Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:37

Pinjataaa

Hit me!

Steeffoon schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:57:

Gelijk nog even een paar vraagjes:
- Op welke (zomer-) banden komt de Elroq - welk merk banden is dit?
- Ik lees her en der over interieurverlichting met sfeer en kleuren; maar kon het tijdens de proefrit niet vinden. Mis ik iets?
- Iemand die precies weet wat de lengte is van de meegeleverde laadkabel? Dan kan ik er rekening mee houden voor het plaatsen van de laadpaal :)
1. Ik heb hankook ventus s1 evo zomerbanden
2. Dat zie je alleen in het donker met lampen aan
3. Ik schat 5 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:41
Voor zover ik het in de specificatielijst zie is de verschillende bandenmaat afhankelijk van de batterij grootte.
Tenminste zo interpreteer ik de lijst. Maar mijn auto is nog niet geleverd, dus weet het nog niet zeker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MS4Tk1gxULvBrduLHeIMyS5GyK0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RiVm1gvU0QemTchLmGuFSN0c.png?f=fotoalbum_large

Al dacht ik wel dat bij een Business Edition 60 die ik bij de dealer zag staan voor en achter hetzelfde was. Dus wellicht dat mijn gedachte daardoor klopt.

En voor wat betreft de sfeerverlichting. Deze is verschillend per interieur keuze. Zo heb je bij de standaard loft interieur van business edition alleen sfeer strips in de deuren. Bij Lodge en Suite ook in het dashboard. Zoals ook te lezen in de FAQ op de eerste pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:09

Bob Popcorn

Plop!

Pinjataaa schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:13:
Voor de registratie moet ik hem echt boven het midden van het stuur vastpakken,(22u - 2u), even aantikken is vaak al voldoende.
Dat je hem aan de bovenzijde moet vastpakken is een heel onnatuurlijke houding om in te rijden. Als dat echt dmv calibratie te verbeteren is dan zou dat ontzettend fijn zijn. Dit is tot nu toe het enige dat mij een beetje begint te irriteren, waardoor ik de travel assist bijna niet meer gebruik.
Ja same, en het systeem vraagt veel vaker om input dan die van mijn Octavia. Waar ik in de Octavia altijd op travel assist rijd (zonder capacatief stuur, dus je moet echt een beetje sturen af en toe) vind ik het bij de Elroq heel irritant.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:11
Ik mag me vanaf vandaag melden in het Elroq-topic. Al langere tijd willen we elektrisch rijden, maar nu wordt het met een oprit en genoeg zonnepanelen ook daadwerkelijk interessant. Vandaag hebben we de keuze gemaakt voor de Skoda Elroq in de Business Edition - Tour, met wegklapbare trekhaak in Graphite Grey. De Elroq vond ik al lange tijd een mooie wagen, maar gisteren stuitte ik toevallig op de Tour-editie, die precies heeft wat ik wil.

Op dit moment rij ik een Hyundai Kona N-Line Sky. Niks mis mee, schitterende auto, maar als auto's je interesse hebben, wil je soms wat nieuws.

Gisteren een proefrit gemaakt met de Renault Scenic, die we eigenlijk eerst op het oog hadden. Mooie auto, fijn uitgerust en heel tof dat Android Automotive. Helemaal enthousiast, tot de proefrit. Ik ben niet bijster lang (1.88), maar een goede zitpositie vinden was lastig. Mijn bovenbeen miste ondersteuning en dat voelde ik al vrij snel in mijn knieën. De Scenic viel dus af.

Vandaag de proefrit met de Elroq en wat een enorm verschil in rijcomfort. Waar de Scenic een beetje zweverig overkwam af en toe, was de Elroq direct spot-on. De afgelopen jaren Hyundai Kona's gereden en nooit wat mis mee, dus heel benieuwd naar de Elroq. De Skoda-dealer geeft 10 september aan als leverdatum. Ik ben heel benieuwd!

- Op welke (zomer-) banden komt de Elroq - welk merk banden is dit? En klopt het dat voor een andere bandenmaat is dan achter? (235/55R19 voor, 235/50R19 achter')?
- Ik lees her en der over interieurverlichting met sfeer en kleuren; maar kon het tijdens de proefrit niet vinden. Mis ik iets?
- Iemand die precies weet wat de lengte is van de meegeleverde laadkabel? Dan kan ik er rekening mee houden voor het plaatsen van de laadpaal :)
Ik heb een laadpaal met vaste kabel genomen voor thuis. Kan dit wel aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 20:49
Shanquish schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:58:
[...]

dat gebeurd ook volgend mij, als je op snelwegen rijdt laat ie enkel de snelladers zien.
Vandaag weer gemerkt dat de kaarten van VAG niet up to date zijn. Door een storing bij mijn provider Odido had ik vandaag ook in Duitsland geen 5G netwerk. Ik gebruik normaal altijd Google Maps op Apple Carplay. Nu moest ik wel terugvallen op de VAG navigatiesoftware in de auto. Ik wilde laden bij Ionity in Merklingen. Hier staan zo’n 20 snelladers naast nog eens zo’n aantal Tesla SuC’s. Niet te vinden, bestaan volgens mijn auto niet 8)7
Deze ervaring bevestigde voor mij weer eenstemeer dat de navigatiesoftware van VAG niet deugt. Intussen weer terug op Carplay, het netwerk is weer online…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:28

Steeffoon

Smartphone-nerd

helloitsme schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:48:
[...]

Ik heb een laadpaal met vaste kabel genomen voor thuis. Kan dit wel aanraden!
Ik twijfelde daar nog over, maar omdat ik waarschijnlijk maar eenmaal per week ga laden, wist ik niet of ik zin had in een paal met hele kabel ernaast, aan mijn huis.
-

@Pinjataaa Dankjewel! Eigenlijk zonde van de banden. De dealer vraagt 1100 euro om er direct all-seasons onder te zetten. Iets wat ik eigenlijk wel wil, omdat ik vlakbij Duitsland woon en daar regelmatig heen ga. Maar dat bedrag gaat nergens over.

Thanks, dan moet ik voor de verlichting even wachten totdat ik hem zelf heb :-)

@cptspekkie Ik zag het ook inderdaad; misschien ligt het aan mij, maar wist niet dat er auto's reden met een andere bandenmaat achter en voor. Vandaar dat ik twijfelde.

Zijn er hier mensen die direct gekozen hebben voor all-seasons, zo ja, welke en waarom?

[ Voor 4% gewijzigd door Steeffoon op 25-06-2025 20:06 ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Steeffoon schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:05:
[...]

Ik twijfelde daar nog over, maar omdat ik waarschijnlijk maar eenmaal per week ga laden, wist ik niet of ik zin had in een paal met hele kabel ernaast, aan mijn huis.
-

@Pinjataaa Dankjewel! Eigenlijk zonde van de banden. De dealer vraagt 1100 euro om er direct all-seasons onder te zetten. Iets wat ik eigenlijk wel wil, omdat ik vlakbij Duitsland woon en daar regelmatig heen ga. Maar dat bedrag gaat nergens over.

Thanks, dan moet ik voor de verlichting even wachten totdat ik hem zelf heb :-)

@cptspekkie Ik zag het ook inderdaad; misschien ligt het aan mij, maar wist niet dat er auto's reden met een andere bandenmaat achter en voor. Vandaar dat ik twijfelde.

Zijn er hier mensen die direct gekozen hebben voor all-seasons, zo ja, welke en waarom?
Ik heb er over getwijfeld, net als jij, maar ook niet gedaan vanwege de hoge aanschafprijs. Ik had voorheen met zakelijke lease altijd een bandenwissel. Nu dus alleen nog maar zomerbanden helaas.
All seasons zouden gewoon standaard moeten zijn eigenlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:02
Steeffoon schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:05:
[...]

