Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:43
Acxels schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:29:
Vandaag 1000km gereden met de elroq 60. Is even wennen ten opzichte van mijn vorige auto's maar al met al goed bevallen!
Gemiddelde snelheid 102kmph overal (excl laadstops) maximum snelheid of 130 gereden. 212kwh verbruikt volgens de app en 6x geladen. Voorheen probeerde ik zo ver mogelijk te komen door 100 a 105 te rijden. Maar door het relatief snelle laden is dit onzinnig. De eerste 2 laadstops reed ik gemiddeld 100kmph inclusief de laadstop. Doorrijden en laden is dus sneller. (Vol bepakt 2 Kids 2 volwassenen en een dakkoffer)

Hele fijn reisgenoot alle ondersteunende systemen (travel assist) werkte perfect ook in de (vele) wegwerkzaamheden. Enige waar ik 'spijt' van heb is de elektrisch kofferbak en de HUD. HUD zie je niets van met zonnebril op en de kofferbak dicht gooien is fijner. Daarnaast gaat dat ding ook te pas en te onpas open en dicht door je voet die er toevallig onderkomt. Verder gewoon een hele comfortabele en stille auto. Top!
Was het precies 1000 kilometer? :P Dat zijn hele nette waardes volbepakt en met dakkoffer met die snelheden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acxels
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-05 16:58
Patox schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:57:
[...]

Was het precies 1000 kilometer? :P Dat zijn hele nette waardes volbepakt en met dakkoffer met die snelheden. 8)
Lol nee 987km maar 🙈.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Acxels schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:29:
Vandaag 1000km gereden met de elroq 60. Is even wennen ten opzichte van mijn vorige auto's maar al met al goed bevallen!
Gemiddelde snelheid 102kmph overal (excl laadstops) maximum snelheid of 130 gereden. 212kwh verbruikt volgens de app en 6x geladen. Voorheen probeerde ik zo ver mogelijk te komen door 100 a 105 te rijden. Maar door het relatief snelle laden is dit onzinnig. De eerste 2 laadstops reed ik gemiddeld 100kmph inclusief de laadstop. Doorrijden en laden is dus sneller. (Vol bepakt 2 Kids 2 volwassenen en een dakkoffer)

Hele fijn reisgenoot alle ondersteunende systemen (travel assist) werkte perfect ook in de (vele) wegwerkzaamheden. Enige waar ik 'spijt' van heb is de elektrisch kofferbak en de HUD. HUD zie je niets van met zonnebril op en de kofferbak dicht gooien is fijner. Daarnaast gaat dat ding ook te pas en te onpas open en dicht door je voet die er toevallig onderkomt. Verder gewoon een hele comfortabele en stille auto. Top!
Even een andere zonnebril scoren die niet gepolariseerd is, dan kan je alles zien.

Schopsensor kan je (van wat ik van andere posts hier begrijp) in een menu uitschakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefanvverk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Onze Elroq 63 kWh in Velvet Red staat in bestelling!
Vandaag alvast een Alfen Eve Single S-Line laadpaal geïnstalleerd thuis. Om verschillende redenen gekozen voor het behouden van onze 1x35A hoofdaansluiting en dus de Elroq laden via 1 fase.

Nu loop ik tegen 2 dingen aan;
-De Alfen S-Line zou over 1 fase "begrenst" zijn op 16A. Upgrades via het kopen van een licentie van 16A naar 32A zijn er wel, maar alleen voor de Alfen Pro-line. Dit vertelt de verkoper van de Alfen mij.
-Daarnaast vertelt diezelfde verkoper dat de Elroq óók begrensd is op 16A over 1 fase. Dus de zoektocht naar een betere laadpaal stopt daarmee direct.

Ik kan welke nergens iets terugvinden over een eventuele begrenzing van 16A over 1 fase bij de Elroq. Weten jullie toevallig meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:36
stefanvverk schreef op maandag 28 april 2025 @ 19:14:
Vandaag alvast een Alfen Eve Single S-Line laadpaal geïnstalleerd thuis. Om verschillende redenen gekozen voor het behouden van onze 1x35A hoofdaansluiting en dus de Elroq laden via 1 fase.

-De Alfen S-Line zou over 1 fase "begrenst" zijn op 16A. Upgrades via het kopen van een licentie van 16A naar 32A zijn er wel, maar alleen voor de Alfen Pro-line. Dit vertelt de verkoper van de Alfen mij.
-Daarnaast vertelt diezelfde verkoper dat de Elroq óók begrensd is op 16A over 1 fase. Dus de zoektocht naar een betere laadpaal stopt daarmee direct.

Ik kan welke nergens iets terugvinden over een eventuele begrenzing van 16A over 1 fase bij de Elroq. Weten jullie toevallig meer?
Volgens EV database:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gmw07ev5pzUq5scpFrqYS5vHAdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GlWeHDQwmSknDLYNhB2dKEP.jpg?f=fotoalbum_large

De waarden voor ac laden zijn gelijk voor de verschillende accu versies ;)

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanvverk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
MarcelGo schreef op maandag 28 april 2025 @ 19:19:
[...]

Volgens EV database:
[Afbeelding]

De waarden voor ac laden zijn gelijk voor de verschillende accu versies ;)
Ja die had ik ook gevonden, daarom ging ik ook twijfelen aan de opmerking van de verkoper van de laadpaal. Maar hij was zeer stellig in zijn opmerking... Maar het kan dus wel, 1 fase op max 32A?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
stefanvverk schreef op maandag 28 april 2025 @ 19:26:
[...]

Ja die had ik ook gevonden, daarom ging ik ook twijfelen aan de opmerking van de verkoper van de laadpaal. Maar hij was zeer stellig in zijn opmerking... Maar het kan dus wel, 1 fase op max 32A?
Ik heb echt geen idee, je zult het aan skoda moeten vragen, maar je use-case is absoluut niet toekomstbestendig en zal daarom steeds minder ondersteund worden

32A is ook vragen om overbelasting van je aansluiting, dus zul je goed aan load balancing moeten doen

[ Voor 9% gewijzigd door MarcelGo op 28-04-2025 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:16

Als jij met 32A laad knalt je hoofdzekering eruit als je een tosti-ijzer erbij aanzet, lijkt me niet wenselijk.

