Veel voorkomend beginnersgedrag met de B stand is ‘loslaten’. Je remt juist heel gedoseerd in de B stand door geleidelijk je pedaal op te laten komen. Ik rijd alleen in B stand en de meeste ritten raak ik de rem niet aan, alleen de laatste meters voor een stoplicht e.d.JPD68 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:53:
[...]
En binnen de bebouwde kom vond ik de B-stand juist erg irritant. Daar laat je juist vaak het pedaal los om iets af te remmen, bij gelijkwaardige kruisingen bijvoorbeeld. Dan wil je niet dat de auto echt gaat remmen.
Nu het toch over de B stand gaat: klopt het dat de auto niet recupereert als de accu 100% vol is? Ik haalde vandaag mn auto van de lader af, reed weg in de B stand en vloog bijna de bocht uit omdat d3 auto niet afremde en reed alsof ik in de D stand reed...
Allereerst wil ik alle mensen bedanken die mijn vraag van 14 mei hebben antwoord. Dit had te maken met de actieradius.
Afgelopen maandag contact gehad met de maatschappij die mijn auto gaat leveren. Verwachte levering was 20 juni… vandaag een telefoontje: ik heb uw auto zojuist gereed gemaakt voor levering. Wat past u het beste? Komt u hem halen of moeten we hem bij u thuis leveren… 28 mei krijg ik hem aan huis geleverd. Ideaal en gewoon bijna een maand eerder. Het betreft een zwarte SL 60.
Afgelopen maandag contact gehad met de maatschappij die mijn auto gaat leveren. Verwachte levering was 20 juni… vandaag een telefoontje: ik heb uw auto zojuist gereed gemaakt voor levering. Wat past u het beste? Komt u hem halen of moeten we hem bij u thuis leveren… 28 mei krijg ik hem aan huis geleverd. Ideaal en gewoon bijna een maand eerder. Het betreft een zwarte SL 60.
Fixed.pkrielen schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:04:
Zojuist van Udenhout (dealer) gesproken, auto is in NL![]()
Zou al vanaf 5 juni afgeleverd kunnen worden (dus ruim onder de verwachting) echter Ayvens (lease) houdt contractdatum aan dus wordt het 17 juni..
@S_Chief
Lijkt iets mis met mijn regel in de XLS, de formule wil niet echt meewerken, kun je die fixen?
Klopt. Tenminste, ik had hetzelfde soms bij mijn e-golf. Ik heb in het daarvoor bestemde topic toen eenzelfde vraag gesteld. Ik had het overigens niet altijd, maar heel af en toe.draayertje schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:38:
Nu het toch over de B stand gaat: klopt het dat de auto niet recupereert als de accu 100% vol is? Ik haalde vandaag mn auto van de lader af, reed weg in de B stand en vloog bijna de bocht uit omdat d3 auto niet afremde en reed alsof ik in de D stand reed...
Klopt ja. Is ook wel logisch. Waar moet de geregenereerde stroom naartoe als de accu vol is.draayertje schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:38:
Ik meen zelfs een waarschuwing in het scherm te hebben zien staan. Maar er is ook nog dit scherm…draayertje schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:38:
:strip_exif()/f/image/W9CoR9ns63sFgIaK8YdXsQGh.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door MarcelGo op 23-05-2025 07:27 ]
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Een vraag over melding flitspalen in het navigatiesysteem tijdens installatie, meen te hebben gezien dat ik ergens mee akkoord moest gaan maar voordat ik iets kon doen was die melding alweer weg.
In de Kia stond het standaard aan en werden de vaste palen en trajectcontrole netjes aangegeven.
In de Kia stond het standaard aan en werden de vaste palen en trajectcontrole netjes aangegeven.
Nice! Kijk, zo kan het ook. Ik moet telkens overal achteraan bellen. Ik heb er nog steeds geen vertrouwen in, pas als ik de sleutel in handen heb.Stiff81 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 23:03:
Allereerst wil ik alle mensen bedanken die mijn vraag van 14 mei hebben antwoord. Dit had te maken met de actieradius.
Jij krijgt hem aan huis geleverd. Ik had deze optie ook, maar dan zou dat door een "externe partij zijn die de sleutel in de handen duwt en vertekt. Geen uitleg" Is dat bij jou ook het geval?
[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |
Dat was bij mij ook een optie, maar dan krijg je (met alle respect) de auto overhandigd door een student die niets met de verkoop te maken heeft en waarschijnlijk alleen weet hoe hij bij zijn Drive moet komen. Anders had ik hem waarschijnlijk deze week al kunnen rijden. Dan wacht ik liever een weekje; ik vind een overdracht door een verkoper toch wat ‘waardevoller’, ook vanwege de uitleg erbij.carlhendrix schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:40:
[...]
Nice! Kijk, zo kan het ook. Ik moet telkens overal achteraan bellen. Ik heb er nog steeds geen vertrouwen in, pas als ik de sleutel in handen heb.
Jij krijgt hem aan huis geleverd. Ik had deze optie ook, maar dan zou dat door een "externe partij zijn die de sleutel in de handen duwt en vertekt. Geen uitleg" Is dat bij jou ook het geval?
