Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 12-06 17:54
Empie69 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:47:
Ik ben benieuwd wat de ervaringen tot nu zijn met adaptive lane assist, traffic jam assist. Werkt dit een beetje soepel. Bij andere merken lees ik veel signalen dat deze systemen niet vlekkeloos verlopen. Bekende problemen die ik dan terug lees: Filerijden met horten en stoten, (snel optrekken terwijl de vrije ruimte maar een paar meter is, te fors afremmen), ping-pongen op de rijbaan, phantom braking....

Hopelijk gaat dit bij de Elroq een beetje smooth? :-)
Dat kan ik je niet vertellen, ik zet altijd zo veel mogelijk uit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:06
Elroq85 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:54:
[...]

Dat kan ik je niet vertellen, ik zet altijd zo veel mogelijk uit ;-)
Ah oké, mocht je toch eens willen testen, dan houd ik me van harte aanbevolen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-06 17:30
Lampo schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:17:
Kan iemand me vertellen hoe de standaard audio is in de Elroq? Ik kom uit een Model 3 en merk dat ik best verwend ben qua audio en bij Skoda is een audio upgrade onderdeel van een heel duur pakket met allemaal opties die ik niet nodig heb...
Ik denk dat het antwoord op deze vraag heel persoonlijk is. Hangt erg af van je verwachtingen, je muzikale voorkeur en wat je gewend bent. Als 'audiofiel' vond ik het standaard systeem in de Enyaq (en ik neem aan dat het in de Elroq hetzelfde is) niet erg goed. Hoewel het beter is dan dat in de ID.3. Tesla staat bekend om goede 'premium' audiosystemen, dus ik denk dat het je tegen gaat vallen. Ik zou zeggen: ga luisteren bij de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
Empie69 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:47:
Ik ben benieuwd wat de ervaringen tot nu zijn met adaptive lane assist, traffic jam assist. Werkt dit een beetje soepel. Bij andere merken lees ik veel signalen dat deze systemen niet vlekkeloos verlopen. Bekende problemen die ik dan terug lees: Filerijden met horten en stoten, (snel optrekken terwijl de vrije ruimte maar een paar meter is, te fors afremmen), ping-pongen op de rijbaan, phantom braking....

Hopelijk gaat dit bij de Elroq een beetje smooth? :-)
Als je een Clever-pakket neemt met Predictive Adaptive Cruise Control en Travel Assist, dan is het prima in orde.

Phantom breaking is iets dat bij alle merken voorkomt, dit heeft vaak te maken met het 'lezen' van verkeersborden op een parallelweg of afrit, die een andere maximumsnelheid aangeven. Je kunt het automatisch aanpassen van de snelheid uitzetten in de instellingen.

Filerijden met horten en stoten is iets dat ik niet herken. Als je de rijmodus op Eco zet, doet -ie het heel rustig aan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-06 12:53
Ik ben dit weekend gaan testrijden met de Elroq en was positief verrast. In navolging van het geluidssysteem dat er standaard in zit (stond op de testwagen) was ik niet echt onder de indruk, maar ik rij momenteel wel met een Toyota CH-R die praktisch full option is en dus ook een upgraded geluidssysteem.

Voor mij was het in dit geval wel duidelijk dat ik bij voorkeur het CANTON systeem in de auto wil hebben zitten als dit in mijn leasebudget zou passen.

Levertermijn in België (Dieteren Mobility Center Kontich) zou rond juni zijn momenteel. Dus een goeie 3 maanden.

Ik wacht nu even op onze fleet manager qua feedback om te kijken of ik mijn config kan bestellen binnen budget: 85 Corporate (BE) + Pack Maxx + trekhaak + warmtepomp + NEPTUNE velgen & Standaard interieur (Loft - Stof/Simili-leder). Praktisch full option dus.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:39
Bartvandegroes schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 17:19:
Zojuist bericht ontvangen op de Honeymoon pagina:

We hebben bericht ontvangen dat uw ŠKODA Elroq is opgenomen in de productieplanning van week 12; dit is de week van maandag 17 maart 2025 🎉

Betreft:
Sportline 85 met Plus Advanced pakket
Besteld op 7-1 en de leverdatum staat nog wel steeds op week 22
Naar aanleiding van dit bericht maar weer eens de dealer benaderd hoe het met mijn bestelling staat, want van de honeymoon krijg ik niks terwijl ik daar blijkbaar wel voor aangemeld ben. Hij stuurde me onderstaand screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wpsNLGHVwQ4ex3js-J5e8w-exo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/H5BBa8gdfw0vpSK0jUHfJueO.png?f=user_large

Weet iemand hier of "definitief ingepland" dan inhoudt dat er een productiedatum bekend zou moeten zijn?

Ja ik ben ongeduldig, maar hé... het is ook een machtig mooie auto :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• techdeck
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 29-05 08:54
remcodh078 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:42:
Ik heb de Elroq Sportline in Race Blue besteld, maar ik twijfel nu toch erg of ik niet voor de Timiano Green moet gaan. Ik zie de Race Blue kleur toch zeer regelmatig op andere Skoda’s voorbijkomen en ik vind het een mooie kleur, maar ik denk dat de Timiano Green toch wat unieker zal zijn in combinatie met Sportline en dat ik daar minder snel klaar mee zal zijn. Een ietwat chiquere uitstraling denk ik ook. Ik kan alleen geen foto’s van de combi Sportline en Timiano Green vinden. Op foto’s van de Elroq in Timiano Green krijg ik het idee dat deze een beetje vaal oogt in de zon. Wat denken jullie?
Hier zie je volgens mij een Sportline met Timiano Green

YouTube: Der neue Stern am E-Auto Himmel - Der Škoda Elroq - GO! Spezial

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• techdeck
Hoe ziet een Elroq eruit zonder pakket (Selection)?
Hoe ziet de default led lichten eruit maar dan aan?
Hoe ziet een hoedenplank en kofferbak uit zonder clever pakket?

YouTube: 2025 Skoda Elroq 60 / Zieleń Timiano Niemetalizowany / Design Select...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:18
draayertje schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:27:
[...]

[Afbeelding]

Weet iemand hier of "definitief ingepland" dan inhoudt dat er een productiedatum bekend zou moeten zijn?
Is dit niet iets wat je aan de dealer kunt vragen? Zij sturen jou immers dat screenshot. Dan lijkt het mij dat je daar ook om toelichting kunt vragen...

