Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:44
googol101 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:53:
Ik heb nog niet veel praktijkgegevens over de actieradius van de Skoda Elroq 60 op het internet kunnen vinden. Heeft iemand van jullie al ervaring met deze variant?
In de ID3 is dit batterypack een paar maanden leverbaar, als het goed is, is dit dezelfde configuratie:
YouTube: The NEW VW Id.3 Pro 2024 (59 kWh) - 130 km/h range test (81mph)
VW spreekt over netto capaciteit en dat is 59 kWh

Elroq 63 BE Timiano Groen + Lodge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-06 17:30
carlhendrix schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:51:
[...]

Heb je een linkje naar een bron over wat je vertelt over Android Auto en Carplay? Ik begreep juist dat dit niet kan omdat je Android auto geen gegevens naar de h.u.d. door kan sturen.. staat ergens eerder in dit topic.
Ik dacht dat iemand er in een YouTube-video iets over zei, maar ik weet niet meer welke. Heb er teveel gezien. 8)7

Even googlen levert hits op voor zowel Android Auto als Apple Carplay, waar iemand zegt dat het werkt:
https://www.briskoda.net/...c/499237-head-up-display/
https://www.enyaqforums.co.uk/viewtopic.php?t=2124

Maar misschien kan iemand met een Elroq hier binnenkort uitsluitsel geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
Chillz schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:37:
[...]

Als we de Ford Explorer EV ook voor t gemak onder "VAG auto" rekenen, dan heb ik daar wel in een versie met HUD gereden. Daar werd ik niet gelijk heel warm van.

Hier wel een filmpje over de HUD van de Elroq gevonden: https://www.tiktok.com/@motoreport/video/7448281526510374166
Als ik het goed heb, geeft hij zelf al aan dat het een stap beter is dan de huidige HUD van de Enyaq.
Als deze geleverd wordt in de Elroq is dat inderdaad top. HUD met augmented reality, de pijlen worden wat groter als je dichtbij de afslag bent en geven dan exact aan waar je heen moet. Heb vorige week gereden in een Cupra Tavascan met hetzelfde systeem, werkt erg fijn en scheelt veel op je navigatie kijken.
In die Cupra zit nog een extra ledstrip onder het voorraam die de afslaf " aanwijst". Ik heb begrepen dat de huidige ID3 deze Led strip ook heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Definitief mijn keuze gemaakt, lijst zojuist bijgewerkt... nu begint het grote wachten...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:51
carlhendrix schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:51:
[...]

Heb je een linkje naar een bron over wat je vertelt over Android Auto en Carplay? Ik begreep juist dat dit niet kan omdat je Android auto geen gegevens naar de h.u.d. door kan sturen.. staat ergens eerder in dit topic.
Ik heb een proefrit met de Elroq gemaakt en draadloos verbonden met Android Auto. De aanwijzingen van Google Maps worden dan keurig in de HUD weergegeven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:18
Empie69 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:55:
[...]

Ik heb een proefrit met de Elroq gemaakt en draadloos verbonden met Android Auto. De aanwijzingen van Google Maps worden dan keurig in de HUD weergegeven!
Nice! *O* Thanks voor het ophelderen.

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:27

Pinjataaa

Hit me!

Vandaag de auto besteld en aangevuld aan de excel file. Business clever 60 in groen.

Wel zuur dat je een duur pakket moet nemen voor een netje in de kofferruimte voor de laadkabel, hopelijk kan je die achteraf nog ergens aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-06 15:46
Pinjataaa schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:03:
Vandaag de auto besteld en aangevuld aan de excel file. Business clever 60 in groen.

Wel zuur dat je een duur pakket moet nemen voor een netje in de kofferruimte voor de laadkabel, hopelijk kan je die achteraf nog ergens aanschaffen.
Ja inderdaad, lekker promoten, maar in een duur optiepakket wegzetten. Zal vast wel los aan te schaffen zijn straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:04
De HUD in de Elroq is erg fijn. Heb hier eerder in dit topic wat foto's over gedeeld maar dat tiktokfilmpje is veel duidelijker. Geeft ook aan waar je voorligger is als je ACC aan hebt staan door met een pijl/driehoek over een lijn te schuiven. Vooral als je te dichtbij komt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techdeck
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 29-05 08:54
Mijn honeymoon omgeving hangt al sinds november op stap 1. Vorige week heeft de dealer bevestigd gekregen dat mijn auto komende maand wordt gebouwd, maar geen update geweest in mijn omgeving. Hebben andere dit ook meegemaakt?

Toen mijn bestelling werd gedaan was in de periode dat de BE60 nog niet officieel in het systeem stond (de Sportline was op dat moment ook niet te bestellen). Dus hij is besteld als BE50 (officieel bestaat dit niet als configuratie), met een “upgrade” naar 60.

Hopelijk komt dit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:13
Is er ergens beschreven wat de 9 stappen inhouden? 1 lijkt me bestel bevestiging.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dharc
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 24-05 14:17
Op ID7 werkt de HUD perfect samen met Android Auto. Zie film vanaf ongeveer 5:50. Hopelijk beschikt Elroq over dezelfde software.
YouTube: The NEW VW ID HUD is AMAZING !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:54
techdeck schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:06:
Mijn honeymoon omgeving hangt al sinds november op stap 1. Vorige week heeft de dealer bevestigd gekregen dat mijn auto komende maand wordt gebouwd, maar geen update geweest in mijn omgeving. Hebben andere dit ook meegemaakt?

Toen mijn bestelling werd gedaan was in de periode dat de BE60 nog niet officieel in het systeem stond (de Sportline was op dat moment ook niet te bestellen). Dus hij is besteld als BE50 (officieel bestaat dit niet als configuratie), met een “upgrade” naar 60.

Hopelijk komt dit goed.
Van een maat die bij een autodealer werkt heb ik begrepen dat ze zelf helemaal niet zo'n zin hebben om die dingen in te vullen. Is allemaal extra werk op een auto waar ze sowieso al niet veel op verdienen (indien lease).

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Flix20 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:12:
[...]

Van een maat die bij een autodealer werkt heb ik begrepen dat ze zelf helemaal niet zo'n zin hebben om die dingen in te vullen. Is allemaal extra werk op een auto waar ze sowieso al niet veel op verdienen (indien lease).
Ik kan me bijna niet voorstellen dat hier iets handmatigs voor gedaan moet worden, het zal vooral veel ongeduldige telefoontjes naar de verkoper voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• techdeck

Ging het alleen om het opbrengen van de laadkabel? Misschien is een frunk wel iets voor jou?

https://www.frunk.at/en/p.../skoda-en/skoda-enyaq-en/

Die gasten heb ik mail gestuurd of dit ook in de Elroq gaat passen? Nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
MarcelGo schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:17:
[...]

Ik kan me bijna niet voorstellen dat hier iets handmatigs voor gedaan moet worden, het zal vooral veel ongeduldige telefoontjes naar de verkoper voorkomen?
Nou was het niet voor Pon/VAG dus misschien dat het daar anders werkt, maar bij hun moet het handmatig gedaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Martijnvdb schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:44:
[...]

Ja inderdaad, lekker promoten, maar in een duur optiepakket wegzetten. Zal vast wel los aan te schaffen zijn straks.
waarschijnlijk wel icm. een aangepaste hoedenplank, de standaard hoedenplank heeft geen ophangpunten en vergrendeling om het net te sluiten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• geurtd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 09:28

geurtd

www.geurt.com

Mijn bestelde Elroq wordt vrijdag geleverd

Life is like a box of chocolates, you never know wich one will kill you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:20
geurtd schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:25:
Mijn bestelde Elroq wordt vrijdag geleverd
Gefeliciteerd! Dat is de eerste levering van een '60' versie hier denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geurtd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 09:28

geurtd

www.geurt.com

Patox schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:28:
[...]

Gefeliciteerd! Dat is de eerste levering van een '60' versie hier denk ik?
Dank je en nee de mijne is ook ene 85

Life is like a box of chocolates, you never know wich one will kill you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
geurtd schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:29:
[...]

Dank je en nee de mijne is ook ene 85
Aha oke omdat er 60 in de sheet staat.
Edit: andere Geert... Oops

[ Voor 6% gewijzigd door Patox op 26-02-2025 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:30

servies

Veni Vidi Servici

Martijnvdb schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:44:
[...]

Dat is typisch de Nederlandse importeur: PON...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
servies schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:42:
[...]

Dat is typisch de Nederlandse importeur: PON...
neehoor, op skoda.de is de "Kabelnetz unter der Gepäckraumabdeckung" ook pas vanaf het pluspakket beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Shanquish schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:20:
[...]

neehoor, op skoda.de is de "Kabelnetz unter der Gepäckraumabdeckung" ook pas vanaf het pluspakket beschikbaar.
Ik zie het, daar zijn ze nu ook anders bezig. Ik weet nog dat ik bij mijn eigen auto destijds in Nederland maar uit een pakket of 4 kon kiezen en op de Duitse site allemaal losse opties....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelGo
Dit gevonden in het grote broertje topic betreffende honeymoon.net ;)

1= Mijn nieuwe auto
2= De productieweek van uw ŠKODA Elroq is bekend!
3= Vandaag wordt gestart met de bouw van uw ŠKODA!
4= Uw ŠKODA Elroq is onderweg!
5= Uw ŠKODA Elroq is bij ons binnen!
6= Bevestiging afleverafspraak
7= Het kenteken van uw ŠKODA Elroq
8= Wij zijn er klaar voor! U ook?
9= ?

[ Voor 4% gewijzigd door MarcelGo op 26-02-2025 11:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• techdeck
MarcelGo schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:45:

1= Mijn nieuwe auto
9= ?
9 = Gefeliciteerd! Uw auto is nu 15% minder waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techdeck
servies schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:40:
[...]

Ik zie het, daar zijn ze nu ook anders bezig. Ik weet nog dat ik bij mijn eigen auto destijds in Nederland maar uit een pakket of 4 kon kiezen en op de Duitse site allemaal losse opties....
Dat is bij de meeste merken al lang niet meer het geval. Alles wordt in een specifieke uitvoering of pakket beschikbaar gemaakt.
Ook wel begrijpelijk zo kan je je productie stroomlijnen minder uitzonderingen meer standaardisatie meer output minder kosten meer winst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
MarcelGo schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:45:

1= Mijn nieuwe auto
9= ?
9= We wensen u veel plezierige en veilige kilometers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
MarcelGo schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:17:
[...]

Klopt, maar ik begreep van een verkoper dat het soms niet lekker werkt en berichten niet verzonden worden of aankomen. Waarom weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
techdeck schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:44:
[...]

Dat is bij de meeste merken al lang niet meer het geval. Alles wordt in een specifieke uitvoering of pakket beschikbaar gemaakt.
Ook wel begrijpelijk zo kan je je productie stroomlijnen minder uitzonderingen meer standaardisatie meer output minder kosten meer winst.
Dit zie je inderdaad vooral bij Aziatische merken (en natuurlijk Tesla :S), maar ik denk dat het bij de VAG merken vooral om 'upsell' gaat: de gemiddelde verkoopprijs maximaliseren. De klassieker is natuurlijk het 'premium audiosysteem' dat veel mensen willen hebben en dat altijd in een duur pakket zit.

Uiteindelijk krijgt vrijwel iedere volgende Elroq nog steeds een andere accu/motor, een ander dashboard, andere deuren, andere stoelen, andere interieurbekleding, een ander stuur, een andere kofferbakuitrusting, andere velgen, andere hemelbekleding, etc.

Gelukkig zijn we wel afgestapt van het bijbetalen voor een 3" groter scherm. Bij Kia zie je zelfs dat alle EV's van de EV3 (en straks de EV2) tot de EV9 precies hetzelfde infotainmentsysteem hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• javo1994
Na met de EV3, Scenic, Explorer en de Elroq proefgereden te hebben en zowel de Elroq als de Scenic twee keer vandaag de knoop doorgehakt en toch de Skoda Elroq BE 60 besteld met plus pakket, trekhaak en Regulus velgen en in de kleur Steel Grey.

Getwijfeld over de 20inch neptunus velgen maar gezien de kosten toch voorkeur gegeven aan het pluspakket. Leuk feitje, Op de Neptunus velgen zitten plastic kappen die eraf gehaald kunnen worden vertelde de dealer. Hierdoor ogen de velgen nog wat sportiever. (Zie onderstaande foto waarbij de kappen verwijderd zijn).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fhfUW5oq8h3fEjdcYnM_DrtK3eU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzvCFqY8bXF8gF2Dt0bO5TuA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• googol101
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:46
javo1994 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:49:
Na met de EV3, Scenic, Explorer en de Elroq proefgereden te hebben en zowel de Elroq als de Scenic twee keer vandaag de knoop doorgehakt en toch de Skoda Elroq BE 60 besteld met plus pakket, trekhaak en Regulus velgen en in de kleur Steel Grey.

Getwijfeld over de 20inch neptunus velgen maar gezien de kosten toch voorkeur gegeven aan het pluspakket. Leuk feitje, Op de Neptunus velgen zitten plastic kappen die eraf gehaald kunnen worden vertelde de dealer. Hierdoor ogen de velgen nog wat sportiever. (Zie onderstaande foto waarbij de kappen verwijderd zijn).

[Afbeelding]
Klopt inderdaad, denk ook dat de meeste dit missen. Hier foto's van de Neptunus antraciet zonder en met wielkappen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4Bh2J9bAcfAExLRQtjnk13Dye0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pwZDxGLkeaYKsZFSU4ShhHUm.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kb0S0HDC6ZxFb5WhbJXTNJhr0J0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/sXphiLGAqiSL0goTg46IEPk1.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Empie69
Ik zie trouwens dat je bij Van den Udenhout in Den Bosch heb proef gereden? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPedro
  • Laatst online: 10-06 11:24
Holzschuh schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:21:
[...]

Gevoelskwestie denk ik, zou toch ook liever zelf de 1ste kilometers erin rijden. Nieuwe auto gaan rijden waar al 100km snelweg mee gereden voelt net anders dan bij de dealer er zelf instappen.

En dan is de steenslag mijn eigen rijden geweest.
Precies dat @Holzschuh. Misschien haal ik 'm alsnog op bij de dealer, toch wel aardig moment om het doek er vanaf te trekken. Na 2 poolautos te hebben gereden, is dit de eerste nieuwe in lange tijd. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix

[Afbeelding]
Dat is de eerste keer dat ik "Skoda" op de zijkant uitgeschreven zie staan. Weet niet wat ik ervan moet vinden... Iemand bekend wat dit is?

Edit: nvm. Ik zie dat de naam van de dealer ook op zijkant staat. Dus ik vermoed dat de merknaam ook een sticker zal zijn. Gelukkig

[ Voor 6% gewijzigd door carlhendrix op 26-02-2025 15:40 . Reden: Bril opgezet :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
carlhendrix schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:38:
[...]

Dat is de eerste keer dat ik "Skoda" op de zijkant uitgeschreven zie staan. Weet niet wat ik ervan moet vinden... Iemand bekend wat dit is?

Edit: nvm. Ik zie dat de naam van de dealer ook op zijkant staat. Dus ik vermoed dat de merknaam ook een sticker zal zijn. Gelukkig
Is volgens mij inderdaad een sticker. Zie deze foto van de Elroq waar ik in januari een proefrit mee maakte...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UBvV_tgDr3IRsygu3FbuLfOOMX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMcyQqXhrD4NHGgxQMd1UBlK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Empie69 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:47:
[...]

Is volgens mij inderdaad een sticker. Zie deze foto van de Elroq waar ik in januari een proefrit mee maakte...

[Afbeelding]
Voor de benzine verslaafden is in ieder geval de "tankplek" niet verwarrend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javo1994
carlhendrix schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:38:
[...]

Dit is een sticker die door de dealer is aangebracht vertelde de verkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
servies schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:30:
[...]

Voor de benzine verslaafden is in ieder geval de "tankplek" niet verwarrend ;)
Zou ook fijn zijn als ze daar eens een industrie standaard van maken.
Gewoon rechts achter, veiligste plek.
I.p.v. dat achterlijke gedoe van voorin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

techdeck schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:17:
[...]

Ging het alleen om het opbrengen van de laadkabel? Misschien is een frunk wel iets voor jou?

https://www.frunk.at/en/p.../skoda-en/skoda-enyaq-en/

Die gasten heb ik mail gestuurd of dit ook in de Elroq gaat passen? Nog geen reactie gehad.
Dit zou helemaal ideaal zijn! Bedankt voor de tip en erg benieuwd naar de reactie die je gaat krijgen

Thnx
googol101 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:01:
[...]

Klopt inderdaad, denk ook dat de meeste dit missen. Hier foto's van de Neptunus antraciet zonder en met wielkappen:

[Afbeelding][Afbeelding]
Die kappen zijn wel heel aerodynamisch met die golfbal gaatjes, dus je gaat het wel merken in verbruik denk ik. Maar wel een heel stuk mooier zo!

[ Voor 45% gewijzigd door Pinjataaa op 26-02-2025 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joensa
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 24-04 14:16
vandaag even langs de dealer geweest voor een update ivm het inleveren huidige auto.
er schijnen productie problemen te zijn en de verwachting is van week 10 naar week 23 gegaan voor in ieder geval de BE 60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Joensa schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:32:
vandaag even langs de dealer geweest voor een update ivm het inleveren huidige auto.
er schijnen productie problemen te zijn en de verwachting is van week 10 naar week 23 gegaan voor in ieder geval de BE 60
Ouch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq1990
  • Laatst online: 04-06 15:51
Wanneer had je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joensa
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 24-04 14:16
november toen kreeg ik te horen half maart later werd dit week 10 en nu dus week 23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patox
Misschien iets meer voor een mod maar van die video links droppen voegt niet veel toe. Geef in de iedergeval aan wat je zelf vond van de video en wat je eruit kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq1990
  • Laatst online: 04-06 15:51
Joensa schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:04:
november toen kreeg ik te horen half maart later werd dit week 10 en nu dus week 23
Aii balen! Ben benieuwd of andere bestellers van de 60 BE ook al een soortgelijk bericht hebben gehad.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DM0206
  • Laatst online: 13-06 10:41
Sinds vanmiddag ook Elroq rijder. Mocht meteen de auto inrijden met een ritje van 100+ km. Mijn eerste indruk is dat een hele fijne auto is. Stuurt goed. Heerlijk stil. Wel even wennen met remmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBp788ZfUkStuzrrlzTUG8iK-ZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gGpFp2gIsEzlP8wXDfdl0Y1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
Goed vergelijk, hij is wel lekker te volgen. Erg uitgebreid maar wel fijn filmpje.
Laatste stukje (bij 25 min ongeveer) gaat over de Frunk bak van Frunk.at, het model voor de Enyaq past niet lekker in de Elroq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
dat is geen best nieuws, forse vertraging dan. De onze staat nog op week 11 productie voor nu, we zien het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauri Pr
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 14-04 09:28
Vind dit eerlijk gezegd een gek bericht… maar degene zal het je zeker verteld hebben (dus vertrouw alles wat je zegt hoor haha)

Maar waarom krijgt de rest van de bestellers wel “goed bericht” zeker weten dat je dealer de auto wel besteld heeft 😂?

12 weken vertraging is niet ff een weekje, of twee, dat is echt desastreus dan moet die fabriek haast afgefikt zijn en zouden veel meer van deze forum leden soortgelijke berichten krijgen.

Dus nogmaals, niks tegen wat je zegt heh joensa, jij deelt wat jij hebt gehoord, maar als ik vorige week nog productie week 11 doorkrijg voor een auto die ik heb besteld in december… en met mij veel collega’s, dan ben ik benieuwd welke info jou dealer krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door Mauri Pr op 26-02-2025 20:35 ]

Elroq60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patox
Mauri Pr schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:31:
[...]

Vind dit eerlijk gezegd een gek bericht… maar degene zal het je zeker verteld hebben (dus vertrouw alles wat je zegt hoor haha)

Maar waarom krijgt de rest van de bestellers wel “goed bericht” zeker weten dat je dealer de auto wel besteld heeft 😂?

12 weken vertraging is niet ff een weekje, of twee, dat is echt desastreus dan moet die fabriek haast afgefikt zijn en zouden veel meer van deze forum leden soortgelijke berichten krijgen.
Ergens kan het natuurlijk zo zijn voor de 60 batterij, aangezien die nog 0 keer geproduceerd is. Dat er toeleveranciers problemen zijn oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-06 19:27

bonyuri

Investigator!

[Afbeelding]
Kun je aangeven waarom je voor de Elroq hebt gekozen en niet voor de Scenic? Ik hink (nog altijd) tussen deze twee auto's :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauri Pr
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 14-04 09:28
Patox schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:33:
[...]

Ergens kan het natuurlijk zo zijn voor de 60 batterij, aangezien die nog 0 keer geproduceerd is. Dat er toeleveranciers problemen zijn oid.
Zeker, kan ook goed kloppen hoor! Maar vind het gek dat ik, en met mij veel andere collega’s (die de auto december en januari besteld hebben) allemaal productie datums voor week 9/10/11 krijgen en nog geen bericht hebben gekregen. Want zulke vertragingen zijn natuurlijk niet niets. Een weekje, joh daar kan niemand wat aan doen, maar 13!?

Elroq60

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• djtricky
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-05 07:01
Vandaag onze Elroq mogen ophalen en daarbij een zeer uitgebreide overdracht en uitleg gehad.

De eerste 100 km staan erop en een gave upgrade vanf onze Kona Electric. Hierbij is het remmen weer even wennen omdat dit bij de Kona gaat met de flipper achter het stuur.

Nu weer leren het rempedaal te gebruiken ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCMiUI394eWR3C7XIfFCorkEC-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AciGYtXc1EVMirzUIJGDn4sg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fo9nkK7Ywz8dMiNoJJubAkuvo0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/coM7tDFFN2sOCdxjmzanG1uo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xApNZMWVOwIqTOw7Oyyv4Ti_q6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k7R08JaI22Hah4BAUXf5cPT9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door djtricky op 26-02-2025 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• googol101
Werd de ID3 Pro niet ook met dezelfde elektromotor en hetzelfde accupakket geproduceerd? Dat lijkt mij het enige verschil tussen de 60- en 80-variant. Dan zal dit model ook vertraging moeten hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elroq85
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 12-06 17:54
djtricky schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:45:
Vandaag onze Elroq mogen ophalen en daarbij een zeer uitgebreide overdracht en uitleg gehad.

De eerste 100 km staan erop en een gave upgrade vanf onze Kona Electric. Hierbij is het remmen weer even wennen omdat dit bij de Kona gaat met de flipper achter het stuur.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In eerste instantie schrok ik dat de auto niet volledig "one pedal drive" was maar in de praktijk zijn het echt de laatste meters vanaf stapvoets tot volledige stop. Daar kan ik wel mee leven. En met AUTOHOLD aan kun je zelfs gewoon je voet weer van het rempedaal afhalen en blijft de auto netjes staan. Ik vind het TOP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
Patox schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:08:
[...]

Misschien iets meer voor een mod maar van die video links droppen voegt niet veel toe. Geef in de iedergeval aan wat je zelf vond van de video en wat je eruit kunt halen.
Ik denk dat veel mensen het best waarderen, tenminste dat was mijn idee erbij. Zelf vind ik het interessant als iemand een (nieuwe) video over de Elroq deelt, die ik nog niet ken.

Deze video is bovendien volledig on topic: de vergelijking met de Enyaq is in dit draadje regelmatig aan de orde. Ook is het Transportpakket recent nog besproken en er was een vraag over de aftermarket frunk, die hiermee beantwoord is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi zeg, goede kleur ;) Fijne kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
mindgarp schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:20:
[...]

Ik denk dat veel mensen het best waarderen, tenminste dat was mijn idee erbij. Zelf vind ik het interessant als iemand een (nieuwe) video over de Elroq deelt, die ik nog niet ken.

Deze video is bovendien volledig on topic: de vergelijking met de Enyaq is in dit draadje regelmatig aan de orde. Ook is het Transportpakket recent nog besproken en er was een vraag over de aftermarket frunk, die hiermee beantwoord is.
Denk dat zijn punt meer is van geef ff waar het filmpje over gaat zodat men kan bepalen of hij/zij de moeite waard vind om te kijken ipv enkel een link neer te plempen.

• maikelvdGracht
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:36

Duur pakket? Een nettenset voor in de kofferbak (inclusief een paar andere dingen) zit toch gewoon in het transportpakket voor 390 euro wat bij elke uitvoering te bestellen is?

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

maikelvdGracht schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:00:
[...]

Duur pakket? Een nettenset voor in de kofferbak (inclusief een paar andere dingen) zit toch gewoon in het transportpakket voor 390 euro wat bij elke uitvoering te bestellen is?
Het gaat mij om het net voor de laadkabel aan de hoedenplank. Deze zit niet bij het transportpakket maar in het business upgrade pakket - Plus á 3200eur.

[ Voor 6% gewijzigd door Pinjataaa op 27-02-2025 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 17:53
bonyuri schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:36:
[...]

Kun je aangeven waarom je voor de Elroq hebt gekozen en niet voor de Scenic? Ik hink (nog altijd) tussen deze twee auto's :)
Heb je in beide auto's gezeten/ gereden?

Want ze hebben zeker beide plus- en minpunten. Waarbij het natuurlijk voor het grootste deel neerkomt op eigen voorkeur.

Klein stukje van mij;
Chillz in "Het grote Škoda Elroq-topic"

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• javo1994
bonyuri schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:36:
[...]

Zeker! Als ik met het hart had moeten kiezen was het de Scenic geweest, met het hoofd is het de Elroq geworden.

De Scenic heeft een mooie belijning, vooral in de kleur blauw, en is van binnen en buiten futuristisch. De techno uitvoering is completer dan de Elroq BE zonder pakketten aan te vinken. Daarnaast voelt de Scenic nieuwer qua aanblik gezien de Elroq van de Enyaq afstamt. Het wauw gevoel kwam wat meer naar voren.

Gezien onze gezinsituatie afgelopen jaar mei is veranderd en er een kinderwagen mee moet is de kofferbak en achterbank aanzienlijk belangrijker geworden dan voorheen. (Op de foto's beide de Joolz Geo 3 in de kofferbak). De hoge tildrempel van de Scenic is een sterk nadeel, maar is wel aanzienlijk groter dan de Elroq. In de breedte is Elroq 6cm breder en i.c.m. nagenoeg vlakke laadbodem zorgt ervoor dat de kinderwagen er makkelijker in te leggen. Bij de Scenic zou er nog wel een weekendtas bovenop passen en dat is bij de Elroq niet. Daar hebben we helaas weer een dakkoffer voor nodig.

De Elroq wint het qua zitcomfort van de Scenic. De fransen hebben erg korte beentjes en dat maakt het niet comfortabel zitten voor lange nederlanders gezien zowel mijn vriendin en ik erg lang zijn (200cm en 187cm). Oja, leuk feitje. De passagiersstoel is in basis niet in hoogte verstelbaar bij de Scenic Techno. Dit is pas bij de Alpine Esprit uitvoering of bij het comfort pack premium pakket. De dealer had dit niet eens door. Deze twee punten zijn daarom voor mij direct ook de aller grootste minnetjes van de Scenic. Grote plus was overigens wel de achterbank van de Scenic want daar zit meer ruimte voor de achterpassagiers. Alleen is die bij de Elroq ook goed dus geen kantel punt voor ons.

In de opties zit de Scenic wat ruimer dan Elroq zonder allerlei pakketten te moeten aanvinken. Vind het ergens wel jammer dat bepaalde opties in dure pakketten zitten terwijl als ze los waren ik hier nog wel iets had aangevinkt en niet voor het plus pakket had gekozen. Vreemde dingen die naar mijn inziens ontbreken op de Elroq die wel aanwezig waren in basis op de Scenic Techno.

- Grootlicht assistent
- Mistlamp
- Zij airbags achterbank
- Warmtepomp
- Adaptive cruise control

Deze opties volgen pas in het clever -en plus pakket (m.u.v. de warmtepomp na)

Het infortainment van google in de Scenic is subliem naar mijn mening. Goede integratie en heeft alles snel gevonden. Opstart geluidjes van het systeem kun je gewoon uitzetten dus daar hoef je je niet zo aan te storen. Daarbij vind ik het verticale scherm en het scherm achter het stuur mooi ogen. Gelukkig is dit niet meer het oude systeem uit een eerdere lease auto (Megane 2016). Die was traag en niet scherp.
Die van de Elroq is degelijk en stabiel en daar is het ook wel mee gezegd.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag. Wellicht kan ik je nog ergens mee helpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYl4eAGahU-CXy_laQ8O4V3R3tg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KYlAHyYAuD9PnfsocLRRad15.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTaxAPK8yBUnXdGFYC7ayz_gXMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/binstAug4fWIuXNxCUAg754E.jpg?f=fotoalbum_large

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-06 19:27

bonyuri

Investigator!

javo1994 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:56:
[...]
Zeker! Als ik met het hart had moeten kiezen was het de Scenic geweest, met het hoofd is het de Elroq geworden.
Ik denk dat dit het inderdaad netjes opsomt, zo zit ik er op het moment ook in.
Bij de Scenic maak ik me vooral "zorgen" om het bereik en de laadsnelheid. In veel testen komt dit naar voren als een negatief punt. Omdat dit mijn eerste elektrische auto gaat worden weet ik ook niet goed of dat daadwerkelijk een probleem gaat zijn in de praktijk...

Als de Elroq een standaard warmtepomp had gehad en als de elektrisch verstelbare stoelen in een goedkoper pakket hadden gezeten dan was voor mij de Elroq zelfs goedkoper geweest, en was mijn keuze snel gemaakt.

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• Bonelessscar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-06 18:15

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien een gekke vraag, maar zitten die buitenspiegel "Skoda" lichten er standaard op of is dat onderdeel van het Plus pakket?

[ Voor 10% gewijzigd door Bonelessscar op 27-02-2025 10:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mindgarp
Bonelessscar schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:33:
[...]

Misschien een gekke vraag, maar zitten die buitenspiegel "Skoda" lichten er standaard op of is dat onderdeel van het Plus pakket?
Standaarduitrusting.

• mindgarp
Elroq85 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:59:
[...]

In eerste instantie schrok ik dat de auto niet volledig "one pedal drive" was maar in de praktijk zijn het echt de laatste meters vanaf stapvoets tot volledige stop. Daar kan ik wel mee leven. En met AUTOHOLD aan kun je zelfs gewoon je voet weer van het rempedaal afhalen en blijft de auto netjes staan. Ik vind het TOP.
Het opnieuw in beweging brengen van de auto vanuit stilstand kost relatief veel energie. Daarom is het ook beter te blijven 'rollen' bij een verkeerslicht ofzo, als dat mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
javo1994 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:56:
[...]

De Scenic heeft een mooie belijning, vooral in de kleur blauw, en is van binnen en buiten futuristisch. De techno uitvoering is completer dan de Elroq BE zonder pakketten aan te vinken. Daarnaast voelt de Scenic nieuwer qua aanblik gezien de Elroq van de Enyaq afstamt. Het wauw gevoel kwam wat meer naar voren.

Gezien onze gezinsituatie afgelopen jaar mei is veranderd en er een kinderwagen mee moet is de kofferbak en achterbank aanzienlijk belangrijker geworden dan voorheen. (Op de foto's beide de Joolz Geo 3 in de kofferbak). De hoge tildrempel van de Scenic is een sterk nadeel, maar is wel aanzienlijk groter dan de Elroq. In de breedte is Elroq 6cm breder en i.c.m. nagenoeg vlakke laadbodem zorgt ervoor dat de kinderwagen er makkelijker in te leggen. Bij de Scenic zou er nog wel een weekendtas bovenop passen en dat is bij de Elroq niet. Daar hebben we helaas weer een dakkoffer voor nodig.

De Elroq wint het qua zitcomfort van de Scenic. De fransen hebben erg korte beentjes en dat maakt het niet comfortabel zitten voor lange nederlanders gezien zowel mijn vriendin en ik erg lang zijn (200cm en 187cm). Oja, leuk feitje. De passagiersstoel is in basis niet in hoogte verstelbaar bij de Scenic Techno. Dit is pas bij de Alpine Esprit uitvoering of bij het comfort pack premium pakket. De dealer had dit niet eens door. Deze twee punten zijn daarom voor mij direct ook de aller grootste minnetjes van de Scenic. Grote plus was overigens wel de achterbank van de Scenic want daar zit meer ruimte voor de achterpassagiers. Alleen is die bij de Elroq ook goed dus geen kantel punt voor ons.

In de opties zit de Scenic wat ruimer dan Elroq zonder allerlei pakketten te moeten aanvinken. Vind het ergens wel jammer dat bepaalde opties in dure pakketten zitten terwijl als ze los waren ik hier nog wel iets had aangevinkt en niet voor het plus pakket had gekozen. Vreemde dingen die naar mijn inziens ontbreken op de Elroq die wel aanwezig waren in basis op de Scenic Techno.

- Grootlicht assistent
- Mistlamp
- Zij airbags achterbank
- Warmtepomp
- Adaptive cruise control

Deze opties volgen pas in het clever -en plus pakket (m.u.v. de warmtepomp na)

Het infortainment van google in de Scenic is subliem naar mijn mening. Goede integratie en heeft alles snel gevonden. Opstart geluidjes van het systeem kun je gewoon uitzetten dus daar hoef je je niet zo aan te storen. Daarbij vind ik het verticale scherm en het scherm achter het stuur mooi ogen. Gelukkig is dit niet meer het oude systeem uit een eerdere lease auto (Megane 2016). Die was traag en niet scherp.
Die van de Elroq is degelijk en stabiel en daar is het ook wel mee gezegd.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag. Wellicht kan ik je nog ergens mee helpen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eens met veel van wat je schrijft. Los van de stoelen vind ik de de ergonomie in het algemeen ook beter in de Skoda. De bediening is gewoon heel logisch en alles voelt solide.

Wat mij verder bij de Scenic opviel, zijn de A-stijlen, die echt echt voor een flinke blinde hoek zorgen. Veel meer dan bij de Elroq, die rondom heel overzichtelijk is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• javo1994
mindgarp schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:47:
[...]

Eens met veel van wat je schrijft. Los van de stoelen vind ik de de ergonomie in het algemeen ook beter in de Skoda. De bediening is gewoon heel logisch en alles voelt solide.

Wat mij verder bij de Scenic opviel, zijn de A-stijlen, die echt echt voor een flinke blinde hoek zorgen. Veel meer dan bij de Elroq, die rondom heel overzichtelijk is.
Goed dat je deze nog aanhaalt! Ik was deze vergeten te vermelden. Vanuit de Elroq heb je veel meer overzicht. De Scenic heeft ook een behoorlijk blinde vlek achter de spiegel bij lange mensen. Bij de Elroq kijk ik er net onderdoor. Daarbij had ik beide stoelen op de laagst mogelijke positie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-06 16:10
bonyuri schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:09:
[...]

Bij de Scenic maak ik me vooral "zorgen" om het bereik en de laadsnelheid. In veel testen komt dit naar voren als een negatief punt. Omdat dit mijn eerste elektrische auto gaat worden weet ik ook niet goed of dat daadwerkelijk een probleem gaat zijn in de praktijk...

Als de Elroq een standaard warmtepomp had gehad en als de elektrisch verstelbare stoelen in een goedkoper pakket hadden gezeten dan was voor mij de Elroq zelfs goedkoper geweest, en was mijn keuze snel gemaakt.
Wanneer je dagelijkse rijafstand zo'n 200km of minder is, hoef je doorgaans alleen thuis te laden. Laadtijden zijn dan irrelevant.

Rekensom met Elroq 85:
Ev-database zegt Highway - Cold Weather 320km.
Neem hiervan 60% (dagelijkse max lading op 80%, leegrijden tot 20%) = 192km.

Rijd je regelmatig lange afstanden?
Op een dagje Amsterdam > Maastricht > Amsterdam zul je inderdaad in Maastricht het liefst aan een laadpaal parkeren tijdens je bezoek, zeker in de winter. Is dat in een parkeergarage, dan krijg je vaak minder dan 11kW door de hoeveelheid laadpalen; soms 7kW, bij uitzondering merk ik ook wel eens 3kW. Laders langs de straat of enkele laders op een parkeerterrein geven meestal wel 11kW.

Wanneer het minder dan 11kW is, wordt een stop op de terugweg waarschijnlijker. Maar deze stop kan vrij kort zijn omdat je al een deel geladen hebt. Daarnaast mag je thuis bijna leeg aankomen en vooral dat laatste is heel vreemd en moet je aan wennen bij je eerste elektrische auto.

Rijd je eens per jaar naar Zuid-Frankrijk?
Dan kun je met ABRP de laadtijden vergelijken van verschillende auto's:
Zo kon mijn (oud model) Tesla M3 LR AWD met 1:40 uur aan totale laadtijd die afstand rijden en in mijn ervaring heb ik nooit lang op de auto hoeven wachten bij laadstops, zeker niet met een jong kind, waarbij het ook een na sanitaire stop is, met wat eten en drinken.

De Skoda Elroq doet volgens ABRP in dezelfde omstandigheden 1:36 uur erover.

Wanneer ik dezelfde rit zou doen in mijn huidige (oud model) Kia e-Niro, wordt die laadtijd 3:13 uur met meer laadstops en dan zit je wel vaker bewust te wachten op de auto. :'(

De Scenic zou er 2:07 uur over doen en dat valt alleen net buiten mijn comfortzone voor vakantiereizen omdat het onnodig veel langer is dan een Tesla M3 uit 2019. Verder vind ik het ook een enorm geslaagde auto.

De Elroq heeft ook nog achterwielaandrijving, wat fijner is dan de voorwielaandrijving van de Scenic.

• techdeck

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd met je nieuwe Elroq!

Heb je al wat nachtelijke kilometers gemaakt?
Misschien kan je op basis van je ervaring antwoord hierop geven?
techdeck schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:06:
Zijn er al Elroq-bezitters met matrix koplampen? Zijn ze verbeterd t.o.v de Enyaq? Als het goed is heeft de pre-facelift Enyaq 24 segmenten en de Elroq nu 36.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• javo1994
techdeck schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:16:
[...]

[...]
Toevallig las ik dit bericht over de 36 led's

"De topversies van de Elroq zijn verkrijgbaar met Matrix-LED-koplampen, die 36 individuele lichtsegmenten gebruiken voor optimale verlichting van het wegdek"

https://www.skoda.nl/nieu...n-een-geboren-bestseller/

• techdeck
Wat betreft “interessante links” misschien kan @S_Chief deze toevoegen aan de eerste post?

Er zijn best veel interessante links geplaatst die nu verborgen blijven. En met zoeken vind je ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• techdeck
javo1994 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:25:
[...]

Toevallig las ik dit bericht over de 36 led's

"De topversies van de Elroq zijn verkrijgbaar met Matrix-LED-koplampen, die 36 individuele lichtsegmenten gebruiken voor optimale verlichting van het wegdek"

https://www.skoda.nl/nieu...n-een-geboren-bestseller/
Ja, ik ben erg benieuwd naar de lichtopbrengst. Mijn huidige Octavia heeft de vorige generatie Matrix koplampen en die zijn mwaw.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DM0206
  • Laatst online: 13-06 10:41
DM0206 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:30:
Sinds vanmiddag ook Elroq rijder. Mocht meteen de auto inrijden met een ritje van 100+ km. Mijn eerste indruk is dat een hele fijne auto is. Stuurt goed. Heerlijk stil. Wel even wennen met remmen.

[Afbeelding]
Omdat ik gisteren in de avond pas thuis ben gekomen, hier nog een foto in het daglicht.
Tevens heb ik wel de wielkappen op de Neptune velgen laten zitten. Om een idee te krijgen hoe dit er met uitziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWG5fLrUX8F2_jovY42fGbqINTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zlnnwhOq9oBpi4RZ7zcZagpS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
techdeck schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:30:
[...]

Ja, ik ben erg benieuwd naar de lichtopbrengst. Mijn huidige Octavia heeft de vorige generatie Matrix koplampen en die zijn mwaw.
Ik heb de "gewone" LED-lampen en die vind ik ruimschoots voldoende, echt veel beter als mijn voormalige XENON.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
techdeck schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:30:
[...]

Ik had twee weken geleden deze video al gedeeld, hierbij nogmaals. Ziet er prima uit, wat mij betreft.

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-06 15:46
Elroq85 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:20:
[...]

Ik heb de "gewone" LED-lampen en die vind ik ruimschoots voldoende, echt veel beter als mijn voormalige XENON.
Top, heb je daar wellicht nog een foto van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elroq85
Martijnvdb schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:20:
[...]

Top, heb je daar wellicht nog een foto van?
Ik zal eens kijken of er ik er vanavond een paar kan maken ;-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06 20:15
Komende meivakantie ga ik met mijn vriendin een weekje naar Praag en het Reuzengebergte (stond al even gepland), kom ik er zojuist achter dat je dan letterlijk dwars door het dorp heen rijdt waar de Elroq wordt geproduceerd! :o

Daar zit het Skoda museum en er lijkt zelfs een fabriekstour geboekt te kunnen worden! O+

https://museum.skoda-auto.com/tours-mlada-boleslav _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• techdeck
mindgarp schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:38:
[...]

Ik had twee weken geleden deze video al gedeeld, hierbij nogmaals. Ziet er prima uit, wat mij betreft.

[YouTube: Matrix LED Scheinwerfer im Skoda Elroq im Test | Erstaunlich blendfrei?]
Letterlijk een verschil van dag en nacht. 👍

Deze mag ook bij het lijstje van “interessante links”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djtricky
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-05 07:01
Toevallig gisterenavond een rit in het donker gemaakt en bij de oplevering en de uitleg gaf de medewerker van de garage aan de lampen op de auto stand incl automatisch grootlicht te zetten. Blijkbaar is dat de modus waarbij de modules die de tegenleger zouden verblinden worden uitgeschakeld.

Gisteren deze modus getest en je zag daarbij dat vooral de verkeersborden en de hectometerpaaltjes rechts in de berm met de 100 logo’s hierop enorm oplichten. Hierbij zag je ook dat er bij veel tegenliggers de lampen druk aan het bijregelen waren maar de rechter berm bleef erg goed verlicht.

Ik kreeg daarbij geen seinende tegenliggers dus had het idee dat ik ze niet aan het verblinden was maar het voelde wat apart dus heb die modus gisteren weet uitgezet.

De eerste 250 km zitten erop en persoonlijk erg fan van de B modus i.v.m. het minder spannende gevoel. In de D is er geen regeneratie en dat voelt wat spannend aan als je het zoals mij niet gewent ben.

In mijn vorige wagen (Kona Electric) starte de wagen in de door mij ingestelde standaard waarde van 2 (van 3) regeneratie en de B mode voelt exact hetzelfde aan.
techdeck schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:16:
[...]

[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheetar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:52
Cheetar schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:31:
Ik zat met de configurator te spelen en zag dat het sportline pakket vanwege het sportonderstel wat lager op zijn poten staat. Als ik echter het active chassis pakket aanvink, dan komt hij omhoog naar dezelfde hoogte als de business edition.

Klopt het dat de DCC er dus voor zorgt dat het sportonderstel verdwijnt, of is dit een fout in de configurator?
Ik had in de tussentijd mijn vraag over DCC i.c.m. het sportonderstel bij de dealer neergelegd en die heeft het weer bij PON nagevraagd.

En heb daar nu antwoord op gekregen. Het blijkt dus geen fout in de configurator te zijn; De auto komt met DCC dus weer 1,5 cm omhoog t.o.v. het sportonderstel.

Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.4.4)

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:21
Cheetar schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:24:
[...]

Ik had in de tussentijd mijn vraag over DCC i.c.m. het sportonderstel bij de dealer neergelegd en die heeft het weer bij PON nagevraagd.

En heb daar nu antwoord op gekregen. Het blijkt dus geen fout in de configurator te zijn; De auto komt met DCC dus weer 1,5 cm omhoog t.o.v. het sportonderstel.
Enig idee hoe de auto rijdt met sportonderstel, maar zonder DCC? Zou dat heel oncomfortabel zijn? Mijn golf 8 heeft ook DCC, en die had ik vaak wel gewoon op sport staan en dat rijdt prima. Als dat gelijk is aan Elroq sport onderstel zonder DCC, dan lijkt me dat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-06 21:47
bonyuri schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:09:
[...]

Warmtepomp is voor NL echt geen dealbreaker hoor. Als je in Zweden/Noorwegen/Finland of een van de Alpenlanden woont met veel extreme koude wel fijn. Maar voor in NL, de prijs, en extra gewicht kan je in de winter beter iets meer laden. Ook in je totaal verbruik/bereik bij ons in NL geen groot verschil voor je rijbereik.
Weet het, sommige autojournalisten gebruiken de warmtepomp als stokpaardje... maar vergelijk het persoonlijk met ID3 met en Enyaq zonder warmtepomp, beide zelfde accu en leeftijd. Bereik in de winterdag op lange ritten nagenoeg gelijk en bij dezelfde ritten heb je het over enkele % verschil. Dan is de invloed van je rechtervoet veeeeeeel groter.

• googol101
JS-Ah schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:44:
[...]

Warmtepomp is voor NL echt geen dealbreaker hoor. Als je in Zweden/Noorwegen/Finland of een van de Alpenlanden woont met veel extreme koude wel fijn. Maar voor in NL, de prijs, en extra gewicht kan je in de winter beter iets meer laden. Ook in je totaal verbruik/bereik bij ons in NL geen groot verschil voor je rijbereik.
Weet het, sommige autojournalisten gebruiken de warmtepomp als stokpaardje... maar vergelijk het persoonlijk met ID3 met en Enyaq zonder warmtepomp, beide zelfde accu en leeftijd. Bereik in de winterdag op lange ritten nagenoeg gelijk en bij dezelfde ritten heb je het over enkele % verschil. Dan is de invloed van je rechtervoet veeeeeeel groter.
De verkoper gaf aan dat een warmtepomp zo'n 20 tot 30 kilometer toevoegt aan het bereik op een koude dag. Al onderschrijf ik volledig je opmerking over de rechtervoet!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Elroq85
Elroq85 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:42:
[...]

Ik zal eens kijken of er ik er vanavond een paar kan maken ;-)
Het weer was vanavond niet best maar hierbij een foto van de standaard LED verlichting zoals ik die heb.
Dit is uiteraard met dimlicht alleen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRCWCuSjVACICqD-GTjBH0rzMTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WexpFZZ34tFsXhETi8l0VbJi.jpg?f=fotoalbum_large

• MarcelGo
mark322 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:31:
[...]

Enig idee hoe de auto rijdt met sportonderstel, maar zonder DCC? Zou dat heel oncomfortabel zijn? Mijn golf 8 heeft ook DCC, en die had ik vaak wel gewoon op sport staan en dat rijdt prima. Als dat gelijk is aan Elroq sport onderstel zonder DCC, dan lijkt me dat prima.
Vergis je niet in het gewicht van de auto, dat is slecht vergelijkbaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carlhendrix
Ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd wat iedereen als huidige auto heeft. Ik zie hier toch wel wat EV rijders(IDX, Kona) die nu voor de Elroq gaan. Ikzelf heb op dit moment een Mercedes A180.

Door gezinsuitbreiding gaan kijken naar de Elroq nu het leasecontract erop zit. De Elroq wordt mijn eerste EV. Nog anderen hier voor wie dit de eerste EV gaat worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
carlhendrix schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:48:
Ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd wat iedereen als huidige auto heeft. Ik zie hier toch wel wat EV rijders(IDX, Kona) die nu voor de Elroq gaan. Ikzelf heb op dit moment een Mercedes A180.

Door gezinsuitbreiding gaan kijken naar de Elroq nu het leasecontract erop zit. De Elroq wordt mijn eerste EV. Nog anderen hier voor wie dit de eerste EV gaat worden?
Ja voor mij de eerste EV. Ik heb altijd BMW gereden zowel prive als in zakelijke lease. En nu dus de Elroq als prive auto (ik werk niet meer). Mijn vrouw heeft een FIAT 500e en door die auto ben ik wel om naar EV eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online

Voor mij ook mijn eerste EV, huidige auto is een hele mooie golf 7.5 variant Rline.

Omdat het een station is met ruim 600 liter ben ik benieuwd hoezeer ik die zee aan ruimte ga missen.
Waarbij de elroq dus zeker geen kleine kofferbak heeft hoor.. dus het zal in de praktijk meevallen gok ik.

Het hele ev rijden an sich.. tja dat zal ongetwijfeld wennen worden. Sommige langere ritten vereist wellicht wat meer planning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh

Ik rij nu een Skoda Kamiq. In juni loopt de PL af en sinds vorig jaar de Elroq geteased werd steeds geïnteresseerd geweest. Toen ik na de 1ste korte rit van 30 min terug in de Kamiq stapte dacht ik alleen maar "tering wat een herrie". Daarna nog de EV3 en Explorer gereden maar voor het budget kwamen deze niet in de buurt. En met 2 mtr lengte is de Elroq de prettigste auto.

Na die uurtjes proefrit weet ik wel zeker dat het rijgenot van een EV het dubbel en dwars waard is. Ja, ik had ook een volledig uitgeruste Kamiq kunnen doen met alle toetsers en bellen. Die was vast op maandbasis iets goedkoper geweest. Maar de rust, het vloeiende rijden, net iets meer ruimte met de Elroq. Ik ben wel om.

En het verschil ICE/BEV is puur een instellingsdingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:21
MarcelGo schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:12:
[...]

Vergis je niet in het gewicht van de auto, dat is slecht vergelijkbaar ;)
Ja ik verwacht ook zeker niet dat ze hetzelfde zullen rijden. Vraag was meer of de DCC op het sportonderstel echt “nodig” is :)

Ik heb overigens al proef gereden in de Elroq, wel de business editie, met volgens mij het DCC onderstel en dat reed prima. Alleen vergeten de knopjes van DCC te testen..

[ Voor 20% gewijzigd door mark322 op 28-02-2025 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Van mijn oude vertrouwde VW Up! 1.0 naar Elroq 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
mark322 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 07:33:
[...]
Ik heb overigens al proef gereden in de Elroq, wel de business editie, met volgens mij het DCC onderstel en dat reed prima. Alleen vergeten de knopjes van DCC te testen..
Klinkt alsof je nog een extra afspraak voor een proefrit nodig hebt oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankythefly

Wij hebben nu een Skoda Octavia, gewoon benzine, en deze moest er in dec uit. De Elroq kwam precies op tijd hierdoor. Voor privelease is het gewoon een goede aanbieding, we hadden ook nog de subsidie aangevraagd en deze is goedgekeurd. Samen met de ruimte achterin (geen bobbel in het midden achter) is dit toch wel een sterk aanbod. De lange autoritten duren langer, maar daar houden we rekening mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:38

Ik ga van een Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI (150 pk) naar een Elroq 85 (286 pk). Ik las ergens dat het oppassen geblazen is voor benzinerijders die overstappen naar een achterwiel aangedreven EV met 286 pk :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.selker
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-06 18:08
Komend van een Skoda Octavia Combi, straks een eerste elektrische auto. De werkgever stelt een elektrische auto (nog) niet verplicht. Maar stimuleert het wel door het budget voor elektrisch rijden te vergroten t.o.v. de benzine auto's. Qua bijtelling komt het ongeveer op hetzelfde neer, dus daarom voor meer luxe gekozen. De vakantierit naar Spanje doen we dan wel iets langer over, maar ach dan hebben we een dagje langer vakantie ;)

Tijdens de proefritten viel mij de rust in de Elroq op, heerlijk! De ruimte, voornamelijk achterin, heeft de doorslag gegeven tov de KIA EV3. Ook wou ik eigenlijk wel bij Skoda blijven, al jaren een vertrouwd merk voor mij. Voor deze Octavia al 2x een Skoda Octavia Combi (automaat) gehad, nu als voorloopauto een Skoda Octavia Combi, handgeschakeld. Ik kan niet wachten tot april, dan komt de Elroq binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
draayertje schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:39:
[...]

Ik ga van een Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI (150 pk) naar een Elroq 85 (286 pk). Ik las ergens dat het oppassen geblazen is voor benzinerijders die overstappen naar een achterwiel aangedreven EV met 286 pk :F
Nou, het is in ieder geval wel zo dat je bij de 85 echt veel power "onderin"' beschikbaar hebt dus wat dat betreft rijdt het duidelijk anders dan mijn 6-cilinder benzine BMW's. Dat 545 Nm koppel is enorm natuurlijk en even op het "gas" in een bocht kan gevaarlijk zijn...;-)
Pagina: 1 ... 12 ... 37 Laatste