Skoda Elroq BE60
en het gaat ook om de belevenisZeeEzel schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:03:
[...]
Dan wacht ik liever een weekje; ik vind een overdracht door een verkoper toch wat ‘waardevoller’, ook vanwege de uitleg erbij.
een gloednieuwe auto, tig-duizend euro's,
waar je zelf tijd en moeite in hebt gestoken om uit te kiezen en configureren,
maanden hebt gewacht op de levering,
dat doe je maar eens in de x aantal jaar,
Dan is het toch leuker dat die met een doek erover in de showroom staat en je met wat uitleg stralend naar buiten mag rijden voor de eerste keer
dan dat hij voor je deur van de oplegger wordt gereden, je een sleutel krijgt, en succes ermee
[ Voor 4% gewijzigd door Chillz op 23-05-2025 09:09 ]
Leeg - Sinds 20180907
Denk dat dit ook mooi stukje is.MarcelGo schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 07:26:
[...]
Ik meen zelfs een waarschuwing in het scherm te hebben zien staan. Maar er is ook nog dit scherm…
[Afbeelding]
YouTube: Just get going with a Škoda ELROQ & ENYAQ – Your perfect EV start! (...
Oh, eindelijk heeft ook het populaire (en imo wat puberale) Carwow de Elroq getest: YouTube: New Skoda Elroq Review
Geen bijzondere review vergeleken met de vele andere die al online staan, maar de eindconclusie van Mat Watson luidt: net wat beter dan de Kia EV3, en "Just buy it"
.
Geen bijzondere review vergeleken met de vele andere die al online staan, maar de eindconclusie van Mat Watson luidt: net wat beter dan de Kia EV3, en "Just buy it"
"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."
Uiteraard qua gevoel ook 👌🏻😊Chillz schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:08:
[...]
en het gaat ook om de belevenis
een gloednieuwe auto, tig-duizend euro's,
waar je zelf tijd en moeite in hebt gestoken om uit te kiezen en configureren,
maanden hebt gewacht op de levering,
dat doe je maar eens in de x aantal jaar,
Dan is het toch leuker dat die met een doek erover in de showroom staat en je met wat uitleg stralend naar buiten mag rijden voor de eerste keer
dan dat hij voor je deur van de oplegger wordt gereden, je een sleutel krijgt, en succes ermee
Skoda Elroq BE60
Chillz schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:08:

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."
Toch heeft het wel wat als je je auto met zo'n enorme strik ziet staan.DennisMoore schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:52:
[...]
! Da's nogal persoonlijk. Ik heb één keer een doek van een nieuwe auto moeten trekken, en ik voelde me nogal opgelaten. Zoals eh... klappen als je vliegtuig landt ofzo
.
2e waar ik aan denk is, stel je aanmelding primaire gebruiker lukt niet, of je merkt dat de witte plaat die je bij je trekhaak krijgt niet in de kofferbak ligt als je de auto door een "onbekende" thuis afgeleverd krijgt, wat dan ?
Kun je alsnog naar de dealer gaan om dat recht te trekken. Dus ook ik zou altijd kiezen om dan maar iets langer te wachten maar wel met een leuk gevoel en zekerheid de auto uit de showroom te rijden
Aanmelding primaire gebruiker lukte ook onze dealer niet…ik kan me voorstellen dat aflevering thuis ook makkelijk is.pkrielen schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:10:
[...]
Toch heeft het wel wat als je je auto met zo'n enorme strik ziet staan.
2e waar ik aan denk is, stel je aanmelding primaire gebruiker lukt niet, of je merkt dat de witte plaat die je bij je trekhaak krijgt niet in de kofferbak ligt als je de auto door een "onbekende" thuis afgeleverd krijgt, wat dan ?
Kun je alsnog naar de dealer gaan om dat recht te trekken. Dus ook ik zou altijd kiezen om dan maar iets langer te wachten maar wel met een leuk gevoel en zekerheid de auto uit de showroom te rijden
Via Apps (vier puntjes onderin) Traffication openen, daar kan je 'm inschakelen.MarcelGo schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 07:48:
Een vraag over melding flitspalen in het navigatiesysteem tijdens installatie, meen te hebben gezien dat ik ergens mee akkoord moest gaan maar voordat ik iets kon doen was die melding alweer weg.
Bij trajectcontroles vind ik 'm wel vervelend omdat 'ie bij elk controlepunt begint te piepen ipv alleen aan het begin en eind.
Vond het grappig dat bij de testauto ook nog folie op de achterste leeslampjes zat. Bij mij was (en is) dat ook zo.DennisMoore schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:07:
Oh, eindelijk heeft ook het populaire (en imo wat puberale) Carwow de Elroq getest: YouTube: New Skoda Elroq Review
En dat geluidje eronderS_Chief schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:56:
[...]
Vond het grappig dat bij de testauto ook nog folie op de achterste leeslampjes zat. Bij mij was (en is) dat ook zo.
Haha, inderdaadHolzschuh schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:00:
[...]
