Er wordt wel meer vermogen naar toe gestuurd, alleen kunnen die speakers dat niet aan. Je verhoogt de amplitude van de sinus, alleen heeft de conus geen tijd om terug te veren voor de volgende golf. Resultaat, het geluid vervormt. Oplossing: betere speakers monteren. Zonder limiter zou je je speakers "opblazen" waardoor de conus los scheurt van de rand.Wesley1997 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:34:
[...]
Ik ben inmiddels 2 maanden in het bezit van een Elroq 85 Sportline, zonder Canton, en ik ervaar precies wat jij ervaart. Het volume lijkt na 75% ook niet meer harder te gaan, en hoe harder je hem opendraait, hoe meer het geknepen wordt.
Bedrade CarPlay doet ook niks. Ik denk echt dat het zit in hoe de auto de audio verwerkt vanaf je telefoon.
Ik snap alleen niet waarom je dit zou willen, voor mij (slechthorend) zit het op 75% tegen de pijngrens aan, voor alle bronnen.
Kan niet stoppen met ontploffen!
Met dergelijke hoge geluidsniveaus in de auto wordt je vanzelf slechthorendBob Popcorn schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:26:
[...]
Er wordt wel meer vermogen naar toe gestuurd, alleen kunnen die speakers dat niet aan. Je verhoogt de amplitude van de sinus, alleen heeft de conus geen tijd om terug te veren voor de volgende golf. Resultaat, het geluid vervormt. Oplossing: betere speakers monteren. Zonder limiter zou je je speakers "opblazen" waardoor de conus los scheurt van de rand.
Ik snap alleen niet waarom je dit zou willen, voor mij (slechthorend) zit het op 75% tegen de pijngrens aan, voor alle bronnen.

Nog < 24 hr en ik zit in soortgelijke maar dan Grijze uitvoering te genieten...Decibel schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:33:
Vandaag mijn bloedmooie Elroq SL60 met advanced pakket mogen ophalen!
Wat een HEERLIJKE auto om in te rijden zeg!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het blijft een mooie bak..

Vanuit de app werd automatisch een melding naar de dealer gestuurd en ik zou gecontacteerd worden om een afspraak in te plannen. Dat systeem heeft blijkbaar gefaald want na telefonisch contact met de garage wisten ze mij te vertellen dat die melding niet bij hun is binnengelopen (ik ging dus niet automatisch gecontacteerd worden). Volgens de man aan de telefoon loopt dat wel vaker mis.

Ik ben benieuwd waar die 'airbag storing' vandaan komt. Ik zal een update posten zodra ik volgende week in de garage geweest ben. Op het internet vond ik op een UK forum nog 1 voorval met die waarschuwing - https://www.elroqforums.co.uk/viewtopic.php?p=146. Toevallig nog mensen op dit forum met hetzelfde probleem?
Skoda Elroq 85 (77KW) | Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V110
FlauwTweakTom92 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:38:
Sinds de laatste app update van afgelopen weekend wil de iPhone Widget niet meer werken, hij staat volledig op zwart:
[Afbeelding]
Zijn er meer die daar last van hebben?
"Je houdt die iPhone gewoon verkeerd vast."
/Flauw
Om dezelfde reden dat je geen hete pan vastpakt of op glas gaat staan. Omdat het gewoonweg schadelijk is voor je.DennisMoore schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:44:
[...]
https://www.urbandictiona...You%27re+Holding+It+Wrong
https://www.wired.com/2010/06/iphone-4-holding-it-wrong/
- "Als ik m'n arm optil, doet het zeer."
- "Waarom zou je je arm willen optillen? Ikzelf til nooit m'n arm op en heb dan nergens last van."
M.a.w. een volkomen terechte klacht over iets wat het gewoon goed zou moeten doen, afdoen met "waarom zou je dat willen, ik wil dat zelf nooit", vind ik niet zo sterk, sorry.
Langdurige bloodstelling aan hard geluid levert gehoorschade op.
Dus mogelijk zal dat, al dan niet wettelijk(?), een max ingesteld zijn. Hetzelfde als dat je iPhone je waarschuwd als je langere periode naar muziek op luider volume hebt zitten luisteren.
Dat is het feitelijke. Daarnaast zie ik persoonlijk ook geen nut/noodzaak om met het volume zo hard te gaan rijden.
Even generalizerend; dan moeten alle ramen zeker ook open kunnen.
PSN: Flix20-NL
Klopt. Maar dat gebeurt zeker niet op het niveau van de Skoda geluidsinstallatie.Flix20 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:35:
[...]
Om dezelfde reden dat je geen hete pan vastpakt of op glas gaat staan. Omdat het gewoonweg schadelijk is voor je.
Langdurige bloodstelling aan hard geluid levert gehoorschade op.
"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."
Heb net even gemeten met een geijkte dB meter, ik werk namelijk in de podiumtechniek. Ik meet op 75% (waar de stippellijn begint) tussen de 90 en 100 dBA, met een piek van 113 dBA. Dat zou dus vanaf 30 minuten schadelijk kunnen zijn voor je gehoor. Arbo technisch zou ik mijn collega's PBM moeten verplichten bij deze geluidsdruk.DennisMoore schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:53:
[...]
Klopt. Maar dat gebeurt zeker niet op het niveau van de Skoda geluidsinstallatie.
En op welke feiten baseer je dat? Denk dat je dat toch wel flink onderschat.DennisMoore schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:53:
[...]