Als je zoveel mogelijk gebruik wil maken van je zonneenergie die 'over' is omdat je straks niks meer krijgt voor stroom die je teruglevert dan zul je vast niet 1x in de week laden. Zorg dat je een laadpaal krijgt van 1 fase of een 3 fasen die slim kan terugschakelen naar 1 fase zodat je auto niet in 5 uur vol is en je daarbij veel dure stroom van het net trekt terwijl je de zonneenergie de rest van de week gratis weggeeft aan de energiemaatschappij.
Het is dan dus beter om rustiger over een langere periode te laden. Met 1 fase en via de auto op halve snelheid laden kun je dan met 1,8kW per uur laden. Dan kun je bijv 60kW over meer dan 33 uur uitsmeren.
Wij zetten de auto eigenlijk altijd direct aan de kabel als we thuiskomen en laten Home assisent de auto opladen wanneer er daadwerkelijk teruggeleverd zou worden en een vaste kabel is dan echt veel handiger.
Maar dat is mijn bescheiden mening ;)

[ Voor 0% gewijzigd door leinenga op 25-06-2025 20:54 . Reden: eindquote vergeten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Decibel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-09 09:49
Ik mag me vanaf vandaag melden in het Elroq-topic. Al langere tijd willen we elektrisch rijden, maar nu wordt het met een oprit en genoeg zonnepanelen ook daadwerkelijk interessant. Vandaag hebben we de keuze gemaakt voor de Skoda Elroq in de Business Edition - Tour, met wegklapbare trekhaak in Graphite Grey. De Elroq vond ik al lange tijd een mooie wagen, maar gisteren stuitte ik toevallig op de Tour-editie, die precies heeft wat ik wil.

Op dit moment rij ik een Hyundai Kona N-Line Sky. Niks mis mee, schitterende auto, maar als auto's je interesse hebben, wil je soms wat nieuws.

Gisteren een proefrit gemaakt met de Renault Scenic, die we eigenlijk eerst op het oog hadden. Mooie auto, fijn uitgerust en heel tof dat Android Automotive. Helemaal enthousiast, tot de proefrit. Ik ben niet bijster lang (1.88), maar een goede zitpositie vinden was lastig. Mijn bovenbeen miste ondersteuning en dat voelde ik al vrij snel in mijn knieën. De Scenic viel dus af.

Vandaag de proefrit met de Elroq en wat een enorm verschil in rijcomfort. Waar de Scenic een beetje zweverig overkwam af en toe, was de Elroq direct spot-on. De afgelopen jaren Hyundai Kona's gereden en nooit wat mis mee, dus heel benieuwd naar de Elroq. De Skoda-dealer geeft 10 september aan als leverdatum. Ik ben heel benieuwd!

- Op welke (zomer-) banden komt de Elroq - welk merk banden is dit? En klopt het dat voor een andere bandenmaat is dan achter? (235/55R19 voor, 235/50R19 achter')?
- Banden zijn volgens mij Hancooks. Ik heb All seasons er op van Goodyear.
- Interieurverlichting zit verstopt in het voertuig menu. Duurdere uitvoeringen hebben meer opties en verlichtingspunten
- Ik gok een M of 3 tot 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:16

Sfeerverlichting is overdag minder goed zichtbaar. Zover ik tot nu heb kunnen ontdekken zijn in de BE Advanced welke ik rij de lampen beperkt instelbaar qua kleur. Heb er nog niet genoeg mee kunnen spelen terwijl het donker was.

De kabel welke ik erbij gekregen heb is 3 meter.

Bandenmaat zou ik morgen kunnen checken voor je, dan wel op basis van de Neptune velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Nu online
leinenga schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:53:
[...]

Als je zoveel mogelijk gebruik wil maken van je zonneenergie die 'over' is omdat je straks niks meer krijgt voor stroom die je teruglevert dan zul je vast niet 1x in de week laden. Zorg dat je een laadpaal krijgt van 1 fase of een 3 fasen die slim kan terugschakelen naar 1 fase zodat je auto niet in 5 uur vol is en je daarbij veel dure stroom van het net trekt terwijl je de zonneenergie de rest van de week gratis weggeeft aan de energiemaatschappij.
Het is dan dus beter om rustiger over een langere periode te laden. Met 1 fase en via de auto op halve snelheid laden kun je dan met 1,8kW per uur laden. Dan kun je bijv 60kW over meer dan 33 uur uitsmeren.
Wij zetten de auto eigenlijk altijd direct aan de kabel als we thuiskomen en laten Home assisent de auto opladen wanneer er daadwerkelijk teruggeleverd zou worden en een vaste kabel is dan echt veel handiger.
Maar dat is mijn bescheiden mening ;)
Kun je die laadsnelheid niet in de auto instellen? Bij mijn huidige Volvo kan dit wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 15:59
twieren schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:28:
[...]

Sfeerverlichting is overdag minder goed zichtbaar. Zover ik tot nu heb kunnen ontdekken zijn in de BE Advanced welke ik rij de lampen beperkt instelbaar qua kleur. Heb er nog niet genoeg mee kunnen spelen terwijl het donker was.
Hier ook een BE Advanced maar daar zit wel al alles op qua licht.
- voetruimte kun je apart dimmen
- de led strip die over dashboard en alle deuren loopt kan in kleur worden gewijzigd
- de opbergruimte vooraan onder middenconsole kun je apart kleur instellen.

(Laatst een puber ophalen om 0100 dus ik heb even zitten spelen in het donker :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noordpool
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 09:25
jdbiggelaa schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 19:32:
[...]

Vandaag weer gemerkt dat de kaarten van VAG niet up to date zijn.
Zeg maar gerust stokoud. Er staan bedrijfsadressen in die al jaren niet meer juist zijn.

Ik vind de navigatie sowieso matig. Ben bezig met de route te plannen naar ons vakantieadres deze zomer. De navigatie komt met laadstops op plekken die totaal niet logisch zijn. Heb de route maar met abrp uitgestippeld.
Daarnaast ervaren dat 'laura' soms zegt 'naar links' en de kaart naar rechts.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holzschuh
Björn heeft nog 2 filmpjes gepost waarin ook gehint wordt op de 1000km waar die voor de Elroq mee bezig is.

Banana box test:
YouTube: Skoda Elroq 60 banana box test
Maar 2 dozen minder dan de Enyaq. Scoort erg goed als ik zie dat er maar max 1-2 meer inkunnen bij andere modellen.

Family trip:
YouTube: Trip to Lilleputthammer with Skoda Elroq 60

[ Voor 13% gewijzigd door Holzschuh op 25-06-2025 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Laatst online: 17-09 17:12
marcdenTreek schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:00:
Elroqrijder sinds een week of twee,
Mijn elroq bevalt prima, behalve dat de sensor die moet zijn of ik mijn stuur vast heb niet werkt, in ieder geval heel vaak niet. Continu de melding stuur overnemen terwijl ik hem vast heb. Dit alleen met ingeschakelde assist. Hand verplaatsen of tegensturen doet de melding voor een seconde of 10 verdwijnen. Zijn er meer die hier tegenaan lopen? Wat doe ik verkeerd? Iemand een oplossing qua instellingen of handeling?
Hoor het graag! Een grote ergernis, waardoor ik het hulpsysteem uit zet.
Hier geen issues met meldingen. De meldingen van stuur vastpakken zijn bij mijn Elroq zelfs te weinig, kan gerust 40-50 sec zonder handen aan stuur rijden.

Elroq 60 BE Timiano Green + Lodge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Frankythefly schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 23:40:
[...]

Hier geen issues met meldingen. De meldingen van stuur vastpakken zijn bij mijn Elroq zelfs te weinig, kan gerust 40-50 sec zonder handen aan stuur rijden.
Ook geen symbooltje van een stuur met 2 handen onderin het kleine display?
Bij mij werkt de methode "arm op de deur, handje op het stuur" in ieder geval zonder problemen.

Hoewel die laatst wel ineens paniek had en binnen 3 seconden van 1ste waarschuwing naar knalrood schoot toen ik de Windraak opreed (licht bochtige berg met paaltjes tussen de rijstroken). Heb m nog net niet uitgescholden _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
rinkel schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:48:
[...]

Kun je die laadsnelheid niet in de auto instellen? Bij mijn huidige Volvo kan dit wel.
Je kunt alleen halveren. Dus bij 3 fasen ga je van 11kW naar 5,5 en bij 1 fase van 3,6 naar 1,8.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:57
Holzschuh schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 23:25:
Björn heeft nog 2 filmpjes gepost waarin ook gehint wordt op de 1000km waar die voor de Elroq mee bezig is.

Banana box test:
YouTube: Skoda Elroq 60 banana box test
Maar 2 dozen minder dan de Enyaq. Scoort erg goed als ik zie dat er maar max 1-2 meer inkunnen bij andere modellen.

Family trip:
YouTube: Trip to Lilleputthammer with Skoda Elroq 60
Nu ook de 1000km test gepost: https://www.youtube.com/watch?v=t9y7DCSjSnA.

spoiler: title
Totaal 10:30u bezig geweest.

