Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Volgens mij ben ik in de minderheid die met veel pijn in het hart afstand moet nemen van de ICE :+

Heb de lease auto lang voor me uitgesteld maar de kilometers beginnen er nu toch wel in te hakken dat ik toch bij de baas heb aangegeven dat het eens tijd word.
Ik ga van een privé Volvo S60 naar de Elroq.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 23:50
draayertje schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:39:
[...]

Ik ga van een Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI (150 pk) naar een Elroq 85 (286 pk). Ik las ergens dat het oppassen geblazen is voor benzinerijders die overstappen naar een achterwiel aangedreven EV met 286 pk :F
Ik heb 140PK in de A-Klasse en ga ook naar een Elroq 85. Heb vroeger een 500 SEC gehad, 250PK, RWD, en 1700KG. Maar denk dat niet te vergelijken zal zijn met de 85 door het koppel vermogen, 545Nm is...pittig 8)7

Hier ook een werkgever die EV stimuleert door daar meer budget voor beschikbaar te stellen. Erg benieuwd naar de Elroq, voorlopig gebeurt er nog niets in de FL app...

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:53
draayertje schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:39:
[...]Ik las ergens dat het oppassen geblazen is voor benzinerijders die overstappen naar een achterwiel aangedreven EV met 286 pk :F
Ik rij nu een achterwiel aangedreven Ioniq 5 met 170pk, daar breekt al regelmatig het achterkantje uit als het geregend heeft. De TCS voorkomt erger, die zou ik ook echt niet zomaar durven uitzetten op een auto van +2000 kg. Laat staan als daar 110pk bovenop komt. :> De Elroq voelde echt veel krachtiger tijdens de proefrit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• User8
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-07 13:31
carlhendrix schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:48:
Ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd wat iedereen als huidige auto heeft. Ik zie hier toch wel wat EV rijders(IDX, Kona) die nu voor de Elroq gaan. Ikzelf heb op dit moment een Mercedes A180.

Door gezinsuitbreiding gaan kijken naar de Elroq nu het leasecontract erop zit. De Elroq wordt mijn eerste EV. Nog anderen hier voor wie dit de eerste EV gaat worden?
Ik rij nu Kona EV (vol opties). Ik heb niet in de Elroq proefgereden, maar wel in de Enyaq. De Elroq wel besteld.

Ik vond het verschil in rij eigenschappen tussen de Enyaq en de Kona niet heel groot. De Kona is een prima auto. Ik vond met proefrijden de Ioniq 5 wel een stuk vooruit t.o.v. de Kona.
Qua prijs vind ik de Elroq de meeste waarde bieden (Tesla en Chinese meuk was geen optie voor mij) en de beste allrounder van alle auto's die ik heb proefgereden.

Wat anders.
Het valt mij op dat ik de enigste ben die voor het lederen interieur heeft gekozen. Ik vind dat toch wel fijn met kleine kinderen en schoonmaken. Ze eten en drinken helaas nog als varkens ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Flix20 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:56:
Volgens mij ben ik in de minderheid die met veel pijn in het hart afstand moet nemen van de ICE :+

Heb de lease auto lang voor me uitgesteld maar de kilometers beginnen er nu toch wel in te hakken dat ik toch bij de baas heb aangegeven dat het eens tijd word.
Ik ga van een privé Volvo S60 naar de Elroq.
Geen mobiliteitsbudget beschikbaar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
MikeyMan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:13:
[...]

Geen mobiliteitsbudget beschikbaar? :+
Jawel, maar niet toereikend :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carlhendrix
User8 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:11:
[...]

Wat anders.
Het valt mij op dat ik de enigste ben die voor het lederen interieur heeft gekozen. Ik vind dat toch wel fijn met kleine kinderen en schoonmaken. Ze eten en drinken helaas nog als varkens ;( .
Ik vond het prijsverschil t.o.v. het lederen interieur te groot om hiervoor te kiezen. Daarnaast vond mijn vrouw de oranje gordels wel funky :P

[ Voor 33% gewijzigd door carlhendrix op 28-02-2025 10:58 . Reden: Quote inkorten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McNoob
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 16:21
[...]

Wat anders.
Ik overweeg ook het suite interieur vanwege het schoonmaak gemak maar hoop ook dat de vulling iets anders geregeld is. De overige uitvoeringen vind ik, in vergelijk met mijn huidige auto, redelijk hard en de sportline heeft m.i. ook een stuggere zijwang wat je bij in-en uitstappen merkt. Helaas heeft de lederen versie zo te zien geen optie voor stoelventilatie waar dat in de Enyaq wel het geval is. Ik ben nog op zoek naar een dealer om het lederen interieur zelf te kunnen ervarien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 30-08 21:18
Volgens de RDW kentekenregistratie nu 82 stuks (allemaal 85's) op kenteken gezet...gaat heel langzaam vind ik. De laatste was van 24/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:52
Ja gaat niet heel vlot inderdaad. De eerste 60-versie in week 14?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Flix20 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:27:
[...]

