Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:11
mindgarp schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:04:
[...]

Goede tip! Maar had je daar niet je lifehammers zitten? Of heb je die eruit gehaald?
De standaard meegeleverde lifehammer kan je sowieso uit de Elroq halen omdat die niet gaat werken.
Er zit gelaagd glas in en daar werkt de lifehammer niet op.

Vond ik overigens ook wel heel kwalijk toen ik dit aangaf bij de dealer en die beweerde dat deze gewoon werkt.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:27
mindgarp schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:15:
Ik was tot nu toe een 'B-rijder', maar ben n.a.v. Speicher's video en de discussie hier toch weer eens gaan experimenteren met in D rijden, om te kijken of ik dan zuiniger rij.
Heb je een link naar die video?
Er wordt idd wel vaker gesteld dat coasten op de snelweg zuiniger zou zijn, maar ik snap niet geheel hoe?
Ik rijd op de snelweg >95% op CC, en heb op CC mooi verschil gemerkt in verbruik tussen D en B.
Op momenten dat ik niet op CC rij hou ik de snelheid zelf zo constant mogelijk.

Ik ben wel one-pedal-driving getraind door m’n tesla model 3, die voor comfortabel rijden een fluwelen rechtervoet vereist. ;)
Alleen als je dat niet gewend bent en teveel “binair” gas geeft kan ik me voorstellen dat B minder zuinig is.
Je kan ook coasten in B namelijk.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:34
Is er op de Elroq ook een Travel Pilot verkrijgbaar ? Ik zie m in de optielijst en brochure niet staan, ik zie alleen travel assist maar dat is denk ik niet vergelijkbaar met de travel pilot.
Wat ik zoek is dat de auto 'zelf rijd' en dat ik alleen een handje aan het stuur hoef te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 17:17
Flix20 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:09:
[...]

De standaard meegeleverde lifehammer kan je sowieso uit de Elroq halen omdat die niet gaat werken.

Vond ik overigens ook wel heel kwalijk toen ik dit aangaf bij de dealer en die beweerde dat deze gewoon werkt.
Dus jij aan de dealer laten zien dat hij echt niet werkte zeker ? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 09:44

DennisMoore

Alles went...

LastSamurai schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:23:
Is er op de Elroq ook een Travel Pilot verkrijgbaar ? Ik zie m in de optielijst en brochure niet staan, ik zie alleen travel assist maar dat is denk ik niet vergelijkbaar met de travel pilot.
Wat ik zoek is dat de auto 'zelf rijd' en dat ik alleen een handje aan het stuur hoef te houden.
Da's Travel Assist afaik. Adaptive cruise control + lane keeping, automatisch filerijden, afremmen voor rotondes en bochten (wat te voorzichtig imo). Ook zelfstandig rijstrook-wisselen na richting aangeven (werkt niet altijd).
Hand aan het stuur (capacitatief?) werkt redelijk, maar soms wordt m'n hand ineens niet goed gedetecteerd, en is een hand erbij nodig, of even wat beter knijpen oid. Het leek me eerst beter dan het continu moeten wiebelen aan het stuur of continu wat tegensturen (Volvo), maar eigenlijk vind ik het wat onvoorspelbaar. Ik kan niet gewoon m'n linkerhand met 3 vingers losjes op 7 uur aan het stuur laten hangen, zoals ik gewend was 🤔.

Fijne van 't Skoda-systeem itt wat ik gewend was van Audi en Volvo eerder, is dat Travel Assist ook op hoge snelheden (Autobahn) blijft werken ipv uitschakelt bij 130 (Volvo), dat Lane Keeping ook blijft werken als je handmatig (voetmatig) even zelf gast/remt waarbij dus de ACC uitschakelt, en dat de ACC niet na een tijdje uitschakelt (Audi) maar gewoon actief blijft als je voor 't stoplicht staat, en de auto weer automatisch optrekt.

[ Voor 16% gewijzigd door DennisMoore op 04-06-2025 16:43 ]

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maartenwr
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 04-08 11:55
Flix20 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:09:
[...]

De achterruit is nooit van gelaagd glas en dus te breken met de lifehammer. Die is dus zeker niet waardeloos.

Staat gewoon ook op de skoda site, trouwens: https://www.skoda.nl/nieu...nadelen-van-gelaagd-glas/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
TweakTom92 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:55:
[...]

Klopt, zolang je ‘tot ziens’ ziet staan heb je het goed gedaan zover ik begrijp. Daar is de neutraal/handrem niet handmatig voor nodig.

Ik had een paar keer dat hij nog niet zelf de handrem had aangetrokken en dan rolde de auto toch naar voren omdat ik de rem te zacht had ingedrukt en de autohold niet geactiveerd was; better safe than sorry.

Nogmaals geen idee of dit effect heeft op het automatisch op slot zetten, maar voor degene die daar problemen mee hebben wellicht iets om te proberen.
Ik heb het zojuist nog een keer geprobeerd, maar ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen dat de auto zelf sluit.

Of is er nog iets in de instellingen? (kan dat niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:41
Robi-One schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 17:05:
[...]

Ik heb het zojuist nog een keer geprobeerd, maar ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen dat de auto zelf sluit.

Of is er nog iets in de instellingen? (kan dat niet vinden)
Welke uitvoering en/of opties heb je?

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
MarcelGo schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 17:31:
[...]

Welke uitvoering en/of opties heb je?
Sportline met Clever pakket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelGo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4tC9Xuyp9ZdPaKXqxHLtmaRmmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FfzYfHRFTltCDT9Nm2p7InEa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Dank je! Dat stukje menu nog niet gevonden. Het werkt nu. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hebben de mensen die de elroq hebben besteld met trekhaak, hierbij ook een 13 naar 7 polige verloopstekker erbij gekregen? Of is dat niet gebruikelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Shanquish schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 18:29:
Hebben de mensen die de elroq hebben besteld met trekhaak, hierbij ook een 13 naar 7 polige verloopstekker erbij gekregen? Of is dat niet gebruikelijk?
Ja erbij gekregen (pouw zwolle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09
Ik kreeg hem er niet bij maar had hem zelf nog liggen.

