Nadat je bestelling bevestigd is, krijg je direct toegang tot je honeymoonnet.nl pagina. Als je dat nog niet hebt gehad, dan maakt je dealer waarschijnlijk geen gebruik van die pagina. Je kunt je dealer vragen om te controleren of je toegang hebt tot honeymoonnet.nl.Superray1974 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:09:
Ik heb mijn Timiano Green 85 business editie met clever upgrade besteld op 1-3. Als het goed is, moet die 14-4 gemaakt zijn. Hoe kan ik zien wanneer die op transport is gegaan?
Ik ben benieuwd of er iets bestaat als een track & trace want de ene verkoper zegt dat de Elroq half mei uitgeleverd wordt en de andere half juni...
Helaas ondersteunen veel dealers dat niet. Ik vermoed bij alles in de XLS die de info niet hebben ingevuld dat dat het geval is (net als bij mij). Dan ben je afhankelijk van de dealer die je op de hoogte houd vrees ik.techdeck schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:33:
[...]
Nadat je bestelling bevestigd is, krijg je direct toegang tot je honeymoonnet.nl pagina. Als je dat nog niet hebt gehad, dan maakt je dealer waarschijnlijk geen gebruik van die pagina. Je kunt je dealer vragen om te controleren of je toegang hebt tot honeymoonnet.nl.
Ik denk dat de waarheid in het midden zal liggen. In mijn geval zat er precies een maand tussen productie en levering, maar dat is snel. Er zijn ook mensen hier bij wie het 5 of 6 weken duurde.Superray1974 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:09:
Ik heb mijn Timiano Green 85 business editie met clever upgrade besteld op 1-3. Als het goed is, moet die 14-4 gemaakt zijn. Hoe kan ik zien wanneer die op transport is gegaan?
Ik ben benieuwd of er iets bestaat als een track & trace want de ene verkoper zegt dat de Elroq half mei uitgeleverd wordt en de andere half juni...
Klopt, de honeymoon pagina is ook niet altijd perfect; afhankelijk van de dealer wordt deze soms te pas en te onpas geüpdatet. Echter, grote mijlpalen worden wel gemeld; bijvoorbeeld wanneer hij geproduceerd gaat worden, klaar staat voor transport, of het ophaalmoment is bevestigd. Maar ze bellen ookpkrielen schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:41:
[...]
Helaas ondersteunen veel dealers dat niet. Ik vermoed bij alles in de XLS die de info niet hebben ingevuld dat dat het geval is (net als bij mij). Dan ben je afhankelijk van de dealer die je op de hoogte houd vrees ik.

Bij mij niet hoor. Alles ging via honeymoon, geen telefoontje gehad.techdeck schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 22:08:
[...]
Klopt, de honeymoon pagina is ook niet altijd perfect; afhankelijk van de dealer wordt deze soms te pas en te onpas geüpdatet. Echter, grote mijlpalen worden wel gemeld; bijvoorbeeld wanneer hij geproduceerd gaat worden, klaar staat voor transport, of het ophaalmoment is bevestigd. Maar ze bellen ook
Mijn auto heb ik al 3 dagen en hij staat nog steeds op stap 8.mindgarp schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 22:10:
[...]
Bij mij niet hoor. Alles ging via honeymoon, geen telefoontje gehad.
/f/image/pTydvCB0sZwPPXT9HM6CVAf2.png?f=fotoalbum_large)
Dat is ook wel humor, misschien staat er nog een tweede Elroq op je te wachten 
Mijn voortgang staat pas op stap 1, maar dat lijkt me ook niet zo gek gezien de bestelling eigenlijk pas 24-4 was bevestigd met een gestreefde aflevering eind juli. Dat weerhoud me er echter niet van toch minimaal 1x per dag even op de pagina te kijken, en vaker 2 a 3x per dag
Tot die tijd moet ik het denk ik doen met mijn mini 3d geprinte elroq (te vinden op printables).
Mijn voortgang staat pas op stap 1, maar dat lijkt me ook niet zo gek gezien de bestelling eigenlijk pas 24-4 was bevestigd met een gestreefde aflevering eind juli. Dat weerhoud me er echter niet van toch minimaal 1x per dag even op de pagina te kijken, en vaker 2 a 3x per dag
Tot die tijd moet ik het denk ik doen met mijn mini 3d geprinte elroq (te vinden op printables).
Dit filmpje laat het verbruik duidelijk zien van een 60 ipv een 85 😊 YouTube: Skoda Elroq - Watch before you buy! | Testing Range, Noise & Charging
EDIT: was blijkbaar al gecomment, excuus!
EDIT: was blijkbaar al gecomment, excuus!
[ Voor 9% gewijzigd door ZeeEzel op 01-05-2025 23:22 ]
Ik heb ook een link maar Pouw is zover ik weet geen PON.S_Chief schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 22:11:
Honeymoon is alleen voor PON-dealers (zoals A-Point).
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
op de NL website staat inmiddels ook de 135kw DC max op de sportline 82kw accu in de configurator en prijslijst (op de intro pagina staat nog wel de oude waarde)
heb de Elroq sinds maart in bestelling staan maar nog geen signaal van de LM of dealer… dus onduidelijk wat voor accu er in gaat (175 of 135)
heb de Elroq sinds maart in bestelling staan maar nog geen signaal van de LM of dealer… dus onduidelijk wat voor accu er in gaat (175 of 135)
Klopt:RobertowNL schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 06:15:
[...]