Ook de Elroq heeft last van een oververhitte batterij (net als veel MEB wagens), waardoor er geen optimale laadstops waren. Dit gebeurt tijdens het snelladen, als je bij de auto wegstapt en de auto vergrendelt. Als je terugkomt bij de auto, instapt en de deur sluit, stopt de batterijkoeling voor een minuutje. Hierdoor wordt de batterij te warm en gaat de laadsnelheid omlaag.

Dit wordt goed uitgelegd in https://youtu.be/VCywz2c7EBk?si=V3i6SWW4FUrbTHhb&t=1128
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:57
Stockbaard schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 09:54:
[...]

Nu ook de 1000km test gepost: https://www.youtube.com/watch?v=t9y7DCSjSnA.

spoiler: title
Totaal 10:30u bezig geweest.

Ook de Elroq heeft last van een oververhitte batterij (net als veel MEB wagens), waardoor er geen optimale laadstops waren. Dit gebeurt tijdens het snelladen, als je bij de auto wegstapt en de auto vergrendelt. Als je terugkomt bij de auto, instapt en de deur sluit, stopt de batterijkoeling voor een minuutje. Hierdoor wordt de batterij te warm en gaat de laadsnelheid omlaag.

Dit wordt goed uitgelegd in https://youtu.be/VCywz2c7EBk?si=V3i6SWW4FUrbTHhb&t=1128
.
Begrijp ik het goed dat als je blijft zitten of wegloopt afsluit en pas weer terug als de laadsessie gereed is er geen probleem is?

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Laatst online: 00:57
[...]

Begrijp ik het goed dat als je blijft zitten of wegloopt afsluit en pas weer terug als de laadsessie gereed is er geen probleem is?
Dat zou moeten kloppen, maar ik heb het zelf nog niet kunnen testen. In de comments van die video wordt ook gezegd dat het geen effect zou hebben als je de achterdeuren opent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cptspekkie
Hij is binnen bij de dealer, en de aflevering staat wegens drukte in de werkplaats nu gepland op dinsdag 8 juli om 11 uur. Wat alsnog 3 weken eerder is dan de originele voor opgave tijdens de bestelling. :)

Heb al een paar fototjes gekregen, en ondanks ie nog op transport blokken staat en beplakt is, toch al erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
Holzschuh schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 07:11:
[...]

Ook geen symbooltje van een stuur met 2 handen onderin het kleine display?
Bij mij werkt de methode "arm op de deur, handje op het stuur" in ieder geval zonder problemen.

Hoewel die laatst wel ineens paniek had en binnen 3 seconden van 1ste waarschuwing naar knalrood schoot toen ik de Windraak opreed (licht bochtige berg met paaltjes tussen de rijstroken). Heb m nog net niet uitgescholden _O-
niet op gelet eigenlijk, in het display komt op een gegeven moment wel prominent de tekst in beeld dat ik het stuur moet vastpakken, maar normaal met 1 hand aan het stuur krijg ik de melding niet idd. Dat is voor mij helemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 22:52
Frankythefly schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:45:
[...]

niet op gelet eigenlijk, in het display komt op een gegeven moment wel prominent de tekst in beeld dat ik het stuur moet vastpakken, maar normaal met 1 hand aan het stuur krijg ik de melding niet idd. Dat is voor mij helemaal prima.
Ik heb laatst getest wat er gebeurt als je te lang je handen van het stuur af houdt... Dan gaan alle alarmbellen af én hij begint aan de gordels van de bestuurder en de bijrijder te trekken. We schrokken ons dood haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 10:33
Ik geloof niet dat dit hier al eerder is langsgekomen, dus misschien ook waardevol voor anderen:

Met mijn voorgaande auto kon ik Autocharge gebruiken bij Fastned, door mijn laadpas in de Fastned-app aan mijn Fastned-account te koppelen en daarna Autocharge te activeren. Nu ik een Elroq heb, zag ik die mogelijkheid niet. Dus zocht ik contact met Fastned en kreeg toen deze uitleg:

"Ik begrijp dat je je afvraagt waarom Autocharge niet werkt voor je Škoda Elroq. Dit probleem betreft echter niet alleen jouw auto, maar geldt voor alle Škoda-rijders. Om uit te leggen waarom dat zo is, geef ik je graag wat achtergrondinformatie over Autocharge.

Autocharge werkt niet op basis van een kenteken, maar met een Vehicle ID (VID). Dit is een soort digitale handtekening. In de meeste gevallen is deze handtekening uniek, maar sommige autofabrikanten hergebruiken deze ID. In dat geval kunnen meerdere auto's dezelfde Vehicle ID hebben. In deze situaties weten we niet zeker wie er daadwerkelijk probeert te laden. Deze voertuigen, met dezelfde VID, kunnen helaas geen gebruikmaken van Autocharge. Dit is helaas het geval bij Škoda."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Nu online
mindgarp schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:12:
Ik geloof niet dat dit hier al eerder is langsgekomen, dus misschien ook waardevol voor anderen:

Met mijn voorgaande auto kon ik Autocharge gebruiken bij Fastned, door mijn laadpas in de Fastned-app aan mijn Fastned-account te koppelen en daarna Autocharge te activeren. Nu ik een Elroq heb, zag ik die mogelijkheid niet. Dus zocht ik contact met Fastned en kreeg toen deze uitleg:

"Ik begrijp dat je je afvraagt waarom Autocharge niet werkt voor je Škoda Elroq. Dit probleem betreft echter niet alleen jouw auto, maar geldt voor alle Škoda-rijders. Om uit te leggen waarom dat zo is, geef ik je graag wat achtergrondinformatie over Autocharge.

Autocharge werkt niet op basis van een kenteken, maar met een Vehicle ID (VID). Dit is een soort digitale handtekening. In de meeste gevallen is deze handtekening uniek, maar sommige autofabrikanten hergebruiken deze ID. In dat geval kunnen meerdere auto's dezelfde Vehicle ID hebben. In deze situaties weten we niet zeker wie er daadwerkelijk probeert te laden. Deze voertuigen, met dezelfde VID, kunnen helaas geen gebruikmaken van Autocharge. Dit is helaas het geval bij Škoda."
Ionity ondersteund bij alle MEB auto's plug en charge.
Daarvoor moet er iets zijn wat het voertuig uniek kan identificeren. Opmerkelijk dat Fastned dit blijkbaar niet kan.
edit: mogelijk dat het iets is met een versleuteling van de communicatie. kan best zijn dat dit beperkt wordt tot Ionity door Skoda en daarom een generiek VID uitgeeft.

[ Voor 5% gewijzigd door deboss65 op 26-06-2025 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 10:33
deboss65 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:19:
[...]

edit: mogelijk dat het iets is met een versleuteling van de communicatie. kan best zijn dat dit beperkt wordt tot Ionity door Skoda en daarom een generiek VID uitgeeft.
De Volkswagen Groep is partner/aandeelhouder in Ionity, dus dat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangofrs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-09 11:32
gangofrs schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:34:
Ik ben heel tevreden over onze nieuwe skoda elroq, maar met slechts 2800km op de teller is (ogenschijnlijk) uit het niets het 'airbag storing' lampje gaan branden... |:(
Ik kom even terug op mijn eerder bericht i.v.m. een 'airbag storing'. Dit werd op één dag in de garage hersteld. 's morgens binnenbrengen, 's avonds halen. Echter kreeg ik te horen dat er zo snel mogelijk een nieuwe afspraak moest worden ingepland voor een terugroepactie i.v.m. een probleem met de achterklep. Nog mensen hier die gecontacteerd zijn i.v.m. deze terugroepactie?
Ik las hier eerder al iets over de vervanging van 'kogelbouten' van de achterklep.

[ Voor 5% gewijzigd door gangofrs op 26-06-2025 18:17 ]

Skoda Elroq 85 (77KW) | Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 14:44
gangofrs schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 18:14:
[...]

Ik kom even terug op mijn eerder bericht i.v.m. een 'airbag storing'. Dit werd op één dag in de garage hersteld. 's morgens binnenbrengen, 's avonds halen. Echter kreeg ik te horen dat er zo snel mogelijk een nieuwe afspraak moest worden ingepland voor een terugroepactie i.v.m. een probleem met de achterklep. Nog mensen hier die gecontacteerd zijn i.v.m. deze terugroepactie?
Als het goed is moeten ze gewoon kijken naar de bevestigingen van de kofferpompen. Bij een beperkt aantal wagens zouden die overtorqued zijn. Raar dat ze dat niet meteen nagekeken hebben dan als ze de melding zagen staan..