Klopt. Maar dat gebeurt zeker niet op het niveau van de Skoda geluidsinstallatie.
Edit://
Ik zie dat @Bob Popcorn wat metingen gedaan heeft. Zegt genoeg.
[ Voor 20% gewijzigd door Flix20 op 16-06-2025 15:09 ]
PSN: Flix20-NL
Bob Popcorn schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:07:
[...]
Heb net even gemeten met een geijkte dB meter, ik werk namelijk in de podiumtechniek. Ik meet op 75% (waar de stippellijn begint) tussen de 90 en 100 dBA, met een piek van 113 dBA. Dat zou dus vanaf 30 minuten schadelijk kunnen zijn voor je gehoor. Arbo technisch zou ik mijn collega's PBM moeten verplichten bij deze geluidsdruk.
:strip_exif()/f/image/qHjULqUKHOTDN45zpE9lFGxj.jpg?f=fotoalbum_large)
Tja, overdrijven is ook een vak. Dat varieert dus ongeveer van grasmaaier tot boormachine... En niemand verplicht je om een half uur lang op standje 11 naar je muziek te luisteren (die overigens niét genormaliseerd is qua volume). Blijkbaar is niet iedereen in staat om zelf verantwoordelijk om te gaan met geluidniveau en laten sommigen zich liever eea voorschrijven en zelfs technisch beperken door übervoorzichtige aansprakelijkheidsjuristen ergens op een kantoor.
Anyway, dit gaat offtopic. Nuff said.
"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."
betaalbaar en voor nood toch prima op de camping/onderweg?
Nu je het zegt. Bij mijn e-golf zat die er standaard nog bij, tegenwoordig niet meer dus?Martijnvdb schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:09:
Hebben jullie voor nood ook een granny charger? Zat even te kijken op deze site: https://www.accu-machine....7&sort_by=price-ascending
PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI
Yep, heb zo'n ding veel gebruikt met een stopcontact in de garage. Duurt natuurlijk heel lang, maar da's geen probleem als je weinig rijdt. Hoewel ik ooit eens heb horen zeggen dat er sprake zou zijn van veel verlies als je met zo weinig vermogen laadt 🤔? "Technology Connections" heeft er volgens mij nét een nieuwe video over gemaakt: YouTube: The "standard" car charger is usually overkill—but your electrician ...Martijnvdb schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:09:
Hebben jullie voor nood ook een granny charger? Zat even te kijken op deze site: https://www.accu-machine....7&sort_by=price-ascending
Nu hang ik 'm regelmatig effe aan de snellader bij de supermarkt of bouwmarkt. En de Granny charger ligt ergens ongebruikt als reserve, altijd handig om te hebben.
690€ bij Skoda als ik het me goed herinner.Maikie18 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:17:
[...]
Nu je het zegt. Bij mijn e-golf zat die er standaard nog bij, tegenwoordig niet meer dus?
/Edit prijs nog hoger voor die clever charging cable
[ Voor 10% gewijzigd door Holzschuh op 16-06-2025 17:40 ]
Gaat mij dan ook meer over de kwaliteit van de audio dan hoe hard het kan.
Ik rij al jaren met een id.3 en de granny charger nog nooit gemist. Dus ik zou er geen geld aan uitgeven.DennisMoore schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:29:
[...]
Yep, heb zo'n ding veel gebruikt met een stopcontact in de garage. Duurt natuurlijk heel lang, maar da's geen probleem als je weinig rijdt. Hoewel ik ooit eens heb horen zeggen dat er sprake zou zijn van veel verlies als je met zo weinig vermogen laadt 🤔? "Technology Connections" heeft er volgens mij nét een nieuwe video over gemaakt: YouTube: The "standard" car charger is usually overkill—but your electrician ...
Nu hang ik 'm regelmatig effe aan de snellader bij de supermarkt of bouwmarkt. En de Granny charger ligt ergens ongebruikt als reserve, altijd handig om te hebben.
Hangt er vanaf waar je met de auto naar toe gaat. Ik ga vaak naar zweden op vakantie en rij nu 3 jaar met een XC40. In het zuiden en midden zijn genoeg laadpalen te vinden, maar zodra je boven de meren komt wordt het een stuk minder.avdw76! schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:54:
[...]
Ik rij al jaren met een id.3 en de granny charger nog nooit gemist. Dus ik zou er geen geld aan uitgeven.
Ik heb mijn granny meermalen nodig gehad daar.
Dus ik zou er wel geld aan uitgeven.
Ik zal proberen hem volgende week te stelen tijdens het ruilen met de Elroq.
Pardon my poor Dutch!
Pardon my poor Dutch
Dat is dB, niet de gewogen variant dB(A). Overigens hanteerde ik de richtlijn voor vrijetijd, de professionele richtlijn is een stuk strenger.DennisMoore schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:57:
[...]
[Afbeelding]
Tja, overdrijven is ook een vak. Dat varieert dus ongeveer van grasmaaier tot boormachine... En niemand verplicht je om een half uur lang op standje 11 naar je muziek te luisteren (die overigens niét genormaliseerd is qua volume). Blijkbaar is niet iedereen in staat om zelf verantwoordelijk om te gaan met geluidniveau en laten sommigen zich liever eea voorschrijven en zelfs technisch beperken door übervoorzichtige aansprakelijkheidsjuristen ergens op een kantoor.
Anyway, dit gaat offtopic. Nuff said.