Elroq 60 BE Timiano Green + Lodge

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 17:17

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:29
Ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:51
Zijn er ook mensen hier die de Elroq prive gekocht hebben en onderhandeld hebben over de prijs? Ik weet dat de auto gewild is en deze ruimte er mogelijk niet of nauwelijks is. Maar ben wel benieuwd naar ervaringen.

[ Voor 8% gewijzigd door ytr81 op 04-06-2025 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-09 13:03
ytr81 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 21:01:
Zijn er ook mensen hier die de Elroq prive gekocht hebben en onderhandeld hebben over de prijs? Ik weet dat de auto gewild is en deze ruimte er mogelijk niet of nauwelijks is. Maar ben wel benieuwd naar ervaringen.
Wij hebben de Elroq als particulier. Was weinig ruimte om te onderhandelen, kregen precies de inruilprijs die de ANWB-koerslijst gaf voor onze oude auto. Nou waren we ook zo enthousiast na de proefrit dat de verkoper wel zag welke kant het op zou gaan.
6 jaar oude A180 met 110K op de teller ingeruild.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBGerard
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21-09 16:58
Heb ik er niet bijgekregen. Heb er ook niet om gevraagd omdat ik hem had liggen. Denk dat het een dealerdingetje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modalen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:42
Ik heb hem zakelijk gekocht, geen inruil, circa 2,5% korting kunnen krijgen. Er is dus wel wat mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amuser
  • Laatst online: 06:39
Voor de Elroq-rijders zonder Canton systeem. Wat is de ervaring met resoneren van kunststof onderdelen in de auto icm muziek? Ik rij nu een Peugeot E208 en daar is het zo nu en dan vrij aanwezig en moet ik weer ergens op rammen. Benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
Modalen schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 21:31:
[...]

Ik heb hem zakelijk gekocht, geen inruil, circa 2,5% korting kunnen krijgen. Er is dus wel wat mogelijk.
Zonder inruil is men vaak wat schappelijker. De Mercedes werd ook meer als last gezien dan als mooie occasion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modalen
JPD68 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 21:52:
[...]

Zonder inruil is men vaak wat schappelijker. De Mercedes werd ook meer als last gezien dan als mooie occasion.
Dat klopt. Het is daarom zinvol om even goed rond te kijken of je meer overhoudt aan zelf je auto verkopen in plaats van inruilen. Dat heb ik ook gedaan, dat scheelde me uiteindelijk een paarduizend euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
Modalen schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 22:06:
[...]

Dat klopt. Het is daarom zinvol om even goed rond te kijken of je meer overhoudt aan zelf je auto verkopen in plaats van inruilen. Dat heb ik ook gedaan, dat scheelde me uiteindelijk een paarduizend euro.
Na een stressvolle verkoop van een motorscooter heb ik de opbrengst daarvan maar gebruikt voor de luxe van inruil. Qua tijd, zitten met een net opgeleverd nieuwbouw appartement komt het ook niet goed uit zelf de auto te verkopen. Maar dit alles terzijde en niet terzake...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Laatst online: 22-09 19:54
Amuser schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 21:39:
Voor de Elroq-rijders zonder Canton systeem. Wat is de ervaring met resoneren van kunststof onderdelen in de auto icm muziek? Ik rij nu een Peugeot E208 en daar is het zo nu en dan vrij aanwezig en moet ik weer ergens op rammen. Benieuwd naar de ervaringen.
Als je letterlijk 1 pagina naar boven / terug scrollt zie je een gouden tip daarvoor... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modalen
JPD68 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 22:12:
[...]

Na een stressvolle verkoop van een motorscooter heb ik de opbrengst daarvan maar gebruikt voor de luxe van inruil. Qua tijd, zitten met een net opgeleverd nieuwbouw appartement komt het ook niet goed uit zelf de auto te verkopen. Maar dit alles terzijde en niet terzake...
Verkopen kan ook via een inkoper, dat kost niet zoveel tijd. Ik heb zelf gebruikgemaakt van de anwb verkoopservice, zij boden significant meer dan de dealer. Combineer dat met korting bij geen inruil en tel uit je winst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modalen
Ik heb nog geen resonanties gehoord. De Elroq is sowieso de eerste auto die ik ooit heb gehad waarbij ik nog geen enkele resonantie of rammel heb gehoord. Hopelijk blijft dat zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amuser
twinkey schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 22:13:
[...]

Als je letterlijk 1 pagina naar boven / terug scrollt zie je een gouden tip daarvoor... ;-)
In dat voorbeeld ging het om een uitvoering mét Canton systeem. Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de uitvoering zonder Canton systeem. En ondanks de creatieve oplossing vind ik dit geen tip want ik was niet van plan om 5 jaar met lege frisdrankflessen in mijn deuren te gaan rijden…

[ Voor 17% gewijzigd door Amuser op 04-06-2025 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amuser
Modalen schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 22:31:
[...]

Ik heb nog geen resonanties gehoord. De Elroq is sowieso de eerste auto die ik ooit heb gehad waarbij ik nog geen enkele resonantie of rammel heb gehoord. Hopelijk blijft dat zo!
Top! Dat hoop ik ook😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
Geen rammel hier met de standaard speakers..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
Ik heb de Elroq prive gekocht en heb iets korting ontvangen zodat ik onder de 45K bleef. Ik heb mijn vorige auto zelf verkocht dus had niets in te ruilen.

[ Voor 17% gewijzigd door Elroq85 op 05-06-2025 09:00 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• French Builder
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15-08 09:12
Ik heb "Rocco" gisteren mogen afhalen.
Echt overdonderd door onwijs luxe en uitgebreide afleverafspraak bij van Mossel.
Netjes uitleg gekregen over alles wat ik wilde weten.

Uiteraard nog veel meer overdonderd door de fantastische auto. Gisteren direct veel in gereden.
Ik ben echt helemaal verkocht.
Vraagje: Hebben jullie 1 of 2 paraplu's bij de auto gekregen?

Het bijrijdersportier heeft wel een vak, maar is leeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qT9AnmM5ZB2ncSJCfykJh9gL5S8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0qs07iI9Fa1WWIGVu3CXAWE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:53
French Builder schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 09:11:
Ik heb "Rocco" gisteren mogen afhalen.
Echt overdonderd door onwijs luxe en uitgebreide afleverafspraak bij van Mossel.
Netjes uitleg gekregen over alles wat ik wilde weten.

Uiteraard nog veel meer overdonderd door de fantastische auto. Gisteren direct veel in gereden.
Ik ben echt helemaal verkocht.
Vraagje: Hebben jullie 1 of 2 paraplu's bij de auto gekregen?

Het bijrijdersportier heeft wel een vak, maar is leeg.

[Afbeelding]
Je krijgt er eentje :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Ik kom nu bij de derde Skoda op rij een parapluvakje te kort. :)

En dan een vraagje voor de pro's, is er een manier om de rem auto hold automatisch uit te laten gaan bij inparkeren/korte manoveures? Op het knopje drukken werkt prima maar zou fijn zijn als het automatisch herkend wordt dat je in aan het parkeren bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elroq85
Exactor it schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 09:38:
Ik kom nu bij de derde Skoda op rij een parapluvakje te kort. :)

En dan een vraagje voor de pro's, is er een manier om de rem auto hold automatisch uit te laten gaan bij inparkeren/korte manoveures? Op het knopje drukken werkt prima maar zou fijn zijn als het automatisch herkend wordt dat je in aan het parkeren bent.
Kwestie van niet te hard op de rem trappen. Bij zachtjes remmen gaat AUTOHOLD niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Elroq85 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 09:42:
[...]

Kwestie van niet te hard op de rem trappen. Bij zachtjes remmen gaat AUTOHOLD niet aan.
Snap ik. Gaat me er vooral om als je moet steken. (al hoeft dat niet zo vaak, dit ding heeft een fantastische draaicirkel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
Exactor it schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:14:
[...]

Snap ik. Gaat me er vooral om als je moet steken. (al hoeft dat niet zo vaak, dit ding heeft een fantastische draaicirkel)
Ja precies, juist bij heel langzaam manouvreren hoef je de rem niet zo hard in te trappen en werkt het op deze manier prima ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:21
In mijn Qashqai automaat werkte dit precies hetzelfde met de auto hold. Zachtjes remmen en hij springt er niet op. Even doorduwen met de voet en je ziet auto hold oplichten. Handig bij stoplichten als je wel wilt dat ie op zijn plek gehouden wordt.

Ben blij te horen dat dit bij de Elroq hetzelfde is en dus precies zoals ik al gewend ben.

Is het overigens ook zo dat als je dan langere tijd stil staat hij uiteindelijk overgaat tot het aantrekken van de elektrische handrem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poortm
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-09 22:33
DennisMoore schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:38:
[...]

Da's Travel Assist afaik. Adaptive cruise control + lane keeping, automatisch filerijden, afremmen voor rotondes en bochten (wat te voorzichtig imo). Ook zelfstandig rijstrook-wisselen na richting aangeven (werkt niet altijd).
Hand aan het stuur (capacitatief?) werkt redelijk, maar soms wordt m'n hand ineens niet goed gedetecteerd, en is een hand erbij nodig, of even wat beter knijpen oid. Het leek me eerst beter dan het continu moeten wiebelen aan het stuur of continu wat tegensturen (Volvo), maar eigenlijk vind ik het wat onvoorspelbaar. Ik kan niet gewoon m'n linkerhand met 3 vingers losjes op 7 uur aan het stuur laten hangen, zoals ik gewend was 🤔.

Fijne van 't Skoda-systeem itt wat ik gewend was van Audi en Volvo eerder, is dat Travel Assist ook op hoge snelheden (Autobahn) blijft werken ipv uitschakelt bij 130 (Volvo), dat Lane Keeping ook blijft werken als je handmatig (voetmatig) even zelf gast/remt waarbij dus de ACC uitschakelt, en dat de ACC niet na een tijdje uitschakelt (Audi) maar gewoon actief blijft als je voor 't stoplicht staat, en de auto weer automatisch optrekt.
Dat rijstrook wisselen werkt ook niet bij mij? Bij Speicher zie ik pijltjes in scherm van Lane Assist staan maar dat heb ik niet.

Wel pakket Advanced..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
cptspekkie schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:38:
In mijn Qashqai automaat werkte dit precies hetzelfde met de auto hold. Zachtjes remmen en hij springt er niet op. Even doorduwen met de voet en je ziet auto hold oplichten. Handig bij stoplichten als je wel wilt dat ie op zijn plek gehouden wordt.

Ben blij te horen dat dit bij de Elroq hetzelfde is en dus precies zoals ik al gewend ben.

Is het overigens ook zo dat als je dan langere tijd stil staat hij uiteindelijk overgaat tot het aantrekken van de elektrische handrem?
Dat weet ik niet eigenlijk. Na hoeveel tijd zou dat moeten gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
Bij de Qashqai is dat meestal na een minuut of 2 a 3. Dus als je bijvoorbeeld bij een McDonald’s raam staat te wachten. Of een traag stoplicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elroq85
cptspekkie schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 11:04:
Bij de Qashqai is dat meestal na een minuut of 2 a 3. Dus als je bijvoorbeeld bij een McDonald’s raam staat te wachten. Of een traag stoplicht.
Heb zojuist even getest...duurt ca. 10 minuten en dan gaat de auto op de parkeerrem en schakelt uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
het is me trouwens opgevallen dat in de configurator ook 2 opties er sinds kort bij staan, namelijk een introductiepakket á 462 euro met:
  • Handige zijvakken voor in de kofferbak
  • Een kofferbakmat voor de basisvloer
  • Een all-weather mattenset
  • Dakdragers
en een care pakket á 39 euro.
  • Display Cleaner
  • Universele Reiniger
  • Ijskrabber een 2e dan zeker?
  • Velgen Reiniger
  • Borstel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cptspekkie
Wauw 10 minuten is dus een heel stuk langer dan de Qashqai erover deed. Goed om te weten zo voordat mijn mooie Elroqje geleverd wordt. En stiekem ook wel iets fijner dan dat ie al meteen na 2 a 3 minuten over sprong.

Dan nog even een tweede vraag, heeft iemand hier al overwogen een dashcam van deze soort te plaatsen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5gaPiZs8LqajPclIkycqsf1QGo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7qY0nhSTzRDeGaCpqCuD59YJ.png?f=fotoalbum_large

Gevonden bij ome Ali, maar ook amazon. Zie inmiddels ook de Elroq erin vermeld staan en niet alleen meer de Enyaq. En lijkt mijzelf wel een mooie origineel uitziende oplossing. (wordt overigens via een kabel aan de regen sensor kabel aangesloten voor stroom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertMR
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 10:54
tweebel schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:12:
[...]

Er zijn 2 verschillende batterijpakketten toch, voor de 77 kWh?
Het andere batterijpakket kent een vlakkere laadcurve die overeen komt met wat in deze video wordt besproken.
YouTube: Charging the "NEW" VW Id.4 Pro (2024) at Ionity from 4-90%

Dat sluit beter aan bij de ervaringen van @GeertMR
Ik heb de 60 versie, wellicht is dat ook van invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
cptspekkie schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:01:
Wauw 10 minuten is dus een heel stuk langer dan de Qashqai erover deed. Goed om te weten zo voordat mijn mooie Elroqje geleverd wordt. En stiekem ook wel iets fijner dan dat ie al meteen na 2 a 3 minuten over sprong.

Dan nog even een tweede vraag, heeft iemand hier al overwogen een dashcam van deze soort te plaatsen?
[Afbeelding]

Gevonden bij ome Ali, maar ook amazon. Zie inmiddels ook de Elroq erin vermeld staan en niet alleen meer de Enyaq. En lijkt mijzelf wel een mooie origineel uitziende oplossing. (wordt overigens via een kabel aan de regen sensor kabel aangesloten voor stroom)
Dat is interessant. Wel zou ik graag zien hoe bekabeling moet lopen. Is daar een foto oid van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eG5IvAgFG8kvMpR8mMW8759bJgQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zCuTlnN9NaM0QmqojxSaOlDM.png?f=fotoalbum_large

Een beetje lastig zichtbaar, heb zelf op youtube wel ook een installatie video van een enyaq gezien. En wordt dus tussen de kabel van de regen sensor geklikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
cptspekkie schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:05:
[Afbeelding]

Een beetje lastig zichtbaar, heb zelf op youtube wel ook een installatie video van een enyaq gezien. En wordt dus tussen de kabel van de regen sensor geklikt.
Bedankt hiervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
Graag gedaan. Overigens denk ik wel dat dit als limitatie heeft dat de camera niet zal opnemen als de auto geparkeerd staat. omdat waarschijnlijk er geen stroom op die kabel blijft staan als de auto uit staat.
Iets om rekening mee te houden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 10:33
Puppetmaster schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:18:
[...]

Heb je een link naar die video?
Er wordt idd wel vaker gesteld dat coasten op de snelweg zuiniger zou zijn, maar ik snap niet geheel hoe?
Ik rijd op de snelweg >95% op CC, en heb op CC mooi verschil gemerkt in verbruik tussen D en B.
Op momenten dat ik niet op CC rij hou ik de snelheid zelf zo constant mogelijk.

Ik ben wel one-pedal-driving getraind door m’n tesla model 3, die voor comfortabel rijden een fluwelen rechtervoet vereist. ;)
Alleen als je dat niet gewend bent en teveel “binair” gas geeft kan ik me voorstellen dat B minder zuinig is.
Je kan ook coasten in B namelijk.
Hij was al eerder gedeeld, maar bij deze nogmaals:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
DennisMoore schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:38:
[...]

Dit herken ik allemaal, mijn ervaring is precies hetzelfde (ook ex-Audirijder).

Alleen is het mij nog nooit gelukt automatisch van rijstrook te wisselen. Wat is de manier om dat te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
cptspekkie schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:01:

[Afbeelding]

Ik heb voor mijn Enyaq nu twee maanden de originele 'Fitcam X'. Kost wat, maar heel mooi weggewerkt en geen geklooi met kabels omdat je afstapt van de stroom van de binnenspiegel. Geen omkijken naar. @onetime Heeft hem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
vinom schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:26:
[...]

Ik heb voor mijn Enyaq nu twee maanden de originele 'Fitcam X'. Kost wat, maar heel mooi weggewerkt en geen geklooi met kabels omdat je afstapt van de stroom van de binnenspiegel. Geen omkijken naar. @onetime Heeft hem ook.
Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
@vinom Volgens mij is de FitcamX degene die ik bij amazon heb zien staan. En qua kosten vind ik het erg meevallen. En voor wat betreft het aftappen van de stroom van de binnenspiegel, dat is volgens mij ook hetzelfde of vergelijkbaar met die regensensor module. (zelfde kabelboompje)

Maar goed om te lezen dat ie bevalt, denk dat ik die dan toch tzt ga plaatsen in mijn Elroq als die eenmaal geleverd is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 09:44

DennisMoore

Alles went...

mindgarp schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:26:
[...]

Dit herken ik allemaal, mijn ervaring is precies hetzelfde (ook ex-Audirijder).

Alleen is het mij nog nooit gelukt automatisch van rijstrook te wisselen. Wat is de manier om dat te doen?
Ik weet het niet. Op de snelweg, met alle Travel Assist fratsen actief, geef ik richting aan, en dan verschijnt de pijl in m'n HUD, en wisselt ie van rijstrook. Ik heb de indruk dat het naar links vaker goed gaat (iig qua pijl) dan terug naar rechts.
Maar eerlijk gezegd heb ik er nog onvoldoende aandacht aan besteed om een patroon te herkennen wanneer eea functioneert, en eigenlijk wissel ik, ondanks de pijl, ook meestal zelf snel van rijstrook ipv dat ik 't automatisch laat doen. Heb eea dus nog niet echt goed getest. De pijl verschijnt soms wel, soms niet in de HUD. Veel meer kan ik er helaas niet van zeggen. Ik zal een volgende keer eens wat beter opletten. Misschien moet er een auto dicht genoeg voor je zitten ofzo? Geen idee.

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:18
Nog 2 weken te gaan en ik geloof dat Wealer zijn administratie op orde aan het brengen is.
Honeymoon omgeving blijft emails spammen. "Uw auto is aangekomen", ding staat al 2 maanden stof te happen :+

Heb nu wel een mooie foto gekregen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:38

Bob Popcorn

Plop!

Geleverd! :) Geweldig fijne auto hoor :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
Meer over de batterijwissel (van LG Chem naar CATL) voor de Elroq 85: https://topgear.nl/autoni...jk-een-minder-goede-accu/.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Johnmar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09 18:50
Bericht gehad dat onze Roderik (Rode elroc) rond 23 juni geproduceerd gaat worden. (aangepast in Excel).

Nu kan ik niet wachten en dat blijkt wel uit het feit dat ik al flink aan het kopen/plaatsen ben geweest:

- Laadpaal Ratio Solar met 7m vaste kabel, gekocht en geïnstalleerd
- Frunk (uit Ierland) (link) (wacht op levering)
- Materverschrikker ultrasoon (aan de accu) Werktal GH-172
- Accumonitor (BM200) via BT om de lading van 12v in de gaten te houden
- Laadpoortafdekking (5LA 054 410 via de dealer) voor afscherming van vocht tijdens laden
- Carport verbreed (lees: paal verplaatst waar ik al 25 jaar ruzie mee heb).
- Wintervelgen met winterbanden enyaq (overgenomen)
- Rubberen matten enyaq (gekregen)
- Kofferbakschaal enyaq (gekregen. Misschien kan ik er wat mee na aanpassen ervan)
- Sleutelhoesjes
- Laadpassen besteld
- Geyon Pure EVO coating besteld voor op/over:
* gespoten (lak) delen
* velgen
* zwarte kunstof delen (tegen UV invloed en vergrijzing)

Herkent iemand dit gedrag? ;)

En heeft iemand nog andere aanbevelingen?

zat nog te denken aan:
- PPF beschermfolie op rol voor op dorpels en laaddorpel achterbumper
- Spatlappen van Skoda (nou lappen, zijn gewoon wielkastverlengers) wat zijn evt ervaringen van anderen? Alleen voor of voor en achter, of gewoon niet doen? Zijn trouwens op https://www.skoda-parts.com/ veeel goedkoper dan in de catalogus van Skoda/Pon NL.
- remtrommels achter in blanke lak (tegen roesten van de trommels)
- remschijven voor (delen waar remblokken niet mee in aanraking komen) in blanke lak (tegen roesten).l waarop
- dashcam (fitcam of gelijkvormig)

Dus las iemand ng goede ideeën heeft waarmee ik de tijd tot aflevering doorkom, laat het me weten (hier of via PM).

[ Voor 9% gewijzigd door Johnmar op 05-06-2025 15:14 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poortm
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-09 22:33
DennisMoore schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:05:
[...]

Ik weet het niet. Op de snelweg, met alle Travel Assist fratsen actief, geef ik richting aan, en dan verschijnt de pijl in m'n HUD, en wisselt ie van rijstrook. Ik heb de indruk dat het naar links vaker goed gaat (iig qua pijl) dan terug naar rechts.
Maar eerlijk gezegd heb ik er nog onvoldoende aandacht aan besteed om een patroon te herkennen wanneer eea functioneert, en eigenlijk wissel ik, ondanks de pijl, ook meestal zelf snel van rijstrook ipv dat ik 't automatisch laat doen. Heb eea dus nog niet echt goed getest. De pijl verschijnt soms wel, soms niet in de HUD. Veel meer kan ik er helaas niet van zeggen. Ik zal een volgende keer eens wat beter opletten. Misschien moet er een auto dicht genoeg voor je zitten ofzo? Geen idee.
Ik heb alle fratsen ook aan staan, maar nog nooit dat pijltje gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Dank je! Heel interessant. Ik heb dit filmpje bekenen https://youtu.be/wexTkn4s9Fw en zo te zien is de installatie goed te doen en hoef je niks te plakken of te lijmen. Klopt dat?

Ik heb een leaseauto, dus het belangrijk dat de installatie ongedaan gemaakt kan worden zonder iets te beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:43
Ik kom sinds vandaag niet meer bij het digitale instructieboekje van de Elroq. Heb geprobeerd op meerdere telefoons via de app en via de Skoda website zelf. Ik krijg deze foutmelding ERR_01_017_TP.
Lijkt erop dat alleen een Tsjechische versie te selecteren is. Hebben meer mensen hier 'last van'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:02
Rennie01 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:50:
Ik kom sinds vandaag niet meer bij het digitale instructieboekje van de Elroq. Heb geprobeerd op meerdere telefoons via de app en via de Skoda website zelf. Ik krijg deze foutmelding ERR_01_017_TP.
Lijkt erop dat alleen een Tsjechische versie te selecteren is. Hebben meer mensen hier 'last van'?
Ja, hier ook. Een downloadbare pdf zou ik overigens ook wel fijn vinden. Ik neem aan dat er nog een papieren instructieboekje bij de auto komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
mindgarp schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:42:
[...]

Dank je! Heel interessant. Ik heb dit filmpje bekenen https://youtu.be/wexTkn4s9Fw en zo te zien is de installatie goed te doen en hoef je niks te plakken of te lijmen. Klopt dat?

Ik heb een leaseauto, dus het belangrijk dat de installatie ongedaan gemaakt kan worden zonder iets te beschadigen.
Klopt! Het is even een gepiel om alles los te krijgen, maar als het eenmaal zit, zit het mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnmar
Ja, heb ik ook: zelfde foutmelding

Waar ik van ‘baal’ is dat de site van Skoda daarnaast aangeeft dat je een handleiding kan downloaden maar dat dit in geval van een Elroq gewoon een online link is en er nergens een handleiding in bijvoorbeeld PDF-format te vinden is. Gewoon op papier is ook goed.

Zit er trouwens een handleiding (fysiek) bij de aflevering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aCb1780
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 16:28
oei oei, net een bericht van de garage in verband met een terugroep actie:
S-Kogelbouten achterklep (55NN)
Begin datum : 03/06/2025
Bij Elroq voertuigen uit een beperkte productieperiode bestaat de mogelijkheid, dat de kogelbouten van de achterklep vanwege een productiefout met een hoger aantrekmoment dan voorgeschreven zijn aangetrokken. Bij de betrokken auto's moet worden gecontroleerd, of de auto door het genoemde probleem is getroffen en zo nodig moeten de kogelbouten van de achterklep worden vervangen.
eens horen bij de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:43
Elpenoor schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:42:
[...]

Ja, hier ook. Een downloadbare pdf zou ik overigens ook wel fijn vinden. Ik neem aan dat er nog een papieren instructieboekje bij de auto komt?
Ah, Dank voor het checken! Dan ligt het waarschijnlijk niet aan mijn settings :) . Er zit inderdaad ook een papieren instructieboekje bij de auto. Alleen de digitale versie lijkt iets uitgebreider te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Johnmar schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:05:
Bericht gehad dat onze Roderik (Rode elroc) rond 23 juni geproduceerd gaat worden. (aangepast in Excel).

Nu kan ik niet wachten en dat blijkt wel uit het feit dat ik al flink aan het kopen/plaatsen ben geweest:

- Laadpaal Ratio Solar met 7m vaste kabel, gekocht en geïnstalleerd
- Frunk (uit Ierland) (link) (wacht op levering)
- Materverschrikker ultrasoon (aan de accu) Werktal GH-172
- Accumonitor (BM200) via BT om de lading van 12v in de gaten te houden
- Laadpoortafdekking (5LA 054 410 via de dealer) voor afscherming van vocht tijdens laden
- Carport verbreed (lees: paal verplaatst waar ik al 25 jaar ruzie mee heb).
- Wintervelgen met winterbanden enyaq (overgenomen)
- Rubberen matten enyaq (gekregen)
- Kofferbakschaal enyaq (gekregen. Misschien kan ik er wat mee na aanpassen ervan)
- Sleutelhoesjes
- Laadpassen besteld
- Geyon Pure EVO coating besteld voor op/over:
* gespoten (lak) delen
* velgen
* zwarte kunstof delen (tegen UV invloed en vergrijzing)

En heeft iemand nog andere aanbevelingen?

zat nog te denken aan:
- PPF beschermfolie op rol voor op dorpels en laaddorpel achterbumper
- Spatlappen van Skoda (nou lappen, zijn gewoon wielkastverlengers) wat zijn evt ervaringen van anderen? Alleen voor of voor en achter, of gewoon niet doen? Zijn trouwens op https://www.skoda-parts.com/ veeel goedkoper dan in de catalogus van Skoda/Pon NL.
- remtrommels achter in blanke lak (tegen roesten van de trommels)
- remschijven voor (delen waar remblokken niet mee in aanraking komen) in blanke lak (tegen roesten).l waarop
- dashcam (fitcam of gelijkvormig)

Dus las iemand ng goede ideeën heeft waarmee ik de tijd tot aflevering doorkom, laat het me weten (hier of via PM).
Klinkt heel bekend hoor, ik heb me dit keer beperkt tot een sleutelcover.
Luxe kentekenplaten komen ook nog wel, evenals een 2e witte plaat.

Setje leuke pedaalkappen wil ik ook nog aanschaffen, twijfel nog tussen de id4 versie:
https://shop.ahw-shop.de/...edelstahl-kappen-2-teilig
Of de reguliere sportversie:
https://shop.ahw-shop.de/...edal-bremspedal-8b1064205

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:27
Thnx! :)

[ Voor 95% gewijzigd door Puppetmaster op 05-06-2025 21:02 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnmar
Een video die misschien leuk is: het productieproces van een enyaq en elroq

Inside Skoda’s Electric Car Factory: How Elroq & Enyaq Are Made at Mladá Boleslav

(Lijkt op de serie “How it is made”)

https://www.youtube.com/watch?v=7d3M5V5gY9I

[ Voor 17% gewijzigd door Johnmar op 05-06-2025 22:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jesse_s93
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-09 17:36
Poortm schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:26:
[...]

Ik heb alle fratsen ook aan staan, maar nog nooit dat pijltje gezien 8)7
De rijstrookwisselassistent is enkel beschikbaar als je ook de parkeersensoren aan de zijkant van de auto hebt, dus 12 stuks in totaal. Dit is enkel beschikbaar als je pakket Maxx hebt besteld met onder andere remote parking. Heb je deze parkeersensoren niet, zul je ook geen rijstrookwisselassistent hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cptspekkie
Dat is iets wat ik niet had zien aankomen @jesse_s93 , ook met name omdat de specificatielijst / prijslijst de rijstrookwisselassistent niet specifiek benoemd bij de parkassist functie. En sideassist staat wel als "standaard" bij een BE vermeld, (al staat daar dan wel blind spot tussen haakjes achter)

Jammer, dan ga ik met advanced dus toch zelf van rijbaan moeten wisselen. Niet heel erg, maar het had leuk geweest als de auto dit zelf kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Johnmar schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:43:
[...]

Ja, heb ik ook: zelfde foutmelding

Waar ik van ‘baal’ is dat de site van Skoda daarnaast aangeeft dat je een handleiding kan downloaden maar dat dit in geval van een Elroq gewoon een online link is en er nergens een handleiding in bijvoorbeeld PDF-format te vinden is. Gewoon op papier is ook goed.

Zit er trouwens een handleiding (fysiek) bij de aflevering?
Nee, alleen een soort troubleshoot boekje, is geen handleiding. Trouwens behoorlijk slecht vertaald ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Johnmar schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:05:

[LIJST]

Heel herkenbaar :D

Alhoewel in mindere mate,
want lease, dus ga/ wil dan ook weer niet té veel extra geld steken in iets wat uiteindelijk niet van mij is.
Máár het plan is wel gewoon er zo'n 5 jaar in te rijden, dus we moete het onszelf ook wel leuk maken.

Waar ik in ieder geval al zeker blij mee ben:
Typeaanduiding verwijderd, luxe kentekenplaten; kentekenplaathouder zonder reclamerand op de achterkant geschroefd :)
Maakt al zo'n verschil in aanblik imho.

Voor wat betreft sleutelhoezen:
Het is al eerder benoemd. Maar als je KESSY hebt (en wil gebruiken) neem géén metalen sleutelhoes.
Ik had er ook een via ome Ali. Ziet er erg fancy uit. Maar het blokkeert gewoon alle signaal. Erg frustrerend.
Nu dan maar geswitched naar iets minder fancy hardshell plastic variant en alles werkt weer prima.
Thanks

Hier ook erg benieuwd naar.

Ik hóef geen dashcam, maar zou het voor het idee wel leuk vinden. :)
Bijvoorbeeld voor het vastleggen van lange ritten (Spanje binnenkort); De beslommeringen die je ziet tijdens normaal woon-werk verkeer; of gewoon extra beetje veiligheid.

Deze Fitcamx is dan wel de meest ideale oplossing, zou je zeggen.
Precies weg te werken in de auto én geen kabel gedoe.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 16:54
jesse_s93 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:52:
[...]

De rijstrookwisselassistent is enkel beschikbaar als je ook de parkeersensoren aan de zijkant van de auto hebt, dus 12 stuks in totaal. Dit is enkel beschikbaar als je pakket Maxx hebt besteld met onder andere remote parking. Heb je deze parkeersensoren niet, zul je ook geen rijstrookwisselassistent hebben.
Dit is niet helemaal waar. Ik heb een 85BE met advanced pakket. En als ik mijn richtingaanwzijer aanzet dan verplaatst de auto uit zichzelf naar de andere baan. Het gaat mij alleen veel te traag, dus ik doe het eigenlijk altijd zelf.
Ook merk ik dat het systeem 'doorgaat', dus blijft schuiven tot ik de richtingaanwijzer weer zelf uit zet. Dat vind ik bijzonder en het kan voor mogelijk gevaarlijke situaties zorgen.

Al met al vind ik het meer een gimmick dan een toevoeging. Misschien dat het met pakket Maxx beter werkt.

[ Voor 0% gewijzigd door carlhendrix op 06-06-2025 09:54 . Reden: leesbaarheid ]

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:57
Chillz schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:18:
[...]

Heel herkenbaar :D

Alhoewel in mindere mate,
want lease, dus ga/ wil dan ook weer niet té veel extra geld steken in iets wat uiteindelijk niet van mij is.
Máár het plan is wel gewoon er zo'n 5 jaar in te rijden, dus we moete het onszelf ook wel leuk maken.

Typeaanduiding verwijderd, luxe kentekenplaten; kentekenplaathouder zonder reclamerand op de achterkant geschroefd :)
Maakt al zo'n verschil in aanblik imho.

Voor wat betreft sleutelhoezen:
Het is al eerder benoemd. Maar als je KESSY hebt (en wil gebruiken) neem géén metalen sleutelhoes.
Ik had er ook een via ome Ali. Ziet er erg fancy uit. Maar het blokkeert gewoon alle signaal. Erg frustrerend.
Nu dan maar geswitched naar iets minder fancy hardshell plastic variant en alles werkt weer prima.

[...]

Thanks

Hier ook erg benieuwd naar.

Ik hóef geen dashcam, maar zou het voor het idee wel leuk vinden. :)
Bijvoorbeeld voor het vastleggen van lange ritten (Spanje binnenkort); De beslommeringen die je ziet tijdens normaal woon-werk verkeer; of gewoon extra beetje veiligheid.

verreweg van eenvoudig lijkt me 😊, kans op breken van plastic delen en bij lease auto zou ik dit al echt niet durven

eigenlijk best jammer dat een usb c niet standaard in de buurt zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
carlhendrix schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:53:
[...]

Dit is niet helemaal waar. Ik heb een 85BE met advanced pakket. En als ik mijn richtingaanwzijer aanzet dan verplaatst de auto uit zichzelf naar de andere baan. Het gaat mij alleen veel te traag, dus ik doe het eigenlijk altijd zelf.
Ook merk ik dat het systeem 'doorgaat', dus blijft schuiven tot ik de richtingaanwijzer weer zelf uit zet. Dat vind ik bijzonder en het kan voor mogelijk gevaarlijke situaties zorgen.

Al met al vind ik het meer een gimmick dan een toevoeging. Misschien dat het met pakket Maxx beter werkt.
Ooh dan zou ik het dus toch wel moeten krijgen. Ben heel benieuwd tzt. En inderdaad als het te traag is zal ik het zeer waarschijnlijk ook niet echt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duplofiets94
  • Laatst online: 04-07 22:39
[...]

Typeaanduiding verwijderd
Ah dus dat mag wel bij lease? Good to know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Laatst online: 16:11
duplofiets94 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:49:
[...]

De dealer zal het een worst wezen. Het is vooral de LM waarbij je het moet checken of ze er een mening over hebben.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decibel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-09 09:49
Flix20 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:57:
[...]

De dealer zal het een worst wezen. Het is vooral de LM waarbij je het moet checken of ze er een mening over hebben.
Mijne deed niet moeilijk en heeft het op de bestelling richting de dealer aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duplofiets94
  • Laatst online: 04-07 22:39
Decibel schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:19:
[...]

Mijne deed niet moeilijk en heeft het op de bestelling richting de dealer aangegeven.
Waar lease je? Wij via justlease.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat er nog nieuwe auto's in deze prijsklasse zonder afgeleverd worden zou verboden moeten worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decibel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-09 09:49
duplofiets94 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:22:
[...]

Waar lease je? Wij via justlease.
Arval

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frenkie64
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-09 17:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vRji3QS7GYAqCLjrl6SXPRDR7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MM3UsfYBChCU2fXmJ0wriDD6.jpg?f=fotoalbum_large
Paar ritjes snelweg, 80/60 wegen en stad/dorp verkeer. Kan best zuinig als je probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:29:
[...]

Dat er nog nieuwe auto's in deze prijsklasse zonder afgeleverd worden zou verboden moeten worden :P
eens, maar Van mossel prakt er gewoon goedkope op hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
duplofiets94 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:49:

Aangevraagd bij dealer voor aflevering.

Dealer zal het inderdaad niet boeien wat de leasemaatschappij er van vind.
(zolang ze hun kwartiertje extra werk maar ergens kwijt kunnen)

Meerdere leaseauto's gehad waarbij ik het eraf heb laten halen.
(bij sommige merken kun je het ook al als optie in je bestelling van de auto aanklikken, dan plakken ze het er in de fabriek uberhaubt al niet op)
Nooit issues mee gehad. Niet in aanvraag of achteraf bij inleveren.