Zelfs met 25A laden kan je al geen waterkoker tegelijk met je auto aanzetten, 1x 35A is simpelweg erg weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pebertje01
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:51
Tomskii5 schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:58:
[...]

Ik zie je niet in de sheet staan, wanneer is jouw uitgerekende/geschatte leverdatum?
Volgens de order 13 juni.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chrisqq
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-05 18:26
UPDATE : Skoda verwacht dat het achteraf monteren van de trekhaak over 1 a 2 maanden wel mogelijk is (software technisch probleem is dan opgelost naar verwachting)
Voor aflevering van de lease auto zou de montage dan 880 Euro gaan kosten.
Doe je dit na aflevering dan kost het 1500 Euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeeEzel
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23:17
Heeft iemand zijn DRL (dagrijverlichting) al succesvol omgecodeerd zodat de achterlichten standaard meebranden? Ik las op meerdere forums dat VAG een nieuwe beveiliging heeft toegevoegd waardoor dit niet meer zomaar te coderen is. Ik twijfel nu of het nog de moeite waard is om het te proberen. Iemand recente ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Oei, branden die niet standaard mee tegenwoordig dan?
Bij mijn huidige golf heb ik dit toen laten coderen, maar ja, dat was in 2020...
Ik ging er vanuit dat dit inmiddels gemeengoed is geworden, al dan niet verplicht vanuit regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeEzel
Shanquish schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:19:
Bij mijn huidige golf heb ik dit toen laten coderen, maar ja, dat was in 2020...
Ik ging er vanuit dat dit inmiddels gemeengoed is geworden, al dan niet verplicht vanuit regelgeving.
Naar mijn informatie niet 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dharc
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 24-05 14:17
TweakTom92 schreef op maandag 28 april 2025 @ 21:41:
[...]

Als jij met 32A laad knalt je hoofdzekering eruit als je een tosti-ijzer erbij aanzet, lijkt me niet wenselijk.

Zelfs met 25A laden kan je al geen waterkoker tegelijk met je auto aanzetten, 1x 35A is simpelweg erg weinig.
Onlangs opgeladen aan 25A. Werd verminderd door load balancing tot 20A. Load balancing gebeurt door aansluiting van een dongle op de P1-poort van de meter. Geen enkel probleem. Bij hoge belasting van het net schakelt de load balancing automatisch het aantal ampère terug voor het laden van de wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pebertje01
TweakTom92 schreef op maandag 28 april 2025 @ 21:41:
[...]

Wanneer de laadpaal correct aangesloten (dus met stroomtrafo('s) of via de P1 aansluiting op een slimme meter) en geconfigureerd is dan kun je de netaansluiting niet overbelasten. In de laadpaal wordt zowel de hoofdzekeringwaarde als de aansluitwaarde van de van de laadpaal automaat ingesteld. Hierdoor weet de laadpaal wat de belasting van de hoofdaansluiting is, en hoeveel er dan beschikbaar is voor het laden van de auto. Ik praat uiteraard over een slimme laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Dit is wel een beetje een zijspoor, maar dat het met een slimme laadpaal kan op 1 fase zijn het wel eens, maar als die regelmatig moet knijpen loopt het laadverlies en de laadtijd rap op. Kortom als de Elroq al op 1 fase kan laden met maximaal 7,4kW is het nog steeds af te raden, als je dan toch aan de gang gaat met een slimme laadpaal doe dan ook gelijk 3x25A in de meterkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebertje01

Wanneer de laadpaal correct aangesloten (dus met stroomtrafo('s) of via de P1 aansluiting op een slimme meter) en geconfigureerd is dan kun je de netaansluiting niet overbelasten. In de laadpaal wordt zowel de hoofdzekeringwaarde als de aansluitwaarde van de van de laadpaal automaat ingesteld. Hierdoor weet de laadpaal wat de belasting van de hoofdaansluiting is, en hoeveel er dan beschikbaar is voor het laden van de auto. Ik praat uiteraard over een slimme laadpaal. Het is mij ook niet duidelijk of de Elroq op 1 fase 7,4 Kw kan laden omdat dat in de Skoda handleidingen niet wordt vermeld, maar de EV database is daar stellig in dat dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebertje01
MarcelGo schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:40:
Dit is wel een beetje een zijspoor, maar dat het met een slimme laadpaal kan op 1 fase zijn het wel eens, maar als die regelmatig moet knijpen loopt het laadverlies en de laadtijd rap op. Kortom als de Elroq al op 1 fase kan laden met maximaal 7,4kW is het nog steeds af te raden, als je dan toch aan de gang gaat met een slimme laadpaal doe dan ook gelijk 3x25A in de meterkast
Mijn nachtverbruik ligt gemiddeld op zo'n 200 Watt, de rest kan de auto in. M.i. kun je niet stellen dat dit af te raden is, ligt helemaal aan de usecase. Als het past in je laadgedrag waarom dan onnodig kosten maken? Stedin rekent alleen voor de ombouw al zo'n €500,- en daar komt dan ook nog het hogere vastrecht bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.selker
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15:14
Vandaag een groot aantal kilometers gemaakt en het viel mij op dat er bij het felle zonnetje, een aantal blauwe puntjes in de HUD naar voren kwamen op de voorruit. Het was ook niet constant, dus ik denk dat het met het zonlicht/weerkaatsing. Iemand anders hier vandaag ook "last" van gehad. Ik heb er geprobeerd een foto van te maken, hierop is 1 blauw puntje te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_0vRQxmUqaMQt3GQTxdGpDQ61k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJfV425OlV6lEN8OHYyH6SkZ.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast heb ik het idee dat de HUD scheef wordt geprojecteerd. Herkent iemand zich hier in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Is idd reflectie, heb ik ook met felle zon.

Positie van de HUD kan je instellen (ook de rotatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Laatst online: 22:21
Shanquish schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:19:
Even terugzoeken, een tijdje terug is het hierover gegaan in dit topic. Volgens mij kon je dat instellen en was er toen een YouTube video bij om dat te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
pebertje01 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:46:
[...]

