Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:40
Android Auto vraagje:
Hoe kan ik makkelijk tussen werk telefoon en privé telefoon wisselen? Nu doe ik dat omslachtig via de Skoda app of via Mobiele Verbindingen oid.
Tevens: is het mogelijk om het opstart scherm met gebruiker en machtigingen te verbergen? Dus dat het systeem automatisch inlogt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJones
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 18-09 19:06
Exactor it schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 18:39:
[...]

Een hulpsysteem dat beter helpt bij parallel inparkeren zou wel een goede toevoeging zijn. Al gebruik ik de camerabeelden helemaal niet merk ik.
Je bedoelt toch niet het hulpsysteem van gekleurde lijnen dat helpt bij het inparkeren, zichtbaar op de camerabeelden? 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06:54
MrJones schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 20:51:
[...]

Je bedoelt toch niet het hulpsysteem van gekleurde lijnen dat helpt bij het inparkeren, zichtbaar op de camerabeelden? 😁
Haha, ja die ken ik. Maar dat kan wel beter qua parallel inparkeren wat mij betreft. Nogmaals, ik gebruik het toch niet, maar als ik mijn partner zie stuntelen zou ik toch graag zien dat ie piept als je moet indraaien of met een vlakje aangeeft waar je moet indraaien. (ik doe gewoon wat ik geleerd heb met rijlessen, indraaien als achterbak voorbij de voorste auto is en terugdraaien als stoep uit spiegels verdwijnt, werkt altijd :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
MetaalMan schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 17:45:
Vervoer je vaak (achter-) passagiers die het juist warmer of kouder hebben dan jijzelf, dan kan een 3e klimaatzone nuttig zijn..
*hoest* winter pakket *hoest*

Heb hier 3 pubers dus daar zag ik de toegevoegde waarde wel van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 16:38
Aronbx_ schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:09:
Ook ik mag mij inmiddels melden in dit topic. Afgelopen week is voor mij de Elroq 85 Tour editie in Steel Grey met de Vega velgen besteld. De stoelen worden achteraf bekleed met leder.
Veel twijfel gehad tussen een hoop auto's waaronder de Model Y, Enyaq, Seat Leon, Niro en EV3 maar uiteindelijk kwam de Elroq op deze manier als beste uit de bus.
Naar verwachting mag ik 1 december mijn inmiddels 5 jaar oude Corsa electric inruilen voor de Elroq.
Ik zie hier al een hoop mooie plaatjes voorbij komen, dus kan al niet meer wachten tot het zo ver is :)
vandaag is mijn Elroq 85 Tour editie in Steel Grey met de Vega velgen besteld, inclusief afneembare trekhaak ook besteld bij de leasemaatschappij.

Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Freestuff schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:56:
[...]

vandaag is mijn Elroq 85 Tour editie in Steel Grey met de Vega velgen besteld, inclusief afneembare trekhaak ook besteld bij de leasemaatschappij.

Ben erg benieuwd.
Afneembare trekhaak. Bestaat die ook als optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 16:38
La1974 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 23:39:
[...]

Afneembare trekhaak. Bestaat die ook als optie?
Sorry, wegklapbaar moet het zijn 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remcodh078
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-09 19:13
Ik ben benieuwd wat jullie equalizer settings zijn van het standaard geluidssysteem in de Elroq. Ik weet dat dit persoonlijk is, maar het kan anderen denk ik wel op weg helpen aangezien de standaardinstellingen naar mijn idee zeker niet de beste zijn. Ik ben dan ook benieuwd wat voor muziek je luistert met deze instellingen. Misschien een idee dit ook te doen voor het Canton systeem om andere op weg te helpen. Ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 16:52
Kanoet schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:51:
Android Auto vraagje:
Hoe kan ik makkelijk tussen werk telefoon en privé telefoon wisselen? Nu doe ik dat omslachtig via de Skoda app of via Mobiele Verbindingen oid.
2 telefoons tegelijk verbinden voor bellen/ gebeld worden is geen probleem, werkt gewoon tegelijk
Maar bij mijn weten is er altijd maar 1 primair in gebruik voor Carplay/Android auto. Dat gaat niet lekker werken als je dat tegelijk verbonden wilt hebben.
Tevens: is het mogelijk om het opstart scherm met gebruiker en machtigingen te verbergen? Dus dat het systeem automatisch inlogt?
Nee
Maar als je niet op OK drukt, gaat hij na een tijdje wel vanzelf door

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:46
Kanoet schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:51:
Android Auto vraagje:
Werk zelf ook met 2 telefoons.
Privé een iPhone, die staat op de Carplay ingesteld.
Zakelijk via BT.

Als ik zakelijk bel, doe ik dit dmv de belfunctie v/d auto.
Privé met de iPhone bel ik via Carplay.
Of dit ook werkt met 2x android telefoons durf ik niet te zeggen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boldarak
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 15:14
remcodh078 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 07:39:
Ik ben benieuwd wat jullie equalizer settings zijn van het standaard geluidssysteem in de Elroq. Ik weet dat dit persoonlijk is, maar het kan anderen denk ik wel op weg helpen aangezien de standaardinstellingen naar mijn idee zeker niet de beste zijn. Ik ben dan ook benieuwd wat voor muziek je luistert met deze instellingen. Misschien een idee dit ook te doen voor het Canton systeem om andere op weg te helpen. Ik hoor graag van jullie.
Ik heb alle schuiven vol open staan, voor mij klinkt het geluid dan een stuk voller

PSN ID = OTL002

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 21:34
Boldarak schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:16:
[...]

Ik heb alle schuiven vol open staan, voor mij klinkt het geluid dan een stuk voller
Ik vraag me altijd bij dat soort instellingen af als je alles "hetzelfde" omhoog zet, dus van bv 0 naar +3, verandert het dan echt het geluid, of gaat alles gewoon 2 tandjes harder..
Ik zou van een EQ juist verwachten dat je er een paar hoger en een paar lager zet zodat je de juiste accenten kunt aanpassen. Nu gaat dat bij de standaard versie met 3 balkjes niet veel helpen denk ik, dan zou de EQ meer balkjes moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:32
Eerder dan verwacht zal ik aankomende week mijn Elroq ophalen (planning was november maar oude lease contract wordt eerder opgezegd). Wij gaan in oktober naar Barcelona waarbij ik nog niet de EV in de planning had 😉….

Nu ben ik benieuwd of ik met mijn MTC pas die internationale dekking heeft zonder gedoe naar Barcelona kan… of moet ik toch nog alternatieve passen (bijv Electromap volgens ANWB) extra aanschaffen (15 euro) ? De vraag stel ik bewust hier omdat ik wellicht via de Elroq nav de route kan uitrrekenen langs ondersteunende laadstations…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anme
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-09 16:50
Wij rijden elke winter naar Spanje en hebben wel meerdere passen/apps nodig gehad. Elk laadstation is anders. (We gebruiken ook de Tesla laders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik ben een Elroq aan het uitzoeken met Ayvens als LM en zie een "Skoda Elroq — 85 Business Edition - Tour 5d" staan met MY2025 en een "85 Business Edition 5d" met MY2026.

De verschillen in uitvoering is wel duidelijk, maar het verschil tussen MY26 en MY25 kan ik nergens vinden. De tour editie is qua prijs aantrekkelijker, maar iemand enig idee wat het verschil 25 en 26 is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 16:34
smesjz schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 19:09:
Ik ben een Elroq aan het uitzoeken met Ayvens als LM en zie een "Skoda Elroq — 85 Business Edition - Tour 5d" staan met MY2025 en een "85 Business Edition 5d" met MY2026.

De verschillen in uitvoering is wel duidelijk, maar het verschil tussen MY26 en MY25 kan ik nergens vinden. De tour editie is qua prijs aantrekkelijker, maar iemand enig idee wat het verschil 25 en 26 is?
Betreft alleen (vrij subtiele) verschillen in de uitrusting/optiepakketten. Geen daadwerkelijke verschillen of vernieuwingen aan de auto zelf. Op de Skoda-site kun je de drie prijslijsten inzien, waarbij ik aanneem dat 'MY26' bij Ayvens overeenkomt met de prijslijst per 1 september 2025.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02:07
Klein vraagje, ik werd vandaag voor het eerst onderweg gebeld, en op dat moment realiseerde ik me dat ik eigenlijk geen idee heb of ik het gesprek met een knop vanaf het stuur kan opnemen of alleen via het 13 inch scherm?

Zelf een gesprek starten doe ik natuurlijk met de voice knop, lang indrukken voor Siri en dan zeggen wie ze moet bellen. Maar opnemen kon ik in de gauwigheid even niet zien. en in de "handleiding" kom ik ook niet echt iets tegen bij het stukje over stuurwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
cptspekkie schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 21:48:
Dag 2 zit er ook zo goed als op, en dus komen we even terug met de nieuwe bevindingen, beloofde foto's en andere geteste zaken.