Ik heb ook een link maar Pouw is zover ik weet geen PON.
Pouw is onderdeel van Emil Frey Nederland. Emil Frey Nederland NV is één van de grootste automotive retailorganisaties van Nederland en vertegenwoordigt 28 verschillende automerken.
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Ik heb het topic bijna vanaf het begin gevolgd, maar volgens mij is het maar 1 of 2 keer langs gekomen. Vroeg me af of er inmiddels een oplossing voor is.mindgarp schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:24:
[...]
Ja, dit komt veel voor. Zie de meldingen eerder in dit topic.
De gegevens in de app worden wel regelmatig geüpdatet vanuit de auto, maar het zou ook wel fijn zijn als ik de auto wil verwarmen/koelen op afstand dat ik dan verbinding kan krijgen met de auto

Heb de vraag ook bij de dealer gelegd, samen met de vraag of ik ook nog luxe kentekenplaten kan krijgen ipv de goedkope waarmee hij afgeleverd is...
[ Voor 12% gewijzigd door draayertje op 02-05-2025 10:07 ]
Woon in Duitsland en een Elroq 85 sportline besteld ook de vraag met welke batterij deze geleverd gaat worden.
Heb hier gelezen dat de prijs hetzelfde blijft op de website.
5 mei gaat de Duitse Importeur met Skoda om de tafel wat te doen.
In de wandelgangen hebben ze het over €1000,00 wat je terug kunt gaan krijgen mits de auto deze batterij heeft.
Heb hier gelezen dat de prijs hetzelfde blijft op de website.
5 mei gaat de Duitse Importeur met Skoda om de tafel wat te doen.
In de wandelgangen hebben ze het over €1000,00 wat je terug kunt gaan krijgen mits de auto deze batterij heeft.
Idemdraayertje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:06:
[...]
samen met de vraag of ik ook nog luxe kentekenplaten kan krijgen ipv de goedkope waarmee hij afgeleverd is...
afgezien van mn eerste leaseauto, daarna altijd aangevraagd
kost een paar tientjes meer (voor de dealer, lm of mijzelf), maar vind ik het wel waard qua zicht
Leeg - Sinds 20180907
Helemaal mee eens. Ik was in mijn naïviteit ervan uit gegaan dat je bij een auto van bijna 50k wel mocht verwachten dat ze er standaard luxe kentekenplaten op zouden zetten. Blijkbaar niet dus...Chillz schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:10:
[...]
Idem
kost een paar tientjes meer (voor de dealer, lm of mijzelf), maar vind ik het wel waard qua zicht
Ik ga mezelf maar eens quoten,frenkie64 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:42:
[...]
Bedoelde definitief ingepland voor productie op 5 mei.
En wat betreft die andere datum, dat is niet mijn inschatting, dat vertelde de dealer.
2,5 week geleden belde de dealer dat mijn Elroq op 5-5 gebouwd zou worden, zojuist gebeld door de dealer dat hij dinsdag (6-5) daar al binnen komt. Aflever afspraak gemaakt voor 12-5.
Kan ik happy het weekend in.
nee, blijkbaar nietdraayertje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:44:
[...]
Helemaal mee eens. Ik was in mijn naïviteit ervan uit gegaan dat je bij een auto van bijna 50k wel mocht verwachten dat ze er standaard luxe kentekenplaten op zouden zetten. Blijkbaar niet dus...
Bij een Audi heb ik het een keer gevraagd, die dealer zei ze dat ze dat standaard deden.
Bij andere merken altijd aangevraagd.
Leeg - Sinds 20180907
Ik heb zojuist nagevraagd bij mijn dealer (Pon) die geven aan dat ze het standaard doen, dus ook bij Skoda'sChillz schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:23:
[...]
nee, blijkbaar niet
Bij een Audi heb ik het een keer gevraagd, die dealer zei ze dat ze dat standaard deden.
Bij andere merken altijd aangevraagd.
Nou vergeet dat maar! ik heb gister toevallig luxe besteldmaxpaumen schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:38:
[...]
Ik heb zojuist nagevraagd bij mijn dealer (Pon) die geven aan dat ze het standaard doen, dus ook bij Skoda's
Waar heb je dat gedaan en wat kost dat, als ik vragen mag? En krijg je er dan niet zo'n stom 1-tje op? (ervan uitgaande dat jij ze ook besteld hebt ter vervanging)Leendert_s schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:07:
[...]
Nou vergeet dat maar! ik heb gister toevallig luxe besteld
bij PartsPoint, volgens mij krijg je alleen een ''eentje'' bij verlies en of diefstaldraayertje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:16:
[...]
Waar heb je dat gedaan en wat kost dat, als ik vragen mag? En krijg je er dan niet zo'n stom 1-tje op? (ervan uitgaande dat jij ze ook besteld hebt ter vervanging)
Wat kost een kentekenplaat? - KentekenplaatOnline.nldraayertje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:16:
[...]