Mijn nachtverbruik ligt gemiddeld op zo'n 200 Watt, de rest kan de auto in. M.i. kun je niet stellen dat dit af te raden is, ligt helemaal aan de usecase. Als het past in je laadgedrag waarom dan onnodig kosten maken? Stedin rekent alleen voor de ombouw al zo'n €500,- en daar komt dan ook nog het hogere vastrecht bij.
De verzwaring kost een bedrag afhankelijk van de netbeheerder maar is gelimiteerd, het vastrecht is bij 1x35A en 3x25A gelijk. Maar inderdaad is iedere use-case verschillend al is het belangrijk om te weten hoeveel de Elroq kan laden op 1 fase, volgens mij begint het laadplan daar….

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• TweakTom92
Vandaag de Elroq mogen ophalen! Wat een kanon!

85 Business Edition, Loft interieur, Clever pakket

Hij stond op me te wachten onder een kleedje die ik er zelf af mocht trekken. Erg leuk moment, veel lof aan de dealer! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlA-Ih2hesxuGE7RgY_DdG-HRZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1X5iIhdngbBwIH9NHoJPnVhb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkBPCqI2qQ59XVN2u1nxRlSA3Mk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vNitWaak4VPc1qYb14XMoW8v.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste 60km zeer tevreden, opvallende pluspunten:

- Capacitief stuur: geen korte rukjes meer nodig om het sturen actief te houden bij lange rechte weg, vasthouden is genoeg.
- Travel assist: op de cruise control zonder voorganger remt hij netjes af bij een rotonde of bocht.

Enige minpuntje:
- Muziek met redelijke bas geeft wat trillingen/rammeltjes in de linker en rechter voordeur, al bij 50% volume. Stoor me er aan dus ga het wel even navragen als het blijft. Zijn er anderen die dit ook hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
MarcelGo schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:46:
[...]

De verzwaring kost een bedrag afhankelijk van de netbeheerder maar is gelimiteerd, het vastrecht is bij 1x35A en 3x25A gelijk. Maar inderdaad is iedere use-case verschillend al is het belangrijk om te weten hoeveel de Elroq kan laden op 1 fase, volgens mij begint het laadplan daar….
32A, dus 7,2 kW. Zie ook https://www.skoda-auto.com/emobility/home-charging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:48

DennisMoore

Alles went...

TweakTom92 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:38:

Enige minpuntje:
- Muziek met redelijke bas geeft wat trillingen/rammeltjes in de linker en rechter voordeur, al bij 50% volume. Stoor me er aan dus ga het wel even navragen als het blijft. Zijn er anderen die dit ook hebben?
Dat viel me ook op ja. Bij bepaalde frequenties (niet bij elke bas) begint de boel duidelijk wat te resoneren. En sowieso gaat 't volume niet bijzonder hard. Niet dat het van mij per se zo hard moet, maar toch... in vergelijking.

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.selker
S_Chief schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:51:
Is idd reflectie, heb ik ook met felle zon.

Positie van de HUD kan je instellen (ook de rotatie).
Tnx voor je reactie. Ik wist niet dat je de HUD nog aanpassen, ik begon mij steeds meer te irriteren aan het scheve beeld, fijn dat we dit kunnen instellen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBGerard
  • Laatst online: 18:57
CBGerard schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:26:
Het lijkt erop dat de simkaart van mijn auto geen contact maakt met het GSM- netwerk. Ik zie rechtsboven in het scherm 4G staan, geen kleur in de staafdiagram (signaalsterkte) en ik kan de auto niet bereiken in de app. Iemand een idee?
Ik heb zelf de QRcode gevonden in het infotainment waardoor de auto weer verbonden is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:45
Ik werd gisteren blij verrast dat mijn elroq eerder wordt geleverd. Week 25 was het eerst, maar nu ineens week 21. En bij het inplannen van de afspraak konden we zelfs kiezen voor de vrijdag van week 20. Goede berichten dus. Ik zal het even aanpassen in de Excel.

Ik zie ze trouwens ook steeds vaker rijden, mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decibel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:50
berndw schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:03:
Ik werd gisteren blij verrast dat mijn elroq eerder wordt geleverd. Week 25 was het eerst, maar nu ineens week 21. En bij het inplannen van de afspraak konden we zelfs kiezen voor de vrijdag van week 20. Goede berichten dus. Ik zal het even aanpassen in de Excel.

Geeft mij heel veel moed en hoop hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:12
Mooie berichten bij iedereen. Bij mij blijft het heel stil. Vanuit LM én vanuit dealer :'( . Jammer, had ook graag meer updates willen ontvangen. Ach, verwachte levertijd is wk23. Dus nog een maand wachten, hoewel dat nu wel moeilijker aan het worden is! 8)7

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcelGo
Goede test van ADAC, met een heel handige bereik slider en daaruit blijkt maar eens dat hogere snelheid funest is voor het milieu (en je bereik) Bij 20c is het verschil tussen 100km/h en 130km/h maar liefst meer dan 160km bereik ;)

https://www.adac.de/rund-...odelle/skoda/skoda-elroq/

[ Voor 15% gewijzigd door MarcelGo op 30-04-2025 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:11
Auto hier afgelopen vrijdag geleverd. Sinds twee dagen komen de laad sessie's nu ook in de app. Geen paniek dus als het de eerste paar dagen stil blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
  • Laatst online: 21:03
MarcelGo schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:03:
Goede test van ADAC, met een heel handige bereik slider en daaruit blijkt maar eens dat hogere snelheid funest is voor het milieu (en je bereik) Bij 20c is het verschil tussen 100km/h en 130km/h maar liefst meer dan 160km bereik ;)

https://www.adac.de/rund-...odelle/skoda/skoda-elroq/
Dank voor het delen. Het genoemde gemiddeld verbruik (18,2 kWh/100 km) en rijbereik (475 km) zijn in mijn ervaring realistisch voor de Elroq 85. Ja, het kan zeker zuiniger als je je best doet (en dingen uitzet), maar als je veel snelwegritten maakt en de snelheid niet altijd beperkt tot 100 km/u, dan is dit het wel zo ongeveer.

Sneller rijden kost (zeker boven de 100 km/u) inderdaad veel rijbereik. Afgelopen weekend reed ik langere tijd 130 km/u met vijf volwassen mensen in de auto en zat ik op circa 22,5 kWh/100 km.

