Weet jij misschien of deze alleen geschikt is voor Garmin dashcams of ook werk icm met andere merken (Viofo). Op de foto lijkt erop dat dit apparaatje 2 USB-A poorten heeft.pkrielen schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:38:
[...]
Garmin heeft een oplossing voor op je ODB poort.
Volgens mij kun je die ook nog instellen om permanent, of 1 uur na uitschakelen contact stroom te blijven leveren.
https://www.garmin.com/nl-NL/p/735279/pn/010-12530-23
[Afbeelding]
[quote]McNoob schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:11:
[...]
Dit lijkt mij een relais wat de HV-batterij koppelt/insckakeld bij aankomst (deur ontgrendelen/op stoel zitten/rempedaal indrukken) en ontkoppeld nadat de auto op slot gaat. Bij het EV merk met de T gebeurd het ook als je de auto ontwaakt via de app.
[...]
Bedankt voor de reactie.
Vandaag even naar de werkplaats gereden om te vragen of dit normaal is en of dit geen kwaad kan. Uiteraard deed op dat moment de Elroq niet het geluid wat ik bedoelde... Dus schiet nog niet veel op. Wel gaf de monteur aan dat het kan zijn wanneer de auto helemaal koud is dat hij dit doet om alles op te starten. Maar nog lijkt het mij niet echt een normaal geluid. Collega's zeggen het ook.
[...]
Dit lijkt mij een relais wat de HV-batterij koppelt/insckakeld bij aankomst (deur ontgrendelen/op stoel zitten/rempedaal indrukken) en ontkoppeld nadat de auto op slot gaat. Bij het EV merk met de T gebeurd het ook als je de auto ontwaakt via de app.
[...]
Bedankt voor de reactie.
Vandaag even naar de werkplaats gereden om te vragen of dit normaal is en of dit geen kwaad kan. Uiteraard deed op dat moment de Elroq niet het geluid wat ik bedoelde... Dus schiet nog niet veel op. Wel gaf de monteur aan dat het kan zijn wanneer de auto helemaal koud is dat hij dit doet om alles op te starten. Maar nog lijkt het mij niet echt een normaal geluid. Collega's zeggen het ook.
Dat is wel enorme clutter ja.DennisMoore schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:49:
"Beste Skoda, Welke navigatie zou ik gaan gebruiken, denken jullie 🤔? Groetjes, een nieuwe Skoda-rijder."
Mijn hemel, welke ongetwijfeld rijbewijs-loze idioot verzint zoiets..🙄!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Meen dat je veel kan uitzetten met een filtering.
Persoonlijk ben ik van plan om de ingebouwde navi alleen te gebruiken met echt lange trips met meerdere laadstops. En zelfs dan twijfel ik al aan ABRP.
Hier in NL gewoon lekker Android Auto met Maps/Waze
Er is volgens mij, en ook volgens de dealer, helemaal NIETS uit te zetten of te filteren, met als enige uitzondering het kaartfilter voor de laadstations... En dan toont deze uitgezoomde kaart nog niets eens de compleet irrelevante 💩 troep met full colour McDonald's, Pizzahut, hotel- en tandartspraktijk (!) icoontjes die echt HELEMAAL NIEMAND gebruikt. M'goed, daarover heb ik eerder al geklaagd hier 😩.Decibel schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:00:
[...]
Dat is wel enorme clutter ja.
Meen dat je veel kan uitzetten met een filtering.
Persoonlijk ben ik van plan om de ingebouwde navi alleen te gebruiken met echt lange trips met meerdere laadstops. En zelfs dan twijfel ik al aan ABRP.
Oh, en for the record (voor de evt search hier): de dealer vertelde me zojuist ook dat de massage-functie in de Elroq-stoel eigenlijk helemaal geen massage-functie is. Zoals die dus wél uitgebreid met verschillende instelbare massageprogramma's in bijvoorbeeld de Superb zit. Het énige dat de zogenaamde 'massage' doet, is de lendensteun in je onderrug langzaam opblazen en dan weer leeg laten lopen... Ik durf dat wel misleiding te noemen door Skoda 🤨. Mocht je die zogenaamde massage-functie in de Elroq dus interessant lijken en overwegen: doe het niet.
(Verder wel tevreden hoor tot nu toe, maar een aantal design-beslissingen door Skoda/VW zijn zó onnodig en jammer, en dingen zouden m.i. veel beter kunnen.)
Zojuist voor het eerst de combinatie (!) van Trained Parking en Remote Parking succesvol geprobeerd, heel lollig 😄! Thuis aan komen rijden, de suggestie krijgen om automatisch achteruit te parkeren voor je garagedeur, dan uitstappen, en met de app de auto verder parkeren 🥳. Zodra ik m'n garage heb uitgeruimd, wil ik eens kijken of ie ook zelfstandig naar binnen kan rijden. De garage is namelijk te smal (of: de Skoda te breed) om daarna de deuren te kunnen openen en uit te stappen.
[ Voor 4% gewijzigd door DennisMoore op 10-04-2025 15:41 ]
"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."
Voor zover ik kan inschatten zou het overal voor moeten werken, zijn standaard USB poorten, volgens mij maken die geen onderscheid tussen merken. Hooguit dat het voldoende stroom moet leveren, maar dat geldt ook voor alle andere USB poorten die je in je auto zult hebben.Rennie01 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:25:
[...]
Weet jij misschien of deze alleen geschikt is voor Garmin dashcams of ook werk icm met andere merken (Viofo). Op de foto lijkt erop dat dit apparaatje 2 USB-A poorten heeft.
Mogelijk is er achter de link meer informatie te vinden.
Als er niks uit te zetten is dan is dat wel heel vervelend ja.DennisMoore schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:17:
[...]
Er is volgens mij, en ook volgens de dealer, helemaal NIETS uit te zetten of te filteren, met als enige uitzondering het kaartfilter voor de laadstations... En dan toont deze uitgezoomde kaart nog niets eens de compleet irrelevante 💩 troep met full colour McDonald's, Pizzahut, hotel- en tandartspraktijk (!) icoontjes die echt HELEMAAL NIEMAND gebruikt. M'goed, daarover heb ik eerder al geklaagd hier 😩.
Oh, en for the record (voor de evt search hier): de dealer vertelde me zojuist ook dat de massage-functie in de Elroq-stoel eigenlijk helemaal geen massage-functie is. Zoals die dus wél uitgebreid met verschillende instelbare massageprogramma's in bijvoorbeeld de Superb zit. Ik durf dat wel misleiding te noemen door Skoda 🤨. Mocht je die zogenaamde massage-functie in de Elroq dus interessant lijken en overwegen: doe het niet.