Beginnend met dat ik afgelopen nacht de auto heb laten bijladen tot 80% daar ik op de eerste dag +- 210 km gereden had en met al het gespeel de accu van 99 naar 43% had leeg getrokken. Normaal nog niet perse nodig al te gaan laden, maar ooit is je eerste keer dus dacht dan maar meteen.
Mijn laad"paal" heb ik begrenst staan op 10A 3 fasen, dus effectief 7kW en uiteindelijke snelheid was 6,5kW want de elektronica van de lader gebruikte eigenlijk max 9A per fase. Auto was van die 43 naar 80% in ongeveer 4,5 uur. Waar ik reuze tevreden mee ben. Want dan hoef ik ook eigenlijk niet moeilijk te doen met load balancing en wat dan ook. (Voor de geïnteresseerde, mijn laadstation is een Webasto Next. Merk is overgenomen en zijn zo goed als uit de markt gestapt, dus deze 11kW lader is zeer voordelig aan te komen nu)

Dan ik had besloten dat ik graag matjes wilde waar ELROQ op de matten staat, dus heb los bij de auto (buiten de lease om) de standaard velours matten besteld. Zowel de voor als achter matten hebben het ELROQ naam erop staan. negeer de schoenafdruk, onze plaats is helaas niet geheel zand vrij. ;)

[Afbeelding]

Tevens heb ik ook de dorpel bescherm strips gekocht, (deze zelf geplaatst zodat ze maar 39 euro kosten ipv de 124 euro als je ze door de dealer laat plakken) Deze zijn alleen voor de voorste portieren, mooi maar het is wel erg minimaal.

[Afbeelding]

Verder heb ik vandaag nog even getest wat ons multimedia systeem kan voor wat betreft video files vanaf een usb stick. En het antwoord daarop is, mp4 avi en zelfs mkv bestanden kunnen worden afgespeeld.
Alleen er zit wel verschil in wat werkt en wat niet. Zo had ik 2 mp4 bestanden, een deed video en geluid, de andere wel geluid maar geen video. De avi file, deed beiden, maar was van lage kwaliteit (dat was ook zo, want dat was een oude video file die ik had)
En wat ik volledig niet had verwacht is de mkv. Maar ook die speelde de video heel strak af. Nadeel is echter, was dat ik geen geluid had vanaf die file.
Dat heeft uiteraard te maken met de audio formaat wat in de mkv bestand zit, want mkv en mp3 zijn niks anders dan containers, waar van alles in kan zitten.

Overigens het afspelen zelf is nog wel een beetje gedoe. Je gaat eerst naar media, daar kies je het bestand dat je wilt afspelen, en daarna moet je naar het scherm van speelt nu af gaan, en daar kan je dan als je op de album cover klikt de video in beeld krijgen. Deze wordt dan aan de rechterkant van het scherm afgespeeld. De bovenste balk, onderste balk en de linker media zijknoppen blijven in beeld staan.

Full screen zonder balken was het mooiste geweest, maar in mijn optiek nog altijd bruikbaar als je bij een laad station of mcDonalds op de parking aan het wachten bent of van een ijsje zit te genieten. :9

Ik ga hier nog meer files en ook andere mkv bestanden mee testen. om te zien welke audio codecs enz wel werken.
MKV en AVI bestanden zijn dan ook enkel containers en kunnen vanalles omvatten qua video en audio format. Je zal dus goed de bestanden moeten analyseren met een tool zoals mkvtoolnix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:38
cptspekkie schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:14:
Klein vraagje, ik werd vandaag voor het eerst onderweg gebeld, en op dat moment realiseerde ik me dat ik eigenlijk geen idee heb of ik het gesprek met een knop vanaf het stuur kan opnemen of alleen via het 13 inch scherm?

Zelf een gesprek starten doe ik natuurlijk met de voice knop, lang indrukken voor Siri en dan zeggen wie ze moet bellen. Maar opnemen kon ik in de gauwigheid even niet zien. en in de "handleiding" kom ik ook niet echt iets tegen bij het stukje over stuurwiel.
In de meeste auto’s is dat de voice knop indrukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cptspekkie
Admiral Freebee schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:17:
[...]

MKV en AVI bestanden zijn dan ook enkel containers en kunnen vanalles omvatten qua video en audio format. Je zal dus goed de bestanden moeten analyseren met een tool zoals mkvtoolnix.
Klopt daar was ik me wel van bewust, maar uiteraard niet echt van te voren gekeken naar welke codecs de unit ondersteund.

Inmiddels wat extra proeven gedaan en was erachter dat eigenlijk geen een van de betaalde audio codecs, denk aan Dolby, DTS enz werken. Enkel mp3, AAC, WMA en WAV werken. Simpel op te lossen met bijvoorbeeld een tooltje zoals Handbrake op mac, om de audio om te zetten naar AAC zodat het wel afspeelt.

Nu zat ik net in de handleiding online te zoeken, en wat denk je, ik had het al kunnen weten want Skoda had het netjes vermeld staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cN7VMIIGOE2Uh0i6oK1YoYjJpj4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oLnwckB1vURGnUFOptcSFGle.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPC3YbsYjPFGgVD4znOrZjO2Fvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0PRxI4klocme4HZmz6jz5U1n.png?f=fotoalbum_large

Toch leuk om op die manier wat files te hebben mocht je op een road trip gaan en je jezelf willen vermaken tijdens een laad sessie.

@olafmol Thanks, zal dat testen de volgende keer dat ik gebeld wordt. (was tot nu toe een stuur gewend met een phone knop namelijk :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:38
Je bent zo te lezen op reddit Ed niet de enige met deze vraag. Iemand anders suggereert het (rechts?) indrukken van de volume knop/wiel(?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
olafmol schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:36:
Je bent zo te lezen op reddit Ed niet de enige met deze vraag. Iemand anders suggereert het (rechts?) indrukken van de volume knop/wiel(?).
Dat werkt bij mij. Dezelfde knop waarmee je muziek op pauze zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cptspekkie
Voice knop is het inderdaad niet. Maar met het rechter scrol wiel indrukken kan je inderdaad opnemen. Geluid uitzetten daarentegen is met linker scrol wiel evenals de volume veranderen.

Overigens als er nog een melding op het scherm staat die bevestigd kan worden, dan wordt eerst die melding bevestigd alvorens je nog eens kan drukken voor het opnemen. Kwam ik vanavond ook achter tijdens een test.

[ Voor 3% gewijzigd door cptspekkie op 12-07-2025 02:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06:46
DrDelete schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 17:37:

Nu ben ik benieuwd of ik met mijn MTC pas die internationale dekking heeft zonder gedoe naar Barcelona kan… of moet ik toch nog alternatieve passen (bijv Electromap volgens ANWB) extra aanschaffen (15 euro) ? De vraag stel ik bewust hier omdat ik wellicht via de Elroq nav de route kan uitrrekenen langs ondersteunende laadstations…
Wij rijden al twee zomers zonder problemen met MTC pas naar zuiden noord Spanje, nog nooit ergens gehad waar we niet terecht konden.

Check wel even welke je hebt: https://www.mtc.nl/FAQ/le...-passen-in-het-buitenland en waar je er mee terecht kunt. Ik had graag ook bij tesla terecht gekund maar die samenwerking is er helaas niet. Maar ook zonder red je het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
Heren er is me iets opgevallen tijdens mijn voor nu toe langste rit in de Elroq. Iets wat ik op de prijslijst / optielijst niet tegen kom, en dus zelf niet echt kan bevestigen. Althans nog niet.

Heeft de Elroq een automatisch dimmende linker buitenspiegel? (bestuurders kant)

Ik dacht eerst van niet omdat het dus in de prijslijst niet vermeld staat. Ondanks dat de buiten spiegels zowel bij comfort als bij functioneel benoemd worden. (waarom dubbel, geen idee) De binnenspiegel als automatisch dimmend wordt wel beschreven bij het stukje comfort.

Ik ken dimmende buitenspiegels van een octavia die mijn oom rijd, dus vond het in eerste instantie jammer dat de Elroq het niet zou hebben.

Maar tijdens mijn rit van vandaag, zat ik wat beter te kijken in de bestuurders buiten spiegel en ik zie een rand van plus minus 4 mm aan de uitzijde van het glas. Vergelijkbaar met het deel wat niet dimd bij de octavia, het middelste zou dan groenig worden. Alleen bij de Octavia (2014 model) is het middelste altijd een beetje groenig, en dat zie ik vooralsnog in de Elroq niet terug.
Verder zie ik aan de onderzijde, precies op de helft van de hoogte in deze 4mm rand, een heel dun lijntje lopen van links naar rechts.

Dit alles zie ik niet in de passagier buitenspiegel. Maar kijk ik goed naar mijn binnenspiegel, dan zie ik precies eenzelfde rand van 3 a 4 mm en ook onderin dat dunne lijntje halverwege lopen.

