2fgIe41ZmZffMJ.png?f=user_large)
Dit lijstje slaat nergens op omdat de Business Edition alles al heeft wat hier wordt genoemdfabier schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:00:
Op de website van Century worden (onder andere) onderstaande specificaties genoemd voor de Elroq 85 Tour Edition. Mijn oog viel daarbij specifiek op de zwarte raamomlijsting en de dakrailing. Ik heb de Elroq Tour nog niet voorbij zien komen. Weet iemand of de beschrijving klopt?
[Afbeelding]
Excuses. Voor de vakantieritten kan de ‘20-80 regel’Decibel schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:07:
[...]
Het is gewoon zo dat als je op <10% zit de accu sneller vol zit omdat je met een veel hogere laadsnelheid kan beginnen. Maar dit is echt puur als je met snelladen kijkt, gebruik jij 11KW AC laden dan maakt het allemaal niet uit
Zeg verder ook niet dat het onterecht is, ik vind het alleen een raar beleid. En heel even voorop gezegd, ik ben t zeker niet eens met Musk zijn acties/houding/etc het afgelopen jaar. Verandert niet dat een Tesla gewoon een kneiter goede EV is waar mijn IT Nerd hart enthousiast van wordt.
En als we op die tour bezig gaan zijn met alles waarom rijden we dan wel nog Volkswagen gezien de bedenker daar van?
Maar goed, niet een discussie voor hier in dit forum lijkt mij.
Heb op de heen- en terugreis van 95/100% naar ~15% max 2,5 uur gedaan. Gaat best snel leeg op de snelweg bij 110/120JPD68 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:44:
[...]
Denk dat als ik van 80 naar 20% ben gegaan best een kop koffie kan gebruiken
Ja, want de laadefficiëntie neemt dan zo hard af dat wachten nutteloos is. Thuis druppelt die rustig naar de 100% maar die snellader is na een tijd gewoon niet efficiënt.Dus na de eerste stop wil je niet meer zo ver mogelijk komen![]()
Of speelt dan laadtijd vs rijtijd een grote rol?
Dan kun je wel doelloos blijven staan wachten om zover mogelijk te komen maar het is dan sneller om in 2* 15 min te laden dan 1* 30. Zolang je daarmee komt tot een volgend laadplein gaat het lekker snel zo.
Was mijn eerste keer deze zomer maar op de heenreis was 1ste stop 9 min voor 21 kWh. 2de stop was 18 min voor 29 kWh. 2* zo lang maar er kwam maar de helft bij. Die 1ste was de accu ook leger.
Dat klopt. Het gaat me dan ook vooral om het specifieke stuk 'raamomlijsting en dakrail'.Elroq85 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:07:
[...]
Dit lijstje slaat nergens op omdat de Business Edition alles al heeft wat hier wordt genoemd
Ligt aan je locatie en voorhanden zijnde laadinfra denk ik. Kwam met 11% op een vol laadplein aan, appje van EnBW erbij voor Duitsland en 3% verder lag in een winkelgebied nog een plein met 10+ palen (en een EWE Go bij de McD ernaast). Maar als de volgende zeker half uur rijden is zou ik voorzichtiger zijn.kw_nl schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:21:
Ik kan niemand aanraden om tijdens vakantie met minder de 10% te gaan laden… je wilt altijd speling hebben voor het geval het laden niet lukt. Heb al een paar keer gehad dat of een laadstation niet bereikbaar was (benzinestation werd verbouwd), laadpalen offline waren, een onbekende laadpaalclub waardoor je pas het niet doet, etc. Als je dan nog maar 7% hebt, dan wordt het snel spannend.
Uit welk jaar is de Enyaq? Weet niet of er iets veranderd is maar als ik zo de laadcurves van de vakantie erbij pak is onder de 50kW pas iets dat gebeurt tegen de 75%+
[ Voor 3% gewijzigd door Holzschuh op 05-08-2025 09:17 ]
Eerste lichting dus 2021 (daarom lees ik hier mee, Elroq gaat het mogelijk vervangen). Echt onder de 50kW komt die nooit, maar zo rond de 40-50% gaat de snelheid wel rap naar beneden. Ik heb bij de laders waar ik kom helaas geen curve.Holzschuh schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:17:
[...]
