Dag 2 zit er ook zo goed als op, en dus komen we even terug met de nieuwe bevindingen, beloofde foto's en andere geteste zaken.
Beginnend met dat ik afgelopen nacht de auto heb laten bijladen tot 80% daar ik op de eerste dag +- 210 km gereden had en met al het gespeel de accu van 99 naar 43% had leeg getrokken. Normaal nog niet perse nodig al te gaan laden, maar ooit is je eerste keer dus dacht dan maar meteen.
Mijn laad"paal" heb ik begrenst staan op 10A 3 fasen, dus effectief 7kW en uiteindelijke snelheid was 6,5kW want de elektronica van de lader gebruikte eigenlijk max 9A per fase. Auto was van die 43 naar 80% in ongeveer 4,5 uur. Waar ik reuze tevreden mee ben. Want dan hoef ik ook eigenlijk niet moeilijk te doen met load balancing en wat dan ook. (Voor de geïnteresseerde, mijn laadstation is een Webasto Next. Merk is overgenomen en zijn zo goed als uit de markt gestapt, dus deze 11kW lader is zeer voordelig aan te komen nu)
Dan ik had besloten dat ik graag matjes wilde waar ELROQ op de matten staat, dus heb los bij de auto (buiten de lease om) de standaard velours matten besteld. Zowel de voor als achter matten hebben het ELROQ naam erop staan. negeer de schoenafdruk, onze plaats is helaas niet geheel zand vrij.
Tevens heb ik ook de dorpel bescherm strips gekocht, (deze zelf geplaatst zodat ze maar 39 euro kosten ipv de 124 euro als je ze door de dealer laat plakken) Deze zijn alleen voor de voorste portieren, mooi maar het is wel erg minimaal.
Verder heb ik vandaag nog even getest wat ons multimedia systeem kan voor wat betreft video files vanaf een usb stick. En het antwoord daarop is, mp4 avi en zelfs mkv bestanden kunnen worden afgespeeld.
Alleen er zit wel verschil in wat werkt en wat niet. Zo had ik 2 mp4 bestanden, een deed video en geluid, de andere wel geluid maar geen video. De avi file, deed beiden, maar was van lage kwaliteit (dat was ook zo, want dat was een oude video file die ik had)
En wat ik volledig niet had verwacht is de mkv. Maar ook die speelde de video heel strak af. Nadeel is echter, was dat ik geen geluid had vanaf die file.
Dat heeft uiteraard te maken met de audio formaat wat in de mkv bestand zit, want mkv en mp3 zijn niks anders dan containers, waar van alles in kan zitten.
Overigens het afspelen zelf is nog wel een beetje gedoe. Je gaat eerst naar media, daar kies je het bestand dat je wilt afspelen, en daarna moet je naar het scherm van speelt nu af gaan, en daar kan je dan als je op de album cover klikt de video in beeld krijgen. Deze wordt dan aan de rechterkant van het scherm afgespeeld. De bovenste balk, onderste balk en de linker media zijknoppen blijven in beeld staan.
Full screen zonder balken was het mooiste geweest, maar in mijn optiek nog altijd bruikbaar als je bij een laad station of mcDonalds op de parking aan het wachten bent of van een ijsje zit te genieten.
Ik ga hier nog meer files en ook andere mkv bestanden mee testen. om te zien welke audio codecs enz wel werken.