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdw76!
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 12:23
Afgelopen week mijn lease manager gemaild om een Elroq te gaan bestellen 63 sportline timiano green met Vega velgen met winterpakket en pluspakket maxx. Nu nog wachten waarschijnlijk tot september ergens want dan gaat mijn ID.3 uit de lease na 4 jaar. De proefrit in een business edition beviel prima dus dat zal zeker ook niet straks tegenvallen in de sportline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
carlhendrix schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:02:
[...]

Is dit niet iets wat je aan de dealer kunt vragen? Zij sturen jou immers dat screenshot. Dan lijkt het mij dat je daar ook om toelichting kunt vragen...
Dat durf ik niet zo goed meer, ik krijg een beetje het gevoel dat ik als zeurpiet gezien word.
Iedere vraag om meer info beantwoord hij met dat ik geduld moet hebben. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
draayertje schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:27:
[...]

Naar aanleiding van dit bericht maar weer eens de dealer benaderd hoe het met mijn bestelling staat, want van de honeymoon krijg ik niks terwijl ik daar blijkbaar wel voor aangemeld ben. Hij stuurde me onderstaand screenshot:

[Afbeelding]

Ja ik ben ongeduldig, maar hé... het is ook een machtig mooie auto :)
Ik kreeg bij elke melding ook een datum, dus ook bij deze melding en de dealer had niet eens Honeymoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sador
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04:51
Is de Elroq met 60 accu al in productie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-06 15:46
sador schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:23:
Als het goed is deze week is mij verteld vanuit de dealer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WillemEl
  • Laatst online: 25-05 17:36
Ik ben nieuw op dit forum.
Mijn Elroq 29-10-besteld 60 BE met pakket plus .nog steeds niets vernomen behoudens tegenstrijdige berichten wat betreft levering .ik zie het allemaal wel ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
*knip* ook dat is werving ;)

[ Voor 79% gewijzigd door twain4me op 10-03-2025 18:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CBGerard
  • Laatst online: 14-06 23:02
Dit forum heeft mij al de nodige informatie gegeven, dank hiervoor!
Ik heb de 60 BE besteld met een paar opties maar in de standaard kleur. Besteld op 7-2, verwachte leverdatum 16-05.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06 21:44
draayertje schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:20:
[...]

Dat durf ik niet zo goed meer, ik krijg een beetje het gevoel dat ik als zeurpiet gezien word.
Iedere vraag om meer info beantwoord hij met dat ik geduld moet hebben. :X
Definitief ingepland was bij ons dat je niks meer kunt aanpassen in de bstelling, daarna krijgt de auto een verwachte productieweek. Hoeveel dtijd aar tussen zit weet ik niet.

Elroq 63 BE Timiano Groen + Lodge

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frankythefly
sador schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:23:
De onze wordt deze week gebouwd als het goed is!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mindgarp
Nieuwe video, waarin alle mogelijkheden van de Elroq bagageruimte getoond worden:

Uiteraard gaat het hier om de meest luxe versie, met alles erop en eraan, plus diverse accessoires.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-06 14:44
Mijn Elroq is inmiddels bij de dealer gearriveerd en kan vanaf 17 maart geleverd worden 🥳. Twee maanden eerder dan verwacht. Vanwege de looptijd van mijn huidige auto moet ik wel nog wachten tot begin mei voordat ik de auto daadwerkelijk in ontvangst kan nemen. De Elroq mag nog een paar weken bij de dealer overnachten. Wel ga ik binnenkort even kijken, toch leuk om de auto alvast even te zien. De Excel krijg ik momenteel op mijn telefoon niet geopend in de app, is er iemand die bij mij 17-03-2025 als leverdatum in zou willen vullen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06 20:15
Robert_ZM schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 06:08:
Mijn Elroq is inmiddels bij de dealer gearriveerd en kan vanaf 17 maart geleverd worden 🥳. Twee maanden eerder dan verwacht. Vanwege de looptijd van mijn huidige auto moet ik wel nog wachten tot begin mei voordat ik de auto daadwerkelijk in ontvangst kan nemen. De Elroq mag nog een paar weken bij de dealer overnachten. Wel ga ik binnenkort even kijken, toch leuk om de auto alvast even te zien. De Excel krijg ik momenteel op mijn telefoon niet geopend in de app, is er iemand die bij mij 17-03-2025 als leverdatum in zou willen vullen?
Dat is top nieuws!
Zal ik hem anders alvast even inrijden voor je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:31
mindgarp schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:13:
Nieuwe video, waarin alle mogelijkheden van de Elroq bagageruimte getoond worden:

[YouTube: Elroq Trunk: Good to know how to use it]

Uiteraard gaat het hier om de meest luxe versie, met alles erop en eraan, plus diverse accessoires.
Zit het ijskrabbertje nu in de klep, hoef ik die tenminste niet te gaan zoeken (Bij de Kamiq zit die bij de tankdop).
Nu ben ik wel benieuwd of mijn huidige Skoda ook de hoedenplank zo tegen de achterbank kan aanschuiven als die in de weg zit. Want dan zou ik dat al 4,5 jaar verkeerd doen :). Wel een mooie oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• techdeck
kw_nl schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 21:57:
[...]

Nee joh, absoluut geen blunder. Ik ga waarschijnlijk ook van een Enyaq 60 naar een Elroq 80. Maar dat is voornamelijk voor de acceleratie.

Maar mijn huidige 60 is echt al meer dan snel genoeg. Zeker als je van benzine/diesel afkomt.

En wat betreft de actieradius, ik ben met de 60 vrijwel heel Europa door geweest (14 landen). Met als top Athene (geen aanrader :X )

Dat veel Enyaq 69 rijders voor de 80 kiezen heeft denk ik vooral te maken het beschikbare budget. De Elroq is een stuk goedkoper dan de Enyaq. Veel rijders geven dat extra stukje budget uit aan de accu ipv pakketten.
Dat is fijn om te horen! Bedankt.

Na wat verder gekeken te hebben kwam ik hier achter, bij de tussen update van de Enyaq is dit me duidelijk ontglipt. De Enyaq iV heeft een ander aanbod aan motoriseringen dan de Enyaq (zonder iV). De Enyaq iV 60 heeft dus 24 pktjes minder dan de Elroq 60. In andere woorden de Elroq 60 is eigenlijk een Enyaq iV 80, maar dan 16 cm kleiner.

