Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Stiff81
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-07 15:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gf9UpbWGKRTVKU1orPGJarZcPVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lb1btqVWFyLAOMdNU3do0Zym.jpg?f=fotoalbum_large

Niets mis mee ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10:44
Mooie kleur en uitvoering! (behalve velgen dan maar dat blijft persoonlijke smaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiff81
Elroq85 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:57:
[...]

Mooie kleur en uitvoering! (behalve velgen dan maar dat blijft persoonlijke smaak).
Liever had ik zwarte velgen eronder, alleen iets met budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Stiff81 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:09:
[...]

Liever had ik zwarte velgen eronder, alleen iets met budget ;)
Ik heb zelf de VEGA velgen, die schijn je tegenwoordig gratis te krijgen omdat bepaalde 19" niet leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiff81
Elroq85 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:12:
[...]

Ik heb zelf de VEGA velgen, die schijn je tegenwoordig gratis te krijgen omdat bepaalde 19" niet leverbaar zijn.
Dit zijn de zwart geborstelde vega velgen (sportline standaard velg)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Robi-One
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vandaag heb ik de mijne ook opgehaald.

Elroq 85 Sportline in Steel Grey met Clever, transport en trekhaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NTVo50bqRB7XwHwLybhVloBz9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJyo7p5x6BNmWNndW1eczuXj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiff81
Robi-One schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:53:
Vandaag heb ik de mijne ook opgehaald.

Elroq 85 Sportline in Steel Grey met Clever, transport en trekhaak.

[Afbeelding]
Nice, veel veilig KM !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:12
Tomskii5 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:26:
[...]

Iets met geduld is een schone deugd, maar ik deug niet ;-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0YDyNr6HeFzF2kyx-WIiCJm7oc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CjUyEe5urjoC8V24xHt4BdWf.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebertje01
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-09 14:52
Update levering:
19 Maart besteld:
-Elroq Sportline 85
-Graphite grey
-Business upgrade clever
-Trekhaak

Vandaag, 27 mei 2025, door dealer gebeld, auto is binnen kan afspraak gemaakt worden voor aflevering.
Mmmm... we zijn "helaas" met de camper onderweg door Scandinavië en komen 13 juni terug. Leuk vooruitzicht!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mindgarp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 10:33
Nu al een actiemodel, dat is best snel: https://www.autointernati...lroq-als-tour-actiemodel/.

Afbeeldingslocatie: https://www.skoda.nl/-/media/skoda/merkcampagne-2025/elroq/intro-beeld-elroq-daisy-v3-tv.png

[ Voor 30% gewijzigd door mindgarp op 28-05-2025 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:50
Van de importeur zelf https://www.skoda.nl/modellen/elroq :
Tourvoordeel | Speciale editie | Alleen uit voorraad
Business Edition Tour

De Business Edition Tour is rijk uitgerust en extra scherp geprijsd. Voorzien van de krachtige 82 kWh-accu met een actieradius tot 571 km. Deze speciale editie biedt standaard het Clever pakket, een optionele lakkleur (Timiano Green, Black Magic, Steel Grey en Graphite Grey) en een bagagescheidingsnet. Verkrijgbaar vanaf € 42.990. De Steel Grey-variant wordt exclusief geleverd met 20 inch ‘Vega’ lichtmetalen velgen. Een trekhaak is optioneel beschikbaar voor € 990. Alleen uit voorraad leverbaar.
Plaatje van de Sportline uitvoering is dan een beetje raar, want het lijkt er dus op dat dit voorraadmodellen zijn waar je dus niks meer aan kunt upgraden behalve accessoires.

Voordeel lijkt dus te zijn gratis Clever-pakket (€ 1490,-), gratis lakkleur (€ 809,-), gratis bagagenet (€ 49,-) en voor de Steel Grey-variant de 20" Vega velgen (€ 790,-) gratis.

Met die 20" velgen lever je wel wat range in en heb je wat meer risico op beschadigingen met stoeprandjes etc.

En het zal er wel op neerkomen dat je een lage inruilprijs krijgt zoals meestal bij actiemodellen.

Maar er is ook een optie voor € 2000 extra inruipremie op de Elroq of een aanbieding voor Private Lease vanaf € 449,-, dus voor elk wat wils.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 23:15

Pinjataaa

Hit me!

Is het bakje op de vloer achterin onderdeel van een pakket, of zijn ze deze bij mij vergeten?

Heb vandaag voor het eerst een dagje rondgereden, erg fijn. Alleen van de lane assist had ik meer verwacht. Bij een leen auto van werk hoefde ik echt niet te sturen, bij deze Skoda pingpongt hij alle kanten op. Jammer!

Misschien een instelling, maar die moet ik allemaal nog even doorlopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACj0xSAG3xH5ncc23kezU9vEPV8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SEBF0mAP2TEjts4Luw1WjQ1G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weltevree
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-09 16:06
Deze is gek genoeg niet standaard ik had dat namelijk ook gedacht en over vragen gesteld en kon hem wel kopen wat de filmpjes je niet vertellen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltevree
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-09 16:06
Wat ook gek is bij sportline er geen tijpe aanduiding op geplaatst word

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:50
Pinjataaa schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:02:
Is het bakje op de vloer achterin onderdeel van een pakket, of zijn ze deze bij mij vergeten?

Heb vandaag voor het eerst een dagje rondgereden, erg fijn. Alleen van de lane assist had ik meer verwacht. Bij een leen auto van werk hoefde ik echt niet te sturen, bij deze Skoda pingpongt hij alle kanten op. Jammer!

Het 'Opbergvak op de middentunnel achter' zit alleen in het Transport-pakket, en daarmee ook in het Advanced en Maxx pakket (de twee duurste Business upgrade pakketten).

Voor een fatsoenlijke lane assist heb je waarschijnlijk de Travel Assist optie nodig die deel uitmaakt van het Clever pakket, deze geeft nl. 'Adaptive Lane Assist'.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mindgarp
Pinjataaa schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:02:

[Afbeelding]
"Opbergvak op de middentunnel achter" is onderdeel van het Transport-pakket. Dat staat gewoon in de brochure.

