My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik zeg het nog maar eens... Voorzitter van de GPDA... Lekker gewerkt pik!DaniëlWW2 schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:26:
Tja, Max is echt niet onder de indruk van Russel.
https://www.reddit.com/r/...wards_many_times_and_ive/
https://www.reddit.com/r/...z_he_knows_the_pressures/
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Klinkt mij meer als: Wij kunnen Perez niet ontslaan dus hopen dat hij zelf opstapt.DaniëlWW2 schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:28:
En Perez lijkt misschien toch echt te moeten gaan. Horner zegt eigenlijk dat Perez zijn eigen conclusies moet gaan trekken.
https://www.reddit.com/r/...z_he_knows_the_pressures/
Zhou heeft in zijn debuutrace al punten gehaald meen ik.Alfa Novanta schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:20:
Eerste Chinese F1 rijder en nu de eerste die in de punten rijdt. Cool
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dat kunnen ze wel, maar het kost ze miljoenen.Robkazoe schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:31:
[...]
Klinkt mij meer als: Wij kunnen Perez niet ontslaan dus hopen dat hij zelf opstapt.
Maar het is misschien nu echt afgelopen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
En Russel probeerde het tijdens de sprint ook bij de Ferrari's.Alfa Novanta schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:00:
[...]
Maar het was wel Russell die op de Boordradio zat te huilen![]()
... dat kunnen ze wel goed daar bij Mercedes
Het is gewoon een enorme kwal. Geniepig en naar, dat gedrag. Dat komt toch telkens weer naar voren bij die kerel. Zeer onsympathiek.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
"karma is a drink best served cold"
Self reflection is the school of wisdom
Ennnnnn jij krijgt straf, en jij krijgt straf, en jij krijgt straf, etc etc
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Een penalty van 1 grid straf bestond ook nog niet. En zo zijn er wel meer vergrijpen met aangepaste straffen. Ik zie niet in waarom die 5s stop & go niet ook zou kunnen.Transportman schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:22:
[...]
5s stop & go bestaat niet, op die manier gaat je bingokaart nooit volkomen
[removed]
Perez had hem een paar jaar terug ook al gekregen.redwing schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:56:
[...]
Een penalty van 1 grid straf bestond ook nog niet. En zo zijn er wel meer vergrijpen met aangepaste straffen. Ik zie niet in waarom die 5s stop & go niet ook zou kunnen.
GASLYYYYY!!
Vabdaag werd er ook niet gewacht tot er aangesloten werd door de lapped carsPjotrStroganov schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:00:
[...]
Als regels regels waren, was Lewis wereldkamioen geweest in 2021.![]()
Rent gauw weg.
Nee, dit was gewoon de straf.Humma Kavula schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:03:
Wacht, deze komt er nu bovenop dus Gasly en Sainz schuiven weer een plaatsje op?
GASLYYYYY!!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Maar in de 'officiële regels' staat ie niet als straf. Dan kan ik alleen maar de 3-grid straf vinden. Hoe dan ook blijft natuurlijk het grootste probleem dat de straffen gewoon veel te random zijn en de strafmaat keer op keer wordt aangepast. Zoals ze de laatste tijd bezig zijn is elke straf wel mogelijk.MikeyMan schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:02:
[...]
Perez had hem een paar jaar terug ook al gekregen.
[removed]
Mislopen team kampioenschap kost ze ook miljoenen. Eigenlijk is geld toch nooit het probleem bij RB? Dus snap het echt niet dat perez er nog zit….DaniëlWW2 schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:39:
[...]
Dat kunnen ze wel, maar het kost ze miljoenen.
Maar het is misschien nu echt afgelopen.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Of heb ik iets gemist
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Toen Bottas over de spiegel reed werd die op een ronde achterstand gezetskreppiedoe schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:13:
Hoe kan het,dat norris tijdens de safetycar ineens voor bottas rijd,en daar verder helemaal geen melding over is geweest?
Of heb ik iets gemist
I stand correctedMaarten_E schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:36:
Zhou heeft in zijn debuutrace al punten gehaald meen ik.
Wikipedia: Zhou Guanyu
Wel de eerste punten voor dit gifgroene monster
[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-12-2024 21:18 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Maar RBR haalt ondertussen ook de budget cap wel zonder Perez.ZeRoC00L schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:08:
[...]
Mislopen team kampioenschap kost ze ook miljoenen. Eigenlijk is geld toch nooit het probleem bij RB? Dus snap het echt niet dat perez er nog zit….
De vraag is of Perez door moeten betalen in 2025, wel of niet onder de budget cap valt. Volgens mij niet omdat Ricciardo dat ook had. Ik denk dat ze hem dus gewoon kunnen ontslaan.
Elke race andere stewards, toch? Blijkbaar zijn deze niet zo biased. Best wat straffen zijn volkomen terecht.BakkerM schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:56:
Gezien alle straffen kunnen we de 'komt-alleen-maar-omdat-Max-niet-brits-is'-kaart weer terug in de zak steken.
En race control zuigt.
Dat stuk heb is gemist. Verandering is blijkbaar toch te lastig.gambieter schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:15:
[...]
Jenson probeert het agressie van VER te maken, ipv het achterbakse van RUS.
Zo gaat VER voorlopig niet naar Mercedes, of het moet zijn om RUS eruit te schoppen
Verder: hier mocht geen echte champagne gespoten zeker? Want dit spul wilde niet echt spuiten....
Perez valt sowieso buiten de budget cap. Die gaat immers om "performance", en nouja, voegt Perez performance toe?DaniëlWW2 schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:18:
[...]
Maar RBR haalt ondertussen ook de budget cap wel zonder Perez.
De vraag is of Perez door moeten betalen in 2025, wel of niet onder de budget cap valt. Volgens mij niet omdat Ricciardo dat ook had. Ik denk dat ze hem dus gewoon kunnen ontslaan.
En meer serieus: "driver salary" valt buiten de budget cap, volgens mij geldt dat voor alle type drivers en vast zelfs incl. simulator drivers.
Lewis Hamilton: going wide on turn 4, now going wide on turn 6.. again on turn 9LZ86 schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:45:
En Russel probeerde het tijdens de sprint ook bij de Ferrari's.
Het is gewoon een enorme kwal. Geniepig en naar, dat gedrag. Dat komt toch telkens weer naar voren bij die kerel. Zeer onsympathiek.
The Master teaches the apprentice
Arabisch land heWaah schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:19:
Verder: hier mocht geen echte champagne gespoten zeker? Want dit spul wilde niet echt spuiten....