Ik heb helaas nog niet echt in de avond gereden van de Elroq, daar het nu steeds pas laat donker wordt. Zeer waarschijnlijk is morgen de kans dat ik wel in het donker / schemer thuis kom van een rit. Maar ook dat is nog afwachten of het dan al donker genoeg is en er iemand achter me zit met verblindend licht.

Wellicht echter dat een van jullie dit al lang gezien heeft en kan bevestigen. (ik kan het me niet herinneren dat het hier eerder behandeld is namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-09 18:24

Dropje

Nissan Ariya Engage SV

MetaalMan schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 20:59:
[...]

Betreft alleen (vrij subtiele) verschillen in de uitrusting/optiepakketten. Geen daadwerkelijke verschillen of vernieuwingen aan de auto zelf. Op de Skoda-site kun je de drie prijslijsten inzien, waarbij ik aanneem dat 'MY26' bij Ayvens overeenkomt met de prijslijst per 1 september 2025.
Kijk even de laatste video op YouTube (of op zijn site) van Mathias Speicher. Hij behandelt daar de wijzigingen.
Allemaal nog niet officieel, maar normaal gesproken is hij heel goed op de hoogte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 16:34
Dropje schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 19:17:
[...]

Kijk even de laatste video op YouTube (of op zijn site) van Mathias Speicher. Hij behandelt daar de wijzigingen.
Allemaal nog niet officieel, maar normaal gesproken is hij heel goed op de hoogte.
Heb de video niet gekeken, maar wel laten samenvatten door Perplexity. Als het inderdaad klopt, dan toch enkele inhoudelijke wijzigingen voor MY26, in tegenstelling tot de info die ik eerder vernomen heb.

Belangrijkste wijzigingen en vernieuwingen voor de Elroq MY26:

Uitgebreidere standaarduitrusting
  • De Elroq 50 en Elroq 60 krijgen standaard Climatronic (automatische airco).
  • Adaptieve cruise control (ACC) wordt standaard op de Elroq 50, 60 en 85. Dit betekent dat je deze opties niet meer los hoeft bij te bestellen.
Nieuwe automatische kofferklep
  • De Elroq krijgt een automatische sluitfunctie voor de achterklep: als je met de sleutel 2 meter van de auto wegloopt, sluit de klep na 20 seconden automatisch. Dit was een veelgevraagde functie.
Verlichte Tech-Deck (grille)
  • De zwarte kunststof strip aan de voorkant, waar alle sensoren achter zitten, is nu optioneel verlicht. Dit was eerst alleen voor de RS en First Edition, maar komt nu ook beschikbaar op de 60, 85 en Sportline, als onderdeel van het Advanced- of Max-pakket.
Contrasterend zwart dak (voor RS)
  • De RS-uitvoering krijgt de optie voor een contrasterend zwart dak, behalve bij de kleur zwart of de standaardkleur Energy Blue. Dit zorgt voor een sportievere uitstraling.
Nieuwe interieurkeuzes
  • De Design Selection Suite krijgt nu ook geventileerde stoelen, net als bij de Enyaq.
  • De beige lederen L&K (Laurin & Klement) design selection keert terug als optie voor de Elroq, voor wie een lichtere interieurkleur wil.
Nieuwe claxon
  • De Elroq krijgt een nieuwe tweeklank claxon, na veel feedback over het geluid van het vorige model.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
MetaalMan schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 19:34:
[...]

Heb de video niet gekeken, maar wel laten samenvatten door Perplexity. Als het inderdaad klopt, dan toch enkele inhoudelijke wijzigingen voor MY26, in tegenstelling tot de info die ik eerder vernomen heb.

[list]
• De Elroq krijgt een automatische sluitfunctie voor de achterklep: als je met de sleutel 2 meter van de auto wegloopt, sluit de klep na 20 seconden automatisch. Dit was een veelgevraagde functie.
Dat klinkt onhandig als je dingen van binnen haalt om in de kofferbak te doen. Bijvoorbeeld als je op vakantie of naar de milieustraat gaat. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Exactor it schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 20:08:
[...]

Dat klinkt onhandig als je dingen van binnen haalt om in de kofferbak te doen. Bijvoorbeeld als je op vakantie of naar de milieustraat gaat. :o
Zal vast uitgeschakeld kunnen worden (en ik denk dat dit met een sw-update ook naar de bestaande Elroqs zal komen).
MetaalMan schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 19:34:
[...]

Uitgebreidere standaarduitrusting
  • De Elroq 50 en Elroq 60 krijgen standaard Climatronic (automatische airco).
  • Adaptieve cruise control (ACC) wordt standaard op de Elroq 50, 60 en 85. Dit betekent dat je deze opties niet meer los hoeft bij te bestellen.
Verlichte Tech-Deck (grille)
  • De zwarte kunststof strip aan de voorkant, waar alle sensoren achter zitten, is nu optioneel verlicht. Dit was eerst alleen voor de RS en First Edition, maar komt nu ook beschikbaar op de 60, 85 en Sportline, als onderdeel van het Advanced- of Max-pakket.
Contrasterend zwart dak (voor RS)
  • De RS-uitvoering krijgt de optie voor een contrasterend zwart dak, behalve bij de kleur zwart of de standaardkleur Energy Blue. Dit zorgt voor een sportievere uitstraling.
Nieuwe interieurkeuzes
  • De Design Selection Suite krijgt nu ook geventileerde stoelen, net als bij de Enyaq.
  • De beige lederen L&K (Laurin & Klement) design selection keert terug als optie voor de Elroq, voor wie een lichtere interieurkleur wil.
Nieuwe claxon
  • De Elroq krijgt een nieuwe tweeklank claxon, na veel feedback over het geluid van het vorige model.
De nieuwe claxon (zie ook m'n eerdere post) en het verlichte tech-deck zou ik ook wel willen.. Over een paar maanden maar eens kijken wat mogelijk is. :P

[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 12-07-2025 20:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cptspekkie
Inmiddels vanmorgen even een test gedaan en de sensor bij de binnenspiegel aan de voorkant mijn vinger opgehouden. Dan met de andere hand en een zaklampje licht op de binnenspiegel geschenen. En jawel zowel de binnenspiegel als de linker buitenspiegel werden mooi groen en donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
Nieuw vraagje, zijn er mensen die in hun Elroq al een (Fulli) tolbadge hebben hangen en hier ervaringen willen delen ?
Ik begrijp dat je soortgelijke devices op het gestippelde gedeelte moet plakken voor de ontvangst.
Kan dat ook met zo'n statische sticker ertussen die men ook bij veel dashcams gebruikt om te voorkomen dat je het ding er lastig af kunt krijgen?
Zelfde wil ik eigenlijk ook doen met de milieu sticker, zodat die er ook niet hele jaar op hoeft te blijven zitten als ik hem niet gebruik.

[ Voor 16% gewijzigd door pkrielen op 13-07-2025 18:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chillz
DrDelete schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 17:37:
Eerder dan verwacht zal ik aankomende week mijn Elroq ophalen (planning was november maar oude lease contract wordt eerder opgezegd). Wij gaan in oktober naar Barcelona waarbij ik nog niet de EV in de planning had 😉….

Heel toevallig...
Ben ik afgelopen vrijdagavond vanuit Nederland naar Spanje gereden.
Schrijf dit nu ook vanuit daar/ hier. (stukje verder nog dan Barcelona, nog +500km)

Elroq 85, ook MTC pas (Europese laadpas; blijkbaar met Eneco-code, kwam ik vandaag pas achter, staat op de achterkant)

Conclusie: Laden, géén probleem.

Enige puntje om op te letten;
Laadpalen in Spanje bij tankstations langs de snelweg, daar zijn ze hier nog niet heel ver mee.
Bij de een stonden ze nog in opbouw, de volgende had er een briefje op hangen dat ze het nog niet deden, bij weer de volgende stonden er 2, maar kreeg ik met geen mogelijkheid aan de gang. Het had allemaal iets.

Maar als je gewoon de navigatie/ apps volgt en eventjes van de snelweg afgaat, dan is het geen probleem.
Ook Tesla inderdaad, maar ook genoeg andere merken/ aanbieders van snelladers.
Onderweg is dus wat lastiger, binnen de bebouwde kom is gelukkig overal wel wat te vinden.
Het is gewoon nog niet zo 'gewoon' als in NL/ DL/ BE, etc.

Maar voor Barcelona hoef je in Spanje onderweg hooguit 1x te laden. Dat zal wel goed komen.