Skoda heeft zelf ook een 'range calculator' en die is vrij accuraat: https://www.skoda-auto.com/apps/range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leendert_s
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 24-05 11:40

Hij stond op me te wachten onder een kleedje die ik er zelf af mocht trekken. Erg leuk moment, veel lof aan de dealer! _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Capacitief stuur: geen korte rukjes meer nodig om het sturen actief te houden bij lange rechte weg, vasthouden is genoeg.
- Travel assist: op de cruise control zonder voorganger remt hij netjes af bij een rotonde of bocht.

Enige minpuntje:
mooie auto!! is er iemand die de meest gunstige instellingen voor de ''standaard'' radio heeft gevonden?
worstel zelf nog een beetje wat het beste klink, al is dat voor een ieder persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

Links-voor een 'rubber' mat gelegd, da's toch wat makkelijker schoon te houden. Lijkt goed te passen 👍. (Andere plekken niet geprobeerd, daar zit bijna nooit iemand.)
https://www.amazon.de/gp/aw/d/B0DJ9PJ59WAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mw1uedVrQARbJi0n4IWiN4SgS-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJeqMYdvEL9vYDVXpg2ftkSE.jpg?f=fotoalbum_large

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
Leendert_s schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:30:
[...]

mooie auto!! is er iemand die de meest gunstige instellingen voor de ''standaard'' radio heeft gevonden?
worstel zelf nog een beetje wat het beste klink, al is dat voor een ieder persoonlijk natuurlijk.
Ik heb het Canton Sound System (Advanced-pakket), dus ik kan je niet helpen. Maar goede/leuke vraag.

Zelf heb ik voor 'Rock' gekozen met de surround-slider op ongeveer 1/3 (en verder alles neutraal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxpaumen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:07
mindgarp schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:45:
[...]

Ik heb het Canton Sound System (Advanced-pakket), dus ik kan je niet helpen. Maar goede/leuke vraag.

Zelf heb ik voor 'Rock' gekozen met de surround-slider op ongeveer 1/3 (en verder alles neutraal).
Heb je met het Canton Sound System, ook last van de klachten zoals hierboven vermeld:

Enige minpuntje:

Dat viel me ook op ja. Bij bepaalde frequenties (niet bij elke bas) begint de boel duidelijk wat te resoneren. En sowieso gaat 't volume niet bijzonder hard. Niet dat het van mij per se zo hard moet, maar toch... in vergelijking.

[ Voor 33% gewijzigd door maxpaumen op 30-04-2025 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

maxpaumen schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:58:
[...]

Heb je met het Canton Sound System, ook last van de klachten zoals hierboven vermeld:
Ja, want die van mij hééft dus dat Canton systeem 😄.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
DennisMoore schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:12:
[...]

Ja, want die van mij hééft dus dat Canton systeem 😄.
Ik heb ook een basresonantie gehoord bij hoog volume. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTom92
maxpaumen schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:58:
[...]
Net even bij de dealer geweest, moet zeggen dat het vandaag al wat minder leek te trillen dan gisteren. De meneer erkende dat hij het hoorde maar hij zei dat het zo minimaal is dat hij er nu niks mee kan. Mocht het meer worden mag ik ze uiteraard contacteren.

Als ik lichtjes het kunststof deel van waar de raambediening zit naar buiten duw, is het direct weg. Zowel links als rechts is dit exact hetzelfde. Heb je dit ook? :-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TweakTom92
De hoofdreden dat ik nog even langs de dealer was:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlM175_3P3WFgf_hL7iQgiI_pOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rffPUCt6aoidmysTbXL7zyp1.jpg?f=fotoalbum_large

De ochtend na het ophalen van de auto kwam de set bagagenetten en omkeerbare kofferbak mat binnen, die stond nog in nabestelling.

Nu istie echt af! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:10

RobertowNL

For your gear!

Zo, dat gaat snel!

Hier is de verwachte datum volgens de honeymoon van week 27 naar week 25 gegaan (en productie van 22 naar 20). Klopte bij jou de honeymoon ook (of had je die niet)?

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
TweakTom92 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:55:
De hoofdreden dat ik nog even langs de dealer was:

[Afbeelding]

De ochtend na het ophalen van de auto kwam de set bagagenetten en omkeerbare kofferbak mat binnen, die stond nog in nabestelling.

Nu istie echt af! :>
Die heb je apart nabesteld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

TweakTom92 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:54:
[...]

Net even bij de dealer geweest, moet zeggen dat het vandaag al wat minder leek te trillen dan gisteren. De meneer erkende dat hij het hoorde maar hij zei dat het zo minimaal is dat hij er nu niks mee kan. Mocht het meer worden mag ik ze uiteraard contacteren.

Als ik lichtjes het kunststof deel van waar de raambediening zit naar buiten duw, is het direct weg. Zowel links als rechts is dit exact hetzelfde. Heb je dit ook? :-)
Het viel mij enkel op bij de linkerdeur, en alleen bij bepaalde muziek. En inderdaad, als ik dan (vrij stevig) tegen de deur of armsteun oid drukte, was het weg. Als het me een volgende keer weer eens opvalt, ga ik de naam van de resonerende track onthouden zodat ik het beter kan testen (stil staand) :D.

Zou wel interessant zijn om te horen of je dealer hier iets aan kan doen. Mijn gok is dat het gewoon de constructie van deurbekleding/plastic is, en niet dat er van binnen iets los zit ofzo. Ik zou ook eerder verwachten te horen: "Tja, dan had u een Audi moeten kopen" oid, maar misschien heb ikzelf Skoda nog te veel als budget-merk in gedachten... Hou ons (mij) maar op de hoogte hier (y).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTom92
S_Chief schreef op woensdag 30 april 2025 @ 18:17:
[...]
Die heb je apart nabesteld?
Ja week of 2 na het plaatsen van de order bij de LM kwam ik er achter dat er nog budget was dus heb ik deze bij weten te bestellen. Geen idee wat er voor gerekend is; “ja dat past in budget”.

Weet ook niet precies hoe het is besteld door de dealer, maar hij heeft niet de configuratie vd auto aangepast. Dit wilde ik niet ivm mogelijk vertragen levering.

De artikelnummers staan in de ‘Elroq accessoires brochure’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndw
  • Laatst online: 20:45
RobertowNL schreef op woensdag 30 april 2025 @ 17:31:
[...]

Zo, dat gaat snel!