Enyaq 50, 125 kW - 170 pk —> Elroq 50, 125 kW - 170 pk
Enyaq iV 60 132 kW – 180 pk —> X vervallen
Enyaq iV 80 150 kW – 204 pk —> Elroq 60, 150 kW - 204 pk
Enyaq 85, 210 kW - 282 pk —> Elroq 85, 210 kW - 282 pk

Nog een weetje waar ik nooit van bewust was.
De Cupra Born, met 204pk motor, heeft/had ook een optionele E-Boost-model dat je vermogen verhoogt tot 231pk voor 30 seconden. Zou dat software te hacken zijn? Skoda heeft naar mijn idee noot deze optie gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door techdeck op 11-03-2025 08:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fork74
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 14:27
Vandaag de mail gehad dat hij in Nederland is

Omdat ik het excel sheetje niet meer kan vinden
- 17 februari besteld
- 17 februari productie week bekend
- 1 maart start met de bouw
- 5 maart transport naar Nederland
- 11 maart aangekomen in Nederland onderweg naar het PDI (Pre delivery Inspection)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joensa
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 24-04 14:16
fork74 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:35:

- 17 februari besteld
- 11 maart aangekomen in Nederland onderweg naar het PDI (Pre delivery Inspection)
Dat ging om een 60 versie toch is dan de eerste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
fork74 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:35:

- 17 februari besteld
Link naar de Excel sheet staat in de topicstart. Men wilde deze niet in een topicwarning laten staan.

Als ik mij niet vergis was de jouwe al veel eerder als voorraadmodel besteld, toch? Dan geeft bovenstaande een beetje een vertekend beeld. :p

[ Voor 12% gewijzigd door S_Chief op 11-03-2025 09:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
  • Laatst online: 10:58
S_Chief schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:11:
[...]
Men wilde deze niet in een topicwarning laten staan.
Vanuit de Mods?
Jammer, was wel verdomd handig.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fork74
S_Chief schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:11:
[...]

Link naar de Excel sheet staat in de topicstart. Men wilde deze niet in een topicwarning laten staan.

Als ik mij niet vergis was de jouwe al veel eerder als voorraadmodel besteld, toch? Dan geeft bovenstaande een beetje een vertekend beeld. :p
Geeft inderdaad een vertekend beeld maar voor de tussenliggende stappen niet. :)
En daar doe ik het voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Was niet negatief bedoeld overigens. Zit zelf ook te wachten op een 60. :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joensa
S_Chief schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:09:
Was niet negatief bedoeld overigens. Zit zelf ook te wachten op een 60. :+
de eerste 60 is op kenteken gezet een zwarte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:19
Ik zal de sheet ook even aanpassen.
Ik krijg zojuist bericht dat mijn 60 BE op transport is gegaan. Levering volgt dan 3-4 weken erna is de verwachting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joensa
ik heb daarnet ook weer een update gekregen van de dealer en deze keer beter nieuws
week 14 zou de auto klaar moeten staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joensa
Patox schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:30:
Ik zal de sheet ook even aanpassen.
Ik krijg zojuist bericht dat mijn 60 BE op transport is gegaan. Levering volgt dan 3-4 weken erna is de verwachting.
dan zitten wij in de zelfde levering ik ook 60 BE jij ook groen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Joensa schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:57:
[...]

dan zitten wij in de zelfde levering ik ook 60 BE jij ook groen toevallig?
Ook groen, maar ik geloof niet dat de kleur echt veel uitmaakt voor in welke batch hij zit. Ze zitten dan waarschijnlijk wel samen op transport dan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joensa
Patox schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:50:
[...]

Ook groen, maar ik geloof niet dat de kleur echt veel uitmaakt voor in welke batch hij zit. Ze zitten dan waarschijnlijk wel samen op transport dan inderdaad.
nee kleur was gewoon interesse zal inderdaad geen invloed hebben voor de levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
@S_Chief Zou je de excel file willen aanpassen? De datum notering maand/dag/jaar krijgt mijn hoofd niet rond :p Zou je er 'dag/maand/jaar van kunnen maken?

Wellicht een kolom erbij tussen F en G waar we de daadwerkelijke gerealiseerde levertijd in weken kunnen zetten.

Ik kan de informatie wel even kopieren naar een tweede sheet en daar een opzetje maken dat het wat overzichtelijker is, met welke levertijden er gehaald zijn. Laat maar weten.

Edit: ik maak vanavond wel even een opzetje, mocht je dat wat vinden kunnen we die gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door TweakTom92 op 11-03-2025 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
De notering is al dd-mm-jjjj, dus dat zal aan jouw kant niet goed gaan. Voor de werkelijke levertijd kan ik een sommetje toevoegen, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
S_Chief schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:43:
De notering is al dd-mm-jjjj, dus dat zal aan jouw kant niet goed gaan. Voor de werkelijke levertijd kan ik een sommetje toevoegen, geen probleem.
Ah die datum zal dan aan mijn browser liggen.
In de tweede sheet (staat gehide) heb ik de formules voor je klaarstaan in kolom G en H.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 17:53
Mijn verwachte afleverdatum bijgewerkt van week 22 naar week 19.
Begin mei, mooi streven.

@S_Chief Ook leuk, die FAQ in de TS! :) (zag t nu voor t eerst)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
Holzschuh schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:01:
[...]

Zit het ijskrabbertje nu in de klep, hoef ik die tenminste niet te gaan zoeken (Bij de Kamiq zit die bij de tankdop).
Nu ben ik wel benieuwd of mijn huidige Skoda ook de hoedenplank zo tegen de achterbank kan aanschuiven als die in de weg zit. Want dan zou ik dat al 4,5 jaar verkeerd doen :). Wel een mooie oplossing.
Ijskrabber is naar de klep verplaatst inderdaad. Ik las de reden vorige week pas: Als deze in de laadklep zou zitten kan de krabber gestolen worden, in de kofferklep heb je dat issue niet. weten we dat ook weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Frankythefly schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:43:
[...]

Ijskrabber is naar de klep verplaatst inderdaad. Ik las de reden vorige week pas: Als deze in de laadklep zou zitten kan de krabber gestolen worden, in de kofferklep heb je dat issue niet. weten we dat ook weer ;)
Benieuwd wie er een ijskrabber wil pikken dan :*).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:06
Holzschuh schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:57:
[...]

In ieder geval een coole gast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@S_Chief het linkje naar de presskit is dood in de TS, dit zou 'm moeten zijn.
Holzschuh schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:57:
[...]

die vervelende buurman die net een cd hoesje heeft stukgehakt op zijn voorruit :P

in de excellijst valt me trouwens op dat er vooralsnog 1 iemand voor die mooie 21 inch Supernova velgen is gegaan, ben wel heel benieuwd hoe dat er in het echie uitziet.

[ Voor 39% gewijzigd door Shanquish op 12-03-2025 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
Shanquish schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:22:

in de excellijst valt me trouwens op dat er vooralsnog 1 iemand voor die mooie 21 inch Supernova velgen is gegaan, ben wel heel benieuwd hoe dat er in het echie uitziet.
De dealer bij mij in De Lier (Wittebrug) heeft hem staan met deze velgen, vermoedelijk andere locaties ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Voor de geïnteresseerde; de teller van 60 staat nu op 3 en ook de eerste (2) 50's zijn op kenteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:18
Zojuist gebeld met de dealer, want via LM krijg ik geen enkel bericht. De leverdatum voor mijn 85 BE staat gepland op 'begin mei'. Ik kreeg 30-05 van LM door als datum.
Volgens de dealer (vd Brug Heerenveen), rekenen zij nog 2 weken na ontvangst auto voor werkplaats en poetsen alvorens ze de auto afleveren.

Op 13-02 besteld. Ziet er naar uit dat ik niet één van de gelukkigen zal zijn die zijn Elroq eerder in ontvangst mag nemen.

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• techdeck
Flix20 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:24:
Voor de geïnteresseerde; de teller van 60 staat nu op 3 en ook de eerste (2) 50's zijn op kenteken.
De bouw van de 60’s lijkt eindelijk los te gaan!
Mijn honeymoon pagina is na 5 maanden stagnatie eindelijk versprongen naar stap 3!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJRjMC1qRsqV3OQYmI0e2HZgJF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QMOQNKX4byfsyFk0bmgfhkkz.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq1990
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 04-06 15:51
techdeck schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:06:
[...]

De bouw van de 60’s lijkt eindelijk los te gaan!
Mijn honeymoon pagina is na 5 maanden stagnatie eindelijk versprongen naar stap 3!

[Afbeelding]
Goed nieuws! :)
Ik zie je niet in het excel overzicht staan, maar in Oktober als één van de eerste besteld dan?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Flix20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzlLHyv07k6SfAHnTw4fegfQHao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cht2B63Voxg6QjL1bQti45cH.jpg?f=fotoalbum_large

Nou, hier ondertussen ook voorzien.
Had nog even navraag gedaan naar de mogelijkheid van het later inbouwen van de dubbele bodem.
Daar waren ze zelf ook wel in geïnteresseerd dus werd uit een ander model de kunststof insert eruit gehaald en bij mij erin gepropt.
Nou dat lukte prima. Toen kwam de vraag waar ik stiekem op hoopte; hebben?
Dus zeer tevreden klant naar buiten gereden!

Helaas kwam ik niet ver want we hebben nog geen meter gereden en toen liep het multimedia systeem vast.
Beste meneer van Skoda kwam er weer ff bij, deed reset en toen werkte alles weer.

Wat betreft die vlakke laadbodem, is hier al iemand die het ook heeft. Ik ben dan wel benieuwd of de mat dan zo hoort alsof het net niet lijkt te passen, alsof ie verder naar achter moet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOW1zzbj1VlNVwjobVYPWfeEUrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvYjUeuoBydbx9v8RkpxdDnn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Flix20 op 12-03-2025 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
Flix20 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:27:
[Afbeelding]

Had nog even navraag gedaan naar de mogelijkheid van het later inbouwen van de dubbele bodem.
Daar waren ze zelf ook wel in geïnteresseerd dus werd uit een ander model de kunststof insert eruit gehaald en bij mij erin gepropt.

Helaas kwam ik niet ver want we hebben nog geen meter gereden en toen liep het multimedia systeem vast.
Beste meneer van Skoda kwam er weer ff bij, deed reset en toen werkte alles weer.

Wat betreft die vlakke laadbodem, is hier al iemand die het ook heeft. Ik ben dan wel benieuwd of de mat dan zo hoort alsof het net niet lijkt te passen, alsof ie verder naar achter moet.
[Afbeelding]
Gefeliciteerd @Flix20 !!

Zou je wat foto's van het interieur kunnen plaatsen? Ik zie dat je Loft heb, die staat bij geen enkele dealer en heb hem ook zo besteld! En wellicht wat foto's van wat verder weg zijkant, de combinatie groen + 19" Proteus ben ik heel benieuwd naar! :)

De velgen lijken ook wat meer naar binnen te staan dan bij de grotere maten, klopt dat denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 13:29
TweakTom92 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:34:
[...]

Gefeliciteerd @Flix20 !!
En wellicht wat foto's van wat verder weg zijkant, de combinatie groen + 19" Proteus ben ik heel benieuwd naar! :)
hier nog iemand die benieuwd is naar foto's wat verder weg O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:36
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goed bezig. Hoe -eeeh- doe je die reset? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Voor de mensen hier met all-season banden op de offerte, met welke zijn deze bij jullie geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
m.eddy schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:14:
[...]

Powerknop linksonder bij het scherm :+

Kreeg wel de ‘waarschuwing’ dat ik niet raar moet opkijken als het systeem vaker kuren zal vertonen.
Iets met software in nieuw model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik verwacht dat de mat in de kofferbak bij een Elroq met transportpakket korter is dan bij een Elroq zonder transportpakket. De achterbank loopt namelijk schuin naar achteren toe aan de bovenkant. Dat is dan net het verschil wat je nu ziet bij je kofferbakrand. Je zou bij de dealer dan ook de kofferbakmat om kunnen ruilen met de Elroq die ze in de showroom hebben staan. Overigens wel bijzonder dat de verkoper dat zo makkelijk mee geeft uit een showroom Elroq, nu heeft hij een auto staan met transportpakket waar een deel van ontbreekt wat niet zeker is of het nabesteld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
Flix20 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:21:
[...]

Powerknop linksonder bij het scherm :+

Kreeg wel de ‘waarschuwing’ dat ik niet raar moet opkijken als het systeem vaker kuren zal vertonen.
Iets met software in nieuw model.
Het af en toe vastlopen (gelukkig maar heel af en toe) en resetten middels powerknop ingedrukt houden herken ik wel van de Enyaq. Eigenlijk had ik wel verwacht dat Skoda dat na 4 jaar met nieuwere hardware en software wel opgelost had…. Echt een nieuw model is de Elroq natuurlijk niet, om die reden zou ik juist verwachten dat kinderziektes er uit zijn. Hopelijk was het vastlopen van je multimedia eenmalig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
Robert_ZM schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:31:
[...]

Het af en toe vastlopen (gelukkig maar heel af en toe) en resetten middels powerknop ingedrukt houden herken ik wel van de Enyaq. Eigenlijk had ik wel verwacht dat Skoda dat na 4 jaar met nieuwere hardware en software wel opgelost had…. Echt een nieuw model is de Elroq natuurlijk niet, om die reden zou ik juist verwachten dat kinderziektes er uit zijn. Hopelijk was het vastlopen van je multimedia eenmalig
Heb er inmiddels een paar duizend kilometer op zitten maar nog geen enkel probleem gehad gelukkig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:45

MaxDlius

Buiten De Zone

Hier nog zwaar aan het twijfelen tussen een Erloq 85 Sportline met Max pack en alle andere opties of een Enyaq 85 Corporate met enkel nog een warmtepomp erbovenop (daar past qua budget niets anders nog bij).

Het wordt dus kiezen tussen een toch wel aanzienlijke grotere koffer of meer extraatjes...Wij zijn een gezin van vier met twee kinderen van 3 en 1. Kleine kans dat er nog een derde erbij komt.

Wat zouden jullie doen?
We komen van een BMW ix1 xDrive30 en rijden nu tijdelijk met een Volvo XC40 T4.

[ Voor 13% gewijzigd door MaxDlius op 12-03-2025 19:56 ]

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
MaxDlius schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:49:
Hier nog zwaar aan het twijfelen tussen een Erloq 85 Sportline met Max pack en alle andere opties of een Enyaq 85 Corporate met enkel nog een warmtepomp erbovenop (daar past qua budget niets anders nog bij).

Het wordt dus kiezen tussen een toch wel aanzienlijke grotere koffer of meer extraatjes...Wij zijn een gezin van vier met twee kinderen van 3 en 1. Kleine kans dat er nog een derde erbij komt.

Wat zouden jullie doen?
Hoe vaak heb je die grotere kofferbak echt nodig? Ik zou liever die extra's hebben, maar ik kan niet voor jou bepalen hoe vaak je baat hebt bij die grotere kofferbak.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:24

Bob Popcorn

Plop!

Wat zouden jullie doen?
Sowieso de Elroq, voor die ene keer dat je de koffer vol moet stampen zou ik naar een (huur) dakkoffer kijken. Maar zolang je niet gaat kamperen ga je aan de Elroq genoeg hebben qua bagageruimte.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBGerard
  • Laatst online: 14-06 23:02
Ik was de ongelukkige die tijdens de proefrit een velg beschadigde...... De ("mooie") velg stak bij het demomodel buiten de band en moest bij het wegrijden meteen sturen: auw! Ik roep al jaren dat ik absoluut geen velg wil die buiten de band uitsteekt. Is bij de Proteus- velgen vermoedelijk niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert_ZM

Wat zouden jullie doen?
Met kinderen in die leeftijd is een grote kofferbak wel handig. Kinderwagen/buggy, kinderstoel, reisbedje. Het neemt allemaal best wel wat ruimte in beslag. Op vakanties zat de kofferbak van de Enyaq bij mij doorgaans tot het plafond toe vol geladen. Nu de kinderen wat ouder zijn (7 en 3), hoeft er minder mee en verwacht ik met een 17cm kortere kofferbak prima uit te komen. Aan de andere kant zul je over circa 2 jaar vermoedelijk ook steeds minder meenemen en rij je naar verwachting nog wel een paar jaar in je auto. Dan is de kofferbak van een Elroq naar verwachting ook prima. Een aanrader voor beide auto’s is wat mij betreft het bagage afscheidingsnet. Dat is een optie van circa 200 euro, maar bevalt mij erg goed. In de Enyaq heb ik het standaard altijd gemonteerd zitten voor veiligheid. Bij een zware aanrijding voorkomt het dat er bagage op de achterbank komt. Zeker bij jonge kinderen die achterwaarts gericht zitten in hun kinderstoel geeft zo’n net veel extra veiligheid. Het net is erg stevig en wordt bevestigd aan uitsparingen in het plafond en bodem kofferbak. Voordeel bij vakantie is dan ook dat je de kofferbak echt maximaal kunt vullen zonder je zorgen te maken dat de bagage bij hard remmen op de achterbank valt. Het net is alleen af-fabriek te bestellen en kan niet naderhand gemonteerd worden (de bevestigingspunten in het plafond heb je dan niet). Het valt me hier op dat weinig mensen er voor kiezen, zelf ben ik er erg tevreden over in de Enyaq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• javo1994
  • Laatst online: 14-06 23:27
[Afbeelding]

[Afbeelding]
De mat steekt niet over bij het transportpakket. Zie onderstaande foto met en zonder transportpakket. De foto met de kinderwagen zonder transportpakket.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4rvGuFbODAl2mkkUJO2EeBy_Dw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCdKSPtRqisXEbOwBjhcuks5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTaxAPK8yBUnXdGFYC7ayz_gXMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/binstAug4fWIuXNxCUAg754E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny007
  • Laatst online: 13-03 20:08
Update vanuit LM : de voorlopige Leverdatum vervroegd van week 22 naar week 17.
Elroq 60 Sportline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
javo1994 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:25:
[...]

De mat steekt niet over bij het transportpakket. Zie onderstaande foto met en zonder transportpakket. De foto met de kinderwagen zonder transportpakket.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dankje. Daarom bewust transportpakket niet gedaan, wat meer ruimte ivm diepte die nu benut kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• javo1994
  • Laatst online: 14-06 23:27
Martijnvdb schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:59:
[...]

Dankje. Daarom bewust transportpakket niet gedaan, wat meer ruimte ivm diepte die nu benut kan worden.
Hier precies hetzelfde! Je wint ongeveer 5-7cm hoogte door het niet te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
TweakTom92 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:17:
[...]