Lane Assist corrigeert als je buiten je rijstrook dreigt te komen. De zelfsturende functie heet Travel Assist en is aanwezig vanaf het Clever-pakket.

EDIT: @Wesco was me net voor. :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 16:54
[Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DK6xS3lZXwEhqy5Z5s6Pqxl0H2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/koYFG17ZjGvoeGkCbZ5BtwJU.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag ook opgehaald! 85 BE met Advanced pakket.

[ Voor 23% gewijzigd door carlhendrix op 28-05-2025 18:34 ]

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

mindgarp schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 18:18:
[...]

Lane Assist corrigeert als je buiten je rijstrook dreigt te komen. De zelfsturende functie heet Travel Assist en is aanwezig vanaf het Clever-pakket.
Wesco schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 18:15:
[...]

Voor een fatsoenlijke lane assist heb je waarschijnlijk de Travel Assist optie nodig die deel uitmaakt van het Clever pakket, deze geeft nl. 'Adaptive Lane Assist'.
Thanks, ik heb het clever pakket dus ik zal wel even de instellingen in moeten duiken dan!

Ah, dat moet je met het stuur activeren dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Pinjataaa op 28-05-2025 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edjeed
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
carlhendrix schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 18:30:
[[Afbeelding]

Gefeliciteerd!
Komt het door de foto of loopt de rand van chrome bij de achterdeur niet lekker door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiff81
Weltevree schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 18:02:
Wat ook gek is bij sportline er geen tijpe aanduiding op geplaatst word
Bij mij staat er Elroq links en rechts sportline… verder niets .

Wel vind ik de kleur van sportline niet echt goed gekozen. Steekt af tov de gehele zwarte auto (bij mij dan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stiff81
carlhendrix schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 18:30:
[[Afbeelding]

Gefeliciteerd! Mooi man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
edjeed schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:17:
[...]

Gefeliciteerd!
Komt het door de foto of loopt de rand van chrome bij de achterdeur niet lekker door?
Nee dat ziet er niet goed uit. Aan beide zijden te hoog. Je kunt ze waarschijnlijk zelf wat naar beneden drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:22
[...]

Gefeliciteerd!
Zie het onder bij het zwarte kunststof ook

Edit: hmm zelfs de belijning loopt niet goed door?

[ Voor 9% gewijzigd door Maikie18 op 28-05-2025 20:25 ]

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 16:54
[...]

Gefeliciteerd!
Dankje! Ja, dat viel me ook al op. Ik ga morgen eens kijken wat daar aan de hand is.

Edit: ik zie op pagina 123 dat de blauwe BE van MarcelGo het ook heeft. Slecht afgewerkt of deur niet goed gesteld?

[ Voor 16% gewijzigd door carlhendrix op 28-05-2025 20:40 ]

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:01
carlhendrix schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:33:
[...]

Dankje! Ja, dat viel me ook al op. Ik ga morgen eens kijken wat daar aan de hand is.

Edit: ik zie op pagina 123 dat de blauwe BE van MarcelGo het ook heeft. Slecht afgewerkt of deur niet goed gesteld?
Heb er vorige week even op geduwd en zit nu netjes ;)

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
Wesco schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:52:

[...]

Plaatje van de Sportline uitvoering is dan een beetje raar, want het lijkt er dus op dat dit voorraadmodellen zijn waar je dus niks meer aan kunt upgraden behalve accessoires.

Voordeel lijkt dus te zijn gratis Clever-pakket (€ 1490,-), gratis lakkleur (€ 809,-), gratis bagagenet (€ 49,-) en voor de Steel Grey-variant de 20" Vega velgen (€ 790,-) gratis.

Met die 20" velgen lever je wel wat range in en heb je wat meer risico op beschadigingen met stoeprandjes etc.

En het zal er wel op neerkomen dat je een lage inruilprijs krijgt zoals meestal bij actiemodellen.

Maar er is ook een optie voor € 2000 extra inruipremie op de Elroq of een aanbieding voor Private Lease vanaf € 449,-, dus voor elk wat wils.
Ik ben al weken bezig met offertes en configuraties en de maximale korting die ik kreeg was 49 euro op het leasebedrag dat uit de calculator kwam.

Vandaag echter zijn al die tarieven via de configurator ineens 70!! Euro per maand lager geworden. Consumentenprijs is wel gelijk gebleven. Heb het idee dat er iets niet klopt.

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
MarcelGo schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:50:
[...]

Heb er vorige week even op geduwd en zit nu netjes ;)
Ja dat werkte bij mij ook. Ik houd het wel even in de gaten of het weer terug gaat bewegen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 22:58
Ik mag voor het eerst een lease auto van de zaak. Gezien mijn budget (EUR 750) ben ik uitgekomen op de Skoda Elroq. Prive rijd ik een Mercedes C180 AMG Line uit 2018. Ik heb nog nooit in een Skoda gereden, maar zal binnekort een proefrit maken. Ik wil alvast met wat voorbereidende configuratie(s) naar de dealer gaan, tot zover mogelijk. Voor werk rij ik ~ 100km per dag (heen en terug), opladen kan veelal op werk

Mede door dit topic ben ik tot het volgende gekomen:

Elroq 60 Business Edition
  • Kleur: Steel Grey
  • Velgen: Supernova 21"
  • Interieur: Lodge
  • Opties: not twijfelend tussen Business Upgrade Plus en Advanced
Ik heb hierbij nog wat enkele vragen. Kan iemand mij uitleggen wat precies de Adaptive Chassis control + Drive Mode Select optie is. Ik zag het ergens staan.
Iemand die de winteroptie heeft gekozen, wat zijn jouw beweegreden geweest?

[ Voor 6% gewijzigd door cacao70 op 28-05-2025 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wesco schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:52:

[...]