Waar heb je dat gedaan en wat kost dat, als ik vragen mag? En krijg je er dan niet zo'n stom 1-tje op? (ervan uitgaande dat jij ze ook besteld hebt ter vervanging)
Omdat het maken van deze luxe nummerplaten een arbeidsintensieve bezigheid is, ligt de prijs van deze opgelegde nummerborden vaak €10 hoger per stuk. Voor een setje Nederlandse euro kentekenplaten met opgelegde letters betaal je dan ook snel al tussen de €50 en €60.
Wat het je dan bij de dealer kost is aan hen natuurlijk.
De ene zal het in zijn eigen kosten opnemen; de ander vraagt je nog een paar tientjes af te rekenen.
En nee, dan krijg je geen 1-tje, want het gaat hier om de nieuwe kentekenplaten.
Opvolgnummer (1,2, etc) krijg je alleen bij kwijtgeraakte of gestolen platen en/of kentekenbewijs.
Dus ook als je al normale platen hebt, deze beide inlevert om te ruilen voor luxe platen, zou je geen opvolgnummer moeten krijgen.
Leeg - Sinds 20180907
Voor wat betreft de luxe platen, als je Chillz aangeeft de oude inlevert hoeft er geen cijfertje erbij op te komen. Alleen bij het niet kunnen inleveren van de oude plaat. zoals verlies of diefstal is het nodig dat er een cijfertje bij komt, eerst een 1 dan als het weer gebeurd een 2 enz.
Ik heb dit ooit gehad bij verlies van mijn voor plaat op de Duitse snelweg door een vogel die laag overvloog en geschept werd door mijn auto. Kreeg toen een 1tje erop.
Terwijl ik bij een van de goedkopere auto's die ik reed geen opgelegde letters had, heb ik ze laten vervangen zonder een lelijk 1tje te krijgen.
En als het goed is krijg ik op mijn Elroq wel opgelegde letters, want ik had deze vraag toevallig een 1,5 week geleden bij de dealer (Wealer) gesteld en de verkoper zij dat zij eigenlijk alleen nog luxe platen leveren omdat de gewone er eigenlijk niet meer van deze tijd zijn.
Nu moet ik morgen toevallig toch in de plaats zijn waar de dealer zit, dus zal nog eens even langs rijden. Ook weer mooi excuus om even de Elroq te zien.
@Decibel Dat was ik
Alleen heb ik geen multicolor printer, dus ik printte hem in een blauwe kleur en heb daarna de ramen en bumpers zwart gespoten met spray paint.
Ik heb dit ooit gehad bij verlies van mijn voor plaat op de Duitse snelweg door een vogel die laag overvloog en geschept werd door mijn auto. Kreeg toen een 1tje erop.
Terwijl ik bij een van de goedkopere auto's die ik reed geen opgelegde letters had, heb ik ze laten vervangen zonder een lelijk 1tje te krijgen.
En als het goed is krijg ik op mijn Elroq wel opgelegde letters, want ik had deze vraag toevallig een 1,5 week geleden bij de dealer (Wealer) gesteld en de verkoper zij dat zij eigenlijk alleen nog luxe platen leveren omdat de gewone er eigenlijk niet meer van deze tijd zijn.
Nu moet ik morgen toevallig toch in de plaats zijn waar de dealer zit, dus zal nog eens even langs rijden. Ook weer mooi excuus om even de Elroq te zien.
@Decibel Dat was ik
Volgende week zaterdag mag ik de mijne ophalen, aardig wat weken eerder

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Wat maakt een luxe kentekenplaat luxe?draayertje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:44:
[...]
Helemaal mee eens. Ik was in mijn naïviteit ervan uit gegaan dat je bij een auto van bijna 50k wel mocht verwachten dat ze er standaard luxe kentekenplaten op zouden zetten. Blijkbaar niet dus...
Een gewone kentekenplaat heeft letters en cijfers die in het metaal gedrukt worden en dan van een zwarte verf laag voorzien worden. Terwijl luxe platen (ook wel opgelegde platen genoemd) worden voorzien van dikke kunststof letters.
Hier 2 plaatjes met beide versies:
normale: (niet luxe)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GAxId22KXioMkfhZujX1UgaK.jpg?f=user_large)
Opgelegde letters: (Luxe)
Hier 2 plaatjes met beide versies:
normale: (niet luxe)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GAxId22KXioMkfhZujX1UgaK.jpg?f=user_large)
Opgelegde letters: (Luxe)
:strip_exif()/f/image/Hx0WVuahzGdBMe8pAyOXhrHJ.png?f=user_large)
Ik kreeg er - als particuliere koper - gratis luxe kentekenplaten bij. Dat was ook wel het enige trouwens ;-)Chillz schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:10:
[...]
Idem
Wat betekent lm? Heb al 30 pagina's gelezen. Maar kom er niet op.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Dapdodo op 03-05-2025 07:52 ]
De accu’s zijn even groot, het gaat over maximale laadsnelheid terwijl het gemiddelde tussen die 2 zo goed als niets uitmaakt. Het zou zo maar kunnen dat de degradatie van de 135kW ladende accu minder blijkt over een paar jaar.Markzoethout schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 07:48:
En hoe zit t nou in het kort met de accu die van 175Kw naar 135 gaat. Hoe komt het dat de grote accu tijdelijk niet leverbaar is?
