Afgelopen dinsdag heb ik mijn elroq 60 be advanced mogen ophalen. Tot dusver super tevreden. Vallen wel een paar dingen op;
- ik heb een HUD. Deze is top maar het hele dashboard weerspiegelt behoorlijk. Dus als je naar de gegevens op je HUD kijkt zie je daarna op de een of andere manier vooral je dashboard in het raam. Hopelijk een kwestie van wennen.
- verbruik tijdens een normale woon werk verkeer rit van 200km (95% snelweg 100kmph) was 15,8 kw/100km. Top zou ik zeggen.
- auto trekt mooi op naar de 160 worden geen records gebroken maar voelt zeker niet traag.
- de gordijntjes achter moet je niet 'loslaten' deze klappen anders hard naar beneden en eindigen vast in je deur.
- het infotaiment systeem is echt top, snel en overzichtelijk.
-10kw geladen in 5 minuten is ook top terwijl de batterij nog op 30% stond. Wel de accu voorverwarmd wat het verbruik behoorlijk verhoogd. Na het eenmaal verwarmen lijkt de batterij behoorlijk lang warm te blijven.
- travel assist is top. De auto wordt netjes gecentreerd in de baan ipv het ping pongen tussen de lijnen zoals bij mijn vorige auto's.
Ik heb verder wel wat vragen. Ik ga volgende maand naar noord Italië en twijfel tussen abrp en de skoda navigatie. Het voorverwarmen lijkt tot nog toe een eenmalige actie en hoef ik niet perse voor elk laad punt te doen. Ik ben vooral benieuwd naar de powerpass. Er zit een optie in het navigatie systeem bij de planner die je powerpass aan en uit laat zetten. Weet iemand of je dan navigeert via 'prefered partners' van het elli netwerk? De powerpass is de enige mogelijkheid om ook plug & charge aan te zetten lijkt het.
[
Voor 8% gewijzigd door
Acxels op 28-03-2025 08:09
]