Mifflin schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:19:
[...]
Het is dus niet mogelijk dat je Google Maps automatisch verbinding maakt met de navigatie van je Skoda om in te kunnen zien hoeveel %-batterij je nog vermoedelijk hebt?
Dan ga ik denk ik maar de navigatie van Skoda zelf proberen. Wat zijn de meningen daarover?
Wat ik beschreef (reisdoelen naar links swipen, einddoel openen, in de popup het verwachte percentage aflezen) *is* de Skoda navigatie... helaas. En voor de duidelijkheid (ik heb het geprobeerd) het is volgens mij niet mogelijk om tegelijkertijd de Skoda navigatie (voor het uitrekenen van de verwachte SoC) én de Android Auto navigatie (voor het tonen van die SoC) actief te hebben. 't Is het een of het ander.
Mijn mening over de (presentatie van de) Skoda-navigatie is niet positief. De kaarten zijn ZWAAR vervuild met allerlei irrelevante en vaak full-colour POI-onzin (scholen, hotels, tandartspraktijken, Pizzahut-logo's, en andere meuk), en rode waarschuwingsicoontjes over afsluitingen en werkzaamheden die totáál niet op je route liggen en waar je dus niets mee te maken hebt. Dit zowel tijdens het plannen als tijdens het rijden. De navigatiestem is goed in de taal waarin de Skoda staat ingesteld, maar heeft enorme moeite met straatnamen in het buitenland.
Mijn voorlopige (!) conclusie is dat ik daarom liever rijd met Android Auto (blegh, Google

), omdat de kaarten schoner zijn, de uitspraak van straatnamen beter, en deze ook prima samenwerkt met de HUD-pijlen en volgens mij ook met het automatisch opwarmen van de accu als je een laadstation hebt ingepland. Alleen geeft de Google navigatie bij mij helaas géén verwacht SoC-percentage aan op het plekje waar de XC40 dat aangaf, hoewel ik volgens mij in de Maps-instellingen heb aangegeven dat het een EV is. En je krijgt dan natuurlijk die irritante "meldingen van andere Google Maps-chauffeurs", terwijl je bij Skoda navigatie de 'Traffication'-app met dat soort flauwekul gewoon kunt deinstalleren.
Dit is tijdens het rijden...
[
Voor 15% gewijzigd door
DennisMoore op 23-04-2025 15:36
]
"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."