Ik krijg de hoge piek lader maar zou eigenlijk net zo lief die 135kW krijgen
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
LM=LeaseMaatschappij 😃Markzoethout schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 07:46:
Volgens mij kunnen ze beter spreken over kw/h het verschil zit m namelijk in de laadsnelheid.Markzoethout schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 07:48:
En hoe zit t nou in het kort met de accu die van 175Kw naar 135 gaat. Hoe komt het dat de grote accu tijdelijk niet leverbaar is?
De 175 heeft een hogere piek maar de 135 een vlakkere curve(snelheid waarmee geladen word) waardoor de netto laadtijd ongeveer gelijk blijft.
Spekcher heeft het getest en kwam met beide op 28min laden uit.
PSN: Flix20-NL
https://www.autoreview.nl...5/autoverkopen-april-2025
"Autoverkopen april 2025: Kia EV3 aan top, maar iemand komt 'm genadeloos van de troon stoten
De Kia EV3 is in de maand april 2025 nog altijd de meest geliefde auto van Nederland. Maar wij durven te wedden dat hij die titel in mei 2025 kwijtraakt.
De auto die de EV3 op de hielen zit, is de Skoda Elroq. Die is met 843 registraties de nummer 2 van de maand april 2025. De Kia deed het iets beter, maar het verschil is nog maar 28 registraties. Grote kans dat de Elroq de koppositie volgende maand overneemt. (...)"
"Autoverkopen april 2025: Kia EV3 aan top, maar iemand komt 'm genadeloos van de troon stoten
De Kia EV3 is in de maand april 2025 nog altijd de meest geliefde auto van Nederland. Maar wij durven te wedden dat hij die titel in mei 2025 kwijtraakt.
De auto die de EV3 op de hielen zit, is de Skoda Elroq. Die is met 843 registraties de nummer 2 van de maand april 2025. De Kia deed het iets beter, maar het verschil is nog maar 28 registraties. Grote kans dat de Elroq de koppositie volgende maand overneemt. (...)"
[ Voor 77% gewijzigd door mindgarp op 03-05-2025 09:04 ]
kW “kilo Watt” is de laadsnelheid, omdat Watt al één joule per seconde is; 1 kW = 1000 Joule per secondeFlix20 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:50:
[...]
Volgens mij kunnen ze beter spreken over kw/h het verschil zit m namelijk in de laadsnelheid.
kW/h zou dan 1000 joule per seconde per uur zijn, dat is geen laadsnelheid meer maar een verandering van het vermogen over de tijd, een soort acceleratie van de laadsnelheid.
Dat kan toch gewoon? 1kWh =3,600 kJTweakTom92 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:16:
[...]
kW “kilo Watt” is de laadsnelheid, omdat Watt al één joule per seconde is; 1 kW = 1000 Joule per seconde
kW/h zou dan 1000 joule per seconde per uur zijn, dat is geen laadsnelheid meer maar een verandering van het vermogen over de tijd, een soort acceleratie van de laadsnelheid.
Ik gok LeaseMaatschappij... of LichtMetaal, net welke context je bedoelt.Markzoethout schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 07:46:
En zie net dat ik wat achterloop, was al 2x beantwoord
[ Voor 10% gewijzigd door pkrielen op 03-05-2025 11:14 ]
kWh is niet hetzelfde als kW/h.
Hierboven werd kW/h genoemd.
Niets let je natuurlijk om de beide matten aan elkaar te kittentechdeck schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:23:
[...]
Op deze foto lijkt het één geheel, dus ik vroeg me af. Bij de Enyaq-versie die ik wilde bestellen was er ook een foto waarop het als één geheel leek, maar na contact met de verkoper bleek dat het toch twee delen zijn. Met twee matten loop je nog steeds dat vuil en vocht onder de matten kunnen ophopen, niet echt fris. Maar goed lang verhaal kort het antwoord is dus néé
"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."
Ah zo. kW/h bestaat niet eens.TweakTom92 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 11:21:
[...]
kWh is niet hetzelfde als kW/h.
Hierboven werd kW/h genoemd.
Klopt ook allemaal, maar gezien de vraagstelling leek mij een Jip en Janneke uitleg het beste.
Pon Amersfoort heeft de onze ook standaard geleverd met luxe platen, inderdaad veel netter.Chillz schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:10:
[...]
Idem
Elroq 63 BE Timiano Groen + Lodge
Ik had ook ergens gelezen dat je de achterlichten dynamisch kan laten werken. Standaard werkt alleen het gedeelte aan de zijkanten, maar dus niet in de klep. Weet iemand dat? Dus buiten het extra pakket om.
Inmiddels 5 dagen in bezit van mijn Elroq. Tot nu toe heb ik nog geen bijzonderheden gevonden, behalve het geluid uit de speakers.
Ik heb het idee dat de audio een beetje vervormd is. Het lijkt erop dat de audio-kwaliteit afneemt hoe hoger de volume staat, maar al bij laag volume speelt het ook. Eerst dacht ik dat het alleen aan de audio lag via CarPlay, maar DAB is ook niet veel beter. Ik denk dat de versterking hier een rol speelt. Heeft iemand anders dit ook meegemaakt?