Ah die datum zal dan aan mijn browser liggen.
In de tweede sheet (staat gehide) heb ik de formules voor je klaarstaan in kolom G en H.
Toegevoegd.
Fixed. Hebben ze blijkbaar pasgeleden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:37

Nieuwe Speicher video over laadcurve

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• googol101
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:41
In de presskit staat nu ook dat de 60 variant van 0 naar 100 km per uur gaat in 8 seconden. Dit was toch 8,5 seconden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENPmQf0U6gG4ShqIbI1v6xFbPSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTzt5CrYm9Mx8mjT3kVRd6iP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
googol101 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:37:
In de presskit staat nu ook dat de 60 variant van 0 naar 100 km per uur gaat in 8 seconden. Dit was toch 8,5 seconden?
[Afbeelding]
Ja inderdaad en range 403....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patox
Martijnvdb schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:50:
[...]

Ja inderdaad en range 403....
Dit is al besproken, deze info is ouder dan de info met WLTP 427.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
TweakTom92 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:34:
[...]

Gefeliciteerd @Flix20 !!

De velgen lijken ook wat meer naar binnen te staan dan bij de grotere maten, klopt dat denk je?
Bedoel je met 'naar binnen te staan' een kleinere ET waarde?
Zou ik eerlijk gezegd niet weten, of me niet opgevallen. Wellicht dat het gewoon zo lijkt omdat de band een grotere wang heeft.
Robert_ZM schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:27:
[...]

Ik verwacht dat de mat in de kofferbak bij een Elroq met transportpakket korter is dan bij een Elroq zonder transportpakket. De achterbank loopt namelijk schuin naar achteren toe aan de bovenkant. Dat is dan net het verschil wat je nu ziet bij je kofferbakrand. Je zou bij de dealer dan ook de kofferbakmat om kunnen ruilen met de Elroq die ze in de showroom hebben staan. Overigens wel bijzonder dat de verkoper dat zo makkelijk mee geeft uit een showroom Elroq, nu heeft hij een auto staan met transportpakket waar een deel van ontbreekt wat niet zeker is of het nabesteld kan worden.
Het was mij overigens bij de showcase Elroq ook opgevallen, maar dat was natuurlijk ook een bijelkaar geraapt zooitje wat uitvoering betreft.
Stoor me er in iedergeval niet aan. Wellicht moet ik ook gewoon nog even goed spelen met de plaatsing achterin. De sleuf welke om het kantelscharnier van de stoel gaat heeft nog zat ruimte over. Alleen de stugheid van de plank maakt het wat lastiger.

En wat betreft dat er nu misschien een Elroq zonder dubbele bodem staat; klinkt als niet mijn probleem :+
CBGerard schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:13:
Ik was de ongelukkige die tijdens de proefrit een velg beschadigde...... De ("mooie") velg stak bij het demomodel buiten de band en moest bij het wegrijden meteen sturen: auw! Ik roep al jaren dat ik absoluut geen velg wil die buiten de band uitsteekt. Is bij de Proteus- velgen vermoedelijk niet het geval.
Banden nemen met velgrand bescherming los je dat probleem ook op.
Anders kan je nog een AlloyGator in eventueel kek kleurtje plaatsen.
Martijnvdb schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:59:
[...]

Vind het persoonlijk super handig om spullen die je dagelijks nodig hebt op te kunnen bergen (veiligheidskleding in mijn geval of boodschappentassen) en je daarnaast nog gewoon de volle achterbak te kunnen gebruiken.
Mocht je een keer veel troep mee moeten slepen, kan je de dubbele bodem er dus gewoon heel simpel uithalen, dan heb je die ruimte ook weer.

Wat me overigens ook opviel; Die 'hangmat' lag ook in de kofferbak. Ik dacht dat dit ook onderdeel was van het transportpack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
javo1994 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 21:06:
[...]

Hier precies hetzelfde! Je wint ongeveer 5-7cm hoogte door het niet te kiezen.
In mijn huidige Skoda ook de dubbele bodem. Er ligt nogal wat zooi onder die anders maar in de weg ligt. Maar die haal ik er altijd uit als ik meer ruimte nodig heb (op 1 hand te tellen p/j). Uit ervaring weet ik dat het wel prettig is als de laadbak en autorand op gelijke hoogte zijn.

Heb voor de zekerheid nog eens het filmpje van Speicher bekeken en die hele dubbele bodem met inzet kan eruit gehaald worden. Vooral weer verbaasd hoeveel extra zooi hij nog bij zich heeft in een EV (en zelfs wat zaken die ik voor mijn huidige zelf had kunnen bedenken).

/edit moet eerst verversen als ik afgeleid ben geweest :+

[ Voor 3% gewijzigd door Holzschuh op 13-03-2025 08:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• p.selker
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09:31
Net telefonisch contact gehad met de dealer en om een update gevraagd:

Deze week wordt hij geproduceerd, 7 april zou hij bij de dealer moeten zijn. Verwachting is dat hij eind april geleverd zou worden. Ze nemen nogal de tijd om hem rijklaar te maken :D

Nog even geduld dus, maar ze lopen dus wel redelijk op schema.

[ Voor 11% gewijzigd door p.selker op 13-03-2025 09:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Flix20 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:03:
Waar ik zo wel benieuwd naar ben en misschien weet een van jullie dit.

Ik heb 2 telefoons; privé en zakelijk.
Nu wil ik graag CarPlay van mn privé telefoon gebruiken maar mn zakelijke telefoon voor het bellen. Is dit mogelijk?
Mochten andere ook met dezelfde vraag zitten; antwoord is ja, dit kan en werkt (erg goed zelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq1990
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 04-06 15:51
p.selker schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:10:
Net telefonisch contact gehad met de dealer en om een update gevraagd:

Deze week wordt hij geproduceerd, 7 april zou hij bij de dealer moeten zijn. Verwachting is dat hij eind april geleverd zou worden. Ze nemen nogal de tijd om hem rijklaar te maken :D

Nog even geduld dus, maar ze lopen dus wel redelijk op schema.
Bedankt voor het delen van de update. Dit geeft voor mij ook een goede indicatie.
In vergelijking met anderen zit er dan inderdaad wel iets meer tijd tussen productie (week 11) en afleveren (week 17/18). Nog maar even geduld hebben dan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pülleke
  • Laatst online: 02-06 09:22
Frunk voor de Skoda Elroq wie nog ruimte tekort komt.
YouTube: Rati FRUNK for Skoda Enyaq and Skoda Elroq installation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Mooi maar wat ik me afvraag is of dat gevolgen heeft voor de garantie? Bv. als wordt gezegd dat met het plaatsen van de frunk een deel van de koeling verloren gaat voor de apparatuur eronder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pülleke
  • Laatst online: 02-06 09:22
Knip

[ Voor 99% gewijzigd door Notna op 13-03-2025 14:12 . Reden: Dit is een letterlijke copy/paste van andere websites. Weet niet precies wat je doel is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
Flix20 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 08:31:
[...]
Bedoel je met 'naar binnen te staan' een kleinere ET waarde?
Zou ik eerlijk gezegd niet weten, of me niet opgevallen. Wellicht dat het gewoon zo lijkt omdat de band een grotere wang heeft.
[...]
Ja dat bedoel ik. De grotere wang kan ook vertekenend werken inderdaad.
Hogere ET vind ik vaak wat mooier staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
Weet iemand dit? In de normale prijslijst staan deze twee accessoires:

Kofferbakschaal (basis vloer) 5LJ061162 € 142
Kofferbakschaal (dubbele bodem) 5LJ061162A € 142

In de losse accessoires brochure staan deze:

Keerbare bagageruimtemat met scharnier 5LJ 061 163 | basisvloer € 89
Keerbare bagageruimtemat met scharnier 5LJ 061 163A | dubbele vloer € 89

Ik heb een 85 BE zónder transport pakket en wil er losse accesoires bij hebben. Welke combinatie van bovenstaande componenten kan ik maken en wat betekenen die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Als ik die vergelijk met die van frunk.at is het wel een heel klein bakje. Die gaat namelijk over de volle breedte bij de Enyaq uitvoering. Dus daar zal voor de Elroq wel iets vergelijkbaars komen.

https://www.frunk.at/en/produkt/audi-q4-e-tron-frunk-kopie/ (mooi dat ze in de link naar de website de naam van het model niet hebben aangepast 8)7 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Vind 300eu voor zoiets nogal een smak geld zeg.
Als je die ruimte nou écht nodig hebt, heb je dan niet een te kleine auto gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
Ja, ik was ook wel verbaasd over de prijs. Geen idee of er nog andere varianten zijn. Die omgerekend €100,- aan Hongaars wisselgeld voor dat bakje is ook aan de prijs.

Toch blij met mijn dubbele bodem in de kofferbak straks :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Holzschuh schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:15:

Toch blij met mijn dubbele bodem in de kofferbak
Same :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djtricky
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-05 07:01
m.eddy schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:14:
[...]

Power en volume ingedrukt houden tot je skoda logo ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Wat ik me dan afvraag: Is de sluiting van de motorkap wel gemaakt voor zo vaak openen en sluiten? Daarnaast lijkt het me heel onhandig dat deze niet van buitenaf te openen in en je dus altijd in de auto moet zijn daarvoor...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• User8
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-06 13:44
Bij minuut 9:26 gaat hij in op het Canton geluidsysteem. Hij is positief, ook over de bass. Gelukkig maar want ik luister graag wat bass volle muziek :).

YouTube: Skoda Elroq that's not really efficient or isn`t it⁉️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WimSkoda
  • Laatst online: 14-06 16:44

[...]

die vervelende buurman die net een cd hoesje heeft stukgehakt op zijn voorruit :P

Ja dat ben ik, bewust gekozen, krijgt de auto net iets meer smoel, maar ik besef me ook dat iedereen hier anders naar kijk, smaken verschillen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zijn supermooie velgen, en (op de Enyaq) nog verrassend comfortabel voor 21".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
WimSkoda schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:56:
[...]

Ja dat ben ik, bewust gekozen, krijgt de auto net iets meer smoel, maar ik besef me ook dat iedereen hier anders naar kijk, smaken verschillen...
Nou ik vind het wel gaaf hoor, ik liep tegen het eind van het budget aan, anders had ik ze ook aangevinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
WimSkoda schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:56:
[...]

Ik rijd nu met de 20" VEGA velgen en dat is mij stevig zat v.w.b. rijgedrag. Zeker de dwarsrichels komen wel binnen. Maar goed, het oog wil ook wat ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fork74
Vandaag gebeld door de dealer en een aflever afspraak gemaakt

- 17 februari besteld
- 13 maart aflever afspraak gemaakt
- 24 maart aflevering :)

ook verwerkt in het sheetje

NB De auto was al besteld door de dealer als voorraad auto, vandaar de korte levertijd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MichielJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 14:24
Gisterenavond een verrassing van mijn leasemaatschappij in de mail. De levering van mijn Elroq (BE85) is twee weken naar voren gekomen. 9 mei in plaats van 23 mei :-) Hoop stiekem dat daar ook nog iets van af gaat en dat dealer nog wat lucht in zijn planning heeft gelaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimSkoda
MichielJ schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:15:
Gisterenavond een verrassing van mijn leasemaatschappij in de mail. De levering van mijn Elroq (BE85) is twee weken naar voren gekomen. 9 mei in plaats van 23 mei :-) Hoop stiekem dat daar ook nog iets van af gaat en dat dealer nog wat lucht in zijn planning heeft gelaten!
Toevallig een sportline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimSkoda
S_Chief schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:33:
Zijn supermooie velgen, en (op de Enyaq) nog verrassend comfortabel voor 21".
ja klopt, heb ze er nu ook onder ...enyaq-coupe

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Flix20
Nou, de eerste ~400km zitten erop. Staat nu met 12% voor de deur (bij de dealer weg gegaan met 90%) dus al met al valt dat niets tegen.