Frankrijk heeft overigens echt grote sprongen gemaakt. Daar staan echt bij voldoende tankstations en parkeerplekken langs de weg rijtjes met laders. Op 1 plek hebben we een 15/20 minuten moeten wachten om aan de beurt te zijn, voor de rest overal genoeg plek.
('vroeger' waren de tankstations en faciliteiten in Frankrijk vaak minder en in Spanje beter; tegenwoordig lijkt het echt andersom te zijn)

Overigens heb ik niet blind vertrouwd op de Elroq navigatie voor het navigeren van laadpalen.
Ik heb op mn telefoon ABRP (A Better RoutePlanner) gebruikt om ook steeds te schaduwen/ checken.
En niet vooraf uitgestippeld, maar steed tijdens het laden bij het ene punt gezocht naar de volgende optie.
(je rijdt toch altijd zuiniger/ onzuiniger dan zo'n navigatie/app vooraf uitstippeld. En als je eens een keer extra ergens stopt en toch kunt laden, dan kun je die net zo goed pakken, maar veranderd je schema ook totaal)
pkrielen schreef op zondag 13 juli 2025 @ 18:19:
Nieuw vraagje, zijn er mensen die in hun Elroq al een (Fulli) tolbadge hebben hangen en hier ervaringen willen delen ?
Ik begrijp dat je soortgelijke devices op het gestippelde gedeelte moet plakken voor de ontvangst.
Kan dat ook met zo'n statische sticker ertussen die men ook bij veel dashcams gebruikt om te voorkomen dat je het ding er lastig af kunt krijgen?
Zelfde wil ik eigenlijk ook doen met de milieu sticker, zodat die er ook niet hele jaar op hoeft te blijven zitten als ik hem niet gebruik.
Voor de milieustickers voor Duitsland en Frankrijk heb ik deze:
https://www.vignet.online...-raamfolie-milieusticker/

Zelfklevende raamfolie precies op maat voor de Duitse sticker.
Als ik over een paar weken weer terug in NL ben, gaat de Franse sticker weer van de ruit op het losse plasticje en in het dashboardkastje. :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Een tolbadge ga je niet op die statische folie kunnen plakken, die valt zo eraf. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:32
Chillz schreef op zondag 13 juli 2025 @ 21:02:
[...]

Heel toevallig...
Ben ik afgelopen vrijdagavond vanuit Nederland naar Spanje gereden.
Schrijf dit nu ook vanuit daar/ hier. (stukje verder nog dan Barcelona, nog +500km)

Elroq 85, ook MTC pas (Europese laadpas; blijkbaar met Eneco-code, kwam ik vandaag pas achter, staat op de achterkant)

Conclusie: Laden, géén probleem.

Enige puntje om op te letten;
Laadpalen in Spanje bij tankstations langs de snelweg, daar zijn ze hier nog niet heel ver mee.
Bij de een stonden ze nog in opbouw, de volgende had er een briefje op hangen dat ze het nog niet deden, bij weer de volgende stonden er 2, maar kreeg ik met geen mogelijkheid aan de gang. Het had allemaal iets.

Maar als je gewoon de navigatie/ apps volgt en eventjes van de snelweg afgaat, dan is het geen probleem.
Ook Tesla inderdaad, maar ook genoeg andere merken/ aanbieders van snelladers.
Onderweg is dus wat lastiger, binnen de bebouwde kom is gelukkig overal wel wat te vinden.
Het is gewoon nog niet zo 'gewoon' als in NL/ DL/ BE, etc.

Maar voor Barcelona hoef je in Spanje onderweg hooguit 1x te laden. Dat zal wel goed komen.

Frankrijk heeft overigens echt grote sprongen gemaakt. Daar staan echt bij voldoende tankstations en parkeerplekken langs de weg rijtjes met laders. Op 1 plek hebben we een 15/20 minuten moeten wachten om aan de beurt te zijn, voor de rest overal genoeg plek.
('vroeger' waren de tankstations en faciliteiten in Frankrijk vaak minder en in Spanje beter; tegenwoordig lijkt het echt andersom te zijn)

Overigens heb ik niet blind vertrouwd op de Elroq navigatie voor het navigeren van laadpalen.
Ik heb op mn telefoon ABRP (A Better RoutePlanner) gebruikt om ook steeds te schaduwen/ checken.
En niet vooraf uitgestippeld, maar steed tijdens het laden bij het ene punt gezocht naar de volgende optie.
(je rijdt toch altijd zuiniger/ onzuiniger dan zo'n navigatie/app vooraf uitstippeld. En als je eens een keer extra ergens stopt en toch kunt laden, dan kun je die net zo goed pakken, maar veranderd je schema ook totaal)

[...]

Als ik over een paar weken weer terug in NL ben, gaat de Franse sticker weer van de ruit op het losse plasticje en in het dashboardkastje. :)
thx voor deze uitgebreide info 👍👍 die ABRP app ziet er tof uit qua opties voor de ev rijder.. heb jij premium abo of de free ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
S_Chief schreef op zondag 13 juli 2025 @ 21:05:
Een tolbadge ga je niet op die statische folie kunnen plakken, die valt zo eraf. :p
Kan niet helemaal volgen waarom een dashcam wel zou blijven hangen en een tolbadge niet ?
Of is het omdat hij op dat gestippelde gedeelte moet komen ?
Anyway, heb voor paar euro die dingen eens besteld om het uit te proberen, ik zal het laten weten als ik de spullen binnen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
DrDelete schreef op zondag 13 juli 2025 @ 21:40:
[...]

thx voor deze uitgebreide info 👍👍 die ABRP app ziet er tof uit qua opties voor de ev rijder.. heb jij premium abo of de free ?
Free
Daarmee heb ik voor nu nog wel voldoende info

En daarnaast nog de Skoda app/navigatie, Chargemap, en eventueel Shell Recharge- en Tesla app.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Zo, klaar voor een dagje tuffen naar de Bodensee.
Kijken hoeveel er in de eerste etappe daadwerkelijk uit geperst gaat worden 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nV0dwYqcgmINk3h4gSoK5JvH_fE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qYMtXHLS3CKvXJb5nTlNBvN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boldarak
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 15:14
Van het weekend ritje naar Parijs gemaakt. Wat ik mistte in de standaard navigatie waren de Tesla charge straten, Kon het ook niet vinden in de opties. Iemand enig idee waarom deze niet meegenomen worden?

PSN ID = OTL002

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 18-09 10:44
pkrielen schreef op zondag 13 juli 2025 @ 18:19:
Ik gebruik de Fulli tolbadge en wilde de houder eerst ook niet op het raam plakken. Mijn vrouw kreeg spierpijn in haar arm vanwege het vasthouden van het ding tijdens tolpassages ;-). Ikheb de houder nu direct links naast de binnenspiegel op het gestippelde deel geplakt en dat werkte in de afgelopen weken prima. Is ook niet te zien van buiten en de badge zelf is er eenvoudig in- en uit te klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Laatst online: 22:17
Elroq85 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:47:
[...]

Ik gebruik de Fulli tolbadge en wilde de houder eerst ook niet op het raam plakken. Mijn vrouw kreeg spierpijn in haar arm vanwege het vasthouden van het ding tijdens tolpassages ;-). Ikheb de houder nu direct links naast de binnenspiegel op het gestippelde deel geplakt en dat werkte in de afgelopen weken prima. Is ook niet te zien van buiten en de badge zelf is er eenvoudig in- en uit te klikken.
Heb hier dezelfde plek gekozen, mijn dashcam hangt achter mijn spiegel en zie je bijna niet. Fulli badgehouder erboven maar zodat ie zo min mogelijk zichtbaar is :)!

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:13
Chillz schreef op zondag 13 juli 2025 @ 21:02:

Top tip! _/-\o_
Kende het niet... Maar bij mijn huidige auto "erger" ik me altijd als ik die stickers zie zitten.
Dus deze oplossing ga ik zeker gebruiken. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Is daar de clip aan de a-style niet voor?

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Decibel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-09 09:49
cptspekkie schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 18:07:
Heren er is me iets opgevallen tijdens mijn voor nu toe langste rit in de Elroq. Iets wat ik op de prijslijst / optielijst niet tegen kom, en dus zelf niet echt kan bevestigen. Althans nog niet.

Heeft de Elroq een automatisch dimmende linker buitenspiegel? (bestuurders kant)

Ik dacht eerst van niet omdat het dus in de prijslijst niet vermeld staat. Ondanks dat de buiten spiegels zowel bij comfort als bij functioneel benoemd worden. (waarom dubbel, geen idee) De binnenspiegel als automatisch dimmend wordt wel beschreven bij het stukje comfort.

Ik ken dimmende buitenspiegels van een octavia die mijn oom rijd, dus vond het in eerste instantie jammer dat de Elroq het niet zou hebben.

Maar tijdens mijn rit van vandaag, zat ik wat beter te kijken in de bestuurders buiten spiegel en ik zie een rand van plus minus 4 mm aan de uitzijde van het glas. Vergelijkbaar met het deel wat niet dimd bij de octavia, het middelste zou dan groenig worden. Alleen bij de Octavia (2014 model) is het middelste altijd een beetje groenig, en dat zie ik vooralsnog in de Elroq niet terug.
Verder zie ik aan de onderzijde, precies op de helft van de hoogte in deze 4mm rand, een heel dun lijntje lopen van links naar rechts.

