Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik had hiervoor een Enyaq met waarop later pas Travel Assist is geactiveerd. Met Travel Assist geactiveerd was de Lane assist een stuk beter dan zonder TA. Hij stuurde veel actiever en de auto ging niet pingpongen tussen de lijnen. Mijn Elroq (BE met Clever) deed dat nu weer wel. Ik was dus niet echt onder de indruk van de TravelAssist die ik wel in het Clever pakket had.

Ik heb het knopje op het stuur en kan daarmee ook kiezen tussen TA, ACC en Limiter. Ik heb daar al vaker op gedrukt en de stand was ook 'Travel Assist' dus daar kon het probleem ook niet in zitten van de relatief magere lane assist.

Het bleek echter dat het probleem tussen stoel en stuur zat. Ik heb nooit goed TA geselecteerd met het knopje. Het scherm komt naar voren met TA dus ik dacht dat dat de actieve keuze was, maar dat is helemaal niet zo. Je moet echt opzij en expliciet TA bevestigen. Toen ik dat gisteren deed merkte ik direct dat de Lane assist veel beter werkte (of het fijner is, is denk ik persoonlijk). Dus voor wie net zo blind is als ik, is dit misschien een tip :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37
pkrielen schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:57:
Zo te zien zit er een leuke functie in de app on je auto daarmee op afstand op slot te zetten en te openen.
Die geeft ook mooi aan of je ramen open staan of niet. (en de kofferbak, etc)
Alleen ik denk een gemist puntje, je kunt die ramen dan als ze open staan niet via de app sluiten..
Lijkt me toch als dat met deuren lukt, het met een raam ook wel moet kunnen (kofferbak voor sommige ook).
Kan me hooguit voorstellen dat iemand besloten heeft dar het niet veilig is voor iemand zijn vingers om dat zonder toezicht te doen..
dat lijkt me juridisch gezien niet wenselijk toch? er zal iemand maar net in jouw auto ‘hangen’ en jij drukt op de sluit button… alhoewel hahha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:02
DrDelete schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:51:
[...]

dat lijkt me juridisch gezien niet wenselijk toch? er zal iemand maar net in jouw auto ‘hangen’ en jij drukt op de sluit button… alhoewel hahha
Daarvoor bestaan veiligheden in het sluitmechanisme van je ramen. Bij BMW kan het alleszins wel naar mijn ervaring.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:19
Knopje van de auto afsluiten even ingedrukt houden. Gaan alle ramen dicht.
Je hoeft in ieder geval niet helemaal naar de auto toe te lopen om het op te lossen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 17:21
Kanoet schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:58:
Ik heb nog een vraagje waarop ik hoop dat iemand antwoord op heeft.
Het entertainment systeem(muziek) gaat pas uit na het uitstappen, ookal heb ik de motor uitgezet. Ik vind het heel apart en onprettig om mijn muziek de straat op te sturen. Pas als de stoelsensor weet dat er niemand meer in de auto zit gaat hij uit. Natuurlijk kan ik het infotainment systeem handmatig uitschakelen maar eigenlijk verwacht ik dat dit moet kunnen bij het uitschakelen van de motor. Heeft iemand ideeën?
Mee eens. Dit vind ik ook richting vervelend neigen.
Bij de vorige auto(s) ging de muziek af zodra ik de deur open deed. Vind ik persoonlijk een beter moment.

Er is wel een soort van tussenoplossing;
In het Volume-menu kun je gaan naar "Bij parkeren het infotainmentvolume verlagen".
Als je die helemaal open zet, gaat het geluid uit zodra je gaat parkeren én ook zodra je de handrem activeert.

Misschien is het wat voor iemand.

- Persoonlijk vind ik m niet handig. Mede omdat ik onderweg veel podcast luister. Met deze optie zet hij je geluid niet op pauze, maar zachter/uit. Het geluid loopt dus nog wel gewoon door. En met podcasts mis je dan dus gelijk een stukje. Voor muziek zou ik dat niet zo heel erg vinden..
P_de_B schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:32:
...

Het bleek echter dat het probleem tussen stoel en stuur zat. Ik heb nooit goed TA geselecteerd met het knopje. Het scherm komt naar voren met TA dus ik dacht dat dat de actieve keuze was, maar dat is helemaal niet zo. Je moet echt opzij en expliciet TA bevestigen. Toen ik dat gisteren deed merkte ik direct dat de Lane assist veel beter werkte (of het fijner is, is denk ik persoonlijk). Dus voor wie net zo blind is als ik, is dit misschien een tip :)
Ik moet dit toch ook nog eens bekijken.
Want ik heb steeds het idee dat hij voornamelijk bijstuurt (zoals je zegt: pingpongt tussen de lijnen) dan dat ie echt actief stuurt...
DrDelete schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:51:
[...]

Daar zitten als het goed is gewoon veiligheidsmechanismen achter. Als de ramen merken dat er weerstand is bij het sluiten, zullen ze als het goed is niet verder gaan. Dat doet de achterklep ook.

Technisch lijkt het me prima mogelijk om de ramen via de app te kunnen bedienen.
Dus er zal wel een andere goede reden voor zijn dat het niet kan.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italioboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:14
Het entertainment systeem(muziek) gaat pas uit na het uitstappen, ookal heb ik de motor uitgezet. Ik vind het heel apart en onprettig om mijn muziek de straat op te sturen. Pas als de stoelsensor weet dat er niemand meer in de auto zit gaat hij uit. Natuurlijk kan ik het infotainment systeem handmatig uitschakelen maar eigenlijk verwacht ik dat dit moet kunnen bij het uitschakelen van de motor. Heeft iemand ideeën?
Welke motor? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik stuur regelmatig (zakelijke) bestemmingen via de app naar de auto toe, want scheelt typen en eenmaal in de auto hoef je dan alleen maar op start te drukken.
Ik kan die bestemmingen alleen nergens terugvinden.. dus als ik een bestemming naar de auto heb gestuurd maar ik gebruik die uiteindelijk niet in de auto.. dan kan ik m ook nergens meer terugvinden..

Weet iemand of dit ergens staat opgeslagen? Voorheen in mn golf had ik "online bestemmingen" waarin ik die terug kon vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:54
Ik had vandaag bij het laden dat de app vastliep. Om één of andere reden kan de app niet meer met de auto verbinden en geeft dus aan dat de auto aan het laden is. Hierdoor kon ik de laadsessie niet gelijk stoppen. Uiteindelijk via de paal gelukt. Maar de app denkt, een uur later, nog steeds dat de auto aan het laden is. Heel vervelend. Heeft iemand dit eerder gehad? Ik heb de app al gedwongen gestopt, maar dat haalt niets uit.

Voorbeeld van hoe de app er nu bij staat. Accu is 80%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxRb9rq3nMsqktWhGesxKs1n3w4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dZ89DNccyT7CYcnPu0VljrvZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door carlhendrix op 19-06-2025 17:33 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:09
Shanquish schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:38:
Ik stuur regelmatig (zakelijke) bestemmingen via de app naar de auto toe, want scheelt typen en eenmaal in de auto hoef je dan alleen maar op start te drukken.
Ik kan die bestemmingen alleen nergens terugvinden.. dus als ik een bestemming naar de auto heb gestuurd maar ik gebruik die uiteindelijk niet in de auto.. dan kan ik m ook nergens meer terugvinden..

Weet iemand of dit ergens staat opgeslagen? Voorheen in mn golf had ik "online bestemmingen" waarin ik die terug kon vinden..
Bij mij in de app als ik naar Kaarten ga en dan op bestemming tik, dan zie ik de recente. Ik weet alleen niet of dat ook de bestemmingen zijn die ik in de auto niet bevestigd heb. Ik bevestig ze in de auto eigenlijk altijd.

Elroq 60 BE Timiano Green + Lodge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
NIet gevonden in de settings helaas. Wel het aflsuitmelodietje (de pingel als je uitstapt) uit kunnen zetten, maar geluid blijft inderdaad doorlopen tot je (met de sleutel?) uitstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:38
:+ het voelde verkeerd toen ik het typte maar volgens mij kan je wel stellen dat er een elektromotor in zit. Toch apart die associatie met een lawaaiige verbrandingsmotor dat ingebakken zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McNoob
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 10:58
MisterShoe schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:49:
[Afbeelding]

Vandaag op deze "rotonde" alle toeters en bellen af in de auto. Lane assist, traffic jam, brake assist en nog een waren niet bruikbaar. 100 meter voorbij de rotonde alle meldingen weg, heel gek. Op de terugweg hetzelfde.
Iemand enig idee hoe dit kan?
Ik heb het inderdaad ook exact daar. Gelukkig is dat vooralsnog de enige plek ‘in de kop’ waar het systeem van de rel raakt en rij ik daar niet dagelijks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Parking22
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 17-09 19:30
Laatste lading van de e-Niro vandaag.
Dinsdag ruil ik hem in voor de Elroq, ik kan niet wachten.
Opeens heb ik een sterke hekel aan mijn trouwe Kia.

Ik ben een slecht mens :)

Pardon my poor Dutch!

Pardon my poor Dutch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
P_de_B schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:32:
Chillz schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:11:
[...]

Ik moet dit toch ook nog eens bekijken.
Want ik heb steeds het idee dat hij voornamelijk bijstuurt (zoals je zegt: pingpongt tussen de lijnen) dan dat ie echt actief stuurt...
Nou, hier dus precies hetzelfde!

Ik heb steeds gedacht dat hij al op TravelAssist stond, dat die al geselecteerd was.
Maar bij mij toch ook blijkbaar niet. Niet goed geselecteerd/ niet goed gekozen... (of een versprongen instelling, wat in de eerste week/weken nog al eens gebeurde)

Vanmorgen in ieder geval nu goed aangepast. En de rit was weer een wereld van verschil! 8)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:11
Goed te lezen dat dit de problemen bij jullie beiden heeft opgelost. En ik moet toegeven dat tijdens mijn tweede proef rit ik de snelheids begrenzer wilde gebruiken en dus ook aan het zoeken was naar hoe je dat moest omzetten.

Ik verwachte eerst ook dat je gewoon meerdere keren op de knop moest drukken. Zoals bijvoorbeeld ook bij de drive mode knop werkt. Maar nee je moet echt scrollen en bevestigen voordat het omschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01:07
In de Skoda navigatie zie ik dat sommige lader icoontjes een rood puntje hebben (meeste zijn groen). Wie kan me de betekenis hiervan uitleggen?

Ik heb overigens gezocht op Google en in deze groep. Maar niets kunnen vinden (of ik heb verkeerd gezocht, dan alvast mijn excuses 😀)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDsxsQU4STe5Inv3_Emysm8I58c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GeMWtpHTJXlmhjhxXQlNWzKs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Decibel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-09 09:49
Rennie01 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:53:
In de Skoda navigatie zie ik dat sommige lader icoontjes een rood puntje hebben (meeste zijn groen). Wie kan me de betekenis hiervan uitleggen?

Ik heb overigens gezocht op Google en in deze groep. Maar niets kunnen vinden (of ik heb verkeerd gezocht, dan alvast mijn excuses 😀)
[Afbeelding]
Rood is vol, Groen is beschikbaar.
Zie het als een stoplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01:07
Frankythefly schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:01:
[...]

Standaard staat deze bij ons op 30km / 30km
Beetje late reactie van mij op jouw bericht. Binnenkort rijden we naar Italië. Met een tussenstop (overnachting) in Zwitserland. Wat is een veilige instelling voor de Elroq 60 bij een langere vakantiereis?
ABRP ben ik overigens ook al mee aan het testen. Wijkt nogal af van de Skoda navigatie qua uitkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:17
cptspekkie schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 00:25:
[...]

Ondanks dat @Tomskii5 aangeeft dat het nooit met ventilatie is geweest kon ik mij zweren dat ik gelezen had dat dit wel het geval is, evenals het in meerdere reviews voorbij had zien komen.

Dus even in de documentatie gedoken en de specificatie lijst zegt er dit over:
Phonebox met draadloos opladen vanaf het clever uitbreidingspakket.

[Afbeelding]

Hieruit zou je dus denken dat het geen koeling heeft.
Maar gaan we naar de brochure van de Elroq dan kom ik dit mooie stukje informatie tegen:

[Afbeelding]

En hier staat toch echt daadwerkelijk dat de Phonebox je toestel kan laden tot 15 Watt (iets wat op android wel zal werken, maar de iPhone meestal maar 7 Watt max pakt) en het toestel zal koelen om oververhitting te voorkomen.

Hoe de koeling werkt (of dit een ventilatortje is of een andere techniek) en wanneer die precies werkt, geen idee.
Volgens mijn dealer (die een mooi politiek antwoord geeft) op mijn vraag hoe dat zit met die "koeling":
Een uitspraak kan ik daar niet aan doen, je ziet wel door de ribbeltjes dat je telefoon iets omhoog komt en waarschijnlijk daar het koelelement in zit.

Het is verder bekend dat de telefoon enorm warm wordt, dit is altijd met draadloos laden (dit doe ik namelijk thuis ook).

Hier valt helaas niets aan te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decibel
pkrielen schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:42:
[...]

Volgens mijn dealer (die een mooi politiek antwoord geeft) op mijn vraag hoe dat zit met die "koeling":
Een uitspraak kan ik daar niet aan doen, je ziet wel door de ribbeltjes dat je telefoon iets omhoog komt en waarschijnlijk daar het koelelement in zit.

Het is verder bekend dat de telefoon enorm warm wordt, dit is altijd met draadloos laden (dit doe ik namelijk thuis ook).

Hier valt helaas niets aan te doen!
Hmm dat zou wel enorm balen zijn. Maar klinkt alsof de dealer het ook niet echt weet.
Ik gebruik inmiddels gewoon een kabeltje en ben toch heel erg aan het twijfelen om niet bij de on-board navi te blijven ipv Google Maps. Hij is wel erg mooi geintegreerd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decibel
Antwoord vanuit dealer:

Beste meneer x,

Dank voor uw mail.

Het draadloos laden vak wordt gekoeld om te zorgen dat de telefoon niet oververhit raakt. Mocht dit niet het geval zijn dan zou u het beste even een afspraak kunnen maken bij onze werkplaats dan kunnen hun het nakijken.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
hun |:(

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
Decibel schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:13:
Antwoord vanuit dealer:

Beste meneer x,

Dank voor uw mail.

Het draadloos laden vak wordt gekoeld om te zorgen dat de telefoon niet oververhit raakt. Mocht dit niet het geval zijn dan zou u het beste even een afspraak kunnen maken bij onze werkplaats dan kunnen hun het nakijken.

Met vriendelijke groet,
Als jij het nu hebt laten nakijken, horen wij het graag van je >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decibel
pkrielen schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:29:
[...]

Als jij het nu hebt laten nakijken, horen wij het graag van je >:)
Ik heb gevraagd of ik eventueel een foto kan opsturen omdat ik 100% zeker weet dat er geen ventilatie gaten in het oplaadvak zitten. Veldhoven is 45min rijden. Of ik moet het al combineren als ik in de buurt ben.

Als ik wat weet dan horen jullie het uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdw76!
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22:24
Ik heb in mijn id3 nu combi iphone met een magsafe lader van belkin in het ventilatie rooster en dat werkt heel goed.

Ben benieuwd of de roosters bij de elroq ook een beetje gunstig zitten niet zo op gelet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
avdw76! schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:48:
Ik heb in mijn id3 nu combi iphone met een magsafe lader van belkin in het ventilatie rooster en dat werkt heel goed.

Ben benieuwd of de roosters bij de elroq ook een beetje gunstig zitten niet zo op gelet eigenlijk.
Chillz schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:02:
[...]

Ik ben ook weer teruggestapt naar mn oude oplossing.
Houder met draadloze lader (Belkin magsafe). Werkt prima, draadloze Carplay, wordt niet te warm.
Rechts van het midden.
Hij zit natuurlijk net voor wat knoppen (gevarenlicht en die? daarnaast; ik kan er nog wel bij).
Maar dat blijf je altijd houden

Voor mij prima oplossing zo

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McNoob
Chillz schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:27:
[...]

[...]

Vanmorgen in ieder geval nu goed aangepast. En de rit was weer een wereld van verschil! 8)
Sweet! Nooit geweten dat daar een verschil in zit maar in Travel Assist modus inderdaad veel minder correcties in geactiveerde Lane Assist. In standaard Lane Assist modus is de marge tussen de lijnen zo laag dat het lijkt alsof je gezopen hebt (gehoord van een vriend). Nu nog kijken of de tegendruk op het sturen bijactieve Travel Assist zelf aangepast kan worden want dit maakt het stuurwiel wel erg licht en luchtig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Baz_ooka
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 22-09 14:24
Hallo,

Na wekenlang hier op dit forum rondgestruind te hebben om een keuze te maken is dan ook mijn Elroq besteld:
Model en uitvoering: Elroq Business Edition 60
Kleur: Graphite Grey
Velgen: 19" lichtmetalen velgen Proteus
Bekleding: Loft interieur
Business Upgrade pakket - Plus
Verwachte levertijd: eind oktober

Om een keuze te maken heb ik veel fabrikanten/modellen bekeken en geprobeerd (Kia Ev3, Kia Niro, Hyundai Kona) maar de Elroq kwam toch als no1 naar voren en aangezien dit mijn eerste EV wordt (eis werkgever) ben ik dus erg benieuwd hoe we dit als gezin gaan ervaren.
De actieradius van de 60 viel mij niet tegen maar het is voor mij nu nog wel een vraagstuk hoe het laden, tijdens lange ritten zal vergaan, maar ik maak me er ook niet al te druk over, aangezien ik genoeg berichten lees dat het prima gaat.

maar eind oktober is helaas nog ver weg :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
McNoob schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:52:
[...]

Sweet! Nooit geweten dat daar een verschil in zit maar in Travel Assist modus inderdaad veel minder correcties in geactiveerde Lane Assist. In standaard Lane Assist modus is de marge tussen de lijnen zo laag dat het lijkt alsof je gezopen hebt (gehoord van een vriend). Nu nog kijken of de tegendruk op het sturen bijactieve Travel Assist zelf aangepast kan worden want dit maakt het stuurwiel wel erg licht en luchtig.
@S_Chief misschien dit in de FAQ opnemen? Ik was in ieder geval niet de enige die hier tegenaan is gelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
Zijn er nog nieuwe rijders die met de Skoda pay to park aan de slag zijn gegaan en hun ervaringen hier willen delen?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Holzschuh
Oh jongens, na exact 6 maanden sinds de eerste proefrit op 20 december vanmorgen eindelijk in mijn eigen Elroq gestapt. oOo

Het genot van een EV met nog meer spielerei vergeleken bij mijn huidige Kamiq is toch wel een feest.

En als de HUD dan zelfs een scooter figuurtje laat zien kan ik alleen maar grijnzen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_aN0NFodVk1rtoFbsjnDyav4W8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nEnckZpwC8WTEyrQxOw7Xagi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodh078
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:53
pkrielen schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:50:
Zijn er nog nieuwe rijders die met de Skoda pay to park aan de slag zijn gegaan en hun ervaringen hier willen delen?
Tot nu toe is het enige minpunt dat ik kan benoemen dat betalen enkel met creditcard mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
remcodh078 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:26:
[...]

Tot nu toe is het enige minpunt dat ik kan benoemen dat betalen enkel met creditcard mogelijk is.
Wat is de meerwaarde vergeleken met andere parkeerapps?
Gebruik zelf altijd de Q-park app en dat is gewoon automatische incasso (en meteen veel parkeergarages).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:59
remcodh078 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:26:
[...]

Ander nadeel vind ik de 39 cent transactiekosten. Best wel hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
La1974 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 08:31:
[...]

Ander nadeel vind ik de 39 cent transactiekosten. Best wel hoog
Ik parkeer niet heel veel, dus dat zou voor mij minder van belang zijn.
Na de "grap" van EasyPark/parkmobile ben ik de Rabo app gaan gebruiken, die had ik toch al op mijn telefoon staan. Volgens mij rekenen die 18 cent.
Reden dat ik het vraag omdat ik las dat het een stukje in het Skoda-eco-platform past en dus icm de navigatie mogelijk net een stukje extra handigheid toevoegd.
Ik heb een beetje hetzelfde met de navigatie, net de kleine dingen die het meer doet dan Google maps of Waze omdat hij beter met de auto kan communiceren maakt het dat ik (na paar dagen) nog accepteer dat er wel erg veel "onnodige" info op het schem komt en hij me opvallend veel "onnodig links" laat rijden.
Op zijn Cruijfiaans: Elk nadeel heb z'n voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Decibel schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:13:
Antwoord vanuit dealer:

Beste meneer x,

Dank voor uw mail.

Met vriendelijke groet,
Als je het rubberen inlegmatje optilt zie je twee gaten waar wat koude lucht doorstroomt. Het matje heeft aan de onderkant wat sleuven die de lucht moeten geleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:54
Gisteravond toen ik de auto instapte merkte ik dat mijn stoel configuratie niet werd geladen. Vanochtend maar weer gekeken en tot mijn verbazing was mijn configuratie verdwenen. De configuratie van mijn vrouw wordt in haar profiel netjes geladen, maar die van mijn zijn dus foetsie.
Heel vervelend, want ik was er -na 3 weken- net aan gewend. Ik kan ook nergens in de menu's iets vinden over stoelconfiguraties.
Weet een ervaren Skoda rijder misschien waar ik dit kan vinden? Ik hoop dat ik 'm nog terug kan halen.

Fijne auto die Elroq, maar er zitten wat onhandigheden in die 'simply not clever' zijn.

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:13

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Wat blijft het toch verschrikkelijk moeilijk om knopen door te hakken. Je kunt nu eenmaal niet alleen de leuke opties er tussenuit pikken die je wilt hebben, je zit vast aan de pakketten. In mijn hoofd ging ik, hebberig als ik ben, uit van gewoon compleet aankleden. Meer is beter, en dat mag wat kosten. Net weer even langs de dealer geweest om toch nog een paar dingen te controleren en ervaren.

Met als basis de Business Edition en grote accu. Dan hebben we het belangrijkste struikelblok bij elektrisch rijden, de beperkte range, zoveel mogelijk weggewerkt. Nog steeds niet geweldig, maar het is wat het is.

Interieur
De zwarte dakhemel wil ik echt heel graag. Dan kun je kiezen voor een Sportline versie met sportstoelen en stuggere vering, of het Lodge interieur. De sportstoelen vind ik zelf best okee zitten, maar mijn wederhelft wordt er ongelukkig van... dus tjah, die vallen af. En zelf vind ik de rode gordels drie keer niks. Zucht.

Loft of Eco-Suite... stof of leer? Met als 'good to know' extra dat in de prijslijst van September voor de 'Suite interieur' optie een extra functionaliteit 'Stoelventilatie' is toegevoegd. Zelfde bestelcode (NA-N0K-PLC), meerprijs van €540,-, maar wel ventilatie ;)

Dat is nog wel een serieuze optie, als ik er maar zeker van ben dat die optie er dan in zit. Je weet het maar nooit met bestelmoment, productiemoment etc. Op de website staat die er namelijk nog niet bij. Zelfs bij de dealer kon 'ie er op dit moment weinig mee in het systeem.

Optiepakket
Dat advanced pakket leek een logische keuze. Elektrisch verstelbare stoelen en spiegels, beter geluidsysteem, wil ik! Maar hoe vaak verstel ik die stoelen nou eigenlijk? Mijn vriendin hoeft praktisch niks aan te passen als ze erin rijdt, en voor die sporadische keer dat er iemand anders achter het stuur kruipt... die kan dat ook best met het handje.

En hoe is het standaard geluidsysteem? Het blijft natuurlijk subjectief, maar ik vond het standaard geluidsysteem al dikke prima. Ook de bas (al hadden ze die tactisch voluit gezet in de equalizer) was gewoon goed. Zeker niet het blikken geluid wat ik bij auto's van jaren geleden heb mogen ervaren. Dus heb ik dan Canton nodig? Nee, eigenlijk niet.

Dan voelt de keuze voor Advanced ineens niet meer zo logisch. Plus bevat wel echt dingen die ik wil, maar het scheelt toch weer een klap geld.

Adaptive Chassis controle + Drive mode
Dit is er zo eentje waar ik echt geen idee bij heb. De theorie klinkt mooi, het zal vast iets doen, maar merk je er ook echt iets van? Grootste deel van de tijd rijd ik op verharde wegen, wat valt er dan aan te stabiliseren en dempen?

Warmtepomp
Die noem ik voornamelijk om toch nog even te checken of ik niet gek ben, want rationeel heb ik 'm al afgeschreven. Wat extra range (30-40km) als het erg koud is. Hoe vaak is dat in Nederland? Bijna nooit.

Conclusie
Ik ben een lastig figuur, blijf twijfelen. Neig nu naar alleen de Suite stoelen als echte luxe optie, verder overal een stapje minder. Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decibel
P_de_B schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:13:
[...]

Als je het rubberen inlegmatje optilt zie je twee gaten waar wat koude lucht doorstroomt. Het matje heeft aan de onderkant wat sleuven die de lucht moeten geleiden.
Hmm ja klopt idd. T doet wel echt helemaal niks 😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
Decibel schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:28:
[...]

Hmm ja klopt idd. T doet wel echt helemaal niks 😂😂
Hier wat details.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OIGGUJ1rGlOeYvNnjDwS_DDsFg4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mjNsp6kbnRDggWjk0xdwojFq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CK56vwIrAFG2kYTsjntJa5nAEzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZoQlHe5uOyJLzo7d4Cqk4B0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJJCeulHP2AEGVszHO1dSW6HKk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ef9EqXL00c24UgQdn7AGOWv3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3s8gK4oVV5PKB8SkDsmD2aNmis=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z97IENUawaAYTsQWYhUnXeSI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80zwAw182Io1Lv_rjXq5l9d-Q-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FjZWlPTAuyeADk0QAH8RJdb3.jpg?f=fotoalbum_large

De grote hamvraag is dus of en wanneer er koude lucht uit die gaten komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French Builder
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15-08 09:12
Ik rijd nu bijna 2 weken in mijn nieuwe Elroq (en nog steeds heel gelukkig).
Vandaag viel mij echter op dat de deuren niet lijken aan te sluiten aan de passagiers zijde.
Aan de bestuurders zijde is dit gewoon 1 mooie doorlopende lijn.
Zijn er meer die dit hebben? Zal ik hier de dealer maar even over contacteren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZC5VuXKo26CAJrdeA5f7jdq4LM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMw5Q8uFDPJiqhbpXqD2lTI5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4G4xuxLr-rYCHzwOz-O89Bd9Glc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e9XXUpelXF46Vv1maaRn9vZQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:27
French Builder schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 21:06:
Ik rijd nu bijna 2 weken in mijn nieuwe Elroq (en nog steeds heel gelukkig).
Vandaag viel mij echter op dat de deuren niet lijken aan te sluiten aan de passagiers zijde.
Aan de bestuurders zijde is dit gewoon 1 mooie doorlopende lijn.
Zijn er meer die dit hebben? Zal ik hier de dealer maar even over contacteren?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De deuren sluiten mooi aan hoor, alleen het chromen sierstripje moet even op zijn plaats geduwd worden ;)

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 11:50
MarcelGo schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 21:17:
[...]

De deuren sluiten mooi aan hoor, alleen het chromen sierstripje moet even op zijn plaats geduwd worden ;)
Ja dit heb ik ook.. Bij mij aan de bestuurderskant tussen de bestuurders en pasagiersdeur.. Heb het stripje nu al een keer terug geduwd maar een week later stond het weer los.. Moet ik eigenlijk even mee langs de dealer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodh078
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:53
Holzschuh schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:30:
[...]

Wat is de meerwaarde vergeleken met andere parkeerapps?
Gebruik zelf altijd de Q-park app en dat is gewoon automatische incasso (en meteen veel parkeergarages).
Ik ben geen andere parkeer apps gewend en betaalde eigenlijk altijd nog bij de parkeerautomaat. Het fijne aan pay to park is dat ik nu ergens parkeer en de auto gelijk vraagt of ik betaald parkeren wil starten. Via de app kan ik dan verlengen indien nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
remcodh078 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:08:
[...]

Ik ben geen andere parkeer apps gewend en betaalde eigenlijk altijd nog bij de parkeerautomaat. Het fijne aan pay to park is dat ik nu ergens parkeer en de auto gelijk vraagt of ik betaald parkeren wil starten. Via de app kan ik dan verlengen indien nodig.
Aan de straat snap ik dat dit wel lekker werkt, hooguit dat je dan iets meer aan servicekosten hebt dan bij andere apps, maar daar krijg je dan stukje gemak voor terug.
Ben wel benieuwd hoe goed het werkt en hoe je het dan moet gebruiken bij bv Q-park of een andere parkeergarage. Je rijd natuurlijk de garage in op kenteken herkenning en zult dan een bonnetje krijgen.
Wanneer krijg je dan de melding in de auto, voor of na intrijden en hoe voorkom je dat je langs 2 kanten kunt/gaat afrekenen? Ofwel hoe ziet de parkeergarage dat jij al via skoda/parkopedia hebt betaald/gaat betalen? Dat gaat in mijn hoofd nog niet helemaal goed eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJPL69
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21:51
Ik heb helaas mijn Elroq nog niet, maar heb wel een algemene vraag. We hebben de afgelopen weken best een paar dagen gehad waar de dag temperatuur rond of boven de 30 graden is uitgekomen. Ik was benieuwd hoe heeft de auto in zijn algemeen zich gehouden. Was de auto koeling te krijgen en de batterij hoe was jullie ervaring hiermee scheelde dit heel veel rij kilometers omdat na mij weten toch veel gekoeld moet worden. En zijn er nog kleine problemen ontdekt.die er normaal niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
GJPL69 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:47:
Ik heb helaas mijn Elroq nog niet, maar heb wel een algemene vraag. We hebben de afgelopen weken best een paar dagen gehad waar de dag temperatuur rond of boven de 30 graden is uitgekomen. Ik was benieuwd hoe heeft de auto in zijn algemeen zich gehouden. Was de auto koeling te krijgen en de batterij hoe was jullie ervaring hiermee scheelde dit heel veel rij kilometers omdat na mij weten toch veel gekoeld moet worden. En zijn er nog kleine problemen ontdekt.die er normaal niet zijn.
Geen problemen hoor. De auto wordt koud genoeg en ik heb geen last gehad met mijn batterij. Ook geen grote stukken gereden, maar het is me niet opgevallen. Wat je wel ziet is dat je instelt dat ie moet opladen tot 80% en dan 's ochtends op 84 staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:03
GJPL69 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:47:
Koelen kost niet heel veel energie. Zeker niet in vergelijking met verwarmen. Dus het effect zie je voornamelijk bij koud weer. Ik moet mijn Elroq nog krijgen maar gisteren met de e-golf merkte ik wel dat op max ac het erg koud wordt, zet je hem dan weer op auto vind ik het persoonlijk altijd weer te warm worden. Ik hoop dat dit bij de Elroq beter gaat zijn.

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pkrielen
Maikie18 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:28:
[...]

Koelen kost niet heel veel energie. Zeker niet in vergelijking met verwarmen. Dus het effect zie je voornamelijk bij koud weer. Ik moet mijn Elroq nog krijgen maar gisteren met de e-golf merkte ik wel dat op max ac het erg koud wordt, zet je hem dan weer op auto vind ik het persoonlijk altijd weer te warm worden. Ik hoop dat dit bij de Elroq beter gaat zijn.
Heb mijn Elroq een paar dagen en 2x gebruik gemaakt van de functionaliteit om voordat ik vertrek de A/C aan te kunnen zetten. Wat een genot.. O het is 30 graden buiten en de auto is loeiwarm, geen probleem, ik wil graag over 30 minuten gaan rijden, even de app starten, tijd instellen en 30 minuten later stap je in een gekoelde auto. Briljant... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:28
Dat is 1 van die voordelen van een elektrische auto 😋
Ikzelf heb een BMW iX1 voor mn werk en ik heb in de auto staan..ma tm vrijdag auto op temperatuur om 1145 en dus lekker warm of koel.
De stroom haalt hij dan uit de lader dus accu Gewoon 100% als ik vertrek.

Dat is ook een enorm voordeel van een EV....iedere dag begin je gewoon met 100%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
  • Laatst online: 17:52
Als ik tegenwoordig in de configurator kijk staan er twee reikwijdtes, de algemene WLTP en dan één met city. Deze laatste is steevast hoger. Vertaalt zich dat ook in de praktijk, als je in de stad aan het rijden bent dat de Elroq aanzienlijk meer km's maakt?

Begin zo stilletjes te overwegen onze 2e auto (die eigenlijk enkel stadsritten maakt en dus als ICE best veel verbruikt op die ritjes) om te zetten naar een EV. Dan zou een Elroq 60 in mijn ogen een mooie kanshebber zijn.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:46
Darks schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:45:
Als ik tegenwoordig in de configurator kijk staan er twee reikwijdtes, de algemene WLTP en dan één met city. Deze laatste is steevast hoger. Vertaalt zich dat ook in de praktijk, als je in de stad aan het rijden bent dat de Elroq aanzienlijk meer km's maakt?

Begin zo stilletjes te overwegen onze 2e auto (die eigenlijk enkel stadsritten maakt en dus als ICE best veel verbruikt op die ritjes) om te zetten naar een EV. Dan zou een Elroq 60 in mijn ogen een mooie kanshebber zijn.
Dat is zeker zo. Hard rijden verbruikt meer dan traag rijden, ook als je stop start door de stad rijdt. Electrisch vind ik ideaal, vooral dichtbij huis. Lage kosten (stroom van je huis tappen is veel goedkoper dan benzine) en lekker soepel door het verkeer stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
remcodh078 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:08:
[...]
Heb al jaren de Q-park app, grootste voordeel is wmb geen transactiekosten. Dat ik dan in het appje zelf moet aantikken dat ik een parkeersessie start is niet zoveel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
pkrielen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:01:
[...]
Ik heb een beetje hetzelfde met de navigatie, net de kleine dingen die het meer doet dan Google maps of Waze omdat hij beter met de auto kan communiceren maakt het dat ik (na paar dagen) nog accepteer dat er wel erg veel "onnodige" info op het schem komt en hij me opvallend veel "onnodig links" laat rijden.
Die hoor ik vaker, maar ik zie eigenlijk alleen laadpalen in de Skoda navi staan.
Kwam wel bij het menu doorklikken een lijst met interessepunten tegen. Maar die stonden al allemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decibel
pkrielen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:01:
[...]

Ik parkeer niet heel veel, dus dat zou voor mij minder van belang zijn.
Na de "grap" van EasyPark/parkmobile ben ik de Rabo app gaan gebruiken, die had ik toch al op mijn telefoon staan. Volgens mij rekenen die 18 cent.
Reden dat ik het vraag omdat ik las dat het een stukje in het Skoda-eco-platform past en dus icm de navigatie mogelijk net een stukje extra handigheid toevoegd.
Ik moet zeggen dat de onnodige info op het scherm mij best wel meevalt. De integratie in het HUD is wel een stuk mooier als met Google Maps en dat is het in mijn ogen wel echt waard gewoon. Plus op je telefoon vast je bestemming invullen en naar de auto sturen haalt ook wel een stuk ongemak weg vind ik.

In context de ingebouwde TomTom navigatie in mijn oude lease auto (208 GT uit '21) heb ik geen seconde aangeraakt. Dat was zo onzettend traag en verouderd....

[ Voor 6% gewijzigd door Decibel op 22-06-2025 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
Bij ons vandaag ineens de settings voor radio verdwenen, opgeslagen zenders weg, en de iconen bovenaan het scherm ook naar de standaard settings. De rest lijkt wel gelijk gebleven. Meer mensen last van gehad laatste dagen? Ik las een post over stoelsettings maar niet over de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
Decibel schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:19:
[...]

Ik moet zeggen dat de onnodige info op het scherm mij best wel meevalt. De integratie in het HUD is wel een stuk mooier als met Google Maps en dat is het in mijn ogen wel echt waard gewoon. Plus op je telefoon vast je bestemming invullen en naar de auto sturen haalt ook wel een stuk ongemak weg vind ik.

In context de ingebouwde TomTom navigatie in mijn oude lease auto (208 GT uit '21) heb ik geen seconde aangeraakt. Dat was zo onzettend traag en verouderd....
Op mijn PC de bestemming opzoeken en naar Google Maps (lees mijn telefoon) sturen deed ik al, dus zeker handig, maar niet exclusief voor Skoda navi. Wat ook kan is in de auto op Google Mpas de search aanklikken en dan staat een eventuele desktop zoekactie er meestal ook tussen.
Neemt niet weg dat ik vooralsnog ook de Skoda navi gebruik, pas als die gaat vervelen zal ik eens Waze proberen of toch Google Maps zoals een aantal collega's.
Als side-note ik heb Flitsmeister nooit specifiek uitgezet toen ik van auto wisselde en merkte dat die nog vrolijk vanuit onder uit de phonebox de meldingen door bleef geven, dus voor nu ook goed genoeg, ik hoef het scherm daarvoor niet te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
Frankythefly schreef op zondag 22 juni 2025 @ 22:04:
Bij ons vandaag ineens de settings voor radio verdwenen, opgeslagen zenders weg, en de iconen bovenaan het scherm ook naar de standaard settings. De rest lijkt wel gelijk gebleven. Meer mensen last van gehad laatste dagen? Ik las een post over stoelsettings maar niet over de radio.
Vooral in de eerste 1/2 weken met de Elroq, heb ik een aantal keer gehad dat verschillende instelingen ineens versprongen/ weg waren. Dan moest ik die opnieuw setten.
Sindsdien lijkt het goed te gaan (*aftikken*).
Maar was wel vreemd en vervelend inderdaad.

---

Afgelopen weekend eerste aflevering nieuwe seizoen StukTV Jachtseizoen Most Wanted.

Op een bepaald moment krijgt een team een lift in een blauwe auto, die maar heel kort in beeld is.
Maar ik dacht gelijk, dat zou wel eens een Elroq kunnen zijn...

Even later een kort shot van binnen. Op het stuur géén Skoda logo, wél het woord Skoda. Volgens mij is dat op dit moment alleen in de Elroq.

....
Nevermind, blijkbaar
Ik was het fragment aan het terugzoeken. Kenteken gechecked... Blijkt een Kamiq te zijn.

Skoda site gekeken, Kamiq heeft nu ook al 'Skoda' op het stuur.

[ Voor 7% gewijzigd door Chillz op 23-06-2025 10:58 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decibel
Chillz schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:54:
[...]

Vooral in de eerste 1/2 weken met de Elroq, heb ik een aantal keer gehad dat verschillende instelingen ineens versprongen/ weg waren. Dan moest ik die opnieuw setten.
Sindsdien lijkt het goed te gaan (*aftikken*).
Maar was wel vreemd en vervelend inderdaad.

---

Afgelopen weekend eerste aflevering nieuwe seizoen StukTV Jachtseizoen Most Wanted.

Op een bepaald moment krijgt een team een lift in een blauwe auto, die maar heel kort in beeld is.
Maar ik dacht gelijk, dat zou wel eens een Elroq kunnen zijn...

Even later een kort shot van binnen. Op het stuur géén Skoda logo, wél het woord Skoda. Volgens mij is dat op dit moment alleen in de Elroq.

Dus ik had m goed herkend :)
En facelift Enyaq ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
maar die wordt nog niet geleverd...

Ik was het fragment aan het terugzoeken. Kenteken gechecked... Blijkt een Kamiq te zijn.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Decibel
Chillz schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:59:
[...]

maar die wordt nog niet geleverd...

Jawel hoor! Ik zag er eergisteren nog een staan bij de bioscoop in Sittard.
Facelift in het donkergroen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:03
Decibel schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:04:
[...]

Same hier. Ik dacht eindelijk mijn 1e Elroq te spotten in de achteruitkijkspiegel bleek het de facelift Enyaq te zijn. Haha. Die kans leek me nog veel kleiner eigenlijk

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Decibel schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:04:
[...]

Oh. Ik wist het niet
Dat gaat snel dan, want die is nog maar pas terug aangekondigd.

De vrienden van Skoda laten er geen gras over groeien.
Begrijpelijk ook.
Hoe vaker dat ik die oude grill van de Enyaq zie in vergelijking met de nieuwe neus van Elroq (en dus ook facelift Enyaq), snap ik steeds beter dat ze daar snel vanaf willen :D

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McNoob
Chillz schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:50:
[...]

Oh. Ik wist het niet
Dat gaat snel dan, want die is nog maar pas terug aangekondigd.
Ik rij er nu 3 weken in en ik ben zeker niet de enige. Levertijd was 2 maanden, inmiddels lees je steeds vaker dat het al Q4 of zelfs 2026 kan worden dus de verkopen gaan goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 09:44

DennisMoore

Alles went...

Holzschuh schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:05:
[...]

Die hoor ik vaker, maar ik zie eigenlijk alleen laadpalen in de Skoda navi staan.
Kwam wel bij het menu doorklikken een lijst met interessepunten tegen. Maar die stonden al allemaal uit.
Huh?! Hoe krijg je dat voor elkaar 🥴?

Ik erger me groen en geel aan de lappendeken van irrelevante POI icoontjes 😖. Snackbars, dierenartsen, basisscholen, hotels, tandartsen, Pizza Hut, Esso, bankfilialen... Echt niémand wil dit. En ja, ik heb ook alles uitgevinkt...

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:13

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Kan me niet voorstellen van niet, maar zit er standaard een laadkabel bij? Bij de opties zie ik twee types staan... een 'Clever charging cable' en een 'Laadkabel type 2 230V, mode 2'.

Verder is de kogel redelijk door de kerk, alleen nog even het verschil in prijs voor eigen dealerkeuze compenseren, dan kan de bestelling de deur uit.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:22
Kaastosti schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:08:
Kan me niet voorstellen van niet, maar zit er standaard een laadkabel bij? Bij de opties zie ik twee types staan... een 'Clever charging cable' en een 'Laadkabel type 2 230V, mode 2'.

Verder is de kogel redelijk door de kerk, alleen nog even het verschil in prijs voor eigen dealerkeuze compenseren, dan kan de bestelling de deur uit.
Volgens mij zit er gewoon een standaard laadkabel bij, ander kun je niet laden bij publieke laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djtricky
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-08 12:27
Vraagje, nog mensen problemen met de mobiele data in de auto? Deze is vandaag offline en ook mijn navigatie is daarbij 20 km van slag en denk dat ik op plekken rijd waar ik niet ben.

Auto staat op assistent nou die gaat op random momenten remmen voor een bocht die er niet is.
Dus die maar even uitgezet in afwachting.

Als ik de huidige software van de auto opvraag (was tot op heden 5.4) krijg ik een scherm te zien dat deze niet beschikbaar is.

Reset computer (ON en volume laag ingedrukt tot reboot) heeft niets geholpen.

Auto thuis verbonden met de Wifi maar dat voegt weinig toe.

Ben benieuwd naar de ervaringen van andere rijders.

[ Voor 5% gewijzigd door djtricky op 23-06-2025 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterShoe
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22-09 13:47
djtricky schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:53:
Vraagje, nog mensen problemen met de mobiele data in de auto? Deze is vandaag offline en ook mijn navigatie is daarbij 20 km van slag en denk dat ik op plekken rijd waar ik niet ben.

Auto staat op assistent nou die gaat op random momenten remmen voor een bocht die er niet is.

Als ik de huidige software van de auto opvraag (was tot op heden 5.4) krijg ik een scherm te zien dat deze niet beschikbaar is.

Ik heb wel dat ie sinds vrijdag zo goed als alle laadpalen op bezet heeft staan terwijl ze vrij zijn. Dacht ook al aan een storing bij de server. Ff aankijken en anders even contacten met de dealer denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
Kaastosti schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:08:

Laadkabel zit er gewoon bij, werkt op alle laadpalen in Europa. Bij snelladers zit de kabel vast aan het station (net als met tanken zeg maar)
De kabels die je extra kunt bestellen hebben ee gewone Schuco stekker (granny charger) of een industriele aansluiting. Je kunt prima zonder deze optionele maar sommigen vinden het prettig een Granny charger erbij te hebben voor nood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
Rennie01 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:24:
[...]

Beetje late reactie van mij op jouw bericht. Binnenkort rijden we naar Italië. Met een tussenstop (overnachting) in Zwitserland. Wat is een veilige instelling voor de Elroq 60 bij een langere vakantiereis?
ABRP ben ik overigens ook al mee aan het testen. Wijkt nogal af van de Skoda navigatie qua uitkomsten.
Geen idee eigenlijk, nog geen lange ritten mee gemaakt. Wel veel info gelezen en gekeken. Wij gaan gewoon op de navi in de Skoda rijden, met de instelling op 30 km, dan zien we wel wat deze angeeft en hoe ver het naar de volgende lader is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Laatst online: 19:54
pkrielen schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:44:
[...]

Heb mijn Elroq een paar dagen en 2x gebruik gemaakt van de functionaliteit om voordat ik vertrek de A/C aan te kunnen zetten. Wat een genot.. O het is 30 graden buiten en de auto is loeiwarm, geen probleem, ik wil graag over 30 minuten gaan rijden, even de app starten, tijd instellen en 30 minuten later stap je in een gekoelde auto. Briljant... _/-\o_
Kan dit standaard al zo ingesteld worden of moet je daarvoor een Clever pakket hebben ofzo? Volgens mij is die vraag nog niet eerder gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
DennisMoore schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:02:
[...]

Huh?! Hoe krijg je dat voor elkaar 🥴?

Ik erger me groen en geel aan de lappendeken van irrelevante POI icoontjes 😖. Snackbars, dierenartsen, basisscholen, hotels, tandartsen, Pizza Hut, Esso, bankfilialen... Echt niémand wil dit. En ja, ik heb ook alles uitgevinkt...
Ik ga er toch nog eens op letten als ik vanmiddag een stukje moet rijden. Enige dat ik zelf heb aangepast is standaard ingesteld op "nacht" qua kleurenpalet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6PAuQBYMKyDx-27BR7CmjQHQh8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6qxMLGJZPz4PSjaJLBkY5AcX.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmorgen een mailtje in de mailbox om de wagen al in mijn app te activeren. Ik vermoed dat dit scherm er zo staat omdat ie nog niet afgeleverd is, maar de flow kan wel iets beter beste VAG 😅

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweebel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:22
djtricky schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:53:

Rijd je rond in de regio Den Haag/randstad? IIk hoorde e.e.a. over GPS jamming - geen idee wat daarvan klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
twinkey schreef op maandag 23 juni 2025 @ 23:00:
[...]

Kan dit standaard al zo ingesteld worden of moet je daarvoor een Clever pakket hebben ofzo? Volgens mij is die vraag nog niet eerder gesteld.
Ik kan het niet echt controleren, maar mijn aanname is dat het standaard werkt.
Je kunt het hier mogelijk nog bij Skoda nakijken: https://availability.skoda-auto.com/438/nl-nl#/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:46
twinkey schreef op maandag 23 juni 2025 @ 23:00:
[...]

Wij hebben geen clever pakket en kunnen wel voorklimatiseren. BE met warmtepomp voor zover dat uitmaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• djtricky
tweebel schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:27:
[...]

Rijd je rond in de regio Den Haag/randstad? IIk hoorde e.e.a. over GPS jamming - geen idee wat daarvan klopt.
Auto zojuist terug bij de dealer opgehaald ze hebben gelukkig de tijd genomen de storing op te pakken.
Men gaf aan dat er iets was met het noodoproepsysteem en er een her-initialisatie nodig was.

GPS en Mobiel beide verstoord. Ik reed op de snelweg bij Goes maar mijn wagen dacht zich in de Westerschelde te bevinden en daarbij constant een waarschuwing (geel driehoekje met piepje).

Gelukkig weer terug in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Holzschuh schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 07:21:
[...]

Ik ga er toch nog eens op letten als ik vanmiddag een stukje moet rijden. Enige dat ik zelf heb aangepast is standaard ingesteld op "nacht" qua kleurenpalet.
@DennisMoore

Ik heb het eens nagekeken door naar het centrum van Heerlen te scrollen, ik denk dat het me niet stoort vanwege het kleurenschema dat ik op nacht heb gezet. Alleen de McDrek wil per se in kleur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzJz9dJtFojUYnNdCUGvuR7lJFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ocbl0nWZAgnJirU8x6VTONx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweebel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:22
djtricky schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:07:
[...]

Auto zojuist terug bij de dealer opgehaald ze hebben gelukkig de tijd genomen de storing op te pakken.
Men gaf aan dat er iets was met het noodoproepsysteem en er een her-initialisatie nodig was.

GPS en Mobiel beide verstoord. Ik reed op de snelweg bij Goes maar mijn wagen dacht zich in de Westerschelde te bevinden en daarbij constant een waarschuwing (geel driehoekje met piepje).

Gelukkig weer terug in orde
Bijzonder...
Maar wel een keer een probleem dat echt niet op afstand te verhelpen is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djtricky
Holzschuh schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:53:
[...]

@DennisMoore

Ik heb het eens nagekeken door naar het centrum van Heerlen te scrollen, ik denk dat het me niet stoort vanwege het kleurenschema dat ik op nacht heb gezet. Alleen de McDrek wil per se in kleur.

[Afbeelding]
Wat ook rust geeft op je scherm is alleen snelladers laten zien. Persoonlijk hoef ik het de 11KW laders niet te zien want deze gebruik je vaak op bekende plaatsen. Wel wil ik graag de snelladers zien en hier aankomen met minimaal een x reserve (instelbaar) om dingen niet spannend te maken.

Alleen deze worden dan op de kaart getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khupje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 22:04
[...]

@DennisMoore

[Afbeelding]
De kaart is niet echt up to date. Kota Radja zit al jaren niet meer aan de Dautzenbergstraat 49-51. En dat geldt ook voor Brasserie Bracke, die hebben de deuren gesloten in 2023.

[ Voor 5% gewijzigd door khupje op 24-06-2025 21:36 . Reden: aanvulling gedaan ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
djtricky schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:04:
[...]

Wat ook rust geeft op je scherm is alleen snelladers laten zien. Persoonlijk hoef ik het de 11KW laders niet te zien want deze gebruik je vaak op bekende plaatsen. Wel wil ik graag de snelladers zien en hier aankomen met minimaal een x reserve (instelbaar) om dingen niet spannend te maken.

dat gebeurd ook volgend mij, als je op snelwegen rijdt laat ie enkel de snelladers zien.

ikzelf kom redelijk vaak in onbekende plaatsen, dan vind ik het wel prettig om te weten waar een traaglader staat. ben er meestal voor een aantal uur, ideaal om de auto dan weer vol te laden ipv op de heen of terugweg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdenTreek
  • Laatst online: 17-08 14:45
Elroqrijder sinds een week of twee,
Mijn elroq bevalt prima, behalve dat de sensor die moet zijn of ik mijn stuur vast heb niet werkt, in ieder geval heel vaak niet. Continu de melding stuur overnemen terwijl ik hem vast heb. Dit alleen met ingeschakelde assist. Hand verplaatsen of tegensturen doet de melding voor een seconde of 10 verdwijnen. Zijn er meer die hier tegenaan lopen? Wat doe ik verkeerd? Iemand een oplossing qua instellingen of handeling?
Hoor het graag! Een grote ergernis, waardoor ik het hulpsysteem uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djtricky
marcdenTreek schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:00:
Mijn elroq bevalt prima, behalve dat de sensor die moet zijn of ik mijn stuur vast heb niet werkt, in ieder geval heel vaak niet. Continu de melding stuur overnemen terwijl ik hem vast heb. Dit alleen met ingeschakelde assist. Hand verplaatsen of tegensturen doet de melding voor een seconde of 10 verdwijnen. Zijn er meer die hier tegenaan lopen? Wat doe ik verkeerd? Iemand een oplossing qua instellingen of handeling?
In het begin ook gehad en terug gegaan naar dealer. Zij hebben volgens hun zeggen de mogelijkheid deze sensor te kalibreren. Bij mij ging dit over in spontane emergency assist.
Na dit bezoek zelf amper meldingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

[...]

@DennisMoore

[Afbeelding]
Ik vermoed dat sommige bedrijven onder de tafel wat euro's richting Skoda schuiven en daarmee een opvallend full-colour icoontje kopen :X. Met andere woorden, dit zijn advertenties waar de gebruiker, sterker nog, de betalende klánt (!), niéts aan heeft. Vervuilende en afleidende spam, ook al zijn de meeste icoontjes nu (nog) grijs. Google-praktijken eigenlijk... opgedrongen meuk die je niet kunt uitschakelen.

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

marcdenTreek schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:00:
Herkenbaar, maar gelukkig niet in de mate die jij beschrijft. Soms wordt een (ferme) hand gewoon niet geregistreerd, heel vreemd. Op zulke momenten krijg ik bijna heimwee naar het Volvo stuur, waar je simpelweg je hand 'aan het stuur hangt' waarmee je continu een heel klein beetje tegenstuurt. Primitiever, maar wel voorspelbaarder.

Hoe werkt dit systeem eigenlijk? Loopt er een klein stroompje oid door het stuurwiel dat contact maakt doordat een 'knijpende' hand twee lagen tegen elkaar drukt ofzo? Wordt er een veranderende weerstand gemeten?

[ Voor 9% gewijzigd door DennisMoore op 25-06-2025 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

djtricky schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:04:
[...]

Sowieso zou iemand bij Skoda eens met een heel grote bezem door die kaart moeten... Al die afsluitingen en werkzaamheden met grote rode iconen, die niéts te maken hebben met de route die je rijdt. Wie verzint dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8vjalFJCxje4eqx3p98km92Kg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V18SSdbCIco0IOSSWyGr7KaV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:04

Pinjataaa

Hit me!

Voor de registratie moet ik hem echt boven het midden van het stuur vastpakken,(22u - 2u), even aantikken is vaak al voldoende.
Dat je hem aan de bovenzijde moet vastpakken is een heel onnatuurlijke houding om in te rijden. Als dat echt dmv calibratie te verbeteren is dan zou dat ontzettend fijn zijn. Dit is tot nu toe het enige dat mij een beetje begint te irriteren, waardoor ik de travel assist bijna niet meer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
Pinjataaa schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:13:
Voor de registratie moet ik hem echt boven het midden van het stuur vastpakken,(22u - 2u), even aantikken is vaak al voldoende.
Dat je hem aan de bovenzijde moet vastpakken is een heel onnatuurlijke houding om in te rijden. Als dat echt dmv calibratie te verbeteren is dan zou dat ontzettend fijn zijn. Dit is tot nu toe het enige dat mij een beetje begint te irriteren, waardoor ik de travel assist bijna niet meer gebruik.
Ik deel dezelfde mening, de eerste week is het leuk omdat hij zelf de bochten neemt, maar merk dat ik te krampachtig zit te knijpen in het stuur, bang om weer op mijn vingers getikt te worden omdat ik naar zijn idee het stuur niet vast heb. Dus ik verwacht ook dat hij bij mij meer uit dan aan zal staan, beetje gemiste kans van Skoda als meer mensen het daarom niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decibel
Ik kan bij de mijne het stuur echt losjes vast houden met 1 hand. Zelfs met duim en wijsvinger en amper klachten uit het systeem gekregen.

Toch echt iets van kalibratie denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decibel
DennisMoore schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:12:
[...]

Sowieso zou iemand bij Skoda eens met een heel grote bezem door die kaart moeten... Al die afsluitingen en werkzaamheden met grote rode iconen, die niéts te maken hebben met de route die je rijdt. Wie verzint dit?

[Afbeelding]
Die zijn wel enigzins storend ja.. Al rijd ik meestal in het "home" scherm en dan is de navi kleiner. Valt t al minder op. Kijk er zelf weinig naar dankzij de HUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
Decibel schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:52:
Ik kan bij de mijne het stuur echt losjes vast houden met 1 hand. Zelfs met duim en wijsvinger en amper klachten uit het systeem gekregen.

Toch echt iets van kalibratie denk ik dan...
Ik zal komende week eens langs de dealer rijden met dat verhaal, eens kijken of en hoe hij dat kalibreren doet.
Is voor mij toch op de weg naar mijn werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Decibel schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:52:
hier idem, rechterarm op de armsteun en rijden maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:15
Shanquish schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:54:
[...]

hier idem, rechterarm op de armsteun en rijden maar.
Zit er dan nog verschil misschien in het 2 spaaks en 3 spaaks stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decibel
TheMystery schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:19:
[...]

Zit er dan nog verschil misschien in het 2 spaaks en 3 spaaks stuur?
Dat zou wellicht kunnen. Ik heb de SL dus 3 spaaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:15
Decibel schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:21:
[...]

Dat zou wellicht kunnen. Ik heb de SL dus 3 spaaks.
ik heb test gereden in een first edition met volgens mij oko 3 spaaks toen maar 1x gehad, vrijdag ga ik mijn SL ophalen dus daarna weet ik meer.

Nog een vraagje zit er een bandenpomp bij de uitrusting van de elroq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdenTreek
  • Laatst online: 17-08 14:45
Ik heb een 2 spaaks stuurwiel, klinkt dat het toch beter kan en moet met het sturen. Hoor graag of callibreren helpt, en hoe je dat dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Ik ben hier ook wel benieuwd naar

De laatste tijd toch ook wel veel meldingen dat ik het stuur niet vast zou houden,
maar meestal heb ik m dan wel vast, lichtjes aan de onderkant.
Pinjataaa schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:13:
Voor de registratie moet ik hem echt boven het midden van het stuur vastpakken,(22u - 2u)
Bij 22u-2u lijkt het minder snel te gebeuren inderdaad,

maar stuur vast zou stuur vast moeten zijn. Hoe en waar je m dan vast hebt zou dan toch niet uit moeten maken (zou je denken/ hopen)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 14:33

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik mag me vanaf vandaag melden in het Elroq-topic. Al langere tijd willen we elektrisch rijden, maar nu wordt het met een oprit en genoeg zonnepanelen ook daadwerkelijk interessant. Vandaag hebben we de keuze gemaakt voor de Skoda Elroq in de Business Edition - Tour, met wegklapbare trekhaak in Graphite Grey. De Elroq vond ik al lange tijd een mooie wagen, maar gisteren stuitte ik toevallig op de Tour-editie, die precies heeft wat ik wil.

Op dit moment rij ik een Hyundai Kona N-Line Sky. Niks mis mee, schitterende auto, maar als auto's je interesse hebben, wil je soms wat nieuws.

Gisteren een proefrit gemaakt met de Renault Scenic, die we eigenlijk eerst op het oog hadden. Mooie auto, fijn uitgerust en heel tof dat Android Automotive. Helemaal enthousiast, tot de proefrit. Ik ben niet bijster lang (1.88), maar een goede zitpositie vinden was lastig. Mijn bovenbeen miste ondersteuning en dat voelde ik al vrij snel in mijn knieën. De Scenic viel dus af.

Vandaag de proefrit met de Elroq en wat een enorm verschil in rijcomfort. Waar de Scenic een beetje zweverig overkwam af en toe, was de Elroq direct spot-on. De afgelopen jaren Hyundai Kona's gereden en nooit wat mis mee, dus heel benieuwd naar de Elroq. De Skoda-dealer geeft 10 september aan als leverdatum. Ik ben heel benieuwd!

Gelijk nog even een paar vraagjes:
- Op welke (zomer-) banden komt de Elroq - welk merk banden is dit? En klopt het dat voor een andere bandenmaat is dan achter? (235/55R19 voor, 235/50R19 achter')?
- Ik lees her en der over interieurverlichting met sfeer en kleuren; maar kon het tijdens de proefrit niet vinden. Mis ik iets?
- Iemand die precies weet wat de lengte is van de meegeleverde laadkabel? Dan kan ik er rekening mee houden voor het plaatsen van de laadpaal :)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Pagina: 1 ... 39 ... 52 Laatste