Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 17:12
techdeck schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:16:
[...]

Op jouw BE zit toch Drive Mode Select? Zit er geen Sport stand bij?

Als ik de snelweg opga, gebruik ik in mijn Octavia altijd de Sportstand. Binnen de bebouwde kom schakel ik over op Normal of Eco. De Sportstand maakt de auto imho steviger en geeft een zelfzekerder rijgevoel. In de Normalstand heb ik dat gevoel niet.
Klopt, zit drive mode select op. Sport stand even getest maar niet lang genoeg, zal even langer testen morgen, kijken of dat iets uitmaakt.

Elroq 60 BE Timiano Green + Lodge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
Elroq85 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:04:
Het viel me vanmorgen op dat het lijkt alsof het dashboard 't.h.v. de knoppen niet goed sluit. Hebben jullie dat ook?[Afbeelding]
Bij ons zit dit iets strakker aangesloten, net gekeken en ik zie geen kieren oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.selker
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Elroq85 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:12:
[...]

Je kunt ook nog het geluid van de meldingen instellen. Ik heb bv. het geluid van de snelheidswaarschuwing niet uit gezet maar wel heel zacht zodat ik het net kan horen
Even een vraagje, hoe heb je deze melding zachter kunnen zetten? Ik kan alleen in het menu vinden, melding of weergave (maar dat moet je elke rit instellen). In het geluidmenu kan ik verder niet een aparte instelling vinden om dit specifiek onderdeel zachter te zetten. Ik kijk er dan waarschijnlijk overheen, kun jij mij aangeven waar dit zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:18
Ripk schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:21:
Hallo allemaal,

Ik lees graag mee en heb tot nu toe veel geleerd, misschien weet ik het straks bij aflevering allemaal beter dan de dealer😜 ( Elroq BE 85 tiamo green met winter pack en trekhaak)…. Ik ben echter nieuw met het elektrisch rijden en heb geen mogelijkheid om de auto te laden op eigen stroom heeft er nog iemand tips voor gunstige laadpassen voor de openbare laadpalen? Collega’s hebben me al gewezen op Ovo maar misschien zijn er meer betere of gelijkwaardigen? Ik moet het gewoon zelf regelen dus geen multi tank card van de baas oid
In aanvulling op de link van Chief, die over de ervaringen van lange ritten is misschien ook nog interessant. Heb er wachtend op mijn Elroq al genoeg tips en aandachtspunten uit gehaald.

Theone098 in "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• noordpool
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:38
Zo. Ik heb m'n Elroq gisteren in ontvangst mogen nemen. Een witgekleurde BE60 met trekhaak en winterpakket.

We komen van een Renault Megane Plugin-Hybrid vandaan. Ex-lease auto welke we hebben overgenomen van de leasemaatschappij en als 2de auto gaan gebruiken in ons gezin omdat deze ons prima bevalt.

Wat een verschi in auto's zeg. Maar het toont mij ook dat de megane écht een prima auto is:
  • de Elroq is echt een zwaar ding en dat merk je direct bij het wegrijden: de Renault rijdt veel soepeler weg dan de elroq. Het valt me op dat zelfs de 'motorkap' loeizwaar is. why?
  • veel loze ruimte onder de 'voorklep' ('motorkap'). Als dit handiger was ingedeeld wat er zeker ruimte geweest voor een frunk
  • de standaard audio valt tegen t.o.v. onze renault. zeker de lage klanken klinken zwak
genoeg gemopperd ;-) Eerste indruk is positief. de kofferruimte is groot zat met 3 tieners thuis. (geen kinderwagens meer) en de beenruimte achterin is prima. De afwerking van de auto is prima. Er zijn geen kieren in het dashboard aanwezig.

Het navi-scherm werkt heel goed: er is geen enkele vertraging, de response is snel, je vliegt door de menu's heen. Ook de app werkt prima, alleen was het aanmelden wat 'gedoe'. Er zouden aan de backend wat verbeteringen zijn gedaan voor het aanmeldproces, maar daar lijkt nog een hik-up in te zitten.

als je niet uit alle instellingen komt binnen de diverse menu's: vraag de kids - die hebben binnen 5 minuten alles door en stellen alles in naar wens.

[ Voor 5% gewijzigd door noordpool op 24-04-2025 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-09 08:27
carlhendrix schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:42:
[...]

Mijn A180 heeft een wasstraat-modus:
-buitenspiegels worden ingeklapt om krassen te voorkomen
-zijruiten en het schuifdak worden gesloten.
-regensensor wordt uitgeschakeld zodat de ruitenwissers niet bewegen in de wasstraat.
-airconditioning schakelt over naar de luchtrecirculatiemodus.

Heeft de Elroq ook zoiets, of is het echt alleen ruitenwissers uit en de auto in N?
Ontdekte ik laatst ook na 6 jaar in de A180 gereden te hebben.... |:(

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
MarcelGo schreef op woensdag 23 april 2025 @ 16:20:
[...]

Bijzonder dat Easy Open werkt als je met ingeschakeld contact in de auto zit…ben je voor het verkeerslicht ook kwetsbaar voor dieven?
geen idee of ie het dan doet want boven de 18km/u gaat het deurslot erop, wel waard om eens te proberen
DennisMoore schreef op woensdag 23 april 2025 @ 16:29:
[...]

Volgens https://www.skodacommunit...-und-waschstrasse.135015/ gaat de achterklep niét open als je de sleutel in de buurt van de bestuurdersstoel hebt.

"Wenn du nicht mit dem Schlüssel hinter dem Auto stehst geht Easy Open nicht, hab es in verschiedenen Varianten ausprobiert und die Klappe ging nur so auf. Nicht wenn er vorn in der Hosentasche liegt, in der Mittelkonsole oder sogar im Kofferraum."

'k Heb zelf de Easy Open sowieso maar uigeschakeld omdat ie bij het voorbij lopen al een paar keer ongewenst open ging, zonder dat ik m'n voet of de laadkabel oid onder de auto hield.
ik ga het iig niet proberen want wil mn auto wel schoon hebben maar niet de kofferbak vol water :D

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mindgarp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 10:33
Mijn groene Elroq kwam zijn groene grote broer tegen. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nW4QrZB3HHYdtOaJN90xtZM4oo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sgWDkqjW1cidXryokjvDT3gU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techdeck
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 29-05 08:54
Frankythefly schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:16:
[...]

Klopt, zit drive mode select op. Sport stand even getest maar niet lang genoeg, zal even langer testen morgen, kijken of dat iets uitmaakt.
Heel graag, over een paar dagen mag ik mijn Octavia vaarwel zeggen. ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elroq85
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 17-09 14:57
Frankythefly schreef op woensdag 23 april 2025 @ 22:30:
[...]

Bij ons zit dit iets strakker aangesloten, net gekeken en ik zie geen kieren oid.
Bedankt, ik ga eens richting dealer en ben benieuwd wat ze zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javo1994
  • Laatst online: 17-09 09:53
Voor komend jaar moet ik weer een nieuw energiecontract afsluiten. Nu zag ik dat ze bij Eneco de slimladen app hebben en de elroq ondersteund wordt. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit deze app alsook een laadpaal hebben die via de lease geregeld is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mifflin
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-09 15:24
Sinds gisteren de Elroq BE 85. Eerste indruk heel prettig en de kleine draaicirkel is top. Wat ik nog niet kan vinden is hoe ik de Cruise Control met +1 km / -1 km kan bijstellen.

Iemand die weet hoe dat werkt? Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
Mifflin schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:48:
Sinds gisteren de Elroq BE 85. Eerste indruk heel prettig en de kleine draaicirkel is top. Wat ik nog niet kan vinden is hoe ik de Cruise Control met +1 km / -1 km kan bijstellen.

Iemand die weet hoe dat werkt? Thanks!
-1 km: op het knopje op het uiteinde van de hendel drukken
+1 km: de hendel naar je toe trekken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvdb92
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-09 15:45
Gaat nu heel snel met de kentekens:
  • ELROQ 50: 62
  • ELROQ 60: 638
  • ELROQ 85: 706
Wie binnenkort nog een bestelling gaat plaatsen en graag niet meer wil betalen voor velgen, dan zul je geduld moeten hebben :z

8 April een Elroq 85 BE met standaard 19" Proteus velgen besteld bij de LM.

Vandaag via de LM te horen gekregen dat de "19 Proteus momenteel een lange levertijd heeft, dus deze worden nu vervangen door "20 Vega velgen om tijdige levering te kunnen garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
De demo van de HUD laat een aantal hele gave graphics zien, maar tot nu toe zie ik dat niet terug tijdens het rijden. Mis ik iets of laat de demo wat leuke dingen zijn die nog niet beschikbaar zijn?

Ben ook wel benieuwd wat de kilometerstand bij jullie was bij het ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
S_Chief schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:18:
De demo van de HUD laat een aantal hele gave graphics zien, maar tot nu toe zie ik dat niet terug tijdens het rijden. Mis ik iets of laat de demo wat leuke dingen zijn die nog niet beschikbaar zijn?

Bedoel je de animatie met het Skoda-logo? Of iets anders?

Kilometerstand was bij mij 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
javo1994 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:44:
Voor komend jaar moet ik weer een nieuw energiecontract afsluiten. Nu zag ik dat ze bij Eneco de slimladen app hebben en de elroq ondersteund wordt. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit deze app alsook een laadpaal hebben die via de lease geregeld is?
Dit is een beetje off topic. Misschien beter even in het topic over EV laden kijken/vragen?

Met de Eneco slimladen app heb ik geen ervaring. De Tibber app werkt (redelijk) goed. Zonneplan heeft (nog) geen slim laden functionaliteit. Next Energy wel, maar daar heb ik ook geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
p.selker schreef op donderdag 24 april 2025 @ 07:23:
[...]

Even een vraagje, hoe heb je deze melding zachter kunnen zetten? Ik kan alleen in het menu vinden, melding of weergave (maar dat moet je elke rit instellen). In het geluidmenu kan ik verder niet een aparte instelling vinden om dit specifiek onderdeel zachter te zetten. Ik kijk er dan waarschijnlijk overheen, kun jij mij aangeven waar dit zit?
@Elroq85 Ik ben ook benieuwd. Volgens mij kun je de snelheidswaarschuwing niet zachter zetten.

Overigens is het piepje niet zo hard en niet zo irritant, wat mij betreft. Dat heb ik wel anders meegemaakt (proefrit Kia EV3).

Desalniettemin zet ik 'm wel elke keer uit. Dus hoewel ik nu een auto heb die automatisch de deuren opent en automatisch start, heb ik alsnog steeds twee 'overbodige' handelingen te verrichten:
  • Snelheidswaarschuwing uitschakelen
  • Van D naar B schakelen (waarom kun je deze setting niet opslaan in je profiel? 8)7)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:53
mindgarp schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:43:
[...]

Overigens is het piepje niet zo hard en niet zo irritant, wat mij betreft. Dat heb ik wel anders meegemaakt (proefrit Kia EV3).

Desalniettemin zet ik 'm wel elke keer uit. Dus hoewel ik nu een auto heb die automatisch de deuren opent en automatisch start, heb ik alsnog steeds twee 'overbodige' handelingen te verrichten:
  • Van D naar B schakelen (waarom kun je deze setting niet opslaan in je profiel? 8)7)
Ik schrok mezelf een ongeluk toen ik in de EV3 reed!

De B kan je direct selecteren door de versnellingsknop verder door te duwen toch? Daar is geen menu voor nodig op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
mindgarp schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:43:
[...]

@Elroq85 Ik ben ook benieuwd. Volgens mij kun je de snelheidswaarschuwing niet zachter zetten.

Ik zou dat nog even moeten nagaan. Het klinkt bij mij net hoorbaar dus ik ga er van uit dat het ook harder ingesteld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
  • Laatst online: 21:02

Staat de 'Augmented reality' wel aan? Ik weet niet exact hoe de instelling heet, maar ik moest die nog aanzetten tijdens een proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
TweakTom92 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:45:
[...]

De B kan je direct selecteren door de versnellingsknop verder door te duwen toch? Daar is geen menu voor nodig op je scherm.
Nee, dat klopt. Maar het zou gewoon fijner zijn als hij de laatste stand onthoud. Het is toch iedere keer een extra tikje tegen het 'pookje'.

Dit is iets dat Kia dan weer beter doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
techdeck schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:03:
[...]

Heel graag, over een paar dagen mag ik mijn Octavia vaarwel zeggen. ;w
Sportstand voor sturen lijkt inderdaad rustiger op snelweg, heb ik nu onder persoonlijk profiel ingesteld.

Van mij mag de auto inderdaad ook meer instellingen onthouden:
- standaard de B
- laatste rijprofiel

Al vaker genoemd hier, maar ik kan inderdaad ook niet snel inzien wat de verwachte actieradius is op je eindbestemming of de eerstvolgende lader, moet je nu vanuit de navi vegen en tikken. Die had ik zeker handig gevonden.

Bij mij was de kilometerstand 12 km.
De Honeymoon omgeving vond ik ook verder top (Pon dealers) Leuke updates, foto van je auto als deze met stickers en al binnen is, daarna foto gepoetst enzo, leuke beleving tijdens de levertijd.

Ik zie nog geen Sonniboy voor de Elroq online, iemand deze al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:42
@Frankythefly

https://www.winparts.nl/i....html?zoek=sonniboy+enyaq

Exact dezelfde deuren toch…en bij het juiste optiepakket zitten er originele af fabriek al bij

[ Voor 23% gewijzigd door MarcelGo op 24-04-2025 22:25 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
p.selker schreef op donderdag 24 april 2025 @ 07:23:
[...]

Bij mij staat deze ook heel zacht. Ik heb net even gekeken maar kan niet zien waar dit kan. Ik denk dat ik volume zacht heb gezet tijdens een melding, dat werk ook bij navi meldingen bijvoorbeeld. Ik vind de piep niet storend tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Frankythefly schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:36:
[...]

Bij mij staat deze ook heel zacht. Ik heb net even gekeken maar kan niet zien waar dit kan. Ik denk dat ik volume zacht heb gezet tijdens een melding, dat werk ook bij navi meldingen bijvoorbeeld. Ik vind de piep niet storend tot nu toe.
Ah ja dat kan het inderdaad zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankythefly
Voor de liefhebber: De Elroq RS staat op de Duitse configurator: https://www.skoda-auto.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.selker
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Frankythefly schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:36:
[...]

Dank voor je reactie, ik vind de piep ook heel erg meevallen (zeker t.o.v. Kia EV3), maar als het nog zachter kan, dan zou dat natuurlijk nog beter zijn ;) Maar dan zal het dit wel zijn, qua volume, helemaal prima!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• CBGerard
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23:36
Ik heb gisteren de auto opgehaald bij De Waal in Culemborg: Elroq 60 Business Edition met trekhaak, warmtepomp en Clever pakket. Voor mij rijdt de auto bijzonder fijn.
Mijn vorige auto was een Ford Focus Wagon zonder al de rijhulpen. Dat is in de Elroq nog een flinke tijdsinvestering. Met name de combinatie cruise control, lane assist en automatische beïnvloeding van de rijsnelheid (bochten/kruisingen etc.) moet ik nog doorgronden.
De korte draaicirkel is erg handig.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqPziOTl44RxAxM0harjG3H2DMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/17yzA9l7NpMGwtJswTJ2g6wB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door CBGerard op 25-04-2025 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeeEzel
  • Laatst online: 17-09 14:49
Net de LM even gebeld, mijn auto is op 23-4-25 geproduceerd & 24-4-25 direct op transport gezet! Het grote aftellen kan beginnen. (12-3 besteld door de LM bij PON)

[ Voor 11% gewijzigd door ZeeEzel op 25-04-2025 10:41 ]

Skoda Elroq BE60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Decibel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-09 09:49
ZeeEzel schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:39:
Net de LM even gebeld, mijn auto is op 23-4-25 geproduceerd & 24-4-25 direct op transport gezet! Het grote aftellen kan beginnen. (12-3 besteld door de LM bij PON)
Sow dat is een flinke vooruitgang op de verwachte levertijd van 20-6! Ze hebben er vaart achter zitten bij Skoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mifflin
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-09 15:24
mindgarp schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:55:
[...]

-1 km: op het knopje op het uiteinde van de hendel drukken
+1 km: de hendel naar je toe trekken
Dank nog. Het knopje op de hendel zit vast en krijg ik daardoor niet meer ingedrukt. Kan hem niet meer 'setten' of dus -1 km. Jammer dat ik na een paar dagen alweer naar de dealer moet. Voor de rest heel tevreden tot nu toe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
CBGerard schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:22:
Ik heb gisteren de auto opgehaald bij De Waal in Culemborg: Elroq 60 Business Edition met trekhaak, warmtepomp en Clever pakket. Voor mij rijdt de auto bijzonder fijn.
Mijn vorige auto was een Ford Focus Wagon zonder al de rijhulpen. Dat is in de Elroq nog een flinke tijdsinvestering. Met name de combinatie cruise control, lane assist en automatische beïnvloeding van de rijsnelheid (bochten/kruisingen etc.) moet ik nog doorgronden.
De korte draaicirkel is erg handig.[Afbeelding]
Mooie kleur en prima dealer ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeeEzel
Decibel schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:42:
[...]

Sow dat is een flinke vooruitgang op de verwachte levertijd van 20-6! Ze hebben er vaart achter zitten bij Skoda.
Nu moet die trein nog even doorrijden ;)

Skoda Elroq BE60

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 18:00
Nadat ik m nog niet eerder in het wild was tegengekomen kwam ik er vanmorgen 2 tegen met 1km ertussen:+

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:01
ZeeEzel schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:39:
Voor mijn bestelde auto geldt het zelfde, geproduceerd op 22-4, en staat op de trein, het is afwachten tot de trein vol is. Dealer gaf aan eind mei begin juni naar verwachting te kunnen leveren. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeeEzel
twieren schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:35:
[...]

Voor mijn bestelde auto geldt het zelfde, geproduceerd op 22-4, en staat op de trein, het is afwachten tot de trein vol is. Dealer gaf aan eind mei begin juni naar verwachting te kunnen leveren. :*)
Ik denk dat hij vol is, de trein was gister vertrokken :)

Skoda Elroq BE60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 22:40
Frankythefly schreef op donderdag 24 april 2025 @ 23:14:
Voor de liefhebber: De Elroq RS staat op de Duitse configurator: https://www.skoda-auto.de/
Ah dank! Ik zat de nederlandse site al regelmatig te refreshen, maar DE is natuurlijk ook een optie :-)

Wel bijzonder dat ze een compleet andere website hebben, zulke dingen zou je toch prima samen kunnen doen? Scheelt een hoop kosten.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Boldarak
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 16:17
OK de eerst 1900 kilometer zitten er op. Mijn vorige auto was een Enyaq 60 Sportline met bijna een vol optiepakket.
Deze moest weg (andere werkgever) en nu gekozen voor een Elroq BE85 (zwart) zonder extra opties (op de trekhaak na)

Positief:

- Ruimte! Geen enkel verschil met de grote broer en zowel voor als achter een zee van (been)ruimte

- Entertainment unit > Wat een verademing tov de Enyaq. Nieuwe software is echt een hele grote vebetering. Scherm lijkt ook iets scherper (kan ook aan de UI liggen)

- Rij comfort > Ook hier een dikke plus tov de Enyaq. UIteraard heeft de 115PK meer hier een positieve invloed op. Lijkt wel of hij iets rustiger/stabieler stuurt, maar dat kan ook nieuwigheid zijn.

- Achterbak > Ok, hier leveren we wel wat in , maar ben echt positief verrast hoe groot hij alsnog is. Eerste vakantie moet nog plaats vinden, we zullen iets kritischer moeten zijn met wat er mee moet gaan. Maar lijkt op eerste oog meer dan genoeg ruimte.

- Verbruik > prima verbruik , geen enorme verschillen met de voorganger. Ik zie hier een hoop berichten voorbij komen over hoeveel bereik er op het display staat. Staar je daar ajb niet op blind. De berekening van het gemiddelde vind geloof ik plaats o.b.v. van een aantal factoren van de afgelopen kilometers. Als ik weer een dag vol in de file gestaan heb en vervolgens weer vol laad zie een een fors hoger aantal kilometers (zoals je kunt zien bij de afbeelding). Ga je vervolgens bijvoorbeeld op vakantie en rij je een volledige accu leeg zal je zien dat je uiteindelijk fors minder kilometers hebt gemaakt dat in eerste instantie aangegeven. Uit ervaring met de Enyaq, 350km bereik op de teller, in de praktijk (vakantie naar Oostenrijk) max 270 bereikt.
Desalniettemin heerlijk om nu groter bereik te hebben.

- Ik mis de ACC totaal niet! bleek toch meer een gimmick te zijn die in de praktijk toch voor wat zorgen kostte (remt hij wel op tijd?, ineens van 100km naar 70kmp/h omdat er een bord gezien werd) hou toch liever zelf de regie

- Zit comfort > In vergelijk met de sportstoelen in de voorganger merk ik eigenlijk geen groot verschil. Stoelen zitten heerlijk.

"Negatief"

Helaas ook wat negatieve zaken, al zitten die grotendeels in de opties die ik er nu niet op heb zitten.\

- De deuren kunnen niet op slot dmv het aanraken van de deurhandel, moet dus gebeuren met de sleutel. Ja ik ben lui, maar vind ik echt een gemis (zal wel de keyless entry functie zijn)

- Geen flippers! Dit begrijp ik echt niet. Ik kan de regeneratie niet regelen. Op stand normal geen probleem, maar als ik de sportstand aan zet, blijft hij op regeneratie stand 2 staan en is dus niet te wijzigen! Onbegrijpellijk, ik wil geen regeneratie als ik sportief rij. Misschien doe ik iets verkeerd , dan hoor ik het graag!

- De achterklep is helaas niet elektrisch, maakt op zicht niet uit. Echter als vergelijk de Ford Fiesta van mijn vriendin, als je die indrukt schiet de klep iets open wat het openen net iets makkelijk maakt. Ook doet de achterklep knop op sleutel helemaal niets nu. Je zou verwachten dat als je die indrukt de achterklep open schiet. Is dit ook jullie ervaring?

- De sfeerverlichting.... Helaas niet over de volledige breedte van het dashboard, maar alleen in de deuren. Uiteraard kleinigheid maar toch.....

- Ik mis de USB oplaadpunten bij de achterbank wel, ook zat daar in de Enyaq een "normale" stekker aansluiting. Helaas nu niet voor kunnen kiezen maar is wel een gemis met twee kinderen achterin.

- De velgen > Ik (lees mijn nwe werkgever) had de Enyaq blind besteld half december.... helaas niet over de velgen nagedacht, voor die +-200euro meer had ik voor de Regulus velgen moeten gaan!

- En als laatste de geblindeerde ramen achter. Zaten helaas ook niet standaard erop, maar vind dat het wel de auto net af maakt. Gelukkig op te lossen door later te laten doen bij een bedrijf.

Kortom, mega tevreden met deze auto en de negatieve zaken zijn kleine dingen die overschaduwd worden door de positieve ervaringen.
Veel rijplezier allemaal!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iz17fMqh1j-e78Uc1B8w3IYhNaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27aTHqdvLHqN5WtsQYpQHW98.jpg?f=fotoalbum_large

PSN ID = OTL002

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Boldarak schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:52:

- De deuren kunnen niet op slot dmv het aanraken van de deurhandel, moet dus gebeuren met de sleutel. Ja ik ben lui, maar vind ik echt een gemis (zal wel de keyless entry functie zijn)
Dat is indd. onderdeel van KESSY is inderdaad het keyless systeem en dat werkt inderdaad echt briljant (90% v/d tijd)
- Geen flippers! Dit begrijp ik echt niet. Ik kan de regeneratie niet regelen. Op stand normal geen probleem, maar als ik de sportstand aan zet, blijft hij op regeneratie stand 2 staan en is dus niet te wijzigen! Onbegrijpellijk, ik wil geen regeneratie als ik sportief rij. Misschien doe ik iets verkeerd , dan hoor ik het graag!
Hoe kan je zien in welke regeneratie stand je staat? En wat zijn daarin de verschillen? (heb ook geen flippers)
Als je niet wilt regeneren in sportstand, moet je hem gewoon in D zetten?
- De achterklep is helaas niet elektrisch, maakt op zicht niet uit. Echter als vergelijk de Ford Fiesta van mijn vriendin, als je die indrukt schiet de klep iets open wat het openen net iets makkelijk maakt. Ook doet de achterklep knop op sleutel helemaal niets nu. Je zou verwachten dat als je die indrukt de achterklep open schiet. Is dit ook jullie ervaring?
Achterklep knop moet je ingedrukt houden, dan gaat ie open. Maar ik weet niet of dat standaard is of dat je daarvoor de virtual pedal moet hebben.
- De sfeerverlichting.... Helaas niet over de volledige breedte van het dashboard, maar alleen in de deuren. Uiteraard kleinigheid maar toch.....
Sfeerverlichting hadden ze wat mij betreft achterwegen kunnen laten.
Hoe het nu gedaan is, zie ik vooral overdag 0,0 van de verlichting. Enkel in het donker.
In de showroom liet de verkoper nog zo trots zien dat wanneer je de deur open doet, deze een rode kleur geeft. Nou op de dag zie je daar 0,0 van.
Toen ik v/d week keer heel vroeg weg ging had ik voor het eerst in tijden weer zoiets van owja, sfeerverlichting zit er ook in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aCb1780
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:40
haha, ik heb precies een zwaardere rechtervoet. ik heb iets van 480km bij 100%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Driessen1989
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 16-09 12:19
gangofrs schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:14:
Zijn er hier op het forum nog mensen die problemen hebben met de accu status in de app? Mijn elroq is momenteel aan't opladen, maar dit wordt niet weergegeven in de app. De status van de wagen is online. Toch krijg ik in de app geen updates van het laadniveau. Wat erg vervelend is want zo weet ik niet wanneer hij voldoende geladen is...
Ook bij het openen van de laadhistoriek krijg ik een error-melding in de app.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier hetzelfde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
Ja hier ook. Bij selecteren van "Accu bereik" krijg ik "Er is een probleem opgetreden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techdeck
  • Laatst online: 29-05 08:54
Frankythefly schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:16:
[...]