De volgorde achter de sc was: verstappen,hamilton,bottas en norris. Na de herhalingen reed norris ineens voor bottas ACHTER de sc. Bottas en hamilton mochten later de sc voorbij...lapped cars may overtake the sc...maar dat was pas later.RobertMe schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:15:
[...]
Toen Bottas over de spiegel reed werd die op een ronde achterstand gezet
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Je zou toch zeggen dat ze wel iets beters kunnen maken dat beter spuit maar zonder alcohol is.RobertMe schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:21:
[...]
Arabisch land heVond het al verbazingwekkend dat Verstappen toch even de fles aan de hond zette. Force of habit waarschijnlijk.
Flessen cola met wat Mentos er in ofzo
Dat deed ie 2x dus wellicht smaakt het…RobertMe schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:21:
[...]
Arabisch land heVond het al verbazingwekkend dat Verstappen toch even de fles aan de hond zette. Force of habit waarschijnlijk.
Mijn boefje is liev!
Tja, Bottas. Hij staat 22e in een kampioenschap voor 20 coureurs. Nog wel voor Sargeant overigens.RobertMe schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:15:
[...]
Toen Bottas over de spiegel reed werd die op een ronde achterstand gezet
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik probeer nog steeds te begrijpen hoe Max' gridpenalty tot stand is gekomen. Ofja, ik kan het _in theorie_ begrijpen, maar het staat totaal geen maat met eerdere vergelijkbare situaties. Bovendien lijkt het er toch heel sterk op dat Max erin is getild, en dat de Stewards in dezelfde val zijn gelopen.
Jammer genoeg zie ik in de race hetzelfde terugkomen; straffen worden uitgedeeld als koekjes, maar worden tegelijkertijd door je strot geduwd. Het leek wel haast NED-POR op het WK voetbal in 2006... Men grapte op F1TV nog dat het wel eens een saaie race kon worden, nou daar kwamen ze gelukkig zelf ook op terug. Ik denk dat er maar weinig races zijn waarin er zoveel straffen zijn uitgedeeld. De meesten terecht, maar de strafmaat lag steeds wel aan de bovenkant van wat ze konden/mochten doen, en erger nog, in een aantal gevallen véél hoger dan wat de normale tendens is. Ik noem met name een NOR of HAM, maar gisteren natuurlijk VER al. Het onbegrip van publiek en verslaggevers is overal te vinden. Niet om de overtredingen, maar de straffen. Ik vraag mij oprecht af wat dit veroorzaakt heeft. Dacht men na de Q: dit was wel erg fors, dus laten we geen schijn van willekeur uiten? Heeft de nieuwe wedstrijdleider nu al zijn stempel gedrukt en heeft hij gepleit voor stengere handhaving? Of is vrouwlief echt boos dat ze al het 23e weekend* weg zijn?
* ja ik weet het, ze zitten er niet allemaal elk weekend.
Die mate van willekeur heb ik gedurende het seizoen wel vaker bekritiseerd, en zou IMHO in de koningsklasse van autosport totaal geen issue moeten zijn. Tegenover een bepaalde feitelijke overtreding moet een bepaalde straf staan. En als er verzachtende omstandigheden toegepast kunnen worden, moet dit ook duidelijk benoemd zijn in de regelementen. De willekeur moet weg, en dat is met een stewarding-systeem eigenlijk bijna niet te doen, tenzij je de regels gaat aanpassen. Gelukkig is er de laatste jaren over het algemeen al heel wat verbeterd, maar ik weet inmiddels niet meer hoe ik de mensen naast mij op de bank moet uitleggen hoe zo'n straf tot stand komt. Overtreding X moet straf Y opleveren. Geen gezeur, helderheid. Maar ben consequent en sta het niet toe dat Stewards kunnen kiezen uit een heel arsenaal aan mogelijke straffen, waarvan we deze race geloof ik 80% hebben gezien.
Maar begrijp me niet verkeerd, het ligt niet alleen aan de Stewards. Ook het proces dat zij betrokkenen kunnen ondervragen en blijkbaar open staan voor argumentatie, steekt mij heel erg. Blijkbaar kun je - als je maar genoeg zeurt of een beter verhaal hebt - een ander een straf aanpraten. Een overtreding is een overtreding en dat moet feitelijk geconstateerd kunnen worden. Dus de beslissing of iemand schuldig is of niet, moet voordien al gemaakt zijn. Daarna pas zou je de coureurs of andere betrokkenen moeten horen, áls je dat al doet. Het is geen koehandel...
Ik snap dat zo'n mate van resoluutheid er ook voor kan zorgen dat bepaalde zaken eerder worden bestraft. Juist het te langzaam rijden op de baan is daar zo'n voorbeeld van. Het werd áltijd gedoogd, maar zoals het woord het al zegt, het hóórt niet. Hoe lang wordt het nog gedoogd nu we dit voorbeeld van Max hebben? Als men niet uitkijkt kan het de sport ook totaal vernielen doordat we door de straffen geen race meer hebben. Het vergelijk met een 'harde' voetbalwedstrijd kan ik hier ook wel weer maken. Maar dat komt voor mij op één ding neer: de straffen moeten proportioneel zijn. Ik snap ergens dat daar de moeilijkheid zit als incidenten per stuk worden bekeken en beoordeeld. Maar de donkere wolk die boven menig race of kwalificatie hangt als er nog een incident te beoordelen is, is zowaar nog erger. Dus ik blijf erbij: éénduidig straffen.
De wedstrijdleider gaat niet over straffen, dat doen de stewards. Laten die nou niet per race vervange... oh wacht, die wisselen natuurlijk ook nog wel eens per race.Fauna schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:22:
Heeft de nieuwe wedstrijdleider nu al zijn stempel gedrukt en heeft hij gepleit voor strengere handhaving?

Nu pas voor SargeantPinobigbird schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:22:
[...]
Tja, Bottas. Hij staat 22e in een kampioenschap voor 20 coureurs. Nog wel voor Sargeant overigens.
Norris was gewoon double yellow en toch doorrijden.dat gebeurt bijna nooit tijdens een race, dus die straf zie je dan ook niet vaak.
Vind het dus best terecht. 1km/u te hard in de pitlane levert andere risico's op dan veel te hard in de pitlane.
Double yellows is even safety issue. En het wegrijden bij geel in Brazilie had ook gewoon bestraft moeten worden, want safety issue.
F1TV is vooral boos omdat het Britten zijn... En de nieuwe race director lijkt zich daar weinig van aan te trekken. De strafmaat is IMHO prima uit te leggen.
Net als dat Russel een kleine penalty krijgt. Want meer dan 10 autolengtes is geen safety issue. Meer een "fair play" dingetje. Dus lagere straf.