Jawel, maar niet toereikend :+
Ah ja, ik ken het... Toch maar gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SndR.7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-07 21:05
Hi allemaal,

Momenteel rijd ik een voorloop auto Skoda Fabia 2023 model. Prima auto hoor, maar met mijn lengte 2m en een beetje niet altijd heel comfortabel. Deze week ook de Elroq besteld, dat zit toch wel een stuk lekkerder ;)

Nu vroeg ik mij af, zit er op de BE een knop om de achterklep automatisch dicht te doen? In mijn Fabia heb ik een trekkoord, en de LM kon er niet echt iets zinnigs over zeggen behalve over de virtual pedal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pülleke
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 13:46
Huidige auto Seat Tarraco Hybride tot Oktober.
Leasecontract loopt af.
Elroq is eerste EV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elroq85
SndR.7 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:13:
Hi allemaal,

Momenteel rijd ik een voorloop auto Skoda Fabia 2023 model. Prima auto hoor, maar met mijn lengte 2m en een beetje niet altijd heel comfortabel. Deze week ook de Elroq besteld, dat zit toch wel een stuk lekkerder ;)

Nu vroeg ik mij af, zit er op de BE een knop om de achterklep automatisch dicht te doen? In mijn Fabia heb ik een trekkoord, en de LM kon er niet echt iets zinnigs overzeggen behalve over de virtual pedal.
In de "standaard" BE die ik heb geen knop dus handbediening. Gaat overigens heel makkelijk met de gasveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
SndR.7 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:13:
Nu vroeg ik mij af, zit er op de BE een knop om de achterklep automatisch dicht te doen? In mijn Fabia heb ik een trekkoord, en de LM kon er niet echt iets zinnigs over zeggen behalve over de virtual pedal.
Elroq85 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:19:
[...]

In de "standaard" BE die ik heb geen knop dus handbediening. Gaat overigens heel makkelijk met de gasveren.
Volgens mij heb je daar op de BE minstens het Advanced Plus pakket voor nodig
(correctie nav. onderstaande bericht)

Althans, toen zag ik in mijn bestelling deze toevoeging erbij komen;
"Elektrische kofferbak ontsluiting, automatische deursluiting achterklep"
Wat anders.
Leer kan ook kapot })

Zelf voor Lodge gekozen. Kind is ondertussen 8, dus die kan steeds (iets) netter eten in de auto.
Daarbij zijn de gekleurde gordels eens wat anders.
Én dat is het enige interieur met donkere hemel. Dat gaf voor mij de doorslag :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Chillz schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:31:
[...]

[...]

Volgens mij heb je daar op de BE minstens het Advances pakket voor nodig

Althans, toen zag ik in mijn bestelling deze toevoeging erbij komen;
"Elektrische kofferbak ontsluiting, automatische deursluiting achterklep"

[...]
Vanaf het Business upgrade plus pakket zit de virtual pedal(dus elektrische klep) erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
aangepast :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hebben de mensen die een 60 hebben besteld nog iets gehoord? Zag eerder al een post met een vertraging van 13 weken, mag hopen dat dat niet voor alle 60 modellen gaat gelden. Zou de mijne over 2 weken moeten krijgen maar vooralsnog geen update gekregen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• techdeck
  • Laatst online: 29-05 08:54
Pinjataaa schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:09:
[...]

Dit zou helemaal ideaal zijn! Bedankt voor de tip en erg benieuwd naar de reactie die je gaat krijgen

Thnx
Vandaag reactie gehad van frunk.at:
info@frunk.at <info@frunk.at> wrote:
Hello, thanks for your interest in our frunk products. I am sorry, the Skoda Enyaq frunk doesn’t fit in the Skoda Elroq. But we plan to build also a frunk for the Elroq. It takes some mounths, I can send you an email when we are ready.

Have a nice time, regards
Nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertMR
  • Laatst online: 09-09 13:30
S_Chief schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:51:
Hebben de mensen die een 60 hebben besteld nog iets gehoord? Zag eerder al een post met een vertraging van de 13 weken, mag hopen dat dat niet voor alle 60 modellen gaat gelden. Zou de mijne over 2 weken moeten krijgen maar vooralsnog geen update gekregen.
Ik ben gisteren bij de dealer geweest, eind productie zou 11 april zijn volgens het systeem.
Is een 60 Sportline, met datum orderbevestiging op 23 januari. Verder helaas geen info, was ook niets bekend nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 08:39
S_Chief schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:51:
Hebben de mensen die een 60 hebben besteld nog iets gehoord? Zag eerder al een post met een vertraging van de 13 weken, mag hopen dat dat niet voor alle 60 modellen gaat gelden. Zou de mijne over 2 weken moeten krijgen maar vooralsnog geen update gekregen.
In de Honeymoon omgeving staat bij mij nog productie week 11 (week van 10 maart). Dus ik denk (en hoop) dat zijn dealer een foutje gemaakt heeft.

Elroq 60 BE Timiano Green + Lodge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fork74
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:17
Frankythefly schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:09:
[...]

In de Honeymoon omgeving staat bij mij nog productie week 11 (week van 10 maart). Dus ik denk (en hoop) dat zijn dealer een foutje gemaakt heeft.
Bij mij staat productie week 9 dus ik zit hier nu met gekruisde tenen.
Helaas verder nog niets gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:06
fork74 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:19:
[...]

Bij mij staat productie week 9 dus ik zit hier nu met gekruisde tenen.
Helaas verder nog niets gehoord
Hier ook een 60BE besteld op 20 november. Ik krijg helaas geen updates meer (sinds begin februari). Ook niet echt hoopvol dat de anderen hier ook geen updates meer hebben gehad.

Vooralsnog laatst gecommuniceerd is Week 10 productie (volgende week). Week 12 leveren.

Fork74 dat is voor het eerst iemand die voor week 10 gecommuniceerd heeft gekregen voor een 60 versie hier volgens mij. Crossing fingers! Wanneer heb jij besteld? Ik zie je niet in de sheet geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 11:47
[...]
Wat anders.
Geen zin in een plakreet hier, dat vind ik het voornaamste argument tegen leer. En dat oranje, ik zag laatst toevallig dat mijn huidige Kamiq ook oranje stiksel heeft. Is me nooit opgevallen. De riemen zal wel opvallen.