Sportstand voor sturen lijkt inderdaad rustiger op snelweg, heb ik nu onder persoonlijk profiel ingesteld.

Van mij mag de auto inderdaad ook meer instellingen onthouden:
- standaard de B
- laatste rijprofiel

Al vaker genoemd hier, maar ik kan inderdaad ook niet snel inzien wat de verwachte actieradius is op je eindbestemming of de eerstvolgende lader, moet je nu vanuit de navi vegen en tikken. Die had ik zeker handig gevonden.

Bij mij was de kilometerstand 12 km.
De Honeymoon omgeving vond ik ook verder top (Pon dealers) Leuke updates, foto van je auto als deze met stickers en al binnen is, daarna foto gepoetst enzo, leuke beleving tijdens de levertijd.

Ik zie nog geen Sonniboy voor de Elroq online, iemand deze al gevonden?
Goed om te horen!

Wat betreft je ramen, kan je deze toevallig?

https://www.evofilm.nl/

Het is wel doe-het-zelf, maar redelijk goed te doen als amateur (spreek uit ervaring).

@Boldarak misschien ook iets voor jou.

Elroq is nog niet beschikbaar, maar dat komt vast nog wel.

[ Voor 6% gewijzigd door techdeck op 25-04-2025 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ripk
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 12-09 05:32
CBGerard schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:22:
De korte draaicirkel is erg handig.[Afbeelding]
Gefeliciteerd met de mooie Elroq en uiteraard heel veel veilige kilometers toegewenst,waar ik wel van opkijk is de dagrijverlichting…..heeft u die zo besteld? De auto waar ik een proefrit in hebt gemaakt en bij de auto die ik hebt besteld is die dagrijverlichting nog ingedeeld in 4 secties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodh078
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-09 18:25
Flix20 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:32:
Nadat ik m nog niet eerder in het wild was tegengekomen kwam ik er vanmorgen 2 tegen met 1km ertussen:+
Hahah ik had gisteren precies hetzelfde alleen zaten er bij mij 5 auto's tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcodh078
Ripk schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 16:14:
[...]

Gefeliciteerd met de mooie Elroq en uiteraard heel veel veilige kilometers toegewenst,waar ik wel van opkijk is de dagrijverlichting…..heeft u die zo besteld? De auto waar ik een proefrit in hebt gemaakt en bij de auto die ik hebt besteld is die dagrijverlichting nog ingedeeld in 4 secties.
In secties is alleen wanneer je het pakket hebt met matrix verlichting erin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:53
remcodh078 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 16:19:
[...]

Hahah ik had gisteren precies hetzelfde alleen zaten er bij mij 5 auto's tussen.
Reden jullie met z’n 3en bij elkaar en heb je elkaar gespot?

Goed weekend allemaal!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cptspekkie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:55
In iets meer dan een week dit hele topic doorgelezen en nu de bestelling dan daadwerkelijk gedaan is, besloten me even verder voor te stellen en op de lijst erbij te zetten.

Mijn naam is Patrick en kom uit het noorden van Limburg, gedurende de 22 jaren dat ik mag auto rijden heb ik eigenlijk altijd Nissan gereden met een keer een uitstapje naar een Renault. Verreweg de meeste van deze Nissans waren Qashqai's (5 totaal) en zo ook nog mijn huidige auto. Je kan wel zeggen dat ik eigenlijk een fan ben van het crossover segment (ook bekend als compacte suv).

Een week of 3 geleden begon het weer te jeuken en ging ik kijken of ik mijn huidige private lease kon vervangen voor een nieuwe facelift Qashqai. Puntje bij paaltje, mijn lease prijs zou met ongeveer 230 euro per maand omhoog gaan voor een auto van vergelijkbare specificatie tot degene die ik al reed. :F

Dit heeft mij doen inzien eens bij andere merken te gaan kijken en vooral eigenlijk een wens door te zetten die ik al enige jaren had. Namelijk een elektrische auto te gaan rijden, vergelijkbaar met het formaat van een Qashqai en het liefste voor een prijs die niet al te veel duurder is dan wat ik nu gewend ben te betalen.

Mijn zoektocht bracht mij eerst naar een EV3 of een Niro, dacht altijd dat deze kleiner was, maar op papier zou het niet eens zoveel schelen. En daar ik een persoon ben die wat meer ruimte achter het stuur nodig heeft, (vandaar ook mijn username) ben ik even in een EV3 gaan proef zitten. eindconclusie, een proefrit is niet nodig, dit is niet de auto voor mij. evenals ook de Niro.

Verdere zoektocht deed mij kijken bij Mazda, maar prijs technisch niet interessant, Mitsubishi, tja dat bleek gewoon een Renault captur te zijn dus dat zal ook wel te klein uitvallen. De Captur zelf, een keer Renault gehad, liever niet weer. :P

Ik weet niet meer precies hoe ik erop kwam, maar een oom van mij rijd een Octavia, en ik had meerdere kennissen die na vertrek van een Qashqai richting Skoda vertrokken als bedrijf lease wagen, dus besloot de website te openen en zag toen de Elroq op de voorpagina staan. :o

Cijfertjes vergelijken, en wauw zelfs ietsjes groter in de wielbasis en totale lengte en breedte. Koffer iets kleiner op papier, maar dat mag de pret niet drukken. Dus nog snel even voor 17:00 uur naar de dealer rijden en even zien of we kunnen passen. En warempel, die wagen heeft ruimte! Ja de zit is anders en de houding van de zit is wat anders, maar daar kunnen we wel aan wennen was mijn eerste gedachte.

Inmiddels zijn we morgen 2 weken verder en is de lease aanvraag goedgekeurd, en is er gisteren daadwerkelijk de bestelling voor de auto uitgegaan. Uiteindelijk is het geworden:

Elroq 60 BE
Energy blue
Regulus 19 inch velgen
upgrade pakket advanced
Loft interieur

Eerste keuze was eigenlijk gericht op race blue of moon white. En dan met clever pakket, maar dan zou ik toch zaken als de 360 camera, headsup display en betere audio gaan missen. Zaken die ik in de Qashqai ook heb. Dus gekozen om voor de enegy blue te gaan en die 12 euro richting het verschil van het advanced pakket te zetten.

Stiekem daar toch nog even mijn twijfels bij gehad, maar de foto vandaag geplaatst door CBGerard doet mij toch gerust stellen in mijn kleur keuze. Want dat is de eerste echte foto waarvan ik zeker weet dat het om energy blue gaat en dat ziet er echt niet verkeerd uit.

Sowieso is het een beetje gewaagd om weer voor blauw te gaan, daar mij huidige Qashqai magnetic blue met zwart dak is.

Ben heel benieuwd hoe het gaat zijn als EV rijder, want voor de proefritjes die ik gemaakt heb had ik nog nooit elektrisch gereden. Maar tijdens die ritjes vond ik de Elroq heerlijk rijden en kon ik al snel aan het regenererend in de B stand rijden wennen. Dus ik denk dat dit wel goed komt.

Verwachte levertijd staat op 25 juli, dus nog even geduld hebben. En als het goed is ga ik nog een honeymoon link toegestuurd krijgen vanuit de dealer. Want daar had de verkoper het wel over tegen mij afgelopen dinsdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
TweakTom92 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:01:
[...]

Hier al ervaring mee met de Elroq? Net een account aangemaakt maar kan enkel de Enyaq nog selecteren. Geen idee of dit iets uitmaakt voor gebruik van de laders.
Je hoeft niets te selecteren (ook al suggereert de app van wel). Werkt prima.
Elroq85 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:04:
Het viel me vanmorgen op dat het lijkt alsof het dashboard 't.h.v. de knoppen niet goed sluit. Hebben jullie dat ook?[Afbeelding]
Vandaag ff gekeken en hier zie ik geen naad.
Frankythefly schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:16:
[...]
Tot nu toe merk ik weinig van Sport (heb dan ook geen DCC). Eco is wel merkbaar.
Flix20 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:39:
[...]

Hoe kan je zien in welke regeneratie stand je staat? En wat zijn daarin de verschillen? (heb ook geen flippers)
Als je niet wilt regeneren in sportstand, moet je hem gewoon in D zetten?
Als je naar Sport gaat dan zie je in het kleine scherm in welke stand de regeneratie staat.
mindgarp schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:26:
[...]
Bedoel je de animatie met het Skoda-logo? Of iets anders?