Hier werkt de widget nog, ook na de update naar de nieuwe beta 26 van de iphone.TweakTom92 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:38:
Sinds de laatste app update van afgelopen weekend wil de iPhone Widget niet meer werken, hij staat volledig op zwart:
[Afbeelding]
Zijn er meer die daar last van hebben?
Elroq 60 BE Timiano Green + Lodge
Als je ziet hoe traag het ding is, hoeveel laapopties er langs de weg staan die minimaal 11KW doen en voor mij specifiek het verbod vanuit de leasemaatschappij/werkgever om het te gebruiken en de km die ik kan rijden op een lading, denk ik dat het een ding van het verleden is. Ik geloof zeker dat paar jaar geleden met weinig oplaadpunten en een lage actieradius het een oplossing was, maar in 2025?Martijnvdb schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:09:
Dat is de 11 kW kabel met industriele stekker om op een CEE-form contactdoos te kunnen laden. De granny lader is in de configurator beschikbaar als Laadkabel type 2 230V, mode 2 en kost 274 euro.Holzschuh schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:34:
[...]
690€ bij Skoda als ik het me goed herinner.
De powerpass prijzen zijn gezakt en bijvoorbeeld nu gelijk met Ionity abonnement.
Voor mn zomervakantie naar UK ga ik sowieso Ionity laten lopen via powerpass, maar ervaringen zijn welkom 😎
[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |
Heb dezelfde melding gehad, naar de garage ermee geweest en deze heeft de melding gereset, daarna deze melding niet meer gehad. Auto was toen een paar weken oud.gangofrs schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:34:
Ik ben heel tevreden over onze nieuwe skoda elroq, maar met slechts 2800km op de teller is (ogenschijnlijk) uit het niets het 'airbag storing' lampje gaan branden...![]()
Vanuit de app werd automatisch een melding naar de dealer gestuurd en ik zou gecontacteerd worden om een afspraak in te plannen. Dat systeem heeft blijkbaar gefaald want na telefonisch contact met de garage wisten ze mij te vertellen dat die melding niet bij hun is binnengelopen (ik ging dus niet automatisch gecontacteerd worden). Volgens de man aan de telefoon loopt dat wel vaker mis.![]()
Ik ben benieuwd waar die 'airbag storing' vandaan komt. Ik zal een update posten zodra ik volgende week in de garage geweest ben. Op het internet vond ik op een UK forum nog 1 voorval met die waarschuwing - https://www.elroqforums.co.uk/viewtopic.php?p=146. Toevallig nog mensen op dit forum met hetzelfde probleem?
Dit zijn reflectiestippen, ik zie ze alleen als de zon fel schijnt. Dus niet altijd.carlhendrix schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:40:
Weet iemand wat de blauwe AR stippen zijn in de HUD? Ze verschijnen hier en daar eens een keer, maar ik kan niet zien waar het mee correspondeert op de weg.
Net de app weggegooid en opnieuw geïnstalleerd, hij doet het weer.Frankythefly schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:21:
[...]
Hier werkt de widget nog, ook na de update naar de nieuwe beta 26 van de iphone.
Een verbod zelfs? Waarom is dat?pkrielen schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:32:
[...]
Als je ziet hoe traag het ding is, hoeveel laapopties er langs de weg staan die minimaal 11KW doen en voor mij specifiek het verbod vanuit de leasemaatschappij/werkgever om het te gebruiken en de km die ik kan rijden op een lading, denk ik dat het een ding van het verleden is. Ik geloof zeker dat paar jaar geleden met weinig oplaadpunten en een lage actieradius het een oplossing was, maar in 2025?
Mij lijkt ie ook wel handig als startende EV rijder, soort van laatste strohalm, zeker in het buitenland
Met zo'n naam had ik gedacht dat die meer konItalioboy schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:16:
[...]
Dat is de 11 kW kabel met industriele stekker om op een CEE-form contactdoos te kunnen laden. De granny lader is in de configurator beschikbaar als Laadkabel type 2 230V, mode 2 en kost 274 euro.
AI! Is net te laat gekomen voor mijn vakantie maar dit is goed nieuws. Kun je lekker plug&Chargen bij Ionity. Ik zie wel dat Aral Pulse niet meer inclusief is voor hetzelfde tarief als Ionity bij het duurste abbonement.JS-Ah schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:35:
Al Elroq rijders met auto-charge via powerpass/elli ervaring?
De powerpass prijzen zijn gezakt en bijvoorbeeld nu gelijk met Ionity abonnement.
Voor mn zomervakantie naar UK ga ik sowieso Ionity laten lopen via powerpass, maar ervaringen zijn welkom 😎
[ Voor 10% gewijzigd door Patox op 17-06-2025 07:56 ]
Ah heerlijk! Wij gaan in September 1 week naar Italië en dan komt dit goed van pas! Wou al een abbo nemen bij Ionity, maar als de prijzen gelijk zijn ga ik toch lekker voor de Plug N Charge hoor!Patox schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:54:
[...]
AI! Is net te laat gekomen voor mijn vakantie maar dit is goed nieuws. Kun je lekker plug&Chargen bij Ionity. Ik zie wel dat Aral Pulse niet meer inclusief is voor hetzelfde tarief als Ionity bij het duurste abbonement.
We hebben 2 kinderen die onderweg graag een filmpje kijken.
Weet iemand of gewone tablethouders ook passen op de standaard stoelen van de Business Edition?
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt in dit topic en die van de Enyaq, maar ik vind mijn antwoord niet.
Alvast bedankt!
Wat is een "gewone tablethouder"?