Daarbij, pubers knoeien ook kan ik je alvast vertellen dus daar hoef je geen hoop op te houden. Enige voordeel, die kunnen zelf met een emmer omgaan _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fork74
Patox schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:01:
[...]

Hier ook een 60BE besteld op 20 november. Ik krijg helaas geen updates meer (sinds begin februari). Ook niet echt hoopvol dat de anderen hier ook geen updates meer hebben gehad.

Vooralsnog laatst gecommuniceerd is Week 10 productie (volgende week). Week 12 leveren.

Fork74 dat is voor het eerst iemand die voor week 10 gecommuniceerd heeft gekregen voor een 60 versie hier volgens mij. Crossing fingers! Wanneer heb jij besteld? Ik zie je niet in de sheet geloof ik.
Ik heb net de sheet ingevuld, het was een model dat de dealer al in bestelling had staan.
De bestelling is gemaakt op 17-2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
Patox schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:01:
[...]

Ik heb juist wel updates gehad. Eind januari was de productieweek bekend (week 12) en medio februari is deze een weekje eerder gezet. Mijn latste update is van 10 dagen geleden denk ik. Als er iets wijzigt zie ik dat in een online omgeving (de honeymoon omgeving) dus ik ga ervanuit dat mijn info altijd actueel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
  • Laatst online: 07-09 19:48
Ik weet niet of dit slecht nieuws is voor mensen die een 60 in bestelling hebben staan, maar mijn 85 is vandaag in productie gegaan, terwijl hij gepland stond voor volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 18:27

bonyuri

Investigator!

Elroq85 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:08:
[...]

Nee zeker geen slechte cijfers. Ik rijd overigens (overdag) gewoon rond de 100 per uur. Geen stoelverwarming en de binnentemp op 20 graden.
Heb je de warmtepomp als optie gekozen?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
bonyuri schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:54:
[...]

Heb je de warmtepomp als optie gekozen?
Nee, ik heb naast de standaard 85 BE uitvoering alleen andere wielen, metallic lak en een trekhaak ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Elroq85 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:50:
Volgens de RDW kentekenregistratie nu 82 stuks (allemaal 85's) op kenteken gezet...gaat heel langzaam vind ik. De laatste was van 24/2
Dat klopt niet helemaal. Er zijn er 82 geregistreerd in Nederland, maar er zijn er maar 49 tenaamgesteld (op kenteken gezet). De andere 33 staan (zonder kenteken) in showrooms.

Het gaat inderdaad heel langszaam. De eerste trein met Elroqs moet duidelijk nog arriveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
mindgarp schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:07:
[...]

Dat klopt niet helemaal. Er zijn er 82 geregistreerd in Nederland, maar er zijn er maar 49 tenaamgesteld (op kenteken gezet). De andere 33 staan (zonder kenteken) in showrooms.

Het gaat inderdaad heel langszaam. De eerste trein met Elroqs moet duidelijk nog arriveren.
Nee hoor, ik kijk in de "gekentende database" en daar staan 82 Elroq 85 exemplaren met kentekens (1e kolom). En daarvan zijn er maar een deel al tenaamgesteld.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Leendert_s
  • Laatst online: 12:53
Net mailing!!! Week van 17 maart gaat de auto in productie 60BE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
Elroq85 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:14:
[...]

Nee hoor, ik kijk in de "gekentende database" en daar staan 82 Elroq 85 exemplaren met kentekens (1e kolom). En daarvan zijn er maar een deel al tenaamgesteld.
Je hebt gelijk, de kentekens zijn wel bekend voor die auto's. Het is een beetje semantisch, de term 'op kenteken' bestaat volgens mij officieel ook niet. Wat ik wilde aangeven is dat er nog maar 49 rondrijden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
Leendert_s schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:18:
Goed nieuws voor iedereen die een 60 heeft besteld! Dan ziin er kennelijk toch geen verdere vertragingen. *O*

Hoe zit het met de Sportlines? Komen die er inmiddels ook aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leendert_s
mindgarp schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:45:
[...]

Goed nieuws voor iedereen die een 60 heeft besteld! Dan ziin er kennelijk toch geen verdere vertragingen. *O*

Hoe zit het met de Sportlines? Komen die er inmiddels ook aan?
Alleen de doorgevoerde wijzigen zitten er niet op! de lease maatschappij was te laat (3 uurtjes), een belletje mocht niet helpen. dus geen clever pakket, Neptune velgen en transport pakket. dat is wel ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Leendert_s schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:53:
[...]

Alleen de doorgevoerde wijzigen zitten er niet op! de lease maatschappij was te laat (3 uurtjes), een belletje mocht niet helpen. dus geen clever pakket, Neptune velgen en transport pakket. dat is wel ......
ai, dat is wel zuur. Had je hem eerst zonder deze opties besteld?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leendert_s
P_de_B schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:58:
[...]

ai, dat is wel zuur. Had je hem eerst zonder deze opties besteld?
Ja, een ander pakket is komen te vervallen. daarom was er weer ruimte...
zat eerst een drive pakket op, maar die kon niet op de 60. Volgens Alphabet in eerste instantie wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Wat anders.
Heel simpel hoor, ze mogen niet eten of drinken in de auto. Bij langere ritten stoppen we op een parkeerplaats.. kunnen ze meteen hun energie eruit hollen..

Gaat prima, nooit geen discussie.
En tot op heden ook geen ongelukjes met spugen of
Andere fratsen. *Klopt af*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 18:27

bonyuri

Investigator!

Elroq85 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:59:
[...]

Nee, ik heb naast de standaard 85 BE uitvoering alleen andere wielen, metallic lak en een trekhaak ;-)
460km range in de winter zonder warmtepomp is echt wel goed te noemen.
Bedankt voor de feedback!

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Leendert_s schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:18:
Goed nieuws. Ga maandag ook maar even bij mijn dealer informeren. Heb twee maanden eerder besteld dus dan moet er toch iets zinnigs te zeggen zijn over de productie en levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:04
Elroq85 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:50:
Mijn kenteken is 26/2 geregistreerd, 6/3 afhalen. Dus loopt wat achter.... of RDW telt hem pas bij een tenaamstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
JS-Ah schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:12:
[...]

Mijn kenteken is 26/2 geregistreerd, 6/3 afhalen. Dus loopt wat achter.... of RDW telt hem pas bij een tenaamstelling.
Wordt meerdere keren per dag van een update voorzien. Ik zie er nu al een aantal van 27/2 op naam staan zelfs. Teller staat nu op 106 kentekens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 15brinkie
  • Laatst online: 13-09 07:56
carlhendrix schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:48:
Ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd wat iedereen als huidige auto heeft. Ik zie hier toch wel wat EV rijders(IDX, Kona) die nu voor de Elroq gaan. Ikzelf heb op dit moment een Mercedes A180.

Door gezinsuitbreiding gaan kijken naar de Elroq nu het leasecontract erop zit. De Elroq wordt mijn eerste EV. Nog anderen hier voor wie dit de eerste EV gaat worden?
Gezinsauto BMW 3-serie touring 2018. Elroq wordt 1ste EV ervaring.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fork74
Net mailing!!! Vandaag gaat de auto op de band. Betreft een 60BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joensa
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 24-04 14:16
Dan kan het toch niet anders als dat ik de verkeerde info heb gekregen van de dealer deze week.

Ik vermoed dat hij mij een datum heeft doorgegeven voor als je de auto nu besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
fork74 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 07:35:
Net mailing!!! Vandaag gaat de auto op de band. Betreft een 60BE
Top!

Welk gek dat deze een maand later is besteld dan die van mij en ik nog niets gehoord heb. Was het misschien een productieslot of exemplaar dat al door de dealer was ingekocht? Enig idee? Ook omdat je verwachte leverdatum veel eerder is dan anderen die begin dit jaar hebben besteld.

[ Voor 11% gewijzigd door P_de_B op 01-03-2025 08:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joensa
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 24-04 14:16
nog gekker als je kijkt dat ik hem in november al heb besteld ook een 60BE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Joensa schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:50:
nog gekker als je kijkt dat ik hem in november al heb besteld ook een 60BE
Daarom denk ik dat dit een slot was dat al voor de dealer was, dan komt een nieuwe bestelling in dat slot terecht (of het is eentje die de dealer al voor eigen rekening en risico gekocht had).

Maar goed, het betekent wel dat ze ook met de 60BE zijn begonnen, dat is in ieder wel gunstig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fork74
In een eerdere post had ik al aangegeven dat hij door de dealer al besteld was.
Ik heb deze gedaan omdat hij al in het bestelproces zit en ik snel een auto nodig had.
Maar het geeft wel aan dat de leveringen van de 60BE ook gaan beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Wellicht weet iemand van jullie dit vanuit ervaring met andere skoda (enyaq?)

Ik heb niet voor het transport pakket gekozen omdat ik al die netten maar onzin vind.
Echter die dubbele/verstelbare bodem lijkt mij wel erg handig gezien ik voor werk altijd veiligheidkleding mee moet hebben wat nu maar in een krat ligt. Dus als we op pad met de kleine gaan, moet dat krat eruit etc.
Nu lijkt het me ideaal om die spullen onder de dubbele bodem te kunnen plaatsen zodat het altijd mee is, maar ik niet steeds met die spullen loop te sjouwen.

Is de dubbele bodem naderhand te bestellen of moet er v/a fabriek af iets gebouwd worden?
Of zijn 3rd party goede opties en zo ja, welke merken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
Elroq85 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:32:
[...]

Wordt meerdere keren per dag van een update voorzien. Ik zie er nu al een aantal van 27/2 op naam staan zelfs. Teller staat nu op 106 kentekens
Ja, er zijn in de afgelopen 24 uur 20 Elroq 85's tenaamgesteld. :)F

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Acxels
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-05 16:58
Ik heb zojuist bericht gehad dat mijn Elroq 60BE (besteld op 31-12) waarschijnlijk week 13 uitgeleverd kan worden. Dit is 1,5 maand eerder dan verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WimSkoda
  • Laatst online: 06-09 07:03
Acxels schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:24:
Ik heb zojuist bericht gehad dat mijn Elroq 60BE (besteld op 31-12) waarschijnlijk week 13 uitgeleverd kan worden. Dit is 1,5 maand eerder dan verwacht.
Dat zijn goede berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leendert_s
Flix20 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:07:
Wellicht weet iemand van jullie dit vanuit ervaring met andere skoda (enyaq?)

Ik heb niet voor het transport pakket gekozen omdat ik al die netten maar onzin vind.
Echter die dubbele/verstelbare bodem lijkt mij wel erg handig gezien ik voor werk altijd veiligheidkleding mee moet hebben wat nu maar in een krat ligt. Dus als we op pad met de kleine gaan, moet dat krat eruit etc.
Nu lijkt het me ideaal om die spullen onder de dubbele bodem te kunnen plaatsen zodat het altijd mee is, maar ik niet steeds met die spullen loop te sjouwen.