Ik heb gewoon de standaard audio, geen Canton Sound System upgrade.
Ik heb het idee dat de audio een beetje vervormd is. Het lijkt erop dat de audio-kwaliteit afneemt hoe hoger de volume staat, maar al bij laag volume speelt het ook. Eerst dacht ik dat het alleen aan de audio lag via CarPlay, maar DAB is ook niet veel beter. Ik denk dat de versterking hier een rol speelt. Heeft iemand anders dit ook meegemaakt?
Ik heb gewoon de standaard audio, geen Canton Sound System upgrade.
Kan niet.Markzoethout schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:44:
Ik had ook ergens gelezen dat je de achterlichten dynamisch kan laten werken. Standaard werkt alleen het gedeelte aan de zijkanten, maar dus niet in de klep. Weet iemand dat? Dus buiten het extra pakket om.
Staat gewoon letterlijk op de site. Zit in uitbreiding Business Upgrade pakket - Plus:
Luxe LED achterlichten met dynamische richtingaanwijzers (alleen deze optie zorgt dat de lichten op de achterklep ook functioneren). Is inderdaad al eerder langs geweest hier.
Wel grappig ook hoe bepaalde dingen ook wel subjectief zijn.
Zo schrijf je dat je de auto ook bij hogere snelheden erg stil vind.
Nu weet ik niet wat voor jou hogere snelheden zijn, maar toen ik gisteravond met 140km/h reed viel mij juist op hoe luidruchtig ik de auto vond wat windgeluid en ruis betreft.
En dan heb ik nog het optie pakket met de geluidsdempende ruiten.
Het waaide gisteren ook wel aardig. Dat maakt behoorlijk uit.
Vraagje: Wat was de maximum snelheid op dat traject?,.. en wat is je kenteken,... en waar was dat precies?.. (hectometerpaal vermelden).Flix20 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 14:26:
[...]
Nu weet ik niet wat voor jou hogere snelheden zijn, maar toen ik gisteravond met 140km/h reed viel mij juist op hoe luidruchtig ik de auto vond wat windgeluid en ruis betreft.
Groeten van Brigadier Jansen
https://maps.app.goo.gl/i2r7qHfWQZN67zrk6pebertje01 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:59:
[...]
Vraagje: Wat was de maximum snelheid op dat traject?,.. en wat is je kenteken,... en waar was dat precies?.. (hectometerpaal vermelden).
Groeten van Brigadier Jansen![]()
Prijslijst is er nu op aangepast..Flix20 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:50:
[...]
Volgens mij kunnen ze beter spreken over kw/h het verschil zit m namelijk in de laadsnelheid.
De 175 heeft een hogere piek maar de 135 een vlakkere curve(snelheid waarmee geladen word) waardoor de netto laadtijd ongeveer gelijk blijft.
Spekcher heeft het getest en kwam met beide op 28min laden uit.
Bij de 85 zie je de aangepaste135kW en bij de 60 staat nu de 165kW goed, welke in de Januari lijst verkeerd stond volgens mij. Laadtijden zoals verwacht en al benoemd zijn niet veranderd.
/f/image/D8CU6GEJLjSYgh2DOoUAzaFi.png?f=fotoalbum_large)
Met 140 op de teller is 135 de werkelijke snelheid waarvan 7km/u correctie afgaat dus de lans mag weer opgeborgen worden Ridder moraal.pebertje01 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:59:
[...]
Vraagje: Wat was de maximum snelheid op dat traject?,.. en wat is je kenteken,... en waar was dat precies?.. (hectometerpaal vermelden).
Groeten van Brigadier Jansen![]()
Ik reed vorige week op de A3 richting Oberhausen een stukje tussen 150-160 en vond de auto ook toen nog behoorlijk stil. Is zeker subjectief en deze Elroq is ook mijn eerste EV, dat scheelt ook. Je went snel aan dingen zoals ook bv de snelheid van optrekken bij een verkeerslicht. Gaat allemaal zo makkelijk...Flix20 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 14:26:
[...]
Dus ik begrijp dat de laadsnelheid bij de 82kW accu van 175 naar 135 is gegaan, maar wel dezelfde specs heeft. Dus wel oa de 545Nm kracht houdt en de 286Pk?
Andere accu maar motor (APP550) blijft gewoon dezelfdeMarkzoethout schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:07:
Dus ik begrijp dat de laadsnelheid bij de 82kW accu van 175 naar 135 is gegaan, maar wel dezelfde specs heeft. Dus wel oa de 545Nm kracht houdt en de 286Pk?
'k Zou zeggen dat de "laadsnelheid" praktisch gelijk is gebleven (de tijd dat je moet wachten tot je weer verder kunt rijden), maar dat de "laadPIEKsnelheid" lager is 😉.Markzoethout schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:07:
"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."
Dat is subjectief. De totale tijd is hetzelfde als je naar 80% laad. Het is voor mij vaak ruim voldoende om met bijv 35% weer thuis te kunnen komen.DennisMoore schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:21:
[...]
'k Zou zeggen dat de "laadsnelheid" praktisch gelijk is gebleven (de tijd dat je moet wachten tot je weer verder kunt rijden), maar dat de "laadPIEKsnelheid" lager is 😉.