En dat geluidje eronder(dan ben ik maar puberaal
)
er is nog geen Bright review video van de Elroq, toch?
of heb ik iets over het hoofd gezien...
of heb ik iets over het hoofd gezien...
Leeg - Sinds 20180907
Bestaat er een overzicht van elk knopje die je kunt aanpassen, dat een positief effect heeft op de actieradius? En niet enkel de logische zaken ;-)
Ik heb afgelopen week last minute de velgen aangepast naar Neptune i.p.v. Vega. Staan toch mooier onder een zwarte BE. En het feit dat je die zwarte kapjes eruit kan halen vind ik ook wel een voordeel. Nu wachten tot eind september…🙃
Bij mij zat dat er ook nog op! Totdat mijn zoon dat zag 🤣S_Chief schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:56:
[...]
Vond het grappig dat bij de testauto ook nog folie op de achterste leeslampjes zat. Bij mij was (en is) dat ook zo.
Drive mode op Eco en evt. de clima uitschakelen, dat is het zo'n beetje.MrJones schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:13:
Bestaat er een overzicht van elk knopje die je kunt aanpassen, dat een positief effect heeft op de actieradius? En niet enkel de logische zaken ;-)
Hmm ok, simpel 😉.S_Chief schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:46:
[...]
Drive mode op Eco en evt. de clima uitschakelen, dat is het zo'n beetje.
Jah, de elroc is mijn eerste EV, dus heb geen idee.
Dacht bvb aan sfeerverlichting; coming/leaving home; opladen gsm's; ... maar verschil is wss marginaal klein 😁
Ik doe een aanname dat die van de 12V accu komen, dus ik verwacht daar niet veel voordeel van op je rijbereik.MrJones schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 22:19:
[...]
Hmm ok, simpel 😉.
Jah, de elroc is mijn eerste EV, dus heb geen idee.
Dacht bvb aan sfeerverlichting; coming/leaving home; opladen gsm's; ... maar verschil is wss marginaal klein 😁
Is eigenlijk al duidelijk of bij de Elroq de 12V accu automatisch (ook) wordt bijgeleden door de grote rijaccu? Bij m'n Audi PHEV uit 2018 was dat niet zo, die dwong me af en toe een stukje te rijden om de 12V accu bij te ladenpkrielen schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:19:
[...]
Ik doe een aanname dat die van de 12V accu komen, dus ik verwacht daar niet veel voordeel van op je rijbereik.
Dat is een goede vraag.carlhendrix schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:40:
[...]
Nice! Kijk, zo kan het ook. Ik moet telkens overal achteraan bellen. Ik heb er nog steeds geen vertrouwen in, pas als ik de sleutel in handen heb.
Dat durf ik je niet te zeggen. Ik ga hier idd even achteraan aangezien een stukje uitleg wel gewenst is 🧐
Gister ook het bericht gekregen dat ik de auto klaarstaat en kan worden opgehaald. Echter huidig lease contract eindigt 30-6 en nieuw gaat ook op 30-6 in. Dus moet nog even geduld hebben
.
Ik moet tot de 20ste wachten. Auto staat er al sinds begin april.User8 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 12:45:
Gister ook het bericht gekregen dat ik de auto klaarstaat en kan worden opgehaald. Echter huidig lease contract eindigt 30-6 en nieuw gaat ook op 30-6 in. Dus moet nog even geduld hebben.
Duurt even maar komt goed

Al het papier werk bij mijn werkgever is rond. We gaan voor de 60 racing blue met lodge interieur. De excel is best handig. Hopelijk heb ik hem voor de september maand.
Voor wie niet kan wachten (net als ik) op de Elroq versie van Sonniboy, de zonnewering van de Enyaq past op de passagiersdeuren, achterklep past niet.Flix20 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:27:
[...]
Ik heb hier eens naar zitten zoeken. Van de Elroq bestaan ze nog niet.
Maar, van de Enyaq is al veel te vinden.
Wellicht weet iemand hier al hoe identiek de Enyaq en Elroq daadwerkelijk zijn.
zouden de raampartijen ook identiek zijn en daarmee de zonnewering v/d Enyaq ook in de Elroq passen.
Goedemorgen,
Voor de nieuwe leaseauto staan we op het punt om een Elroq 60 Business Edition met het 'advanced' pakket te bestellen. Dat is dus inclusief HUD icm het Lodge interieur.
Nu lees ik op diverse plekken op internet dat het dashboard dan (irritant) spiegelt in de voorruit.
Iemand daar ervaringen mee/advies in, misschien ook vanuit de Enyaq?
Voor de nieuwe leaseauto staan we op het punt om een Elroq 60 Business Edition met het 'advanced' pakket te bestellen. Dat is dus inclusief HUD icm het Lodge interieur.
Nu lees ik op diverse plekken op internet dat het dashboard dan (irritant) spiegelt in de voorruit.
[ Voor 4% gewijzigd door jaapjanvd op 26-05-2025 09:24 ]
Daar was ik ook bang voor maar valt reuze mee en de reflectie is voornamelijk van het donkere bovenste stuk van het dashboard…jaapjanvd schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:22:
Goedemorgen,
Geloof wel dat je met je (gepolariseerde) zonnebril wel eens een uitdaging kunt hebbenMarcelGo schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:30:
[...]