(Verder wel tevreden hoor tot nu toe, maar een aantal design-beslissingen door Skoda/VW zijn zó onnodig en jammer, en dingen zouden m.i. veel beter kunnen.)
Zojuist voor het eerst de combinatie (!) van Trained Parking en Remote Parking succesvol geprobeerd, heel lollig 😄! Thuis aan komen rijden, de suggestie krijgen om automatisch achteruit te parkeren voor je garagedeur, dan uitstappen, en met de app de auto verder parkeren 🥳. Zodra ik m'n garage heb uitgeruimd, wil ik eens kijken of ie ook zelfstandig naar binnen kan rijden. De garage is namelijk te smal (of: de Skoda te breed) om daarna de deuren te kunnen openen en uit te stappen.
Het is dat de massagefunctie in het Advanced pakket erbij zit anders was het voor mij niet eens nodig. De rest van de opties die er in zitten zoals de HUD, Speakers etc. is veel interessanter dan de massagefunctie die je misschien 5x gebruikt want "'LOL"
Ja, dat ben ik met je eens. De HUD bijvoorbeeld is fantastisch 👍.Decibel schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:39:
[...]
Als er niks uit te zetten is dan is dat wel heel vervelend ja.
Het is dat de massagefunctie in het Advanced pakket erbij zit anders was het voor mij niet eens nodig. De rest van de opties die er in zitten zoals de HUD, Speakers etc. is veel interessanter dan de massagefunctie die je misschien 5x gebruikt want "'LOL"
Maar toch, dit (screenshots uit de Superb) had me wel heel relaxed geleken, en is wat ik verwacht bij "stoel met massage-functie". Bij de Elroq is het enkel de lendensteun die langzaam opblaast en weer leegloopt. Biedt het dan gewoon niét aan, zou ik zeggen, 't scheelt ook weer een zinloos bedieningsknopje op de stoel links 😕.
:strip_exif()/f/image/qHUYYJruCxIRCetcKibPIGV5.png?f=user_large)
/f/image/hE4Wvf5TofygxtjxTHv1MpVN.png?f=fotoalbum_large)
"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."
Ik zou erg voorzichtig zijn met een aansluiting die de 12V batterij draint als de auto uitstaat, voor je het weet sta je met een heel vervelende storing en kan je zelf niets meer….pkrielen schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:27:
[...]
Voor zover ik kan inschatten zou het overal voor moeten werken, zijn standaard USB poorten, volgens mij maken die geen onderscheid tussen merken. Hooguit dat het voldoende stroom moet leveren, maar dat geldt ook voor alle andere USB poorten die je in je auto zult hebben.
Mogelijk is er achter de link meer informatie te vinden.
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Er zijn 3 standen las ik zojuist,. 10 min, 24 uur en onbeperkt.MarcelGo schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:51:
[...]
Ik zou erg voorzichtig zijn met een aansluiting die de 12V batterij draint als de auto uitstaat, voor je het weet sta je met een heel vervelende storing en kan je zelf niets meer….
In theorie zou de 12V ook bijgeladen moeten worden als de auto uitstaat maar als je je verdiept in storingen van EV’s zul je zien dat er erg veel storingen 12V gerelateerd zijn. Onze Zoe had hier moeite mee, de e-Golf ook en bij de Mach-E heb ik er zelf geen last van gehad maar online genoeg klachten hierover gezien.
Een van de redenen dat het aanroepen van de data via bijvoorbeeld home assistent beperkt is tot een paar keer is omdat anders de 12V batterij teveel belast wordt.
Een dashcam die alleen stroom gebruikt bij rijden zal geen probleem zijn maar tijdens parkeren is een risico.
Een van de redenen dat het aanroepen van de data via bijvoorbeeld home assistent beperkt is tot een paar keer is omdat anders de 12V batterij teveel belast wordt.
Een dashcam die alleen stroom gebruikt bij rijden zal geen probleem zijn maar tijdens parkeren is een risico.
Haha.. zo herkenbaar dit! Ik heb ook een paar pogingen gedaan met Skoda-navigatie, maar ben weer terug op Waze.DennisMoore schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:49:
"Beste Skoda, Welke navigatie zou ik gaan gebruiken, denken jullie 🤔? Groetjes, een nieuwe Skoda-rijder."
Mijn hemel, welke ongetwijfeld rijbewijs-loze idioot verzint zoiets..🙄!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Idem hier. Met 500 km rijbereik (Elroq 85) ga ik de on-board navigatie alleen gebruiken voor laadplanning en batterijvoorverwarming op ritten naar het buitenland.Decibel schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:00:
[...]
Werkt je hud wel met waze dan?mindgarp schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:40:
[...]
Haha.. zo herkenbaar dit! Ik heb ook een paar pogingen gedaan met Skoda-navigatie, maar ben weer terug op Waze.
Hoe verwarm je accu dan voor als je lange rit onderweg bent?
Het verwarmen kan je handig instellen (er is ook een sneltoets).Poortm schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:24:
[...]
Werkt je hud wel met waze dan?
Hoe verwarm je accu dan voor als je lange rit onderweg bent?
Het is jammer dat VAG geen api beschikbaar gesteld heeft om via een 3rd party ap, bijv Waze, tijdig je accu te verwarmen voor laad sessies.
Zoals ik het begreep heeft die zetel uitvoering 3 functies:DennisMoore schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:50:
[...]
Ja, dat ben ik met je eens. De HUD bijvoorbeeld is fantastisch 👍.
Maar toch, dit (screenshots uit de Superb) had me wel heel relaxed geleken, en is wat ik verwacht bij "stoel met massage-functie". Bij de Elroq is het enkel de lendensteun die langzaam opblaast en weer leegloopt. Biedt het dan gewoon niét aan, zou ik zeggen, 't scheelt ook weer een zinloos bedieningsknopje op de stoel links 😕.
- elektrische lendensteun
- dijbeensteun
- pneumatische massagefunctie
Een pneumatische massagefunctie is inderdaad met lucht en vloelt waarschijnlijk niet zo intens aan. Als je zegt dat enkel de lendensteun opblaast en aflaat, dan denk ik dat er toch nog een betere setting moet zijn, nee? Anders is dit complete misleiding van consumenten imo. Misschien verdient dit dan wel een (negatieve) vermelding in de topic start. Ik ontvang mijn skoda elroq pas volgende week, dus kan nog niet oordelen. Ervaren anderen het hetzelfde?