Kilometerstand was bij mij 8.
Nee, als je via het grote scherm de HUD gaat instellen zie je een gave demo (moet je wel in P staan). Daar zie je ook dingen die je niet tijdens het rijden ziet (ook al is augmented reality ingeschakeld).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:28
S_Chief schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 21:46:
[...]

Je hoeft niets te selecteren (ook al suggereert de app van wel). Werkt prima.

[...]

Vandaag ff gekeken en hier zie ik geen naad.

[...]

Tot nu toe merk ik weinig van Sport (heb dan ook geen DCC). Eco is wel merkbaar.

[...]

Als je naar Sport gaat dan zie je in het kleine scherm in welke stand de regeneratie staat.

[...]

Nee, als je via het grote scherm de HUD gaat instellen zie je een gave demo (moet je wel in P staan). Daar zie je ook dingen die je niet tijdens het rijden ziet (ook al is augmented reality ingeschakeld).

***members only***
Kilometerstand hier bij ophalen vandaag 10km. Met 25% batterij.
Nog niet veel gereden op de eerste kilometers leek het verbruik wel hoog maar dat kan misschien kloppen (28-30kwh per 100 km). Gaat vast nog wel omlaag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CBGerard
Mijn auto werd afgeleverd met 6 km op de teller.
@ Elroq85: Het dashboard sluit bij mij netjes aan. Het lijkt erop dat deze bij jou niet goed sluit.

@Ripk: De proefritauto was natuurlijk een Sportline met alle opties. Echt duidelijk was het niet dat de dagrijverlichting anders uit zou vallen. Maar ik was me er terdege van bewust dat mijn uitrusting een stuk minder zou gaan worden.

@cptspekkie: Mijn echtgenote en ik vonden het ook spannend vanwege de kleur. Zo kwamen we Skoda's tegen met een donkerblauwe kleur waar we nog een beetje paars in dachten te zien. Jakkes.
Het is goed gekomen en ik krijg veel complimenten over Energy Blue. Het zal misschien ook de combinatie van het model en de kleur zijn.
Als er geen prijsverschil was geweest zou ik misschien voor Race Blue hebben gekozen. Het bijwerken van kleine beschadigingen is nu echter een stuk eenvoudiger

[ Voor 124% gewijzigd door CBGerard op 25-04-2025 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
De app blijft toch wel zeer wispelturig.
Met name de accu staat en of de auto laadt of niet.

Ook lijkt de SOC in de Navi app niet lekker te werken. Heb ooit eens gespeeld en de SOC op 10% gezet, maar die blijft nu staan. Ondanks dat ik dit aanpas of instellingen reset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cptspekkie
@CBGerard Het is inderdaad precies dat paarse waar ik ook een beetje bang voor was. Dit is ook iets wat ik op de kleur bollen bij de dealer zag en op sommige video's van andere model autos met energy blue. Maar zoals uw foto laat zien, komt het blauw zeer mooi over. Ik ga er dan ook vanuit dat ik hem in het echt ook net zo mooi ga vinden. Voel je overigens vrij om nog een fototje van de achterkant te delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
Flix20 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:35:
De app blijft toch wel zeer wispelturig.
Met name de accu staat en of de auto laadt of niet.

Ook lijkt de SOC in de Navi app niet lekker te werken. Heb ooit eens gespeeld en de SOC op 10% gezet, maar die blijft nu staan. Ondanks dat ik dit aanpas of instellingen reset.
Wel apart dat dat met de Elroq momenteel niet goed gaat, bij mijn huidige Enyaq gaat het prima. 6 mei krijg ik mijn Elroq geleverd, benieuwd of de communicatie tussen auto en app bij mij dan ook niet optimaal loopt. Dan zit het kennelijk in de nieuwere software die de Elroq heeft t.o.v. de (2021) Enyaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Robert_ZM schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 08:04:
[...]

Wel apart dat dat met de Elroq momenteel niet goed gaat, bij mijn huidige Enyaq gaat het prima. 6 mei krijg ik mijn Elroq geleverd, benieuwd of de communicatie tussen auto en app bij mij dan ook niet optimaal loopt. Dan zit het kennelijk in de nieuwere software die de Elroq heeft t.o.v. de (2021) Enyaq.
Ik kan mijn auto ook vanaf 6 mei (wordt 9 mei) ophalen. Ik dacht. Eens kijken wanneer jij hem besteld hebt. Maar volgens de Excel heb jij je auto al sinds 17 maart.

Gaat hier iets mis?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JPD68
cptspekkie schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 21:38:
In iets meer dan een week dit hele topic doorgelezen en nu de bestelling dan daadwerkelijk gedaan is, besloten me even verder voor te stellen en op de lijst erbij te zetten.
Leuk idee om je voor te stellen.... was vroeger op fora heel gewoon, tegenwoordig schiet het er meestal bij in.
Ben daar zelf ook schuldig aan... Zal hier niet mijn hele autohistorie van de afgelopen 36 jaar :X gaan opnoemen of stiekem toch wel O-) Via een Fiat Ritmo (mijn eerste ritjes en ongelukken waren in de Panda van mijn moeder), diverse Fords (Escort/Fiësta/Focus), Volkswagen Golf III/IV/V (daar was de kennismaking met de VAG) en een paar Polo's, als tweede autoś een Lancia Delta 8) , Toyota Starlet/Daihatsu Charade(eigenlijk ook een Starlet) en een Alfa Romeo Mito :*) , een Audi A1 belandt bij onze huidige Mercedes A180, waar we inmiddels 6 jaar en 100K+ km in hebben gereden.

Wel enige ervaring, maar altijd in compacte auto's gereden, al rij ik best vaak in de Mazda CX-5 van mijn vader. Ben heel benieuwd hoe de Skoda Elroq ons gaat bevallen.

We gaan elektrisch uit een soort van principe, kosten technisch kan het nooit uit, maar de techniek en het thuis kunnen laden met zonnestroom vind ik erg interessant. De keuze voor de Elroq is op basis van prijs/kwaliteit geweest en ook wel uiterlijk. Alternatieven waren de Kia EV6 (groot en duur), de Hyundai Ioniq 5 (groot en nog duurder) en de ID.4/5/7 ook groter en duurder. Heel stiekem droomde ik nog van de nieuwe CLA maar die kreeg een veto van de Mrs. en die rijdt de meeste km's.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:46
Gisteren mijn 60 BE Trekhaak opgehaald.

EV-ervaring:
- paar ritjes in een Zoe
- paar ritjes in een Model Y

Vorige auto: Seat Ateca 1.0 6 shift, 1280 kilo leeg

Eerste indruk:
Prima :). Ik zat in over het rijgedrag van een meer dan de helft zwaardere auto dan de vorige, maar je merkt weinig van de extra kilo's. De rijervaring is gewoon zeer soepel. Zeker in vergelijking met een ICE, maar vind hem ook goed rijden ten opzichte van de andere EV's waar ik in gereden heb.

Het zachtjes rijden in een woonerf gaat gewoon heerlijk soepel. En op de snelweg rijdt ie ook heerlijk. Ik bevind me nog wel eens op de linkerstrook en als dat een 2 meter strook is dan heeft de lane assist vaak te klagen. Dan krijg ik nog wel eens een melding. Gewone stroken gaan prima en dan functioneert het super.

Het remmen moet ik wel aan wennen. Je moet vrij ver trappen voor er iets gebeurd. Ik mis hier wel het directe aangrijpen van de rem, die bite. Had hierover al gelezen natuurlijk en het zal wel wennen. Ook weer als je daarna overstapt op een normaal remmende auto.
De reden zal in de aparte mix van schijfremmen en trommelremmen liggen? Klassiek reageren de trommelremmen wat trager dan schijfremmen. Om dit toch in 1 systeem met 1 pedaal goed voor elkaar te krijgen lijkt me een uitdaging. Ze hadden natuurlijk voor de trommels een extra rempedaal kunnen installeren maar dan heb je wéér drie pedalen :o

Edit 1: Helemaal het verbruik vergeten. Ben nog niet onder de 19kWh geweest en zal dus wat moeten werken aan mijn rijstijl, anders haal je de 250 kilometer ws echt niet met de 60. We gaan het beleven. :D

Edit 2: 5->6 shift. Hoewel die 6 was eigenlijk een overdrive

[ Voor 7% gewijzigd door m.eddy op 26-04-2025 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
La1974 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 09:30:
[...]

Ik kan mijn auto ook vanaf 6 mei (wordt 9 mei) ophalen. Ik dacht. Eens kijken wanneer jij hem besteld hebt. Maar volgens de Excel heb jij je auto al sinds 17 maart.

Gaat hier iets mis?
De datum in de Excel is de datum dat de auto bij de dealer klaar zou kunnen staan voor aflevering. Bij bestellen was de verwachting 2e helft mei, maar dat werd een stuk eerder. Vanwege looptijd van mijn huidige auto moest ik wachten tot 6 mei om de auto in ontvangst te kunnen nemen. In de Excel wel 17 maart vermeld aangezien dat de eerst mogelijke leveringsdatum was vanuit de dealer. De auto staat inmiddels bijna 2 maanden bij de dealer op me te wachten 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
Robert_ZM schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 11:53:
[...]

De datum in de Excel is de datum dat de auto bij de dealer klaar zou kunnen staan voor aflevering. Bij bestellen was de verwachting 2e helft mei, maar dat werd een stuk eerder. Vanwege looptijd van mijn huidige auto moest ik wachten tot 6 mei om de auto in ontvangst te kunnen nemen. In de Excel wel 17 maart vermeld aangezien dat de eerst mogelijke leveringsdatum was vanuit de dealer. De auto staat inmiddels bijna 2 maanden bij de dealer op me te wachten 😀
Wel bijzonder. Ik moet juist een maand langer doorrijden omdat de Elroq vertraging had.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Frankythefly
Vandaag wezen snelladen bij Fastned.
Betreft de 60 accu, op 8% bij start, niet voorverwarmd,.
Piek lag op 158 KW bij 23%, netjes! (zou 165 moeten halen in ideale condities)
Bij 52% zakte de snelheid ionder de 100KW
Op het eind zat hij nog op 65KW.
van 8-80% nu in bijna 26 minuten, prima tijd dacht ik zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMZihbgUr9DKn9MKg7HBLENYJnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0MpxZklxBBT3ywNOxYuSa5d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ro-6t_xFREr7NglwfX5mfbeRnhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xtDAi9gVsreDYuNeAF9R6nxv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QiUyyu5uEpLGCIkhNeYlBbMCzUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g1baGxX10j6Cz2c0I5rofOrC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRmRKpE3kHtoLQer2GLjyaXCouU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rt0Vwf644r8lfLxQjFDOTZKq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly

Ik kreeg van de dealer door dat ze random auto's testen op het fabrieksterrein daar, wordt als het goed is aan de importeur doorgegeven. Dan hebben ze extra testkilometers gemaakt, meestal niks om je zorgen over te maken maar dat is dus wel altijd bekend als het goed is.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 09:49
Zo, de eerste vakantie km's met de Elroq en Kip Caravan erachter zitten erop (beladen 1019kg).

Eerst 4 dagen op 2 verschillende plekken in Duitsland geweest en vervolgens in 2 dagen naar Ardeche in Frankrijk gereden. Zeker 900km door de regen met flink wind en zo..... geen centje pijn en heerlijk gereisd.

Laden onderweg dikke prima, auto vaak eerder klaar dan wij... Laden wisselend, omdat de snelladers niet op gelijke afstand staan en heuvels soms zorgen voor eerder of juist later stoppen. Maar in 15 minuten naar 60% en weer 1 1/2 uur verder rijden is ook prima.

Gemiddeld over ruim 1600km met caravan, wisselende omstandigheden en heuvels rijden verbruik van 32.9 kWh. Dan rijden we alles op de snelweg gewoon met 106km/u op de Acc en bij inhalen gas erbij.

Combinatie rijdt super en na de Enyaq 60 met vouwwagen is de Elroq 83 met caravan ook een ideale combinatie.

De software en het laden is ook prima combinatie, navigeren/voorbereiden van route gedaan met ABRP. Ook met live data gebruikt, grappige was dat na 2x laden de Elroq prima in de gaten had wat z'n actuele verbruik was en in de gehele route deed hij prima voorspelling van laden tot 74% en aankomen met 10%.
Ben er nog niet achter of de instelling aanhanger bij hulpsystemen en navigatie ergens voor het omslagpunt zorgen. Nergens vul je gewicht of oppervlakte in namelijk.
Maar zelfs op de heuvelachtige stukken gaat het prima qua voorspelling en met recupereren erbij kom je vaak iets voller aan dan gepland.

Enige verschil wat ik ontdek in navigeren met de huidige Skoda planner, is dat hij rekening houd met bijvoorbeeld 100km/u als maximum met aanhanger, alleen als je dan 106km/u rijdt zit die er logische een paar procent naast.

En dan de laadstops in deze periode.... prima! Zelfs met de caravan maar 1x hoeven loskoppelen.

Als prive-rijder is Ionity power paspoort intressant, 39cent in Duitsland en Frankrijk zelfs 34cent.
Alleen maar Ionity geladen dus, afsluiten via Elly (voormalige Powerpass) is ook nog een idee, dan heb je plug en charge!
Misschien dat we die doen in de zomervakantie naar Groot Brittannië 😎
Met combinatie op de trein door kanaaltunnel en qua laders in GB is de Elly-app wel intressant lijkt het.

Over een week weer terug naar NL, kijken wat rijden met alleen maar 20+ temperaturen en drige wagen dan doet, maar als het al zo gaat dan tot nu toe is het top.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZ9VEzY8OE0Bc1AvvfvQUXCZtCw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KVI0BSk9Zjzsx7Q39Eo9e9iM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVBUm507Rwl8uQEOR8c-acozKzI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hLJRmcb3iIzXcqs17TGEW9bv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0AOz3U1Gv7cAYPEa3P3B1TTomik=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Xg0jihBMuEwE1zZzeMJXNxn.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q2FaF_XfrigKdVbPwhOaghA03bg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sgkqkJv6Ldv37GVvhTF4z7eH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hxgr1z3u2oMNZZcmRNC1UnbXUho=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7dDo3Yz85DCAQoFUig35fAsv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGY64OwZB10O8n05qkIY7NPBWxI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BunVuIjO2mgqBhwlZs6mmNAZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwDjL37SzAnzf9QhGGoUjE4hIQI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/agdRmepUi7uZX0JpTU0tjdPC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFEWv2x9swbSF35aE1g52NCpw50=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqVDPTktXrXov9XJhN4vkWzB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQ1bF0U-rYKkOJbv_M0l1i--VT8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c90InNBlCPapHxnIxUI13OvL.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJ5eubqIW8gtQLi0EgF0v2WEzng=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xYmlF4HudLWWWsDfO01wbSMH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/leJn93gSUTqU_o_ayaD6OgaUVPs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJKKuqklzWhZTUjGr1FHsUUO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPuuSx8CwaejyQRF_o2R9wzbJvM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BOIpdgFEuEaPeIglB7VvOi0X.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KkIIPj4sdWyKp-aHMJ1fUhkr13g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7CR1vc0A8P7FckHVw0D3oA4h.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-a6rnb_XnWmWnd35HuvZP4JAmY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J3UGY4lqQNn82LNa4TW3sAkQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7X3_NEkxTTCUQ7jH0lQgoJrGy0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GGCU4N0b0t2oOM0Kg53b2Bzm.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJ7wRmzVbY2-TeB7BCYiQ280PZ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRYdXTolTLtpJVySVwrzCRi1.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 81% gewijzigd door JS-Ah op 26-04-2025 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ja, dat is wel een probleem met laden icm. Een sleurhut erachter. Je hebt 2 plekken nodig. Als ze beschikbaar zijn prima zoals nu, maar als er op het 2e plekje al iemand staat te laden.
Of het is druk, dan wordt het je ook niet in dank afgenomen dat je een plek blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Frankythefly schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 16:51:
Vandaag wezen snelladen bij Fastned.
Betreft de 60 accu, op 8% bij start, niet voorverwarmd,.
Piek lag op 158 KW bij 23%, netjes! (zou 165 moeten halen in ideale condities)
Bij 52% zakte de snelheid ionder de 100KW
Op het eind zat hij nog op 65KW.
van 8-80% nu in bijna 26 minuten, prima tijd dacht ik zo.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is een keurige laadcurve. Piek was 162 kW volgens Fastned. Weet je zeker dat je batterij niet (automatisch) voorverwarmd was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Frankythefly schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 16:56:
[...]

Ik kreeg van de dealer door dat ze random auto's testen op het fabrieksterrein daar, wordt als het goed is aan de importeur doorgegeven. Dan hebben ze extra testkilometers gemaakt, meestal niks om je zorgen over te maken maar dat is dus wel altijd bekend als het goed is.
Dit is zichtbaar in de productievideo van Skoda (eerder gedeeld in dit topic). Eigenlijk ging ik er vanuit dat ze dit met elke auto doen, maar kennelijk is het dus een steekproef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
JS-Ah schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:47:
Zo, de eerste vakantie km's met de Elroq en Kip Caravan erachter zitten erop (beladen 1019kg).

Eerst 4 dagen op 2 verschillende plekken in Duitsland geweest en vervolgens in 2 dagen naar Ardeche in Frankrijk gereden. Zeker 900km door de regen met flink wind en zo..... geen centje pijn en heerlijk gereisd.

Laden onderweg dikke prima, auto vaak eerder klaar dan wij... Laden wisselend, omdat de snelladers niet op gelijke afstand staan en heuvels soms zorgen voor eerder of juist later stoppen. Maar in 15 minuten naar 60% en weer 1 1/2 uur verder rijden is ook prima.

Gemiddeld over ruim 1600km met caravan, wisselende omstandigheden en heuvels rijden verbruik van 32.9 kWh. Dan rijden we alles op de snelweg gewoon met 106km/u op de Acc en bij inhalen gas erbij.

Combinatie rijdt super en na de Enyaq 60 met vouwwagen is de Elroq 83 met caravan ook een ideale combinatie.

De software en het laden is ook prima combinatie, navigeren/voorbereiden van route gedaan met ABRP. Ook met live data gebruikt, grappige was dat na 2x laden de Elroq prima in de gaten had wat z'n actuele verbruik was en in de gehele route deed hij prima voorspelling van laden tot 74% en aankomen met 10%.
Ben er nog niet achter of de instelling aanhanger bij hulpsystemen en navigatie ergens voor het omslagpunt zorgen. Nergens vul je gewicht of oppervlakte in namelijk.
Maar zelfs op de heuvelachtige stukken gaat het prima qua voorspelling en met recupereren erbij kom je vaak iets voller aan dan gepland.

Enige verschil wat ik ontdek in navigeren met de huidige Skoda planner, is dat hij rekening houd met bijvoorbeeld 100km/u als maximum met aanhanger, alleen als je dan 106km/u rijdt zit die er logische een paar procent naast.

En dan de laadstops in deze periode.... prima! Zelfs met de caravan maar 1x hoeven loskoppelen.

Als prive-rijder is Ionity power paspoort intressant, 39cent in Duitsland en Frankrijk zelfs 34cent.
Alleen maar Ionity geladen dus, afsluiten via Elly (voormalige Powerpass) is ook nog een idee, dan heb je plug en charge!
Misschien dat we die doen in de zomervakantie naar Groot Brittannië 😎
Met combinatie op de trein door kanaaltunnel en qua laders in GB is de Elly-app wel intressant lijkt het.

Over een week weer terug naar NL, kijken wat rijden met alleen maar 20+ temperaturen en drige wagen dan doet, maar als het al zo gaat dan tot nu toe is het top.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuk verslag. De foto's voegen veel toe, top! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08
Elroq rijders, maakt jullie auto ook een sissend geluid als deze begint te laden? Die van mij wel en dat was ik bij de Enyaq niet gewend!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 09:49
Shanquish schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:34:
Ja, dat is wel een probleem met laden icm. Een sleurhut erachter. Je hebt 2 plekken nodig. Als ze beschikbaar zijn prima zoals nu, maar als er op het 2e plekje al iemand staat te laden.
Of het is druk, dan wordt het je ook niet in dank afgenomen dat je een plek blokkeert.
Nou geen probleem anders, 2 minuten extra werk met afkoppelen en aankoppelen.
Als je soms ziet hoe lang mensen überhaupt over starten van laden doen.... alleen al inparkeren, positioneren, starten van sessie.... app opzoeken of geklungel met stekkers en zo. Wegrijden ook, sessie eindigen, stekker eruit, dan allemaal instappen, navigatie starten of wat er ook gebeurd allemaal.

Zie het altijd maar als een sport en zo gestroomlijnd mogelijk, vooral met vakantie.
Anders trouwens snelladen nagenoeg niet nodig ook 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
Bloemersmaborg schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 22:06:
Elroq rijders, maakt jullie auto ook een sissend geluid als deze begint te laden? Die van mij wel en dat was ik bij de Enyaq niet gewend!
Is al eerder genoemd in dit topic... ff teruglezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:46
Mijn ervaring met het online gebeuren is na een aantal dagen.....mwoah. :|
Ik heb in de auto aangegeven dat de auto niet wakker hoeft te worden als ik de app open. Lijkt me onnodige energie verspilling.

Wel verwacht ik dan de laatste accu SOC te zien van toen de auto het laatst aan was.
Dit zie ik totaal niet.
Wel de laad sessie historie trwouwens maarja.

Het online gebeuren met een VAG auto was ik al niet lyrisch over. Bij mijn Ateca werd ook trots de app gepromote maar in de fora werd diverse malen gemeld dat de auto 'ineens' open stond of raam naar beneden. Snel gedeinstalleerd toen. :w

Bij een EV is het belangrijker al heb ik nooit behoefte gehad de auto op afstand te openen. Het enige wat interessant zou zijn is de SOC. Maarja als je zelf de primaire rijder bent weet je die ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
m.eddy schreef op zondag 27 april 2025 @ 10:58:
Mijn ervaring met het online gebeuren is na een aantal dagen.....mwoah. :|
Ik heb in de auto aangegeven dat de auto niet wakker hoeft te worden als ik de app open. Lijkt me onnodige energie verspilling.

Wel verwacht ik dan de laatste accu SOC te zien van toen de auto het laatst aan was.
Dit zie ik totaal niet.
Wel de laad sessie historie trwouwens maarja.

Het online gebeuren met een VAG auto was ik al niet lyrisch over. Bij mijn Ateca werd ook trots de app gepromote maar in de fora werd diverse malen gemeld dat de auto 'ineens' open stond of raam naar beneden. Snel gedeinstalleerd toen. :w

Bij een EV is het belangrijker al heb ik nooit behoefte gehad de auto op afstand te openen. Het enige wat interessant zou zijn is de SOC. Maarja als je zelf de primaire rijder bent weet je die ook wel.
Tussen wat er geschreven wordt op een forum en de werkelijkheid zit ook nog wel een verschil.

Maar de apps van VAG blinken niet uit ik functionaliteit. Dat ben ik wel met je eens.

Wat ik zou willen is alleen laden als de zon schijnt zodat mijn zonnepanelen de auto laden. Ik rij zo weinig dat de auto wat mij betreft niet altijd vol zou hoeven te zijn.

Dat zou ik met de app in willen stellen. Maar volgens mij is dat een illusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
La1974 schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:12:
[...]

Tussen wat er geschreven wordt op een forum en de werkelijkheid zit ook nog wel een verschil.

Maar de apps van VAG blinken niet uit ik functionaliteit. Dat ben ik wel met je eens.

Wat ik zou willen is alleen laden als de zon schijnt zodat mijn zonnepanelen de auto laden. Ik rij zo weinig dat de auto wat mij betreft niet altijd vol zou hoeven te zijn.

Dat zou ik met de app in willen stellen. Maar volgens mij is dat een illusie.
Dat regelt de app van je laadpaal als het goed is en anders eens kijken naar evcc:
Evcc slim laden met de zon en dynamische tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
mindgarp schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:46:
[...]

Dat is een keurige laadcurve. Piek was 162 kW volgens Fastned. Weet je zeker dat je batterij niet (automatisch) voorverwarmd was?
Nee, was echt een ritje van 3 minuten naar het laadpunt dus als deze al automatisch aan het preconditioneren was, dan was het heel kort. Maar ik ben hier zeker blij mee! Benieuwd wat ze in het buitenland in de zomervakantie doen als het drukker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
mindgarp schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:48:
[...]

Dit is zichtbaar in de productievideo van Skoda (eerder gedeeld in dit topic). Eigenlijk ging ik er vanuit dat ze dit met elke auto doen, maar kennelijk is het dus een steekproef.
Kort ritje klopt idd, en een enkele testen ze dan langer blijkbaar. Die zijn dus wel extra goed getest! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
Ik herken het niet, waar komt dat vandaan, van de laadpoort of van het accupakket oid? Dan kan ik erop letten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:28
Klein ritje gereden van 70 kilometer. Gemiddelde snelheid 48 km/h. 14.4 kWh/100km. Met de Elroq 60. Natuurlijk ook wel ideale omstandigheden. Wel met all seasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
Frankythefly schreef op zondag 27 april 2025 @ 13:04:
[...]

Ik herken het niet, waar komt dat vandaan, van de laadpoort of van het accupakket oid? Dan kan ik erop letten.
Accu lijkt het…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:44
Iemand het voor elkaar gekregen z'n Elroq te laten afleveren met all-season banden? De dealer wilde niets weten van "omruilen" voor aflevering, en vroeg zo'n 1500 euro extra voor andere banden. Ik zou de nieuwe zomerbanden dan wel mee krijgen. Ik ben hier bij andere dealers nooit tegenaan gelopen. Ik bood aan de kosten voor het wisselen en eventuele meerprijs te willen bijleggen maar alleen een nieuwe set afnemen was mogelijk. Kwestie van verkeerde dealer of vraag ik iets onredelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
PisPix schreef op zondag 27 april 2025 @ 18:23:
Iemand het voor elkaar gekregen z'n Elroq te laten afleveren met all-season banden? De dealer wilde niets weten van "omruilen" voor aflevering, en vroeg zo'n 1500 euro extra voor andere banden. Ik zou de nieuwe zomerbanden dan wel mee krijgen. Ik ben hier bij andere dealers nooit tegenaan gelopen. Ik bood aan de kosten voor het wisselen en eventuele meerprijs te willen bijleggen maar alleen een nieuwe set afnemen was mogelijk. Kwestie van verkeerde dealer of vraag ik iets onredelijks?
Ik heb het nagevraagd bij de dealer met inleveren zomerbanden moet ik 735 bijbetalen.
Oude banden worden dan als demo voor lage prijs verkocht aan een kwikfit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hetzer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-09 13:40
Vandaag 220 km gereden met de Erloq 60. Gemiddeld verbruik van 15.0 dus erg netjes Zou volgens de auto nog 160 moeten kunnen rijden! Enorm blij mee komende van een eerste generatie MG ZS Ev.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CBGerard
Speciaal voor cptspekkie een paar foto's van de achterkant van mijn Elroq Energy Blue. Ik krijg ongevraagd complimenten over de kleur!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1jdYDKXF_hSDy0bI0ROpdyO_Bs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xn2IR5Bo8ic8AtuWeD5Lv81.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a17tY9leXOjPqlgvff1GRp_xzXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w37Nthia5NSwPXuE7UlkdyxF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RddD_DAX7jDARoFARGUrSGwNmso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FbguM2RtsezqjJ8OyXKlu2ki.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBGerard
Het lijkt erop dat de simkaart van mijn auto geen contact maakt met het GSM- netwerk. Ik zie rechtsboven in het scherm 4G staan, geen kleur in de staafdiagram (signaalsterkte) en ik kan de auto niet bereiken in de app. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeEzel
CBGerard schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:23:
Speciaal voor cptspekkie een paar foto's van de achterkant van mijn Elroq Energy Blue. Ik krijg ongevraagd complimenten over de kleur![Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Net als @cptspekkie had ik bij de bestelling beetje twijfels aan de kleur, ook omdat er hier op het forum tegen een Tweaker werd gezegd dat de dealer de kleur totaal afraadde. Maar als ik foto’s zo zie heb ik totaal geen spijt van de kleur! Thanks voor de foto’s!

Skoda Elroq BE60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeEzel
Bij mij zitten die standaard in het leasecontract, volgens mij doen ze bij van Mossel daar sowieso niet heel moeilijk over?

Skoda Elroq BE60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
Grappig, je kunt ook je autogeluid dus instellen.. met sport modus een ander geluid dan normaal aan de buitenkant… moet zeggen dat ik maar weinig verschil merkte… en in hoeverre kan een elektrische auto ook sportief klinken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Heel zachtjes ja. Neem aan dat het gewoon de on-board lader is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Bloemersmaborg schreef op zondag 27 april 2025 @ 21:40:
Grappig, je kunt ook je autogeluid dus instellen.. met sport modus een ander geluid dan normaal aan de buitenkant… moet zeggen dat ik maar weinig verschil merkte… en in hoeverre kan een elektrische auto ook sportief klinken? ;)
Heb het ook geprobeerd in een parkeergarage, maar merkte er niet veel van. Overigens vind ik het geluid leuk gedaan zo, stuk beter dan veel andere merken waarbij het lijkt alsof Casper het vriendelijke spookje voorbij komt rijden. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cptspekkie
GBGerard, bedankt voor de extra foto's. Ook hier zie ik weer een hele mooie blauwe auto waarbij mijn eerdere bedenkingen geheel wegvallen gelukkig.

Net als ZeeEzel had ik berichten gezien waarbij veel mensen de kleur toch niet mooi vonden en of saai eruit vonden zien en die berichten geven dan toch altijd de nodige twijfels.

Dan als bijkomstige vraag, het in te stellen geluid wat Bloemersmaborg en S_Chief geprobeerd hebben. Is dat het geluid voor bij lage snelheid zodat je de auto wat beter kan horen als voetganger of hebben we het hier over een ander geluid? Want in de 2 korte proef ritjes die ik gemaakt, heb kan ik niet echt herinneren een geluid gehoord te hebben buiten het zeer zachte geluid van een elektromotor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Geluid voor voetgangers idd (ook wel bekend als AVAS, acoustic vehicle alerting systems). Vooral in parkeergarages goed te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
Moest iets van €900,- bijbetalen. gezien de levensduur verwacht ik dat we elke 2-3 jaar nieuw banden nodig hebben. Voor een paar tientjes per jaar meer (gerekend over 5-6 jaar) leg ik er wel winterbanden om in november en dan in het voorjaar weer terug naar zomerbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decibel
Heb het eens nagevraag bij onze leasemaatschappij. In principe hanteren ze bij ons altijd all seasons tenzij het niet anders kan of als dat duurder zou zijn. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:34
Decibel schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:22:
Heb het eens nagevraag bij onze leasemaatschappij. In principe hanteren ze bij ons altijd all seasons tenzij het niet anders kan of als dat duurder zou zijn. Ben benieuwd.
Volgens mij is het bij ons vanuit de werkgever verplicht een "ayvens/leasemaatschappij" winterbandenpakket af te nemen die dan voor rekening werkgever is. 2x per jaar dus even langs de Profile voor de wissels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebertje01
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-09 15:25
Betreft:
Elroq 85 Sportline Graphite grey
Clever
Trekhaak

Besteld 19 Maart 2025
Vanmorgen contact gehad met dealer, alles verloopt volgens planning... auto wordt volgende week geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decibel
pkrielen schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:44:
[...]

Volgens mij is het bij ons vanuit de werkgever verplicht een "ayvens/leasemaatschappij" winterbandenpakket af te nemen die dan voor rekening werkgever is. 2x per jaar dus even langs de Profile voor de wissels.
Bij ons ook voor rekening werkgever. Maar wordt volgens mij per auto bekeken wat voordeligste is en wat mogelijk is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Laatst online: 17-09 16:46
pebertje01 schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:45:
Betreft:
Elroq 85 Sportline Graphite grey
Clever
Trekhaak

Besteld 19 Maart 2025
Vanmorgen contact gehad met dealer, alles verloopt volgens planning... auto wordt volgende week geproduceerd.
Ik zie je niet in de sheet staan, wanneer is jouw uitgerekende/geschatte leverdatum?

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remcodh078
Is er al iemand die een Elroq Sportline in Timiano Green heeft? Ik zou hier heel graag wat foto's van zien.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Leendert_s
  • Laatst online: 17-09 12:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOR9CkTWa1uqUPm_7jdQuRrcVTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUe8nBHYf5iZhdbVi5nJ2vZ3.jpg?f=fotoalbum_large

Vers van de pers

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 11:23
remcodh078 schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:12:
Is er al iemand die een Elroq Sportline in Timiano Green heeft? Ik zou hier heel graag wat foto's van zien.
Aanstaande woensdag om 12:00 ga ik mijn Elroq sportline in timiano green ophalen *O*

Dan zal ik hier wat fotootjes posten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Acxels
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-05 16:58
Vandaag 1000km gereden met de elroq 60. Is even wennen ten opzichte van mijn vorige auto's maar al met al goed bevallen!
Gemiddelde snelheid 102kmph overal (excl laadstops) maximum snelheid of 130 gereden. 212kwh verbruikt volgens de app en 6x geladen. Voorheen probeerde ik zo ver mogelijk te komen door 100 a 105 te rijden. Maar door het relatief snelle laden is dit onzinnig. De eerste 2 laadstops reed ik gemiddeld 100kmph inclusief de laadstop. Doorrijden en laden is dus sneller. (Vol bepakt 2 Kids 2 volwassenen en een dakkoffer)

Hele fijn reisgenoot alle ondersteunende systemen (travel assist) werkte perfect ook in de (vele) wegwerkzaamheden. Enige waar ik 'spijt' van heb is de elektrisch kofferbak en de HUD. HUD zie je niets van met zonnebril op en de kofferbak dicht gooien is fijner. Daarnaast gaat dat ding ook te pas en te onpas open en dicht door je voet die er toevallig onderkomt. Verder gewoon een hele comfortabele en stille auto. Top!

[ Voor 5% gewijzigd door Acxels op 28-04-2025 16:31 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 52 Laatste