Video: https://imgur.com/a/iVC215NTed Kravitz: The rumour is that on the drivers' parade holding room Max then confronted George, still seething, and said something along the lines of: "You and your FIA mates, I hope you're happy with what you've done." The actual quote was rather ruder than that...
Wat een heerlijke zoete wraak van Verstappen vandaag dan met deze P1. Daar moet je toch enorm van genieten na deze shitshow dit weekend... of dit seizoen beter gezegd?

Veel Britser dan Russel worden ze niet: nooit direct, altijd er omheen draaien maar achter je rug om? Alles achter de ellebogen. "Keeping up appearances"...StefanVerkerk schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:30:
Even van Reddit geleend:
[...]
Video: https://imgur.com/a/iVC215N
Wat een heerlijke zoete wraak van Verstappen vandaag dan met deze P1. Daar moet je toch enorm van genieten na deze shitshow dit weekend... of dit seizoen beter gezegd?
Zo'n beetje het tegenovergestelde van Max.
Ben wel benieuwd naar de quote nu.StefanVerkerk schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:30:
Even van Reddit geleend:
[...]
Ik kan wel een estimated guess doen hoor:
"Fuck You and fuck your FIA mates, I hope you're fucking happy with what you've done."
Zhou Guanyu has scored 4 times as many points as Perez in the last 4 races
Zhou's last 4 races: 8th, 13th, 15th, 15th: 4 Points
Perez's last 4 races: DNF, 10th, 11th, 17th: 1 Point
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Jip en Janneke champagneWaah schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:19:
F1TV heeft ook al enkele keren gezegd dat de straf van Max nergens op slaat omdat Russell Max al van ver kon zien rijden.Waah schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:29:
Norris en Hamilton is beide veiligheid. Geen pit limiter aan in de pitstraat is gewoon gevaarlijk. Zeker als iedereen door de pits gaat. Als HAM zich dan verremd kan die de hele pitstraat blokkeren met alle risico's van dien.... Een iets andere situatie als 1km/u te hard rijden waar vaak minder voor wordt gegeven.
Norris was gewoon double yellow en toch doorrijden.dat gebeurt bijna nooit tijdens een race, dus die straf zie je dan ook niet vaak.
Vind het dus best terecht. 1km/u te hard in de pitlane levert andere risico's op dan veel te hard in de pitlane.
Double yellows is even safety issue. En het wegrijden bij geel in Brazilie had ook gewoon bestraft moeten worden, want safety issue.
F1TV is vooral boos omdat het Britten zijn... En de nieuwe race director lijkt zich daar weinig van aan te trekken. De strafmaat is IMHO prima uit te leggen.
Net als dat Russel een kleine penalty krijgt. Want meer dan 10 autolengtes is geen safety issue. Meer een "fair play" dingetje. Dus lagere straf.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Verstappen is daar ook veel directer in dan Russell. Verstappen zoekt je gewoon op na de race en geeft je een duw.StefanVerkerk schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:30:
Even van Reddit geleend:
[...]
Oh wacht... Imola 2021.
Er was natuurlijk een zeker air van “gentlemen racing” waar je zaken over het genot van een kopje thee passend kon maken. Beetje zoals “ze” ook politiek bedrijven. Als het nu ineens zwart/wit word past dat wel bij Max. Die overigens gister even gezellig met MBS geklets heeft naar het schijnt. Risico is dat we misschien dan wel die ongrijpbare charme van de sport kwijt raken? Het onvoorspelbare en hetgeen we jaren over na kunnen praten.
Ik heb vandaag in ieder geval genoten. Die oranje bril zat comfortabel.
Misschien heb ik het gemist in de preshow. Maar tijdens de race kwam het pas ter sprake nadat de penalties op Hamilton en Norris waren gegevenLekker Ventje schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:51:
[...]
F1TV heeft ook al enkele keren gezegd dat de straf van Max nergens op slaat omdat Russell Max al van ver kon zien rijden.
Dan heb je het idd gemist, werd echt al eerder besproken en belachelijk gevonden.Waah schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:03:
[...]
Misschien heb ik het gemist in de preshow. Maar tijdens de race kwam het pas ter sprake nadat de penalties op Hamilton en Norris waren gegevenwat ik gehoord heb tenminste.
Dat "jaren napraten" is juist het probleem.Lynx schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:02:
. Risico is dat we misschien dan wel die ongrijpbare charme van de sport kwijt raken? Het onvoorspelbare en hetgeen we jaren over na kunnen praten.
Ik word echt ontzettend moe als men Abu Dhabi '21 er weer bij sleept...it's been three years...
Streng is wat mij betreft prima. We weten dat coureurs daar alleen maar naar luisteren. Geen coureur die nu nog vergeet te liften voor een double yellow. En lewis is ook weer ff wakker dat die gewoon de pit limiter aan moet zetten.
See we (the FIA) are not biased at all!
Oh, f*ck. We forgot Russel. Quick investigate for something insignificant... Uhm, safetycar infringement or something...
Zoethoudertje voor de rest van de wereld....
[ Voor 32% gewijzigd door OzzieMann op 01-12-2024 22:08 ]
https://untappd.com/user/OzzBier
Then I stand correctedhjs schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:06:
[...]
Dan heb je het idd gemist, werd echt al eerder besproken en belachelijk gevonden.

Heb F1TV ook wel aardig hoor zitten. Die zijn denk ik zo non biased als je kan verwachten van "insert same nationality here" pers.
Ik zou het prima vinden. Soms helpt het ook wel om gewoon een duidelijke lijn te trekken. Anders raakt de balans tussen regels en uitzonderingen nog verder zoek. Gewoon racen volgens de regels -> maar dan ook wel alle regels.Lynx schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:02:
In lijn met mijn eerdere wilde theorie is het verloop in zekere zin te verklaren. MBS heeft nadrukkelijk gestuurd op handhaving van regels. Vooral onzinnige regels, maar desondanks strakke handhaving. We hebben een nieuwe wedstrijdleider en alles en iedereen krijgt zware straffen. Benieuwd of hij nu ook doorpakt op de stewards. Even wat mensen uit z’n kaartclubje ofzo en die dan voor vast met riante salarissen.
Er was natuurlijk een zeker air van “gentlemen racing” waar je zaken over het genot van een kopje thee passend kon maken. Beetje zoals “ze” ook politiek bedrijven. Als het nu ineens zwart/wit word past dat wel bij Max. Die overigens gister even gezellig met MBS geklets heeft naar het schijnt. Risico is dat we misschien dan wel die ongrijpbare charme van de sport kwijt raken? Het onvoorspelbare en hetgeen we jaren over na kunnen praten.