Skoda Elroq 85 (77KW) | Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V110
Sinds de overname door Google (🤢) heb ik Waze eigenlijk nooit meer geprobeerd. (Als het niet offtopic is:) waarom Waze ipv Android Auto (waarmee dan ook Spotify enzo te bedienen is)? Met Android Automotive in de Volvo werd ik gestoord van de zogenaamd handige popups met meldingen "van andere Google Maps chauffeurs". Wat boeit mij het als verderop iemand met pech op de vluchtstrook staat... en dat er werkzaamheden zijn, zie ik zelf ook wel. Flauwekul allemaal... Als ik Android Auto in 't Duits wil (ivm uitspraak van Duitse straatnamen hier) ipv in het Amerikaans (met gebruik van mijl en km door elkaar), dan vrees ik dat ik de systeem taal van m'n telefoon ook op Duits moet instellen 😕. Wat dat betreft deed Android Automotive (?) in m'n XC40 het perfect: sprak en begreep alle talen, en straatnamen, door elkaar zonder problemen correct uit.mindgarp schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:40:
[...]
Haha.. zo herkenbaar dit! Ik heb ook een paar pogingen gedaan met Skoda-navigatie, maar ben weer terug op Waze.
Het is in ieder geval fijn dat ook de HUD-pijlen prima blijven werken als je Android Auto navigatie gebruikt 👍. Ik vermoed dat dat met Waze ook wel werkt dan, nog niet geprobeerd.
[ Voor 21% gewijzigd door DennisMoore op 10-04-2025 17:51 ]
De HUD werkt met Waze en andere navigatie-apps.
Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp. Als ik naar het buitenland ga en onderweg moet laden, dan gebruik ik de Skoda-navigatie. Die plant dan de laadstops in en het voorverwarmen van de batterij gaat vanzelf.Hoe verwarm je accu dan voor als je lange rit onderweg bent?
Maar zoals @techdeck al zei, je kunt het ook handmatig doen, zo'n 25 minuten voor je gaat laden.
Exact dat. Ik heb zelf de 60 besteld en hier in NL is het gewoon niet nodig. Ik woon in het zuiden (Limburg) maar ook als ik in het midden van het land moet zijn is dat geen probleem. Plus, waar heb je tegenwoordig geen laadvoorzieningen meermindgarp schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:42:
[...]
Idem hier. Met 500 km rijbereik (Elroq 85) ga ik de on-board navigatie alleen gebruiken voor laadplanning en batterijvoorverwarming op ritten naar het buitenland.
Ik wil best wel toelichten waarom ik Waze nog steeds (iets) fijner vind dan Maps, maar ik denk dat dit inderdaad nogal offtopic is. En Maps integreert steeds meer functionaliteit van Waze, dus het maakt niet zo heel veel meer uit (imho).DennisMoore schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:47:
[...]
Sinds de overname door Google (🤢) heb ik Waze eigenlijk nooit meer geprobeerd. (Als het niet offtopic is:) waarom Waze ipv Android Auto (waarmee dan ook Spotify enzo te bedienen is)? Met Android Automotive in de Volvo werd ik gestoord van de zogenaamd handige popups met meldingen "van andere Google Maps chauffeurs". Wat boeit mij het als verderop iemand met pech op de vluchtstrook staat... en dat er werkzaamheden zijn, zie ik zelf ook wel. Flauwekul allemaal... Als ik Android Auto in 't Duits wil (ivm uitspraak van Duitse straatnamen hier) ipv in het Amerikaans (met gebruik van mijl en km door elkaar), dan vrees ik dat ik de systeem taal van m'n telefoon ook op Duits moet instellen 😕. Wat dat betreft deed Android Automotive (?) in m'n XC40 het perfect: sprak en begreep alle talen, en straatnamen, door elkaar zonder problemen correct uit.
Het is in ieder geval fijn dat ook de HUD-pijlenbprima blijven werken als je Android Auto navigatie gebruikt. Ik vermoed dat dat met Waze ook wel werkt dan, nog niet geprobeerd.
Nee, er is verder geen setting. We hebben vanmiddag bij de dealer met een paar medewerkers gekeken, en ook vergeleken met de uitgebreide opties die de Superb (en de Kodiaq waarschijnlijk) wél (kunnen) hebben.gangofrs schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:37:
[...]
Zoals ik het begreep heeft die zetel uitvoering 3 functies:
- elektrische lendensteun
- dijbeensteun
- pneumatische massagefunctie
Een pneumatische massagefunctie is inderdaad met lucht en vloelt waarschijnlijk niet zo intens aan. Als je zegt dat enkel de lendensteun opblaast en aflaat, dan denk ik dat er toch nog een betere setting moet zijn, nee? Anders is dit complete misleiding van consumenten imo. Misschien verdient dit dan wel een (negatieve) vermelding in de topic start. Ik ontvang mijn skoda elroq pas volgende week, dus kan nog niet oordelen. Ervaren anderen het hetzelfde?
Op een ander Skoda-forum lees ik mbt de Superb, zie screenshot, dat Skoda blijkbaar 2 soorten 'massage' kent. De gewone met alleen 'lumbar' (langzaam opblazen en weer leeglopen) en de 'advanced' versie met meerdere programma's en settings. Ik vind het zwaar verneukeratief om die eerste optie als "massage" aan te durven bieden!
't Is dat het, zoals gezegd, in het pakket met de HUD zit, maar anders ging ik m'n geld terugvragen 🤨.
:strip_exif()/f/image/qUizW4NUirPCfG9VBMRIyMsv.jpg?f=fotoalbum_large)
Met het gevaar om weer een hele discussie te ontketenen
Vandaag bij de plaatselijke garage mijn winterbanden service afgezegd. Waarop natuurlijk de vraag kwam, wat ga je met de nieuwe auto doen?
All Season banden kosten mij €875,- extra
Set velgen en winterbanden van Skoda €2200,-
Vermoedelijk kan dat laatste wel iets goedkoper als ik niet voor originele velgen kies.
Voordeel van winterbanden is dat je voor ieder seizoen de optimale band hebt en je 2x zolang net de banden doet. Nadeel is dat er nog zo'n €100,- per jaar bij komt voor het wisselen, dat ga ik met een auto van 2000+ kg echt niet zelf doen.
Daarnaast is mij verteld dat all season banden meer lawaai maken.
Oftwel wat is de verstandige keuze? Denk dat over de gebruiksduur het een paar tientjes per jaar scheelt in het voordeel van de all seasons.

Vandaag bij de plaatselijke garage mijn winterbanden service afgezegd. Waarop natuurlijk de vraag kwam, wat ga je met de nieuwe auto doen?
All Season banden kosten mij €875,- extra
Set velgen en winterbanden van Skoda €2200,-
Vermoedelijk kan dat laatste wel iets goedkoper als ik niet voor originele velgen kies.
Voordeel van winterbanden is dat je voor ieder seizoen de optimale band hebt en je 2x zolang net de banden doet. Nadeel is dat er nog zo'n €100,- per jaar bij komt voor het wisselen, dat ga ik met een auto van 2000+ kg echt niet zelf doen.
Oftwel wat is de verstandige keuze? Denk dat over de gebruiksduur het een paar tientjes per jaar scheelt in het voordeel van de all seasons.
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Meer lawaai is vaak ook meer rolweerstand. All Season zal waarschijnlijk wat minder bereik geven dan een zomerband.JPD68 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:04:
[…]
Daarentegen zullen All Seasons in de winter weer wat beter zijn dan winterbanden, dus net wat je belangrijk vind. Als je niet op wintersport gaat zijn winterbanden in NL niet echt meer nodig.
Dat is nuttige informatie Thx.TweakTom92 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:09:
[...]
Meer lawaai is vaak ook meer rolweerstand. All Season zal waarschijnlijk wat minder bereik geven dan een zomerband.
Daarentegen zullen All Seasons in de winter weer wat beter zijn dan winterbanden, dus net wat je belangrijk vind. Als je niet op wintersport gaat zijn winterbanden in NL niet echt meer nodig.
Over dat laatste zal ik maar geen discussie starten 😉
Hmm ben benieuwd of mijn Sportline dan ook andere zal hebben. Als ik m heb eind juni informeer ik wel weer haha.DennisMoore schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:01:
[...]
Nee, er is verder geen setting. We hebben vanmiddag bij de dealer met een paar medewerkers gekeken, en ook vergeleken met de uitgebreide opties die de Superb (en de Kodiaq waarschijnlijk) wél (kunnen) hebben.
Op een ander Skoda-forum lees ik mbt de Superb, zie screenshot, dat Skoda blijkbaar 2 soorten 'massage' kent. De gewone met alleen 'lumbar' (langzaam opblazen en weer leeglopen) en de 'advanced' versie met meerdere programma's en settings. Ik vind het zwaar verneukeratief om die eerste optie als "massage" aan te durven bieden!
't Is dat het, zoals gezegd, in het pakket met de HUD zit, maar anders ging ik m'n geld terugvragen 🤨.
[Afbeelding]
Tenzij iemand anders met een Sportline en Advanced pack er wat van meld.
De Elroq heeft een award gewonnen! Geen idee wat dat voorstelt maar toch leuk om te melden:
http://linkedin.com/posts...7316059050985553920-R2WP/
En passant wordt nog gemeld dat er in Maart 45.000 stuks verkocht zijn, best een mooie prestatie! In het artikel staat ook een witte RS, ook een mooie combi!
http://linkedin.com/posts...7316059050985553920-R2WP/
En passant wordt nog gemeld dat er in Maart 45.000 stuks verkocht zijn, best een mooie prestatie! In het artikel staat ook een witte RS, ook een mooie combi!
En hierbij nog een filmpje van de Milan Design week waar de RS ten toon gesteld staat. Hier staan veel kleuren ook op een rij zodat je even goed kan vergelijken:
YouTube: Autorigoldi e Škoda - Milano Design Week | Elroq 💚⚡
YouTube: Autorigoldi e Škoda - Milano Design Week | Elroq 💚⚡
Goedenavond,
Ik zie dat het steeds drukker wordt met Elroq rijders dus dacht probeer het nogmaals. Kijken of iemand hetzelfde heeft.
Ik ben nu een week eigenaar van de Skoda Elroq waar ik zeer tevreden over ben.
Ik heb alleen een vraag over iets of dat normaal is ja of de nee en of er meer deze ervaring hebben. Het is moeilijk uit te leggen maar soms als ik de auto van het slot haal maakt hij een luid geluid. 1 keer een tik. Net alsof hij iets inschakelt. Zoals het nu lijkt doet hij dat alleen wanneer ik hem even niet gebruikt heb. En nee het is niet de vergrendeling. Dit geluid maakt hij ook als de auto op slot gaat. Hij doet dit niet elke keer maar meestal wel (als hij koud is). Wanneer hij dit niet doet dan hoor ik het als ik op de bestuurdersstoel ga zitten.
Weet iemand wat dit is?
Ben vanmiddag bij werkplaats geweest en uiteraard deed hij het toen niet toen ik met een monteur erbij ging kijken... Wel gaf de monteur aan dat het kan zijn wanneer de auto helemaal koud is dat hij dit doet om alles op te starten.
Hoor graag van jullie of ik de enige ben of dat iedereen dit heeft.
Alvast bedankt!
Ik zie dat het steeds drukker wordt met Elroq rijders dus dacht probeer het nogmaals. Kijken of iemand hetzelfde heeft.
Ik ben nu een week eigenaar van de Skoda Elroq waar ik zeer tevreden over ben.
Ik heb alleen een vraag over iets of dat normaal is ja of de nee en of er meer deze ervaring hebben. Het is moeilijk uit te leggen maar soms als ik de auto van het slot haal maakt hij een luid geluid. 1 keer een tik. Net alsof hij iets inschakelt. Zoals het nu lijkt doet hij dat alleen wanneer ik hem even niet gebruikt heb. En nee het is niet de vergrendeling. Dit geluid maakt hij ook als de auto op slot gaat. Hij doet dit niet elke keer maar meestal wel (als hij koud is). Wanneer hij dit niet doet dan hoor ik het als ik op de bestuurdersstoel ga zitten.
Weet iemand wat dit is?
Ben vanmiddag bij werkplaats geweest en uiteraard deed hij het toen niet toen ik met een monteur erbij ging kijken... Wel gaf de monteur aan dat het kan zijn wanneer de auto helemaal koud is dat hij dit doet om alles op te starten.
Hoor graag van jullie of ik de enige ben of dat iedereen dit heeft.
Alvast bedankt!
Het heeft weinig nut om na een dag al je vraag te herhalen. 
Maar het zal gewoon een relais zijn.
Maar het zal gewoon een relais zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door S_Chief op 10-04-2025 21:29 ]
Heb 'm toegevoegd.mindgarp schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:24:
@S_Chief Missschien iets voor de topicstart?
[YouTube: Elroq video walkthrough guide]
Top. Ik zie in het Excel-bestand dat we de 100 (toekomstige) Elroq rijders hebben aangetikt in dit forumtopic!
de link naar die excel kreeg ik niet geopend (de link vermeld op 1e pagina)mindgarp schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:59:
[...]
Top. Ik zie in het Excel-bestand dat we de 100 (toekomstige) Elroq rijders hebben aangetikt in forumtopic!
Dank voor de reacties op de trekhaakvraag. Ik vind dit eerlijk gezegd wel een beetje een vaag verhaal: de auto is een kopie van een Enyaq en daar kan het wel (heb dezelfde vraag in het Enyaq-forum gesteld en nog gegoogled). Lijkt me sterk dat de Elroq andere software heeft.TweakTom92 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:25:
[...]
Ik kreeg bericht dat achteraf voorlopig helemaal niet kan, omdat de software niet aan te passen is. Hij adviseerde: of af-fabriek of kans op nooit.
Komt op mij nu meer over als excuus van dealers om (misschien door de enorme leveringen van dit model deze maanden) het rijklaar maken van de Elroqs lekker simpel te houden.
Dankzij jullie reacties weet ik in ieder geval hoe de dealers erover denken, dank.
Ga er komende donderdag middag na toe.Elroq85 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:26:
Heeft iemand de "gratis electrisch rijden" training al gevolgd? Ben even benieuwd of die interessant genoeg is om in te schrijven. ;-)
Ben ik het niet mee eens. De dealer maakt een hoop meer marge op uren van eigen monteurs dan op de affabriek waarde van een auto. Daarnaast zouden we dan niet een eenduidig beeld zien door heel Nederland maar hier en daar dealers die het toch wel doen.rogiermac schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:30:
[...]
Komt op mij nu meer over als excuus van dealers om (misschien door de enorme leveringen van dit model deze maanden) het rijklaar maken van de Elroqs lekker simpel te houden.
Dankzij jullie reacties weet ik in ieder geval hoe de dealers erover denken, dank.
Volgens mij ben ik in de minderheid met dat ik de onboard navi best heel goed vind en dagelijks gebruik.
Dat er zoveel zooi op het scherm zit stoor ik me niet zo aan want ik kijk gewoon voor me naar de weg
Juist bij afritten e.d. vind ik 'm superieur aan Waze. Laat heel duidelijk zien in welke rijbaan je moet zitten en de bijbehorende borden.
Daarnaast werd ik helemaal gek van Waze die je door allemaal woonwijken en landweggetjes stuurt omdat dat 2min sneller zou zijn dan gewoon de ringweg pakken.
Dat er zoveel zooi op het scherm zit stoor ik me niet zo aan want ik kijk gewoon voor me naar de weg
Juist bij afritten e.d. vind ik 'm superieur aan Waze. Laat heel duidelijk zien in welke rijbaan je moet zitten en de bijbehorende borden.
Daarnaast werd ik helemaal gek van Waze die je door allemaal woonwijken en landweggetjes stuurt omdat dat 2min sneller zou zijn dan gewoon de ringweg pakken.
PSN: Flix20-NL
De verkoopadviseur van onze Elroq gaf aan dat hun magazijn/monteurs liever geen nabestellingen van trekhaken willen hebben. Een en al ellende. Hij gaf ook aan dat de invloed op een latere inruilprijs nihil is.TweakTom92 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 07:27:
[...]
Ben ik het niet mee eens. De dealer maakt een hoop meer marge op uren van eigen monteurs dan op de affabriek waarde van een auto. Daarnaast zouden we dan niet een eenduidig beeld zien door heel Nederland maar hier en daar dealers die het toch wel doen.
Ben benieuwd, ik weet dat ik in browsers ook heel bedreven ben in het negeren van advertenties en andere overbodige zooi.Flix20 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:40:
Volgens mij ben ik in de minderheid met dat ik de onboard navi best heel goed vind en dagelijks gebruik.
Dat er zoveel zooi op het scherm zit stoor ik me niet zo aan want ik kijk gewoon voor me naar de weg![]()
Ik vind 'm ook prima tot nu toeFlix20 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:40:
Dat er zoveel zooi op het scherm zit stoor ik me niet zo aan want ik kijk gewoon voor me naar de weg![]()
Eerder heb ik de vraag gesteld wat anderen hier van het standaard geluidssysteem vinden. Ondertussen zijn er aardig wat nieuwe eigenaren bijgekomen en ik ben benieuwd wat jullie vinden.
Ik snap dat je dit wilt weten, maar dat kan een ander toch nooit voor jou beoordelen? Misschien op zoek naar een demo auto of showroom auto met standaard audio en zelf beoordelenremcodh078 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:08:
Eerder heb ik de vraag gesteld wat anderen hier van het standaard geluidssysteem vinden. Ondertussen zijn er aardig wat nieuwe eigenaren bijgekomen en ik ben benieuwd wat jullie vinden.
Ik ben benieuwd wat anderen vinden, dus meningen. De proefrit auto klonk bij mij niet best, maar anderen hier waren wel onder de indruk. Ik kreeg het idee dat er iets mis was met de audio in de proefrit auto en vandaar mijn vraag. Mijn auto staat in bestelling. Ik had helaas niet de mogelijkheid de Canton te kiezen.MarcelGo schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:48:
[...]
Ik snap dat je dit wilt weten, maar dat kan een ander toch nooit voor jou beoordelen? Misschien op zoek naar een demo auto of showroom auto met standaard audio en zelf beoordelen
Wij vonden het geluid heel veel beter dan in onze A-klasse, mooie bas heldere tonen. We krijgen de Canton dus hoop dat die niet minder is, wat ook gek zou zijn.remcodh078 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:00:
[...]
Ik ben benieuwd wat anderen vinden, dus meningen. De proefrit auto klonk bij mij niet best, maar anderen waren wel onder de indruk. Ik kreeg het idee dat er iets mis was met de audio in de proefrit auto en vandaar mijn vraag. Mijn auto staat in bestelling. Ik had helaas niet de mogelijkheid de Canton te kiezen.
Proefrit auto was prima, maar niet bijzonder.remcodh078 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:08:
Ik krijg zelf de Canton.
@remcodh078 Ik denk dat het heel erg van je verwachtingen en referentiekader afhangt. Uit het feit dat je de vraag (opnieuw) stelt, maak ik op dat een goed audiosysteem belangrijk voor je is. Voor mij is het dat ook en ik vind het standaard systeem niet best. Maar nogmaals: het is nogal persoonlijk. Als je het vergelijkt met een A-klasse of er minder waarde aan hecht, dan is het misschien prima.
Had niet anders verwacht van iemand met de username Decibel…
Geen zorgen, het Canton-systeem is (uiteraard) beter dan het standaard systeem. Bovendien is het heel configureerbaar, dus je kunt het helemaal aanpassen naar je eigen voorkeuren.JPD68 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:01:
[...]
Wij vonden het geluid heel veel beter dan in onze A-klasse, mooie bas heldere tonen. We krijgen de Canton dus hoop dat die niet minder is, wat ook gek zou zijn.

Iemand?mindgarp schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:26:
1. Met de laatste versie van de MySkoda app (8.1.0) zou je de laadgeschiedenis moeten kunnen zien. Bij mij blijft deze echter blanco. Wat zijn jullie ervaringen?
[ Voor 6% gewijzigd door mindgarp op 11-04-2025 11:50 ]
Zojuist gekeken en de laadschiedenis staat er netjes in
@Elroq85 @Driessen1989 Dank voor jullie reactie. Dan moet ik daar even achteraan.
De "60" is aan een inhaalslag bezig...nu 455 kentekens op de "85" en 397 op de "60". De "50" heeft er nu 40
Vanmiddag besteld Business Edition 82 kWh, race blue, Maxx pakket en trekhaak. Na veel wikken en wegen de warmtepomp niet gedaan.
Ik ben nog steeds verbaast dat Škoda deze beslissing genomen heeft.
De KAMIQ is het eerste en laatste model van ŠKODA met dynamische richtingaanwijzers vóór. In 2019 waren ze daar super enthousiast over. 6 jaar later en nog steeds geen nieuwe modellen met dynamische richtingaanwijzers.
:strip_exif()/f/image/Wq8cluIA8q2n2DFZZFbxuCqr.gif?f=fotoalbum_large)
Met de komst van de Elroq was dit een open doel aangezien de Elroq vóór gesegmenteerde richtingaanwijzers heeft. Een no-brainer om deze dynamisch te maken zou je denken. Nee hoor, ŠKODA dacht daar anders over.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/A3Fm089hgMZ3ZjIaG2IUqrmx.gif?f=user_large)
Gemiste kans.
De KAMIQ is het eerste en laatste model van ŠKODA met dynamische richtingaanwijzers vóór. In 2019 waren ze daar super enthousiast over. 6 jaar later en nog steeds geen nieuwe modellen met dynamische richtingaanwijzers.
:strip_exif()/f/image/Wq8cluIA8q2n2DFZZFbxuCqr.gif?f=fotoalbum_large)
Met de komst van de Elroq was dit een open doel aangezien de Elroq vóór gesegmenteerde richtingaanwijzers heeft. Een no-brainer om deze dynamisch te maken zou je denken. Nee hoor, ŠKODA dacht daar anders over.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/A3Fm089hgMZ3ZjIaG2IUqrmx.gif?f=user_large)
Gemiste kans.
Vandaag de Elroq opgehaald.
Moet zeggen dat de claxon wel erg kinderlijk klinkt.

Ja inderdaad dat viel me ook op! Beetje bizar wel.S_Chief schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:55:
Vandaag de Elroq opgehaald.Moet zeggen dat de claxon wel erg kinderlijk klinkt.
Net als bij de Enyaq dus… inderdaad wel suf dat ze daar niks beters voor hebben gemaakt.S_Chief schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:55:
Vandaag de Elroq opgehaald.Moet zeggen dat de claxon wel erg kinderlijk klinkt.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Als je in de auto zit zie je er niks van.techdeck schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:48:
Ik ben nog steeds verbaast dat Škoda deze beslissing genomen heeft.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gemiste kans.
Ik heb begrepen dat het niet aan de techniek ligt maar aan het inleren/software. Auto's die geintroduceerd zijn na 7-2024 moeten een bak extra veiligheidssystemen standaard hebben, deze zijn niet in te leren achteraf, en af fabriek gat het wel goed. De vorige Enyaq kon dus wel en op de nieuwe Enyaq kan ook geen trekhaak achteraf volgens de folder. Zal geen onwil zijn als geen enkele dealer dit kan doen neem ik aan.rogiermac schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:30:
[...]
Dank voor de reacties op de trekhaakvraag. Ik vind dit eerlijk gezegd wel een beetje een vaag verhaal: de auto is een kopie van een Enyaq en daar kan het wel (heb dezelfde vraag in het Enyaq-forum gesteld en nog gegoogled). Lijkt me sterk dat de Elroq andere software heeft.
Elroq 63 BE Timiano Groen + Lodge
Ik ben me aan het orienteren op de Elroq (63 business edition). Proefrit heb ik gisteren gemaakt en beviel me erg goed.
Nu heb ik nog de volgende vraag: de Elroq heeft 4 USB-C poorten (en alleen een 12v aansluiting in de koffer).
Ik heb een aantal apparaten die ik wil aansluiten:
- Dashcam
- Wifi dongle
- externe SSD
Verder wil ik 1 usb-boort voor vrijhouden voor opladen van een (niet draadloos oplaadbare telefoon en 1 usb poort achter voor de kinderen hun devices.
Ik heb nu het idee opgevat op de wifi dongle aan te sluiten op de 12v aansluiting in de kofferbak (evt met een 12v splitter, zoals deze https://www.amazon.nl/gp/...smid=A33FYIQTFHD4GI&psc=1)
De dashcam wil ik niet via een hardwire kit aansluiten, maar via USB-C.
Idee is om hier gebruik te maken van de USB-C aansluiting aan voorkant van de auto.
Echter de SSD wil ik ook nog aansluiten. Liefst ook voor.
Andere optie is de 3,5 meter van de dashcam doortrekken naar de 12v in de koffer. Maar of dat past en er qua bekabeling mooier op wordt?
Hebben jullie nog tips voor me?
Nu heb ik nog de volgende vraag: de Elroq heeft 4 USB-C poorten (en alleen een 12v aansluiting in de koffer).
- Dashcam
- Wifi dongle
- externe SSD
Verder wil ik 1 usb-boort voor vrijhouden voor opladen van een (niet draadloos oplaadbare telefoon en 1 usb poort achter voor de kinderen hun devices.
Ik heb nu het idee opgevat op de wifi dongle aan te sluiten op de 12v aansluiting in de kofferbak (evt met een 12v splitter, zoals deze https://www.amazon.nl/gp/...smid=A33FYIQTFHD4GI&psc=1)
Idee is om hier gebruik te maken van de USB-C aansluiting aan voorkant van de auto.
Andere optie is de 3,5 meter van de dashcam doortrekken naar de 12v in de koffer. Maar of dat past en er qua bekabeling mooier op wordt?
[ Voor 24% gewijzigd door Rennie01 op 12-04-2025 11:27 ]
@Rennie01 1 tip is hou het verbruik bij stilstand in de gaten…
Inderdaad, goede en belangrijke tip. Was er (wellicht onterecht) vanuit gegaan dat usb en 12v aansluitingen na een minuut of 10 - 15 vanzelf uitgaan (ben ik bij mijn huidige hybride gewend). Ik begrijp dus dat dit bij de Elroq niet geval is?MarcelGo schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:37:
@Rennie01 1 tip is hou het verbruik bij stilstand in de gaten…
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je met die wifi-dongle wilt gaan doen?Rennie01 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:44:
Ik ben me aan het orienteren op de Elroq (63 business edition). Proefrit heb ik gisteren gemaakt en beviel me erg goed.
- Dashcam
- Wifi dongle
- externe SSD
Ik wil graag mijn eigen SIM-kaart gebruiken ivm data bundel daarop . En niet die van verschillende telefoons.pkrielen schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:40:
[...]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je met die wifi-dongle wilt gaan doen?
Sorry heel klein beetje klagen hoor. Volgens mij hebben ze het druk met alle Elroq bestellingen.
Auto 11 maart op transport. 2 April gelost in Leusden. Daarna nog 2 weken tot hij bij de dealer is (17 April verwacht). Vervolgens nog rijklaar maken. Al met al best een doorlooptijd!
Geduld is een schone zaak maar wel lastig als hij al zo dichtbij is.
Auto 11 maart op transport. 2 April gelost in Leusden. Daarna nog 2 weken tot hij bij de dealer is (17 April verwacht). Vervolgens nog rijklaar maken. Al met al best een doorlooptijd!
VW groep heeft maar een datum in het vizier en dat is 31-12-2025 dat scheelt boetePatox schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 15:16:
Sorry heel klein beetje klagen hoor. Volgens mij hebben ze het druk met alle Elroq bestellingen.
Gewoon even een kleine toevoeging de Elroq heeft in de basis 2 USB-C poorten aan de voorzijde.
De 2 poorten bij de achterbank zijn niet standaard. Deze zitten vanaf het clever pakket daar als ik me niet vergis. Zou vervelend kunnen zijn dat je standaard 4 poorten verwacht.
En zomaar uit nieuwsgierigheid wat voegt een Dashcam toe en een wifidongle (De auto heeft reeds wifi aan boord)? Wordt toch regelmatig benoemd in berichten? En hoe ga je dat kabel management organiseren met die add-ons die je in de auto wil gaan aansluiten. Plakzadels en tyraps
De 2 poorten bij de achterbank zijn niet standaard. Deze zitten vanaf het clever pakket daar als ik me niet vergis. Zou vervelend kunnen zijn dat je standaard 4 poorten verwacht.
En zomaar uit nieuwsgierigheid wat voegt een Dashcam toe en een wifidongle (De auto heeft reeds wifi aan boord)? Wordt toch regelmatig benoemd in berichten? En hoe ga je dat kabel management organiseren met die add-ons die je in de auto wil gaan aansluiten. Plakzadels en tyraps
Rennie01 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:44:
- Dashcam
- Wifi dongle
- externe SSD
[ Voor 10% gewijzigd door djtricky op 12-04-2025 15:35 ]
Polaroid?Poortm schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 16:26:
Hebben jullie ook dat je de HUD met zonnebril niet goed kan zien?
Bij mijn huidige auto heb ik de bekabeling van de dashcam vrij makkelijk kunnen wegwerken (achter bekleding). En dat zonder knip en plakwerk.djtricky schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 15:29:
Gewoon even een kleine toevoeging de Elroq heeft in de basis 2 USB-C poorten aan de voorzijde.
[...]
4G USB dongle zit nu gewoon in een usb poort in vak middenconsole (netjes uit het zicht) en gaat nadat ik auto uitzet na 10 minuten vanzelf uit.
Kan de hotspot van de skoda gebruikt worden met een aparte eigen sim kaart?
Overweging om een Dashcam aan te schaffen heb ik een jaar of 2 geleden gemaakt. Zit vrij veel op de weg en rij regelmatig in buitenland. Dashcam die ik nu heb wil ik dus "gewoon" meenemen.
Correctie: ik bedoel dus een 4G Dongle waar sim kaart in kan. Ben blijkbaar nog niet helemaal wakker
[ Voor 12% gewijzigd door Rennie01 op 12-04-2025 17:58 ]
Heb je toevallig gepolariseerde glazen?Poortm schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 16:26:
Even je hoofd een kwartslag draaien, als je het dan wel kan zien komt het door de gepolariseerde glazen.Poortm schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 16:26:
Een vraagje voor de mensen met een Advanced pakket:
De bestuurdersstoel is elektrisch verstelbaar met geheugenfunctie. Maar is dit geheugen alleen te kiezen met een knopje in de auto of is dit ook gekoppeld aan de sleutel die je gebruikt?
En een b) vraag: is de elektrische verstelbare lendensteun ook onderdeel van de geheugenstand?
De bestuurdersstoel is elektrisch verstelbaar met geheugenfunctie. Maar is dit geheugen alleen te kiezen met een knopje in de auto of is dit ook gekoppeld aan de sleutel die je gebruikt?
En een b) vraag: is de elektrische verstelbare lendensteun ook onderdeel van de geheugenstand?
Zal komen door gepolariseerde glazen. Oplossing: rij naar de andere kant van het land en koop een mooie nieuwe zonnebril zoals ik vandaag heb gedaan.Poortm schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 16:26:
Heb vandaag een flinke rit gemaakt (voornamelijk tussen 110/120 km/h), kom nu uit op 440 km op een volle lading (60). Alles gewoon aan. Helemaal prima.
Ik zat gisteravond in de auto te pielen en opeens hoorde ik twee keer een piep. Vandaag toen ik aan de snellader stond hoorde ik het opeens weer (van buiten). Weet iemand wat dit is?
[ Voor 16% gewijzigd door S_Chief op 12-04-2025 20:16 ]
Dat de wagen zichzelf niet op slot heeft kunnen zetten.S_Chief schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 20:11:
[...]
Zal komen door gepolariseerde glazen. Oplossing: rij naar de andere kant van het land en koop een mooie nieuwe zonnebril zoals ik vandaag heb gedaan.
Heb vandaag een flinke rit gemaakt (voornamelijk tussen 110/120 km/h), kom nu uit op 440 km op een volle lading (60). Alles gewoon aan. Helemaal prima.
Ik zat gisteravond in de auto te pielen en opeens hoorde ik twee keer een piep. Vandaag toen ik aan de snellader stond hoorde ik het opeens weer (van buiten). Weet iemand wat dit is?
PSN: Flix20-NL
440km uit een 60 is heel netjes!!S_Chief schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 20:11:
[...]
Zal komen door gepolariseerde glazen. Oplossing: rij naar de andere kant van het land en koop een mooie nieuwe zonnebril zoals ik vandaag heb gedaan.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hebben jullie trouwens een of twee paraplu's?
Eén.S_Chief schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 23:27:
***members only***
Hebben jullie trouwens een of twee paraplu's?
Yes, bekend probleem met HUD.
Voor mij een reden om niet meer zo zwaar te tillen aan de aanwezigheid van een HUD bij de keuze van mijn volgende lease auto
What Do You Call An Alligator In A Vest?
440km is zeker netjes! Dan weet ik dat ook weer haha. Ik heb mezelf aangeleerd van waar een oplader staat ik hem er altijd aan doe. Zo kom ik nooit in de problemen.S_Chief schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 20:11:
[...]
De 2 piepjes zijn inderdaad dat de auto niet automatisch op slot kan. Dan loop je misschien weg met sleutel in de zak en nog een deur open?
Ja, het effect van de hud is dan vergelijkbaar met een elektrisch verwarmbaar voorruit die draadjes zie je nagenoeg niet tot je een zonnebril opzet met polariserende glazen, dan zie je alleen nog draadjes
Maar gewoon een andere bril kopen en probleem opgelost
Dat zijn hele goede vragen. Ik heb mijn Elroq met Advanced-pakket ruim een week, maar ik ben er nog niet aan toegekomen dat soort dingen uit te zoeken.arene schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:17:
Zelf zou ik verwachten dat zaken eerder aan het gebruikersprofiel gekoppeld worden dan aan de sleutel, dat is veel logischer. Liefst wil je eigenlijk dat alle instellingen in het gebruikersprofiel worden opgeslagen, zoals bijvoorbeeld Tesla dat doet, maar ik denk niet dat ze bij VW/Skoda al zover zijn.
Zodra ik meer weet, meld ik het hier wel. Wellicht is er in de handleiding wat over te vinden (niet gecheckt), die vind je hier: https://digital-manual.sk...8ac1445254842c4e7_3_nl_NL
Mijn 60 is deze week eindelijk op kenteken geplaatst. Het voelt fijn om een statistiek te zijnElroq85 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:06:
De "60" is aan een inhaalslag bezig...nu 455 kentekens op de "85" en 397 op de "60". De "50" heeft er nu 40
Zit gekoppeld aan een profiel, niet aan de sleutel.arene schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:17:
Lendensteun geen idee, zal ik komende week eens proberen (als ik het niet vergeet).
Ik realiseer me na jullie antwoorden, waarvoor dank, dat een betere vraag was geweest of de sleutel gekoppeld is aan je profiel.S_Chief schreef op zondag 13 april 2025 @ 20:44:
[...]
Zit gekoppeld aan een profiel, niet aan de sleutel.
Lendensteun geen idee, zal ik komende week eens proberen (als ik het niet vergeet).
Dat antwoord is dus 'nee' als ik het goed begrijp.
Dat is jammer en ook een beetje vreemd want bij Enyaq is dat wel zo heb ik begrepen.
Klopt het dat de Elroq, maar 2 animaties heeft? Bij de pre-facelift Enyaq had je er 3.S_Chief schreef op zondag 13 april 2025 @ 23:42:
@arene Antwoord is inderdaad nee. Bij de Enyaq zijn ze daar ook mee gestopt.
Moet zeggen dat de achterlichten erg mooi zijn, ook met de verschillende effecten bij in-/uitschakelen.
[Afbeelding]
Er zijn er maar 2 ja. Ik zou er nu niet per sé van wakker liggen hahatechdeck schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:36:
[...]
Klopt het dat de Elroq, maar 2 animaties heeft? Bij de pre-facelift Enyaq had je er 3.
Twee ja. Fly In en Pulse.techdeck schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:36:
[...]
Klopt het dat de Elroq, maar 2 animaties heeft? Bij de pre-facelift Enyaq had je er 3.
Actieradius is tot nu toe consistent. Vandaag weer 150 km gereden (vooral snelweg). Kom nog steeds uit op 430 km bij 100% (60 @Dropje ).
[ Voor 23% gewijzigd door S_Chief op 14-04-2025 19:11 ]
Is dat een 60 of ... ?S_Chief schreef op maandag 14 april 2025 @ 19:06:
[...]
Twee ja. Fly In en Pulse.
Actieradius is tot nu toe consistent. Vandaag weer 150 km gereden (vooral snelweg). Kom nog steeds uit op 430 km bij 100%.
Voor m’n nieuwe lease auto sta ik momenteel voor de keuze tussen de Elroq sportline 85 met advance pakket, of de ID7 tourer. De id 7 heeft laatst een prijscorrectie gehad waardoor deze ineens een stuk interessanter is geworden.
Twee compleet andere auto’s, waar de id7 meer m’n voorkeur heeft omdat het meer een station is. Echter is de ID7 natuurlijk nog wel een stukje duurder (scheelt nog “maar” €3800,—), maar het ontloopt elkaar ook niet zoveel meer.
Ik heb nu twee keer proef gereden in de elroq en dit rijdt prima, maar ik word er niet heeel enthousiast van. De ID7 is een tank, waar ik met m’n 1.99m lang prins heerlijk zit.
Qua verbruik is het voornamelijk woon-werk, 70km enkele reis. In de ochtend 40 minuten, op de terugweg al gauw boven het uur.
Meer mensen die voor deze keuze hebben gestaan?
Twee compleet andere auto’s, waar de id7 meer m’n voorkeur heeft omdat het meer een station is. Echter is de ID7 natuurlijk nog wel een stukje duurder (scheelt nog “maar” €3800,—), maar het ontloopt elkaar ook niet zoveel meer.
Ik heb nu twee keer proef gereden in de elroq en dit rijdt prima, maar ik word er niet heeel enthousiast van. De ID7 is een tank, waar ik met m’n 1.99m lang prins heerlijk zit.
Qua verbruik is het voornamelijk woon-werk, 70km enkele reis. In de ochtend 40 minuten, op de terugweg al gauw boven het uur.
[ Voor 8% gewijzigd door mark322 op 14-04-2025 19:37 ]
Zal qua parkeren wel een dingetje zijn, ik vond de ID7 echt mooi en zit ook prima, maar groot…..mark322 schreef op maandag 14 april 2025 @ 19:27:
Voor m’n nieuwe lease auto sta ik momenteel voor de keuze tussen de Elroq sportline 85 met advance pakket, of de ID7 tourer. De id 7 heeft laatst een prijscorrectie gehad waardoor deze ineens een stuk interessanter is geworden.