Hier is de verwachte datum volgens de honeymoon van week 27 naar week 25 gegaan (en productie van 22 naar 20). Klopte bij jou de honeymoon ook (of had je die niet)?
Nee had ik niet, werd gewoon via de leasemaatschappij op de hoogte gehouden. Kreeg vandaag al het kenteken toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amuser
  • Laatst online: 22:23

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Enige minpuntje:
Zijn dit de Vega velgen? Volgens mij zie ik 19 inch op de banden staan maar ze lijken ook niet helemaal op de ‘standaard’ velgen. Als in dat ze mooier zijn ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acxels
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-05 16:58
Als side node voor de mensen die nog langere reizen aan het voorbereiden zijn. De online navigatie i.c.m. powerpass is wat mij betreft waardeloos. De navigatie werkt prima maar de laders zijn compleet random. Ik heb ABRP met enode gebruikt i.c.m. een ionity abonnement. Enode vind ik behoorlijk slechter dan de ODB dongle (welke ook niet top was en in ieder geval onveilig). De updates komen met een behoorlijke vertraging binnen en je verbruik wordt niet echt goed berekend.

Daarnaast het veel besproken automatisch voorverwarmen icm de navigatie. Dit zal in de winter zeker nodig zijn. Ik heb het met 8graden en daarboven geen een keer nodig gehad. Bij alle laadstations was de accu op de optimale temperatuur en haalde ik de 165kwh. Jammer dat ik plug en charge niet zelf bij een eigen gekozen abonnement aan kan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptspekkie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:21
Amuser schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:53:
[...]

Zijn dit de Vega velgen? Volgens mij zie ik 19 inch op de banden staan maar ze lijken ook niet helemaal op de ‘standaard’ velgen. Als in dat ze mooier zijn ;)
Volgens de Excel lijst zijn het de standaard 19 inch Proteus velgen. Wellicht dat ze op foto er beter uitzien dan in de folder ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakTom92
Amuser schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:53:
[...]

Zoals @cptspekkie al zei zijn dit de standaard Proteus velgen. Vind ze er heel goed op staan en ben blij met mn zuinigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amuser
  • Laatst online: 22:23
TweakTom92 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:27:
[...]

Zoals @cptspekkie al zei zijn dit de standaard Proteus velgen. Vind ze er heel goed op staan en ben blij met mn zuinigheid.
Mee eens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Decibel

Interessant filmpje met wat leuke tips/tricks en ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08
Weet iemand of er ook instellingen zijn om de automatisch werkende kofferbak aan te passen? Ik was de auto aan het inpakken afgelopen week, maar die kofferbak ging een eigen leven leiden en constant dicht wanneer ik dat niet wilde.. levensgevaarlijk ;)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:07
Gisteren mijn 85 Elroq Sportline met cleverpakket, winterpakket en trekhaak in Timano Green opgehaald.

Wát een fantastische auto! Ik nam gisteren met een beetje weemoed afscheid van de Seat Leon sportstourer die ik hiervoor reed, want die reed zo lekker. Dat was ik na de eerste km's in de Elroq al vergeten, haha! Het rijdt zo heerlijk soepel, de bediening is prima en intuïtief. Gelukkig niet alles via het scherm maar ook nog een aantal fysieke knoppen. De acceleratie is fenomenaal, je weet niet wat er gebeurt zodra je het gaspedaal vloert. "WOW" aldus mijn zoon toen we de snelweg opdraaiden.

Moet nog even alle functies bestuderen, maar voor nu al meer dan tevreden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EexyNWc7uzRS30v3oDSAkBkHH80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qukCVFKHD9fKvFo1b7rqeLmI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yF01qJW3WiK4r0GKhsnXRmPdrQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GKcf6Gqqet2wl7T2qpTfe8II.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

Bloemersmaborg schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:24:
Weet iemand of er ook instellingen zijn om de automatisch werkende kofferbak aan te passen? Ik was de auto aan het inpakken afgelopen week, maar die kofferbak ging een eigen leven leiden en constant dicht wanneer ik dat niet wilde.. levensgevaarlijk ;)
"Easy Open" uitzetten: https://digital-manual.sk...8ac1445254842c4e7_3_nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decibel
draayertje schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:39:
Gisteren mijn 85 Elroq Sportline met cleverpakket, winterpakket en trekhaak in Timano Green opgehaald.

Wát een fantastische auto! Ik nam gisteren met een beetje weemoed afscheid van de Seat Leon sportstourer die ik hiervoor reed, want die reed zo lekker. Dat was ik na de eerste km's in de Elroq al vergeten, haha! Het rijdt zo heerlijk soepel, de bediening is prima en intuïtief. Gelukkig niet alles via de scherm maar ook nog een aantal fysieke knoppen. De acceleratie is fenomenaal, je weet niet wat er gebeurt zodra je het gaspedaal vloert. "WOW" aldus mijn zoon toen we de snelweg opdraaiden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is exact hoe ik hem ook krijg! Alleen heb ik de 60 variant.
Mooi om hem eens zo te zien met de velgen en zwarte belettering. Al gaat bij mij de typeaanduiding etc op t kofferbak van af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
Het delen van (deep)links naar de handleiding lijkt helaas niet te werken. Ik heb dat eerder ook geprobeerd. Je wordt dan doorverwezen naar een loginpagina: https://digital-manual.skoda-auto.com/public/login/nl_NL/. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Is er iemand met het Transportpakket (ook onderdeel van het Advanced-pakket), die de 'universele bevestigingselementen' heeft gekregen? I guess not, want ze staan niet in de omschrijving.* Maar ik ben toch benieuwd, want ik heb ze in diverse video's gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbYbZLx4EXy7vfD_UUTBZE5a4Gw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1OYvwakmEczpozOWogItKLwV.png?f=fotoalbum_large

* Transportpakket bestaande uit: Bagagenettenset, Variabele laadvloer, Opbergvak op de middentunnel achter en Kofferbakmat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.selker
mindgarp schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:42:
Is er iemand met het Transportpakket (ook onderdeel van het Advanced-pakket), die de 'universele bevestigingselementen' heeft gekregen? I guess not, want ze staan niet in de omschrijving.* Maar ik ben toch benieuwd, want ik heb ze in diverse video's gezien.

[Afbeelding]

* Transportpakket bestaande uit: Bagagenettenset, Variabele laadvloer, Opbergvak op de middentunnel achter en Kofferbakmat
Ik heb ze inderdaad erbij, maar tot nu toe er geen gebruik van gemaakt. Komt ook misschien doordat ze onder de vloer liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
p.selker schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:43:
[...]

Ik heb ze inderdaad erbij, maar tot nu toe er geen gebruik van gemaakt. Komt ook misschien doordat ze onder de vloer liggen.
Hahaha, ik ben direct even gaan kijken en ik heb ze ook! d:)b Nooit gezien. 8)7

Dank je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:13
Ik had ze ook liggen terwijl ik niet het transport pakket heb.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:19
draayertje schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:39:

Wát een fantastische auto! Ik nam gisteren met een beetje weemoed afscheid van de Seat Leon sportstourer die ik hiervoor reed, want die reed zo lekker. Dat was ik na de eerste km's in de Elroq al vergeten, haha! Het rijdt zo heerlijk soepel, de bediening is prima en intuïtief. Gelukkig niet alles via het scherm maar ook nog een aantal fysieke knoppen. De acceleratie is fenomenaal, je weet niet wat er gebeurt zodra je het gaspedaal vloert. "WOW" aldus mijn zoon toen we de snelweg opdraaiden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
mooie velgen ook! ik heb de 21 inch besteld, heb die nog nergens gezien icm steel
grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:18
__REMCO__ schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:38:
[...]

mijn Enyaq uit 2021 heeft dat helaas niet maar zowel de dealer in Dordrecht als in Zwijndrecht "konden" het niet aanzetten. Het letterlijke antwoord was: "via internet kun je vast wel iemand vinden in de buurt die dat voor je kan instellen" |:(
Iemand hier al recentere informatie over ?
Betreft de DLR en eventueel mensen die al met ODBEleven aan het spelen zijn geweest ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
pkrielen schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:25:
[...]

Iemand hier al recentere informatie over ?
Betreft de DLR en eventueel mensen die al met ODBEleven aan het spelen zijn geweest ?
met de huidge Enyaq kan het inderdaad via ODB11, maar voor zover ik weet kan het op de Elroq nog niet omdat de vergrendeling nog niet is gekraakt/vrijgegeven.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZeeEzel
ZeeEzel schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:39:
Net de LM even gebeld, mijn auto is op 23-4-25 geproduceerd & 24-4-25 direct op transport gezet! Het grote aftellen kan beginnen. (12-3 besteld door de LM bij PON)
Opnieuw goed nieuws vanuit de leverende dealer, eind mei kunnen ze al uitleveren. Halverwege mei krijgen ze de auto al binnen 🤞🏻

3 weken voor de oorspronkelijke levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Flix20 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:04:
Ik had ze ook liggen terwijl ik niet het transport pakket heb.
Dan horen ze kennelijk bij de standaarduitrusting. Verklaart ook waarom ze niet in de omschrijving van het Transportpakket staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mindgarp
Afbeeldingslocatie: https://hvilkenbil.dk/wp-content/uploads/2024/12/Elroq-EV3-test.jpg

Het was spannend, maar de Elroq heeft het in april nog afgelegd tegen de Kia EV3.

De EV3 had 848 tenaamstellingen afgelopen maand, tegen 821 voor de Elroq.

Uitgesplitst:
Elroq 50 - 33
Elroq 60 - 429
Elroq 85 - 359

Als we de 150 Enyaqs meetellen, dan is Skoda wel de winnaar. ;)

Ik durf er wel op te gokken dat de Elroq in mei de bestverkochte auto van Nederland wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
mindgarp schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:38:
[Afbeelding]

Het was spannend, maar de Elroq heeft het in april nog afgelegd tegen de Kia EV3.

Uitgesplitst:
Elroq 50 - 33
Elroq 60 - 429
Elroq 85 - 359

Ik durf er wel op te gokken dat de Elroq in mei de bestverkochte auto van Nederland wordt.
Verkocht of geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Tenaamgesteld, dus geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
mindgarp schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:54:
[...]

Tenaamgesteld, dus geleverd.
Dus kan je uit die gegevens niet opmaken of de Elroq de best verkopende auto gaat worden in mei, enkel meest geleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Laatst online: 08:44
De EV3 en Elroq zijn dus goed aan elkaar gewaagd! In mijn leaseportal zijn deze twee met de Model 3 ook erg de voordelig in de lease. Of er wordt veel korting gegeven door de importeurs, of de restwaarde wordt hoog ingeschat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
Flix20 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:58:
[...]

Dus kan je uit die gegevens niet opmaken of de Elroq de best verkopende auto gaat worden in mei, enkel meest geleverde.
Potato, patata. Verkopen worden altijd gerapporteerd op basis van leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
mindgarp schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:57:
[...]

Hahaha, ik ben direct even gaan kijken en ik heb ze ook! d:)b Nooit gezien. 8)7

Dank je!
Die dingen zijn handig, maar vernielen wel vakkundig het tapijt (en ik gebruik de rubberen kant van de omkeerbare mat). Heb ze gelijk losgemaakt en onder de vloer gelegd. :p

[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 01-05-2025 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Stockbaard schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:59:
De EV3 en Elroq zijn dus goed aan elkaar gewaagd! In mijn leaseportal zijn deze twee met de Model 3 ook erg de voordelig in de lease. Of er wordt veel korting gegeven door de importeurs, of de restwaarde wordt hoog ingeschat.
Interessant. Ik heb geen toegang meer tot een leaseportal en kon sowieso niet voor Kia kiezen. Wat doen deze auto's momenteel in een vergelijkbare uitvoering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
mindgarp schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:26:
[...]

Het delen van (deep)links naar de handleiding lijkt helaas niet te werken. Ik heb dat eerder ook geprobeerd. Je wordt dan doorverwezen naar een loginpagina: https://digital-manual.skoda-auto.com/public/login/nl_NL/. :/
Hmm, daar moet ik dan iets op verzinnen voor de topicstart.

Anyway:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UeEz2bgzjkVOMQmnfqeSH_s_9ug=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WsY2VwxwpBgaA0vqGnax4tcE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:23
mindgarp schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:03:
[...]

Potato, patata. Verkopen worden altijd gerapporteerd op basis van leveringen.
Die van mij telt dan in juni mee in de leveringen. Ook al staat die al een maandje stof te happen bij de dealer.

Wel morgen een Elroq proefrit gepland, rest van de familie heeft er nog niet in gezeten en goed excuus om nog eens een ritje te maken. Tot nu toe steeds maar half uurtje.

Nog 7 weken wachten :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Laatst online: 08:44
mindgarp schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:06:
[...]

Interessant. Ik heb geen toegang meer tot een leaseportal en kon sowieso niet voor Kia kiezen. Wat doen deze auto's momenteel in een vergelijkbare uitvoering?
Bij mij in de portal staan de volgende vanaf prijzen (standaard kleur & velgen). Contract is 48mnd en 30k km per jaar, incl winterbanden en direct vervangend vervoer en eigen risico €150.

Kia EV3 Plus 58kWh: €738
Skoda Elroq BE Clever 58kWh: €725

De Model 3 RWD is €725, maar is qua opties niet vergelijkbaar met bovenstaande uitvoeringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Decibel
Stockbaard schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:56:
[...]

Bij mij in de portal staan de volgende vanaf prijzen (standaard kleur & velgen). Contract is 48mnd en 30k km per jaar, incl winterbanden en direct vervangend vervoer en eigen risico €150.

Kia EV3 Plus 58kWh: €738
Skoda Elroq BE Clever 58kWh: €725

De Model 3 RWD is €725, maar is qua opties niet vergelijkbaar met bovenstaande uitvoeringen.
Sow dure boel bij jullie!

Ik heb een Elroq Sportline 60 met Advanced pakket en Timiano Green met 25K per jaar, 48mnd, winterbanden en vervangend vervoer voor €679 p/m. Eigen risico is het zelfde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6FmZuwoMfUIqIEa_BcOsLoMvMM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MNhQyFUbjJSJl5W8ThbUz4S3.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJhUXbBqldDwB8_qs9vUAteqaFU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xTqKCWxYkSpfGAh2eBBzu8Gf.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Decibel op 01-05-2025 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:00
[Afbeelding]

Uitgesplitst:
Elroq 50 - 33
Elroq 60 - 429
Elroq 85 - 359

De EV6 negeer je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

Uitgesplitst:
Elroq 50 - 33
Elroq 60 - 429
Elroq 85 - 359

En ter info een lijstje van de Oosterburen. Daar blieven ze blijkbaar geen Kia's 😄.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lig5N2TURltIkZBjuiddpEO_ZMg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HZansjmAYIvVt8eiNGoNWoOp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ripk
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 22:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIchsz3qD9DkM0jtMKkL2BNyUrc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/q5Y0xqA0pkTWn2Qc7fMfvJ4K.png?f=fotoalbum_large volgens kentekenradar heeft de Elroq wel degelijk de EV3 verslagen deze maand…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Vraag, afleveren op all season banden is mogelijk, met 2 verschillende maten lastig vergelijken. Ik heb in het verleden vaak Michellin cross climate 2 suv gehad. Als ik nu de test van ADAC van 2024 zie zou de Goodyear vector gen3 een goede keus zijn, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Ja, gewoon omdat het kan. :+

Speciaal voor jou dan.. EV6: 137. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leendert_s
  • Laatst online: 24-05 11:40
mindgarp schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:28:
[...]

Dan horen ze kennelijk bij de standaarduitrusting. Verklaart ook waarom ze niet in de omschrijving van het Transportpakket staan.
zie ze liever niet heel veel. blijven ze een beetje uniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Ripk schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:43:
[Afbeelding] volgens kentekenradar heeft de Elroq wel degelijk de EV3 verslagen deze maand…..
Geen idee hoe ze aan hun cijfers komen, maar die lijken niet te kloppen. Ik check voor het gemak meestal https://iserv.nl/files/elektrisch/, omdat dit sneller is dan de RDW data zelf checken.

Maar dat heb ik net even gedaan en de RDW zit op 844 Elroqs met 'datum eerste tenaamstelling in Nederland' in april 2025. En 871 Kia EV3's. Bron: https://opendata.rdw.nl/V...rtuigen/m9d7-ebf2/explore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:00
mindgarp schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:00:
[...]

Ja, gewoon omdat het kan. :+

Speciaal voor jou dan.. EV6: 137. ;)
Close call :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:07
Ik ben nog niet heel enthousiast over de app. Het activeren van de auto lukt vaker niet dan wel. Er komt dan een foutmelding "Er is een probleem opgetreden".

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:18
Toch weer 2 nieuwe dingen geleerd:
YouTube: 10 simply clever features you didn't know you had on your Skoda

En nog 2 mooie reviews, de opmerking over het geluid > 100km/h herken ik uit de proefrit.
Het is dat mijn huidige Opel Grandland Diesel nog meer geluid produceerd, anders had dat wel een redelijke afknapper geweest denk ik.
YouTube: Skoda Elroq - Watch before you buy! | Testing Range, Noise & Charging

En de uitgebreide versie waar hij zelf in bovenstaande ook naar verwijst:
YouTube: Skoda Elroq 60 - It's so NORMAL, It's GENIUS! | Full Review

[ Voor 63% gewijzigd door pkrielen op 01-05-2025 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
draayertje schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:59:
Ik ben nog niet heel enthousiast over de app. Het activeren van de auto lukt vaker niet dan wel. Er komt dan een foutmelding "Er is een probleem opgetreden".

Hebben meer mensen hier last van?
Ja, dit komt veel voor. Zie de meldingen eerder in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techdeck
  • Laatst online: 26-05 20:42
DennisMoore schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:41:
Links-voor een 'rubber' mat gelegd, da's toch wat makkelijker schoon te houden. Lijkt goed te passen 👍. (Andere plekken niet geprobeerd, daar zit bijna nooit iemand.)
https://www.amazon.de/gp/aw/d/B0DJ9PJ59W[Afbeelding]
Ik was net van plan om een rubber matten set voor een Enyaq te kopen, maar die matten voor de achterpassagiers bestaan uit twee losse delen zonder tussengedeelte. Kun je bevestigen of bij deze matten set het wel als één geheel wordt geleverd? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
pkrielen schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:19:

En nog 2 mooie reviews, de opmerking over het geluid > 100km/h herken ik uit de proefrit.
Het is dat mijn huidige Opel Grandland Diesel nog meer geluid produceerd, anders had dat wel een redelijke afknapper geweest denk ik.
YouTube: Skoda Elroq - Watch before you buy! | Testing Range, Noise & Charging

En de uitgebreide versie waar hij zelf in bovenstaande ook naar verwijst:
YouTube: Skoda Elroq 60 - It's so NORMAL, It's GENIUS! | Full Review
Ik heb deze reviews ook gezien, goed YouTube-kanaal van deze Zweedse broers. :) Leuk ook dat ze eens een Elroq 60 testen, in een wat bescheidener uitvoering.

In de lange video gaan ze dieper in op de rijdmodi (drive modes) dan in welke andere video dan ook, die ik gezien heb: https://youtu.be/YiHV59Rwa60?si=RSEJJtX1NVn_V1ZG&t=1039.

Het lawaai in de cabine op hogere snelheden herken ik echter niet. En het komt ook niet overeen met wat de ADAC heeft gemeten bij 130 km/u:
  • 64,5 dB(A) - VW ID.7 Tourer GTX
  • 65,9 dB(A) - Skoda Elroq 85
  • 66,3 dB(A) - Audi Q4 Sportback 45 e-tron
  • 66,9 dB(A) - VW ID.3 Pro S
Ik ben toch meer geneigd de ADAC te vertrouwen, ook al zijn ze Duits. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Of zou het een verschil tussen de 60 en de 85 zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:27
In NL wordt vanaf een bepaald uitrustingsniveau gelaagde zijruiten geleverd; ik neem aan dat dit ook zorgt voor een verlaging van het aantal decibellen. Dus ben wel benieuwd welke uitrusting de ADAC dan heeft getest, met of zonder gelaagde zijruiten?

Overigens wel netjes dat de Elroq qua geluid beter scoort dan de Q4 die toch een stuk hoger/duurder in de markt wordt gezet.

[ Voor 23% gewijzigd door upje op 01-05-2025 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
upje schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:01:
In NL wordt vanaf een bepaald uitrustingsniveau gelaagde zijruiten geleverd; ik neem aan dat dit ook zorgt voor een verlaging van het aantal decibellen. Dus ben wel benieuwd welke uitrusting de ADAC dan heeft getest, met of zonder gelaagde zijruiten?

Overigens wel netjes dat de Elroq qua geluid beter scoort dan de Q4 die toch een stuk hoger/duurder in de markt wordt gezet.
De ADAC heeft zonder twijfel met geluidsdempende zijruiten getest, maar de heren van It's Only Electric ook, ze geven dit aan in de lange video.

De enige verklaringen die ik dan kan verzinnen zijn:
  • Andere banden (maar de Zweden hadden de Hankooks die ik ook heb)
  • 60 maakt meer geluid dan de 85
  • ADAC had niet alleen geluidsdempende zijruiten voor, maar ook achter (alleen lijkt dat me niet voldoende verklaring)
  • Meetfout
Inderdaad mooi dat de Elroq beter scoort dan de Q4, hoewel die natuurlijk langer op de markt is. Waarschijnlijk maakt de Q4 bij de facelift ook weer een stapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:43
upje schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:01:

Waarschijnlijk verklaart dit het verschil inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

techdeck schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:29:
[...]

Ik was net van plan om een rubber matten set voor een Enyaq te kopen, maar die matten voor de achterpassagiers bestaan uit twee losse delen zonder tussengedeelte. Kun je bevestigen of bij deze matten set het wel als één geheel wordt geleverd? Dank!
Misschien begrijp ik niet goed wat je bedoelt, maar de Amazon-pagina laat toch een duidelijke foto zien? Er zit een soort extra flap aan de mat rechtsachter.

En mocht je toevallig nog een omkeerbare (rubber) mat voor de bagageruimte zoeken die lang genoeg is om over de volle lengte te liggen met de achterbank omlaag geklapt, dan kun je de omkeerbare mat van de Volvo XC40 gebruiken, die past voor 99% 8) .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3auv4jWDqbS37PY2VVPFq0y5Do=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPLw1499RLh74M9LJ23ZVoRx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door DennisMoore op 01-05-2025 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superray1974
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-05 09:45
Ik heb mijn Timiano Green 85 business editie met clever upgrade besteld op 1-3. Als het goed is, moet die 14-4 gemaakt zijn. Hoe kan ik zien wanneer die op transport is gegaan?

Ik ben benieuwd of er iets bestaat als een track & trace want de ene verkoper zegt dat de Elroq half mei uitgeleverd wordt en de andere half juni...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techdeck
  • Laatst online: 26-05 20:42
DennisMoore schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:37:
[...]

Misschien begrijp ik niet goed wat je bedoelt, maar de Amazon-pagina laat toch een duidelijke foto zien? Er zit een soort extra flap aan de mat rechtsachter.

En mocht je toevallig nog een omkeerbare (rubber) mat voor de bagageruimte zoeken die lang genoeg is om over de volle lengte te liggen met de achterbank omlaag geklapt, dan kun je de omkeerbare mat van de Volvo XC40 gebruiken, die past voor 99% 8) .

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNs8PvqfqLLhffedm4YrUvjNAcs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8FD5IzDgJ4vcyET6TfZ2FRxC.png?f=fotoalbum_large

Op deze foto lijkt het één geheel, dus ik vroeg me af. Bij de Enyaq-versie die ik wilde bestellen was er ook een foto waarop het als één geheel leek, maar na contact met de verkoper bleek dat het toch twee delen zijn. Met twee matten loop je nog steeds dat vuil en vocht onder de matten kunnen ophopen, niet echt fris. Maar goed lang verhaal kort het antwoord is dus néé (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Speicher gaat nog even door op de nieuwe batterij voor de Elroq 85. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twinkey
  • Laatst online: 22:21
Superray1974 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:09:
Ik heb mijn Timiano Green 85 business editie met clever upgrade besteld op 1-3. Als het goed is, moet die 14-4 gemaakt zijn. Hoe kan ik zien wanneer die op transport is gegaan?

Ik ben benieuwd of er iets bestaat als een track & trace want de ene verkoper zegt dat de Elroq half mei uitgeleverd wordt en de andere half juni...
Via je dealer kan je een honeymoon link krijgen waarop je de status kan volgen. Ook via de Excel sheet uit dit topic kan je de levertijden een beetje volgen.
Pagina: 1 ... 27 ... 32 Laatste