Hoe bevestig je ze?
Leeg - Sinds 20180907
Zit dan te denken aan het maandpakket van 5,99 en dan de route plannen met zoveel als mogelijk IONITY laders voor 0,49 ct. per kwh.
[ Voor 36% gewijzigd door Martijnvdb op 17-06-2025 09:53 ]
Althans als ik hier kijk: https://www.skoda-auto.com/emobility/public-charging
Lastig uit te leggenChillz schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:34:
Ja, dan is de vraag,
Wat is een "gewone tablethouder"?
Hoe bevestig je ze?
De stoel van de Elroq heeft meer verzonken hoofdsteunen, dus ik vraag me af of een systeem zoals dit:
https://www.smartphonehoe...with-tablet-smartpho.html
erop zou passen.
Hopelijk heb ik mijn vraag zo duidelijker kunnen maken.
Ja bij de dealer de gewone houder en steun kopen. Kan ook in armsteun gebruikt worden.EarlGreen schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:27:
Met de zomer voor de deur, staat ook gelijk onze eerste vakantie met de Elroq op de planning.
Weet iemand of gewone tablethouders ook passen op de standaard stoelen van de Business Edition?
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt in dit topic en die van de Enyaq, maar ik vind mijn antwoord niet.
Alvast bedankt!
Helaas is de online skoda shop verdwenen, dus langs dealer.
Kijk maar in je Skoda app;ytr81 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:46:
Powerpass is toch niet beschikbaar (nog) voor de Nederlandse markt?
Althans als ik hier kijk: https://www.skoda-auto.com/emobility/public-charging
:strip_exif()/f/image/QSU9v9EYe6rW8jiRADyZouwH.jpg?f=fotoalbum_large)
Zeker wel, kijk maar in je Skoda app maar de tarieven, gelijk met Ionity, laadpas erbij en plug-charge, das nog beste optie denk ik.Martijnvdb schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:42:
Is de powerpass dan een goed alternatief om te laden qua tariefstructuur? Eerder las ik dat het een stuk duurder is...
Zit dan te denken aan het maandpakket van 5,99 en dan de route plannen met zoveel als mogelijk IONITY laders voor 0,49 ct. per kwh.
En qua tarief, ligt aan je reis, maar als snel "duurste" abonnement voor alleen Ionity of de andere aanbieders erbij. Ligt echt aan je bestemming.
Zelf ga ik naar UK. Tarieven liggen al hoger daar. Met "duurste" powerpass/elli tarief heb je zekerheid van wat je betaald. Maar misschien doe ik wel alleen ionity via Powerpass/Elli en tesla abonnement. Maar das nog afhankelijk van onze route door UK.
Bij elk powerpass/elli abonnement is een pdf te bekijken met tarieven per land. Verschilt dus wel per abonnement per land weer. Dus ff op orrienteren.
Volgens mij moet dat geen probleem opleveren.EarlGreen schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:52:
[...]
Lastig uit te leggen. De stoelen die ik eerder had, had een "gewone" hoofdsteun, waarbij het de hoofdsteun echt boven de 2 pinnen zit, ook bij kabouters zoals ik.
De stoel van de Elroq heeft meer verzonken hoofdsteunen, dus ik vraag me af of een systeem zoals dit:
https://www.smartphonehoe...with-tablet-smartpho.html
erop zou passen.
Hopelijk heb ik mijn vraag zo duidelijker kunnen maken.
(behalve bij de Sportline-stoelen)
Als de hoofdsteunen laag staan lijken ze inderdaad verzonken,
maar staan ze omhoog, dan zie je duidelijk gewoon de standaard pinnen, zoals je zou verwachten
Van de achterkant kan je er dan ook normaal bij.
deze gevonden:

Leeg - Sinds 20180907
Dank je, gezien mijn lengte zijn de hoofdsteunen al aan de hoge kant als ze op z'n laagst staan, dan toch maar wat hoger zetten dan.Chillz schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:46:
[...]
Volgens mij moet dat geen probleem opleveren.
(behalve bij de Sportline-stoelen)
Als de hoofdsteunen laag staan lijken ze inderdaad verzonken,
maar staan ze omhoog, dan zie je duidelijk gewoon de standaard pinnen, zoals je zou verwachten
Van de achterkant kan je er dan ook normaal bij.
deze gevonden:
[Afbeelding]
Die van Skoda had ik gevonden, maar die zijn uiteraard best duur, vandaar dat ik verder wilde kijken.
granny charger van Skoda kost 229€ bij de dealer :Holzschuh schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:34:
[...]
690€ bij Skoda als ik het me goed herinner.
De MODE 2 laadset is ontworpen voor thuisladen en is een geweldige
oplossing voor klanten die hun auto moeten opladen vanaf een reguliere 'thuis'
stopcontact. Set bevat MODE 2 kabel (compleet) en laadkabelreiniger.
Laadset MODE 2,
artikel: 000 054 412AM
€ 229
bron: link
EarlGreen schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:27:
Met de zomer voor de deur, staat ook gelijk onze eerste vakantie met de Elroq op de planning.
Alvast bedankt!
https://www.mediamarkt.nl...tablethouder-1726489.html
Ik heb bovenstaande houders gekocht en ze passen prima op de stoelen van de Elroq. Ik heb de kids (nog) niet horen klagen
[ Voor 13% gewijzigd door p.selker op 17-06-2025 11:39 ]
Top! Dank je wel voor deze info! Dan ga ik toch voor zoiets, scheelt weer in de portemonnee!p.selker schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:38:
[...]
[Afbeelding]
https://www.mediamarkt.nl...tablethouder-1726489.html
Ik heb bovenstaande houders gekocht en ze passen prima op de stoelen van de Elroq. Ik heb de kids (nog) niet horen klagen
Sportline 60 met Plus pakket en trekhaak in Steel Gray.
:strip_exif()/f/image/PHFEPIhc0FMmN8gaJWS5RIfG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wvMPKm0b5COJkHafbtdfig9C.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus het uitproberen van alle knopjes kan beginnen.
Oja, dankzij Glenn (dealer) netjes luxe platen en een 2e paraplu voor de bijrijder..
[ Voor 4% gewijzigd door pkrielen op 17-06-2025 15:31 ]
Mooie bak, gefeliciteerd! Heb dezelfde kleur in bestelling staan en je foto's bevestigen nog maar een keer mijn kleurkeuzepkrielen schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:30:
De buit is binnen.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oja, dankzij Glenn (dealer) netjes luxe platen en een 2e paraplu voor de bijrijder..
Ik vroeg de dealer wat handigste was voor mijn partner, die af en toe eens in de auto rijd maar hoop instellingen anders wil dan ik.
Die gaf aan dat een extra gebruiker/account ergens geld ging kosten ik ik beste aan "account-sharing" kon doen. Gast gebruikers houden geen settings vast dus dat was niet echt een optie.
Ben dus benieuwd hoe "jullie" dat doen.
Dat extra gebruikers geld gaan kosten is nieuw voor mij. Heb je meer info?pkrielen schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:17:
Zijn er mensen die al met meerdere (gast) gebruikers hebben kunnen spelen?
Ik vroeg de dealer wat handigste was voor mijn partner, die af en toe eens in de auto rijd maar hoop instellingen anders wil dan ik.
Die gaf aan dat een extra gebruiker/account ergens geld ging kosten ik ik beste aan "account-sharing" kon doen. Gast gebruikers houden geen settings vast dus dat was niet echt een optie.
Mijn dochter heeft geen zin in de MySkoda-app, dus die rijdt als gastgebruiker. Stoel- en spiegelinstellingen heeft ze opgeslagen in een preset en haar iPhone is gekoppeld. Dat werkt ook prima.
Dat is prima te doen. Dat zeg ik niet op basis van ervaring met de Elroq, maar op basis van andere EV's, met een beperktere actieradius.wsn1979 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:51:
Heeft iemand ervaring met het rijden naar Italië met een 60-model? Is dat te doen?
Je kunt het beste even in dit topic neuzen: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2083132.
De ANWB heeft er ook een pagina over: https://www.anwb.nl/auto/...ktrische-auto-naar-italie.
Hier ook een extra account naast de mijne. We hebben geen luxe uitvoering dus de stoel en stuur handmatig verstellen maar aparte instellingen van scherm en radio pakt ie wel goed voor de juiste gebruiker.pkrielen schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:17:
Zijn er mensen die al met meerdere (gast) gebruikers hebben kunnen spelen?
Kost geen extra geld, geen idee wat jouw verkoper bedoelt.
[ Voor 3% gewijzigd door Frankythefly op 17-06-2025 19:46 ]
Ik hoopte al een beetje dat hij "ernaast" zou zitten. Ik heb weer wat om mee te spelen denk ik..Frankythefly schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:46:
[...]
Hier ook een extra account naast de mijne. We hebben geen luxe uitvoering dus de stoel en stuur handmatig verstellen maar aparte instellingen van scherm en radio pakt ie wel goed voor de juiste gebruiker.
Kost geen extra geld, geen idee wat jouw verkoper bedoelt.
Nadat ik de rest van de vinkjes heb gehad... Wat een mooi apparaat zeg, ook Laura helpt goed mee
Hey die stond gisteren langs die van mij! Van Den Udenhout in Veldhoven toch?pkrielen schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:30:
De buit is binnen.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb het ook aan staan, maar nog weinig van gezien... denk dat die het met dit zonnige weer niet heel goed doet.remcodh078 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:35:
Ik krijg met geen mogelijkheid de interieurverlichting aan. Deze staat aan in het desbetreffende menu, spraakassistente Laura bevestigt dit. Ook wanneer ik de verlichting van AUTO naar dim- of stadslicht zet gebeurd er niks. Kan het zijn dat de verlichting het enkel doet in het donker?
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Anders voor de langere ritten toch ook maar een kabeltje neerleggen.
[ Voor 5% gewijzigd door Decibel op 17-06-2025 23:10 ]
Nee nooit met ventilatie geweest. Dat gezegd zijnde mijn BMW X1 U11 had dat wel en dat hielp voor geen meter. Ik ben terug op kabel overgeschakeld, veel robuuster. Telefoon wordt niet zo warm als met wireless apple carplay (en heel vaak laadt de telefoon zelfs niet bij door de warmte)..Decibel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:10:
Ik meende trouwens dat de draadloze oplader met koeling/ventilatie was? Bij mijne niks van te bekennen. Als ik nu de draadloze lader gebruik krijg ik vrij snel de melding dat de telefoon te heet is icm Android Auto. Iemand een idee?.
Totaal nutteloos als je het mij vraagt die wireless charging + Wireless carplay
Ik heb geen iPhone, maar ik ben zeer tevreden over de combi Google Pixel telefoon + draadloze Android Auto. Werkt altijd direct, Android Auto is responsief en ik kan navigeren en muziek luisteren, terwijl ondertussen mijn telefoon wordt opgeladen.Tomskii5 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:44:
[...]
Nee nooit met ventilatie geweest. Dat gezegd zijnde mijn BMW X1 U11 had dat wel en dat hielp voor geen meter. Ik ben terug op kabel overgeschakeld, veel robuuster. Telefoon wordt niet zo warm als met wireless apple carplay (en heel vaak laadt de telefoon zelfs niet bij door de warmte)..
Ja, hij wordt wel warm, maar dat heeft nog niet tot problemen geleid. Mocht dat op lange vakantieritten wel zo zijn, dan kan ik het hoesje er nog afhalen.
Ondanks dat @Tomskii5 aangeeft dat het nooit met ventilatie is geweest kon ik mij zweren dat ik gelezen had dat dit wel het geval is, evenals het in meerdere reviews voorbij had zien komen.Decibel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:10:
Ik meende trouwens dat de draadloze oplader met koeling/ventilatie was? Bij mijne niks van te bekennen. Als ik nu de draadloze lader gebruik krijg ik vrij snel de melding dat de telefoon te heet is icm Android Auto. Iemand een idee?.
Dus even in de documentatie gedoken en de specificatie lijst zegt er dit over:
Phonebox met draadloos opladen vanaf het clever uitbreidingspakket.
:strip_exif()/f/image/k3dUSIoGOy9DMrn7wykkft0n.png?f=user_large)
Hieruit zou je dus denken dat het geen koeling heeft.
Maar gaan we naar de brochure van de Elroq dan kom ik dit mooie stukje informatie tegen:
/f/image/2m9jylg627nySgjkSmmEDlJ6.png?f=fotoalbum_large)
En hier staat toch echt daadwerkelijk dat de Phonebox je toestel kan laden tot 15 Watt (iets wat op android wel zal werken, maar de iPhone meestal maar 7 Watt max pakt) en het toestel zal koelen om oververhitting te voorkomen.
Hoe de koeling werkt (of dit een ventilatortje is of een andere techniek) en wanneer die precies werkt, geen idee.
De standaard verlichting zal zijn LED lampen die op basis van reflector het licht vooruit reflecteren, maar inderdaad geen actieve aanpassing, zoals de matrix lampen dat kunnen.
Yep..., Dacht dat jij in Den Bosch zat..Decibel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:23:
[...]
Hey die stond gisteren langs die van mij! Van Den Udenhout in Veldhoven toch?
Hier gisteren voor eerst een Samsung S23+ op die lader gehad met wireless android auto.mindgarp schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 00:04:
[...]
Ik heb geen iPhone, maar ik ben zeer tevreden over de combi Google Pixel telefoon + draadloze Android Auto. Werkt altijd direct, Android Auto is responsief en ik kan navigeren en muziek luisteren, terwijl ondertussen mijn telefoon wordt opgeladen.
Ja, hij wordt wel warm, maar dat heeft nog niet tot problemen geleid. Mocht dat op lange vakantieritten wel zo zijn, dan kan ik het hoesje er nog afhalen.
Merkte wel dat er al snel warmte me tegemoed kwam, dus ook gen koeling.
Reageert verder prima, dus ik ga even aankijken of het dit blijft of toch het kabeltje.
Wel zag ik dat het linkerstuk breder is dan het rechterstuk, ofwel toen mijn vrouw haar Samsung A55 er naast wilde leggen was dat wat "minder clever".. Maargoed vakjes genoeg voorin
Zoiets jaremcodh078 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:35:
Ik krijg met geen mogelijkheid de interieurverlichting aan. Deze staat aan in het desbetreffende menu, spraakassistente Laura bevestigt dit. Ook wanneer ik de verlichting van AUTO naar dim- of stadslicht zet gebeurd er niks. Kan het zijn dat de verlichting het enkel doet in het donker?
Of hij doet het alleen in het donker, of het licht is te fel buiten waardoor je het niet ziet
Ik heb de laatste tijd maar weinig in het donker gereden.
Maar gisteravond toevallig wel, en toen viel de kleur van de interieurverlichting me gelijk weer op
Wireless charging en wireless Carplay op zich is niks mis mee.Tomskii5 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:44:
(wireless) Carplay werkt prima in de auto. Reageert goed.
Alleen het wireless charging pad van Skoda/ de Elroq voegt weinig toe inderdaad.
Telefoon moet precies goed liggen, dan laadt hij - maar wel langzaam... én de boel wordt veel te warm
Ik ben ook weer teruggestapt naar mn oude oplossing.
Houder met draadloze lader (Belkin magsafe). Werkt prima, draadloze Carplay, wordt niet te warm.
Daarnaast nog wat losse kabels (lightning en usb-c) in de auto voor andere gevallen of de passagiers.
Jammer vind ik wel dat als je in het menu de wireless pad uit zet, dat er dan rechtsboven in het scherm een "Qi" icoontje verschijnt. Ik zou het andersom verwachten.
Irritante onnodige beeldvulling. Dus heb ik de pad toch maar weer aangezet...
Leeg - Sinds 20180907
Volgens mij heb ik het alleen gezien op youtube bij Engelse/ierse modellen.Decibel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:10:
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Welk kabeltje is hiervoor nodig? USB?M@cer schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:46:
Dat draadloos laden is echt een drama bij VAG producten.. Telefoon wordt extreem heet en laad heel langzaam op.. Kabeltje is de oplossing..
Nee. Mijn ervaring is dat je altijd wel ergens in de buurt kan laden.Martijnvdb schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:09:
En een grannycharger trekt 10A gedurende lange tijd. (6 kan ook maar dat levert echt niks op), op campings en vakantiehuisjes is de plaatselijke electra vaak niet toereikend om dat te doen. Uitzonderingen zijn hotels oid met speciale wcd's bij de parkeerplaatsen.
In italie vorig jaar kon ik alleen laden op 20min rijden van mn huisje maar de electra daar was zo brak dat als de airco en vaatwasser tegelijk aangingen dan moest ik op straat de zekeringen weer inklikken, daar kun je echt geen EV opladen. En dat is niet de enige ervaring. Ben ook met de ID4 in menig agriturismo geweest waar de electra uit snoertjes bestond die buiten langs liepen. Dus nee, ik laat de granny thuis.
Ik heb de dealer eens gemaild met de vraag om meer verduidelijking hierover.
De proefrit auto had WEL ventilatie namelijk voor de draadloze oplader.
Ben benieuwd...
Al vraag ik me nog steeds af of die updates op die pagina direct vanuit de fabriek komen, of later door de verkoper van mijn dealer zelf ingevuld worden. Want als dit laatste het geval is, dan kan het alsnog zijn dat mijn auto maandag al op transport ging, en de verkoper die dit ingevuld heeft pas vandaag weer aan het werk was. (ik weet namelijk dat ie dinsdags altijd vrij is, en maandag soms ook)
Afijn, weer een stapje dichterbij.
Als je had gezegd dat het Timiano Groen was, had ik het ook geloofdpkrielen schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:30:
De buit is binnen.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik denk dat je gelijk hebt. Tot de stap "aangekomen in NL" kreeg ik geregeld een update. Toen was het heel lang stil (werd wel gebeld dat die er was maar wachten ivm lopen PL). 2-3 weken geleden ineens alle resterende mailtjes verspreid over de dag gekregen. Geloof dat er administratie moest worden bijgewerkt.cptspekkie schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:07:
Had eigenlijk gehoopt maandag al het bericht te krijgen dat mijn Elroq onderweg is naar Nederland. Maar vanmorgen dan toch dit bericht in de honeymoon pagina mogen krijgen.
Al vraag ik me nog steeds af of die updates op die pagina direct vanuit de fabriek komen, of later door de verkoper van mijn dealer zelf ingevuld worden. Want als dit laatste het geval is, dan kan het alsnog zijn dat mijn auto maandag al op transport ging, en de verkoper die dit ingevuld heeft pas vandaag weer aan het werk was. (ik weet namelijk dat ie dinsdags altijd vrij is, en maandag soms ook)
Nog 48 uur
Voordeel voor mij is dat ik niet hoef te wachten meer tot mijn oude private lease afgelopen is. Heb de vorige auto al op 22 mei ingeleverd dus wat mij betreft kan die Elroq niet snel genoeg komen 😆
Nu hopen dat het transport zelf lekker vlot gaat.
Maar vandaag gebeld: ik kan hem vrijdag 27 juni ophalen. Dus precies 3 weken eerder dan gepland.
Skoda Elroq 82kWh Business Edition 210kW Black Magic
Lodge Interieur Design
BUSINESS UPGRADE PLUS PAKKET - Advanced
Trekhaak (wegklapbaar)
Ik hoop dat jullie mij verder kunnenhelpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Eerst even voorstellen natuurlijk; mijn naam is Raymond Wortman, woon in Roosendaal en heb een Elroq besteld (Selection, 150 KW, 204 Pk) die ik over drie weken kan ophalen. Nu ben ik op zoek naar een goede wallbox om de auto op mijn oprit op te kunnen laden. Nu weet ik net zoveel veel over spanning/stroom als een ober van schapen scheren, dus vandaar mijn vraag. Ik heb zonnepanelen ( 22 stuks) die samen 3740Wp produceren. Er hangt een Solar edge SE 3500 omvormer aan.Ik heb dus een wallbox nodig die op11kw 3 fase werkt en met mijn zonnepanelen werkt. Welk merk/model raden jullie mij aan? Wees gerust; ik ga h`m niet zelf installeren. Alvast bedankt!
Zie hier…https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2116374 het grote thuislaadtopicfazerray schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:49:
Beste dames en heren,
Ik hoop dat jullie mij verder kunnenhelpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Eerst even voorstellen natuurlijk; mijn naam is Raymond Wortman, woon in Roosendaal en heb een Elroq besteld (Selection, 150 KW, 204 Pk) die ik over drie weken kan ophalen. Nu ben ik op zoek naar een goede wallbox om de auto op mijn oprit op te kunnen laden. Nu weet ik net zoveel veel over spanning/stroom als een ober van schapen scheren, dus vandaar mijn vraag. Ik heb zonnepanelen ( 22 stuks) die samen 3740Wp produceren. Er hangt een Solar edge SE 3500 omvormer aan.Ik heb dus een wallbox nodig die op11kw 3 fase werkt en met mijn zonnepanelen werkt. Welk merk/model raden jullie mij aan? Wees gerust; ik ga h`m niet zelf installeren. Alvast bedankt!
Maar je zou een solaredge lader kunnen overwegen, accu erbij en je bent voorbereid op einde saldering
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Ik ben erachter gekomen dat de verlichting werkt, alleen is deze gewoon niet te zien wanneer het buiten nog licht is. Wanneer ik mijn vinger eronder hou zie ik wel iets van licht.remcodh078 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:35:
Ik heb begrepen dat de verkoper dat regelt in de honeymoon inderdaad. Is even wat administratief werk maar als ze bij zijn met de admin dan gaat het best vloeiend.cptspekkie schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:07:
Had eigenlijk gehoopt maandag al het bericht te krijgen dat mijn Elroq onderweg is naar Nederland. Maar vanmorgen dan toch dit bericht in de honeymoon pagina mogen krijgen.
Nee geen actieve verlichting, wel led lampen, lijkt een beetje op oudere Xenon lampen qua sterkte. Ik vind het wel fijn in het donker.Markzoethout schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 00:22:
Als er alleen op de duurdere versies Matrix zit, wat zit er dan voor lichten aan de voorkant van de standaardauto's? Geen actieve verlichting denk ik?
[ Voor 97% gewijzigd door JPD68 op 18-06-2025 20:34 . Reden: Dubbel antwoord ]
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
[ Voor 24% gewijzigd door remcodh078 op 18-06-2025 20:52 ]
Het entertainment systeem(muziek) gaat pas uit na het uitstappen, ookal heb ik de motor uitgezet. Ik vind het heel apart en onprettig om mijn muziek de straat op te sturen. Pas als de stoelsensor weet dat er niemand meer in de auto zit gaat hij uit. Natuurlijk kan ik het infotainment systeem handmatig uitschakelen maar eigenlijk verwacht ik dat dit moet kunnen bij het uitschakelen van de motor. Heeft iemand ideeën?
https://www.youtube.com/p...EPbCTMqMtVNfQISzWJzMqyBUKremcodh078 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:49:
Kan iemand mij vertellen hoe de batterij voorverwarming ingeschakeld wordt en wanneer je dit gebruikt? Gaat dit automatisch wanneer je vanuit de app de climate control aanzet (handmatig of middels ingepland)? En hoe werkt het vanuit de auto zelf? Zet je dit alleen aan bij kou? Ik kan dit nergens vinden.
Nummer 4 in deze serie verteld je alles over laden.
@S_Chief misschien die link nog wat grootser in de startpost vermelden. Ik moest zelf even zoeken en wist dat het erin stond.
Dat zou wel heel prettig zijn als daar een fix voor komt. Ik ben ook gewend dat m'n muziek uit gaat als ik de deur open trek, opstaan is te laat.Kanoet schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:58:
Ik heb nog een vraagje waarop ik hoop dat iemand antwoord op heeft.
Het entertainment systeem(muziek) gaat pas uit na het uitstappen, ookal heb ik de motor uitgezet. Ik vind het heel apart en onprettig om mijn muziek de straat op te sturen. Pas als de stoelsensor weet dat er niemand meer in de auto zit gaat hij uit. Natuurlijk kan ik het infotainment systeem handmatig uitschakelen maar eigenlijk verwacht ik dat dit moet kunnen bij het uitschakelen van de motor. Heeft iemand ideeën?
Wat voor netaansluiting heeft je woning? (3 of 1 fase)fazerray schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:49:
Beste dames en heren,
Is al jaren zo bij alle ID-achtige modellen van VAG, de kans op een aanpassing lijkt me echt 0,0..Bob Popcorn schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:37:
[...]
Dat zou wel heel prettig zijn als daar een fix voor komt. Ik ben ook gewend dat m'n muziek uit gaat als ik de deur open trek, opstaan is te laat.
Net als dat de muziek niet aanblijft voor de overige passagiers als de bestuurder uitstapt.
[ Voor 11% gewijzigd door M@cer op 19-06-2025 11:42 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Belachelijk dat dit gedrag bij de brandstofmodellen wel normaal is.M@cer schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:41:
[...]
Is al jaren zo bij alle ID-achtige modellen van VAG, de kans op een aanpassing lijkt me echt 0,0

Die geeft ook mooi aan of je ramen open staan of niet. (en de kofferbak, etc)
Alleen ik denk een gemist puntje, je kunt die ramen dan als ze open staan niet via de app sluiten..
Lijkt me toch als dat met deuren lukt, het met een raam ook wel moet kunnen (kofferbak voor sommige ook).
Kan me hooguit voorstellen dat iemand besloten heeft dar het niet veilig is voor iemand zijn vingers om dat zonder toezicht te doen..
Excuus, in BE zat dat nooit in de brochure (EDIT: toch niet toen ik bestelde). Mogelijks een foutje? Of het moet zijn dat de pad zelf gekoeld wordt onderaan.cptspekkie schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 00:25:
[...]
Ondanks dat @Tomskii5 aangeeft dat het nooit met ventilatie is geweest kon ik mij zweren dat ik gelezen had dat dit wel het geval is, evenals het in meerdere reviews voorbij had zien komen.
Dus even in de documentatie gedoken en de specificatie lijst zegt er dit over:
Phonebox met draadloos opladen vanaf het clever uitbreidingspakket.
[Afbeelding]
Hieruit zou je dus denken dat het geen koeling heeft.
Maar gaan we naar de brochure van de Elroq dan kom ik dit mooie stukje informatie tegen:
[Afbeelding]
En hier staat toch echt daadwerkelijk dat de Phonebox je toestel kan laden tot 15 Watt (iets wat op android wel zal werken, maar de iPhone meestal maar 7 Watt max pakt) en het toestel zal koelen om oververhitting te voorkomen.
Hoe de koeling werkt (of dit een ventilatortje is of een andere techniek) en wanneer die precies werkt, geen idee.