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangofrs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-09 11:32
Tomskii5 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 18:16:
[...]

Als het goed is moeten ze gewoon kijken naar de bevestigingen van de kofferpompen. Bij een beperkt aantal wagens zouden die overtorqued zijn. Raar dat ze dat niet meteen nagekeken hebben dan als ze de melding zagen staan..
Ze hebben het misschien gecontroleerd. Ze spraken over onderdelen die moesten binnenkomen. Dus misschien dat ze die dan gaan vervangen.

Skoda Elroq 85 (77KW) | Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V110

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Decibel
Voor de geïnteresseerde dit is hoe ik 10km mijn stuur heb vast gehad en geen enkel piepje of melding gezien vanuit de Travel Assist.... Zal toch iets niet kloppen bij de rest dan lijkt mij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cal3Yn8vqZlgWxLWuANsw6Xfao8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bgO22hSUzKjiA6j0Dr15CuMQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
gangofrs schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 18:18:
[...]

Ze hebben het misschien gecontroleerd. Ze spraken over onderdelen die moesten binnenkomen. Dus misschien dat ze die dan gaan vervangen.
Ah dan zal jij een van de minder gelukkigen zijn idd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdw76!
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19:17
Decibel schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 18:38:
Voor de geïnteresseerde dit is hoe ik 10km mijn stuur heb vast gehad en geen enkel piepje of melding gezien vanuit de Travel Assist.... Zal toch iets niet kloppen bij de rest dan lijkt mij.
[Afbeelding]
Zo rij ik ook altijd met mijn ID3 met travel assist ik ga er wel vanuit dat het bij de Elroq niet anders is. Andere klopt er iets niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJPL69
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 18:58
[Afbeelding]
Wel een goede music keuze. je was zeker onder weg naar huis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decibel
GJPL69 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:53:
[...]

Wel een goede music keuze. je was zeker onder weg naar huis. :)
Klopt als een bus _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Laatst online: 19-09 21:08
[Afbeelding]
Daar op 9u waar je je wijsvinger houdt, zit volgens mij ook de sensor.
Zelf rij ik vaak in soortgelijke houding maar dan met een C grip van duim en wijsvinger rondom de 'spaak'.
Die is vaak net niet goed genoeg om de melding af te wenden, maar dan even met de palm op dat stukje van 9u aankomen is genoeg om de melding weer te resetten.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Flix20 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:08:
[...]

Daar op 9u waar je je wijsvinger houdt, zit volgens mij ook de sensor.
Zelf rij ik vaak in soortgelijke houding maar dan met een C grip van duim en wijsvinger rondom de 'spaak'.
Die is vaak net niet goed genoeg om de melding af te wenden, maar dan even met de palm op dat stukje van 9u aankomen is genoeg om de melding weer te resetten.
Zit er een sensor in het stuurwiel? Of is het een gebrek aan weerstand op het moment dat de travel assist een stuurcorrectie uitvoerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
MarcelGo schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:18:
[...]

Zit er een sensor in het stuurwiel? Of is het een gebrek aan weerstand op het moment dat de travel assist een stuurcorrectie uitvoerd? :?
Zit een (druk?)sensor in die vermoedelijk contact/weerstand meet. Slechts aanraken is genoeg.
Maar een stuurbeweging kan ook, maar is niet noodzakelijk.
De melding krijg je ook wanneer de TA niet aanstaat dus dat zal daar los van staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Flix20 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:22:
[...]

Zit een (druk?)sensor in die vermoedelijk contact/weerstand meet. Slechts aanraken is genoeg.
Maar een stuurbeweging kan ook, maar is niet noodzakelijk.
De melding krijg je ook wanneer de TA niet aanstaat dus dat zal daar los van staan.
Nu ben ik toch geïntrigeerd, heb je een bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
MarcelGo schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:30:
[...]

Nu ben ik toch geïntrigeerd, heb je een bron?
3 maanden eigen rijervaring en een uitzoekend karakter met enig technisch inzicht/kennis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markzoethout
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-09 22:08
Is de levertijd nog steeds zo kort? Of hebben we t al over 2026?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Flix20 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:31:
[...]

3 maanden eigen rijervaring en een uitzoekend karakter met enig technisch inzicht/kennis :+
Dit staat er over vermoeidheid herkenning, ik denk namelijk dat het een onderdeel of afgeleide hiervan is…het valt of staat met een stuurbeweging detectie gekoppeld aan lane assist

Wat is vermoeidheidsherkenning?
Vermoeidheidsherkenning houdt het rijgedrag van de bestuurder in de gaten. Zodra dat tekenen van vermoeidheid vertoont, adviseert de Driver Activity Assistant de bestuurder om een pauze te nemen. Er verschijnt een melding in het instrumentarium en er klinkt een geluidssignaal in de auto. De bedoeling is simpel, maar belangrijk: de bestuurder laten stoppen en uitrusten, zodat hij zijn weg na een pauze weer veilig en alert kan vervolgen.

Hoe werkt vermoeidheidsherkenning?
De Driver Activity Assistant gaat slim te werk. 15 minuten na vertrek, brengt zijn software jouw stuurgedrag in kaart. Dat is de meetlat waarlangs het systeem je stuurbewegingen legt, elke keer wanneer je sneller dan 65 km/h rijdt. Zodra de elektronica een (voor jouw doen) onverwachte of afwijkende stuurbeweging detecteert, zoals een abrupte ruk aan het stuur, denkt het systeem dat je vermoeid bent en trekt het aan de waarschuwende bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Ik heb Speicher hier over horen praten in een van zijn software update video's.
Er zitten sensoren in het stuur die registreren of je het stuur vasthebt.

Die vermoeidheidsherkenning werkte in de afgelopen 5 jaar in mijn Kamiq wel echt goed. Bij zeker 90% van de meldingen had die stiekem wel gelijk. Vooral de langere vakantieritten waren een trigger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:37

Pinjataaa

Hit me!

[Afbeelding]
Dit werkt bij mij ook, het wijsvingertje doet het ‘m ;-)
Dat rijdt al een stukje aangenamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 17:21
Volgens iemand op een forum :P

zouden ze hier zitten:
The sensors are in the areas around 1-3, 4-5, 7-8, and 9-12 (if you imagine the wheel as a clock face). There are gaps at the top and bottom, and the sides where the buttons are.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cptspekkie
Als ik me niet vergis zijn de sensoren capacitief in aard. Dan is een druk of beweging niet perse nodig om te meten dat het stuur wordt vastgehouden, echter contact met de huid. Hierdoor veranderd de weerstand waarde van de sensor en weet het systeem dat de bestuurder het stuur vast heeft.

Vergelijk het met hoe een modern touchscreen je vingers meet bij aanraking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
MarcelGo schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:08:
[...]

Dit staat er over vermoeidheid herkenning, ik denk namelijk dat het een onderdeel of afgeleide hiervan is…het valt of staat met een stuurbeweging detectie gekoppeld aan lane assist

Wat is vermoeidheidsherkenning?
Vermoeidheidsherkenning houdt het rijgedrag van de bestuurder in de gaten. Zodra dat tekenen van vermoeidheid vertoont, adviseert de Driver Activity Assistant de bestuurder om een pauze te nemen. Er verschijnt een melding in het instrumentarium en er klinkt een geluidssignaal in de auto. De bedoeling is simpel, maar belangrijk: de bestuurder laten stoppen en uitrusten, zodat hij zijn weg na een pauze weer veilig en alert kan vervolgen.

Hoe werkt vermoeidheidsherkenning?
De Driver Activity Assistant gaat slim te werk. 15 minuten na vertrek, brengt zijn software jouw stuurgedrag in kaart. Dat is de meetlat waarlangs het systeem je stuurbewegingen legt, elke keer wanneer je sneller dan 65 km/h rijdt. Zodra de elektronica een (voor jouw doen) onverwachte of afwijkende stuurbeweging detecteert, zoals een abrupte ruk aan het stuur, denkt het systeem dat je vermoeid bent en trekt het aan de waarschuwende bel.
Je aanname dat het onderdeel van het vermoeidheidsherkenning is klopt niet.
Er zit, zoals hierboven ook al door meerdere aangegeven echt een sensor in het stuur welke meet of er contact is.
Een lichte aanraaking is al voldoende om de melding weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09 14:53
Ik overweeg Powerpass voor de zomervakantie aan te vragen en dan het IONITY Charge Boost of Ultra abonnement. Weet iemand als je het vandaag aanvraagt, of dan ook direct de contractperiode ingaat of kan je deze zelf kiezen? En dan is het plug & charge dus bij Inoity?