Is de dubbele bodem naderhand te bestellen of moet er v/a fabriek af iets gebouwd worden?
Of zijn 3rd party goede opties en zo ja, welke merken?
Transport pakket is achteraf in te bouwen, dus de bodem ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
De marketingcampagne is gestart:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fwZj9mAgI-6aqAA5PmxGLi7I08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SanFucVhln0P6ISsUoxOFnjL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 10:04
Vandaag proefrit gemaakt in een 85BE met een plus pakket. Prettig rijdende auto, erg ruim van binnen! Travel assist werkt erg goed, heel fijn in gebruik. In vergelijing met mijn huidige ID3 is het sturen een stuk zwaarder en wat meer geluid van buiten in de cabine. Erg jammer dat de banden niet gebalanceerd waren, enome zoem en trillingen in het stuur op de snelweg. Snap niet dat de dealer dat niet fixt voordat de auto wordt uitgegeven voor proefritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Laatst online: 23:06
Al een paar weken hoor. Op gebouwen, reclame op tv, abri’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techdeck
  • Laatst online: 29-05 08:54
Volgens mij klopt er helemaal niks van die levertijden. Ja, de 60 kwam later omdat deze “nieuw” is, maar dan nog. Hoe kunnen mensen die een 60 eind december begin januari hebben besteld eerder hun auto krijgen dan mensen die vlak na de lancering hebben besteld? Dan heb ik het over half oktober begin november. Zijn deze auto’s van de trein/vrachtwagen gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Laatst online: 23:06
techdeck schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 18:51:
Volgens mij klopt er helemaal niks van die levertijden. Ja, de 60 kwam later omdat deze “nieuw” is, maar dan nog. Hoe kunnen mensen die een 60 eind december begin januari hebben besteld eerder hun auto krijgen dan mensen die vlak na de lancering hebben besteld? Dan heb ik het over half oktober begin november. Zijn deze auto’s van de trein/vrachtwagen gevallen?
Wat is er nieuwe aan de 60 dan de 85?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
techdeck schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 18:51:
Volgens mij klopt het aardig. Degene die hem later besteld hebben en toch eerder krijgen is omdat er door de dealer een productieplaats gereserveerd was. Deze bestelling is dan aangepast en dan ben je de eerste die een " 60" krijgt. Onze leverdatum is in de afgelopen maa`nden iets naar voren getrokken, vind ik prima. Alles lijkt wel gewoon normale volgorde te zijn,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Net een mailtje gekregen. Verwachte afleverdatum is van 15-3 naar 2-4 verschoven (60 Business Edition).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sador
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-09 08:30
15brinkie schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 07:35:
[...]

Gezinsauto BMW 3-serie touring 2018. Elroq wordt 1ste EV ervaring.
Voor mij ook, rij nu een Skoda Kamiq.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeertMR
  • Laatst online: 09-09 13:30
Eerste 60 versie gespot in Hongarije, via “Skoda Elroq” op Facebook;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ur47W4BlaWl00_drfu3svEuH6SI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WpgDFF9h8aldP0HiU53PVISp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
Frankythefly schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:33:
[...]

Volgens mij klopt het aardig. Degene die hem later besteld hebben en toch eerder krijgen is omdat er door de dealer een productieplaats gereserveerd was.
Ik wist niet dat dat een ding was? Kan ik dat vergelijken met rijscholen die een examen plaats bij het CBR hebben gereserveerd?

Voorlopig is er bij mij nog geen beweging (85 BE) sinds 13-02 staat er alleen 'besteld' in de LM app. Leverdatum staat nog steeds op 30-05. De A180 loopt 22-04 af. Dus ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
carlhendrix schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:47:
[...]

Ik wist niet dat dat een ding was? Kan ik dat vergelijken met rijscholen die een examen plaats bij het CBR hebben gereserveerd?
Ja, dealers kunnen een productieslot kopen en later een specifieke auto daarin plaatsen. Wat ook gebeurd is dat een dealer/de importeur alvast voorraadauto's besteld. Als daar eentje bij zit die je wel ok vindt kun je die reserveren. In het begin van de introductie van een nieuw model zie je dat wel gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankythefly
carlhendrix schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:47:
[...]

Voorlopig is er bij mij nog geen beweging (85 BE) sinds 13-02 staat er alleen 'besteld' in de LM app. Leverdatum staat nog steeds op 30-05. De A180 loopt 22-04 af. Dus ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren...
Zeker, dealers bestellen auto's voor eigen voorraad, en deze bestellingen kunnen nog aangepast worden tot de productie bekend is ongeveer. Ze nemen dus wel een risico door auto's op voorraad te nemen, maar bij nieuwe populaire modellen kan je die gok wel nemen. Anders bestel je populaire uitvoeringen en verkoop je ze later. Maar dat is zeker een ding dus, alleen niet alle dealers bestellen zomaar auto's, of ze willen de bestelde auto's niet aanpassen omdat het een demo of showroomauto wordt. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fork74
P_de_B schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:22:
[...]

Ja, dealers kunnen een productieslot kopen en later een specifieke auto daarin plaatsen. Wat ook gebeurd is dat een dealer/de importeur alvast voorraadauto's besteld. Als daar eentje bij zit die je wel ok vindt kun je die reserveren. In het begin van de introductie van een nieuw model zie je dat wel gebeuren.
Dat laatste heb ik dus gedaan.
Ik was naar de dealer gegaan om de voorraad te bekijken maar alles stond nog in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djtricky
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-08 12:27
Deze morgen op stap gegaan naar het werk en voor de tweede x komt mijn Elroq met de melding systemen beperkt beschikbaar wegens geblokkeerde sensoren.

Deze morgen was het lichte vorst en eerder al een keer met veel vocht op de wagen.