Dit alles zie ik niet in de passagier buitenspiegel. Maar kijk ik goed naar mijn binnenspiegel, dan zie ik precies eenzelfde rand van 3 a 4 mm en ook onderin dat dunne lijntje halverwege lopen.

Ik heb helaas nog niet echt in de avond gereden van de Elroq, daar het nu steeds pas laat donker wordt. Zeer waarschijnlijk is morgen de kans dat ik wel in het donker / schemer thuis kom van een rit. Maar ook dat is nog afwachten of het dan al donker genoeg is en er iemand achter me zit met verblindend licht.

Wellicht echter dat een van jullie dit al lang gezien heeft en kan bevestigen. (ik kan het me niet herinneren dat het hier eerder behandeld is namelijk)
Ja klopt! Dit was mij ook al opgevallen.
De linker buitenspiegel is automatisch dimmend. Heel fijn in de avond als iemand je inhaald.
Vanaf welk optie pakket dit is weet ik niet. Bij mijn SL met advanced zit het erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cptspekkie
Ik heb dus ook geen idee vanaf welke het erop zit, maar was super blij dat het er bij mijn BE advanced ook op blijkt te zitten. Gister avond voor het eerst echt in het donker gereden en hij heeft toch al zeker 2 a 3x gedimd terwijl ik ingehaald werd inderdaad.

Overigens miste ik tijdens die zelfde avond rit een indicatie van of het dimlicht ingeschakeld was, geen groen icoontje in het drivers display. Dus ik had blijkbaar de hendel naar achter gedrukt waardoor de grootlicht assistant geactiveerd was. Het lampje met het A-tje ervoor. Vervolgens reed ik dus op de snelweg naar huis en werd het uiteindelijk donker genoeg voor de lampen om aan te springen.
Wat een gewaarwording is matrix verlichting met 36 led elementen per kant ten opzichte van de 7 elementen die ik op de Qashqai had zeg. De blauwe borden popte gewoon zo fel, en dat terwijl niemand naar mij knipperde van dat ze verblind werden.

Echter vond ik het na ongeveer 10 a 15 min zo te rijden toch wat onwennig, was steeds toch best bang dat mensen er last van hadden. Dus uiteindelijk trok ik maar een keer an de hendel en toen schakelde de groot licht automaat uit. maar bleef licht zien, dus toen had ik volgens mij de normale dimlicht aan (wel nog altijd op automatische stand) wat overigens ook echt wel goed licht geeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Decibel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-09 09:49
cptspekkie schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:31:
Ik heb dus ook geen idee vanaf welke het erop zit, maar was super blij dat het er bij mijn BE advanced ook op blijkt te zitten. Gister avond voor het eerst echt in het donker gereden en hij heeft toch al zeker 2 a 3x gedimd terwijl ik ingehaald werd inderdaad.

Overigens miste ik tijdens die zelfde avond rit een indicatie van of het dimlicht ingeschakeld was, geen groen icoontje in het drivers display. Dus ik had blijkbaar de hendel naar achter gedrukt waardoor de grootlicht assistant geactiveerd was. Het lampje met het A-tje ervoor. Vervolgens reed ik dus op de snelweg naar huis en werd het uiteindelijk donker genoeg voor de lampen om aan te springen.
Wat een gewaarwording is matrix verlichting met 36 led elementen per kant ten opzichte van de 7 elementen die ik op de Qashqai had zeg. De blauwe borden popte gewoon zo fel, en dat terwijl niemand naar mij knipperde van dat ze verblind werden.

Echter vond ik het na ongeveer 10 a 15 min zo te rijden toch wat onwennig, was steeds toch best bang dat mensen er last van hadden. Dus uiteindelijk trok ik maar een keer an de hendel en toen schakelde de groot licht automaat uit. maar bleef licht zien, dus toen had ik volgens mij de normale dimlicht aan (wel nog altijd op automatische stand) wat overigens ook echt wel goed licht geeft.
Ik heb mijn grootlichtassistant met Matrix vanaf dag 1 aan staan.
1x het hendeltje naar achter geduwd en nooit meer naar omgekeken _/-\o_ _/-\o_

Nog nooit knipperende mensen of andere hinder ervaren. Echt top gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
Dan zal het gewoon mijn eigen onwennigheid zijn. Wellicht eerst volgende keer weer inschakelen en dan gewoon niet meer naar omkijken. haha

Ik vond die veranderingen zien in het licht en donkere zones wel heel mooi. Reageerde echt goed.

Wat ik wel apart vond is dat ik inmiddels 2x heb meegemaakt dat de travel assist ineens op normale adaptive cruise control stond. En dat terwijl ik die niet zelf verzet had. Dus dat houd ik nog een beetje in de gaten.

En gister avond schrok ik me een beetje een hoedje, toen ik de auto aan de lader aansloot. de koffer ineens open ging. omdat de kabel onder de bumper door liep, (hing ipv op de grond te liggen) en die zwaaide een beetje op en neer. en dat werd blijkbaar als een schop beweging gezien.

Denk dat ik dus de kick stand maar ga uitzetten. Ik gebruik zelf toch normaal altijd de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
  • Nu online
Grootlicht assistent ook maar eens proberen dan. Heb pas 1x in het donker gereden en er niet aan gedacht, althans wel aan gedacht want ik dacht nog hoe donker moet het zijn voordat hij dat in gaat schakelen.

Inmiddels wel weer 2 weken verder en de afgelopen dagen ineens iets vreemd. Bij rijden met travel assistant kreeg je normaal soms de melding stuur aanraken in oranje, als je dat niet doet dan stuur overnemen ofzo in het rood en dan begint hij gek te doen. Maar nu krijg ik al een paar keer uit het niets een melding over brake assistent en geen bestuurder interactie en meteen aan de gordel trekken en stuur trillen en het gaat ook niet direct uit, heel eng want ik denk telkens zometeen gaat hij ineens vol in de rem.

Andere dit ook of weet iemand hoe dit komt?

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:44
Boldarak schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:43:
Van het weekend ritje naar Parijs gemaakt. Wat ik mistte in de standaard navigatie waren de Tesla charge straten, Kon het ook niet vinden in de opties. Iemand enig idee waarom deze niet meegenomen worden?
Omdat Tesla een concurrerend auto merk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikie18
  • Nu online
helloitsme schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:25:
[...]

Omdat Tesla een concurrerend auto merk is?
Toch niet op gebied van laadpalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Laatst online: 21:44
Maikie18 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:43:
[...]

Toch niet op gebied van laadpalen?
De VW groep is mede oprichter van Ionity.
Wikipedia: IONITY

Daarnaast gaat iedere euro die besteed wordt bij een Tesla lader uiteindelijk naar dezelfde organisatie als die die de auto's maakt. Dus een concurrent.

[ Voor 22% gewijzigd door helloitsme op 15-07-2025 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Decibel schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:34:
[...]

Ik heb mijn grootlichtassistant met Matrix vanaf dag 1 aan staan.
1x het hendeltje naar achter geduwd en nooit meer naar omgekeken _/-\o_ _/-\o_

Nog nooit knipperende mensen of andere hinder ervaren. Echt top gewoon.
Hier ook 1x aangezet en nooit meer naar omgekeken.
Een tunnel inrijden is ook wel een ervaring. Als die donker genoeg is en het grootlicht schiet aan kan je heel goed op het plafond en wanden zien welke sectoren verlicht worden en welke niet ivm voorliggers.

Dat was voor mij ook wel één v/d belangrijkste punten om voor het plus pakket te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
Maikie18 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:33:
Is daar de clip aan de a-style niet voor?
Nee
De milieustickers van Duitsland en Frankrijk moeten rechtsonderin geplakt worden (vanuit binnen gezien)
(en Oostenrijk en Zwitserland volgens mij bovenin, midden of links)

Die clip zit linksonder. Die is eerder bedoeld voor een parkeerkaartje

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Ik heb een afspraak bij de dealer gemaakt voor het goed monteren van een raamlijst en tegelijk kreeg ik te horen dat er software moest worden bijgewerkt. Dat zou ca. 3 uur duren....ik dacht dat alle software OTA ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Elroq85 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:47:
Ik heb een afspraak bij de dealer gemaakt voor het goed monteren van een raamlijst en tegelijk kreeg ik te horen dat er software moest worden bijgewerkt. Dat zou ca. 3 uur duren....ik dacht dat alle software OTA ging?
Die veronderstelling had ik ook, bij aflevering werd expliciet gemeld dat via OTA updates werden uitgerold. Welke versie heb je nu geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
twieren schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:49:
[...]

Die veronderstelling had ik ook, bij aflevering werd expliciet gemeld dat via OTA updates werden uitgerold. Welke versie heb je nu geïnstalleerd?
Het moet nog gebeuren (na de vakantie). Ik weet niet uit mijn hoofd wat er nu op zit, ik zal straks eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Elroq85 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:47:
Ik vermoed dat dit een module gaat zijn die niet via OTA kan geupdatet worden. Vaak is de noodoproepmodule zo eentje bvb die ze bij de dealer moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Tomskii5 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:07:
[...]

