Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisqq
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-07 16:32
TweakTom92 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:27:
[...]

Ik wilde hetzelfde, omdat het bedrag dan niet in de bijtelling meegenomen zou worden. Maar kreeg inderdaad van de dealer de melding dat er geen tools beschikbaar gemaakt worden om de software in de Elroq aan te passen zodat de auto 'weet' dat er een trekhaak op zit. Dit is nodig om veel systemen goed te laten functioneren (parkeersensoren, rem-regeneratie verlagen, etc).
Gaat het nog gebeuren in 2025 denk je ? dat de Tools beschikbaar worden gemaakt.
Dit kunnen ze toch niet maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-07 15:14
Chrisqq schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:39:
[...]
Gaat het nog gebeuren in 2025 denk je ? dat de Tools beschikbaar worden gemaakt.
Dit kunnen ze toch niet maken ?
Hij zei dat ze er voor een ander model ook al 1,5 jaar op aant wachten zijn dus hij ging mij niks beloven. Kans is klein.

Als je er eentje wilt, moet je ‘m affabriek bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:23
Ik krijg ook net de melding dat mijn leverdatum een maand is vertraagd. 60BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@La1974 Wat was de oorspronkelijke datum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.selker
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Elroq1990 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 18:42:
[...]

Ik denk ook van niet. Begin van de week nog contact gehad met de dealer en stond nog steeds voor productie volgende week (week 11).
Ik hou mij hier maar aan vast, we hebben dezelfde dealer (en rond dezelfde tijd de Elroq 60 BE besteld). Krijg, door afspraken tussen LM en dealer, geen updates over data. Dus als jij hier je updates kunt doorgeven zou dat fijn zijn _/-\o_ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:23
S_Chief schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:39:
@La1974 Wat was de oorspronkelijke datum?
Eerst 20 maart leveren. Toen 17 maart productie. Nu 6 mei leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
p.selker schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:40:
[...]

Ik hou mij hier maar aan vast, we hebben dezelfde dealer (en rond dezelfde tijd de Elroq 60 BE besteld). Krijg, door afspraken tussen LM en dealer, geen updates over data. Dus als jij hier je updates kunt doorgeven zou dat fijn zijn _/-\o_ :*)
Wevi toevallig?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
La1974 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:48:
[...]

Eerst 20 maart leveren. Toen 17 maart productie. Nu 6 mei leveren.
Balen.. Mijne is van 15 maart naar 2 april gegaan. Hoop niet dat er nog meer vertraging volgt.

Excel-nieuws: ik heb in kolom U nog een mogelijkheid opgenomen om opmerkingen te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.selker
  • Nu online
Klopt helemaal! Ook ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
p.selker schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:10:
[...]

Klopt helemaal! Ook ervaring mee?
Helaas wel ja om exact dezelfde redenen.

Na bestelling bleef het maar stil. Toen zag ik hier al die honeymoon berichten voorbij komen dus ik dacht laat ik ook eens informeren. Maar Wevi zegt voor info moet je bij de dealer zijn, wij hebben geen link.
En de dealer zegt wij mogen van Wevi geen link delen.

Voor mij was het ook wel van belang om beetje een richtlijn te hebben van concrete leverdatum want ik heb nog een privé auto die verkocht moet worden.
Maar toen ik na 2 maanden radiostilte weer eens belde van joh wat is de status, kreeg ik te horen dat ie al op transport stond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.selker
  • Nu online
Flix20 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:04:
[...]

Helaas wel ja om exact dezelfde redenen.

Na bestelling bleef het maar stil. Toen zag ik hier al die honeymoon berichten voorbij komen dus ik dacht laat ik ook eens informeren. Maar Wevi zegt voor info moet je bij de dealer zijn, wij hebben geen link.
En de dealer zegt wij mogen van Wevi geen link delen.

Voor mij was het ook wel van belang om beetje een richtlijn te hebben van concrete leverdatum want ik heb nog een privé auto die verkocht moet worden.
Maar toen ik na 2 maanden radiostilte weer eens belde van joh wat is de status, kreeg ik te horen dat ie al op transport stond :+
Tnx voor het delen, dezelfde ervaring dus :|
Daarom volg ik @Elroq1990 die heeft 2 dagen eerder nagenoeg dezelfde auto besteld bij dezelfde dealer. Als hij een t.z.t. een transportdatum weet, ga ik maar eens contact opnemen met de dealer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodh078
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:15
Ik twijfel om het transportpakket erbij te nemen. Ik ga niet het optiepakket nemen waar het net voor onder de hoedenplank bij zit. Dat pakket is me te duur. Met het transportpakket kan ik denk ik dan de laadkabel in een van die netten kwijt. Daarnaast vraag ik mij af wat handig is met het vervoeren van een mountainbike in de kofferbak. Wil je dan bijv. echt de variabele laadvloer hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 14:16
remcodh078 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:56:
Ik twijfel om het transportpakket erbij te nemen. Ik ga niet het optiepakket nemen waar het net voor onder de hoedenplank bij zit. Dat pakket is me te duur. Met het transportpakket kan ik denk ik dan de laadkabel in een van die netten kwijt. Daarnaast vraag ik mij af wat handig is met het vervoeren van een mountainbike in de kofferbak. Wil je dan bijv. echt de variabele laadvloer hebben?
Ik denk dat je dat wel wilt. Als een lekker rondje gedaan hebt in een bos o.i.d. lijkt het met heerlijk om gewoon je vloer om te kunnen keren en vervolgens thuis simpel af te spoelen. Als je eens in het halfjaar eens een rondje pakt of een fietsendrager hebt, dan is het de moeite niet waard natuurlijk.

[ Voor 0% gewijzigd door carlhendrix op 07-03-2025 09:02 . Reden: typo ]

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodh078
M@cer schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:54:
[...]

Blauw, Blauw, Blauw!!!!! Zou zo fijn zijn als wat meer mensen voor kleur zou kiezen in plaats van al die saaie zwarte en grijze auto's..

In de review van autoweek gebruiken ze een Race Blue versie van de Elroq
Vandaag zal de keuze gaan vallen. Sportief Race Blue, stijlvol Steel Grey of misschien de Timiano Green. Die laatste met de zwarte accenten van Sportline zou zomaar heel mooi kunnen staan. Helaas kan ik daar geen voorbeelden van vinden. Wel heb ik het idee dat de Timiano Green in de zon flets oogt.

[ Voor 4% gewijzigd door remcodh078 op 07-03-2025 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcodh078
carlhendrix schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:00:
[...]

Ik denk dar je dat wel wilt. Als een lekker rondje gedaan hebt in een bos o.i.d. lijkt het met heerlijk om gewoon je vloer om te kunnen keren en vervolgens thuis simpel af te spoelen. Als je eens in het halfjaar eens een rondje pakt of een fietsendrager hebt, dan is het de moeite niet waard natuurlijk.
Ja precies! En dat is ook zeker handig wanneer mevrouw weer eens plantjes gaat kopen, we een kerstboom gaan halen of wanneer de wielen van de kinderwagen modderig zijn. Afgelopen weekend stond ik de wielen af te spoelen in de sloot alvorens we konden vertrekken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
remcodh078 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:56:
Als het je enkel gaat om een oplossing voor het opbergen van de kabel kan je ook onderstaande accessoires aanschafefn ipv hele transportpakket;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edzX7_iaQgEVVPucTR7HzshU3k8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m0NFEgSdSPIgrfdGRzOVopCw.png?f=fotoalbum_large

Moet zeggen dat ik dit ook wel een elegante oplossing vind.

[ Voor 3% gewijzigd door Flix20 op 07-03-2025 09:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elroq85
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09:45
Flix20 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:31:
[...]

Als het je enkel gaat om een oplossing voor het opbergen van de kabel kan je ook onderstaande accessoires aanschafefn ipv hele transportpakket;
[Afbeelding]

Je kunt een losse kabel ook onder de laadvloer kwijt in de opbergruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Elroq85 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:39:
[...]

Je kunt een losse kabel ook onder de laadvloer kwijt in de opbergruimte
Dan heb je alsnog het transportpakket nodig. Volgens mij heb je anders geen opbergruimte onder de laadvloer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elroq85
Flix20 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:42:
[...]

Dan heb je alsnog het transportpakket nodig. Volgens mij heb je anders geen opbergruimte onder de laadvloer.
Nee hoor, ik heb helemaal geen pakketten maar wel een kleine ruimte onder de laadvloer waar een kabel makkelijk in past. Ik kan wel een foto maken als je dat wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Elroq85 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:44:
[...]

Nee hoor, ik heb helemaal geen pakketten maar wel een kleine ruimte onder de laadvloer waar een kabel makkelijk in past. Ik kan wel een foto maken als je dat wilt?
Gaarne!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Elroq85
Kijk eens...1 met en zonder inhoud (losse laadkabel en pomp voor bandenreparatie)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmVZqbdQtmrdLWTa5gy9_SgpkE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OPHbXRdLrAEtBfOCxynJSV9I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5kTeVs78deGS5UliQYmyAChSmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AdFRF1hTRpFkPOJqQGVQjeNg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:17
Ik meen dat ik wel ergens las dat bij een Canton Sound system deze ruimte niet (geheel) beschikbaar is....?
Is er iemand die al een Elroq met Business Upgrade pakket Advanced heeft om dit te checken?

[ Voor 30% gewijzigd door Empie69 op 07-03-2025 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Elroq85 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:54:
[...]

Kijk eens...1 met en zonder inhoud (losse laadkabel en pomp voor bandenreparatie)[Afbeelding]

[Afbeelding]
Danku!
Empie69 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:56:
Ik meen dat ik wel ergens las dat bij een Canton Sound system deze ruimte niet (geheel) beschikbaar is....?
Is er iemand die al een Elroq met Business Upgrade pakket Advanced heeft om dit te checken?
Volgens mij is dat niet die ruimte maar elders in de dubbele bodem. Bij het Business advanced pakket zit het transport pakket bij inbegrepen.

Zelf heb ik niet gekozen voor het transport pakket maar heb wel interesse in de dubbele bodem.
Ook slepen wij nogal eens een vieze kinderwagen/buggy mee en in de nabije toekomst zal er ook wel een klein fietsje bijkomen dus dan halen we dat krat/mat ding erbij.
Woensdag zelf de Elroq ophalen, zal dan eens informeren naar de kosten van het inbouwen v/d dubbele bodem.

[ Voor 14% gewijzigd door Flix20 op 07-03-2025 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:59
[...]

[Afbeelding]

Nu 3 jaar een EV, maar in het begin ruim je netjes je kabel op, maar na een tijdje ging die van mij gewoon zo los onder de laadvloer.. Die dingen rollen ook gewoon niet lekker op.. :X

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
M@cer schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:05:
[...]

Nu 3 jaar een EV, maar in het begin ruim je netjes je kabel op, maar na een tijdje ging die van mij gewoon zo los onder de laadvloer.. Die dingen rollen ook gewoon niet lekker op.. :X
Dat geloof ik ook direct.
Is ook de reden dat ik thuis een laadpaal met kabel besteld heb. Dan hoef ik thuis igg niet steeds die kabel erin/eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodh078
[...]

[Afbeelding]

Ik kwam die inderdaad net tegen. Ook wel mooi. Ik vind het wel erg jammer dat de hoedenplank oplossing niet los verkrijgbaar is of als onderdeel van het transport pakket.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Elroq85
Ik ben geen automobilist met een zware rechtervoet maar gisteravond toch even bij het invoegen op de snelweg een sprintje (pedaal iets verder ingetrapt maar lang niet op de bodem) gedaan vanaf ca. 50 tot 130 km/u....dat gaat echt snel zeg. De hele voorkant van de auto komt daarbij omhoog ;-). Zo af en toe spelen is leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
  • Laatst online: 11-07 14:15
[...]

[Afbeelding]

Zoals @M@cer verderop ook al aangeeft, rolt een laadkabel niet lekker op. Die dingen zijn erg stug. Ik heb dan ook mijn twijfels bij die 'tas'. Die lijkt erg krap. En dan zit hij ook nog eens achterin de kofferruimte. Lijkt mij niet erg 'clever' van Skoda in dit geval. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Elroq85
mindgarp schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:36:
[...]

Zoals @M@cer verderop ook al aangeeft, rolt een laadkabel niet lekker op. Die dingen zijn erg stug. Ik heb dan ook mijn twijfels bij die 'tas'. Die lijkt erg krap. En dan zit hij ook nog eens achterin de kofferruimte. Lijkt mij niet erg 'clever' van Skoda in dit geval. ;)
Zonder die tas is die opbergruimte achterin natuurlijk ook prima bruikbaar voor de kabel. Nog beter zelfs. Ik gebruik 'm zelf helemaal niet maar hij past makkelijk in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elroq85
Valt me nu pas op dat ik ook de "hoedenplank" op 2 niveau's kan monteren ofschoon ik geen enkel extra pakket heb. Ik dacht dat dit een optie was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
[...]

[Afbeelding]

dat zijvak heb ik nu ook in mijn Enyaq en dat is echt ideaal! De kabel rol (ik iig, mijn vriendin heeft dat geduld niet) altijd wel netjes en makkelijk op in dat vak. De Elroq is natuurlijk iets korter dus ben benieuwd hoe dat gaat passen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• remcodh078
De keuzes zijn gemaakt en de auto is besteld! Het is geworden; de Elroq 85 Sportline in Race Blue met Clever pakket, Transportpakket en tweemaal de universele bevestigingselementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:12

Bob Popcorn

Plop!

Is er al een artikelnummer voor de hoedenplank of alleen het bagagenetje? Ik heb het transportpakket er niet bij genomen, maar vind die optie wel super aantrekkelijk.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techdeck
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 29-05 08:54
Heeft iemand al een auto geleverd gekregen zonder de typeaanduiding en motoraanduiding? Ben nog aan het twijfelen of ik deze er op wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
techdeck schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:56:
Heeft iemand al een auto geleverd gekregen zonder de typeaanduiding en motoraanduiding? Ben nog aan het twijfelen of ik deze er op wil hebben.
Ik wist niet dat weglaten een optie was? Overigens is het zelf weghalen een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techdeck
Elroq85 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 16:01:
[...]

Ik wist niet dat weglaten een optie was? Overigens is het zelf weghalen een fluitje van een cent.
Klopt de optie om dit weg te laten heeft Skoda opgeschort (volgens mij bij de rest van de VAG merken ook). De dealer kan dit doen voor aflevering. Helaas hebben ze nog geen auto afgeleverd zonder. Alleen met dus nog geen foto materiaal beschikbaar.

Zelf doen durf ik niet ik heb 2 linkerhanden dat laat ik liever over aan de dealer mocht het mis gaan dan lossen die het op.

[ Voor 12% gewijzigd door techdeck op 07-03-2025 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:13
techdeck schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:56:
nou.. dat wilde ik ook, maar de dealer zei dat ze af fabriek er altijd op gedaan worden en bij de dealer er met hitte af worden gehaald en dat was eigenlijk niet goed voor de lak….

dus ik laat alles er op zitten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:53
DrDelete schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 16:56:
[...]

nou.. dat wilde ik ook, maar de dealer zei dat ze af fabriek er altijd op gedaan worden en bij de dealer er met hitte af worden gehaald en dat was eigenlijk niet goed voor de lak….

Vreemd met zo’n forumnaam >:)

In ander nieuws: We hebben bericht ontvangen dat uw ŠKODA Elroq is opgenomen in de productieplanning van week 14; dit is de week van maandag 31 maart 2025. *O*

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartvandegroes
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14-07 15:08
Zojuist bericht ontvangen op de Honeymoon pagina:

We hebben bericht ontvangen dat uw ŠKODA Elroq is opgenomen in de productieplanning van week 12; dit is de week van maandag 17 maart 2025 🎉

Betreft:
Sportline 85 met Plus Advanced pakket
Besteld op 7-1 en de leverdatum staat nog wel steeds op week 22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
techdeck schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 16:47:
[...]

Klopt de optie om dit weg te laten heeft Skoda opgeschort (volgens mij bij de rest van de VAG merken ook). De dealer kan dit doen voor aflevering. Helaas hebben ze nog geen auto afgeleverd zonder. Alleen met dus nog geen foto materiaal beschikbaar.

Zelf doen durf ik niet ik heb 2 linkerhanden dat laat ik liever over aan de dealer mocht het mis gaan dan lossen die het op.
Met visdraad erachter eraf halen en dan goed poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:17
Bartvandegroes schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 17:19:
Zojuist bericht ontvangen op de Honeymoon pagina:

We hebben bericht ontvangen dat uw ŠKODA Elroq is opgenomen in de productieplanning van week 12; dit is de week van maandag 17 maart 2025 🎉

Betreft:
Sportline 85 met Plus Advanced pakket
Besteld op 7-1 en de leverdatum staat nog wel steeds op week 22
Goed nieuws! Dat houdt dus ook in dat de productie van de Sportline uitvoeringen gestart is lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
__REMCO__ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:20:
[...]

dat zijvak heb ik nu ook in mijn Enyaq en dat is echt ideaal! De kabel rol (ik iig, mijn vriendin heeft dat geduld niet) altijd wel netjes en makkelijk op in dat vak. De Elroq is natuurlijk iets korter dus ben benieuwd hoe dat gaat passen
Die zijvakken lijken me inderdaad handig en dat voor 24,= :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodh078
Bob Popcorn schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:10:
Is er al een artikelnummer voor de hoedenplank of alleen het bagagenetje? Ik heb het transportpakket er niet bij genomen, maar vind die optie wel super aantrekkelijk.
Ik denk dat dat alleen als onderdeel van dat pakket zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:12

Bob Popcorn

Plop!

remcodh078 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:52:
[...]

Ik denk dat dat alleen als onderdeel van dat pakket zal blijven.
Dan wacht ik wel ff tot ze opduiken op eBay ofzo. Bij m'n vorige auto ook legio opties toegevoegd die alleen af fabriek te krijgen waren.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08
DrDelete schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 16:56:
[...]

Ik heb dit 4 jaar geleden met mijn Enyaq ook laten doen en leverde toen geen problemen op. Die verwacht ik nu dus ook niet te gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodh078
Bob Popcorn schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 23:28:
[...]

Dan wacht ik wel ff tot ze opduiken op eBay ofzo. Bij m'n vorige auto ook legio opties toegevoegd die alleen af fabriek te krijgen waren.
Mocht je hem nou vinden zou het top zijn als je dat hier even laat weten. Ik denk dat er best wat tweakers gelukkig worden van dat netje :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
Empie69 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 20:55:
[...]

Die zijvakken lijken me inderdaad handig en dat voor 24,= :)
Als je die zijvakken in de laadruimte bedoelt, dan zijn die standaard erbij zonder pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Volgens mij zag ik eerder in dit topic dat het laadkabelnet enkel onderdeel is vanaf de plus optie of hoger..
In het transportpakket zou die niet zitten.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-07 21:42
Nou, donderdag de Enyaq iv60 ingeruild voor de Elroq 85 BE met trekhaak en winterpakket. Deze keus qua pakketten qua ervaring van gebruikte opties met de Enyaq 3 1/2 jaar.
En als keus om binnen de subsidie-grens te blijven als prive-rijder. Die is al definitief akkoord en das ook wel fijn 😎
Inmiddels Adaptive Cruise Contole geactiveerd in de online shop en hierin nog korting van de dealer gekregen.
Binnenkort vanaf de B-stijl een folie 15% licht doorlatend en helemaal top.

Van Enyaq software 0.9 naar 3.0 naar 3.2 gegaan.... nu instappen in 5.4 is wel echt super!

Fijne sneltoetsen instelbaar. Qua aantal ook perfect in eigen keuze in te maken. Snelheidswaarschuwing, lane-assist, ect.

Ook direct opstarten van alle functies bij instappen en echt top spraakherkenning! Navigeren, weerbericht en een mop 🫣 het kan en werk feilloos. AI heeft z'n intrede goed gedaan.

Het zitten is ook wel vooruit gegaan met de iets hogere ondersteuning bij de benen en iets meer kuipjes.
Afwerking ook netjes en zonder piepjes en kraakjes.

Dan het rijden ook niks op aan te merken, vermogen meer dan genoeg..... maar handeling van gaspedaal is goed verdeeld. En met de ACC wegrijden vanuit stilstand zorgt helemaal voor soepele doorstroming in verkeer en met voorgangers.

Niets dan lof als eerste indrukken.

Eerste indrukken zijn echt super en kijken uit naar aanhaken van de Kip Kompakt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfNdbwxcAcvutmIRQQAE04u3eN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWQOze3LFlmZ7qBvgWrcxUx8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lF9x2o_J2A5C-oe-6QPrdPmzRBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V7eeh2fwpfvSTdVs34nbb4Bp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Lo4x5jSXiK8iAejzxvMVo2LO40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJMKdHWO9RHVzgTUYm7Z7gJD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6h_P2QPo_WZQSYs_Q_eY1Cne-JM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UB3U1PFSwDs7QJiU7O2Paeyd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAiLbaPogBA6kO_uJOfHpQgOTX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2NSTtjx4uaf35tBJcEHWpusP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
JS-Ah schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:06:
Nou, donderdag de Enyaq iv60 ingeruild voor de Elroq 85 BE met trekhaak en winterpakket. Deze keus qua pakketten qua ervaring van gebruikte opties met de Enyaq 3 1/2 jaar.
En als keus om binnen de subsidie-grens te blijven als prive-rijder. Die is al definitief akkoord en das ook wel fijn 😎
Inmiddels Adaptive Cruise Contole geactiveerd in de online shop en hierin nog korting van de dealer gekregen.

Van Enyaq software 0.9 naar 3.0 naar 3.2 gegaan.... nu instappen in 5.4 is wel echt super!

Fijne sneltoetsen instelbaar. Qua aantal ook perfect in eigen keuze in te maken. Snelheidswaarschuwing, lane-assist, ect.

Ook direct opstarten van alle functies bij instappen en echt top spraakherkenning! Navigeren, weerbericht en een mop 🫣 het kan en werk feilloos. AI heeft z'n intrede goed gedaan.

Het zitten is ook wel vooruit gegaan met de iets hogere ondersteuning bij de benen en iets meer kuipjes.

Dan het rijden ook niks op aan te merken, vermogen meer dan genoeg..... maar handeling van gaspedaal is goed verdeeld. En met de ACC wegrijden vanuit stilstand zorgt helemaal voor soepele doorstroming in verkeer en met voorgangers.

Eerste indrukken zijn echt super en kijken uit naar aanhaken van de Kip Kompakt!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd, mooie auto! d:)b

Moet je op een Business Edition nog bijbetalen voor ACC?? Die had ik even gemist. Wat kost dat dan?

Grootste verschil met de Enyaq zit 'm dus (naast de aandrijflijn van 60 naar 85 uiteraard) in de software? Voelt het ook allemaal vlot aan? De Enyaq demo waarin ik reed zat op 4.0 en dat vond ik nog steeds best laggy aanvoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
mindgarp schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:24:
[...]

Moet je op een Business Edition nog bijbetalen voor ACC?? Die had ik even gemist. Wat kost dat dan?

Grootste verschil met de Enyaq zit 'm dus (naast de aandrijflijn van 60 naar 85 uiteraard) in de software? Voelt het ook allemaal vlot aan? De Enyaq demo waarin ik reed zat op 4.0 en dat vond ik nog steeds best laggy aanvoelen.
AAC zit (uiteraard) in een pakket verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Flix20 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:00:
[...]

AAC zit (uiteraard) in een pakket verstopt.
Ik zie het, in het Clever pakket. Ben wel benieuwd wat dit dan los kost? Alle hardware is immers al aanwezig.

Voor mensen die hier ervaring mee hebben: welke software upgrades zijn er verder nog beschikbaar? Zijn het eenmalige aankopen of ook abonnementen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JS-Ah
mindgarp schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:11:
[...]

Ik zie het, in het Clever pakket. Ben wel benieuwd wat dit dan los kost? Alle hardware is immers al aanwezig.

Voor mensen die hier ervaring mee hebben: welke software upgrades zijn er verder nog beschikbaar? Zijn het eenmalige aankopen of ook abonnementen?
320,- als losse optie onbeperkt. Je kan 1 maand gratis proberen. Zal mij niet verbazen dat het soms ook als actieprijs kan.....

Groot licht is 292.... verder nog wat opties, als verlichting e.d.
Heb gevraagd naar de optie Kessy, staat er nog niet in maar lijkt mij ook simpel te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JS-Ah
mindgarp schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:24:
[...]

Gewoon of je op je telefoon of tablet zit, geen vertraging of zo. Moet ook zeggen dat de navigatie ook echt stuk beter is en qua lay-out meer Google Maps achtig is. Persoonlijk voorkeur aan auto systeem. Gaan dat ervaren met vakantieritten, maar laden is in NL niet meer noodzakelijk. 80% is 400+ km's..... met normaal rijden uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit zijn de eerste echte fotos die ik zie van een elroq met de dagrijverlichting als 1 streep ipv de blokjes.
Staat zeker niet verkeerd ;)

Wat voor opties kun je erbij kopen mbt. Het grootlicht ? Ben wel benieuwd omdat je al snel extra hardware nodig heb (camera, koplamp) voor intelligentie

Veel fijne kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ha leuk, bijna dezelfde auto, zelfde accu, zelfde kleur, zelfde lampen alleen andere velgen ;-)
Veel plezier ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
JS-Ah schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:38:
[...]

320,- als losse optie onbeperkt. Je kan 1 maand gratis proberen. Zal mij niet verbazen dat het soms ook als actieprijs kan.....

Heb gevraagd naar de optie Kessy, staat er nog niet in maar lijkt mij ook simpel te doen.
KESSY vereist wel speciale hardware: er zitten vier zenders op de hoeken van auto. Ik betwijfel of die standaard in elke Elroq zitten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mindgarp
Shanquish schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:40:
[...]

Dit zijn de eerste echte fotos die ik zie van een elroq met de dagrijverlichting als 1 streep ipv de blokjes.
Nee, staat inderdaad niet verkeerd. @JS-Ah Wil je misschien een keer een foto maken met de dagrijverlichting aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodh078
Shanquish schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:09:
Volgens mij zag ik eerder in dit topic dat het laadkabelnet enkel onderdeel is vanaf de plus optie of hoger..
In het transportpakket zou die niet zitten.
Klopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcodh078
Uit eerdere forum posts krijg ik het idee dat zonder het plus pakket of hoger het deel van de achterlichten op de kofferbakklep niets doet, klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-07 16:15
remcodh078 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:14:
Uit eerdere forum posts krijg ik het idee dat zonder het plus pakket of hoger het deel van de achterlichten op de kofferbakklep niets doet, klopt dat?
Klopt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 00:24
JS-Ah schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:42:
[...]

Gewoon of je op je telefoon of tablet zit, geen vertraging of zo. Moet ook zeggen dat de navigatie ook echt stuk beter is en qua lay-out meer Google Maps achtig is. Persoonlijk voorkeur aan auto systeem. Gaan dat ervaren met vakantieritten, maar laden is in NL niet meer noodzakelijk. 80% is 400+ km's..... met normaal rijden uiteraard.
Gewoon naar 100% laden.
80 is echt onzin ;)

Mn Kia E Soul deed na 285.000km nog steeds ruim boven WLTP.
Ik merkte geen enkele degradatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodh078
Jemig wat een armoe. Door zoiets stoms zou een auto voor mij al bijna af kunnen vallen. Dus als ik het goed begrijp wordt het licht van het achterlicht vanaf de klep gewoonweg afgesneden? Ik ben benieuwd hoe dit eruit ziet.

[ Voor 24% gewijzigd door remcodh078 op 08-03-2025 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-07 16:55
Hebben Enyaq’s ook, je mist dan ook de dynamische richtingaanwijzer.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
remcodh078 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:30:
[...]

Jemig wat een armoe. Door zoiets stoms zou een auto voor mij al bijna af kunnen vallen. Dus als ik het goed begrijp wordt het licht van het achterlicht vanaf de klep gewoonweg afgesneden? Ik ben benieuwd hoe dit eruit ziet.
Ik heb in dit topic al een voorbeeld geplaatst van de Enyaq: S_Chief in "Het grote Škoda Elroq-topic"

Ik heb een begin gemaakt met een FAQ in de topicstart. Mocht iemand aanvullingen hebben, shoot.

[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 08-03-2025 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodh078
S_Chief schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:35:
[...]

Ik heb in dit topic al een voorbeeld geplaatst van de Enyaq: S_Chief in "Het grote Škoda Elroq-topic"
Het valt gelukkig mee met hoe het er uitziet, maar vind het wel sneu voor een bak van in mijn geval bijna 47K. Dat doet mijn vrijwel gelijk geprijsde A3 toch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techdeck

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij ben je niet de enige (ex) Enyaq 60 eigenaar naar een Elroq 85. Gezien je beide gereden hebt vroeg ik me af of er grote verschillen zijn tussen de 60 en 85, bijvoorbeeld qua acceleratie? Is de 60 wel voldoende voor een gezin van 4 personen? En geschikt om af en toe lekker sportief een bochtje te nemen?

Waarschijnlijk ben ik een van de weinige hier die geen proefrit heeft gemaakt in een Enyaq of Elroq of überhaupt een EV. Mijn bestelling heb ik praktisch gehad na de lancering zonder veel na te denken over de verschillen van de 60 en 85. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf dacht dat 150KW voldoende zou zijn de 125KW leek me sowieso niks.

De afgelopen 12 jaar heb ik in verschillende VAG wagens gereden met een 85KW TSI motor. Op zich waren het prima basismotoren, maar er zat niet veel reserve in. Dus na 12 jaar was ik wel klaar met de basismotoren van VAG en dacht ik: ik wil een groter bereik en iets meer pit, dus besloot een 60 te wagen.
Maar gezien dat meerdere Enyaq 60 eigenaren overstappen naar de 85 begin ik me af te vragen of ik geen blunder gemaakt heb door voor een 60 te kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS-Ah
techdeck schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 21:10:
[...]

Volgens mij ben je niet de enige (ex) Enyaq 60 eigenaar naar een Elroq 85. Gezien je beide gereden hebt vroeg ik me af of er grote verschillen zijn tussen de 60 en 85, bijvoorbeeld qua acceleratie? Is de 60 wel voldoende voor een gezin van 4 personen? En geschikt om af en toe lekker sportief een bochtje te nemen?

Waarschijnlijk ben ik een van de weinige hier die geen proefrit heeft gemaakt in een Enyaq of Elroq of überhaupt een EV. Mijn bestelling heb ik praktisch gehad na de lancering zonder veel na te denken over de verschillen van de 60 en 85. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf dacht dat 150KW voldoende zou zijn de 125KW leek me sowieso niks.

De afgelopen 12 jaar heb ik in verschillende VAG wagens gereden met een 85KW TSI motor. Op zich waren het prima basismotoren, maar er zat niet veel reserve in. Dus na 12 jaar was ik wel klaar met de basismotoren van VAG en dacht ik: ik wil een groter bereik en iets meer pit, dus besloot een 60 te wagen.
Maar gezien dat meerdere Enyaq 60 eigenaren overstappen naar de 85 begin ik me af te vragen of ik geen blunder gemaakt heb door voor een 60 te kiezen?
Enyaq 60 heeft minder vermogen dan de Elroq 60. Dus meer dan voldoende om met gezin mee te rijden en ff vlot inhalen. Vermogen als reserve genoeg.
Ook doet de Elroq 60 niet onder qua laden voor de Elroq 85.

Voor mij alleen de 85 ivm trekken caravan, daarvoor is beetje meer actieradius wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techdeck
remcodh078 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:48:
[...]

Het valt gelukkig mee met hoe het er uitziet, maar vind het wel sneu voor een bak van in mijn geval bijna 47K. Dat doet mijn vrijwel gelijk geprijsde A3 toch beter.
Zo gek is dit niet.
Er zijn weinig merken en modellen waarbij dit niet onderdeel is van hun prijs strategie. prijssegmentatie is meer dan normaal. Anders had je alleen een auto met een uitvoering en klaar. Volgens mij werd dit ooit gedaan in landen waar iets met een “C” aan de macht waren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS-Ah
Ferry34 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:48:
[...]

Gewoon naar 100% laden.
80 is echt onzin ;)

Mn Kia E Soul deed na 285.000km nog steeds ruim boven WLTP.
Ik merkte geen enkele degradatie
Hmmmm, geen issue voor mij. Qua actieradius regulier rijden niet nodig. Daarnaast graag altijd volledige recuperatie qua rijden fijner.

Houden battery-care gewoon aan, of we maken verre rit waarbij 100% verschil is tussen zonder laden retour of bestemming.

Ook als buffer voor laden zonnestroom.

Vergeet ook niet dat de batterijen qua samenstelling veranderen.... hierdoor meer aandacht voor levensduur.
Als prive-eigenaar prettig om gewoon zuinig en bewust gebruik te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JS-Ah
mindgarp schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:39:
[...]

Nee, staat inderdaad niet verkeerd. @JS-Ah Wil je misschien een keer een foto maken met de dagrijverlichting aan?
Verlichting varrianten Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skUiQBiFm9yhf_nwKLvletPL0zo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MssqiFEakt31ytiBg5vZpNLB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzDFWswrr5qGpb_Mop5FceNVj1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXqlwvUPmdjDVjA0slHIy6Lj.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NqHqhwoS-9OO_2nid27AKywJDuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZNcNUayXQJDzUzc5YA9yEeSj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idnRQjvwLMv_GMXFhmV3QNth4BQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhKvyD2oZufIsCazFJIXvgBJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ce7UrA7H30B34ssq7l6SXt8sJ-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SOTSNqLEPURXvxZe8H77mj8L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-07 16:55
techdeck schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 21:10:
[...]

Nee joh, absoluut geen blunder. Ik ga waarschijnlijk ook van een Enyaq 60 naar een Elroq 80. Maar dat is voornamelijk voor de acceleratie.

Maar mijn huidige 60 is echt al meer dan snel genoeg. Zeker als je van benzine/diesel afkomt.

En wat betreft de actieradius, ik ben met de 60 vrijwel heel Europa door geweest (14 landen). Met als top Athene (geen aanrader :X )

Dat veel Enyaq 69 rijders voor de 80 kiezen heeft denk ik vooral te maken het beschikbare budget. De Elroq is een stuk goedkoper dan de Enyaq. Veel rijders geven dat extra stukje budget uit aan de accu ipv pakketten.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisqq
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-07 16:32
TweakTom92 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:13:
[...]
Zou het wel mogelijk zijn om er eventueel een vaste trekhaak onder te monteren?

Hij zei dat ze er voor een ander model ook al 1,5 jaar op aant wachten zijn dus hij ging mij niks beloven. Kans is klein.

Als je er eentje wilt, moet je ‘m affabriek bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dropje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08:26
Matthias Speicher zal bij velen inmiddels wel bekent zijn van zijn Youtube kanaal 'Speicher elektrisiert' dat veel onderwerpen behandelt rondom de elektrische auto's van Skoda. Eerst alleen de Enyaq maar inmiddels dus ook de Elroq.
Hij heeft inmiddels ook een website gestart waarop allerlei zaken worden behandeld en waar e.e.a. nog eens rustig is na te lezen of luisteren. Adres: www.evspeicher.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodh078
Ik heb de Elroq Sportline in Race Blue besteld, maar ik twijfel nu toch erg of ik niet voor de Timiano Green moet gaan. Ik zie de Race Blue kleur toch zeer regelmatig op andere Skoda’s voorbijkomen en ik vind het een mooie kleur, maar ik denk dat de Timiano Green toch wat unieker zal zijn in combinatie met Sportline en dat ik daar minder snel klaar mee zal zijn. Een ietwat chiquere uitstraling denk ik ook. Ik kan alleen geen foto’s van de combi Sportline en Timiano Green vinden. Op foto’s van de Elroq in Timiano Green krijg ik het idee dat deze een beetje vaal oogt in de zon. Wat denken jullie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Wij mogen de Elroq woensdag gaan ophalen.
Zal onze eerste EV zijn.
Ik weet van ICE motoren dat die ~20k km ingereden moeten worden. Hoe zit dat met EVs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 10:36
remcodh078 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:42:
Ik heb de Elroq Sportline in Race Blue besteld, maar ik twijfel nu toch erg of ik niet voor de Timiano Green moet gaan. Ik zie de Race Blue kleur toch zeer regelmatig op andere Skoda’s voorbijkomen en ik vind het een mooie kleur, maar ik denk dat de Timiano Green toch wat unieker zal zijn in combinatie met Sportline en dat ik daar minder snel klaar mee zal zijn. Een ietwat chiquere uitstraling denk ik ook. Ik kan alleen geen foto’s van de combi Sportline en Timiano Green vinden. Op foto’s van de Elroq in Timiano Green krijg ik het idee dat deze een beetje vaal oogt in de zon. Wat denken jullie?
Eerlijk? Ik vind Timiano Green super mooi. Alleen toen ik bij de Skoda dealer was waren er al 2 mensen geïnteresseerd in die kleur specifiek. Skoda racing blue is al jaren een go to kleur voor veel modellen. Daarom zie je ze veel. Timiano Green is volgens mij alleen voor de Elroq? Ik denk alleen dat het model en de kleur niet heel uniek gaan zijn. Maar wel erg mooi! In het echt vond ik hem ook super mooi eruit zien. Zeker niet vaal, maar dat was in de showroom natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
remcodh078 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:42:
Ik denk dat dit echt een heel persoonlijke keuze is, dus lastig om je 'advies' te geven. Zelf ben ik 'Team Timiano Green'. Ik vind dit een bijzondere kleur. Hij is uniek voor de Elroq en zal niet altijd leverbaar blijven. Lijkt me een gele goede combi met de zwarte Sportline-accenten, mooi contrast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ik ben voor de graphite grey gegaan.
Ik rij nu in een lapiz blue golf, destijds was dat een no brainer want die kleurt hoort gewoon op een R-line.
Maar om nu weer voor blauw te gaan vond ik teveel van het goeie...
Een witte wilde ik niet, zwart had ook gekunnen maar daarmee vallen zoveel details weg. Dus daarom dus graphite grey.

Ben benieuwd hoe dat in het echt eruit zie. Fotos genoeg maar in het echt nog niet gezien.

De groene kleur vond ik in het echt niet mooi, maar goed.. das persoonlijk gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
-Splash- schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:49:
[...]

Eerlijk? Ik vind Timiano Green super mooi. Alleen toen ik bij de Skoda dealer was waren er al 2 mensen geïnteresseerd in die kleur specifiek. Skoda racing blue is al jaren een go to kleur voor veel modellen. Daarom zie je ze veel. Timiano Green is volgens mij alleen voor de Elroq? Ik denk alleen dat het model en de kleur niet heel uniek gaan zijn. Maar wel erg mooi! In het echt vond ik hem ook super mooi eruit zien. Zeker niet vaal, maar dat was in de showroom natuurlijk.
Het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze. Ik doe eigenlijk altijd zwart voor een auto, maar toen ik de Elroq in Timiano Green zag in de showroom was ik wel verkocht en heb deze kleur besteld. Maar uniek is deze kleur niet, veel Eroqs (zie lijst in de TS) hebben deze kleur.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 00:24
Flix20 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:46:
Zal onze eerste EV zijn.
Ik weet van ICE motoren dat die ~20k km ingereden moeten worden. Hoe zit dat met EVs?
Dat hoeft niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcelGo
Tot nu toe volgens RDW:

51 grijs
50 groen
10 zwart
10 blauw
3 rood
2 wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-07 23:46
Flix20 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:46:
Zal onze eerste EV zijn.
Een EV kan je volgas "pedal to the metal" de showroom uitrijden. Eén van de voordelen van een EV, je hoeft ze niet in te rijden. En je hoeft ook rustig aan te doen bij een "koude" start zoals bij een ICE.

[ Voor 3% gewijzigd door Twardt op 09-03-2025 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Twardt schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:41:
[...]

Een EV kan je volgas "pedal to the metal" de showroom uitrijden. Eén van de voordelen van een EV, je hoeft ze niet in te rijden. En je hoeft ook rustig aan te doen bij een "koude" start zoals bij een ICE.
Volgas de showroom uit is sowieso nooit een goed idee.
Eerste paar 100km altijd even aankijken of alles wel goed in elkaar gezet en ook remschijven moeten altijd even ingesleten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07 22:06

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes hoor! Voor t eerst dat ik ook de standaard velgen in t echt zie, ziet er prima uit.

Elroq 60 BE Timiano Green + Lodge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-07 18:50
MarcelGo schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:31:
Tot nu toe volgens RDW:

51 grijs
50 groen
10 zwart
10 blauw
3 rood
2 wit
Weinig witte! Ik had er meer verwacht. Dacht dat die kleur heel populair was momenteel. Krijgt m’n vriendin dan toch gelijk.. zij is altijd fan van wit.
Ik van zwart of donker grijs.. maar wit met zwart (sportline) is toch ook wel vet.. en unieker dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07 22:06
MarcelGo schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:31:
Tot nu toe volgens RDW:

51 grijs
50 groen
10 zwart
10 blauw
3 rood
2 wit
Dit geeft een iets vertekend beeld want grijs zijn bij de Elroq 3 soorten (Steel Grey, Graphite grey en brilliant Silver) Blauw zijn 2 soorten maar de standaardlak is niet populair. de rest zijn wel unieke kleuren, Dus Timiano Green is het populairste.

[ Voor 3% gewijzigd door Frankythefly op 09-03-2025 20:25 ]

Elroq 60 BE Timiano Green + Lodge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
remcodh078 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:30:
[...]

Misschien is het later nog te coderen in vcds, mits de beveiliging van de 2024+ modellen wordt gekraakt.

Uiteraard moet de unit wel voorzien zijn van lampjes en niet enkel een reflector zijn oid.

Overigens heeft rati schijnbaar wel een aftermarket frunk beschikbaar, voor de liefhebbers: https://www.ratistore.com...-SKODA-ENYAQ-2021-V01898D

[ Voor 12% gewijzigd door Shanquish op 09-03-2025 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Shanquish schreef op zondag 9 maart 2025 @ 21:38:
[...]

Misschien is het later nog te coderen in vcds, mits de beveiliging van de 2024+ modellen wordt gekraakt.

Uiteraard moet de unit wel voorzien zijn van lampjes en niet enkel een reflector zijn oid.

Overigens heeft rati schijnbaar wel een aftermarket frunk beschikbaar, voor de liefhebbers: https://www.ratistore.com...-SKODA-ENYAQ-2021-V01898D
Alleen even wachten op het Elroq model, deze past niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkie64
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07:22
Shanquish schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:40:
[...]

Misschien stomme vraag, maar die blokjes zijn dus niet standaard? Is me in alle filmpjes en dealer bezoeken nog niet opgevallen. Vanaf welk pakket krijg je die blokjes?
Ik heb ook een 85 BE in Graphite Grey besteld, met het Plus-pakket (is volgens mij met upgrade van de koplampen en achterlichten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Wat je zegt, vanaf het Plus-pakket (heb deze ook opgenomen in de FAQ in de TS :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodh078
Shanquish schreef op zondag 9 maart 2025 @ 21:38:
[...]

Volgens mij zijn er maar twee varianten. Standaard de afgekapte verlichting en als optie de matrix. Dus bij standaard zal de verlichting op de achterklep wel niks kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkie64
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07:22
S_Chief schreef op zondag 9 maart 2025 @ 23:48:
Wat je zegt, vanaf het Plus-pakket (heb deze ook opgenomen in de FAQ in de TS :+ ).
Bedankt. Las het later inderdaad ook, maar kan mijn bijdrage niet verwijderen (of ik snap het niet goed).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
frenkie64 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:44:
[...]

Misschien stomme vraag, maar die blokjes zijn dus niet standaard? Is me in alle filmpjes en dealer bezoeken nog niet opgevallen. Vanaf welk pakket krijg je die blokjes?
Ik heb ook een 85 BE in Graphite Grey besteld, met het Plus-pakket (is volgens mij met upgrade van de koplampen en achterlichten).
Nee standaard is een doorlopende LED streep en afgekapte achterlichten. Ik heb geen extra pakketten en dus wordt de auto op deze manier geleverd. Ga wel later eens kijken of er toch verlichting in de achterklep zit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Je ziet het overigens wel in de configurator kwam ik achter, zodra je de pakketten ga selecteren zie je de verlichtsunits aan de voor- en achterzijde wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampo
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16-06 21:04
Kan iemand me vertellen hoe de standaard audio is in de Elroq? Ik kom uit een Model 3 en merk dat ik best verwend ben qua audio en bij Skoda is een audio upgrade onderdeel van een heel duur pakket met allemaal opties die ik niet nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimSkoda
  • Laatst online: 13-07 14:14
JS-Ah schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:38:
[...]

Mag ik vragen waar je dit hebt gelezen, over losse opties.. of staat dit in de auto online-shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Lampo schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:17:
Kan iemand me vertellen hoe de standaard audio is in de Elroq? Ik kom uit een Model 3 en merk dat ik best verwend ben qua audio en bij Skoda is een audio upgrade onderdeel van een heel duur pakket met allemaal opties die ik niet nodig heb...
Doe eens een zoekopdracht in dit topic. Vorige week is dit veelvoudig ter spraken geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Lampo schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:17:
Is een paar dagen geleden ook al langs gekomen hier. Ik vind de standaard audio prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
Ik ben benieuwd wat de ervaringen tot nu zijn met adaptive lane assist, traffic jam assist. Werkt dit een beetje soepel. Bij andere merken lees ik veel signalen dat deze systemen niet vlekkeloos verlopen. Bekende problemen die ik dan terug lees: Filerijden met horten en stoten, (snel optrekken terwijl de vrije ruimte maar een paar meter is, te fors afremmen), ping-pongen op de rijbaan, phantom braking....

Hopelijk gaat dit bij de Elroq een beetje smooth? :-)
Pagina: 1 ... 15 ... 43 Laatste