Daar was ik ook bang voor maar valt reuze mee en de reflectie is voornamelijk van het donkere bovenste stuk van het dashboard…
Voor de HUD merk ik voornamelijk dat je de goede zitpositie + HUD-plaatsing combinatie moet hebben.
In het begin dacht ik dat de navigatie-wijzigingen totaal niet duidelijk waren.
Tot dat ik de positie van de HUD net een stukje had aangepast. Ineens werd het duidelijk zichtbaar en ging er een wereld open!
Merk ook dat als ik maar net een stukje naar boven/beneden/rechts/links ga met mn hoofd, dat de navigatie al snel wat minder duidelijk wordt.
De algemene info en de navigatie info zijn 2 verschillende projecties, is me opgevallen.
Waarbij de algemene altijd duidelijker is, bij een beetje verplaatsen van positie blijft die langer zichtbaar.
In het begin dacht ik dat de navigatie-wijzigingen totaal niet duidelijk waren.
Tot dat ik de positie van de HUD net een stukje had aangepast. Ineens werd het duidelijk zichtbaar en ging er een wereld open!
Merk ook dat als ik maar net een stukje naar boven/beneden/rechts/links ga met mn hoofd, dat de navigatie al snel wat minder duidelijk wordt.
De algemene info en de navigatie info zijn 2 verschillende projecties, is me opgevallen.
Waarbij de algemene altijd duidelijker is, bij een beetje verplaatsen van positie blijft die langer zichtbaar.
Leeg - Sinds 20180907
Goedemorgen,
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van mensen die al een tijdje in een Elroq rijden, vooral naar de opties die zij hebben gekozen. Zijn er opties die je achteraf juist wel of niet had willen toevoegen?
Zelf neig ik naar deze configuratie:
Elroq Business Edition 82 kWh
Loft of Eco Suite (ik vind de gekleurde gordels niet mooi in de Lodge variant). De keuze voor Loft zou prijstechnisch uiteraard een stuk voordeliger zijn.
Transport Pakket (PFT)
Business upgrade pakket - Clever (WNL)
Trekhaak wegklapbaar (1M6)
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van mensen die al een tijdje in een Elroq rijden, vooral naar de opties die zij hebben gekozen. Zijn er opties die je achteraf juist wel of niet had willen toevoegen?
Loft of Eco Suite (ik vind de gekleurde gordels niet mooi in de Lodge variant). De keuze voor Loft zou prijstechnisch uiteraard een stuk voordeliger zijn.
Transport Pakket (PFT)
Mooie config. Heb zelf de BE 60 (is voor ons voldoende). Ik vind persoonlijk Lodge wel mooi, Loft vind ik wat saai. Geen transportpakket gekozen, wilde wat diepere kofferbak. Clever heb ik ook, mooi pakket. Had liever ook nog de matrix koplampen en elec kofferbak maar vond het pakket te duur. Trekhaak ideaal.RPGD schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:01:
Goedemorgen,
Transport Pakket (PFT)
Heb in mijn BE de Loft genomen want ik houd van een donker interieur. Verder alleen een trekhaak die prima bevalt met fietsendrager en electrische fietsen. Geen extra pakketten dus. Ik zou niet weten wat ik nog zou moeten kiezen.RPGD schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:01:
Goedemorgen,
Transport Pakket (PFT)
Sportline 60 omdat de 85 te duur zou zijn in de lease en ik zwarte "lederen" interieur wilde. Stof vind ik niet mooi en licht leer met oranje ook niet.RPGD schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:01:
Goedemorgen,
Transport Pakket (PFT)
Trekhaak is no-brainer vanwege de fietsendrager.
Plus pakket want die Matrix verlichting is echt geweldig en na 6 jaar een elektrische klep gewend te zijn ben ik ook erg blij dat die in dat pakket zit, die had ik niet graag gaan missen.
Het is dat het leasebudget op was anders had het het advanced pakket geworden.
Ik ben persoonlijk het meeste blij met mn canton soud en de electrische stoel.pkrielen schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:03:
[...]
Sportline 60 omdat de 85 te duur zou zijn in de lease en ik zwarte "lederen" interieur wilde. Stof vind ik niet mooi en licht leer met oranje ook niet.
Trekhaak is no-brainer vanwege de fietsendrager.
Plus pakket want die Matrix verlichting is echt geweldig en na 6 jaar een elektrische klep gewend te zijn ben ik ook erg blij dat die in dat pakket zit, die had ik niet graag gaan missen.
Het is dat het leasebudget op was anders had het het advanced pakket geworden.
Wat een dik geluid zit er in dan
De extra bak onder de kofferruimte, behorend bij Transportpakket, zit los en is dus weg te halen.Martijnvdb schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:18:
[...]
Geen transportpakket gekozen, wilde wat diepere kofferbak.
Voor dagelijks gebruik is het een 'handige' optie met wat extra vakjes en heb je een laadvloer gelijk met de drempel.