Ik kan mij vergissen maar de tour uitvoering lijkt heel erg op een actiemodel die ik destijds in de ayvens app kreeg, daar zat zo'n beetje dezelfde korting en config op als nu.
Het komt op mij over alsof er een hoop elroqs in die config door ayvens/pon besteld zijn, maar dat de interesse hiervoor tegenviel en ze die nu dus op deze manier proberen te slijten door ze aan een breder publiek te tonen.

https://www.ayvens.com/nl...autos/170590/skoda-elroq/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
cacao70 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:19:
Ik mag voor het eerst een lease auto van de zaak. Gezien mijn budget (EUR 750) ben ik uitgekomen op de Skoda Elroq. Prive rijd ik een Mercedes C180 AMG Line uit 2018. Ik heb nog nooit in een Skoda gereden, maar zal binnekort een proefrit maken. Ik wil alvast met wat voorbereidende configuratie(s) naar de dealer gaan, tot zover mogelijk. Voor werk rij ik ~ 100km per dag (heen en terug), opladen kan veelal op werk

Ik heb hierbij nog wat enkele vragen. Kan iemand mij uitleggen wat precies de Adaptive Chassis control + Drive Mode Select optie is. Ik zag het ergens staan.
Als je gaat proefrijden kijk dan of je een Elroq kunt vinden met 21” velgen, lijkt mij persoonlijk een stuiterbak. Je kunt misschien met dat Adaptive pakket op comfortstand het scherpe eraf halen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:56
[Mocht mijn vraag hier niet toegestaan zijn, haal 'm dan maar weg ...]

Ik ga deze week bij de lokale verdeler kijken voor de Elroq 85. Het is mijn eerste EV, voor voornamelijk woon-werkverkeer (20km enkele rit), paar keer per maand langere rit op de autosnelweg. Nu twijfel ik nog of een warmtepomp zinvol is, want ik lees er zoveel tegenstrijdige berichten over ... Wat is jullie advies?

[ Voor 5% gewijzigd door Elpenoor op 29-05-2025 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wsn1979
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-09 13:18
Elpenoor schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 09:11:

Ik ga deze week bij de lokale verdeler kijken voor de Elroq 85. Het is mijn eerste EV, voor voornamelijk woon-werkverkeer (20km enkele rit), paar keer per maand langere rit op de autosnelweg. Nu twijfel ik nog of een warmtepomp zinvol is, want ik lees er zoveel tegenstrijdige berichten over ... Wat is jullie advies?
Goedemorgen,

Ik heb wel voor de warmtepomp gekozen, de lithiumcellen in de accu werken optimaal bij een bepaalde temperatuur en de warmtepomp kan daar voor zorgen. Hierdoor laden en ontladen ze efficiënter en slijten de cellen minder. Zeker als je de auto buiten parkeert kan dit in de winter bereik schelen. Als je veel rijdt dan zal ook de kwaliteit van de accu constanter zijn als je veel snelladers gebruikt. Zeker als je de auto privé koopt en na x jaar wil verkopen kan het de restwaarde ten gunste zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10:47
@wsn1979 warmtepomp heeft niets te maken met je batterij. Het gaat het interieur van je auto gewoon efficiënter oowarmen en daardoor iets minder verbruiken bij koudere temperaturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pkrielen
KweNi schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 09:24:
@wsn1979 warmtepomp heeft niets te maken met je batterij. Het gaat het interieur van je auto gewoon efficiënter oowarmen en daardoor iets minder verbruiken bij koudere temperaturen.
Ik sluit me aan bij de grote meerderheid die vinden "Voor het klimaat in NL is het de prijs niet waard".
Uiteraard zullen er voor bepaalde personen redenaties zijn waarbij het wel een rendabele uitgave is, maar ik heb dat geld in mijn trekhaak gestoken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-09 13:03
Elpenoor schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 09:11:

Juist voor korte ritjes lijkt een warmtepomp mij fijn in de 'winter' voor dat je auto anders warm is ben je al op je bestemming. Wij hebben er wel voor gekozen.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09
KweNi schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 09:24:
NIet helemaal, de warmtepomp in onderdeel van het thermisch beheersysteem en houdt dus ook (indirect) het accupakket op een optimale temperatuur, wat zorgt voor een langere levensduur. Hoeveel % is niet te meten waarschijnlijk maar het helpt dus wel iets. Voornamelijk wordt het gebruikt om interieur sneller te kunnen verwarmen, vandaar dat in Zwitserland een warmtepomp wel standaard is bijv.

Vriend chatgpt geeft aan dat degradatie accu na 5jr met 15.000 pjr zonder warmtepomp 8-12% is en met warmtepomp tussen de 6 en 9%, rijdend in NL.

[ Voor 9% gewijzigd door Frankythefly op 29-05-2025 09:41 ]

Elroq 60 BE Timiano Green + Lodge

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:21
pkrielen schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 09:29:
[...]

Ik sluit me aan bij de grote meerderheid die vinden "Voor het klimaat in NL is het de prijs niet waard".
Een warmtepomp heeft in het NL klimaat een stuk hogere COP dan in een kouder klimaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KweNi
@JPD68 : een wagen zonder warmtepomp is ook snel warm, alleen gebruikt hij daarvoor een simpel 3 of 4kw element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KweNi
@Frankythefly had je vriend ook een leuke bron hiervoor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09
KweNi schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 09:54:
@Frankythefly had je vriend ook een leuke bron hiervoor?
Even naar bronnen gevraagd en dan is het verschil kleiner zegt ie inderdaad tot 1,5%.
de bronnen zijn lastig kopieren maar als je hem invult en vraagt naar bronnen krijg je alle artikelen.
Besparing in verwarming komt uit op 3-15% bij rijden in NL. Wel een flinke range tussen laag-hoog.

Wij hebben geen warmtepomp omdat we een laadpaal hebben en dan kunnen voorverwarmen/koelen met stroom van de laadpaal, dat leek ons voldoende. We gaan niet op wintersport. Dus daarom heb ik er niet voor gekozen. ik snap wel dat er steeds getwijfeld wordt, we zitten qua klimaat er net overal tussenin. hebben we een paar zware winters is het voordeel weer wat groter.

Elroq 60 BE Timiano Green + Lodge

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:23
wsn1979 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 09:18:
[...]