Is de wagen bij anderen ook zo gevoelig op deze lichte weesomstandigheden.

Hiervoor 100.000 KM afgelegd met een Kona Electric en ik denk dat ik bij hem maar 5 x een dergelijke melding heb gehad maar dan wel met veel extremer weer.

Als er al ervaringen zijn hoor ik het graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
djtricky schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:56:
Deze morgen op stap gegaan naar het werk en voor de tweede x komt mijn Elroq met de melding systemen beperkt beschikbaar wegens geblokkeerde sensoren.

Deze morgen was het lichte vorst en eerder al een keer met veel vocht op de wagen.

Hiervoor 100.000 KM afgelegd met een Kona Electric en ik denk dat ik bij hem maar 5 x een dergelijke melding heb gehad maar dan wel met veel extremer weer.

Je moet in ieder geval zorgen dat de camera-unit (buitenkant, boven de spiegel) schoon is van ijs en niet beslagen is. Daar ging het bij mijn Enyaq vaak op mis. Meestal was het na een paar minuten ook wel opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door P_de_B op 03-03-2025 08:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Holzschuh
La1974 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:52:
[...]

Al een paar weken hoor. Op gebouwen, reclame op tv, abri’s.
Zelfs de Denen doen mee aan de promotie:

https://brickfever.nl/sho...eren-roze-flamingo-31170/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:04
Mochten er nog Elroq 60 priverijders interesse hebben in een winterset Regulus Antraciet 19", laat maar weten.
Mijn setje over van de Enyaq Iv60 in goede staat.

Alleen door de Elroq 85 moet ik breedteset hebben, dus wissel naar andere set. Of er moet hier mogelijk een Enyaq 80 rijder zijn die wil wisselen van breedteset naar regulier 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:01
djtricky schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:56:

Bekend probleem, heeft mijn enyaq ook altijd met dit weer. Meestal na een paar km wel voorbij.

Misschien handig om ook het enyaq forum te lezen, eigenlijk dezelfde auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Ik voel een hoofdstuk in de OP aankomen; Bekende euvels met bijbehorende oplossingen.

Is overigens wel iets wat ik in m'n achterhoofd heb en ook wel een reden waarom ik meestal niet voor een hagel nieuw model kies. Alle kinderziektes ga je nog tegenkomen. Als ik collega's hoor die de eerste EX30s hadden... was één groot klaagzang.

Gelukkig heeft de Elroq het grote broertje in de Enyaq die alvast een deel heeft kunnen opvangen.

[ Voor 67% gewijzigd door Flix20 op 03-03-2025 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcodh078
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:58
Zaterdag een proefrit gehad in de Elroq bij Skoda te Dordrecht. Wat een topbak! Alleen viel mij het standaard audio systeem zwaar tegen, waardoor ik bijna denk dat er iets mee mis was. Het maximale geluidsniveau was laag en werd duidelijk geknepen bij hoger volume. De geluidskwaliteit en hoeveelheid bass was ook niet best. Door te spelen met de settings werd het ook niet echt beter. Zijn er anderen die het standaard geluidssysteem hebben getest en wat was jullie ervaring?

[ Voor 19% gewijzigd door remcodh078 op 03-03-2025 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:52
Ik ben heel benieuwd wat de eerste ervaringen zijn met de rijhulpsystemen van de Elroq?
Rijdt ACC fijn en soepel? Ook bij file rijden?
Bij andere merken (Renault, Tesla) lees ik veel over phantom braking, hoe is dat bij de Elroq?
Hoe bevalt lane assist? (hopelijk niet teveel "ping-pong" van links naar rechts?)
Ben erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 10:04
Empie69 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:47:
Ik ben heel benieuwd wat de eerste ervaringen zijn met de rijhulpsystemen van de Elroq?
Bij andere merken (Renault, Tesla) lees ik veel over phantom braking, hoe is dat bij de Elroq?
Hoe bevalt lane assist? (hopelijk niet teveel "ping-pong" van links naar rechts?)
Ben erg benieuwd!
Ik heb afgelopen zaterdag een uur proefgereden in de Elroq, met travel assist. Daar was ik erg tevreden over, blijft goed in de rijbaan en gaat niet zeuren als je je ogen 2 seconden op het scherm richt. Lane assist is wat meer ping-pong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Stockbaard schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:43:
[...]

Ik heb afgelopen zaterdag een uur proefgereden in de Elroq, met travel assist. Daar was ik erg tevreden over, blijft goed in de rijbaan en gaat niet zeuren als je je ogen 2 seconden op het scherm richt. Lane assist is wat meer ping-pong.
Bij de Enyaq was lane assist inderdaad ook best pingpongen. Toen ik daarna Travelassist geactiveerd had (dat kan/kon bij een bepaalde groep via ODB poort) was dat wel echt een verschil. De auto bleef een stuk strakker tussen de lijnen rijden. Meerijden met file ging wat mij betreft ook wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonelessscar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-09 18:30
Ik heb na bestelling op 17 februari nog steeds geen link gehad voor Honeymoon. Afgelopen vrijdag contact gehad met de dealer en deze gaf aan dat er nog steeds veel problemen zijn hiermee. Iemand die in dezelfde situatie zit/zat en inmiddels wél een link heeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:34

Bob Popcorn

Plop!

Ben erg benieuwd!
Zoals bij alle moderne VAG auto's; zet het systeem uit dat de ACC snelheid automatisch aanpast aan de verkeersborden. Anders past hij te pas en onpas de snelheid aan naar een 30 bord dat ergens parallel in de berm staat en krijg je een soort phantom brake :+

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
Ben erg benieuwd!
zoals @Bob Popcorn al zei: dat uitzetten idd!

Verder werkt ACC prima (in de Enyaq iig) Lane/travel assist gebruik ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTom92
remcodh078 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:41:
Zaterdag een proefrit gehad in de Elroq bij Skoda te Dordrecht. Wat een topbak! Alleen viel mij het standaard audio systeem zwaar tegen, waardoor ik bijna denk dat er iets mee mis was. Het maximale geluidsniveau was laag en werd duidelijk geknepen bij hoger volume. De geluidskwaliteit en hoeveelheid bass was ook niet best. Door te spelen met de settings werd het ook niet echt beter. Zijn er anderen die het standaard geluidssysteem hebben getest en wat was jullie ervaring?
Audio is natuurlijk altijd subjectief, maar ik vond het standaard systeem erg goed tijdens de proefrit van de Elroq. Heb in de Kia EV3 zowel standaard als met 'betere' audio gezeten, de standaard vond ik zeer ondermaats.

Bij de Elroq vond ik het goed genoeg, heb er extra op gelet dat hier niet het Canton systeem in zat want dat pakket vond ik te duur. Moest wel iets spelen met de settings, vooral de bas was vrij zacht als alles in het midden stond. Aan volume kwam ik niks te kort. Hoe was je verbonden? Via bluetooth? Carplay of Android auto?
Bob Popcorn schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:44:
[...]
Zoals bij alle moderne VAG auto's; zet het systeem uit dat de ACC snelheid automatisch aanpast aan de verkeersborden.
Kan dit permanent of moet het per rit opnieuw?

[ Voor 11% gewijzigd door TweakTom92 op 03-03-2025 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

TweakTom92 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:24:
[...]

[...]

Kan dit permanent of moet het per rit opnieuw?
Gewoon permanent gelukkig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Hij gaat sowieso knijpen bij hogere volumes omdat het coax speakertjes zijn. Deze kunnen op hogere volumes minder goed het midden en hoog weergeven omdat het laag alles "wegdrukt". Wat helpt is sowieso de speakers "inspelen", bij een nieuwe auto klinkt het altijd kut todat het rubber wat soepeler wordt, en als het allemaal niet helpt een subwoofer inbouwen zodat je de coax speakers een beetje kan ontlasten. Of een DSP inbouwen zodat je mid en hoog naar je frontspeakers kan sturen, en je achterspeakers "misbruikt" voor laag. :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• googol101
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:38
Zwarte velgen staan ook prachtig onder de Elroq!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
oh grappig, dan denk ik dat we in dezelfde auto hebben proefgereden :D (steelgrey 85'er)
ik heb verder niet echt met de audio kunnen spelen, ik ging zonder afspraak, en was beperkt in tijd)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Holzschuh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdOGqPU4Kkp1LL1ZKMrMcGUFjXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oboNdjvHSE9wjfurJxRPi9Xr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NspjOwLB1nmCXZPPmJmncykPPb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yCG44EfpLE1yjW8F9Xl9D2XZ.jpg?f=fotoalbum_large

Sta je naar een carnavalsoptocht te kijken, komt daar zomaar een Elroq voorbij.

Interessante lakversiering *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodh078
TweakTom92 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:24:
[...]

Audio is natuurlijk altijd subjectief, maar ik vond het standaard systeem erg goed tijdens de proefrit van de Elroq. Heb in de Kia EV3 zowel standaard als met 'betere' audio gezeten, de standaard vond ik zeer ondermaats.

Bij de Elroq vond ik het goed genoeg, heb er extra op gelet dat hier niet het Canton systeem in zat want dat pakket vond ik te duur. Moest wel iets spelen met de settings, vooral de bas was vrij zacht als alles in het midden stond. Aan volume kwam ik niks te kort. Hoe was je verbonden? Via bluetooth? Carplay of Android auto?
Wat fijn om te horen! Dit helpt mij erg bij mijn keuze. Ik zal nog eens langsgaan bij een dealer om het geluid te testen. Kan bijna niet anders dat er wat mis ging, want het geluid omschreef ik als triest en lachwekkend slecht. Dat is nogal een verschil met jouw ervaring en ik ben zeker geen audiofiel.

Wij waren verbonden met CarPlay. Ik kan zelf niet de Canton nemen aangezien ik dan qua leasebudget alleen met de kleine accu kan. Dat gaat mij te ver. Zeker aangezien ik meermaals online lees dat Canton tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodh078
Shanquish schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:49:
[...]

oh grappig, dan denk ik dat we in dezelfde auto hebben proefgereden :D (steelgrey 85'er)
ik heb verder niet echt met de audio kunnen spelen, ik ging zonder afspraak, en was beperkt in tijd)
Klopt! Wel muziek aangehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodh078
Bob Popcorn schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:30:
[...]

Hij gaat sowieso knijpen bij hogere volumes omdat het coax speakertjes zijn. Deze kunnen op hogere volumes minder goed het midden en hoog weergeven omdat het laag alles "wegdrukt". Wat helpt is sowieso de speakers "inspelen", bij een nieuwe auto klinkt het altijd kut todat het rubber wat soepeler wordt, en als het allemaal niet helpt een subwoofer inbouwen zodat je de coax speakers een beetje kan ontlasten. Of een DSP inbouwen zodat je mid en hoog naar je frontspeakers kan sturen, en je achterspeakers "misbruikt" voor laag. :p
Ik snap inderdaad wat je beschrijft over de beperkingen van een dergelijk systeem, maar wat ik qua geluid hoorde was echt bagger. Ik ga nogeens testen bij de dealer en dan voor de zekerheid bekabeld aan de iPhone. Ik hoop dat het uiteindelijk meevalt en ik dan de knoop door kan hakken. Een beetje goed geluid in de auto is voor mij een must. Een upgrade laten uitvoeren zou ik eerst moeten overleggen met werk aangezien zij de auto kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

remcodh078 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:28:
[...]

Klopt! Wel muziek aangehad?
Duits kenteken toevallig? :) Die heb ik gereden bij Wittebrug Den Haag, vond het geluid (draadloos carplay) prima, deed niet onder voor mijn Octavia. Is idd geen supergeluid (vergeleken met een X5 met Harman Kardon :p) maar ik vond het niet dramatisch slecht. Ben er wel gevoelig voor namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
remcodh078 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:26:
[...]

Wat fijn om te horen! Dit helpt mij erg bij mijn keuze. Ik zal nog eens langsgaan bij een dealer om het geluid te testen. Kan bijna niet anders dat er wat mis ging, want het geluid omschreef ik als triest en lachwekkend slecht. Dat is nogal een verschil met jouw ervaring en ik ben zeker geen audiofiel.
Ik heb in m’n Hyundai Ioniq 5 nog weleens dat hij na telefoneren of een voicememo in een soort bel-kwaliteit de muziek gaat afspelen, dan moet ik mn usb los/vast halen voor hij daar weer uit komt. Of een nieuw telefoontje plegen en hopen dat hij dan weer naar de goede kwaliteit springt. Wellicht heb je zoiets gehad.

Bedraad kan ook zeker helpen, mn broertje had in zijn Audi tijd geleden ook wereld van verschil tussen draadloos en bedrade CarPlay

Is er hier iemand die weet of in de Elroq de CarPlay via USB verbinding maakt als je die aansluit, of dat dit altijd draadloos gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodh078
TweakTom92 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:59:
[...]

Ik heb in m’n Hyundai Ioniq 5 nog weleens dat hij na telefoneren of een voicememo in een soort bel-kwaliteit de muziek gaat afspelen, dan moet ik mn usb los/vast halen voor hij daar weer uit komt. Of een nieuw telefoontje plegen en hopen dat hij dan weer naar de goede kwaliteit springt. Wellicht heb je zoiets gehad.

Bedraad kan ook zeker helpen, mn broertje had in zijn Audi tijd geleden ook wereld van verschil tussen draadloos en bedrade CarPlay

Is er hier iemand die weet of in de Elroq de CarPlay via USB verbinding maakt als je die aansluit, of dat dit altijd draadloos gaat?
Ik snap wat je bedoelt. Dat gebeurd ook weleens in Windows dat wanneer m’n koptelefoon draadloos alleen als headset verbind en niet als afspeelapparaat. Dan klinkt muziek hol en ver weg. Dit was in de auto niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodh078
Bob Popcorn schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:49:
[...]

Duits kenteken toevallig? :) Die heb ik gereden bij Wittebrug Den Haag, vond het geluid (draadloos carplay) prima, deed niet onder voor mijn Octavia. Is idd geen supergeluid (vergeleken met een X5 met Harman Kardon :p) maar ik vond het niet dramatisch slecht. Ben er wel gevoelig voor namelijk.
Goed om te horen dat jij het geluid ook als prima bestempelt. De auto had volgens mijn gewoon een NL kenteken. Was een 85 business met lodge interieur, steel grey en Neptune velgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mindgarp
Deze video geeft een goede indruk van de 19" Regulus velgen:

Ik heb ze besteld en had nog niet eerder bewegend beeld van een Elroq met deze velgen gezien. Staat nog beter dan ik verwachtte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Prima idd, zeker voor die 190 euro. Verwacht dat 't ook mooi zal combineren met Graphite Grey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
Ik heb zelf het standaard systeem en vind het voor een auto goed genoeg alhoe wel ik thuis een audiofiel ben. Maar het hangt ook af van de muziek die je draait. Ik houd van klassieke muziek en niet van "boem-boem-boem"...dat KAN een reden zijn dat je meer lage tonen wilt dan beschikbaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-09 13:57
S_Chief schreef op maandag 3 maart 2025 @ 23:26:
Prima idd, zeker voor die 190 euro. Verwacht dat 't ook mooi zal combineren met Graphite Grey.
Yes, hier dezelfde combinatie:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
We moeten tzt maar een grote Elroq meeting houden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodh078
Elroq85 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:20:
[...]

Ik heb zelf het standaard systeem en vind het voor een auto goed genoeg alhoe wel ik thuis een audiofiel ben. Maar het hangt ook af van de muziek die je draait. Ik houd van klassieke muziek en niet van "boem-boem-boem"...dat KAN een reden zijn dat je meer lage tonen wilt dan beschikbaar ;-)
Nou dan moet het lijkt mij toch wel in orde zijn. Ik luister echt van alles en nogwat, maar vooral rock en metal. Ik ben geen fan van zware bass, maar een beetje is wel lekker. Ik heb toch best gevoelige oren meegekregen van mijn vader die wel audiofiel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
remcodh078 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:58:
[...]

Nou dan moet het lijkt mij toch wel in orde zijn. Ik luister echt van alles en nogwat, maar vooral rock en metal. Ik ben geen fan van zware bass, maar een beetje is wel lekker. Ik heb toch best gevoelige oren meegekregen van mijn vader die wel audiofiel is.
Deze standaard installatie klinkt in ieder geval beter dan de standaard installaties in mijn vorige BMW's ;-).
Maar tegelijkertijd zijn "hoog-laag" instellingen/mogelijkheden ook een kwestie van smaak natuurlijk....
Pagina: 1 ... 13 ... 51 Laatste