Maar voor bijvoorbeeld vakantie kun je die hele bak eruit halen en heb je zo +/-10 cm extra diepte voor je koffers.
Leeg - Sinds 20180907
Rij hier ongeveer een maand in een 60 BE met trekhaak. Rijdt prima. Ik laad wel veel maar dat komt omdat ik uit een ICE kom en teveel op de linker strook zit.RPGD schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:01:
Goedemorgen,
Transport Pakket (PFT)
Enige echte nadeel die ik gevonden heb is het standaard geluid. Ik heb nooit in een auto aan de audio settings gezeten, vond het altijd wel prima. Het standaard geluid in de Elroq vind ik ondermaats. Zou het geen compleet geluidsbeeld noemen maar ik ben zeker geen audiofiel.
Heb even snel naar de settings gekeken, zijn drie schuifjes maar had niet genoeg tijd om daar uitgebreid aan te sleutelen. Geluid is zeer persoonlijk natuurlijk, zag ook meningen die de standaard audio prima vonden.
Edit: punt 2 natuurlijk de app. Minimaal de SOC zou je altijd betrouwbaar moeten kunnen uitlezen. Dat gebeurd hier vaker niet dan wel.
[ Voor 5% gewijzigd door m.eddy op 26-05-2025 17:54 ]
Ik ben net terug van een weekendje weg, weer lekker bijna 180 km mogen sturen met deze fijne auto. Wat mij wel opvalt, is dat sommige electronica niet altijd lekker werkt.
Zo heb ik nu 1x gehad dat de blauw-groene balk indicator niet werkte. Deze liet niet zien of er energie verbruikt of teruggewonnen werd. Bij het wegrijden die keer erna werkte het wel weer naar behoren. Meer mensen dit al ervaren?
En wat ik ook heel vreemd vind is dat de gereden tijd op onderstaande foto op 0 blijft staan, terwijl er toch 87 km gereden is....
Zo heb ik nu 1x gehad dat de blauw-groene balk indicator niet werkte. Deze liet niet zien of er energie verbruikt of teruggewonnen werd. Bij het wegrijden die keer erna werkte het wel weer naar behoren. Meer mensen dit al ervaren?
En wat ik ook heel vreemd vind is dat de gereden tijd op onderstaande foto op 0 blijft staan, terwijl er toch 87 km gereden is....
:strip_exif()/f/image/GqEBF1j9hZ8cZQacTmVhyx7R.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit herken ik niet.. Bij mij werkt dit altijd goed.. misschien je boordcomputer eens (laten) resetten?draayertje schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:12:
Ik ben net terug van een weekendje weg, weer lekker bijna 180 km mogen sturen met deze fijne auto. Wat mij wel opvalt, is dat sommige electronica niet altijd lekker werkt.
[Afbeelding]
Ik herken het ook niet. Just to be sure: zijn alle updates geïnstalleerd? Ik zou inderdaad een keer resetten (aan/uit-knop lang ingedrukt houden) en anders melden bij de dealer.draayertje schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:12:
[Afbeelding]
Tip, maak een proefrit om letterlijk een goed beeld te krijgen. Ik heb nog geen oplossing gevonden, soms is het vervelend, maar in sommige situaties potentieel gevaarlijk, omdat het mijn zicht belemmert. Anti-reflectie raamfolies kunnen misschien helpen. volgende week ga ik een professioneel bedrijf bezoeken om te kijken wat de mogelijkheden zijn. de afgelopen dagen merk ik dat ik me er steeds meer aan irriteer. Dit is persoonlijk en zeker geen reden om de Elroq te laten staan! Verder is het een geweldige auto.jaapjanvd schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:22:
Goedemorgen,
Inmiddels heb ik ook al een paar keer gereden in de auto. Enkele vraagjes:
1. Actueel verbruik (en invloed verbruikers). Is er een mogelijkheid om te zien wat het huidige verbruik is(als in NU)? Dit om inzicht te krijgen in het verbruik bij wisselende snelheden? En om de invloed te zien van verwarming of airco? Ik dacht dat dit bij EV's juist inzichtelijk werd gemaakt. Ik zie enkel het rijverbruik met het verbruik sinds laden, start of 'lange tijd'.
2. Ik overweeg ACC aan te schaffen via 'Functions on demand'. Ik heb een kale Selection versie. Word deze functie dan in de auto geladen of toch aan een account gekoppeld?
1. Actueel verbruik (en invloed verbruikers). Is er een mogelijkheid om te zien wat het huidige verbruik is(als in NU)? Dit om inzicht te krijgen in het verbruik bij wisselende snelheden? En om de invloed te zien van verwarming of airco? Ik dacht dat dit bij EV's juist inzichtelijk werd gemaakt. Ik zie enkel het rijverbruik met het verbruik sinds laden, start of 'lange tijd'.
2. Ik overweeg ACC aan te schaffen via 'Functions on demand'. Ik heb een kale Selection versie. Word deze functie dan in de auto geladen of toch aan een account gekoppeld?