Goedemorgen,

Ik heb wel voor de warmtepomp gekozen, de lithiumcellen in de accu werken optimaal bij een bepaalde temperatuur en de warmtepomp kan daar voor zorgen. Hierdoor laden en ontladen ze efficiënter en slijten de cellen minder. Zeker als je de auto buiten parkeert kan dit in de winter bereik schelen. Als je veel rijdt dan zal ook de kwaliteit van de accu constanter zijn als je veel snelladers gebruikt. Zeker als je de auto privé koopt en na x jaar wil verkopen kan het de restwaarde ten gunste zijn.
Is hier ook al regelmatig de revue gepasseerd. Gebruik de zoekfunctie maar even op de term warmtepomp en je zult de pro/cons zien.

De consensus is; in NL met het matige klimaat zal het je op jaarbasis enkele tientallen KMs aan range schelen. Of dat de stevige meerprijs waard is, is aan jezelf.

Wat ik persoonlijk een graadmeter vind; hoeveel worden verschillende modellen in de markt gezet.
Kijkend naar bijvoorbeeld de EV3, die is in NL niet eens met WP leverbaar, waar dat elders wel is.
Ofwel Kia heeft uit hun marktonderzoek geconcludeerd dat een WP en NL niet rendabel is en het daarom ook niet aanbieden.
JPD68 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 09:36:
[...]

Juist voor korte ritjes lijkt een warmtepomp mij fijn in de 'winter' voor dat je auto anders warm is ben je al op je bestemming. Wij hebben er wel voor gekozen.
Ook zonder WP kan je de auto gewoon voorverwarmen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Ik sluit me aan bij de meerderheid hier. Een warmtepomp (van het type dat VW monteert) is mooie technologie, maar m.i. de meerprijs niet waard in het milde Nederlandse zeeklimaat. Qua rijbereik in de winter loont het meer dat geld in een grotere batterij te steken.

De afgelopen vijf jaar reed ik in een EV met een warmtepomp en de afname van het rijbereik in de winter was nog steeds aanzienlijk. Volgens Munro Live scheelt het ongeveer de helft en verliest een EV zonder warmtepomp bij koud weer gemiddeld zo'n 20% bereik en één met warmtepomp zo'n 10% (dit is uiteraard heel generiek en zal per auto verschillen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdw76!
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 05:19
Als je er snel en voordeliger warm bij
Wilt zitten kun je het geld beter steken in de stoelverwarming voor en achter. Dat is de meest efficiënte manier van warm blijven in een koude auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pkrielen
avdw76! schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 12:32:
Als je er snel en voordeliger warm bij
Wilt zitten kun je het geld beter steken in de stoelverwarming voor en achter. Dat is de meest efficiënte manier van warm blijven in een koude auto.
Dat was een van de opstekers die ik deed toen ik me in de wereld van EV rijden ging verdiepen.
Nooit bedacht dat je inderdaad door je billen te verwarmen sneller en efficienter het warm kunt krijgen in je auto ipv de "normale" verwarming hoog te zetten. Zal ook de reden zijn dat in nagenoeg alle EV's de stoelverwarming voor eigenlijk standaard is. Dat vond ik in het begin nogal vreemde optie om standaard aan te bieden.
Ben heel benieuwd hoe me dat over 3 weken gaat bevallen als ik het aan den lijve mag gaan ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 09:49
[...]

Geen benzine/diesel auto he..... juist bij EV is de auto snel warm op korte ritjes. Helemaal als stoel/stuurverwarming op automatisch zet. Dan onder de 4 graden gaat die altijd aan bij ontgrendelen bijvoorbeeld.

Warmtepomp gebruikt meer rest warmte, daardoor in koud klimaat prettiger voor je verbruik.
Voor NL alleen dure optie, meer gewicht meenemen en onderdeel extra met kans op onderhoud/defect.
Echt overbodig hoor.... zelfs met 1x wintersport.
Het optimaliseren van de accu werkt perfect, altijd direct beste laadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosmo.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 08:55
Even een vraagje voor de mensen die een Elroq hebben met een af fabriek trekhaak, wat voor stekkerdoos gebruikt Skoda voor de Elroq? 7 of 13 pin?

Unobtanium 3D Printer Buildlog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elroq85
Nosmo. schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 14:30:
Even een vraagje voor de mensen die een Elroq hebben met een af fabriek trekhaak, wat voor stekkerdoos gebruikt Skoda voor de Elroq? 7 of 13 pin?
13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosmo.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 08:55
@Elroq85

Dankje.

Unobtanium 3D Printer Buildlog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Nosmo. schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 14:30:
Ik kreeg er een verloop 13-7 bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 14:20
[...]

Voor het opwarmen van je auto voor je vertrekt is de warmtepomp nutteloos. Dat opwarmen gebeurt in no time met je PTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
Bedankt voor alle reacties in verband met de warmtepomp. Ik ga deze optie dan wellicht overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
mindgarp schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 11:17:
Ik sluit me aan bij de meerderheid hier. Een warmtepomp (van het type dat VW monteert) is mooie technologie, maar m.i. de meerprijs niet waard in het milde Nederlandse zeeklimaat. Qua rijbereik in de winter loont het meer dat geld in een grotere batterij te steken.

De afgelopen vijf jaar reed ik in een EV met een warmtepomp en de afname van het rijbereik in de winter was nog steeds aanzienlijk. Volgens Munro Live scheelt het ongeveer de helft en verliest een EV zonder warmtepomp bij koud weer gemiddeld zo'n 20% bereik en één met warmtepomp zo'n 10% (dit is uiteraard heel generiek en zal per auto verschillen).
De warmtepomp van het VAG concern is erg inefficiënt. VW heeft in Duitsland veel automobilisten financieel gecompenseerd wegens niet waargemaakte claims.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pkrielen
Kwam deze video tegen waarbij men met een Sportline 85 met 21" velgen en een daktent eens zal kijken wat het verbruik is..
YouTube: Effizienzwunder Elroq!😳 Mit Dachzelt und E-Auto in den Schwarzwald 🚙⛺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
jdbiggelaa schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 17:04:
[...]

De warmtepomp van het VAG concern is erg inefficiënt. VW heeft in Duitsland veel automobilisten financieel gecompenseerd wegens niet waargemaakte claims.
Interessant, dat wist ik niet. Bij welke modellen speelt dit? Heb je meer informatie of een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
mindgarp schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 20:14:
[...]

Interessant, dat wist ik niet. Bij welke modellen speelt dit? Heb je meer informatie of een bron?
Nextmove heeft er een paar jaar geleden een aantal items aan gewijd. Warmtepompen in EV’s waren toen een hot item en alleen de Hyundai warmtepomp bleek efficiënt. Tesla leverde toen überhaupt nog geen warmtepomp. Conclusie: de beloofde besparingen waren laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
jdbiggelaa schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 20:44:
[...]

Nextmove heeft er een paar jaar geleden een aantal items aan gewijd. Warmtepompen in EV’s waren toen een hot item en alleen de Hyundai warmtepomp bleek efficiënt. Tesla leverde toen überhaupt nog geen warmtepomp. Conclusie: de beloofde besparingen waren laag.
Dank je, ik heb het artikel gevonden: https://nextmove.de/winte...nellladen-heizung-und-co/. Maar ik denk eigenlijk niet dat het nog relevant is. VW zal de afgelopen vier jaar niet stilgezeten hebben en de ID.3 heeft al twee keer een technische update gehad sindsdien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Laatst online: 23-09 20:55

Heimdallr

Asgard

Ik heb zelf een Elroq met warmtepomp besteld net als een aantal andere collega's van mij. Zelf ben ik werkzaam in de elektrotechniek en vanuit dat vakgebied bekeken zijn er alleen maar logische voordelen aan een warmtepomp.

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 22:58
Heimdallr schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:05:
Ik heb zelf een Elroq met warmtepomp besteld net als een aantal andere collega's van mij. Zelf ben ik werkzaam in de elektrotechniek en vanuit dat vakgebied bekeken zijn er alleen maar logische voordelen aan een warmtepomp.
Zijn de voordelen de reeds genoemde punten in het topic of ook nog iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:24
Heimdallr schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:05:
Zoals? Ik haal hem morgen op en heb nul onderzoek gedaan nadat de dealer zei dat het een goed idee was qua range en gemak en nog iets. Maandag zijn onze installatiebedrijf vrienden weer op bezoek (verbouwing met veel toestanden) dan wil ik natuurlijk wel de blitz maken met mijn kennis van zaken en goede keuzes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heimdallr

Heimdallr

Asgard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:24
De verkoper maakte drie jaar geleden een filmpje. Bedankt voor het delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
Ik vind het configureren best nog verwarrend (Belgische site): als ik een Sportline 85 en een Corporate 85 met het duurste optiepakket, trekhaak, winter pack en scheidingsnet configureer, dan komt de Sportline nog altijd € 2000 goedkoper uit dan de Corporate. Maar waar zit dan nog het verschil?

Ik twijfel overigens nog tussen de Corporate en de Sportline voor het uiterlijk : ik heb begrepen dat de Corporate chromen raamlijsten heeft, en daar ben ik niet zo'n fan van. Maar de Sportline heeft een wat lagere ophanging, als ik het goed heb, en zo'n sportieve rijder ben ik nou ook weer niet ...

[ Voor 33% gewijzigd door Elpenoor op 30-05-2025 07:18 . Reden: Nog meer vragen :) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heimdallr

Heimdallr

Asgard

Elpenoor schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 06:57:
IMaar de Sportline heeft een wat lagere ophanging, als ik het goed heb, en zo'n sportieve rijder ben ik nou ook weer niet ...
Als je de Sportline met de adaptieve vering besteld heeft deze een normale hoogte. Die vering kan ik van harte aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:32
cacao70 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:19:

Zou het interessant zijn @S_Chief om waar van toepassing de maandelijkse betaling en de cataloguswaarde erbij te zetten? Ook wel benieuwd of er (incl BTW) een verschil zit tussen zakelijk en prive.

Ik tik 700 (670 na korting d:)b ) af voor een catalogusprijs van 46.070.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJones
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 23-09 20:49
Heb horen vallen dat warmtepomp ook meer lawaai maakt.
Is dit ook niet meer gewicht, en dus in sommige gevallen net nadelig?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• ZeeEzel
  • Laatst online: 10:31
Ik heb vandaag de grote wisseltruc uitgehaald :)! Super fijne wagen om te rijden!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YC_WwkZX29I0jRUWjfClOQYIk3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZDoyZclON8rC2Haz0CbyCG2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xck18nd35m-4z0EUq_zsf4TFq40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cOTUZ3rJxWLkhV4EFDsUbarz.jpg?f=fotoalbum_large

Skoda Elroq BE60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
gefeliciteerd, veel veilige kilometers :)
wel grappig, jij hebt dezelfde lettercombinatie in je kenteken als de mijne, maar ik moet nog 2 weken wachten.
(iets met een drukke dealer, soit.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeeEzel
Shanquish schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:33:
gefeliciteerd, veel veilige kilometers :)
wel grappig, jij hebt dezelfde lettercombinatie in je kenteken als de mijne, maar ik moet nog 2 weken wachten.
(iets met een drukke dealer, soit.)
Dat te bedenken dat hij 1,5 week al aflever klaar heeft gestaan bij de dealer door mijn agenda 😅

Skoda Elroq BE60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cptspekkie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 23:20
Veel veilige kilometers ZeeEgel,
Zo te zien heb jij het uiterlijk zoals ik hem ook ga krijgen, dus jouw foto is nu voor mij de eerste keer dat ik energy blue met de regulus velgen gecombineerd zie. Voor zover ze hier op de foto te zien zijn dan. hahaha