En krijg je nog een fysieke laapas opgestuurd?

[ Voor 17% gewijzigd door Martijnvdb op 27-06-2025 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Flix20 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:38:
[...]

Je aanname dat het onderdeel van het vermoeidheidsherkenning is klopt niet.
Er zit, zoals hierboven ook al door meerdere aangegeven echt een sensor in het stuur welke meet of er contact is.
Een lichte aanraaking is al voldoende om de melding weg te krijgen.
Dank je wel voor je terechtwijzing, erg vriendelijk, jammer dat we geen bron kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
Martijnvdb schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:49:
Ik overweeg Powerpass voor de zomervakantie aan te vragen en dan het IONITY Charge Boost of Ultra abonnement. Weet iemand als je het vandaag aanvraagt, of dan ook direct de contractperiode ingaat of kan je deze zelf kiezen? En dan is het plug & charge dus bij Inoity?

Ik heb mijn Elroq pas as maandag maar had inmiddels een powerpass aangevraagd. Abo (digitaal) is meteen geldig, kaart opsturen duurt +/- 5 werkdagen (ik heb em dit weekend besteld en is net in de brievenbus beland vanmorgen).

Ik heb ongeveer hetzelfde plan en heb de kaart aangevraagd met een free plan. Daarna pas ik dat wel aan in de app eens ik op reis ga om het abo erin te steken idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09 14:53
Oja goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdenTreek
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 17-08 14:45
Kijk zo moet het sturen dus ook zonder meldingen Kunnen!
Dat wil ik nou Ook! Gaat het bij degene die geen last hebben om een drie spaaks stuurwiel?
Zou daar een verschil in kunnen zitten?
De dealer vraagt om langs te komen, dan willen ze mee rijden en kijken 'of dat niet zo hoort', mijn haren rezen iets omhoog alvast...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcodh078
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:06
Ik ben nu ongeveer 3 weken eigenaar van een Elroq Sportline 85. Op een aantal punten na ben ik er erg blij met de auto:

- De vering op de Sportline is bij het nemen van drempels met wat snelheid echt niet fijn. Ik wordt elke keer een soort van gelanceerd met m'n hoofd tegen de stoel aan doordat de achtervering niet lekker meeveert. Ik hoop dat dit met de tijd beter wordt.

- In de rechterdeur aan de passagierskant hoor ik best wat getril wanneer ik muziek aan het staan. Dit gebeurd bij sommige basfrequenties en ook bij zwaardere stemmen op de radio.

- Ik moet het stuur wel echt redelijk beethebben wil ik geen melding krijgen m.b.t. het stuur overnemen. Ik zal de eerder benoemde wijze van beethouden weleens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djtricky
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-08 12:27
Ondertussen vanaf eind februari lekker aan het touren met de Elroq en weer zo’n 12000 km op de teller.

Toch is deze 12000 km niet foutloos gegaan helaas.
De eerste meldingen waren het zeer regelmatig aanslaan van de Emergency Assist. Random piepen en trekken aan de gordel en vermogen verlies omdat de auto het van je overneemt. Auto toen redelijk vlot terug bij de dealer binnengebracht en na het herkalibreren van het stuur is dit verholpen.

Vervolgens een schroef in de band en tijdens de vervanging is er helaas een dikke kras in mijn velg ontstaan. Ongelukje niets aan te doen wordt nog opgelost.

Issue met het noodoproepsysteem waardoor data en GPS van de auto was geblokkeerd. Doordat travel assist sterk afhankelijk is van je GPS ging de auto random remmen voor bochten die er niet waren. Travel assist uitgezet en dan blijven alleen de irritante piepjes nog over.
Na behoorlijk aandringen bij de dealer is dit ook hersteld.

Nu start ik mijn wagen net staat het scherm te rollen. Filmpjes van rollende schermen heb ik al vaker gezien en ik hoop dat dit zichzelf gaat oplossen. Een reset van het entertainment systeem hielp in ieder geval niet 😔 Iemand hier ervaring met rollend beeld op het infotainment systeem?

Zo geruisloos als ik mijn 100000 km’s heb afgelegd met mijn vorige Hyundai Kona Electric, gaat mijn Elroq een beetje de verkeerde kant op helaas.
Hopen dat hij zijn dag niet had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
Martijnvdb schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:49:

HIer ook Powerpass Free aangezet en de kaart is binnen, duurde idd een dag of 5. Kan je daarna altijd omzetten naar maandabo (en later weer terug).

We hebben ook de app van ANWB met een gratis pasje voor meer dekking, in de ANWB app kun je je Skoda toevoegen, dan is de actuele soc daar ook zichtbaar en kan de ANWB routeplanner beter plannen.

[ Voor 14% gewijzigd door Frankythefly op 27-06-2025 19:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McNoob
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 12:37
marcdenTreek schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:05:
Kijk zo moet het sturen dus ook zonder meldingen Kunnen!
Dat wil ik nou Ook! Gaat het bij degene die geen last hebben om een drie spaaks stuurwiel?
Zou daar een verschil in kunnen zitten?
De dealer vraagt om langs te komen, dan willen ze mee rijden en kijken 'of dat niet zo hoort', mijn haren rezen iets omhoog alvast...
Ik was geen fan van TA door de veel te snelle meldingen maar vandaag de hand posities getest en dit werkt eigenlijk wel prima met een 2-spaaks stuurwiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfDokN5ViZJOBTbHjmj1VMXQ08U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BcxvLHijeOuGToXFMglB86If.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CBGerard
  • Laatst online: 12:19
Mijn BE60 heeft nu bijna 6.000 km's gelopen.
In aanvulling op de laatste posts het volgende:
- Ik had een ANWB- en een Shell Recharge- pas maar heb tijdens mijn vakantie in Oostenrijk een Ionity- abonnement genomen; het laden was kostbaar gebleken. Verder laad ik altijd thuis (zonnepanelen).
- Er is bij mij maar één keer een melding geweest dat ik het stuur moest vasthouden. Hierbij merk ik wel op dat ik het stuur niet met twee vingers vasthoudt maar met 5 of 10 exemplaren.
- Het optrekken met de Travel- assist achter een stilstaande auto ervaar ik als fenomenaal. Het is me wel opgevallen dat je het stuur voldoende moet blijven vasthouden. Anders blijft de auto staan.
- Behalve in druk stadsverkeer ben ik na de rij- instructie hoofdzakelijk in de D- stand gaan rijden. Het rijdt en remt gewoon soepeler door het soepel aangrijpen van het regenereren. Je moet daarbij natuurlijk wel zelf snelheid en afremmen in de gaten houden....
- het infotainment is door mij nu twee keer opnieuw opgestart. De laatste keer omdat de verkeersbordherkenning niet meer functioneerde. Na herstart was het weer ok.
- Er is een lichte "gons" te horen in de auto rond 75-80 km/u. Ik wijd dit aan de banden. Ben ik de enige met dit euvel?

[ Voor 3% gewijzigd door CBGerard op 27-06-2025 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Nu online
Ik heb de auto vandaag ontvangen.

Waar ik een beetje tegenaan loop is Carplay bij 2 gebruikers (bestuurders). Wij hebben beide een iPhone en willen elk onze eigen spotify lijst beluisteren.
Soms gaat Carplay in zn geheel niet aan, soms wel. En als ik dan met de iPhone van mijn vrouw instap blijft ie uit, want laatste koppeling was op mijn telefoon.
Zelfde geldt voor de telefoon contactenlijst.

Dit werkt bij mij nog niet helemaal lekker. Dit is/was op de Volvo handiger, want sleutel gekoppeld aan profiel en dus eigen spotify en telefooncontacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:55
rinkel schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 00:01:

Waar ik een beetje tegenaan loop is Carplay bij 2 gebruikers (bestuurders). Wij hebben beide een iPhone en willen elk onze eigen spotify lijst beluisteren.
Soms gaat Carplay in zn geheel niet aan, soms wel. En als ik dan met de iPhone van mijn vrouw instap blijft ie uit, want laatste koppeling was op mijn telefoon.

Dit werkt bij mij nog niet helemaal lekker. Dit is/was op de Volvo handiger, want sleutel gekoppeld aan profiel en dus eigen spotify en telefooncontacten.
Ook niet via een eigen profiel?

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Nu online
Maikie18 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 07:34:
[...]

Ook niet via een eigen profiel?
Nee, dat lijkt niets uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly

Wij hebben beiden een profiel (hoofd- en gastgebruiker) en beiden telefoon gekoppeld, dan gaat het bij ons wel goed. Als ik mijn profiel kies wordt mijn tel gekoppeld. Alleen automatisch juiste profiel laden dat gaat niet. Je zou zeggen als ik allen ga rijden dan herkent de auto mijn telefoon en laadt ook mijn profiel, maar de laatste gebruiker staat in het scherm bij de start. Wel een beetje first world problem, maar andere merken lijken dat beter voor elkaar te hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Elroq85
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 19-09 14:51
Net terug uit Zuid-Frankrijk via Route Soleil. Wat een fijne auto is dit zeg! Heel comfortabel en rustig op de weg, ook bij volle bepakking. Laden bij TESLA (Arlon ca. 330 km, Dijon ca 700 km en Montelimar ca 1050 km). Altijd plek en heel snel laden. Ik laad tijdens de vakantierit trouwens tot 90% ipv de 70% de rest van het jaar. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VApY7YFHyD2x99RuEB5L1XIqy8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V7HpOLsoIP7ocrndI939kEo7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLXDq8Fn5dqKfQ8BZeoAHP8mdoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W8tAHTWFBx8OXjNSpndvJ2Cf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:00

RobertowNL

For your gear!

Vandaag even een dashcam geïnstalleerd. Het is de FITCAMX geworden. Ging redelijk eenvoudig om het klepje bij de spiegel los te krijgen. Kabeltje van de sensor is, splitter er tussen. Alles vastklikken en klaar. Al met al een 20 minuten prutsen de eerste keer.

Kabel naar achteren voor de camera achter was lastiger maar is ook voor het grootste deel gelukt. Hij moet eigenlijk nog door de kabelgoot die naar de klep toeloopt, maar dat durfde ik nog niet helemaal aan. Maar het kabeltje hangt nu in zicht wanneer je inde achteruitkijkspiegel kijkt en dat zint mij ook niet :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfb1dnZqDmLaEWFx3b6w9Mx1nq4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4H3iqqHL4c2F7ve3miQaKLA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fqgtxaTVnsZYT-ItPHB5DOGRvY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U2EcM9EC9gzCWeOGoZozwmai.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_fkgCfZ7qoB0SA41IfU_ldYjjo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BkMG0H70KwmfWNI0AMKCvRZC.jpg?f=fotoalbum_tile

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:46
RobertowNL schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 15:41:
Vandaag even een dashcam geïnstalleerd. Het is de FITCAMX geworden. Ging redelijk eenvoudig om het klepje bij de spiegel los te krijgen. Kabeltje van de sensor is, splitter er tussen. Alles vastklikken en klaar. Al met al een 20 minuten prutsen de eerste keer.

Kabel naar achteren voor de camera achter was lastiger maar is ook voor het grootste deel gelukt. Hij moet eigenlijk nog door de kabelgoot die naar de klep toeloopt, maar dat durfde ik nog niet helemaal aan. Maar het kabeltje hangt nu in zicht wanneer je inde achteruitkijkspiegel kijkt en dat zint mij ook niet :D
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik ben erg aan het twijfelen of ik er een FitcamX inzet omdat die er voor erg netjes weggewerkt uitziet of toch maar een Viofo A329S omdat die beter beeld geeft en meer opties heeft voor opnames tijdens parkeren.
Of zelfs nog even wachten op de 70mai 4K T800 die nog moet uitkomen die zelfs 3 kanalen op 4K heeft.
Ik kan helaas geen goede vergelijk video's vinden tussen een fitcamx en een van deze cams. Met name kentekenherkenning is voor veel cams echt wel een uitdaging (zie je in real life video's, niet in de promo's van het merk zell, waar het altijd goed lijkt te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
Ondanks de FitcamX heel mooi staat zo, vind ik het nog altijd jammer dat niet meer merken gebruik maken van de 360 graden camera's voor opnames. Ik zou het geniaal vinden als je bijvoorbeeld een usb stick zou kunnen inpluggen en dat die dan gebruikt zou worden om vanuit alle 4 de camera's beelden op te laten nemen.

Helaas zal dat wel een functie blijven die enkel andere merken implementeren. Al deed Nissan dat ook nooit op een Qashqai. En zelfs dan heb ik he eigenlijk zelf alleen op Tesla gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door cptspekkie op 28-06-2025 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Een vraagje over profielen. Ik ben van de Hyundai Kona gewend dat ik en mijn partner allebei een eigen profiel hebben.
Wat wordt bij de Škoda Elroq daar opgeslagen per profiel, is dat alleen de verbonden telefoon of zijn er meer instellingen die per profiel worden aangepast?

Bijvoorbeeld sfeerkleuren, of andere dingen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
Steeffoon schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 21:48:
Een vraagje over profielen. Ik ben van de Hyundai Kona gewend dat ik en mijn partner allebei een eigen profiel hebben.
Wat wordt bij de Škoda Elroq daar opgeslagen per profiel, is dat alleen de verbonden telefoon of zijn er meer instellingen die per profiel worden aangepast?

Bijvoorbeeld sfeerkleuren, of andere dingen ook?
Sowieso per profiel:
Radiozenders
Sfeerkleuren
Schermindeling

Bij elektrisch verstelbare stoelen ook de stoelinstellingen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Frankythefly schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 22:10:
[...]

Sowieso per profiel:
Radiozenders
Sfeerkleuren
Schermindeling

Bij elektrisch verstelbare stoelen ook de stoelinstellingen volgens mij.
Top, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ripk
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 13:39
Wat is/lijkt nu het voordeligste adres voor een Fitcamx dashboard camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Heeft iemand de velours-vloermatten, in plaats van de normale matten? Zit er veel verschil in kwaliteit en dikte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cptspekkie
@Steeffoon Dinsdag 8 juli zal ik je een antwoord kunnen geven. Ik heb namelijk de velours matten standaard bij mijn Elroq besteld (die van 74 euro) want ik wilde graag de ELROQ letters op de matjes hebben staan.

Je hebt ook de velours exclusief van over de 100 euro, maar op de foto's dacht ik niet veel verschil te zien, dus ben ik voor de goedkopere van de 2 gegaan. Heb ze alleen ook nog niet in het echt gezien, dus zal je pas na aflevering van de auto verder kunnen informeren. Tenzij hier iemand anders ook voor de velours is gegaan natuurlijk ;)

Overigens heb ik ook de zilveren dorpellijsten besteld, alleen bij die heb ik gekozen voor zelf montage. Want dat scheelde nogal in prijs. 39 euro ipv 124 als de dealer ze erin plakt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

@cptspekkie Ah oké! Goed om te weten!
Ik vind het ook wel leuk als er ELROQ op staat :-p

- Weet iemand of Tesla snelladers ook standaard meegenomen worden in de navigatie van de Skoda zelf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 17:21
Ripk schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:22:
Wat is/lijkt nu het voordeligste adres voor een Fitcamx dashboard camera?
Als je de FitcamX wil hebben, zou ik zeggen Fitcamx.com :)

Op Amazon en AliExpress etc. zie je ze ook, maar daarvan blijft het een beetje in het midden of dat dan officieel FitcamX is...

En ik heb op een aantal plekken gelezen dat de customerservice van FitcamX zelf prima in orde is.
Dat merk je al bij bestelling, mailtje er achteraan met vraag om foto om te checken of je zeker wel het juiste model besteld...

Dat wil je ook niet mislopen door ergens ander een paar euro goedkoper uit te zijn.
Steeffoon schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:06:
- Weet iemand of Tesla snelladers ook standaard meegenomen worden in de navigatie van de Skoda zelf?
Ze staan op de kaart
(zojuist gewoon in de app een paar Superchargers opgezocht die ik weet te staan)

Maar ik heb wel gehoord dat hij er vaak in de navigatie niet standaard rekening mee houdt.
Dus dan moet je er zelf nog even op klikken en naartoe navigeren.

(wel doen ook, want zodra je de navigatie instelt op een snellader, gaat de auto er zelf voor zorgen dat de accutemperatuur dan ook bij aankomst daar is voorbereid op snelladen )

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:02
Vraagje mbt accu van de Elroq:
1. Gistermiddag een rit van 2.5 uur gemaakt met 10 min snelladen bij de Shell. Deze staat niet bij de laadgeschiedenis in de Myskoda app. Hoe kan dit? Het AC laden van vanmiddag staat er wel gewoon in.

2. Na dit ritje merkte ik vanochtend dat de auto in accubeschermingsmodus is gegaan. Acclimatiseren op afstand werkte daardoor niet. Hoe zou dit kunnen komen? Ik heb geen 12v/usb verbruikers aan staan.

3. Ik heb vanmiddag een compressorkoelbox met accubescherming gekocht. Welke stand/ontladingsvoltage past bij een 12v EV accu? Bij een startaccu is de dc cut off vaak hoog. Mag ik hier vanaf wijken bij een EV?
Alvast bedankt voor jullie inzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Laatst online: 17-09 19:08

Heb ik ook vanaf het begin. Moet dan terug naar verbindings instellingen om een gebruiker te kiezen. Ik heb trouwens Android, maar na jouw verhaal lijkt dat geen verschil te maken. Ik hoop dat het een keer middels een update opgelost wordt. Blijft een beetje een gammel systeem op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Kanoet schreef op maandag 30 juni 2025 @ 00:28:
1. Gistermiddag een rit van 2.5 uur gemaakt met 10 min snelladen bij de Shell. Deze staat niet bij de laadgeschiedenis in de Myskoda app. Hoe kan dit? Het AC laden van vanmiddag staat er wel gewoon in.

2. Na dit ritje merkte ik vanochtend dat de auto in accubeschermingsmodus is gegaan. Acclimatiseren op afstand werkte daardoor niet. Hoe zou dit kunnen komen? Ik heb geen 12v/usb verbruikers aan staan.

3. Ik heb vanmiddag een compressorkoelbox met accubescherming gekocht. Welke stand/ontladingsvoltage past bij een 12v EV accu? Bij een startaccu is de dc cut off vaak hoog. Mag ik hier vanaf wijken bij een EV?
1. ?
2. Hoeveel was de soc? >50%? En wat was de temperatuur?
3. Hoewel het theoretisch logisch is en het geen probleem op zou moeten leveren is de afgelopen 8 jaar extreem vaak juist de 12V accu de oorzaak geweest van problemen met een EV en ik zou dan ook terughoudend zijn met gebruikers als de auto uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Nu online
Als de Elroq hetzelfde doet als mijn Q4 dan is de 12V connector uitgeschakeld als je uitstapt en afsluit.
(de 12V connector in de kofferbak)
Dan krijg je de 12V accu niet onderuit, (maar wel je kaas warm :'( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:46
Chillz schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:24:
[...]

Als je de FitcamX wil hebben, zou ik zeggen Fitcamx.com :)

Op Amazon en AliExpress etc. zie je ze ook, maar daarvan blijft het een beetje in het midden of dat dan officieel FitcamX is...

En ik heb op een aantal plekken gelezen dat de customerservice van FitcamX zelf prima in orde is.
Dat merk je al bij bestelling, mailtje er achteraan met vraag om foto om te checken of je zeker wel het juiste model besteld...

Dat wil je ook niet mislopen door ergens ander een paar euro goedkoper uit te zijn.
Ik heb gezien dat er een aantal youtube filmpjes te zien zijn van mensen die er een affiliate link bijplaatsen waarbij je 5 of 10% korting kunt krijgen op de officiele fitcamx site, dus even de moeite denk ik daar naar te zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leinenga
deboss65 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 07:42:
[...]

Als de Elroq hetzelfde doet als mijn Q4 dan is de 12V connector uitgeschakeld als je uitstapt en afsluit.
(de 12V connector in de kofferbak)
Dan krijg je de 12V accu niet onderuit, (maar wel je kaas warm :'( )
In de VW ID3 kun je dit met de plaats van een zekering regelen. Als je die iets aanpast heb je wel permanent 12V. Wellicht dat dit bij Skoda ook zo werkt?
Ultraman in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
pkrielen schreef op maandag 30 juni 2025 @ 07:44:
[...]

Ik heb gezien dat er een aantal youtube filmpjes te zien zijn van mensen die er een affiliate link bijplaatsen waarbij je 5 of 10% korting kunt krijgen op de officiele fitcamx site, dus even de moeite denk ik daar naar te zoeken.
Aanmelden op de nieuwsbrief, heb je al 5%.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Tomskii5
Zo, auto is net opgehaald. Eerste indrukken: wat een leuke wagen, rijdt erg goed. Ik kom van een VW T-Cross (en hiervoor een BMW X1 PHEV) en deze rijdt wel beduidend harder qua vering, maar het stoort me voorlopig niet :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_rqSNtDy97GYJT0l8fJLNbqCE0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HUn3iKzoVuu4P6vb7re1HS4k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGY5sDSwdsDnSYLk07ui-Qh2E7Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ILucdBjqLHfhKzjFhdY0vIZQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1E_LOzMq6L7Ef-RFRjbJk8bixIA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvvqGxaHLgkCz7yDuWB6mrfV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Z4rw4tgNrqgX-gK4_Mng4IozlA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/357AIpUFrqt8d1uW1fupMWUe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdByn3uMeZTgGMgs5JLYUyE7FC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OzGVcsIoGD0jCk5GneDaYTBw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• User8
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-07 13:31
Vandaag de Elroq wezen ophalen en meteen 170 km mee gereden. Ik kom van een Kona Electric (vol opties).

Bij het wegrijden had ik meteen een zwart scherm. Dat begon al lekker. Gelukkig heb ik dit topic zo vaak gelezen, dat ik wist dat ik niet de enigste was en hoe ik dit moest oplossen. Ik heb gekozen voor de Eco suite bekleding. Ik had dit nog niet in het echt gezien en daar heb ik gelukkig geen spijt van. Zit lekker en ziet er mooi uit. En plakt gelukkig niet met dit warme weer.
In de auto zelf is het best stil. De Kona had meer geluid. De Elroq gaat ook net wat lekkerder over drempels dan de Kona. Qua sturen is de Kona de betere.
Wat mij een beetje tegenviel is het Canton systeem. Ik vond de muziek wat afstandelijk klinken. En ik luister zelf techno, hard techno, dus bass volle muziek. En ik hoor als het geluid redelijk hard staat een kraakje rechtsachter. Beetje jammer.

Voor de rest zijn de eerste kilometers prima bevallen :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomskii5
User8 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:55:
Vandaag de Elroq wezen ophalen en meteen 170 km mee gereden. Ik kom van een Kona Electric (vol opties).

Bij het wegrijden had ik meteen een zwart scherm. Dat begon al lekker. Gelukkig heb ik dit topic zo vaak gelezen, dat ik wist dat ik niet de enigste was en hoe ik dit moest oplossen. Ik heb gekozen voor de Eco suite bekleding. Ik had dit nog niet in het echt gezien en daar heb ik gelukkig geen spijt van. Zit lekker en ziet er mooi uit. En plakt gelukkig niet met dit warme weer.
In de auto zelf is het best stil. De Kona had meer geluid. De Elroq gaat ook net wat lekker over drempels dan de Kona. Qua sturen is de Kona de betere.
Wat mij een beetje tegenviel is het Canton systeem. Ik vond de muziek wat afstandelijk klinken. En ik luister zelf techno, hard techno, dus bass volle muziek. En ik hoor als het geluid redelijk hard staat een kraakje rechtsachter. Beetje jammer.

Ik vond het canton systeem ook wat dof klinken, ik heb de EQ individueel aangepast. Ik miste wat 'klaarheid' in de canton settings).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User8
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-07 13:31
Tomskii5 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:56:
[...]

Ik vond het canton systeem ook wat dof klinken, ik heb de EQ individueel aangepast. Ik miste wat 'klaarheid' in de canton settings).
Ahh oké. Jammer he dat het niet geweldig is. Ik ben begonnen met de subwoofer en de bass op +3 te zetten. Dat klonk al wat beter. Met de rest moet ik nog even speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
User8 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:58:
[...]

Ahh oké. Jammer he dat het niet geweldig is. Ik ben begonnen met de subwoofer en de bass op +3 te zetten. Dat klonk al wat beter. Met de rest moet ik nog even speler.
Ja na het aanpassen vond ik het veel beter eigenlijk. Maar ik ben ook wat een audiofiel dus ik ga altijd iets vinden om over te zeiken :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Decibel
User8 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:55:

In de auto zelf is het best stil. De Kona had meer geluid. De Elroq gaat ook net wat lekkerder over drempels dan de Kona. Qua sturen is de Kona de betere.

Wat bij mij het geluid van Canton wel stuk beter maakte was het omzetten van Stereo naar Surround.
Dat was (voor mij) wel een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:53
De Accubeschermingsmodus heb ik plots ook al twee dagen achter elkaar. Gistermiddag en zojuist weer. Zijn er meer mensen die hier plots last van hebben? Net als @Kanoet heb ik geen usb verbruikers of 12v electronica aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ECHI-1SByjN_q-CxPrL0lmIQ-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qapgxAt6YCjtXYhT0zBQwO2F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnmar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-09 21:24
MarcelGo schreef op maandag 30 juni 2025 @ 07:22:
[...]

1. ?
3. Hoewel het theoretisch logisch is en het geen probleem op zou moeten leveren is de afgelopen 8 jaar extreem vaak juist de 12V accu de oorzaak geweest van problemen met een EV en ik zou dan ook terughoudend zijn met gebruikers als de auto uit staat.
Ik heb hierom een Ancel BM200 als batterij monitor liggen opdat ik (zodra ik de Elroq heb) met bluetooth de 12v batterij zie en ik onder een bepaalde waarde (indien in binnen BT bereik ben) een melding krijg op mijn telefoon. Juist omdat ik vaak lees dat de 12V batterij niet (goed) oplaadt of leegloopt. De storingen die daar uit komen wil ik nl liever voorkomen. Beetje waardeloos anders als je een 85kW in de tractieaccu hebt, maar de auto niet van de parkeerrem af krijgt omdat de 123v accu leeg is bijvoorbeeld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:15
Afgelopen vrijdag ook mijn elroq opgehaald (SL 85 met advanced pakket timiano green)
Een kleine 100km mee gereden, Bevalt tot nu toe goed vering met drempels is wel redelijk hard.

Mag alleen vrijdag weer terug omdat er op mijn motorkap aardig wat swirls zitten, benieuwd hoe ze het oplossen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bU_e70A2mh4P-OCnaHKZ_DBjums=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dBDGNcClgyImUl6kgQCbxbux.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnmar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-09 21:24
TheMystery schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:50:
Afgelopen vrijdag ook mijn elroq opgehaald (SL 85 met advanced pakket timiano green)
Een kleine 100km mee gereden, Bevalt tot nu toe goed vering met drempels is wel redelijk hard.

Mag alleen vrijdag weer terug omdat er op mijn motorkap aardig wat swirls zitten, benieuwd hoe ze het oplossen.
[Afbeelding]
Swirls: dan hebben ze niet goed "gepoetst" voor de aflevering. Opnieuw rustig laten poetsen/polijsten met de DA machine met minimale correctie en het ziet er weer perfect uit. Is eenvoudig werk, gaat niet ten koste van je lak (als ze het goed doen). Maar ik verwacht dat er dan ook op andere delen wel swirls zouden zitten. Zou goed kijken met indirect licht op alle andere vlakke delen.

Brengt me op de volgende vraag:
- waar kan ik het beste op letten zodra ik de auto afgeleverd krijg bij de dealer?

Mijn lijstje (naar aanleiding van wat ik hier zag langskomen)
- Lijnen de raamlijsten helemaal goed uit
- Zitten er swirls in de lak?

Iemand nog andere zaken die ik op de lijst zou kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 19-09 14:51
Johnmar schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:59:
[...]

Swirls: dan hebben ze niet goed "gepoetst" voor de aflevering. Opnieuw rustig laten poetsen/polijsten met de DA machine met minimale correctie en het ziet er weer perfect uit. Is eenvoudig werk, gaat niet ten koste van je lak (als ze het goed doen). Maar ik verwacht dat er dan ook op andere delen wel swirls zouden zitten. Zou goed kijken met indirect licht op alle andere vlakke delen.

Brengt me op de volgende vraag:
- waar kan ik het beste op letten zodra ik de auto afgeleverd krijg bij de dealer?

Mijn lijstje (naar aanleiding van wat ik hier zag langskomen)
- Lijnen de raamlijsten helemaal goed uit
- Zitten er swirls in de lak?

Iemand nog andere zaken die ik op de lijst zou kunnen zetten?
Ja die raamlijsten zijn bij mij wel een dingetje. Heb 'm nu aan 1 kant al meerdere keren teruggeduwd maar blijft een probleem. Daar ga ik dus binnenkort even mee langs de dealert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Elroq85 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:18:
[...]

Ja die raamlijsten zijn bij mij wel een dingetje. Heb 'm nu aan 1 kant al meerdere keren teruggeduwd maar blijft een probleem. Daar ga ik dus binnenkort even mee langs de dealert
heb ik ook, 9 juli staat ie al bij de dealer voor wat anders (kapje links waar de hoofdsteun in de bestuurdersstoel gaat zit los, ene helft lijkt wel in de stoel gevallen te zijn, de bovenste ring zit los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
Toen ik vrijdag mijn auto even bij de dealer ben gaan bekijken (toen was ie net de dag ervoor binnen gekomen) was een van de eerste dingen die ik ook bekeek de raam lijsten. Gelukkig zaten ze allemaal netjes op hun plek.

Uiteraard bekijk ik dat nogmaals opnieuw volgende week dinsdag bij de aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Decibel
Net de OBD2 scanner ontvangen voor ABRP.
Eens benieuwd wat ik met ABRP kan doen. 1e week van September de echte test met de Elroq naar Como Meer, en Florance.

Ben inmiddels ook weer van de Skoda navigatie afgestapt en terug naar Android Auto/Google Maps :D
Opzich heel fijn maar begon mij wel te storen aan het moeten wisselen naar Android auto voor sommige zaken zoals Spotify. Of de toch stiekem best wel vervuilende POIs en weg meldingen op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:15
Wat me opvalt is dat mijn sleutel blijft knipperen waar ik hem normaal neerleg, dit is blijkbaar te dicht bij de auto.
Gaat de sleutel snel leeg als ik hem op die plaats neer blijf leggen of moet ik hem toch verder weg leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterShoe
  • Laatst online: 16:12
TweakTom92 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:30:
[...]

De Accubeschermingsmodus heb ik plots ook al twee dagen achter elkaar. Gistermiddag en zojuist weer. Zijn er meer mensen die hier plots last van hebben? Net als @Kanoet heb ik geen usb verbruikers of 12v electronica aangesloten.

[Afbeelding]
Dat heb ik ook. Vanmiddag en vanmorgen na het rijden nergens last van en op afstand de auto kunnen koelen. Nu lukt dat ook niet en heb ik ook deze melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Temperatuur? SOC?

[ Voor 17% gewijzigd door MarcelGo op 30-06-2025 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanoet
MarcelGo schreef op maandag 30 juni 2025 @ 07:22:
[...]

1. ?
2. Ik had hem zojuist opgeladen tot 100% en daarna op de oprit gezet. Het was denk ik 25 graden.
3. Bedankt, dan zal ik hem iig op maximale bescherming zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanoet
leinenga schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:06:
[...]

In de VW ID3 kun je dit met de plaats van een zekering regelen. Als je die iets aanpast heb je wel permanent 12V. Wellicht dat dit bij Skoda ook zo werkt?
Ultraman in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"
Bedankt voor de tip. Hij staat nu in de 'lage' positie en ik denk dat dit de permanente 12v is. Voor nu (met accubescherming van koelbox) lijkt mij dat goed.

Reden van koelbox is dat ik nu bijvoorbeeld bij een hotel aan de lader sta en deze week op bouwplaatsen ben. Met deze temperaturen moet je wel goed voor jezelf zorgen als er verder geen voorzieningen zijn.

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is wanneer de dc-dc omvormer werkt. Hij staat nu aan een laadpaal en de koelbox geeft 12.4v aan. Volgens mij is staat de dc-dc omvormer dus niet aan bij het ac laden.

Het is eigenlijk een beetje idioot dat het zo moeilijk is om een 60 watt koelboxje een dag te laten draaien terwijl er een 50kwh accu in de auto zit. 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Kanoet op 30-06-2025 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:53
Eerste keer rond de 60%, tweede 55%. Buitentemp was snachts 20 en gister in de garage 25.

Lijkt me vrij normale omstandigheden en geen reden tot bescherming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Decibel
TweakTom92 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 07:56:
[...]

Eerste keer rond de 60%, tweede 55%. Buitentemp was snachts 20 en gister in de garage 25.

Lijkt me vrij normale omstandigheden en geen reden tot bescherming.
Ik had het gisteravond ook voor de eerste keer. En dit terwijl ik net 50km had afgelegd naar huis.
Misschien een vereidelde manier van zeggen "Ons netwerk doet moeilijk" :P?
Pagina: 1 ... 40 ... 52 Laatste