1. Druk op het autootje links bovenin - RijgegevensKanoet schreef op maandag 26 mei 2025 @ 20:20:
Inmiddels heb ik ook al een paar keer gereden in de auto. Enkele vraagjes:
In het infotainment worden de volgende gegevens weergegeven:
Afgelegde afstand
Rijtijd
Gemiddelde snelheid
Gemiddeld verbruik
Huidig verbruik ⬅️⬅️⬅️
Niet schrikken als je een min ziet dan ben je aan het recupereren.
[ Voor 3% gewijzigd door techdeck op 26-05-2025 20:35 ]
de 12e kan ik de mijne ook ophalen, kreeg afgelopen vrijdag een mail dat ie binnen was.
10-3 besteld. (in de excel bijgewerkt)
10-3 besteld. (in de excel bijgewerkt)
[ Voor 10% gewijzigd door Shanquish op 26-05-2025 20:41 ]
Hoewel ik al veel te veel reviewvideo's heb gezien

Wat me vooral opviel is dat hij best negatief is over DCC (advies: niet kiezen), terwijl andere reviewers daar juist heel positief over zijn. Het gaat in reviews echt alle kanten op. Kennelijk is het een heel persoonlijk ding.
Die van de ANWB was ook wel leuk, er was er ook een van een Brits kanaal die de Elroq met de EV3 en de Mini clubman vergeleek.mindgarp schreef op maandag 26 mei 2025 @ 20:48:
[...]
Hoewel ik al veel te veel reviewvideo's heb gezienvond ik dit toch een leuke. Fijne presentator, goede energie.
Wat me vooral opviel is dat hij best negatief is over DCC (advies: niet kiezen), terwijl andere reviewers daar juist heel positief over zijn. Het gaat in reviews echt alle kanten op. Kennelijk is het een heel persoonlijk ding.
ANWB vond ik juist slecht omdat er veel verkeerde info in zat..
Ik hoop dat ze binnenkort komen met een dubbeltest met uiteraard correcte informatie, ik blijf hun toch het meest komische duo vinden.S_Chief schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:32:
ANWB vond ik juist slecht omdat er veel verkeerde info in zat..
Skoda Elroq BE60
De functie is gekoppeld aan de auto! Je kan dit dus niet meenemen naar een volgende Skoda.Kanoet schreef op maandag 26 mei 2025 @ 20:20:
Ik mag volgende week woensdag mijn 82kWh BE ophalen in Black Magic kleur.
Ik kijk er echt heel erg naar uit!!
Ik wil nog even wat accessoires gaan bestellen bij de dealer. Hebben jullie tips?
Ik denk nu aan:
Dubbelzijdige kofferbakmat (basisvloer) [5LJ 061 163B];
Zijvak kofferbak [5LJ 061 104];
Entertainment Pakket [000 061 122K];
Bevestigingsriem voor kofferbak [3P0 071 790];
Kan ik 2 zijvakken kwijt (aan iedere kant 1)?
Ik wil nog even wat accessoires gaan bestellen bij de dealer. Hebben jullie tips?
Ik denk nu aan:
Hoewel ik dit zelf allemaal al had ontdekt, vond ik dit ook weer een hele goede en duidelijke video.
Voelde wel heel random dat hij ineens met Groningen aan kwam zetten.
Ik vind die dubbelzijdige mat niet heel geweldig.. Het rubberen deel is zo glad dat spullen werkelijk alle kanten opvliegen.French Builder schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:57:
Ik denk nu aan:
Goed dat je het aangeeft. Ik zat te twijfelen tussen deze kopen of een merkloze(die nog niet in deze maat zijn te kopen)S_Chief schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:40:
[...]
Ik vind die dubbelzijdige mat niet heel geweldig.. Het rubberen deel is zo glad dat spullen werkelijk alle kanten opvliegen.
Ik heb deze optie genomen, volgens mij is deze maar een keer uit te voeren. Je krijgt dan links twee vakken, rechts een hoog(die er misschien al standaard in zit) rechts heb je geen laag vakje, hier zit standaard wat elastiek, waarschijnlijk voor een brandblussers.French Builder schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:57:
Ik denk nu aan:
[ Voor 9% gewijzigd door Kanoet op 27-05-2025 09:35 ]
Ik weet niet of ik je goed begrijp maar ik had standaard in mijn BE al aan beide kanten zijvakken in de kofferbakFrench Builder schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:57:
Ik denk nu aan:
Kunnen Elroq rijders bevestigen dat zij ook enkel Ionity als Snellaad snelkoppeling hebben? Lijkt me wel handig om op den duur, na mogelijke updates, Ionity te kunnen vervangen voor bijv. Fastned.
[ Voor 3% gewijzigd door carlhendrix op 27-05-2025 10:59 . Reden: Toekomst bestendig gemaakt :) ]
Gaat niet helaas.carlhendrix schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:11:
[...]
Kunnen Elroq rijders bevestigen dat zij ook enkel Ionity als Snellaad snelkoppeling hebben? Lijkt me wel handig om bijv. Ionity te kunnen vervangen voor bijv. Fastned.
Ik had vandaag een enkele rit van 125 kilometer, ondertussen al 2 trailers vol Elroq's tegengekomen + 7 Elroq's in het wild.. Ik kan niet wachten op vrijdag!
Skoda Elroq BE60
Zal die van mij wel zijn die onderweg is naar de dealert (hoop ik xD)ZeeEzel schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:48:
Ik had vandaag een enkele rit van 125 kilometer, ondertussen al 2 trailers vol Elroq's tegengekomen + 7 Elroq's in het wild.. Ik kan niet wachten op vrijdag!
Ik gebruik de lange dubbelzijdige mat uit m'n vorige Volvo XC40Kanoet schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:31:
[...]
Goed dat je het aangeeft. Ik zat te twijfelen tussen deze kopen of een merkloze(die nog niet in deze maat zijn te kopen)
Ik heb ook zo'n dubbelzijdige mat maar deze is inderdaad niet geweldig en daarom gebruik ik hem ook niet.
Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder
Goed dat je het zegt.. Ik wacht toch maar gewoon even op de aflevering dan.Elroq85 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:57:
[...]
Ik weet niet of ik je goed begrijp maar ik had standaard in mijn BE al aan beide kanten zijvakken in de kofferbak
Als ik de reacties over de dubbelzijdige mat overweeg laat ik die ook nog maar even zitten denk ik.
Tja het verbaasde mij ook maar ik heb er niet over geklaagd ;-)French Builder schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:03:
[...]
Goed dat je het zegt.. Ik wacht toch maar gewoon even op de aflevering dan.
Als ik de reacties over de dubbelzijdige mat overweeg laat ik die ook nog maar even zitten denk ik.
Misschien Luxe kentekenplaten ? Die heb ik ook aangevraagd, was niet standaard, maar ging mijn dealer wel voor me regelen..French Builder schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:57:
Ik denk nu aan:
Haha ja bij mij ook. Dat was ongeveer het enige wat zonder kosten werd geregeld.pkrielen schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:37:
[...]
Misschien Luxe kentekenplaten ? Die heb ik ook aangevraagd, was niet standaard, maar ging mijn dealer wel voor me regelen..
Zelfs dat lukte bij mij niet kosteloos, moest er zo'n 60 euro voor betalen.
Heb er vriendelijk voor bedankt
Heb er vriendelijk voor bedankt
Ik heb de Elroq deels uitgekozen vanwege de uitsparingen in de kofferbak dicht bij de klep: hier past precies een statief in dat ik vaak gebruik voor mijn werk. Helaas is dat ook de opbergruimte voor de laadkabel. Mijn uitvoering heeft géén hoedenplanknet voor de laadkabel. Deze net is momenteel niet los verkrijgbaar. Kent iemand een uitvoering van een ander model dat wel zou passen?
Of heeft iemand het net over en wil die doorverkopen?
Laadkabel kun je toch ook prima kwijt in een boodschappen kratje of een tasje.Kanoet schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:22:
Ik heb de Elroq deels uitgekozen vanwege de uitsparingen in de kofferbak dicht bij de klep: hier past precies een statief in dat ik vaak gebruik voor mijn werk. Helaas is dat ook de opbergruimte voor de laadkabel. Mijn uitvoering heeft géén hoedenplanknet voor de laadkabel. Deze net is momenteel niet los verkrijgbaar. Kent iemand een uitvoering van een ander model dat wel zou passen?
Nee het staat al vol en tijdens mijn werkdag heb ik geen behoefte aan een laadkabel boven de spullen die ik nodig hebt.avdw76! schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:59:
[...]
Laadkabel kun je toch ook prima kwijt in een boodschappen kratje of een tasje.
Misschien kan de hoedenplank incl net voor de kabel als los onderdeel besteld worden door de werkplaats? Weet de kosten niet maar bij schade moeten ze deze kunnen vervangen, dus zal wel mogelijk moeten zijn.Kanoet schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:16:
[...]
Nee het staat al vol en tijdens mijn werkdag heb ik geen behoefte aan een laadkabel boven de spullen die ik nodig hebt.
Elroq 63 BE Timiano Groen + Lodge
Ik denk dat een vriendelijke dealer hem naar alle waarschijnlijkheid echt wel kan bestellen inderdaad.Frankythefly schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:34:
[...]
Misschien kan de hoedenplank incl net voor de kabel als los onderdeel besteld worden door de werkplaats? Weet de kosten niet maar bij schade moeten ze deze kunnen vervangen, dus zal wel mogelijk moeten zijn.
Skoda Elroq BE60
Laat je hem toch gewoon thuisKanoet schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:16:
[...]
Nee het staat al vol en tijdens mijn werkdag heb ik geen behoefte aan een laadkabel boven de spullen die ik nodig hebt.
PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI
Vanuit de dealer is de verwachte datum 6 oktober doorgeven, hij is afgelopen maandag besteld door HR. Hoe accuraat moet ik die datum zien?
De kans dat hij exact op 6 oktober geleverd wordt is vrijwel 0, dus die is niet erg accuraat.wsn1979 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:46:
Vanuit de dealer is de verwachte datum 6 oktober doorgeven, hij is afgelopen maandag besteld door HR. Hoe accuraat moet ik die datum zien?