(ja, ooit één keer in begin van de EV's... A3 e-tron. Dealer kwam toen met het argument dat het niet zou mogen, omdat de hulpdiensten dan in geval van nood niet direct kunnen zien dat het om een (deels) elektrisch voertuig zou gaan. Totale onzin. Argument was snel verlegd)
Helemaal eens!

Maar voor de dealer is het weer net een handelingetje extra, waar ze ook weer een paar tientjes extra voor kunnen krijgen...
dat zal het verschil wel maken helaas

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:18
[...]

Dat ben ik ook van mening. Maar mijn dealer (Pouw) heeft er ook gewoon goedkope platen op gedrukt. Mijn Elroq staat toevallig nu bij de dealer om ze om te ruilen voor luxe platen. Op mijn opmerking dat er in deze prijsklasse standaard luxe platen op hadden moeten zitten, werd geantwoord dat er wel meer niet standaard op zit. En of ik dan even €33 excl. btw wilde aftikken voor luxe platen.

Voordeel is wel dat ze gelijk de kogelbouten van de achterklep vervangen (terugroepactie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:34
carlhendrix schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:53:
[...]

Ik heb in een video gezien dat je de richtingaanwijzer niet helemaal aan mag zetten, je zou alleen de comfort knipper functie moeten gebruiken waar die dus na 3x weer uit gaat vanzelf, wellicht is dat het probleem

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
De app heeft een update, na installatie update werkt het weer bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeEzel
  • Laatst online: 15:57
Ik zit met een klein dilemma voordat mijn Elroq straks in tweeën ligt op de interieurbaan.

Bij het laten uitzuigen van de auto op een interieurbaan staat duidelijk aangegeven dat de auto in de stand "P" moet staan, maar dat de handrem niet geactiveerd mag worden.

In mijn Elroq wordt automatisch de handrem ingeschakeld zodra ik uitstap. Daarnaast schakelt de auto ook uit.

Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen? Is er een manier om de automatische handrem tijdelijk uit te schakelen of de auto in "P" te laten staan zonder dat alles uitschakelt bij het uitstappen?

Skoda Elroq BE60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnmar
Foto motorruimte VRS?

Wat mij wat tegenvalt onder de motorkap is:
- gewone dop ipv "trechterdop" op de tank van ruitenwisservloeistof. (dus dat bestel ik los)
- een simpel staafje om de motorkap open te houden ipv een demper die deze automatisch omhoog brengt.
Ik begreep dat de VRS versie demper heeft voor de motorkap (ipv dat zielige staafje dat ik al heel wat jaren niet meer gewend ben). Of dat ook zo is, daar ben ik nog niet uit.

Heeft er iemand foto's van een VRS motorruimte waar deze demper(s) opstaat/opstaan?

Ik wil namelijk kijken of dit aan te passen is (ook icm de frunk die ik besteld heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Laatst online: 16:59
Met betreffing tot de Dashcam, ik ga het met een OBD poort oplossing oplossen denk ik. Is wat netter dan een USB C naar USB A adapter voor mijn Garmin Mini 2..

https://www.garmin.com/en-US/p/735279/#devices

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 20:56
Enkele weken terug aflever afspraak gemaakt, gisteren kenteken doorgekregen, nog even wachten tot de 16e :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
ZeeEzel schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:40:
Ik zit met een klein dilemma voordat mijn Elroq straks in tweeën ligt op de interieurbaan.

Bij het laten uitzuigen van de auto op een interieurbaan staat duidelijk aangegeven dat de auto in de stand "P" moet staan, maar dat de handrem niet geactiveerd mag worden.

In mijn Elroq wordt automatisch de handrem ingeschakeld zodra ik uitstap. Daarnaast schakelt de auto ook uit.

Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen? Is er een manier om de automatische handrem tijdelijk uit te schakelen of de auto in "P" te laten staan zonder dat alles uitschakelt bij het uitstappen?
Nu heb ik de auto nog niet, maar ik meen me te herinneren van een van de video's dat als je de auto met de start/stop knop op contact zet (knop indrukken zonder voet op de rem) de auto aanblijft als je uitstapt.
Evenals terwijl je de rem intrapt de parkeer knop omlaag drukken zou de handrem eraf moeten halen. en gezien de wagen niet uitschakelt doordat je hem handmatig "aan" hebt gezet, zou de handrem eraf moeten blijven dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:18
Checkvraag, wat is de productieweek geweest van mensen die de auto moeten terugbrengen voor die bouten?

Geloof dat ik even de checkvraag ga stellen bij de dealer aangezien die daar toch nog 2 weken staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heeft de Elroq geen USB-C aan de zijkant van de binnenspiegel?

Die FitcamX ziet er interessant uit voor m'n Kodiaq ook. Alleen wat huiverig om die kap eraf te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:51
Chillz schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:01:
[...]

[...]

Helemaal eens!

Maar voor de dealer is het weer net een handelingetje extra, waar ze ook weer een paar tientjes extra voor kunnen krijgen...
dat zal het verschil wel maken helaas
Even de fohn erop en je hebt ze er binnen 5 minuten zonder problemen af.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aCb1780
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 16:28
Holzschuh schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:51:
Checkvraag, wat is de productieweek geweest van mensen die de auto moeten terugbrengen voor die bouten?

Geloof dat ik even de checkvraag ga stellen bij de dealer aangezien die daar toch nog 2 weken staat.
Mijne was W11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

MikeyMan schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:26:
[...]

Heeft de Elroq geen USB-C aan de zijkant van de binnenspiegel?

Die FitcamX ziet er interessant uit voor m'n Kodiaq ook. Alleen wat huiverig om die kap eraf te trekken.
Nee, onbegrijpelijk aangezien de Octavia dat wel heeft. Het is wel duidelijk dat er op bepaalde zaken flink bezuinigd wordt!

Heb er wel al 200km op zitten en hij rijdt erg fijn. Het gezeur over het stuur vast houden tijdens Travel Assist vind ik wel erg kut, maar ben ik ook wel gewend van m'n Octavia :p

Pagina: 1 ... 35 ... 52 Laatste