Ik vermoed dat dit een module gaat zijn die niet via OTA kan geupdatet worden. Vaak is de noodoproepmodule zo eentje bvb die ze bij de dealer moeten doen :)
Ok, ik zal het vragen als het zo ver is. Maar 3 uur....in die tijd kun je een mainframe van nieuwe microcode voorzien en weer opbrengen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Elroq85 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:12:
[...]

Ok, ik zal het vragen als het zo ver is. Maar 3 uur....in die tijd kun je een mainframe van nieuwe microcode voorzien en weer opbrengen ;-)
Das vaak redelijk ruim genomen, bij mijn vorige wagen (Volkswagen) hadden ze me dat ook gezegd en bleek het maar 15 min te duren effectief. :-p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frenkie64
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-09 17:00
cptspekkie schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:31:
Overigens miste ik tijdens die zelfde avond rit een indicatie van of het dimlicht ingeschakeld was, geen groen icoontje in het drivers display.
Die zit op het dashboard bij je linker knie. Zitten drie knoppen,1 voor automatisch/handmatig dimlicht,1 slecht-weer verlichting knop en een mistlicht knop. Overigens zit daar ook nog een klein opbergvakje die veel mensen over het hoofd zien (ideaal voor een zakje drop of zo onderweg in te zetten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
twieren schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:49:
[...]

Heb even gekeken. De auto zegt 5.4. Er is ook een lijst van updates mbt de diver APPS te zien in de auto maar dat zijn allemaal verschillende versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickerd89
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 20-08 11:54
Dag allemaal,

Sinds medio Mei rijd ik ook een Elroq 85 BE als leaseauto via mijn werkgever.

Nu is het mij onlangs opgevallen dat bij het trager tot stilstand komen, trager optrekken of stapvoets rijden (zeg 7 a 8 km/h) er een zacht kloppend/tikkend geluid hoorbaar is. Het lijkt van linksvoor te komen. Het is vrij irritant aanwezig nu ik het eenmaal gehoord heb.

Heb al diverse zaken geprobeerd, airco uit, stand D gebruiken en hard remmen (zodat schijven schoon zijn) etc. maar dit lijkt niets op te lossen.

Hebben meerdere berijders hier last van? Wellicht hoort het bij de auto/het MEB platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Rickerd89 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:42:
Dag allemaal,

Sinds medio Mei rijd ik ook een Elroq 85 BE als leaseauto via mijn werkgever.

Nu is het mij onlangs opgevallen dat bij het trager tot stilstand komen, trager optrekken of stapvoets rijden (zeg 7 a 8 km/h) er een zacht kloppend/tikkend geluid hoorbaar is. Het lijkt van linksvoor te komen. Het is vrij irritant aanwezig nu ik het eenmaal gehoord heb.

Heb al diverse zaken geprobeerd, airco uit, stand D gebruiken en hard remmen (zodat schijven schoon zijn) etc. maar dit lijkt niets op te lossen.

Hebben meerdere berijders hier last van? Wellicht hoort het bij de auto/het MEB platform?
Ik heb het (helaas) ook opgemerkt bij mij. Altijd bij rustig tot stilstand komen/trager optrekken idd.

EDIT: ik had dit vroeger ook een beetje op BMW X1 U11. Het klinkt voor mij als ophanging gerelateerd en niet meteen iets om ons zorgen over te maken buiten dat het wat irritant is qua geluid..

[ Voor 10% gewijzigd door Tomskii5 op 15-07-2025 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoete chai
  • Laatst online: 16-09 05:16
Ik heb in meerdere videos gezien dat de Elroq van die lichtjes heeft in de voordeuren die het skoda logo projecteren op de grond. Kan er echter niks over vinden in de configurator en prijslijst. Zit dit in een pakket of is het standaard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
Zoete chai schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 14:21:
Ik heb in meerdere videos gezien dat de Elroq van die lichtjes heeft in de voordeuren die het skoda logo projecteren op de grond. Kan er echter niks over vinden in de configurator en prijslijst. Zit dit in een pakket of is het standaard?
Ik heb geen enkel pakket (wel BE) en ik heb ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 15:49
Ondanks dat ik alle 171 paginas gelezen heb de afgelopen maanden, weet ik niet meer of het al eens gevraagd is. Dus ik vraag het toch maar: Is het mogelijk om een geluidje te laten klinken bij het op slot doen?

Doordat Kessy vrij wispelturig is in het wel/niet op slot gaan bij weglopen zou ik het fijn vinden om een hoorbare bevestiging te krijgen dat hij op slot is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elroq85
draayertje schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 14:37:
Ondanks dat ik alle 171 paginas gelezen heb de afgelopen maanden, weet ik niet meer of het al eens gevraagd is. Dus ik vraag het toch maar: Is het mogelijk om een geluidje te laten klinken bij het op slot doen?

Doordat Kessy vrij wispelturig is in het wel/niet op slot gaan bij weglopen zou ik het fijn vinden om een hoorbare bevestiging te krijgen dat hij op slot is.
Zou handig zijn als 't maar niet dat malle skeltertoetertje is :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoete chai
  • Laatst online: 16-09 05:16
Elroq85 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 14:29:
[...]

Ik heb geen enkel pakket (wel BE) en ik heb ze ook.
Nice. Heb precies dezelfde besteld. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
draayertje schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 14:37:

Ben ik ook nog niet tegengekomen.

Hij piept wel als hij niet op slot kan.
Dus als je bijvoorbeeld met de sleutel wegloopt terwijl er nog een deur open staat.
*Piep* Ik wil op slot gaan, maar dat kan niet*

Maar voor simpel gewoon niet op slot gaan, is geen duidelijkheid...

Óók niet de pushmelding waarvan in de app aangegeven staat dat die er zou zijn. :(

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cptspekkie
Zoete chai schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 14:21:
De prijs en optielijst laat bij comfort dit zien:
Elektr. Verstel-, verwarm- inklapbare buitenspiegels met spots

Het stukje "met spots" is wat aanduid dat de spiegels lampjes hebben die op de grond schijnen. Werd voorheen ook wel puddle lights genoemd en bevat bij onder andere de Elroq het Skoda logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickerd89
  • Laatst online: 20-08 11:54
Tomskii5 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:45:
[...]

Ik heb het (helaas) ook opgemerkt bij mij. Altijd bij rustig tot stilstand komen/trager optrekken idd.

EDIT: ik had dit vroeger ook een beetje op BMW X1 U11. Het klinkt voor mij als ophanging gerelateerd en niet meteen iets om ons zorgen over te maken buiten dat het wat irritant is qua geluid..
Ik vermoed ook dat het als normaal bestempeld zal worden door de dealer maar ik ga het toch eens aankaarten bij een onderhoudsbeurt.

Denk inderdaad ook dat het met de ophanging te maken heeft. Vermoedelijk inderdaad niets ernstigs maar irritant is het wel als je er op gaat letten. Muziek maar iets harder zetten dan, haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
cptspekkie schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:51:
[...]

De prijs en optielijst laat bij comfort dit zien:
Elektr. Verstel-, verwarm- inklapbare buitenspiegels met spots

Het stukje "met spots" is wat aanduid dat de spiegels lampjes hebben die op de grond schijnen. Werd voorheen ook wel puddle lights genoemd en bevat bij onder andere de Elroq het Skoda logo.
Ik wist niet dat het in de spiegels zit, maar inderdaad een miniskuul klein ledje als je er naar kijkt waar het hele logo met extra strepen uitkomt.
Als je het weg wilt hebben lijkt het me niet zo lastig dat "kleine gaatje" dicht te stoppen met iets.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wkiv3MkyCAAfNihBftSK_EfPZd4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xLQAlUEvx0uFsJcxkF4uBsNZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YY9txZvrQXqYpVMrK-StDxSZrfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsOdBCwS5WOQCJzMzRIPb7jx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 17:12
Knip

[ Voor 102% gewijzigd door Notna op 15-07-2025 22:47 . Reden: De relevantie van deze post is 0.0 in dit topic ]

Elroq 60 BE Timiano Green + Lodge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
Ik blijf continue een rood bolletje op mijn meldingen hebben of ik Accu Onderhoudsmodus wil bekijken en/of wil inschakelen. Ik kan op Alle Notificaties verwijderen blijven tikken maar de melding blijft staan. Meer mensen hier last van? Iemand een oplossing hiervoor?

Ik wil gewoon laden tot 100%. Dus de Accu Onderhoudsmodus wil ik niet aan hebben. Maar die melding ben ik inmiddels ook wel zat. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
  • Nu online
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 15-07-2025 22:47 . Reden: Quote (en dus reactie)weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 19:29
Is er een mogelijkheid om de auto te ontgrendelen zonder dat het hele ding aan gaat?