Desalniettemin denk ik dat het in de praktijk weinig uit gaat maken. Of je nou 7 min of 12 minuten stil staat, het van de snelweg rijden, aankoppelen, starten, loskoppelen en weer wegrijden kost ook tijd.
Welke Elroq is hier getest? Ik kan de test online niet vinden.mindgarp schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:09:
Auto Review heeft de Elroq (85) vergeleken met de Kia EV3, BYD Atto 3, Fiat 600e en MG 4. Niet verassend dat de Elroq en de EV3 nummer 1 en 2 zijn.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben me nu aan het oriënteren op een elroq 85 BE of een Sportline met o.a. advanced pakket. Wat ik een fijne upgrade vind is het adaptive chasis pakket. Op de BE levert dat het 3 spaaks stuur op en progressieve stuurbekrachtiging. Op beide ook de stabilisatie en dynamische demping.
Nu is mijn vraag, heeft iemand de combinatie met de sportline en dit pakket? Omdat de sportline een sportonderstel heeft, kun je dan met dit pakket verwachten dat je ook weer een soort comfort / standaard ervaring kunt maken? Met een BE en dit pakket kon wel een meer sportstand ervaring worden ingesteld.
Nu is mijn vraag, heeft iemand de combinatie met de sportline en dit pakket? Omdat de sportline een sportonderstel heeft, kun je dan met dit pakket verwachten dat je ook weer een soort comfort / standaard ervaring kunt maken? Met een BE en dit pakket kon wel een meer sportstand ervaring worden ingesteld.
Dit was toch alleen voor auto's geproduceerd vanaf datum x/y/z?DennisMoore schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:21:
[...]
'k Zou zeggen dat de "laadsnelheid" praktisch gelijk is gebleven (de tijd dat je moet wachten tot je weer verder kunt rijden), maar dat de "laadPIEKsnelheid" lager is 😉.
Weet iemand die datum nog (mijne komt morgen bij de dealer, is een week of twee geleden gebouwd).
85.Elroq85 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:20:
[...]
Welke Elroq is hier getest? Ik kan de test online niet vinden.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dat verwacht ik wel. Volgens deze heren is DCC juist nuttig als je meer comfort wilt:bartvries schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:16:
Ben me nu aan het oriënteren op een elroq 85 BE of een Sportline met o.a. advanced pakket. Wat ik een fijne upgrade vind is het adaptive chasis pakket. Op de BE levert dat het 3 spaaks stuur op en progressieve stuurbekrachtiging. Op beide ook de stabilisatie en dynamische demping.
Week 24, meen ik (maar dat zou nog kunnen verschillen per markt). Als je auto al geproduceerd is, dan kun je ervan uitgaan dat je de LG Chem batterij hebt met 175 kWh pieklaadsnelheid.frenkie64 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:26:
[...]
Dit was toch alleen voor auto's geproduceerd vanaf datum x/y/z?
Weet iemand die datum nog (mijne komt morgen bij de dealer, is een week of twee geleden gebouwd).
Elroq is ook mijn eerste EV en vergelijk is een Volvo S60 uit 2014.Elroq85 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 08:37:
[...]
Ik reed vorige week op de A3 richting Oberhausen een stukje tussen 150-160 en vond de auto ook toen nog behoorlijk stil. Is zeker subjectief en deze Elroq is ook mijn eerste EV, dat scheelt ook. Je went snel aan dingen zoals ook bv de snelheid van optrekken bij een verkeerslicht. Gaat allemaal zo makkelijk...
Die vind ik persoonlijk bij die snelheden gewoon een fijnere auto.
Nog even een leuke anecdote; Kwam vanmorgen terug bij de auto na wat boodschappen toen zag ik een vrouw foto's van de Elroq maken. Dus ik klik de auto open en toen sprak ze me aan; gave kleur dat groen!! Wij hebben m ook besteld maar toch veilig voor grijs gekozen. Maar hij is wel heel mooi zo!
Mocht iemand willen weten welke kabouter verantwoordelijk is voor het geluid als je op het stuur drukt:
:strip_exif()/f/image/ziEYUfquWp6QORNcFndSw7uW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YfYrEylWRcqi8MR3bztpxRm9.jpg?f=fotoalbum_large)
Verwacht dat je er van onderen goed bij kan als je de bodemplaat verwijdert. Vind het echt een lullig ding voor zo'n auto.
Vliegen zijn ongewenste gasten die vanuit Limburg zijn meegekomen.
:strip_exif()/f/image/ziEYUfquWp6QORNcFndSw7uW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YfYrEylWRcqi8MR3bztpxRm9.jpg?f=fotoalbum_large)
Verwacht dat je er van onderen goed bij kan als je de bodemplaat verwijdert. Vind het echt een lullig ding voor zo'n auto.
Vliegen zijn ongewenste gasten die vanuit Limburg zijn meegekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 05-05-2025 16:49 ]
Hmmm ik vermoedde al zoiets, gebruikte hem laatst en twijfelde of ie het wel deed…S_Chief schreef op maandag 5 mei 2025 @ 16:49:
Mocht iemand willen weten welke kabouter verantwoordelijk is voor het geluid als je op het stuur drukt:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vliegen zijn ongewenste gasten die vanuit Limburg zijn meegekomen.![]()
Hoe gaat dat met de knipperlichten voorzijde? Brandt als DRL wit en wordt dan geel als t knippert? Is t dan wit-geel of uit-geel en dan wit als je de bocht om bent? Zit er in die LED-streep een animatie bij aanzetten?