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• CBGerard
  • Laatst online: 23-09 21:02
Onze Elroq is nu 6 weken oud en er staan 3200 km op. Voor ons één groot avontuur: we hebben altijd schakelauto’s op benzine gereden.
Rijden met automaat was ons niet vreemd maar het was wel wennen aan de Adaptive Cruise Control en al de andere opties die voor ons nieuw waren. De leercurve was korter dan ik had gedacht maar ik nam daar dan wel goed de tijd voor.
Opvallende ervaringen:
- Ik krijg vaak complimenten voor de kleur: Energy Blue.
- Thuis laadt de auto standaard aan de laadpaal (Loady Invisible) op de zonnepanelenstand. Geen
omkijken naar.
- Voor het maximum accu percentage ben ik er nog niet helemaal achter hoe de auto samenwerkt met de
app. Als ik een keer 100% laadt zou dit maximum automatisch terug moeten springen naar 80%.
- Onderweg naar het Zwarte Woud hebben we 3x geladen aan een snellader. Het is opmerkelijk hoe
accuraat de auto de snellaadpalen aangeeft: bij 19/20% sta je weer bij de volgende, kennelijk rekening
houdend met de trailer en het hogere gebruik.
- Eén van de snelladers bleek een Tesla- lader te zijn. Ik ben er niet achter gekomen hoe we die aan de
praat kregen met een ANWB- en met een Shell- pas. Ik had gedacht dat dit ook met de Skoda- app zou
kunnen. We vonden een andere laadpaal in de buurt. Het laden ging vele malen sneller dan het nuttigen
van soep met brood in het aanpalende restaurant😊. De laadtijd was steeds maximaal 20 minuten.
- Het was puzzelen hoe de laadpalen precies werken. Er waren altijd behulpzame elektrarijders die ons
uitleg gaven. Na 3x laden krijgen we een beetje routine.
- We hebben onze motortrailer niet af hoeven koppelen, hoewel die soms een beetje in de weg stond.
Andere auto’s konden er nog altijd langs.
- We reden grotendeels over de snelweg met een gemiddelde snelheid van ong. 90 km/u. Het verbruik was
rond de 19 kW/100 km. De auto trekt de geladen trailer met gemak! Het totaalgewicht is ong. 500 kg.
- We hebben nu al geen angst meer vanwege het accupercentage. Het is ook geen probleem om op de
plaats van bestemming te komen met de accu op 20%. Er was tot nu toe altijd wel een geschikt laadpunt
in de buurt.
- De laadkosten onderweg vielen wel tegen: aan de snelladers langs de snelweg doen die niet onder voor
benzinekosten.

Gisteren hebben we de eerste andere Elroq in het wild gespot!! In het Zwarte Woud reden we er eventjes achter. De andere bestuurder had ons ook in het snotje en groette ons.

Kortom: we zijn best wel een beetje trots op deze mooie auto met al de mogelijkheden die erin zitten!

We gaan nu wel snel de motorfiets op de weg zetten….
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86BBpnsINpuQqR-BII9TiyydY4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBm2CaXSRDcgbsSPe8tSA495.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeeEzel
cptspekkie schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:33:
Veel veilige kilometers ZeeEgel,
Zo te zien heb jij het uiterlijk zoals ik hem ook ga krijgen, dus jouw foto is nu voor mij de eerste keer dat ik energy blue met de regulus velgen gecombineerd zie. Voor zover ze hier op de foto te zien zijn dan. hahaha
Ik zou even een duidelijkere foto maken voor je haha!

Skoda Elroq BE60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 14:37
CBGerard schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:41:
Onze Elroq is nu 6 weken oud en er staan 3200 km op. Voor ons één groot avontuur: we hebben altijd schakelauto’s op benzine gereden.
Rijden met automaat was ons niet vreemd maar het was wel wennen aan de Adaptive Cruise Control en al de andere opties die voor ons nieuw waren. De leercurve was korter dan ik had gedacht maar ik nam daar dan wel goed de tijd voor.
Opvallende ervaringen:
- Thuis laadt de auto standaard aan de laadpaal (Loady Invisible) op de zonnepanelenstand. Geen
omkijken naar.
- Voor het maximum accu percentage ben ik er nog niet helemaal achter hoe de auto samenwerkt met de
app. Als ik een keer 100% laadt zou dit maximum automatisch terug moeten springen naar 80%.
- Onderweg naar het Zwarte Woud hebben we 3x geladen aan een snellader. Het is opmerkelijk hoe
accuraat de auto de snellaadpalen aangeeft: bij 19/20% sta je weer bij de volgende, kennelijk rekening
- Eén van de snelladers bleek een Tesla- lader te zijn. Ik ben er niet achter gekomen hoe we die aan de
praat kregen met een ANWB- en met een Shell- pas. Ik had gedacht dat dit ook met de Skoda- app zou
kunnen. We vonden een andere laadpaal in de buurt. Het laden ging vele malen sneller dan het nuttigen
van soep met brood in het aanpalende restaurant😊. De laadtijd was steeds maximaal 20 minuten.
- Het was puzzelen hoe de laadpalen precies werken. Er waren altijd behulpzame elektrarijders die ons
- We hebben onze motortrailer niet af hoeven koppelen, hoewel die soms een beetje in de weg stond.
- We reden grotendeels over de snelweg met een gemiddelde snelheid van ong. 90 km/u. Het verbruik was
rond de 22,5 kW/100 km. De auto trekt de geladen trailer met gemak!
- We hebben nu al geen angst meer vanwege het accupercentage. Het is ook geen probleem om op de
plaats van bestemming te komen met de accu op 20%. Er was tot nu toe altijd wel een geschikt laadpunt
in de buurt.
- De laadkosten onderweg vielen wel tegen: aan de snelladers langs de snelweg doen die niet onder voor
benzinekosten.

Gisteren hebben we de eerste andere Elroq in het wild gespot!! In het Zwarte Woud reden we er eventjes achter. De andere bestuurder had ons ook in het snotje en groette ons.

Kortom: we zijn best wel een beetje trots op deze mooie auto met al de mogelijkheden die erin zitten!

[Afbeelding]
Mbt je laadkosten. Vond je dat tegenvallen met of zonder abbonement van Ionity bijvoorbeeld? Ik rij nu naar Kroatië en rijden eigenlijk van Ionity naar Ionity tegen 0.39 cent per kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anme
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-09 13:58
De Tesla lader bedien je met een app: De Tesla app. Wij zetten altijd het Tesla abbonement voor €12, - per maand aan als we naar Spanje rijden en als we thuis zijn zetten we dat weer uit. Prima prijzen en een goede dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versteuve
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 18-08 06:40
Zojuist te horen gekregen dat mijn Elroq vandaag binnengekomen is bij de dealer vanuit de importeur. Levering stond op 2 jun, dus dat klopt heel behoorlijk.( besteld op 31maart)
Vrijdag 6 jun kan ik hem ophalen😊

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZeeEzel
Speciaal voor @cptspekkie 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8c1p55IT9PD24pBTgFC3tr8OJKw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxPi8WMCNtdooSr0EAnnMDel.jpg?f=fotoalbum_large

Skoda Elroq BE60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:00
Dat is balen om te lezen voor mij dat de levertijd al zo snel is, hier ook een Elroq besteld echter loopt mijn huidige contract pas 4 Oktober af.
Moet wachten tot einde contractperiode voordat de dealer hem pas mag uitleveren van de werkgever, hoop niet dat die gaat staan wegrotten bij de dealer.
Wel mooi om ze steeds vaker in het wild te zien.

Elroq SL 60, Race Blue met advanced pakket.

Bestelbevestiging 13-5, van Mossel moet hem uitleveren van de werkgever, die hebben een mailtje gestuurd dat het week 41 gaat worden.
Iemand ervaring of van Mossel hem kan/wilt debadgen voor de uitlevering, ik heb al mijn info gehaald bij Maas-de Koning welke hem wilde debadgen voor mij bij uitlevering.
Helaas niet voor elkaar te krijgen dat ze hem ook mochten uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnmar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06:41
over de trekhaakaansluiting: 13 of 7 polig
MarcelGo schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:55:
[...]

Ik kreeg er een verloop 13-7 bij ;)
Toen ik keek naar de neerklapbare trekhaak, zag ik dat aan de zijkant van de trekhaak een 7 polige en aan de andere kant een 13 polige aansluiting zat. Tenminste, zo herinner ik het me.

Vond dat nl nogal netjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Johnmar op 30-05-2025 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBGerard
  • Laatst online: 23-09 21:02
Patox schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:56:
[...]

Mbt je laadkosten. Vond je dat tegenvallen met of zonder abbonement van Ionity bijvoorbeeld? Ik rij nu naar Kroatië en rijden eigenlijk van Ionity naar Ionity tegen 0.39 cent per kWh
Ik vind dit tegenvallen maar ben nieuw in deze wereld. Omdat we normaal gesproken thuis laden heb ik geen abonnement maar zal dat zeker heroverwegen. Geldt die € 0,39 alleen voor de Ionity- laders of ook voor andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
@ZeeEzel Bedankt voor deze mooie foto. Ik kan alleen maar zeggen dat de Regulus velgen hem zeker staan.

Ten opzichte van de standaard Proteus, dacht ik is leuke upgrade. Maar nu sommige ivm de leverproblemen van Proteus gratis de Vega's kregen begon me toch een beetje het gevoel van hmm misschien had ik ook dat geluk wel gewild.

Maar nee ik vind toch het twee kleurige contrast net een tikkie mooier dan een iets grotere zilveren velg. Dus nu ik de combi zo zie op de foto, krijg ik steeds meer zin in mijn Elroq. (Al helpt het al ingeleverd hebben van mijn Qashqai en dus nu autoloos zijn tot aan de levering ook wel mee stiekem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
Oh @ZeeEzel ik zie net dat jouw Elroq op Conti's staat. Eigen keuze of puur toeval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeeEzel
cptspekkie schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:34:
Oh @ZeeEzel ik zie net dat jouw Elroq op Conti's staat. Eigen keuze of puur toeval?
Geen eigen keuze, ik weet dat mijn werkgever de eis heeft dat er all seasons onder moeten zitten. Merkband laten ze over aan de lease maatschappij/garage.

Skoda Elroq BE60

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelGo
Voor de liefhebbers

[ Voor 51% gewijzigd door MarcelGo op 30-05-2025 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
Johnmar schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:34:
over de trekhaakaansluiting: 13 of 7 polig

[...]

Toen ik keek naar de neerklapbare trekhaak, zag ik dat aan de zijkant van de trekhaak een 7 polige en aan de andere kant een 13 polige aansluiting zat. Tenminste, zo herinner ik het me.

Vond dat nl nogal netjes.
Staat in elk geval niet zo in de manual..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2g6QNkHgHDV76l4SbI6jOKgghY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LYuhbpSHLTKRTjRplb91Ar3a.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Leuk om te lezen @CBGerard ! Voor ons is het ook de eerste, we komen van een Up haha.

Thuis laden gaat echt perfect icm een Tibber abonnement en een Zaptec Pro lader. Idd geen omkijken naar.

Wat betreft de laadpalen onderweg, ik ben mij al veel aan het inlezen maar dat is toch wel een dingetje he.

We hebben net 270km gereden op en neer richting Groningen. We kwamen met 26% thuis met een 100% lading. (BE60). De stoelen zitten echt geweldig, aangenaam ritje zo.

En we kwamen erg veel Elroqs tegen onderweg, populair autootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterShoe
  • Laatst online: 07:52
ZeeEzel schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:23:
Ik heb vandaag de grote wisseltruc uitgehaald :)! Super fijne wagen om te rijden![Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij staat die van mij ernaast en wonen wij in dezelfde stad. Ik mocht hem om 11 uur ophalen in Waalwijk.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MisterShoe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncnZEGaJOgKIQVbvwhEAMh_xjOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RHGYNbPKPgkbejgyDn2H11I.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds vanmorgen de blije eigenaar van deze mooie BE60. Wat een genot om hier in te mogen rijden! Beste keuze binnen mijn budget gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Heel mooi idd, ik heb eenzelfde kleur besteld :)
MisterShoe schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 21:41:
[...]

Volgens mij staat die van mij ernaast en wonen wij in dezelfde stad. Ik mocht hem om 11 uur ophalen in Waalwijk.
Ah, ik de 12e, ook in waalwijk.
Hoe ging de aflevering? Ik krijg heel erg het idee dat het daar nogal groots is opgezet en je "1 van de vele bent"

[ Voor 6% gewijzigd door Shanquish op 30-05-2025 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06:47
Heb de Elroq 60 (Timiano green) afgelopen week mogen ontvangen. Ben hem nog een beetje aan het leren kennen (eerste volledig electrische wagen...). Bevalt tot nu toe erg goed, rijdt heerlijk.

Ik heb een vraag over instellingen onder Laden - setup - e-Routeplanner. En dan met name resterende actieradius bij reisdoel en bij laadstop.

Ik heb deze nu zo staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZurBkJFjj4PXNJRUPYx4PFz7dRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tx5PWQsqIA4QDffK5eK1cxUe.jpg?f=fotoalbum_large

Wat zijn hier de aanbevolen / beste settings?

[ Voor 8% gewijzigd door Rennie01 op 31-05-2025 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeEzel
MisterShoe schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 21:41:
[...]

Correct, ik woon niet binnen Brabant maar Noord Holland, dus had mooi ritje naar huis 😉

Skoda Elroq BE60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sador
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:23
CBGerard schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:41:
Opvallende ervaringen:
omkijken naar.
rond de 22,5 kW/100 km. De auto trekt de geladen trailer met gemak!
in de buurt.
benzinekosten.

[Afbeelding]
Ben van de week naar Denemarken geweest (800 km heen en 800 km terug), laden bij de Tesla superchargers ging niet met de druppels van de ANWB en Shell. Laden onderweg is zeker niet goedkoop. Nu 4000 km op de teller en eind volgende week 712 km naar het oosten van Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterShoe
Shanquish schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:08:
Heel mooi idd, ik heb eenzelfde kleur besteld :)

[...]

Ah, ik de 12e, ook in waalwijk.
Hoe ging de aflevering? Ik krijg heel erg het idee dat het daar nogal groots is opgezet en je "1 van de vele bent"
Ik vond de aflevering prima. Nuchter met een leuke touch. Blijft leuk het doek eraf trekken en je nieuwe auto komt glimmend tevoorschijn.
Veel rijplezier alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterShoe
ZeeEzel schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:48:
[...]

Correct, ik woon niet binnen Brabant maar Noord Holland, dus had mooi ritje naar huis 😉
Voor mij gevoel was ik zo thuis. Tijd ging super snel door het genieten van het rijden. Smiddags zag ik je rijden bij de mare, we wonen denk echt dicht bij elkaar. Volgende keer zal ik zwaaien. 👋🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeEzel
MisterShoe schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 07:19:
[...]

Voor mij gevoel was ik zo thuis. Tijd ging super snel door het genieten van het rijden. Smiddags zag ik je rijden bij de mare, we wonen denk echt dicht bij elkaar. Volgende keer zal ik zwaaien. 👋🏻
We seinen 👌🏻🤝🏻

Skoda Elroq BE60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
En nóg een vraagje (ik ga dinsdag wel bij de dealer maar ik heb in het verleden ervaren dat niet elke dealer alle details kent ...): zit de sfeerverlichting over de breedte van het dashboard enkel op de Sportline of ook op de Coporate (uitgaande van het maxx-optiepaket)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikie18
Elpenoor schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 10:00:
En nóg een vraagje (ik ga dinsdag wel bij de dealer maar ik heb in het verleden ervaren dat niet elke dealer alle details kent ...): zit de sfeerverlichting over de breedte van het dashboard enkel op de Sportline of ook op de Coporate (uitgaande van het maxx-optiepaket)?
Voor zover ik weet zit het ook op de business alleen kon je daar de kleur niet aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

sador schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 05:23:
[...]

Ben van de week naar Denemarken geweest (800 km heen en 800 km terug), laden bij de Tesla superchargers ging niet met de druppels van de ANWB en Shell. Laden onderweg is zeker niet goedkoop. Nu 4000 km op de teller en eind volgende week 712 km naar het oosten van Duitsland.
Misschien een beetje offtopic, maar waar laad je dan wel? En een beetje van de snelweg af neem ik aan? Wij hebben Denemarken ook op de planning namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Maikie18 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 10:21:
[...]

Voor zover ik weet zit het ook op de business alleen kon je daar de kleur niet aanpassen
Ik heb een Business Edition met Advanced pack en ik heb de mogelijkheid om de kleuren aan te passen. Ik zie dat er in de app nog wel een optie is om tegen betaling meer kleuren te kiezen en om het uit te breiden met extra functies in sport mode. Deze functies kosten 29 euro per stuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cptspekkie
Elpenoor schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 10:00:
De sfeerverlichting over de gehele breedte van het dashboard is afhankelijk van het interieur dat in de Elroq gekozen wordt.

Studio heeft geen sfeerverlichting, zowel niet over de breedte als in de deuren.
Loft, heeft het niet over de gehele breedte van het dashboard maar wel in de deuren.
Lodge, vanaf dit niveau heb je zowel op de deuren als over de breedte van het dashboard.
Suite, ook hier dit het volledig in, op deur en dashboard.

En dan heb je nog de SportLine interieur, die zoals je zelf al aangaf het ook heeft.

Het staat daarmee dus los van je Max pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elpenoor
cptspekkie schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 12:36:
[...]

De sfeerverlichting over de gehele breedte van het dashboard is afhankelijk van het interieur dat in de Elroq gekozen wordt.

Studio heeft geen sfeerverlichting, zowel niet over de breedte als in de deuren.
Loft, heeft het niet over de gehele breedte van het dashboard maar wel in de deuren.
Lodge, vanaf dit niveau heb je zowel op de deuren als over de breedte van het dashboard.
Suite, ook hier dit het volledig in, op deur en dashboard.

En dan heb je nog de SportLine interieur, die zoals je zelf al aangaf het ook heeft.

Het staat daarmee dus los van je Max pakket.
Ah, bedankt - duidelijk en helder!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Check de FAQ in de topicstart ook. ;)
Pagina: 1 ... 33 ... 53 Laatste