Ligt aan je locatie en voorhanden zijnde laadinfra denk ik. Kwam met 11% op een vol laadplein aan, appje van EnBW erbij voor Duitsland en 3% verder lag in een winkelgebied nog een plein met 10+ palen (en een EWE Go bij de McD ernaast). Maar als de volgende zeker half uur rijden is zou ik voorzichtiger zijn.
Uit welk jaar is de Enyaq? Weet niet of er iets veranderd is maar als ik zo de laadcurves van de vakantie erbij pak is onder de 50kW pas iets dat gebeurt tegen de 75%+
Ik blijf altijd voorzichtig, onderweg naar Griekenland toch weer gehad. In Italië pak ik zoveel mogelijk Free To X als laadstation. Gaat bijna altijd goed, alle palen stonden in de app op beschikbaar. Maar geen enkele wou starten met m’n laadpas. Na veel gedoe uiteindelijk met een creditcard aan de praat gekregen. Bleek dat ze een verbindingsprobleem hadden.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Sorry dat ik nu pas reageer maar paar dagen weg geweest.avdw76! schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:07:
[...]
Ik hoop september mijn id3 in te ruilen. Wat zijn voor jou de pluspunten tov de id3
Elroq is in mijn ogen een meer volwassen auto, ondanks groter gewicht (en dat merk je in het begin zeker) is hij soepel en snel. je merkt dat er over meer dingen is nagedacht en dat zie je en dat voel je.
Waar je wel aan moet wennen is de stuurbeweging, de auto reageert daar heel snel op.
De auto os snel jouw auto als ik het zo zeggen mag.
LMLL
Start/stop knop als feature benoemenfabier schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:00:
[Afbeelding]
Knop die letterlijk overbodig is.
PSN: Flix20-NL
Nogmaals, het gaat mij om de zwarte raamomlijsting en dakrail. Ik kan me vinden in de overbodigheid van het benoemen van alle andere specificaties.Flix20 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:58:
[...]
Start/stop knop als feature benoemen![]()
Knop die letterlijk overbodig is.
Potverdorie! Dit komt net te laat... Maar keer op keer proefabbo activeren is natuurlijk nog goedkoperKanoet schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 05:10:
***members only***
Toevallig zag ik dat enkele upgrades uit de Skoda Connect app deze maand in de aanbieding zijn. In mijn geval (Selection model) is dat de ACC (van 320 euro naar 234 euro) en de navigatie (van 690 euro naar 552 euro).
Hallo!
Hier sinds deze week ook een Elroq rijder, ik zal als ik thuis ben het excel sheetje updaten, dat wordt hier op het werk geblokkeerd :)!
Na heel veel auto's eind vorig jaar gereden te hebben, toch de keuze gemaakt voor de Skoda Elroq, fantastische auto zo ver, binnenkort op vakantie en we gaan het zien met de kilometers en laden, zal vast goed komen.
Heel veel pagina's al afgelezen om te zoeken of iemand het antwoord kan vinden, maar heb het nog niet gevonden. Misschien dat iemand van jullie het weet en mij kan helpen.
Ik heb de Skoda Elroq 85 Business Edition met o.a. Elektrische stoelen waar het bij mij nu even mis gaat. De comfort instap heb ik voor bestuurder en bijrijder aan gezet. Wat mij op valt is dat ik vervolgens weer terug in de auto ga zitten en hij niet automatisch terug gaat naar de positie waar hij als laatste in stond (opgeslagen onder knop 1).
De ene keer gaat hij wel terug naar die stand (1) en de andere keer doet hij het niet. Weet iemand of dit überhaupt zou moeten werken, en als dat zo is, wat er dan nog precies moet gebeuren. Ik heb het al aan copilot gevraagd, maar die opties heb ik al geprobeerd. (sleutel inleren (wat niet werkt
), portier dicht, gordel aan en dan rem indrukken, naja vele dingen.
Iemand een idee
, want anders zet ik liever de comfort instap uit voor mij, want dan zie ik er geen meerwaarde in.
Hier sinds deze week ook een Elroq rijder, ik zal als ik thuis ben het excel sheetje updaten, dat wordt hier op het werk geblokkeerd :)!
Na heel veel auto's eind vorig jaar gereden te hebben, toch de keuze gemaakt voor de Skoda Elroq, fantastische auto zo ver, binnenkort op vakantie en we gaan het zien met de kilometers en laden, zal vast goed komen.
Heel veel pagina's al afgelezen om te zoeken of iemand het antwoord kan vinden, maar heb het nog niet gevonden. Misschien dat iemand van jullie het weet en mij kan helpen.
Ik heb de Skoda Elroq 85 Business Edition met o.a. Elektrische stoelen waar het bij mij nu even mis gaat. De comfort instap heb ik voor bestuurder en bijrijder aan gezet. Wat mij op valt is dat ik vervolgens weer terug in de auto ga zitten en hij niet automatisch terug gaat naar de positie waar hij als laatste in stond (opgeslagen onder knop 1).
De ene keer gaat hij wel terug naar die stand (1) en de andere keer doet hij het niet. Weet iemand of dit überhaupt zou moeten werken, en als dat zo is, wat er dan nog precies moet gebeuren. Ik heb het al aan copilot gevraagd, maar die opties heb ik al geprobeerd. (sleutel inleren (wat niet werkt
Iemand een idee
ow geen probleem hoor was gewoon even benieuwd aangezien ik ook van een id.3 naar een Elroq ga.LMol schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:49:
[...]
Sorry dat ik nu pas reageer maar paar dagen weg geweest.
Elroq is in mijn ogen een meer volwassen auto, ondanks groter gewicht (en dat merk je in het begin zeker) is hij soepel en snel. je merkt dat er over meer dingen is nagedacht en dat zie je en dat voel je.
Waar je wel aan moet wennen is de stuurbeweging, de auto reageert daar heel snel op.
De auto os snel jouw auto als ik het zo zeggen mag.
Leuke optie, kleed de voorkant net wat meer aan vind ik persoonlijk, maar helaas komt deze optie net te laat :-)TomasE schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:13:
De 'Light band' is nu ook voor de Elroq als optie beschikbaar in de configurator.
[Afbeelding]
Vind de prijs voor de licht band me ook erg meevallen. Maar ook voor mijn Elroq helaas mosterd na de maaltijd. Daar ik de auto private lease, kan ik helaas dit niet als aanpassing later gaan toevoegen.
Verbaasd me dat die los te bestellen is en niet in het duurste optiepakket is weg gestopt!
PSN: Flix20-NL
De versies die vanaf 1 september gemaakt worden (na de zomerstop), hebben ook meer standaard opties zoals PACC etc. Leuk dat ze die opties erbij doen!
Tja, dat zouden ze voor de standaard LED achterlichten ook moeten doen.Flix20 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:56:
Verbaasd me dat die los te bestellen is en niet in het duurste optiepakket is weg gestopt!
Volgens mij kun je die wel met een -bij Amazon/Temu verkrijgbaar - diagnose kastje kunnen instellen.....
Knap, met een "kastje" iets laten branden zonder dat er lampen in zitten.
De inhoud van de pakketten lijkt ook enigszins aangepast te zijn. Zo heeft het Advanced pakket nu geventileerde voorstoelen. En het geluidssysteem van Canton heet nu Skoda Sound system.
@Blizzard0830 Dat is een fout die al sinds vorig jaar in de configurator zit. Geventileerde voorstoelen horen bij het Suite interieur, niet bij het Advanced pakket.
Skoda Sound System was voorheen ook al de naam voor het Canton-systeem. Is een term die Skoda al lang hanteert voor het 'duurdere' geluidssysteem.
Skoda Sound System was voorheen ook al de naam voor het Canton-systeem. Is een term die Skoda al lang hanteert voor het 'duurdere' geluidssysteem.
[ Voor 31% gewijzigd door S_Chief op 05-08-2025 20:37 ]
Ik ga mijn dealer wel bestoken met vragen over een retrofit, want ik vind 'm veel mooier met die verlichte neus.WernerH schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:12:
[...]
Leuke optie, kleed de voorkant net wat meer aan vind ik persoonlijk, maar helaas komt deze optie net te laat :-)
Is dat wel zo? Als ik de prijslijst van september 2025 bekijk is het Canton Sound System alleen nog leverbaar voor het RS model. Skoda Sound komt niet voor in de prijslijst. Edit: ja dat klopt wel. Ik moet eerst goed kijken voor ik iets postBlizzard0830 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:18:
De inhoud van de pakketten lijkt ook enigszins aangepast te zijn. Zo heeft het Advanced pakket nu geventileerde voorstoelen. En het geluidssysteem van Canton heet nu Skoda Sound system.
[ Voor 6% gewijzigd door khupje op 05-08-2025 21:36 ]
Binnen 14 dagen kan je volgens mij je aankoop annuleren.Patox schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:23:
[...]
Potverdorie! Dit komt net te laat... Maar keer op keer proefabbo activeren is natuurlijk nog goedkoper
Ik verwacht nu eigenlijk dat mijn Hollandse zuinigheid er voor gaat zorgen dat ik die 90 euro korting ga mislopen en dan toch de volle mep moet betalen. Die onbeperkte proefabonnementen houden vast een keer op.
[ Voor 4% gewijzigd door Kanoet op 05-08-2025 22:14 ]
Nette prijs voor de ACC, ik zie dat bij mij in de app nog niet (Business edition) maar zal het in de gaten houden.Kanoet schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 05:10:
***members only***
De BE heeft al ACC…Frankythefly schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:27:
[...]
Nette prijs voor de ACC, ik zie dat bij mij in de app nog niet (Business edition) maar zal het in de gaten houden.
Is dat zo voor de achterlichten? Ik nam aan dat de LEDs wel aanwezig waren op de kofferklep maar dan gewoon niet geactiveerd.S_Chief schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:44:
Knap, met een "kastje" iets laten branden zonder dat er lampen in zitten.
Dat is vanaf modeljaarwissel september, auto's die nu gekeverd zijn hebben alleen CC standaard. ACC optioneel te kopen in de app en PACC in de pakketten. Vanaf nieuw modeljaar is de PACC standaard.
Ik heb ACC nu een maand gratis even aangezet, maar dat lijkt wel PACC, geeft gewoon alle borden weer en past snelheid daarop aan, en remt ook af voor kruispunten en scherpe bochten. Doet PACC nog meer?
Vanaf welke datum gaan ze de nieuwe bouwen en wat zit er anders standaard op dan model 25?
Vanaf welke datum ze de nieuwere modeljaren bouwen weet ik niet. PACC standaard is grootste verschil, standarrdprijs is dan wel iets hoger en de prijs voor de pakketten wat lager (logisch want daar zat de pacc in en die is nu standaard)Markzoethout schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 07:46:
Vanaf welke datum gaan ze de nieuwe bouwen en wat zit er anders standaard op dan model 25?
Ook is de verlichte grill nu te bestellen.
Andere verschillen weet ik zo niet. Beide lijsten staan online zie ik, zou je even door chatgpt kunnen halen voor de verschillen.
Nee, er zitten geen LEDs in. Dat vind ik echt een slechte beslissing. Het lijkt ook zo stomAdmiral Freebee schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 23:12:
[...]
Is dat zo voor de achterlichten? Ik nam aan dat de LEDs wel aanwezig waren op de kofferklep maar dan gewoon niet geactiveerd.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Voor zover ik weet sinds de afgelopen week.Markzoethout schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 07:46:
De fabrieksvakantie viel in de weken 29 en 30 en meestal beginnen ze met het fabriceren van het nieuwe modeljaar als de productielijnen weer worden opgestart.
De mijne wordt deze week gebouwd en als ik het VIN nummer weet kan ik zien of het modeljaar 26 is of nog 25.
Wat hierboven al gemeld is kun je bepalen wat er veranderd is door de prijslijsten van mei en september naast elkaar te leggen.
(beide nu nog te downloaden via de website)
De verschillen zijn in mijn geval nihil. Het enige is dat adaptive cruisecontrol nu standaard is (wat toch al in het pakket zat wat ik erbij genomen heb) en dat er wat prijzen omhoog en omlaag gegaan zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door deboss65 op 06-08-2025 08:26 ]
Waar zien jullie dat ACC in de aanbieding is? Volgens de app kost het voor mijn 85 BE gewoon €320,- . Ook op skoda.nl vind ik het niet.
En hoe kom je aan een proefmaand voor ACC?
Mijn Elroq is ook besteld.
Het is geworden de 82KWH Business Edition met Advanced pakket in Race Blue en Lodge interieur. Ergens in november wordt ie verwacht en in december mag ik 'm omruilen verwacht ik.

Het is geworden de 82KWH Business Edition met Advanced pakket in Race Blue en Lodge interieur. Ergens in november wordt ie verwacht en in december mag ik 'm omruilen verwacht ik.
Zozo, net melding gekregen van de dealer dat mijn Sportline 85 reeds binnen is - besteld op 5 juni, dus da's bijna een maand eerder dan verwacht. Spannend
Wat zal de gemiddelde levertijd zijn dan? 9 weken?
Ik wacht nu zo'n 13 weken, verwachting is dat het nog minimaal 8 weken gaat duren..Markzoethout schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 13:39:
Wat zal de gemiddelde levertijd zijn dan? 9 weken?
Vul vooral het Excel-bestand in de TS aan, dat geeft een goed beeld voor iedereen.
Gedaan hoorS_Chief schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:09:
Vul vooral het Excel-bestand in de TS aan, dat geeft een goed beeld voor iedereen.
Moet zeggen dat front assist wel een beetje te heftig is.
Als een fietser oversteekt en stopt in het midden van de oversteekplaats, dan flipt de auto hem. Collision lampjes, keihard trekken aan de gordel, vol remmen. Je schrikt je rot.. terwijl er niks aan de hand is. Je krijgt er haast ongelukken van
Als een fietser oversteekt en stopt in het midden van de oversteekplaats, dan flipt de auto hem. Collision lampjes, keihard trekken aan de gordel, vol remmen. Je schrikt je rot.. terwijl er niks aan de hand is. Je krijgt er haast ongelukken van
Ik mag (hopelijk) ook binnenkort toetreden tot het Elroq rijder gezelschap.
Ik wacht in spanning af tot het eind van deze maand wanneer mijn BE 60 race blue gepland is. (lease)
Ik wordt toch wel een klein beetje zenuwachtig van die zomer vakantie berichten, hopelijk is de aangegeven leverdatum incl. zomer vertraging.
Ik wacht in spanning af tot het eind van deze maand wanneer mijn BE 60 race blue gepland is. (lease)
Ik wordt toch wel een klein beetje zenuwachtig van die zomer vakantie berichten, hopelijk is de aangegeven leverdatum incl. zomer vertraging.
Ik heb ondertussen mijn Elroq mogen ontvangen en ben erg tevreden.pkrielen schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:08:
[...]
Ik heb volgens mij ergens een filmpje gezien dat als je de draaiknop op bv Links zet en dan in achteruit dat dan de linkerspiegel iets omlaag gaat. Weet alleen niet meer waar ik dat gezien heb.
Toen vroeg ik me al af waarom dat alleen L of R zou zijn en niet beide.
Ik verwacht dat een van de gelukkige hier die hun Elroq al hebben daar wel een antwoord op hebben of het even kunnen proberen.
De functie voor het omlaag zetten van de spiegels bij het schakelen naar R is er inderdaad. Dit werkt alleen voor de rechter spiegel en daarvoor moet je de spiegel knop op R zetten. Links werkt dit niet zo en het is ook niet zo dat beide spiegels naar beneden verstellen. Weet iemand waarom dat zo is?
Welke uitvoering heb je en welke pakketten? Of is deze optie er standaard?thebeatproducer schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:21:
[...]
Ik heb ondertussen mijn Elroq mogen ontvangen en ben erg tevreden.
De functie voor het omlaag zetten van de spiegels bij het schakelen naar R is er inderdaad. Dit werkt alleen voor de rechter spiegel en daarvoor moet je de spiegel knop op R zetten. Links werkt dit niet zo en het is ook niet zo dat beide spiegels naar beneden verstellen. Weet iemand waarom dat zo is?
Ik verwacht het Advanced pakket, omdat daar de geheugenfunctie aanwezig is.Mittavic schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 19:14:
[...]
Welke uitvoering heb je en welke pakketten? Of is deze optie er standaard?
Proefmaand in de app > profiel > betaalde diensten > dan kun je kiezen voor de optie van 320 euro, maar er is een dropdownmenu zodat je 30 dagen op proef kan kiezen. Deze telt dan af in de app, kun je het proberen (en dan wil je niet meer terug natuurlijk)Anme schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 13:02:
Waar zien jullie dat ACC in de aanbieding is? Volgens de app kost het voor mijn 85 BE gewoon €320,- . Ook op skoda.nl vind ik het niet.
Links parkeer je meestal niet langs de stoeprandthebeatproducer schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:21:
[...]Links werkt dit niet zo en het is ook niet zo dat beide spiegels naar beneden verstellen. Weet iemand waarom dat zo is?
(en je kunt makkelijker over je linkerschouder langs de auto afkijken)
@Mittavic Spiegel is gekoppeld aan de geheugenfunctie op de stoel zit. Vanaf Advanced dus.
Best bijzonder die levertijden dat deze wel zo snel kan. Die van mij is in april al besteld verwacht 26 september….. Is dan wel een 60 Sportline maar dan nog.Elpenoor schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 13:15:
Zozo, net melding gekregen van de dealer dat mijn Sportline 85 reeds binnen is - besteld op 5 juni, dus da's bijna een maand eerder dan verwacht. Spannend
Ja, ik volg ook op het Duitse Elroq-forum en kan geen lijn trekken in de levertijden.Italioboy schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 22:47:
[...]
Best bijzonder die levertijden dat deze wel zo snel kan. Die van mij is in april al besteld verwacht 26 september….. Is dan wel een 60 Sportline maar dan nog.
Het viel mij ook op dat de ACC net een stapje meer is. Ik vraag mij ook af of dit dan PACC is of wat die nog meer kan.Frankythefly schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 07:40:
[...]
Dat is vanaf modeljaarwissel september, auto's die nu gekeverd zijn hebben alleen CC standaard. ACC optioneel te kopen in de app en PACC in de pakketten. Vanaf nieuw modeljaar is de PACC standaard.
Ik heb ACC nu een maand gratis even aangezet, maar dat lijkt wel PACC, geeft gewoon alle borden weer en past snelheid daarop aan, en remt ook af voor kruispunten en scherpe bochten. Doet PACC nog meer?
Overigens heb ik de snelheidsaanpassing uitgezet maar het 'trajectverloop' wel aan laten staan. Op het moment dat ik een rotonde kruispunt of bocht nader dan past hij de snelheid aan. Dit houd je goed bij de les. Waarschijnlijk dat anderen dit teveel 'bemoeienis' vinden maar ik vindt het een erg fijne veiligheidsfeature. Het is een 'zachte' aanpassing doordat hij de snelheid verlaagd en niet direct de ACC er af gooit. Eventueel te omzeilen door gewoon 'gas' bij te geven.
Dat had ik ook verwacht. Helaas dus niet over een tijdje achteraf nog te activeren. Of je moet de unit vervangen.Admiral Freebee schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 23:12:
[...]
Is dat zo voor de achterlichten? Ik nam aan dat de LEDs wel aanwezig waren op de kofferklep maar dan gewoon niet geactiveerd.
Ik ga er vanuit dat je met PACC ook Travel Assist hebt? Dat moet je wel expliciet aanzetten en dan heb je een veel betere lane assistKanoet schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:12:
[...]
Het viel mij ook op dat de ACC net een stapje meer is. Ik vraag mij ook af of dit dan PACC is of wat die nog meer kan.
Overigens heb ik de snelheidsaanpassing uitgezet maar het 'trajectverloop' wel aan laten staan. Op het moment dat ik een rotonde kruispunt of bocht nader dan past hij de snelheid aan. Dit houd je goed bij de les. Waarschijnlijk dat anderen dit teveel 'bemoeienis' vinden maar ik vindt het een erg fijne veiligheidsfeature. Het is een 'zachte' aanpassing doordat hij de snelheid verlaagd en niet direct de ACC er af gooit. Eventueel te omzeilen door gewoon 'gas' bij te geven.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Nee, ik heb een kale Selection. Enkel de normale lane assist. De Travel Assist zit helaas niet spontaan bij de (P)ACC.P_de_B schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:17:
[...]
Ik ga er vanuit dat je met PACC ook Travel Assist hebt? Dat moet je wel expliciet aanzetten en dan heb je een veel betere lane assist