Ik heb vandaag in ieder geval genoten. Die oranje bril zat comfortabel.
Ik verbaas me steeds vaker over bijv. de afstand tussen de auto's bij de opwarmronde. Daar is toch ook gewoon een norm voor? Netjes aansluiten, snel klaarzetten en trappen maar.
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
DC zat erbij, die is echt pro-RBWaah schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:08:
[...]
Then I stand corrected![]()
Heb F1TV ook wel aardig hoor zitten. Die zijn denk ik zo non biased als je kan verwachten van "insert same nationality here" pers.
Duh, die staat op de payroll bij RB. Maar toch hoor ik hem zelden onzin uitkramen, en als die even pro RB moet doen zijn er collega's om tegengas te geven.
Dat is het probleem ook met Sky. Het hoeft niet eens bias te zijn, maar wel een groep waar enkel mensen verslag doen met dezelfde gedachten... En dan krijg je dingen als de "kerstreclame" met Max enzo
Ja, DC is pro-RB. Maar zijn verslaggeving is dat niet.
En die geven ze dan een strafje wat na de finish totaal niks doet. 10 sec had wel gewerkt, dat had hem 2 plaatsen gekost.OzzieMann schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:07:
Wait, whut? All Britts got penalties?
See we (the FIA) are not biased at all!
Oh, f*ck. We forgot Russel. Quick investigate for something insignificant... Uhm, safetycar infringement or something...
Zoethoudertje voor de rest van de wereld....
Echter, dan schieten we de andere kant uit en dan heet het ineens weer Ferrari International Assistance. Die tijd hebben we ook gehad.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Kortom, dat biased zijn is niet iets unieke voor Sky en misschien elders nog wel erger.
Dat betekent, stam + t .
Op zich waar... Maar die worden niet meeverpakt met f1tv.Apache4u schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:25:
Ach, als we hier ook Engels zouden spreken en de Britten zouden in de ziggo-tijd massaal afstemmen op Mol en Plooij om daarna nog even de post-race met oa Coronel mee te pakken … Ik denk dat ze dan ook zouden denken dat ze in een uitzending van de Verstappen-fanclub waren beland.
Kortom, dat biased zijn is niet iets unieke voor Sky en misschien elders nog wel erger.
Huh? Nu F1TV hun eigen "Live" kanaal heeft zijn Sky en ViaPlay beiden net zo gelijk. Alleen toen er nog geen "F1 Live" was was het een beetje apart omdat Sky de defacto standaard was en de "internationale" uitzending die eigenlijk een "nationale" Engelse is/was die als "generiek" werd aangeboden. Maar nu is Sky gewoon het Engelse kanaal naast het Nederlandse van Ziggo etc. Zonder "voorgetrokken" te worden (sure, je zou de "taal" van "International" kunnen aanpassen naar gewoon "English" om het nog wat duidelijker te maken zeg maar).MikeyMan schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:27:
[...]
Op zich waar... Maar die worden niet meeverpakt met f1tv.
En vroeger zat Ziggo natuurlijk ook in F1TV (net zoals VP sinds halverwege '22). Dus zo extreem verschillend is/was het niet. Dan daargelaten dat de een in de "wereld taal" is en de ander in een niche taal. Maar Sky maakt in de basis natuurlijk ook een uitzending voor het publiek uit de UK. En F1 Live zou neutraal moeten zijn (ondanks dat 99% Brits is dat voor hun werkt op TV. Alleen Hinch dan als Canadees, en Julien als Fransoos (denk ik, maar dat moet wel gezien accent
Voor Nederland heb je wellicht een punt. Voor de rest van de wereld totaal niet. Die krijgen wel de britse bias mee, maar de Nederlandse ontgaat ze volledig.
[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 01-12-2024 22:41 ]
Toen de rechten nog bij Ziggo lagen kwamen die wel mee jaMikeyMan schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:40:
@RobertMe want mol en Plooij komen mee bij viaplay?
Er is geen standaard audio stream? Op basis van apparaat (taal) wordt de standaard stream gekozen. Tot dit jaar startte F1TV bij mij altijd met de international feed met NL audio. Pas sinds dit jaar wordt de keuze in feed / taal onthouden.En daarnaast wordt ook viaplay nl niet de wereld in gezonden als standaard audio stream.
De post van @Apache4u ging natuurlijk ook om de hypothetische "wat als Ziggo toentertijd wel de standaard was" en we in NL Engels spraken (of Nederland de wereldtaal was). En iedereen dus naar Mol & Plooij zou luisteren.Voor Nederland heb je wellicht een punt. Voor de rest van de wereld totaal niet. Die krijgen wel de britse bias mee, maar de Nederlandse ontgaat ze volledig.
[ Voor 99% gewijzigd door G_Dragon op 01-12-2024 23:07 ]
Cooldown lap = technisch de ronde na een snelle om weer terug naar de pits te rijden, Max was bezig in zijn preperatie lap voor een snelle ronde. Een zelfde ronde als Russel ook mee bezig was, waarbij ze ruimte zoeken op een ideale lijn (om de banden schoon te houden). Net voor dat Russel bijna bij Max in zijn versnellingsbak rijd had Max namelijk Alonso voor gelaten.gambieter schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:05:
[...]
Het gejank van Russell en het hard doorrijden terwijl ze allemaal een cooldown lap deden. Zelfs de Britse media zijn niet erg overtuigd van de straf en aanleiding.
Cogitationis poenam nemo patitur
Klopt dit wel?G_Dragon schreef op zondag 1 december 2024 @ 23:00:
Hoe Mclaren de constructeurs titel nog kan winnen;
[Afbeelding]
Er is nog maar 1 race te gaan, Red Bull kan al niet meer WCC worden, en Ferrari staat nog steeds achter McLaren.
Volgens mij had je dit plaatje voor 5 uur vanmiddag moeten posten?
Er zat bij vlagen nog wel aardig racen bij, maar wat overheerst is dat het vooral een enorme zooi was
Daar droeg haast iedereen ook wel aan bij, zeker een hoop rijders maar ook de wedstrijdleiding.
Je kan duidelijk merken dat er geen professionele race director aan het werk was.
Dat met die spiegel kon zo echt niet.
En de stewards lijken wel uitbesteed bij Oprah.
Jij een penalty, jij een penalty, iedereen een penalty.
Alhoewel Alonso dan weer wegkwam bij dat onveilig invoegen...
Nou ja, entertainment hoog maar race waarde matig.
Camron is ook weer heerlijk na de race, hij slaat met het Max vs. Russel incident wel de spijker op zijn kop....