Een opsomming van de eerste indrukken:
Uitvoering:
85 Business edition met plus pakket

Kleur: Timiano Green
Nog steeds erg blij ook met de keuze om voor Timiano Green te gaan.
Ook van omstanders (nieuwsgierige buren e.d.) complimenten gekregen over de kleur.
"lekker fris" aldus de buurvrouw van 70+ dus hij mag in de straat blijven staan :+

Rijden:
Het full-time EV rijden is voor mij even wennen.
Het is natuurlijk leuk om even een sprintje te rekken en dan merk je dat de 550nm geen overbodige luxe is in deze auto. Meekomen met het verkeer lukt zonder problemen en heb al een paar keer dat ik voorrang genomen heb waar ik dat met een ICE niet zou doen.
Het is een comfortabele rit met juiste combinatie van sportief en cruise rijeigenschappen.
Maar waar ik nog aan moet wennen maar ook wel betwijfel of dat ooit komt, is een stukje gevoel bij de auto krijgen.
Praktijksituatie; ik moet bij ons voor de deur op de stoep parkeren. Normaliter zou ik dat gewoon op de koppeling doen.
Als ik de Skoda zonder gasgeven tegen de stoeprand laat rollen, komt ie er niet op dus moet er gas gegeven worden. En dit is net het punt waar je ik dat stuk gevoel mis.
De eerste 1-2cm van het 'gas'pedaal gebeurt er nog niets, en dan ineens zit het vermogen erop. Waardoor je niet soepel de stoep op duikt. En dat heb ik ook met het wegrijden vanuit stilstand, met name wanneer de hold functie erop staat.
Hier mis ik gewoon nog het gevoel dat je met een auto opbouwt. Het brommen en trillen van een motor.
Wellicht komt het nog, maar ik vermoed dat dit toch wel een eigenschap van EV, of in iedergeval deze EV is.

Rijhulpen:
Hier heb ikzelf een haat/liefde verhouding mee. Als het goed werkt, zeg ik met regelmaat bij mezelf van goh, dit werkt toch wel machtig. Maar aan de andere kant vind ik het ook bloed irritant als een auto steeds kleine ingreepjes doet omdat ik niet 100% binnen de lijntjes rij.
Gister op een malle straat door een klein dorpje gereden en daar de ACC aangezet.
De auto bleef continu netjes bijsturen (geen ping/pong) en afstand op de voorligger die niet doorreed.

Wat ikzelf bloed irritant vind en gelukkig uit te zetten is, is dat je bij de ACC kan uitzetten dat deze rekening houdt met de snelheidsborden.
Het is me al overkomen dat ik op de snelweg wou inhalen, de linkerbaan opdook en de CC even op 115 had gezet, maar vervolgens een bord 80 van de afrit herkend werd en toen flink werd afgeremd.

Verlichting:
Heb nog niet gereden in het donker, maar wel voor de deur met de verlichting aan gestaan omdat ik met wat instellingen bezig was en het viel op wat een bak met licht eruit komt.

En wat betreft de interieurverlichting; deze kan ik in alle kleuren instellen. Ik was in de veronderstelling dat dit enkel bij de Sportline editie was, dit stond namelijk ook zo in de prijslijst (heb nog even nagekeken, t/m V9 heeft dat er inderdaad ook zo gestaan) maar in de huidige prijslijst staat dat dus inderdaad dat ook de BE uitvoering dat heeft.

Comfort:
Kan ik lang en breed over zijn, maar dit is voor mij ook dik in orde.
Ik heb een breed postuur en kom uit een Volvo dus mijn eisen voor autostoelen zijn hoog.
Maar de comfortstoelen uit het BE pakket zitten gewoon goed en niet de beklemmend. Wel moest ik even spelen met de zitpositie want in eerste instantie zat ik met mijn rechter knie tegen het middenconsole aan.

Wat wel tikje tegenvalt is het geluid. Ik vind het geluid wat je met name van de banden hoort in de cabine toch wel luidruchtig. Mijn 4cil Volvo is stiller met 100km/u op de A2.
Het is niet storend en als je muziek aanhebt valt het ook wel weg, maar het is wel duidelijk hoorbaar.
Er liggen overigens Kumho banden over.

Geluidsysteem:
Hier zijn een aantal vragen over geweest.
Mijn eerste indruk is prima. Ik heb gewoon het basis geluid systeem en heb een wijde muzieksmaak.
Heb er wat country, 60/70s rock(The Doors, Lynyrd Skynyrd), Hiphop(Wu-Tang Clan) op geluisterd en het klinkt allemaal wel prima, maar je hebt niet het 'wow wat is het geluid briljant'.
Heb wat met de instellingen zitten pielen en voor mij een goede balans weten te vinden.

Tips/tricks:
Nog niet heel veel bijzonders te melden hier.

Nu vooral nog een beetje verder aan het spelen met de instellingen. Met name welke ik bij de shortcuts wil hebben. Het uitschakelen van de snelheid melder is vanzelfsprekend maar ik ben wel benieuwd naar welke jullie prettig vinden om daarbij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
je bent hier al eerder op gewezen: niet de bedoeling

[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 19-03-2025 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Flix20 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:10:

Praktijksituatie; ik moet bij ons voor de deur op de stoep parkeren. Normaliter zou ik dat gewoon op de koppeling doen.
Als ik de Skoda zonder gasgeven tegen de stoeprand laat rollen, komt ie er niet op dus moet er gas gegeven worden. En dit is net het punt waar je ik dat stuk gevoel mis.
De eerste 1-2cm van het 'gas'pedaal gebeurt er nog niets, en dan ineens zit het vermogen erop. Waardoor je niet soepel de stoep op duikt. En dat heb ik ook met het wegrijden vanuit stilstand, met name wanneer de hold functie erop staat.
De Volvo was een schakelbak neem ik aan? Heb nu zelf al een DSG en weet eigenlijk niet beter dan dat je wat gevoel in het pedaal moet krijgen. Heb iig zelf nergens last van.
Ben nu wel benieuwd of ik een verschil zou merken tussen ICE en BEV automaat, de kracht zit er toch wat anders op.
Wat ikzelf bloed irritant vind en gelukkig uit te zetten is, is dat je bij de ACC kan uitzetten dat deze rekening houdt met de snelheidsborden.
Het is me al overkomen dat ik op de snelweg wou inhalen, de linkerbaan opdook en de CC even op 115 had gezet, maar vervolgens een bord 80 van de afrit herkend werd en toen flink werd afgeremd.
Had me al enkele pagina's geleden voorgenomen dat dit het eerste is wat ik ga zoeken in het menu als ik de auto kan gaan halen over een paar maanden :D

Die vraag over de snelkoppelingen ben ik ook wel benieuwd naar. Wat gebruik je meerdere keren per week zodat het bovenaan moet staan :?
Pagina: 1 ... 16 ... 37 Laatste