Soms wil ik alleen wat pakken of de kabel afkoppelen en dan gaat de auto het hele opstartgebeuren door, terwijl ik hem 2 seconden later weer uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
WRT54G schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:16:
Ik blijf continue een rood bolletje op mijn meldingen hebben of ik Accu Onderhoudsmodus wil bekijken en/of wil inschakelen. Ik kan op Alle Notificaties verwijderen blijven tikken maar de melding blijft staan. Meer mensen hier last van? Iemand een oplossing hiervoor?

Ik wil gewoon laden tot 100%. Dus de Accu Onderhoudsmodus wil ik niet aan hebben. Maar die melding ben ik inmiddels ook wel zat. 😉
Yup, hier ook die melding. Ik snap de logica achter tot 80 procent laden prima, maar aangezien de auto bij 20 procent al begint te miepen over opladen. Blijft er effectief dus 60 % over van je totale capaciteit als je overal gehoor aan geeft.

Ik vind daar iets van :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Same!
En 1x die melding; OK.
Maar ik krijg hem maar niet weg…
Dus blijft er steeds 1 ongelezen melding op het scherm (rood bolletje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoloppie
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09-09 15:36
Goedemorgen,
Afgelopen week een steentje op mn ruit gehad op de verkeerde plek en is direct doorgescheurd. Gisteren is mijn ruit vervangen en sindsdien lijkt de HUD aangepast waardoor ik die dubbel zie. Zo hinderlijk dat ik hem nu uit heb gezet. Iemand ervaring mee hoe dit zou komen? Weet niet in hoeverre dit gekalibreerd zou moeten worden bij een nieuwe ruit of wat ik hier zelf aan zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Leoloppie schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 07:50:
Goedemorgen,
Afgelopen week een steentje op mn ruit gehad op de verkeerde plek en is direct doorgescheurd. Gisteren is mijn ruit vervangen en sindsdien lijkt de HUD aangepast waardoor ik die dubbel zie. Zo hinderlijk dat ik hem nu uit heb gezet. Iemand ervaring mee hoe dit zou komen? Weet niet in hoeverre dit gekalibreerd zou moeten worden bij een nieuwe ruit of wat ik hier zelf aan zou kunnen doen?
Lijkt me dat je hiermee gewoon terug moet gaan. Het zou niet zo moeten zijn dat je zelf nog van alles moet aanpassen nadat ze wat hersteld hebben.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Mittavic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:27
Na alle pagina's te hebben gelezen is hier mijn eerste reactie. Ik ben Mitch, 35 jaar en vader van 2 kinderen. Woon in Wormer met mijn vriendin en kids, vlak achter de Zaanse Schans. Willen jullie nog meer weten? Haha.

Vanaf de 1e beelden van de Elroq was ik meteen verkocht, wat een mooie auto! Die wil ik hebben.

Momenteel rij ik een Skoda Kamiq Sport Business en moet zeggen dat dat ook een fantastische auto is. Helaas nog wel een handgeschakelde en ik wil graag de stap maken naar een automaat.

Een paar weken geleden moest ik voor iets klein met de Kamiq bij de garage zijn en dan ga je toch even snel kijken bij de Elroq. En ja, dat had ik misschien niet moeten doen want toen was het liefde op het eerste gezicht :P Daarna begon de zoektocht naar een Elroq en de beste deal.

Ik heb heel marktplaats, autotrack, autoscout en dealersites afgezocht naar de beschikbare voorraad en met veel verkopers gesproken. Uiteindelijk bij Ames in Dordrecht een Elroq gevonden met al mijn wensen en daar ook de beste deal gekregen. Dus dat was een win-win.

Het is een zwarte 60 Sportline met het plus pakket geworden inclusief de vega velgen zwart metallic. Ik wilde persé kessy, de matrix lampen en achterlichten met dynamische knipperlichten.

Dit is een 2025 voorraad auto (nog niet op kenteken) die nu nog bij PON in Leusden staat. Tijdens de zoektocht kwam ik ook 2024 voorraad modellen tegen en die hadden dan nog de vega velgen met antraciet. Dat wilde ik liever niet.

Ik moet nog even 3/4 weken geduld hebben en dan mag ik mijn Elroq ophalen. Dat wordt iedere avond vroeg naar bed ;) En heb dan meteen een mooi ritje na het afleveren van Dordrecht naar Wormer.

De aankomende weken zal ik alle pagina's nog een keer teruglezen en alle tips opschrijven.

Het elektrisch rijden is voor mij nieuw maar heb mij de laatste paar weken al goed kunnen inlezen. Binnenkort wordt er een Zaptec GO 2 laadpaal geplaatst op onze eigen parkeerplaatsen dus aan de voorbereiding zal het niet liggen.

Leuk om hier aanwezig te zijn en geniet van al jullie Elroq's !

Gr. Mitch

[ Voor 5% gewijzigd door Mittavic op 16-07-2025 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cptspekkie
Leoloppie schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 07:50:
Goedemorgen,
Als ik mij niet vergis komt dit voor als een standaard ruit wordt geplaatst. Ik heb echter ooit gehoord of gelezen dat bij het hebben van een HUD en ruit vervanging er gelet moet worden op het plaatsen van een HUD geschikte raam.

Mijn advies is dan ook zeker terug gaan naar de plek die het geplaatst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Laatst online: 18-09 16:42
Verlicht tech-deck voor de MY26, ben benieuwd of mijne een MY26 gaat worden.
Heb een SL60 besteld in RaceBlue met het Advanced pakket.
Productie moet zo ver ik weet nog beginnen voor mijn wagen en je zit dan nu in de Juli vakantie stop.

Week 42 is door de LM als uitlever datum opgegeven en tijdens contact met van Mossel 2 weken geleden moest die nog gemaakt worden.

Is er een manier om te controleren of de wagen voor mij al ergens gestart is met productie of is dat echt afwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
miniterror schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:23:
Productie moet zo ver ik weet nog beginnen voor mijn wagen en je zit dan nu in de Juli vakantie stop.

Week 42 is door de LM als uitlever datum opgegeven en tijdens contact met van Mossel 2 weken geleden moest die nog gemaakt worden.

Is er een manier om te controleren of de wagen voor mij al ergens gestart is met productie of is dat echt afwachten?
Gefeliciteerd!

Updates over de productie heb ik destijds verkregen via de dealer door te bellen. In mijn geval was dat Wittebrug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85

Ik ontving van mijn dealer (De Waal zonder Honeymoon) gewoon op regelmatige basis de status van de auto via de mail. Hoefde niet te bellen. Ze kunnen dat gewoon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 15:49
Chillz schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:24:
[...]

Ben ik ook nog niet tegengekomen.

Hij piept wel als hij niet op slot kan.
Dus als je bijvoorbeeld met de sleutel wegloopt terwijl er nog een deur open staat.
*Piep* Ik wil op slot gaan, maar dat kan niet*

Maar voor simpel gewoon niet op slot gaan, is geen duidelijkheid...

Óók niet de pushmelding waarvan in de app aangegeven staat dat die er zou zijn. :(
Precies. Het zou tof zijn als hij 1 piepje doet bij op slot gaan en 2 als het niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ook ik heb al een aantal keer gehad dat Kessy niet werkt en ik alsnog (soms meermaals) op de "op slot" knop moet klikken van de sleutel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leoloppie
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09-09 15:36
Flix20 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:10:
[...]

Lijkt me dat je hiermee gewoon terug moet gaan. Het zou niet zo moeten zijn dat je zelf nog van alles moet aanpassen nadat ze wat hersteld hebben.
Heb gebeld en ze hebben inderdaad een verkeerde ruit geplaatst. Voor de HUD zit er iets bijzonders in de ruit. Zie je niet met blote oog.. Nu alleen 10 dagen wachten... Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Het is een optie, dus als het al een MY26 wordt dan verwacht ik niet dat je dat standaard krijgt.

@miniterror Fair point, dan kan je idd geluk hebben als je het pakket hebt gekozen.

[ Voor 13% gewijzigd door S_Chief op 17-07-2025 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Laatst online: 18-09 16:42
S_Chief schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:16:
[...]

Het is een optie, dus als het al een MY26 wordt dan verwacht ik niet dat je dat standaard krijgt.
Wat er benoemd werd in de Electrified Speicher video is dat het een standaard is in het Advanced en MAX pakket.
Laat ik nu net het Advanced pakket gekozen hebben waar deze dan dus in zou zitten bij de MY26, mits de info correct is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-09 13:30
Hier 3.000 km gereden met de Elroq 60. Wat een genot elke keer weer. Vandaag een lange rit en heerlijk gebruik gemaakt van ACC. Verbruik 16.8. Prima. Nog wel.de.volgende vragen heb ik:

1. Ik heb ivm de vakantie de Skoda powerpass. Even getest vandaag bij Ionity en dat ging heel makkelijk met plug en charge. Voor de vakantie sluit ik een abonnement af. Nu wil alleen in de Skoda navigatie Ionity laders zien. Heb nu het volgende ingesteld. Doe ik iets verkeerd?