En Peter ook online
Peter geeft ook terecht aan hoe knap het van Max is om 30 ronden het gat tussen hem en Noris op 1.8 a 2 sec. te houden, bijna op een comfortabele manier.
[ Voor 39% gewijzigd door Bullet NL op 01-12-2024 23:12 ]
Nee.. sorry! Door het stomme algoritme van Facebook leek het een nieuwe post te zijn van F1 zelf maar die post is al 10 uur oud *zucht*RobertMe schreef op zondag 1 december 2024 @ 23:04:
[...]
Klopt dit wel?
Er is nog maar 1 race te gaan, Red Bull kan al niet meer WCC worden, en Ferrari staat nog steeds achter McLaren.
Volgens mij had je dit plaatje voor 5 uur vanmiddag moeten posten?
Waah schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:35:
[...]
Veel Britser dan Russel worden ze niet: nooit direct, altijd er omheen draaien maar achter je rug om? Alles achter de ellebogen. "Keeping up appearances"...
Zo'n beetje het tegenovergestelde van Max.
Owja? Want het is anders wel een professional, die er gewoon voor betaald krijgt en in dienst van de FIA werkt. Alleen de stewards zijn vrijwilligers (ok, en de marshals en zo, maar die zijn geregeld door het circuit en niet de FIA).sambalbaj schreef op zondag 1 december 2024 @ 23:06:
Je kan duidelijk merken dat er geen professionele race director aan het werk was.
En de beste man die het nu doet deed (/doet

Het is een beetje zoals Vasseur zei: achteraf gezien... Het was uiteindelijk ook een flut moment in de race. Ja, nu heeft de spiegel de race beïnvloed (gratis pitstops, speeding in pitlane). Maar als ze er een VSC of SC voor gegeven hadden had het gegarandeerd de race beïnvloed aangezien sommigen dus al gepit hadden en de SC dan perfect in pit window zou zijn.Dat met die spiegel kon zo echt niet.
En vaker dat debris blijft liggen, maar het is ook afhankelijk van de plek. Maarja, deze spiegel op het midden van de baan kon je er donder op zeggen dat iemand er overheen zou gaan. Ook gezien het de enige inhaal plek op het circuit is (ondanks dat nu Bottas er overheen reed terwijl die op een ronde achterstand werd gezet). All in all denk ik dat er een (V)SC had moeten komen om het weg te halen. Maar als het 2 meter verder naar rechts had gelegen was de situatie al totaal anders geweest (lag het buiten de "race" lijn v.w.b. aanvallen/verdedigen in T1).
Dat verhaal van Max gaat naar Mercedes dat kunnen ze tot 2028 wel vergeten. Max dient zijn contract bij Red Bull keurig uit. Hij is iemand van zijn woord en vind loyaliteit belangrijk. Dat is tenminste het idee dat ik van hem heb. Ik zie het dus niet gebeuren tenzij Red Bull er een potje van maakt in 2026. En dan eigenlijk nog niet. Max heeft daar ook al flink mindere jaren meegemaakt dus die is wel wat gewend.gambieter schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:15:
[...]
Jenson probeert het agressie van VER te maken, ipv het achterbakse van RUS.
Zo gaat VER voorlopig niet naar Mercedes, of het moet zijn om RUS eruit te schoppen
"When you grow up your heart dies"
Eens, aan de andere kant, ik denkt dat Toto er niet veel moeite mee heeft om George te laten gaan als hij Max kan krijgensjaool schreef op zondag 1 december 2024 @ 23:51:
[...]
Dat verhaal van Max gaat naar Mercedes dat kunnen ze tot 2028 wel vergeten. Max dient zijn contract bij Red Bull keurig uit. Hij is iemand van zijn woord en vind loyaliteit belangrijk. Dat is tenminste het idee dat ik van hem heb. Ik zie het dus niet gebeuren tenzij Red Bull er een potje van maakt in 2026. En dan eigenlijk nog niet. Max heeft daar ook al flink mindere jaren meegemaakt dus die is wel wat gewend.
Dan krijgt Williams hem terug met een grote strik eromheenBullet NL schreef op maandag 2 december 2024 @ 00:03:
Eens, aan de andere kant, ik denkt dat Toto er niet veel moeite mee heeft om George te laten gaan als hij Max kan krijgen
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
En dan voor 2027 uitkiezen waar de beste kansen liggen. Ik zou hem dan graag bij Ferrari zien.
Ik zie Verstappen niet terugkomen als hij stopt. Dan gaat ie wel over naar het WEC ofzo.sly___ schreef op maandag 2 december 2024 @ 05:05:
Ik denk dat de kans groter is dat Max er na volgend jaar even mee stopt voor een jaartje. Zou me niet verbazen dat hij dan behoefte heeft aan een jaartje vaderschapsverlof tegen die tijd.
En dan voor 2027 uitkiezen waar de beste kansen liggen. Ik zou hem dan graag bij Ferrari zien.
Ik zie hem ook nog wel stoppen en overstappen op WEC of Indy. Dat gezeik is op een gegeven moment ook wel klaar.sly___ schreef op maandag 2 december 2024 @ 05:05:
Ik denk dat de kans groter is dat Max er na volgend jaar even mee stopt voor een jaartje. Zou me niet verbazen dat hij dan behoefte heeft aan een jaartje vaderschapsverlof tegen die tijd.
Max dient gewoon zijn contract uit bij Red Bull.
En anders is het eerst overstappen naar een ander team ( kleur maakt hem niets uit) en op tijd stoppen in plaats van doorgaan tot zijn 40e.
Zaken die hij al eerder heeft gezegd in interviews.
[ Voor 5% gewijzigd door d-vine op 02-12-2024 07:43 ]
Naast de wedstrijd heeft hij nog 2 belangrijke overwinningen behaald: die op de FIA en op Russell. Die laatste heeft - nu hij op zijn gluiperige persoonlijkheid is aangevallen door Verstappen - volgens mij best een probleem voor de nabije toekomst. En dat geldt dus ook voor team Mercedes, waar hij topman van is. Je hoeft als coureur echt niet met iedereen vriendjes te zijn, maar het is wel essentieel dat je gerespecteerd wordt, en daar schort het bij Russell aan. Daarbij heeft hij (nog) niet de rijderskwaliteiten waarmee hij af kan dwingen dat anderen naar hem moeten luisteren.
Ook op McLaren heeft hij een belangrijke overwinning behaald. Die hebben geleerd dat zelfs als je voor het grootste deel van het seizoen de beste wagen hebt dit nog niet voldoende is om RBR/Verstappen te verslaan. Deze grafiek speelt boekdelen:
:strip_exif()/f/image/vpVnrIQA17dDEwOoiHazXkGu.png?f=user_large)
Bij Ferrari zal het onrustig blijven naar aanloop naar volgend seizoen. Een steeds meer gefrustreerde Leclerc, die ze zelfs met z'n huidige nummer 1 positie in het team regelmatig laten spartelen als een vis op het droge. Hoe moet dat volgend jaar? Als hij die 'bevoorrechte' positie ook nog eens verliest richting een Hamilton die dit seizoen allesbehalve consistent presteert en af en toe zelfs door het ijs zakt? Zeker bij een team als Ferrari met al z'n intigres is dit een recipe for disaster.
Ondertussen lijkt bij RBR de rust en de snelheid langzaam terug gekeerd. Het enige rumoer dat daar zal spelen is die van de tweede rijder. Maar dat zal in het grote geheel gerommel in de marge blijven en geen doorslaggevende invloed hebben op de kansen van Verstappen voor volgend jaar. Persoonlijk zou ik het liefst Leclerc in de tweede RBR zien, maar dat is contractueel voorlopig onmogelijk.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dit. Max heeft het al talloze keren aangegeven.d-vine schreef op maandag 2 december 2024 @ 07:43:
Indy gaat Max niet doen.
Max dient gewoon zijn contract uit bij Red Bull.
En anders is het eerst overstappen naar een ander team ( kleur maakt hem niets uit) en op tijd stoppen in plaats van doorgaan tot zijn 40e.
Zaken die hij al eerder heeft gezegd in interviews.
Volgens mij projecteren mensen hun eigen gevoelens een beetje op Max. Want zoveel last heeft Max volgens mij niet van al het "gezeur". Gezien de resultaten na "gezeur" helpt het hem zelfs in enige mate
Ze maken uiteraard wel eens verkeerde inschattingen maar zijn inderdaad niet heel echt biased wat mij betreft. Hoewel Coulthard natuurlijk in de RBR familie zit, die hoor je niet echt snel iets negatiefs zeggen over Max tenzij het overduidelijk is - zoals Mexico.Waah schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:08:
[...]
Then I stand corrected![]()
Ik vind F1TV het prettigste commentaar en ze hebben genoeg mensen om alles in de gaten te houden. Viaplay is enorm biased, zowel richting Max Verstappen als hoe ze vinden dat er met de Britten wordt omgegaan. En Sky is vice versa vaak ook erg biased, en tsja, hun doelgroep (net als bij Viaplay) wil over het algemeen natuurlijk ook niet dat ze superkritisch zijn.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Dat laatste hoop ik niet, en hij heeft ook altijd gezegd dat niet te willen.d-vine schreef op maandag 2 december 2024 @ 07:43:
Hoe veel ze ook voor de sport betekent hebben en hoezeer hun klasse ook nog af en toe nog aan het licht komt vind ik Hamilton (40 volgend seizoen) en Alonso (43) eigenlijk steeds minder passen in het huidige veld.
Ze kunnen niet meer 100% van de tijd op 100% presteren. Omdat hun niveau zo enorm hoog was/is is zelfs een iets lager percentage van dat hoge niveau voldoende om in het veld mee te rijden, maar een serieuze aanval op de wereldtitel valt mijns inziens van beiden niet meer te verwachten. Ook niet van Hamilton in een Ferrari, mocht die volgend jaar wel competitief blijken. Natuurlijk, we zullen in dat geval af en toe mooie dingen van hem gaan zien, maar mijns inziens zal het voor hem mentaal en fysiek heel lastig worden om een seizoen als zeg 2021 te herhalen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hij is dit seizoen natuurlijk buitengesloten (logisch). Mijn aanname is dat het niet meer als zijn team voelt en dat men weinig met zijn specifieke feedback doet. Misschien was het niet zo slim om al voor het seizoen een overstap aan te kondigen.BM schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:04:
Wat me gister wel (wederom) op viel: volgens mij heeft Hamilton behoefte aan een goeie, lange vakantie. Die kerel loopt rijd voor mijn gevoel al meerdere races met z'n ziel onder z'n arm rond. Lijkt er totaal geen zin meer in te hebben. Ik hoop voor Ferrari dat ze goed kunnen beginnen aan 2025, anders vrees ik dat Lewis wel eens een hele vervelende tijd kan gaan hebben daar.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
In Nederland ja. En wellicht in België. De Engelse stream is in heel de wereld te ontvangen. En voor veel landen/talen zelfs de enige beschikbare. Die Britse bias wordt dus veel breder verspreid dan de NederlandseRobertMe schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:59:
[...]
Toen de rechten nog bij Ziggo lagen kwamen die wel mee ja
[...]
Er is geen standaard audio stream? Op basis van apparaat (taal) wordt de standaard stream gekozen. Tot dit jaar startte F1TV bij mij altijd met de international feed met NL audio. Pas sinds dit jaar wordt de keuze in feed / taal onthouden.
Dat was mn punt.
'alexbl69 schreef op maandag 2 december 2024 @ 07:47:
Persoonlijk zou ik het liefst Leclerc in de tweede RBR zien, maar dat is contractueel voorlopig onmogelijk.
Daarnaast, waarom zou Leclerc als 2e rijder naar Max gaan zitten?
RB gaat zich niet weer branden aan een 1e/2e rijder discussie met 2 top coureurs, ze hebben Max en daarnaast hebben ze een puntenrijder nodig.
Vergeet niet, het constructeurs kampioenschap is voor auto fabrikanten interessant, maar RB gaat er geen druppel meer energie drankjes van verkopen.
Denk dat RB het wel goed vind, Max en daarnaast een Lawson of andere junior rijder die genoeg punten pakt.
Als de 2e coureur maar beter is dan Perez, das wel een probleem geval...
Dat geld voor meerdere coureurs; men is moe/op na zo'n lang seizoen. En dan hadden ze nog best gunstige "breaks" buiten de regulier zomervakantie. Hulkenberg idem dito deze race. Klapt er in de eerste bocht af omdat hij te veel grip eist van z'n harde koude banden; Na de safety car idem dito op de nieuwe medium band, exact weer te veel vragen van "koude" banden. Een beetje een rookie fout m.i.BM schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:04:
Wat me gister wel (wederom) op viel: volgens mij heeft Hamilton behoefte aan een goeie, lange vakantie. Die kerel loopt rijd voor mijn gevoel al meerdere races met z'n ziel onder z'n arm rond. Lijkt er totaal geen zin meer in te hebben. Ik hoop voor Ferrari dat ze goed kunnen beginnen aan 2025, anders vrees ik dat Lewis wel eens een hele vervelende tijd kan gaan hebben daar.
Deed Perez weer een "Saudi 2021"? Spinnen en in z'n 3e versnelling proberen weg te rijden en daarmee z;n koppeling opgerookt? Zonde want hij had eindelijk een soort "OK" resultaat (mede te danken door de pech/straffen van anderen).
In dat geval is het de schuld van Elizabeth I (1533-1603). Tijdens haar bewind werden de fundamenten voor de koloniale en zeevarende mogendheid gelegd.MikeyMan schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:15:
[...]
In Nederland ja. En wellicht in België. De Engelse stream is in heel de wereld te ontvangen. En voor veel landen/talen zelfs de enige beschikbare. Die Britse bias wordt dus veel breder verspreid dan de Nederlandse
Dat was mn punt.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Rui Marques (de racing director) die kwam oorspronkelijk van F2/F3.RobertMe schreef op zondag 1 december 2024 @ 23:41:
[...]
Owja? Want het is anders wel een professional, die er gewoon voor betaald krijgt en in dienst van de FIA werkt. Alleen de stewards zijn vrijwilligers (ok, en de marshals en zo, maar die zijn geregeld door het circuit en niet de FIA).
En de beste man die het nu doet deed (/doet) het ook al een aantal jaren voor F2. Misschien was die dus overwerkt, doordat die nu twee races moest doen. En "zelfs" Charlie Whiting deed al 10 jaar nog alleen F1 terwijl die daarvoor ook GP2 etc deed. Maar daarvoor is toen iemand anders gekomen omdat het teveel werk was. En F2 was nu ook een nieuwe voor aangesteld, alleen is die vrouw alweer ontslagen door MBS nog voordat ze het werk gedaan heeft (bij F2, ze was wel al langere tijd race director voor andere series/...).
Hele aardige vent! Het scheelt dat het werk in F2 nogal meevalt omdat ze daar een hele goede "Support Team" hebben waardoor hij alleen maar hoefde te controleren daar.
Ik denk misschien wel dat Marques overwerkt is, aangezien dit zijn zoveelste weekend achter elkaar werken was. Hij was verantwoordelijk bij Macau GP, Las Vegas & nu Qatar en dan straks Abu Dabi.
Er wordt wel eens gevraagd wat alle drama met hem doet, maar het boeit hem niet. Na de race gaat ie naar huis en denkt ie er niet meer aan. Hij zal ongetwijfeld gefrustreerd raken van bepaalde dingen, maar zolang hij uitgedaagd wordt en kan winnen maakt het hem volgens mij allemaal niks uit, met als voorwaarde dat alles wel gewoon fair gaat. Als je om het hondsgezeik genaaid wordt puur omdat je Verstappen bent dan is het op een gegeven moment wel klaar, wat logisch is. Gelukkig zijn er meer coureurs en teams die zich steeds vaker kritisch uiten richting de FIA, dus dat is goed.Waah schreef op maandag 2 december 2024 @ 07:47:
[...]
Dit. Max heeft het al talloze keren aangegeven.
Volgens mij projecteren mensen hun eigen gevoelens een beetje op Max. Want zoveel last heeft Max volgens mij niet van al het "gezeur". Gezien de resultaten na "gezeur" helpt het hem zelfs in enige mate
Ik denk echter wel dat zodra het bij RBR klaar is (lees: contract klaar of geen kans op titels meer) dat ie gewoon uit de F1 stapt en lekker z'n eigen ding gaat doen, of een ander team moet met een heel goed aanbod komen. Zo niet, dan een beetje simmen, beetje WEC, beetje jong talent opleiden ofzo.
MWa, denk je? Ik vermoed als Max vanmiddag Toto belt met de mededeling 'Ik wil volgend jaar bij Mercedes rijden, maar zonder Russell' dat Toto dat gewoon regeltalexbl69 schreef op maandag 2 december 2024 @ 07:47:
Er mag toch wel gesteld worden dat Verstappen afgelopen weekend veel meer heeft gewonnen dan 'enkel' een Grand Prix.
Naast de wedstrijd heeft hij nog 2 belangrijke overwinningen behaald: die op de FIA en op Russell. Die laatste heeft - nu hij op zijn gluiperige persoonlijkheid is aangevallen door Verstappen - volgens mij best een probleem voor de nabije toekomst. En dat geldt dus ook voor team Mercedes, waar hij topman van is. Je hoeft als coureur echt niet met iedereen vriendjes te zijn, maar het is wel essentieel dat je gerespecteerd wordt, en daar schort het bij Russell aan. Daarbij heeft hij (nog) niet de rijderskwaliteiten waarmee hij af kan dwingen dat anderen naar hem moeten luisteren.
Ook op McLaren heeft hij een belangrijke overwinning behaald. Die hebben geleerd dat zelfs als je voor het grootste deel van het seizoen de beste wagen hebt dit nog niet voldoende is om RBR/Verstappen te verslaan. Deze grafiek speelt boekdelen:
[Afbeelding]
Bij Ferrari zal het onrustig blijven naar aanloop naar volgend seizoen. Een steeds meer gefrustreerde Leclerc, die ze zelfs met z'n huidige nummer 1 positie in het team regelmatig laten spartelen als een vis op het droge. Hoe moet dat volgend jaar? Als hij die 'bevoorrechte' positie ook nog eens verliest richting een Hamilton die dit seizoen allesbehalve consistent presteert en af en toe zelfs door het ijs zakt? Zeker bij een team als Ferrari met al z'n intigres is dit een recipe for disaster.
Ondertussen lijkt bij RBR de rust en de snelheid langzaam terug gekeerd. Het enige rumoer dat daar zal spelen is die van de tweede rijder. Maar dat zal in het grote geheel gerommel in de marge blijven en geen doorslaggevende invloed hebben op de kansen van Verstappen voor volgend jaar. Persoonlijk zou ik het liefst Leclerc in de tweede RBR zien, maar dat is contractueel voorlopig onmogelijk.
Vaak bu'j te bang!
4 wereldtitels > 4 overwinningen idd-tom-562 schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:11:
[...]
MWa, denk je? Ik vermoed als Max vanmiddag Toto belt met de mededeling 'Ik wil volgend jaar bij Mercedes rijden, maar zonder Russell' dat Toto dat gewoon regelt
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Daar ben ik het niet mee eens. Toen ik die spiegel zag liggen, precies op het punt waar je hem er met DRS naast zet, op feitelijk het enige punt van het circuit waar je goed kunt inhalen, dacht ik meteen: dat moet een SC worden. Hier gaat gegarandeerd iemand overheen rijden en dan ligt het snelste stuk van de baan vol met stukjes koolstofvezel.RobertMe schreef op zondag 1 december 2024 @ 23:41:
[...]
Het is een beetje zoals Vasseur zei: achteraf gezien... Het was uiteindelijk ook een flut moment in de race. Ja, nu heeft de spiegel de race beïnvloed (gratis pitstops, speeding in pitlane). Maar als ze er een VSC of SC voor gegeven hadden had het gegarandeerd de race beïnvloed aangezien sommigen dus al gepit hadden en de SC dan perfect in pit window zou zijn.
Een VSC heeft geen zin, want dan komen ze er nog steeds doorheen en kan niemand daar veilig opruimen, 2m van de racelijn. Uiteindelijk, nadat de spiegel kapot is gereden, komen ze nog met de SC. Veel te laat en na 2 lekke banden voor Sainz en Hamilton. Over de race beïnvloeden gesproken...
Maar de situatie was niet anders. De spiegel lag op een gevaarlijke plek, dus dit zag iedereen aankomen. Iedereen, behalve de raceleiding. Ik vind dat echt slecht, dat menig fan vanaf de main tv-stream ziet "dit moet een SC worden" en dat de wedstrijdleiding gewoon laat doorracen.En vaker dat debris blijft liggen, maar het is ook afhankelijk van de plek. Maarja, deze spiegel op het midden van de baan kon je er donder op zeggen dat iemand er overheen zou gaan. Ook gezien het de enige inhaal plek op het circuit is (ondanks dat nu Bottas er overheen reed terwijl die op een ronde achterstand werd gezet). All in all denk ik dat er een (V)SC had moeten komen om het weg te halen. Maar als het 2 meter verder naar rechts had gelegen was de situatie al totaal anders geweest (lag het buiten de "race" lijn v.w.b. aanvallen/verdedigen in T1).
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Mwoah ik had als kijker zoiets van even een VSC erin knallen voor 1 of 2 rondes en op een leeg moment even een marshall de baan op laten rennen, ding wegpakken en weer doorGrrrrrene schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:53:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. Toen ik die spiegel zag liggen, precies op het punt waar je hem er met DRS naast zet, op feitelijk het enige punt van het circuit waar je goed kunt inhalen, dacht ik meteen: dat moet een SC worden. Hier gaat gegarandeerd iemand overheen rijden en dan ligt het snelste stuk van de baan vol met stukjes koolstofvezel.
Een VSC heeft geen zin, want dan komen ze er nog steeds doorheen en kan niemand daar veilig opruimen, 2m van de racelijn. Uiteindelijk, nadat de spiegel kapot is gereden, komen ze nog met de SC. Veel te laat en na 2 lekke banden voor Sainz en Hamilton. Over de race beïnvloeden gesproken...
[...]
Maar de situatie was niet anders. De spiegel lag op een gevaarlijke plek, dus dit zag iedereen aankomen. Iedereen, behalve de raceleiding. Ik vind dat echt slecht, dat menig fan vanaf de main tv-stream ziet "dit moet een SC worden" en dat de wedstrijdleiding gewoon laat doorracen.
Dit gedrag is niet alleen omdat die buitengesloten is IMHO. Dit zag je ook in 2021 al de eerste helft van het seizoen toen de RB nog sneller was dan de MERC. Hamilton die niet uit de auto stapte, lange radiostiltes na de race...BM schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:04:
Hij is vrij emotioneel. Als die een kleinste kans heeft is die een bloedhond. Maar als het tegenzit is het net een puppy die het niet meer ziet zitten.
Zijn post-race interview klonk meer als iemand die tegenslag na tegenslag heeft gehad in het leven, volledig failliet is. "Ik ben blij dat ik gezond ben en nog kan rijden" kwam het eigenlijk op neer
Wat wel raar is, klaarblijkelijk zijn er meer die niet gelift hebben ten tijden van die (dubbele) gele vlag. Of was die vlag er toen (even) niet? En waarom niet, want de spiegel lag er nog steeds... Vaag allemaal en 0 consistent. Enige die (keihard) gestraft is, is Lando.Grrrrrene schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:53:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. Toen ik die spiegel zag liggen, precies op het punt waar je hem er met DRS naast zet, op feitelijk het enige punt van het circuit waar je goed kunt inhalen, dacht ik meteen: dat moet een SC worden. Hier gaat gegarandeerd iemand overheen rijden en dan ligt het snelste stuk van de baan vol met stukjes koolstofvezel.
[...]
Maar de situatie was niet anders. De spiegel lag op een gevaarlijke plek, dus dit zag iedereen aankomen. Iedereen, behalve de raceleiding. Ik vind dat echt slecht, dat menig fan vanaf de main tv-stream ziet "dit moet een SC worden" en dat de wedstrijdleiding gewoon laat doorracen.
Mijn boefje is liev!
Dat laatste sloeg inderdaad nergens op. Wat een reactieWaah schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:05:
[...]
Zijn post-race interview klonk meer als iemand die tegenslag na tegenslag heeft gehad in het leven, volledig failliet is. "Ik ben blij dat ik gezond ben en nog kan rijden" kwam het eigenlijk op neer

Mijn boefje is liev!
Ik weet niet of die vlag daadwerkelijk weg geweest is, maar ik zat met tijdens de uitzending wel te verbazen over het feit dat geel/groen aan het knipperen was in sector 1. Die is denk ik een keer of 4/5 aan/uit gesprongen in korte tijd.JB schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:05:
[...]
Wat wel raar is, klaarblijkelijk zijn er meer die niet gelift hebben ten tijden van die (dubbele) gele vlag. Of was die vlag er toen (even) niet? En waarom niet, want de spiegel lag er nog steeds... Vaag allemaal en 0 consistent. Enige die (keihard) gestraft is, is Lando.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Die geel was ook vaag inderdaad, hij ging volgens mij ook even drie losse momenten op geel en na een paar tellen weer uit. Dat gaf iemand van MCL daarna in de interviews ook nog aan, waarom was die spiegel het ene moment geel waardig en het andere moment niet, dat is krom. Maar staat los van het feit dat als er geel is er gelift moet worden. Ik weet niet of er anderen ook in die gele sector toen hebben gereden, het waren een paar korte momenten.JB schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:05:
[...]
Wat wel raar is, klaarblijkelijk zijn er meer die niet gelift hebben ten tijden van die (dubbele) gele vlag. Of was die vlag er toen (even) niet? En waarom niet, want de spiegel lag er nog steeds... Vaag allemaal en 0 consistent. Enige die (keihard) gestraft is, is Lando.
Dit mag denk ik niet bij VSC vermoed ik maar weet ik niet zeker.squashedraven schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:01:
[...]
Mwoah ik had als kijker zoiets van even een VSC erin knallen voor 1 of 2 rondes en op een leeg moment even een marshall de baan op laten rennen, ding wegpakken en weer door
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |