Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Empie69 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:52:
[...]

Dat geldt dan ook voor de Timiano Green toch?
Klopt. Ik vind dat ook een platte kleur (ik zoek geen ruzie :+ ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
kw_nl schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:34:
[...]

Ja, de Energy Blue, Timiano Green en Steel Grey zijn unilak.

Mijn huidige Enyaq is al Race Blue, vind het nog steeds een mooie kleur. Maar om nu tweemaal dezelfde kleur te kiezen...
Dat was ook mijn reden inderdaad, ik heb nu een Lapiz blue Golf 7.5, fantastische kleur in de R-line trim, maar om nu 2 blauwe achter elkaar te doen...

vandaar nu de keuze voor graphite grey.
ik vind de olibo green kleur van de nieuwe Enyaq ook erg mooi.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.skoda-storyboard.com/2024/12/08_New_Skoda_Enyaq_455d6ec8-1440x960.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:43
Inhaalslag van de 60's vandaag op de RDW kentekens:
1. Elroq 50: 15
2. Elroq 60: 55
3. Elroq 80: 223

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:38
Patox schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 17:50:
Inhaalslag van de 60's vandaag op de RDW kentekens:
1. Elroq 50: 15
2. Elroq 60: 55
3. Elroq 80: 223
Ben erg benieuwd naar de ervaringen straks van de Elroq 60-rijders :-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joensa
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 24-04 14:16
Net bericht gehad hij staat klaar bij de dealer nu afspraak maken en dan ophalen.

BE 60 groen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:16
Joensa schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:35:
Net bericht gehad hij staat klaar bij de dealer nu afspraak maken en dan ophalen.

BE 60 groen
Morgen 8u neem ik aan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM0206
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-05 20:01
djtricky schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:59:
Zomaar benieuwd of de mede Elroq rijders al zijn wakker geschut door de emergency assistant.

Zonder overdrijven in de afgelopen 2 dagen ben ik 7 keer wakkergeschut terwijl ik dat al was.

Iedere keer dat dit gebeurd geeft de lane assist aan dat ik in het midden moet rijden direct gevolgd door de melding bestuurder reageert niet. En dan grijpt de emergency assistent in en gaat hij piepen en je gordel spanner gaat aan je trekken ook doet je stroompedaal niets meer als dat gebeurd. De auto neemt het van je over. En dat is erg vervelend als je net een inhaalactie op de snelweg aan het uitvoeren ben. En gas geven niet meer lukt tijdens die actie.

Ik was benieuwd of meerdere dit al hebben ervaren. Zat wel te denken dit via de dealer aan te melden want het voelt wat streng 7 valse meldingen in 2 dagen.
Ondertussen meer als 2000 km gereden met de Elroq. Bovenstaande is bij mij nog niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM0206
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-05 20:01
Vraag aan de Elroq rijders: ik merk als ik harder dan 90 ga rijden dat ik een lichte brom/ resonantie geluid hoor.
Ik dacht eerst dat het door de velgen/ banden (hankook 20inch) komt, maar zeker weet ik het niet.

Heeft iemand hier ook last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Van dit:
Joensa schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:32:
vandaag even langs de dealer geweest voor een update ivm het inleveren huidige auto.
er schijnen productie problemen te zijn en de verwachting is van week 10 naar week 23 gegaan voor in ieder geval de BE 60
Naar:
Joensa schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:35:

BE 60 groen
Damn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:13
Vanmorgen had ik de kerstboom aan op het dashboard.

SOS: Emergency alert
Sensor voor lane assist geen signaal dus geen lane assist mogelijk
En dan ook nog is een melding dat ik de lichtsensor vervuild was, gebruik sproeiers.

Dus direct aan de kant gezet even wat 'vuil' van de techdeck afgeveegd, waar nauwelijks wat opzat maar de melding bleef.
Toch maar verder gaan rijden en paar 100m waren de meldingen voorbij.
Kwamen toch wel weer even terug paar km verderop maar verdween ook weer vrij snel.

Het is nou niet alsof ik ben gaan offroaden met dat ding. En zoveel vuil zit er ook niet op.
Mag toch niet hopen dat je met 600km zoveel vuil verzameld dat je alweer de wasstraat door kan. Word anders wel dure grap.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:23
Flix20 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:09:
Het is nou niet alsof ik ben gaan offroaden met dat ding. En zoveel vuil zit er ook niet op.
Mag toch niet hopen dat je met 600km zoveel vuil verzameld dat je alweer de wasstraat door kan. Word anders wel dure grap.
Even een fles water en een spons in de kofferbak, je hebt toch een dubbele bodem :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djtricky
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-05 07:01
Hoi Flix,

Ik begreep uit een eerder bericht van een collega Skoda rijder dat dit vooral komt door beperkt zicht van de camera achter je spiegel.
Was deze vanmorgen misschien nog bedekt met een dun laagje vorst? Dan is dit idd na een stukje rijden snel verdwenen. Ook al een paar keer geblokkeerde sensor meldingen gehad doordat camera was bedekt met ijs.

Ik ben geen 100% expert maar ik ga er van uit dat achter het techdek vooral de radar sensoren zitten en die gaan door objecten heen. Maar wellicht is er een expert die dit kan aanvullen.
Flix20 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:09:
Vanmorgen had ik de kerstboom aan op het dashboard.

SOS: Emergency alert
Sensor voor lane assist geen signaal dus geen lane assist mogelijk
En dan ook nog is een melding dat ik de lichtsensor vervuild was, gebruik sproeiers.

Dus direct aan de kant gezet even wat 'vuil' van de techdeck afgeveegd, waar nauwelijks wat opzat maar de melding bleef.
Toch maar verder gaan rijden en paar 100m waren de meldingen voorbij.
Kwamen toch wel weer even terug paar km verderop maar verdween ook weer vrij snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Holzschuh schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:24:
[...]

Even een fles water en een spons in de kofferbak, je hebt toch een dubbele bodem :+
Die ligt natuurlijk al ram vol :+
En het zou m.i. niet al zo snel nodig moeten zijn wanneer er weinig tot geen vuil te zien is.
Kijk heb je nou net 1000km gereden met pekel of door de insecten, dan valt er wat voor te zeggen maar nu...
djtricky schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:32:
Hoi Flix,

Ik begreep uit een eerder bericht van een collega Skoda rijder dat dit vooral komt door beperkt zicht van de camera achter je spiegel.
Was deze vanmorgen misschien nog bedekt met een dun laagje vorst? Dan is dit idd na een stukje rijden snel verdwenen. Ook al een paar keer geblokkeerde sensor meldingen gehad doordat camera was bedekt met ijs.

Ik ben geen 100% expert maar ik ga er van uit dat achter het techdek vooral de radar sensoren zitten en die gaan door objecten heen. Maar wellicht is er een expert die dit kan aanvullen.

[...]
Was 8 graden buitentemp en de auto was naar 19 graden voorverwarmd dus vorst durf ik met enige zekerheid wel uit te sluiten.
Maar kreeg ook melding dat de lichtsensor niet optimaal werkte en de sproeiers moest gebruiken. Dus dat gedaan en volgens mij heb ik daarna inderdaad geen melding meer gehad, dus zou goed kunnen daarmee het stukje vuil voor de sensor weg gehaald is.
Ik had alleen verwacht dat de lane assist sensor bij de grill zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:36
@Flix20 lane assist wordt gedaan door de camera bij de spiegel

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:18
pkrielen schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:02:
Zojuist mijn bestelling via de leasemaatschappij (Ayvens) doorgezet.

Gaat in mijn geval om:
Elroq 60 - Sportline - Business pakket Plus - Trekhaak - Steel Gray.

Website van Ayvens geeft sinds vorige week aan "Sept. 2025", en dat was daarvoor "Aug. 2025".
Gevoel zegt dat het eerder gaat zijn, maar ik zal de XLS updaten als ik hier meer duidelijkheid over heb.
Net dealer gesproken, komende maandag gaat de bestelling echt geplaatst worden. Men wacht nog op goedkeuring van de offerte die ze gisteren naar Ayvens hebben gestuurd. Puur administratief ding volgens de dealer.
Zijn inschatting nu is eind juli rijden, maar hij zag wel daling in levertijd, dus kon zomaar paar weken eerder zijn.
Ik mag in de XLS de opmerkingen kolom niet (meer) aanpassen trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Puntje voor het XLS; wellicht de regels v/d geleverde auto's groen maken?
@S_Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
Flix20 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:14:
@S_Chief
En indien mogelijk ook de sorteeropties aanzetten, zodat je wat kunt filteren op bv alle sportline versies oid.
Nu mag je niet op de kolommen klikken voor die functies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdw76!
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22:28
Shanquish schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:49:
[...]

Dat was ook mijn reden inderdaad, ik heb nu een Lapiz blue Golf 7.5, fantastische kleur in de R-line trim, maar om nu 2 blauwe achter elkaar te doen...

vandaar nu de keuze voor graphite grey.
ik vind de olibo green kleur van de nieuwe Enyaq ook erg mooi.
[Afbeelding]
De nieuwe Enyaq heb ik ook nog overwogen maar voor de ruimte hebben we hem niet nodig en om voor de kleur die heel mooi is 100 euro per maand meer bij te betalen vond ik ook wat te gortig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Laatst online: 27-05 11:56
Tomskii5 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:45:
Na een kleine aanpassing van mijn configuratie net het nieuws gekregen dat mijn Elroq binnen leasebudget past.

- Elroq 85 Corporate (in NL Business Edition)
- Steel Grey
- 20" Neptune Velgen
- Warmtepomp
- Pack Maxx
- Loft Interieur (standaard interieur)

De trekhaak dus moeten laten vallen, daarmee ging ik net over budget (en was geen absolute noodzaak, eerder nice to have). Een mooie complete wagen dus.

Ik voeg hem alvast toe in de sheet en vul asap alle informatie aan (verwachte leverdatum etc)
Zo auto staat nu officieel in bestelling bij de LM en dealer heeft bevestigd. Voorlopige uitleverdatum 30/06/2025

Fingers crossed!

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CBGerard
  • Laatst online: 18:57
Vanmorgen gespot op de A27 bij Meerkerk richting Breda: een autotransporter vol Elroqs! Wie o wie zouden de gelukkigen zijn??

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mindgarp
  • Laatst online: 21:03
Mijn Elroq 85 staat ingepland voor aflevering op 4 april! *O*

De oorspronkelijke 'honeymoon' datum was 17 mei. Dat is dus zes weken eerder dan gepland. d:)b

Voor wie dat interesseert, dit was de 'honeymoon' doorlooptijd:
0 = Bevestiging van de dealer dat de auto is besteld - 13 januari
1 = Honeymoon: Mijn nieuwe auto - 15 januari
2 = Honeymoon: De productieweek van uw ŠKODA Elroq is bekend! - 31 januari
3 = Honeymoon: Vandaag wordt gestart met de bouw van uw ŠKODA! - 28 februari
4 = Honeymoon: Uw ŠKODA Elroq is onderweg! - 4 maart
5 = Honeymoon: Uw ŠKODA Elroq is aangekomen in Nederland - 21 maart
6 = Honeymoon: Bevestiging afleverafspraak - 21 maart

[ Voor 7% gewijzigd door mindgarp op 21-03-2025 21:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Flix20 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:14:
@S_Chief
Gedaan (wel met een check of de datum gelijk is aan of eerder is dan de huidige dag).
pkrielen schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:17:
[...]
En indien mogelijk ook de sorteeropties aanzetten, zodat je wat kunt filteren op bv alle sportline versies oid.
Nu mag je niet op de kolommen klikken voor die functies.
Heb ik uit laten staan. Ervaring leert dat mensen bij het filteren graag voor 'iedereen' kiezen ipv alleen voor hunzelf en vervolgens dat filter zo laten staan. De volgende (die misschien wat minder bedreven is met Excel) ziet een halve lijst.

Anyway, ik moet mij wel inhouden om de dealer niet wekelijks te gaan mailen na de laatste update. :') :+

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 21-03-2025 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
S_Chief schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:39:
Anyway, ik moet mij wel inhouden om de dealer niet wekelijks te gaan mailen na de laatste update. :') :+
Je geduld wordt op de proef gesteld als TS. ;)

Ik zie dat volgende week de eerste 60 afgeleverd gaat worden. Goed nieuws voor iedereen die daar op wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostvdb1988
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:39
CBGerard schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:56:
Vanmorgen gespot op de A27 bij Meerkerk richting Breda: een autotransporter vol Elroqs! Wie o wie zouden de gelukkigen zijn??
Allemaal dezelfde kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiff81
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-05 15:05
Iemand al een gebruikersreview van de elroq (sportline) gezien of geschreven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CBGerard
  • Laatst online: 18:57
@Joostvdb1988: diverse kleuren, zeker één groene en de rest donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16:46
Mooi verschil tussen de basis en luxe verlichting. Allebei goed te pruimen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/839-uzJBhDa6pJeWLAJVSGiX76I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qjeIJ8pD7tlLpnWl29DtY09B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CafkaOnline
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-05 20:47
Goedenmiddag allen,
Zojuist een proefrit gemaakt in de elroq 👌🏻👌🏻👌🏻
Ik wil graag de sportline 60 en kreeg te horen dat deze vanaf volgende week werdt gemaakt.
Ik moest qua levertijd ongeveer rekening houden met 4 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Bas van Putten bespreekt de Elroq: https://archive.ph/1swXH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:51
Stiff81 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:50:
Iemand al een gebruikersreview van de elroq (sportline) gezien of geschreven?
Tja ik heb het hier al een paar keer voorgesteld maar ben nog steeds de enige op Autoweek...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
CafkaOnline schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:48:
Goedenmiddag allen,
Zojuist een proefrit gemaakt in de elroq 👌🏻👌🏻👌🏻
Ik wil graag de sportline 60 en kreeg te horen dat deze vanaf volgende week werdt gemaakt.
Ik moest qua levertijd ongeveer rekening houden met 4 maand.
Mijn dealer gaf aan "eind Juli rijden, maar mogelijk wat eerder" en dat is volgens mij incl. 2 weken dat hij bij hun al binnen staat.
Als het goed is wordt de mijne komende maandag in het bestelsysteem gezet als Ayvens de offerte goedgekeurd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Wonderlijk dat die vindt dat de WP er standaard op zou moeten zitten. Voor merendeel zal die weinig toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
In de titel gaat het al verkeerd; ijskrabber in het tankklepje.. :?

Is ie wel met de elroq op stap geweest? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
Holzschuh schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 22:28:
[...]

Wonderlijk dat die vindt dat de WP er standaard op zou moeten zitten. Voor merendeel zal die weinig toevoegen.
Voor mij was het vanwege leasebudget de keuze of de trekhaak of de warmtepomp, keuze snel gemaakt. :*)
Dus blij dat die er niet standaard inzit wat waarschijnlijk de basisprijs net te hoog had gemaakt voor mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:34
De genoemde prijs van € 42.990 van de testauto klopt natuurlijk van geen kant. Aan de foto’s te zien heeft hij gereden met een flink aangeklede Sportline uitvoering, dus dan kom je al snel boven de 50k. Anders wil ik graag weten waar ik deze uitvoering voor de genoemde prijs kan aanschaffen. ;)

Belangrijker misschien is zijn kritiek op de efficiency, is dat een typische n=1 situatie of ervaren andere nieuwe Elroq-rijders dat ook?

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:19
Ik lees juist dat de auto best zuinig rijdt. Ik heb alleen een proefrit gemaakt, temperatuur rond de 7 graden, verbruik stond op 15,5 kWh/100km. Dat vond ik echt heel netjes. Ga er ook wel een beetje vanuit dat iedere proefrijden het pedaal af en toe goed intrapt...

Verder krijg ik echt jeuk van zo'n review. De auto kan met 185 kW snelladen, dat is niet bijzonder hoog, maar wel boven gemiddeld in zijn prijsklasse. Alleen de Tesla's doen het echt sneller en wellicht nog ergens een Aziaat, maar al zijn directe concurrenten gaan echt niet veel harder. Reviewer doet lijken of de meeste auto's 250kW laden.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
kw_nl schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:48:
Ik lees juist dat de auto best zuinig rijdt. Ik heb alleen een proefrit gemaakt, temperatuur rond de 7 graden, verbruik stond op 15,5 kWh/100km. Dat vond ik echt heel netjes. Ga er ook wel een beetje vanuit dat iedere proefrijden het pedaal af en toe goed intrapt...

Verder krijg ik echt jeuk van zo'n review. De auto kan met 185 kW snelladen, dat is niet bijzonder hoog, maar wel boven gemiddeld in zijn prijsklasse. Alleen de Tesla's doen het echt sneller en wellicht nog ergens een Aziaat, maar al zijn directe concurrenten gaan echt niet veel harder. Reviewer doet lijken of de meeste auto's 250kW laden.
Kreeg inderdaad ook een nare smaak van deze review(er).
Nare schrijfwijze, lekker uit de hoogte en mensen in hokjes proppen..Bah!

Maar die verbruikcijfers zijn natuurlijk compleet afhankelijk van hoe de auto gebruikt wordt.
15.5kWh/100km vind ik ook een beetje loze/vage kreet. Doe je er alleen maar boodschappen mee en kom je niet buiten de regio, dan zal je die 15k.5Wh/100km misschien wel redden.

Ik heb er nu 1500km mee gereden en kom gemiddeld uit op 19.2/100km.
Nou ben ik wel van het doorrijden, 110km/h op de (A)cc en even een spurtje trekken om voor de vrachtwagen in de voegen i.p.v. erachter.

Daarentegen heb ik zaterdag avond wat mensen thuis gebracht, ritje van ~15km binnen stedelijk gebied, gewoon relaxed rijdend en toen zat ik op 13.3kWh. Dus het is wel mogelijk, maar 75% van mijn KM zijn wel op de snelweg. En dan zit je snel op die 20kWh/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 13:45
Ik was zo gecharmeerd van deze auto, en nog steeds wel... Helaas hebben ze een aesthetic keuze gemaakt die voor mijn lengte van 2 meter echt een reden kan zijn om het niet te doen… in het middenconsole zit ter hoogte van je knie een uitstekende hoek die ik enkel niet voel als ik volledig naar achter ga met de stoel, zo jammer! In de Karoq en andere modellen hebben ze dit niet.. volgende week toch nog maar een keer proberen of ik dit nog steeds als storend ervaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Thomas19903 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:30:
Ik was zo gecharmeerd van deze auto, en nog steeds wel... Helaas hebben ze een aesthetic keuze gemaakt die voor mijn lengte van 2 meter echt een reden kan zijn om het niet te doen… in het middenconsole zit ter hoogte van je knie een uitstekende hoek die ik enkel niet voel als ik volledig naar achter ga met de stoel, zo jammer! In de Karoq en andere modellen hebben ze dit niet.. volgende week toch nog maar een keer proberen of ik dit nog steeds als storend ervaar.
Ik heb hier ook even mee moeten spelen en ik ben dan een bescheiden 1.83m.
Bij de testrit in de Enyaq had ik hier geen last van en ook bij het Roadshow model v/d Elroq niet, maar toen ik in m'n eigen Elroq stapte zat ik ook precies met m'n knie tegen de hoek van het dashboard aan.
Heb na flink stellen en zoeken nu een zitpositie gevonden die en comfortabel en waar ik niet tegen dat middenstuk aankom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• p.selker
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15:14
Zojuist gebeld door de dealer en een afleverafspraak ingepland. Hij zou beschikbaar zijn vanaf 9 april, dus 1,5 week eerder dan gepland. I.v.m. een volle agenda houden we de afleverdatum aan van vrijdag 18 april.

Excel is ook bijgewerkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leendert_s
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 24-05 11:40
Mijn auto zou vorige week al geproduceerd worden helaas is het stil in de honeymoon omgeving. De dealer heeft ook geen update... Iets met niet kunnen wachten...;)

[ Voor 10% gewijzigd door Leendert_s op 24-03-2025 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
De 60 komen onderhand ook wel het land binnen. Staan er nu 55 op kenteken t.o.v. 223 van de 85.
de 50 staan er nu 15 van op kenteken, maar vermoed dat dit altijd wel achter zal blijven gezien ze minder verkocht zullen zijn.

En dan is het natuurlijk de hamvraag; welke kleur gaan we het meeste zien?;
  1. GRIJS 107
  2. GROEN 98
  3. ZWART 45
  4. BLAUW 27
  5. WIT 11
  6. ROOD 5
Moet wel bij vermeld worden dat onder grijs 3 kleuren vallen; Graphite, Steel en Silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Flix20 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:46:
De 60 komen onderhand ook wel het land binnen. Staan er nu 55 op kenteken t.o.v. 223 van de 85.
de 50 staan er nu 15 van op kenteken, maar vermoed dat dit altijd wel achter zal blijven gezien ze minder verkocht zullen zijn.

En dan is het natuurlijk de hamvraag; welke kleur gaan we het meeste zien?;
  1. GRIJS 107
  2. GROEN 98
  3. ZWART 45
  4. BLAUW 27
  5. WIT 11
  6. ROOD 5
Moet wel bij vermeld worden dat onder grijs 3 kleuren vallen; Graphite, Steel en Silver.
Vind het nog niet heel hard gaan eigenlijk. Ben benieuwd OF en zo ja wanneer de verkopen op het niveau van de EV3 komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
p.selker schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:26:
Zojuist gebeld door de dealer en een afleverafspraak ingepland. Hij zou beschikbaar zijn vanaf 9 april, dus 1,5 week eerder dan gepland. I.v.m. een volle agenda houden we de afleverdatum aan van vrijdag 18 april.

Excel is ook bijgewerkt.
Mijn 60BE stond als de communicatie klopt al op 11 maart op de trein, maar komt deze week pas binnen bij PON. Dat zou betekenen dat dat transport vanuit de fabriek momenteel twee weken duurt ongeveer, dit hebben we wel sneller gezien bij anderen hier op het forum. Nu nog een week of 3 geduld hebben tot de dealer hem rijklaar heeft. Nog geen aflever afspraak gemaakt.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• fork74
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-05 10:20
Vandaag mijn BE60 opgehaald :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yzs9j0a6hnXhHoFGj9YVsP2TDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rl3dbZ3qDmcE9vM3lcwTd2hd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Ook bij A-Point Amsterdam zie ik. Stonden er nog meer klaar? :*) Hadden ze het druk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fork74
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-05 10:20
Patox schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:43:
[...]

Ook bij A-Point Amsterdam zie ik. Stonden er nog meer klaar? :*) Hadden ze het druk?
Er stonden er 2 in de showroom en buiten stonden er ook nog een paar.
Ik heb niet verder gekeken, ik was druk opzoek naar de mijne maar die stond netjes met strik binnen geparkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Empie69
Ben heel benieuwd naar je ervaringen! Met name naar de motor en power ervan. Hopelijk biedt de 60-versie voldoende pit (ivm keuze tussen de 60 of 85)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
Flix20 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:02:
[...]

Ik heb hier ook even mee moeten spelen en ik ben dan een bescheiden 1.83m.
Bij de testrit in de Enyaq had ik hier geen last van en ook bij het Roadshow model v/d Elroq niet, maar toen ik in m'n eigen Elroq stapte zat ik ook precies met m'n knie tegen de hoek van het dashboard aan.
Heb na flink stellen en zoeken nu een zitpositie gevonden die en comfortabel en waar ik niet tegen dat middenstuk aankom.
Klinkt wel als een irritant probleem... Moest je de stoel dan in een vrij lage positie zetten? Ik zet mijn stoel meestal redelijk laag, maar ik weet dat mijn "mede-chauffeurs" liever een hogere zitpositie hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Empie69 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:33:
[...]

Klinkt wel als een irritant probleem... Moest je de stoel dan in een vrij lage positie zetten? Ik zet mijn stoel meestal redelijk laag, maar ik weet dat mijn "mede-chauffeurs" liever een hogere zitpositie hebben...
Lastige vraag om te beantwoorden. Probeer te bedenken hoe ik 'm heb staan, maar ik zit persoonlijk graag wat hoger en de stoel zit ongeveer gelijk/iets voor de B stijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elroq85
De Elroqs zonder extra pakket (zoals die van mij) en degene met alleen een "Clever" pakket hebben geen verlichting in de achterklep. Althans, het werkt niet. Natuurlijk ben ik benieuwd of er wel LED ingebouwd zit of dat we te maken hebben met alleen een "lege" lichtunit. In beide gevallen is het interessant of te weten of er al lieden zijn die de verlichting in de achterklep alsnog hebben aangebracht achteraf. Iets dergelijks zou al beschikbaar moeten zijn omdat de Enyaq dit "feature" ook al had....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Empie69 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:33:
[...]

Overigens scheelt het niet veel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eo1BNZNUzmEw4g7Fco4jrUMJFmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6wR6S1dDg9QpAtzWBXptEnyp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 13:29
Elroq85 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:58:
De Elroqs zonder extra pakket (zoals die van mij) en degene met alleen een "Clever" pakket hebben geen verlichting in de achterklep. Althans, het werkt niet. Natuurlijk ben ik benieuwd of er wel LED ingebouwd zit of dat we te maken hebben met alleen een "lege" lichtunit. In beide gevallen is het interessant of te weten of er al lieden zijn die de verlichting in de achterklep alsnog hebben aangebracht achteraf. Iets dergelijks zou al beschikbaar moeten zijn omdat de Enyaq dit "feature" ook al had....
Dit is volgens mij toch al een paar keer besproken hier? Er zit niks in die units op de kofferbak en voor zover ik weet (iig niet in het Enyaq topic) is dat nog niet "ingebouwd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
__REMCO__ schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:13:
[...]

Dit is volgens mij toch al een paar keer besproken hier? Er zit niks in die units op de kofferbak en voor zover ik weet (iig niet in het Enyaq topic) is dat nog niet "ingebouwd"
Ok sorry dat wist ik niet. Ik houd erover op ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Elroq85 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:55:
[...]

Vind het nog niet heel hard gaan eigenlijk. Ben benieuwd OF en zo ja wanneer de verkopen op het niveau van de EV3 komen
Ik denk dat de aantallen in april wel echt omhoog zullen gaan en dat we voor de zomervakantie een maand gaan zien waarin de Elroq de EV3 voorbij gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Patox schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:36:
[...]

Mijn 60BE stond als de communicatie klopt al op 11 maart op de trein, maar komt deze week pas binnen bij PON. Dat zou betekenen dat dat transport vanuit de fabriek momenteel twee weken duurt ongeveer, dit hebben we wel sneller gezien bij anderen hier op het forum. Nu nog een week of 3 geduld hebben tot de dealer hem rijklaar heeft. Nog geen aflever afspraak gemaakt.
Dat klopt, circa twee weken voor transport. Bij mij zaten er zelfs 17 dagen tussen 'honeymoon' stap 4 (Uw ŠKODA Elroq is onderweg!) en stap 5 (Uw ŠKODA Elroq is aangekomen in Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Flix20 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:12:
[...]

Overigens scheelt het niet veel.
[Afbeelding]
Gaat nèèèt, inderdaad. :P

Maar dit is toch niet anders bij de Enyaq? Dat interieur is 100% identiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeeEzel
  • Laatst online: 23:17
Mijn Elroq BE 60 is op 12-03 besteld de LM geeft aan dat hij 20-06 moet binnenkomen.. Ik ben benieuwd, hopelijk loopt de tijd nog in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hetzer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:35
Vanmiddag gebeld met de dealer. Deze wist mij te vertellen dat de auto vandaag in de lak was gezet en eind van de week klaar geproduceerd was. Aflevering in week 19. Kan eerder zijn, afhankelijk van het transport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Weet iemand of de Pro User SG2 fietsendrager op de trekhaak past?
Heb dit gevonden op internet: De RMC trekhaak is speciaal ontwikkeld voor hybride en elektrische auto's. Met deze trekhaak is het niet mogelijk om een aanhanger of caravan te trekken, maar er kan wel een fietsendrager gemonteerd worden.

Er bestaan 2 verschillende soorten RMC trekhaken. De versie tot 2018 en de nieuwe variant ook wel bekend als RMC Pin. Zal de Elroq dan RMC Pin hebben? Totaal geen verstand van:)

Wil deze namelijk kopen: https://www.pro-user.eu/nl/diamant-sg2

[ Voor 6% gewijzigd door Martijnvdb op 24-03-2025 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:36
Martijnvdb schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:32:
Weet iemand of de Pro User SG2 fietsendrager op de trekhaak past?
Heb dit gevonden op internet: De RMC trekhaak is speciaal ontwikkeld voor hybride en elektrische auto's. Met deze trekhaak is het niet mogelijk om een aanhanger of caravan te trekken, maar er kan wel een fietsendrager gemonteerd worden.

Er bestaan 2 verschillende soorten RMC trekhaken. De versie tot 2018 en de nieuwe variant ook wel bekend als RMC Pin. Zal de Elroq dan RMC Pin hebben? Totaal geen verstand van:)

Wil deze namelijk kopen: https://www.pro-user.eu/nl/diamant-sg2
De trekhaak af fabriek is een traditionele trekhaak, dus niet zo’n fietsendrager trekhaak. Elke fietsendrager past op de traditionele trekhaak ;)

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
De elroq heeft een volwaardige trekhaak, dus geen RMC of andere beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
MarcelGo schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:51:
[...]

De trekhaak af fabriek is een traditionele trekhaak, dus niet zo’n fietsendrager trekhaak. Elke fietsendrager past op de traditionele trekhaak ;)
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Shanquish schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:51:
De elroq heeft een volwaardige trekhaak, dus geen RMC of andere beperkingen.
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:34
Leendert_s schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:37:
Mijn auto zou vorige week al geproduceerd worden helaas is het stil in de honeymoon omgeving. De dealer heeft ook geen update... Iets met niet kunnen wachten...;)
Was bij ons ook, week erna op dinsdag ineens bericht in de honeymoon dat de auto geproduceerd werd, weekje later dan honymoon aangaf dus, Dealer bellen kan altijd, ik heb even gewacht tot de dinsdag en toen wel een update gekregen.

Elroq 63 BE Timiano Groen + Lodge

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Elroq85
Vandaag zo'n 16 graden en kwam thuis met dit display....kijk, dat zijn cijfers. Betekent 544 km bij 100% lading ;-)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qxF44cufic9s5O_AmEIzLwDIa0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dT4zmzSkAXUMW4apcLKyd4pz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Hetzer schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:30:
Vanmiddag gebeld met de dealer. Deze wist mij te vertellen dat de auto vandaag in de lak was gezet en eind van de week klaar geproduceerd was. Aflevering in week 19. Kan eerder zijn, afhankelijk van het transport.
Ben ik benieuwd of ze samen aan gaan komen.

Die van mij is sinds donderdag in productie, en heeft volgens de Honeymoon ook week 19 als afleverdatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twinkey
  • Laatst online: 22:21
Super interessant topic, ik overweeg ook een Elroq, op z'n vroegst na de vakantie rijden. Heb wel een aantal vragen die nog niet langs gekomen zijn (heb zeker 20 pagina's gelezen). Heb zelf uiteraard ook wat research gedaan maar op deze vragen nog geen antwoord.

- Is er een optie om de (grijze) bumper partijen in kleur te bestellen? Op de Enyaq zit dit wel volgens mij, anders wellicht wrappen? Ik vind dat in kleur vele malen mooier (geldt dus voor, achter en de side-skirts onderaan).

- Zijn er al ervaringen met het rijden met caravan? 1000kg geremd is niet heel hoog, maar stel dat je dat dus met een caravan van 950kg gaat rijden, hoeveel blijft er dan nog over van de actieradius?? Ik bedoel niet op de km nauwkeurig, maar puur ter indicatie (met de 85 variant).

- Iemand ervaring met de electrisch verstelbare stoelen? Kan de zitting ook gekanteld worden?

- Bij de Canton geluidsinstallatie, zit daar ook een subwoofer bij?

- Iemand de "trained park assist" al geprobeerd? Dat lijkt mij een hoog gadget gehalte hebben wat je niet vaak gebruikt?

- Ik heb gelezen over het achteraf activeren van Adaptive Cruise Control. Dat zit toch alleen in het Clever pakket? Als dit we apart kan, heeft iemand een lijst met achteraf te kopen opties?

- de DRL in blokjes zit in de Matrix verlichting lees ik in de topicstart, dus als daar ipv blokjes een lijntje zit, dat is standaard op alle Elroq's als je die optie dus niet kiest?

- Jammer dat er geen USB-C achterop de spiegel zit voor een dashcam. Misschien dat iemand dat al anders voor elkaar heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Laatst online: 27-05 11:56
twinkey schreef op maandag 24 maart 2025 @ 22:47:
Super interessant topic, ik overweeg ook een Elroq, op z'n vroegst na de vakantie rijden. Heb wel een aantal vragen die nog niet langs gekomen zijn (heb zeker 20 pagina's gelezen). Heb zelf uiteraard ook wat research gedaan maar op deze vragen nog geen antwoord.

- Is er een optie om de (grijze) bumper partijen in kleur te bestellen? Op de Enyaq zit dit wel volgens mij, anders wellicht wrappen? Ik vind dat in kleur vele malen mooier (geldt dus voor, achter en de side-skirts onderaan).

- Zijn er al ervaringen met het rijden met caravan? 1000kg geremd is niet heel hoog, maar stel dat je dat dus met een caravan van 950kg gaat rijden, hoeveel blijft er dan nog over van de actieradius?? Ik bedoel niet op de km nauwkeurig, maar puur ter indicatie (met de 85 variant).

- Iemand ervaring met de electrisch verstelbare stoelen? Kan de zitting ook gekanteld worden?

- Iemand de "trained park assist" al geprobeerd? Dat lijkt mij een hoog gadget gehalte hebben wat je niet vaak gebruikt?

- Ik heb gelezen over het achteraf activeren van Adaptive Cruise Control. Dat zit toch alleen in het Clever pakket? Als dit we apart kan, heeft iemand een lijst met achteraf te kopen opties?

- de DRL in blokjes zit in de Matrix verlichting lees ik in de topicstart, dus als daar ipv blokjes een lijntje zit, dat is standaard op alle Elroq's als je die optie dus niet kiest?

- Jammer dat er geen USB-C achterop de spiegel zit voor een dashcam. Misschien dat iemand dat al anders voor elkaar heeft?
- Grijze bumperpartijen: zijn op de elroq zwart (afaik)
- Canton: ja in de kofferbak ergens had ik begrepen
- DRL: Klopt enkel in combo met matrix LED pakket (allez het pakket waar dit in zit)
- Dashcam: gohja, ik ga het oplossen met een mini USB C naar USB A adapter, werk het al jaren gewoon langs de spijlen weg en dan boven in de bekleding :)

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
In aanvulling, de subwoofer zit in de kofferback in de uitsparing onder de bodem.
Zonder Canton heb je daar opbergruimte, met is die volledig gevuld met de subwoofer. Komt ergens voorbij in dat filmpje van Speicher waar hij de Enyaq en Elroq vergelijkt qua opbergruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Elroq85 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:42:
[...]

Ik rijd altijd in "B" maar bij parkeren/langzaam manouvreren zet ik 'm in "D". Ik neem aan dat jij dat ook doet?
Heb hier nog even over na zitten denken, maar het gebeurt ook bij het achteruit file-/inparkeren.
dus dan heeft het niets met D/B stand te maken.
Het is vooral bij ons in de straat nog wel eens krap inparkeren dus dan moet je een paar keer steken met paar cm per keer, en dat is dan toch best al je gas moet geven en dan snel naar de rem moet schieten.

Maar ondertussen heb ik ondervonden waar het 'm in zit. de Auto-Hold functie.
Die knijpt bij stilstand direct de (hand)rem aan dus daar moet je dan eerst 'doorheen' 'gasgeven'.
Deze uitschakelen bij het parkeren maakt het allemaal een stuk subtieler!

[ Voor 6% gewijzigd door Flix20 op 25-03-2025 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Flix20 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:02:
[...]

Heb hier nog even over na zitten denken, maar het gebeurt ook bij het achteruit file-/inparkeren.
dus dan heeft het niets met D/B stand te maken.
Het is vooral bij ons in de straat nog wel eens krap inparkeren dus dan moet je een paar keer steken met paar cm per keer, en dat is dan toch best al je gas moet geven en dan snel naar de rem moet schieten.

Maar ondertussen heb ik ondervonden waar het 'm in zit. de Auto-Hold functie.
Die knijpt bij stilstand direct de (hand)rem aan dus daar moet je dan eerst 'doorheen' 'gasgeven'.
Deze uitschakelen bij het parkeren maakt het allemaal een stuk subtieler!
Aha juist, dat vind ik handig bij een stoplicht maar bij inparkeren kun je dat vermijden door "niet te hard"op de rem te duwen dus uitschakelen is m.i. niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Elroq85 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:37:
[...]

Aha juist, dat vind ik handig bij een stoplicht maar bij inparkeren kun je dat vermijden door "niet te hard"op de rem te duwen dus uitschakelen is m.i. niet nodig.
Tijdens het rijden vind ik de autohold ook fijn werken ja. Zeker in de spits werkt het top met de traffic assist.
Maar als ik met een paar centimeters ruimte moet inparkeren ga is zacht op de rem trappen niet echt een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:35
[...]
Ik heb (nog) geen antwoorden voor je,
maar wel goed dat je na zoveel posts/ pagina's toch nog een setje vragen op kunt gooien die nog niet voorbij zijn gekomen :D

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Modalen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:56
Hier vind je meer informatie over de Canton audio: https://www.canton.de/en/partner/automotive/elroq/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holzschuh
Holzschuh schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:52:
[...]

Ben ik benieuwd of ze samen aan gaan komen.

Die van mij is sinds donderdag in productie, en heeft volgens de Honeymoon ook week 19 als afleverdatum.
@Hetzer net mailtje van fase 4 gekregen. Onderweg naar Nederland oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mindgarp
Dank voor het delen, deze had ik nog niet eerder gezien. Ben erg benieuwd hoe het in de praktijk klinkt. Volgende week vrijdag week ik het. :)

@S_Chief Misschien een leuk plaatje voor de topicstart?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXSeTFtiO6PG6yFJu436QnRh6gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gtDl2Wili3LcmgBCo6SLt1b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetzer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:35
Holzschuh schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:08:
[...]

@Hetzer net mailtje van fase 4 gekregen. Onderweg naar Nederland oOo
Oeh nice, ik bel volgende week de dealer wel weer! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
wat bedoel je precies met kantelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
__REMCO__ schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:09:
[...]

@twinkey Ik neem aan dat je het omhoog laten komen van de voorzijde van de zitting bedoelt? Dat kan, als ik me niet vergis. Het is volgens mij gewoon het 'standaard' Volkswagen-mechanisme en ik meen me te herinneren dat ik dit bij de proefrit heb gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:40

Hierbij even mijn antwoorden, deels o.b.v. mijn ervaring met de Enyaq:
- Grijze bumper in kleur is geen af fabriek optie voor de Elroq. Je zou het kunnen laten wrappen of spuiten.
- op caravantrekker.nl kan je je auto en caravan selecteren, dan volgt een advies voor die combinatie. Daar staat ook de te verwachten elektrische range in.
- bij de elektrische voorstoelen kun je de zitting inderdaad kantelen en deze setting opslaan in geheugen.
- Canton heeft in kofferbak onder vloermat in diepe vak een subwoofer zitten
- trained parking assist zit bij mij in Max pakket, ik heb de auto nog niet dus nog niet geprobeerd. Lijkt me wel een leuke gadget, maar verder zal ik het denk ik niet veel gebruiken
- geen idee of ACC achteraf geactiveerd kan worden
- blokjes = matrix, streep = standaard
- geen usb voor dashcam in de spiegel helaas. Kabel langs plafond en deurstijl naar usb-c aansluiting is de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:34

Ik heb deze site gevonden:
https://www.skoda.nl/serv...nnect/functions-on-demand

HIer staan zaken die achteraf te activeren zijn. Verschilt wel per model/type. Ik kan even niet zien wat voor de Elroq geldt maar er is dus wel een soort winkel om bepaalde zaken achteraf te activeren.

En in de FAQ:
Wat is de looptijd van de Functions on Demand die ik kan aanschaffen?
De looptijd voor de nu beschikbare Functions on Demand (FoD) is 'lifetime' en blijven behoren tot de uitrusting van de auto. De FoD is na aanschaf dus blijvend beschikbaar op de auto.
De functie wordt aangeschaft op de auto en is autogebonden en niet persoonsgebonden.

[ Voor 8% gewijzigd door Frankythefly op 25-03-2025 21:26 ]

Elroq 63 BE Timiano Groen + Lodge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
Nice! Erg handige informatie inderdaad.
Fijn om zo elkaar te helpen (ook de andere antwoorden) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
Robert_ZM schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 19:54:
[...]

Hierbij even mijn antwoorden, deels o.b.v. mijn ervaring met de Enyaq:
- Grijze bumper in kleur is geen af fabriek optie voor de Elroq. Je zou het kunnen laten wrappen of spuiten.
- op caravantrekker.nl kan je je auto en caravan selecteren, dan volgt een advies voor die combinatie. Daar staat ook de te verwachten elektrische range in.
- bij de elektrische voorstoelen kun je de zitting inderdaad kantelen en deze setting opslaan in geheugen.
- Canton heeft in kofferbak onder vloermat in diepe vak een subwoofer zitten
- trained parking assist zit bij mij in Max pakket, ik heb de auto nog niet dus nog niet geprobeerd. Lijkt me wel een leuke gadget, maar verder zal ik het denk ik niet veel gebruiken
- geen idee of ACC achteraf geactiveerd kan worden
- blokjes = matrix, streep = standaard
- geen usb voor dashcam in de spiegel helaas. Kabel langs plafond en deurstijl naar sub-c aansluiting is de oplossing
Dank voor de vele antwoorden!! Zitten wel FAQ waardige antwoorden bij denk ik... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
__REMCO__ schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:09:
[...]

Inderdaad zoals mindgarp zegt de voorkant van de zitting omhoog of omlaag laten komen. Omdat ik nogal lange benen heb, is er vaak geen steun aan de onderkant, de oplossing is om de zitting dus naar boven bij te stellen.

Stoel verder naar achter is geen optie omdat het stuur dan te ver staat :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dropje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 27-05 08:49
Flix20 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:54:
[...]

Tijdens het rijden vind ik de autohold ook fijn werken ja. Zeker in de spits werkt het top met de traffic assist.
Maar als ik met een paar centimeters ruimte moet inparkeren ga is zacht op de rem trappen niet echt een optie.
En als je 'm opneemt als shortcut, dan is het makkelijk aan en uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Dropje schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 07:52:
[...]

En als je 'm opneemt als shortcut, dan is het makkelijk aan en uit te zetten.
Die staat daar ook zeker tussen, op plek 2 naast uitzetten snelheid :+

Denk dat het wrappen maar ook spuiten lastig zal worden.
Het is natuurlijk ander materiaal dan de rest van het plaatwerk dus zullen ze een andere verf moeten gebruiken. En die ga je natuurlijk nooit 100% gematched krijgen.
Ook wrappen zal lastig worden gezien het geen glad kunststof is maar met een reliëf. Daar zal de wrap niet goed op kunnen hechten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:29
Vanochtend gebeld met dealer, definitieve productiedatum bekend; 21 april 2025, verwachting eind mei levering. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
twinkey schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:08:
[...]

Inderdaad zoals mindgarp zegt de voorkant van de zitting omhoog of omlaag laten komen. Omdat ik nogal lange benen heb, is er vaak geen steun aan de onderkant, de oplossing is om de zitting dus naar boven bij te stellen.

Stoel verder naar achter is geen optie omdat het stuur dan te ver staat :X
gisteravond even lopen spelen met de stoel maar je kan idd de voorkant omhoog/omlaag instellen (in mijn Enyaq iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Er staan nu 100 60'S geregistreerd op RDW. Iemand ervaren in hoe je de catalogus prijs van RDW matcht aan wat je bestelt hebt? Ik krijg geen match met mijn uitvoering.

Consumentenprijs uit de prijslijst - afleverkosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Patox schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:54:
Er staan nu 100 60'S geregistreerd op RDW. Iemand ervaren in hoe je de catalogus prijs van RDW matcht aan wat je bestelt hebt? Ik krijg geen match met mijn uitvoering.

Consumentenprijs uit de prijslijst - afleverkosten?
Die kloppen tot de cent.

Als je in de configurator de auto samenstelt en dan in het staartje zonder de aflever-/rijklaar kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:16
twieren schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:28:
Vanochtend gebeld met dealer, definitieve productiedatum bekend; 21 april 2025, verwachting eind mei levering. *O*
Oehh ik zie dat jij hem 2 dagen ná mij besteld hebt en ook via Ayvens bij Wittebrug. Ik ga eens horen bij mn dealer. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Flix20 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:57:
[...]

Die kloppen tot de cent.

Als je in de configurator de auto samenstelt en dan in het staartje zonder de aflever-/rijklaar kosten.
Thanks! Ik denk dat ik nu met enige zekerheid kan zeggen wat mijn kenteken gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrielen
Patox schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:15:
[...]

Thanks! Ik denk dat ik nu met enige zekerheid kan zeggen wat mijn kenteken gaat worden.
Telefoontje naar de dealer kan het snel bevestigen denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Patox schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:15:
[...]

Bij mij klopte het igg en wist het van een andere user hier ook te matchen.
Maar nu er steeds meer komen en de kans op identieke uitvoeringen groter wordt zal het natuurlijk wel een stuk lastiger zijn.
pkrielen schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:23:
[...]

Telefoontje naar de dealer kan het snel bevestigen denk ik :)
Zou ik als dealer zijnde niet heel vrolijk van gaan worden als je telefoontjes gaat krijgen als 'wordt xyz mijn kenteken?'
Verder kan je ook weinig met de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:35
Flix20 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:32:
[...]

Zou ik als dealer zijnde niet heel vrolijk van gaan worden als je telefoontjes gaat krijgen als 'wordt xyz mijn kenteken?'
Inderdaad
Verder kan je ook weinig met de info.
Er is wel wat voor te bedenken,
Aanvragen/overzetten van parkeervergunningen bijvoorbeeld. Bij sommige gemeenten moet je ruim op tijd zijn daarmee, ivm wachtlijsten.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Chillz schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:50:
[...]

Inderdaad

[...]

Er is wel wat voor te bedenken,
Aanvragen/overzetten van parkeervergunningen bijvoorbeeld. Bij sommige gemeenten moet je ruim op tijd zijn daarmee, ivm wachtlijsten.
Ja vanuit praktische reden valt er wat voor te zeggen en zal een dealer er ook minder moeite mee hebben.
Wat vergunning betreft even niet bij stilgestaan. Dat gaat bij ons via de app.
Vroeger moest je daar wel tijdig mee zijn want dan moesten ze een nieuwe kaart voor achter het ruit printen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Net toch eens voor de lol mijn VIN in de app ingevoerd.

Kon ik toch heel even een glimp van het plaatje opvangen voordat de app tegensputterde en een foutmelding gaf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeEzel
  • Laatst online: 23:17
Holzschuh schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:26:

Kon ik toch heel even een glimp van het plaatje opvangen voordat de app tegensputterde en een foutmelding gaf :+
Je VIN nummer is zeker alleen bekend wanneer je de honeymoon link gebruikt? Helaas werkt mijn LM niet met zo'n link..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkrielen
Holzschuh schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:26:

Haha, is maar goed ook dat je een foutmelding kreeg, anders zou iedereen alvast met de App in de fabriek jouw auto kunnen voorverwarmen met alleen een VIN :P
Pagina: 1 ... 18 ... 32 Laatste