Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14:35
Geen idee of het al ter sprake is geweest, maar het laden van de Elroq op zonnestroom zorgt voor wat uitdagingen. Ik heb een Alfen lader en deze is zo ingesteld dat vanaf de minimale benodigde hoeveelheid zonnestroom (1.4 kW) de auto geladen mag worden. Puur op zonnestroom. De Elroq staat ingesteld op direct laden tot 80%.

Meestal gaat het de eerste paar uur prima, als de beschikbare hoeveelheid zonnestroom onder de 1.4 kW komt dan stopt (logischerwijs) het laden. Daarna heeft de Elroq wat problemen, de lader biedt de stroom wel aan (indien beschikbaar) maar de auto accepteert deze niet. De melding op het dashboard is: Accu kan niet volledig geladen worden..... De LED bij de laadpoort brandt dan ook rood.

Het enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat de optie 'Kabelslot' ingeschakeld moet worden. Heb nog niet kunnen testen of dit ook werkt.

In de documentatie is ook sprake van opladen met elektriciteit uit zonnepanelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQlrO4zBGWp-BYnbfqe1agvVEHk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3agTXk0emRmxZBQxgQzLo0rr.png?%0D%0Af=user_large

Een optie die ik nog niet gevonden heb, sterker nog de hele functionaliteit 'oplaadmodi' zie ik nergens terug.

Mocht iemand hier meer van weten dan hoor ik het graag. Heb best veel moeite gedaan om het hier zo in te richten om op zonnestroom te kunnen laden, sterker nog dat was één van de redenen om een EV aan te schaffen.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
JPD68 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:32:
Geen idee of het al ter sprake is geweest, maar het laden van de Elroq op zonnestroom zorgt voor wat uitdagingen. Ik heb een Alfen lader en deze is zo ingesteld dat vanaf de minimale benodigde hoeveelheid zonnestroom (1.4 kW) de auto geladen mag worden. Puur op zonnestroom. De Elroq staat ingesteld op direct laden tot 80%.

Meestal gaat het de eerste paar uur prima, als de beschikbare hoeveelheid zonnestroom onder de 1.4 kW komt dan stopt (logischerwijs) het laden. Daarna heeft de Elroq wat problemen, de lader biedt de stroom wel aan (indien beschikbaar) maar de auto accepteert deze niet. De melding op het dashboard is: Accu kan niet volledig geladen worden..... De LED bij de laadpoort brandt dan ook rood.

Het enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat de optie 'Kabelslot' ingeschakeld moet worden. Heb nog niet kunnen testen of dit ook werkt.

In de documentatie is ook sprake van opladen met elektriciteit uit zonnepanelen:

[Afbeelding]

Een optie die ik nog niet gevonden heb, sterker nog de hele functionaliteit 'oplaadmodi' zie ik nergens terug.

Mocht iemand hier meer van weten dan hoor ik het graag. Heb best veel moeite gedaan om het hier zo in te richten om op zonnestroom te kunnen laden, sterker nog dat was één van de redenen om een EV aan te schaffen.
Ik heb hier geen last van, Elroq 60 met Ratio Solar laadpaal. Werkt prima in de pure solar stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:50

[Afbeelding]

Ik heb hetzelfde. Ook Alfen laadpaal met laden op zon. Ik heb het idee dat de Elroq software uitschakelt als er langere tijd geen stroom aangeleverd wordt, dan denkt de laadpaal dat het klaar is en stopt de laadsessie. Om weer te starten moet de kabel los en de sessie opnieuw gestart. Vrij irritant met het wisselende weer van deze en vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:46
Net mijn eerste telefoongesprek gevoerd in de Elroq middels CarPlay. Maar hoe hang je het gesprek makkelijk op?

Tijdens het rijden heb ik mijn navigatie aan dus het “call screen” van CarPlay is niet direct zichtbaar.
Bij mijn vorige auto had ik op het stuur gewoon een “hang op” knop maar die heb ik in de Elroq nog niet kunnen vinden.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:15
Ik heb het nog niet kunnen proberen om via het stuurwiel te doen.. Tot nu toe elk gesprek via het scherm gedaan. Maar mijn vermoeden is het linkerdraaiwieltje indrukken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
WRT54G schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:59:
Net mijn eerste telefoongesprek gevoerd in de Elroq middels CarPlay. Maar hoe hang je het gesprek makkelijk op?

Tijdens het rijden heb ik mijn navigatie aan dus het “call screen” van CarPlay is niet direct zichtbaar.
Bij mijn vorige auto had ik op het stuur gewoon een “hang op” knop maar die heb ik in de Elroq nog niet kunnen vinden.

Iemand een idee?
Naar ik gelezen heb, kan je op dit moment enkel ophangen via het Infotainment-scherm (normaliter zou het ook via het rechter scrollwiel aan het stuur moeten kunnen). Zou met een update verholpen worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Elpenoor op 17-07-2025 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
Exactor it schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:59:
[...]

Ik heb hetzelfde. Ook Alfen laadpaal met laden op zon. Ik heb het idee dat de Elroq software uitschakelt als er langere tijd geen stroom aangeleverd wordt, dan denkt de laadpaal dat het klaar is en stopt de laadsessie. Om weer te starten moet de kabel los en de sessie opnieuw gestart. Vrij irritant met het wisselende weer van deze en vorige week.
Op basis van deze discussie (in het Duits) heb ik de genoemde stekker instelling gewijzigd, hoop dat ik daar vandaag resultaat van zie, al lees ik niet echt dat dat de oplossing is. Zal ook eens wat meer gaan spelen met de laadlocatie en tijden. Misschien krijg ik dan ook meer mogelijkheden, want zie in screenshots dat er wel degelijk opties zijn in te stellen bij de laadlocatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
@MichielJ & @Elpenoor

Linker draaiwieltje indrukken werkt idd op dit moment niet.
Dan mute je het gesprek. Wat ik wel zag is dat je (als je belt via CarPlay) het scherm van boven naar beneden dan swipen en daar kan je de telefoon bedienen. Je hoeft dus niet helemaal terug naar CarPlay en het call screen van CarPlay.

Hopelijk komt er snel een update, vond het ophangen middels een stuur knop toch net ff handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkie64
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:11
Nou, vandaag de eerste grote storing gehad. Nadat ik gisteren nog een 400km probleemloos gereden heb en vannacht netjes weer de auto heb opgeladen wilde deze vanochtend niet meer wegrijden. Een paar schokken, maar kwam niet vooruit. Auto uitgezet en weer aan, toen wilde de auto wel vooruit, maar niet achteruit. Paar keer schakelen (vooruit/achteruit) en met wat moeite kon ik de auto van de oprit krijgen zodat mijn vrouw ook weg kon. 3 uur later nog een keer geprobeerd, auto kwam geen meter vooruit (alleen wat schokken).
Leasemaaschappij/ANWB gebeld, er werd een melding aangemaakt. Ondertussen nog een keer naar de auto lopen, ineens rijdt deze wel weer vooruit, en warempel, ook normaal achteruit. Nog een paar keer heen en weer gereden, geen enkel probleem meer. Auto geparkeerd, op slot gezet en 5 minuten later nog een keer geprobeerd, problemen lijken ineens helemaal weg te zijn.

Hopelijk is dit een eenmalig iets, moet er niet aan denken dat ik ergens weet-it-waar sta en dat mijn auto niet meer wil rijden. Wat dat betreft is het natuurlijk veel electronica waar iets mis kan gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:08
frenkie64 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:53:
Nou, vandaag de eerste grote storing gehad. Nadat ik gisteren nog een 400km probleemloos gereden heb en vannacht netjes weer de auto heb opgeladen wilde deze vanochtend niet meer wegrijden. Een paar schokken, maar kwam niet vooruit. Auto uitgezet en weer aan, toen wilde de auto wel vooruit, maar niet achteruit. Paar keer schakelen (vooruit/achteruit) en met wat moeite kon ik de auto van de oprit krijgen zodat mijn vrouw ook weg kon. 3 uur later nog een keer geprobeerd, auto kwam geen meter vooruit (alleen wat schokken).
Leasemaaschappij/ANWB gebeld, er werd een melding aangemaakt. Ondertussen nog een keer naar de auto lopen, ineens rijdt deze wel weer vooruit, en warempel, ook normaal achteruit. Nog een paar keer heen en weer gereden, geen enkel probleem meer. Auto geparkeerd, op slot gezet en 5 minuten later nog een keer geprobeerd, problemen lijken ineens helemaal weg te zijn.

Hopelijk is dit een eenmalig iets, moet er niet aan denken dat ik ergens weet-it-waar sta en dat mijn auto niet meer wil rijden. Wat dat betreft is het natuurlijk veel electronica waar iets mis kan gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MN7SnB2_hJniaFCTE2m2n397-0E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CPR4G9VzW1GKTJz5glhTzu5G.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Nu online
frenkie64 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:53:
Wat dat betreft is het natuurlijk veel electronica waar iets mis kan gaan.
Dat wil ik als techneut toch even nuanceren: In de regel doet de electronica het, of doet het niet. (dan is het defect)
Meestal is het de software die hikt.... :'(

Maar snap het probleem, zou daar zelf ook nerveus van worden.

[ Voor 8% gewijzigd door deboss65 op 17-07-2025 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:12
Martijnvdb schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:08:
[...]

Oke ga ik eens proberen. Insteek is abonnement Skoda Powerpass in de vakantie en dan zoveel als mogelijk laden bij Ionity. Ik zou alleen zeggen dat je powerpass filter moet aanzetten omdat dan de Ionity laders naar voren komen....
Beide filters aan, geeft alleen ionity. Ionity is dan namelijk de meest concrete filters. Afhankelijk ook of je route logosch of handig alleen te doen is via Ionity.

Ik ben nu in UK, langs zuidkust alleen Ionity is geen optie, dus geen filters aan. Route instellen. Kijken wat die aanbied en bij de laadstop zelf ander laadstation selecteren.

Of zoeken op Ionity (via logo als voorkeur bij zoekopdracht, dan langs route zoeken).
Zo pak ik als alternatief Tesla, zoek langs route op Tesla.

Klein beetje extra werk, maar kan je ook in planning doen.

Vergelijk het EV rijden altijd maar met 20 jaar geleden en daarvoor, als je dan op vakantie ging naar buitenland haalde iedereen ook een actuele wegenkaart van de ANWB 😅

Zelf alle mopperaars in de EV fora die beginnen over ik ga weer een dikke diesel kopen en zo..... 🤣, doe maar lekker.... dan heb ik jou gestuntel van 5 minuten niet meer bij een laadpaal voordat sessies starten, auto's geparkeerd zijn, etcetera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
WRT54G schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:34:
@MichielJ & @Elpenoor

Linker draaiwieltje indrukken werkt idd op dit moment niet.
Dan mute je het gesprek. Wat ik wel zag is dat je (als je belt via CarPlay) het scherm van boven naar beneden dan swipen en daar kan je de telefoon bedienen. Je hoeft dus niet helemaal terug naar CarPlay en het call screen van CarPlay.

Hopelijk komt er snel een update, vond het ophangen middels een stuur knop toch net ff handiger.
Als ik iets mis in de Elroq is het de mogelijkheid het scherm te bezien vanaf het stuurwiel of bijvoorbeeld met een touchpad/knop in de middenconsole. Zit vrij ver naar achteren en kan het scherm eigenlijk net niet aanraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Net voor het eerst de temperatuur op afstand geregeld middels de MySkoda app. Toen ik de auto in kwam zag ik een icoontje die ik niet direct herken. Deze bleef ook geactiveerd (groen) totdat ik hem aantikte. Daarna kwam mijn snelkoppeling weer terug. Iemand die weet wat het icoontje is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-H4blw1b1BSYLZSrR7cDpRuARp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Le3Bcvf2dRMjXRJkd0HTxDNf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-07 16:20

[Afbeelding]

Ik laad zo al jaren mijn Enyaq (technisch grotendeels identiek) met zonnestroom met de Zappi V2. Je probleem zit mogelijk in je lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-07 16:20
[...]

Om deze reden heeft mijn Zappi een modus die minimaal 1.3 kW laadt. Als er onvoldoende zonnestroom is, trekt hij het verschil uit het net.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
jdbiggelaa schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:10:
[...]

Om deze reden heeft mijn Zappi een modus die minimaal 1.3 kW laadt. Als er onvoldoende zonnestroom is, trekt hij het verschil uit het net.
Dat kan ook met de alfen, sterker nog dat doet hij als er wat zon schijnt (automatisch pikt ie dan wat van het net als de vraag vanuit je huis stijgt en de zon dat niet bij kan benen load in huis en om niet uit te slaan bij elk wolkje bijvoorbeeld). Ook heeft ie een modus waarbij je kunt kiezen om een bepaalde minimumwaarde erin te pompen (kan alles zijn tussen 1 en 11KW).

Waar het hier om gaat is als je kiest voor enkel laden op zon en de zon ermee kapt dat het laden na enige tijd niet hervat wordt als de zon het wel weer doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Exactor it op 17-07-2025 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
Exactor it schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:43:
[...]

Dat kan ook met de alfen, sterker nog dat doet hij als er wat zon schijnt (automatisch pikt ie dan wat van het net als de vraag vanuit je huis stijgt en de zon dat niet bij kan benen load in huis en om niet uit te slaan bij elk wolkje bijvoorbeeld). Ook heeft ie een modus waarbij je kunt kiezen om een bepaalde minimumwaarde erin te pompen (kan alles zijn tussen 1 en 11KW).

Waar het hier om gaat is als je kiest voor enkel laden op zon en de zon ermee kapt dat het laden na enige tijd niet hervat wordt als de zon het wel weer doet.
Het lijkt erop dat de kabelslot instelling het verschil maakt. Vandaag ondanks wisselend aanbod geen problemen gehad. Het kabelslot staat nu op aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brV-_uqkZrKpJNtftew-712aTHs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/C2x5u4sG7zroJADVP02ELkAM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-07 18:46
[...]

Same hier met een Enphase laadpaal. Het lijkt wel alsof hij een paar keer aan en uit toestaat maar als het te lang blijft wisselen of er te lang geen stroom geleverd wordt de auto een opladen voltooid status aanneemt.

Edit; waar vind ik dat kabelslot menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Nu online
JPD68 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:53:
[...]

Het lijkt erop dat de kabelslot instelling het verschil maakt. Vandaag ondanks wisselend aanbod geen problemen gehad. Het kabelslot staat nu op aan.
[Afbeelding]
Wat doet die optie "Kabelslot" dan eigenlijk? In de online handleiding vind ik er niets over terug.
Ik meen elders overigens al te gelezen hebben dat EV's van de VW-groep nogal gevoelig zijn voor het wegvallen van laadstroom (als er bv. enkel met zonneoverschot mag worden geladen en niet mag worden bijgenomen van het net) en het laadproces dan maar afbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
Patox schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:56:
[...]

Same hier met een Enphase laadpaal. Het lijkt wel alsof hij een paar keer aan en uit toestaat maar als het te lang blijft wisselen of er te lang geen stroom geleverd wordt de auto een opladen voltooid status aanneemt.

Edit; waar vind ik dat kabelslot menu?
In ieder geval bij laadlocatie en ik dacht als je die niet hebt bij de laadinstellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
Elpenoor schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:06:
[...]

Wat doet die optie "Kabelslot" dan eigenlijk? In de online handleiding vind ik er niets over terug.
Ik meen elders overigens al te gelezen hebben dat EV's van de VW-groep nogal gevoelig zijn voor het wegvallen van laadstroom (als er bv. enkel met zonneoverschot mag worden geladen en niet mag worden bijgenomen van het net) en het laadproces dan maar afbreken.
Zover ik het begrijp blijft de laadpoort/kabel dan vergrendeld tot het gewenste laadniveau is bereikt en heeft het als bijkomend effect dat de auto beter omgaat met een aangesloten kabel zonder laadstroom maar met weerstand op bepaalde controle pinnen. Zie mijn eerdere verwijzing naar het Duitse forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 23:23
WRT54G schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 17:32:
Net voor het eerst de temperatuur op afstand geregeld middels de MySkoda app. Toen ik de auto in kwam zag ik een icoontje die ik niet direct herken. Deze bleef ook geactiveerd (groen) totdat ik hem aantikte. Daarna kwam mijn snelkoppeling weer terug. Iemand die weet wat het icoontje is?

[Afbeelding]
Dat is het logo voor dat je de auto (op afstand) hebt laten voor verwarmen/koelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
WRT54G schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:16:
Ik blijf continue een rood bolletje op mijn meldingen hebben of ik Accu Onderhoudsmodus wil bekijken en/of wil inschakelen. Ik kan op Alle Notificaties verwijderen blijven tikken maar de melding blijft staan. Meer mensen hier last van? Iemand een oplossing hiervoor?

Ik wil gewoon laden tot 100%. Dus de Accu Onderhoudsmodus wil ik niet aan hebben. Maar die melding ben ik inmiddels ook wel zat. 😉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OpEQOJA6m4LeFwH-R8eyLxtJVhk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CRvW9cmoF1HmsTdB0avJZtbF.png?f=fotoalbum_large

Wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-07 21:41
Sinds een paar dagen heb ik last van een trilling/rammeltje in het dashboard. Zodra ik op het dashboard druk, ter hoogte van het scherm, stopt het. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PisPix

[Afbeelding]

Hier zelfde probleem met een Zappi v2. Na een aantal keer uit/aan wil de Skoda niet meer laden tenzij je de stekker eruit/erin doet. Ik heb de kabelslot instelling aangezet en moet nu even afwachten of het probleem daarmee opgelost is. De Zappi geeft in zo’n geval “wachten op EV” aan. De Skoda app zegt dat de auto niet aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
helloitsme schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:23:
[...]

Dat is het logo voor dat je de auto (op afstand) hebt laten voor verwarmen/koelen ;)
Ahhh logisch! Dank voor de heads up!

Gaat het icoontje ook weer automatish weg?
Heb het idee van niet namelijk.
Klik hem nu steeds weg als ik de auto instap.

[ Voor 19% gewijzigd door WRT54G op 17-07-2025 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik ga het testen/proberen. Dank!
Al verwacht ik wel dat dit puur de notificaties voor mijn telefoon zijn en niet zozeer in de auto zelf. Maar we gaan het proberen!

[ Voor 15% gewijzigd door WRT54G op 17-07-2025 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@WRT54G Excuses, bij 'meldingen' dacht ik gelijk aan de app en niet aan de auto (blijkbaar begin ik oud te worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBGerard
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21-07 16:24

[Afbeelding]

Ik had ook een probleem met het laden op een tijdstip dat ik het niet wilde en niet laden als ik het wel wilde. Ik had een laadlocatie ingesteld (thuislocatie). Toen ik die had verwijderd werkte alles zoals ik verwachtte: de lader bepaalt wanneer geladen wordt.
Overigens heeft mij lader een optie om niet te snel het laden te stoppen zodra er een wolkje voor de zon komt. Deze staat bij mij op 60 minuten: het laden gaat een uur door en zodra de zon weer schijnt schuift dat uur weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
S_Chief schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:10:
@WRT54G Excuses, bij 'meldingen' dacht ik gelijk aan de app en niet aan de auto (blijkbaar begin ik oud te worden).
Geen probleem! 💪🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoete chai
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 21-07 22:39
Ongeveer drie weken geleden heb ik mijn Elroq BE 60 besteld zonder extra pakketten. Nu kom ik erachter dat de auto standaard geen automatische cruise control heeft (dus afremmen en versnellen op basis van de voorligger). Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit standaard op de auto zat aangezien mijn polo uit 21 dit wel standaard heeft.
Klopt dit, of haal ik nu twee systemen door elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Nu online
Zoete chai schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 02:58:
Ongeveer drie weken geleden heb ik mijn Elroq BE 60 besteld zonder extra pakketten. Nu kom ik erachter dat de auto standaard geen automatische cruise control heeft (dus afremmen en versnellen op basis van de voorligger). Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit standaard op de auto zat aangezien mijn polo uit 21 dit wel standaard heeft.
De basisversie heeft volgens mij inderdaad geen ACC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
Klopt het dat alleen de bestuurders kant een paraplu in de deur heeft zitten? Ik heb aan de bijrijders kant wel een “gat” zitten voor een paraplu maar er zit bij mij geen paraplu in. Die zit alleen aan de bestuurders kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJPL69
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13:58
Zoete chai schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 02:58:
ik kan het ook fout hebben maar ik dacht in 1 van de 473 pagina's hiervoor eens gelezen te hebben dat je via deze link: https://www.skoda.nl/serv...nnect/functions-on-demand het als nog kan bij bestellen. Ik heb ook het basis pakket maar ik hoop ook ACC later toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
CBGerard schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 23:02:
[...]

Ik had ook een probleem met het laden op een tijdstip dat ik het niet wilde en niet laden als ik het wel wilde. Ik had een laadlocatie ingesteld (thuislocatie). Toen ik die had verwijderd werkte alles zoals ik verwachtte: de lader bepaalt wanneer geladen wordt.
Overigens heeft mij lader een optie om niet te snel het laden te stoppen zodra er een wolkje voor de zon komt. Deze staat bij mij op 60 minuten: het laden gaat een uur door en zodra de zon weer schijnt schuift dat uur weer door.
Zal eens in de documentatie van de Alfen duiken, maar volgens mij is die er niet. Kan het eventueel 'automatiseren' in HA denk ik, maar of dat snel genoeg is om de lader aan te laten weet ik niet, Vooralsnog hou ik goede hoop dat het is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
WRT54G schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 07:10:
Klopt het dat alleen de bestuurders kant een paraplu in de deur heeft zitten? Ik heb aan de bijrijders kant wel een “gat” zitten voor een paraplu maar er zit bij mij geen paraplu in. Die zit alleen aan de bestuurders kant.
Klopt, je krijgt er 1, maar volgens mij kost een 2e maar iets van 15-20 euro, ik kreeg bij aflevering van de dealer die er gratis bij toen ik er om vroeg :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
Ja dat klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
GJPL69 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 07:25:
[...]

ik kan het ook fout hebben maar ik dacht in 1 van de 473 pagina's hiervoor eens gelezen te hebben dat je via deze link: https://www.skoda.nl/serv...nnect/functions-on-demand het als nog kan bij bestellen. Ik heb ook het basis pakket maar ik hoop ook ACC later toe te voegen.
Klopt, je kunt hem er voor eenmalig bedrag permanent bijkopen, wordt dan gekoppeld aan de auto, niet de persoon. Er was al een forulid hier dat dit had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:39
WRT54G schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:32:
[...]

Het viel mij gisteren ook voor het eerst op.
Dat icoon is voor de klimatisering, maar normaal heb ik op die plek een ander icoon/snelkoppeling ingesteld.

Bij een keer klikken was het weg.
Misschien verdwijnt het ook weer vanzelf als je eenmaal aan het rijden bent, of op klima-temperatuur bent.

Maar eerder nog niet gezien. Dus misschien toch recent een klein update'je geweest...?
pkrielen schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 07:55:
[...]

Klopt, je krijgt er 1, maar volgens mij kost een 2e maar iets van 15-20 euro, ik kreeg bij aflevering van de dealer die er gratis bij toen ik er om vroeg :*)
Hier ook maar 1

Jammer. Ik houd wel van symetrie, en het is zonde een plu-gat te hebben zonder plu.

Als iemand weet waar ze (niet te duur) te bestellen zijn, hoor ik het graag, neem ik het in overweging :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frenkie64
PisPix schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:16:
Sinds een paar dagen heb ik last van een trilling/rammeltje in het dashboard. Zodra ik op het dashboard druk, ter hoogte van het scherm, stopt het. Iemand een idee?
Bij mij is het net rechts van het scherm, boven het dashboard kastje. Ben daar nu voor bij de dealer.

Tijdens het typen komt de monteur net, hij geeft aan dat het allemaal plastic is en hier weinig aan gedaan kan worden. Het dashboard is net iets verschoven (iets anders vast gezet), hopelijk is het probleem nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
@Chillz Klopt, bij mij gaat ie ook over een ingestelde snelkoppeling heen.
Ik verwacht, pure aanname, dat ie wellicht automatisch weer weggaat als de doel temp bereikt is.
Maar ik stap vaak in als de temp nog niet bereikt is en dan tik/klik ik hem zelf maar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
frenkie64 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:22:
[...]

Bij mij is het net rechts van het scherm, boven het dashboard kastje. Ben daar nu voor bij de dealer.

Tijdens het typen komt de monteur net, hij geeft aan dat het allemaal plastic is en hier weinig aan gedaan kan worden. Het dashboard is net iets verschoven (iets anders vast gezet), hopelijk is het probleem nu weg.
Ja precies op dat punt, ben benieuwd of het weg blijft bij jou. Dan rij ik er ook nog wel voor langs bij de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heriox
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13:54
Klopt inderdaad. Staat ook zo in de brochure onder functioneel: 1 Paraplu in opbergvak in deur.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• frenkie64
Shit, dan is mijn auto verkeerd geleverd. Ik had de paraplu aan de bijrijders kant zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
frenkie64 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:20:
[...]

Shit, dan is mijn auto verkeerd geleverd. Ik had de paraplu aan de bijrijders kant zitten.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-07 18:46
GJPL69 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 07:25:
[...]

Klopt voor het huidige modeljaar inderdaad. Ik heb zelf die 320 euro maar neergelegd.
Voor het nieuwe modeljaar wordt het standaard, maar is de basisprijs ook iets verhoogd (volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anme
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:22
Ik wil de ACC ook bijbestellen, maar mijn man houdt er niet van. Kun je het uitzetten en in de gewone CC rijden als je het eenmaal erbij gekocht hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
Anme schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 17:17:
Ik wil de ACC ook bijbestellen, maar mijn man houdt er niet van. Kun je het uitzetten en in de gewone CC rijden als je het eenmaal erbij gekocht hebt?
Ik verwacht van niet, kan het nergens op internet vinden en ervaring leert ook van collega's die eerder ACC hadden in een auto dat het altijd dan adaptief is.
Persoonlijk heb ik 12 jaar met CC gereden en nu een maandje in de Elroq pACC en ik wil nooit meer terug, dat is echt relaxed rijden op de snelweg. Ook dat het systeem alleen bij remmen uitschakeld en niet bij zelf "gas" bijgeven, zoals in mijn vorige auto's altijd was. Is het onbekende hetgeen wat je man tegenstaat of bewust iets wat uit ervaring niet gewenst is ?
Mijn vrouw moet (zoals ze nu nog zegt) niets van al die automatische dingen hebben (om te beginnen een auto zonder koppeling), ze wil zelf de controle hebben, maar ik denk als ze volgende week voor het eerst in de Elroq heeft gereden dat ze zo om is als ze door heeft hoe makkelijk deze auto rijdt ten opzichte van de vorige handgeschakelde diesel.
Ik zou zeggen dat het voor je man dan toch of ACC of uit gaat zijn, is het niet nu, is het wel met een volgende auto waar ACC standaard is (zoals MY26 van de Elroq).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 22:34
frenkie64 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:20:
[...]

Stuur wel aan de juiste kant ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:12
WRT54G schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:32:
[...]

Duurt 30minuten vanaf starten. Ook als je uitstapt kunt je op scherm op direct klimatiseren drukken. Dan blijft temperatuur ook 30 minuten gehandhaafd. Bijvoorbeeld handig als je als bestuurder even uit de auto bent en anderen blijven zitten. Maar stopt dan na 30 minuten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
JS-Ah schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 23:48:
[...]

Duurt 30minuten vanaf starten. Ook als je uitstapt kunt je op scherm op direct klimatiseren drukken. Dan blijft temperatuur ook 30 minuten gehandhaafd. Bijvoorbeeld handig als je als bestuurder even uit de auto bent en anderen blijven zitten. Maar stopt dan na 30 minuten dus.
Kijk, nu begrijp ik hem.
Thanks voor de info.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:44
JS-Ah schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 23:48:
[...]

Laat dan wel, als je Kessy hebt, je sleutel achter in de auto. Toen ik net m’n auto had liep ik even de winkel in. Mijn zoon bleef in de auto zitten.

Die belde even later: Pa, het alarm gaat af. Iedereen kijkt naar me _O-

[ Voor 3% gewijzigd door La1974 op 19-07-2025 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:44
-

[ Voor 99% gewijzigd door La1974 op 19-07-2025 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
La1974 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 10:29:
[...]

Laat dan wel, als je Kessy hebt, je sleutel achter in de auto. Toen ik net m’n auto had liep ik even de winkel in. Mijn zoon bleef in de auto zitten.

Of vinkje interieurbewaking uit. Maar dit heb ik inderdaad ook al gehad...

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
La1974 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 10:29:
[...]

Of hij belt: "Pa, hij kan echt hard die auto"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pebertje01
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 18:20
Ja, dat klopt, één paraplu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mittavic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:59
Het aftellen is nu echt begonnen 🤩

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-PwzL0AJ6xSd9S1v5NeDKgECRLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5cNUGwsIwHPq55kPwPvyf7Y3.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas had ik al vernomen dat de achterlampen niet meer zo ingesteld kunnen worden, dat deze overdag ook aan staan. De verkoper zei dat je de lampen wel zelf kunt wijzigen van ‘automatisch’ naar ‘aan’, dan zouden de achterlampen wel moeten branden. Maar bij de volgende rit staan de lampen vanzelf weer op automatisch.

Is er iemand die dit op deze manier zo doet?

Ik vind het, zoals vele andere hier op het forum, erg jammer dat ze niet aan staan overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Nu online
Mittavic schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:50:

[Afbeelding]

Helaas had ik al vernomen dat de achterlampen niet meer zo ingesteld kunnen worden, dat deze overdag ook aan staan. De verkoper zei dat je de lampen wel zelf kunt wijzigen van ‘automatisch’ naar ‘aan’, dan zouden de achterlampen wel moeten branden. Maar bij de volgende rit staan de lampen vanzelf weer op automatisch.

Ik vind het, zoals vele andere hier op het forum, erg jammer dat ze niet aan staan overdag.
Uit nieuwsgierigheid: wanneer had je de wagen besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mittavic
Elpenoor schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:38:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: wanneer had je de wagen besteld?
Twee weken geleden vond ik deze bij Skoda dealer Ames, het is een 2025 voorraad auto met al mijn wensen. Dus ik heb het geluk dat ik niet zo lang hoef te wachten. Al ben ik bang dat de aankomende 3 weken aan gaan voelen als 3 maanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnmar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14:36

[Afbeelding]

Helaas had ik al vernomen dat de achterlampen niet meer zo ingesteld kunnen worden, dat deze overdag ook aan staan.
Ik haal vrijdag mijn BE 85 Avanced Plus op. Daarbij heb ik aangegeven dat ik de achterlichten aan wil hebben zodra de DRL brand. Dus zo geschakeld zoals in Scandinavië en zoals ik op andere VAG-auto’s ook had/heb.

Heb nog niet gehoord dat het niet kan en staat ook vermeld op mijn afleverlijst die ik gisteren kreeg van de dealer.

Zodra ik vrijdag definitief weet wat ik gekregen heb, laat ik het weten.

(Heb de sheet ingevuld: besteld 5mei, verwacht 8 augustes, aflevering 25 juli (12 weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittavic
Johnmar schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 22:13:
[...]

Ik haal vrijdag mijn BE 85 Avanced Plus op. Daarbij heb ik aangegeven dat ik de achterlichten aan wil hebben zodra de DRL brand. Dus zo geschakeld zoals in Scandinavië en zoals ik op andere VAG-auto’s ook had/heb.

Heb nog niet gehoord dat het niet kan en staat ook vermeld op mijn afleverlijst die ik gisteren kreeg van de dealer.

Zodra ik vrijdag definitief weet wat ik gekregen heb, laat ik het weten.

(Heb de sheet ingevuld: besteld 5mei, verwacht 8 augustes, aflevering 25 juli (12 weken)
Goed vooruitzicht! In welke kleur?

Die Scandinavische instelling heb ik nu ook op mijn Kamiq. Ik ga het maandag gelijk even navragen bij de verkoper want ik heb het niet eens meer gevraagd, omdat ik dacht dat het toch niet kon.

Bij welke dealer zit jij?

Als je het wil laten weten heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnmar
Mittavic schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 22:29:
[...]

Goed vooruitzicht! In welke kleur?
Velvet Red
Bij welke dealer zit jij?
Pouw (Zwolle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmy H
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03:33

Misschien kun je dit zelf instellen als je een OBD2 stekker hebt? Als je dan de Skoda (of vag) software op je telefoon of iPad installeert kun in het menu allerlei instellingen nog aan of uitzetten.

Ik heb zelf zo’n stekker gekocht en al bij 3 merken gebruik van gemaakt. Ik ga binnenkort kijken of het bij deze auto ook mogelijk is.

Want………..…yes yes yes 👏🏼

Nog 1 nachtje slapen en dan krijg ik morgen mijn Skoda in ontvangst
oOo oOo

Ik ben voor een voorraad model gegaan die bij mijn dealer in de showroom stond.
Het is een business edition “intro model Charlie” in Timiano groen.

Uitrusting:
Plus pakket
20-inch lichtmetalen velgen,
3-zone climate control, elektrische achterklep, Keyless Entry, LED-Matrix verlichting, stoel-, stuur- en achterbankverwarming, trekhaak (elektrisch wegklapbaar) en warmtepomp.

Extra functies:
Lodge interieur en Travel Assistant

Ben heel benieuwd na 3 jaar in een Opel insignia 2.0 diesel automaat te hebben gereden. (lease auto)

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnmar
Remmy H schreef op zondag 20 juli 2025 @ 07:19:
[...]

Misschien kun je dit zelf instellen als je een OBD2 stekker hebt? Als je dan de Skoda (of vag) software op je telefoon of iPad installeert kun in het menu allerlei instellingen nog aan of uitzetten.

Ik heb zelf zo’n stekker gekocht en al bij 3 merken gebruik van gemaakt.
Ik denk het niet. Heb zelf officiële VAGcom kabel met software voor de audi, maar op nieuwere modellen (ergens in 2021-2022 geloof ik) maakt VAG gebruik van SFD tokens voor veel modules en daarvoor is een verbinding met VAG nodig. (Of je moet modules via een online dienst een korte tijd laten openzetten opdat je dan kan coderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Nu online
Als het goed is kan ik met enkele weken mijn 85SL ophalen.
Qua configuratie helemaal prima maar kan me niet helemaal vinden in de Vega velgen die er standaard onder zitten. Heb liever de Remo's waarmee in het begin mee geshowed werd of eventueel de Neptunes.
Met de dealer hierover gehad maar een ruiltje maken of voor een luttel bedrag andere eronder gaat hem denk ik niet worden.
Heeft één van de forumleden een tip voor waar ik met inruil van nieuwe Vega's de bovengenoemde velgen kan krijgen?

Ik kan een nieuwe set via Skoda kopen en de Vega's via marktplaats verkopen maar dat gaat me sowieso redelijk wat kosten. Dat kan ik bij vrouwlief (en voor mijzelf) niet verantwoorden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:07
Zo na 1013 km richting de Ardèche de bevindingen: laadstress onbestaand met ABRP, abo van IONITY genomen voor de goedkopere laadprijs en dat beviel prima.

Gemiddeld verbruik (telkens de snelheid gereden + groot stuk in de regen). 18.7kwh/100km

Das echt meer dan prima 😊.

Super comfortabel om mee te reizen en ook de ACC bewees zijn nut dubbel en dik in de vele uren file rond Lyon!

Benieuwd voor de terugrit volgende week zaterdag 🤩

Edit:
Enige minpunt tot nu toe is dat ik net iets in de wagen ging halen en mijn infotainment scherm raar deed (beeld was duidelijk stuk en schoof de hele tijd omhoog a la rolling shutter). Force restart hielp niet dus hopelijk straks na wat rust gewoon terug in orde 😅

[ Voor 23% gewijzigd door Tomskii5 op 20-07-2025 13:18 ]

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cptspekkie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:30
@pkrielen Ik weet niet of jij inmiddels verder gekomen bent met je HomeAssistent Ultra Vehicle card integratie. Maar indien niet, wil ik je even laten weten dat ik het inmiddels voor elkaar heb om het plaatje te updaten aan de hand van de status van de wagen.

2 plaatjes over elkaar geen laden gaat helaas niet, dus wat ik heb gedaan is met een image editor heb ik de afbeelding van mijn auto (gemaakt met de Skoda configurator) en de laad kabel overlay gecombineerd en geëxporteerd als een png met transparantie. Verder heb ik nog ervoor gekozen om de laadkabel wat aan te passen zodat ik ook een grijze en een blauwe versie heb. Ik heb hiermee nu 4 plaatjes totaal.
- geen kabel
- grijze kabel (voor verbonden, klaar om te laden)
- blauwe kabel (voor conserving ook wel bekend als lading bewaren)
- groene kabel (voor opladen)

Deze statussen krijg ik via de sensor genaamd: Laadstatus
En voor de condities laat ik hem deze statussen gebruiken: connect_cable, ready_for_charging, conserving, charging.

Uiteraard hoef je niet perse alle 4 de statussen van een kabel met kleur te voorzien. Je zou ook alleen de groene voor charging kunnen gebruiken en alle drie de andere statussen de auto zonder kabel kunnen geven.

Hier nog wat screenshots, van hoe ik de instellingen in home assistent heb ingesteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HsHkpCSVeNQh4Kqlaire_riacbI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tzsSBH6niccOJyGapuuQFBXU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WD9cDgJbSPmlpAjwKBXzdBN5Mu4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c79rmTUTPYNpnNRmGMlKtfhk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIxkW00x10jK_EsJdaOCz6R--_U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/J2c3984CjoA3n4Icrv4XFRt9.png?f=fotoalbum_large

Maar zoals je kan zien, ben ik ook nog lang niet klaar met mijn dashboard te bouwen en alle velden toe te voegen en van data te voorzien. ;) Maar ben weer een stapje dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
cptspekkie schreef op zondag 20 juli 2025 @ 20:24:
@pkrielen Ik weet niet of jij inmiddels verder gekomen bent met je HomeAssistent Ultra Vehicle card integratie. Maar indien niet, wil ik je even laten weten dat ik het inmiddels voor elkaar heb om het plaatje te updaten aan de hand van de status van de wagen.

2 plaatjes over elkaar geen laden gaat helaas niet, dus wat ik heb gedaan is met een image editor heb ik de afbeelding van mijn auto (gemaakt met de Skoda configurator) en de laad kabel overlay gecombineerd en geëxporteerd als een png met transparantie. Verder heb ik nog ervoor gekozen om de laadkabel wat aan te passen zodat ik ook een grijze en een blauwe versie heb. Ik heb hiermee nu 4 plaatjes totaal.
- geen kabel
- grijze kabel (voor verbonden, klaar om te laden)
- blauwe kabel (voor conserving ook wel bekend als lading bewaren)
- groene kabel (voor opladen)

Deze statussen krijg ik via de sensor genaamd: Laadstatus
En voor de condities laat ik hem deze statussen gebruiken: connect_cable, ready_for_charging, conserving, charging.

Uiteraard hoef je niet perse alle 4 de statussen van een kabel met kleur te voorzien. Je zou ook alleen de groene voor charging kunnen gebruiken en alle drie de andere statussen de auto zonder kabel kunnen geven.

Hier nog wat screenshots, van hoe ik de instellingen in home assistent heb ingesteld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar zoals je kan zien, ben ik ook nog lang niet klaar met mijn dashboard te bouwen en alle velden toe te voegen en van data te voorzien. ;) Maar ben weer een stapje dichterbij.
Is dit wat anders dan de MySkoda integratie?
Die heb ik sinds kort, maar die hapert nogal omdat de Skoda api niét echt stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
Dit is inderdaad de mijn skoda integratie. die je dan wat kan opleuken door er zelf dashboards voor te maken aan de hand van de ultra vehicle kaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pkrielen
cptspekkie schreef op zondag 20 juli 2025 @ 22:11:
Dit is inderdaad de mijn skoda integratie. die je dan wat kan opleuken door er zelf dashboards voor te maken aan de hand van de ultra vehicle kaart.
Precies.. Zie hier wat voorbeelden.
Ik heb ondertussen ook 4 eigen plaatjes gemaakt, komende week eens kijken of hij ze juist laat zien als ik de kabel erin gestoken heb. (Ik laad publiek dus is lastiger om mee te testen dan met een thuis lader)
Het laden scherm laat hij bij mij alleen zien als er ook echt een kabel aan de auto zit.
Volgens "project" is om mijn garagedeur opener te koppelen aan de Geo locatie van de auto, ofwel als ik met de auto in de buurt van huis kom gaat de garagedeur alvast voor me open :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQUkwBJ-LCbiVDqcfDhBnpqGldA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7JYAvYHX0Klp3y0DP9xbpLO4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQjCe0LG6aTNZqZyvANXAkHe3nc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qNEdETUZda02w38n0a3KGmPm.png?f=fotoalbum_large

Daarnaast ben ik aan het spelen met Node-Red om te kijken of ik de gebrekkige KESSY kan helen om als mijn auto niet vanzelf op slot is gegaan nadat ik er van weg ben gelopen dat homeassistant hem een handje zal helpen. Maar daar moet ik nog wat meer mee spelen als in, auto deuren zijn open gegaan en nu allemaal dicht en auto is al 1 minuut niet op slot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1tNm9t_63yLbDqju4ZCW9pvHPw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XAerzjzfcf7bw7ATH0uiNIm1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-07 23:22
Tomskii5 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 13:17:
Zo na 1013 km richting de Ardèche de bevindingen: laadstress onbestaand met ABRP, abo van IONITY genomen voor de goedkopere laadprijs en dat beviel prima.

Gemiddeld verbruik (telkens de snelheid gereden + groot stuk in de regen). 18.7kwh/100km

Super comfortabel om mee te reizen en ook de ACC bewees zijn nut dubbel en dik in de vele uren file rond Lyon!

Edit:
Enige minpunt tot nu toe is dat ik net iets in de wagen ging halen en mijn infotainment scherm raar deed (beeld was duidelijk stuk en schoof de hele tijd omhoog a la rolling shutter). Force restart hielp niet dus hopelijk straks na wat rust gewoon terug in orde 😅
Heb jij dat via Skoda gedaan en dan plug en charge? Heb dat begin van de week aangevraagd en geactiveerd maar heb tot op heden telkens nog mijn Shell recharge druppel moeten gebruiken

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
Dat ziet er al erg goed uit @pkrielen
Erg leuk om dit zo te maken, maar ik denk inderdaad dat met publiek opladen het iets lastiger testen is. Dat gezegd te hebben is het dan juist extra fijn om vanuit HA meldingen te kunnen krijgen.

Ik moet nog wat zaken uitzoeken voor formatting van data, want waar bij jou netjes 11 uur geleden geupdate staat, krijg ik daar nog gewoon een datum en tijd door en dat ziet er een beetje vreemd uit in zo'n overzicht.

Overigens je boven aanzicht plaatje, ik vond deze. Is de Elroq van boven. Het is me alleen nog niet gelukt die met Affinity Photo te herkleuren naar mijn Energy blue. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pK41kevu_f3bMMdqfH5syJRreWo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RhwngfWa5h4gLRSrT1L0gFRz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Moet zeggen dat de 60 mij tot nu toe niet teleurstelt. Kom uit op 427 km bij 100%, en dat weet 'ie ook waar te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pkrielen
cptspekkie schreef op maandag 21 juli 2025 @ 00:26:
Dat ziet er al erg goed uit @pkrielen
Erg leuk om dit zo te maken, maar ik denk inderdaad dat met publiek opladen het iets lastiger testen is. Dat gezegd te hebben is het dan juist extra fijn om vanuit HA meldingen te kunnen krijgen.

Ik moet nog wat zaken uitzoeken voor formatting van data, want waar bij jou netjes 11 uur geleden geupdate staat, krijg ik daar nog gewoon een datum en tijd door en dat ziet er een beetje vreemd uit in zo'n overzicht.

Overigens je boven aanzicht plaatje, ik vond deze. Is de Elroq van boven. Het is me alleen nog niet gelukt die met Affinity Photo te herkleuren naar mijn Energy blue. :P

[Afbeelding]
Ik gebruik op veel plekken de "Template mode".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFOwKAS9gNcgisAUjySLln5BNoo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iV3DaqIWDLSQ5uigJ9egOCiq.png?f=fotoalbum_large

code:
1
{{ relative_time(as_datetime(states('sensor.calliecar_last_updated'))) ~ ' ago' }}

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGc4ryCLQYjeb-zVzPar81Xk4hM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MrwiZb0PcKCJSknnSrXga69H.png?f=fotoalbum_large
code:
1
2
3
4
5
{% if states('sensor.calliecar_remaining_charging_time') == 'unknown' %}
  unknown
{% else %}
  {{ (now() + timedelta(minutes=states('sensor.calliecar_remaining_charging_time') | int)).strftime('%H:%M') }}
{% endif %}

Voor het "bovenaanzichtplaatje" gebruik ik de entity (image.calliecar_light_status_render_of_vehicle) en geen eigen Uploaded image. Die doet namelijk ook de deuren en ramen laten zien als die open zijn, wordt namelijk dynamisch via API opgehaald. (Eigenlijk wat ik dus met die laadkabel ook zou verwachten.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edwbj7GYGTsNDT_TrUSHmTDRfvg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/XXdSaqM59eMFPiBmiXeUQl1F.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 21-07 11:05
Tomskii5 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 13:17:

Edit:
Ik heb de Ardeche rit enkele weken geleden gedaan volledig via TESLA laadpunten. Die zijn er zat en het zijn ook grote stations...prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
De Elroq staat in de lijst EV verkopen juli sinds afgelopen vrijdag weer op nummer 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zuI9jYp0BZPQGNFbGilPqvWV-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9VbcfoDLm7KNjVCgvqhZoTc8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
@pkrielen dankjewel voor deze hulp. Ga ik straks zeker naar kijken. En nooit aan gedacht dat je een dynamisch bovenaanzicht zou gebruiken die ook echt de deuren en raam status kan aangeven. Ja dat is natuurlijk nog veel mooier dan een eigen plaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
cptspekkie schreef op zondag 20 juli 2025 @ 22:11:
Zal er eens induiken, heb nu een heel eenvoudig dashboard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/je8HhuteGBxTTQFXKv6QlMl85g0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nmTyaJKyH9BusixSBTrOwLkA.png?f=fotoalbum_large

Moet de dashboards in Home Assistant nog een beetje ontdekken, vooral de vormgeving vind ik lastig. Ook blijft het een raadsel wanneer de data wordt bijgewerkt, heb polling op 15 minuten staan, maar bijvoorbeeld het laadpercentage is gisteren al op 80% gezet en wordt in de app ook zo weergegeven. In het dashboard pas na een Ctrl F5.

[ Voor 13% gewijzigd door JPD68 op 21-07-2025 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOOS
  • Laatst online: 09:02
Problem! Mijn thuislader is 1-fase, 32A en de meegeleverde kabel kan maar 16A aan. Met een 3-faselader zou dat niet zo'n probleem zijn maar nu laad ik met maximaal 3,68 kW… en dan duurt het echt lang voordat de Elroq 85 vol is. 😅

Ik overweeg om prive een 32A Mennekes kabel te kopen en die zijn niet bepaald goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-07 09:25
Is er misschien iemand die weet hoe je de auto 'stationair' kan laten draaien? D.w.z. Als de kleine z'n speen uitspuugt, wil ik even op een parkeerplaats staan, omlopen, speen indoen en weer weg rijden.
Maar nu gaat de auto 'uit' op het moment dat ik 'N' selecteer (wegrol beveiliging staat aan) en mijn stoel verlaat..
Wat ik er vervelend aan vind, is dat als ik dan weer instap, AA weer geladen moet worden, en ik weer op het scherm moet tikken dat ik het ben... Hoor het graag.

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
carlhendrix schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:25:
Is er misschien iemand die weet hoe je de auto 'stationair' kan laten draaien? D.w.z. Als de kleine z'n speen uitspuugt, wil ik even op een parkeerplaats staan, omlopen, speen indoen en weer weg rijden.
Maar nu gaat de auto 'uit' op het moment dat ik 'N' selecteer (wegrol beveiliging staat aan) en mijn stoel verlaat..
Wat ik er vervelend aan vind, is dat als ik dan weer instap, AA weer geladen moet worden, en ik weer op het scherm moet tikken dat ik het ben... Hoor het graag.
Ja herkenbaar, is een prachtig "feature" maar niet altijd handig :-P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Nu online
MOOS schreef op maandag 21 juli 2025 @ 08:44:
Ik overweeg om prive een 32A Mennekes kabel te kopen en die zijn niet bepaald goedkoop.
Dat gaat niets uitmaken.
De auto trekt maar max 16A per fase. Met 1 fase laden blijf je beperkt tot ca 3.7kW laadvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOOS
deboss65 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:52:
[...]

Dat gaat niets uitmaken.
De auto trekt maar max 16A per fase. Met 1 fase laden blijf je beperkt tot ca 3.7kW laadvermogen.
Dat meen je niet... Mijn vorige auto (Tesla Model 3) kon op deze lader wel met de volledig beschikbare 7,36 kw laden. Als dit echt zo ga ik een 3 fase aansluiting aanvragen want 3,68 kW is niet te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pkrielen
MOOS schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:17:
[...]

Dat meen je niet... Mijn vorige auto (Tesla Model 3) kon op deze lader wel met de volledig beschikbare 7,36 kw laden. Als dit echt zo ga ik een 3 fase aansluiting aanvragen want 3,68 kW is niet te doen.
Moet je er wel rekening mee houden dat je mogelijk nog extra kosten krijgt voor aanpassen van je meterkast.
Ik heb het een tijd terug ook laten doen. Eerst "gratis" eens van 25->32A 1 fase gegaan, maar dat was nog te krap voor alle verbuikers (heb niet eens een thuislader), dus toen maar naar 3x25A. Dat kost dan eenmalig geld voor de upgrade, maar vastrecht blijft hetzelfde.
Wel moet je bv een 3-fase hoofdschakelaar hebben en die had ik niet. Dus moet je eerst je meterkast laten aanpassen door een andere partij voordat een Enexis langs zal komen.
Op zich viel het bij mij uiteindelijk wel mee, een nieuwe hoofdschakelaar en 2 extra aardlekautomaten (1 per fase) en nu is het huis ook mooier verdeeld over de fases. Heeft als voordeel als je ooit toch een hoofdzekering eruit laat vliegen je nog 2 fases overhebt, en natuurlijk van 32A naar 75A gaat voor gehele huis. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
MOOS schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:17:
[...]

Ik ben van 1x16 naar 3x16 gegaan. Eerst netbeheerder aanpassingen in meterlkast en erna electricien voor schakelaars etc. En vervolgens een wallbox aan de muur die ik vwb stroom kan regelen tussen 3x6 tot 3x16 Amp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
Elroq85 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:36:
[...]

Ik ben van 1x16 naar 3x16 gegaan. Eerst netbeheerder aanpassingen in meterlkast en erna electricien voor schakelaars etc. En vervolgens een wallbox aan de muur die ik vwb stroom kan regelen tussen 3x6 tot 3x16 Amp.
Je zou nog eens kunnen kijken of men je naar 3x25 kan zetten, volgens mij kost dat niets extra en geeft je wel meer speling op je totale meterkast. Enige wat ze in meeste gevallen hoeven te doen is de 3 hoofdzekeringen even om te wisselen als de rest van de meterkast al in orde is.
Kan wel zijn dat je tegenwoordig iets langer moet wachten dan ik toen.
https://www.enexis.nl/energietransitie/check-het-stroomnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
pkrielen schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:50:
[...]

Je zou nog eens kunnen kijken of men je naar 3x25 kan zetten, volgens mij kost dat niets extra en geeft je wel meer speling op je totale meterkast. Enige wat ze in meeste gevallen hoeven te doen is de 3 hoofdzekeringen even om te wisselen als de rest van de meterkast al in orde is.
Kan wel zijn dat je tegenwoordig iets langer moet wachten dan ik toen.
https://www.enexis.nl/energietransitie/check-het-stroomnet
Voor mij niet nodig. 11 kW max laden is meer dan genoeg. Meestal zet ik de wallbox lager zodat ik ongeveer de opgewekte zonne-energie gebruik voor de auto ;-) en niet extra kW's uit de muur haal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
Elroq85 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:53:
[...]

Voor mij niet nodig. 11 kW max laden is meer dan genoeg. Meestal zet ik de wallbox lager zodat ik ongeveer de opgewekte zonne-energie gebruik voor de auto ;-) en niet extra kW's uit de muur haal.
Voor de auto geloof ik het wel, meer dan 11kW gaat hij toch niet kunnen, ik heb echter soms meer dan 16A tegelijk op een fase (niet alles is lekker over alle groepen en fases te verdelen qua bekabeling), dus ben wel blij met die 25A zegmaar.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vajPMCtEFpP7mbrQYe7ZPgceaw0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Oulfhx3An7lFKNjDQJsFYfgn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
pkrielen schreef op maandag 21 juli 2025 @ 11:03:
[...]

Voor de auto geloof ik het wel, meer dan 11kW gaat hij toch niet kunnen, ik heb echter soms meer dan 16A tegelijk op een fase (niet alles is lekker over alle groepen en fases te verdelen qua bekabeling), dus ben wel blij met die 25A zegmaar.[Afbeelding]
Aha ok, ik snap het ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweebel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:24
carlhendrix schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:25:
Deze kwam ook langs in het Explorer EV topic, zelfde techniek. Blijkbaar is een workaround om de gordel (achter je rug) in te pluggen voor je uitstapt... Waarschijnlijk werkt dat bij de Elroq ook wel.

[ Voor 3% gewijzigd door tweebel op 21-07-2025 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOOS
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen en tips. Ik woon zelf in het Westland en zit daarom aangesloten via Westland Infra.

Het vastrecht is hier hetzelfde voor 1x32 als voor 3x25. In 2020, voor ik mijn Tesla kreeg, had ik al een offerte opgevraagd. Toen was de aanpassing van de beheerder €428,19 en daar komt de elektricien + materialen dan nog bovenop.

Het zal inmiddels iets duurder zijn, ik verwacht dat het in totaal op zo’n 600-700 euro zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
De HotSpot functie in de Elroq moet je hier nu apart extra voor betalen? Ik kom er niet helemaal uit.
Hij staat standaard aan echter krijg ik geen verbinding als ik deze op mijn telefoon of laptop configureer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVBveld
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:37
Ik rijd sinds kort een Elroq 60 BE. Nu heb ik iets vreemds: Ik rijd vrijwel dagelijks van Barneveld naar Utrecht (en 's avonds weer terug) over de A28 met ACC ingeschakeld. Nu geeft mijn auto elke morgen bij Amersfoort (ongeveer afrit Maarn) aan dat mijn hulpmiddelen niet beschikbaar zijn. De icoontjes zijn dan oranje. Dit duurt een kort moment waarna alles één voor één weer inschakeld. 's middag heb ik geen last en ook op andere trajecten heb ik het nog niet opgemerkt. Heeft iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
WRT54G schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:14:
De HotSpot functie in de Elroq moet je hier nu apart extra voor betalen? Ik kom er niet helemaal uit.
Hij staat standaard aan echter krijg ik geen verbinding als ik deze op mijn telefoon of laptop configureer.
Yes, onder extra diensten kun je een abonnement afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
@pkrielen Toch nog even een vraagje aangaande die dynamische render. Want op de een of andere manier kan ik die in mijn entitie niet terugvinden. _light_status_render_of_vehicle lijkt geen deel uit te maken van mijn skoda entitie. Nu is het wel dat ie de meeste van mijn entiteiten in het Nederlands weergeeft, maar zelfs dan kan ik die niet herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:42

JTfoto

Work hard

OVBveld schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:44:
Ik rijd sinds kort een Elroq 60 BE. Nu heb ik iets vreemds: Ik rijd vrijwel dagelijks van Barneveld naar Utrecht (en 's avonds weer terug) over de A28 met ACC ingeschakeld. Nu geeft mijn auto elke morgen bij Amersfoort (ongeveer afrit Maarn) aan dat mijn hulpmiddelen niet beschikbaar zijn. De icoontjes zijn dan oranje. Dit duurt een kort moment waarna alles één voor één weer inschakeld. 's middag heb ik geen last en ook op andere trajecten heb ik het nog niet opgemerkt. Heeft iemand dezelfde ervaring?
Ik rij er sporadisch langs voor mijn werk en het is mij ook opgevallen. Zo ook bij een rotonde in omgeving Benthuizen, heel bijzonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
cptspekkie schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:45:
@pkrielen Toch nog even een vraagje aangaande die dynamische render. Want op de een of andere manier kan ik die in mijn entitie niet terugvinden. _light_status_render_of_vehicle lijkt geen deel uit te maken van mijn skoda entitie. Nu is het wel dat ie de meeste van mijn entiteiten in het Nederlands weergeeft, maar zelfs dan kan ik die niet herkennen.
MySkoda integration: Version 1.28.3
1 Device, 57 entities (waarvan 2x een image.xxx)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
Charge Limit
number.calliecar_charge_limit
—
Charge Lock
binary_sensor.calliecar_charge_lock
—
Charge Type
sensor.calliecar_charge_type
—
Charger Connected
binary_sensor.calliecar_charger_connected
—
Charging
switch.calliecar_charging
—
Charging Power
sensor.calliecar_charging_power
—
Charging Rate
sensor.calliecar_charging_rate
—
Charging State
sensor.calliecar_charging_state
—
Connected
binary_sensor.calliecar_connected
—
Door Front Left
binary_sensor.calliecar_door_front_left
—
Door Front Right
binary_sensor.calliecar_door_front_right
—
Door Lock
lock.calliecar_door_lock
—
Door Rear Left
binary_sensor.calliecar_door_rear_left
—
Door Rear Right
binary_sensor.calliecar_door_rear_right
—
Doors Locked
binary_sensor.calliecar_doors_locked
—
Doors Open
binary_sensor.calliecar_doors_open
—
In motion
binary_sensor.calliecar_in_motion
—
Last Operation
sensor.calliecar_last_operation
—
Last Service Event
sensor.calliecar_last_service_event
—
Last Updated
sensor.calliecar_last_updated
—
Left Seat Heating with AC
switch.calliecar_left_seat_heating_with_ac
—
Light Status Render of Vehicle
image.calliecar_light_status_render_of_vehicle
—
Main Render of Vehicle
image.calliecar_main_render_of_vehicle
—
Mileage
sensor.calliecar_mileage
—
Next Inspection
sensor.calliecar_next_inspection
—
Next Inspection
sensor.calliecar_next_inspection_2
—
Outside Temperature
sensor.calliecar_outside_temperature
—
Parking Lights
binary_sensor.calliecar_parking_lights
—
Position
device_tracker.calliecar_position
—
Range
sensor.calliecar_range
—
Reduced Current
switch.calliecar_reduced_current
—
Remaining Charging Time
sensor.calliecar_remaining_charging_time
—
Right Seat Heating with AC
switch.calliecar_right_seat_heating_with_ac
—
Software Version
sensor.calliecar_software_version
—
Sunroof
binary_sensor.calliecar_sunroof
—
Target Battery Percentage
sensor.calliecar_target_battery_percentage
—
Trunk
binary_sensor.calliecar_trunk
—
Unlock Plug when Charged
switch.calliecar_unlock_plug_when_charged
—
Vehicle Locked
binary_sensor.calliecar_vehicle_locked
—
Wake Up Car
button.calliecar_wake_up_car
—
Window Front Left
binary_sensor.calliecar_window_front_left
—
Window Front Right
binary_sensor.calliecar_window_front_right
—
Window Heating
switch.calliecar_window_heating
—
Window Heating with AC
switch.calliecar_window_heating_with_ac
—
Window Rear Left
binary_sensor.calliecar_window_rear_left
—
Window Rear Right
binary_sensor.calliecar_window_rear_right
—
Windows
binary_sensor.calliecar_windows
—

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
Check Bedankt @pkrielen
Blijkbaar stonden er 2 entiteiten uit bij mij. Voertuigstatus (die ik dus nu nodig had) en Activeer auto was ook uitgeschakeld. Nu kunnen we weer verder hobbyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10:24
tweebel schreef op maandag 21 juli 2025 @ 11:14:
[...]

Deze kwam ook langs in het Explorer EV topic, zelfde techniek. Blijkbaar is een workaround om de gordel (achter je rug) in te pluggen voor je uitstapt... Waarschijnlijk werkt dat bij de Elroq ook wel.
Werkte indertijd bij de Enyaq wel op die manier dus ik gok dat dat voor de Elroq ook zo werkt.
Pagina: 1 ... 44 45 Laatste