Kijk even in de Excel op pagina 1, daar staat alle historie van besteld/geleverd.
Hoewel veel Elroqs (veel) eerder geleverd zijn, is de mijne exact geleverd op het moment dat is aangegeven. Het is een beetje dealer/LM afhankelijk.wsn1979 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:46:
TLDR: Grote kans dat 'ie eerder is, maar houd rekening dat je de uitzondering kan zijn.
goedemorgen mede Elroq rijders, even een vraag.
Als je op de auto drukt links boven en vervolgens naar laden gaat heb je de optie optimaliseren.
Je kan daar kiezen voor accu voorverwarmen, is dit een soortgelijke functie als de warmtepomp doet?
heb hem namelijk nog niet gebruikt, maar blijf nieuwgierig naar het antwoord.
Als je op de auto drukt links boven en vervolgens naar laden gaat heb je de optie optimaliseren.
Je kan daar kiezen voor accu voorverwarmen, is dit een soortgelijke functie als de warmtepomp doet?
Die van mij staat denk ik al bij de dealer ondertussen, maar ik mag hem niet vroeger dan 28/06 omruilen omdat dan de huidige wagen einde contract gaat (niks zenuwslopender dan dit, vooral omdat ik nu met een T-Cross rij die ik niet zelf uitgekozen had).carlhendrix schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:09:
[...]
Hoewel veel Elroqs (veel) eerder geleverd zijn, is de mijne exact geleverd op het moment dat is aangegeven. Het is een beetje dealer/LM afhankelijk.
TLDR: Grote kans dat 'ie eerder is, maar houd rekening dat je de uitzondering kan zijn.
Er zijn ingrijpender dingen in het leven hoor dan een andere auto, u bent nog jong denk ik ;-)Tomskii5 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:17:
[...]
Die van mij staat denk ik al bij de dealer ondertussen, maar ik mag hem niet vroeger dan 28/06 omruilen omdat dan de huidige wagen einde contract gaat (niks zenuwslopender dan dit, vooral omdat ik nu met een T-Cross rij die ik niet zelf uitgekozen had).
Nouuuuu.............Elroq85 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:20:
[...]
Er zijn ingrijpender dingen in het leven hoor dan een andere auto, u bent nog jong denk ik ;-)
Ik kan anders niet wachten. Maar met uitleg snap je wel waarom hahaha.
Mijn oude lease auto (Een 208 GT met alle opties) is ingeleverd op 28-3. Ivm overstap naar andere LM door de werkgever kon ik pas laat bestellen. Heb nu een voorloop/huur auto. Een geweldige Aygo X
Ik kan niet wachten op de Elroq zoals je dan wellicht kan begrijpen
Ik vermoed dat de warmtepomp gebruikt wordt om het interieur te verwarmen, misschien ook de accu?Leendert_s schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:02:
Het handmatig kunnen voorverwarmen van de accu via die knop is handig als je naar een snellader rijdt en de auto verwarmt de accu niet zelf automatisch voor op basis van de navigatie. Volgens mij duurt voorverwarmen van de accu ongeveer een half uurtje. Gewoon eens uitproberen zou ik zeggen, je ziet meteen dat de getoonde maximale laadsnelheid toeneemt.
Zojuist is mijn elroq SL geleverd. Wat een auto! Gaaf!!
Natuurlijk gelijk in het menu gaan klooien. Connectie met Skoda ID lijkt niet van de grond te komen. Ik ga in het menu naar gebruikers en hoofdgebruiker toevoegen, daarna naar aanmelden. Vervolgens blijft hij maar laden. Iemand hier ervaring mee en een oplossing?
(Levering was een ‘foutje’, ik had juist de afspraak verplaatst naar de dealer om dit soort dingen te voorkomen, maar hij werd een half uur geleden van de ambulance afgereden)
Natuurlijk gelijk in het menu gaan klooien. Connectie met Skoda ID lijkt niet van de grond te komen. Ik ga in het menu naar gebruikers en hoofdgebruiker toevoegen, daarna naar aanmelden. Vervolgens blijft hij maar laden. Iemand hier ervaring mee en een oplossing?
(Levering was een ‘foutje’, ik had juist de afspraak verplaatst naar de dealer om dit soort dingen te voorkomen, maar hij werd een half uur geleden van de ambulance afgereden)
Deze maand loopt de Elroq vwb verkopen verder uit op nummer 2 en 3....
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9iQQU2Pk4apRoD0rSdt383Am.jpg?f=user_large)
Iets met geduld is een schone deugd, maar ik deug niet ;-)Elroq85 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:20:
[...]
Er zijn ingrijpender dingen in het leven hoor dan een andere auto, u bent nog jong denk ik ;-)
Als je dat zelf door hebt, dan is de helft al gewonnen ;-)Tomskii5 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:26:
[...]
Iets met geduld is een schone deugd, maar ik deug niet ;-)
Uitleg in het filmpje dat eerder is gepost door @ZeeEzel begint opLeendert_s schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:02:
13:00
PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI