Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bob Popcorn schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:33:
[...]

Nee, onbegrijpelijk aangezien de Octavia dat wel heeft. Het is wel duidelijk dat er op bepaalde zaken flink bezuinigd wordt!
Tegelijkertijd had ik ook graag gezien dat ze er een OEM dashcam voor hadden gemaakt.
Nu is het nog een beetje houtje touwtje eerlijk gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeEzel
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19-09 13:39
cptspekkie schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:13:
[...]

Nu heb ik de auto nog niet, maar ik meen me te herinneren van een van de video's dat als je de auto met de start/stop knop op contact zet (knop indrukken zonder voet op de rem) de auto aanblijft als je uitstapt.
Evenals terwijl je de rem intrapt de parkeer knop omlaag drukken zou de handrem eraf moeten halen. en gezien de wagen niet uitschakelt doordat je hem handmatig "aan" hebt gezet, zou de handrem eraf moeten blijven dacht ik.
Ik ga het zometeen eens proberen of dit werkt, mochten er andere nog mogelijkheden hebben thanks!

Skoda Elroq BE60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
ZeeEzel schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:40:
Ik zit met een klein dilemma voordat mijn Elroq straks in tweeën ligt op de interieurbaan.

Bij het laten uitzuigen van de auto op een interieurbaan staat duidelijk aangegeven dat de auto in de stand "P" moet staan, maar dat de handrem niet geactiveerd mag worden.

In mijn Elroq wordt automatisch de handrem ingeschakeld zodra ik uitstap. Daarnaast schakelt de auto ook uit.

Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen? Is er een manier om de automatische handrem tijdelijk uit te schakelen of de auto in "P" te laten staan zonder dat alles uitschakelt bij het uitstappen?
Maar wat zou dat moeten uitmaken? In P kan een auto niet vrij rollen, net als wanneer je de handrem erop hebt staan. Als ze zouden eisen dat 'ie in N moet staan dan kan ik dat nog begrijpen.

Als ik hier bijvoorbeeld kijk dan zeggen ze juist dat de handrem of P erop moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijdenes
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 27-08 13:53
Weet iemand misschien wat de "kosteloze verbeteringen zijn?"

Ik heb een melding ontvangen om een afspraak te maken om 1 of meer kosteloze verbeteringen door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 17:17
draayertje schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:11:
[...]

Voordeel is wel dat ze gelijk de kogelbouten van de achterklep vervangen (terugroepactie).
Heb je daar meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeEzel
S_Chief schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:57:
[...]

Maar wat zou dat moeten uitmaken? In P kan een auto niet vrij rollen, net als wanneer je de handrem erop hebt staan. Als ze zouden eisen dat 'ie in N moet staan dan kan ik dat nog begrijpen.

Als ik hier bijvoorbeeld kijk dan zeggen ze juist dat de handrem of P erop moet.
Ze moeten een switch maken van de ene baan naar een andere baan (zit een tussenstuk tussen), wanneer hij op de handrem gaat, gaan je remmen stuk.

Skoda Elroq BE60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
ZeeEzel schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:02:
[...]

Ze moeten een switch maken van de ene baan naar een andere baan (zit een tussenstuk tussen), wanneer hij op de handrem gaat, gaan je remmen stuk.
:? Je begrijpt dat je auto in P ook niet kan rollen, dus dan wordt 'ie over de vloer getrokken met geblokkeerde wielen?

De combinatie van P en geen handrem vind ik een rare vereiste, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeEzel
S_Chief schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:04:
[...]

:? Je begrijpt dat je auto in P ook niet kan rollen, dus dan wordt 'ie over de vloer getrokken met geblokkeerde wielen?

De combinatie van P en geen handrem vind ik een rare vereiste, maar goed.
Ik weet het ook niet, ik doe er voldoe er maar liever aan zeggen we dan maar. |:(

Skoda Elroq BE60

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@ZeeEzel Ik zou het toch even goed navragen om ongelukken te voorkomen.. Mocht het toch N en geen handrem zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GF2dUph97zJV8_ylhbfpjjSk1p4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XA9QSx3eavLjMTpugC1n3RI0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door S_Chief op 06-06-2025 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:18
pkrielen schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:01:
[...]

Heb je daar meer info over?
Ik heb de auto net weer opgehaald. Het was niet heel erg spannend. Ze moeten controleren of de kogelbouten (waar de gasveren aan vast zitten) beschadigd zijn. Is dat het geval, dan moeten er nieuwe kogelbouten in. Als ze niet beschadigd zijn, hoeft er niks te gebeuren.
Wijdenes schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:01:
Weet iemand misschien wat de "kosteloze verbeteringen zijn?"

Ik heb een melding ontvangen om een afspraak te maken om 1 of meer kosteloze verbeteringen door te voeren.
Als ik mag gokken dan denk ik dat het over bovenstaande terugroepactie gaat...

[ Voor 30% gewijzigd door draayertje op 06-06-2025 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Misschien dat iemand mij op weg kan helpen. Ik het de Sportline en daarmee stoelen met een geïntegreerde hoofdsteun. Ik wil de stoelen aan de achterzijde beschermen ivm kleine kinderen. Heeft iemand daar een goede optie voor?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pkrielen
Robi-One schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:06:
Misschien dat iemand mij op weg kan helpen. Ik het de Sportline en daarmee stoelen met een geïntegreerde hoofdsteun. Ik wil de stoelen aan de achterzijde beschermen ivm kleine kinderen. Heeft iemand daar een goede optie voor?
De kofferbak ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnmar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09 18:50
of een hondenrek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans N
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09 11:19
Of beter een hondenmat/deken voor de achterbank. Die hang je namelijk aan de hoofd steunen van de voorstoelen en de bank.
Schaar erin zodat de achterkant van de voorstoelen wordt beschermd, en een elastiekband er aannaaien die om de voorstoel heen loopt ter hoogte vsn de zitiing.
Ben je tussen €10 en €35 en 20minuten knippen en stikken voor kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Ik doel eigenlijk meer op zoiets. Alleen dan voor stoelen zonder losse hoofdsteun.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vhE0i_e4xk-3fOIHKh1_4w0O74=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EccJQ9pPRxhg1BGgGmKekTaR.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johnmar
Robi-One schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 07:53:
Ik doel eigenlijk meer op zoiets. Alleen dan voor stoelen zonder losse hoofdsteun.

[Afbeelding]
Out if the box gedacht:

Je kan een houder printen voor in de sportline stoel https://www.printables.co...ne-headrest-tablet-holder

Dan kan je daaraan de lus die je normaal om de hoofdsteun heen slaat bevestigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisqq
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-08 10:35
pebertje01 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:51:
Update levering:
19 Maart besteld:
-Elroq Sportline 85
-Graphite grey
-Business upgrade clever
-Trekhaak

Vandaag, 27 mei 2025, door dealer gebeld, auto is binnen kan afspraak gemaakt worden voor aflevering.
Mmmm... we zijn "helaas" met de camper onderweg door Scandinavië en komen 13 juni terug. Leuk vooruitzicht!
Helaas met de camper door scandinavie ??
Beter dan een Skoda ophalen dacht ik zo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modalen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:42
Ik heb een electrische bestuurdersstoel met geheugenfunctie. De easy entry functie zorgt ervoor dat de stoel naar achteren gaat bij het uitstappen, en weer naar voren als je in de auto stapt en het rempedaal indrukt.
Dat laatste gebeurt bij mij meestal wel, maar niet altijd. In dat geval moet ik op de geheugenknop drukken om de stoel weer in de juiste positie te krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
  • Laatst online: 14-09 10:33
Modalen schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 15:14:
Ik heb een electrische bestuurdersstoel met geheugenfunctie. De easy entry functie zorgt ervoor dat de stoel naar achteren gaat bij het uitstappen, en weer naar voren als je in de auto stapt en het rempedaal indrukt.
Dat laatste gebeurt bij mij meestal wel, maar niet altijd. In dat geval moet ik op de geheugenknop drukken om de stoel weer in de juiste positie te krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Doe ik iets verkeerd?
Ik herken dit. Werkt vrijwel altijd, maar een enkele keer niet. Ben er ook nog niet achter hoe dat komt.

Misschien moet de deur dicht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:38
ZeeEzel schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:50:
[...]

Ik ga het zometeen eens proberen of dit werkt, mochten er andere nog mogelijkheden hebben thanks!
Ik begrijp nog niet helemaal wat je zoekt, maar de Cupra Born schakelt niet uit wanneer je de gordel vastgeklikt laat en uitstapt.
Kan handig zijn als je even wat uit de kofferbak moet pakken of de kinderen wilt helpen buiten de auto zonder dat je weer navigatie, muziek e.d. opnieuw moet instellen. Maar dan zet ik hem wel altijd in stand P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Johnmar schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 08:11:
[...]

Out if the box gedacht:

Je kan een houder printen voor in de sportline stoel https://www.printables.co...ne-headrest-tablet-holder

Dan kan je daaraan de lus die je normaal om de hoofdsteun heen slaat bevestigen
Hier ga ik eens naar kijken, ziet er handig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
Mocht je nog niet elk hoekje gezien hebben, kun je altijd deze nog even bekijken:

YouTube: SKODA ELROQ 2025 - INTERIOR AND EXTERIOR IN DETAILS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en mijn eerste EV bestelt.

Ik heb gekozen voor de 82 business edition tour. Speciale editie voor de Tour de France. Hier zit een clever pakket op en ik kon uit een trekhaak kiezen. Dit is overigens in het portaal van Ayvens.

Echter zat ik te kijken en hier zit geen transport pakket bij. Voor zover ik weet krijg je hierbij ook het opbergnet onder de hoedenplank erbij.

Weet iemand of je het transport pakket hierbij nog kan toevoegen? Of moet ik contact opnemen met Ayvens hiervoor?

[ Voor 8% gewijzigd door Newjersey op 08-06-2025 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel789456123
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 13:28
Ik ben zelf aan het twijfelen tussen een Tesla Model 3 en een Skoda Elroq 85 Business Edition.
Langs ene kant voelt Tesla robuuster aan / stabiele app / features /... maar langs de andere kant krijg je bij de Skoda wel meer ruimte etc.
Las op het forum echter wat problemen met de app? Is dit nog steeds? Zouden jullie Skoda Elroq aanraden?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amuser
  • Laatst online: 06:39
Newjersey schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:27:

Ik heb gekozen voor de 82 business edition tour. Speciale editie voor de Tour de France. Hier zit een clever pakket op en ik kon uit een trekhaak kiezen. Dit is overigens in het portaal van Ayvens.

Echter zat ik te kijken en hier zit geen transport pakket bij. Voor zover ik weet krijg je hierbij ook het opbergnet onder de hoedenplank erbij.

Weet iemand of je het transport pakket hierbij nog kan toevoegen? Of moet ik contact opnemen met Ayvens hiervoor?
Volgens mij krijg je de hoedenplank vanaf het Plus-pakket. Zit in ieder geval niet in het transportpakket.
Een optie was om via de dealer een nieuwe hoedenplank met opbergnet te bestellen als vervanging van een ‘kapotte’ hoedenplank maar weet niet of dit in de praktijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Nu online
Amuser schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:57:
[...]

Volgens mij krijg je de hoedenplank vanaf het Plus-pakket. Zit in ieder geval niet in het transportpakket.
Een optie was om via de dealer een nieuwe hoedenplank met opbergnet te bestellen als vervanging van een ‘kapotte’ hoedenplank maar weet niet of dit in de praktijk werkt.
Ik ga dinsdag wel even bellen met Ayvens voor de mogelijkheden. De laadkabel los in de achterbak lijkt mij ietwat vervelend😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Newjersey schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:08:
[...]

Ik ga dinsdag wel even bellen met Ayvens voor de mogelijkheden. De laadkabel los in de achterbak lijkt mij ietwat vervelend😅
Een natte kabel die vanuit een net onder de hoedenplank in je kofferbak druppelt is ook niet alles. :) Bij de mijne zat een tasje en ruimte onder de kofferbak voor het opbergen van de kabel. Ik ga hem echter niet steeds netjes oprollen, zeker niet als hij nat is en ik ergens naartoe onderweg ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pkrielen
roel789456123 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:47:
Ik ben zelf aan het twijfelen tussen een Tesla Model 3 en een Skoda Elroq 85 Business Edition.
Langs ene kant voelt Tesla robuuster aan / stabiele app / features /... maar langs de andere kant krijg je bij de Skoda wel meer ruimte etc.
Las op het forum echter wat problemen met de app? Is dit nog steeds? Zouden jullie Skoda Elroq aanraden?

Alvast bedankt
Haha, no-brainer, iets met verkoopcijfers afgelopen paar maanden... 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1VyKLO5_loh3koAmVyYclcXxbdc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c70DuGbhLSD9fjftjHaIks0T.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door pkrielen op 08-06-2025 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterShoe
  • Laatst online: 22-09 13:47

Het net voor de laadkabel zit niet bij het transport pakket. Alleen bij een luxer pakket dan de clever. Dacht zelf dat dat ook zou zijn, maar helaas.

Ow je had al reacties.... 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Nu online
MisterShoe schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:45:
[...]

Het net voor de laadkabel zit niet bij het transport pakket. Alleen bij een luxer pakket dan de clever. Dacht zelf dat dat ook zou zijn, maar helaas.

Ow je had al reacties.... 🫣
Ik denk eerlijk gezegd dat er niet zoveel after market mogelijk is met de Tour editie. Ik ga het proberen, en anders pech gehad. Er zijn ergere dingen in het leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnmar

Netje onder hoedenplank is geen deel van transportpakket. Dus daarvoor hoef je het niet te dien. Voornamelijk: verhoogde kofferbakvloer (ca 10cm hoger met vakken onder de vloer), een paar netjes en een bakje dat je los achter de middenconsole jan zetten. Voor mij geen meerwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:38

Bob Popcorn

Plop!

roel789456123 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:47:

Alvast bedankt
Ik ben nog geen problemen tegen gekomen, werkt top allemaal. Ik zou geen auto van Elon Musk willen rijden op dit moment, maar daarnaast zijn het 2 compleet verschillende auto's die niet echt te vergelijken zijn toch? Als je voor tech wilt gaan zou ik voor de Tesla kiezen. Wil je Carplay en gewoon een auto waar goed over nagedacht is (qua sensoren etc) zou ik voor een Skoda gaan.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 00:57
De prijslijst van modeljaar 2026 staat online, geldt vanaf 1 september 2025. Voor zover ik kan zien zijn de volgende wijzigingen aangebracht:

- +€500 duurder voor de business editions
- +€700 duurder voor de sportline
- Selection heeft nu 2-zone clima en alle versies nu predictive adaptive cruise control (ipv alleen RS)
- Suite interieur heeft nu ook stoelventilatie
- Optiepakketten zijn ongeveer €200 goedkoper

https://www.skoda.nl/brochure-prijslijst/elroq

De configurator is nog niet bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:46
Ivm een baan-wissel heb ik een voorraad model besteld, alleen zit daar geen verhoogde laadvloer in.

Nu zit ik te denken om dit zelf te fixen door wat hoeken te ontwerpen en te printen met een 3dPrinter.
Als iemand die dit heeft een foto willen maken van recht bovenaf en de afmetingen willen delen, zou dat wel tof zijn.

Ik heb wel een gewone foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fk_-m_Pq95JI4w8qSkkPJGdTetU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OvHsh5B66epNqtuAXnzvrPU5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik ga alsnog eens kijken of dit pakket los achteraf te verkrijgen is.

[ Voor 150% gewijzigd door rinkel op 08-06-2025 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
rinkel schreef op zondag 8 juni 2025 @ 17:15:
Ivm een baan-wissel heb ik een voorraad model besteld, alleen zit daar geen verhoogde laadvloer in.

Nu zit ik te denken om dit zelf te fixen door wat hoeken te ontwerpen en te printen met een 3dPrinter.
Als iemand die dit heeft een foto willen maken van recht bovenaf en de afmetingen willen delen, zou dat wel tof zijn.

[Afbeelding]
Technisch zie ik geen reden dat het niet achteraf los te leveren zou zijn.
Kan me voorstellen dat achteraf Canton sound of een elektrisch verstelbare stoel niet kan, maar een "stuk los schuim" wat je in je kofferbak legt zou toch niet zo'n probleem mogen zijn. (Zou het met een trekhaak niet proberen trouwens, dat schijnt wel een drama te zijn achteraf.)
Weet niet hoe strak ze bij Skoda onderscheid maken tussen een pakket en een accesoire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
pkrielen schreef op zondag 8 juni 2025 @ 22:52:
[...]

Technisch zie ik geen reden dat het niet achteraf los te leveren zou zijn.
Kan me voorstellen dat achteraf Canton sound of een elektrisch verstelbare stoel niet kan, maar een "stuk los schuim" wat je in je kofferbak legt zou toch niet zo'n probleem mogen zijn. (Zou het met een trekhaak niet proberen trouwens, dat schijnt wel een drama te zijn achteraf.)
Weet niet hoe strak ze bij Skoda onderscheid maken tussen een pakket en een accesoire.
Dat leek me ook, maar ik heb dus wel een trekhaak…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:19
rinkel schreef op zondag 8 juni 2025 @ 23:11:
[...]

Dat leek me ook, maar ik heb dus wel een trekhaak…
Hij bedoelt denk ik een trekhaak achteraf monteren.

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09
Stockbaard schreef op zondag 8 juni 2025 @ 16:30:
De prijslijst van modeljaar 2026 staat online, geldt vanaf 1 september 2025. Voor zover ik kan zien zijn de volgende wijzigingen aangebracht:

- +€500 duurder voor de business editions
- +€700 duurder voor de sportline
- Selection heeft nu 2-zone clima en alle versies nu predictive adaptive cruise control (ipv alleen RS)
- Suite interieur heeft nu ook stoelventilatie
- Optiepakketten zijn ongeveer €200 goedkoper

https://www.skoda.nl/brochure-prijslijst/elroq

De configurator is nog niet bijgewerkt.
Ik zie het idd, in sept was altijd de "modeljaarwissel" , dat zal dit ook wel zijn. Kleine aanpassingen dus mbt de Predictive acc. Dat verklaart ook dat de pakketten goedkoper zijn. Verklaart niet de prijsverhoging van 500 euro, of er moeten meer zaken standaard zijn maar die kan ik ook niet ontdekken idd.

Elroq 60 BE Timiano Green + Lodge

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pkrielen
Maikie18 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 06:46:
[...]

Hij bedoelt denk ik een trekhaak achteraf monteren.
Precies, zowel VW als Skoda dealer gaven als advies, of af fabriek of niet doen.
Teveel ellende en stuk duurder afchteraf.
Dus ik heb hem ook af-fabriek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:34
Kleine EV noob vraag:
Mijn Elroq stond 2 dagen op 17% op de app voordat ik hem aan de laadpaal hing. Ik had meerdere keren de app geopend dus hij heeft tijd zat gehad om te updaten. Toen hij aan de paal hing (en tussentijds was gestart om te verplaatsen) hing hij opeens naar de 11%. Best groot verschil. Heeft iemand een idee waar dit door kan komen? Waardoor zakt het/waardoor gaf de app een hoger niet geüpdate waarde?

[ Voor 21% gewijzigd door Kanoet op 09-06-2025 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjeed
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

Is de verwachte levertijd na bestelling ook 22 weken voor de Tour versie bij Ayvens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterShoe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3aVE4awXDLdRV_PMqLyYRNwwfm0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mNP0QxtUhbK04SDE8jE7zlQw.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag op deze "rotonde" alle toeters en bellen af in de auto. Lane assist, traffic jam, brake assist en nog een waren niet bruikbaar. 100 meter voorbij de rotonde alle meldingen weg, heel gek. Op de terugweg hetzelfde.
Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:41
MisterShoe schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:49:
[Afbeelding]

Vandaag op deze "rotonde" alle toeters en bellen af in de auto. Lane assist, traffic jam, brake assist en nog een waren niet bruikbaar. 100 meter voorbij de rotonde alle meldingen weg, heel gek. Op de terugweg hetzelfde.
Verkeersmelding dat rotonde geblokt is?

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
Kanoet schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:27:
Kleine EV noob vraag:
Mijn Elroq stond 2 dagen op 17% op de app voordat ik hem aan de laadpaal hing. Ik had meerdere keren de app geopend dus hij heeft tijd zat gehad om te updaten. Toen hij aan de paal hing (en tussentijds was gestart om te verplaatsen) hing hij opeens naar de 11%. Best groot verschil. Heeft iemand een idee waar dit door kan komen? Waardoor zakt het/waardoor gaf de app een hoger niet geüpdate waarde?
Heb je 'm net? De batterij een keer opladen tot 100%, dan wordt het BMS gekalibreerd. Daarna is het probleem weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
[Afbeelding]

Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een VW-kaartprobleem. Ligt dus niet aan de auto. Als je er met een andere MEB-auto langsrijdt, dan gebeurt hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterShoe
MarcelGo schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:38:
[...]

Verkeersmelding dat rotonde geblokt is?
Nee, die melding zat er niet bij. Werkzaamheden zijn daar ook al meerdere maanden geleden afgerond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wsn1979
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-09 13:18
[Afbeelding]

In het verleden had ik ook zoiets toen ik in een Audi zat bij een ovale rotonde in Barneveld waar N-wegen en secundaire wegen samenkwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
MisterShoe schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:12:
[...]

Nee, die melding zat er niet bij. Werkzaamheden zijn daar ook al meerdere maanden geleden afgerond.
Ha, ik ben niet duidelijk geweest, oude werkzaamheden blijven soms hangen in de waarschuwingen betreffende verkeerssituaties.

In mijn Kia Niro EV, ging hij altijd vertragen op de A9 800m voor de tunnelingang bij de Bijlmer, super irritant en vervolgens waarschuwen…terwijl de werkzaamheden al meer dan 1 jaar waren afgerond.

Zoals @mindgarp ook schreef, is dus niet alleen bij VW een probleem. Zo heb ik ook in de Mach-e al eens gedurende 40km een spookrijder melding gehad in Duitsland op provinciale wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Niet online
Ik ben in de markt voor een Elroq Business Edition met het clever pakket. Ik plan bij mijn huidige Tesla altijd het laden. Ik heb een dynamisch contract en wil op de goedkope en groene momenten laden in plaats van wanneer je ingeplugd hebt.

Klopt het dat je het laden niet via de Skoda app kunt plannen? De dealer vertelde dat het niet kon. Ik hoop dat dit verkeerde informatie is. Kan je de laadsnelheid ook tijdelijk even verlagen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:39

Pinjataaa

Hit me!

tdn135 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:07:
Ik ben in de markt voor een Elroq Business Edition met het clever pakket. Ik plan bij mijn huidige Tesla altijd het laden. Ik heb een dynamisch contract en wil op de goedkope en groene momenten laden in plaats van wanneer je ingeplugd hebt.

Klopt het dat je het laden niet via de Skoda app kunt plannen? De dealer vertelde dat het niet kon. Ik hoop dat dit verkeerde informatie is. Kan je de laadsnelheid ook tijdelijk even verlagen?
Bedoel je dit? Dit heb ik nog niet in de App gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKXth6SVm_Dd6onhqpJjksYl9Qw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vv0RjBbHPqP8OW2C6CG2ytXO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AANLszgse_NW-BTwturDNAgMkEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YD9crYwO6tMFiqbB9hNE6pQF.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf gebruik ik de integraties van Tibber, die regelt alles voor mij. Ik krijg zelfs betaald om niet te laden ;-)

Edit:

Zojuist heb ik het na even zoeken ook in de app gevonden, nadat ik een thuislocatie heb aangemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDqpFMX8SFg9b5v8xW3rsf4661Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VbAUSMCnOshfxbqtdSTtC5gn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Pinjataaa op 09-06-2025 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
[Afbeelding]

Ik heb dit ook bij afslag Ede op de A30. Ik heb het idee dat het daar door de 2 windmolens komt die dat staan. Volgens mij kunnen die best wel verstorend werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mindgarp
Robi-One schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:38:
[...]

Ik heb dit ook bij afslag Ede op de A30. Ik heb het idee dat het daar door de 2 windmolens komt die dat staan. Volgens mij kunnen die best wel verstorend werken.
Sorry, maar dat is echt onzin. Het is gewoon een kaartprobleem (waarschijnlijk oude werkzaamheden die er nog in staan, zoals @MarcelGo al aangaf), waardoor alle rijhulpsystemen op die plek worden uitgeschakeld. De auto geeft vervolgens de standaardwaarschuwingen voor rijhulpsystemen die niet beschikbaar zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CBGerard
  • Laatst online: 21-09 16:58
tdn135 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:07:

Het laden kun je niet automatisch via Skoda plannen. Ergens moet er een koppeling bestaan met jouw energieleverancier. Die is er niet met Skoda. Je kunt alleen tijdvakken aanwijzen waarop de auto laadt. Je kiest dan natuurlijk de tijdvakken die vaak goedkoop zijn. Het wordt anders als er een koppeling is tussen jouw (sliimme) laadpaal en de energieleverancier. Dan zou je wellicht een maximum bedrag in kunnen stellen waarbij de laadpaal gaat laden.
Dat kan bij mijn slimmme laadpaal (Loady Invisible) niet. Maar ik heb er voor gekozen om te kunnen laden als er energie wordt geleverd aan het net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
mindgarp schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:49:
[...]

Sorry, maar dat is echt complete onzin. Het is gewoon een kaartprobleem (waarschijnlijk oude werkzaamheden die er nog in staan, zoals @MarcelGo al aangaf), waardoor alle rijhulpsystemen op die plek worden uitgeschakeld. De auto geeft vervolgens de standaardwaarschuwingen voor rijhulpsystemen die niet beschikbaar zijn.
Iets aardigere toon mag wel.... 😉

Dat is wel vreemd want daar zijn al tijden geen werkzaamheden geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pkrielen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeeEzel
[Afbeelding]

Geen zorgen, ik heb hetzelfde gehad op die rotonde 😅 Ook keer midden in Amsterdam

Skoda Elroq BE60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Nu online
edjeed schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:23:
[...]

Is de verwachte levertijd na bestelling ook 22 weken voor de Tour versie bij Ayvens?
Ik heb eigenlijk niet op de levertijd gelet toen ik de auto aanklikte in het Ayvens portaal. Na wat gegoogle lees ik wel ergens dat de tour editie op voorraad is. Ik hoop deze week de definitieve bevestiging van Ayvens te krijgen betreffende de levertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CBGerard
  • Laatst online: 21-09 16:58
[Afbeelding]

Bij mij gebeurt altijd hetzelfde vanaf de rotonde aan de westkant van de A2, afslag Vinkeveen. Vanaf die rotonde tot aan de Groenlandse Kade kreeg ik ook deze meldingen. Ik wijt het aan een blinde vlek in het GSM- netwerk en/of ontbrekende gegevens van een stukje weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
CBGerard schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:57:
[...]

Bij mij gebeurt altijd hetzelfde vanaf de rotonde aan de westkant van de A2, afslag Vinkeveen. Vanaf die rotonde tot aan de Groenlandse Kade kreeg ik ook deze meldingen. Ik wijt het aan een blinde vlek in het GSM- netwerk en/of ontbrekende gegevens van een stukje weg.
Deze is in dit topic al eens langsgekomen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-09 13:03
Gisteren mijn eerste Elroq in het wild gezien *O* Een zwarte 85, kon helaas niet zie wat voor uitvoering, wel dat het klepje van het laadpunt openstond _O-

Vanaf donderdag zie ik er elke dag één.... 8)

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
rinkel schreef op zondag 8 juni 2025 @ 17:15:

[Afbeelding]
Deze is ook naderhand in te brengen. Ik heb de mazzel gehad dat ik 'm bij de dealer mee heb gekregen ter vergoeding van een goede recensie.
Het past alleen niet helemaal perfect omdat er kennelijk een dikke isolatie mat geplaatst word indien je niet fabrieksaf het transport pakket hebt.
Details heb ik elders in dit topic gepost.
Robi-One schreef op maandag 9 juni 2025 @ 18:55:
[...]

Iets aardigere toon mag wel.... 😉

Dat is wel vreemd want daar zijn al tijden geen werkzaamheden geweest.
Was natuurlijk ook wel hoog tinfoil hat gehalte.
mindgarp schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:45:
[...]

Deze is in dit topic al eens langsgekomen. :)
En de melding komt ook nog dagelijks voorbij.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 16:54
Maikie18 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:23:
[...]

Ik heb in een video gezien dat je de richtingaanwijzer niet helemaal aan mag zetten, je zou alleen de comfort knipper functie moeten gebruiken waar die dus na 3x weer uit gaat vanzelf, wellicht is dat het probleem
Heb je dan ook een link naar die video?

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
Afgelopen vrijdag even een Skoda dealer bezocht. Om de Elroq en Enyaq te vergelijken.

Staat er een andere klant te praten met een verkoper. Ging over preconditioneren en het opwarmen van de batterij. Vertelt die verkoper doodleuk dat de stroom voor het opwarmen van de batterij uit de dynamo komt en dus niet ten koste gaat van de actieradius. Een EV heeft geen dynamo. Er is wbt de opleiding van autoverkopers nog eea te winnen. Jammer, want hij staat nu onzin te praten met straks een ontevreden EV rijder als resultaat.

En ik zag dat de Elroq itt de Enyaq van die gevormde zitjes in de achterbank heeft. Dat maakt m voor mij ongeschikt om met zn vijven in te zitten. Ik geef de voorkeur aan de platte rechte achterbank van de ID modellen en de Enyaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14:52
Vraagje: 40% accu, bereik 139 km.....BE 60. Auto maand in bezit, maar nog niet boven de 400 km. bereik aangegeven. Is toch vreemd? Uiteraard afhankelijk van vele factoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Martijnvdb schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:26:
Vraagje: 40% accu, bereik 139 km.....BE 60. Auto maand in bezit, maar nog niet boven de 400 km. bereik aangegeven. Is toch vreemd? Uiteraard afhankelijk van vele factoren.
EV database geeft aan gemiddeld 350km bereik, als je harder rijdt dan 100km/h op de snelweg geeft je GOM je zomaar 100km minder bereik aan. Dus nee het is niet extreem afwijkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cptspekkie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:16
Inderdaad Marcel. Ik zat ook al even te tellen en 140km bij 40% is 350km bij 100%
Wat redelijk inlijn ligt met de EV database.

Denk dat je de 400 met name bij rustig stadsverkeer gaat zien en op de snelweg als je 100 a 105 op de cruise rijd je scores iets kunnen verbeteren.

Zelf denk ik dat ik met 350 a 375 km uiterst tevreden ga zijn als mijn BE60 er eenmaal is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoloppie
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09-09 15:36
TweakTom92 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:55:
[...]

Klopt, zolang je ‘tot ziens’ ziet staan heb je het goed gedaan zover ik begrijp. Daar is de neutraal/handrem niet handmatig voor nodig.

Ik had een paar keer dat hij nog niet zelf de handrem had aangetrokken en dan rolde de auto toch naar voren omdat ik de rem te zacht had ingedrukt en de autohold niet geactiveerd was; better safe than sorry.

Nogmaals geen idee of dit effect heeft op het automatisch op slot zetten, maar voor degene die daar problemen mee hebben wellicht iets om te proberen.
[quote]TweakTom92 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:09:
[...]
Heb mijn auto nu een maandje en er lijkt ook hier geen pijl op te trekken wanneer hij wel of niet op slot gaat als ik wegloop. (Auto hold, wachten op het tot ziens scherm) Bovendien heb ik ook nog niet kunnen ontdekken of en hoe ik een melding aan kan zetten als de auto niet op slot is. Heb alle meldingen aangezet binnen de app maar kom nog niet verder dan meldingen rondom het laden. Iemand de gouden tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carlhendrix
Ik had zojuist dat het hele infotainment systeem vastliep. Het scherm gaf een eindeloze "Wachten alsutblieft" in beeld. Het opnieuw starten van het systeem d.m.v. de powerknop op de volumebar haalde niets uit. Uiteindelijk op bestemming de auto verlaten en bij terugkomst een half uur later was alles weer oke.

Toch bijzonder dat niets dan werkt. Zelfs de fysieke knoppen deden het niet m.u.v. Clima en Park.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
carlhendrix schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:32:
Ik had zojuist dat het hele infotainment systeem vastliep. Het scherm gaf een eindeloze "Wachten alsutblieft" in beeld. Het opnieuw starten van het systeem d.m.v. de powerknop op de volumebar haalde niets uit. Uiteindelijk op bestemming de auto verlaten en bij terugkomst een half uur later was alles weer oke.

Toch bijzonder dat niets dan werkt. Zelfs de fysieke knoppen deden het niet m.u.v. Clima en Park.
Misschien een schot op open doel, maar heb je die powerknop lang genoeg ingedrukt gehouden?
Dat is namelijk wel de manier om het systeem te resetten.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
Flix20 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:42:
[...]

Misschien een schot op open doel, maar heb je die powerknop lang genoeg ingedrukt gehouden?
Dat is namelijk wel de manier om het systeem te resetten.
Het beeld ging op zwart en vervolgens zag ik het Skoda en Canton logo, dus ik denk van wel?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mindgarp
Leoloppie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:55:
[...]

[quote]TweakTom92 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:09:
[...]
Heb mijn auto nu een maandje en er lijkt ook hier geen pijl op te trekken wanneer hij wel of niet op slot gaat als ik wegloop. (Auto hold, wachten op het tot ziens scherm) Bovendien heb ik ook nog niet kunnen ontdekken of en hoe ik een melding aan kan zetten als de auto niet op slot is. Heb alle meldingen aangezet binnen de app maar kom nog niet verder dan meldingen rondom het laden. Iemand de gouden tip?
Volgens mij is die mogelijkheid er inderdaad niet.

Tip: zet de MySkoda widget op je thuisscherm, dan zie je een slotje dat laat zien of de auto op slot is of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Laatst online: 22-09 23:21

Heimdallr

Asgard

Wat is jouw gemiddelde kWh verbruik? Die van mij zit tussen de 13 en 15 kWh in, om dit te bereiken heb ik mijn rijstijl op het elektrische rijden aangepast (ik rij in ECO en B). Probeer dat kWh verbruik zo laag mogelijk te houden zonder dat het autorijden oncomfortabel wordt :)

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Heimdallr schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:08:
[...]

Wat is jouw gemiddelde kWh verbruik? Die van mij zit tussen de 13 en 15 kWh in, om dit te bereiken heb ik mijn rijstijl op het elektrische rijden aangepast (ik rij in ECO en B). Probeer dat kWh verbruik zo laag mogelijk te houden zonder dat het autorijden oncomfortabel wordt :)
Zit nu nog op 18, veel korte sprintjes:) en relatief veel snelweg kilometers. B moet ik erg aan wennen eerlijk gezegd en in D regeneer je ook aardig wat las ik in eerdere posts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pkrielen
Martijnvdb schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:20:
[...]

Zit nu nog op 18, veel korte sprintjes:) en relatief veel snelweg kilometers. B moet ik erg aan wennen eerlijk gezegd en in D regeneer je ook aardig wat las ik in eerdere posts.
Hier nog wel een mooi filmpje over dat onderwerp..
YouTube: Skoda EV Expert Reveals D or B Mode Efficiency SECRET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Heb je ook een geschreven samenvatting, ik heb een aversie tegen die clickbait filmpjes :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
MarcelGo schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:38:
[...]

Heb je ook een geschreven samenvatting, ik heb een aversie tegen die clickbait filmpjes :X
oef gelukkig ben ik niet de enige dus die compleet jeuk hiervan krijgt, gelukkig komt perplexity heel ver :)
## Samenvatting van het filmpje

In deze video vergelijkt de maker het rijden in een Škoda Enyaq (en Elroq) in **B-modus** (sterke regeneratie) en **D-modus** (coasting/automatische regeneratie) tijdens zijn dagelijkse woon-werkrit. Het doel is om te ontdekken welke stand het meest efficiënt is qua energieverbruik en wat prettiger rijdt.

### Belangrijkste punten:

- **B-modus** zorgt ervoor dat de auto automatisch sterk afremt op de motor en energie terugwint zodra je het gaspedaal loslaat. Dit is handig in stadsverkeer en stop-and-go situaties, maar minder ontspannend op langere stukken.
- **D-modus** laat de auto meer ‘coasten’ (uitrollen) als je het gaspedaal loslaat. Regeneratie gebeurt vooral als je remt. Dit voelt natuurlijker aan op doorgaande wegen en is volgens de spreker relaxter rijden.
- **Efficiëntie:**
- Regeneratie is ongeveer 60% efficiënt: van elke 1 kWh die je gebruikt om te versnellen, krijg je bij afremmen via regeneratie ongeveer 0,6 kWh terug.
- De beste manier om energie te besparen is simpelweg zo min mogelijk te gebruiken (coasten).
- In zijn test was het verschil in efficiëntie tussen B- en D-modus minimaal. B-modus leverde 5,9 mijl/kWh op, wat vergelijkbaar was met D-modus.
- **Conclusie:**
- Het is vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur. In stadsverkeer is B-modus handig, op doorgaande wegen is D-modus prettiger en minstens zo efficiënt.
- Anticiperen op het verkeer (vooruitkijken en rustig rijden) heeft meer invloed op het verbruik dan de keuze tussen B- of D-modus.

### Extra tips:
- De spreker gebruikt verschillende laadpassen (Skoda Powerpass, Octopus Electroverse) en raadt een voordelig thuislaadtarief aan.
- Veelgestelde vragen over accessoires (zoals de telefoonhouder) worden ook kort benoemd.

---

**Kortom:**
Er is geen groot verschil in efficiëntie tussen B- en D-modus; kies vooral wat jij het prettigst vindt bij jouw rijstijl en omstandigheden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisterShoe
[...]

Ik rij veel in sportmodus zonder sportief te rijden. Je ziet dan in je display recuperatie 2 staan. Hij remt dan in D wel harder af dan op modus normaal, maar flink minder hard dan op B. Hiermee kom ik zonder extreem erop te letten rond de 16Kwh gebruik op verschillende wegen. Misschien een optie voor je om dat eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Dank je. Is recuperatie in Normal stand dan lager?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterShoe
Martijnvdb schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:28:
Dank je. Is recuperatie in Normal stand dan lager?
Ja, dan rol je vooral uit in D. In B (brake) rem je hard af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 19:08
Een nieuwe 'ergernis cq storing' ontdekt:

Regelmatig, ik denk 40% van de keren dat ik instap, start Android auto wel op (Spotify gaat ook gewoon aan), maar blijft het beeld zwart. Enige oplossing die ik heb kunnen vinden is terug naar verbindings instellingen, daar ontkoppelen en weer koppelen.

Best irritant. Dit gebeurt als ik alleen in de auto stap, maar ook als ik samen met mijn vrouw instap wiens telefoon ook gekoppeld staat.

Nog meer mensen waarbij dit voorkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
[...]

Ik rijd ook vrij veel snelweg maar zet he, dan op 103 km/u en rijd dan rustig aan. Ik heb darna een deel 80, verbruik gaat dan gemiddeld richting de 14,5 in zijn D met veel vooruit kijken. Vanmorgen in druk verkeer wel lastiger, komt dan uit op 16 ongeveer. Maar dan rijdt ik wel wat truttiger dan gemiddeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankythefly
mindgarp schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:07:
[...]

Volgens mij is die mogelijkheid er inderdaad niet.

Tip: zet de MySkoda widget op je thuisscherm, dan zie je een slotje dat laat zien of de auto op slot is of niet.
Goede tip om de app op homescreen te zetten, had ik niet aan gedacht nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:07
- Toen ik de MySkoda app net geinstalleerd had en een paar keer gereden, had ik daarin iets van een 'Driver Score' ofzo.
Daarna even niet op gelet. Vandaag dacht ik, ik zal eens kijken. Maar kan het nu nergens meer terugvinden in de app...

Doe ik nou iets geks, of kijk ik er totaal overheen?

- Is er een mogelijkheid om de 'suggesties' van de navigatie (voornamelijk zichtbaar op Home-screen) uit te zetten?
Totaal onnodige suggesties doet hij. Ja, ik ben een aantal keer naar de Jumbo een paar straten verder op gereden; maar daar hoef ik echt geen navigatie meer naartoe. En nee, dat ene adres waar ik één keer moest zijn, hoef ik nu weken later niet nog steeds al suggestie te blijven krijgen...

Heb al wat in het menu zitten zoeken, maar vind geen optie waarmee het weggaat...
Leoloppie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:55:
[...]

Heb alle meldingen aangezet binnen de app maar kom nog niet verder dan meldingen rondom het laden.
Nou inderdaad he.
Volgens de app zijn er diverse meldingen mogelijk.
Maar de enige die ik tot nu toe heb ontvangen is "Laden voltooid"

andere opties nog niet gezien,
Terwijl laden al een paar keer onderbroken is geweest; klimaat al bereikt en ook bij mij de deuren een paar keer niet op slot zijn geweest...

[ Voor 25% gewijzigd door Chillz op 10-06-2025 22:11 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Laatst online: 22-09 23:21

Heimdallr

Asgard

Chillz schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:00:
- Toen ik de MySkoda app net geinstalleerd had en een paar keer gereden, had ik daarin iets van een 'Driver Score' ofzo.
Daarna even niet op gelet. Vandaag dacht ik, ik zal eens kijken. Maar kan het nu nergens meer terugvinden in de app...

Bedoel je myskoda club waarmee je allerlei badges kan behalen door bijvoorbeeld heel zuinig te rijden. Myskoda club zit onder je profiel in de app.

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:07
Heimdallr schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:10:
[...]

Bedoel je myskoda club waarmee je allerlei badges kan behalen door bijvoorbeeld heel zuinig te rijden. Myskoda club zit onder je profiel in de app.
Nee, niet de club (119 punten op dit moment btw 8) )

Driving Score of Drivers Score, zat denk ik onder Status... maar nu niet meer

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
Chillz schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:14:
[...]

Driving Score of Drivers Score, zat denk ik onder Status... maar nu niet meer
Die miste ik ook al ja. Ik wilde na een week eens kijken of ik inmiddels beter scoorde op 'te hard rijden' maar ik kan 'm ook niet meer vinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Decibel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-09 09:49
Zojuist het kenteken ontvangen en maandag de aflevering.
Het kriebelt echt enorm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cptspekkie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:16
Dat is een spannende tijd nu dan @Decibel
Succes met nog even wachten. 😉

Zelf heb ik vanmorgen bericht gehad dat de bouw is begonnen. Nu hopen dat ie vlot klaar is en op transport kan. Heb namelijk de hoop dat ie op of voor 20 juni bij de garage kan zijn. Want dan zou een aflevering op 27 juni mogelijk zijn wellicht. Heb die dag vrij dus zou mooi uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Chillz schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:00:

Er was nogal wat kritiek de opzet hiervan (o.a. van Speicher). Volgens mij hebben ze 'm daarom bij de laatste update uit de app verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
Chillz schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:14:
[...]

272 punten hier! *O*

Ik ben gek op gamification. :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeertMR
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 10:54
Hier met de SL60 bij een volle (100% geladen) accu een bereik tussen de 380-399 km.
Mijn gemiddelde verbruik over een 3000km is volgens de BC 17,6 kWh/100 km. Voornamelijk B en N wegen, rij wel vlot door, af en toe een aanhangertje er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
GeertMR schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:33:
[...]

Hier met de SL60 bij een volle (100% geladen) accu een bereik tussen de 380-399 km.
Mijn gemiddelde verbruik over een 3000km is volgens de BC 17,6 kWh/100 km. Voornamelijk B en N wegen, rij wel vlot door, af en toe een aanhangertje er achter.
Dank, dat de auto ook kijkt naar je weggebruik en daar de actieradius op bepaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeeEzel
Ik kom met mijn BE60 na (al) 1500km op een verbruik +/- 18kw/h met 95% snelwegen.

EDIT: Voorheen reed ik op travel assist 110 km/h, tegenwoordig heb ik hem verzet naar 104 km/h. Echt bijna een wereld van verschil.

[ Voor 45% gewijzigd door ZeeEzel op 11-06-2025 11:35 ]

Skoda Elroq BE60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
Decibel schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:37:
Het kriebelt echt enorm!
Ik mag een dag later :9~
Kenteken nog niet van dealer gehad, maar volgens RDW gisteren (5 werkdagen vooraflevering) is er wel een SL60 in het grijs met een cataloguwaarde die klopt met mijn opties geregistreerd en daar zijn er nu in totaal pas 7 van in NL dus grote kans dat ik ook mijn kenteken weet. Niet dat je er iets aan hebt, maar het blijft een momentje wat je dichter bij de aflevering brengt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decibel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-09 09:49
pkrielen schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:18:
[...]

Kenteken nog niet van dealer gehad, maar volgens RDW gisteren (5 werkdagen vooraflevering) is er wel een SL60 in het grijs met een cataloguwaarde die klopt met mijn opties geregistreerd en daar zijn er nu in totaal pas 7 van in NL dus grote kans dat ik ook mijn kenteken weet. Niet dat je er iets aan hebt, maar het blijft een momentje wat je dichter bij de aflevering brengt..
Van mijne ook pas 10. Waar mijne de laatste van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
pkrielen schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:18:
[...]

Dat dacht ik dus ook bij mijn kenteken. Ik had er één gevonden die precies overeen kwam. Wat bleek, mijn kenteken werd 2 dagen vóór aflevering pas goedgekeurd en tenaamgesteld. Het was een compleet ander kenteken dan wat ik had gevonden 8)7 (overige specs kwamen wel overeen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
cptspekkie schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:44:
Dat is een spannende tijd nu dan @Decibel
Succes met nog even wachten. 😉

Zelf heb ik vanmorgen bericht gehad dat de bouw is begonnen. Nu hopen dat ie vlot klaar is en op transport kan. Heb namelijk de hoop dat ie op of voor 20 juni bij de garage kan zijn. Want dan zou een aflevering op 27 juni mogelijk zijn wellicht. Heb die dag vrij dus zou mooi uitkomen.
Meestal betekent dat een week of 3 voor die hier is vanaf de dag dat de bouw start. Dus dan moet het heel erg meezitten wil je die 27ste halen. Help het je hopen.

Nog 9 dagen hier, heeft maar 6 maanden geduurd 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Decibel schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:37:
Het kriebelt echt enorm!
ah, ik mag morgen de sleutels in ontvangst nemen, BE60 met pluspakket en lodge interieur.
vanmiddag de Golf nog even netjes wassen en leegruimen, dan mag die na 5 jaar en 3 dagen trouwe dienst naar een nieuw baasje.

kenteken heb ik vorige week al gekregen, meteen laadpas van travelcard erop aangevraagd.
Pagina: 1 ... 36 ... 52 Laatste