We verwachten hier wel wat meer moeite om zelf te zoeken in plaats van ons te gebruiken als zoekmachine
Reden edit, quotes verwijderd
Reden edit, quotes verwijderd
[ Voor 86% gewijzigd door MarcelGo op 06-05-2025 08:40 ]
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Hier een nieuwe interessante video van Matthias: YouTube: Škoda EV News May 2025: MyŠkoda App Update, ELROQ RS, Battery Change...
De volgende onderwerpen worden aangestipt:
- ELROQ RS nu te bestellen, levering in september
- Batterijwijziging ELROQ 85: vanaf week 24 wordt 175 kW snelladen vervangen door 135 kW max, met behoud van dezelfde 77 kWh batterij.
- Nieuwe frunk-accessoires van fabrikant Ratti – klein, goedkoop (€<100), geschikt voor type 2-laadkabel, maar montage vereist schroeven.
De nieuwe MyŠkoda App 8.2:
- Toont batterijtemperatuur (voor oudere softwareversies zonder voorverwarming)
- Verbeterde laadgeschiedenis met filtermogelijkheden
- Nieuwe AI-routeplanner ("Škoda Adventurer") met activiteiten onderweg
- Visuele updates en nieuwe ‘rijscore’
[ Voor 40% gewijzigd door arene op 05-05-2025 20:21 ]
Uit-geel en na uitschakelen gaat DRL weer aan.Markzoethout schreef op maandag 5 mei 2025 @ 19:17:
Hoe gaat dat met de knipperlichten voorzijde? Brandt als DRL wit en wordt dan geel als t knippert? Is t dan wit-geel of uit-geel en dan wit als je de bocht om bent? Zit er in die LED-streep een animatie bij aanzetten?
Er is geen animatie aan de voorkant.
Even verifiëren bij jullie of ik niet ergens een instelling gemist heb..🤔.
Klopt het dat de Skoda géén instelling ergens heeft om de verlichting te testen zodra je een aanhanger of fietsdrager inprikt op de stekkerdoos?
Bij de Volvo kon ik een lampentest starten en dan op m'n gemak uitstappen om te kijken of alles werkt, knipperlichten, rem, etc.
Zijn toch van die kleine simpele software-dingetjes die iedere auto zou kunnen hebben om de boel wat te vergemakkelijken, net als de al vaker genoemde wasstraat-functie.
Klopt het dat de Skoda géén instelling ergens heeft om de verlichting te testen zodra je een aanhanger of fietsdrager inprikt op de stekkerdoos?
Bij de Volvo kon ik een lampentest starten en dan op m'n gemak uitstappen om te kijken of alles werkt, knipperlichten, rem, etc.
Zijn toch van die kleine simpele software-dingetjes die iedere auto zou kunnen hebben om de boel wat te vergemakkelijken, net als de al vaker genoemde wasstraat-functie.
Ben nu 1 maand verder na het bestellen van de auto.
Helaas geen honeymoon link waarmee ik alles kan bijhouden. Het begint echt steeds meer te kriebelen, en de mooie berichten over mensen die hun auto een paar weker eerder als voorspeld krijgen helpen zeker mee met de kriebels!
Over 2/3 weekjes eens de dealer mailen en vragen of ze al meer informatie vanuit de fabriek hebben.
Helaas geen honeymoon link waarmee ik alles kan bijhouden. Het begint echt steeds meer te kriebelen, en de mooie berichten over mensen die hun auto een paar weker eerder als voorspeld krijgen helpen zeker mee met de kriebels!
Over 2/3 weekjes eens de dealer mailen en vragen of ze al meer informatie vanuit de fabriek hebben.
Mijn dealer had ook geen honeymoon maar ik werd zelf via de mail netjes van alle stappen op de hoogte gehouden. Ze hebben die info maar moeten wel de moeite nemen om die telkens te delen met de koper natuurlijk.Decibel schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:45:
Mijn Opel heeft ook zoiets, best handige functie, geen idee of Skoda dat heeft eigenlijk.DennisMoore schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:33:
Even verifiëren bij jullie of ik niet ergens een instelling gemist heb..🤔.
Scheve vergelijking, de EV3 heeft een veel goedkopere uitstraling. Bij onze zoektocht vond ik dat de Elroq meer in de buurt van de Ioniq 5 en de ID.4/5 kwam. Met als enige 'nadeel' en iets kleinere kofferbak. Maar ja ik ben geen autojournalist.mindgarp schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:09:
Auto Review heeft de Elroq (85) vergeleken met de Kia EV3, BYD Atto 3, Fiat 600e en MG 4. Niet verassend dat de Elroq en de EV3 nummer 1 en 2 zijn.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Sinds de bestelling op 14-02 heb ik niets meer vernomen. Ik heb één keer zelf gebeld, maar ik kon aan de toon van de beste meneer horen dat dit niet op prijs werd gesteld. Ik verwacht deze maand toch wel iets te horen, de leverdatum is 30-05...Gaat om lease overigens, dus daar kan het ook aan liggen.Decibel schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:45:
[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |
Wat mij betreft mogen ze eerst de app stabiel en betrouwbaar maken ipv al die gimmics erbij.arene schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:15:
Hier een nieuwe interessante video van Matthias: YouTube: Škoda EV News May 2025: MyŠkoda App Update, ELROQ RS, Battery Change...