2. Als je instelt dat je wilt laden bij Ionity, dan gaat de accu toch zelf voorverwarmen om de ideale temperatuur te krijgen voor snelladen? Ik had 112 en na het korte laden reed ik een stuk en was het 134. Gaf wel steeds aan optimale laadsnellheid bereikt.

Benieuwd naar jullie reacties. Thx.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_yYoMyYA_NEowmPkuxYz38wkkM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xkqma47KuvEDI8GM43vofoNq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cptspekkie
De maximale laadsnelheid is niet alleen afhankelijk van of de batterij is voorverwarmd, ook van de SoC van de batterij. Dus zeg maar hoe vol de batterij nog is. Hoe verder leeg hij is, des te hoger de laadstroom zal zijn, en daarna zal deze afzwakken.

Verder zelf pas 1000km in mijn eerste week gereden. Nog geen gebruik gemaakt van de publieke laadpalen of snelladers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:14
WRT54G schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:16:

Ik had hier last van toen ik laadlocaties ingesteld had met andere percentages dan het algemene voorkeurspercentage.. geen idee of jij last hebt van hetzelfde maar hier kan je nog eens naar kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
MichielJ schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 20:10:
[...]

Ik had hier last van toen ik laadlocaties ingesteld had met andere percentages dan het algemene voorkeurspercentage.. geen idee of jij last hebt van hetzelfde maar hier kan je nog eens naar kijken!
Ik heb zelf geen laad locaties ingesteld nog.
Enige wat ik wel ingesteld heb is het laad limiet, die staat op 100%. Dit is niet de voorkeur, althans volgens Skoda maar wel voor mij. Echter blijf ik dus die melding maar krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Laatst online: 14-09 09:49
Martijnvdb schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 18:30:
Hier 3.000 km gereden met de Elroq 60. Wat een genot elke keer weer. Vandaag een lange rit en heerlijk gebruik gemaakt van ACC. Verbruik 16.8. Prima. Nog wel.de.volgende vragen heb ik:

1. Ik heb ivm de vakantie de Skoda powerpass. Even getest vandaag bij Ionity en dat ging heel makkelijk met plug en charge. Voor de vakantie sluit ik een abonnement af. Nu wil alleen in de Skoda navigatie Ionity laders zien. Heb nu het volgende ingesteld. Doe ik iets verkeerd?

2. Als je instelt dat je wilt laden bij Ionity, dan gaat de accu toch zelf voorverwarmen om de ideale temperatuur te krijgen voor snelladen? Ik had 112 en na het korte laden reed ik een stuk en was het 134. Gaf wel steeds aan optimale laadsnellheid bereikt.

Benieuwd naar jullie reacties. Thx.[Afbeelding]
Je zou de powerpass-filter nog kunnen uitvinken. Als je toch alleen Ionity wilt gebruiken.
Alleen even kijken hoe het gaat werken met Fastned, Ionity is daarmee in samenwerking, kan je dus ook gebruiken! Ik de Ionity-app zie je de Fastned-locaties ook al op de kaart staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Laatst online: 14-09 09:49
Boldarak schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:43:
Filters van Powerpass en Ionity uit zetten, zie ik de Tesla gewoon als beschikbare lader op de kaart staan!

Nu als favoriet opgeslagen, dan gaat dat ster icoon eroverheen. Maar staat gewoon als groen met beschikbare snelheid op de kaart. Prima, en in de UK Tesla goedkoper dan het Ionity abonnement 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXyYAt6brXJ4rXWZmoWHN6cxq-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2ZNdhoz7xAj6mGVcQ7eqi02.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sador
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05:15
Mittavic schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:16:
Na alle pagina's te hebben gelezen is hier mijn eerste reactie. Ik ben Mitch, 35 jaar en vader van 2 kinderen. Woon in Wormer met mijn vriendin en kids, vlak achter de Zaanse Schans. Willen jullie nog meer weten? Haha.

Vanaf de 1e beelden van de Elroq was ik meteen verkocht, wat een mooie auto! Die wil ik hebben.

Momenteel rij ik een Skoda Kamiq Sport Business en moet zeggen dat dat ook een fantastische auto is. Helaas nog wel een handgeschakelde en ik wil graag de stap maken naar een automaat.

Een paar weken geleden moest ik voor iets klein met de Kamiq bij de garage zijn en dan ga je toch even snel kijken bij de Elroq. En ja, dat had ik misschien niet moeten doen want toen was het liefde op het eerste gezicht :P Daarna begon de zoektocht naar een Elroq en de beste deal.

Ik heb heel marktplaats, autotrack, autoscout en dealersites afgezocht naar de beschikbare voorraad en met veel verkopers gesproken. Uiteindelijk bij Ames in Dordrecht een Elroq gevonden met al mijn wensen en daar ook de beste deal gekregen. Dus dat was een win-win.

Het is een zwarte 60 Sportline met het plus pakket geworden inclusief de vega velgen zwart metallic. Ik wilde persé kessy, de matrix lampen en achterlichten met dynamische knipperlichten.

Dit is een 2025 voorraad auto (nog niet op kenteken) die nu nog bij PON in Leusden staat. Tijdens de zoektocht kwam ik ook 2024 voorraad modellen tegen en die hadden dan nog de vega velgen met antraciet. Dat wilde ik liever niet.

Ik moet nog even 3/4 weken geduld hebben en dan mag ik mijn Elroq ophalen. Dat wordt iedere avond vroeg naar bed ;) En heb dan meteen een mooi ritje na het afleveren van Dordrecht naar Wormer.

De aankomende weken zal ik alle pagina's nog een keer teruglezen en alle tips opschrijven.

Het elektrisch rijden is voor mij nieuw maar heb mij de laatste paar weken al goed kunnen inlezen. Binnenkort wordt er een Zaptec GO 2 laadpaal geplaatst op onze eigen parkeerplaatsen dus aan de voorbereiding zal het niet liggen.

Leuk om hier aanwezig te zijn en geniet van al jullie Elroq's !

Gr. Mitch
Ben ook vn een kamiq overgestapt op een Elroq 60 BE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
Martijnvdb schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 18:30:
Niet alleen bij Ionity,
Dit geldt zodra je een snellader (meer dan x kw) als reisdoel insteld.

Zodra het systeem ziet dat je naar een lader navigeert, dan gaat hij (proberen te) zorgen dat je bij aankomst daar de meest optimale laadcapaciteit hebt bereikt.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.selker
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06:15
Chillz schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:31:
[...]

Niet alleen bij Ionity,
Dit geldt zodra je een snellader (meer dan x kw) als reisdoel insteld.

Zodra het systeem ziet dat je naar een lader navigeert, dan gaat hij (proberen te) zorgen dat je bij aankomst daar de meest optimale laadcapaciteit hebt bereikt.
Moet je tijdens een langere rit (eindbestemmig is ingevoerd) een snellader selecteren of navigeert hij er zelf naar toe als je de aangegeven % dreigt te bereiken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pkrielen
p.selker schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:38:
[...]

Moet je tijdens een langere rit (eindbestemmig is ingevoerd) een snellader selecteren of navigeert hij er zelf naar toe als je de aangegeven % dreigt te bereiken?
Als je een lange route maakt, zet hij zelf snelladers in de route.
Werkt erg mooi, kunt zelfs via de app een route maken en naar de auto sturen.
Kun je ook opgeven met hoeveel % je start en met hoeveel % je aan wilt komen. Als je die aanpast zie je ook dat de tussenstops worden aangepast. (En je kunt opgeven in de auto met hoeveel % je minimaal bij een lader wilt aankomen).
Hij is ook zo "slim" dat als je bv 2 stops hebt dat hij er het meeste uithaalt qua snelheid, dus soms 2x 8 minuten laden ipv 1x 26 minuten om met genoeg % aan te komen op je bestemming om daarna de rest met AC laden te doen.
e.e.a. werd ook netjes tijdens de gratis elektrisch rijden training uitgelegd, was best een leuk uurtje om wegwijs te worden in je eigen auto..

[ Voor 7% gewijzigd door pkrielen op 17-07-2025 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-09 13:30
JS-Ah schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:32:
[...]

Je zou de powerpass-filter nog kunnen uitvinken. Als je toch alleen Ionity wilt gebruiken.
Alleen even kijken hoe het gaat werken met Fastned, Ionity is daarmee in samenwerking, kan je dus ook gebruiken! Ik de Ionity-app zie je de Fastned-locaties ook al op de kaart staan.
Oke ga ik eens proberen. Insteek is abonnement Skoda Powerpass in de vakantie en dan zoveel als mogelijk laden bij Ionity. Ik zou alleen zeggen dat je powerpass filter moet aanzetten omdat dan de Ionity laders naar voren komen....
Pagina: 1 ... 43 ... 52 Laatste