- ELROQ RS nu te bestellen, levering in september
- Batterijwijziging ELROQ 85: vanaf week 24 wordt 175 kW snelladen vervangen door 135 kW max, met behoud van dezelfde 77 kWh batterij.
- Nieuwe frunk-accessoires van fabrikant Ratti – klein, goedkoop (€<100), geschikt voor type 2-laadkabel, maar montage vereist schroeven.
De nieuwe MyŠkoda App 8.2:
- Toont batterijtemperatuur (voor oudere softwareversies zonder voorverwarming)
- Verbeterde laadgeschiedenis met filtermogelijkheden
- Nieuwe AI-routeplanner ("Škoda Adventurer") met activiteiten onderweg
- Visuele updates en nieuwe ‘rijscore’
Heb wel de rijscore nu in de app, maar de batterijtemperatuur zie ik nog niet.
Mijne is ook lease. Tot nu toe heb ik prima (mail) contact gehad met de Dealer waar hij besteld is door de LM (Udenhout). En anders vragen we het bij de LMcarlhendrix schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:22:
[...]
Sinds de bestelling op 14-02 heb ik niets meer vernomen. Ik heb één keer zelf gebeld, maar ik kon aan de toon van de beste meneer horen dat dit niet op prijs werd gesteld. Ik verwacht deze maand toch wel iets te horen, de leverdatum is 30-05...Gaat om lease overigens, dus daar kan het ook aan liggen.
Helemaal mee eens, wat een waardeloze app. Het lukt mij eigenlijk zelden om contact te maken met de auto. De voorverwarmen / koelen optie is hiermee waardeloos.Flix20 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:11:
[...]
Wat mij betreft mogen ze eerst de app stabiel en betrouwbaar maken ipv al die gimmics erbij.
Waar zou ik de rijscore moeten kunnen vinden in de app?
never mind, ik had eerst het filmpje moeten kijken. Al gevonden, alles staat bij mij op "uitstekend" m.u.v. te hard rijden, die staat op "heeft aandacht nodig"

[ Voor 24% gewijzigd door draayertje op 06-05-2025 10:46 ]
Krijg je ook niet, dat is alleen voor Enyaqs zonder batterijvoorverwarming.Flix20 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:11:
[...]
Wat mij betreft mogen ze eerst de app stabiel en betrouwbaar maken ipv al die gimmics erbij.
Elke 85-er geproduceerd vanaf week 24/25 wordt geleverd met het 135kW accupakket. Zo ook mijn 85.frenkie64 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:26:
[...]
Dit was toch alleen voor auto's geproduceerd vanaf datum x/y/z?
Tja ik was een paar dagen na de start best blij met de app. Je zag de range wat er nog over is en de laadgeschiedenis.draayertje schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:37:
[...]
Helemaal mee eens, wat een waardeloze app. Het lukt mij eigenlijk zelden om contact te maken met de auto. De voorverwarmen / koelen optie is hiermee waardeloos.
Waar zou ik de rijscore moeten kunnen vinden in de app?
never mind, ik had eerst het filmpje moeten kijken. Al gevonden, alles staat bij mij op "uitstekend" m.u.v. te hard rijden, die staat op "heeft aandacht nodig"Tja wat wil je met zoveel vermogen
Ik heb bij deze auto ook dat al snel 60 ga terwijl ik voor mijn gevoel pas 50 rijd, omdat alles zo stil en soepel gaat.
Echter nu na twee weken meld de app de verkeerde range terwijl ie net ververst is.
Nu aan het laden maar dat ziet de app ook niet.
Ach ja……,
Zojuist even kenteken ingevoerd bij de RDW, zie ik dat er het volgende staat: Deze auto heeft momenteel geen geldige APK, een nieuwe keuring is vereist.
Is dat een foutje? Auto staat al meer dan een week hier voor de deur!
Verkeerde topic.
[ Voor 99% gewijzigd door RobertowNL op 06-05-2025 21:23 ]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Bij de standaardlampen is er geen animatie op de lampen. Voor branden de drl altijd. Bij knipperlicht is het oranje-uit-oranje-uit, daarna weer constant wit.Markzoethout schreef op maandag 5 mei 2025 @ 19:17:
Achterzijde brandt alleen bij dimlicht (obv lichtsensor of als je de lampen handmatig aanzet)
nee niet gehad. aan- en uitzetten misschien? Helpt bij de meeste IT issuestweakytwink schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:50:
Ik stapte deze avond in en mijn scherm deed dit: zijn er nog mensen die hier last van hebben gehad en misschien een oplossing hebben?
[Afbeelding]
Bij mij staat de APK datum gewoon ingevuld op RDW (4 jaar in de toekomst)Patox schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:18:
Zojuist even kenteken ingevoerd bij de RDW, zie ik dat er het volgende staat: Deze auto heeft momenteel geen geldige APK, een nieuwe keuring is vereist.